Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Job, doe wat aan je moslims

bassiehofpica100.jpegDaar het alweer Herfstreces is – de geachte volksvertegenwoordigers hebben er reeds anderhalve maand keihard werken op zitten, die week vrij komt dus als geroepen - is het tijd voor een stukje reflectie. Even ontsnappen aan de waan van de dag en de diepte in. We zullen ons daarom deze zondagochtend richten op de Partij van de Arbeid. En met name hoe de sociaal-democraten omgaan met hun moslimkader. Want er zit iets scheef. En dat moet anders. “Je bent moslim, je bent Marokkaan. (-) De mensen die op jou hebben gestemd verwachten dat jij op de een of andere manier hun belangen verdedigt.” Aldus het Bossche PvdA-raadslid Latif Hasnaoui (met je moeilijke bril) tegen GroenLinks Kamerlid Tofik Dibi in Pauw & Witteman afgelopen week. Gast, cliëntelisme is iets voor Italianen! Dibi diende Hasnaoui overigens meteen van de juiste repliek: “Ik moet als Marokkaan, moslim of Nederlander niets. Ik moet op basis van argumenten besluiten nemen.” Go Dibi. Maar waarom zei Hasnaoui zoiets bizars? Omdat er de afgelopen jaren iets heeft geschort aan het scouting-beleid van de PvdA. Ik weet niet precies wanneer dat proces is begonnen –KUCH- maar de PvdA had op een gegeven moment door dat als je moslimmensen in gemeente- en deelraden, provinciaal en landelijk op je lijst zet dat electoraal bere-interessant kan zijn. Slim en logisch, de ware sociaal-democraat komt op voor de verdrukten of zij die in een moeilijke situatie zitten. Het volk verheffen is één van de doelstellingen en waarom dan niet direct moslims meepakken? Naar de kwaliteit werd echter wat minder gekeken getuige Hasnaoui’s opvatting van wat democratie in Nederland nou eigenlijk is. Doe mij Fouad Sidali dan maar. Lid van het landelijk partijbestuur, was ooit journalist bij het Hart van Nederland en het NOS Journaal. Hij kwam onlangs in opspraak omdat hij de discussie over het boerka-verbod wilde openbreken. Om zijn argumenten kracht bij te zetten had hij op zijn Twitter-foto een niqaab of iets dergelijks getekend. Ik vond het buitengewoon geestig, ook toen ik er achter kwam dat hij zich helemaal niet als ninja had verkleed. Enfin, Sidali kreeg knok binnen zijn eigen partij. PvdA-denker Rene Cuperus nam namelijk aanstoot aan de actie. Hij had het over de ‘principieel anti-confessionele PvdA’. En dat was opmerkelijk. Dat de PvdA niet confessioneel is moge duidelijk zijn. Maar anti? Op school heb ik geleerd dat door De Doorbraak de PvdA is ontstaan. Na de oorlog was iedereen wel klaar met al die zuilen en de tientallen splinterpartijtjes waarop de katholieke en protestante arbeidersmensen uiteindelijk gezamenlijk De Internationale aanhieven. Later kwamen daar de moslims bij. En sure, why not? Kortom, goed punt van Sidali. Ga maar lekker discussiëren over dat voorgenomen boerka-verbod en kijk of je eruit komt. Maar die Hasnaoui is dus van een ander slag. Nu weet ik dat de PvdA al een tijdje intern discussieert over dit soort onderwerpen in het platform ‘PvdA Vooruit!’. Maar dat zet overduidelijk geen zoden aan de weg. Dus, Job Cohen: ik weet dat je het druk hebt omdat iedereen aan je stoelpoten aan het zagen is en zo. Echter: afgelopen week was er een volksvertegenwoordiger van jouw club die op de Nationale Televisie pleitte voor cliëntelisme. Die pleitte voor een moslimlobby onder PvdA-vlag. Dat moet je niet willen, Job. Doe er wat aan.

Reaguursels

Inloggen

WS1 | 16-10-11

Je kunt alles veranderen, als je maar weet waar je beginnen moet.

In dit geval gaat dat om de juiste opvoeding en verantwoordelijkheid van de ouders voor hun kroost. En dan maakt het inderdaad niet uit of het een bontkraagje uit Amsterdam betreft of een tokkie uit de wijk Overschie..

Fratello | 17-10-11 | 09:01

Kort samen gevat zei Hasnaoui : Dibi, je moet ons voortrekken !

En gelukkig zei Dibi : DLDB !

Fratello | 17-10-11 | 08:54

@ WirMachenMusik | 16-10-11 | 21:58
Het zou me helegaar niks verbazen alsch die gluipert een kris in zijn sok hep.

Geheimrat Schultz | 17-10-11 | 08:45

Ik dacht dat Moslims een probleem van Wilders is, toch niet van Cohen???

Hölzenbein | 16-10-11 | 23:06

Jézus, wat spreekt die Latif H. krukkig Nederlands. Weet je zéker dat-ie dat VK-stuk helemaal zelf schreef?

redsniper | 16-10-11 | 22:23

Democratie is per definitie cliëntelisme.

Willem VanDer Decken | 16-10-11 | 22:07

irriducibili79 | 16-10-11 | 12:48 |
Als die geniepige Ramdas en die zelfingenomen kastanjebruin milf van de WBS daar niet hadden tussengeleuterd zou je inderdaad gaan denken dat met die twee jonge socialisten en vooral dat, overigens bloedmooie, donkere meisje, heel goed overlegd kan worden over maatschappelijke verbeteringen.

WirMachenMusik | 16-10-11 | 21:58

Reaguurders,

Zelfs als de PVDA morgen niet meer bestaat is het probleem niet opgelost!

Aan jullie de vraag wie moet dat probleem van die Funda Moslims op gaan lossen ?

De zittende Partijen van de huidige coalitie regering kan blijkbaar ook geen potten breken!

Onze huidige VVD Minister Opstelten kan nog geen eens Surinamers die moorden hebben gepleegd achter de tralies krijgen en lopen gewoon vrij rond in Amsterdam.

herodus | 16-10-11 | 21:16

Traxor | 16-10-11 | 17:09
Zo gauw de Chinezen of Indiers hun eigen bestuuringssysteem ontwikkelen zal je ook die vergelijking kunnen maken en ik wed nu al dat we aangenaam verrast zullen worden.

idopane | 16-10-11 | 18:40

denoorman | 16-10-11 | 17:42 | + -1 -

De nieuwe Mozes

zoisut | 16-10-11 | 18:02

Wie is Job Cohen eigenlijk??

denoorman | 16-10-11 | 17:42

@ idopane | 16-10-11 | 16:56

Religies vergelijken met operating systems, ik vind 'm leuk. Waar staat Linux in dat lijstje? Boedhisme? MS-DOS zijn de gristelijk orthodoxe mannenbroeders, natuurlijk.

Traxor | 16-10-11 | 17:09

Ja Job, doe es wat aan je moslims, zing de Internationale es voor ze, je clublied. Dan weten ze eindelijk hun verantwoordelijkheid

zoisut | 16-10-11 | 17:06

@ La Bailaora | 16-10-11 | 12:36

Ik vraag me meer af hoe die incompetenten uberhaupt aan hun stoelen gekomen zijn. Dat ze er daarna niet meer af te branden zijn is me bekend.

Kijk, de PVV had halsoverkop tientallen kamerleden en raadsleden nodig, dus dat er dan een paar ongeschikten doorheen glippen kan ik nog begrijpen. Maar dat het ook non stop gebeurt bij partijen die al decennia bestaan en een scouting/doorgroei beleid hebben, dat wil er bij mij maar niet in. Je zou toch denken dat ze hun sukkeltjes nog niet eens naar een zetel in de Gemeenteraad laten *kijken*.

Traxor | 16-10-11 | 17:04

Job kijkt wel uit.
Dat zou hem minstens 60% van zijn electoraat kosten.

de honden blaffen... | 16-10-11 | 17:02

Zat toevallig te zappen langs het vermoeden met Annemiek Schrijver een typische christelijke dhimi die zat intellectueel te keuvelen met islamist Youssef Azghari die even tussen neus en lippen zat te beweren dat Islam de laatste update van God was en dhimi Schrijver leek toestemmend mee te knikken. Het is de bekende tactiek van Islamieten om net te doen alsof zij een voortzetting en verbetering zijn van een Joods Christelijke traditie, net alsof Windows 7 een voortzetting en verbetering is van Windows 95, XP en Vista. En terwijl de dhimi's al knikkend deze stelling onderschrijven laat de werkelijkheid duidelijk zien dat de Islam op een compleet andere leest is geschoeid en meer doet denken aan een achterhaalde goedkope kloon van Windows 3.0.

idopane | 16-10-11 | 16:56

Ik kan het woord "moslim" niet meer horen...

Slipsnifter | 16-10-11 | 16:50

Kaas de Vies | 16-10-11 | 11:24

LOL!

NoMinister | 16-10-11 | 16:47

-weggejorist-

zoisut | 16-10-11 | 16:44

@Itastijl | 16-10-11 | 15:48
Dus zo extreem zijn ze niet in hun opvattingen als ze op vuile kuffars stemmen. (?)

Itastijl | 16-10-11 | 15:58

@p boos | 16-10-11 | 15:43
Snap eigenlijk niet waarom ze op een partij stemmen waar veel vuile kuffars zitten. Ze zouden eigenlijk op sgp of cda moeten stemmen.

Itastijl | 16-10-11 | 15:48

En als we het dan toch over de PvdA moeten hebben (zucht, saai) dan is mijn voorspelling dat een groot deel van de achterban overstapt naar een nieuwe moslimpartij, en dat de overgeblevenen elkaar de tent uitvechten over wiens schuld dat is. Binnenkort dus geen onderwerp meer om over te schrijven voor one-issue-Paternotte.

p boos | 16-10-11 | 15:43

Wat er binnen zo'n verliezende oppositiepartij rommelt is nu niet echt relevant voor Nederland. Hier zou moeten staan 'Kabinet, doe wat aan onze moslims'. Zij zijn degenen die werkelijk iets kunnen en moeten doen.

p boos | 16-10-11 | 15:39

HOPSAKEE!

Gaat ie niet doen, wedduh?

NoMinister | 16-10-11 | 15:36

-weggejorist-

zoisut | 16-10-11 | 15:19

Die man ventileert de angsten van de moslims zonder een goed idee te hebben waarom en waarovoer ze angsten hebben. Beetje ala Wilders. "mijn groep is bang en gne gne gne..."

Itastijl | 16-10-11 | 15:19

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:42
Knipoog terug;)

Mindy | 16-10-11 | 14:52

WS1 | 16-10-11 | 13:57
Die bontkraagjes hebben nooit een koranvers gelezen maar hun gedrag naar anderen vormt een perfecte afspiegeling van de manier waarop men binnen de islam naar anderen kijkt: niet-islamitische vrouwen lastigvallen, homo's treiteren, 'ongelovigen' aanvallen en beroven enz.
Ga maar eens aan zo'n bontkraagje vragen wat hij van joden vindt.
Zij leven de regels van de islam niet na? In elk islamitisch land zijn hun slachtoffers tweederangs burgers.

menzo | 16-10-11 | 14:43

De pvda is tegen gristenen en vóór moslims, op zich erg vreemd, maar het geldt ook voor Job.

Onderbuik | 16-10-11 | 14:32

Ach, ik zag het gewoon als een opzetje van P&W om glibberaal en Wildershator Tofik Dibi te laten scoren. Dat was niet zo moelijk tegen een onervaren PvdA-raadslid genaamd Latif Hasnaoui waar nog nooit iemand van had gehoord, met een eigen agenda, zoals zovelen in zowel gemeenteraden als in deelgemeentes en stadsdeelraden.

Tofik Dibi heeft ook een eigen agenda. Refereer nog even aan zijn oproep aan Wilders, gedaan na de aanslag in Oslo, waarin hij vroeg om een debat over de toon van het debat. Hij was toen op vakantie in Marokko en maar twitteren en maar olie op het vuur blijven gooien. Maar ja, hij zegt dingen die wat afwijken van zijn mindertalentvolle landgenoten in de polletiek, dat wel.
Ook jammer dat P&W Hafid Bouazza nooit eens uitnodigen om met Tofik Dibi in debat te gaan.

Wat ook jammer was dat P&W de afgelopen week Jolande Sap aan tafel hadden over de opnieuw ontstane onrust over de politie trainingsmissie in Kunduz. Natalie Righton, de enige echte deskundige die Jolande van repliek had kunnen dienen, mocht niet komen van Sap. Zie laatste link.

twitter.com/#!/Natalie_Kabul/status/12...
twitter.com/#!/Natalie_Kabul/status/12...
twitter.com/#!/Natalie_Kabul/status/12...
twitter.com/#!/Natalie_Kabul/status/12...

Jammer dat Bassie dáár geen duiding van heeft gegeven i.p.v. aan een debat van niks tussen GL kroonprins Tofik en een Pvda lakei.

La Vie En Rose | 16-10-11 | 14:31

Dus Job Cohen moet de moslims binnen zijn partij - die om cliëntelisme zijn aangetrokken - vertellen dat zij zich niet met cliëntelisme moeten bezighouden?
Kan hij misschien meteen even zijn islamitische electoraat vertellen dat zij op de PvdA dienen te stemmen uit solidariteit met ALLE minderbedeelden en verdrukten.
Dus ook pakweg Irakese christenen die hierheen zijn gevlucht.
Job Cohen moet dus sprookjes gaan verkondigen.

Die Latif Hasnaoui heeft niets naar buiten gebracht wat Job Cohen en zijn partijgenoten niet wisten: namelijk dat moslims alleen solidair zijn met moslims.
Het enige dat Job Cohen te doen staat is zijn islamitische partijgenoten vertellen dat ze dat niet met dezelfde complete naïviteit als de heer Hasnaoui naar buiten moeten brengen.

menzo | 16-10-11 | 14:20

ps Ik ben geen Moslim ofzo, gewoon een Nederlander die geboren en getogen is in Amsterdam

WS1 | 16-10-11 | 13:59

Deze site is mooi man.. lekker met z'n allen PVDA bashen en zodra dat begint te vervelen over schakelen op moslims. Ik vind 't een beetje zielig allemaal.. kijk de PVDA kan me geen flikker schelen, ben het ook niet eens met hun standpunten, maar wat betreft de moslims/Marokkanen: ik vind de groepjes ''irritante Mocro's'' ook vervelend, maarja meer ook niet. Ik snap het hele verband ook niet wat mensen leggen tussen hun gedrag en de Islam want het moge duidelijk zijn dat degene waar jullie het over hebben de regels van de Islam niet naleven. Maar goed stel je nou eens voor dat je die allemaal 't land uitflikkert, wat ben je opgeschoten dan?! Na een tijdje begint 't zelfde gezeik weer; in de politiek komt aandacht voor de Antillianen, de Surinamers, de Afrikanen, de Polen.. misschien komen de Joden zelfs wel weer aan de beurt. En dan weer lekker met z'n allen blind d'r op ingaan zonder dat je eigenlijk weet waarover je praat, want zeg nou eerlijk; hoeveel mensen hier kennen nou eigenlijk een Marokkaan persoonlijk, of hebben er überhaupt een gezien in het dorp waar ze vandaan komen. En de PVDA aanwijzen als de schuldige die ''de moslims hier binnen hebben gebracht'' vind ik ook zo iets moois.. d'r moet toch ooit een meerderheid zijn geweest die zo iets goedgekeurd heeft en voor zover ik weet is er nooit een partij geweest met 76 of meer zetels. En zelfs al zijn zij daar voor verantwoordelijk.. lekker boeiend allemaal, je kan 't toch niet meer veranderen of wel?! Maar goed.. deze post is nu al veel te lang voor een discussie waar toch nooit een einde aan gaat komen.

WS1 | 16-10-11 | 13:57

Met ons samen leven is moeilijk.

Smalhout | 16-10-11 | 13:50

Wat ik een interessante reactie van Hasnaoui vond op de vraag waarom hij geen moslimpartij oprichtte als hij vond dat de moslimbelangen niet voldoende behartigd worden. Effectief ging hij zelfs niet op deze cruciale vraag in.

Madahkantognie | 16-10-11 | 13:37

Partij van de Arbeid. Jammer dat ze zich tegenwoordig met name richten op mensen die willens en wetens niet meedoen aan het arbeidsproces. Levert toch meer op blijkbaar.

Sliptong | 16-10-11 | 13:30

Godspeed1966 | 16-10-11 | 13:26
wordt eens wakker over Dibi en bekijk dit, over integer gesproken, aan alle kanten de islam verdedigen:
hoeiboei.blogspot.com/2009/03/hans-jan...

La Bailaora | 16-10-11 | 13:30

Integer
Godspeed1966 | 16-10-11 | 13:26
Integer, hoezo? Iemand die met dubbele tong spreekt is tegenwoordig integer?

La Bailaora | 16-10-11 | 13:27

@necrosis | 16-10-11 | 13:17
Prima. Misschien kunnen we het 'Linksmens aan de Schandpaal' noemen. En er dan elke zondagochtend eentje door de mangel halen. In Nederland kan dat overigens ook zonder enige overdrijving, want belastende feiten genoeg.

Het enige nadeel van dit format is dat je er maar 1 per week kan behandelen.

Dan zou je het programma dus minstens 5476 weken moeten laten lopen.

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:26

necrosis | 16-10-11 | 13:04
Ik dacht dat ik het over Musset had en jij het over Sharia... Of heb ik het mis?

La Bailaora | 16-10-11 | 13:26

Die Tofik snapt wel hoe het werkt. Integer, onafhankelijk, scherp en met lef. Verdenk hem als een van de weinige GL kamerleden ook nog van gevoel voor humor.

Gaat nog eens groot worden...

Godspeed1966 | 16-10-11 | 13:26

'T zal de pvda vast niet alleen om de stemmen met bijbehorende plucheplekken gaan. LOL @ voorkeursstemmen. Zo komt de gemiddelde Berberse berggeit in menig bestuursorgaan binnen. Deksel - neus - au.

Sliptong | 16-10-11 | 13:23

@Bart_Bart | 16-10-11 | 13:04
Die commerciëlen hebben nog zendtijd zat op zondagochtend, zullen we samen een programma maken waar Weesie het schaamrood van op de kaken zou krijgen?

necrosis | 16-10-11 | 13:17

Pvda aka Praten Voor De Aandacht

macwereldburger | 16-10-11 | 13:13

@La Bailaora | 16-10-11 | 12:55
Hij?
Ik bedoelde iemand van vrouwelijke kunne...
En wil degene die verantwoordelijk is voor het verdampen van plm. 100 kudo's even zijn hand opsteken?

necrosis | 16-10-11 | 13:04

@Reinaert | 16-10-11 | 12:59
Voor nieuws om het nieuws hebben we natuurlijk internets.

FoxNews is inderdaad alles behalve objectief. Maar praktisch alle opinieerde televisie is of stijf links, of een beetje links. Zoals DWDD, P&W, Buitenhof en 1vandaag. Schandalig genoeg zijn dit ook nog allemaal NPO programma's.

Het volk wordt dus qua opinie onevenwichtig voorgelicht.

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:04

@La Bailaora | 16-10-11 | 12:57

Het gaat niet eens zozeer om 'macht' maar om het eigen gelijk. Dat macht daarvan vervolgens weer een afgeleide is da's dan natuurlijk wel weer mooi meegenomen.

Maar in eerste instantie gaat het om het eigen gelijk. Wat dat betreft zijn het net mensen - of kinderen in een zandbak: elkaar de maat nemen en kibbelen en als dat niet meer effectief is elkander te lijf gaan. Eeuwenoud principe, helaas.

Reinaert | 16-10-11 | 13:03

@Bart_Bart | 16-10-11 | 12:54

Gewoon objectief nieuws zou ook wonderen doen heur.

FoxNews is nou niet echt het soort zender waar ik op wacht of naar verlang.

Gewoon nieuws om het nieuws en verder niets, dat zou al héél wat zijn. Hoor en wederhoor, al die simpele dingetjes waar 'men' in de hedendaagse *kuch* journalistiek klaarblijkelijk nog nooit van gehoord heeft maar die toch door velen node gemist worden.

Reinaert | 16-10-11 | 12:59

Reinaert | 16-10-11 | 12:55
Tuurlijk. Veel moslims denken dat als de wereld eenmaal is veranderd in 'islam' er vrede op aarde komt. Zo staat het immers in hun boekje. Maar aangezien er veel te veel zijn die op 'macht' uit zijn gaan ze dan elkaar te lijf, kijk nu maar naar Soennieten en Sjiieten in de wereld.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:57

necrosis | 16-10-11 | 12:52
Ben benieuwd wat hij gaat antwoorden :-)

Bart_Bart | 16-10-11 | 12:51 probeert hem op een wat andere manier wat 'wijsheid' bij te brengen. Enfin, we wachten af.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:55

@La Bailaora | 16-10-11 | 12:50

Vooralsnog wel. Maar dat houdt op wanneer Islam verandert in islamisme en salafisme: daar is men niet zo zuinig op mensen en bungelt ook de rijkste of machtigste man (m/v) in no-time aan een bouwkraan.

Wie zich niet schikt bungelt. Zo rolt de "ware" Islam.

Reinaert | 16-10-11 | 12:55

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:51
Dat is triest. Maar het zou OK zijn als er een tegenwicht was. Zoals een Nederlandse versie van FoxNews.

Bart_Bart | 16-10-11 | 12:54

@La Bailaora | 16-10-11 | 12:49
Zo heet mijn nieuwe 'dinnetje, dus let een beetje op je woorden.
*melige bui*

necrosis | 16-10-11 | 12:52

@Musset | 16-10-11 | 12:45
Neen, de Islam heeft juist heel veel invloed op de cultuur in moslimlanden. Er zijn namelijk heel veel culturele gemene -mensen- delers tussen moslimlanden, terwijl de enige andere gemene deler de Islam is.

Zoals, hoe men denkt en acteert tegenover het ladyfolk. Dat is cultuur, geïnduceerd door de Islam.

Bart_Bart | 16-10-11 | 12:51

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:44 Inderdaad - want ze passen hun methodieken niet aan. Gisteren weer eens met verbazing naar Vara's "Spijkers met Koppen" geluisterd, waar onder het mom van een "interview" een mij onbekende mevrouw te grazen werd genomen ronde de hypotheekaftrek.

Geen fatsoenlijke zin kon ze formuleren, omdat ze dor twee man con-ti-nu werd onderbroken en toegeschreeuwd, waarna Felix Meurders samenvatte met zijn standpunt als ware het de hare.

Triest staaltje volksverlakkerij, waar gelukkig steeds minder mensen geloof aan hechten.

vraagstaart | 16-10-11 | 12:51

Reinaert | 16-10-11 | 12:47
Klopt. Om dat te bereiken is islam nou juist het prima vehikel.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:50

Islam heeft niets met cultuur te maken en is alleen maar geloof.
Musset | 16-10-11 | 12:45
Hoezo? Ooit wel eens van sharia gehoord? Wat is dat? En wat doet dat met de maatschappij?

La Bailaora | 16-10-11 | 12:49

Ik heb gister voor het eerst in tijden verstandige mensen van de PVDA aan het woord gehoord bij Z.O.Z maar ze blijven toch eng hoor die jonge socialisten...
is.gd/zqoXnd

irriducibili79 | 16-10-11 | 12:48

@Musset | 16-10-11 | 12:45

Bij verreweg de meeste Marokkanen gaat het ook maar om één ding: geld!

Dus dat past dan wel weer prima zou ik zo zeggen. Geld en macht, geld alleen is ook goed want macht is tenslotte ook in Nederland te koop als je het goed aanpakt.

Reinaert | 16-10-11 | 12:47

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:44
Daar komt nog bij dat alle partijen, ook de linkse, de laatste 10 jaar een kleine ruk naar rechts hebben moeten maken.

Maar goed, al sterft de PvdA, dat denk ik niet overigens, de linkse kiezers zullen blijven.

Dus, welke partij gaat dat stemmers-gat opvullen?

Bart_Bart | 16-10-11 | 12:47

vraagstaart | 16-10-11 | 12:40 | + 0 -
Een jaar of 20 geleden was ik in Ukraïne en had goede gesprekken met een 55-jarige ingenieur.
Hij vertelde dat politici alleen maar hun eigen belang diende omdat ze ook weer snel uitgerangeerd werden. Graaien zolang je graaien kunt.
Ik legde hem uit dat het in Nederland precies andersom was. Als een politicus in Nederland goed zijn werk deed, werd dat gezien en gewaardeerd. Een goed politicus kwam altijd wel goed terecht.
Maar ja, dat was 20 jaar geleden en Ukraïne is een beetje naar Nederland gegroeid en Nederland lijkt steeds meer op Ukraïne.

domheid regeert | 16-10-11 | 12:47

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:21
Denkelijk heb jij niet goed begrepen dat de meeste Henk en Ingrids in wijken wonen waar zij nog geen last hebben van terroriserende, niet-Westerse allochtone jeugd en dit ook graag zo willen houden voor de komende 30 jaar dat zij nog aan hun hypotheek vast zitten en hun kinderen op laten groeien...

TisNieZoMoeilijk | 16-10-11 | 12:47

Voor eens en altijd:
De islam is de godsdienst die gebaseerd is op de leer van de profeet Mohammed.
Aanhangers van dit geloof heten mohammedanen of moslims.
Islam heeft niets met cultuur te maken en is alleen maar geloof.
Latif Hasnaoui:
Donder s.v.p. op met je geloof in de politiek. Op een paar partijen na zijn we gelukkig van die katholieken, gereformeerden en vrijmetselaars verlost en nu begin jij weer. In de politiek gaat het om 1 ding: geld. Geloven in sprookjes doe je maar ergens anders. Duidelijk?

Musset | 16-10-11 | 12:45

Dat de pvdamoslim een andere achterban heeft dan tofik moge duidelijk zijn.
2emeREP | 16-10-11 | 12:39
Waar blijkt dat uit dan? Uit wat Dibi zegt? Maar wat Dibi zegt strookt niet met wat hij ergens anders zegt, zoals toen tegen Hans Janssen, of wat hij doet met zijn moslim-achterban.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:45

De enorm arrogante houding van Hasnaoui is typerend voor de Marokkaanse moslim. Ze vinden dat ze meer rechten hebben dan de oorspronkelijke bevolking en eisen dat we alle eisen van nieuwkomers inwilligen. Absurdisme in zijn meest zuivere vorm.

doenormaal! | 16-10-11 | 12:45

Typisch geval van allebei gelijk.

Ribero | 16-10-11 | 12:44

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:38

Kabouters weet ik niet, maar ik geloof zelfs in trollen, als ik Sharon weer eens zie...

Maar inderdaad: die Gutmensch doctrine, daar hebben ze de tegenstanders een halve eeuw monddood mee kunnen houden, mede omdat ze ook de pers in handen hadden.

Gelukkig is dat dankzij internet hoe langer, hoe meer aan het veranderen, omdat nu ook de tegenstanders eens aan het woord komen, en nu is het voor de oude media, en de oude partijen een kwestie van mee-evolueren of uitsterven.

Voor de PvdA zie ik de laatste optie meer en meer bewaarheid worden.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:44

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:40 /OT Deze tegel met een *vette* knipoog naar Mork en Mindy ;-)

vraagstaart | 16-10-11 | 12:42

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:33
laat zich kennelijk liever leiden door... Ja, door wat eigenlijk?
Door mezelf en mijn eigen ervaringen.
En ter uwer informatie; ik woon in een grote stad.
Maar goed, het was gezellig. Ik ga van de zon genieten.
Tschüss zoals een gutmensch zou zeggen.

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:42

@Petrus de Rewa | 16-10-11 | 12:32

Zonder ruggengraat dan weer wel. Allemaal!

De rest berust op een fabeltje uit een grijs verleden.

Reinaert | 16-10-11 | 12:41

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:38
Goeddomme man, de ene tegel is nog mooier dan de ander.
Daar moet op gedanst worden.

* naakt voor de ramen gaat staan swingen *

Ashtrey | 16-10-11 | 12:40

@domheid regeert | 16-10-11 | 12:35 100%. Maar de werkelijke macht zetelt natuurlijk in Huis ten Bosch en drie generaties lakeischap aan de monarchie moet worden beloond.

Nederland is een democratie zoals de Ukraïne, met dat verschil dat men dáár politieke moorden herkent voor wat ze zijn. In Nederland moeten we sprookjes over eenzame zonderlingen als daders geloven. Alléén in Nederland.

vraagstaart | 16-10-11 | 12:40

Er is niets mis met een politicus die opkomt voor zijn achterban.
de kiezers kiezen iemand/een partij om hun belang veilig te stellen.
als je als politicus in het parlement komt mbv pacifisten is het een beetje vreemd als je een oorlog begint tenslotte.
-
Dat de pvdamoslim een andere achterban heeft dan tofik moge duidelijk zijn.
maar ook tofik heeft natuurlijk wel degelijk rekenschap af te leggen aan zijn kiezers.

2emeREP | 16-10-11 | 12:39

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:33 Typisch links Gutmensch gedrag: als de realiteit niet past bij mijn roze wereldbeeld, dan klopt de realiteit niet en dient zich aan te passen.

Eenieder die mij wijst op onjuistheden daarin, is een fascist /tokkie / kapitalist / domoor.

En zo dansen onze Gutmenschen vrolijk verder rond de Meiboom van het Eigen Gelijk, hand in hand want vooral "samen" en met de rug naar de echte wereld die zich bevindt buiten de Paasheuvel van de Maakbare Samenleving.

Misschien geloven ze ook in kabouters.

vraagstaart | 16-10-11 | 12:38

Hoe dat komt? Geen idee.
Traxor | 16-10-11 | 12:23
Dat is toch heel simpel: waarom denk je dat Elatik nog steeds op haar stoel zit?

La Bailaora | 16-10-11 | 12:36

cliëntelisme:
CDA is "aan de beurt" om de vicevoorzitter van de RvS te leveren.
Zelfs als het CDA niets beter kan leveren dan Donner, die door iedereen buiten het CDA ongeschikt wordt bevonden, dan wordt het dus Donner.
Dit is toch iets meer staatsondermijnend dan een boze Latif.

domheid regeert | 16-10-11 | 12:35

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:22

Dat ben ik me wel bewust, maar Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:21 laat zich kennelijk liever leiden door... Ja, door wat eigenlijk?.

Zijn stelling is nergens op gebaseerd. Enkel op het feit, dat een Henk die door mocrogajes wordt getreiterd niet veel kan verdienen. Maar waarschijnlijk is hij dan nog nooit in steden geweest.

Steden, waar goede woonwijken voor een groot deel verkocht worden, aan modaal verdienende, goed opgeleide burgers, en waar een laatste paar woningen (slechts het begin van de ellende, later volgen meer woningen), met veel subsidie aan dat tuigh wordt verhuurd. Weggegeven dus, op kosten van de buren.

Maar goed, jij weet het, ik weet het, Datkanikvéélbeter! kan in ieder geval aan zijn inzicht, wereldbeeld en realisme nog hééél veel verbeteren.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:33

/off topic Ha, Max Pam in Buitenhof over de Raad van State #onderkoning

vraagstaart | 16-10-11 | 12:32

Toine Tussenbeen | 16-10-11 | 12:30 | + 0 -
Dank je.

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:32

Een volksvertegenwoordiger heeft zitting 'zonder last of ruggenspraak'. In principe dus.

Petrus de Rewa | 16-10-11 | 12:32

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:29
Partij voor de Apathie

Bart_Bart | 16-10-11 | 12:30

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:32
Een ander de maat nemen naar aanleiding van een taalfoutje is typisch Gutmensch-gedrag.
Je nick is ook veelzeggend.
Succes ermee.

Toine Tussenbeen | 16-10-11 | 12:30

BedrijfsTijgerT | 16-10-11 | 12:17
Klopt helemaal hoor, zie ook dit:

"In april 2009 raakte Dibi in conflict met de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch over het uitzetten van twee Marokkaanse criminelen zonder geldige verblijfsvergunning[10]. Dibi verklaarde dat Marcouch zich maar aan moest melden bij Geert Wilders."
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Tofik_Dibi

La Bailaora | 16-10-11 | 12:30

@Jan Passant mk2 | 16-10-11 | 12:24
Partij voor de:
☐ Arabieren
☐ Asocialen
☐ Antisemieten
☐ Allah-aanbidders
☐ Arbeidsschuwen
☐ Anti-westerlingen
☑ Al het bovenstaande

vraagstaart | 16-10-11 | 12:29

@Mrpurple | 16-10-11 | 12:03
Dat is de voornaamste reden waarom dit kabinet het uithoudt. Op peil.nl stond de PVV op 20 voor de TK2010. Het werden er 24. Nu staan ze op 30. +4 = 34 = de grootste partij. Maurice heeft te weinig "onderbuiken" in zijn panel, maar Den Haag weet wel beter.

Ik mag hopen dat dit kabinet de 4 jaar vol maakt, een pad geëffend heeft voor veel striktere immigratie en het volk het nog steeds niet voldoende vindt. Op het geëffende pad kan een regeing onder leiding van de PVV vervolgens echt spijkers met koppen slaan.

TisNieZoMoeilijk | 16-10-11 | 12:29

Goed stuk weer van die Paternotte. Job Cohen krijgt allemaal kansen die hij allemaal aan zich voorbij laat gaan. Ik heb ook gekeken naar die P&W uitzending, ik zou me kapot schamen met zoiemand als Latif Hasnaoui op een dergelijk hoge functie!

Mijnbescheidenmening | 16-10-11 | 12:28

.. Geert Wilders heeft het al een poosje over de "Partij voor de Arabieren". Dat is natuurlijk schande en heel slecht en zou verboden moeten worden, omdat het waar is.

Jan Passant mk2 | 16-10-11 | 12:24

Laten we eerlijk zijn, Bas. Er schort niet alleen bij Latif Hasnaoui iets aan de kwaliteit. De man is een sukkel, zeker, maar als je even in het GS archief kijkt dan zie je talloze roomblanke raadsleden/burgemeesters/kamerleden van allerlei partijen die minstens zo onbekwaam zijn. Ik geloof dat onderhand iedere partij wel een probleem met z'n scoutingbeleid heeft.

Hoe dat komt? Geen idee. Zijn we allemaal zo dom dat we, bijvoorbeeld, zonder problemen burgemeester van Landgraaf hadden kunnen worden? Of zijn er gewoon veel teveel leuke pluchebaantjes beschikbaar en niet genoeg mensen met het verstand om zo'n baantje goed in te vullen? Incompetentie kom je overal wel 's tegen maar in de politiek lijkt het nu meer regel dan uitzondering. Een artikel over mogelijke oorzaken zou ik graag van je lezen.

*het zich echt afvragen doet*

Traxor | 16-10-11 | 12:23

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:16
Wel Reebok, geen Miele. Wel Wehkamp.nl, geen Hak. Wel autobladen, geen Bakker Bart. Hij houdt niet zo van gezellig babbelen met vrienden en buren. Hij vindt het niet zo belangrijk om dicht bij de natuur te zijn. Hij is geïnteresseerd in politiek. Hij houdt van gemakkelijk eten: snel en simpel, maar niet per se ongezond. Hij – het is vooral een hij – is jong, heeft een goede opleiding, een fulltimebaan en een hoog inkomen. Zie hier de PVV’er.

Bron: www.nrcnext.nl/blog/2010/02/18/de-pvve...

vraagstaart | 16-10-11 | 12:22

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 12:12 en ZKH Eénoog
Henk en Ingrid, je weet wel, die in hun buurt door marokkaanse straattuig worden geterroriseerd. In die buurten waar weinig hoogopgeleiden te vinden zijn...
Wel even verder nadenken hoor, jongens....

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:21

@simpelman | 16-10-11 | 12:08

Ja, dat zijn inderdaad 2 heel verschillende dingen, want het volk bestaat uit mensen ...

Mmm, laat ik die ban maar voor zijn, en dit niet afmaken.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:18

deraderendraaien | 16-10-11 | 12:10
Rustig aan met dat denigrerend toontje. Iedereen heeft al door dat je links bent...

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:17

Prachtig hoor, dat ophemelen van Dibi. Jullie vergeten dat Moslims ongelovige honden mogen bedriegen. Ze mogen alles want het doel heiligt (let op de woordspeling: heiligt) de middelen. Uiteindelijk, als het puntje bij paaltje komt, zal Dibi kiezen voor de Islam en het kalifaat.

Ik vertrouw Dibi voor geen meter. Maar niet alleen Dibi. Bij alle moslims in het algemeen heb ik een gezond (groot) wantrouwen.

BedrijfsTijgerT | 16-10-11 | 12:17

vraagstaart | 16-10-11 | 12:13
Okay, en txs :-)

La Bailaora | 16-10-11 | 12:17

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:04

En waar maak jij uit de namen 'Henk en Ingrid' op, dat dit per definitie laag opgeleide/betaalde mensen zijn?

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:16

@La Bailaora | 16-10-11 | 12:09 Nou, ga maar krom staan dan: insgelijks en deze www.dwotd.nl/web-log/photos/uncategori... is nog voor je tegels gisteren bij het occupy-topic.

En dan gaan we nou weer gewoon bitchen, ok? ;-)

vraagstaart | 16-10-11 | 12:13

vraagstaart | 16-10-11 | 12:03
Tjezus, het wordt steeds erger. De schroom gooien ze compleet van zich af. Moeten wij eens proberen in zeg Turkije, dat de halve maan van de vlag moet. Ik denk toch echt dat je moet gaan hollen...

La Bailaora | 16-10-11 | 12:12

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:04
Dus Henk en Ingrid zijn per definitie laagopgeleid?
Vele dank namens alle henkie's, maar wil je dat dan ook even onderbouwen.

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 12:12

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:07
Wat jij wilt schat, ga nu je huiswerk maar afmaken, krijg je straks een ijsje omdat de zon schijnt.

deraderendraaien | 16-10-11 | 12:10

@vraagstaart | 16-10-11 | 11:49

Gipswandje, 12 duimer, moker: FUBAR!!

Harder raak kon ie niet.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 12:09

in Nederland welkom worden geheten en een paspoort krijgen ook nog.
vraagstaart | 16-10-11 | 12:00
Zo is het, en het ligt er zo duidelijk op, dat je toch gaat denken dat er een machtige hand achter zit, die ook Nl heel veel invloed heeft. (Aluhoedje op) Iets 'met oil for moslims'.

Maar wij zijn het wel vaker eens :-). Ik ben het zo goed als altijd eens met jou plemps.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:09

"Het volk verheffen is één van de doelstellingen en waarom dan niet direct moslims meepakken?"
Raar is dat, ja. Want "volk" en "moslims" zijn natuurlijk heel verchillende dingen die je goed uit elkaar moet houden, toch?

simpelman | 16-10-11 | 12:08

deraderendraaien | 16-10-11 | 12:00
Gewoon uitgeluld. Wees een vent en geef het toe....

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:07

Bij de Partij van de Arbeid ziet men het niet. Men heeft er geen oog voor. Men heeft er geen begrip voor en men kan het niet aanvoelen, noch de situatie onder woorden brengen. Ik kan het samenvatten: moslims horen niet bij de PvdA! Dat men ooit in een schimmig verleden de moslims als een nieuwe groep mensen heeft trachten binnen te halen voor de PvdA is nog tot daar aan toe. Toen er geen noodzaak tot een socialistische revolutie meer was zocht de PvdA andere doelgroepen om te vertegenwoordigen in het parlement. Dat zijn buitenlandse arbeiders geworden, er was wel enig raakvlak met de onderbetaalde arbeiders uit de eerste helft van de vorige eeuw, maar niet veel raakvlakken. De PvdA ziet het niet dat de oude laag-opgeleide onderbetaalde en uitgebuite domme arbeider uit de vorige eeuw helemaal niets te maken heeft met de zogenaamd gastarbeider!
Vroeger was de fabrieksarbeider overgeleverd aan de welwillendheid van de fabrieksdirecteur. De gastarbeider heeft zelf op eigen kracht zijn positie verbeterd door uit zijn achterlijke land te vertrekken en een beschaafd land op te zoeken waar het beter is. Hij had er voor gekozen om een hoger salaris te ontvangen. De gastarbeider heeft de PvdA nooit nodig gehad omdat hij zelf zijn eigen inkomen minimaal reeds had verdrievoudigd! De PvdA heeft zich al die tijd vergist, het zijn nooit zielige stumperds geweest maar gehaaide geldwolfjes. De Nederlandse fabrieksarbeiders uit het begin van de vorige eeuw hebben nooit geld opzij kunnen zetten voor een buitenhuis in de buurt van Alanya. De Nederlandse arbeider uit het begin van de vorige eeuw kon er alleen maar van dromen om een nieuwe fiets te kopen, de 'gast'-arbeider uit de láátste helft van de vorige eeuw die ging op vakantie met de volgepakte Mercedes richting zijn tweede huis in de buur van de Turkse Rivièra of in het Rif-gebergte. Het mag dan misschien het zelfde lijken, maar het is totaal anders.
De Partij van de Arbeid heeft jarenlang de buitenlandse werknemer ingedeeld bij de arbeiders zoals wij die in Nederland altijd hebben gekend, zonder veel hoop, zonder veel geld en zonder veel verwachtingen. Die 'gastarbeider' is geen partij voor de Nederlandse samenleving. In een klein aantal jaren heeft men zich onvoorstelbaar verrijkt. Dáár heeft men een huis in eigendom, hier een huurhuis mèt huurtoeslag. Daar heeft men grote sommen geld op de bank, hier zit men in de schuldsanering. Men is er ook achter gekomen dat werken niet meer hoeft. Kijk maar eens naar het aantal BMW bezitters dat hier een uitkering heeft en dáár een huis. Ik ken persoonlijk iemand die vele jaren met behoud van uitkering in Marokko heeft gewoond. Hij woont nu weer in Nederland omdat hij nu een riante aanvulling op zijn AOW kan krijgen. In Marokko zei men tegen hem, je hebt niet gewerkt en geen belasting betaald, dus je krijgt ook geen pensioen. Het is allemaal een beetje scheef gegroeid. De PvdA heeft daar onnadenkend als ze zijn aan mee gewerkt. Ik hoop dat ze het uit onkunde hebben gedaan en niet uit kwade wil. De PvdA ziet het niet!

vanhetgoor | 16-10-11 | 12:06

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 11:56
Begrijpend lezen is blijkbaar een probleem voor je. In mijn eerste volzin na mijn vraag (je weet wel met die "?" aan het eind) staat duidelijk dat hij dat ZELF stelt. Immers komt hij op voor "Henk en Ingrid". Dus mijn beste, de vraag die je aan mij stelt zul je aan Greet moeten stellen.

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 12:04

Overigens zijn het niet alleen de etnisch/religieus superieuren in Nederland die ons denken de wet voor te moeten schrijven in termen van "aanpassing" (lees: onderwerping).

Hun soortgenoten in Zwitserland weten er ook raad mee. De Zwitserse vlag moet worden aangepast want dat witte kruis is beledigend voor ze.... xandernieuws.punt.nl/?id=642748&r=...

vraagstaart | 16-10-11 | 12:03

De PvdA is de grote gedoger, als het kabinet valt dan komt unser Geert aan de macht. Dat weet heel den haag.

Mrpurple | 16-10-11 | 12:03

@vraagstaart | 16-10-11 | 12:00

In de Golfstaten is men niet gediend van oproerkraaiers. Zelfs al zijn het nog zulke brave Islamieten. De VAE zijn dan ook geen land maar een bedrijf en worden dan ook als zodanig gerund.

Dat de Emir geen slecht en/of lastig personeel op de werkvloer wil hebben is dan ook niet meer dan logisch. In Nederland denken we daar - heel democratisch - natuurlijk héél anders over.

Reinaert | 16-10-11 | 12:03

SODEP | 16-10-11 | 12:00
Er is niets hypocrieter dan een 'ware islamiet'. Maar als hij zijn 'doel' wil bereiken weet hij zijn vriendjes te vinden, dan zijn het geen individuen maar een hecht blok. Nederlanders ruzien elkaar de tent uit. Wat dat betreft kunnen we in Nederland daar nog heel wat van leren.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:02

@Ivoren Toren | 16-10-11 | 11:55
Dat ook, onder de leiding van Wolfsen is Utrecht hiervoor als proeftuin aangewezen.
En dat lukt hem aardig gezien de misère daar.

Pvda: alle geloven die de andere wang toekeerden hebben jullie tegen aangeschopt. Toon eens ballen, en schop nu eens tegen ELK geloof!
ZKH EénOog | 16-10-11 | 11:55
Zeker wanneer het een geloof betreft die in plaats van de andere wang toekeert je de strot afsnijdt.

La Bailaora | 16-10-11 | 12:00

@La Bailaora | 16-10-11 | 11:58
Vandaar ook dat je in vrijwel elk moslim-land een dictator hebt zitten die alle rijkdom naar hem en zijn familie/stam toe trekt...

SODEP | 16-10-11 | 12:00

@Ashtrey | 16-10-11 | 11:46
Zal ik nog de moeite nemen om op hem terug te reaguren?

Nahh! laat ik de verstandigste maar zijn he, de zon schijnt!

deraderendraaien | 16-10-11 | 12:00

@La Bailaora | 16-10-11 | 11:54 Waar mijn bek van openvalt is dat imams die zó extreem zijn dat ze de Golfstaten worden uitgetieft, in Nederland welkom worden geheten en een paspoort krijgen ook nog.

Als het mogelijk was (en: is) om Nederlanders hun paspoort af te nemen wegens landverraad, moet het met dergelijke types ook kunnen als de "politieke wil" er is. En ik denk dat het tijd wordt om die wil te krijgen en deze gasten op het volgende vliegtuig naar Jemen te zetten. Liever vandaag dan morgen.

vraagstaart | 16-10-11 | 12:00

@Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 11:56
Laat gaan, hij gaat niet zien waar je op doelt.

Ashtrey | 16-10-11 | 11:59

@Datkanikvéélbeter!

Ik had vroeger een wiskundeleraar die zei dat x hetzelfde is als negatief b plus of min de wortel uit b kwadraat min vier a c gedeeld door twee a.

Alle laagopgeleide blanken in de klas geloofden hem. Stelletje tokkies!

Cuyahoga | 16-10-11 | 11:58

SODEP | 16-10-11 | 11:54
Dat klopt wel, maar je vergist je dat daar in de islamitische cultuur nu juist heel anders over gedacht wordt.

Een van onze grote problemen is nu juist ook de ikke ikke ikke cultuur, en dat is in islam totaal anders.

La Bailaora | 16-10-11 | 11:58

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 11:55

Dra de PvdA tegen élk geloof aan gaat schoppen vervreemdt de PvdA zich dus direct van een groot deel van de achterban.

Of zou het toch geen geloof zijn maar inderdaad een ideologie? Job mag het weten....

Reinaert | 16-10-11 | 11:57

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:42

Quote:
Je bent laagopgeleid en blank dan komt Geert toch voor je op? Tenminste dat zegt hij. Dus cliëntelisme is niet alleen voor Italianen...
Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:25

Uitgangspunt van Wilders is nog altijd om illegale en/of criminele buitenlanders uit te zetten.
Volgens jou valt iedereen die het hiermee eens is onder laagopgeleid en blank, tenminste dat zeg jij!
Mijn vraag hieruit, (definitie van ? is dat hij achter een vragende zin komt (sorry begrijp dat jij dat op je i-vmbo niet behandeld hebt gekregen)) is of jij nu vind dat degene die het niet met Wilders eens zijn dan ook meteen crimineel zijn?

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 11:56

@ [email protected] | 16-10-11 | 11:52
De A staat voor afbraak. Afbraak van de westerse beschaving. Sterft gij oude vormen en gedachten.

Ivoren Toren | 16-10-11 | 11:55

Deze Marokkaan bleef ook voortdurend de wereld omdraaien. Meerdere malen pleitte hij er direct of indirect voor, dat 'De Nederlanders' zich aan de Marokkanen moesten aanpassen, aan de moslims moesten aanpassen en dat wij rekening met hen moesten houden.

Tijdens de opening, vertelden dit mens en Dibi dat zij beiden voor scheiding van kerk en staat zijn. Maar als die PvdA-er maar door blijft pleiten, dat burger en staat meer rekening moet houden met moslims, is dus overduidelijk dat hij heel anders denkt, wat betreft de scheiding van moskee en staat.

Maar ach, toen hij tijdens het programma eenmaal aan de beurt was, en de eerste zin die zijn gore strot uitkwam weer eens zo'n doodvermoeiende onbeargumenteerde Wildersbash was, had ik het sowieso al gehad met hem.

Pvda: alle geloven die de andere wang toekeerden hebben jullie tegen aangeschopt. Toon eens ballen, en schop nu eens tegen ELK geloof!

ZKH EénOog | 16-10-11 | 11:55

@Shalome | 16-10-11 | 11:41

Die 'moslimidioten' die zich in de lokale politiek hebben kunnen nestelen hebben dat kunnen doen omdat zij binnen hun groep een zeker aanzien hebben opgebouwd door bijvoorbeeld wél de taal te spreken.

Formuliertjes invullen, telefoontjes plegen: simpele zaken waarmee je als primus inter pares al snel een achterban opbouwt waar je ook politiek gewin uit kunt peuren. En zo geschiedde.

Dat ze vervolgens absoluut incompetent blijken te zijn is bijzaak, ze slepen stemmen binnen, dát telt. En dat is het perverse van dit hele verhaal.

Ze vertegenwoordigen helemaal niemand behalve zichzelf en hun eigen - vaak middeleeuwse - gedachtegoed. Met alle gevolgen van dien.

Reinaert | 16-10-11 | 11:55

@La Bailaora | 16-10-11 | 11:44
Elke politicus strooit met wat symbolische kruimels om zijn/haar achterban tevreden te houden. Maar geen enkele politicus, niemand, nada, zit daar om onze belangen te verdedigen. Onze belangen hebben te maken met lange termijn en politici hebben doorgaans de beperking dat ze alleen enkele maanden vooruit kunnen denken. Als je wilt dat je eigen belangen veilig gesteld worden, moet je daar zelf voor zorgen, de excellenties in Den Haag zitten er puur om het je daarbij moeilijk te maken. En om hun eigen belangen veilig te stellen uiteraard. Het zijn soms net mensen.

SODEP | 16-10-11 | 11:54

vraagstaart | 16-10-11 | 11:49
Klopt, maar niet alleen met riftuig valt niet te praten. Ook met vervente haatimams, zeg maar de Fawazen Choudari's van deze wereld, valt niet te praten. En natuurlijk ook niet met diegenen met de dubbele agenda's, zeg de Marcouche's in deze wereld. Dus het is een onbegonnen zaak.

La Bailaora | 16-10-11 | 11:54

@Reinaert | 16-10-11 | 11:51
ROTFL

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:52

De PvdA kan beter een compleet nieuwe branding ondergaan en de naam wijzigen.
Met name de 'A' van arbeid is heden ten dage te ridicuul voor woorden, wetende dat het electoraat van de Pvda met name werkschuw is, of totaal kansloos is voor de arbeidsmarkt wegens beperkt leer- en inlevingsvermogen.

En dat electoraat wil iets te zeggen hebben over de arbeidsmarkt.

Zoden zet je aan de dijk, niet aan de weg.

Ivoren Toren | 16-10-11 | 11:51

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:46

Tja, kunstmatige insinuatie, daar hebben we het al weer. Je zou het linea rectum naar de prullenbak moeten verwijzen maar het blijft toch een hardnekkig probleem.

En eerlijk is eerlijk: kereltje Peggold is zó narcistisch dat 'ie alleen kindjes zou willen maken met kereltje Peggold. Automutilistische zelfbevlekking. En allemaal de schuld van Blonde Greet natuurlijk.

Reinaert | 16-10-11 | 11:51

Anti-confessioneel, dat was de CPN die later opging in GroenLinks. De partij van Dibi. Maar ja, sinds de PvdA haar ideologische veren heeft afgeschud zien ze het daar allemaal niet zo scherp meer.

Ivoren Toren | 16-10-11 | 11:51

Pffff. Eenzijdig onderwerp. Saai. Vooral ook typisch om het argument van Dibi als retestrak neer te zetten en vervolgens toch zo'n artikel er achter aan lullen. Dan begrijp je het echt niet. En als je dan toch die behoefte hebt, lul dan ook eens over het henk&ingrid-stemvee of het paarsebroeken stemvee van de vvd.

hanz71 | 16-10-11 | 11:49

@medusa324 | 16-10-11 | 11:43 Nou.... *knuppel pakt en hoenderhok zoekt*...

Ik heb fdus persoonlijk helemaal niet de behoefte om "er samen uit te komen" met bijvoorbeeld het soort riftuig dat zich hier van de beste kant laat zien. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/10/...

Dergelijk afval heeft in mijn ogen helemaal niet het recht om met mij er "samen uit te komen", maar mag van mij direct op transport naar het land waar hun culturele roots liggen en waar ze trouwens ook de nationaliteit van hebben.

Dat "samen" komt namelijk steeds van één kant: de onze. En dat ben ik spuug- en spuugzat.

vraagstaart | 16-10-11 | 11:49

@Meri59 | 16-10-11 | 11:42
Nou vertel! Wilders?.. fascisme?
Of gewoon dwingelandij!

deraderendraaien | 16-10-11 | 11:48

@Reinaert | 16-10-11 | 11:42
Dat is ook niet het probleem, maar uw insinuatie [woord voor hoogopgeleiden @vetkleppert] dat D66 zich vooral richt op homoseksuelen.

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:46

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:44
Man man man man man.

Ashtrey | 16-10-11 | 11:46

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:39
Waar vallen Ellie en Rikkert dan onder?

toetanchamon | 16-10-11 | 11:45

-weggejorist-

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:44

SODEP | 16-10-11 | 11:36
Latif heeft gewoon gelijk. Ondanks dat Dibi wel degelijk voor de rechten van zijn moslim achterban opkomt hoor, maar doet dat op een wat 'verborgen' manier zeg maar, en dat is in die achterban waarschijnlijk toch niet iedereen van op de hoogte.

La Bailaora | 16-10-11 | 11:44

@vraagstaart | 16-10-11 | 11:36

Ben ik helemaal met je eens. Maar dat betekent nog niet dat we er NIET met z'n allen uit zullen moeten komen. Er is nou eenmaal geen andere oplossing en iedereen die wat anders beweert, liegt. Dat er politici zijn met een dubbele agenda, tja what's new.

medusa324 | 16-10-11 | 11:43

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:39

Onvriendelijk? De pijnlijke realiteit.

Of hebben we mooiere namen voor genocide-ontkenners? Nee toch?

Reinaert | 16-10-11 | 11:42

@BasPaternotte

"Maar waarom zei Hasnaoui zoiets bizars?"

Het echte antwoord dringt maar niet bij je door hè Bas?

Meri59 | 16-10-11 | 11:42

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 11:38
Waar haal je dat vandaan?

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:42

De PvdA wordt straks dus PvdM begrijp ik.

Che_cuevara | 16-10-11 | 11:41

Reinaert | 16-10-11 | 11:33

Het doet er eigenlijk niet toe wat nu gematigd is of niet. Het punt is, en dat heeft Job nooit begrepen, "eenmaal islamitisch, altijd islamitisch"; een heleboel moslimidioten hebben die overtuiging. Er zullen er best wel zijn die dat onzin vinden, maar dat helpt niemand een steek verder. Het gaat om de idioten die bestuursfuncties, wijken, straattegels en welk terrein dan ook claimen en bevechten omdat zij die eenmaal tot 'hun terrein' hebben benoemd.
Job liep altijd helemaal blij weer naar buiten als hij een volgens hem gematigde moslim had gesproken en hem weer een stuk Amsterdam cadeau had gedaan, zich totaal niet bewust van het gevaar dat hij geen enkele zeggenschap had over wie die plek zou innemen of welke extremistische indoctrinatiepraktijken daar een duistere trek aan zouden geven.

Shalome | 16-10-11 | 11:41

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:37
"scheinheilblablabla, hypocrietrabarberrabarber, achterbaksleuterleuter, arrogantbabbelbabbel, superieurgniffelglimlach"

vetkleppert | 16-10-11 | 11:41

"Go Dibi. Maar waarom zei Hasnaoui zoiets bizars?"

Hoezo? Hasnaoui is tenminste eerlijk.

La Bailaora | 16-10-11 | 11:40

@Reinaert | 16-10-11 | 11:36
Wat onvriendelijk.
CDA: Hans (Johannes) en Maria
GroenLinks: Wind en Vrede [geen grap, die namen bestaan]

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:39

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:32
100% En met volle overtuiging.
Taalgebruik heeft er niets mee te maken btw. Maar dat is ook weer zo'n links dingetje, als je het niet kunt winnen ga je lekker denigrerend doen met je In Holland diploma in je zak.

deraderendraaien | 16-10-11 | 11:39

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:35
Niet helemaal mee eens. Anne-Fleur vind ik ook wel iets voor GroenLinks. Met bakfiets, dat dan weer wel....

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:39

@Datkanikvéélbeter!
Dus mensen die zich binnen de samenleving ontwikkelen zijn per definitie laagopgeleid en blank?
En onaangepaste criminelen zijn in jouw beleving hoogopgeleid en niet blank?

Henkiemaardannietgek | 16-10-11 | 11:38

@vetkleppert | 16-10-11 | 11:31
"Ik wil m'n kwartje terug",
"De Schultenbrau is in de aanbieding deze week",
"De buurvrouw van Truus is alweer zwanger".

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:37

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:35

D'666: Atatürk en Adolf.

Reinaert | 16-10-11 | 11:36

@medusa324 | 16-10-11 | 11:32 Het zal mijn langzaam ontwikkelde allergie wel ijn, maar ik begin inmiddels schubben en jeuk op rare plekken te krijgen als ik zinsnedes als "zullen we er met elkaar uit moeten komen", en "met elkaar moeten we dit niet willen" enzovoort lees.

Vooral - en dat is NIET naar jou bedoeld - omdat de meeste politici die dergelijke woorden hanteren, helemaal niet "samen" en "met elkaar" bedoelen, maar "ik" en "mijn politieke belangen" ten koste van een grote groep Nederlanders die inmiddels al vier decennia in de maling wordt genomen.

vraagstaart | 16-10-11 | 11:36

"De mensen die op jou hebben gestemd verwachten dat jij op de een of andere manier hun belangen verdedigt"

Welkom in de echte wereld Latif. Ik zou ook wel iemand in Den Haag willen hebben zitten die mijn belangen verdedigt. Helaas zitten die lui er alleen voor zichzelf.

SODEP | 16-10-11 | 11:36

Zo lang ze niet zeggen: ik ben op de eerste plaats Nederlander, heb als religie de Islam, en kom oorspronkelijk uit Marokko, maar de volgorde omdraaien wordt het niks.
Op een gegeven moment zal dus de wal het schip gaan keren.
Ik heb trouwens nooit begrepen wat er zo aantrekkelijk is in die " kansenwijken " in onze grote steden.
Waarom niet fijn teruggaan en in Marokko wonen ? Wellicht wat minder bling-bling en cash, maar veel sinaasappels, zon, patio, eigen cultuur, familie, een relaxed leven..

070 | 16-10-11 | 11:36

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:25
PvdA: Hassan en Fatima
VVD: Diederik-Jan en Anne-Fleur
PVV: Henk en Ingrid

kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:35

vetkleppert | 16-10-11 | 11:31
Maar goed, dan heb je ook een gesprek met je evenknie.

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:34

@mokum4all | 16-10-11 | 11:28

Marcouch is overigens zelf ook een exponent van slecht recruteringsbeleid en dito toezicht. Een islamist met een (drie)dubbele agenda zó hoog in je organisatie laten opkruipen is niet goed voor welke organisatie dan ook. En de PvdA zal daar nog lang de wrange vruchten van mogen plukken.

Geldt overigens niet voor Marcouch alleen hoor. Maar dat lijkt me evident. Laadklep en Elastiek zijn even erg.

Reinaert | 16-10-11 | 11:33

Natuurlijk doet de PvdA daar niets aan. (Uitkerings)moslims houden PvdA in het zadel.

De PvdA stelde zelfs voor illegalen stemrecht te geven, heel goed wetende dat ze stemmen inkochten met belofte van verblijfsvergunning/gratis onderdak/gratis geld/gratis medische zorg en dat generaties lang.

Shalome | 16-10-11 | 11:33

Mooi was het moment waarop Dibi zei dat hij genoot van een milieudebat, omdat het even helemaal niet ging over moslims. Zolang de Dibi's van dit land echter iedere keer weer in de moslim-hoek worden gedrukt, door de eigen bloedgroep of door de tegenstanders, komen we als land niet verder. Weg met dat wij-zij denken, uiteindelijk zullen we er met elkaar uit moeten komen.

medusa324 | 16-10-11 | 11:32

@deraderendraaien | 16-10-11 | 11:30
Of zijn het de PVV-adepten die dat zichzelf graag wijsmaken? Maar uh, gezien je taalgebruik.... PVV-stemmer is het niet?

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:32

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:30
Ik kan met een laag opgeleide betere gesprekken voeren dan met een lang geïndoctrineerde.

vetkleppert | 16-10-11 | 11:31

Nou... als het binnen de PvdA blijkbaar bon ton is om etniciteit als discriminerende factor te hanteren, opent dat natuurlijk wel weer perspectieven.


Of geldt dat alleen in de combinatie "positieve discriminatie" en "Marokkaan"?

vraagstaart | 16-10-11 | 11:31

USA maakt zich op Iran af te slachten.
Worden spanende tijden,zorg dat er snacks op tafel staan.

ziende blind | 16-10-11 | 11:31

vetkleppert | 16-10-11 | 11:27
Liever geen van beiden. Maar goed, what ever rocks your boat...

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:30

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:25
FlikkerT op gek Geert Wilders heeft niet alleen laag opgeleide in de achterban , dat is iets dat zijn tegenstanders graag roepen om hun kop in het zand te kunnen houden!

deraderendraaien | 16-10-11 | 11:30

waarvoor heet de PvdA eigenlijk niet anders?

watsinneneem | 16-10-11 | 11:29

Marcouch reageerde ook gelijk met een "laat die (...) voor zichzelf spreken". Dat heb je met een slecht recruteringsbeleid. Daar heeft het CDA in het zuiden des lands ook wel eens last van gehad. Prima in eigen dorp, beschamend als het naar buiten komt.

mokum4all | 16-10-11 | 11:28

@Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:25
Liever laagopgeleid dan lang geïndoctrineerd.

vetkleppert | 16-10-11 | 11:27

@Kaas de Vies | 16-10-11 | 11:24

Die blauwe enveloppen vallen op jouw mat omdat je te veel werkt en te weinig zeikt. Dát zal de gemiddelde Marokkaan dus niet overkomen. Die zeikt de Godsganse dag maar laat het werken (en het belastingbetalen) aan anderen over.

Zoek de verschillen! En wie is er hier nu dus gek? Juist!

Reinaert | 16-10-11 | 11:27

Je bent laagopgeleid en blank dan komt Geert toch voor je op? Tenminste dat zegt hij. Dus cliëntelisme is niet alleen voor Italianen...

Datkanikvéélbeter! | 16-10-11 | 11:25

Doe wat aan je moslims?
Waarom doen we steeds alsof zij de ongekroonde koningen van de samenleving zijn.

Ze zijn gelijk aan Kaas de Vies, maar omdat ik blijkbaar niet zo veel zeik bekommert de politiek niet zo veel om mij.

Hey dat is grappig, zelfs op zondag valt tegenwoordig een blauwe brief op de deurmat.

Kaas de Vies | 16-10-11 | 11:24

Ik mis alleen mevr Elastiek in dit stukje Bas.
Verder wel vermakelijk.

Teun van het Tuinpad | 16-10-11 | 11:24

Tofik Dibi, kan nog wel eens heel groot gaan worden.. Respect voor deze Marokkaan die geloof en politiek gescheiden wil houden.. Tofik +1

Crematorium-de-Asbak | 16-10-11 | 11:23

@vetkleppert | 16-10-11 | 11:21

Moslimmarokkanen hebben kennelijk slechts één doel in hun armzalige leventje en dat is om hun landgenoten in een nóg slechter daglicht te stellen. Althans dat is wat ik er ondertussen nog van begrijp, de P&W-uitzending deze week gezien hebbende.

Haatocratie, meer mogelijkheden zijn er kennelijk niet.

Reinaert | 16-10-11 | 11:23

Zoals ik vorige week al betoogde, deze PvdA Marokkaan deed bij P&W wat job wel wil maar niet meer openlijk durft!

deraderendraaien | 16-10-11 | 11:23

Hebben die moslimmarokkanen nou nog niet door dat heel Nederland een kotsbak nodig heeft bij alles wat met marokkaanmoslims te maken heeft?
Kunnen ze nou onderhand eindelijk niet een keer gewoon een meneer, werknemer en/of politcus zijn? En dat moslimmarokkaan lekker voor thuis en in de moskeet bewaren?

vetkleppert | 16-10-11 | 11:21

@kapotte_stofzuiger | 16-10-11 | 11:18

LOL @edit. Alsof we in het circus zijn. Jawel, circus.

Maar het is dan ook een PvdA-topic dus die benaming is terecht.

Reinaert | 16-10-11 | 11:21

Het is toch fintastisch dat figuren als Latif Hasnaoui ook iets mogen zeggen? IK bedoel dan komt de Islamitische Aap doorgaans wat sneller uit de mouw.

Ashtrey | 16-10-11 | 11:20

Job Cohen en iets aan moslims doen? Het zal eerder sneeuwen in augustus voordat dat gebeurd.

koeie | 16-10-11 | 11:19

Cliëntelisme? Da's toch net zoiets als onderdeel uitmaken van het PvdA-baantjescaroussel? Ik kus jouw kont zodat jij de kont van jouw baas weer kunt kussen en ondertussen worden we er allemaal beter van. Zoiets.

In normaal Nederlands hebben we daar ook nog andere woorden voor....

Reinaert | 16-10-11 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken