Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoppa. Griekenland kost ons 120 MILJARD

griekenlandeurocrisis534.jpgJa, dat was lachen met Gerrit Zalm in 2000. Nu elf jaar later is het huilie met de pet op. Een bankroet van Griekenland - wat er dus gewoon aan zit te komen aldus DSK - gaat ons Nederlanders 120 MILJARD kosten. En dan stopt de ventilator definitief wegens teveel poep. Aandelenkoersen met 40% naar beneden. Huizenprijzen 20 procent down & het aantal verkochte woningen daalt ook nog eens met veertig procent. Leuk geprobeerd, IMF, lekker op tijd ook. Maar het is te laat. Daar gaan we! Toedeledokos. (Plaatje via De Pers)

Reaguursels

Inloggen

Je kan hem alle kanten opsturen,ons lachebekje.

Bataaf | 20-09-11 | 11:37

Ik heb een hoop comments gelezen, en zeker negen van de tien mensen geeft de grieken en/of andere landen de schuld van deze crisis. Maar is dat eigenlijk wel terecht? Had deze crisis niet net zo makkelijk in NL kunnen beginnen als we hetzelfde soort politici hadden als in Griekenland? Het antwoord is JA!

Zoals John Perkins het al schreef in één van zijn essays (www.johnperkins.org) "Greece is invaded by economic hitmen, and it could as easily happen to other countries if they would really try."
Wat john perkins hiermee dus zegt is dat de internationale banking cartel achter deze (en vele andere) crisis zit.

Het is dus heel belangrijk om saamhorig te zijn in barre tijden omdat dat de enige manier is om de internationale bankiers (die wel samen werken en Gerrit Zalm onderdeel van is) te kunnen verslaan. Anders zullen we onvermijdelijk volgens hetzelfde recept ten onder gaan als vele andere maatschappijen in het verleden: "divide and conquer".

dilic | 20-09-11 | 07:50

Laten we eerlijk zijn en gewoon begrijpen dat als je 12jaar geleden een huis kocht je anderhalf of twee ton aan guldens kwijt was,nu gaan de woningkjes van de voormalige woningbouwverenigingen voor twee a drie ton euri's! over de toonbank iedereen graaiden zich gek en verdienden bakken met advies en integratie bureautjes dus had men geld zat en zo zijn de prijzen de pan uitgerezen.
het zijn ook deze mensen die zich met hand en tand verzetten,want komt de gulden terug zitten ze omgerekend in een huisje/etage van een ton of 7,8 enz
en dan word het moeilijk met de jazeker de hypotheker.

jaantje | 19-09-11 | 23:20

Maar hoeveel schuld hebben die Grieken dan en hoeveel hoesten de rest van de EU op?
vond de benoemden 80 al veel is geupt naar 120miljard.
waar zijn ze mee bezig?
Maar mocht het resulteren in een wat normalere beprijzing van koop zowel huurhuizen go for it!en jammer dan voor al die graaiers die dan met een te duur huis zitten.

jaantje | 19-09-11 | 23:05

de tandarts | 19-09-11 | 21:32 |
Uiteindelijk moet het individu weer over zichzelf kunnen beschikken in plaats van als belastingslaaf van de EUSSR te functioneren.
Monarchie kan op vrijwillige bijdragen draaien en anders maar niet.
Paspoorten zijn uiteindelijk in een vrije samenleving helemaal niet meer nodig.
Ondernemers stimuleren zichzelf, belasting is diefstal.
Als uitkeringen en subsidies afgeschaft worden, gaan onproductieve immigranten vanzelf naar huis.
Een minimale nachtwakersstaat, zoals in de Gouden Eeuw, Hong Kong en Dubai zou een overgang naar vreedzame anarcho-kapitalistische maatschappij kunnen zijn.

_Libertariër | 19-09-11 | 21:53

Update: terwijl het klootjesvolk nog dom gehouden wordt, is de Griekse regering al discreet op zoek naar een drukkerij voor de nieuwe drachme. www.artikel7.nu/?p=70013

Ivoren Toren | 19-09-11 | 21:36

_Libertariër | 19-09-11 | 21:20

Is helemaal waar, maar diezelfde overheid moet de boel weer aan het draaien krijgen door deze maatregelen. Denk aan het afschaffen van de monarchie, dubbele paspoorten, uit de EU stappen, ondernemerschap stimuleren, enz., zijn toch maatregelen die de burger niet zelf kan uitvoeren, ook niet als libertarier. Uiteindelijk moet het land weer teruggegeven worden aan de Nederlander. Voor ondernemers moet een gunstiger belastingklimaat komen. Anarchie lijkt me niet functioneel.

de tandarts | 19-09-11 | 21:32

de tandarts | 19-09-11 | 21:13 | 21:15 |
Eng, zoveel roverheidsbemoeienis, terwijl de roverheid juist oorzaak is van de problemen die je noemt.
Minder roverheid, minder EUSSR oncyclopedia.net/wiki/EUSSR

_Libertariër | 19-09-11 | 21:20

HotPotato | 19-09-11 | 17:50 |
Lieverd, je schuld is dan in guldens. Hoe denk je aan guldens te komen als niemand meer iets van je kan kopen omdat je munt te sterk is. Het enige wat je dan kan doen is je munt devalueren door bij te drukken. Dus je munt zwakker maken.
Vraag maar eens aan de Zwitsers hoe fijn het is om een sterke munt te hebben. Die gaan de CHF aan de Euro koppelen. Dat doen ze vast niet voor niks.

Varkensjuin | 19-09-11 | 21:19

Addendum:

- Oprichten van een tribunaal waarin landverraders (Eurofielen en multi-culti-fielen) ter verantwoording geroepen worden. Een soort Nürnberger Processen maar dan niet in Nürnberg ;-)

de tandarts | 19-09-11 | 21:15

Wat nodig is in Nederland is het volgende:

- immigratie van moslims tot nul reduceren, wel immigratie van mensen met kennis stimuleren (bijvoorbeeld uit Oost-Europa en Oost-Azie);

- het hebben van een andere nationaliteit naast de Nederlandse ongeldig verklaren. Mensen keihard voor de keuze stellen;

- buitenlanders (ook dus voormalige Nederlanders die eerder een dubbele nationaliteit hadden, zie vorig punt), die zich meerdere malen aan ernstige criminele feiten schuldig gemaakt hebben, eruit trappen en tot persona-non-grata verklaren;

- het lidmaatschap aan de EU opzeggen, de Euro eruit, en weer de gulden erin of eventueel een unie vormen met Duitsland en de Scandinaviers. Al vermoed ik dat de laatsten niet meer op Nederland zitten te wachten. Weg met de 'bruine ogen landen';

- ondernemersschap stimuleren, internationale handel stimuleren, en een verandering van werkmentaliteit zou ook gerealiseerd moeten worden. Mensen moeten weer bereid zijn om hard te werken. Ook moet Nederland ervoor zorgen dat de industrie terugkomt met hoogwaardige producten. In Nederland en West-Europa is meer intelligentie aanwezig dan in Azie. Op innovatie, slimheid en creativiteit moet Nederland concurrerend zijn. Tegenwoordig lijkt het volk er geen zin meer in te hebben;

- het koningshuis afschaffen. Dit koningshuis geeft alleen maar schandalen: de Videlahoer uit de pampa's, een vakantiehuis in Mozambique, een totaal niet-representatieve speknek die onze koning moet worden, sex-schandalen van Bernard en dan last-but-not-least de vraag of de Amsbergjes überhaupt wel van Willem van Oranje afstammen. Waxinehoudergooiers die lange tijd vastzitten terwijl Feijenoord hooligans hun gang kunnen gaan. Erfopvolging is uit de tijd anno 2011 en verder;

- Uiteraard moet Nederland geen euro geven aan Griekenland, Duitsland en Finland moeten dit ook niet doen.

Wij moeten ons spiegelen aan de Duitsers, Noren en Denen en niet bijvoorbeeld aan Frankrijk.

@joris, ik denk dat ik het beschaafd gehouden heb.

de tandarts | 19-09-11 | 21:13

Kosten invoering euro volgens Zalm in 2000 slechts het overstikkeren van de prijzen. Werkelijk kosten volgens waren volgens MKB 10 miljard. Volgens Wellink zouden de kosten binnen enkele jaren terug worden verdiend.

Angelica | 19-09-11 | 20:44

caspert79 | 19-09-11 | 20:29 |
Als je Nigal Farage mag geloven, dan zijn de prestaties van de EUSR ook niet indrukwekkend.
www.youtube.com/watch?v=koZiV33K9xY&am...
Ik geloof hem best!
De centraal gestuurde EUSR is/wordt een gevaarlijke dictatuur die de democtatie van Griekenland gestolen heeft.

_Libertariër | 19-09-11 | 20:43

@caspert79 | 19-09-11 | 20:29
Psies. Hun aantal pensioenjaren is niet te kloppen.

Allemaal | 19-09-11 | 20:32

De prestaties van Griekenland zijn inderdaad indrukwekkend, geen speld tussen te krijgen.

caspert79 | 19-09-11 | 20:29

-weggejorist-
_Libertariër | 19-09-11 | 11:32 | + 5 -
Ik vroeg me alleen af of Zalm event. verantwoording af moet leggen voor een rechtbank als medeoplichter van de pleuro.
Iemand?

_Libertariër | 19-09-11 | 20:15

-weggejorist-

porcodio | 19-09-11 | 20:13

Eerst ongevraagd die verdoemde euro door onze strot geduwd, en in nog geen 10 jaar zakt de hele handel in elkaar. Hulde, Wellink en Zalm!
En dan ook nog het gore lef hebben om pensioenfondsen te verbieden om in goud te beleggen en de goud- en zilverprijs kunstmatig laag te houden. Als een stel bange ratten zitten ze er bovenop:
nieuws.goudmarkt.nl/post/2010/07/22/Be...
en nog een:
kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_Da...

PG4161 | 19-09-11 | 20:08

@HotPotato | 19-09-11 | 17:50 |
Toch jammer dat ze R'dam voorbij varen en Antwerpen gebruiken om hun EU meuk te dumpen...

Zookrates | 19-09-11 | 18:21

En hoeveel kost het de Grieken als wij failliet gaan?

ZonderNaam | 19-09-11 | 18:12

Ivoren Toren | 19-09-11 | 17:36 | + 0 -
risico-modellen van banken en pensioenfonden moeten daar toch wel rekening mee houden. ooo, ik vergis me, ze zitten helemaal vol met grieks-schuldpapier.

ganzo | 19-09-11 | 17:51

'De gulden was een keiharde munt en als we uit de Euro stappen zal de nieuwe gulden flink in waarde stijgen. Dat betekent dus dat de schulden die we hebben ook enorm zullen stijgen.'
Varkensjuin | 19-09-11 | 16:22
ff checken hoor. In den beginne (uistappen dus) doen we de gulden 1 op 1 met de euro dus onveranderde (euro schuld). Nadat Nederland weer orde op zaken gesteld heeft kopen we met één van onze sterke guldens 2 van (die rotzooi) euro's. Volgens mij is dat juist een halvering van de schuld.
Export gevolgen daar even buiten gelaten.

HotPotato | 19-09-11 | 17:50

Het is heel simpel. Niet uit de euro stappen en ook niet uit de EU. Gewoon geen Nederlands geld meer in dat noodfonds storten. Eventuele schade voor onze pensioenfondsen passen we wel bij uit het geld dat we daardoor besparen. De rest zoekt het maar lekker uit.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 17:36

ga er maar van uit dat als nederland geld moet ophalen om aan haar garantie te voldoen, ook de rente voor nederland flink omhoog gaat.

ganzo | 19-09-11 | 17:26

zoisut | 19-09-11 | 16:05
Het is juist andersom. Wat Duitsland doet, doet Nederland. Niet andersom. Want Nederland is in zeer grote mate afhankelijk van Duitsland. Er uitstappen zonder Duitsland is economische zelfmoord.

Remy Martin Louis 13 | 19-09-11 | 17:05

Maaiveld | 19-09-11 | 16:29

Het systeem van bonussen, graaien, woekerrentes, gokken met andermans spaargeld en het uitbuiten van ondernemers en consumenten. Need i say more?

doskabouter | 19-09-11 | 16:49

Niet meteen gaan huilen. t Valt wel mee met Griekenland. Italië straks wordt pas echt leuk.
Bovendien kost het ons geen 120 miljard maar ligt de rekening bij banken die Griekenland tegen hoge rentes geld bleven uitlenen terwijl het al lang duidelijk was dat terugbetalen er op den duur niet meer in zat .
We zitten weer in een bankencrisis maar noemen het 'Griekenland' om nog een beetje draagvlak te creeëren voor het leegplukken van de spaarpotjes. Want banken mogen niet failliet gaan, dan komt het 'systeem' in gevaar. Welk systeem?

Maaiveld | 19-09-11 | 16:29

-weggejorist-

Da_scorpio | 19-09-11 | 16:27

zoisut | 19-09-11 | 16:05 |
Leg eens uit wat je met "gewoon" bedoeld? Het zou uitermate veel geld kosten. Nu staat de Euro onder druk. Dat betekent dat onze staatsschuld naar buiten toe dus lager wordt. En naar andere Eurolanden veranderd er dus niet. Gaan we uit de Euro krijgen we grote problemen. De gulden was een keiharde munt en als we uit de Euro stappen zal de nieuwe gulden flink in waarde stijgen. Dat betekent dus dat de schulden die we hebben ook enorm zullen stijgen.
En als er meer landen uit de Euro stappen zullen de schulden die we uit hebben staan aan andere landen ook nog eens volledig waardeloos worden. Dus dan zijn we driedubbel de lul.
Denk je ook niet?

Varkensjuin | 19-09-11 | 16:22

Overal waar Gerrit werkt of aan heeft zitten te werken blijkt vervolgens niet te werken. Moraal: zet deze man eens heel snel aan de kant anders is ABN-AMRO in no time ook piepzak.

ad melkert | 19-09-11 | 16:07

Remy Martin Louis 13 | 19-09-11 | 15:28

Je kan toch gewoon uit de EU stappen? Het kabinet is dan bang voor represailles ( spelbreker) maar ik voorspel dat Duitsland dan snel zal volgen... Daggg Eu, Daggg euro

zoisut | 19-09-11 | 16:05

Wat heeft Spanje ermee te maken Remy? Die zaten begin dit jaar nog op of rond de 60% norm met een schuld van 14k per hoofd van de bevolking. (Nederland 22k btw)

dugo | 19-09-11 | 16:04

Ik weet wel hoe de Nederlandse regering dit kan opvangen; ze moeten er voor zorgen dat die domme middeninkomens, de "modalen" nog meer gaan betalen aan belastingen enz. en er ook voor zorgen dat ze nog minder aftrekposten hebben. Oh nee, dat doen ze al de afgelopen decennia ....

pretparkdrievliet | 19-09-11 | 16:03

Het gaat hier niet alleen over Griekenland, maar over een ongecontroleerd faillissement van Griekenland die als gevolg heeft dat dit overslaat naar Portugal, Spanje, en Ierland. Waardoor de hele reddingsruif leeggegeten wordt, waarvoor Nederland garant staat met 80-120 mld. Meer als we Italie ook moeten redden.

Een weinig aanlokkelijk vooruitzicht, vandaar ook dat ze Griekenland niet zonder meer hebben laten vallen. Wie denkt dat we nu nog zonder kleerscheuren afscheid kunnen nemen van deze ellende, vergeet voor het gemak dat de contracten en verdragen al zijn getekend. Het is geen slechtwerkend product dat je even terug kunt brengen naar de winkel.

Details, they are a bitch.

Remy Martin Louis 13 | 19-09-11 | 15:28

Totale ommekeer van KJdJ.
Nederland moet GARANT gaan steun voor 80 tot 120 miljard in het EU noodfonds. Als de rest van de zwakke landen hun begroting daarna op orde krijgen hoeven ze geen beroep te doen op het noodfonds.
JKdJ gaat er nu dus kennelijk opeens vanuit dat elke Euro in het noodfonds uitgegeven gaat worden en nooit meer terug komt. Is heel wat anders dan 'het komt allemaal terug Met rente'.

HotPotato | 19-09-11 | 15:24

Laat de zalm nu even met rust hij is zijn lachebekje aan het oppeuzelen.

VredeOpAarde | 19-09-11 | 15:20

Dat de huizenprijzen gaan dalen is niet erg maar da twij de makelaars gaan helpen mdat zij omvallen is veel erger. Probeer eens een bedrijfspand te huren in deze tijden van leegstand. Geen korting niet marktdenken geen gewoon de volle prijs en verder geen gezer. Er zijn gelukkig alternatieven

Makelaars zijn de wibocri van deze samenleving..

dolffie | 19-09-11 | 15:06

Ironisch Naakthuisje | 19-09-11 | 14:21

Was dat maar zo dan konden we hand in eigen boezem steken. Het zijn juist de Spaanse en Ierse banken die fors hebben geleend aan Griekenland. En dan tegen woeker-rente's anders hadden ze het nooit gedaan.

Het bizarre is nu dat de EU miskleun ons verplicht deze banken mee overeind te houden. Man wat ben ik hier ziek van.

doskabouter | 19-09-11 | 14:52

Nou de Euro is een zegening hoor. Vooral goed geimplementeerd lijkt wel een overheids ITC-project. We zijn echt gigantisch anaal genomen door onze regenten. Volgende stap is natuurlijk iedereen bang maken en dat de huizenprijs gaat dalen. En voila ze drukken dan gewoon de politieke unie erdoor want al die Nederlandertjes met hun veel te dure Vinux-hutje en bankkredietjes zijn bang dat hun hut in waarde daalt en de derde en vierde vakantie niet doorgaat. De zeepbel staat echt op ploffen nu is gewoon een kwestie van tijd en dan is het ieder voor zich.

sjipsknip | 19-09-11 | 14:52

De VVD gaat o.l.v van trutje Rutte gewoon rustig door met dit toneelstukje

istawa | 19-09-11 | 14:28

Ik geloof er werkelijk geen cijfer van. Bangmakerij van het hoogste niveau. Nederland moet uit de EU stappen, schulden van Griekenland kwijtschelden en nooit meer wat uitlenen aan de Grieken die ALTIJD onbetrouwbaar zijn gebleken in de geschiedenis.

Ironisch Naakthuisje | 19-09-11 | 14:21

Het zijn de banken geweest die dit probleem veroorzaakt hebben, nl lenen aan een niet bestaande economie om geld eraan te verdienen. EXACT HETZELFDE als de vorige bankencrises waarin hypotheken, met nagenoeg hetzelfde truukje als Griekenland, aan mensen verstrekt werden die dit, net als Griekenland NOOIT kunnen betalen. Ja, als je in Sinterklaas gelooft of op AppeltjesGL stemt of in de PvdArab multikulti Heilstaat gelooft, en dat zijn er ook nog miljoenen. Dus waarom niet dachten de banken, als het misgaat dan zijn wij als financiers van de linkse illusies toch veilig, want dan betaalt de grootste mongool die de evolutie heeft voortgebracht, de linkse dhimmies, de onaanstastbare, de "dit is politiek te hoog gegrepen voor H&I om te kunnen begrijpen"- belastingbetaler. De imbeciel die GEEN uitkering heeft kunnen krijgen of in het graaierscircus van een linkse partij zn slag heeft kunnen slaan. Zolang die nog ALLES te zeggen hebben, is elk artikel hierover voor de bühne, een graadmeter voor het geloof in HUN wereld. Stemt Mark, en je hebt Cohen,Sap, Baruso, v Rompert, Zalm en de hele linkse oligarchie in je bed erbij...

zoisut | 19-09-11 | 14:19

Laat de Grieken eerst maar eens al hun inboedel en eigendom verkopen. Daarna zien we wel wat er over is van de restschuld..... Ik denk dat er zat rijke mensen zijn, die wel een eigen eilandje willen of een stukje acropolis.

zeertegendradig | 19-09-11 | 14:19

@pius 12:08
Als Griekenland niet in default gaat, zit Italië in net zo een grote problemen.

Dat Italië een groot deel van hun staatsschuld opnieuw moet aangaan, terwijl het minder kredietwaardig is, heeft namelijk niks met Griekenland te maken.

De (door o.a. Nederland gedekte) opkoop van de ECB van Italiaanse bonds tegen rentepercentages onder de marktprijs loopt nu al in de honderden miljarden.

tipo | 19-09-11 | 14:13

@Superior Bastard | 19-09-11 | 11:52
LOL!

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 14:11

Een beetje griek maakt zich inmiddels minder zorgen als iedereen hierboven..

petshopboy_mike | 19-09-11 | 14:11

Nee, nee en nee. Dit is allemaal BS die geroepen wordt!
De exposure die spaanse, portugese en ierse banken hebben tgv griekse banken is heel erg beperkt en kan makkelijk worden opgevangen.
Franse en duitse banken hebben het veel moeilijker, maar daar kunnen de centrale banken wel helpen.
Griekse banken daarentegen gaan allemaal failliet, die zijn al failliet...
De ECB gaat ook failliet, want die heeft e60 miljard aan griekse staats obligaties in de portemonnee zitten die ze eigenlijk helemaal niet mogen hebben. Die rekening gaan we wel dan weer krijgen.
Nederlandse banken en pensioenfondsen hebben bijna geen griekse staats obligaties meer.
ALLEMAAL STEMMING MAKERIJ!

ZwarteDag | 19-09-11 | 14:02

Ik zal en wil de schapen niet serieus nemen.
Weer aan het werk. Ik moet weer gaan werken voor een stelletje WNK/WSW Mongeaulen die op het malieveld gaan demonstreren.

Smalhout | 19-09-11 | 13:58

Maar het EK gaan we wel winnen, toch ?

Gier | 19-09-11 | 13:47

Islamofobie, ome Geert? Wat hebben zij hier voor schuld aan?

Smalhout | 19-09-11 | 13:44

@Smalhout | 19-09-11 | 13:17
???

Hölzenbein | 19-09-11 | 13:40

@doskabouter | 19-09-11 | 13:13
Beter scherp en alert blijven op de PVV dan islamofoob zijn, want dan ben je echt een zielig figuur met geen leven.

Overigens lees je weer niet zoals gewoonlijk. Ik ben niet over de PVV begonnen... Mooi he dat Google Alert.

Hölzenbein | 19-09-11 | 13:40

@Che_cuevara | 19-09-11 | 11:33
Het gaat niet om Griekenland, het gaat om de elite die van de 120 miljard behoorlijk wat binnen kan harken. Er zijn 10 miljoen Grieken en die krijgen 120 miljard met een uitbouw naar 180, en terwijl hier overal de stekker wordt uitgetrokken zitten wij er met bijna 5 miljard in. Waar is dat geld?????

Implant | 19-09-11 | 13:38

@tisallemaalwatzeg | 19-09-11 | 12:21
Mijn opmerking over de 'oplossing' was sarcastisch.
Het probleem is dat politici teveel geld hebben uitgegeven. De voorgestelde oplossing is nu dat politici meer geld gaan uitgeven. Mijn broek zakt er van af.

Allemaal | 19-09-11 | 13:35

E U - r o t . o p
Meest alleszeggend spandoek dat ik ooit heb gezien in Brussel.

Jos Tiebent | 19-09-11 | 13:32

Tjeetje, je weet nu toch wel dat olijfolie niet met Shell kan concurreren ?!

hawie | 19-09-11 | 13:32

Porrello | 19-09-11 | 11:43 | + 2 -
de rechtse grieken bedoel je,die hebben de oorzaak veroorzaakt.

swift1.6 | 19-09-11 | 13:32

@ seven | 19-09-11 | 13:22 |
Inderdaad. Die 120 miljard is gewoon weer 'reddingsgeld'. En daar moeten we nou precies mee stoppen. Wij hoeven al die landjes niet te redden. Laat ze gewoon lekker 10 jaar afkoelen buiten de EU en als ze goede cijfers halen, letterlijk, dan mogen ze er weer bij.
Of laat die EU überhaupt gewoon imploderen, en ga gewoon lekker samen met de 'goede' landen.

Bart_Bart | 19-09-11 | 13:30

hfakker | 19-09-11 | 13:15
U bent alleenstaand zonder alimentatie, en beheert waarschijnlijk een tankstation midden in de Betuwe?

Jos Tiebent | 19-09-11 | 13:30

@pius | 19-09-11 | 12:19
Dat 'Gefeliciteerd' uit mijn plemp van 13:28 is dus geen echte felicitatie...

Allemaal | 19-09-11 | 13:29

@pius | 19-09-11 | 12:19
Het was sarcastisch. Ik zal een /sarc tag plaatsen voor hen die sarcastisch beperkt lezen.
-
En er is hier veel tegen mij gezegd en ik heb genoeg beledigingen naar mijn hoofd gekregen, maar iets "freek de jonge achtige" is het toppunt. Gefeliciteerd.

Allemaal | 19-09-11 | 13:28

seven | 19-09-11 | 13:24

Dat klopt maar door die o zo fijne EU zijn wij verplicht mee te betalen om grote (veel groter als onze banken) spaanse en Ierse banken mee overeind te houden. Dat had je toch voor 2003 nooit kunnen bedenken!

doskabouter | 19-09-11 | 13:27

NL heeft inmiddels al meer geld in Griekenland gestort dan onze banken & fondsen er hebben staan.

seven | 19-09-11 | 13:24

Een Grieks failliet kost ons alleen 120mrd als daardoor oa Portugal&Spanje omvalt (wat helemaal niet zeker is) en we daarna nogmaals zo stom zijn om landen te willen 'redden'.

seven | 19-09-11 | 13:22

Hoor nu al 2 weken dat ze failliet gaan, nou kom op dan laten klappen die handel dan kunnen wij ook weer doorgaan met haring eten, vinger wijzen, boe & kut roepen en klagen over het weer...

Benderistic | 19-09-11 | 13:17

Holzenbein moet lekker naar vrankrijk of Korsakoff gaan, lekker met Robbie knuffelen.

Smalhout | 19-09-11 | 13:17

Waar hebben we het over €7500 de neus. 1 jr geen vakantie, klein decemberfeestje of het jaar van 'geen cadeautjes' geven. jajaja, dan gaan er wat bedrijven om, maar dat zijn de luxebedrijven en die staan ok zo weer op.

hfakker | 19-09-11 | 13:15

azoturie | 19-09-11 | 12:39

Tja waar zijn ze nu die Euofielen met hun mooie "export levert miljarden op" verhaaltjes.

doskabouter | 19-09-11 | 13:14

Correctie miljoen = miljard...
Zal wel een Rutte foutje zijn

Ing. eslapen | 19-09-11 | 13:13

Hölzenbein | 19-09-11 | 12:43

Daar hebben we onze PVV hysterica weer. Mooi he dat Google Alert!

doskabouter | 19-09-11 | 13:13

Een bankroet van griekeland kost ons niets...
We staan alleen garant voor 80 a 120 miljoen..
En garant staan kost ons niets aldus De Jager

Ing. eslapen | 19-09-11 | 13:12

Kost een hoop en dan hebben ze nog steeds niks.

Smalhout | 19-09-11 | 13:09

Fred Janssen | 19-09-11 | 12:40

+1

ecologiste | 19-09-11 | 13:07

Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan?

zovoklets | 19-09-11 | 13:06

Tommygunner | 19-09-11 | 12:17

Het heeft niet zoveel te maken met de Grieken. Het heeft alles te maken met de banken. Banken die maar geld bleven uitlenen aan Griekenland tegen woekerrente's. Hebzucht en corruptie om er zelf beter van te worden. Hoe kun je anders verklaren dat Spanje en Ierland mee omvallen. Daar liggen de werkelijke problemen. EU is een kaartenhuis. Nu nog iemand die even blaast.

doskabouter | 19-09-11 | 13:05

Ik geef de schuld aan alle mensen die wel hebben gestemd op de politieke partijen omdat deze mensen juist deze propaganda bestaande houden. Nu achteraf allemaal klagen maar de bevolking heeft de meeste macht en toch allemaal braaf stemmen op een sprookje met de illusie dat ze ook daadwerkelijk wat betekenen met hun stemrecht.

Draconian | 19-09-11 | 12:58

Het is niet te beschrijven wat hier gebeurt. Of eigenlijk wel, de vernietiging van het o zo duivelse kapitalisme. Onze regering inclusief "onze" minister-president werkt er gewoon aan mee. Buikspreekpop de Jager maakt er wel weer een wollig feel-good verhaaltje van.

Waarom niet gewoon opheffen die EU en iedereen het voor zichzelf laten oplossen! Ik krijg steeds meer het gevoel dat de EU bedacht is door de banken en nu het een grote FAIL blijkt moeten ze gered worden. Centen van de spaarders die misbruikt worden voor snode plannetjes die falen. *Zucht*

doskabouter | 19-09-11 | 12:57

Stop hem in een kruipruimte deze beroepsschnabbelaar.

Karel7846 | 19-09-11 | 12:52

@pius | 19-09-11 | 12:32
Da's een beetje een doemscenario vindt je niet? Kun je aangeven dat een van de landen in kwestie ook daadwerkelijk failliet is? (ofwel niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen?) Nee, dat kan je niet, komt omdat het zover nog niet is. Maar ik maak me ook zorgen over de nabije toekomst ... Ik weet nog niet wat te doen, reserves omzetten in goud? Misschien in conserven e.d.? Of naar banken buiten de Eurozone brengen die niet vuistdiep in Griekenland en c.s. zitten?

Ik weet het nog niet... Maar het maagzuur komt na het zuur zegt men in de volksmond toch?

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:45

Deze wereld is failliet, ik ga naar Maars verhuizen.

Goldway | 19-09-11 | 12:44

Zalm's wapenfeiten:
- Ons de Euro aangesmeerd tegen een te lage koers
- Huurwaardeforfait ingevoerd, een belasting op de theoretische verhuurwaarde van je woning. Waar je zelf dan moet wonen, dat weet hij zelf ook niet.
- Diverse troep-landen de Euro ingerommeld zonder serieus te kijken naar fraude, allemaal wishful thinking

Het rijtje is langer maar ik moet nu eten. Van mijn eigen geld.

ZDEV | 19-09-11 | 12:44

lijken

Charles de Batz | 19-09-11 | 12:43

@me,myself and IK | 19-09-11 | 12:30
Geloof je die onzin zelf? Wilders heeft toch echt niets anders te doen (en gedaan) dan 6 procent van onze bevolking te discrimineren. Hij heeft zijn leven lang nog geen cent belasting betaalt (alleen maar ontvangen van ONS), en die weet opeens iets over financiën? Gimme a break zeg. Bovendien wat de Elsevier schrijft moet je met een korreltje zout nemen.

Hölzenbein | 19-09-11 | 12:43

Fred Janssen | 19-09-11 | 12:40

De PVV en de SP leijken meer op elkaar dan dat ze zelf toegeven.

Charles de Batz | 19-09-11 | 12:43

VVD, CDA, D66, GL, CU, PvdD modusaan*
Natuurlijk is voor 80-120 Miljard garant staan niet hetzelfde als 80-120 Miljard betalen. Kees Jan heeft ons dat al duidelijk gemaakt: al het geld komt echt terug + rente
VVD, CDA, D66, GL, CU, PvdD modusuit*

Hoop dat u allen bij de volgende verkiezingen eraan denkt dat 2 partijen dit alles onverstandig vonden: PVV en SP. De overzichtelijke keuze is aan u.

Fred Janssen | 19-09-11 | 12:40

Ik hoor het ze nóg zeggen: niets was beter voor ons dan de Euro. Tijden van ongekende welvaart zouden ons ten deel vallen. Dat wij de wereld tien procent cadeau gaven van de waarde van onze gulden ten opzichte van de Dmark, mocht de pret niet drukken. Over twijfelaars werd heen gewalst.
-
Look where it got us.
-
En as we speak zijn er nog lieden die durven beweren dat het doorgaan met geld in failliete boedels stoppen goedkoper zou zijn dan het uittrekken van de stekker.
-
Dat zijn diezelfde lieden die u en mij tien jaar geleden het paradijs verkondigden.
-
het was een leuke xperiment, jongens -en de bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn geweest -maar zullen wij er nu maar eens mee káppen?
-
2500 jaar cultuurverschillen maak je niet in veertig jaar ongedaan.
-
Er is niet één Europa. Het is er nooit geweest en het zal er ook nooit komen.
-
En daar is niets mís mee.

azoturie | 19-09-11 | 12:39

mrska | 19-09-11 | 12:21
Je schrijft: "Als het systeem klaar is hebben de banken (capitalholders) alle productiemiddelen, grondstoffen, media, huizen etc." Klopt slechts ten dele, banken hebben een deel maar het grootste deel gaat van China worden dat nu al bezig is grote delen van landen op te kopen, zelfs Ijsland. Wij gaan slaven van China worden.

Patatter | 19-09-11 | 12:38

me,myself and IK | 19-09-11 | 12:30

Ga toch weg. Goedkope retoriek van de man die dit probleem zolang mogelijk heeft genegeerd als kon.

De islamisering was belangrijker natuurlijk. Wilders is op dit dossier als Berlusconi die prostitutie strafbaar wil stellen.

Niet erg geloofwaardig dus.

pius | 19-09-11 | 12:36

Wij gaan dus ook failliet. Was het net nog 80 miljard, nu is dat al 120 miljard omdat een zootje debielen in den haag Griekenland erbij wilden.
Wat kost ons het nu: 120.000.000.000 op 16.000.000 inwoners is 7500 euro per persoon, in mijn gezin dus 30.000 euro. Nederland gaat mee failliet dus. Maakt niet uit of we geld aan Griekenland geven, want ook dan kost het zoveel. Het is afgelopen. Ga maar vast hamsteren zolang we nog eten hebben.

Patatter | 19-09-11 | 12:35

Ik denk dat ik mijn tegels maar uit de tuin moet gaan halen en er aardappels ga poten. Ik weet het ook niet meer....

Charles de Batz | 19-09-11 | 12:33

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:26

En de Portugezen, Spanjaarden Ieren, Fransen, Engelsen en Italianen? Ga je maar eens in hun feitelijke financiele huishouding verdiepen.

Oh ja. Ik vergat ons eigen landje nog. De grootste hypotheekschuld van europa bijvoorbeeld.


We zijn allemaal failliet. Het gaat er slechts om wie het allerfaillietst is zeg maar.

Maar dat word allemaal wel duidelijk binnenkort.

pius | 19-09-11 | 12:32

Zolang grote jongens denken dat daar nog geld is te verdienen, zullen de burgers financieel bloeden.
De politiek benoemt het als "economische belangen"

spazwart | 19-09-11 | 12:31

@ De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:26
Lenen of weggeven komt in het geval van Griekenland op hetzelfde neer. Overigens heeft niet alleen Griekenland zich misdragen. Degenen die Griekenland al dat geld geleend hebben mogen ook wel eens in de spiegel kijken.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:29

@Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:22
Heeft niets met belonen te maken. Het geld wordt niet weggegeven, het wordt uitgeleend. Wel vind ik dat het misschien tijd wordt om heel Griekenland maar eens onder curatele te zetten en zelf het geld te gaan innen. Grieken zijn net junks, niet te vertrouwen.

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:26

Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:22

We gaan kapot. Links of rechtsom. Ik stel het liever nog even uit persoonlijk. Ik heb geen kinderen namelijk.

Dus ja;)

pius | 19-09-11 | 12:26

1 miljoen ambtenaren
1 miljoen arbeidsongeschiktheidsuitkeringen
250.000 WW-ers
320.000 Bijstandsuitkeringen
2.75 miljoen AOW
2 miljoen kinderbijslagsuitkeringen

= 7.32 miljoen mensen

Ik vraag me weleens af door hoeveel mensen we die rekening nu écht moeten delen.

Volgens mij is de rekening voor iemand die fulltime werkt in het bedrijfsleven namelijk vele malen hoger.

Porrello | 19-09-11 | 12:26

@ De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:17
@ pius | 19-09-11 | 12:20
Op korte termijn lijkt het een catch 22. Op lange termijn ligt dat anders: het belonen van wangedrag is een aanmoediging voor meer wangedrag. Daarom: geen cent meer naar Griekenland.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:22

@R.B.Scott | 19-09-11 | 11:47
Er is op Zalm veel aan te merken maar zoals de man in dit filmpje uitlegt hebben overheden of kleine bankjes zoals de nederlandse Abn-Amro helemaal niet zoveel te zeggen. Zo'n Zalm is een nobody. De beste juristen zorgden er voor dat de sukkel banken en pensioenfondsen met alle risico's zitten.

Overheden staan in relatie tot de grote banken en investeerders als een kinderen tot hun ouders. Zelfs wetten, regels, rechtspraak worden door overheden zo gemaakt dat het grote geld tevreden is.

www.youtube.com/watch?v=s2v8yGa0m-g&am...
www.youtube.com/watch?v=7myLruk4oG0&am...

Uiteindelijk zullen burgers, bedrijven en overheden met schulden worden opgescheept. Wordt de economie en de bezittingen van een land door die parasieten zonder dat je er de vinger op kunt leggen wat er niet klopt tot buit gemaakt.

Als het systeem klaar is hebben de banken (capitalholders) alle productiemiddelen, grondstoffen, media, huizen etc. Zijn we gewoon slavendankzij alle schulden die we aan hen hebben. Is geen grap. Democratisch stemmen op links of rechts en het formele systeem (communisme zoals China of kapitalisme) maakt geen flikker meer uit.

Leuk voor onze kinderen. Not.
Zich de tekst van "Eenzame fietser" herinnert.

mrska | 19-09-11 | 12:21

@Allemaal | 19-09-11 | 12:15

Ja rekenen kun je wel, maar heb je er ook over nagedacht hoe het komt dat er '120 miljard' nodig is? Dat komt omdat Griekenland verlies lijdt, dat betekent dat die 120 miljard iedere maand toeneemt met een paar miljard.

Dus nu die 120 miljard 'oplossen' helpt niet, over een jaar hebben ze weer net zoveel schuld. Als ze nou zelf eens 300 p/m gaan ophoesten?! Dan mogen ze zelf tegen die malle Amerikanen vertellen dat ze het hebben opgelost.

Kunnen wij gewoon onze bejaarden en gehandicapten een fatsoenlijk bestaan geven en onze kinderen naar school laten gaan.

tisallemaalwatzeg | 19-09-11 | 12:21

Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:13

Nee hoor. Iedereen zal eraan kapot gaan. Jij ook.

pius | 19-09-11 | 12:20

Allemaal | 19-09-11 | 12:15

Het ging mij om het 'freek de jonge achtige'... En hier komt ie.

- kunnen we wel zeggen dat we het opgelost hebben)!

Het gaat dus niet om de hoeveelheid hersencellen maar hoe je ze gebruikt.

Tsja.

pius | 19-09-11 | 12:19

@ Hölzenbein | 19-09-11 | 12:15
Je hebt een uitstekend geheugen.

me,myself and IK | 19-09-11 | 12:18

Doen ze de zalmpjes relnicht de Jager, enz aansprakelijk stellen voor deze onzin.

repu077 | 19-09-11 | 12:18

En dat allemaal door een kudtlandje die nog geen 2% van de EU-economie vertegenwoordigt. Stuitend om te zien dat een handje vol treurige politici zoveel financiële schade aan NL kunnen toebrengen. Trek verdoemme die stekker uit dat knoflookparadijs en zendt het leed van de Grieken live uit in de overige landen. Dan hebben we tenminste nog even plezier van het geld...

Tommygunner | 19-09-11 | 12:17

@Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:54
Niemand doet mij zomaar iets geloven. Ik kijk naar de diverse banken en regeringen die vuistdiep in de Griekse economie zitten en naar hun centen kunnen fluiten als Griekenland stuk gaat.

Met name wat daar de gevolgen van kunnen zijn. Het lijkt mij dat het inmiddels een zware 'catch 22' situatie is en dat het allemaal maar lastig is en er gewoonweg niet een simpele 'kort-door-de-bocht' oplossing is. Ik ben bepaald niet een Eurofiel maar ik zie er de voordelen en nadelen van crisis of geen crisis de voordelen wegen nog steeds op tegen de nadelen. Wanneer Griekenland valt en de rest van Zuid-Europa mee zuigt het afvoerputje in, dan veranderd alles maar tot dat moment aanbreekt lijkt me het nog steeds beter om een faillissement te voorkomen.

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 12:17

Het neukje van de zalm ....

Dhr. Z. Wijn | 19-09-11 | 12:15

@me,myself and IK | 19-09-11 | 12:09
Ben je nou echt zo dom als een stuk bruinbrood of doe je maar zo?

Het gaat mij om jouw altijd domme "joop"-reactie op Einde van de Domheid | 19-09-11 | 11:53 onafhankelijk van wat hij schrijft.

Snap het gewoon eens een keer. Het is niet zo moeilijk hoor.

Hölzenbein | 19-09-11 | 12:15

@pius | 19-09-11 | 12:10
Statistisch bezien is de kans vrij groot dat ik botweg kan beweren dat mijn hersencellen beter werken dan die van jou. En dan gewoon gelijk hebben.
-
De kop is "Griekenland kost ons 120 MILJARD". Ik zeg "16.000 euro per werkende". You fill in the blanks.

Allemaal | 19-09-11 | 12:15

@ pius | 19-09-11 | 12:08
Ik bekijk dat positief. Er zal een enorme zuiverende werking vanuit gaan. Een heleboel mensen die nu met hun hoofd in de wolken lopen, worden dan weer met hun beide voeten op de grond gezet. Weg met de utopisten, terug naar de realpolitik.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 12:13

Puz Pin | 19-09-11 | 12:07 En z'n staplaats op de camping voor z'n stacaravan.
Rechtse hobby's zijn vaak simpel en zelfs dat wordt afgenomen.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 12:11

Allemaal | 19-09-11 | 12:06

Waar heb je het in godsnaam over. Die tegel van jou was totaal incompetent.

Werken jouw hersencellen allemaal niet?

pius | 19-09-11 | 12:10

Maar het weer in Griekenland is meestal wel goed. Dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 12:10

@ Hölzenbein | 19-09-11 | 12:04
Grappig dat jij ook weer moet reageren op iets met Wilders erin. Nooit van de term 'offtopic' gehoord zeker.

me,myself and IK | 19-09-11 | 12:09

Zalm vindt alles waar hij geld aan kan verdienen, geweldig. Remember DSB??

borderliner | 19-09-11 | 12:08

Het mooie is dat als Griekenland failliet gaat Italie ook failliet gaat. Maar daar hoor je niemand over hier.

En dat is wel een muhahaha waard.

Saganaki's.

pius | 19-09-11 | 12:08

@zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:49
Op een beroepsbevolking van 7,6 miljoen kom je dan uit op zo'n 16.000 Euro per werkende Nederlander! Daar gaat Henk's nieuwe Astra.

Puz Pin | 19-09-11 | 12:07

@pius | 19-09-11 | 12:05
!!!!!!!!
-
Zeau. Dat was verhelderend. Next.

Allemaal | 19-09-11 | 12:06

Allemaal | 19-09-11 | 12:05

??????

pius | 19-09-11 | 12:05

@ Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:56
Das glashelder, die 120 miljard is een vetter leugen, het gaat namelijk vooral om geld voor de andere PIIGs landen.

me,myself and IK | 19-09-11 | 12:05

@(c)ZWITSUL | 19-09-11 | 12:0
Wat een boekhouder is het toch zeg.

extraLuts | 19-09-11 | 12:05

Hoe was dat gezegde ook al weer??
Vooruit zien is regeren?
Of.
Regeren is vooruit zien?

Ik snap er niks van! | 19-09-11 | 12:05

Bottomline is er maar een partij die kan betalen en dat zijn de werkende burgers (Nederland: 7,3 miljoen). Omgerekend is dit zo'n 16.000 euro per werkende. Met een looptijd van 4 jaar is dit meer dan 300 euro p.m, ofwel 10% van een bruto modaal salaris.
-
Het enige voordeel is dan wel dat wij, in tegenstelling tot die malle amerikanen, kunnen zeggen dat we het echt hebben opgelost.

Allemaal | 19-09-11 | 12:05

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 12:03

Ik heb altijd al gezegd dat Turkije bij de Eu moest. Dan had je dat gedonder nu niet gehad.

pius | 19-09-11 | 12:04

@me,myself and IK | 19-09-11 | 11:59
Iedereen, dus ook waarde medereaguurder EvdD heeft hier het recht wat te zeggen en ook al word jij er zuur van dat joop verhaaltje kennen we nu wel. Zet eens een andere plaat op gast.

Hölzenbein | 19-09-11 | 12:04

deministerpresident | 19-09-11 | 12:02

Zou kunnen. Hoever ligt de straat van jou voordeur?

pius | 19-09-11 | 12:03

Dus tijd om zo hard mogelijk die rotte eurozone uit te rennen?
*in startblokken gaat staan*

Herr Knäckebröd | 19-09-11 | 12:03

me,myself and IK | 19-09-11 | 11:59

Geert heeft natuurlijk wel gruwelijk gefaald op het financieel-economische dossier. Hij was een financial dhimmi zeg maar. Tot het echt niet anders meer kon en hij een cohennetje eruit gooide.

Wel bij de les blijven graag.

pius | 19-09-11 | 12:03

pius | 19-09-11 | 12:00

Turkije en Israel zijn in ieder geval al aardig op weg...

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 12:03

pius | 19-09-11 | 12:00
Als het slagveld maar lekker ver weg is!

deministerpresident | 19-09-11 | 12:02

Laatste update: 15 september 2011

HILVERSUM - Minister Jan Kees de Jager (Financiën) gaat er nog altijd vanuit dat Griekenland de leningen met rente aan ons land terugbetaalt. ''Daar ga ik absoluut van uit'', stelde De Jager donderdagochtend op Radio 1.

De Jager zei dat wanneer het toch mis mocht gaan met Griekenland, ons land een redelijke bescherming geniet via de zogenoemde club van Parijs, dat bemiddelt tussen krediet verstrekkende landen en landen die dat geld niet kunnen terugbetalen.

niks aan het handje zegt JanKeesie .. doorlopen mensen.

(c)ZWITSUL | 19-09-11 | 12:01

Het lijkt me toch een kwestie van splitsen van consumentenbanken en investeringsbanken.
Deze investeringsbanken hebben staatsobligaties Griekenland, die ze af moeten schrijven.
Zodra Nederland uit de EU danwel euro stapt, gaan deze banken failliet. Dat is toch een mooi stukje niet bestaand kapitaalvernietiging?
Nederland haar vrijheid en munt terug en de bankiers zingen een toontje lager. Einde probleem.
Of zie ik het te simpel?

Fred667 | 19-09-11 | 12:01

deministerpresident | 19-09-11 | 11:58

Tuurlijk komt het goed. Maar eerst de derde wereldoorlog.

Als je het niet erg vind.

pius | 19-09-11 | 12:00

De prestaties van AbnAmro zijn ook buitengewoon indrukwekkend.
Volgens Zalm dan, hè.

Dostranamus | 19-09-11 | 12:00

tejootje | 19-09-11 | 11:22
Finland zit in de EU en heeft de euro.
Verder; wat mij betreft: hoogverraad = zalmfilet.

Vuurwezel | 19-09-11 | 12:00

@Che_cuevara | 19-09-11 | 11:57
Raar hè, dat moeten wij toch ook?

necrosis | 19-09-11 | 11:59

Einde van de Domheid | 19-09-11 | 11:53
Zit je zo te smachten naar een Wilders topic dat je je gezeik niet meer binnen kan houden. Ga dan lekker naar Joop, of raken je domme commentaren daar niet door de censuur?

me,myself and IK | 19-09-11 | 11:59

Die 80 tot 120 miljard is ons stukje van de bijdrage die nodig is als straks Griekenland failliet gaat, dit geld is dan niet zozeer nodig om Griekenland overeind te houden want dat is dan al failliet maar om te zorgen dat Portugal en Ierland niet ook failliet gaan, zo heb ik het begrepen in ieder geval.

Kets22 | 19-09-11 | 11:58

Links heeft ons de niet zo comfortabele multi-culti gegeven. Maar laten we het nu eens hebben over de puinhopen die (christelijk) rechts straks heeft achtergelaten. Dan verlangen we nog terug naar de tijden waar we subsidies konden geven aan theedrinkclubjes en macramee-avonden met bejaarden. Gelukkig zitten we allemaal in het zelfde schuitje. Ook zonder geld/euro komen we er wel uit. De wereld draait immers gewoon door. Misschien worden we er persoonlijk allemaal weer wat beter door, we zullen in ieder geval wat afhankelijker van elkaar worden, gemeenschappen zullen weer ontstaan, banken zullen verdwijnen en nieuwe initiatieven krijgen de kans.

deministerpresident | 19-09-11 | 11:58

@necrosis | 19-09-11 | 11:54
Maar dan moeten ze gaan werken.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:57

Het is maar goed voor Zalm dat de doodstraf in NL is afgeschaft, anders had gekke Gerrit binnenkort voor het vuurpeloton gestaan vanwege landverraad. Hoewel, misschien kunnen we daar ook even een referendum over organiseren...

de Meelman | 19-09-11 | 11:56

Superior Bastard | 19-09-11 | 11:52

Geen centje pijn voor Jan-Kees met voldoende spuug...

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 11:56

@ dugo | 19-09-11 | 11:53
Het is ook niet zo. Een faillissement kost ons helemaal geen 120 miljard, dat is bangmakerij. Het zijn de eurofiele pogingen om de boel bij elkaar te houden na een faillissement die ons zoveel gaan kosten. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:56

Wie was nou eigenlijk verantwoordelijk voor de controle van de nationale jaarcijfertjes? De zelf benoemde Jose Manuel Barroso? of die Van Rompuy? En waarom zitten ze er nog?

extraLuts | 19-09-11 | 11:55

Ik kan nog steeds niet snappen waarom Nederland niet gewoon een stuk land krijgt van Griekenland als de tent failliet gaat. Een mooi plekje aan de Middellandse zee zou een mooie 3e "Maas"vlakte kunnen worden en met de vervoersknowhow die kennelijk alleen Nederlandse bedrijven goed op de rit kunnen zetten hebben we een sterke enclave erbij in Zuid-Europa. Uiteraard wel eerst de daarin verblijvende Grieken flink bijscholen of er uit trappen.

vandezijlijn | 19-09-11 | 11:55

Overigens: de keuze wel of geen faillissement is een eindstation waar we nog steeds niet zijn!

Einde van de Domheid | 19-09-11 | 11:55

@tipo | 19-09-11 | 11:37 Je verwacht het niet.....

vraagstaart | 19-09-11 | 11:55

NickV2.0 | 19-09-11 | 11:49 |
Er wordt steeds meer verwacht van jonge mensen, de druk neemt toe, de kansen nemen af en de rekeningen stapelen zich op...

gozahtje | 19-09-11 | 11:54

Als Griekenland nou eens stopt met het betalen van pensioenen aan mensen jonger dan 65 jaar......
Om mee te beginnen, dan.

necrosis | 19-09-11 | 11:54

@ De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 11:52
Daar denkt onze regering wel aan, maar waarheid wordt nu eenmaal altijd eerst ontkend door de schuldige partij.

me,myself and IK | 19-09-11 | 11:54

@ De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 11:52
Economie is veel simpeler dan de rookgordijnen verspreidende eurofiele politici u willen doen geloven.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:54

Er is niets mis met die uitspraak van Zalm (vaak getypeerd als 'afknijper' en 'scrooge'.)
In 2000 waren de woorden van JP de MP en Zalm maar net koud. 'ERr moet een sanctie komen op meer dan 3% begrotingsoverschot'.
Frankrijk en Duitsland lachten de ballen uit hun broek. Mond dicht kleine aap, als de grote heren spreken.....
Nee, als je het wil hebben over een leuke ommezwaai dan is (een heel jaar later) dit toch DE klassieker:
www.youtube.com/watch?v=atqapah1fL4
('Ik vind de Islam een respectabel geloof')

Einde van de Domheid | 19-09-11 | 11:53

@extraLuts | 19-09-11 | 11:44
Da's niet zo vreemd met zijn "gewicht"

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:53

120 miljard? Dat is ongeveer 1/5e van ons Bruto Binnenlands Product, E7000 per nederlander, E10500 per griek en een 36% van hun schulden. Meen je niet..

dugo | 19-09-11 | 11:53

Stelletje kondtneuqers.
*Spuugt*

Superior Bastard | 19-09-11 | 11:52

@me,myself and IK|19-09-11|11:49
LOL

R.B.Scott | 19-09-11 | 11:52

@De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 11:47

Anno 2000 was het niet heel anders met de Grieken..
Dat ze er in de jaren tijdens en na de gulle EU miljardjes nog meer zijn gaan liegen en bedriegen is slechts een logisch voortvloeisel van hetgeen we toen al wisten..

de melkboer | 19-09-11 | 11:52

Ik sta altijd verstelt van het grote aantal hoogopgeleide economen hier op GS. Met name het enorme aantal aan monetaire experts, u weet wel, mensen die dit Griekse varkentje eventjes heel simpel zullen wassen!

Ik vraag me dan ook af waarom deze uber-economen niet het heft in handen nemen en NL effe snel uit de EU batsen en de Euro eruit lazeren!!! Dat lost alles namelijk op! Raar eigenlijk dat onze regering daar niet aan denkt.

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 11:52

Hebben de banken inmiddels al alle geld terugbetaald aan onze staat (ons belastinggeld)?

Hölzenbein | 19-09-11 | 11:52

Zalm was ook diegene die de PTT/KPN weggaf, als hij een jaartje had gewacht waren de aandelen veel meer waard geweest en had de Nederland BV honderden miljoenen meer kunnen cashen.

vandezijlijn | 19-09-11 | 11:52

Gelukkig kunnen we onze goudvoorraad verkopen. Dat levert toch maar even 25 miljard welbestede Euros op!

Willem4246 | 19-09-11 | 11:51

Ik stel voor om Griekenland af te steken en weg te laten drijven richting Afrika.
Daar past het land momenteel beter.

Dan kunnen we in Europa vervolgens weer over gaan tot de orde van de dag

Ronman2k | 19-09-11 | 11:51

Het is toch belachelijk dat de waarde van mijn huis afhankelijk is van een stelletje ouzo zuipers!

Idontgiveafunk | 19-09-11 | 11:50

@ dlseth_ | 19-09-11 | 11:48
Rotterdam valt al jaren onder Marokkaans bestuur.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:50

NickV2.0 | 19-09-11 | 11:44
Oh en de babyboomer met z'n pensioen (en kiesgerechtigde meerderheid) gaat niet meebetalen natuurlijk. Die moeten worden ontzien.
Jonge schouders kunnen deze lasten (alsmede de extreme ziektekosten der babyboomers) veel beter dragen.

NickV2.0 | 19-09-11 | 11:49

Ik vind de resultaten van Griekenland ook buitengewoon indrukwekkend.....

me,myself and IK | 19-09-11 | 11:49

Puz Pin | 19-09-11 | 11:41 Inclusief de geïmporteerde, en die zijn ook niet van meebetalen, die zijn meer van 'uitkering mooi, beetje weinig maar mooi'.

Dus komt het op Henk en Ingrid neer. De tweeverdieners die 's avonds dus ook nog een bijbaan moeten gaan doen.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:49

@Nietweerhe | 19-09-11 | 11:46
De moffen hebben zoveel schuld in die rotlanden zitten dat we dan misschien weer afscheid moeten nemen van Rotterdam. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en als dan ineens een van de grootste geldschieters eruit popt...

dlseth_ | 19-09-11 | 11:48

En nu loopt diezelfde Zalm alsmaar de zijn eigen bonus plus riante salaris bij het failliete ABN-AMRO veilig te stellen door steeds te roepen dat de Nederlandse bevolking nog meer geld in de Griekse bodemloze put moet storten. Corrupte nitwit.

Avant | 19-09-11 | 11:48

Terugkijkend was Wouter Bos een soort boedhistische monnik vergeleken met Gerrit Zalm.

R.B.Scott | 19-09-11 | 11:47

@blinde kip | 19-09-11 | 11:29
Ik vind dat ook een optie. Niets betalen. De rekening voor gelieg en bedrieg. Je bent natuurlijk wel alles kwijt wat 'we' erin hebben.

extraLuts | 19-09-11 | 11:47

@Porrello | 19-09-11 | 11:43
Dat vraag ik me ook af... Bij deze dus, nogmaals de vraag: "Wat heeft Zalm nu te maken met de bedriegende socialistische Grieken?"

De Koreaanse Slet | 19-09-11 | 11:47

Nog even, en dan kunnen alle nederlanders zich van ellende gaan verhangen in het Spanderswoud...

*alvast naar de Praxis rent om een stevig touw te kopen voordat het straks uitverkocht is*

Lompe Tinus | 19-09-11 | 11:46

Nog ff en de hele wereld gaat failliet.

Misschien kunnen we geld van aliens lenen? Of hebben ze de aliens ook al in de doofpot gestopt? Oeeefff!

AstralVision | 19-09-11 | 11:46

en dat te bedenken, dat als die grieken gaan...

wat dacht je van de rekening per Nederlander als Portugal ect mee vallen ?

*als ik de baas was* ... gewoon eruit stappen voor de
echte rekening komt , wat gaan ze doen.. boos naar ons kijken en foei roepen ? haha..

Nietweerhe | 19-09-11 | 11:46

Zalm had 100% gelijk. Indrukwekkend negatief.

BroodenSpelen | 19-09-11 | 11:45

Jan Kees zakt wel door het ijs zeg.

extraLuts | 19-09-11 | 11:44

[email protected] op Zerohedge over DSK:
"My God.
Now he's trying to fuck Greece."

blinde kip | 19-09-11 | 11:44

Ach, 120 miljard, dat zijn maar een slordige 7 duizend Euries per Nederlander. Hebben jullie zo terug verdiend. Alhoewel, dat is 35 duizend voor een gezin van 5.
Werkze daar!

NickV2.0 | 19-09-11 | 11:44

Eén ding is nu heel duidelijk. Niemand kan nu nog zeggen dat de euro ons welvaart gebracht heeft. De vrijhandel heeft welvaart gebracht, de euro kost alleen maar.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:43

Wat heeft Zalm nu te maken met de bedriegende socialistische Grieken?

Porrello | 19-09-11 | 11:43

Ik word gek van die deskundigen die beweren dat een land niet net als een bedrijf failliet kan gaan. Ook een land kun je opsplitsen en onder de hamer door laten gaan om de schuldeisers te compenseren. Is niet leuk voor de Grieken, maar het kan wel. Gewoon Kreta en Rhodos onder EU-mandaat en bestuur, net zolang tot de schuld is ingelost.

Ja nee, geen mening | 19-09-11 | 11:42

Ergens tussen de 6000 en 7500 Euro per Nederlander dus.

Puz Pin | 19-09-11 | 11:41

*fles ouzo wegtikt en op een eurovlag schijt*

dlseth_ | 19-09-11 | 11:40

Politici, bankiers, beurshandelaren, ceo's... Weten zogenaamd alles beter, maar kunnen eigenlijk helemaal niks!

gozahtje | 19-09-11 | 11:40

dat krijg je met landen met een (tot voor kort) rechtse regering die er gewoon een potje van gemaakt heeft. En dan die VVDer er weer bij. Dat is vragen om problemen.

swift1.6 | 19-09-11 | 11:39

heb liever dat ze eens onderzoeken wat t kost om *de mazzel* te zeggen tegen de EU.

Gulden terug , verlies pakken. En dikke vinger opsteken naar die EU bloedzuigers.

Kan ik misschien m'n 2e baan opzeggen om de rekeningen te kunnen blijven betalen. Zou ook wel lekker zijn.

Nietweerhe | 19-09-11 | 11:39

Gerrit vond Pim maar een enge man.
Dat is nu wel duidelijk.

Kamervraag | 19-09-11 | 11:38

Voor alle reaguurders die klaarblijkelijk alleen maar koppen lezen...(had ik ook niet anders verwacht) vast allemaal Televaag lezers.. Maar goed in alle artikelen staat benoemd dat het 80 tot 120 miljard gaat kosten. Voortaan ff lezen ipv schreeuwen als je alleen de kop hebt gelezen.

Datzegiktoch | 19-09-11 | 11:37

Gisteren heeft een reaguurder hier deze link gezet :

www.youtube.com/watch?v=5iBSBVew-3Y

In 5 korte filmpjes leer je door de wirwar heenkijken.
Geld wordt "gemaakt" door banken. Die stellen daar geen goud tegenover ofzo. Ze maken het met het intypen van digits door middel van leningen.
Wie zitten er door dit systeem vol schulden? De burgers, de overheden, de bedrijven. Iedereen die echt iets maakt. En wie worden er rijker en rijker? De eigenaren ( van banken. Bij een faillisement van een bank raken mensen die er hun geld hebben gestald hun geld kwijt. Kleine banken zitten opgescheept met giftige leningen maar de grote banken en de eigenaren daarvan worden alleen maar rijker.

Het feit dat zij ons geld alleen maar in groeimarkten beleggen betekend dat ons geld niet meer zoals vroeger gebruikt werd om in je eigen economie terug te vloeien.

mrska | 19-09-11 | 11:37

@vraagstaart 11:17
Nee, die 120 miljard zou nodig zijn om de overige knoflookstaten niet failliet te laten gaan. Alsof die enkel failliet gaan als Griekenland failliet gaat.

Een Grieks default kost Nederland slechts 10 miljard Euro.

Een default van Portugal, Spanje en Ierland zou 70 a 110 miljard kosten.

Maar die handige politici tellen dat gewoon op bij de kosten van een Grieks default. Om het publiek voor de gek te houden.

tipo | 19-09-11 | 11:37

Markets min 3% Boehoehoe.

B0rat | 19-09-11 | 11:36

Maar de werkelijke gevolgen zijn nog vele malen groter als we niet blijven steunen...! Echt..

Iemand nog wat guldens over?

de melkboer | 19-09-11 | 11:36

ja dat was een goed idee die euro, toppie!

wha dis? | 19-09-11 | 11:35

@blinde kip

Wouter Bos mag een draaikont genoemd worden, maar heeft inmiddels miljoenen opgeleverd (met rente op staatsleningen).

Zalm heeft ons dus at the end of the day miljarden gekost...

ik ben aan het woord | 19-09-11 | 11:35

Huh hoe kan dat nou? Links was toch hoofdschuldige aan ALLE problemen in Nederland?

XelaGBS | 19-09-11 | 11:35

Het is een grof schandaal.
Want onze ministers willen blijkbaar niet dat het gepeupel precies te weten komt wat het HET GEPEUPEL gaat kosten.
Want ze willen de scenario's wel geven aan de partijen, maar het moet GEHEIM blijven.
Wat een walgelijk zooitje......

Gemeen Mosje | 19-09-11 | 11:35

wie gaat dat mooie beleid betalen bedoelde ik.

bekijket | 19-09-11 | 11:34

Uit de Euro olee, olee!
of:
Uit de EU olee, olee.
Inhaken en meezingen mensen, zolang je nog geen belasting hoeft te betalen op ademhalen, zitten we nog goed. Als we in de Euro/EU blijven kan je met 80 nog niet stoppen met werken.

funkyd | 19-09-11 | 11:33

en nu nog een paar van die armoe landen erbij in die eu als roemenie , bulgarije . turkije erbij dan zijn we zelf ook falliet binnen paar jaar, noorwegen en zwitserland lachen zich kapot , die zijn de eu niet ingegaan en zien de ellende mooi aan zich voorbij gaan, en daar word het alleen maar beter en hier slechter,het nederlandse volk zelf wilde echt die eu niet gezien het referendum over de eu grondwet die ons later op een andere manier door balkenende door de strot is geduwd,maar wie gaat mooie beled betalen? juist het volk, wat nooit wat gevraagd is.

bekijket | 19-09-11 | 11:33

Ter overdenking: Hoe gezond ben je als je geld leent tegen rente om het vervolgens aan een dakloze uit te lenen tegen een hogere rente? Tenminste, die dakloze beloofde jou een hogere rente.

Jan Kees is zo iemand. Nederland heeft geen geld om aan de Grieken uit te lenen, Nederland moet dat geld lenen.

Jan Kees denkt (als enige) dat daar winst in zit, in feite is ie Scheringaatje aan het spelen van ons geld.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:33

@vraagstaart | 19-09-11 | 11:17
Dat zou gelden bij een ongecontroleerd faillissement van Griekenland.

Maar ik denk dat dit gewoon gezegd wordt om de steun aan Griekenland te kunnen voortzetten.

"zie je mensen, als we nu niet doorgaan kost het ons nog veel meer"

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:33

Van de belastingdienst en bij de nieuwe verkiezingen krijgen we voortaan allemaal een potje glijmiddel dan gaat het wat minder stroef.....

foxtrot charly bravo | 19-09-11 | 11:33

ALs het waar is wat ze zeggen betaalt elke nederlander dus afgerond 7000 euro om van het gezeik af te zijn. Niet tof maar zelfs dan zou ik nog zeggen: Doen!

blinde kip | 19-09-11 | 11:32

-weggejorist-

_Libertariër | 19-09-11 | 11:32

@ blinde kip | 19-09-11 | 11:29
Precies. Volgens de verdragen mogen de eurolanden elkaar geen begrotingssteun geven. Als De Jager daar nou gewoon aan vast zou houden dan was er geen probleem. Tenminste niet voor Nederland.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:31

2Twee-en-een-half Madoffjes Nasdaqjes en het is weer klaar. Next.

ecologiste | 19-09-11 | 11:31

Dit zijn de kosten van een ONgecontroleerd Grieks default. Of eigenlijk zijn het de kosten om een default van de overgebleven PIIS te voorkomen. Alsof dat kan, een default vermijden... not.

Nu graag de kosten van een gecontroleerde opsplitsing van de EMU in een noordelijke en zuidelijke EMU, Jan Kees.

tipo | 19-09-11 | 11:29

Het gaat ons helemaal niks kosten als we gewoon de rekening niet betalen. En daarmee basta!

blinde kip | 19-09-11 | 11:29

-weggejorist-

wakkere_nederlander | 19-09-11 | 11:29

@necrosis | 19-09-11 | 11:16
Nog niet.
Maar volgens het scenario zou dat het bedrag zijn dat het ons kan kosten.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon bangmakerij is om verder steun aan Griekenland te kunnen rechtvaardigen.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:29

Op Spitsnieuws staat 80 miljard. Dus wat is het nou?

flamingforce | 19-09-11 | 11:29

Van ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/25/15...

Writing in the Financial Times in December 2001, then EU Commission President Prodi declared “I am sure the euro will oblige us to introduce a new set of economic policy instruments. It is politically impossible to propose that now. But some day there will be a crisis and new instruments will be created”. This may not be the crisis, but it has probably brought Europe closer to the point where institutional reform is required. For any monetary unions to survive, the costs must not persistently outweigh the benefits.

blinde kip | 19-09-11 | 11:27

Bangmakerij. Een faillissement lost ons helemaal geen 120 miljard. Het zijn de pogingen van eurofielen om de boel na een faillissement bij elkaar te houden, die ons zoveel geld gaan kosten. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:27

Valt hardstikke mee jonguh.
Immigratie kost 7-10 miljard per jaar (totale kosten laatste 40 jaar geschat op 300 miljard) en de hypotheekrenteaftrek 11 miljard per jaar, huurtoeslag 3,5 miljard of daaromtrent.
Dus......
Hahahaha wat hebben Zalm cs toch goed lachen.
Une petite question Robbespierre où est la guillotine?

ecologiste | 19-09-11 | 11:26

@thmascrown | 19-09-11 | 11:20 Schitterende analyse in uw link. Dank!

vraagstaart | 19-09-11 | 11:26

Gisteravond was hier nog een leuk item over bij Brandhout.

kneuterzak | 19-09-11 | 11:26

Zalm blijft de onbetwiste koning van de draaikonterij en overtreft daarmee Wouter Bos die wel bij de PvdA is gebleven tot het eind.

blinde kip | 19-09-11 | 11:25

Nee, het staat er ook helemaal verkeerd:
"de LEUGENS van griekenland zijn buitengewoon indrukwekkend."

Anjin Mohammed | 19-09-11 | 11:24

Ik bouw alvast een Paard van Troje.

hollandwar | 19-09-11 | 11:24

Zalm had het over het nationale voetbalelftal, dat vier jaar later Europees Kampioen werd. Ik zeg: Zalm for bondscoach.

très cool | 19-09-11 | 11:23

Mensen noem elkaar geen mietje
Eenmaal zing je allemaal
Allemaal hetzelfde liedje
Het is de schuld van het kapitaal

Zo klonk het vroeger en zo klinkt het nu.

Polletje Piekhaar | 19-09-11 | 11:23

I't is the end of the World as we know it..

Coyote | 19-09-11 | 11:23

Het wordt tijd dat Zalm eens van het toneeel vedwijnt. Waar die man verschijnt ontstaan debacles. DSB bankroet, Euro, dat belooft weinig goeds voor ABN AMRO. Weg ermee!

Ikzeg | 19-09-11 | 11:22

Huizenprijs 20% down? Maak er maar 40% van. Namelijk prijs moet 3,5-4x modaal salaris weerspiegelen en er zal een undershoot komen.

blinde kip | 19-09-11 | 11:22

Kan die Zalm niet alsnog vervolgd worden voor het misleiden van de Nederlandse bevolking?

Boy Cot | 19-09-11 | 11:22

Van meet af aan was het Nederlandse volk tegen Europa en de euro. Dat heeft een referendum uitgewezen. De regering was echter zo eigenwijs om dit te negeren. Met alle gevolgen van dien. Ik zeg: vandaag uit EU, dan zullen we het misschien even moeilijk hebben, maar daarna gaat het beter dan ooit. Zie landen als Finland en Zwitserland. Is het geen tijd dat de bevolking op gaat staan tegen zoveel onbenul en onkunde?

tejootje | 19-09-11 | 11:22

Hoogverraad!

blinde kip | 19-09-11 | 11:21

Beter nu de stekker er uit voor 120 miljard dan over vijf jaar voor 500 miljard.

Koud flesje Alfa | 19-09-11 | 11:20

Kortom: het neukje van de Zalm...

Ja nee, geen mening | 19-09-11 | 11:18

Die 120 miljard, dat is toch voor de hele EU? Nederland voor "maar" 4,5 miljard?

Lijkt me vreemd, dat Nederland op zou draaien voor de gehele staatsschuld van Griekenland.

*weer met ademhalen begint*

vraagstaart | 19-09-11 | 11:17

Jan Kees en Marc lullen het wel weer recht.

James Lastig | 19-09-11 | 11:17

DSK zou ik nooit op zijn woord geloven, die corrupte smeerlap.

Vaus | 19-09-11 | 11:16

Volgens mij heeft Nederland Geen 120 miljard betaalt.

necrosis | 19-09-11 | 11:16

@ Che_cuevara

Lucky for me, there ain't any money! :D

Oh wait.

nicks nuttig | 19-09-11 | 11:15

Nu ik de foto van Zalm zie: verlies op ABN ook nog even meenemen. Komt bovenop de 120 miljard.

quasiintellect | 19-09-11 | 11:15

Zoals gewoonlijk is de gewone Nederlander weer eens de lul.

What's new?

vraagstaart | 19-09-11 | 11:14

@nicks nuttig | 19-09-11 | 11:12
Als je jouw rekeningnummer geeft halen ze die leeg.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:14

Politici hebben een goed vooruitziend blik....

sapjes | 19-09-11 | 11:14

We voeren de oude sok maar weer in.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:14

Griek: Doe eens geld overmaken op mijn rekening!

nicks nuttig | 19-09-11 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken