Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO blaast #mijtergate nieuw leven in

seculieiresola.pngJe zou toch denken dat de Sinterklaasbranche wel wat geleerd heeft na de uiterst pijnlijke #mijtergate van 2009, toen bleek dat de Sint in Amsterdam al jaren een religieneutrale fopmijter draagt in plaats van de vertrouwde oudgristelijke haatmijter met jezuskruis. Even leek alles weer op zijn joodschristelijke pootjes terecht te zijn gekomen toen we vorig jaar deze foto tegenkwamen, maar nu, een jaar loopt de zaak alweer gierend uit de hand dankzij de geschiedvervalsertjes van onze publieke omroep. De kleding van de Sint gewoon laten voor wat 'ie is schijnt nog steeds heel ingewikkeld te zijn, getuige DEZE officiële persfoto van de NTR om een nieuw seizoen van het Sinterklaasjournaal met Dieuwertje Blok aan te kondigen. WTF? Weliswaar tellen wij een kruis op de mijter, maar zowel stola als grote dikke boek zijn subtiel voorzien van een plaatje met een mijter met een kruis, in plaats van het traditionele 'kruis en verder niks'. Want dat mag dan dus kennelijk niet meer anno nu... Over politiek correct droste-fucken gesproken! Hebben wij dan niets geleerd van het verleden? Pim Fortuyn waar ben je. En dan nog iets. Sinds wanneer support de Sint in zijn kleding het Sinterklaas Journaal met hun logo ( = ultiem symbool kapitalisme )? Wij zeggen: moslims bedankt & kamervragen NU. ActieFacebookPage! (mirror)

Reaguursels

Inloggen

ratelaar | 04-10-11 | 20:49 |
Man, dat kun je toch niet menen, dit soort gevoeligheid is neurotisch, de werkelijkheid in deze wereld is voor sommige onder ons heeeel erg hard. Hier is hulp voor hoor.

lanexxx | 05-10-11 | 11:57

Sint en satanist verschillen niet zo heel veel letters.

Semolina Pilchard | 05-10-11 | 10:38

En dan komt Gerda Havertong weer over een maand met haar pleidooi voor paarse pieten... zucht

maraboe | 05-10-11 | 09:46

@SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:29
Hulp bij een moslim zeker.

Nietvoordekat | 05-10-11 | 01:37

"de vertrouwde oudgristelijke haatmijter met jezuskruis" Respect!

Discobedient | 05-10-11 | 00:46

Die nieuwe ziet er wel beter uit...

da wizard | 04-10-11 | 22:46

Wat een gezeik. Sinterklaas is toch verzonnen? Waarom dan emmeren over een kruis? Mij maakt dat niets uit.
En als wie dan ook (moslims of zo) moeite hebben met een kruis: gewoon uitlachen. Iedereen heeft een kruis en als je daar moeite mee hebt moet je het door de dokter maar weg laten halen.

Koos Knak | 04-10-11 | 22:43

Die verrijking die hier problemen mee heeft dient zonder pardon het land uitgezet te worden, het is aanpassen of wegwezen, zo eenvoudig is het.

krankzinnig | 04-10-11 | 22:23

Een bisschop zonder kruis?
Wat is het volgende?
Verbiedt dan gelijk ook maar de vlaggetjes op een rouwauto.
In Amersfoort kunnen de kleine marokkies het teken van de ongelovige honden niet meer aanzien en vallen de rouwstoeten lastig!

Schietmijmaarlek | 04-10-11 | 21:29

@ratelaar

Wat zeg ik nou bij 18.40. Zwarte piet is zwart door het roet van de schoorsteen. Daar is niets racistisch
aan toch? Ga de geschiedenis van het sinterklaasfeest eens bestuderen, politiek correcte aardbei.

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 21:15

Ik vind zwarte Piet racistisch, net zoals de afbeeldingen op de gouden koets.

ratelaar | 04-10-11 | 20:49

Regenboogpieten... nu dat gezeur over die mijter....

Kunnen die linkse verraders niet eensch endlosungt worden?

Kingeef1975 | 04-10-11 | 20:39

ZonderNaam | 04-10-11 | 19:01
Je hebt gelijk! Mijn dochter zag het gelijk! Satans-mijter!!
Oh,God,we gaan naar de klote!
(is dit niet het model mijter voor 2012?)

koekje erbij? | 04-10-11 | 20:29

De fluwelen pogrom

I. Razmuz | 04-10-11 | 20:08

Zo rollen onze rode en groene cultuursupramisten.

smdyasc | 04-10-11 | 20:02

ongeregeldheden."

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 20:01

Jezus, straks loopt het nog uit de klauwen bij de sinterklaasoptochten in december. Zoals het met Ieren altijd misgaat bij de Oranjemars.

"Politiek correcte blanken op de vuist voor rode en groene pieten. "Zwarte piet is racistisch" "Hollanders willen kruis terug op de mijter." Sinterklaas valt met paard in Amsterdamse gracht tijdens ongereldheden."

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 19:51

@vraagstaart | 04-10-11 | 19:35 Schiet me nu te binnen: tekst is deels schatplichtig aan Gerrit de Jager en Wim Stevenhagen: Familie Doorzon.

Wel zo netjes, om dat niet zonder vermelding te PirateBayen in deze tijden.

vraagstaart | 04-10-11 | 19:43

Het volgende policor Sinterklaasliedje schoot me te binnen:

Zie ginds komt de waterfiets
Uit Spanje weer aan
Hij brengt ons vriend Nicolaas
Ik zie hem al staan

Hoe huppelt zijn witkar
Het dek op en neer
Hoe draaien de windmolens
Al heen en al weer

Zijn allochtone kansenvriend staat te lachen en roept ons reeds toe
Wie zoet is krijgt linzenkoek
Wie stout is intensieve begeleiding
O lieve vriend Nicolaas
Kom ook eens bij mijn buurjongetje die het harder nodig heeft dan ik
En wij eisen ook inspraak over wat voor hem is en voor mij

vraagstaart | 04-10-11 | 19:35

Het volgende wat NTR gaat introduceren zijn de smartie pieten, het woord 'zwarte'eruit dus!

lanexxx | 04-10-11 | 19:28

Maar islamisering bestaat niet hoor. Nee echt niet. *kuch*

doenormaal! | 04-10-11 | 19:28

@vraagstaart | 04-10-11 | 19:20

Rocinante. Ik zeg Rocinante. Of (Catalaans) Roxinante.

Past helemaal in ons polderlandschap, vol molens en ander ongerief.

Reinaert | 04-10-11 | 19:25

Moeten niet alle kruizen eraf? Daar zouden onze Nieuwe Nederlanders wel eens aanstoot aan kunnen nemen. De rode kleur zou wel eens op een verkeerde politieke richting kunnen wijzen, daar moeten we ook vanaf. Verder moeten de Zwarte Pieter natuurlijk wit worden. Of ze moeten de baas worden over Sinterklaas, dan mag het wel en is het niet rolbevestigend of stigmatiserend.

Op deze manier komen voortaan ook allochtonen kijken bij de sinterklaasoptocht. Dan mogen er natuurlijk in verband met het paard geen bezems meegebracht worden.

Patatter | 04-10-11 | 19:25

@vraagstaart | 04-10-11 | 19:20 |
Agressio. LOL.
Trouwens, je wilt dus eigenlijk gewoon de Orde van de Tempeliers terug in Europa? Gezien het plaatje.
Lijkt me wel een goed idee.

Bart_Bart | 04-10-11 | 19:24

@Reinaert | 04-10-11 | 19:13 Vol-ko-men mee eens. Als ik een zakloze klaas wil zien, voldoet een blik op de oppositieleider.

Daarnaast zou ik wat extra aandacht willen voor Het Paard. Americo is een beste brave schimmel, maar in deze tijden vaan het Klaasgebeuren toch onderhevig is aan enige agressie van onwetenden, zou het niet onverstandig zijn om zijn broertje Agressio in bepaalde wijken in te zetten.

De Goedheiligman heeft daar ook een eigentijdse en passende outfit bij, en tezamen ziet er dan dan zó uit: static2.bigstockphoto.com/thumbs/8/6/1...

vraagstaart | 04-10-11 | 19:20

@ZKH EénOog | 04-10-11 | 19:10 |
Zolang de Walkuren maagd bleven, zouden ze onsterfelijk en onkwetsbaar blijven. nl.wikipedia.org/wiki/Walkure
Dus sorry, maar ze zijn niet meer. Wel jammer.

Bart_Bart | 04-10-11 | 19:17

andalucia | 04-10-11 | 18:57

Het is goed met je. Niet alleen kijken en snel tevreden zijn, maar ook even nadenken, dan wordt het wel duidelijk.

NoMinister | 04-10-11 | 19:13

@vraagstaart | 04-10-11 | 19:01

De zak van Sinterklaas mag wat mij betreft ook meteen terug.

Zonder er overigens meteen een pedo-toestand van te willen maken. Maar dat lijkt me duidelijk.

Een Sinterklaas zonder zak........ Tsssssk!

Reinaert | 04-10-11 | 19:13

Ga es deaud NTR, jullie zijn een stelletje Nederland onterende ratten. Vraag het me niet echt af, maar ik zou het graag uit jullie mond horen, wie of wat jullie hiermee denken te dienen.

NoMinister | 04-10-11 | 19:11

Ik vind dat het Pownews het sinterklaas journaal maar moest gaan doen. Gewoon, omdat het kan.

frickY | 04-10-11 | 19:11

@Bart_Bart | 04-10-11 | 18:18

Nee, dat is helemaal geen discussie, omdat zwarte pieten niets met negers te maken hebben. Zij staan symbool voor de zwarte raven van Odin, die fungeerden als zijn alziende ogen, wanneer Odin tijdens midwinternacht uit walhalla kwam afdalen, tezamen met de Walkuren, om de gevallen zielen van het strijdveld op te halen en mee naar Walhalla terug te brengen. Daarom worden zwarte pieten ook niet gespeeld door negers, maar door zwart geschminkte MENSEN.

Wat me overigens doet afvragen: waar zijn toch die Walkuren gebleven?

ZKH EénOog | 04-10-11 | 19:10

@Crematorium-de-Asbak | 04-10-11 | 18:35 |
Even iets over het tiende gebod, "En gij zult niet begeren Uws naasten vrouw; en gij zult U niet laten gelusten Uws naasten huis, zijn akker, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat Uws naasten is."

Sinds de uittocht uit Egypte, toen God zelf zijn volk uit het diensthuis heeft uitgeleid is er geen slavernij meer toegestaan. Het joodse geloof èn óók het christelijke geloof is wederkerig. Je moet doen aan anderen wat je zelf wil dat ook aan jou gedaan moet worden. Het tiende gebod gaat over begeerte. En je kunt er ook uit lezen dat je geen slaaf mag wensen te hebben, dat is ook goed. Je mag ook geen mannelijk rund laten castreren, omdat je geen os mag wensen. Pieterman Knecht is geen slaaf, omdat de katholieke bisschop Sint Nicolaas zijn ondergeschikte rechtvaardig moet behandelen.

vanhetgoor | 04-10-11 | 19:07

Wat een gelul! Toen ik nog een klein manneke was en ook in de sint geloofde legde ik echt geen link met het katholicisme. Als de paus dan een keer op tv kwam was de reactie steevast: "die meneer heeft dezelfde muts als sinterklaas." Laat het gewoon een oudhollandsch kinderfeest zijn waar alle zure linksdraaiende biogardelutsers, die bang zijn om minderheden op de teentjes te trappen, met hun poten vanaf moeten blijven.

GOEM | 04-10-11 | 19:07

@Maôh | 04-10-11 | 19:01 |
Wat is daar mis mee? Een beetje meer sociale controle zou geen kwaad kunnen in bepaalde wijken.

Bart_Bart | 04-10-11 | 19:06

Wat zou het land weer mooi zijn zonder moslims, NTR, publieke omroep en de oneindige stroom aan gutmenschen die al het leuks willen verbieden voor de oorspronkelijke nederlander en de nieuwe medelander, die wel gewoon mee wil doen.

Gaarne, die hele NTR opheffen, daarna de hele NOS.

Creaguurder | 04-10-11 | 19:04

hebben jullie nou echt niks anders om over te zeiken.. GS lijkt steeds meer op een oud zeikwijf dat de hele dag uit 't raam zit te gluren om te kijken of er nog wat te verlinken valt..

Maôh | 04-10-11 | 19:01

Sinterklaas direct in zijn oude luister herstellen en dan bedoel ik ook: de echte.

Kinderen die niet lief zijn in de zak naar Spanje. En er zijn er heel erg niet lief in dit land die wat mij betreft niet bij Spanje hoeven te stoppen maar meteen de Straat vanGibraltar overgetieft mogen worden.

En verder die roe weer terug en wel in de knuisten van een paar stevige Ranselpieten. De eerste paar bengels die het interessant lijkt om de Goedheiligman met stenen te bekogelen, direct zodanig aftuigen dat ze voor de rest van hun leven getraumatiseerd op de vlucht slaan bij de aanblik van de Sint of willekeurig welke andere bejaarde.

Dat laatste scheelt ook een hoop andere ellende die we onder het kopje "fringe benefits" rangschikken.

vraagstaart | 04-10-11 | 19:01

@Bart_Bart | 04-10-11 | 18:47

Marleen Barth? Typisch gevalletje PvdA-baantjescaroussel. Neuqt nep-liberaal, dat dan weer wel, voor de rest gewoon iemand waar ik verder helegaar niets mee heb.

Gevalletje dertien-in-een-dozijn. C'est tout.

Reinaert | 04-10-11 | 19:01

-weggejorist-

verwildering4nl | 04-10-11 | 19:00

Ben ik nou kneiter? Ik zie gewoon een mijter. Met kruis. Net als op het boek. Mooi gestileerd trouwens. Pure stemmingmakerij hier dus.

andalucia | 04-10-11 | 18:57

Sinterklaas is een racistische haatzaaier. Dat weet iedereen. Sterker nog, als hij had bestaan zou hij PVV stemmen en in brievenbussen pissen.

Nuff said.

Parsons | 04-10-11 | 18:52

Ik vind dat er ook een eko keurmerk op moet, hij gaat zo lang mee.

MacVulpen | 04-10-11 | 18:51

Dit is niet de echte sint!
De echte sint luistert naar de naam Bram vd Vugt. En heeft niet in Flodder gespeeld.

Richard1234 | 04-10-11 | 18:50

@Reinaert | 04-10-11 | 18:45 |
Links ongemak, kan je dan ook Marleen Barth missen als kiespijn?

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:47

De echte Sinterklaas zou zich omdraaien in z'n graf...

Fopspeen | 04-10-11 | 18:47

@Ashtrey | 04-10-11 | 18:07
Joods-Christelijke traditie bedoel ik natuurlijk.

Ashtrey | 04-10-11 | 18:46

Gezever over mijters is niets meer of minder dan cultuurrelativisme. Ofwel de "weg-met-ons" mentaliteit die kennelijk door brede lagen van de bevolking als een nieuw soort geloof beleden wordt.

Misstanden aanpakken? Prima. Maar geneuzel over bijzaken zoals mijters en andere accessoires gaat toch echt te ver. Maak je een druk om zaken die er écht toe doen. Kleinzerigheid, aangeleerde plaatsvervangende schaamte en ander links ongemak kan ik missen als kiespijn.

Niet lullen maar poetsen! Verdoemme!

Reinaert | 04-10-11 | 18:45

@Byter | 04-10-11 | 18:42 |
OK.
4) Ajax gaat vanaf nu WEL goed voetballen.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:45

Even afspreken:
1) Sinterklaas is WIT
2) Zwarte Piet is ZWART
3) De kerk sucks, maar sinterklaas heeft een groot kruis om overal om aan te geven dat hij het voor en met de kindertjes doet
Allochtonen doen mee of blijven weg: Het is ONZE KOELTOER !!!

Byter | 04-10-11 | 18:42

Allahverdomme nog eens aan toe! De NTR zendt kennelijk nog steeds een programma uit als "Mijn Moskee Is Top" waarin de meest verachtelijke haathutten van Nederland worden getoond. Zonder ook maar de minste waarschuwingen dat er in al die kolder-keten leugens worden verteld en aan mensen wordt geleerd om te verachten en waar geleerd wordt dat het goed is om valse getuigenis te spreken zolang men er financieel beter van wordt. Want dat staat namelijk in de koran, dus dan wordt dat in al die Top Moskeeën wekelijks in de botte hersens van de bezoekers gepropt. Maar geen woord van de NTR over dit soort mensonterende leugens, sterker nog ze juichen het toe!

De NTR kan dus wel de kant van de haat en de afgunst kiezen als het om het verkondigen van onrecht gaat, maar een klassiek Nederlands kinderfeest moet wel gecensureerd worden. Waarom kan er niet met de schaar worden gewerkt in "Mijn Moskee Is Top?" Als Esmaa Alariachi en Umar Mirza het zelf niet zeggen dan moet het maar met een voice-over in het programma worden gedaan. Een moskee is een verachtelijk gebouw omdat er leugens worden verteld aan domme mensen. Esmaa Alariachi heeft een dikke varkensreet en wat intelligente betreft doet zij niet veel onder voor een krulstaat. Die Umar Mirza is niet in zijn eerste leugen gestikt. Als je werkt in een moskee dan in het jouw bron van inkomsten om met leugens over een verzonnen godje wekelijks een goede boterham te verdienen. In een moskee wordt opgeroepen tot haat. Het neuken van kinderen wordt gepropageerd. Waarom zit men met zijn poten aan die enige bisschop die nooit is verdacht van onzedelijke handelingen. Het wordt tijd dat de NTR wordt opgeheven, dit soort rotzooi is al te lang en te breed op televisie geweest. Kennelijk is wetenschap en wijsbegeerte die ooit bij Teleac op TV kwamen ingewisseld voor leugens en haat. Het is zeer droevig om dit mee te moeten maken dat de maatschappij al zo ver gezonken is dat het gros van de mensen dit niet meer kan inzien of herkennen.

vanhetgoor | 04-10-11 | 18:41

@SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:37 |
Ben jij zo'n goedpratert? Die bevooroordeeld is omdat hij veel moslimvrinden heeft?
Het gaat er namelijk niet om dat alle moslims slecht zijn, of stom, of raar, maar dat er veel meer dan normaal de wet overtreden.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:40

@SimonPhoenix

Zwarte piet is toch zwart door het roet van de schoorsteen? Waarom dan elk jaar weer die discussie over gekleurde pieten?

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 18:40

@Crematorium-de-Asbak | 04-10-11 | 18:35 |
Er staan volgens mij best wel mooie wijsheden in De Bijbel. Je moet het alleen niet allemaal letterlijk nemen.
De wijsheid uit jouw stukje, namelijk 'niet stelen' is best relevant heden ten dage.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:38

een heel=veel

SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:38

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 18:33 |
Klopt, plus ik en een heel Moslim vrienden van mij hebben nooit problemen gehad met Sinterklaas en zijn zogenaamde " haatkruizen" maar goed er zijn blanke autochtonen die alles beter weten en voor ons en "hun" beslissen en wie is de zondebok??? Juist.....

SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:37

@Biff Eagleburger | 04-10-11 | 18:32 |
The revenue science generator? Iek niet begrijp.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:35

@Bart_Bart | 04-10-11 | 18:18 | + 0 -
Zwarte pieten en Slaven horen tot het katholieke geloof..
Tien geboden nummer 10:Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn SLAAF, zijn SLAVIN, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
Leuk hë Geloof...

Crematorium-de-Asbak | 04-10-11 | 18:35

@FreshClash

Er zijn genoeg Antillianen en Surinamers die naar de sinterklaasoptocht gaan kijken en er geen enkel probleem mee hebben. Het zijn een paar blanke politiek correcte idioten die elk jaar weer lopen te zeiken in december.

strikdewepstroper01 | 04-10-11 | 18:33

Oh wacht, ik had niet gezien dat het een moslimbashartikel was om de Revenue Science generator tevreden te houden. Mijn oprechte excuses.

Biff Eagleburger | 04-10-11 | 18:32

@seven | 04-10-11 | 18:24 |
Nou, het is wel een feit dat ze de confrontatie met onze cultuur, as a whole, niet aankunnen. Want veeleisend.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:30

Het is allemaal begonnen met de negerzoenen die niet meer negerzoenen mochten heten. Toen hadden we al moeten roepen "tot hier en niet verder!"
Nu is het te laat. Geef de kleurtjesknuffelaars één lange vinger en ze pakken de complete koektrommel. Ze rusten niet voordat alle mooie tradities door linkskerkelijke politiek-correcte bloedeloosheid is vervangen.

Gootbalkoning | 04-10-11 | 18:30

ik kan me er iets bij voorstellen hoor jongens ,die gasten van het NPO willen zich distantiëren van het kinderporno netwerk genaamd christelijke religie !

feboburger | 04-10-11 | 18:29

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:27 |
Jouw obsessie met Moslims is echt triest, zoek hulp gast..

SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:29

@conservo | 04-10-11 | 18:21 |
Ik heb even de swuarte pieten Wiki erop nageslagen en er zijn inderdaad theorieën die niet racistisch zijn.
Zoals die van de Italiaanse schoorsteenveger.
Dus ethisch gezien zijn we veilig.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:29

Kan me niet voorstellen hoe zo'n vergadering gaat waar die Sinterklaasbesluiten genomen worden. Volgens mij beginnen ze met het chanteren van "Weg met ons! Weg met ons! Weg met ons! Weg met ons!" waarna de voorzitter zegt "Goed, nu dat duidelijk is, laten we de vergadering beginnen."

Nietvoordekat | 04-10-11 | 18:28

En die gekleurde Pieten....., gaan die nog door? Gezellig toch, die politiek correcte smarties die rond Sinterklaas darren. Kan onze gekleurde medemens ook naar de intocht zonder dat ze een minderwaardigheidscomplex krijgen.

FreshClash | 04-10-11 | 18:28

@SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:25 |
De zondebok voor jouw vreselijke plempsel zijn de moslims.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:27

Het mooie van de Amsterdam religieneutrale-mijter is dat er 3 andreaskruisen op staan afgebeeld. Deze verwijzen naar de apostel Andreas die als volgens de verhalen als martelaar aan zon kruis gestorven is.

Koekfabriek | 04-10-11 | 18:26

Flikker toch op met je "Moslims bedankt" Mosterd, autochtonen verzinnen de gekste regeltjes en moslims hebben het weer gedaan.. Rot eens effe op zeg met zondebok zoeken, klaag maar bij de juiste instanties, want ik weet zeker dat geen een Moslim voor dit heeft gevraagd...

SimonPhoenix | 04-10-11 | 18:25

Volgens mij bestaat die hele knakker niet...

overVecht | 04-10-11 | 18:24

Feitelijk een belediging jegens nieuwkomers deze policore zelfcensuur en het ontkennen van onze historie. Alsof ze de confrontatie met onze eeuwenoude cultuur niet aankunnen.

seven | 04-10-11 | 18:24

@ZKH EénOog | 04-10-11 | 18:10

Weet je, stiekem geloof ik er eigenlijk niet in, net zo min als in andere sprookjes, dus nee, het maakt geen reet uit nee. Goedkoop sentiment voor SBS6 volk, dat is het.

Biff Eagleburger | 04-10-11 | 18:23

Zo'n Sinterklaasbaard + mijter is zo ongeveer even gezichtsbedekkend als een burka. Creëren we hiermee niet een gevaarlijke manier om het burkaverbod te omzeilen? Straks lopen er zo honderden rond, achter de kinderwagen en met een sliert kleuters aan de hand, in ieder jaargetijde.

Ik bepleit derhalve verplichtstelling van de baardloze Sint. Gelijke monniken, gelijke kappen.

waslim | 04-10-11 | 18:22

@Bart_Bart
Nee, dat zijn ze niet. Zwarte pieten zijn al veranderd van "slaven" naar bruin gekleurde clowns. Prima toch?

conservo | 04-10-11 | 18:21

Ik zag vandaag 2 zwarte pieten een bank in Amsterdam overvallen. Waarschijnlijk vanwege de Haute couture voor meneer.

Plukkiehaar | 04-10-11 | 18:20

Ik ben wel zo conservatief dat ik een groot voorstander ben om Sinterklaas en zijn pieterbazen te laten zoals ze zijn. Aan de andere kant ben ik ook automatisch voor alles waar het geloof uitgerost wordt dusja.... Lastig, ik vind er even niks van.

conservo | 04-10-11 | 18:20

Een andere discussie is trouwens of zwarte pieten niet een heel klein beetje discriminerend zijn. Voor negerts.

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:18

Blijf. Met. Je. Gore. Rotpoten. Van. Onze. Tradities. Af!

Nietvoordekat | 04-10-11 | 18:17

Met Kees Flodder als Sinterklaas zou ik (als ik een gristen was) me hier al meteen ver van distantiëren.

Life_Of_Slice | 04-10-11 | 18:17

Ik ben verbaasd dat er nog geen mijter-tax is ingesteld.

René40181216 | 04-10-11 | 18:16

De NPO volgt het sociaal wenselijke voorbeeld van de 'Wat kan ons jaartallen schelen als moslims weleens boos zouden kunnen worden' BBC.
nos.nl/artikel/276005-ophef-over-jaart...

Bart_Bart | 04-10-11 | 18:16

Al het geloof opgeflikkerd... ik heb het helemaal gehad met dat haadzaaien en buitensluiten.. laat kinderen gvdomme vrij opgroeien!

Crematorium-de-Asbak | 04-10-11 | 18:14

Schijtziek word ik hiervan! Echt alles moet kapot. Zou me niets verbazen als onze Sint volgend jaar met een tulband loopt!

Inukshuk | 04-10-11 | 18:14

@Jerkfw | 04-10-11 | 18:12
geen hulppiet?

Itastijl | 04-10-11 | 18:13

Leave Sinterklaas alone!

Jerkfw | 04-10-11 | 18:12

Mensen die zich op deze wijze druk maken om kinderzaken moeten ze deporteren naar Spanje in een jute zakken.

Koud flesje Alfa | 04-10-11 | 18:11

Sinterklaas is een uitvinding van de blanke imperialistische Conquistador. Zelfs ik weet dat – dus kun je nagaan.

Pa Cartwright | 04-10-11 | 18:10

@Biff Eagleburger | 04-10-11 | 18:07

Dat wil ik je nog eens horen zeggen, als hij in een djellaba voor je neus staat en met couscous strooit...

ZKH EénOog | 04-10-11 | 18:10

*Zucht*

Wanneer wordt die fucking policor kindindoctrinerende teringNPO eens afgeschaft?

Laat het feest nou eens het feest.

Eerlijk is eerlijk: het christendom heeft het feest dan ook wel gejat van het Oud-Germaanse midwinterfeest, maar nu we dit alweer een tig aantal eeuwen hebben, blijf er dan verder met je klauwen vanaf!!!

ZKH EénOog | 04-10-11 | 18:08

Joods-christelijke cultuur was het toch?

Overigens, haatmijter +1

Ashtrey | 04-10-11 | 18:07

Zolang ik dat Griekse eiland maar krijg en een mooi gedicht, interesseert het me werkelijk geen blanke oude mannenreet wat de dress-du-jour van die oude baas is.

Biff Eagleburger | 04-10-11 | 18:07

Zijn er alweer pepernoten te koop?

blinde kip | 04-10-11 | 18:06

Binnenkort zit er ook een sikkel op die staf zeker.

JaapStar | 04-10-11 | 18:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino