Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diederik Samsom: straatcoachwetenschapper

shab.jpg Mocht u in Amsterdam-Slotervaart wonen en zich afvragen wie toch die meneer bij u in de straat is die de hele tijd in zichzelf moeilijke formules over kernenergie loopt te brabbelen: Dat is PvdA-vleespet Diederik Samsom. Het Kamerlid is al een jaar in het diepste geheim straatcoach in 020-gaza. Om het gevoel van onveiligheid van voormalige PvdA-stemmers burgers zelf te ervaren besloot Samsom zich aan te melden als buurtcoach. Weerbestendig windjack aan. Communicatie-oortje in. En coachen maar die straat. Vandaag deelt Samsom zijn bevindingen in NRC. En om de clou gelijk weg te geven: Samsom heeft alle vooroordelen over Marokkaanse klootzakjes bevestigd gekregen: “Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt. Die filmpjes op sites als GeenStijl, met dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken. Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. (…) Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.” Oplossingen moeten volgens Samsom worden gezocht in een “lichamelijke of verbale draai om de oren”. Of Samsom zelf meppen gaat uitdelen (was hij al in 2008 van plan) is niet helemaal duidelijk. Maar we gaan na deze "onthutsende ervaring" van Samson ongetwijfeld een heeeeel ander PvdA-geluid horen: “Ik zal niet zo snel meer denken, dat valt vast mee, als mensen klagen over overlast.” Nou ok, fair enough. Dan zullen wij niet meer zo snel denken: tjeeemig wat een open deur. Dit was toch al jaren bekend?

Reaguursels

Inloggen

@vanhetgoor: zinvol is het wel. Als je een probleem ondervindt (doorleeft..) ga je er waarschijnlijk mee aan de slag, omdat je je beter kan invoelen in de slachtoffers.

Daarvoor hoef je niet zó lang mee te doen (doet-ie waarschijnlijk ook gewoon uit zijn maatschappelijke principes; en hij heeft er natuurlijk niet weken gelopen om alleen deze conclusie te trekken), maar zin heeft het dus zeker wel!

M-Bozz | 16-09-11 | 16:30

Diederik Samsom heeft iets bemerkt en hij zegt nu iets. Hij mag er dan een jaar voor undercover zijn geweest, maar erg zinvol is het niet. Alles wat hij gedaan heeft werd al gedaan, en nog steeds net als voorheen allemaal zonder succes. Daar heeft hij dus niet aan toegevoegd of bij gedragen. Het is allemaal nog net zo labbekakkerig als voorheen. Ook heeft dit PvdA kamerlid geen opzienbarende nieuwe inzichten gekregen. Alles wat nu óók door Diederik Samsom wordt verkondigd was reeds lang bekend. Niet in kringen van de mensen die er aan moeten werken, maar het was bekend bij de man in de straat, de opa's in het park en de oudere dames met de boodschappentassen.

Het enige dat nu door Diederik Samsom is komen vast te staan is het feit dat noch de PvdA noch de kamerleden van de PvdA luisteren naar wat er bij het volk leeft. Als men dat wel had gedaan dan zo de PvdA er niet zo slecht voor staan. Dan zou er geen SP zijn geweest. Dan zou er geen PVV zijn geweest, want als men heel goed naar de partijpunten en het stemgedrag van de fractie van de PVV kijkt dan is men géén VVD, maar meer een middenpartij, wèl vóór vrijheid maar óók sociaal. Als de PvdA zijn werk had gedaan, als de PvdA zou hebben geluisterd naar de kiezers dan wist men dat er problemen zijn met Marokkaanse jongeren. Maar men luistert niet. Daarom zijn de socialistische kiezers naar de SP gelopen. Daarom voelen heel veel sociaal democraten zich heel goed thuis bij de PVV, omdat Wilders verkondigt wat heel veel mensen gevoelsmatig aanvoelen. Die mensen hoeven niet één jaar als straatcoach te werken om te weten dat de samenleving in de grote steden aan het verrotten is. Dit hele gezeik van Diederik Samsom is niet meer en niets minder dan een bewijs dat ze het bij de PvdA totaal niet begrijpen waar het probleem vandaan komt.

Gisteravond was Diederik Samsom op TV en aan de zelfde tafel zat op Roué Vergeer en hij stelde een hele directe vraag die de spijker op de kop sloeg. Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar Roué Vergeer is een verstandige jongen. Waar het op neer kwam was dat hij zich er over verbaasde dat er vaders zijn die niet weten wat hun zoons uitspoken. En ligt daar niet de basis van het hele probleem? Een Surinaamse vader die houdt van zijn zoon en hij bestraft hem als hij zich misdraagt. Dat doen Nederlandse vaders net zo! Een Surinaamse zoon probeert zijn best te doen, uit liefde en respect voor zijn vader. Maar een Berber ziet een zoon slechts als bezit, en dat deze zoon daarom aan hem respect moet tonen. En dat respect gaat niet verder dan het gezichtsveld. Daarom misdragen jonge Marokkanen zich altijd als hun vader niet in de buurt is. Het gebrek aan opvoeding tracht men te compenseren met de Mohammedaanse hypocrisie. En nog willen de PvdA & Diederik Samsom volhouden dat het geen islamitisch probleem is!

vanhetgoor | 16-09-11 | 14:32

"Even kijken of de gewone man wel gelijk heeft"
Ongeveer vijftien jaar te laat…maar goed. Daar zijn het gewone mannen voor.

Biep | 16-09-11 | 12:48

de melkboer | 16-09-11 | 08:53 | + 0 -
fysiek is volgens mij weinig mis met het straattuig.

swift1.6 | 16-09-11 | 11:27

de melkboer | 16-09-11 | 08:53 | + 0 -
fysiek is volgens mij weinig mis met het straattuig.

swift1.6 | 16-09-11 | 11:27

Waarom zegt die leuter dan niet wat gewoon wat er dringend nodig is...?! Heropvoedingskampen onder leiding van aftuigcoaches die er op toezien dat het zooitje ongeregeld niet alleen mentaal maar ook fysiek worden klaargebeukt voor een kansrijke toekoemst.

de melkboer | 16-09-11 | 08:53

Samsom.

De eerste PvdA'er die nog een beetje hart heeft voor de politiek en het oplossen van relevante (urgente) maatschappelijke problemen. En die ondanks zijn grote intelligentie toch niet wereldvreemd is.

Ben benieuwd wat de PvdA er nu mee gaat doen. Ook de multiculturele droom tot onhaalbare utopie verklaren?

PS Heeft iemand nog een pdf'je van het volledige artikel?

M-Bozz | 16-09-11 | 08:43

De pvda en de vara zijn erger dan reli-fundis. Zelfs in een programma als dwdd wordt je lastig gevallen met het maakbaarheids idee. Ik kan er eigenlijk niet meer naar kijken, ben afgehaakt.

Onderbuik | 16-09-11 | 08:43

Samsom.

De eerste PvdA'er die nog een beetje hart heeft voor de politiek en het oplossen van relevante (urgente) maatschappelijke problemen. En die ondanks zijn grote intelligentie toch niet wereldvreemd is.

Ben benieuwd wat de PvdA er nu mee gaat doen. Ook de multiculturele droom tot onhaalbare utopie verklaren?

PS Heeft iemand nog een pdf'je van het volledige artikel?

M-Bozz | 16-09-11 | 08:43

Mon Dieu, gaan we het 4 dagen voor Prinsjesdag 2011 nog ooit eens meemaken dat een PVDA'er wakker wordt en de waarheid onder ogen ziet?!?!
Ik zeg beybey Jobberdefloppie met z'n thermoskan thee

rooiebosduivel | 16-09-11 | 08:42

Een tenenkrommende passage uit dat interview:
"De telefoonschuld wordt gesaneerd".
Dus als ik het goed begrijp kunnen ZIJ straffeloos schulden maken en zitten wij, de 'brave burgers', voor jaren vast aan onze (en hun) schulden!
Het moet GVD niet gekker worden, zeg!
Ik ben al jaren bezig om uit de schulden komen, en dat 'etnisch' tuig scheldt m'n vriendin uit voor 'hoerrrrr', om vervolgens met hun faktuurtje naar de soos te lopen.
De waanzin ten top!

RechtsDragend | 16-09-11 | 08:38

Heeft omroep Max de vara eauvergenomen ?

Geheimrat Schultz | 16-09-11 | 08:37

Dat ze Wereld nog steeds als maakbaar zien bij de PvdA was gisterenavond bij P&W weer duidelijk te merken. Bij die partij leven ze dus nog gewoon in de jaren zestig.

me,myself and IK | 16-09-11 | 08:29

Wasdah? | 15-09-11 | 23:37
Inderdaad, geen verschil met het bagatelliserend geleuter van twintig jaar geleden.
Onverbeterlijk die combinatie P&W/PvdA. En dachten wij eventjes dat die neppige kale hypocriet een spleetje licht had gezien. Noppes, nep, gewoon weer de alombekende PvdA-volksververlakkerij.
En dan dat Arschloch Pauw nog: "... de PvdA heeft nog steeds ONTERECHT de naam dat ze straatboefjes niet hard aanpakt...".
Een nationaal schandaal dat zulke volksverlakkers nog steeds meer dan 10 zetels in de peilingen hebben.

WirMachenMusik | 16-09-11 | 03:25

Wederom een typisch gevalletje van symptoombestrijding. Waarom wordt het probleem niet gewoon bij de ouders neergelegd? Dit is kinderopvang 2.0

Epibrateur | 16-09-11 | 01:51

@ reppert | 15-09-11 | 23:44
Klopt. het viel mij ook tegen. hoewel.... hij is en blijft PvdA-er.
De Islam werd helemaal niet genoemd als mogelijk probleem t.a.v de specifieke criminaliteit van de Marokkanen. En daar zit toch echt een deel van de problematiek. Immers vrouwen zijn duidelijk ondergeschikt aan de mannen. En niet moslim zijn is meer dan fout en ben je een soort hond voor ze.
Dus dat hele gebeuren van diederik gaat als een nachtkaarsje uit en over. Er zal weinig veranderen

Gemeen Mosje | 15-09-11 | 23:53

Gemeen Mosje | 15-09-11 | 22:39

A) Hij heeft iets gezegd wat we al sins 1990 wisten.
B) PVDA is stemmen kwijt onder de Marokkanen.
C) Gelul over slavernij enz enz

reppert | 15-09-11 | 23:44

-weggejorist-

Wasdah? | 15-09-11 | 23:37

Diederik komt zo in Pauw enW.... op tv. ben benieuwd wat hij daar gaat zeggen.
Als snel zal hij bedreigd gaan worden denk ik zomaar na de uitzending

Gemeen Mosje | 15-09-11 | 22:39

très cool | 15-09-11 | 15:25 | + 5 -
komt ook wel een beetje doordat we hier in NL over alles zeiken om het minste of geringste.

swift1.6 | 15-09-11 | 21:57

Tjieezus, ik had het net zien staan.
"Samsom: Marokkanen hebben monopolie op overlast"
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/31...
Volgens mijn hadden een Pim Fortuyn en een ander iemand van de Partei van den Afgunst (die van de "Kutmarokkanen") het hier ook al over een 10 jaar geleden.
.
Eerst houdt ie een gloeiend betoog Vóór Kernenergie waar je het als weldenkend, hardwerkende Nederlander enkel mee eens kon zijn.
En nu dit weer.
Is ie in de Oude Traditie van de Partei van de Afgunst weer eens lekker bezig met demagogische, populistische toneelstukjes of gaat dit werkelijk ergens over ?? kun je je af vragen.

said_fred | 15-09-11 | 21:39

-weggejorist-

Wasdah? | 15-09-11 | 21:29

PFFFFFFF wordt er ook 1 wakker.

pietnederwiet | 15-09-11 | 21:28

En DiDi: wat zou er in die Marokkanen koppen omgaan dat ze zo doen?

sog-pentagon | 15-09-11 | 21:21

Samsom is de enige goede PvdA-er.

Oei Goor | 15-09-11 | 20:49

Heeft Bert (die pvda baas) al gereageerd hierop?

Dol op Post | 15-09-11 | 19:52

Uitstekend werk, Diederik!
Wat ga je met de resultaten doen?

hotmint | 15-09-11 | 19:39

Zozo, onze Diederik durft het te hebben over "en etnisch monopolie". Is me dat even een stigmatiserende en racistische uitspraak! Of nee, de woorden komen van links en dan is de lading plots een andere natuurlijk. Dom van me.

Schoorsteenveger | 15-09-11 | 19:22

Nog eentje voor ik definitief ga musiceren:
Maar tòch Diederik, een deal: als jij je namens de PvdA excuseert bij al die mensen die voor veel minder dan het door jou gebruikte predicaat 'etnisch' decennialang, door je politieke companen zijn weggezet als racist, fascist, xenofoob, dommerik en nog wel wat meer, willen we voorlopig geloven in de oprechtheid van je ommezwaai.
Mij persoonlijk maakt het trouwens niet uit of je je excuseert, ik heb me sowieso nooit wat aangetrokken van die scheldpartijen.

WirMachenMusik | 15-09-11 | 19:19

Samson had zijn uurtjes in netwerkborrels kunnen vullen met het uitleggen hoe het nou zit met de fysica maar gaat in plaats daarvan een jaar lang met zijn poten in de modder staan. Dan mag je met recht roepen wat je hebt ondervonden. Jaja, een comment over een PvdAer zonder een spoortje cynisme. Pigs can fly.

mokum4all | 15-09-11 | 19:18

Of is dit de nieuwe campagne stratgie van de partij die ze op de heidagen hebben bedacht. Vragen Vragen.

denoorman | 15-09-11 | 19:14

Als didi dit zegt als (ex) wetenschapper dan kan het alleen maar waar zijn. Vragen rijzen. Gaat Didi ook Tofuk vertellen dat hij en zijn broertjes alleen maar ellende veroorzeken? Gaan Spong en consorten een proces beginnen wegens haatzaaien, discriminatie en het wegzetten van een gehele bevolkingsgroep?? Vragen Vragen

denoorman | 15-09-11 | 19:12

Beste Diederik,

Je Greenpeace en PvdA affiliatie stuiten me tegen de borst, maar dit is een verdraaid aardige actie van je.

Nu maar hopen dat het de PvdA geen extra zetels gaat opleveren. De PvdA is en blijft de meest onzalige partij die dit land ooit gekend heeft, tenslotte.

Professor Superhirn | 15-09-11 | 18:55

Nu nog de rest van al die corrupte plucheklevende babyboomerts, baantjes -en comissiejagers, scheefwoners, ivoren toorenaars en subsidieslurpers ervan overtuigen binnen centrumlinks.
Wel al +1 voor Diederik Samsom, die durft dus wel vuile handen te maken, en zich in het leven van Jan met de pet/ Sam met de keppel/Achmed met de doek te verplaatsen, met u in de PVV verdubbelt het iq.

mothersfinest | 15-09-11 | 18:50

Ter afsluiting dan even: is het niet aandoenlijk hoe die JOOP-stumperds met hun minnetjes en stompzinnige plempsels, denken hun bovenbaasjes te kunnen beïnvloeden?
Zou me niet verwonderen als er tussen die persuasieve anti-talenten zelfs wat zitten die ook nog denken dat ze ooit voor 350 euro per uur bij een reclame- of PR-bureau kunnen gaan werken.

WirMachenMusik | 15-09-11 | 18:25

Islamofiel | 15-09-11 | 18:08


Correct.
Maar in feite gebeurt er nu al in Nederland wat er ook gebeurt met de basjeej (spelling kan verschillen) in Iran of in Irak, met de genoemde Taliban en Janjaweed.

De jongemannen zijn gewetenloos, wreed en ziedend van razernij: ideaal om als voetvolk in te zetten en terreur te zaaien, zodat de hoger geplaatsten hun zin kunnen doordrijven.
De straatmocro's in Nederland hebben een sterk ontregelende functie, maar bij de PvdA heeft dat fantastisch uitgepakt. Zie wat de islamitische troepen allemaal al hebben bereikt en gevestigd, en dat alleen om die mocro's enigszins in het gareel te houden.

Het is een tactiek. Eentje die we ook onder in Florence zagen ten tijde van de Medici; de geestelijken grepen de macht en die klotegozers op straat gedroegen zich onder hun supervisie als eersteklas hufters, om de welvarende en ontwikkelde elite totaal te ontregelen en het leven onmogelijk te maken.

Dat tuig in Irak, Iran, Afghanistan en Soedan gaat natuurlijk nog een stuk verder - die verkrachten, martelen, terroriseren, dat is bij de konijnen af. Maar voor de geestelijken zijn ze buitengewoon bruikbaar.

Shalome | 15-09-11 | 18:19

-weggejorist-

hansvanvoren | 15-09-11 | 18:17

Benieuwd waar die stemmen van verbolgen finnen terecht gaan komen. Niet dat ik vermoed dat er veel zijn die Didi zullen lezen, maar met hun favoriete wapen voor intellectuele oorglogsvoering, het mobieltje, zullen ze vast een groot bereik halen.

WirMachenMusik | 15-09-11 | 18:10

Natuurlijk is de Islam wél betrokken. Het is een tribale godsdienst.
Tribaal betekent dat je nooit iemand laat vallen en solidair met hem bent als de boze buitenwereld hem lastig valt. Dus komt ook de officiële Islam met allerlei ontschuldigende verhalen waaruit blijkt dat het onze schuld is. Die gasten zijn slachtoffer van onze discrimminatie, racisme, intolerantie en xenofobie. Dat geloven ook heel veel goedwillende Nederlanders. Dat betekent dat ze van twee kanten te weinig 'lik op stuk'krijgen en omdat de Marokkaanse gemeenschap weet dat Nederland niet op tribalistische wijze terug slaat. Ze lachen om onze 'pedagogische'aanpak.
De Marokkaanse gemeenschap corrigeert onvoldoende. Die gassies zijn straks bruikbaar als er oorlog nodig is. Dat gebeurt overal. De Taliban en Janjaweed (uit Soedan) bestaat voor een deel uit dat soort gasten.

Islamofiel | 15-09-11 | 18:08

*mompelt iets over politici en draaien*

Eeuwige_Student | 15-09-11 | 18:03

20 jaar te laat PVDA. Om te huilen. Schaam jullie voor 20 jaar de andere kant opkijken, vergoelijken, ontkennen en gedogen. De schade die jullie de maatschappij hiermee berokkend hebben is gigantisch ! Schaam jullie.

Rest In Privacy | 15-09-11 | 17:56

Ik vertrouw die Samson niet, en die vleespet van hem is niet halal.
Eerst zien en dan geloven.

Onderbuik | 15-09-11 | 17:56

Is dat de Catch-22 van Amsterdam? Ja dus.
Óf de islam met al zijn beperkingen en tekortkomingen zegeviert, óf het zijn losgeslagen hufters.

Meer smaken zijn er niet. Godskolere, wat een bedroevende puinhoop met een inktzwarte toekomst.

Leuk dat Samson hier een lansje breekt voor de bekeerdriftige zendelingen van de maanziekte.

Shalome | 15-09-11 | 17:53

@ Deus Absurdia | 15-09-11 | 17:00
Daar hebben we jouw vriend en gedoger Wilders voor. Maar helaas. Hij is alleen nog maar in Helmond thee wezen drinken.

goedverstaander | 15-09-11 | 17:45

Vlucht naar voren! Maar wel nog even de PVV opzij duwen met 'het is niet de islam.
Nou ja ik begrijp het wel, als hij dat niet zo expliciet had toegevoegd kon hij zijn PvdA-toekomst helemaal inpakken.

WirMachenMusik | 15-09-11 | 17:45

Samson ziet het licht

rosher | 15-09-11 | 17:38

Heeft deze randdebiel dan jaren zijn oogkleppen op????

baanaru | 15-09-11 | 17:37

Om die reden snap ik het gemekker over de islam ook niet. De jongens die naar de moskee gaan, zijn niet degene die voor mijn deur jointjes lopen te paffen. Maar goed, gewoon blijven zeuren over een of andere imam en de klootzakjes lekker hun gang laten gaan. Dat is blijkbaar wat het Nederlandse volk wil.

BlitzFlicker | 15-09-11 | 17:37

StijlVoorover,
You are damn right, you are.

Bart_Bart | 15-09-11 | 17:31

Vleespet Samsom kan zich opmaken voor een voortijdige exit uit de PvdA-gelederen. De PvdA gaat echt niet haar huidige en toekomstige stemmers schofferen. Wait for it.

Rest In Privacy | 15-09-11 | 17:28

Boomschade | 15-09-11 | 17:14 |
Dat zal wel een klap geweest zijn tegen die boom ander zou je jezelf wel herinneren dat Mi Lei Vos van die groene maffia was.

Hanxie | 15-09-11 | 17:28

Mindy | 15-09-11 | 16:44 |
Klein Casablanca of klein Jakarta... het is hoe dan ook een pauperwijk.

Anders nog? | 15-09-11 | 17:26

"Niet alleen door ouders of politieagenten, maar ook door andere volwassenen in de wijk. "

Ja, ja. De politieagent vertrekt na de overlast weer uit de wijk, maar jij als mondige volwassene zit nog steeds in die wijk met al die klootzakjes die je even daarvoor nog zo verbaal om de oren hebt geslagen. Dan duurt het wellicht nog een paar uur, maar dan liggen ook echt alle ramen uit je doorzonhok.

FrankVeer | 15-09-11 | 17:25

Deus Absurdia | 15-09-11 | 17:05
Geert Wilders heeft jaren op Kanaleneiland gewoond. Tot het voor hem te gevaarlijk werd.

Hanxie | 15-09-11 | 17:23

Jammer dat een politicus tegenwoordig ongeloofwaardig is als hij van partij wisselt. Ik zou dat overigens voortschrijdend inzicht noemen.
Als het wel had gekund had Samson met zijn nieuwe inzichten wsl het liefst van partij geswitchst.

Bart_Bart | 15-09-11 | 17:18

Roepm het all een tijdje; Diederik Samsom is een goede PvdA'er.
Maar ja, door de oude PvdA garde op een plaats gezet waar hij moeilijk van af komt en de ouderen blijven aan het pluche plakken.
Als Diederik het van Job overneemt kan hij op mijn steun rekenen. Zet Mi Lei Vos dan als plaatsvervangster. Die twee vormen een goed duo.

Boomschade | 15-09-11 | 17:14

@ Haarkopje | 15-09-11 | 17:07
Waarom is Samson nu de nieuwe nieuwe Hitler geworden dan?

Pa Cartwright | 15-09-11 | 17:14

@ Vaus | 15-09-11 | 16:47 |
Dat zou je idd bijna denken! De realiteit is dat het WEL alles met de (islam)cultuur te maken heeft, en niet met de etniciteit.

Bart_Bart | 15-09-11 | 17:13

"Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt" is na jaren wonen in Amsterdam West ook mijn ervaring.
Het is veel meer een cultuur dan geloof dat de boel verziekt. Antillianen zijn doorgaans geen moslims, maar zijn net als Marokkaantjes oververtegenwoordigd onder het straattuig.
Aanpakken dat tuig. Moslim, Tokkie, of anderszins...

ZegMaar | 15-09-11 | 17:11

En morgen gaat Diederik de vooroordelen onderzoeken dat de aarde rond zou zijn.

Flapdas | 15-09-11 | 17:10

Spuit elf geeft ook nog modder.

Teiltjes Tekort | 15-09-11 | 17:10

Het lijkt mij duidelijk dat diederik Samson nu de nieuwe nieuwe Hitler is geworden. Staat er al een cartoon op Joop.nk?

Haarkopje | 15-09-11 | 17:07

ben benieuwd wanneer Geert eens gaat lopen rondkijken in 'de buurt'. Ik vraag me nog steeds af op basis van welke ervaringen hij zo nodig ervaringsdeskundige is geworden..:)

Deus Absurdia | 15-09-11 | 17:05

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:48
Yep en wel zo veilig.

Graaf van Egmont | 15-09-11 | 17:04

Goede actie, iets geleerd. Oogkleppen af, goed bezig!

Slappehap | 15-09-11 | 17:03

Prima Samson .. weet je nu wat normaal Nederland al jaren weet.. maareh,, wanner krijgen die klootzakjes, Marokkanen EN Tokkies gelijk, er dan verbaal en lichaamlijk van langs? Wanneer gaan we dan schoonmaak houden?
Ik bedoel we kunnen op de crisis wachten en kijken hoe het vullis vanzelf uitsterft door geldgebrek, maar ik heb eigenlijk niet zoveel geduld..

Deus Absurdia | 15-09-11 | 17:00

Die bocht heeft veel en veel te lang geduurd. En is bovendien op grond van de ervaringen met die op apegapen liggende partij te makkelijk te verklaren als opportunisme. Heel moeilijk dus om er ook zelfs maar een beetje geloofwaardigheid, aan vast te hechten.

WirMachenMusik | 15-09-11 | 16:57

Tis een begin en het begint met het probleem te benoemen door een linkse bron zodat niet rechts verweten kan worden xenofoob te zijn. Stap 2 is een andere aanpak dan al datgene wat ervoor geprobeerd is.

martijn6421 | 15-09-11 | 16:57

"Des te geloviger hoe minder last". Aldus fatass Samson.
Aan me hoela Diederik. Dat schuim krijgt de zege mee van de imam en het moskeebestuur. Die hebben alle belang bij sociale onrust en maatschappelijke ontwrichting. 'Islamisering' heet dat, weet je nog?

Hanxie | 15-09-11 | 16:53

Misschien moet die badmuts eens met Flop gaan praten. Zelfs in zijn periode als slechtste burgermeester ooit heeft hij dit nooit opgemerkt. Wat een prutser.
Als Didi de boel overneemt bij dat linkse zooitje kunenn ze wellicht een paar zeteltjes afsnoepen van de linkse concurrentie.

denoorman | 15-09-11 | 16:50

Nu nog een onderzoek van Diederik, naar de oorzaak van het feit dat hij met zijn PvdA dit nu pas constateert terwijl de rest van Nederland dit al 25 jaar weet.

louis6227 | 15-09-11 | 16:48

@ Graaf van Egmont | 15-09-11 | 16:23
Aldus hou jij het liever bij zaniken aan de zijlijn. Helder.

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:48

Het moeilijke deel gaat zijn; de andere pvda leden te overtuigen dat het echt trammelant op straat is. Echt waar en het knuffelen hielp echt niet !

Troost J.E. | 15-09-11 | 16:47

Begrijp ik goed dat de heer Samson suggereert dat het criminele gedrag van Marokanen een gevolg van hun ras/ethniciteit is? Nogal gewaagde stelling.

Vaus | 15-09-11 | 16:47

Nou doet Samson zonder Gert iets wat politici vaker moeten doen volgens velen is het nog niet goed en wordt ie door de pessimisten hier compleet afgebrand. Hij heeft gehoord en is zelf gaan ervaren en vervolgens velt hij een hard oordeel over de bevolkingsgroep die hier debet aan is. Dit zouden eigenlijk alle politici moeten doen. En dan niet zo'n werkbezoekje (met of zonder chauffeur) van een halve dag en dan allerlei onwaarheden en mooi weer praatjes vertellen. Hier heeft Samson zonder Gert gewoon prima onderzoek gedaan. Nu de plannen nog... dat wel.

Datzegiktoch | 15-09-11 | 16:46

Als een PVV-er zoiets zegt dan is hij een racist/facist etc. etc. Nu zegt een pvda-er hetzelfde en wordt meneer nu serieus genomen door de NOS, Volkskrant, en andere linkse partijen?

meneer Q | 15-09-11 | 16:46

We mogen dus concluderen dat de gemiddelde PvdA'er nogal ver van de samenleving staat en eigenlijk geen drol van zijn/haar eigen achterban begrijpt.
Wellicht dat ze nu ook gaan begrijpen waarom de PvdA al jaren bij de verkiezingen achteruit holt.
Ik vraag me af wanneer Samson met de conclusie komt dat het de schuld van de ouders is dat die kinderen niet zijn opgevoed ?
Zal nog wel een decennia of twee duren, maar hoe dan ook, dat gaat de volgende open deur worden.

mambo43 | 15-09-11 | 16:45

Nu maar hopen dat wanneer Samson door de onaantastbaren binnen de PvdA geknipt en geschoren wordt hij nog één maal de kracht terugkrijgt om de zuilen van dit ontheiligde huisje omver te duwen.

classNotFound | 15-09-11 | 16:44

@Anders nog? | 15-09-11 | 16:36
U weet kennelijk niet dat dit Klein Casablanca is.

Mindy | 15-09-11 | 16:44

Zou Samson ook weten dat (opperhufter) Flop Cohen in Amsterdam 10 jaar aan een stuk geen ruk heeft gedaan aan dit probleem?

kibambam | 15-09-11 | 16:36

Mindy | 15-09-11 | 16:25
Onzin. Wilders woonde niet op een flat in Kanaleneiland om iets te bestuderen maar simpelweg omdat dat nu eenmaal zijn milieu is.

Anders nog? | 15-09-11 | 16:36

I raad Samsom een cursus tribalisme aan, want dat is het wat hij heeft gezien en ervaren.
De Marokkaanse 'stam'is de baas op straat en weet zich beschermd door goedwillend Nederland.

De tribale wet is oog om oog en tand om tand als vergelding. De enige wet die ze kennen.
Vergelding dus.

Volgens de tribale wetten mag vergelding ieder van de andere stam treffen, want de stam is een entiteit (waar kennen we dat woord ook al weer van). Pak ze op, stuur ze weg als ze een dubbel paspoort hebben of pak hun ouders financieel aan als ze nog jong zijn. Zonder hardheid los je dit niet op.

Misschien dat deze ervaring van Samsom de ogen van de PvdA beter dan het 'Marokkanendrama'van Scheffer.

Islamofiel | 15-09-11 | 16:35

Nou vooruit dan maar. Komtie: goed gedaan Samsom.
Maar die laatste twee zinnen van dit artikel.. Had dan verdomme eens een keer geluisterd! De mensen die dit al jaren roepen zijn (in de meeste gevallen) toch niet achterlijk?! Nee, het moet eerst echt gruwelijk uit de klauwen lopen voordat de naïevelingetjes eens denken "goh, zou er dan toch misschien een kern van waarheid in zitten?"

DoOne | 15-09-11 | 16:28

@René40181216 | 15-09-11 | 15:39
Geert heeft dat al gedaan, jaren geleden had hij een flat in Kanaleneiland te 030. Zouden er idd meer moeten doen.

Mindy | 15-09-11 | 16:25

Met dit soort commentaar verdwijnt Samson in de hoek van de PVV. Een bevolkingsgroep neerzetten als crimineel is pure discriminatie! Er is maar een heel klein deel van de Marokkanen die problemen maken, en dat is met een goede reden. Ze zijn kansloos in deze maatschappij en worden nu ook uitgekotst door de partij die weleens voor ze opkwam. Wat een bedrieger die Samson, en alleen maar om zieltjes terug te winnen voor de PvdA.

Oerkoendoe | 15-09-11 | 16:25

Het lijkt me toch dat samson er goed aan doet de zaken uit eigen ervaring te leren kennen. Je kunt nu niet weer mopperen over het feit dat hij PvdA is. Niet alle PvdA'ers zijn hypocriete zakkenvullende regenten.

Jezus_Boeddha | 15-09-11 | 16:23

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:08
Nee en dat heeft ook geen zin. Een PvdAerT zit geheel ingekapseld in zijn eigen gelijk. Dan dringen voorstelletjes niet meer door. Ik vind het hard om te moeten zeggen, maar het beste dat Diederik had kunnen overkomen was een por met een mes door het kapsel heen. Niet dodelijk dan hè?

Graaf van Egmont | 15-09-11 | 16:23

Ik vind het nogal een druif, maar dit vind ik dan weer klasse.

O is dat zo? | 15-09-11 | 16:20

"Etnisch monopolie", mooie uitdrukking.

brutus68 | 15-09-11 | 16:18

Geweun ssscheit jonguh, altijd maar weer de marokanen en Islam de sschoeld gevèh. Wij zijn slachtoffer van de witte mannen, Joden en de VS. Wat? wat ? wat ? Iek swier je tog.
Op Homo's en vrouwen spugen wij op maar dat heeft niets met religie te maken, Islam houd van de ongelovige, je weet tog.[/domme marokkaan]

HonderdEnEen | 15-09-11 | 16:17

Teneinde de radicalisering binnen de gelederen van de partij te voorkomen, raadt de PvdA haar bestuur en leden aan om vooral binnen te blijven.

Larry Cook | 15-09-11 | 16:15

prima en moedige actie. maarrr... gaan we hier meer van horen (bv interview bij de aktualiteitenprogramma's) of wordt dit weer angstvallig in de doofpot gestopt...?

ikmaar | 15-09-11 | 16:14

YES, harde maatregelen! Koekje bij de thee!

Patatter | 15-09-11 | 16:13

@Reinaert | 15-09-11 | 16:03

En daar moet-ie een jaar voor op straat lopen? Puur een stemmentrekstunt. Niets, maar dan ook helemaal niets is echt aan die afgesnoeide rododendron.

Biff Eagleburger | 15-09-11 | 16:12

Giraf01 | 15-09-11 | 16:08
Nog eentje voor in het plakboek, toenmalige Commander-in-chief in actie:
www.amsterdam.nl/publish/pages/22023/c...

Bij die linker straatkoots koop ik altijd mijn elektronica.

James St John Smythe | 15-09-11 | 16:12

Het significante verschil in gedrag tussen Marokkanen en Turken zit in hun voeding. De laatsten drinken bij al het pittige vlees dat ze eten liters Ayran om het af te blussen. Berbers doen het al eeuwen met couscous met een geitenoog on top.
Met wetenschappelijke groeten,
Roos Vonk

hhmariavanempel | 15-09-11 | 16:12

@mezelluf
lukkig moet zijn ongelukiig

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 16:11

Slimme jongen die Diederik: de straatcoach spelen in Slotervaart en concluderen dat de overlast voornamelijk van Marokkaanse jongens komt. Laat hem nu voor de aardigheid hetzelfde doen in de Bijlmer, dan kan hij over een jaar in NRC schrijven dat die kutmarokkaantjes wel erg zwart zijn dit jaar.

Anders nog? | 15-09-11 | 16:11

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:04
Da's dan weer lukkig voor die buurtbewoners.
Maar goed, inderdaad, tel je zegeningen.
Diederik kan op dit punt de PVV nooit meer ongelijk geven.

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 16:10

Een kleinigheid in het artikel: "hun telefoonschuld wordt kwijtgescholden". Dat doet me denken: kunnen we die gastjes niet raken op de plek waar het het meeste pijn doet? Namelijk hun tele-abo afpakken en voorkomen dat ze een nieuwe krijgen. Ik weet het, dit is een barbaarse straf. Maar de zachte hand werkt blijkbaar niet.

tum378 | 15-09-11 | 16:09

@ Graaf van Egmont | 15-09-11 | 15:48
Nooit overwogen eens een voorstelletje bij Diederik in de bus te deponeren?

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:08

@ poli | 15-09-11 | 15:23 | RAAK!

mental K | 15-09-11 | 16:08

De eerste keer dat er iets zinnigs uit dat dikke, pedante poephoofd komt.

Herpules | 15-09-11 | 16:07

Beter ten halve gekeerd wil het spreekwoord en daarom +1 voor Samson voor zijn empirische onderzoek op straat. Verder is het zo jammer dat je zijn opmerking dat het niet zo veel met Islam te maken heeft niet veel vaker hoort. Want ik ben er al jaren van overtuigd dat het geen zak met de Islam te maken heeft en dat ze het alleen maar tegen ons gebruiken omdat ze weten dat we er als een stier op een rode lap op reageren.

Bigi Bana Boy | 15-09-11 | 16:07

Soms vermoed ik dat iedereen er naast piest.
De gevestigde orde doet alsof er niets aan de hand is. En de PVV doet alsof het aan de islam ligt. Beiden hebben het mis.
En volgens mij slaat Samsom hier de spijker op de kop: Het ligt niet aan religie, maar het zijn gewoon kloodtzakjes. Het is een cultureel verschijnsel, of misschien een subcultuur. Je pakt het net zo aan als motorbendes waar je last van hebt: Niet. Ow wacht... DAT is het probleem.

Allemaal | 15-09-11 | 16:07

Voortschrijdend inzicht bij de PvdA. Gaat altijd zooooo langzaam.

Marcus Porcius Cato | 15-09-11 | 16:07

Ik verwacht binnenkort een Oudkerkje rondom Samson.

vetkleppert | 15-09-11 | 16:06

Kobus Kloothamer | 15-09-11 | 15:41
Dankjewel! +1 voor jou...

Ales | 15-09-11 | 16:05

@ Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:51
"Puberaal gedrag" is het allerminst. Totale anomie lijkt mij een meer passende kwalificatie.

Echter één positief punt – tja zegeningen moet je ook tellen – de dagelijkse concentratie van die Marokkaanse kereltjes lijkt te beperken tot bepaalde buurtjes binnen bepaalde stadsdelen.

Pa Cartwright | 15-09-11 | 16:04

@Biff Eagleburger | 15-09-11 | 16:01

Een mens is nooit te oud om te leren. Voortschrijdend inzicht en dergelijke. Jeweetwel.

Reinaert | 15-09-11 | 16:03

Na die Brent Spar affaire kan ik Vleespet Samson niet meer serieus nemen. Lekker de dogmatische milieulul uithangen en nu weer hetzelfde doen met een andere pet op. Rot op.

Biff Eagleburger | 15-09-11 | 16:01

Nou ben ik overigens ook benieuwd of de PvdA dan ook zijn beleid gaan aanpassen (denk het niet) en of Samsom dan ook bij de PvdA durft weg te gaan en publiekelijk zegt “sorry ik heb altijd aan de verkeerde kant gestaan. Wij waren niet sociaal bezig maar onze goed bedoelde aanpak heeft juist erg asociaal uitgepakt”. Betwijfel het, Samsom heeft voor mij elk voordeel van twijfel verloren tijdens het debat rondom de nep-groene stroom. Hij wilde perse dat mensen voorgelogen bleven worden.

Kunt u zich misschien niet meer herinneren? Dat is ook zoals meneer het wilde. Kennelijk wilde hij liever dat mensen te veel betaalde dan dat er echt werkt gewerkt aan groene stroom. Waarschijnlijk om te goed te straffen voor hun 'asociale' stroomverbruik.

Hoe het ook alweer zat: Als u groene stroom gebruikt wordt u opgelicht. Natuurlijk is het zo dat u geen groene stroom krijgt want die hebben we hier niet zo veel maar de energiemaatschappij kan op papier groene stroom opkopen in het buitenland (vooral in IJsland geloof ik). Die maatschappij die deze groene stroom dan op wekt mag het zelf dan niet meer met het keurmerk 'groene stroom' verkopen. Het idee hiervan is dat doordat mensen groene stroom willen energieleveranciers wel meer groene stroom moeten gaan opwekken door de schaarste, want ook al haal je het uit het buitenland, dan nog mogen die landen het niet meer als groene stroom verkopen en zo kan de schaarste dus toch ontstaan. Wat is nou het geval, in een of meerdere van die landen moeten de energieleveranciers de kopers vertellen hoe ze de stroom hebben opgewekt. Dat is gewoon op een groene manier. Ze verkopen daar dus geen 'groene stroom' maar 'groen opgewekte stroom'.

Hierdoor is de 'groene stroom' die we hier wordt gekocht erg moeilijk ook echt groen te noemen. Toen dit naar buiten kwam stond Samsom voorop te schreeuwen hoe ze de burgers nou weer in groene stroom moesten laten geloven. Als hij bewust mensen op zo'n manier wilt voorliegen dan hoort hij thuis in een communistische dictatuur maar niet hier.

Maar wel leuk dat hij zich de moeite heeft genomen om dit te doen hoor. Nou doe er ook maar wat mee.

DerUnterMensch | 15-09-11 | 16:00

@James St John Smythe | 15-09-11 | 15:53

Wellicht was Diederik daarvan niet op de hoogte?

Je weet het niet hè?

Reinaert | 15-09-11 | 16:00

@Korreltje Zout | 15-09-11 | 15:56

Da's ook een klassiekertje, al hoort 'ie niet in het rijtje wetenschappelijke standaardwerkjes thuis (maar dat mag de pret natuurlijk helegaar niet drukken).

Reinaert | 15-09-11 | 15:59

Opeens weet je het, je wordt ontbijtc.... straatcoach.

FreshClash | 15-09-11 | 15:59

Brrrr.... diederik Samson een jaar lang in je straat. Als dat geen straatterreur is, wat dan wel?

Kattuk | 15-09-11 | 15:57

Is het misschien niet handiger iets aan die straatterreur te doen in plaats van empirisch onderzoek en een krantenartikel?

Tjilp | 15-09-11 | 15:56

@gentle giant | 15-09-11 | 15:40 -2 nog maar, ambtenaren op weg naar huis?

gentle giant | 15-09-11 | 15:56

@hetluis | 15-09-11 | 15:49
Uw gebeden zijn gehoord, tadaa: pauwenwitteman.vara.nl/

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:56

@ Reinaert | 15-09-11 | 15:50
en natuurlijk "Ganz unten" (Ik, Ali) van Günter Wallraff

Korreltje Zout | 15-09-11 | 15:56

De Partij vd Alochtonen begint de hete adem van de Partij van de Vrijheid in zijn nek te voelen.
Wat mij echt ergert aan dit bericht is dat zo'n academicus als zo'n Samson opeens het licht gezien heeft als hij zelf een jaar daar rondgesjouwd heeft.
Wat hij eigenlijk verkondigd is dat hij een diepe minachting voor de mening heeft van de burgers die terechte klachten hebben over overlast door marokkaanse jongens en door Samson cs jarenlang als zeurderige, rascistische PVV stemmende Henk en Ingridachtige tokkie types met een teveel aan onderbuikgevoelens zijn weggezet.
Maar nu ons links sociaal politicusje het zelf aan den lijfe heeft ondervonden is het opeens wel waar.
Zeg eens eerlijk beste Diederik, hoe serieus moeten wij jouw nu nemen als jij en cs ons niet serieus neemt.

Madahkantognie | 15-09-11 | 15:55

Dit is de aangewezen dag voor P&W om na zoveel beschuldigingen van linkse journalistiek bedrijven, een PvdA-erT eens een fris rechts tegengeluid te laten horen. Oh Diederik, wat heb je je reces toch geweldig besteed jongen.

Graaf van Egmont | 15-09-11 | 15:54

Reinaert | 15-09-11 | 15:51
Sterker nog, hij had aan kunnen bellen. Marcouch woont in hartje Slotervaart.

James St John Smythe | 15-09-11 | 15:53

@hetluis | 15-09-11 | 15:49
De dag is nog niet voorbij. P&W veranderen nog wel eens de gasten over de dag heen.

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:52

Pa Cartwright | 15-09-11 | 15:46
De rol van Job, daar had ik het over landelijke Partij-polletiek.

Verder ben ik geen onderzoeker dus wie ben ik om te zeggen dat Jan Dirk de Jong ongelijk heeft maar ik kijk om me heen, lees zo nu en dan wat, reaguur en dan zie ik die rotjongens wel de Islam gebruiken als het ze uitkomt.

Dus ja, puberaalgedrag ?

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:51

@James St John Smythe | 15-09-11 | 15:48

Heeft 'ie vast ook gedaan maar Marcouch zal wel geen gaatje in z'n driedubbele agenda hebben gehad. Vermoed ik zo maar eens.

Reinaert | 15-09-11 | 15:51

dat zijn van die schaarse momenten dat je hoopt op een pvda-ert bij p & w vanavond

hetluis | 15-09-11 | 15:49

Zodra Diederik constateert "Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden (-)" zal er geen echte oplossing gaan komen. Hij zal eerder geneigd zijn om de omstandigheden te veranderen, dan het werkelijke probleem ferm ter hand nemen. Dat is het werkelijk linkse gedachtengoed.

Graaf van Egmont | 15-09-11 | 15:48

Hij had natuurlijk ook gewoon Marcouch kunnen bellen een jaartje geleden.

James St John Smythe | 15-09-11 | 15:48

Kijk, kijk, kijk, meneertje kijkt de waarheid eens recht in de ogen en is ontzet. Dat meer politici mogen volgen!

Semolina Pilchard | 15-09-11 | 15:47

Kennelijk heb je daar ook tijd voor, als volksvertegenwoordiger. Wat een zware baan moet dat toch zijn.

Gegenhall | 15-09-11 | 15:47

Door een samenloop van omstandigheden, zo gaat dat meestal meneer Samson.
Nu nog de daden bij de woorden voegen.

Dr.Thorvaldt | 15-09-11 | 15:47

@ Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:37
Een paar jaar geleden las ik 'Kapot moeilijk' van Jan Dirk de Jong. Hij deed lang (participerend) onderzoek naar Marokkaanse jongeren in Overtoomse Veld.
Het stelselmatig deviante gedrag: die islam staat daar volkomen los van.

En Job? Dit is veelal aan de stadsdelen en wethouders, is Job's kop thee aldus niet meer.

Pa Cartwright | 15-09-11 | 15:46

Eindelijk weten we ook waarom hij tegenwoordig die kale kop heeft: het is de stoere straatcoach-look.

Pon | 15-09-11 | 15:45

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:30

Nah dan nodig ik jou bij deze uit om als PVVer hier bij mij in de buurt (Gaardes Den Haag) de straat coach te gaan uithangen... ik durf alles wat ik heb te verwedden dat je de eerste avond een mes van een fijne medelander in je donder heb zitten.. 100.0000% zeker....

DaveDH | 15-09-11 | 15:44

Geert Wilders is inderdaad een groot visionair. Net als de meeste geniën en iconische figuren wordt hij door zijn generatie genoten onvoldoende op waarde geschat en zal hij vermoedelijk pas lang na zijn dood het respect krijgen waar hij recht op heeft.

Randy McRanderson | 15-09-11 | 15:44

@Ales | 15-09-11 | 15:35 | + 0 -
Alsjeblieft!

Kobus Kloothamer | 15-09-11 | 15:41

@DerUnterMensch | 15-09-11 | 15:39 | precies! zo is het maar net. 20 jaar, dan gaan ze dat misschien door krijgen.

mental K | 15-09-11 | 15:41

Geert blijft maar gelijk krijgen vandaag, eerst over Griekenland, en nu weer, de man is ziener!

gentle giant | 15-09-11 | 15:40

@ seven | 15-09-11 | 15:37 | Misschien zit Diederik over 20 jaar een keer in een moskee.. Weet hij dat ook weer, terwijl het al lang bekend is. Als je tenminste met een allochtoon praat af en toe.

mental K | 15-09-11 | 15:39

Echt een regent, niet luisteren als de bevolking klaagt. Maar wel een plusje voor hem dat hij dan zelf in de modder gaat staan en toegeeft dat de klachten toch wel terecht waren.

Te laat? Misschien, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Nu nog alle politici verplicht in een flatje in een achterstandswijk laten wonen. Dat is beter voor hun realiteitszin.

René40181216 | 15-09-11 | 15:39

Hoewel ik zelf niet zo gefixeerd ben op de Islam heef samsom niet gelijkt als hij zegt “Maar met de islam heeft het geen bal te maken.”. Dan heeft hij het toch nog niet helemaal door. Het grootste gedeelte van de rotzakjes zijn inderdaad niet zo gelovig dat ze de hele dag in de moskee hangen. Veel van hen drinken ook enz. Maar ze zijn wel met de Islam cultuur opgevoed en daarin is het nou eenmaal zo dat de andere minderwaardige varkens en honden zijn. Hun beroven, geld afpersen, hun spullen afbreken en ze misbruiken is dan ook niet zo'n probleem. Hun gedrag is dus wel degelijk mede gekoppeld daaraan. Je kunt wel stellen dat sommige rassen en/of culturen nou eenmaal beter samen kunnen dan andere.

DerUnterMensch | 15-09-11 | 15:39

Volgens mij groeit het besef bij de linkse kerk met de dag dat ze stemmen aan het verliezen zijn aan dit kabinet. Eerst Tofik Dibi al met z'n fatwa (moslims kunnen niet voor zichzelf nadenken) en nu Samsam met Marokkanen zijn voornamelijk tuig. Maar ik vertrouw ze nog steeds niet, dit kan net zo taqija (ofzo) zijn, liegen voor de vijand (stemmers) mag, als het voor het goede doel is (kamp links).

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:39

Met die "samenloop van omstandigheden" doelt hij vermoedelijk op hoe dat barbaarse woestijnvolk in een beschaafd land terecht is gekomen.

Randy McRanderson | 15-09-11 | 15:39

Dat "door een samenloop van omstandigheden" staat er wel een beetje gemakkelijk tussenin. Die samenloop van omstandigheden mag hij wat mij betreft wat nader preciseren. En dan mag hij óók toelichten waarom hij zo nadrukkelijk geen verband wil zien tussen een "niet-handenschuddende imam" en "straatoverlast". Kunnen we meteen ook aan Wolfsen vragen of hij deskundig commentaar levert.

Schoorsteenveger | 15-09-11 | 15:37

Pa Cartwright | 15-09-11 | 15:28
Begrijp ik maar al te goed.

Nogmaals, ik vind de actie van Samsom best te prijzen maar ik proef:

*Zieltjes winnen onder het PVV-Stemvee.
*Job die het weer gaat downplayen(voor de balans)
*Diederik die weer een stapje hoger op de ladder van de partij wil maken

Maar goed, dat daar gelaten, vind ik een jaar Coach spelen best lang voor deze conclusie's.

*

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:37

Je zal maar op de PvdA stemmen, pas na 20jr klagen gaan ze zelf eens kijken. Kortom, de PvdA loopt een generatie achter en dat is gezien de leeftijdsopbouw vd PvdA zelf best makkelijk te verklaren.
Het zal idd zo zijn dat degene vooraan in de moskee zitten of met gewaad lopen zelf minder snel (in gewaad) meppen, maar ze zijn wel hoofdpromoters van het (misplaatste) islamitisch superoriteitsdenken van, en afwijzen van 'ongelovig Nederland' door het straattuig.

seven | 15-09-11 | 15:37

Jouw baas heeft die omstandigheden gecreëerd, Diederik.

vetkleppert | 15-09-11 | 15:37

Kan iemand mij uitleggen hoe je een open deur intrapt?

Kobus Kloothamer | 15-09-11 | 15:36

En idd, SamsoM. Excuus en -1 voor mij.

Ales | 15-09-11 | 15:35

@ niet voor de hond | 15-09-11 | 15:32 | Ja tuurlijk. Not.

mental K | 15-09-11 | 15:35

Chapeau Diederik! Ik heb je weliswaar een jaar lang niet gezien, maar dat komt waarschijnlijk omdat je echt heeeel undercuffer zat.

James St John Smythe | 15-09-11 | 15:35

Voordat we allemaal "Hulde, meneer Samson" roepen, wat gaat deze man doen om het beleid van zijn partij drastisch en blijvend te veranderen? En hoe lang voordat hij ergens een mooie bestuurs-functie accepteert, waarna de PvdA-fractie lekker van hem af is?

Korreltje Zout | 15-09-11 | 15:35

nou ik ben benieuwd of mensen voortaan wat anders dan moet je maar gaan verhuizen te horen krijgen. Ik denk 't niet nl. Als je het hier over overlast hebt word er tegen je gezegd dat jij moet gaan. Als je hier tegen overlast gevende mensen ingaat word je opgenomen omdat je agressief bent. Dat is schijnbaar normaal. Ik weiger dat te geloven.
Hoe is 't overigens met de waxinelichthoudergooier? Kom op zeg. D'r veranderd geen ene flikker of je moet eens boos worden op de koningin.

sufkut | 15-09-11 | 15:35

Oh en Diederik: die "samenloop van omstandigheden" is dat die laffe lijntrekkers van politie zich 20 jaar geleden al van het Mercatorplein lieten trappen zonder represailles.

très cool | 15-09-11 | 15:34

Ik dacht bijna even: applaus voor Samson.
Maar bij nader inzien vind ik hem een populist. Een nogal late populist, maar toch.
En ik hou niet van godwinnen, maar we weten allemaal wie ook kritiek had op bepaalde groepen.

vetkleppert | 15-09-11 | 15:34

Ik denk dat er over 10 jaar opnieuw een Linkskerkelijke volksvertegenwoordiger / politicus eens zelf gaat kijken waar het gepeupel zo over klaagt en dan opnieuw 'ontzet' zal zijn. Plas, Glas, Was voor de Linkse Kerk. Ik mag Samson best wel. Lijkt me zeker iemand met wie je een goed gesprek en zelfs discussie kan voeren maar ik ben bang dat dit toch niet veel verandering bij het Establishment teweeg zal brengen.

Ales | 15-09-11 | 15:34

@ Life_Of_Slice | 15-09-11 | maar dan niet zo'n 15 jaar nadat het volk het al wist, en daarnaast is het ook hoogst onpraktisch; als ze allemaal alle onderwerpen zelf willen ondervinden wordt er niets anders meer gedaan.

mental K | 15-09-11 | 15:33

-weggejorist-

Luuk! | 15-09-11 | 15:33

-weggejorist-

Luuk! | 15-09-11 | 15:33

-weggejorist-

Luuk! | 15-09-11 | 15:33

-weggejorist-

Luuk! | 15-09-11 | 15:33

-weggejorist-

Luuk! | 15-09-11 | 15:33

@Diareeremmer | 15-09-11 | 15:19
Over wie dacht jij dat Wilders het had als hij over de Islam spreekt? Puur alleen de Islam? Ik hoop voor hem dat hij ook het volk bedoeld waar de Islam vaak voorkomt. In Nederland vooral Marokkanen, In Frankrijk Algerijnen.

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:33

Nou dat was het dan voor Diederik Samsom in de PvdA. Want dat kan natuurlijk zomaar niet, dat demoniseren van bevolkingsgroepen. Er is vast wel een sociologisch onderzoekje ergens dat er geen lineair verband is tussen Marokkanisme en criminaliteit, dus hij heeft zich beet laten nemen door zijn onderbuikgevoelens. Exit Samsom en Houzee voor de Grote Leider Cohen.

robot from 1984 | 15-09-11 | 15:32

Strakke actie van Samsom. Vooral dat hij het buiten het zicht van de camera's gedaan heeft pleit voor hem. Mensen als Spekman en Samsom kunnen van de PvdA weer een geloofwaardige partij maken.

niet voor de hond | 15-09-11 | 15:32

Mohammed Bouyeri was ook een hele gelovige en dus ongevaarlijke jongeman.

Gegenhall | 15-09-11 | 15:32

PvdA is hopeloos. Samson is een roepende in de woestijn. Een woestijn van baantjesjagers, opportunisten en subsidie-fraudeurs. PvdA zal nooit kiezen voor een harde aanpak, want dat kost ze stemmen. Die partij is moreel failliet.

Korreltje Zout | 15-09-11 | 15:32

Iedereen kan roepen over de PvdA wat ie wil, maar dit zie ik Geertje Wilders nog niet doen.

Merk ook op dat ie pas de media opzocht NADAT ie een jaar lang met z'n poten in de modder stond. Waarom maken ze Diederik Samsom geen fractievoorzitter van de PvdA? Met hem maken ze nog een kans...

KotsenVanBlijdschap | 15-09-11 | 15:31

PAS als een PvdA'er last heeft van overlast, dan pas is het overlast. Anders valt het 'allemaal bést wel mee'
-
Nog zo'n linkse dooddoener: 'daar-en-daar is het veeeel erger hoor!'

Ahasveros | 15-09-11 | 15:30

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:22
Bedankt voor de uitleg, ik had dat nou net niet in de gaten.
*kuch*

Verder vind ik de actie van Samsom best te prijzen maar een jaar lang op de straat om dit te concluderen ?

Nee, dat snap ik niet.

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:30

@DaveDH

Wat ook zo is natuurlijk. Dat als een PVV'er daar een jaar straatcoach wordt, tussen de Marokkanen, en hij komt tot zelfde conclusie als Samsom. Dan zouden ze zeggen dat PVV'er xenofoob en racist is. Of iets dergelijks.

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:30

-weggejorist-

M035 | 15-09-11 | 15:29

Rescept voor Samsom!
Eigenlijk zouden alle kamerleden dit moeten doen, met de voetjes in de Nederlandse klei. Verandert er ook nog eens wat in positieve zin...

Geiteneuker | 15-09-11 | 15:29

beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald...

Jan Kaas | 15-09-11 | 15:29

Is dit serieus? Diederik Samson is om?! Waah! Miracles can happen enzo!

Specy | 15-09-11 | 15:29

"Etnisch monopolie": toch wel mooi gevonden van Didi.

Wel buitengewoon stigmatiserend natuurlijk, wat heet, het klinkt bijna racistisch maar Didi zal er wel geen proces om aan z'n reedt krijgen. Want Didi is goed.

Reinaert | 15-09-11 | 15:29

@Bulloch | 15-09-11 | 15:24
Een boerkaverbod gaat niet in voor 1 januari 2013 en kost €380.
Wat denk je zelf?

necrosis | 15-09-11 | 15:29

Wat zou Halina hier trouwens van vinden?

mental K | 15-09-11 | 15:28

Ik vind het heel goed dat een politicus zelf wil onderzoeken wat er waar is van berichten die over een onderwerp verschijnen.

Life_Of_Slice | 15-09-11 | 15:28

Mooi, maar bijna een jaar als (mannelijke) straatcoach is toch weer anders dan tien, vijftien jaar ertussen in (op een etage) wonen, over straat moeten, als vrouw.
En juist die gelovigen zorgen voor het zieke beeld wat deze gasten hebben van de westerlingen, de uitingen variëren alleen.

Causa Sui | 15-09-11 | 15:28

Dat een PVDA'er voorheen dacht "Het valt toch allemaal wel mee", je verwacht het gewoon niet hè

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:28

@ Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:20
En toch Teun, ik vermoed dat het wel klopt. Halverwege jaren '90 woonde ik als studentje in Bos&Lommer. In de straat zat een oud schoolgebouw dat dienst deed als moskee. Nooit, maar dan ook echt nooit, last van die moskeegangers gehad – tieners, jong-volwassenen, ouderen.

Van de onvermijdelijke portiekhangers wél, en óf. Met een huisfeest of -borrel raadden wij vrouwen met klem af om met de tram te komen. Toen al.

Pa Cartwright | 15-09-11 | 15:28

Heel simpel: breng de schandpaal terug! Onze voorouders hadden zeer effectieve methodes om dit soort overlast de kop in te drukken.

1nfidel | 15-09-11 | 15:27

'T is eigenlijk triest dat zo iemand het pas gelooft als hij het zelf mee maakt. Tsss. Desalniettemin respect voor zijn actie. Jammer dat zijn partij de oorzaak is van die psycholoog die er aan te pas moet komen als ze opgepakt worden. Was dat niet zo geweest, dan had hij pas echt recht van spreken. Nu is het mosterd na de maaltijd.

mental K | 15-09-11 | 15:26

Die man heeft dus het voorstellingsvermogen van een loden deur. Hij dacht dat het allemaal wel mee viel om tussen de straatterroristen te wonen en moest het zelf allemaal meemaken om het te kunnen geloven. Hij denkt zeker dat de maan ook niet bestaat omdat hij er zelf niet geweest is. Zo'n onnozele knuppel is toch volstrekt ongeschikt om een land te besturen.

Randy McRanderson | 15-09-11 | 15:26

Coach Diederik zet zijn schokkende ervaringen op papier, een PvdA-commissie herformuleert zijn bevindingen in beleidstaal en maakt er een rapport van, vervolgens buigt een andere PvdA-commissie zich over het rapport en concludeert dat de beschreven misstanden inderdaad "zorgwekkend" zijn. Ernstige gezichten en gefronste wenkbrauwen alom.

Dan de bekende bureaulade, het glas, de plas, en alles bleef zoals het was.

Gootbalkoning | 15-09-11 | 15:25

Hulde voor het plan om ertussen te gaan lopen zonder hier allerlei media bij te halen. Maar hoe treurig dat hij, linkse überpaternalist als hij is, structureel heeft gedacht het allemaal beter te weten dan de mensen met de klachten ("dat valt wel mee", zum kotzen echt).

très cool | 15-09-11 | 15:25

Op zich goed. Maar sluit mij wel aan bij de laatste zin in het artikel van Brusselmans: "Dit was toch al jaren bekend".
Nou mogelijk dat Diederik, knuffelaars als Cohen,Wolfsen, Cornelis en van GL Dibi eens gaat bijpraten....

Gemeen Mosje | 15-09-11 | 15:25

Goh had hij een jaar nodig

Dhr. Z. Wijn | 15-09-11 | 15:25

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:19 | + 1 -
Als een PVVer dat zou doen (en misschien zouden ze dat best willen) doet dan wordt die in mum van tijd in elkaar geslagen of nog erger door dat vieze inteelt gebroed.

DaveDH | 15-09-11 | 15:25

Samson moet niet denken, dat moet hij aan paarden overlaten.....

necrosis | 15-09-11 | 15:25

Samsom overtuigd? Mooi nou m'n moeder nog... mompelt iets over GL en feminisme...

Raad_maar_raak! | 15-09-11 | 15:24

Maar met de strijd tegen de islamisering en het aanstaande boerkaverbod worden de problemen toch al opgelost?

Bulloch | 15-09-11 | 15:24

Als dit echt waar is dan RESTECP voor ons Diederikje.

James Lastig | 15-09-11 | 15:23

Maar met de islam heeft het geen bal te maken.

jaja daarom vallen ze ook meisjes met een hoofddoek lastig --oh nee wacht....

poli | 15-09-11 | 15:23

Gaat de ogen open van de PvdA?
En wat lees ik nou, willen ze lijfstraffen gaan invoeren?
Top, doen!

Idontgiveafunk | 15-09-11 | 15:23

@Teun van het Tuinpad

Ja, maar Samsom doelt op de welbekende overlast op straat. Fundamentalisten geven weer andere problemen.

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:22

Verheug me nu al op de reactie vanuit het PVV kamp.

Pantheist | 15-09-11 | 15:22

Ach wat leuk, een zieltjes win campagne van de PvdAfbraak om de naar de PVV weggelopen kiezers terug te winnen... zo doorzichtig allemaal... En volgende week weer lekker Geertje bashen

DaveDH | 15-09-11 | 15:22

Een politici op straat om de problemen van burgers te onderzoeken? Is het alweer verkiezingstijd?

Getson | 15-09-11 | 15:22

Hier hadden jelui echt een beter stukje van kunnen bakken

StinkendeRoede | 15-09-11 | 15:22

Dit door laten etteren is als een dirty bomb die is afgegaan in de grote steden. Maar gelukkig hoef men Samson niet meer te overtuigen.

blinde kip | 15-09-11 | 15:22

En het is natuurlijk SamsoM
Excuus.

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:21

Samson, ik schrijf dit met bijzonder weinig devotie: Goed Werk.

Pa Cartwright | 15-09-11 | 15:21

Toch knap dat hij het doet! Hem geloven ze misschien wel bij de PvdA !

Kalaforni | 15-09-11 | 15:20

'Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt.'

Nou Diederik, vertel dat maar eens in New York.

Held.

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:20

Mogen wij dan nu ook allemaal 'VUILE RACIST!!!!!' brullen? Of is dat alleen voorbehouden aan Joop eikels?

mental K | 15-09-11 | 15:20

Al meer dan een kwart eeuw een open deur...
De snelheid van het ambtelijk apparaat, en het geloof in de leugen der medemenslievendheid.

Er is maar 1 oplossing: oppakken en er uit gooien. het liefst anoniem, 1 voor 1 en zonder enige communicatie.
Dan wat geruchten de wereld in helpen en van een afstand kijken hoe die lafaards zich in hun eigen broek schijten.

DierkMaas | 15-09-11 | 15:20

Nou ja, je kunt zeggen wat je wilt. Samson is wel een PvdA'er die met zijn poten in de modder is gaan staan.
Zie ik een PVV'er niet zo snel doen, straatcoach worden in een Marokkanenbuurt. Maar goed, die wisten al van het probleem. Alleen noemen ze het dan islamitisch.

Afijn, toch hulde voor Samson. Nu hopen dat ie ome Job en rest PvdA kan overtuigen.

Diareeremmer | 15-09-11 | 15:19

Nou, dit slaat in als een Kernbom.

Teun van het Tuinpad | 15-09-11 | 15:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken