achtergrond

Geenstijl

ING hackt telefoons van klanten

whatsyourID.jpg Schaalvergroting bij GS: twee van onze favoriete faalbedrijven in één topic. Ze hebben iets gemeen, want het ene levert zijn internetdiensten per post en bij de ander zou een bericht sneller doorkomen als het per post verzonden zou worden. Juist: ING & T-Mobile. Wat doet de oranjeroze consumentenhaatcombinatie nu weer verkeerd? Nou, het oranje bedrijf kijkt ongevraagd in uw gegevens bij het roze bedrijf. Mail: "Deze week ontving ik van T-Mobile een nieuwe SIM-kaart voor mijn smartphone. Direct nadat ik deze kaart activeerde, ontving ik een SMS van ING waarin stond dat mijn betaalfunctie bij deze bank om veiligheidsredenen 48 uur was geblokkeerd 'omdat er een SIM-wissel in mijn toestel had plaatsgevonden'. Maar ik heb géén app van deze bank op mijn telefoon." HUH? HOE WEET ING DAT DAN? Onze mailer ging het vragen. T-Mobile zegt zwart op wit dat ze géén info aan derden verstrekken. Waarmee ze dus eigenlijk wél zeggen dat derden zomaar vrij toegang hebben tot die informatie. En wat zegt ING daar zelf van? "Wij voeren een pro-actief detectiebeleid om misbruik te voorkomen." (sure boys..) En ING zegt verder lekker helemaal NIKS. 'Uit veiligheidsoverwegingen', uiteraard. Want uw privacy is te allen tijde ondergeschikt aan de groundbreaking technological advances waar ING zo beroemd om is. En ondertussen weet ING je banksaldo én je beltegoed. Gelukkig kunnen wij weer de koersgrafiek van ING bekijken.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.