Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gedoogconstructie na #APB: VVD = SGP

kinderbijslag.jpg De Grote Gedoger is niet Job Cohen. Het is ook niet Geert Wilders. De Grote Gedoger is niemand minder dan God Zelve, in Nederland vertegenwoordigd door maar liefst twee politici van de Staatkundig Gereformeerde Partij. De eveneens zeer godvrezende politici van de VVD (ooit een liberale partij) luisteren naar deze twee profeten. Als het om kindgebonden budgetten gaat, bijvoorbeeld. De 200 miljoen die daar op bezuinigd moest worden, zou deels gevonden worden in het afschaffen van kinderbijslag vanaf het derde kind. Daar raak je in Nederland twee groepen mee: niet-westerse allochtonen, en de fokfabrieken uit de Bible Belt. Die eerste groep wordt politiek gezien door helemaal niemand vertegenwoordigd (nee PvdA'ers, doodknuffelen met subsidie is iets anders dan vertegenwoordigen), maar bij die tweede club valt een boel politieke steun te halen. Dus rekende Henk Kamp (VVD) zelf een amendement bij elkaar, legde het vóór de Algemene Beschouwingen voor aan zijn gereformeerde vrienden en liet het kabinet tijdens de APB 'ja' zeggen op het voorstel - het enige amendement op de Rijksbegroting dat vorige week werd aangenomen. CDA blij (die hadden een gristelijke opsteker nodig na het onkuise gedrag van Wilders tijdens de APB), de SGP bezweert dat ze dat voorstel heus echt zelf op eigen kracht hebben samengesteld & ingediend, en de VVD die zich verzekerd weet van twee strenggereformeerde bonusgedoogzetels. U dacht dat de achterkamertjes met veel bombarie waren afgesloten anno 2011? Wacht maar tot u de eerstvolgende koopzondag voor een gesloten V&D staat. Nederland = theocratie. Juist nu. DOORBEREKENING: Kamp ontkent, maar het ministerie liegt een beetje.

Reaguursels

Inloggen

De fokpremie is bij uitstek ideaal voor de productie van toekomstige moslimsoldaten, en H&I mogen dus hard werken voor hun eigen lot. Allah is de enige Gedoger in Mederland sinds de jaren 70 en God is zijn poedel. De enige winnaar is dus Cohen, altijd geweest en gezien de genetische domheid van de autochtonen zal hij dit wel blijven: de multikulturele hugenootspeech van Rutte, obligaat voor een Bilderberg Premier, is het ENIGE waar Cohen op zat te wachten en kreeg het. Rutte ziet de islam als positief, zei hij tegen Wilders, oftewel hij ziet het verschil niet tussen de politieke en ideologische islam. Er is nl geen verschil, alleen de functieverdeling is anders

zoisut | 27-09-11 | 00:39

SGP zeiken over twee kind politiek? Zelf doen ze aan kinderboerderijpolitiek. Fokken, krengen!!

Ik weet het beter | 26-09-11 | 20:08

Dat wat nog niemand had om het een naam te geven is waarschijnlijk allang daeouoead en dus gewoon een mislukte alien. STERF.

Neut | 26-09-11 | 17:32

@NoMinister | 26-09-11 | 09:57

Klopt. Dat is inderdaad wat ik wil zeggen.

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 13:27

@IWAB | 26-09-11 | 10:05

Aha... en die situatie in Engeland is het gevolg van een systeem waarbij de mensen die niet werken geen bestaansrecht hebben?

Wel appels met appels vergelijken...

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 13:26

@niet voor de hond | 26-09-11 | 12:15

Dat is niet waar wat u zegt. Het is ook niet de overheid die dit bepaalt maar de vereniging van eigenaren of de beheerder van een winkelcentrum.

Je kan best dicht blijven, maar dat kost. Teveel.

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 13:22

@Harry Turtle | 26-09-11 | 10:40
Het heeft niets te maken met het geboortecijfer, maar met de portemonnee. Je zou je stemmen niet waard zijn als politieke partij, wanneer je je achterban een paar tientjes in de maand laat afpakken zonder daar iets tegen te ondernemen.

Allemaal | 26-09-11 | 13:18

Hahaha een partij met twee zetels die het voor elkaar krijgt wat te schuiven in een bezuinigingsmaatregel en zo keurig de belangen van de achterban behartigt. Beste Van Rossem, dat is geen theocratie, dat is democratie.

Allemaal | 26-09-11 | 13:12

Tja dat is democratie en politiek. Deals sluiten om een meerderheid te krijgen.
Kan alleen maar concluderen dat de SGP goedkoper was dan de andere partijen.
D66 zou eenvoudig hetzelfde kunnen doen maar dan ipv een zondag, meerdere kinderen en andere SGP agenda punten voor D66 agenda punten gaan.
Maarja Pechtold wil uit principe niet met de PVV dealen.
Leuk is het niet, maar nog altijd beter dan zoals Belgie geen regering hebben

OpenDeur | 26-09-11 | 12:27

@tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:29
Dat is pertinente onzin. Iedere winkelier mag zelf bepalen wanneer hij zijn winkel opent. Je hebt ook winkels die op woensdag dicht zijn, bijvoorbeeld.
Dit is goedkope stemmingmakerij.

niet voor de hond | 26-09-11 | 12:15

@Che_cuevara | 26-09-11 | 09:29
Correct. Ik bedoelde: maak ze beiden inkomensafhankelijk maar dat schreef ik erg onduidelijk op.

niet voor de hond | 26-09-11 | 12:11

cabbit | 26-09-11 | 11:50
.
Dan rot je toch lekker op!
.

IWAB | 26-09-11 | 12:05

Ik ben erg verdrietig dat we bestuurd worden door de godsdienstwaanzinnige CDA, de totaal niet meer liberale VVD, de grote gedoger SGP en de kleine gedoger PVV.

cabbit | 26-09-11 | 11:50

De VVD is onze teaparty geworden.

BroodenSpelen | 26-09-11 | 11:15

swift1.6 | 26-09-11 | 11:11 | + 0 -
was aan Harry Turtle | 26-09-11 | 10:40 | + 0 - gericht, excuses.

swift1.6 | 26-09-11 | 11:12

BitterbalMetMosterd | 26-09-11 | 09:13 | + 0 -
liever dat het daar vanaf hangt dan dat men meer kinderen neemt dan men kan opvoeden.

swift1.6 | 26-09-11 | 11:11

BitterbalMetMosterd | 26-09-11 | 09:13 | + 0 -
die kinderen betalen straks jouw aow en gaan jou verzorgen als je straks hulpbehoevend bent.

swift1.6 | 26-09-11 | 11:08

dus het komt er in de praktijk op neer dat straks, als we op het einde van de rit zitten, de SGP meer verkiezingspunten door heeft gekregen dan de PVV die de boel moet gedogen? Dan moet geert toch echt eens gaan leren om beter te onderhandelen.

swift1.6 | 26-09-11 | 10:42

Ik vraag me af of deze beslissing wel invloed heeft op het geboortecijfer. Is toch best sneu, als de beslissing om een derde kind te nemen afhangt van een paar euro's.

Harry Turtle | 26-09-11 | 10:40

achterbaks comments , stemmen op de PVV tegen discriminatie vrouwen en homos , maar wel juichen om gedoogsteun de SGP

istawa | 26-09-11 | 10:40

waarmee weer glashelder wordt dat moslimmetje pesten niet werkt in dit land omdat je dan ook automatisch aan gristenenpesten doet. Conclusie: er is geen verschil in onze eigen "joods-gristelijke cultuur" en de moslimcultuur. Dezelfde achterlijkheid in een ander jasje...
Maareh.. Wilders.. waarom loop jij wel weg met die joods-christelijke 'cultuur'?

Deus Absurdia | 26-09-11 | 10:38

gedoogsteun krijgen die van een partij die homos en vrouwen discrimineren dan heb je achterbaks zeg

istawa | 26-09-11 | 10:34

Every sperm is sacred... Der Kaiser braucht Sohne!

Vaus | 26-09-11 | 10:33

Wij hebben hier een te negatief geboortecijfer. Hedonistische individualisten fokken niet of te laat.
Enige oplossing om 'hier geboren' bevolking te genereren is kennelijk dit.
Neen, dit is zo gek nog niet.

hfakker | 26-09-11 | 10:23

Nee, die ken ik niet. Hoezo overigens ?
paul1965 | 26-09-11 | 10:03

Ik ga gezien uw geschatte leeftijd van 46 er even van uit dat u gescheiden bent wat u de term alleenstaand vader bezorgd.

U hebt in het verleden 3 kinderen verwekt toen u neem ik aan nog niet gescheiden was.

Wat ik mij in het bijzonder afvraag is, dat u naar enkele jaren huwelijk en 3 kinderen toch besluit de stekker eruit te trekken (u bent toch niet van groenlinks?).

Het is niet persoonlijk hoor, maar hoevaak hoor je dat de laatste tijd? Vaak!

Ik vind dat vreemd. Betekend de term eeuwige trouw en steun en toeverlaat niets meer?

Misschien zijn die gristen gedachte toch zo slecht nog niet. (je moet niet naar vragen/antwoorden zoeken, maar dealen met uw eerder gemaakte keuze's).

Jos Brinkie | 26-09-11 | 10:16

NoMinister | 26-09-11 | 10:05 | + 0 -
Zeer goed punt!

Einde van de Domheid | 26-09-11 | 10:12

zeg maar jansen | 26-09-11 | 10:07

Goed nieuws op de (niet meer zo) vroege ochtend!

relatief | 26-09-11 | 10:09

relatief | 26-09-11 | 10:04 Het gerucht gaat dat ie vrijdag weer de vrijmibo doet.

zeg maar jansen | 26-09-11 | 10:07

Het CDA | 26-09-11 | 09:56

Nivelleren, nivelleren en nog eens nivelleren.

Die HRA is foute boel maar wat jij zegt nog erger dan de kwaal. Dat die 500.000+ euro huizenbezitters opeens het probleem zouden zijn. NOT.

En kinderblijslag: kinderen kosten bakken geld en maatschappelijk zijn ze zeer gewenst. Ik bekijk het maar even zakelijk. Waarom dan weer nivelleren? Dat je vanaf het derde kind geen subsidies meer krijgt (kinderopvangtoeslag, kinderbijslag et cetera) is een voorstel dat mij wel aanstaat, maar toch is dan de vraag: waar ligt de grens: onderwijs ook 100% doorbelasten? Extra ziektekostenpremie? Bevalling in ziekenhuis zelf betalen?

De kinderbijslag is een klein beetje geld en als het minder moet, doe dat dan maar voor iedereen gelijk. De rest is opportunistische politiek, en dat betekent nivelleren. Bovendien vind ik dat kinderbijslag voor bestaande kinderen gewoon precies zo moet blijven als dat die is. En ook voor kinderen die de komende 9 maanden geboren worden. Kwestie van rechtszekerheid. Maar ja, opportunisme is toch sterker. Zot.

NoMinister | 26-09-11 | 10:05

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:56
.
Hahahahahahaha, iemand op GS die zou vertellen hoe iets wél moet. Hahahahahahaha, dát zou pas opzienbarend nieuws zijn.
.
Over "zóu kunnen" gesproken, onlangs de beelden van Engelse steden niet gezien?
.

IWAB | 26-09-11 | 10:05

Als je in het behouden van kinderbijslag een teken ziet dat Nederland een theocratie is, is er niets aan de hand met de VVG, de SGP of de politiek in het algemeen, dan ben je gewoon paranoïde.

Wanneer komt Johnny Quid weer terug? Die had het wél leuk kunnen opschrijven.

relatief | 26-09-11 | 10:04

Jos Brinkie | 26-09-11 | 10:01
Nee, die ken ik niet. Hoezo overigens ?

paul1965 | 26-09-11 | 10:03

Ik ben alleenstaande vader, minimuminkomen en de zorg voor drie tieners....

paul1965 | 26-09-11 | 09:51

U bent familie van eerstneukendanpraten?

Jos Brinkie | 26-09-11 | 10:01

Niet mutsen! Dit is een minderheidskabinet, dat betekent dat er per wetsvoorstel een meerderheid bij elkaar gezocht moet worden. SGP zit aangenaam midden op de wip en dan krijg je dit soort dingen. D66 had dezelfde positie kunnen hebben, maar daar vind men het politieke theater belangrijker dan de bestuurlijke realiteit...

Overigens, als ik zie wat er voor moslims allemaal bij elkaar gesubsidieerd is, dan heb ik er niet zo'n grote moeite mee dat er nu voor de christenen een gebaar gemaakt wordt.

ole guapa | 26-09-11 | 10:01

Syp Wynia.
2x
Is de mediale architect van deze gedoogconstructie.
(Rechtse dode boom, rechtse columnist, na veel pressie in BuitenhofTV gepousseerd.)
Veel plezier ermee!

Einde van de Domheid | 26-09-11 | 10:00

@paul1965 | 26-09-11 | 09:51
Aftoppen HRA? Dan wel graag i.c.m. verlaging inkomstenbelasting. Helaas heeft J.C. de Jager al gezegd dat de overheid daar netto niets mee opschiet. Huurders zouden daar wel beter van worden want die hebben immers meer te besteden en kopers zouden in de toekomst veel minder financieel risico gaan lopen. Zijn alleen de banken niet blij mee als er minder geleend wordt dus het is wel duidelijk voor wie het kabinet er is. Trouwens, weer die krimp waar men niet op kan inspelen, he?

blinde kip | 26-09-11 | 10:00

@Het CDA | 26-09-11 | 09:56
Met als gevolg dat je het domste deel van de bevolking stimuleert om te fokken?

Slim.

Parsons | 26-09-11 | 09:59

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:54

Als ik het zo lees, meen ik te begrijpen dat je zegt: moeten groeien geeft stress, velen doen niet mee en belangrijkste: als we groeien delen we het uit aan mensen die niet aan die groei meedoen. Per saldo enorme frustratie want waar groeien we eigenlijk voor?

Ik kan me daar wel in vinden, behoorlijk veel in vinden. Die bus met drie lekke banden is wel treffend. In de in zoals ik je meen te begrijpen klopt het 'systeem' inderdaad totaal niet. Fundamenteel. Helaas.

NoMinister | 26-09-11 | 09:57

Ik merk net dat ik een vreselijke egoïst moet zijn. Ik wil me niet meer druk maken over Griekenland, crisis en whatever.

Ik zie m'n toekomst niet zo heel somber in en het gaat over cijfertjes in een beeldscherm.

zeg maar jansen | 26-09-11 | 09:57

Terwijl het allemaal toch zo simpel is. Laat alleen immigranten toe die een bijdrage aan de maatschappij kunnen leveren. Geef alleen een toelage aan de mensen die het nodig hebben, dus geen kinderbijslag aan rijke lui. Ondersteun niet de aanschaf van huizen duurder dan een half miljoen. Ga zo maar door. Maar ja, gezond verstand is ver zoek bij dit kabinet. Dat wordt dus weer wachten tot het valt, net als in die goeie ouwe tijd met Balkenende.

Het CDA | 26-09-11 | 09:56

@IWAB | 26-09-11 | 09:52

Dat zou een gevolg kunnen zijn, zou....

Uw voorstel is om lekker door te gaan zoals het nu gaat?

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:56

@blinde kip | 26-09-11 | 09:53
Kan gezellig zijn. Kunnen ook weer kindertjes uit geboren worden.
Kassa.

dan-b | 26-09-11 | 09:55

Ik zou me eerder druk maken om een vervijfvoudiging van het Europese noodfonds omdat er landen zijn die ooit bij de monetaire unie zijn gekomen, die een kleuterklas economie nog niet zouden overleven.

Het ligt er maar net aan hoe je prioriteiten stelt.

Heau even | 26-09-11 | 09:55

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:46

Met die instroom moeten we dus erg oppassen, gezien het verleden. 'Netto wat ongelukkig' is vrees ik het understatement van de afgelopen decennia...

Die loyaliteit moet niet worden onderschat en dus afgedwongen. Waarom denk je dat zoveel Nederlanders zoveel moeite hebben met die twee paspoorten? Niet omdat we 'vertrouwen' op loyaliteit maar omdat we het juist niet vertrouwen en willen dat je in dezelfde boot zit als de mensen met wie je samenleeft en niet met mensen die opeens net zo goed, of nog liever, elders welkom zijn en daar gevoelsmatig meer mee hebben dan met de maatschappij waar ze een onderdeel van zouden moeten uitmaken.

De maatschappij van je land kun je niet genoeg beschermen tegen mensen die uiteindelijk niet blijven tot aan het gaatje.

Ik heb dan ook niets met economische vluchtelingen die naar Belgie gaan. Vind je het daar leuker, wordt Belg! Doe je het voor het geld: paspoort afnemen. Kortom: paspoort afnemen. Een echte Nederlander onwaardig in mijn ogen. Die mensen wekken bij mij hetzelfde gevoel van disloyaal zijn op als mensen met een dubbel paspoort.

NoMinister | 26-09-11 | 09:54

@NoMinister | 26-09-11 | 09:45

Ik volg jou ook, laat daar geen misverstand over bestaan ;-). Echter: er is een verschil tussen 'groeien' en 'moeten groeien'. Dat geldt voor een macroeconomie en ook voor bedrijven. 'Moeten groeien' brengt onrust en druk, feit is dat veel mensen daar niet mee om kunnen gaan.

Als je in een bedrijf werkt, waarvan de eigenaar bepaalt dat er gegroeid moet worden, is dat als individu best te doen, mits de baas er voor zorgt dat de omstandigheden kloppen. Als je in een LAND woont, waar gegroeid moeten worden en het wordt bestuurd als een bus met 3 lekke banden, geeft dat een druk die je zelf niet kunt managen.

Het 'systeem' waarin wij moeten leven is ziek: de sterken die groei, en de daarbij behorende druk, wel aankunnen, ondersteunen de zwakkeren. Veel van deze zwakkeren zijn niet echt zwak, maar willen zwak zijn omdat het voordelen biedt. In zo'n systeem kun je niet gezond groeien, omdat de groei er in zit. Groei vindt alleen maar plaats omdat het moet.

Dat bedoel ik met 'het zieke systeem'.

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:54

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 09:21
Ja, lekker door het bos lopen waar je de rest van de stadsbewoners tegenkomt die niets te doen hebben.

blinde kip | 26-09-11 | 09:53

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:47
.
Ja, dat is een goed idee! En na hun uitkeringsstop halen ze uw huis leeg terwijl u wél werkt! Kijken hoe u dát "coacht".
.
Oh ja, en worden ze gepakt, krijgen ze weer "gratis" kost en inwoning. Nee, écht een geweldig idee. Chapeau!
.

IWAB | 26-09-11 | 09:52

Ik ben alleenstaande vader, minimuminkomen en de zorg voor drie tieners. Ik behoor dus niet tot de groepen die in het topic genoemd worden, maar zou onevenredig hard geraakt worden door de bezuinigingen op het kindgebonden budget.
Ik ben beslist géén SGP-fan, maar met deze aktie hebben ze beslist mijn sympathie gewonnen.

Die 200 miljoen is goed te behalen door het beëindigen van de missie in Afghanistan. Of door wat minder fiscale cadeautjes aan het bedrijfsleven.
Ook het aftoppen van de HRA zal heel veel schelen en dan is die 200 miljoen meervoudig terug te verdienen.

paul1965 | 26-09-11 | 09:51

@tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:47
Dat zou de oplossing moeten zijn.
Inderdaad is het nu vaak de omgekeerde wereld.
En waarom zou je mensen moeten "coachen" om te werken?
Alleen om weer wat vriendjes aan een leuk baantje te helpen? Dan maar niet coachen en gewoon aan het werk.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:51

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 09:33
LOL! Als ik mijn bescheiden mening mag geven: mogelijk heeft u een probleem dat iets groter is dan de koopzondag.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:50

Ik wil iedereen van harte oproepen om nooit meer te gaan stemmen. Hoe minder mensen er gaan stemmen, hoe meer kans op meer zetels voor de SGP. Oh, de gemiddelde GS-reaguurder hééft helemaal geen stemrecht vanwege leeftijd of onder curatelestelling. Tjonge, jammer!

IWAB | 26-09-11 | 09:48

@Reinaert | 26-09-11 | 09:42

Mee eens. Aan de andere kant tekent dit natuurlijk ook wel de tijd. Vroegah (toen we nog geen drempels hadden, alleen kuilen) hadden mensen ontzag voor hun baas en waren ze bang hun baan te verliezen. Had je geen baan, dan was je "verloren". Tegenwoordig hebben mensen zoveel rechten en heb je als werkgever zoveel plichten, dat je mensen moet gaan 'coachen' om te willen werken. Dat is de omgekeerde wereld.

Mensen met een uitkering moeten verplicht aan het werk, werkweigering is uitkeringsstop. Ik denk dat dat de mentaliteit ook wel zal veranderen.

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:47

@tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:29
Dat wist ik niet. Maar het ligt meer voor de hand om dat soort dwang af te schaffen dan om de zondagsrust aan niet-gelovigen op te dringen. Vrijheid blijheid.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:47

@Reinaert | 26-09-11 | 09:42
Zeker zullen er wel een aantal zijn die middels "zachte dwang" aan het werk te krijgen zijn.
En misschien gaan ze het nog leuk vinden ook.

Maar een groot deel krijg je volgens mij niet aan het werk.
Dat zijn de echte "beroepsuitvreters".

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:47

ecologiste | 26-09-11 | 09:44

* amen * denkt maar wellicht ongepast in deze draad...

NoMinister | 26-09-11 | 09:47

@NoMinister | 26-09-11 | 09:27
Kinderen zijn fantastisch en kunnen veel betekenen voor ouders. Maar daarom hoeft kinderen krijgen nog niet gesubsidieerd te worden. Kinderbijslag is geld en dat moet zakelijk benaderd worden.
De instroom zoals we deze tot nu toe gehad hebben is netto wat ongelukkig uitgedraaid, maar dat zou voor een deel opgelost kunnen worden door selectief mensen binnen te laten aan wie we wat hebben. Voor deze nuttige buitenlanders wordt Nederland vooral aantrekkelijker door een minder vijandige houding tegenover andere culturen.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat u met uw opmerking over loyaliteit bedoelt, maar loyaliteit wordt overschat.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:46

200 miljoen. Daar had je dus de baan van 20.000 PGB-ers mee kunnen redden, dat gezeur om die OV-stakingen mee kunnen voorkomen of zorgen dat ouders hun kind bij de opvang kunnen brengen als ze geld gaan verdienen voor de staat.
.
Maar nee, laten we dat weer lekker stoppen in fok-subsidie voor kleingeestigen.

Geenstijlfiguur | 26-09-11 | 09:46

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:21

Clever.

ecologiste | 26-09-11 | 09:46

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:27

Nou, nou, het systeem is 'ziek'? Ik ben het wel eens dat groei an sich niet tot meer geluk leidt en zeker wel tot onrust.

In zoverre kan ik je volgen en hetgeen je zegt beamen. De vraag blijft dan echter of de wereld niet zo in elkaar zit dat groei betekent dat je je staande houdt in de wereld. En vaak gaat dat met allerlei nare verschijnselen, want overleven is niet leuk.

In ons beschaafde landje () denken we soms echter nog steeds dat we wel rustig aan kunnen doen en groei kunnen temperen ten faveure van dromen. Maar groei = kracht en als je als volk, je eigen kinderen en huns kinderen en zo voort, wilt overleven, zul je mee moeten doen aan de ratrace. En als je het dan goed doet als land kun je je de luxe ook nog permitteren om af en toe een rustmoment te hebben en proberen gelukkig te zijn met zaken die niet 'moeten'.

Ik denk dat niet groeien in mijn ogen een soort van maatschappelijke zelfmoord is.

NoMinister | 26-09-11 | 09:45

NoMinister | 26-09-11 | 09:23

Natuurlijk niet alleen de SGP.
Ze hebben wel fatsoen, maar pas op voor fatsoenlijke burgers. Zulke burgers (en ze zitten echt niet alleen bij de SGP) kennen ook venijn vooral wanneer iemand openlijk iets beweert. Sterker nog, tegenwordig vind je ze ook bij de 'linkese kerk' die juist vroeger er prat op ging geen tabus te hebben.

"zo is het toevallig ook nog eens een keer hardop scandeert"

ecologiste | 26-09-11 | 09:44

Over werken gesproken: dat ga ik ook maar eens even doen!

Even het gedoogaccoord met m'n baas nadere invulling geven.

Reinaert | 26-09-11 | 09:43

@Che_cuevara | 26-09-11 | 09:35

Je moet dergelijke onwilligen natuurlijk wel coachen anders krijg je ze inderdaad nooit aan het werk. En dat wordt nog steeds veel te weinig gedaan.

Uiteraard hou je altijd een percentage lieden die werkelijk reddeloos verloren zijn over maar de meesten kunnen echt wel aan het werk gezet worden. Kwestie van een mentaliteitsverandering en natuurlijk ook 'zachte' dwang.

Reinaert | 26-09-11 | 09:42

@tisallemaalwatzeg
Exact! Ben zelf overigens geen gristen, maar dit stuk gaat uit van een misplaatste morele superioriteit van de auteur, die GroenLinks of D66 niet zou misstaan.

Zuurkool met Worst | 26-09-11 | 09:39

NickV2.0 | 26-09-11 | 09:16

Roomsche en Mekkaansche gezelligheid kent geen grenzen! Heerlijke achterkamertjes waar de bovenwerelden de onderwerelden ontmoeten in het rijk van Satan: sex.

ecologiste | 26-09-11 | 09:38

@Reinaert | 26-09-11 | 09:32
Je hebt een punt als je zegt dat diegenen die thuis zitten en niet willen aan de bak moeten.
Echter een tuinder moet het hebben van de oogstperiode en als je dan de "onwilligen" gaat verplichten om die oogst binnen te halen krijg je een ramp.
Ten eerste zullen die er echt de kantjes aflopen en vaker niet dan wel komen opdagen.
Als je ze dreigt met korten op hun uitkering komen ze waarschijnlijk wel maar voor de oogst "binnen" is is die al lang op het land weggerot wegens "de kantjes er af lopen"

Het is voor een tuinder echt geen optie.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:35

Reinaert | 26-09-11 | 09:11

Mee eensch.

ecologiste | 26-09-11 | 09:35

@ Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:24
Mij niet. Mijn vrouw zeurt de hele tijd dat ik mee moet.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 09:33

@henkvaningrid | 26-09-11 | 09:30

Dat is de trend die GS in 2011 voorstaat: Gristenbashen, ongefundeerd, nodeloos kwetsend. Vaak hebben ze gelijk, heel vaak ook niet. Maar dat mag de pret toch niet drukken?

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:33

Die overgevoeligheid als het ook maar een beetje over religie gaat, bizar. Zo werkt politiek nu eenmaal.
Ik zou me meer zorgen maken over de enorme groei van de SP. Grote zorgen.

Zuurkool met Worst | 26-09-11 | 09:32

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:25

Het probleem is me bekend. Maar eindeloos laagopgeleide allochtonen importeren is niet de oplossing. Er zitten genoeg mensen thuis die niet aan de bak komen of - erger nog - willen.

Laten we eerst intern vraag en aanbod maar eens proberen te matchen voor we nog meer ellende importeren.

Reinaert | 26-09-11 | 09:32

Het verhaal is volledig onjuist en insinueert iets wat er niet is. Velen snappen niet dat als er geen limieten worden gesteld, binnen no time de hele wereld islamitisch is. Het artikel miskent bovendien dat er zeer veel niet gelovige mensen zijn met drie of meer kinderen. De schrijver extrapoleert de Christenen en Moslims. Dat heet in mijn taal racistisch!

harry la croix | 26-09-11 | 09:32

Grappig.. vrouwenhaters haters (lees PVV) die samen met vrouwenhaters (lees SGP) dit kabinet in stand houden. Wat een circus heerlijk!

Datzegiktoch | 26-09-11 | 09:31

De SGP is een fatsoenlijke partij, met prima normen en waarden, dus ik zou zeggen: prima!

Wat een schijnheiligheid toch weer van Spits en GS: alsof er nooit met pakweg D66, SP, CU, PVV, PvdA deals gesloten worden. Dat is politiek.

henkvaningrid | 26-09-11 | 09:30

@niet voor de hond | 26-09-11 | 09:24
De AOW? Die is toch niet inkomensafhankelijk.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:29

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:24

Dat is niet waar. Als je als ondernemer in een winkelcentrum gevestigd bent, waar aan gezamenlijke koopzondagen wordt gedaan, dan kun je zelfs een boete krijgen als je je winkel dichtlaat!

Er is helemaal geen keuze....

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:29

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:21

Natuurlijk joh en dan laten we gewoon allerlei culturen toe in ons eigen land. Een van de redenen dat we nu en in de toekomst zwaar in de shit zitten in de westerse wereld, is dat manier waarop u 'dit probleem' benoemt: GELD, "het kost geld".

Omdat we allemaal zonodig meer moeten en moeten blijven groeien, heeft u wel gelijk qua stelling, maar ziek is het wel. We moeten met z'n allen af van die drang tot groeien, veel mensen willen het zelf niet eens, die willen alleen maar rust.

Het heb het al vaker gemompeld hier: "het systeem is ziek, het systeem is heel ziek".

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 09:27

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:21

Ach, kinderen zo bezien vind ik al pijnlijk. Maar dat de instroom de afgelopen decennia per saldo iets zou hebben opgeleverd is ronduit een gotspe.

En als je denkt dat je loyaliteit met geld koopt, dan moet je maar PvdA of zo gaan stemmen en je eigen droom dromen. Voor Nederland is dat een nachtmerrie.

Neemt evenzo niet weg dat tijdelijk buitenlandse krachten binnenhalen tijdelijk een oplossing kan zijn. Dan hebben we echter met de vrije keuze van die mensen te maken en dan moeten we zorgen dat Nederland aantrekkelijk blijft. En daar an werken betekent mijns inziens ook dat er meer kinderen moeten worden geboren die na 20 jaar opleiding nuttige en belangrijke werken kunnen vezetten.

NoMinister | 26-09-11 | 09:27

@eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 09:24
Zo zie ik het ook.
En omdat ik nu echt niet meer weet op wie ik zou moeten stemmen kan ik beter wat leukers doen die dag.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:27

@Reinaert | 26-09-11 | 09:24
Vraag maar aan de tuinders. Zonder Poolse aspergestekers, aardbeienplukkers e.d. zou juni in Nederland een stuk minder vrolijk zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:25

De bevindelijk gereformeerden halen de kastanjes uit het vuur terwijl de hersteld hervormden hun snor drukken.

sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 09:25

Als we hierdoor de rest van het frauduleuze-vlaggentjesweek-uitverkoop-systeem daadkrachtiger kunnen ontmantelen vind ik het best!

Porrello | 26-09-11 | 09:25

Fijn hoor, dat ik dat spaargeld voor mijn derde kind niet helemaal zelf op hoef te hoesten, maar onzinnig is het wel. Snap niet dat ze die kinderbijslag niet inkomensafhankelijk maken. Zelfs in mijn gouden jaren kreeg ik nog bijslag.
Maak dat dan inkomensafhankelijk, net als de AOW. Dat zijn logische bezuinigingen.

niet voor de hond | 26-09-11 | 09:24

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 09:21
Het staat eenieder nu al vrij om op zondag niet te winkelen en niets te verkopen.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:24

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:16

Het maakt weining uit idd of je nu door de kat of door de hond gebeten wordt, belasting betalen blijf je toch doen tot aan e dood...

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 09:24

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:21

"Mensen die nu binnen gelaten worden kunnen nu werken."

Alleen zijn er maar verdomd weinig die dat ook daadwerkelijk doen. En als ze het al doen dan vaak aan de onderkant van het spectrum. En da's nou net een deel van de markt wat we ook zelf wel kunnen bedienen.

Reinaert | 26-09-11 | 09:24

ecologiste | 26-09-11 | 09:13

Ik vrees dat incest in elk milieu vaak voorkomt en in sommige meer dan andere. Ik denk ook dat strenge religie een deken kan vormen waaronder zaken afspelen die mensonterend zijn. Maar waarom alleen bij de SGP?

NoMinister | 26-09-11 | 09:23

Maar wij hebben in ieder geval een kabinet...

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 09:23

@NoMinister | 26-09-11 | 09:13
Mensen die nu binnen gelaten worden kunnen nu werken. Kinderen die nu geboren worden kosten eerst twintig jaar geld en zullen daarna pas productief worden. Als je geluk hebt.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-09-11 | 09:21

Prima als de koopzondag weer wordt afgeschaft. Lekker rustig.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 09:21

Het zijn allemaal stripfiguren daar..
*Willy vandersteen studio mailen doet*
Een nieuw adventuur van; Suske en Wiske en de grote gedoger.

Jos Brinkie | 26-09-11 | 09:21

@Che_cuevara | 26-09-11 | 09:16
Het omgekeerde is dus waar. Zelfs als je op de SGP stemt, heb je invloed.

niet voor de hond | 26-09-11 | 09:20

@codedelight | 26-09-11 | 09:14
Je mag ook naar de Hema.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:18

ecologiste | 26-09-11 | 09:13
ah, ouderwetse katholieke gezelligheid.

NickV2.0 | 26-09-11 | 09:16

Reinaert | 26-09-11 | 09:11

Zo is het maar net! Die scherpe kantjes zijn wel zodanig scherp en sterk dat ze blijven, dus per saldo zal het en margepartij blijven. Theocratie no way dus.

Als er al een gevaar is, dan is dat mbt een ander geloof. Ik meen dat een CDA-er vond dat als er een meerderheid is, zou die er komen?, dat dan de sharia gewoon kan worden ingevoerd.

Dan ben ik toch wel heel blij met een SGP. Alles is relatief.

NoMinister | 26-09-11 | 09:16

Voor mij is het nu wel klaar.
Ik stem nooit meer, het maakt toch geen zak uit wie er aan het bewind is.

Che_cuevara | 26-09-11 | 09:16

wat moet ik nou in de V&D op zondag!? Wel wat beters (lees leukers) te doen als dat.

codedelight | 26-09-11 | 09:14

Gaat heen en vermenigvuldig u!
Maar ontdoe de vrouw van elk genot (de ene club) en stop hem er wat vaker in bij familieleden (de andere club waar een familielid soms een andere betekenis kan hebben).
Maar je moet ze niet over 1 kam scheren.

ecologiste | 26-09-11 | 09:13

blinde kip | 26-09-11 | 09:11

Jezelf afschaffen kan ook, maar dat 'krimp' nodig is, is onzin. Waarom laten we dan miljoenen mensen binnen in Nederland? En dan zeuren om kinderen die gebeuren worden.

Selectieve verontwaardiging bij het beestachtige af, ik heb er echt moeite mee.

NoMinister | 26-09-11 | 09:13

Voor kinderen kun je kiezen, voor ernstige chronische ziekten niet. Alleenstaanden en mensen zonder kinderen betalen het fokgedrag van een stel gristelijke kudtkonijnen. Het is te belachelijk voor woorden dat hier niet op bezuinigd wordt, maar op al het andere wel.

BitterbalMetMosterd | 26-09-11 | 09:13

Er wordt vaak geschermd met 'zo werkt de democratie'; er valt wat af te dingen van het democratisch gehalte van de SGP maar vooral: in een democratie kun je kiezen. Dat geldt ook voor de grootste liberale partij die kan kiezen niet te knielen voor dit stelletje poldertaliban.

mokum4all | 26-09-11 | 09:12

In Nederland hebben we meer respect voor positieve discriminatie en de rampzalige gevolgen, dan voor mensen met een religie waar we per saldo beter van worden.

Niet dat die religie in mijn ogen applaus behoeft, maar het is toch treffend.

Selectieve verontwaardiging heet dat geloof ik. Laatst nog gehoord...

NoMinister | 26-09-11 | 09:11

@NoMinister | 26-09-11 | 09:05

Absoluut waar. De SGP is veruit de meest integere en betrouwbare partij in de kamer, en dat al jaren lang. Alleen programmatisch is er ook al jaren niets veranderd en het bijbehorende vijftiger jaren-wereldbeeld is toch echt niet meer van deze tijd.

Zou de SGP een paar scherpe kantjes uit haar programma slopen zou het voor velen een beter alternatief zijn dan halfslachtige partijen als CU en CDA. Maar de SGP volhardt. Nog steeds.

Reinaert | 26-09-11 | 09:11

@NoMinister | 26-09-11 | 09:08
Ergens is het toch raar dat de bevolking alleen maar mag groeien on de boel (lees: economie) draaidende te houden. Waarom wordt er niet ingespeeld op krimp?

blinde kip | 26-09-11 | 09:11

Niets nieuws onder de zon toch? In de huidige setting zullen er nu eenmaal deals gesloten moeten worden om iets voor elkaar te krijgen. Dat hoeft volgens mij an sich niet eens een ramp te zijn. Het kan zelfs voor meer stabiliteit zorgen en dat is iets wat we wel kunnen gebruiken lijkt me.

Ik zou zeggen; maak er dankbaar gebruik van in de wetenschap dat de extremere plannen van partijen als SGP en CU lang niet genoeg steun krijgen om serieus angst aan te jagen.

Absoluut niet waar | 26-09-11 | 09:11

Met twee zetels winst behalen voor je achterban. Dat hebben ze toch goed voor elkaar bij die enge mannetjes club.

NickV2.0 | 26-09-11 | 09:10

Krijgen al die inteelt kids toch nog elke dag een nieuwe luier en mogen ze kiezen uit wel meer dan 2 smaken babyvoer. Naar goed christelijk gebruik maken de ouders het resterende potje pgb op aan een welverdiende vakantie.

blinde kip | 26-09-11 | 09:09

En om heel eerlijk te zijn vind ik 'fokfabrieken uit de Bible belt' een schandalige uitdrukking en niet omdat SGP-ers zich zo bezeerd zouden voelen. In Nederland worden veel te weinig kinderen geboren die Nederland overeind kunnen houden de komende decennia. SGP-ers die om hen moverende redenen dan wel een belangrijke bijdrage leveren zo afschilderen, dan ben je in mijn ogen compleet het zicht kwijt op wat belangrijk is.

NoMinister | 26-09-11 | 09:08

Als we dan een theocratie worden, DAN liever een Christelijke...

Tommygunner | 26-09-11 | 09:08

Afschaffen die inteeltpremie!

wakkere_nederlander | 26-09-11 | 09:08

Ha ha de PvdA,, subsidie is geen steun'' verliest toekomstige stemmen.

Kalaforni | 26-09-11 | 09:07

Als we de SGP-aanhang naar rato van het saldo belastingbetalen en uitkeringtrekken laten meestemmen, dan heb je een grote gedoger. Maar in onze democratie is iedereen gelijk en wordt iedereen die niet zielig is beschimpt. Nu dus ook de SGP.

Ik heb niks met de SGP, maar zeker in de omvang die ze nu hebben zijn ze bijzonder welkom en heel nuttig.

NoMinister | 26-09-11 | 09:05

Een achterkamertje? - één met uitzicht over de Hofvijver,zul je bedoelen - in het torentje...
-

azoturie | 26-09-11 | 09:05

God wint toch. Zelfs met slechts twee zeteltjes in de kamer.

Of we daar blij mee moeten zijn? Eigenlijk niet. Maar het is wel de consequentie van het gedoogcircus waar we momenteel mee te maken hebben.

Reinaert | 26-09-11 | 09:04

Ik vind die zondagsrust heerlijk laat ze de koopzondag maar afschaffen in achterkamertjes.

nukkastil | 26-09-11 | 09:03

Kan diezelfde Grote Gedoger God ook Griekenland even redden dan?

James Lastig | 26-09-11 | 09:03

Goed zo. Als God zich ermee bemoeid, wie zijn wij?

CaligulaRotterdam | 26-09-11 | 09:03

Het programma van de SGP; een goede reminder dat we het over godsdienstwaanzinnigen hebben, niet over een knus marginaal groepje boeren.

mokum4all | 26-09-11 | 09:03

Ja ja, die SGP. Een paar zetels en we hebben een theocratie. Tuurlijk.

NoMinister | 26-09-11 | 09:02

De grote gedoger is de betalende Burger, die dit allemaal maar toelaat.

Honderden miljarden laten we ons afpakken en wegdonderen aan landen met misdadigers en corrupte ellendelingen.

Creaguurder | 26-09-11 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken