Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente koopt kantoormeubeltjes: €800.000,-

krukkie030.pngBij de gemeente Utrechtse Heuvelrug is alles mogelijk. Kampers uitkopen voor een half miljoen is bijvoorbeeld geen enkel probleem. En voor de inrichting van het peperdure maar klimaatneutrale gemeentehuis trekt de bijna failliete gemeente zonder mokken 800k uit. Want ja, die 186 ambtenaren moeten straks toch ergens op zitten nietwaar? Onze complimenten voor deze actie, want 800.000 euro uitgeven voor een paar meubeltjes lijkt makkelijker dan het is. Kijk maar op de site van zomaar een kantoormeubelen-postorder (in één keer bestellen = gratis ijsmachine, je weet zelf) en je ziet wat voor een topprestatie men hier geleverd heeft. Rekent u even met ons mee? We gaan uit van de volgende basisformule: werkplek = bureau + stoel + pennenbakje. Dit kost samen €286,68, maal 186 = ruim 53k. Doen we nog wat overige artikelen er bij om de boel wat aan te kleden t.w.v. laten we zeggen 2k en dan kom je dus op 55k in totaal. Maar dat is nog lang geen 8 ton! Dus zeg het maar beste gemeente Utrechtse Heuvelrug, hoeveel nietmachines, wandklokken, theecarrousels, afdruiprekken voor in het keukentje, plantenbakken en flesjes TipEx zijn wij precies vergeten? Gelukkig stelt de lokale afdeling van D66 ons gerust: 500k was al begroot en 300k is eigenlijk geen uitgave, maar gratis geld dat er zomaar opeens was. Duidelijk, inwoners van Utrechtse Heuvelrug? Ga maar weer lekker slapen in uw superdure slaapgemeente.

Reaguursels

Inloggen

Bij een renovatie van een gemeentehuis in Flevoland zijn tafels aangeschaft voor 40k per stuk, over 4 verdiepingen is dat al 160k. Blijkbaar gewoonste zaak van de wereld bij de overheid.

Urf | 17-09-11 | 18:41

Ik begrijp niet dat de inwoners van utrecht dit nog allemaal pikken.

Bataaf | 17-09-11 | 11:26

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 17-09-11 | 01:12

Dit is geen nieuws, dit is al jaren en jaren aan de gang, geldverspilling omdat het toegewezen budget OP MOET, want anders ontvangen we het komende jaar minder , en zo gaat het met provincies ( mijns inziens de grooste geldverspillers) maar ook dus met gemeenten, scholen en ziekenhuizen.

Het blijft maar doorgaan, ik hoop zo hevig dat er ooit iemand opstaat die niet bevattelijk is voor dit alles, die dit alles doorziet en er ook daadwerkelijk tegenin gaat, niet een geert wilders met zijn pvv waarvan het lijkt hier tegenin te gaan, deze zijn inmiddels zo met de oude politiek verweven dat ook deze partij geen soelaas biedt.

We leven in een verkapt communisme, het mag zo niet heten, nee stel je voor, maar het is het wel.
met een meld misdaad anoniem als burger verraad burger iniatief, een zogenaamde kinderbescherming die faalt op alle fronten omdat de overheid zogenaamd wel beter weet hoe u uw kinderen moet opvoeden,een islam vrees op zo een manier dat het langzamerhand overal word ingeburgerd en doorgevoerd d.m.v islamitische scholen en moskee.

Het is triest, in 1 woord triest te noemen dat u als burger nog steeds alles pikt wat u dagelijks voorgeschoteld word, natuurlijk worden we door de belastingschijven tevreden gehouden, iedereen heeft toch net genoeg?

waarom dan naar het malieveld, welnee...
makke lammetjes, dat zijn we...

het is verdorie jullie eeuw, jullie tijd, jullie geld...

wie heeft er een idee.. en ik doe mee...

denjo5879 | 17-09-11 | 00:36

En het allerergste is: die gemeente heuvel-mijn-rug-op is één van die nieuwe samengevoegde gemeentes, die ooit bedacht zijn om efficienter te werken en om de burger kosten te besparen.
-
Niets blijkt in de praktijk minder waar: natuurlijk kunnen al die samengevoegde ambtenaren niet in hun oude hokken blijven zitten - er moet dus prompt een nieuw machtskasteel -meestal uit de fuck-you-school-of-architecture, want: vriendje van de wethoudert- midden in de samengevoegde gemeente gepleurd worden.
-
Hetgeen de burger van de nieuwe gemeente hooguit een aanzienlijk hogere OZB aanslag oplevert, maar zeker géén besparing...

azoturie | 16-09-11 | 22:21

http://www.tctubantia.nl/regio/achterhoek/9478763/Raadsleden-OBL-nemen-eigen-zetels-mee.ece

NLerinTR | 16-09-11 | 21:46

Kleine nuance. Die € 286 is excl. BTW, de gemeente kan lang niet alle BTW terugvorderen...

A New Today | 16-09-11 | 21:03

Je moet het altijd van de positieve kant bekijken. Er is in ieder geval 1 ondernemer die er een duurder huis en een mooie bolide aan over houdt.

p boos | 16-09-11 | 20:48

Alleen de stoel voor mijn thuiswerkplek kost al 1200 euro. Dat is dan wel een hele goede herman-miller die ook minimaal 10 tot 15 jaar mee moet. En daarna 95% te recyclen! Dat dan weer wel. Alleen stomme lutsers beknibbelen op dit soort van zaken.

De Treinende Rechter | 16-09-11 | 19:57

Leuk,volksvertegenwoordigers die niet beseffen dat elke euro die uitgegeven wordt door de burger betaald wordt...

Tommygunner | 16-09-11 | 19:55

Doorn is een superrijke gemeente. Wat in Driebergen gebeurt is helemaal om te huilen. Jaren geleden al zigeuners afgekocht voor zes ton.

frisenfruitig | 16-09-11 | 18:53

Ik heb vroeger vaker voor Rijks Gebouwen Dienst gewerkt,
van de toezichthouder/ " ingenieur" kreeg ik te horen ; ik was veel te goedkoop, op zijn advies heb ik mijn prijzen maar met 50% verhoogd, Jullie worden allemaal hartelijk bedankt!

the wanderer | 16-09-11 | 18:42

-weggejorist-

loppa | 16-09-11 | 18:32

Een bureau en stoel voor EUR 285? Wie werkt er nu op zo'n budgetwerkplek? Niemand meer tegenwoordig. Of misschien soms bij GS?

Jaypelsteeltje | 16-09-11 | 18:24

We kopen toch ook straaljagers twv een jaar begrotingstekort? De taliban kunnen we ook met F16 s te lijf hoor.

Deus Absurdia | 16-09-11 | 18:15

Vanmorgen hoorde ik mevrouw Jorritsma en meneer Pans (VNG)nog huilen, omdat het zo erg was, dat de gemeenten door het rijk gekort worden.
Uit het item van Mutsaers blijkt hoe terecht het is, gaan de lokale zonnekoninkjes misschien eens een beetje op de centjes gaan passen.

BroodenSpelen | 16-09-11 | 17:49

In deze tijden dit soort belachelijke uitgaven. Typisch een PVDA stad !

Rest In Privacy | 16-09-11 | 17:23

Ach wat heeft Brussel ons toch een hoop voordelen gebracht. Met die achterlijk richtlijnen allemaal is het niet meer te doen om een normale bestelling in een paar dagen af te werken en ook nog een beetje op de centen te letten. Tja, het geld kan toch niet op daar in Utrecht, toch?

lanexxx | 16-09-11 | 16:41

defentie tekende bij een leverancier van meubilair in 2007 voor afname voor de komende 6 jaar voor 46 milj. euro ook zo'n contractje

lijn 10 | 16-09-11 | 16:19

Leuk rekensommetje maar ik denk dat er op elk bureau nog een computer + beeldscherm bij begroot dient te worden om het ietsje realistischer te maken. Maar nog steeds lang geen 800k dat is duidelijk. Ik gok: Gouden toilet zetels.

Lognass | 16-09-11 | 16:05

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:20
Toch raar dan dat mensen vroeger met simpele houten stoeltjes en een paar planken met poten eronder veel minder klachten hadden of ziek waren. Volgens mij liggen die oorzaken meer bij de ongezonde uitwerkingen van de druk die het hedendaagse loonslavenbestaan met zich meebrengt, gekoppeld aan wat nieuwerwetse vindingen als beeldscherm, muis etc. Het beste werkt; zitten in een zachte bank, half onderuit zodat je nek in ieder geval ontspannen is met een laptop op een verrijdbaar tafeltje lekker op ooghoogte voor je snuffer geparkeerd (doe dit al jaren ). Werkt prima, maar ja daar wil de ARBO, de kantoormeubelhandel, en je baas niet aan hé . Maar geef maar lekker uit aan de meubelboer, heeft die tenminste ook een goedbelegde boterham, maar kom bij mij niet aan met die ergo onzin over stoelen en tafeltjes.

Nylund | 16-09-11 | 16:05

Doc Damage | 16-09-11 | 15:52 |
En dat is als al die ambtenaren ook daadwerkelijk een bureau hebben...

Doc Damage | 16-09-11 | 15:54

€4300 per persoon... Damn. Dit is nu precies de reden waarom men altijd zeikt op ambtenaren. Omdat ze met ons geld dit soort dingen doet waarmee je in het bedrijfsleven niet weg komt. Op Buma na dan...

Doc Damage | 16-09-11 | 15:52

Je wil als ambtenaar natuurlijk geen rotzooi onder je kont. Dus je koopt bij. www.vitra.com/nl-nl/office/range/. Helaas zonder ijsmachine :(

pesego | 16-09-11 | 15:48

Ik verwacht op z'n minst een lijst waarop de bestelde ergonomisch verantwoorde zitzakken, kunstzinnige potloodslijpers en anti-allergene muismatjes netjes met type, leverancier en prijs vermeld worden.

Kunnen we zelf zien hoeveel percent de overheids-toeslag van sommige bedrijven bedraagt. Onder het motto "dure klant, dure prijzen." Leveranciers die overheidsinstellingen als klant hebben, zijn net bloemisten met Moederdag.

Het zal wel te maken hebben met de bekende 500% toeslag vanwege iets dat een "huisstijl" heet. Alles in hetzelfde prikkelende design en frisse kleuren, zodat het grijze ambtenarenleven een schijn van maatschappelijke relevantie krijgt. Kijk eens, we zijn net een echt bedrijf!

Gootbalkoning | 16-09-11 | 15:47

Ze kunnen mijn heuvelrug op!

Stijlvollemelk | 16-09-11 | 15:37

Van die 300.000(!!!) euro gaat natuurlijk 299.900 euro in het reispotje van onze a.s. koning met zn gevolg. Kan die weer naar de Zuidpool, u wordt belazerd waar u bij staat..

zoisut | 16-09-11 | 15:34

En wat te denken van 300.000 euro voor onze zwarte koningin haar website? Wat zegt dat? In de middeleeuwen hadden hun hoofdjes voor nog niet de helft in het mandje gelegen met kroontjes en al. De dictatuur van de multikulturele elite kan dus nog veel verder gaan, betekent dus dat zij veel groter is, MONDIAAL, de rode revolutie heeft dus eindelijk wereldheerschappij geschapen? Het is volbracht, hoor ik Pechtrol opgelucht ademen...

zoisut | 16-09-11 | 15:29

Ik begin te begrijpen waarom Opstelten zoveel zorgen heeft over mensen met wapens, want als je daar in Utrecht woont dan kun je je blijkbaar het beste als zware crimineel gedragen want dan krijg je het meeste voor elkaar.

Svartal | 16-09-11 | 15:29

Ik blijf het herhalen: niets zo makkelijk als geld uitgeven dat niet van jezelf is.

Gootbalkoning | 16-09-11 | 15:21

Nu maar hopen dat ze avant garde designspul aangeschaft hebben, dat heeft tenminste nog restwaarde. Kan je van de meuk van een kantoorboerdozensjouwer niet zeggen, arbo goedgekeurd of niet.

Egerius | 16-09-11 | 15:15

@Dit klopt | 16-09-11 | 15:06
Ik ben er vier jaar weg. Toen werd er als een gek bezuinigd. Maar dat kan veranderd zijn.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 15:15

@Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:22 |
en hoe lang ben je er al niet meer geweest? en het klopt dat die stoeltjes van dutch originals zijn. kon ik zien toen ik hem weer rechtop zette

Dit klopt | 16-09-11 | 15:06

Een ingerichte werkplek voor 300 euri? Dat geloof je toch zelf niet Muts!
Èn als dat al lukt kan je het binnen een jaar vervangen.
Of zitten jullie bij GS op lege bierkratjes?

nogeentjedan | 16-09-11 | 14:45

Eurotokkie | 16-09-11 | 14:34

Bij een afmeting van 10x10 cm kan dat alleen maar iets als Azul Bahia o.i.d. zijn...

eerstneukendanpraten | 16-09-11 | 14:44

De kruk op de foto is een door Ikea gejat ontwerp van Alvar Aalto. Koop je het origineel, dan ben je ongeveer tien keer zoveel kwijt. Zo zal het ook met de ambtenaren zijn, hun afwerkplekjes moeten met designmeubelen worden ingericht.

Schandalig, waarom pikken we dit eigenlijk nog? Drie ton voor een website, acht ton voor een interieur en dan te horen krijgen dat iedereen de broekriem moet aanhalen.

Semolina Pilchard | 16-09-11 | 14:43

Tja dat krijg je. Toen ik nog in Driebergen woonde ging het als vanzelf gewoon harstikke goed met die parel aan de Lustwarande.

Hanxie | 16-09-11 | 14:43

das weer eens zakken vullen eerste klasse, de opdracht zal wel weer naar een neef of bekende gegaan zijn van iemand die in de gemeente een beetje positie heeft, lekker onder te tafel regelen dat er van de 8 ton der 1 of 2 terug komen in andere diensten in het voor deel van de besteller. of zoiets. das gewoon oplichterij. wie wil der bij mij een stoel bestellen van 10000 euries dies zeer ergonomisch en gezond, en je krijgt der een grsatis reisje bij ook nog :-). nix verkeerd toch? jik 10000 en jij een mooie stoel en het reisje tja das het smeer geld.

gider | 16-09-11 | 14:40

@necrosis | 16-09-11 | 14:27
Ook al is het vrij nieuw spul, het brengt bijna niets op. Men is al blij dat het gratis wordt afgevoerd. Vroeger ging het naar Oost Europa of Afrika, maar die willen die "oude" meuk ook niet meer hebben.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:39

@Teun van het Tuinpad | 16-09-11 | 14:38
Ok, no offence.

dan-b | 16-09-11 | 14:39

dan-b | 16-09-11 | 14:20
Ik lach om de tegel.

Teun van het Tuinpad | 16-09-11 | 14:38

Klein puntje vergeten. Die ambtenaren moeten ook ergens hun IT-faalacties op kunnen doen. Dus ook ~€1.000,- voor een mooie computer met Windows 98 en IE 3. Maal 186 is toch ook weer bijna 2 ton.

Teiltjes Tekort | 16-09-11 | 14:37

Ze hebben echter afgezien van die marmeren tegels voor 250 Euro per stuk dat dan weer wel.

Eurotokkie | 16-09-11 | 14:34

@Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:26
We hebben dit een keer uitgerekend voor een project bij KPN. Demonteren tafels, onderdelen naar fabriek. Beschadigde bladen vervangen. Poten evt. opnieuw spuiten. Terug sturen. Opnieuw monteren.e hebben het hier wel over systeemmeubilair, niet over een keukentafel!

Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:33

@Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:18
Uit ervaring weet ik dat verhuizen van 'oude' meubelen flink in de papieren kan lopen.
Bij nieuwbouw koop je nieuw, terwijl je meerdere opkopers een bod laat doen op de oude meubels.
Alleen vraag ik me af of gemeentes ooit hebben gehoord van 'tenders'.
Wellicht ben ik cynisch geworden maar ik vermoed dat vriendjes van 'politici' vaak de enige kandidaat zijn om 'die ouwe meuk' over te nemen.
En meestal gaat het om vrij nieuw spul.

necrosis | 16-09-11 | 14:27

Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:24
Dat is de dooddoener ja. Meestal hoeft het alleen maar een keer goed schoon gemaakt te worden. En niet door die 10 seconden finnen van een schoonmaakbedrijf.

Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:26

@Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:18
Je wilt niet weten wat het verhuizen en opknappen van oud meubilair kost. Kun je beter nieuw kopen.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:24

Hebben ze bij de gemeente nog nooit gehoord van de IKEA ofzo?
Sumeron | 16-09-11 | 13:01

Behalve de Pöang-serie, zit dit soort meuk bedroevend slecht, ook kastjes en bureaus vallen uit elkaar als je ernaar kijkt. (geperste houtsnippers/spaanplaat zuigen op constructief niveau namelijk harige apenballen)
Voor een bestuurlijk voorkomen is minimaal Hansen Møbler vereist. (Jammer dat Hans J. Wegner is ontvallen)
Rico van Bent Hansen zit toch echt wel beter.

mothersfinest | 16-09-11 | 14:24

slootschurftklootzak | 16-09-11 | 14:21
zou niet moeten kunnen. Boven de 300k moet het europees aanbesteed worden.

Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:23

@Dit klopt | 16-09-11 | 14:15
Ik heb 10 jaar bij ArboNed gewerkt en nog nooit een Gispen- of Eamesstoel gezien. Bovendien maakt Gispen al jaren geen bureaustoelen meer...
De oude Gispen stoelen zijn de zg. 'Dutch originals' van de gebr. v.d. Stroom.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 14:22

Als de overheid zaken met je wil doen dan moet je als bedrijf sowieso al 33%-50% bovenop de marktprijs zetten. Dat is omdat ze niet gewoon bestellen en even over korting onderhandelen...

Nee, je zit maanden tegen die grauwe zuurkoppen aan te kijken die wauwelen over duurzaam inkopen en je moet kilometers documentatie doorlopen en aan honderd richtlijnen voldoen.

Al die tijd en geld en energie die je daar in steekt is een groot risico, want ze moeten alles publiekelijk aanbesteden waardoor er tientallen concurrenten op inschrijven.

Kleinere specialisten vallen sowieso buiten de boot, ook al zijn ze beter en goedkoper, maar omdat ze niet voldoen aan absurde richtlijnen zoals dat je minimaal 100 miljoen euro omzet moet draaien voor een ordertje van een paar ton.

ZDEV | 16-09-11 | 14:22

Heeft de leverancier toevalligerwijs enige connectie met insider(s)?

slootschurftklootzak | 16-09-11 | 14:21

@necrosis | 16-09-11 | 14:14
Na een al? Geef me even de kans om het bij elkaar te schrapen.
*Na Biff heb ik blijkbaar ook Teun tegen me*
Maar goed, rekeningen worden altijd voldaan, anders klop ik aan bij Mariko.

dan-b | 16-09-11 | 14:20

Er is een vaste regel bij de overheid: nieuwbouw is nieuwe meubelen. Het is gewoon niet toegestaan om alle oude goede meubels mee te nemen.

Graaf van Egmont | 16-09-11 | 14:18

TheStef | 16-09-11 | 13:01
Feit: per werknemer gebruiken overheden meer M2 en duurdere kantoorinrichting dan bedrijven. Heeft niets met ARBO te maken, wel met decadentie.

ZDEV | 16-09-11 | 14:17

Ik gok op Herman Miller spullen. De Buma heeft spullen van dezelfde fabrikant staan.

Gok ik hier op ergomische spullen en weinig tot geen flexplekken.

SprechenSieDeutsch? | 16-09-11 | 14:16

En daar niet alleen. Als je een keer bij Arboned binnenkomt struikel je ook direct over een gispen of Eames stoel. Gebeurt dat niet dan heb je altijd nog kans dat je je bezeerd aan een scherpe rand van een 1200inch plasmascherm.
Willen is kunnen

Dit klopt | 16-09-11 | 14:15

Sumeron | 16-09-11 | 13:01
Ben je gek, dan moeten ze werken! Zelf spullen sjouwen en in elkaar zetten.
Hallo, dat is meer iets voor werkende mensen.

ZDEV | 16-09-11 | 14:15

@dan-b | 16-09-11 | 14:08
Hoezo virtuele rekening?
Na één aanmaning (die niet op tijd voldaan wordt) stuur ik Blackwater op je af.
*gnehehehehehe*

necrosis | 16-09-11 | 14:14

Ik ben een kleine zelfstandige en doe zo zuinig mogelijk met kosten maken en als dank wordt je onwaarschijnlijk gepeepeld door de belastingdienst en dan lees je zo'n bericht. Leuker kan ik het niet maken wel kwader.

Madahkantognie | 16-09-11 | 14:14

Bureaustoel van 80 pleuro? Dan ben je die parttimers gelijk kwijt met allerlei vage RSI en andere merendeels psychosomatische klachten. 800.000 is wel veel nog steeds. los van het bureaustoeltje en het pennebakje moet je denk ik toch al snel als je de inrichting van alle faciliteiten meetelt op minimaal €2.000 per werkplek rekenen.

soundwave070 | 16-09-11 | 14:14

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:23
lol

Teun van het Tuinpad | 16-09-11 | 14:12

En is dit met of zonder de kosten die de binnenhuisarchitect gerekend heeft? --"

MeneerJoost | 16-09-11 | 14:10

Oerkoendoe | 16-09-11 | 14:02

Helemaal waar. Hier in onze gemeente werd het hoofd gemeentewerken zeer ruim beloond door aannemers als hij weer eens een forse order doorgaf. Maar hij liep tegen de (spaar)lamp en is nu alles kwijt:
zijn kapitale villa
zijn gezin
zijn baan
zijn prima inkomen (zelfs zonder de extra's)
zijn maatschappelijke status

Misdaad loont dus niet altijd...

eerstneukendanpraten | 16-09-11 | 14:09

Ben ooit getrouwd geweest met een raamambtenaar in deze gemeente. Tenenkrommend aangehoord dat een afdelingsoverleg na de herindeling ingelast werd om de volgorde van naambordjes op de kantoordeuren vast te stellen... ik bedenk me nu dat deze exercitie dadelijk weer helemaal opnieuw moet in het nieuwe pand.

completelylost | 16-09-11 | 14:09

@Chris666 | 16-09-11 | 14:01
Doorgezakt van op te liggen slapen.

Che_cuevara | 16-09-11 | 14:08

@necrosis | 16-09-11 | 14:04
Weer wat geleerd. Elk jaar een beetje wijzer. Stuur de ook weer virtuele rekening maar op. Claim ik wel bij de gemeente.

dan-b | 16-09-11 | 14:08

ole guapa | 16-09-11 | 13:40

Dat is zo ongeveer de teneur van het TV-programma "Over de balk". Begin je spontaan te huilen, zo veel verspilling door de overheid...

eerstneukendanpraten | 16-09-11 | 14:06

@necrosis | 16-09-11 | 14:04
Alleen heb je nooit de tijd om die blauwe brieven zo hoog op te stapelen.
Na 2 brieven staan ze al wel op de stoep.

Che_cuevara | 16-09-11 | 14:06

@HetJongeGenie | 16-09-11 | 13:57
Het rolt helaas vaak de verkeerde kant op.

Che_cuevara | 16-09-11 | 14:04

@dan-b | 16-09-11 | 13:50
Als je die blauwe brieven lang genoeg opstapelt, kom je op een gegeven moment wel op de juiste zithoogte.
Scheelt je weer de aanschafprijs van een stoel.
En voor de broodnodige rugsteun zet je gewoon een stuk of 8 kratten bier (met volle flessen) op elkaar, eventueel met een kussentje ertussen.
En een bureau op maat (dwz: de goede hoogte) kun je zelf maken, met goedkoop materiaal wat er heel duur uitziet.
Maar voor tips ga ik toch echt kosten in rekening brengen.
Tenslotte ben ik niet gek.....

necrosis | 16-09-11 | 14:04

Ambtenaren lopen echt nooit een normaal bedrijf in, ze hebben geen idee van kosten en baten en niemand kan ze verwijten commerieel te denken.
Toch even nakiken wat de betreffende "beslisser" tijdens de volgende vakantie gaat doen. Ik weet uit eigen ervaring dat er flink wat corrupttie bij de overheid is. En dan niet alleen appeltjesgroene verliefdheid, maar gewoon voor die nieuwe auto.

Oerkoendoe | 16-09-11 | 14:02

Trouwens, was het oude meubilair van het vorige gemeentehuis opeens in rook opgelost ofzo? Of waren al die buro's en stoelen opeens kapot gegaan?

Chris666 | 16-09-11 | 14:01

Een goede stoel en bureau zijn veel duurder. Is ook verplicht lijkt mij tegen anti rsi enz. Reken dus maar 2000 per werkplek. Mijn bureau stoel kost alleen al 1200 en dat kan ik iedereen aanraden sinds dien veel minder rug en overbelastings klachten. GS leeft ook niet echt in het nu met de 220 per werkplek.

Niccolò_Machiavelli | 16-09-11 | 13:58

jeweetog .. geld moet rollen

HetJongeGenie | 16-09-11 | 13:57

@Chris666 | 16-09-11 | 13:50
heb je wel 614 ruggen verneukt.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:56

@relatief | 16-09-11 | 13:47
Daar moet je voor betalen.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:55

Mutsaerts.
800x een kudt-ikeastoel= 1600 jaarsalarissen aan legitiem ziekteverzuim.

Einde van de Domheid | 16-09-11 | 13:53

Tja, met een burgervader als Naafs weet je het wel. Al jaren niets doen aan hangtokkies bij de lokale Albert Heijn, maar wel je eigen ambtskamertje fijn meubileren. Ooit als de revolutie komt..

GVR | 16-09-11 | 13:53

800 ruggen uitgeven om de ruggen van 186 ambtenaren te sparen...

Chris666 | 16-09-11 | 13:50

@necrosis | 16-09-11 | 13:47
Ik ben "jammer genoeg" geen loonslaaf, maar wil je wel een virtuele stoel van 750,- aanbieden (ja virtueel), want heb het lastig genoeg met de blauwe brieven.

dan-b | 16-09-11 | 13:50

60% budget overschrijding is geen probleem voor een gemeente, want het is toch maar belasting geld.
Zo'n budget overschrijding is alleen een probleem in het bedrijfsleven.
Jullie laten lekker met jullie sollen, inwoners van de Utrechtse heuvelrug.

Hei-kneuter | 16-09-11 | 13:49

@Che_cuevara | 16-09-11 | 13:48
Ik ben er ook niet meer uit opgestaan, en nu is dat onmogelijk. Maar verder.. prima stoeltje.

Causa Sui | 16-09-11 | 13:49

Mijn kantoorinrichting heeft een rug of 10 gekost, maar ja ik ben dan ook geen ambtenaar natuurljk.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-11 | 13:48

@Causa Sui | 16-09-11 | 13:45
Als je er geheel bent ingegroeid heb je er te lang op gezeten

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:48

Ongetwijfeld verhoogd ook deze gemeente zijn heffingen naar de burger teo.
Als alle bewoners nou eens weigeren deze verhoging te betalen, maar dan ook echt allemaal.

zebikboss | 16-09-11 | 13:47

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:34
Ik mag dan wel een loonslaaf zijn, men verwacht bepaalde prestaties van me.
Dingen als "dat kan morgen ook wel" staan niet in mijn woordenboek.
En nee, ik zit niet op een stoel van €750....

necrosis | 16-09-11 | 13:47

Wat kost een werkplek op de GS redactie eigenlijk?

relatief | 16-09-11 | 13:47

Ik zit al twintig jaar op een hondertwintig jaar oud stoeltje, begon het vijftien jaar terug wel wat te voelen in de onderrug, maar ben er inmiddels geheel ingegroeid.
Gewoon een kwestie van aanpassen.

Causa Sui | 16-09-11 | 13:45

necrosis | 16-09-11 | 13:38
Dan zou ik de hele dag aan een koude kletser moeten denken!!!

ITEACHYOU | 16-09-11 | 13:44

WirMachenMusik | 16-09-11 | 13:42
Tja, bij de VVD zitten ze allemaal op rotsblokken ......

ITEACHYOU | 16-09-11 | 13:43

@hollandwar | 16-09-11 | 13:37
Dat krijg je als je Utrecht er bij neemt.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:43

Zal me niks verbazen als blijkt dat een zwager van de ambtenaar, die dit moet fiatteren, straks blijkt te werken bij het bedrijf die de meubels levert.

ITEACHYOU | 16-09-11 | 13:42

Hey Mutsaerts, die stoeltjes die jij voor ze hebt uitgezocht zijn voor PvdA'ers gewoon pauperdingen. Goed genoeg voor proleten oké, maar je denkt toch zeker niet dat socialistische bestuurders en hun hoogopgeleide MBO-ambtenaren, daar hun uitputtende taakopdracht om sinterklaas te spelen, op gaan uitvoeren?

WirMachenMusik | 16-09-11 | 13:42

De gemeente stimuleert de economie. Geld moet rollen, is het niet naar je toe, dan maar van je af.

oom Teun | 16-09-11 | 13:41

Hoeveel is nu eigenlijk dat aanbestedingsvoordeel? Dat maakt de gemeente niet bekend? En die Stichtse Courant gaat daar mee akkoord? Wat een bull shit. Welke zwaarwegende argumenten heeft de gemeente om dit niet bekend te maken? Dus als ik het goed begrijp was er 500K gereserveerd maar nu ze elders een voordeel hebben behaald, kan er nog wel 300K bij. Raar

ITEACHYOU | 16-09-11 | 13:41

Sorry voor dubbelpost, kreeg een servererreur

ole guapa | 16-09-11 | 13:40

@FoorbeeldViguur | 16-09-11 | 13:14
@chekaz | 16-09-11 | 13:29 |

Jullie wonen dus ook in deze gemeente. Geweldige plek om wonen, maar een abominabel slecht openbaar bestuur. Zelfs op de schaal van ambtelijke prutsers scoren we hier een -5.

Leegstaande en onverkochte voormalige gemeentehuizen, overbodige industrieterreinen, gesubsidieerd vertrek van zigeuners, financiële reserves die ineens op zijn, pleinen die 5 keer over budget gaan, het gaat maar door. En dit alleen een lijstje van de afgelopen 2 jaar.

ole guapa | 16-09-11 | 13:40

@FoorbeeldViguur | 16-09-11 | 13:14
@chekaz | 16-09-11 | 13:29 |

Jullie wonen dus ook in deze gemeente. Geweldige plek om wonen, maar een abominabel slecht openbaar bestuur. Zelfs op de schaal van ambtelijke prutsers scoren we hier een -5.

Leegstaande en onverkochte voormalige gemeentehuizen, overbodige industrieterreinen, gesubsidieerd vertrek van zigeuners, financiële reserves die ineens op zijn, pleinen die 5 keer over budget gaan, het gaat maar door. En dit alleen een lijstje van de afgelopen 2 jaar.

ole guapa | 16-09-11 | 13:40

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:29
Ik heb zelf voor een oliemaatschappij (geen Shell) gewerkt waar het ook niets mocht kosten.
Er kwam een nieuwe vent op de 'legal' afdeling werken en die was ruim 2 meter lang, zijn bureau was te laag.
Mijn oplossing: 2 balken van 80cm.lang en 8 cm. hoog onder de poten, en het bureau was hoog genoeg.
Onder zijn pc-scherm heb ik een leeg bierkratje gezet, I shit you not!!!!

necrosis | 16-09-11 | 13:38

Arbotechnisch is een stoel van 8 tientjes niet verantwoord natuurlijk. Doe alles maar x3 dan komt het al een stuk in de richting *proest*.

IMDNME | 16-09-11 | 13:38

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:34
Komt waarschijnlijk omdat er bij jou echt gewerkt wordt en dus intensief gebruik gemaakt wordt van de stoelen.
Dit itt tot de gemeenten die tropenuren maken.

dan-b | 16-09-11 | 13:38

€800000,- Daar koop je toch heel Utrecht voor ?

hollandwar | 16-09-11 | 13:37

@necrosis | 16-09-11 | 13:29

Ik vind niet dat dan-b een punt heeft. Het merendeel van de ambtenaren werkt wel degelijk net zo hard, of soms zelfs harder, als de meeste loonslaven (zeker die van grote bedrijven!). Dat ze bezig zijn onzinnig bureaucratie is de schuld van het systeem, niet van het individu.

O ja: ik ben geen ambtenaar.

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:37

@chekaz | 16-09-11 | 13:29
[Ik moest 4 jaar wachten en protesteren voor een nieuwe basisschool gebouw (het oude stond letterlijk op instortten), omdat er geen geld was. Tegen de tijd dat het er was, zat ik al lang en breed op de middelbare school.]

Protesteerde jij al voordat je naar de middelbare school ging? Een geboren SP'er, me dunkt!

Raad_maar_raak! | 16-09-11 | 13:35

Dit is inderdaad te gek voor woorden; maar hier wat er niet wordt bij verteld is dat hier vast ook de uren van de ambtenaren zitten die aan het project hebben gewerkt. (opstellen aanbesteding, inrichting van werkplekken, nadenken over bekabeling, etc) en de kosten van de uren van de meubelboer/verhuisbedrijf.
Het zou mij dan ook geenzins verbazen dat de totale inrichting (fysiek) nog geen 300k kost en dat de ander e 500k gaat zitten in uurloon (Ja, ook ambtenaren moeten tegenwoordig commercieel uurloon doorberekenen in hun werkzaamheden)

Druid | 16-09-11 | 13:35

Chris666 | 16-09-11 | 13:31

Had ik ook uitgerekend, slaat inderdaad nergens op...
Maar ach ja, de belastingbetaler heeft niets te zeggen over waar zijn zuurverdiende centen heengaan!

eerstneukendanpraten | 16-09-11 | 13:35

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:29

Ja klopt, ik kom inderdaad ook wel eens bij bedrijven waarvan je je afvraagt hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ik ben naar de Ikea gegaan en heb daar flink ingeslagen. Na 4 jaar voldoet het nog steeds prima. Alleen zijn de burostoelen wel erg snel minder. Daar hebben we maar wat meer geld aan uitgegeven.

Kantoormeubilair is gewoon schandalig duur als je het bij een kantoormeubilairhandel haalt.

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:34

@necrosis | 16-09-11 | 13:29

Ik word betaald naar prestatie, niet per uur, zoals de meeste loonslaven hier.

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:34

Gelukkig komt het in dit geval een keer ten goede aan het bedrijfsleven.

crk | 16-09-11 | 13:31

@Alfred E. Neuman | 16-09-11 | 13:14
Het probleem is dat diegenen die de offertes beoordelen het geld niet bij elkaar gewerkt hebben. Bij een bedrijf draait de directeur extra uren voor meer omzet, bij de staat is het gratis geld van de belastingbetaler.

_ranz | 16-09-11 | 13:31

@_ranz | 16-09-11 | 13:28
Ja, maar 800.000 / 186 is nog altijd 4300 euro's... Dus heel goedkoop is het écht niet.

Chris666 | 16-09-11 | 13:31

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:23
dan-b heeft een punt.
Ben jij zelf soms ambtenaar?
In dat geval: ben je inmiddels vrij, of zit je te F5'en in de tijd van de belastingbetalerT?

necrosis | 16-09-11 | 13:29

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:24

Ik werk voor een bedrijf waar het allemaal weinig mag kosten, en heel veel moet opleveren en nog sta ik versteld van de bedragen die er uit moeten worden gegeven aan dit soort zooi, die je toch echt nodig hebt. Laatst op een kantoor van de Shell geweest, het was net of ik het huis van Jan des Bouvier binnenliepen. Dat kostte zo EUR 3000/m2 minimaal.

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:29

Wat. de. Fack.

Ik moest 4 jaar wachten en protesteren voor een nieuwe basisschool gebouw (het oude stond letterlijk op instortten), omdat er geen geld was. Tegen de tijd dat het er was, zat ik al lang en breed op de middelbare school.

Dat geld zat namelijk in de bouw van het nieuwe gemeentekantoor voor gemeente Driebergen. Ze wisten op dat moment al dat ze binnen 2 jaar naar Doorn zouden verhuizen ivm een fusie van de gemeenten. In het gebouw in Doorn werd overigens ook nog eens een shitload aan geld gestoken.

Tussendoor ging er nog eens 6 Ton !! naar een stel roma die midden in het dorp stonden, in ruil voor hun vertrek. Geen enkele voorwaarde, gewoon: hier is een zak met geld, ga alsjeblieft even ergens anders staan.

Pas kreeg een ander stel zigeuners 5 ton als ze weg zouden gaan uit het dorp (zie PowNews), en nu gaat er 800.000 naar de inrichting van een gemeentehuis?

Jongens, in wat voor land leef ik eigenlijk?

chekaz | 16-09-11 | 13:29

Een bureaustoel van 75 euro? Als je daar 10 jaar op zit kun je AOW. Met een zittend beroep heb je een fatsoenlijke stoel nodig. En die beginnen volgens mij rond de 400 euro. MacBook erbij, widescreen, de nodige randapparatuur... Je zit zo aan de 2000-3000 euro p.p....

_ranz | 16-09-11 | 13:28

Opvallend dat alle ambtenaren gelijk weer de schuld krijgen, van veel mensen hier boven althans.

Stel je voor dat je ambtenaar bent en je moet daar werken..... dan kun je op verjaardagen helemaal niets meer zeggen...

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:28

ik kan me een zembla afleveringen herinneren waar een woordvoerder van de gemeente lachend zegt over de miljoenen kostende verbouwing van een gemeentehuis : " Ja, maar wij moeten toch voldoen aan de arbo norm"
en toen was voor hem de kous af.
Volgens mij deze:
zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.htm...

Weeraanmelden | 16-09-11 | 13:27

Hoe komen ze toch in hemelsnaam aan dat soort bedragen voor een paar meubeltjes....
Er zou eigenlijk een wet voor worden gemaakt die dat soort praktijken tegen gaat, of is de meubel handelaar in spe een vriendje van een ambtenaar????????

zebravink | 16-09-11 | 13:27

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:26
Zal ik niet meer doen, excuus.

dan-b | 16-09-11 | 13:27

Dit valt wel mee kantoormeubelen moet nou eenmaal aan eisen voldoen. Ik typ vanaf een kantoorstoel van €400 er zit niets bijzonders aan maar voldoet wel aan de arbo eisen. Het toetsen bord zelf staat op een bureau van €600. bestaat uit 4 poten met een triplex blad.

nielsn123 | 16-09-11 | 13:27

Het gaat hier natuurlijk wel om speciaal aangepast meubilair:
Bureaus met ingebouwde wekkerfunctie , zodat de slapende ambtenaar niet vergeet om vier uur naar huis te gaan,
Wekkerfunctie treedt ook in werking wanneer de 32 uur van de werkweek dreigt te worden overschreden,
Bureaustoel kan volledig plat, zodat er niet langer in onergonomische positie hoeft worden gedut,
Iedere ambtenaar krijgt de beschikking over een superdeluxe versnipperaar voor documenten die op verspilling en onkunde binnen de gemeente duiden,
State-of-the-art telefoon hoeft niet te worden beantwoord, burgers die bellen worden volledig automatisch naar een andere afdeling doorverwezen.

NickV2.0 | 16-09-11 | 13:26

@dan-b | 16-09-11 | 13:25

doe niet zo vervelend joh, zwitsal...

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:26

@Kopvod | 16-09-11 | 13:23
De overheid is verplicht tot een Europese aanbesteding. Maar je kunt natuurlijk je eisenpakket zodanig omschrijven dat het een Nederlands product wordt.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:26

@Dhr. Z. Wijn | 16-09-11 | 13:21
Die lieve kampers helpen zeker een handje.
Om het nodige mee te pikken.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:25

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:23
Ook ambtenaar? Goed afgesproken.

dan-b | 16-09-11 | 13:25

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:17 |
een centraal punt? dan is de kans groot dat er een kartel ontstaat van aanbieders.

cumshaft | 16-09-11 | 13:24

Iedereen zal wel weer flink tekeer gaan op mijn -knopje, feit is dat de ARBO tegenwoordig stoelen voorschrijft die voldoen aan bepaalde eisen (qua verstelbaarheid) aangezien geen enkel mens hetzelfde is.
Een goedgekeurde stoel kost inderdaad minimaal €750.
Waar ik dan echter weer van ga 'facepalmen' zijn diezelfde ambtenaren die thuis zo'n ouderwets (en veel te laag) computertafeltje hebben terwijl ze zitten op een bureaustoel van de Aldi.....
Thuis geldt de ARBO wet namelijk niet en is geld ineens belangrijker dan je lichaamshouding.
Liefst zouden ze thuis op een sinaasappelkist gaan zitten....

necrosis | 16-09-11 | 13:24

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:22

Ja ik weet het, heb zelf ook een kantoor en daar zitten mensen ook op stoelen, achter een buro.

Ben het met je eens heur ;-).

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:24

Die extra kosten zitten hem in het uitnodigen van een extern adviesbureau die moet beoordelen of het één en ander niet vloekt of discrimineert.

Maar goed, half dagje voor mij, ik heb weekend! Dat is, althans als de vrijmibo dit keer wel verschijnt. *nog steeds verwart is door vorige Vrijmibo-loze vrijdag*

Raad_maar_raak! | 16-09-11 | 13:23

@dan-b | 16-09-11 | 13:17

Zullen we gewoon even afspreken dat jij niet tegen mij lult? Fijn, bedankt.

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:23

Zolang de inboedel maar gekocht is bij een Nederlandse firma. Dat is goed voor onze economie, zeker in deze onzekere economische tijden.

Kopvod | 16-09-11 | 13:23

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:16

1 schuifdeurkast = EUR 1000,-
1 Bureautelefoon = EUR 140,-
profi vloerbedekking = EUR 40,- /m

En dan doe ik het nog heel sober.

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:22

Het is maar 8 ton. Plus die lieve kampers helpen echt wel ff een handje.

Dhr. Z. Wijn | 16-09-11 | 13:21

@Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:20
de moet natuurlijk en zijn.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:21

Ik werk aan een bureau uit 1978! En die zakt nog lang niet in elkaar. Waarom moeten die ambtenaren op zulk duur zitspul plaatsnemen? Kan dat niet wat goedkoper? Wat is er mis met het idee van: voordat je iets vervangt moet het oude eerst aan vervanging toe zijn??? Waarom vervangen we goede meubels??? Wat een gekheid. Is Aleid hier soms ook weer bij betrokken? Het zou me niks verbazen

Chris666 | 16-09-11 | 13:21

Al meer dan 5 jaar protesteren de inwoners tegen de nieuwbouw van het megalomane gemeentekantoor. Hier komen de duurste werkplekken per ambtenaar van heel Nederland. Omgerekend per ambtenaar kost één werkplek 111.818 euro. Denk daar maar een rustig over na en probeer de businesscase rond te krijgen....
Zie petities.nl/nieuws/ambtenaren-utrechts...

Al meer dan 5 jaar negeert het gemeentebestuur alle respons van de burgers. Formele inspraak, overlegorganen, petities, alternatieve ontwerpen, alles wordt terzijde geschoven om het ambtelijk prestige maar geen krasje op te laten lopen.

Tijd om een schandpaal in te voeren op het overigens ook qua kosten volledig uit de hand gelopen plein voor het cultuurhuis (waar ook elke instantie uit vertrekt, maar dat is weer een andere schandvlek).

ole guapa | 16-09-11 | 13:20

Kantoormeubilair moet nu eenmaal aan bepaalde eisen en aanbevelingen voldoen, bv. de praktijkrichtlijn NPR1813.
Geloof me goed meubilair voorkomt veel fysieke klachten de duur ziekteverzuim. (een dag verzuim: 300 euro).

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:20

Semi-overheidsclub gaat verhuizen --> kort tevoren nog nieuwe meubels kopen dus. Meenemen niet aan de orde --> zitten er mee omhoog.
Cadeau doen aan lokale ondernemer, mits die zelf zoveel ophaalt als maar kan. Ondernemer = ik = blij. Zeg dank aan U allen!

H. Drievuldigheid | 16-09-11 | 13:20

Allemaal zeer duur tropisch hardhout, naar wens van de lokale GL-fractie.

Kopvod | 16-09-11 | 13:17

@cumshaft | 16-09-11 | 13:15

Nee dat kan niet, meubilair e.d. moet via het NIC aangekocht worden.

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:17

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:15
Niet als de ambtenaartjes maar 4 uur per dag op de "werkplek" zitten.

dan-b | 16-09-11 | 13:17

@Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:15

Mee eens, aan de andere kant weten we niet wat ze er precies onder verstaan. Misschien zitten er wel serverkasten in dat bedrag verwerkt, of de koffiemachines, de plaatjes aan de muren, de vloerbedekking enz enz.

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:16

De extra kosten zitten in de schietstoel, zodat ze extra snel naar huis kunnen.

Causa Sui | 16-09-11 | 13:16

de broer/neef van de burgemeester of wethouder zal vast een meubelenzaak hebben. zo rolt de lokale politiek nu eenmaal.

cumshaft | 16-09-11 | 13:15

Een bureaustoel van EUR 80,- is leuk voor thuis, en dan kan-ie nog na 1 jaar worden vervangen. Bureau idem dito. Dat bedrag voor puur functionele dingen kan dus makkelijk worden verdrievoudigd. Neemt niet weg dan 800k iets aan de hoge kant is. Van mijn belastingcenten!

Biff Eagleburger | 16-09-11 | 13:15

Kijk eens, eindelijk m'n gemeente positief in het nieuws! En inderdaad, die 3 ton is een onvoorziene meevaller van de aanbesteding. Dus niks aan de hand mensen!

FoorbeeldViguur | 16-09-11 | 13:14

@klaas.heitinga | 16-09-11 | 13:10
Och... ik hoorde zaterdag een mooi verhaal van een vriend die met zijn bedrijf weleens te maken had met aanbestedingsprocedures van de overheid, als je prijs te laag is neemt de overheid je al niet serieus bij zo'n aanbesteding. Zijn tip was: Bij een opdracht voor de overheid de prijs verdrie- of verviervoudigen, alleen dan komt men in aanmerking voor de klus. De overheid denk: goh die is duur dus dat zal wel goed zijn.

Alfred E. Neuman | 16-09-11 | 13:14

@vetkleppert | 16-09-11 | 13:10
Afgezien nog van de schadevergoeding die hij gaat eisen.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:14

@klaas.heitinga | 16-09-11 | 13:10

Dat komt vooral omdat je als ondernemer het liefst niet aan de overheid wilt leveren. Tenzij je er flink aan kunt verdienen. De papierwinkel, het niet ter zaken doende geneuzel, de enorme hoeveelheid tijd die het kost en dan het feit dat je vaak maanden op je geld moet wachten.

Het is gewoon een trage, bureaucratische bende waar je mee te maken krijgt en dat moet betaald worden. Van je eigen geld, dat is het kromme...

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:14

*Uit betrouwbare bron: J. de Bouvrie aan de slag*
(/onzin mode uit)

dan-b | 16-09-11 | 13:13

@tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:09
Ik heb al rekening gehouden met 25% korting, hoor. Waarschijnlijk worden de meubelen via het NIC (Nederlands InkoopCentrum, vroeger RIB) ingekocht.

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:13

In elk geval weten ze nu bij GS welke werkplek Mutsaerts zelf graag wil hebben.

CoffeePatch | 16-09-11 | 13:13

Makkelijk geld uitgeven, "legaal" geplunderd van burgers.

_Libertariër | 16-09-11 | 13:12

Ambtenaren hebben dan ook wel goede stoelen nodig. Als je 8 uur per dag geen zak uitvoert dan wil je dat wel comfortabel doen...

da wizard | 16-09-11 | 13:11

zo zijn in deventer deze week de nieuwbouwplannen voor stadskantoor gepresenteerd, gelukkig heeft de krakersbeweging bezwaar aangetekend

hetluis | 16-09-11 | 13:11

Ik zie het al. De monitoren met ingebouwde airbag staan niet op het lijstje. En je wilt niet weten wat het kost qua arbeidsongeschiktheid als een ambtenaar ongelukkig terecht komt bij het in slaap vallen.

vetkleppert | 16-09-11 | 13:10

Tja. Ik verbaas me ook elke dag over hoeveel dingen kosten als de overheid ze bestelt. Bij mijn werkgever kost een deur in een (gips)muurtje hangen al gauw 1300 euro. Dat gipsmuurtje zelf neerzetten kost 10K. Een "audiovisuele installatie" (lees beamer, versterker, boxen, scherm) plaatsen kost 13K.

Er zitten goede onderhandelaars bij de overheid, maar ze staan niet altijd aan de kant van de belastingbetaler.

klaas.heitinga | 16-09-11 | 13:10

@Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:04

Ja, dat klopt wel, als je er 1 koopt.... dit zijn er 186

tisallemaalwatzeg | 16-09-11 | 13:09

@Reinaert | 16-09-11 | 13:05
Weet jij wel wat zo'n "verstuikte" rug kost?
En de stoelen moeten natuurlijk zo verstelbaar zijn dat hij/zij geen moeite hoeven te doen om op een verantwoorde wijze door het raam kan turen.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:09

Idontgiveafunk | 16-09-11 | 13:03 | + 0 -

Mwa, de helft ongeveer. Wel erg wenselijk als je de hele dag op je reet moet zitten.

John Dough | 16-09-11 | 13:09

Een bovengemiddelde prestatie van ambtenaren. Dat zie je niet vaak.

NickV2.0 | 16-09-11 | 13:08

Waarom heeft een gat als doorn überhaupt een gemeentehuis?

Parel van het Zuiden | 16-09-11 | 13:07

Ach, 300K is eigenlijk geen geld volgens d66.
Is het ook niet, niet van hun namelijk.
En 800k voor wat meubeltjes, zal wel niet van Ikea zijn dan.

Che_cuevara | 16-09-11 | 13:07

Beetje bureaustoel doet € 1000,- bureau 2 x de prijs, wat snuisterijen erbij lampen etc. kom je al sneller een eind verder dan die pauperzitjes van 8 tientjes.

Dr.Thorvaldt | 16-09-11 | 13:06

We hebben helemaal geen begrotingstekort. Ze geven uit als gekken!

Kalaforni | 16-09-11 | 13:06

Iets met schopstoel mompelen doet...

c.onjo | 16-09-11 | 13:06

@TheStef | 16-09-11 | 13:01

Ook dat. Ergonomisch verantwoorde bureaux waarop en waarachter het goed hangen en lanterfanten is.

Want zo'n ambtenaar is breekbaar als porselein natuurlijk.

Reinaert | 16-09-11 | 13:05

Ik denk dat ik er maar om moet gaan lachen....

de reaguurbuur | 16-09-11 | 13:05

Zeker de film Independence Day niet gezien? Nederland heeft gewoon ook een superduur ondergronds lab met daarin een UFO. En ja, dat onderzoek moet ook gefinancierd worden

Merkava | 16-09-11 | 13:04

Voor een fatsoenlijke bureaustoel ben je al gauw 500 euro kwijt, een instelbaar bureau ook ca. 500 euro, een roldeurkast 1000 euro, dus 2000 euro per werkplek is heel normaal!

Jeff Hawke | 16-09-11 | 13:04

Ik denk dat de kosten zitten in de met vloeibaar goud gevulde vulpennen of de bureaustoelen met ingelegde diamantjes. Ik stel voor dat de ambtenaren elk 10% salaris inleveren en doorwerken tot hun 75ste. Wat een kneuzenkermis.

Charles Bukowski | 16-09-11 | 13:04

Tja, Utrecht. Kijkt er nog iemand raar op ?
Volgende artikel please.

Koninging Beatricks | 16-09-11 | 13:03

Ambtenaren.. *zucht*

Zeeland | 16-09-11 | 13:03

Een beetje ambtenaar zit natuurlijk niet op een stoel van minder dan 1k

Idontgiveafunk | 16-09-11 | 13:03

Het doordraven van arbo-richtlijnen.

TheStef | 16-09-11 | 13:01

Ach, het is maar geld!

Anders zou het toch maar in Griekenland terecht gekomen zijn dus eigenlijk moeten we deze dappere gemeente dankbaar zijn!

Reinaert | 16-09-11 | 13:01

Hebben ze bij de gemeente nog nooit gehoord van de IKEA ofzo?

Sumeron | 16-09-11 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken