Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland spreekt: geen kunst, geen Wolfsen

kundstomdatutmoe.jpg Kijk mensen, u heeft een stem en uw stem telt kan achteraf altijd nog als niet bindend worden verklaard. Desalniettemin is het altijd goed te doen alsof iemand zich ook maar ene fuck van uw stem aantrekt, alsof we in een democratie leven zeg maar. Daarom vandaag: wat u vindt van het kunst- en cultuurbeleid en wat u vindt van Aleid Wolfsen (ja, dat gaan verrassende uitslagen worden). We beginnen bij kunst- en cultuur. U weet wel, van die dingen die het voortaan weer moeten stellen met de nog altijd torenhoge door u betaalde budgetten uit 2005, waardoor de samenleving kapot zal gaan en iedereen tot in lengte van dagen met een wit kruisje op de plek waar de joden in '40-'45 een jodenster droegen door het barbaarse leven zal moeten. Welnu, wat vindt het Nederlands publiek eigenlijk van deze bezuinigingen? Laten we het eens vragen aan de elitaire kunstpubliekkrant bij uitstek, het NRC. "Bijna zestig procent van de Nederlanders is het eens met de bezuinigingen op kunst en cultuur". PATS! Hoor je dat Ramsey Nasr? Oh nee, die zit in China om te strijden tegen mensenrechtenschendingen om zich te laten fêteren door een dictatoriaal regime. Goed, weten we dat. 60 procent = meerderheid = democratisch besloten = nu niet meer zeiken kunstvolk, je krijgt geen koekje meer. En dan Aleid Wolfsen: moet 'ie weg te ja of te nee? "JA!" zegt meer dan de helft van de Utrechters (verrassend hè?). Gaat 'ie nu dus ook weg? (Want meerderheid, democratie etc.). Nope. Meningen die niet goed uitkomen zijn nooit bindend. Behalve als het de GS-mening is, want die is altijd bindend. Als wij het zeggen gebeurt het ook. Stemt u daarom even op onze Nieuwe Burgemeester van Utrecht poll en wij beloven: de meerderheid zal zegevieren. Ook in Utrecht. (Niet bindend stemadvies: Ali B.)

Reaguursels

Inloggen

mezelf, "Een" moet "een" zijn.

drastic | 04-09-11 | 10:12

Bert B. had een vervelende zaterdag, in plaats van dat hij van de voorlopig laatste zomerdag geniet gaat hij maar een vervelend stukje schrijven. Daar is Bert wel goed in. Helaas ontbeert Bert inspiratie vandaag, heeft hij wel vaker maar nooit zo erg als vandaag. Als volleerd columnist heeft hij daar een oplossing voor; Op zijn schrijftafel staat een kaartenbak met daarin wat papiertjes met termen er op. Bert pakt er een aantal uit. Wat een fijne onderwerpen vindt hij weer! Als eerste moet natuurlijk Wolfsen genoemd worden, dan moet er iets over GL. Dat probeert Bert aan elkaar te metselen met een plakbandje over stemmen, en vooral wat er met die stemmen moet gebeuren. Ach, Bert zou bijna vergeten Een vergelijking met de Joden in hun zwartste periode van hun bestaan erbij te slepen. Zo, het stukje is weer klaar. Bert beseft niet dat het gebruik van het woord "PATS" wel heel raar staat in iets wat je zelf net bedenkt. Iets met WC eend ofzo. niet erg hoor allemaal, zelfs wel wat vertederend.

drastic | 04-09-11 | 10:09

Ja die Nasr - met zijn pratende koeienkudt baardje. Dichter des Vaterlands, laat me niet lachen. Alleen daarom al stoppen met subsidies. De goeden moeten onder de kwaden lijden.

funkyd | 04-09-11 | 09:36

De kunst van Aleid is niets doen en de samenleving laten ontwrichten.

Dulf | 04-09-11 | 07:46

Joop van den Ende is een linkse zakkenvuller mert 1.000.000.000 euro op zijn rekening. Joop, de naam zegt het al, moet zijn sterrenplayback mond houden.

ontlullen | 03-09-11 | 23:55

Ik citeer Joop van Ellende: "per jaar gaan er evenveel mensen naar cultuur als naar voetbal." Dus cultuur is helemaal niet nicht erwunscht. Maar juist heel geliefd. Dan gelijke kappen, gelijke monniken: subsidie op voetbal afschaffen en de BTW op een kaartje voor het voetbal omhoog.

Flippo | 03-09-11 | 20:54

Kunst omdat het moet:
http://www.google.nl/search?tbm=isch&q=umberto+boccioni&biw=1673&bih=903

dulcinea | 03-09-11 | 20:23

Bertje Brussens natte droom is natuurlijk een eigen Kulturkammer. Met Jan Smit, Pik en Simon en de Toppers als vaandeldragers der cultuurnatie. Een nieuwe beeldenstorm met Bertje als botte stormram. Alles in de fik wat afwijkt van das gesundes Volksempfinden (wat nou Godwin? Domrechts taboe bedoel je!).

drexxxul | 03-09-11 | 20:05

Aleid Wolfsen = Burgerverrader

PretMinaret (van SN) | 03-09-11 | 19:35

Sinds wanneer staat democratie gelijk aan ogenblikkelijk de uitslagen van alle polls volgen? Meningen geven is leuk, maar daar wordt een land niet mee geregeerd. Een land wordt geregeerd door mensen en die worden democratisch gekozen dan wel aangewezen. Die doen dan hun ding en als ze het niet goed doen, verdwijnen ze vanzelf. Nou ja, in een volmaakte wereld dan.
Over de betrouwbaarheid van polls nog even dit: www.youtube.com/watch?v=ZgyKpkLpccE

GS Bach | 03-09-11 | 19:16

Nog even en dan hebben geen kunst, geen cultuur en geen stijl meer. Hoewel...

Opschilder | 03-09-11 | 19:05

Jammergenoeg voor Brussen werkt de democratie niet zoals hij deze zich voorstelt. Het idee van onze parlementaire democratie is dat mensen met stemrecht mogen kiezen op partijen/personen die de beslissingen maken die in ons aller belang zijn. Of die beslissingen altijd juist zijn is een tweede en het grootste manco aan deze democratie. Dat er een meerderheid in een verder onduidelijk verklarende enquete stelt dat kunst en cultuur niet belangrijk is om te financieren vanuit de overheid is derhalve totaal onbelangrijk. De meerderheid is ongeïnteresseerd, niemand weet alles. Een democratie zoals Brussen voorstelt is wat mij betreft gelijk aan anarchie en erger dan het vreselijkste totalitaire regime. Ik wil niet geregeerd worden door de angst en onderbuikgevoelens van de meerderheid, maar door verschillende mensen die van verschillende onderwerpen meer verstand hebben dan ik. Dat is democratie.

Fonx | 03-09-11 | 18:12

Een reactie van de een van de geinterviewden, die vond het niet 'nodig' om geld uit te geven aan Mondriaan... De Nachtwacht ging nog net. Maar ja, ze ging natuurlijk wel jaren lang naar het theater van de lach en daar wordt je ook een beetje simpel van.

Overigens vind ik dat kunst niet elitair genoeg kan zijn.Probleem met nederland heden ten dage is dat het klootjes volk zichzelf geroepen voelt om de hoge cultuur te beoordelen, maar de moeite niet neemt het te begrijpen.

De Treinende Rechter | 03-09-11 | 17:56

@LordNobady | 03-09-11 | 17:21
Voor wie den draad kwijt is: links is waar de duim rechts zit.

Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:51

LordNobady | 03-09-11 | 17:21

De PVV is een volks partij. Alles in een keer wijzigen kan niet. De standpunten van de PVV zijn derhalve, een status quo met betrekking tot de verzorgingsstaat om daarnaast devsubsidiesponzen- en de 'import' kosten te verkleinen. Realistisch gezien is dat ook het meest haalbare. Hoe anders ?.

De La Puerco | 03-09-11 | 17:34

Greetje Duisenberg | 03-09-11 | 17:21
Je kunt natuurlijk niet genoeg hameren op de idiotie van links, dat zijn natuurlijk voor het land levensgevaarlijke hypocriete graaijers.

De La Puerco | 03-09-11 | 17:25

LordNobady | 03-09-11 | 17:21

Je hebt helaas wel gelijk, een echt rechtse partij is er niet, alleen wat minder linkse partijen.

De La Puerco | 03-09-11 | 17:23

Brussen begint meer en meer hetzelfde deuntje af te draaien. Verzin eens wat nieuws of is de creativiteit op?
.
Herhalen is leuk tot het begint te vervelen. Wat mij betreft is dat punt al een paar maanden geleden bereikt.
.
Het begint nu gezeik te worden. Adios.

Greetje Duisenberg | 03-09-11 | 17:21

@Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:13
hoe heb jij dan gestemd op een rechts kabinet?
en ga me niet vertellen dat dat via de PVV is want die is links. en VVD is ook veel te socialistisch om rechts te zijn.

LordNobady | 03-09-11 | 17:21

lijdt=lijd gvd

De La Puerco | 03-09-11 | 17:18

Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:13

Ik lijdt met je mee, het is inderdaad een kwestie van de minst kwaden verkiezen.

Hoe zou het nu gaan met een cda+geheel links regering ?

Hoeveel mag je verwachten na 1 jaar ?

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik ook wat onpasselijk begin te worden. Hoe is het in godsnaam mogelijk tegen de zin van het electoraat in miljarden te verspillen.

De La Puerco | 03-09-11 | 17:18

De La Puerco | 03-09-11 | 17:06
Ja, ik stemde de laatste keer voor spek en bonen op een "rechts kabinet". Gaan de dames en heren als doorgedraaide EU-socialisten onsche krijgsmacht afknijpen en vervolgens de Grieken en Afrikanen royaal belonen voor hun overbodige en schadelijke bestaan.

Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:13

Doe maar Frits Huffnagel.

Smalhout | 03-09-11 | 17:06

Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:00

Als 'het gemene volk' een niet welgevoeglijk standpunt inneemt, is daar god zij dank, de getrapte democratie, die dan zeker weten, dat het electoraat tegen zich zelf beschermd moet worden, door het tegenovergestelde te doen.

Lang heb ik mij afgevraagd, waarom die getrapt verkozenen tegen de wensen van het electoraat ingaan, ik kan als enige verklaring duiden, dat dat van doen moet hebben met carriere mogelijkheden.

De La Puerco | 03-09-11 | 17:06

Ik mag toch niet echt meer stemmen, dat is zo sinds ik de toets "Democratie" van de EU verknoeide. Een simpele meerkeuzetoets met 2 mogelijkheden, het goede antwoord werd ook nog eensch voorgezegd door een leger van regenten en mediabobo's.
Koos ik dat foute antwoord "NEE".

Jan Passant mk2 | 03-09-11 | 17:00

@Sjembek63 | 03-09-11 | 16:46 | + 0 -
Eerst 2 waardeloze (en de enige) PVDA kandidaten naar voren schuiven, waardoor geen hond komt opdagen bij de stembureau's, en dat dan de 1e gekozen burgemeester noemen..maar goed, dat zal jij als échte socialist wel normaal vinden..

Pakzooi | 03-09-11 | 16:59

Sjembek63 | 03-09-11 | 16:46
Kunt u mij eens uitleggen, als socialist-in-hart-en-nieren, hoe het komt, dat zo een beetje iedere veelverdiener in staats-afhankelijke baantjes ook zegt dat ie socialist is.

De La Puerco | 03-09-11 | 16:58

Sjembek63 | 03-09-11 | 16:46

1e gekozen burgemeester ?, ja, door de PVDA dan, keuze voor de stemmer was Watt of Halfwatt, vergelijkbaar met kiezen tussen een mongool en iemand met down-sydroom. Nou de mongool heeft gewonnen.

De La Puerco | 03-09-11 | 16:55

Van Ali W. naar Ali B. is niet zo'n, grote stap.
Een Nederlander die die vuistdiep in de aars van de Marokkaanse gemeenschap zit of andersom, wat maakt het uit.

Cuyahoga | 03-09-11 | 16:53

Is natuurlijk een zwaar vertekende poll, aleid zelf stond er niet bij als mogelijke opvolger van zich zelf.

Wat zou het leuk en leerzaam zijn, als er een echte verkiezing was tussen Aleid en een volstrekt anonieme, onbekende vmbo-er, een man van het volk ahw.

De La Puerco | 03-09-11 | 16:50

Het is de hoogste tijd voor een scheiding tussen kunst en staat. Zowel in Nederland als in China.

Ivoren Toren | 03-09-11 | 16:48

Ik ben dan een socialist in hart en nieren maar subsidie op kunst vindt ik niet kunnen. Ik bedoel, als je dat niet betalen kunt dan ga je gewoon niet. Wat Wolfsen betreft moeten de Utrechters niet zeiken. Volgens mij was hij de eerste gekozen burgermeester ooit maar een boer uit Oldebroek is natuurlijk niet geschikt voor deze functie.

Sjembek63 | 03-09-11 | 16:46

@ BertBrussen
+1 voor "om zich te laten fêteren door een dictatoriaal regime". Zo is dat. Laffe principeloze schijtlijsters met een rubberen ruggengraat, dat zijn het. Er blijkt maar weer eens uit dat de West-Europese literaire wereld, ondanks het pseudo-intellectuele aura dat ze zichzelf aanmeten, in werkelijkheid de diepgang van een eend heeft. Weg met de vaste boekenprijs en al die andere staatssteun. Ze zijn het niet waard.

Twee jaar geleden, op de Frankfurter Buchmesse, was er ook al een schandaal rondom Chinese dissidenten die door de Duitse intellectuelen geweerd werden om het feestje niet te verstoren. www.depapierenman.be/blog/2009/10/21/O...

Lees ook dit: "Chinese schrijvers onder huisarrest door boekenbeurs" www.nu.nl/boek/2604260/chinese-schrijv...

Ivoren Toren | 03-09-11 | 16:42

De mening van 500 mensen is inderdaad heel representatief ja.

cobeer | 03-09-11 | 16:31

Toch heb ik die poll iets serieuzer bekeken. na aanvankelijk voor Brinkman te opteren, die er - om te beginnen - die mocro's bij het minste of geringste gedonder het respect er wel weer inmept, Kwam ik toch bij Femke uit. Zij vertegenwoordigd de 'rechtse' realistische factie bij GL en heeft charisma. Als ze eerst even de Utrechtse GL fractie verschoont van de meest rabiate pacifisten, bakfietsen en tuinbroeken, dan kan ze in d'r eentje ook die corrupte, incompetente PvdAers wel aan. Wat betreft de problemen met de Utrechtse
cultuurverrijkertjes, heb ik ook vertrouwen in haar. Vanwege haar herwonnen realisme. Ze zal er weliswaar minder hard en enthousiast dan Brinkman op durven te meppen maar zal het wel doen en ruim optijd. Ook financieel zal ze de boel wel in de hand weten te houden en de corruptie, nepotisme en het clientelisme te lijf gaan. Go for it Fem! (uiteraard blijf ik wel gewoon fatsoenlijk PVV stemmen, zoals het behoord in een superieure beschaving).

Hanxie | 03-09-11 | 16:25

Ik ga voor die kleine sex-kabouter van een Wesley Snijder. Altijd nog beter dan Aleid (meidennaam).

Geil Kippetje | 03-09-11 | 16:17

BB, wij zijn het eens! (linkse jongens die rechts-populistische stukjes uitpoepen. Omwiller van hun kwetsbare egootjes. Bah)

jadatklopt | 03-09-11 | 16:13

Democratie..2 wolven en een schaap die moeten beslissen wat ze gaan eten..
Het is dus een oneerlijk systeem waartegen we ons moeten verzetten door niet meer te stemmen. Zolang we ons daar niet bewust van zijn zal er nooit iets veranderen.

Pakzooi | 03-09-11 | 16:09

@ emtee | 03-09-11 | 15:53
.
Leg mij eens uit waarom ECHTE kunst alleen mogelijk zou zijn als deze gesubsidieerd wordt.
Het is een A-B-C'tje dat graag door 'kunstenaars' wordt gebruikt. Ojé, er is geen subsidie, dus is er geen echte kunst meer mogelijk.
.
Ook bij kunst hoort te gelden dat 'als er geen vraag naar is, het dus ook niet wordt gewaardeerd en derhalve onzinnig is'.
Wil je dan persé zaken produceren waar niemand op zit te wachten............... zorg dan dat iemand het van je koopt.
Want............ wie bepaalt wat kunst is ? De kunstenaar ?
Dan zijn zelfs mijn tekeningen kunst en geloof me, ik kan niet tekenen.

mambo43 | 03-09-11 | 16:05

Aleid blijft zitten totdat er een ander meer lucratiever plek vrijkomt, en zo schuiven ze met het bestuur in Nederland, 'ons kent ons' dus. Let maar op, Verver moet ook ergens tussen de vastgeroeste bobo's passen, enzovoort.

lanexxx | 03-09-11 | 16:01

Wie heeft Brussen eigenlijk wijs gemaakt dat moderne democratie is wat de meerderheid van het volk vind?

Mike Oxlong | 03-09-11 | 15:56

ik stel voor dat de NRC dat over twee jaar nog eens onderzoekt.... dan pas zijn de effecten van de bezuinigingen merkbaar. Voor de rest gefeliciteerd GS met een kunstarm Nederland. Ere wie ere toekomt jullie hebben Nederland een grote dienst bewezen en de kunstwereld effectief buiten gevecht gesteld!! Knap werk.

emtee | 03-09-11 | 15:53

Qua kunst: het van Abbe is nog steeds op zoek naar een zootje 'cicerones' (newspeak voor Vollidioten) die voor minimaal 20 pop de man/vrouw 840 takken kunnen redden uit de klauwen van het grootkapitalisme:
www.vanabbemuseum.nl/browse-all/?tx_va...

Cabaret Voltaire | 03-09-11 | 15:51

Aleid Wolfsen op een pindakaasvloer spreekt me dan weer wel aan.

yamahihi | 03-09-11 | 15:42


Iedereen die voor mij als dictator stemt beloof ik afschaffing van de constitutionele monarchie en een 50 urige werkweek. Oh, en gratis porno en voetbalkaartjes.

zovoklets | 03-09-11 | 15:31

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:18 | + 0 -

En een paard van troje virus ( PVV-VVD-CDA )

Eurotokkie | 03-09-11 | 15:22

@Che_cuevara | 03-09-11 | 15:18
Jaja, ik, maar nog steeds "old school" geleerd, blijft hangen he, format c:/.

dan-b | 03-09-11 | 15:21

Maar ik ga nu lekker in de tuin genieten.
Biertje en vrouwtje erbij, kan niet meer stuk.

*out*

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:21

@dan-b | 03-09-11 | 15:18
Bij formatteren worden ze "weggejorist" en "opgerot" met een perma ban.

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:20

@dan-b | 03-09-11 | 15:12
Nee hoor, complete nieuwe programma's.

Alle virussen kwijt zoals het berucht PvdA-virus, is op geen andere manier te verwijderen.
Zelfde geld voor GL-virus en niet te vergeten het zeer hardnekkige D66-virus, heel kwaadaardig dat virus.

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:18

@ Che
En daarbij, als "wij" dat willen doen, weten zij het weer beter en kost het weer een triljoen miljard.

dan-b | 03-09-11 | 15:18

@Che_cuevara | 03-09-11 | 15:11
Format C:/ werkt altijd, alleen een hoop werk.

dan-b | 03-09-11 | 15:12

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:11 | + 0 -

Idd , zet er dan maar meteen OSX 10 op.

Eurotokkie | 03-09-11 | 15:12

@Eurotokkie | 03-09-11 | 15:10
Ik heb ze nog nooit naakt zien lopen.

Niet dat ik dat wil, liever niet.

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:11

@dan-b | 03-09-11 | 15:08
Als we nou eens de hele overheid "deleten" kunnen we Nederland opnieuw formatteren en beginnen we met een schone lei.

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:11

dr. O.P. Lichter | 03-09-11 | 15:04 | + 0 -

Alsof de regering zich iets zal aantrekken .

Eurotokkie | 03-09-11 | 15:10

@Che_cuevara | 03-09-11 | 15:06
Gelukkig hebben we Donner, die lost alles op *afschaffen dat i-net*, problem solved.

dan-b | 03-09-11 | 15:08

@dr. O.P. Lichter | 03-09-11 | 15:04
Een aan DigiD gekoppelde site?
Geen goed idee, maken de Iranezen hier meteen de dienst uit.

Vraag maar aan Donner, die weet er van.

Che_cuevara | 03-09-11 | 15:06

Goed idee Geenstijl. Democratie 2.0. Een aan DigiD gekoppelde internet site waar burgers per onderwerp kunnen stemmen.

Ik zie een afschaffing 1e kamer, 2e kamer, provinciale staten, gemeente raad, stadsdeelraad en bijbehorende verkiezingen en politieke partijen. Geen beveiliging voor politici meer nodig. Geen geldverslindende houten aanplakborden tijdens verkiezingen.

Een einde aan politieke partijen die in de campagne beloftes doen zgn door collatie onderhandelingen dan toch niet doorgevoerd kunnen worden.

Geweldig waar kunnen voor het voorstel stemmen.

dr. O.P. Lichter | 03-09-11 | 15:04

Pluk een willekeurig iemand van de straat, kan nooit beroerder zijn.
Of beter nog, doe er maar een van het *weggepeste* homo-stel.

Jackanders | 03-09-11 | 15:02

@dan-b | 03-09-11 | 14:52
Tja wat moet je er verder nog over zeggen. Alles is al gezegd, dacht ik. En we kunnen er niets aan veranderen, pluche = pluche.

dan-b | 03-09-11 | 14:59

McPhart | 03-09-11 | 14:36

Ik snap wat je bedoeld maar soms zijn zaken niet zo helder als ze lijken. Zoals in het door jou benoemde geval.

Dus...

Liever een biertappende geldwolf met VARA-achtergrond dan een niet leuke cabaretier.

Dat is net als een groente zaak zonder groente namelijk. Of een niet stijve erectie.

Snappie.

pius | 03-09-11 | 14:59

Hup Femke.

Eurotokkie | 03-09-11 | 14:53

En wat flapdrol Wolfsen betreft, die geeft de Wildersen van deze wereld bestaansrecht.

Een ruggegraatloze haitain-morele empathieloze handelingsonbekwame Linkskneus.

Stuur die lekker naar China zou ik zeggen.

Word hij in ieder geval niet met Homo's en Marrokanen geconfronteerd.

En zij niet met hem.

pius | 03-09-11 | 14:52

Cohen en Aleid zijn van hetzelfde "laken en pak", pappen en nathouden.

dan-b | 03-09-11 | 14:52

Die die Tineke Schouten maar voor Utrecht, ik woon en kom er toch niet

Tobi | 03-09-11 | 14:51

Wat is er mis met china. Je vraagt het je af.

Ik denk niet dat wij als helertje van de westerse wereld gepermitteerde geloofwaardigheid uitstralen als we China Kapittelen over democratie of mensenrechten.

Lijkt mij dan.

pius | 03-09-11 | 14:48

@Che_cuevara | 03-09-11 | 14:41
'zelfkennis' is iets wat PvdA burgemeesters missen.
Ik ben blij dat ik in een stad woon waar PvdA vrijwel niets te zeggen heeft....

necrosis | 03-09-11 | 14:47

@@Che_cuevara | 03-09-11 | 14:28
Ok 10 kralen en 2 spiegels, maar Aleidje gaat niet weg hoor. Hetzelfde als met Jobje..

dan-b | 03-09-11 | 14:30
necrosis | 03-09-11 | 14:43
Dat zei ik hier al.

dan-b | 03-09-11 | 14:45

@Mick Jacker | 03-09-11 | 14:34
Klopt toch.
Is meester zoals in SM. en de burger is dan het slaafje.

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:44

@dan-b | 03-09-11 | 14:35
Aleid heeft duidelijk niet begrepen waar de functie 'burgemeester' voor staat.
Als hij kloten had, liet hij die anti-homo figuren direct oppakken.
In plaats daarvan kiest hij de kant van Job en drinkt nog een kopje thee.....

necrosis | 03-09-11 | 14:43

@necrosis | 03-09-11 | 14:37
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

*graag gedaan*

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:41

@Che_cuevara | 03-09-11 | 14:39
Nee hij is hardnekkig tenzij hij ergens CvdK kan worden.

dan-b | 03-09-11 | 14:41

@necrosis | 03-09-11 | 14:37
Als zelfs DonnerT niet goed uit zijn woorden kan komen, wordt je dit wel vergeven.

dan-b | 03-09-11 | 14:39

@dan-b | 03-09-11 | 14:30
Nee, niet vrijwillig.
Maar met een honkbalknuppel?

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:39

@necrosis | 03-09-11 | 14:34
*taalfouten ontdekt in eigen plempsel*

necrosis | 03-09-11 | 14:37

Tineke Schouten is de enige echte Utrechter in het rijtje.
Henk Westbroek is een biertappende geldwolf met VARA-achtergrond, dus per definitie ongeschikt.

McPhart | 03-09-11 | 14:36

@necrosis | 03-09-11 | 14:34
Aleid heeft al bewezen te falen in alles.

dan-b | 03-09-11 | 14:35

Is 'burgermeester' in de poll een grap die ik niet begrijp? Zo ja, doe iemand eens uitleggen.

Mick Jacker | 03-09-11 | 14:34

En nu even terug naar de kern van de boodschap:
Aleid heeft verzuimd om ook maar iets te doen met de de twee echtelieden van mannelijke kunnen door gewoon zijn kop in het zand te steken.
Dan laat je pas zien dat 'jouw' onderdanen je geen reet kunnen schelen.
Zolang jij je ketting maar kan dragen en jij je salaris kan incasseren.....
*pek op de stoof zetten doet*

necrosis | 03-09-11 | 14:34

@Che_cuevara | 03-09-11 | 14:28
Ok 10 kralen en 2 spiegels, maar Aleidje gaat niet weg hoor. Hetzelfde als met Jobje..

dan-b | 03-09-11 | 14:30

Als het dan toch over K moet gaan,
Victory Boogie Woogie werd in 1997 door de Nederlandse Stichting Nationaal Fonds Kunstbezit voor 82 miljoen gulden[2] (€ 37 miljoen) gekocht van eigenaar S. Newhouse uit New York. Door velen in Nederland werd hiertegen geprotesteerd, vooral tegen het ongekend hoge bedrag voor een onvoltooid schilderij, voorstellende een aantal kleurenvakjes, waarop de papieren plakstroken nog aanwezig waren.

I.V.B. met het rechthangende schilderij.
in de Tweede Kamer werden vragen gesteld over de geheime handelwijze door De Nederlandsche Bank en minister Gerrit Zalm, die zich hiermee aan de wettelijke controle door de Kamer leek te onttrekken. Anderen vonden het een briljante actie, omdat door de geheime handelwijze prijsopdrijving werd voorkomen.
Ook de dwingende rol van mevr.von Amsberg is niet helemaal uit de verf gekomen.

Ratzing. | 03-09-11 | 14:30

Is Verver niks voor Utrecht.

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:29

@dan-b | 03-09-11 | 14:20
Wedden?

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:28

@fuckje | 03-09-11 | 14:23
Je denkt toch niet Aleid zich weg laat pesten door Dion?

dan-b | 03-09-11 | 14:28

GS duw die Ali B. even lekker in je eigen hol. Gewoon weer een robuuste VVD burgemeester ala Opstelten.Net als vroegah. Sinds de PvdA met tuthola Anie Brouwer op de proppen kwam, is de politieke pleuris in Utrecht alleen maar toegenomen. Opzouten met dat PvdA schroot.

Hanxie | 03-09-11 | 14:27

@De Regeering | 03-09-11 | 14:14
Hoeft niet, die kan je mailen aan DonnerT, ow wacht...

dan-b | 03-09-11 | 14:24

En dat alle rotondekunsdt die ons land rijk is ons nog maar eeuwen als waarschuwing mag dienen:
Wie subsidie zaait zal ambtenrenkunsdt oogsten.

vetkleppert | 03-09-11 | 14:24

@kapotte_stofzuiger | 03-09-11 | 14:19
Ik stem tegen, kan Cohen geen baantje krijgen in Uruzgan?
Mag hij daar gezellig thee gaan drinken......
*hopelijk neemt hij Sap mee*

necrosis | 03-09-11 | 14:23

Na morgenavond (Brandpunt, KRO ) lijkt me Dion G. de beste opvolgerT voor Aleid W.

fuckje | 03-09-11 | 14:23

Ik, Aleid Wolfsen, ben van mening dat Utrecht gesloopt moet worden!

D-AAP | 03-09-11 | 14:21

"n" naar boven gooit.

dan-b | 03-09-11 | 14:21

@ mezelf
Toch maar even gelezen. Coclusie Aleid is met geen honkbalknuppel weg te slaan.

dan-b | 03-09-11 | 14:20

Inderdaad. Een chronisch links stemmende stad als Utrecht verdient de bezielende leiding van de heer Baba.

vetkleppert | 03-09-11 | 14:19

Job Cohen, is de rest van Nederland tenminste van hem af [bindend stemadvies]

kapotte_stofzuiger | 03-09-11 | 14:19

PvdA en zich iets aantrekken van de stem van het volk, pffff.
Is nog nooit gebeurt en zie ik ook nooit gebeuren.

Maar voor de rest, op allebei de stellingen is het antwoord JA.

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:18

Aleid Wolfsen is de aller slechtste burgermeester van Nederland!! BTW weer een #pvda’er!!

D-AAP | 03-09-11 | 14:17

Aleid heeft last van het Fatima-syndroom, hij weet dat heel Nederland een pesthekel aan hem heeft en blijft doodleuk zitten waar hij zit.
Hij heeft duidelijk last van ongewenste PvdA-genen....

necrosis | 03-09-11 | 14:16

@De Regeering | 03-09-11 | 14:14
Dat is de verantwoordelijkheid van De Regering.

Che_cuevara | 03-09-11 | 14:16

Ja, komt er nu ineens een stemadvies... Ik had Hansie Hansie al verkozen.

Stijlleider | 03-09-11 | 14:16

Voor de 'kwalificaties' en 'capaciteiten' van een Aleid Wolfsen is een baan als vuilnisophaler in Utrecht toch echt nog een stuk te hoog gegrepen.

Schout-bij-nacht | 03-09-11 | 14:15

Wie steekt er dan even een envelop met de uitslag onder de deur van Donner?

De Regeering | 03-09-11 | 14:14

Ja wacht eens even. Aleid is een PvdA'er en PvdA'ers hebben zich nog *nooit* iets van een meerderheid aangetrokken. Zo is er in Nederland altijd een absolute meerderheid *tegen* het immigratiebeleid van de overheid geweest. En nu al helemaal.

Parsons | 03-09-11 | 14:14

Als ik de naam (F)aleid zie stop ik al met lezen, sorry.

dan-b | 03-09-11 | 14:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken