Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Personeelsadviseur steekt miljoen in zak

gijsbertgluipert.jpg Mogen wij u even voorstellen aan Clemens Güppertz, winnaar van de Grote Graaierts Oeuvre Award. Clemens is mediator, personeelsdeskundoloog en zelfbenoemde conflictbemiddelaar op de werkvloer. Oh ja, Clemens de alleskunner is ook dichter (komen we zo op terug). Waarom Clemens met stip op nummmer 1 in de Dickswinger Charts van Nederland binnenkomt? Omdat hij tijdens de onderhandelingen met zijn werkgever ziekenhuis De Tjongerschans - dat hem inhuurde om twee dwarsliggers te kunnen ontslaan - een miljoen euro aan inkomensgaranties wist los te peuteren. Dan heb je natuurlijk ballen. Wanprestatie na wanprestatie leveren en vervolgens 1.000.000 euro in je zak steken terwijl je weet dat daar doodzieke patiënten mee behandeld hadden kunnen worden. Zegt uiteraard ook een hoop over de minstens zo terminale toestand waarin die topmanagers van de TjongejongeOMGschans zich bevinden. Lees HIERRR hoe herr Güppertz na een jarenlange juridische strijd uiteindelijk met goedkeuring van de rechters zijn hoofdprijs kon toucheren. WTF? Facepalm op facepalm. Het ziekenhuis belooft plechtig nooit meer bijna bankroet veroorzakende afspraken met externen te zullen maken. En Glüippertz zelf? Die heeft niet zoveel behoefte om op alle commotie te reageren. Mijnheer publiceert tegenwoordig gedichtjes onder het pseudoniem Gijsbert Pertüz. Medisch Contact citeert hem (we nemen u niet in de zeik): "Ik kan bijvoorbeeld heel boos worden over de bonuscultuur die maar gewoon doorgaat, ondanks alles wat er is gebeurd. Als je ziet hoeveel mensen te lijden hebben onder de crisis. Ik ben geen actieman, dus als er iets is waarover ik me opwind, ga ik erover dichten." We kunnen niet wachten op de tweede dichtbundel van Graaiert Gijsbert.

Reaguursels

Inloggen

@Milton Friedman | 28-08-11 | 22:27
Nee hoor, die belasting- en premiebetalers, daar hebben ze geen weet van.
Ze hebben alleen weet van de subsidiestromen en Rijksbijdragen waarop zij menen recht te hebben.

Boris Poepnagel | 29-08-11 | 10:56

@ Frau Antje | 28-08-11 | 10:11
Mein Himmel, ein schöner Ausflug war das.
Bei fin.nl hat man mich ganz untergespuckt und bedroht und bei diesem Joop hat man mich lebenslänglich gebannt weil ich mich nicht identifizieren konnte mit ein pee vau dee aa Ausweis.
-
@ zeg maar jansen | 28-08-11 | 10:17
Ja Juf.
Morgen appel meebrengen doet :(

Geheimrat Schultz | 29-08-11 | 06:15

Dit soort volk heeft voor de crisis gezorgt en ze gaan gewoon door.

reppert | 29-08-11 | 01:09

Het meest walgelijke zijn nog wel die 'bestuurders' en 'toezichthouders'. In dit land heb je er tienduizenden en stuk voor stuk kotsen ze op belasting- en premiebetalers.

Milton Friedman | 28-08-11 | 22:27

Conflictbemiddelaar en mediator is hetzelfde.

dochter van | 28-08-11 | 20:27

@Geenstijlfiguur | 27-08-11 | 21:26
Dat dachten ze bij De Tjongerschans ook.

boasatlas | 28-08-11 | 20:19

@Zsa Zsa
Leren lezen en linkjes volgen misschien?

Merkava | 28-08-11 | 14:56

6418 euro maandsalaris? daar ga ik nog niet voor naar de wc. wat een pauper van een "personeelsadviseur".

LangeBerry | 28-08-11 | 14:54


Zeg Geenstijl en Brusselmans, doe eens gauw aan deugdelijke bronvermelding. Artikel is nagenoeg integraal overgenomen van medischcontact.artsennet.nl/Tijdschrif...
geschreven door Mathijs Smit.
Journalisten nieuwe stijl?
-edit doe eens oogarts gaan -

Zsa Zsa | 28-08-11 | 14:03

Niks zeggen over t kudosysteem, voor je t weet wordt je gemind..

Markies de Schade | 28-08-11 | 13:52

Kleinigheidje hou je altijd, gefeli zou ik zo zeggen.
Voel hem al weer aankomen, commissies die rapporten opstellen hoe dit te voorkomen,met nog veel meer regels en bureaucratie als gevolg.

Uw Verzekeringsadvis | 28-08-11 | 13:09

lanexxx | 28-08-11 | 12:27
Milton Friedman | 28-08-11 | 12:29
Komt bij dat bedrijven die dit soort blinde darmen (externen) inhuren, zelf niet eens de expertise hebben om de ingehuurde enigszins te controleren op diens werkzaamheden. En ach, denken ze, we krijgen toch wel ons salaris. Jammer voor de mensen die we daarvoor moeten korten of ontslaan. En het gaat nog veel erger worden nu de crisis in alle hevigheid is losgebarsten. De kloof tussen arm en rijk en het verschil tussen de elite en het gepeupel zal tot ongekende hoogte stijgen.

Sliptong | 28-08-11 | 12:37

En het bestuur van het ziekenhuis ontslaan!

aderkalkballenbroek | 28-08-11 | 12:33

lanexxx | 28-08-11 | 11:54 | + 0 -
Alleen de boven ons gestelden die niets uit eigen zak betalen doen dit soort dingen. Het is toch maar wettelijk in beslag genomen belasting- of premiegeld dat ze naar eigen goeddunken kunnen ' besteden'.

Milton Friedman | 28-08-11 | 12:29

Sliptong | 28-08-11 | 12:16 |
Ja, het is echt verschrikkelijk dat deze lieden gewoon 'legitiem' door kunnen gaan met roven en stelen. De tegenwoordige business schools en bedrijfskunde uni's leveren dit soort lieden, afgezien van de babyboom ellende die nog op het pluche zit.

lanexxx | 28-08-11 | 12:27

Aangezien we dagelijks in de zeik worden genomen en we daarbij voor miljarden Euro"s worden opgelicht, rest ons niets anders dan ons te wenden tot fysiek geweld. Zo loopt meneer/mevrouw de advocaat/ financieel adviseur / mediator/ Adje Interim lachend het pand uit in de hoop dat hij/zij even een fors bedrag zal toucheren en zo wordt meneer/mevrouw de advocaat/ financieel adviseur / mediator/ Adje Interim wakker in het ziekenhuis met een vloeibaar voedsel kuurtje van 4 weken. Ik ben tegen geweld maar er is geen keuze meer denk ik. Als regels je verstikken, als smeken niet meer helpt, misschien kun je dan beter meneer Knuppel pakken. Wel op de vermommoing letten hè?

Sliptong | 28-08-11 | 12:16

Tja, een beetje bedrijf van tegenwoordig kan natuurlijk niet zonder externen. Je kunt net zo goed de tent sluiten als je niet kan beschikken over deze charlatans, je moet toch meedoen met de meute om mee te tellen in de bestuurskamers!

lanexxx | 28-08-11 | 11:54

Greetje Duisenberg | 28-08-11 | 00:23 |
Zo is dat, als Rechterres was ze trouwens ook niet mis.

Ratzing. | 28-08-11 | 11:34

necrosis | 28-08-11 | 11:20 | + 0 -
Al bijna tien minuten. Brilletje !!

Rammstein | 28-08-11 | 11:22

necrosis | 28-08-11 | 11:19 | + 0 -
Je maakt je drukker over die minnetjes, dan over een man die met een miljoen euro naar huis gaat.
Wow ....

Rammstein | 28-08-11 | 11:21

Nieuw topic!

necrosis | 28-08-11 | 11:20

@Che_cuevara | 28-08-11 | 11:12
Ik ga even navraag doen bij Joris, die minnetjes zijn waarschijnlijk IP gebonden.

necrosis | 28-08-11 | 11:19

Eikel.....

Hans Teeuwen | 28-08-11 | 11:19

In het kader van "links lullen, rechts vullen" durf ik erom te wedden dat meneer altijd PvdA stemt.

Bozebuurman | 28-08-11 | 11:19

Waarom wordt mijn commentaar verwijderd terwijl andere de meeste onzin kunnen uitkramen?
Als ik zeg dat mijn premies naar dit soort oplichterij gaat en daardoor de medische zorg onbetaalbaar wordt en dus niet door de zieke patienten!!
Wat is daar mis mee en waarom mag ik niet president zeggen ipv premier? op deze site wordt toch alles in codes gezegd! ik zeg toch ook niets over de finnen of bontkraagjes!!!

piet de hond | 28-08-11 | 11:17

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 11:13
*telraam en ontkroonkurker pakken doet*

necrosis | 28-08-11 | 11:16

necrosis | 28-08-11 | 11:13 | + -1 -
Ik zie Che alleen maar in de plus staan. Jij niet ?
Brilletje.

Rammstein | 28-08-11 | 11:15

@Rammstein | 28-08-11 | 11:10
Nog lang niet, schone deerne!

necrosis | 28-08-11 | 11:13

necrosis | 28-08-11 | 11:08
Ik stop wanneer ik 50 ben.
Reken maar uit vrind.
*Tripeltje voor necro pakt*

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 11:13

necrosis | 28-08-11 | 11:10 | + -1 -
Dus jij kan niet minnen, maar je wordt wel gemind ?
Knap.

Rammstein | 28-08-11 | 11:13

@Reinaert | 28-08-11 | 01:50
Als deze man nog ergens een geweten heeft dan zal hij daar vroeg of laat last van krijgen. Als hij geen geweten heeft dan is hij een psychopaat. In beide gevallen zal hij eronder lijden. Maak je geen zorgen.

doenormaal! | 28-08-11 | 11:12

@necrosis | 28-08-11 | 11:10
Het is niet omdat jij mij mint dat ik het ook doe.
Dus ze zijn niet van mij.

Che_cuevara | 28-08-11 | 11:12

Het hele verhaal staat hier www.boek7-10.nl/www.delex-backoffice.n...
Leuk detail: de directeur van leerzem had een regeling afgesproken die in 2011 zou aflopen, dus dan was er niets aan de hand geweest. De opvolger van van leerzem, Ruud Beijers, adviseerde echter om de directeur patientenzorg ook te ontslaan. Terwijl de rvt met deze adrienne van den wildenberg in gesprek was over haar exit, bleef zij nog volledig tekenbevoegd en ondertekende zij achter ieders rug om, drie uitbreidingen met Clemens. Dit echtere volgens de verklaring van die Beijers, die later is veroordeeld wegens fraude, dus ook niet in zijn eerste leugen gestikt.
.
Anyway, als tegenprestatie moet clemens blijven zoeken naar passend werk, dus dit is snel op te lossen. Gewoon een vriendje met eigen bedrijf een baan laten aanbieden aan deze clemens. Als Clemens' dat weigert, heb je contractbreuk.

Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 11:10

necrosis | 28-08-11 | 11:09 | + 0 -
Ik denk eerder dat jij aan een brilletje moet.

Rammstein | 28-08-11 | 11:10

Hé, wie zit mij te 'minnen'
*grom*

necrosis | 28-08-11 | 11:10

@Rammstein | 28-08-11 | 11:07
Dan moet je die komkommerschijfjes van je ogen halen...

necrosis | 28-08-11 | 11:09

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 11:04
Ben jij 55?

necrosis | 28-08-11 | 11:08

necrosis | 28-08-11 | 11:05 | + 0 -
Ik zie niets.

Rammstein | 28-08-11 | 11:07

@Rammstein | 28-08-11 | 11:02
Hij doet het wél!
*gnehehehe*

necrosis | 28-08-11 | 11:05

Che_cuevara | 28-08-11 | 11:02
lol

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 11:05

necrosis | 28-08-11 | 11:01
Man, ik ben geen bemiddelaar die er gemakkelijk met 1000K vandoor gaat.
Ik moet nog- even denken- ongeveer 12 jaar.
Dan ben ik onafhankelijk van iedereen.
Behalve dan van mevr Teun en de miss.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 11:04

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:58
En daar sturen we Jelte op af.

Che_cuevara | 28-08-11 | 11:02

necrosis | 28-08-11 | 10:56 | + 0 -
Hij doet 't niet.
Balen zeker ?

Rammstein | 28-08-11 | 11:02

@ecologiste | 28-08-11 | 10:55
Zo, op een aantal punten niet scherp genoeg opgetreden zegt Aleid.
Zo noemen ze dus het complete falen van de overheid.

En het vertrouwen in de autoriteiten is ook aangetast volgens Aleid.
Welke autoriteiten dan?
En hoe kan het vertrouwen nou aangetast worden als er al lang geen vertrouwen meer is.

Che_cuevara | 28-08-11 | 11:01

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:58
Hoe gaat het met je 'tuinenwinkel'?
Kan je al bijna rentenieren?

necrosis | 28-08-11 | 11:01

@ecologiste | 28-08-11 | 10:55
Het is de hoogste tijd dat Aleid wordt weggepest en met pek en veren de stad wordt uitgesmeten.
*oren blussen doet*

necrosis | 28-08-11 | 10:59

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:46
Lachen, al die bestuurders die voor "Hoerrrr" uitgemaakt worden.
Ghe.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:58

@necrosis | 28-08-11 | 10:56
En ik altijd maar jouw minnetjes wegpoetsen.
Je wordt bedankt. :)

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:58

@necrosis | 28-08-11 | 10:54

Ik verbaas me anno tegenwoordig nergens meer over heur. Met een paus drie vroegâh in bruine pakjes marcheerde al helemaal niet.

Reinaert | 28-08-11 | 10:57

De overheid laat toe,dat de ziekenhuizen financieel worden leeg geplunderd door handige jongens.

Bataaf | 28-08-11 | 10:56

@Che_cuevara | 28-08-11 | 10:53
*pats*
Zomaar op de minkudo knop gedrukt!

necrosis | 28-08-11 | 10:56

necrosis | 28-08-11 | 10:48

Ze kunnen on Topic blijven, the continuing story van incompetente zakkenvullende en andermans geldweggevende gepriviligeerde ijdeltuiten die critici (onze vrienden) ook nog eens het leven tot een hel maken.
Aleida:
www.telegraaf.nl/binnenland/10439755/_...

ecologiste | 28-08-11 | 10:55

@Reinaert | 28-08-11 | 10:52
Een misdinaar (met necrosis als nick)?
Ik?
Ben je goed bij je verstand?
En dubbel tarief is gewoon 2x mijn uurtarief.

necrosis | 28-08-11 | 10:54

@Reinaert | 28-08-11 | 10:52
2 pastoors.

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:53

@Che_cuevara | 28-08-11 | 10:49
Ik ben bang (echt waar) van ziekenhuizen, ik kom er zéér zelden.....

necrosis | 28-08-11 | 10:52

@necrosis | 28-08-11 | 10:48

Misdienaar? En wat is "dubbel tarief" dan, als ik vragen mag?

Reinaert | 28-08-11 | 10:52

@Che_cuevara | 28-08-11 | 10:46
Rotte eieren en tomaten gooien, mag dat dan ook.
*Griffel*

necrosis | 28-08-11 | 10:50

@necrosis | 28-08-11 | 10:48
Werk jij in De Tjongerschans?

Dan is dubbel tarief eigenlijk onderbetaald.
Ik zou maar eens een regeling gaan treffen met je baas.

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:49

Is er nog geen nieuw topic?
Ik heb notabene al dik 2,5 uur werken achter de kiezen.
*tegen dubbel tarief, that is*

necrosis | 28-08-11 | 10:48

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:44
En dan met een rokje.
Weten ze meteen wat sissen is.

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:46

Reinaert | 28-08-11 | 10:44
Oke.
Maar dan wel gekleed in oranje hesjes.
En een ketting aan de enkels.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:46

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:42
En dan de straten en pleintjes vol hangplekken op Kanaleneiland.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:44

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:39

Te makkelijk. En geen echte voorbeeldfunctie want degenen die er een voorbeeld aan zouden moeten nemen lopen toch met een plaat veur den kop van heb ik jouw daar zodat de boodschap zeer waarschijnlijk toch niet over komt.

Dan toch maar de waerlijck publieke variant.

Reinaert | 28-08-11 | 10:44

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:41
Mogge Che.

Nope, gewoon een beetje geldgericht denken.
Zeg maar.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:43

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:41
Is een beginnetje.

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:42

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:40
Laat ze beginnen in de PC Hooftstraat.
Komen ze misschien wat bekenden tegen.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:41

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:39
Mogge Teun,

Ben je in de pretpark business begonnen?

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:41

@Reinaert | 28-08-11 | 10:34
Hoeveel straten moet die dan vegen voor 1 miljoen?

Alle straten van Nederland?
Dat zijn er wel een hoop.

Che_cuevara | 28-08-11 | 10:40

Reinaert | 28-08-11 | 10:34
Inderdaad, dat gaat veel geld kosten maar denk eens aan de voorbeeldfunctie die daar vanuit gaat.
Ik denk dat bestuurders wel 3 keer nadenken voordat ze een dubbeltje uitgeven.

Tel uit je winst.

Dan spreek ik nog niet eens over het feit dat je zo een persoon op zondag als een aapie kunt gaan bekijken.
Bordjes niet voeren erbij, een euro entree vragen en voila.

Uit de kosten en prima vermaak.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:39

@Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:31

Weet je wat dát vervolgens weer gaat kosten?

Ik zeg: lobotomie en cursus straatvegen. Werken voor die centen!

Reinaert | 28-08-11 | 10:34

Rammstein | 28-08-11 | 10:26
Die mag wat mij betreft een ander ziekenhuis in.
Voorzien van een dwangbuis en 24/7 gedrogeerd het leven uitzingen.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:31

Rammstein | 28-08-11 | 10:26 Human resources heeft vaak niks op met financial resources.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 10:29

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:22 | + 0 -
Maar welke Vollidiot heeft die afspraak met die p(r)o(l)eet gemaakt ?

Rammstein | 28-08-11 | 10:26

Had die kemphanen een robbetje laten knokken of een duel met een pistool gegeven.

Had toch zeker 975K gescheeld.

Teun van het Tuinpad | 28-08-11 | 10:22

De namen van de volstrekt incompetente bestuursleden en leden rvt moeten direct openbaar worden gemaakt.

Milton Friedman | 28-08-11 | 10:19

Geheimrat Schultz | 28-08-11 | 09:56 Speltip 48: Geen tere puntjes aanhalen.

Met je opmerking maak je het er denk ik niet beter op.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 10:17

Directie Tjongjongejongejongeschans direct op het schavot en exit zonder te betalen.... Gijsbert Puisthoofd... tja ik kan eigenlijk niet verzinnen hoe deze man op een juiste manier gerechtigheid aan te doen...

All | 28-08-11 | 10:15

@Geheimrat Schultz | 28-08-11 | 09:56
Viel Spaß!
Wirst da bestimmt immer gemütlicher!

Frau Antje | 28-08-11 | 10:11

weggejorist-

Geheimrat Schultz | 28-08-11 | 09:37
-
Tss.
Nou doei !
Ben naar marokko.nl en daarna naar Joop.nl

Geheimrat Schultz | 28-08-11 | 09:56

Dit soort klootzakken worden voor de volle 100% betaald met andermans geld. Ja, de belasting- en premiebetaler is weer eens de klos en heeft helemaal niets te zeggen over de besteding van zijn vermogen.

Milton Friedman | 28-08-11 | 09:53

Sjeng de helle | 28-08-11 | 09:05

Sjeng gij zijdt den besten pastoor met den besten mis op dezen zondagochtend des Heeren.
Looft Sjeng want hij is goed!
Als Beatrix, Rutte, de bisschoppen en pausen nu eens zo zouden prediken en er naar handelen.....
Broederschap, gelijkheid en vrijheid het zijn prachtige idealen maar worden niet gedeeld met de gemanipuleerden, nee het is het dagelijkse revolutiefeest van de gepriviligeerden zoals je ze ("men") beschrijft.

ecologiste | 28-08-11 | 09:47

Ook al een tijdje niks meer over Mariko vernomen.

Mis het een beetje...

Hufter | 28-08-11 | 09:47

-weggejorist-

Geheimrat Schultz | 28-08-11 | 09:37

@necrosis | 28-08-11 | 06:35

Inderdaad een walgelijk type,
Maar neem de meeste politici maar eens onder de loep.
Schrik je je ook de t*fus.

Frau Antje | 28-08-11 | 09:28

1 miljoen omdat het kan, gaat er vast goede dingen voor de maatschappij mee doen

novocaine | 28-08-11 | 09:24

Tot laters OUT!

Sjeng de helle | 28-08-11 | 09:19

the wanderer | 28-08-11 | 08:58 En de mediator die tussen die 22 man ook op het veld loopt mag je geen hondelul meer noemen.

Die krijgt ook minder dan die 22 miljonairs die elkaar proberen verrot te schoppen als de mediator eventjes niet kijkt.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 09:06

ecologiste | 28-08-11 | 08:43
Mogge Dame,
Gisteren zag ik een comment van Pat Condell over Europa, hierin gaf hij precies aan waar de schoen wringt.
Als je Europa spiegelt aan de Nederlandse wantoestanden dan past dat precies.
Op de eerste plaats leven wij allen in een schijndemocratie.
De groep waar de klappen vallen is de te controleren groep, de groepen die de boel naar de eigen hand zetten, van hoog tot laag of omgekeerd, blijven buiten schot.
Of het nu om uitkeringsfraude gaat, banken gangsters of incompabelen of een zieligheid/soebsidie industrie en baantjesprotectionisme doet er niet toe.
"Men"is onaantastbaar omdat de kiezer stelselmatig buiten schot gehouden wordt, die heeft geen enkele inspraak. Als er al inspraak is, is dat voor de show, achterhands wordt de hele barrel naar eigen inzicht geregeld.

Sjeng de helle | 28-08-11 | 09:05

-weggejorist-

PeuterLeider | 28-08-11 | 09:04

Elke zondagmiddag zijn er conflicten in NL op voetbalvelden waar duizenden mensen kwijlend en schreeuwend naar kijken, waar 22 man een show opvoeren tegen riante salarissen, daar hoor ik niemand over?

the wanderer | 28-08-11 | 08:58

De hele opdrachtverstrekking aan die man klopte voor geen meter:
1. Bij een slepend conflict aan de top (dat het ziekenhuis lam legt) hoort de raad van toezicht in te grijpen. Als je als rvt op dat moment niet reageert, houd je dus geen toezicht.
2. Alle goede mediators zijn aangesloten bij het nmi. Deze hebben een beroepsopleiding gehad en zijn gebonden aan een gedragscode. Zij zullen zich nooit bij de conflictpartij op een loonlijst laten zetten, want dan ontstaat een gezagsverhouding met tenminste een van de partijen, waardoor effectieve bemiddeling bij voorbaat is uitgesloten. Daarnaast moeten zij van tevoren duidelijke afspraken maken over duur, doel en randvoorwaarden. Zodra een van de partijen van die afspraken afwijkt, geeft een nmi mediator de opdracht terug.
3. Een kundige mediator is erop getraind dat zijn ego er niet toe doet. Hij kan alleen succes boeken alle de ruziemakers allebei willen meewerken, zoniet, dan helpt geen gesprekstechniek of empathie en moet hij altijd de opdracht teruggeven.
*
Wat hier is gebeurd, is dat een over het paard getilde wannabe therapeut (Google hem maar even voor zijn persoonlijkheid) die zijn eigen mensenkennis en inlevingsvermogen ernstig overschat, naar een clueless directeurtje van een dorpsziekenhuis is gestapt met de mededeling "zet mij voor veel geld op de loonlijst en ik zal al je problemen oplossen". Dat die directeur daar op smans blauwe ogen in is gestonken en zelfs niet heeft rondgevraagd of voor zoiets niet een opleiding en gedragscode nodig zijn, is stuitend. Dat in de jaren daarna niemand tegen deze directeur heeft durven zeggen dat hij bij de neus is genomen, wijst op een consistente doofpotcultuur. En dat men blijkbaar al niet beter verwachtte van deze jan van leerzem (inmiddels opgeklommen tot de ledenraad van avro, hoi!). En dat niemand in deze jaren naar de rvt is gestapt om te zeggen dat de directeur zich had laten beetnemen, wijst op een compleet afwezige rvt.
*
zelfs in het sprookje de nieuwe kleren van de keizer duurt het een paar dagen, niet vijf jaar voordat men openlijk toegeeft dat de keizer is bedonderd.

Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 08:53

Als ik het goed bekijk leeft Femka Halsema riant van dit soort mensen, er wordt 55% IB over geheven waarvan ze mensen als Femke hun riante vergoeding kunnen betalen,
al die graaiers betalen waarschijnlijk 50% IB waardoor de andere graaiers kunnen door gaan,en voila het cirkeltje is rond !

the wanderer | 28-08-11 | 08:46

Sjeng de helle | 28-08-11 | 07:52

Zo is het Sjeng. Maar waarom kunnen we die mensen niet droppen? Ja jij weet ook wel waarom.
Het is politiek-bestuurlijk een kleaudtenwereld in NL en de gevolgen zullen zich de komende jaren zeer merkbaar maken en uiteindelijk -althans dat hoop ik - ertoe leiden dat deze lieden uitgekleed gaan worden om zo de rekeningen die zij hebben afgewenteld op het NL-se volk zelf te gaan voldoen. Rijke Grieken hebben meer dan 570 miljard uitstaan op buitenlandse banken. In Schotland zijn nog geen 100 families die het grootste deel van het kapitaal in handen hebben heb ik wel eens gehoord. In NL heb je de zgn 200 van Mertens. Kunnen die nu eens schoon schip gaan maken? Daar moeten toch enkele daadkrachtige mensen bij zitten? Kan Beatrix dan niet iets voor ons doen? Rinnooy Kan wat doe je man? Schop dit soort onbekwame bestuurders meteen de laan uit anders gaat NL helemaal naar de knoppen.

ecologiste | 28-08-11 | 08:43

Mogguh @ All,
Als de rechter deze Clemes in het gelijk heeft gesteld kun je er niets tegen doen.
Waar wel wat aan gedaan kan worden is aan de klunzen die dit soort mensen inhuurt voor dergelijke bedragen
deze mensen horen niet op dit soort functies thuis.
Stel je voor dat het zou kunnen om die te droppen dan zijn we meteen driekwart van de pensioenbestuurders kwijt.

Sjeng de helle | 28-08-11 | 07:52

Op zich niet zo gek toch, dat die man wil krijgen wat er afgesproken is? Kan iedereen hem wel een graaier noemen, maar dat valt nog wel mee. 6400 per maand + pensioen is een prima salaris, niks om schande van te spreken. En als je afspraken maakt over inkomensgaranties lijkt het me niet verkeerd af te dwingen dat die worden nagekomen.

Dat dit soort slapjanussen uberhaupt worden ingehuurd omdat besuurders en de egootjes in het ziekenhuis rollend door de gang gaan, dat zou moeten worden aangepakt. Deze kerel valt IMHO weinig te verwijten, behalve dat ie zijn werk niet goed heeft gedaan. (op het maken van salarisafspraken na, dat heeft ie uitstekend gedaan!!!)

John Locke | 28-08-11 | 07:43

@necrosis | 28-08-11 | 06:51
Als hun loopjongen al meer dan een miljoen opstrijkt vrees ik dat dit slechts het topje van de ijsberg is.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 07:30

Mogge @all,

En dan krijgt hij dat geld ook nog van de rechter.
Is hij ook lid van D6?

*mediator cursus volgen gaat*

Che_cuevara | 28-08-11 | 07:21

@apu62 | 28-08-11 | 06:54
Voor mijn part een heel brood.
Deze man ging er echter met de hele bakkerij vandoor.

necrosis | 28-08-11 | 07:00

geef hem eens ongelijk, iedereen vecht toch voor zijn eigen boterham.

apu62 | 28-08-11 | 06:54

@Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 06:39
Ik hoop dat ze een zware kokosnoot op hun koppen krijgen.

necrosis | 28-08-11 | 06:51

-weggejorist en opgerot-
Markies de Schade | 27-08-11 | 23:44

Wat hij nou weer uitgevreten?
*tooltje starten doet*

necrosis | 28-08-11 | 06:42

@Willem4246 | 28-08-11 | 06:32
Die zitten hoogstwaarschijnlijk met hun eigen gegraaide zak geld ergens onder een palmboom zich helemaal stuk te lachen. Koffie?

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 06:39

Graaien over de rug van de patiënten.... minderwaardig figuur.
Al ben ik blij dat hij niet in de politiek zit.

necrosis | 28-08-11 | 06:35

Hier wordt ik erg bedroefd van. Is dit falen niet terug te halen op de vorige bestuurders? Desnoods privé? Of waren zij ontoerekeningsvatbaar?

Willem4246 | 28-08-11 | 06:32

Een miljoen is veel geld, maar bonussen voor ongeleverde diensten zijn vaak nog fors hoger .. zou de regelgeving voor ziekenhuispersoneel niet teveel zijn, de oorzaak dat dergelijke adviseurs in de arm genomen moeten worden?

_Libertariër | 28-08-11 | 05:15

-weggejorist-

LulZig | 28-08-11 | 04:17

Ik zie het probleem niet, de man staat gewoon in z'n recht. Het heeft hem jaren gekost om te krijgen wat op papier stond, zijn schadeckaim had veel hoger kunnen zijn. Het is een schande hoe sommige mensen aan het lijntje worden gehouden door er dure advocaten op te zetten en rechtzaak na rechtzaak aan te spannen in de hoop dat men het dan maar opgeeft. Hulde voor deze man.

DANNY3960 | 28-08-11 | 03:21

Ik zie het probleem niet, de man staat gewoon in z'n recht. Het heeft hem jaren gekost om te krijgen wat op papier stond, zijn schadeckaim had veel hoger kunnen zijn. Het is een schande hoe sommige mensen aan het lijntje worden gehouden door er dure advocaten op te zetten en rechtzaak na rechtzaak aan te spannen in de hoop dat men het dan maar opgeeft. Hulde voor deze man.

DANNY3960 | 28-08-11 | 03:21

Ja, dat zijn de slimme mannetjes die sinds de jaren 90 toen de klets- en onderhandelcultuur naar ziekelijke hoogten groeide,de dienst uitmaken in Nl. U mag alleen uzelf wat verwijten dat u niet tijdig hebt aangeschoven aan deze dis .. lol
Met de vrije jongens van de VVD aan het roer zijn we er voorlopig nog niet van af.

daytripper | 28-08-11 | 03:10

De personeelsadviseur was dus gewoon in loondienst van het ziekenhuis en werd gevraagd als mediator in een langslepend conflict. De man zegt goed maar het kan mij uiteindelijk wel mijn vaste bertekking kosten.
Hij vraagt garanties, verliest zijn baan en krijgt na een gerechtelijke procedure zijn afgesproken garanties.

Schande!

boeglul | 28-08-11 | 03:00

@Boris Poepnagel | 28-08-11 | 02:33 | + 0 -
De stompzinnigheid van jouw comment says it all.
=
De wereld heeft boven-zich-gestelden nodig om ueberhaupt een beetje draaiend gehouden te worden.
-
Dankjewel voor je rechtvaardiging van mijn salaris.

2emeREP | 28-08-11 | 02:58

@Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:39

Wie braaf z'n premies betaalt krijgt ook uitgekeerd. Zo werkt dat in dit land. Dus dat geldt ook voor dit soort mensen, daar kun je het mee eens zijn of niet, het is niet anders.

Maar goed, da's weer een heel ander verhaal.

En ik was onderweg naar iets héél anders ;-) ***Aus***

Reinaert | 28-08-11 | 02:47

@Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:36

Ik was nog niet helemaal weg, wel óp weg, dat dan weer wel.

Het inhuren van (tijdelijk) personeel, adviseurs, consultants en vage bureautjes is schering en inslag als een organisatie zoals dit ziekenhuis er even niet meer uit komt. "Wat je van ver haalt is lekker", tenslotte. Dit soort jongens presenteert zich over het algemeen ook als de enig waere plaatsvervanger van J. Zus van Nazareth over het algemeen en men trapt daar - bij gebrek aan zelfvertrouwen - vaak in.

Bestuurders van non-profit toko's zijn vaak van goede wil maar onvoldoende geëquipeerd omdat het meestal domweg hun vakgebied niet is. Daar wringt de schoen: incompetentie.

Reinaert | 28-08-11 | 02:42

@Mike Oxlong | 28-08-11 | 01:51

Wat een ontzettend smalend gelul! Flikker toch op!!!

Op mijn hoofd tref je geen boter aan.
Ik zou me kapotschamen t.o.v. alle hulpbehoevende bejaarden, psychische patienten en ander medisch spul dat door (structurele) financiele tekorten van hulp en inlichtingen omtrent zijn/haar eigen ziekte verstoken blijft.

Nee meneer, het is een kwestie van levenservaring en het hart op de goede plek hebben, EN het op de goede plek voelen kloppen!

Boris Poepnagel | 28-08-11 | 02:40

@ Boris Poepnagel

Hoe dan ook, iemand beslist om hiermee akkoord te gaan.
Dat op zich kun je de man niet kwalijk nemen.
Wel zijn hebzucht en gebrek aan beschaafdheid zoals Reinaert zojuist beschreef.
Zou wel van de zotte zijn wanneer hij alsnog een uitkering zou krijgen.
Truste!

Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:39

@ Reinaert.

Mee eens. Maar helaas is de beschaafheid ver te zoeken bij dergelijke sujetten.
Neemt niet weg dat hij wel goed voor zichzelf heeft gezorgd en dat verdient niet de schoonheidsprijs.
Maar als ik het goed las is dit niet de eerste keer dat het ziekenhuis iemand met een forse bonus afkoopt, je vraagt je dan toch af wat er mis is met het management daar.
Wens je ook een goede nachtrust, blijf van de kippen af vannacht he:-)

Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:36

@Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:02

Er is geen werkgever.
In dit geval (lees: constructie) is er sprake van een opdrachtgever. Meneer was als freelancer bezig met het oplossen van probleempjes op commerciele basis. Meneer had dus een KvK-nummer.

Meneer heeft nu naar alle waarschijnlijkheid een (WW-)uitkering.

Boris Poepnagel | 28-08-11 | 02:33

*** Lichten dimt en richting hol sluipt. Slaap lekker! ***

Reinaert | 28-08-11 | 02:32

@Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:02

Natuurlijk is de werkgever medeschuldig. Dit had op deze manier niet gemogen, zeker niet in de publieke sector. Maar met name in de publieke sector lopen nogal veel bestuurders rond die eigenlijk niet al te veel verstand van (geld-)zaken hebben, mensen die ongetwijfeld te goeder trouw en met allerlei nobele bedoeling handelen maar het commerciëel en zakelijk inzicht van een baksteen hebben.

Maar ook deze 'werknemer', die tenslotte niet voor niets personeelsdeskundoloog is, had zich wel een beetje beschaafder mogen opstellen. Al was het maar omdat juist hij degene is die van de hoed en de rand zou moeten weten. Netjes is het dus zeker niet.

Reinaert | 28-08-11 | 02:28

Ligt de schuld niet gewoon bij zijn werkgever die hem inhuurde en toestemde met de riante vergoeding?
Laten we eerlijk zijn, 99 van de 100 zouden hun handen dichtknijpen met zo`n afspraak.

Spokoynoy Nochi | 28-08-11 | 02:02

@Mike Oxlong | 28-08-11 | 01:51

Je moet wel een verdoemd professionele hoer zijn om voor jezelf een dergelijke arbeidsovereenkomst te bedingen. Dat zal zelfs de guurste reaguurder niet voor elkaar krijgen. Nou ja, op een enkeling na dan.

Maar om nou te beweren dat 't hier een hoerenkast is gaat te ver.

Reinaert | 28-08-11 | 01:55

Allemaal gelul. Ik durf er een lief ding om te verwedden dat bijna elke reaguurder twee gaten in de lucht springt mocht hem/haar het zelfde en deel vallen als onze dichtende mediator. Ruime hoeveelheid boter op menig hoofd.

Mike Oxlong | 28-08-11 | 01:51

@doenormaal! | 28-08-11 | 01:46

Ik denk dat deze man zich van geen kwaad bewust is.

Erger nog: ik vermoed dat 'ie zichzelf verdoemd goed vindt!

Reinaert | 28-08-11 | 01:50

Deze man moet wel verrekte boos zijn op zichzelf dan. Erg lekker kan zo iemand zich nooit voelen in ieder geval. Geld dat je op deze manier verkrijgt maakt niet gelukkig. Deze man leeft met een koud en bevroren hart anders kan hij niet meer naar zichzelf in de spiegel kijken. De wereld zou zoveel beter zijn zonder dit soort figuren. Dat ziekenhuis zal overigens ook wel het een en ander te verbergen hebben... Dit zijn de smerigste types die er rondlopen. Zogenaamde conflictbemiddelaars zijn mensen die levens kapot maken en er nog veel geld voor krijgen ook.

doenormaal! | 28-08-11 | 01:46

Parsons | 28-08-11 | 01:28
Okay,contract afsluiten omdat het kan volgens de wet snap ik nog. Maar vervolgens gaan procederen terwijl je weet dat je een wanprestatie hebt geleverd? Het is geen voetbalclub.

harry pikkel | 28-08-11 | 01:46

@AntiSoof | 28-08-11 | 01:37

Ieder z'n ding. Met mijn bloeddruk zit het gemiddeld gesproken wel goed, zo heel af en toe vlieg 'ie een tijdlang omhoog, bijvoorbeeld wanneer ik een verhaal als hierboven lees. Maar per saldo slaap ik er echt geen minuut minder om, ik heb geen behoefte om m'n leven te vergallen met zaken waar ik toch geen vat op heb.

Neemt niet weg dat ik toch wel graag op de hoogte blijf van wat er speelt. En bij vlagen de stoom die vervolgens uit mijn oren komt ook omzet in stukjes tekst, zoals nu.

Reinaert | 28-08-11 | 01:46

@Reinaert | 28-08-11 | 01:26
Natuurlijk hebben wij onze verschillende invalshoeken. Maar wat mij wel bevalt, is om me er minder druk om te maken. Weet je, de mensen denken vaak zo beperkt. Daarom ben ik ook maar wat makkelijker.

AntiSoof | 28-08-11 | 01:37

Ik hoop van harte dat de heer Guppertz binnenkort zelf een ziekenhuis nodig heeft en dat er dan zelfs voor een miljoen geen genezing is.
Dat zo'n monster nog in de spiegel kan kijken!

Vaus | 28-08-11 | 01:32

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:52
Ongezien.

Parsons | 28-08-11 | 01:28

@AntiSoof | 28-08-11 | 01:20

Ik maak me er - nog steeds - oprecht kwaad over. Niet dat het mijn leven beheerst, da's weer iets heel anders. Maar het steekt me toch dat dit soort lieden steeds weer het nieuws weten te halen en er vervolgens ook nog mee weg komen.

Ik zou het zelf dan ook geen negativiteit willen noemen, eerder de woede waarin ik voor mezelf de bevestiging vind dat ik nog gevoel heb en in elk geval zelf nog in de spiegel kan kijken zonder me daarbij te hoeven schamen voor wát dan ook.

Maar het staat iedereen vrij dat op z'n eigen manier te doen natuurlijk. Jij hebt jouw manier, ik heb de mijne. Zolang we ons daarbij allebei happy voelen is er niets aan de hand. Ieder vogeltje zingt zoals 't gebekt is.

Reinaert | 28-08-11 | 01:26

@harry pikkel | 28-08-11 | 01:19
Je hebt gelijk. Jouw analyse is beter dan de mijne.

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 01:24

@Reinaert | 28-08-11 | 01:10
Zal best, maar in zulke negatieviteit ga ik toch niet mee. Mijn denken en voelen bepaal ik tegenwoordig gelukig wat meer zelf. Want het nieuws bijvoorbeeld is er op uit om ons gek te maken met hun negatieve gezeik. Daarom luister ik liever niet naar dat gezever van de radio. Daarom, snap je? Als er vreselijk gemene klotzakken zijn, dan irriteer ik me daar gewoon niet aan. Zonde van mijn tijd. Het is al erg genoeg dat er dat soort parasieten zijn.

AntiSoof | 28-08-11 | 01:20

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 01:12
Ik denk dat het meer zelfbescherming dan sadistisch is. Stel dat Clemens met in zijn kielzog de hele rest van die GM-kliek op een dag wakker wordt en de naakte feiten onder ogen ziet. 'De ordedienst van het geweten' zal er alles aan doen om dat te voorkomen.

harry pikkel | 28-08-11 | 01:19

@harry pikkel | 28-08-11 | 01:06
Thanks, harry pikkel. Clemens zou best wel eens een sadist kunnen wezen. Dat ziektebeeld komt voor onder hulpverleners die zich ontpoppen als hulpopdringers.

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 01:12

Uit de bundel egoswitching Clement naar Holle Bolle Gijs, de gedicht geweten.

Geweten.
Gijsbert Pertüz wordt gauw mijn naam als mijn geweten knaagt,
Want voor Clemens Güppertz schaam ik me dan eigenlijk dood,
Mijn naam verander ik dan snel en onvervaagd
In Gijsje, Gijsje diep schaamrood.

AntiSoof | 28-08-11 | 01:12

@AntiSoof | 28-08-11 | 01:06

Onstilbare, obsessieve geldhonger. Lieden voor wie 30 zilverlingen niet genoeg zijn - maar die zich uiteindelijk toch verkopen, met hun moeder d'r bij als het moet.

Een heroïnehoer on cold turkey heeft wanneer het op geld aankomt nog meer fatsoen in heur donder dat dit soort lieden.

Reinaert | 28-08-11 | 01:10

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 00:50
Briljant Lewis. Vooral die eerste regels. Die malle Clemens Gutmensch.

harry pikkel | 28-08-11 | 01:06

@Reinaert | 28-08-11 | 01:04
Je zou bijna aan zielloos gaan denken ;)

AntiSoof | 28-08-11 | 01:06

@AntiSoof | 28-08-11 | 01:02

Dit soort volk heeft geen ego, alleen een portefeuille.

Geen gevoel voor eigenwaarde, geen fatsoen, helegaar niks.

Reinaert | 28-08-11 | 01:04

Weer schitterend die huichelachtige hypocrisie van zo een Farizeeër aangetoond. Als zijn verdomde ego zich maar lekker voelt hè? En zijn naam heeft hij ook al (wel) niet mee. Gatver.

AntiSoof | 28-08-11 | 01:02

Digtkunst zonder subsidie +1

Crak-ho | 28-08-11 | 00:59

Parsons | 28-08-11 | 00:50
Zou jij zo'n contract tekenen? Tot 2017? Geloof ik geen flikker van.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:52

De gedigt Ongevat Verlangen

De mensen vatten niet
dat ik ernaar verlang
om ze te helpen

Dan moeten ze het zelf maar weten
dan koken ze maar gaar in eigen sop
dan neem ik een miljoen en rot ik op

Ik huil om mijn ongevat verlangen
zilte tranen wellen willoos op
zonder stopppen, de hele weg naar de bank

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 00:50

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:43
Voor ruim 5k netto in de maand wil ik ook wel kudtgedichtjes schrijven hoor.

Fuck die zustertjes.

Dan maar letterlijk.

Parsons | 28-08-11 | 00:50

@ Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 00:26
"Dan is de hele business case voor een hoog salaris toch naar de knoppen?"

Zoiets noemen ze netwerken, maakt niet uit of je iets kan of kunt, je bent gedekt.
Kijk maar eens bij de pensioenfondsen en andere (semi) overheidsfunkties. Je hebt alleen een megalomane tik nodig en een portie asocialiteit.

kneuterzak | 28-08-11 | 00:49

azoturie | 28-08-11 | 00:37
Recht op volgens de wet misschien. Maar krom volgens elke andere maatstaf.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:48

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:35

Naïeve mensen halen de top nooit, die worden boven de enkels afgezaagd voordat ze goed en wel op weg zijn. Alhoewel diezelfde (licht) naïeve mensen wel vaak de ruggengraat van een organisatie vormen.

De trouwe honden, de harde werkers.....

Reinaert | 28-08-11 | 00:47

Parsons | 28-08-11 | 00:36
Daar heb je gelijk in, maar dat neemt nog niet weg dat Clemens ook de vrijheid heeft om dit soort absurde contracten niet af te sluiten. En daarom een lul met vijf vingers is. Bovendien is het een dichter van niks. Met z'n ongevat verlangen.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:43

Het is héél simpel: deze meneer krijgt waar hij recht op heeft: zijn salaris plus verdere emolumenten vanaf 2009 tot aan zijn pensioen in 2017.
-
Daar mag hij nog wél even ruim vijf ton belasting over aftikken.
-
Blijft over: en maandinkomen van gemiddeld 5200 Euro. Stevig, maar niet overdreven.
-
En als iemand wil gillen, dan moet hij/zij bij het bestuur van de Tjongerschans zijn.
-
Want dát heeft van onze belastingcenten zitten slapen.

azoturie | 28-08-11 | 00:37

De gedigt Klemens Guppie

Mijn naam is Klemens Guppie
Ik ben een lul met een miljoen
Als ik me opwind ga ik dichten
Dat zouden meer mensen moeten doen

Lewis Lewinsky | 28-08-11 | 00:36

In plaats van die kerel aan te pissen zouden jullie beter kunnen wijzen op de krankzinnige inrichting van ons arbeidsrecht.

Dat is namelijk de rotte kern van dit topic.

Zonder de extreemlinkse wetgeving (D666 rechters incluis) op dat gebied zouden dit soort misstanden niet plaats kunnen vinden.

Parsons | 28-08-11 | 00:36

Reinaert | 28-08-11 | 00:27
Ik bedoelde naïviteit van mijn kant. Waarschijnlijk geldt hier de vuistregel: hoe hoger in de organisatie, des te groter de verschuiving van naïef van doortrapt.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:35

@Rammstein | 28-08-11 | 00:27

Voor veel geld een open deurtje intrappen, meer is 't niet.

En al doende Harry Mens op de kast jagen, gewoon omdat het kan. En omdat de belastingbetaler het vast wel mooi vindt. Denkt men bij de omroep in kwestie althans (vermoed ik, alles voor de kijkcijfers, toch?).

Reinaert | 28-08-11 | 00:31

Reinaert | 28-08-11 | 00:24 | + 0 -
Daarom snap ik het 14.000 euro kostende stukje "onthullende journalistiek" van een publieke (!) omroep niet.

Rammstein | 28-08-11 | 00:27

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:16

Volgens mij weten ze verdoemd goed waar ze mee bezig zijn en heeft het helegaar niets met naïviteit te doen maar juist met doortraptheid.

Propaganda en agitatie voor gevorderden (op kosten van de burger).

Reinaert | 28-08-11 | 00:27

@ kneuterzak
Het lijkt me o zo simpel: of je staat voor meer dan n ton op de loonlijst omdat je zware verantwoordelijkheden draagt en dan draag je die ook (dus trek je conclusies bij fuckups). Of je vindt zoveel verantwoordelijkheid eng en komt dus niet hoog op een loonlijst voor.
Welke lamlul heeft ooit bedacht dat je als directeur op een loonlijst kunt verschijnen door te doen alsof je verantwoordelijk bent? Dan is de hele business case voor een hoog salaris toch naar de knoppen?

Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 00:26

Ik mag hopen dat hij mens genoeg is om te beseffen hoe een ziekenhuis die miljoen euro had kunnen besteden aan patiëntenzorg i.p.v. een of ander lulverhaal/proces van een quasi-professional, en dat hij daar 's nachts maar lekker wakker van mag liggen. Zielig figuur, je zou er bijna medelijden mee krijgen.

Ach-Jee | 28-08-11 | 00:25

@Markies de Schade | 28-08-11 | 00:15

Harry Mens is een sjacheraar, klopt. En hij schaamt zich er niet eens voor. Hij heeft nog het meest weg van een marktkoopman die op de één of andere kolderieke wijze op de TV is beland zonder zelf eigenlijk echt te weten waarom, maar die wel gewoon doorgaat z'n handel weg te zetten.

Z'n programma's bekijk ik niet, z'n verkooppraatje is me te simpel en z'n houding is bovendien volkomen kritiekloos. Tell-Sell met een sausje, meer niet.

Reinaert | 28-08-11 | 00:24

@ Ratzing. | 27-08-11 | 22:51 | + 1 -
Wat een stuk hè.. die Corry Brokken, heel leuk!

Greetje Duisenberg | 28-08-11 | 00:23

Bakito | 27-08-11 | 23:37 Nee, het tweede chakra heeft oranje als kleur.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 00:23

@ Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 00:03
Heulemaal me eensch.
Als een zelfstandig ondernemer eens zo'n fout maakt heeft ie pech gehad en is ie zijn kapitaaltje kwijt.
Maar met geld uit de "grote pot" uitdelen is het makkelijk.
Je bent dan "maar" een bevoegde met verstand en verantwoordelijkheid, waarbij maandelijks de vergoeding binnenkomt (gegarandeerd) en als het fout loopt, is er altijd een andere verantwoordelijke die niet heeft opgelet, en de "safe haven" heet wachtgeld.

kneuterzak | 28-08-11 | 00:17

Reinaert | 28-08-11 | 00:11
Dat ze zelf niet door hebben dat ze in hun drang naar verschilligheid en stichting allerlei journalistieke basisprincipes schenden. Dat vind ik echt verbazingwekkend. Naïef zou je het ook kunnen noemen.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:16

@Reinaert | 28-08-11 | 00:06
Het enige gevoel dat bij Harry ontwikkeld is, is geld verdienen. Sans gêne. Met tenenkrommende programma's, en wat ie daarnaast nog meer doet. Double-breasted windbuil.

Markies de Schade | 28-08-11 | 00:15

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:06

De VARA - en niet alleen de VARA - probeert gedachtegoed en ideologie te slijten aan de argeloze kijkbuiskinderen. Direct gevolg van het verzuilde omroepbestel in dit land, en da's iets waar we eigenlijk van af zouden moeten.

Maar waardevrije televisiejournalistiek zullen we in dit land niet zo snel meer (terug-)krijgen omdat alle omroepen zich met hand en tand zullen verzetten, ook al worden ze momenteel gedwongen te fuseren of intensiever te gaan samenwerken.

Reinaert | 28-08-11 | 00:11

@Markies de Schade | 28-08-11 | 00:04

Da's dan ook wel weer waar. Harry (Mens) is inderdaad niet iemand met een sterk ontwikkeld gevoel voor humor.

Alhoewel dat voor de meeste egotrippers (lees: programmamakers) geldt.

Reinaert | 28-08-11 | 00:06

Reinaert | 27-08-11 | 23:59
Iedereen weet dat Harry zijn zendtijd verkoopt. Gewoon zakelijke deal dus. Die kudtVARA daarentegen jat zendtijd en doet het voorkomen dat ze VERSCHILLIG zijn en evenwichtige journalistiek bieden.

harry pikkel | 28-08-11 | 00:06

@harry pikkel | 28-08-11 | 00:01

Harry Mens. Jij je zin. Al vind ik Harry (Mens) nou niet echt het toonbeeld van de verheven, weldenkende, interegere en oprechte (Harry) Mens.

Maar dat zal wel weer aan mij liggen en niet aan Harry (Mens).

Reinaert | 28-08-11 | 00:05

Hoe je als dichter rijk kunt worden:
Güppertz, Clemens • Ongevat verlangen
ISBN 978-90-5911-854-6 • € 10,95

ecologiste | 28-08-11 | 00:05

@Reinaert | 27-08-11 | 23:59
En da's helemaal niet erg, maar ga dan niet huilie doen als blijkt dat iemand geld erin steekt om een practical joke te maken.

Markies de Schade | 28-08-11 | 00:04

Begrijpelijk dat je wil dat die personeelslul het geld terug betaalt, maar juridisch wellicht niet haalbaar zoals het ziekenhuis uitlegt.
Veel meer kans maak je door de toenmalige directeur (Jan weerzel of zoiets) aansprakelijk te stellen. Die heeft een faalhaas zonder papieren (opgeleide mediators zijn lid van het nmi het is nl een vak) voor de hoofdprijs naar binnen gehaald. Dat is in alle opzichten oliedom. Voor zulke achterlijke beslissingen stond Jan niet al 18 jaar voor meer dan anderhalve ton op de loonlijst. Dus waarom het bedrag niet op hem verhalen?

Wilhelmina Kuttje | 28-08-11 | 00:03

aus

pius | 28-08-11 | 00:03

Reinaert | 27-08-11 | 23:59
Mag ik je even wijzen op mijn comment van 23:15?

harry pikkel | 28-08-11 | 00:01

Bakito | 27-08-11 | 23:56

Doe maar.

Ik ga pitten trouwens. Morgen laat weer op.
later amice & eventuele andere amices en reaguurders en weet ik veel wie en whatever en zo.

*herpolka baardsnuif*

pius | 28-08-11 | 00:00

Klein gedichtje van Kneuterzak.
"Het geld ligt niet op straat,
Het geld ligt bij de "semi" staat".

kneuterzak | 27-08-11 | 23:59

@Markies de Schade | 27-08-11 | 23:51

Ach, Harry verkoopt zichzelf en z'n hoernalistiek tenminste nog gewoon per item en aan de meestbiedende. De meeste andere hoernalisten in dit land hebben hun gehele ziel en zaligheid allang definitief verkocht aan vage ideologieën en waandenkbeelden.

Reinaert | 27-08-11 | 23:59

harry pikkel | 27-08-11 | 23:51

;)

pius | 27-08-11 | 23:57

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:55 | + 0 -
Dat is duidelijk.

Rammstein | 27-08-11 | 23:57

V-o-l-k-o-m-e-n krankzinnig, meneer Clemens Güppertz. Moge alle shit der aarde zich over uw irritante gezalfde rotkop uitstorten...

Reykjavik | 27-08-11 | 23:56

@pius | 27-08-11 | 23:53
Nominaal?

Bakito | 27-08-11 | 23:56

Bij de neus genomen hoorn des overvloeds.
Laat de onderdanen snotteren en steek zelf je neus in de wind.
www.youtube.com/watch?v=FKbiPi87w8U

Ja het gaat down met de mensch.

ecologiste | 27-08-11 | 23:56

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:51

Waarschijnlijk wel. Die zijn een stuk goedkoper. En daar Houd zo'n dure meneer als Harry wel van. Denk ik dan.


pius | 27-08-11 | 23:56

@Rammstein | 27-08-11 | 23:50
Ik schaam me er niet voor. Dat U het maar weet.

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:55

harry pikkel | 27-08-11 | 23:53

Sorry. Omgedraaid dan. Uhh.

pius | 27-08-11 | 23:54

Bakito | 27-08-11 | 23:52

Ik vraag me af hoe het zit met zijn inkomensgarantie.

pius | 27-08-11 | 23:53

pius | 27-08-11 | 23:48
Hoe kun je Harry Mens nou een grotere lul vinden?

harry pikkel | 27-08-11 | 23:53

@pius | 27-08-11 | 23:49
Hij doet iets met medische apparatuur. Zet zichzelf ff in de markt hier.

Bakito | 27-08-11 | 23:52

@pius | 27-08-11 | 23:48
Leuk! Rode draad en Vara in één zin! Oprechte verbijstering dat die programmaplork van een Mens nog boos is dat iemand aantoont dat "journalistiek" van hem gewoon te koop is. Slap lulverhaal of niet.

Die binnenhuisarchitecten zijn een roedel NegerTs of wat?

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:51

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:44
Kort samengevat komt het erop neer dat we van Claimens (copyright Jackanders) naar Harry Mens zijn gegaan en dat iedereen het erover eens is dat beiden ongelooflijke lullen zijn. Waarbij Claimens nog een paar trapje lager staat. Pius wil Claimens zelfs in de eerste knockout slaan. One could hardly blame 'm.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:51

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:48 | + 0 -
U bent inderdaad erg lui.

Rammstein | 27-08-11 | 23:50

Die Markies de Schade is me toch een aandachts-sm-hoer zeg.

Bakito | 27-08-11 | 23:49

Bakito | 27-08-11 | 23:48

Dat doet ie nooit.

pius | 27-08-11 | 23:49

@woefdrammer | 27-08-11 | 23:47
Wel on topic blijven a.u.b.

Bakito | 27-08-11 | 23:48

@Rammstein | 27-08-11 | 23:46
Nou, gooi eens een balletje op, zou ik zeggen.

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:48

@Reinaert | 27-08-11 | 23:47
Hoop doet leven.

Bakito | 27-08-11 | 23:48

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:44

De rode draad is de vara die aangetoond heeft dat Harry mens een nog grotere lul is dan Cle-mens.

En dat Suze Mens binnenkort gerenoveerd word door een stel binnenhuisarchitecten en dit alles live in de uitzending bij pappa. Ziek als je het mij vraagt.

Wie doet dat nou.

pius | 27-08-11 | 23:48

@Bakito | 27-08-11 | 23:43

Het was precies bedoelt zoals het er staat. Puur wetenschappelijk en objectief benaderd zeg maar. Voor zover dat in 'het geval Ratelband' mogelijk is natuurlijk.

Mijn oprechte excuses voor eventuele misverstanden.

Reinaert | 27-08-11 | 23:47

@deboerenlul | 27-08-11 | 23:09

www.youtube.com/watch?v=jp1UGc8NI14

Cardiac scan van het gehele hart binnen 1 hartslag (dus geen beweging artifacten (non-invasive), daarvoor heb je dus een relatief groot gebied nodig (16 cm) waar je zo snel mogelijk een scan van maakt (0,35 seconden per rotatie)
was al mogelijk in 2008...., GE, Siemens en Philips: eat your fucking heart out !!!! Toshiba ruleszz


Meest trieste is dat er ongeveer zo'n 100 ziekenhuizen zijn in NL, meer dan de helft zit nog met een 4 of 16 slice te kloten (1 slice =0,4~0,6 mm afhankelijk van de producent).

Als er weer een lijstje komt met graaiers in de zorg denk ik altijd, koop GVD eerst een fatsoenlijke CT, een 3T Magneet (MRi), een paar biplane angio systemen en een handvol fatsoenlijke 4D ultrasounds (echo)

maarja..... old boys network all over the place...... #triest

woefdrammer | 27-08-11 | 23:47

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:44 | + 0 -
Nee, (nog) niet.
Kan ik iets voor je betekenen ?

Rammstein | 27-08-11 | 23:46

-weggejorist en opgerot-

Markies de Schade | 27-08-11 | 23:44

Het is de schuld van het ziekenhuis die een inkomensgarantie afgeeft zonder een prestatie-eis te stellen.
Neemt niet weg dat het een lul eersteklas is die over de rug van zieken geld verdient.

aardt | 27-08-11 | 23:44

@Reinaert | 27-08-11 | 23:40
Zullen we de homo-erotiserende spanning tussen ons beperken tot twitter?

Bakito | 27-08-11 | 23:43

@Rammstein | 27-08-11 | 23:38
Nee.

Bakito | 27-08-11 | 23:41

Advizeur dus.

pius | 27-08-11 | 23:41

Bakito | 27-08-11 | 23:38

LOL.

pius | 27-08-11 | 23:40

@Bakito | 27-08-11 | 23:38

Als ik last van m'n (onder-)buik heb dan denk ik regelmatig aan Emile. Daar kan geen Haarlemmerolie tegenop! Man, man, man, over winderigheid gesproken!

Reinaert | 27-08-11 | 23:40

@pius | 27-08-11 | 23:36
Ben bang dat veel mensen toch aan Emiel Ratelband denken bij het woord chakra.

Bakito | 27-08-11 | 23:38

Bakito | 27-08-11 | 23:30 | + 0 -
Meen je dat nou ?

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:32 | + 0 -
Hoppetee. En dat, nogmaals, voor een "onthullende" reportage ?

Rammstein | 27-08-11 | 23:38

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:34
Onderbuik is toch vooral zwart-wit?

Bakito | 27-08-11 | 23:37

Bakito | 27-08-11 | 23:32

Ik ben veur. Maar verkoopt het ook denk je?

pius | 27-08-11 | 23:36

Rammstein | 27-08-11 | 23:28

Ik had er zelfs een donatie voor over gehad.

Beter nog waarom organiseren ze geen avondvullend programma gepresenteerd door Mies Bouman met als thema; Help Harry mens de wereld uit''.

Geloof maar dat Giro 555 rivieren van geld zal zien binnenstromen. En dan gewoon Harry naar Somalie sturen met een zak geld en een t-shirt met 'I love Geert wilders er op.

Je moet hem toch een kans geven is het niet. We blijven mensen uiteraard.

En wat de vara in deze betreft, er is altijd dwaas boven dwaas. Zeker.

pius | 27-08-11 | 23:35

Waarom? Gewoon, omdat het kán...
Het morele failliet van het land kan niet beter worden aangetoond...

Walliewal | 27-08-11 | 23:35

@Bakito | 27-08-11 | 23:33

Méér dan een linkse yoghurtpartij. Wat ik je brom!

Reinaert | 27-08-11 | 23:34

Bakito | 27-08-11 | 23:32 Oranje, bijpassende kleur.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:34

Een degelijke centrumrechtse yogapartij. Hoeveel zetels zou die krijgen?

Bakito | 27-08-11 | 23:33

@pius | 27-08-11 | 23:29
Als we de onderbuik voortaan nou eens het tweede chakra zouden noemen....?

Bakito | 27-08-11 | 23:32

Rammstein | 27-08-11 | 23:28 Plus de BTW. Harry rekent dat apart.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:32

@Rammstein | 27-08-11 | 23:28
Ik wist het niet. Dacht echt dat er een integere, rechtse journalist aan het werk was op zondagochtend.

Bakito | 27-08-11 | 23:30

Bakito | 27-08-11 | 23:24

De onderbuik is weg ge-sonja-bakkert. Of ge-Keithbakkert.

Deaudzonde.

pius | 27-08-11 | 23:29

@Muxje | 27-08-11 | 23:25
Bij mij ligt dat gelukkig heel anders. Het interesseert mij echt niet of mijn publiek wel of niet van jazz houdt.

Bakito | 27-08-11 | 23:29

pius | 27-08-11 | 23:04 | + 0 -
De Vara die veertien duizend euro nodig heeft, om iets te bewijzen wat al lang bekend is ....

Rammstein | 27-08-11 | 23:28

harry pikkel | 27-08-11 | 23:25

Vreemd ja. Als zijn voetenwerk hetzelfde is als zijn dichtkunsten dan vrees ik het ergste voor hem.

pius | 27-08-11 | 23:27

De ware flapdrol in dezen is natuurlijk die Jan van Leerzem, die immers verantwoordelijk was als "bestuurder". Zie ook, hoe toevallig, de lijst van Grootverdieners*) 2006 van Intermediair in de PUBLIEKE sector waar hij op een "respectabele" twintigste plaats staat.

Voor jezelf een salaris van ruim vier ton ritselen bij een relatief klein ziekenhuisje en dan niet eens in staat zijn om op een fatsoenlijke manier een crisis op te lossen, triester kan niet.

Ik zeg: verhaal halen bij deze prutser Van Leerzem wegens wanbestuur en alles tot op de laatste cent terugvorderen.

Bij die Güppertz is waarschijnlijk niets te halen nu de kantonrechter heeft geoordeeld dat dit kennelijk volgens de afspraak was.

*) www.intermediair.nl/static/pdf/Topinko...

spelingschecker | 27-08-11 | 23:27

@harry pikkel | 27-08-11 | 23:25
Fatima ja. Die dan de koran in haar anus kreeg gepropt. En een blik ham.

Bakito | 27-08-11 | 23:27

Güppertz?

Kunnen we daar niks mee?

*rijmwoordenboek pakt*

Bakito | 27-08-11 | 23:25

Bakito | 27-08-11 | 23:24
Of voor Fatima.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:25

@Bakito 23:09: Met hoge salarissen heb ik niet zo'n moeite; ik vraag ook behoorlijke tarieven aan mijn klanten (en dan zit ik nog aan de onderkant avn de markt). Maar ik lever wel werk voor mijn geld; voor dit soort trucjes om bij ontslag of einde opdracht allerlei toeslagen en vergoedingen te toucheren (in dit geval 15 fucking jaar lang) heb ik toch net iets te veel trots. Bovendien: als ik om zo'n constructie in mijn contract zou vragen, dan zouden ze me hard lachend de deur wijzen. En zo hoort het ook.

Muxje | 27-08-11 | 23:25

pius | 27-08-11 | 23:23
Dat boksen is wel een onverwachte kant van onze Clemens. Voor de rest klopt het hele plaatje.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:25

Vroeger werd ik in zulke draden nog wel eens voor gesubsidieerde ruifvreter uitgemaakt. Als tegenwerping.


Vroeger. Zucht.

Bakito | 27-08-11 | 23:24

Bakito | 27-08-11 | 23:19

Hoe laat is match of the day? Zeker weten dat clemens dat ook kijkt.

pius | 27-08-11 | 23:23

@deboerenlul | 27-08-11 | 23:09
Een state of the art Toshiba Aquilion One CT scanner (640 slice met detector coverage van 16cm) heb je idd voor dat geld.....

woefdrammer | 27-08-11 | 23:23

pius | 27-08-11 | 23:17
lol Dicht ie ook onder de naam Clary Nehrem?

harry pikkel | 27-08-11 | 23:23

Bakito | 27-08-11 | 23:19

Ik weet wel wat er beurs zal worden.

pius | 27-08-11 | 23:22

@pius | 27-08-11 | 23:15
De ramkoers zal tijdens zo'n beursgangbang tot een hoogtepunt komen.

Bakito | 27-08-11 | 23:19

Dhr. Z. Wijn | 27-08-11 | 23:17

Dat is ook corruptie. Stelen van Jan Boerenlul.

Je moet maar durven als socialist.

pius | 27-08-11 | 23:19

In het belang van de sp alles naar de partijkas svp

Dhr. Z. Wijn | 27-08-11 | 23:17

harry pikkel | 27-08-11 | 23:15

Ik ken ook een harry clemens. Echt waar;)

pius | 27-08-11 | 23:17

Bakito | 27-08-11 | 23:16 Harry Mens is een rund. Hij had het kunnen weten.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:17

Waar zijn de rest van de clemensen trouwens. Want ik zie alleen maar ouwe garde.

Wel beter trouwens.

pius | 27-08-11 | 23:16

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:14
Ze hebben 'm een vlaai gebakken.

Bakito | 27-08-11 | 23:16

Wil iedereen die over Harry Mens begint zijn achternaam erbij vermelden? Werkt nogal verwarrend. Bij voorbaat dank.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:15

Bakito | 27-08-11 | 23:10

Groots. Echt genieten.

En die Suze moeten ze ook eens een keer laten gangbangen live tijdens de uitzending. Voor de normale fee uiteraard.

Groeit er een keer iets anders dan het ego van harry tijdens de uitzending.

Jatoch.


pius | 27-08-11 | 23:15

Bakito | 27-08-11 | 23:12 Er zou in ieder geval stronterij van komen. Maar Harry was verblind. Dacht dat ie eco-friendly toch gewoon z'n zak kon vullen.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:14

aceofspades | 27-08-11 | 23:10
De ordedienst van het geweten lag ziek op de bank thuis als gevolg van psychische klachten en ‘een diepgaand persoonlijk conflict.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:14

Hatrick!

Bakito | 27-08-11 | 23:14

@pius | 27-08-11 | 23:11
Nooit je tanden laten zien aan een clemensaap.

Bakito | 27-08-11 | 23:13

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:11
Terwijl ieder mens kon nagaan dat er stront aan de knikker was.

Bakito | 27-08-11 | 23:12

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:08
Die ja.

Bakito | 27-08-11 | 23:11

In iedereen schuilt een Clemens trouwens. Tsja.

*spiegel negeert bij tandenpoetsen*

pius | 27-08-11 | 23:11

Bakito | 27-08-11 | 23:10 En Harry die zo'n verhaal niet wil kapotchecken. Want stel dat ie z'n 20 mille niet krijgt.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:11

"Pertüz schrijft in een van zijn gedichten over de ordedienst van het geweten."

Als Libarace ja! "I'll cry all the way to the bank".

aceofspades | 27-08-11 | 23:10

@pius | 27-08-11 | 23:04
Heb ik ook iets van meegekregen. Truien van koeienstront.

Bakito | 27-08-11 | 23:10

Hij doet toch aan conflictbemiddeling. Is Culemborg niets voor hem dan.

Je vraagt het je af.

pius | 27-08-11 | 23:09

Oké je bent ziekenhuis directeur en hebt 1 miljoen euro tot je beschikking wat doe je?
-Je koopt een state-of-the-art (CAT)scanner.
-Je laat tientallen of honderden (kanker)patiënten behandelen.
-Je neemt een paar extra doktoren in dienst zodat de wachtlijst van 6 maanden naar een maand kan.
-Je laat twee mensen die dwarsliggen ontslaan door een professional.

deboerenlul | 27-08-11 | 23:09

@Muxje | 27-08-11 | 23:03
Ik snap die salarissen sowieso niet. Met een paar duizend euro per maand kan ik royaal leven.

Het is toch een wedstrijd hè, wie heeft de meeste kraaltjes en spiegeltjes. Stelletje apen/eksters.

Bakito | 27-08-11 | 23:09

gentle giant | 27-08-11 | 23:04
Waarom praat die mafkees in de derde persoon over zichzelf? Lijkt wel een widtvoetje dit.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:09

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:16 |
Een aantal jaar terug dacht ´n advocaat mij te naaien voor een simpele ontbinding geregistreerd partnerschap.
780, euri dacht die flessetrekker te toucheren.
Het zijn er 250, geworden met ´n gefriemel deurwaarders beslag, alles trok ie uit de kast.
`k heb ´m mooi zien kruipen tegenover zijn superieuren.
Niet te betalen,die van Gilsgluiperd te zien hakkelen.
De komende doe ik zonder.

Ratzing. | 27-08-11 | 23:08

gentle giant | 27-08-11 | 23:04 Ik ken wel iemand. En rechtenvrij heeft ie 'm na betaling van tien mille.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:08

gentle giant | 27-08-11 | 23:04

ROFLOL.

Schitterend.

pius | 27-08-11 | 23:06

Meneer de Directeur moet een schop onder zijn hol krijgen voor wanbeleid, en die dichter is een hypocriete lul.

Dr.Thorvaldt | 27-08-11 | 23:06

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:03

Ook een mooie.

pius | 27-08-11 | 23:05

ik ben ook boos dat ik moet dichten:

een externe personeelsadviseur uit Tsjongerschans
had geen succes maar kreeg toch een mooie kans
tot aan zijn pensioen
claimt hij van zorgpremies ruim een miljoen
Wie stopt nu de "graaien in de zorg" stoelendans?

coldcase | 27-08-11 | 23:04

Respect trouwens voor de Vara-actie ten opzichte van de niet cle maar die andere Mens. Zelfs de vara doet dus goeie dingen.

Dat moet Clemens goed doen.

pius | 27-08-11 | 23:04

@Bakito 22:49: Ik geloof niet dat er nog veel mensen geloven dat corruptie iets typisch links of rechts is. Er zijn wel verschillen tussen links en rechts qua soort fraude, maar dat heeft meer te maken met de kennissenkringen waarin linkse dan wel rechtse politici zich doorgaans begeven, en niet zozeer met de politieke kleur.

In dit geval is die adviseur niet de kwaaie peer, maar die directie zou er per direct uitgeflikkerd moeten worden. verder moeten er betere richtlijnen komen; in elk normaal bedrijf worden uitzonderingen op contracten doorgaans door oordeelkundigen bekeken, daar hoef je dit soort gekkigheid niet eens te proberen. En in (semi-)publieke instellingen komen er wat mij betreft standaardcontracten. Take it or leave it.

Muxje | 27-08-11 | 23:03

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:01
Nee joh, ik woon niet voor niks op een heuvel.

Bakito | 27-08-11 | 23:03

pius | 27-08-11 | 23:01 Claim-mens. Is hierboven al een keer genoemd.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:03

Bakito | 27-08-11 | 23:00
Gut. Tweeling zelfs.

harry pikkel | 27-08-11 | 23:02

harry pikkel | 27-08-11 | 22:59

LOL. Die houen we erin;)

Een cle-mens en een Harry mens.

Misantropie is ondergewaardeerd.

pius | 27-08-11 | 23:01

Bakito | 27-08-11 | 23:00 Ja, dat dacht ik al. En jij maar dweilen.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 23:01

@harry pikkel | 27-08-11 | 22:59
Broer van?

Bakito | 27-08-11 | 23:00

@Bakito | 27-08-11 | 22:59
op = open

Bakito | 27-08-11 | 23:00

pius | 27-08-11 | 22:57
Nieuwe naam voor graaiers: een cle-mens.

harry pikkel | 27-08-11 | 22:59

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 22:58
Het is dweilen met de gouden kranen op inderdaad.

Bakito | 27-08-11 | 22:59

Bakito | 27-08-11 | 22:56

Dat is erg prettig inderdaad. Fijn dat het eindelijk een keer gebeurt.

*kinkhoest*

pius | 27-08-11 | 22:59

@harry pikkel | 27-08-11 | 22:53
Ja mooi hè, longkanker gefinancierd door eigen belastingcenten.

Bakito | 27-08-11 | 22:58

Bakito | 27-08-11 | 22:49 Ik heb het idee dat de politieke kleur niet uitmaakt. Als er een SP-regering zou zitten zou het niet anders zijn.

Notabelen, want dat zijn het na verkiezing, hebben een status van grandeur op te houden. En het liefst laten ze die betalen door een ander, meestal de hardwerkende belastingbetaler.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 22:58

harry pikkel | 27-08-11 | 22:56

Dank Harry. Je bent zelf ook geen Clemens zullen we maar zeggen;)

pius | 27-08-11 | 22:57

Gelukkig maakt dit kabinet, waar we onze vingers nog steeds bij af kunnen likken, korte metten met de graai- en bonuscultuur.

Bakito | 27-08-11 | 22:56

Voor Guppertz' bankzitten kan je ook 50 Verpleegkundigen voor 1 jaar in dienst nemen...

Crak-ho | 27-08-11 | 22:56

pius | 27-08-11 | 22:52
Als jij oprecht pissig bent, schrijf je mooie comments.

harry pikkel | 27-08-11 | 22:56

@de honden blaffen... | 27-08-11 | 22:45 | + 0 -
Uitkeringtrekkers hebben het nodig, die Prützertz niet.

deoudererijperevrouw | 27-08-11 | 22:53

Het mooie is dat de marktwerking-asceten altijd zeggen dat het niet aan de marktwerking ligt want werkelijke marktwerking is heel anders. Een beetje van als het rechts is maar niet werkt is het dus niet rechts.

Enfin, misschien kan de goede man een keer een paar rondjes boksen tegen mij. Kan hij eens werkelijk gaan kijken hoe het eraan toegaat op de werkvloer.

Want in de geest van de allergrootste handdichter aller tijden en de bewijzer van het ongelijk van de Islambashers;

Clemens , Clemens je bent misschien een toffe peer maar in de eerste ronde sla ik je neer - en als je opstaat weer een keer zodat je hoofd eruit ziet als een peer - want dit flik jij ons nooit meer - vuile vieze graaimeneer.

Pure Poezie zeg ik je. Dat zal Clemens kunnen beamen. Zijn werk kennende.

pius | 27-08-11 | 22:52

@Kaas de Vies 21:44: Heeft weinig met privatisering te maken, sterker nog: veel priveklinieken draaien een stuk efficienter, omdat ze zorgpersoneel zorgwerk laten doen, en minder management hebben. Wat overigens niet wil zeggen dat private ondernemingen nooit met deze kwaal worstelen.

Muxje | 27-08-11 | 22:51

Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:13

Voor U een vrolijkheidje dan maar,
youtu.be/zBLMWKEvShQ
of liever,http://youtu.be/exfMScDslzU

Ratzing. | 27-08-11 | 22:51

'Externen' die voor een organisatie (vooral non-profit) aan de slag zijn, worden per definitie slecht aangestuurd en gecontroleerd, aangezien degenen die ze inhuren geen benul hebben van wat deze externen precies zouden moeten doen. In mijn zakelijke omgeving zie ik teveel externen voor veel te ruime fee's slecht werk uitvoeren dat ze ook nog eens het liefst zo lang mogelijk rekken omdat de uurtje-factuurtje gedachte meer oplevert als de opdracht langer duurt. En zoveel onwetende opdrachtgevers staan dit simpelweg toe omdat ze geen idee hebben hoe ze een bepaald probleem anders moeten aanpakken of oplossen. Tijd voor zóveel wake up calls.... Vooral bij de (semi-)overheden.

Jimmydepimmy | 27-08-11 | 22:49

Eerst die Verver en nu deze knakker. Het is duidelijk dat de VVD net zo corrupt is als andere politieke partijen. Maar dat mag je in dit rabiaat rechtse bolwerk natuurlijk niet hardop zeggen....

Bakito | 27-08-11 | 22:49

Eurotokkie | 27-08-11 | 22:33
Dit is geen marktwerking. Dit is slappe halfbakken poldermodel-privatisering die is overgelaten aan ambtenaren die denken dat ze ondernemertje spelen.

ZDEV | 27-08-11 | 22:47

deoudererijperevrouw | 27-08-11 | 22:30
Begroting sozawe: 62 miljard euro. 2011.

de honden blaffen... | 27-08-11 | 22:45

Ik heb het artikel nu voor een tweede keer rustig gelezen. Deze dingen vallen me op en vooral het laatste punt sla ik stijl van achterover. Het is precies wat blinde kip | 27-08-11 | 21:33 | zegt...

-Tussen 2002 en 2006 wist de bemiddelaar zijn garantiepakket nog herhaaldelijk te verbeteren.
-In april 2006, enkele maanden na de laatste verhoging van de garantie, meldde hij zich ziek als gevolg van psychische klachten en ‘een diepgaand persoonlijk conflict’ met de voorzitter van de medische staf, de longarts Westbroek.
-Overigens bleek Güppertzs bemiddeling uiteindelijk weinig succesvol.

Hoe zinvol was dit? Totaal niet. Maar wel incasseren. Verder wat Fopspeen | 27-08-11 | 22:31 |

c.onjo | 27-08-11 | 22:42

Binnenkort wordt door een uitgeverij een dichtbundel van Clemens Güppertz uitgegeven, welke de titel krijgt "Peur". Voor de voorkant van de bundel zoek Clemens nu een rechtenvrije foto van een man in een roeiboot op het water, met een paraplu ondersteboven op het water, die naar paling vist.

Wie kan Clemens Güppertz aan zo'n foto helpen.

Met belangstelling wordt uw antwoord tegemoet gezien.

Clemens Güppertz
www.hkk-zuidkwartier.nl/index.php/dive...
Wat eet paling ook weer?

gentle giant | 27-08-11 | 22:41

Soms denk ik dat ik in een ander universum woon wanneer ik al die graaiverhalen lees.

070 | 27-08-11 | 22:41

De man heeft gelijk! Ik zou het ook doen..; als ik de kans had!! Dit land is toch gewoon Gek!!

stadsknurft | 27-08-11 | 22:40

Grappig. Ik las dit bericht vanmiddag op een andere site en dacht meteen: namen en shamen die grootgraaiert. Het enige wat je nog kan doen om zo'n ellendige zaadbal aan te pakken. Ik ben geen linkse rakkert die begint te zeuren als iemand een bak met geld verdient, maar dan moet ie er wel voor werken. OK, management is ook een een stelletje prutsers eerste klas, kom je vaker tegen in de zorg waar men onder het motto 'uitgaan van het goede van de mensch' met geld smijt 'omdat het kan'. Maar iemand die daar zo opzichtig misbruik van maakt mag van mij aan den schandpaal genageld worden.

jappos | 27-08-11 | 22:37

Ik hen ook geen actieman
Maar word hier heel boos over ja dat kan
Moet hierover dichten
Al zal geen graaier er voor zwichten
Terug die poen
De volle één miljoen

Zoetwaterpanharing | 27-08-11 | 22:35

Steek die klarinet maar in je reedt lul.

Tommygunner | 27-08-11 | 22:35

ZDEV | 27-08-11 | 22:30 | + 0 -

Dit is die marktwerking , het gaat niet om de patiënten maar marktwerking is voor de topmanagers bedoelt.

Eurotokkie | 27-08-11 | 22:33

Dit is toch absurt! Hiervoor heb je 5 jaar lang 10 extra verplegers aan de bedden staan!

Fopspeen | 27-08-11 | 22:31

Wel blijven schelden op de uitkeringstrekker hoor want dat is natuurlijk veel erger dan dit soort steelvandemaatschappijgedrag.

deoudererijperevrouw | 27-08-11 | 22:30

Zie je wel, het geld gaat niet naar patienten. Zakkenvullers in de zorg zijn smerig tuig. Over de rug van de zwaksten in onze samenleving vreten ze onze belastingcenten op. Je zou ze bijna het ziekenhuis in slaan, als dat niet zo duur was...

ZDEV | 27-08-11 | 22:30

ach er zijn hele volksstammen die een inkomensgarantie van de staat hebben, deze sukkel laat zich afschepen met 6K4 per maand terwijl de meesten een veelvoud daarvan hebben.

Ken iemand die werkte vroeger in de kerncentrale in Dodewaard, die heeft tot z'n pensioen een met 2,3% p/j geïndexeerde inkomensgarantie tot z'n pensioen, die gast is nu denk ik ~45 of zo en heeft uit pure verveling maar een krantewijkje genomen om wat in beweging te zijn....

Ben eigenlijk helemaal gek om hier nog veel langer te blijven in de islamitische heilstaat NL-land.
Ga lekker naar Rusland verhuizen want het weer is toch ook KUDT hier.

woefdrammer | 27-08-11 | 22:27

Ratzing. | 27-08-11 | 22:19 | Mooie beelden van lang vervlogen tijden. Toen er nog nergens dreiging was. Zelfs finnen woonden toen nog gewoon hoog in de Rif waar ze toch het beste aarden.

Hanxie | 27-08-11 | 22:27

Beleidsplan 2009-2013
Ziekenhuis De Tjongerschans
Heerenveen
------------------------------
Gezond als onderneming
Om goede zorg te kunnen bieden moet een ziekenhuis zelf ook gezond zijn. Aan de
basis van al ons handelen ligt daarom een verantwoorde bedrijfsvoering. Dat doel
bereiken we niet door een boekhoudkundige benadering, maar door ons duidelijk te
profileren. We laten zien dat er goede redenen zijn om te kiezen voor
De Tjongerschans - als patiënt, als werknemer en ook als zorgverzekeraar.

Eurotokkie | 27-08-11 | 22:25

Hanxie | 27-08-11 | 21:48
Jointje gerookt, zeker?
vincent S. | 27-08-11 | 21:50|
Yep.

Hanxie | 27-08-11 | 22:21

krankzinnig | 27-08-11 | 22:18 Met de Grieken als voorbeeld?

zeg maar jansen | 27-08-11 | 22:19

Wie tegenwoordig stemt en netjes zijn belasting en zorgverzekering betaalt, is eigenlijk medeplichtig aan corruptie en diefstal.

harry pikkel | 27-08-11 | 22:19

Hanxie | 27-08-11 | 21:48 |
Daar istie dan,
Johnny the Selfkicker ontstijgt de krochten van de geest
youtu.be/K7jhk4tPEKY

Ratzing. | 27-08-11 | 22:19

De Tweede kamer weigert deze graaierij afdoende aan te pakken, die staan dus feitelijk achter de graaierij.
Het juiste antwoord van de burger is pak wat je pakken kunt, liefst zoveel mogelijk zwart.

krankzinnig | 27-08-11 | 22:18

Links lullen en rechts vullen. Eigenlijk vind ik dat een beetje een foute zegswijze. Het zou gewoon moeten zijn: Hoe meer ze links lullen, hoe meer ze hun zakken vullen.
Heeft dus niets met 'rechts' te maken, want die blijken veel oprechter te zijn.

Joost Maghetweten | 27-08-11 | 22:16

Ha, die vent regelt gewoon zijn eigen UWV uitkering, lachen. Als tie het niet gedaan had, had het UWV hem afgescheept met een 70% uitkering voor een jaar of wat. Wat hier gebeurt is hakken op een kleinere jongen die goed wegkomt. Pak de oorzaak liever aan.

Mark van Leeuwen | 27-08-11 | 22:10

@Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:38
Dit soort gasten staat met een glad gestreken gezicht te vertellen aan het 'klootjesvolk' hoe ze het gaan klaren. We hadden elke week een vergadering in de koffiekamer op de afdeling maar toen meneer zijn verhaal ging houden hoe hij eventjes dat rappport zou opstellen, moesten we natuurlijk extra tijd vrij maken (werk opzijleggen dus want wachten op de normale vergadering kon niet) en een extra mooie zaal opzoeken. Het enige waar ik toen tijdens zijn praatje aan dacht was waarom ik in de wetenschap was beland en niet die kant op was gegaan qua carrière. Want daar zit het geld en er zijn genoeg idioten die je ermee weg laten komen.

blinde kip | 27-08-11 | 22:07

@zeg maar jansen | 27-08-11 | 21:59

Die mediator is een lul.
Die directie is een voltallige lul.
De betreffende managers die dit goedgekeurd hebben, zijn lullen.

Maar U, de hardwerkende BurgerT, bént de lul. U wordt nl. keihard in uw bips gepaald door een stelletje kartelsmedende fopsocialisten.

Boris Poepnagel | 27-08-11 | 22:04

Ik kan niet wachten op het gedicht , over lijken gaan.

Eurotokkie | 27-08-11 | 22:02

Lucifer | 27-08-11 | 21:53 I hear you.

Want dat soort dingen komen bij de sollicitatie al op tafel.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 22:01

En nou is iedereen zo'n beetje boos op die mediator. Je moet boos zijn op de lul die er werkte en zo omging met het geld van zijn baas.

Die mediator is gewoon slim geweest. Die zak die dat contract namens het ziekenhuis tekende, die zou het uit eigen zak moeten betalen. En dat zou regel moeten zijn. Dan doen ze dat soort dingen niet meer, dan denken ze nog wel een keer na voordat ze zo'n wurgcontract tekenen.

Zo zou Jan Kees de Jager zelf tien procent moeten bijdragen aan wat ie de Grieken belooft. Uit eigen zak. Dan wordt ie vast wat minder gul. Dan komen er vast niet meer zulke bedragen te voorschijn.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 21:59

@Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:44

Ik heb het antwoord al gegeven in de post waar je naar verwijst.
En die managementlaag is puur economisch opportunisme van een onbetrokken groep 'zaakbeheerders'. Nauwkeuriger kan ik het ook niet omschrijven, want die lieden zijn voor het merendeel nutteloos.

Boris Poepnagel | 27-08-11 | 21:58

@ Kaas
Met redelijke mensen weten ze wel raad. Ze worden pas bang van een opponent die nog veel groffer, harder en brutaler is, als dat ze zelf zijn.
.
Daarom moet je zelf ook geen 'redelijke' brieven schrijven, maar 'fuck you too' brieven laten schrijven door een keiharde lul van een advokaat.
.
Het beste, en maak me geen zorgen hoor. Ik heb wel vertrouwen.

Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:54

Lui die beginnen over een ontslagregeling/ inkomensgaranties moet je sowieso nooit aannemen. Die zijn zelf al niet zeker van hun zaak.

Lucifer | 27-08-11 | 21:53

Claim mens Güppertz, zijn naam past hem in ieder geval.

Jackanders | 27-08-11 | 21:53

@Hanxie | 27-08-11 | 21:48

Jointje gerookt, zeker?

vincent S. | 27-08-11 | 21:50

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:02 |
Gelijk hebben gelijk krijgen, ach, wat zal ´k er van zeggen, rekbaar, iedereen mag het hebben als je mij er maar niet mee lastig valt.
En voor de Rechtert, een geval van onethisch geluidsterrorisme van de Gristelijke buren.

Ratzing. | 27-08-11 | 21:48

Heerlijk het regent op GS schandalen over GL Mariko's, PvdA corruptie, Aleidjes, van links- en rechterzijde zakkenvullers, nepotisme, politieke hoererij en nog veel meer etcetera's etcetera's. Laat de geest waaien tot Jonnie van Doorn tot ons wederkomt!

Hanxie | 27-08-11 | 21:48

tegen de muur dat figuur

the nipster | 27-08-11 | 21:47

"Ik ben geen actieman, dus als er iets is waarover ik me opwind, ga ik erover dichten."

Goed idee!Ik heb ook een gedichtje voor jou, clemens;

Heel stiekem mag ik hopen
Dat jij het geld netjes teruggaf
Maar zo'n vaart zal het niet lopen
Dus neem dat geld maar mee in je graf

vincent S. | 27-08-11 | 21:44

@Boris Poepnagel | 27-08-11 | 21:30 | + 1 -
Ik durf niet zo 1,2,3 te zeggen dat het louter aan de privatisering ligt.
Artsen zijn nog redelijk conform bezig als voor de privatisering.
Alleen zijn er nu 4 managementlagen erbij.
Is dit de schuld van de privatisering? Of is het een maatschappelijk probleem?

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:44

@Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:38 | + 0 -
Maak je geen zorgen. Ik speel het bewust zo, omdat ik nog 2 jokers in mij mouw heb. Maar het is gewoon bizar dat alle redelijkheid gewoon verloren is gegaan.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:42

Die RvT kan hopelijk persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor deze miljoen. Zo niet, dan hoop ik dat zij zich helemaal dood schamen. Letterlijk.

deropofderonder | 27-08-11 | 21:39

@ Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:16 | + 0 -
Het gaat wel ergens over.
Waar het over gaat is dat jij genegeerd kunt worden zonder dat dat juridische gevolgen heeft, maar die advokaat niet, want dan wordt het hele register desnoods opengetrokken.
.
Waar sommige lui ook wel gevoelig voor zijn is reputatieschade trouwens. Zelf heb ik succesvol de stront wel eens kunnen keren door te dreigen met een pr offensief op facebook en linkedin. Hadden ze geen zin in, na het lezen van een 'sneak preview' die ik hen toestuurde. Werkt dus, is legaal en ook nog goedkoper dan procederen.

Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:38

@blinde kip | 27-08-11 | 21:33 | + 1 -
Juistem, u doorziet het goed.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:38

@mezelf

Het mag natuurlijk nóóit reden zijn om hem (de graaiert, uiteraard!) daar NIET met terugwerkende kracht op aan te pakken.

Boris Poepnagel | 27-08-11 | 21:34

roflol

Gelukkig is dit een incident.

zovoklets | 27-08-11 | 21:34

Klinkt bekend allemaal. Ziekenhuis waar ik wat jaren geleden werkte had een afdeling waar enkele artsen met elkaar gedonder hadden. Uiteraard was het een geld kwestie want er was onderbezetting door een erg krap budget en de betreffende artsen moesten onderling personeel wegkapen voor reguliere klusjes die ze graag af wouden hebben. Een vriendje (ex-shell) van de raad van bestuur werd aangesteld voor 3 maanden interim manager om het allemaal fijn in kaart te brengen voor een aardig maandelijkse vergoeding. Geld waar makkelijk extra voltijd personeel voor aangesteld had kunnen worden en dus het geruzie had opgelost. Na 3 maanden was er een rapportje wat niks opleverde. Bom barstte alsnog en er vertrokken een paar artsen na flinke ruzie met de raad. Ik denk dat de beste man er een mooie collectie maatpakken van heeft kunnen kopen. En een leuke vakantie van heeft gehad. En een leuke auto. Uiteraard moeten sommige patiënten nu te horen krijgen dat bepaalde ingrepen niet altijd uitgevoerd kunnen worden door geldgebrek.

blinde kip | 27-08-11 | 21:33

Ik voel meer nijd dan woede...

Theodoros | 27-08-11 | 21:31

@-PR- | 27-08-11 | 21:04

Onze maatschappij is in- en inziek dat ze de verregaande privatisering van de medische sector tot dit soort proporties laat doorwoekeren én überhaupt nog met alle politieke goedkeuring handhaaft. Ook jij betaalt hier de prijs van! Ook jij betaalt verplicht (!) ziektekostenpremie, die door dit soort excessief graaiende fop-proleten met één handtekening wordt weggekaapt bij verzekeraar, Staat en ziekenhuis. Omdat laatstgenoemde partijen zakelijke actoren zijn, en de graaiende fopsocialist daardoor het werkelijke leed dat achter de grote 'geldschatten' schuilt niet ziet, mag nóóit reden zijn om hem (de graaiert, uiteraard!) daar met terugwerkende kracht op aan te pakken.
Daarom: terugvorderen die handel!

Boris Poepnagel | 27-08-11 | 21:30

Gewoon stoppen met premie betalen net zoals de bloeddonoren die stoppen met gratis geven van bloed!!

piet de hond | 27-08-11 | 21:29

@piet de hond | 27-08-11 | 21:26 | + 0 -
President Rutte?

Dit is al 20 jaar aan de gang.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:28

En zit nu in de WW tegen 70% van zijn laatst verdiende loon?

stoepheer | 27-08-11 | 21:27

-weggejorist-

piet de hond | 27-08-11 | 21:26

boasatlas | 27-08-11 | 21:12
Deze man profiteert slechts van slecht management, waar NL van vergeven is....

Dus als uw voordeur niet is afgesloten, mag ik uw huis leegroven?

Geenstijlfiguur | 27-08-11 | 21:26

@search and destroy | 27-08-11 | 21:21 | + 1 -
Misschien kunt u mediaten tussen mij en het min-kudo-monster?

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:25

@search and destroy | 27-08-11 | 21:21 | + 0 -
Hahaha lol, dank
Het is niet dat ik aan het huilen ben, maar ik snap het niet. Als je iets tegen mij te zeggen hebt, discussie wil aangaan prima. Maar als ik gewoon antwoord geef op een vraag, of een normale vraag stel en dit is -1, dan denk ik............ tja.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:24

@kaas devies
Ik geef zelden kudo's....... maar het beeld van een huilende kaas devies door het minkudomonster gaat mij toch door merg en been. Je hoeft trouwens niet eens iets te leren als mediator...... iedereen kan het worden, lijkt me toch de beste kans om met ongeschoolde "arbeid" een hoop geld binnen te harken.

search and destroy | 27-08-11 | 21:21

Mag er dan niemand meer een beetje geld verdienen in dit land???

de deurwaarder | 27-08-11 | 21:19

Het probleem is dat dit soort types een kans krijgen omdat organisaties steeds minder adviseurs aantrekken. En dat moeten ze weer doen omdat de expertise niet meer in de organisatie aanwezig is, aangezien er eindeloos is bezuinigd op de bureaucratie.

Ik weet hoe ongebruikelijk mijn standpunt is, maar ik pleit voor meer ambtenaren.
@Arrabinekoeterine | 27-08-11 | 20:49 | + -2 -
Wat een onzin. De meest achtelijk in dit hele verhaal is de directie (2 man sterk!!) die dikbetaald dit soort mega grote blunders maakt.

hobbit | 27-08-11 | 21:18

@Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:13 | + 0 -
Dat is mijn punt.
Je kan niets zonder advocaten.
Dat gaat toch nergens over, als ik netjes een brief stuur met mijn handtekening gebeurt er niets.
Delegeer ik dezelfde handgeschreven brief naar mijn advocaat, zet hij zijn handtekening eronder dan gebeurt er dus wat.

Dat gaat dus nergens over.
En ik ben vrij relaxed, maak je geen zorgen.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:16

Ongebreidelde hebzucht is als het leven zelf.
Een opmerkelijke dichtbundel over de vele facetten van de menselijke natuur: lust, liefde, dood en ontkenning, frustratie en realiteit.
Pertüz schrijft in een van zijn gedichten over de ordedienst van het geweten.
Dit werk laat zich lezen als verstilde momenten waarin we onze gedachten laten gaan over alles wat ons beweegt en we beseffen hoe onvoorzien alles was.

gentle giant | 27-08-11 | 21:15

@ Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:41 | + 4 -
Relax, en concentreer je liever op leuke dingen. Die zijn er ook! De wereld veranderen is onbegonnen werk.
.
Als je een konflikt hebt, delegeer, en zet het verder uit je hoofd. Daar heb je advokaten voor. Succes ermee.

Greetje Duisenberg | 27-08-11 | 21:13

Toon mij een integere HR-dinges/personeelsadviseur en ik toon u godt.

*uit eigen werk voorleest*

Biff Eagleburger | 27-08-11 | 21:13

Ok, people-skills had de heer Güppertz als personeelsadviseur niet, zo te lezen. Maar in zijn verdediging kun je wel zeggen dat hij verstand heeft van arbeidsrecht.

Max Stirner | 27-08-11 | 21:13

Ehhmmm, maar het is toch echt De Tjongerschans die zich in de zak heeft laten schijten.
Deze man profiteert slechts van slecht management, waar NL van vergeven is.... (Maasland eva.).
Desalniettemin verdient zijn houding niet de schoonheidsprijs.

boasatlas | 27-08-11 | 21:12

6400 e. per maand, uit de ruif, voor helemaal niks, dat is gewoon landverraad.
#statement

gentle giant | 27-08-11 | 21:12

Oude management is al een tijdje weg (met bonus?)
Dit is dus zoiets als een lijk uit de kast.... de fucker.

Jens Jeremies | 27-08-11 | 21:11

Weer een plunderaar, wanneer houdt het op. Ik stem voor de MptP (Moraalpartij tegen Plunderaars). Met als eerste op het programma: strafbaar stellen van plunderen van publieke middelen. Pluk ze!

superlenig | 27-08-11 | 21:10

@Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:06 | + 0 -
Ehm ben = ken
Ik ben geen bestuurder, behalve als ik te hard rij uiteraard.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:08

Die inkomensgarantie kan ie nu wel gebruiken, ik en velen met mij zorgen dat ie nooit meer aan de bak zal komen met z'n arrogante sufkop. De vuile oplichter.

Koud flesje Alfa | 27-08-11 | 21:08

@fleurtje | 27-08-11 | 21:04 | + 0 -
Het lijkt zo.
Maar ik ben integere bestuurders, die ook wel veel verdienen, maar ze zijn stuk voor stuk integer en maken hun geld waar. En nooit toekomstige bonus, maar achteraf bonus.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:06

Heb ik ook vaak.

gentle giant | 27-08-11 | 21:06

@-PR- | 27-08-11 | 21:04 | + 0 -
Daarom als u bank 9% vraagt voor uw hypotheek, en euribor staat 1% waarom tekent u dan niet?

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:06

"Ik ben geen actieman, dus als er iets is waarover ik me opwind, ga ik erover dichten."
Zie
ik
daar
een
deaude
Menselijke
bronnen
manager

gentle giant | 27-08-11 | 21:06

Ze graaien bovenin allemaal en wel zoveel dat ze niet meer op een andere let.Wordt tijd dat iedereen weer voor een salaris gaat werken en de bonus wordt afgeschaft.Als je er niet mee akkoord gaat,oke,dan ga je iets anders doen.

fleurtje | 27-08-11 | 21:04

Wat een zure commentaren. Als hij dat bedrag vraagt en hij krijgt het ook nog, wie zegt daar dan nee tegen?
Als jij onderhandeling voert bij je huidige baas en hij is ook bereid om je salariseis van 1 mil. te vergoeden, zeg je dan ook: Was een geintje, doe toch maar gewoon 4k p/m.

-PR- | 27-08-11 | 21:04

Gier | 27-08-11 | 20:55 |
Daar heb jij weer gelijk in.

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 21:04

@Ratzing. | 27-08-11 | 20:57 | + 0 -
Hahaha het zou wel grappig zijn als wij beide zo overtuigd van ons gelijk tegen over mekaar staan.
Ik hoop het niet, want ik ben een redelijk persoon en mijn doel is nooit iets op de spits te drijven.
Soms moet het.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 21:02

hij weet gewoon hoe het moet

ziende blind | 27-08-11 | 21:01

Uit talloos veel miljoenen

Willem Frederik Hermans

"Als Clemens bij uitzondering eerder uit z'n bed kwam dan Sita, ging hij naar de keuken om thee te zetten en terwijl hij wachtte tot het water kookte, dacht hij: Ik ben toch eigenlijk een goed mens, dat ik haar niet vergiftig. Eerst dronk hij zelf een kopje thee, om de jeneversmaak uit zijn mond te spoelen. Arsenicum zou je in haar thee kunnen doen. Maar als hij het zich goed herinnerde, was het een bekend feit dat arsenicum naar knoflook smaakte. Wat dan te nemen?"

Rudolf Rufft | 27-08-11 | 21:01

@wat is deze maatschappij van het padje.
Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:32 | + 0 -

Dat kan ik in iedere toonaard beamen Heer de Vies.
Wat is deze maatschappij van het padje.
Binnenkort ook iets Moralistisch Juridisch met onafhankelijke?neutrale? Rechtert in onethisch geschil.

Ratzing. | 27-08-11 | 20:57

Hee Güppertz, proef eens een pil van drion.

zum kotzen | 27-08-11 | 20:56

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:36
Brutalen bezitten de halve wereld.
Niet-brutalen bezitten de andere helft.
En die zijn gelukkiger.

Gier | 27-08-11 | 20:55

Oei, die krijgt een volle meelboks.

zum kotzen | 27-08-11 | 20:53

Ik zou me doodschamen!
Maar ik heb dan ook een geweten.

de Bree | 27-08-11 | 20:53

1. Je hebt een riant salaris als ziekenhuis-eindbaas, maar je hebt niet bekwaamheid en/of de ballen om adequaat in te grijpen als je onderknuppels elkaar in de haren vliegen.
2. Omdat het toch niet jouw centen zijn, huur je een of andere lul in die jouw vuile werk mag gaan opknappen.
3. De lul wil meer poen. Het zijn nog altijd jouw centen niet, dus waarom de neuk ook eigenlijk niet. En creatieve poëten (niet te verwarren met proleten) kun je nu eenmaal niet op dagjeswerk van 9 tot 5 afrekenen.
4. Lul lost niks op, wil nog meer poen. Zaak begint te stinken en de media krijgen er lucht van.
5. Huilie huilie. Iedereen is een lul, behalve jezelf.
6. Mevrouw Janssen op afdeling 6G ligt al drie dagen in haar eigen uitwerpselen.

Gootbalkoning | 27-08-11 | 20:52

Wat is de overeenkomst tusschen George Bush, Noud Wellink, Harry Borghouts, Harm Brouwer, Clemens Güppertz,en nog minimaal enkele duizenden, nee honderdduizenden die het niet zo nauw nemen met de letters der wet en de ongeschreven letters van fatsoen?
......$$$$$$$$ in hun zakken.

ecologiste | 27-08-11 | 20:52

*Doet kaas de Vies een -1 kuddo geven*

OT: Dit is toch belachelijk... ik kan hier echt kwaad om worden. Die man steelt geld van zieke mensen... hoe laag ben je dan... pff...

Mr_Poenanie_NL | 27-08-11 | 20:51

Ongelofelijk dat die vent dit nog uit zijn bek krijgt zeg:

‘Ik kan bijvoorbeeld heel boos worden over de bonuscultuur'

Gast, je zorgt voor je eigen fucking bonus... Lamlul dat je d'r bent. Ik walg van dit soort lui. Over de rug van zieke mensen lekker je miljoen opeisen. Echt een zielenpoot.

c.onjo | 27-08-11 | 20:51

Misselijk figuur die personeelsadviseur.

Swabberlulletje | 27-08-11 | 20:50

Het probleem is dat dit soort types een kans krijgen omdat organisaties steeds minder adviseurs aantrekken. En dat moeten ze weer doen omdat de expertise niet meer in de organisatie aanwezig is, aangezien er eindeloos is bezuinigd op de bureaucratie.

Ik weet hoe ongebruikelijk mijn standpunt is, maar ik pleit voor meer ambtenaren.

Arrabinekoeterine | 27-08-11 | 20:49

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:41
Dan een dooie held. Sorry, dat moest erbij.

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:49

@Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:46
Of je verandert je doel... vertrek ASAP uit het schijthol dat Europa heet... en wens ze ongezien te tiefus op de weg naar buiten.

Parsons | 27-08-11 | 20:49

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:41
Liever een levende lafaard.

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:48

Om maar in de sfeer te blijven,

Kloten van de bok.
Clemens Glüippertz
Pleur toch op.

Ratzing. | 27-08-11 | 20:47

@Parsons | 27-08-11 | 20:43 | + 0 -
Nope, het ligt niet in mijn karakter.

Ik geniet echt van het leven, ik heb ook niets om te klagen maar ik zie het gewoon fout gaan in Nederland op bepaalde gebieden en daar pas ik voor. Het is gewoon nu een deel van mijn leven waar ik bereid voor ben te vechten. Ligt in mijn aard en mijn voorgeschiedenis van de familie.

Vechten tegen de bierkaai
Het zijn toch maar Duitsers.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:46

Opeens heb je het. Je wordt mediator.

zeg maar jansen | 27-08-11 | 20:46

personeelsadviseur +1
falende management -veel

persona non gratis | 27-08-11 | 20:46

Oh god mijn -1 kudo stalker heeft mij ook gevonden.
Tjee, ik moet elke avond weer huilen als u dat doet.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:44

@Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:41
Mijn advies - geef toe. Fuck 'm. Elk uur van je leven dat je erin stopt is a total waste of time. Weet jij, weet ik. Geniet liever.

Parsons | 27-08-11 | 20:43

Hoezo cognitieve dissonantie..

Kets22 | 27-08-11 | 20:43

Als die 2 dwarsliggers degene waren die destijds mijn vrouw verkeerd verdoofde waardoor ze met heel veel pijn een keizersnede moest doorstaan dat hoop ik wel dat die klojo's geen geld mee kregen.

vandezijlijn | 27-08-11 | 20:41

@Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:36 | + 0 -
Het hele punt waarom ik dit gevecht voer is om aan te tonen dat als je je opstelt als een normale burger je verliest.

Mijn omgeving (top 10 advocatenkantoren Nederland) verklaren mij voor gek, en zeggen dat ik het anders moet aanpakken, uiteraard juridisch tactisch weet ik precies wat ik niet en wel moet doen. Beslag, nare juridische spitsvondigheden,maar zodra ik hier aan zal toegeven is in mijn ogen de Nederlandse rechtsstaat dood.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:41

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:33
Kun je het niet sluw spelen? Ik weet brutalen bezitten de halve wereld.

Maar brutaal zijn tegen de overheid verergerd het vaak alleen maar.

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:36

Vervalt de inkomensgarantie als die lutser ooit een andere baan krijgt?

Parsons | 27-08-11 | 20:36

Om nog maar wat frustatie te spuien.

Ik verlies tegen een moralist die het recht mis/gebruikt.
Maar ethisch win ik.

Kost wat, heb je niets. Uiteraard kan ik mij wel elke ochtend in de ogen kijken in de badkamer als ik maar voor de 14de keer dat ene botte mesje gebruik.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:35

Wat ik dus wil zeggen

Er zijn te weinig "kaas de viezen" die tegen dit soort lui vechten. Ik doe het, met mijn financiele ballen op de plaat. Geeft niets, ik zal ook niets winnen, maar als je niet vecht of je bek open trekt dan gebeurt er nooit iets.

Ik zal verliezen dat weet ik van te voren, maar het signaal is duidelijk. Mensen in de omgeving zijn het zat.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:33

Daarom is de zorgpremie zo hoog.

CYFAWS | 27-08-11 | 20:33

Hahaha, geef die man een welverdiende injectie!

Jos Tiebent | 27-08-11 | 20:32

Omdat wij te laf zijn om elkaar oud-Rotterdams in de bek de waarheid te vertellen, hebben wij een mediator nodig, een conflictbemiddelaar.

Helaas ben ik nog van de oude garde en ligt er aankomende week een dagvaarding (civiel) in de bus.......... met een lang staartje...... dat dan weer wel.

Kan geenstijl wat komkommers mee weggummen, maar godsamme wat is deze maatschappij van het padje.

Kaas de Vies | 27-08-11 | 20:32

Je moet kiezen: Terminaal en een miljoen

Of lang leven en dakloos.

Nacho_Vidal | 27-08-11 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken