Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blunder na blunder in zaak Tristan

Tristankilleralphen.jpgTristanNieuws! Rampen van de omvang Tristan worden meestal mogelijk gemaakt door een serie van kleinere fouten door betrokken instanties. Maar onderzoekers zijn even te druk met blunderen om dat op een rijtje te zetten. Vandaag blijkt dat het OM niet de moeite heeft genomen om het medisch rapport van Tristan bij het GGZ op te halen. Eerst was het papierwerk niet op orde, daarna dacht het OM 'meh, fuck it'. Top, waarom secuur te werk gaan? Er zijn maar zes doden gevallen, doe maar rustig aan. We zijn inmiddels gewend aan een falende OM. Goed, doen we het zelf wel. De reeks oorzaken voor de ramp: Tristan was zo depressief als een varken met een modderfobie, wilde dood en had een wapenobsessie. GGZ wist dat, maar nam het allemaal niet zo serieus. Daarnaast schoot die behandeling tekort, aldus onderzoek in de categorie open deuren in trappen. Ten derde is het overleggen van een medische verklaring (nog) niet verplicht bij de aanvraag van een wapenvergunning. Iets met kalf, put en dempen. Bovendien was de politie op de hoogte van gekkie Tristan, maar hoe dat zit werd vakkundig weggemoffeld na de schietpartij met een ICT-fail. Ten vijfde nam de schietvereniging het niet zo nauw met de richtlijnen, waardoor Tristan wat makkelijker aan zijn munitie kon komen. En tot slot, natuurlijk de belangrijkste, was Tristan een gristelijk-psychotische Modern-Warfare-PVV'ert. En PVV + games = Wilders x Breivik = Slachtpartijen. Afijn, als iedereen blundert, heeft dus niemand het gedaan in dit land. Alle faalinstanties gaan zich de komende tijd verschuilen achter de regeltjes en het protocol. Niemand die zijn hand op steekt en zegt: 'kudt, sorry, ik heb niet opgelet, mijn fout.' Want dit is Nederland, falend burgertrutjesland.

Reaguursels

Inloggen

@elwokkel | 01-10-11 | 11:15 als jij een heel epistel schrijft en ik daarin lees dat de schietvereniging gezellig is, kan ik je vertellen dat er nog veel meer ander gezellig verenigingsleven is, waarbij geen dodelijk wapens aan te pas komen.

Wanneer je een goed punt hebt, kun je dat ook in twee zinnen verwoorden. Wanneer je geen goed punt hebt, krijg je van die ellenlange verhalen waarbij mensen zich in alle mogelijke bochten wringen om hun gelijk te halen.

Koud flesje Alfa | 02-10-11 | 09:03

Die snuiter spoorde niet en wiens schuld moet dat nu dan zijn?
Valt altijd wel wat te bedenken voor een idioot om een ramp te veroorzaken.

Vitayalin | 01-10-11 | 21:50

@ratelaar 30-9-2011 18.06: kennelijk ben jij ook zo'n liefhebben van de schietsport. In de afgelopen 12 jaar zijn 23 mensen vermoord met een legaal wapen, waaronder ook kleine kinderen en dat ga jij vergelijken met cafebezoek en dergelijke? Jouw reactie maakt heel goed duidelijk waarom een en ander onmiddelijk dient te worden verboden. Als je weer in staat bent om op een normale manier te discussieren, probeer het dan nog eens een keer, kloothommel.

Tom Seinfeld | 01-10-11 | 21:23

wil nog wel even toevoegen dat welk wapen dan ook! gevaarlijk wordt, of kan zijn wordt totaal bepaald door wie het in de hand heeft letterlijk! zo simpel is dat.

en gewoon met hun graftangen van deze mooie sport afblijven. en vooral hand in eigen boezem steken politiek en politie, justitie daar is gefaalt en wat die ouders van DIE LEIP TRISTAN BETREFT die moeten zich maar eens goed achter het oor krabben, misschien hebben ze wel een poging gedaan maar mi zeer onvoldoende!

Don82863974 | 01-10-11 | 15:35

@ koud flesje.

Soms moet je, zoals ik in dit geval, op zo een gevoelige materie, "iets" meer uitleg geven. De kant van de schietsportliefhebber (lees dus niet, de wapengekkie) word meestal nooit fatsoenlijk uit de doeken gedaan.

Daarom voor 1 keer eens een goede en gedegen uitleg.

Dat zo'n reactie van jou kant komt, zegt dus meer over jou dan over mij.

Mensen die hun onkunde willen verbergen in een belachelijk makend reaguursel. Zeker sp of GL stemmerd.

elwokkel | 01-10-11 | 11:15

@elwokkel | 30-09-11 | 21:12 bedankt dat je mijn punt nog even duidelijk benadrukt. Je bent toch niet bepaald het voorbeeld van normaal als je zo'n lap tekst uitspuugt?

Koud flesje Alfa | 01-10-11 | 07:31

Bestaat er een goed rapport door de behandelend psychiater van de GGZ?

adriana65 | 30-09-11 | 21:33

En zo komen er natuurlijk weer allerlei personen hier gezellig reaguren over andermans hobby zonder zich maar enigsinds in de materie verdiept te hebben..(Alfa en bigi bana enz).

Ik zelf ben in het bezit van een wapenverlof (dus niet vergunning zoals iedereen het noemt). Ben lid van een serieuze schietvereniging en in het bezit van 2 vuurwapens (mag er 5 hebben maar vind dat niet nodig). De schietsport is een mooie hobby, die in Nederland door ongeveer 42.000 bij de KNSA (zeg maar de KNVB van schietsportminnend NL) aangesloten leden word beoefend.
In de schietsport zijn er een flink aantal verschillende diciplines(Klein kaliber pistool of geweer, kleiduivenschieten, groot kaliber pistool of geweer, antieke zwartkruitwapens, luchtdrukgeweer en pistool enz enz). Het schieten is een echte sport waar dicipline, conditie,concentratie, techniek en nog veel meer dingen bij komen kijken.

Daarbij is het samenkomen in verenigingsverband een leuke en gezellige bijkomstigheid waar het vaak lachen troef is en mensen er een heerlijk avondje uit aan beleven (sommige mensen gaan gezellig naar de kroeg, om dan met een borrel te veel op achter het stuur te gaan zitten bv)(laatste natuurlijk maar puur hypothetisch gezien). Moeten mensen zoals ik, en nog vele 10.000den hun gezamelijke hobby opgeven omdat 1 geschifte eikel (zou nog 1000 woorden kunnen bedenken) iets doet wat hij nooit had mogen kunnen doen als alle betrokken instaties hadden gedaan wat ze moesten doen.(te beginnen bij de hoge politiek in Den Haag en dan naar beneden).

Ministers roepen dat ze misschien alle semi-automatische wapens maar moeten gaan verbieden.(duidelijk niet wetend wat een semi-automatisch wapen is... Noem maar bv een groot of klein kaliber geweer, pistool, revolver is allemaal semi-automatisch). Symboolpolitiek en niet meer dan dat.

Een vuurwapen is potentieel gevaarlijk en dient daarom strikt te worden controleerd door alle bevoegde instanties.

Even een paar regels waar je aan moet voldoen om lid te kunnen worden van onze schietvereniging.

Je moet je aanmelden bij het bestuur tijdens een verenigingsavond waarbij het bestuur en de leden hun goedkeuring geven om aspirant lid te worden.
Men dient daarna een bewijs omtrend gedrag via de gemeente, bij het ministerie van justitie aan te vragen. (kosten 30 euri)
Als je bv dronken achter het stuur bent staande gehouden kun je het lidmaatschap al vergeten. (Wat zou je anders BV doen als je dronken bent en een vuurwapen zou bezitten)

Met dit bewijs kun je lid worden van de vereniging waarna je in je eerste jaar onder begeleiding van een ervaren schutter minimaal 36 schietbeurten in het 1ste jaar moet maken met het verenigingswapen (meestal een kleinkaliber pistool)

Dat aantal is hoger dan het vereiste van iemand met een wapenverlof om te zien of mensen ook serieus met de sport bezig willen zijn. Men moet dus 36 avonden komen schieten (deze worden in het schietboekje en het verenigingsregister ingetekend door de baancommandant voorzien van datum, stempel, handtekening en welk wapen).

Na 1 jaar kun je een wapen gaan kopen bij een erkende handelaar of via een particulier met een verlof.

Dan krijg je het wapen nog lang niet mee naar huis.

Je dient samen met het type, kaliber en serienummer van het wapen een WM 3 formulier te laten invullen.

Hierop moeten al jou gegevens en van diegene waar het wapen gekocht is te worden ingevuld en door de secretaris van je schietvereniging moet worden verklaard dat het bestuur jou voldoende in staat acht om met een vuurwapen om te gaan in alle veiligheid en kennis.

Daarna moet er een kluis worden gekocht voor het wapen en een aparte kluis voor de bijbehorende (let wel, alleen maar kaliber waarvoor je ook een verlof aanvraagt). deze kluizen moeten in de muur of vloer met speciale pluggen en schroeven worden verankerd zodat deze niet of tenminste zeer moeilijk kunnnen worden verwijderd als men zou willen)

Zodra het formulier bij de politie is ingeleverd (bureau bijzondere wetten) gaan deze kundige politiebeambten je screenen en bekijken of jij met het door jou aangekochte wapen in aanmerking komt voor een wapenverlof. Indien goedkeuring volgt, komt een politiebeamte van de dienst bijzondere wetten bij jou thuis de kluizen controleren en fotograferen. Na goedkeuring van de kluizen kan er een WM2 formulier worden afgegeven waarmee jij jou wapen kan afhalen (via de kortst mogelijke weg van jou huis naar de handelaar en terug in een afgesloten koffer van jou auto en de munitie appart en vanzelfsprekend niet klaar voor gebruik). Thuis uiteraard direkt in de kluis opbergen.

Vervolgens moet er weer een afspraak gemaakt worden met de dienst bijzondere wetten om je wapen te komen tonen en serienummers te vergelijken en te checken of hier geen strafbare feiten mee zijn gepleegd.

Elk jaar dien je je verlof te verlengenbij de dienst bijzondere wetten met overleg van je KNSA licentie en schietboekje waar minimaal 18 schietbeurten in staan geregistreerd. (deze moeten uiteraard voor controle kloppen met de schietregisters van de schietvereniging waar de schietbeurten zijn gemaakt).

Pas na 2 jaar mag je in totaal maxiamal 5 wapens op je verlof laten beschrijven.

Je moet ten alle tijden als er controle komt (onverwacht) je wapens en kluizen kunnen laten zijn bij jou thuis of alles volgens de regels is opgeslagen en niet het maximale hoeveelheid munitie is overschreden) (indien er een ander kaliber munitie word aangetroffen dan waarvoor het verlof is afgegeven, ook al is het maar 1 stuks, kan het verlof worden ingetrokken voorgoed). En terecht.

Tot zover het verkrijgen van een wapenverlof.

Wat zou in NL moeten veanderen om het enigsinds veiliger te maken en te handhaven.

1. Iedereen die bij een schietvereniging wil gaan moet toestemmen, om zijn of haar medische gegevens, te laten inzien door de dienst bijzondere wetten.

Heeft iemand een verleden met daarin psychische problemen of andersinds potentieel gevaar veroorzakende redenen (noem depressies, ernstige adhd enz enz) moet deze persoon geen lid kunnen worden van een schietvereniging.

2. De politie moet 1 systeem krijgen, van registratie van wapenverloven en het aantal wapens dat betreffende persoon heeft en met welk type wapen en kaliber. Nu heeft elk korps een eigen systeem waardoor er totaal geen overzicht is van wie, wat en waar heeft opgeslagen op landelijk niveau.

3. Er moet meer mankracht komen om vaker controle te kunnen uitoefenen bij mensen met een wapenverlof.

Dan nog een laatse punt....

veel politicie roepen in het wilde weg, dat wapens centraal moeten worden opgeslagen bij de schietclub.

Totale onzin om wel de volgende redenen.

1. Indien wapens liggen opgeslagen op een centrale plaats is het kans op inbraak en diefstal en in het criminele circuit belanden van veel wapens een reëele optie).

2. De meeste schietbanen bevinden zich in de zaal of onder een café. Deze lokatie's zijn meestal niet geschikt voor opslag en ook mag een eigenaar ook volgens de wet onder zijn dak gen wapens of munitie hebben opgeslagen.

3. Indien leden naar een schietwedstrijd gaan moet een café of schietlokatie elke x s'morgens vroeg gaan opstaan om voor iedereen die met zijn of haar wapen naar de wedstrijd wil gaan de deur open te maken en registratie te gaan uitvoeren. Indien ik bv van Groningen naar Zeeland zou moeten gaan voor een wedstrijd moet men vaak al om 06.00 uur of vroeger vertrekken om op tijd b ij een wedstrijd te zijn.

Onbegonnen werk dus en als er op de schietlokatie waar ik bv schiet 26 verenigingen zitten met gemiddeld 30 leden of meer zie ik dat menige eigenaar of beheerder niet doen.

4. Criminelen die een wapen hebben of gebruiken (legaal of illegaal maakt niet uit) zeer zwaar straffen met minimaal 30 jaar cel.

Gewoon thuis bewaren op een veilige plek zoals voorgeschreven is gewoon het beste. Tevens als je wapenonderhoud moet doen zou je dus ook daarvoor nog extra voorzieningen moeten gaan aanleggen op schietlokaties.

Al met al veel stof tot nadenken.

elwokkel | 30-09-11 | 21:12

@terazino | 30-09-11 | 18:34 | + 1 -
Volgens mij hebben de ouders hun zorgen geuit. Uiteraard is daar niks mee gedaan.

Zoiets | 30-09-11 | 20:18

En de oplossing van Donner? Meer vrijheid voor politie en justitie! Want gepruts moet beloond worden met meer bevoegdheden.

Zoiets | 30-09-11 | 20:18

@ratelaar | 30-09-11 | 18:06 |

@terazino | 30-09-11 | 18:34 |

klopt helemaal wat jullie zeggen...

Don82863974 | 30-09-11 | 18:37

grootste faal door en medeverantwoordelijk zijn de ouders van deze laffe hond. als je koter gvd gedwongen opgenomen is geweest (geholpen door politie), 2 pogingen tot zelfmoord heeft gedaan, zich onttrekt aan behandeling van het GGZ en schizofreen is zorg je er persoonlijk voor dat hij zijn wapens in moet leveren. wat een gelul zeg. volgens mij had ik thuis niet eens meer aardappels met een mes mogen schillen. verder blijft natuurlijk bijzonder dat dit hele gebeuren niet voldoende reden is geweest zijn aanvraag voor verlof te weigeren.

terazino | 30-09-11 | 18:34

Is dat niet triest dan?

boterkaaseneieren | 30-09-11 | 18:06

@Tom Seinfeld,
Geniaal plan, laten we gelijk ook voetbal verbieden dat veroorzaakt namelijk vechtpartijen door hooligans. Ik zie ook geen maatschappelijk belang in café s restaurants, sportverenigingen in het algemeen allemaal verbieden! Drank, sport, lekker eten dat hoort niet bij Nederland. Als je kijkt naar de geschiedenis dan zie je dat de Nederlander van origine eigenlijk niets had. Een knuppel een berenvel, daar deden we het mee. Laten we terugkeren naar die tijd. Ow wacht nee, alleen een berenvel, knuppels verbieden we ook! KNUPPEL dat je er bent!

ratelaar | 30-09-11 | 18:06

ik ben dat gezeik over die T v/d V helemaal zat deze vol idioot. en gelukkig is hij dood.
maar nu stoppen over legale wapen bezit ga je concentreren op de illegale wapens waar nogmaals 99.99% van de misdaden mee wordt gepleegd. en waarom hoor ik daar die nitwit van Opstelten niet over??? 1 x raden misschien de aandacht verleggen! naar de echte!!!! problemen.
van die onderzoekscommissie staat nu alvast dat de fout bij de politie zelf lag, dat er met welke maatregel dan ook nooit 100% veiligheid gegarandeerd kan worden dus waar hebben we het nog over dan? en dan zag ik gisteren een hoer van de SP bij P&W die wil de wapens op een kluitje bewaren, nee dat is slim dan zijn er straks gelijk een paar honderd of duizend geroofd nee dat is de oplossing...

Don82863974 | 30-09-11 | 17:25

Het is mij sowieso een raadsel waarom iemand in dit land de schiet'sport' zou moeten kunnen beoefenen. Dit heeft geen enkel maatschappelijk belang. Het plezier dat sommige mensen daaraan kennelijk beleven staat in geen enkele verhouding tot het leed dat met deze legale wapens wordt berokkend. Ik zou zeggen: schiet'sport' verbieden en al die wapenvergunningen intrekken en wel direkt.

Tom Seinfeld | 30-09-11 | 16:51

@La Vie En Rose | 30-09-11 | 13:58 : I don't give a shit. Dan was het een zieke klootzak.

Jij kijkt er wellicht objectiever tegenaan dan ik.

TM | 30-09-11 | 16:24

Blunder na blunder bij alles wat overheid of semi overheid is, de hele dag, iedere dag. Die mensen kunnen gewoon niks, daarom zijn ze ook bij de overheid terecht gekomen!

gozahtje | 30-09-11 | 16:22

@TM | 30-09-11 | 13:50
Deze jongen was psychisch ziek. De klootzakken zitten aan de top.

La Vie En Rose | 30-09-11 | 13:58

Er heeft zich de afgelopen 15 jaar een veel groter drama voltrokken, n.l. het kapot reorganiseren van het onderwijs, de gezondheidszorg, en de Politie met als doel bezuinigen door efficiënter te werken.

Om dit proces te begeleiden werden dikbetaalde deskundigen ingehuurd die op hun beurt ook weer (bevriende) dikbetaalde deskundigen inhuurden. Er werd gecentraliseerd. Toen dat niet bleek te werken werd er weer gedecentraliseerd. Dit proces gaat tot op de dag van vandaag door want de kosten stijgen nog steeds de pan uit.

Niet vreemd als je kijkt naar de exorbitante salarissen en uitstekende arbeidsvoorwaarden van die ‘deskundige’ bestuurders, zoals daar zijn: vertrekvergoedingen, bonussen en wachtgeld.
Het maakt geen ruk uit of zij hun werk nou wel of niet goed hebben gedaan of doen, zij fouten hebben gemaakt/maken of niet. Als zij doorgaan naar AF staat er altijd een zak met geld klaar.

Voor hun ondergeschikten, de mensen in de uitvoering zijn er geen extraatjes als zij er bij de zoveelste reorganisatie worden uitgeflikkerd. Zij zijn verworden tot productiemedewerkers. Steeds meer werk in steeds minder tijd voor steeds minder geld. Gekwalificeerde, betrokken en kritische verzorgenden/verpleegkundigen, docenten en politieagenten zijn zelf gevlucht, op een paar diehards na, of wegbezuinigd.

Hebben al die bezuinigingen geleid tot efficiëntie? Beter onderwijs? Is de zorg beter geworden? De veiligheid toegenomen?

Nee. Wel de bureaucratie, gebrek aan kennis bij docenten en leerlingen, verzorgenden, hulpverleners en politieagenten, de wachtlijsten bij specialisten in ziekenhuizen, het RIAGG en de jeugdzorg, die allemaal langs elkaar heen werken.

Dan worden er fouten gemaakt, steeds meer. Dan vallen mensen, die producten zijn geworden, van de lopende band. Mensen zoals Tristan die leed aan psychoses, die – hoewel zijn ouders aan de bel trokken - toch een wapenvergunning kreeg, met alle gevolgen van dien. En overige gevallen waar men heeft zitten slapen. En dan begint het wijzen, heeft er niemand echt schuld en blijft het zoals het was.

Enfin, er moet weer bezuinigd worden, want de kosten in de zorg stijgen de pan uit. Door de vergrijzing, doordat er steeds meer mensen een beroep op de zorg doen, zo wordt ons wijsgemaakt. Dus gaat de zorgpremie weer omhoog, de eigen bijdrage, gemeentelijke belastingen, etc. etc. En die grootgraaiers aan de top en politici die dit hebben laten gebeuren, blijven gewoon zitten of krijgen een ander lucratief baantje bij de overheid, of elders.

Ow ja, bovenstaande zal wel gretig aftrek vinden bij linkse figuren, maar linkse bestuurders zijn geen haar beter. Die zijn ruimschoots vertegenwoordigd in bovengenoemde sectoren en pakken ook wat ze pakken kunnen. Die maken zich drukker om het afschaffen van Inburgeringscursussen, bezuinigingen op het fraudegevoelige PGB en op Ontwikkelingshulp dan om de kwaliteit van het onderwijs, de mensonterende zorg voor ouderen in verpleeghuizen, en om gevallen zoals Tristan.

La Vie En Rose | 30-09-11 | 13:54

Ondertussen wil men geen wapens van sportschutters op de clubs bewaren omdat er dan het gevaar bestaat dat ze overvallen worden: check die wapens op voorraad eens www.vdwschietsport.nl/webwinkel/
Oh, hier ontkennen ze trouwens dat het wapen niet op de baan gebruikt mag worden: wapenhandel.eu/

Tommygunner | 30-09-11 | 13:54

Volgens mij maakt GS op deze manier een held van die enorme klootzak. Altijd weer die aandacht en ALTIJD weer die foto van die lul.

Goed bezig jongens!...

TM | 30-09-11 | 13:50

E.Colli | 30-09-11 | 12:13

Ja, want dan gebeurt dit nóóit meer. Man, waarom ben jij nog geen president van de wereld, je bent zo briljant! Waarom verbieden we ook niet gelijk alle drugs en zetten we er hoge straffen op? Dan wordt er ook nooit meer drugs gebruikt! En en en dronken autorijden, dat moet ook maar eens afgelopen zijn, verbieden dus, dan gebeurt dat ook niet meer.

Stelletje wereldvreemde mensen hier. Het probleem is niet te wijten aan te weinig regels, het probleem is de wereld an sich.

lijpeeijpe | 30-09-11 | 13:05

Niemand die zal zeggen: 'oh kut sorry' omdat zij ook weten dat in dit kutland er altijd een boel Captain Hindsights zijn die makkelijk achteraf praten en het niet kunnen verkroppen dat er iemand niet genoeg gestraft is. De enige die hier de schuldige is, is Tristan van der Vlis.

Alsof hij niet op een andere manier aan wapens kon komen, het was nu toevallig makkelijk voor 'm door een flinke series faalpartijen, maar met zijn wapenobsessie was hij TOCH wel aan wapens gekomen.

lijpeeijpe | 30-09-11 | 13:00

Verrassend. Alweer een ambtenaar van justitie die zijn of haarwerk niet doet - en er mee weg komt.
-
maar ja,wat wil je ook in een club waar zelfs de secretaris generaal in afwachting van nader onderzoek niet eens op non-actief wordt gesteld?
-
Oh wacht- er IS geen nader onderzoek...
-
Verrassend. Alweer een ambtenaar van justitie die zijn of haarwerk niet doet - en er mee weg komt.
-
Enzovoorts.

azoturie | 30-09-11 | 12:46

Rampen politiek,
De instanties laten het gebeuren en zijn de
ware schuldigen aan het gebeurde.
De leden van de schietvereniging zijn weer de boeman en krijgen te maken met nieuwe regels,
terwijl het vaker is voorgekomen dat een geflipte politieagent zijn gezin uitmoord met een dienstwapen.
Hetgeen wat er gebeurt is heeft niets te maken met de schuttersverenigingen.

biscaya | 30-09-11 | 12:36

Jongens, er is maar 1 falende rothond in deze zaak en dat is die Tristan. En dat is geen MaroTurkPoolRoemeen maar een Hollander. En de stand van de maan of al dan niet falende hulpverleners hebben niet geschoten. Tristan wel.

Lepo | 30-09-11 | 12:20

vandaag: Fokke en Sukke bellen hun handlanger

Fokke: "we moeten de overval uitstellen"
Sukke: "de wapenvergunning laat op zich wachten"

dat zegt het erg treffend.

relatief | 30-09-11 | 12:13

Het is simpel te voorkomen. Vuurwapens blijven in de kluis bij de schietvereniging, gescheiden van munitie met een registratie wie wanneer het wapen eruit haalt en terug zet. Zware straffen zetten op het voorhanden hebben van vuurwapens buiten de schietvereniging, dubbel zwaar straffen voor het voorhanden hebben van een vuurwapen in combinatie met munitie in dezelfde woning/ruimte, auto etc. Voor onderhoud etc. vervoer in speciale afgesloten box gescheiden van munitie en geregisteerd. Voor jagers kan iets dergelijks geregeld worden.

E.Colli | 30-09-11 | 12:13

De overheid en haar ambtenaren falen x op x, maar wat mij me strot uitkomt is dat de wetgeving voor de burger wordt aangepast na al dit geblunder en de verantwoordelijke amtenaar gewoon zijn ding kan blijven doen.

toetanchamon | 30-09-11 | 11:59

Er zit een kern van waarheid in het artikel ja. Bij een verlof voor een wapenvergunning moet zorgvuldig te werk worden gegaan. Echter, wat te doen als iemand psychische problemen heeft maar daar nooit mee bij een of andere instantie is geweest en dus niet geregistreerd staat?
De schietsport verbieden dus! Maar voorkom je daarmee dat zoiets kan gebeuren? Er zijn immers ook veel illegale wapens in omloop, en daar worden de meeste moorden mee gepleegd. Die wapenss zijn al verboden.
Op die manier redeneren vind ik dat er ook wat te zeggen is voor mensen met psychische problemen en rijbewijzen. Met een auto kun je ook een hoop ellende aanrichten, ik kan me nog een koninginnen dag herinneren....

ratelaar | 30-09-11 | 11:55

waar is "ten vierde"?

SirReal | 30-09-11 | 11:48

En de ouders? Hadden die geen taak in dit verhaal betreffende hun labiele zoon?

Troost J.E. | 30-09-11 | 11:34

Die zgn hulpverleners moet zelf maar voor de rechter ,.Zij zitten er alleen maar voor de centen en het interreseerd hen geen hol hoe het verloopt,Kennelijk zijn ze er trots op dat ze zo in de belangstelling komen nu.

sawwa | 30-09-11 | 11:32

Die zgn hulpverleners moet zelf maar voor de rechter ,.Zij zitten er alleen maar voor de centen en het interreseerd hen geen hol hoe het verloopt,Kennelijk zijn ze er trots op dat ze zo in de belangstelling komen nu.

sawwa | 30-09-11 | 11:32

*droomt over wanneer komkommertijd voorbij is*

pleurtop | 30-09-11 | 11:25

Toine Tussenbeen | 30-09-11 | 10:55
Voetbalclubs trekken zeker ook lowlife tuig aan, al hangt het wel af waar een club zich precies bevindt. Dat gezegd hebbende heeft een club ook een opvoedende funktie en kunnen min of meer ontspoorde kinderen er leren zich aan regels te houden en wat discipline is. Dat hangt uiteraard wel af van de kwaliteit en het niveau van de vrijwilligers/trainers. Ik stel mij er ook weer niet te veel van voor, maar toch ...

Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 11:12

@Koud flesje Alfa | 30-09-11 | 10:10 LOL zo te zien zitten er nogal wat hobyisten op GS. Ben het wel met je eens hoor, als je kijkt naar hoe de gemiddelde schutter zijn hobby verdedigt vind ik het niet verstandig dat ze over een wapen beschikken wanneer hun rechten worden teruggebracht.

* | 30-09-11 | 11:11

Yay, Johnny is terug!
Welkom terug dude. Ik heb je coole stukkies gemist.
Ik dacht ff dat ze je de laan uitgestuurd hadden.

GSHiveMind | 30-09-11 | 11:07

Falende ambtenaren aanpakken en stoppen met meer bullshit regels opleggen, hoeveel simpeler kan het zijn !

zebikboss | 30-09-11 | 11:07

@Sliptong | 30-09-11 | 11:03
En mag ik aan mijzelf toevoegen dat men het gek vindt dat de mensen steeds meer opzoeken op internet om aan artsen en hulpverleners kritische vragen te stellen omtrent behandelingen e.d.?

Sliptong | 30-09-11 | 11:05

@blinde kip | 30-09-11 | 11:02
Pas nou maar op. Codewoord "duiven schieten" kan er voor zorgen dat er AT voor je deur staat binnen nu en volgend jaar oktober. Je bent gewaarschuwd.

Sliptong | 30-09-11 | 11:04

Als de toon van het debat maar goed verlopen is. Dat is wat telt.

blinde kip | 30-09-11 | 11:04

Veiligheid is maar een gevoel mensen. Laten we vooral blind vertrouwen op deze duurbetaalde professionals.

Sliptong | 30-09-11 | 11:03

@de oude nar (5) | 30-09-11 | 10:36
Duiven schieten?

blinde kip | 30-09-11 | 11:02

Tristan Wie?

An die ARBEIT | 30-09-11 | 11:02

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:54 In grote lijnen helemaal mee eens, waarbij èchte hobbyisten en jagers wat mij betreft hun gang kunnen gaan mits goed op de veiligheid wordt gelet.

Voorbeeld: een vriend van me heeft pistoolschieten als hobby, doet internationale wedstrijden etc. en met de regels die er zijn is de kans praktisch nul dat hij er gewelddaden mee pleegt. Zelfs een inbreker heeft niets te vrezen omdat pistool en munitie op verschillende plaatsen in huis, gescheiden van elkaar in kluizen, zijn opgeborgen.

Als ik kijk aan welke voorwaarden en controles hij moet voldoen, is het voor mij ook onbegrijpelijk dat zo'n Tristan door de mazen van het net heeft kunnen glippen.

En tja, als het gaat over de bescherming van de overheid.... doe ik er maar het zwijgen toe. Beter voor de bloeddruk. ;-)

vraagstaart | 30-09-11 | 11:01

Heeft opperpedo Joris Demmink al gereaguurd?

Sliptong | 30-09-11 | 11:01

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:54
Eens, het is ergens toch raar dat in sommige landen men zich met vuurwapens moet uitrusten ondanks dat er politie rondloopt. Maar wellicht dat men in de States gewoon eerlijker is over het feit dat er wat genoeg gekken rondlopen en de politie alleen voor reconstructies een 100% succesrate heeft.

blinde kip | 30-09-11 | 11:01

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:26 ik schiet tegenwoordig met een camera, lowlight fotografie. Zelfde techniek qua ademhaling en het levert ook nog een leuk plaatje op.

Koud flesje Alfa | 30-09-11 | 11:00

@blaster | 30-09-11 | 10:21
HEAR HEAR!

Toine Tussenbeen | 30-09-11 | 10:58

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:26
Dan heffen we in 1 moeite door de voetbalclubjes. Wat daar voor een wappo's rondlopen dat wil je niet weten.
Zegt mijn feeling als Gutmensch.

Toine Tussenbeen | 30-09-11 | 10:55

Simon de Danser | 30-09-11 | 10:53
Juist. Onmogelijk, of we moeten onze individualiteit opgeven. Al is dat volgens sommigen hioerboven al aanstaande, ik vind het wel meevallen en neem af en toe een van der Vlis op de koop toe.

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:55

@ik heet joran | 30-09-11 | 10:49 Kijk, da's interessant. Wist ik niet. Dat zou betekenen dat met de huidige regelgeving, mits nageleefd, de zaak zou (kunnen) zijn voorkomen?

Oei. Daar gaat de nieuwe baan van Guusje.

vraagstaart | 30-09-11 | 10:55

De wet kan zoooo simpel gemaakt worden:
Heb je een psychiatrisch verleden of heden, dan geen wapenvergunning.
PUNT

Dhr. de Wit | 30-09-11 | 10:54

blinde kip | 30-09-11 | 10:30
vraagstaart | 30-09-11 | 10:33
Ik ben bepaald niet een standaard anti-wapen figuur, en zie zelfs de aantrekkingskracht van wapens wel in, maar heb er lang over nagedacht en kijkende naar landen waar wapens wél vrij verkrijgbaar zijn ben ik toch tot de conclusie gekomen dat wapenbezit door particulieren fout is. Vooropgesteld dat de burger dan wel een redelijke mate van bescherming mag verwachten van de overheid. En daar schort het nog wel eens aan hier.

Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:54

De beheersbaarheid van een gecompliceerde maatschappij als de onze wordt mijns inziens ten zeerste onderschat. Hoeveel Gestapo wil je hebben en wat heb je ervoor over?

Simon de Danser | 30-09-11 | 10:53

@Reinaert | 30-09-11 | 10:50 Stik. Ik had gehoopt dat je dat niet wist.

*Reinaert voortaan nog beter in de gaten houden gaat*

vraagstaart | 30-09-11 | 10:52

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:49
rara | 30-09-11 | 10:49
Lol!

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:52

Deze lul had idd geen blaffers in huis moeten hebben, dat kan je voornameloijk de ouders verwijten.
Overigens, had hij geen wapen gehad was hij wellicht met een auto op een winkelcentrum ingereden. Of met een zwaard of bijl los gegaan.

Kirth Gersen | 30-09-11 | 10:50

Overigens wat ook nu nog niet gezegd wat iedereen wel weet. De schietvereniging DVN (Dagschutters Vereniging Nieuwkoop) is helemaal geen echte schietvereniging maar een poging van de wapenhandel gebroeders van Dam om de baan beter bezet te krijgen. www.vdwschietsport.nl/

De dagschutters hebben geen verenigingsleden en geen serieuze ballotage. Het is meer binnenlopen en schieten maar.

Het is exemplarisch dat de eenvoudige en evident te nemen maatregelen, namelijk het niet langer erkennen van deze nep vereniging, niet genomen wordt.

De meeste schietverenigingen zijn wel serieus en daar gebeuren dit soort dingen een stuk minder gemakkelijk.

ik heet joran | 30-09-11 | 10:49

@Superior Bastard | 30-09-11 | 10:47
Mijn nick is geheel toepasselijk, ik als multi-taskend workaholic zijnde. Werken voor de chef, werken voor De Guurder en ook nog jou voorzien van een glimlach.

Een gift aan de mensheid, me ;)

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:49

Slechts 6 doden, waar hebben we het eigenlijk over? Nederland telt inmiddels 16,7 miljoen inwoners, meer dan genoeg. Kost allemaal al duur genoeg!
Eventjes keihard ons medeleven tonen na dit 'vreselijke drama'. Massaal kaarsjes branden, optochten, toespraken houden en dikke boehoe doen. Daarna gewoon weer verdergaan met prutsen: je hoofd in het zand steken, weigeren verantwoording te nemen, afschuiven, de kantjes eraf lopen & zakken vullen, zo hoort het! Zo zit de Nederlandse overheid van benenden tot boven in elkaar.

Gash | 30-09-11 | 10:48

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:45
Splinter, balk, deur, dicht.

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:47

@Gier | 30-09-11 | 10:43 Dat was in 1940. "Gaat u maar rustig slapen, uw regeering houdt de wacht".

vraagstaart | 30-09-11 | 10:47

Zoveel 'blunders' noemen we 'beleid' in huize o)+.

o)+ | 30-09-11 | 10:47

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:44
Nee, nu wel overigens.

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:46

Kamervraag | 30-09-11 | 10:27 |
Toen die vals lachende mislukte spleet-(oog) zijdelings in beeld kwam bij de inhoudopsomming van die avond heb ik snel de kijkdoos uitgezet.
Wat ´n ergernis dat vals lachende mokkel.

Ratzing. | 30-09-11 | 10:45

@Superior Bastard | 30-09-11 | 10:43
Door dat op te merken trap je ZELF een open deur in...

Nick veranderen, nu! ;)

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:45

Sommige dingen geloof je niet maar dat OM is één rotte perenmoes. Vanaf de Deventer Moordzaak zijn veel mensen de ogen opengegaan maar winnen van die oplichters doe je niet. Alle just. dwalingen zijn alléén maar opgelost door externe(burger) onderzoekers onder CONSTANTE tegenwerking van het OM, wat een dom land.

hagelkruis | 30-09-11 | 10:45

@Superior Bastard | 30-09-11 | 10:43
Had ik jou iets gevraagd dan.

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:44

@wakkere_nederlander | 30-09-11 | 10:11
Maar geen nieuwere.

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:43

Ik kan me die ene ramp herinneren waarbij wel adekwaat werd gehandeld en waarop precies goed werd gereageerd. Oh, wacht...

Gier | 30-09-11 | 10:43

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:39
Daarginds staat ook nog een deur open, wellicht dat je die ook nog even in kunt trappen?

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:43

Hoorde gisteren die mevrouw van de GGD zeggen dat ze het wel wisten maar niet doorgaven omdat anders Tristan misschien zou weglopen bij hun.
Zo gek kun je het krijgen.

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:41

@eerstneukendanpraten | 30-09-11 | 10:33
Niet in z'n billen prikken, dat vindt ie fijn!

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:40

@vetkleppert | 30-09-11 | 10:07
Als ze al aanwezig zijn.
Meestal hangen ze rond de koffie automaat

Che_cuevara | 30-09-11 | 10:39

Had deze cliënt ook een lijfarts?
*bonte was in machine doet*

Klaas Wilting | 30-09-11 | 10:39

@VictorF | 30-09-11 | 10:34

Iedereen in dit land haalt z'n gelijk altijd pas achteraf.

Vooraf smijt men bij voorkeur de voeten op het bureau en maakt zich druk om het marmer in de gangen en de DVD-spelers in de A8. Dat noemen we prioriteiten stellen á l'Hollandaise.

Reinaert | 30-09-11 | 10:38

@de oude nar (5) | 30-09-11 | 10:36 Voetballen heeft ook geen nut en leidt tot honderden blessures per weekend, nog afgezien van de mishandelingen.

Verbieden dan maar?

vraagstaart | 30-09-11 | 10:37

vraagstaart | 30-09-11 | 10:33
Wapens in handen van burgers dienen geen enkel nut. Auto hebben wel een nut.

de oude nar (5) | 30-09-11 | 10:36

Achteraf je gelijk halen, dat is ook weer heel Nederlands Quid. Doe eens een analyse vanuit het perspectief vooraf, dan kan het interessant worden.

VictorF | 30-09-11 | 10:34

Het refereren aan Wilders wordt zo onderhand ook een Godwinn.

Bixier | 30-09-11 | 10:34

En wat te denken van dat TENENKROMMENDE gedraai van die psycholoog die geen aangifte wilde doen omdat Tristan anders misschien(!) niet meer behandeld zou willen worden.
Wel constateren dus, maar vooral GEEN actie ondernemen. Way to go PRUTSERS!
U heeft gefaald hier maar probeert u zich er niet zo opzichtig uit te lullen. Het siert de mens als hij toe kan geven fout te hebben gezeten (met in dit geval helaas de dood van een aantal mensen tot gevolg).

Sunabalk | 30-09-11 | 10:34

blinde kip | 30-09-11 | 10:30
Gelachen hebben, meer munitie en wapens meegenomen hebben en zijn WOW tactieken hebben gebruikt.

de oude nar (5) | 30-09-11 | 10:34

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:26 Aan de andere kant: zo'n Tristan maakt net zoveel slachtoffers als een weekend verkeer. Gaan we nu alle zwarte Golfjes verbieden?

Dit is precìes mijn punt: op basis van een incident eens zien of we met een structurele maatregel de vrijheid van een grote groep kunnen beperken.

Een keeper een hersenschudding? Hup, allemaal verplicht een helm op.

Dàt soort dingen. Volwassenen reduceren tot kleuters. Brrr.

vraagstaart | 30-09-11 | 10:33

@blinde kip | 30-09-11 | 10:30
Een kogelvrij vest aantrekken en een helm opzetten voordat hij naar binnen liep?

rara | 30-09-11 | 10:33

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:29

Net nu Wilders is vrijgsproken van haatzaaien...

*nogmaals Mohammed Rabbae-poppetje met naalden bewerkt*

eerstneukendanpraten | 30-09-11 | 10:33

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:26
Wat zou Tristan gedaan hebben als hij wist dat er heel wat personen in het winkelcentrum in het bezit zouden zijn van vuurwapens?

blinde kip | 30-09-11 | 10:30

Omdat ieder mens verschillend is, is kaderregelgeving en kadernaleving daarvan de enige werkbare optie. Het nadeel daarvan is dat iemand die buiten de kaders opereert uit het oog wordt verloren.
Van der Vlis (Tristan klinkt zo familiair, je zou bijna medelijden met hem krijgen uit bovenstaand stukje) was zo iemand en de volgende staat alweer klaar.

Superior Bastard | 30-09-11 | 10:30

@mois | 30-09-11 | 10:25
Tristan schijnt ooit in een lift gezegd te hebben dat hij PVV ging stemmen, dat heeft een vage buurtbewoner toentertijd verklaard.

Natuurlijk koren op de molen voor sites als Joop en Krapuul, de werkelijke afvoerputjes van het interweb.

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:29

@mois | 30-09-11 | 10:25 Alles. Ook de bankencrisis, de slechte zomer en en de chlamydia van Mariko Peters zijn de schuld van Wilders.

Wel zo makkelijk, is er tòch iemand overal verantwoordelijk voor.

vraagstaart | 30-09-11 | 10:28

Spindokter van Mariko Peeters (zie P&W donderdag) inschakelen. Net als bij Bassie: "Altijd blijven lachen".
Dan worden zelfs de slechtste berichten een feest.

Kamervraag | 30-09-11 | 10:27

Quid hou de PVV er buiten en ga maar met de VriMiBo aan de slag, MET tieten dit keer aub.

IMDNME | 30-09-11 | 10:27

Koud flesje Alfa | 30-09-11 | 10:10
Ik ben een paar keer bij zo'n schietvereniging geweest en vond het leuk. Ergens ben ik blij dat ik niet in de VS woon want anders kocht ik ook een paar wapens. Dat gezegd hebbende ben ik toch van mening dat burgers helemaal geen wapens horen te hebben en ben ik voor een totaalverbod. En misschien zelfs moeten we helemaal maar stoppen met die schietverenigingen. Jammer voor die mensen die het echt als leuke hobby zien, amar er zijn ergere dingen in de wereld dan je hobby niet kunnen uitoefenen. Mijn hobby is om met driehonderd kilometer per uur op een Hayabusa over de ring van Rotterdam te racen en dat kan ik ook niet doen. Mijn eigen ervaring is dat er op schietverenigingen toch mij net even te veel vreemde types rondlopen, de vele normale mensen daargelaten. (semi)criminelen, paranoide rechtsmensen, aluhoedjes, types die net even te veel interesse in leger en oorlog hebben ... ik weet het niet. Mijn gutfeeling zegt dat er te veel onduidelijke gasten rondlopen.

Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:26

Misschien toch eens een idee om de procedure voor euthanasie verzoeken niet zo onmogelijk te maken. GGZ bijvoorbeeld heeft besloten dat zij hier niet aan meewerken. En eindeloos psychisch leiden bestaat echt wel, alleen niet voor de GGZ.

Anarki | 30-09-11 | 10:26

Falen is niet erg zolang niemand er achter komt.

Idontgiveafunk | 30-09-11 | 10:25

Wathebben de PVV en Wilders in hemels aam met Tristan te maken...?

mois | 30-09-11 | 10:25

@Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:20 Precies. Want zoals Therapietje | 30-09-11 | 10:16 al stelt: gedeelde verantwoordelijkheid is géén verantwoordelijkheid en zo dekt iedere laffe ambtenaar (sorry, pleonasme) zich in bij elk incident.

Simpele en weinig regels, en stoppen met die ellendige Verkleutering van Nederland. Zou een boel lucht geven.

vraagstaart | 30-09-11 | 10:23

@vraagstaart | 30-09-11 | 10:20

Ik veeg m'n reet al jarenlang af met formulieren. In drievoud.

Ze absorberen weliswaar slecht maar zijn véél beter verkrijgbaar dan kostbaar drielaags babyhuidjeszacht toiletpapier.

Reinaert | 30-09-11 | 10:23

Dit land is de afgelopen dertig jaar gehersenspoeld met het linkse gedachtengoed, dat alles wat fout gaat de schuld is van anderen, van de maatschappij, van de falende leraren die orde wilden handhaven, van opa die een grietje van 23 als vriendin erop na hield, van de kruidenier op de hoek die klappen uitdeelde als er weer voor tientjes aan snoep van hem werd gejat. Kortom, de linkse hoek heeft als eerste het onderwijs en de ambtenaren, kortom de gehele overheid en semi-overheid geinfiltreerd, waardoor nieuwe collega's konden worden aangenomen die over hetzelfde gedachtengoed beschikten en nooit of te nimmer hun collega's zouden afvallen. Zie de burgemeestersfaals, zie de wethoudersfaals, zie de OM faals, zie de faals bij de overheid bij welke ramp of groot ongeval ook.
Zelfs wetgeving wordt ingericht om anderen d schuld te kunnen geven van jouw eigen falen. Zie de wetgeving rondom fietsers en voetgangers. Rij maar eens een dronken fietser aan, of een onverlichte fietser op een stikdonkere weg of een zelfmoordenaar van overstekende voetganger. Niet ZIJ zijn de schukld van hun ongeval, maar degene die ze met geen mogelijkheid meer konden ontwijken.
Oftwel, blunder maar raak want we geven toch de schuld aan anderen.
Deze hele mentaliteit in NL moet drastisch om, we moeten weer leren dat we ZELF verantwoordelijk zijn voor ons falen en onze fouten en dat we bij blunderen NIEMAND anders of NIETS anders d schuld kunnen geven dan onze eigen incompetentie om de zaak te leiden, te organiseren of te sturen.
Pas dan kunnen we de falende burgemeesters, het falende OM, de falende hulpverleners, het falende RIAGG, kortom elke kudtsmoes bedenkende met een rottrap onder hun hol zonder gouden handdruk de straat op schoppen en wordt ons land weer een stuk leefbaarder, een stuk rechtvaardiger en eenstuk prettiger om in te leven. Bovendien besparen we miljarden aan gouden handdrukken en nieuwe pluche stoelen voor incompetente bestuurders en ambtenaren. Hoeven we niet eens te bezuinigen... win-win situatie dus.

blaster | 30-09-11 | 10:21

Laten we vooral de eigen verantwoordelijkheid van iedereen inperken op basis van incidenten.

Nòg meer regeltjes, nòg meer Paarse Krokodillen.

En dan maar verbaasd zijn dat het onleefbaar is geworden in Strafkamp Nederland, met een ambtenaar plus drie formulieren voor elke rol toiletpapier die je aanschaft.

*schuim van de muil vegen doet*

vraagstaart | 30-09-11 | 10:20

Goed artikel Quid, en dan vooral de laatste alinea. Want niemand wordt ooit een keer echt aangepakt op zijn falen hier. Ja, soms treedt er iemand af om vervolgens ergens anders weer een mooi baantje te krijgen maar echt strafrechterlijk vervolgd wordt er nooit iemand in dit land. Niet bij de Bijlmerramp, niet bij de brand in het asielzoekerscentrum op Schiphol, niet bij gruwelijk falende rechters en niet bij de vele familiedrama's in dit land. We doen een onderzoek, schrijven een rapportje, mompelen wat over verbeteren van procedures en hoppeta we gaan gewoon weer verder.

Bigi Bana Boy | 30-09-11 | 10:20

Franz Kafka zou gillend gek geworden zijn had 'ie in het Nederland anno 2011 rondgelopen.

Reinaert | 30-09-11 | 10:19

Op de plek waar wij allemaal 'een beetje verantwoordelijk' zijn, is NIEMAND meer aansprakelijk te stellen als de pleuris losbarst.
-
Zo dekt de linksmensch zich in.

Ahasveros | 30-09-11 | 10:18

@eerstneukendanpraten | 30-09-11 | 10:12
De GGZ heeft geheimhoudingsplicht, dat is wettelijk zo geregeld. Het O.M. had het rapport wel op kunnen eisen, maar was daar te lui voor.

rara | 30-09-11 | 10:17

Veiligheid, zorg, onderwijs, integratie, mobiliteit, justitie ......
Veel plezier nog in Nederland.

James Lastig | 30-09-11 | 10:16

vraagstaart | 30-09-11

Ik vermoed dat je gelijk gaat krijgen. Als je iedereen verantwoordelijk maakt voelt niemand zich verantwoordelijk. Als de schuldigen niet afgerekend worden op hun falen, falen ze gewoon door. Het interesseert ze niets, want hun salaris wordt gewoon over gemaakt.

Therapietje | 30-09-11 | 10:16

@vraagstaart | 30-09-11 | 10:09 En omdat deze regionale controle-instanties die tot doel hebben om de samenwerking tussen politie, brandweer, GGenGD, Halt!-bureaus, Kinderbescherming, buurtregisseurs, opbouwwerkers, de lokale imam, kleuterleidsters en schietverenigingen te stroomlijnen op hun beurt natuurlijk óók weer moeten worden gecontroleerd, komt er een Landelijk Overleg Instantiecontrole Instanties.

Onder voorzitterschap van Guusje ter Horst. Kost 3 Balkenendes en een Audi A8, maar dan heb je ook niets.

vraagstaart | 30-09-11 | 10:15

En toch is het heel erg goed dat we bij de psychiater nooit verlinkt worden, daar moet de mens zich veilig voelen.

irriducibili79 | 30-09-11 | 10:14

Nee, wij verschuilen ons achter de medische geheimhoudingsplicht... WTF????!!!!!!!

eerstneukendanpraten | 30-09-11 | 10:12

Als de wet meer ruimte zou bieden voor gedwongen behandeling en opname dan zou de GGZ medeschuldig zijn. Nu willen ze mensen als Tristan wel helpen, maar als die zelf de hulp afwijst dan kan de GGZ ook niet zo veel.

rara | 30-09-11 | 10:12

Waarom altijd dezelfde foto van die schijnheilige kudtkop van Tristan? Er zijn toch wel meer foto's van deze volidioot...

wakkere_nederlander | 30-09-11 | 10:11

Aardig opstapje en generale repetitie voor noorse B.deze laaglandse T.

Ratzing. | 30-09-11 | 10:11

Een grote blunder. Weet je wat ik nog het ergste vond? Dat retarded commentaar van piefpoef hobbyisten die bang waren er in hun piefpoef hobby op achteruit te moeten gaan. Nee, de piefpoef wereld maakt geen fouten, daar hoeft niet aan gesleuteld te worden. Een groot stel retards bij elkaar. Met wapens. Met toestemming. BARF

Koud flesje Alfa | 30-09-11 | 10:10

Het meest kudt van iedere keer Tristan-nieuws is dat z'n mallotige hoofd ook weer in beeld komt

No Worries | 30-09-11 | 10:10

Soms weet je niet beter, hij schoot dus hij bestond.
Triest!

irriducibili79 | 30-09-11 | 10:09

En omdat de instanties falen wegens onvoldoende naleving van de protocollen vwb de samenwerking met andere instanties, komt er nu een nieuwe instantie om die naleving te controleren.

Wedden?

vraagstaart | 30-09-11 | 10:09

Wat zuur voor de achterbleven relaties van de slachtoffers. Bah.

Pastor Sippenhaft | 30-09-11 | 10:09

Ik ga flauw doen. "een falende OM", dat is natuurlijk niet goed. Probeer het zonder dat e'tje.

ikbentom | 30-09-11 | 10:07

"instanties" zijn toch van die plekken waar ambtenaren 38 uur per week een stoel warm komen houden?

vetkleppert | 30-09-11 | 10:07

Kennelijk interesseert het niemand een fuckje. Zolang je maar je salaris krijgt hoef je niet ergens verantwoordelijk voor te zijn.

fuckje | 30-09-11 | 10:07

Tsja, er zijn bij dergelijke zaken in 0031 altijd 2 opties: De schuldige kan niet worden aangewezen, of iedereen heeft een beetje de schuld.

En zo ging er weer een dag voorbij in Nederland.

An die ARBEIT | 30-09-11 | 10:04

Logisch, Tristan heeft dan ook geen dreigtweets geschreven.

kapotte_stofzuiger | 30-09-11 | 10:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com