Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hebbon! Het allergoedkoopste huis van Nederland

koopietoch.pngHallo krakers, starters en scheefhuurders. Dit topic is voor jullie. Had de altijd elitaire Volkskrant deze week een artikeltje over de aller- allerduurste villa van Nederland (nou nou poe poe is dat nou nodig), wij van GeenStijl gaan back to basic met de vierkante meterknallerrr van Funda.nl. Adres: Helper Brink 61 132 te Groningen. Vraagprijs €42.500, maar hey, het is crisis dus dat wordt zo 40k. Voor een gemiddelde politieagent komen de maandlasten dan op een euro of €150, en over een paar jaar is de huizencrisis voorbij en bent u spekkoper. Katjing! Oh ja, het betreft hier wel een zgn. 'serviceflat' maar we lezen nergens dat een mogelijke koper ook echt bejaard moet zijn. En anders gaat u toch voor dit appartement in het altijd hitsige Norg (50k). Liever een (deel van een) echt huisie? Landgraaf lonkt voor maar 54k incl. tegelvloer. Instant update: Toch liever huren? Check de onrendabelen Funda!

Reaguursels

Inloggen

Dat juist die goedkoopste huizen nog veel te duur lijken

Simpele Boerenlul | 11-10-11 | 08:49

Als ik nou zo veel geld had gehad, zou ik dat appartement in Grunn nog niet kopen. Dan kun je net zo goed in het buitenland gaan wonen, zo ver van het centrum zit je.

Pfft | 11-10-11 | 08:19

@ königsberg | 10-10-11 | 18:02
Met extra gratis uitzicht op het in aanbouw zijnde sportcomplex.
http://www.verenigingsportengemeenten.nl/berichten.asp?kp=Dossier%20Moderniseren%20van%20sportparken&id=praktijk&i_id=sportaccommodatie,%20modern%20sportpark%20-%20Herontwikkeling%20sportpark%20Bentinckpark%20Hoogeveen
En in aanbouw in het kleine parkje waar het aangebodene staat, een dependance van een bejaardenhuis en naast de deur een aantal scholen met joelende pubers, zeg maar dag tegen je rust.

kipfilét | 11-10-11 | 07:55

AsYouLikeIt heeft z'n vrijstaande huisje praktisch op de top verkocht. Huurt nu een pandje en slaapt op een matras propvol met centjes wachtend tot de markt verder in elkaar stort.
Cash is King, baby!

AsYouLikeIt | 11-10-11 | 06:45

Wat een achterlijk dom onderwerp weer. Mutsaerts weet niet wat servicekosten zijn? Hoe oud ben je dan :x

nl2dav | 11-10-11 | 06:38

dat tik je cash af zo'n "pandje"

Paarlberg | 10-10-11 | 22:57

@arjan1912 | 10-10-11 | 19:57 |
maar dat gaat toch nog gebeuren, de prijzen in NL zullen met zeker 30-40% dalen. Banken zien dat al lang aankomen, waarom denk je dat ze bijna geen hypotheken meer verstrekken?

Dagobert D. | 10-10-11 | 21:59

Wat thmascrown | 10-10-11 | 17:44 zegt. Of u het nou leuk vindt of niet, de daling van de huizenprijzen is pas nèt begonnen.

mygfisbrazilian | 10-10-11 | 21:17

Synecdoche
Niet bekend met die constructie, maar 70k/90k is niet veel voor een klein appartement. Alleen hebben niet veel mensen dat contant ergens en vooral beginners niet. Je zou het eigenlijk pas kunnen kopen wanneer je je oude huis verkoopt waardoor je 90k overhoud.
königsberg | 10-10-11 | 18:56 | + -1 -
Dat is ook inderdaad wat er veelal gebeurt. Zie b.v. hier: www.funda.nl/koop/assen/appartement-47...
Ook zeer in trek bij kleine beleggers. Kopen een paar van die appartementen voor de verhuur. Huur dan maximaal 450 euro. Alle voordelen van een actieve VvE die voor goed onderhoud zorgt, en een leuk rendement voor je contante pegels.
Voor alle duidelijkheid: ik woon daar niet noch heb ik zo'n appartement in de verhuur. Er is nauwelijks binnen te komen.

Synecdoche | 10-10-11 | 20:56

de allergoeikoopste is een 1 kamer in een serviceflat in breda voor maar 15000 eurootjes!
www.funda.nl/koop/breda/appartement-47...
verder zijn wij gewoon uniek met onze belachelijke
torenhoge huizenprijzen, want je hoeft de grens maar 50km over te steken, en je woont in een vrijstaande villa voor de prijs van een bezemkast in de randdebielenstad.

von sokkenstopfen | 10-10-11 | 20:45

De servicekosten/eigenarenbijdrage is voor;
- uiteraard alles om het gebouw in stand te houden( onderhoud etc.)
- schoonhouden van de algemene ruimten
- onderhoud liften
- logeerkamers schoonhouden
- alarmering ( 24 uur per dag iemand aanwezig)
- tv- cai abonnement
- stookkosten
- watergebruik
- huur van de boiler
- kortdurende zorg
- bewaakte receptie
- opstalverzekering

Cintiq | 10-10-11 | 20:42

ow.. en De service- en eigenaren bijdrage is per maand € 535,- p.m.

Cintiq | 10-10-11 | 20:42

Wanneer is het normaal geworden dat je voor iedere 4 muren meer dan een ton moet neerleggen?

Voor verreweg de meeste krotten vragen ze gewoon te veel. Kom op zeg. Dit flutflatje is ook niet meer dan een paar duizend waard. Een paar betonnen platen en 100 buren op een paar meter afstand. Het is gewoon niks waard.

omwenteling | 10-10-11 | 20:35

Vind dat ding in Landgraaf maar duur. Is niets meer dan een grote keuken die ook nog eens aan vervanging toe is. Daarbij komt dat je ook nog eens in Landgraaf zit. 362 dagen per jaar kuqt en de andere 3 dagen nog veel kuqter met de roze hoedjes dagen. Screw that!

holy_dutch | 10-10-11 | 20:35

@arjan1912 | 10-10-11 | 19:57
De bank kan eisen dat je bijstort indien het onderpand de hypotheek niet meer dekt. Dat kan een reden zijn toch te willen verkopen.

blinde kip | 10-10-11 | 20:25

ptx. dan verkoopt niemand meer zijn huis, en geven de banken aan vrijwel niemand een hypotheek

arjan1912 | 10-10-11 | 19:57

Lekker populair Mutsaerts.... probeer nu een normale woning in de Randstad te vinden voor de middeninkomens (33k). Eentje waar jij zelf ook je kinderen zou willen laten opgroeien. Tot die tijd mogen alle scheefhuurders van mij lekker blijven zitten. Scheefhuren? In NL is alleen maar sprake van scheefkopen met die absurde renteaftrek-gesponsorde luchtbel waarmee de babyboom de zakken vult. Ik hoop dat die hele woningmarkt klapt, kunnen de 'scheefhuurders' voor een prikkie een leuke woning kopen. Prijsdaling is immers goed voor de consument.

PTX | 10-10-11 | 19:40

Nee, dan die makelaar van dat flatje in Norg: passender kunnen we het niet maken: Jan Hut!

Reykjavik | 10-10-11 | 19:36

Ik ga maar in een garage box wonen..

Neut | 10-10-11 | 19:30

Pappa zei ooit: of 't nou een miljoen of een ton kost als je 't niet kan lenen is 't te duur" verwacht nog 40% daling.

lidlbier | 10-10-11 | 19:20

Neem ik er een stuk of 4, leuk paar keer per jaar even ergens anders wonen!

Billo2 | 10-10-11 | 19:20

Was in mijn studententijd een superdeluxe casa geweest.

Kingeef1975 | 10-10-11 | 19:18

Waarschijnlijk verkregen uit een erfenis. Nazaten zitten aan de huizenhoge maandelijkse servicekosten vast en willen er dus snel vanaf, daardoor lage prijzen. Zie je overal in het land bij dit soort flats. Niks bijzonders dus. Mutsaerts had zich even beter moeten informeren voor hij zich achter het toetsenbord zette.

JBM | 10-10-11 | 19:14

Zo woonde half Nederland in de zestiger jaren, kijkend en luisterend naar Annie Mg. Schmidt, en ze waren er gelukkig mee, dat Mg. Schmidt blijft fascineren overigens.

Dr.Thorvaldt | 10-10-11 | 19:04

@blinde kip | 10-10-11 | 18:55 |

Met een bescheiden salaris kom je niet aan bod bij banken, noch in de vrije sector. Als je dan ook nog eens de pech hebt dat je weinig inschrijfjaren hebt bij een woningbouw vereniging, dan ben je veroordeeld tot het leven op straat. Dat is de realiteit in Nederland anno nu. Gemeenten en woningbouw verenigingen lachen mensen vierkant uit als ze in het nauw komen, en melden dat ze dakloos dreigen te worden.

Borrelende Boris | 10-10-11 | 19:01

ik krijg meer en meer het idee dat ze topic plaatsen hier bij gs om reacties uit te lokken ofzo beetje verdeeldheid zaaien vroegen van het de kleur van je huid nu is het welke schoenen je aan hebt. laat wel zien hoe erg het gesteld is met de jongeren van nu.

gamb25 | 10-10-11 | 19:01

@ La Bailaora | 10-10-11 | 18:50

Jij hebt dat balkon niet gezien?

Traxor | 10-10-11 | 19:00

@Horagha | 10-10-11 | 18:35
Klopt. Dat hele experiment van 'alles door elkaar' is finaal mislukt. Beter alle sociale huurwoningen bij elkaar. En alle koopwoningen bij elkaar. En dus niet dat Vinex gedoe.

Bart_Bart | 10-10-11 | 18:59

Synecdoche
.
Niet bekend met die constructie, maar 70k/90k is niet veel voor een klein appartement. Alleen hebben niet veel mensen dat contant ergens en vooral beginners niet. Je zou het eigenlijk pas kunnen kopen wanneer je je oude huis verkoopt waardoor je 90k overhoud.

königsberg | 10-10-11 | 18:56

@Borrelende Boris | 10-10-11 | 18:50
Als eenmaal de regels ten aanzien van leegstand en kosten(aftrek) daarvan aangescherp worden door de overheid (en dat gaat gebeuren), zullen eigenaren van vastgoed sneller dalen met de vraagprijs. Nu nog die rente omhoog (dus ook spaarrente) en het feest is compleet.

blinde kip | 10-10-11 | 18:55

Woningbouw verenigingen kennen over het algemeen wachtlijsten van 8 jaar. Banken verstrekken alleen hypotheken aan mensen die het huis ook makkelijk van het dagelijks zakgeld hadden kunnen betalen. Kamerverhuurders willen alleen een 18-jarige blondine die ze oraal bevredigt om de maandelijkse huur te voldoen, en de malafide woonmakelaars beheersen al het aanbod op internet. Ook op de anti-kraak markt begint al schaarste te komen, omdat steeds meer mensen zich uit nood daartoe wenden. Gelukkig is er daklozen opvang... oh, nee... die is ondertussen ook al wegbezuinigd.

Borrelende Boris | 10-10-11 | 18:50

Een woning is wat je er zelf van maakt, je kunt in stront wonen,je kunt het ook leuk maken.

smdyasc | 10-10-11 | 18:50

Traxor | 10-10-11 | 17:38
En de WC? Of is er alleen een plaszak?

La Bailaora | 10-10-11 | 18:50

www.immobilienscout24.de/expose/619471...

leuke 2 kamer woning in Chemnitz. De taxatie waarde is 7.500 euro maar je krijgt het vaak voor de helft omdat er geen hond komt bieden tijdens zo'n veiling.

kortom nederland kan nog wel een beetje zakken.

ik bin ein berliner8 | 10-10-11 | 18:47

En de ex-bewoners waren zeker smurfen?

Plukkiehaar | 10-10-11 | 18:44

@Een paard | 10-10-11 | 18:41
Dat laatste klopt niet helemaal. Men kan heel makkelijk van de woning af als de vraagprijs omlaag gaat naar een normaal niveau. Mag de bank weleens coulanter zijn en niet gelijk bijstorting gaan eisen.

blinde kip | 10-10-11 | 18:43

En dan koop je zo'n kansloos flatje voor nog steeds veels te veel geld, blijft de rest onverkocht waarop die vervolgens via een schimmige constructie (lees: gemeente subsidie) de woningen verhuurd worden tegen een lager bedrag aan mensen uit kansenwijken waarvoor je in eerste instantie op de vlucht bent geslagen.

blinde kip | 10-10-11 | 18:41

Heb nog een goedkopere woning gevonden
www.funda.nl...
Slechts 32.500 euro in het mooie Hoogeveen.
königsberg | 10-10-11 | 18:02 | + 1 -
Maar vergeet de servicekosten niet. Voor dat bedrag kun je in Hoogeveen een keurig huis met tuin en garage huren.
In Assen bestaat deze constructie ook. Kosten voor alleszins aanvaardbare appartementen (geen service) met garageboxen en tuin rondom tussen 70.000 en 90.000 euro, onder één voorwaarde: betaling contant, geen hypotheek. En geen winst bij verkoop, om prijsopdrijving te voorkomen. Reguliere servicekosten voor gemeenschappelijke stroom, schoonmaken trappenhuis e.d. ongeveer 100 euro. Toch moeilijk te verkopen i.v.m. eis van geen hypotheek. Daarom ook goedkoop te huur.

Synecdoche | 10-10-11 | 18:41

Maar laten we wel wezen, de woningprijzen in Nederland slaan werkelijk waar nergens op. Allemaal leuk en aardig dat onroerende zaken steevast in waarde stegen, maar nu zitten we met de gebakken peren. De hele woningmarkt is tot stilstand gekomen, want starters kunnen niks meer betalen en huizenbezitters komen niet meer van hun woning af.

Een paard | 10-10-11 | 18:41

@Horagha | 10-10-11 | 18:35
Daar hadden de kopers op IJburg en Leidsche Rijn ook niet op gerekend, die gezelligheid en die verrijking van die sociale huurwoningen.
Zit je dan met een betonnen molensteen om je nek.

vetkleppert | 10-10-11 | 18:39

@King of the Oneliner | 10-10-11 | 17:58
En wanneer je een bypass operatie moet krijgen, word je natuurlijk geholpen door die uitstekende medische sector daar.

blinde kip | 10-10-11 | 18:36

@vetkleppert | 10-10-11 | 18:02
Goed idee! Dan rotten al die hondenbezitters uit de wijk naast mij eindelijk eens op.
Van mij mogen ze per direct alle 30% sociale woningbouw in koopwijken allemaal in de verkoop doen. Geen (sociale) huurwoningen meer in koopwijken dat trekt alleen maar tuig aan.

Horagha | 10-10-11 | 18:35

als je overigens maar 5000 euro hebt koop je in duitsland ook al een woning maar dan moet ja naar een executie veiling.

ik bin ein berliner8 | 10-10-11 | 18:35

@vetkleppert | 10-10-11 | 18:02
Als de huizenprijzen in het algemeen zakken, kunnen de huren ook omlaag aangezien die gekoppeld zijn aan de koopwoningen. Er is dan ook geen noodzaak meer voor huursubsidie. HRA kan ook weg als inkomstenbelasting ook verlaagt wordt. Geen nodeloos rondpompen van geld meer en de allerrijksten het meest bevoordelen met speculeren. Moeten ze maar iets echt produceren.

blinde kip | 10-10-11 | 18:33

jojo1956 | 10-10-11 | 18:00 |

"Woonaccent Makelaars Westerbork".

Dat zou ik niet zomaar vertrouwen!

Ik vind dat flatje in Groningen eigenlijk wel wat hebben, heeft alleen likje verf nodig! Alleen die keuken is een beetje povertjes. Nee niet poffertjes.

Een paard | 10-10-11 | 18:33

Mm, dan zal er vast wel iets mee zijn. Misschien een buurman met een boor-hobby?

suvois | 10-10-11 | 18:32

@vetkleppert | 10-10-11 | 18:11
En als ze uit de stront zijn gaan ze weer links stemmen.
Nederland zit al decennia lang in die vicieuze circel.

Slipsnifter | 10-10-11 | 18:24

Het lijkt wel een Mortuarium... je moet ervan houden..

Crematorium-de-Asbak | 10-10-11 | 18:23

@Horagha | 10-10-11 | 18:15
Dat is altijd al zo geweest met die serviceflats, daarom zijn ze zo goedkoop.

Slipsnifter | 10-10-11 | 18:22

Zo die in Landgraaf is verkocht. Ik heb hem erbij genomen voor het geval ik ooit nog een keer naar Pinkpop zou willen.

Badderbeest! | 10-10-11 | 18:20

@vetkleppert | 10-10-11 | 18:02
Heel goed idee, het stoppen van huursubsidie in de stad. Raak ik toch nog eindelijk mijn klaplopende buren kwijt!

peeppeep | 10-10-11 | 18:20

In Zweden koop je voor 40.000 treuro een vrijstaand huis met 500 vierkante meter grond.
Kun je een flinke moestuin op aanleggen.

Slipsnifter | 10-10-11 | 18:20

@cabbit | 10-10-11 | 18:09
De afgelopen tien topics is er altijd wel minimaal één persoon geweest die de zin "Erg jammer dat geenstijl, die normaal de vinger op de zere plek legt, nu vrolijk meedoet met (zelf invullen)"

Of ze hebben de laatste paar dagen dus niets fatsoenlijks meer geschreven, of er zijn hier gewoon té veel mensen om iedereen het naar de zin te maken.

Ik neig naar het tweede.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 18:18

Grappig al die goedkope flatjes van 25000 euro tot 39000 euro. Belachlijk lage bedragen voor een woonruimte. Maar je moet wel 500 euro tot 900 euro PER MAAND servicekosten maken.
Kom neer dat je binnen 5 jaar meer servicekosten hebt betaald dat je huis waard is.
WTF!

Horagha | 10-10-11 | 18:15

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 18:08
En er wordt eindelijk niet meer links gestemd in de grote steden, waardoor en economie niet meer chronisch wordt verziekt en ze dus honderd keer sneller uit de stront komen.

vetkleppert | 10-10-11 | 18:11

Servicekosten betekend een paar honderd euro huur betalen over je "koopwoning." En wie betaald er nou 50.000 euro of meer voor één kamertje om in te "wonen."
 
De enige oplossing voor de woning nood en gevolgproblemen als zwerven en kraken zijn: heel, heel veel (betaalbare) woningen bouwen en afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.
Asociale babyboomers die zeuren over hun investering of het milieu mogen links of rechtsom naar het bejaardentehuis of graf, dan kunnen mensen die niet zeuren over megawinst of milieu gewoon weer wonen.
Erg jammer dat geenstijl, die normaal de vinger op de zere plek legt, nu vrolijk meedoet met de zakkenvullende zestigplussers en de milieumaffia.

cabbit | 10-10-11 | 18:09

@vetkleppert | 10-10-11 | 18:02
Geen slecht plan. Gaat ook meteen ghettovorming tegen!

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 18:08

@Santac | 10-10-11 | 17:46
Hahaha! LOL! Kijk, daar heb ik wat aan. Ben ik weer helemaal bij.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 18:06

Serieus, ik heb overwogen om als matig betaalde promovendus dit kot of zelf die van 25.000 euro te kopen, totdat ik de servicekosten zag. Ik blijf voorlopig wel in mijn studentenhok wonen.

BlackDeathMetal | 10-10-11 | 18:04

@Bart_Bart | 10-10-11 | 17:57
Nee, ik wil dat de huursubsidie in grote steden stopt. Zodat de ballast een andere plek vindt om een potje te niksen en te overbevolken.

vetkleppert | 10-10-11 | 18:02

Ik woon al jaren in mijn Ford Transit busje (met gordijntjes).
Ik ga één keer per week zwemmen in het sportfondsenbad (chloor ontsmet, mensen!).
Schijten doe ik in de Telegraaf (prima houthoudend papier!), die ik daarna al rijdend uit het raam gooi op de A2.
Ik leef op een McDonalds-dieet, waarbij ik dan tevens kan internetten. (Driemaal raden waar ik nu zit, dus).
Op deze manier levend, spaar ik genoeg geld om binnenkort Nederland te verlaten, en te gaan wonen in Costa Rica.

King of the Oneliner | 10-10-11 | 17:58

ump-to-it | 10-10-11 | 17:56 | + 0 -

Gezellig en Rotterdam gaan niet samen

Eurotokkie | 10-10-11 | 17:58

Vlucht nu het nog kan, net over de grens. Duitsland bijvoorbeeld. Ter hoogte van Drenthe, Gelderland Overijssel. Kijk maar op Google. Een mooi vrijstaand huis met grond voor 1,5 - 2 ton. Wel in de negorij. Dus auto verplicht!

jojo1956 | 10-10-11 | 17:58

@vetkleppert | 10-10-11 | 17:52
Jij wilt enkele megaflats in Oost-Groningen voor het 'ballast'?

Bart_Bart | 10-10-11 | 17:57

Hier nog een gezellig in Rotterdam een schitterend appartement zonder servicekosten voor slechts €49000,-

jump-to-it | 10-10-11 | 17:56

De service- en eigenaren bijdrage is per maand € 535,- p.m.

De servicekosten/eigenarenbijdrage is voor;
- uiteraard alles om het gebouw in stand te houden( onderhoud etc.)
- schoonhouden van de algemene ruimten
- onderhoud liften
- logeerkamers schoonhouden
- alarmering ( 24 uur per dag iemand aanwezig)
- tv- cai abonnement
- stookkosten
- watergebruik
- huur van de boiler
- kortdurende zorg
- bewaakte receptie
- opstalverzekering

Bron:
www.funda.nl/koop/groningen/appartemen...

Overigens kost hetzelfde appartement op
Helper Brink 61-140 slechts € 25.000!

De_Echte_Waarheid | 10-10-11 | 17:55

DaveDH

Wat te denken van Zonneoord?

jojo1956 | 10-10-11 | 17:55

Die in Landgraaf ziet er wel gezellig uit. Maar ja die VVE-bijdrage altijd hè, die maakt het dan toch onvoordelig.

peeppeep | 10-10-11 | 17:55

DaveDH | 10-10-11 | 17:51

Ik kom uit die buurt. Moerwijk 1956-1976. Was leuk tot einde jaren 70. Daarna werd Zuid-West DH baggerbuurt. Opvangbuurt voor allochtonen, Tokkies en andere cultureel en financieel minder bedeelden. Nu al jaren een zogeheten Kansenwijk, oftewel een Vogelaarwijk, nou dan weet je het wel.

jojo1956 | 10-10-11 | 17:55

@overVecht | 10-10-11 | 17:50

En je kunt er van de grond eten. Er ligt genoeg.

Reinaert | 10-10-11 | 17:53

Ik vraag me weleens af waarom er zo veel ballast in grote steden woont. Ik zou graag ver van die ballast wonen, maar ik moet mijn geld in een grote stad zien te verdienen. Waarom (huur)subsidieert men de ballast om de werkenden in de weg te zitten in de grote studen? Niks doen kan je net zo goed doen waar geen werk is.

vetkleppert | 10-10-11 | 17:52

@DaveDH | 10-10-11 | 17:46 |

Ach... nog twee dagen dan ben je officieel 3 maanden lid. Wie weet ben je er dan vanaf.

overVecht | 10-10-11 | 17:51

Horagha | 10-10-11 | 17:48
Ja maar dan alleen in een slecht buurt als de Gaardes, als je een beetje ruimte wilt in een buurt waar ze niet 3x per week je box proberen open te breken zit je al gauw aan de 60/70 (ik ben zelf namelijk een hele tijd opzoek geweest naar een ruime garagebox)

DaveDH | 10-10-11 | 17:51

Door (hoge) inflatie zal de huur steeds duurder worden en je hypotheek verdwijnen, zegt u? Als je gedeeltelijk aflossingsvrij hebt gekocht, zul je na 30 jaar een hoger maandelijks bedrag moeten betalen. En bovendien is je spaargeld en pensioen weg. Veel succes!

blinde kip | 10-10-11 | 17:50

@Reinaert | 10-10-11 | 17:47 |

Ja Rein... PUUR genieten dit!

overVecht | 10-10-11 | 17:50

Voordeel is wel dat je geregeld mooie MILFjes tegenkomt die hun hondje uitlaten. O wacht.

Bart_Bart | 10-10-11 | 17:49

Hoe verder van de Randstad hoe goedkoper het onroerend goed.
Voor 42500 euro kan je in Den Haag net een kleine garagebox kopen.

Horagha | 10-10-11 | 17:48

Ga er ook vanuit dat er geen HRA meer is nu toch is aangegeven dat men een onderzoek begint naar een ander belastingstelsel. Eis dat die inkomstenbelasting omlaag gaat!

blinde kip | 10-10-11 | 17:48

Mooi gegoten vloertje, ik ben om...

MichieldeMuiter | 10-10-11 | 17:48

@overVecht | 10-10-11 | 17:45

Tja, Zalmroze, nog uit de tijd van de Zalmsnip hè.

En dat schitterend gemonteerde deurbeslag maakt het dan ook echt af.

Reinaert | 10-10-11 | 17:47

Norg swingt toevallig als de neten.
En ik kan het weten.

houddedief | 10-10-11 | 17:47

Geen nood, nog even wachten er is minimaal 30% van de prijs af. nieuwsuur.nl/onderwerp/279732-crisis-o...
Vraag wel naar het onderhoudsboekje want er zijn nogal wat huizenbezitters die reeds op hun top zitten en niet 2% van de hypotheek hebben gereserveerd voor een grote beurt.

blinde kip | 10-10-11 | 17:46

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 17:40 | + 0 -

Een aantal jaar geleden dacht Mutsaerts slim te zien door een stel krotten te kopen, helaas had onze Mutsaerts niet door dat het daarna nogal slecht zou gaan met de woningmarkt en daarna nog slechter. Nu probeert Mutsaerts via een anti-kraak artikel zijn krotten aan de trouwe reaguurders te slijten.

Santac | 10-10-11 | 17:46

overVecht | 10-10-11 | 17:44
Ach een Zwitsal opmerking... blijft dom... maar wel een leuk fietsje

DaveDH | 10-10-11 | 17:46

@Reinaert | 10-10-11 | 17:41 |

Mooi ook hoe sterk de deur met dat roze accentje naar voren komt... prachtig!

overVecht | 10-10-11 | 17:45

@Traxor: Als je niet meer kunt betalen, heb je niks te willen imo.

Recreatiedictator | 10-10-11 | 17:45

@cumshaft | 10-10-11 | 17:43

Vloerlamp? Kapitalist!

Kaal peertje aan het plafond. Dát is minimalisme!

Reinaert | 10-10-11 | 17:45

In A'dam oost wonen is op zich al straf genoeg.

JaapStar | 10-10-11 | 17:45

Ha, de Helperbrink: ik rijd daar regelmatig langs.
Niet doen. Wonen alleen maar zeikerige kudtbejaarden.

ZDEV | 10-10-11 | 17:45

cumshaft | 10-10-11 | 17:43 | + 0 -
Ik denk omdat krakers altijd roepen dat er woningnood is in NL en daarmee zij rechtvaardige om andermans huizen te stelen, Mutsaerts wilt (denk ik) laten zien dat er nog genoeg betaalbare woningen zijn in NL...

DaveDH | 10-10-11 | 17:44

Groningen is excl 400-500/mnd aan servicekosten en da's duur best wel een beetje toch ja niet dan?

Recreatiedictator | 10-10-11 | 17:44

servicekosten plusminus 600 eurootjes = inclusief 1 maal controle wijkzuster/dag.

zwemverbrander | 10-10-11 | 17:44

Ik zeg wachten, prijs gaat nog door de helft

thmascrown | 10-10-11 | 17:44

Alleen een caravan woont nog goedkoper,dat is waarom het ergste tuig niet in containers maar caravans/woonwagens woont.

Beëlzebul | 10-10-11 | 17:44

@Reinaert | 10-10-11 | 17:41
gewoon als steve jobs: vloerlamp erin en klaar is kees.

cumshaft | 10-10-11 | 17:43

No comment

Dhr. Z. Wijn | 10-10-11 | 17:42

@overVecht | 10-10-11 | 17:40

Yup. Lekker minimalistisch, da's wel trendy.

Reinaert | 10-10-11 | 17:41

Ik snap het niet helemaal ben ik bang; De strekking van het artikel ontgaat mij een beetje. Er staan dus huizen te koop en dat deelt Mutsaerts met ons. Maar warom precies?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 17:40

@Hanz Ziezo | 10-10-11 | 17:37

Waar heb jij die €294 zo snel gevonden?

* Bril zoekt *

Reinaert | 10-10-11 | 17:40

Wie wil er nu een krakert een hypotheek verstrekken, dan moet je wel WERK hebben, en drie fietsen aan elkaar lassen en dat kunst noemen valt niet onder de noemer werk... dus ik zie niet gebeuren dat die onrendabele huizendieven hier voor in aanmerking komen

DaveDH | 10-10-11 | 17:40

Qua inrichting is het al helemaal af.... niets meer aan doen...

*bieden gaat*

overVecht | 10-10-11 | 17:40

Als je die adressen van de onrendabelen funda gaat opzoeken blijken ze wonderwel allemaal binnen 100m van elkaar te zitten.

Biff Eagleburger | 10-10-11 | 17:39

Die in Landgraaf, is echt lelijk. Schimmelplekken aan de muur.

Dakpanmaker | 10-10-11 | 17:39

Een béétje serviceflat met blokverwarming en andere onontkoombare accessoires doet toch wel een honderdje of vier per maand qua servicekosten.

Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Reinaert | 10-10-11 | 17:38

Een woonslaapkeuken, net wat ik zocht!

Traxor | 10-10-11 | 17:38

Leuk zo goedkoop. Maar wel even rekening houden met 294 servicekosten per maand....

Hanz Ziezo | 10-10-11 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken