Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#LL11: Politiek voor de bühne, feest voor hipsters

ll11.jpg We willen het gewoon niet negeren: Lowlands 2011. As we speak verplaatst tout hip en geëngageerd Nederland zich richting de Flevopolder om een weekend lang in een tent op een drassig veld te gaan slapen. Prima voor de out of bed look, maar reken maar dat de gemiddelde hipster zijn of haar rugged look met toewijding stileert - júist op het grote Zien en Gezien Worden-festival dat Lowlands is. #LL11 is niet alleen hot bij hipsters, maar ook al maanden all over the news. In twee uur uitverkocht nadat de kaartverkoop wegens dreigende btw-verhoging plotseling vervroegd werd, ophef over een haatzaaimeneer die over fascisme komt prediken, festivalmascotte Rapid Razor Bob die dat helemaal top vindt en festivalbaas Eric van Eerdenburg die zegt: muziek omdat het kan, haatzaaidebatten omdat het moet vanwege de 'NSB-achtige vibe' rond de PVV. Leuk statement voor de buitenwereld en de twintig journalisten die komen luisteren, maar de gemiddelde Lowlander is te druk met bier, pannenkoeken en ontelbaarmiljoen obscure cult- en indiebandjes om zich druk te maken over Greet. En terecht. Op een festival waar de eerste moslim nog gesignaleerd moet worden omdat blankere feestjes dan Lowlands in Nederland niet bestaan, kun je wel heel erg gelijk hebben als je zegt dat de PVV nooit in discussie wil, maar dat geldt voor 99% van je eigen publiek ook. Mensen willen muziek, geen meningen. Dus fuck Greet, fuck Rob Riemen en fuck politiek gejammer tijdens Lowlands. Gewoon de boel de boel, duur bandje (helemaal niet makkelijk te vervalsen, HIER het slootje over) om de pols, nog duurdere muntjes op zak en op naar Biddinghuizen. De voorpret en de volksverhuizing zijn al in volle gang. Last minute ticket voor het uitverkochte feest halen? Geen probleem. Niet-hipsters die de lineup niet snappen doen massaal hun kaartjes (110% zeker niet nep) weg. En oh ja, mocht de storm dit weekend losbarsten. Kijk uit dat er geen tent instort of geluidtoren naar beneden komt. Have fun iedereen!

Reaguursels

Inloggen

Aphex Twin was fenomenaal!

willes | 22-08-11 | 12:25

Wat de neuq?!
Worden onze festivals nou ook al misbruikt voor het verspreiden van politieke propaganda?!
Tis toch goeddoeme Amstelveen niet, of wel amstelveen.blog.nl/politiek/2011/07/15...

Hijo del Sol | 20-08-11 | 17:57

Festivals bestaan negen van de tien keer uit kutmuziek en duur bier in plastic.

Semolina Pilchard | 20-08-11 | 16:36

Ik zit gewoon op Stereo Outdoor in Hoorn. (allemaal er naar toe!)
Kom binnen via mijn crew-bandje (geluidsman), en daar is een line-up waar dance-techno-hardcore en alle dj-likers van smullen, naast een overzichtelijke lay-out, en gezellige sfeer zonder hipsters en moeilijke types.
Zo, neuq maar op met je Low-Life feest. (één keer geweest, nooit meer!)
www.outdoorstereo.nl/

mothersfinest | 20-08-11 | 13:14

Hölzenbein | 19-08-11 | 15:36

"Volkomen waar"je vergelijkt een tijd die je niet hebt meegemaakt met de huidige tijd om een nodige bezuiniging aan de kaak te stellen terwijl je zelf al de prijs van je festival verhoogt terwijl de bezoeker er niks als onbekende (dus goedkoop in gage) bandjes voor terug krijgt. Ik zou wel eens de discussie aan willen gaan met jouw "waarheden", het komt mij meer over als totale onzin vergelijkingen met politiek uit het verleden die meneertje van Eerdenburg onmogelijk kan hebben meegemaakt. Het zou voor de grap wel eens leuk zijn als hij wist wat zijn voorouders toen stemden, of nee die zaten in het verzet natuurlijk net als alle linkse Nederlanders toen....

The Evil One | 19-08-11 | 22:24

Ik wil de dom nog op laten zuigen door een F6je hoor. ;) PTQ Hollywood nog bezocht iemand hier?

Neut | 19-08-11 | 21:57

Ach het was een kwestie van tijd dat een festival dat zo intensief wordt gecovered door de propaganda kanalen van de Heilige Kerk vroeg of laat zou worden ingezet om de Heilige Boodschap te prediken. Meer en meer mensen verlaten de congregatie en dat is het moment waarop het totalitaire en fundamentalistische karakter van de ideologie het meest naar voren komt. Het versterkt in elk geval de banden tussen het festival en de Kerk.

Ales | 19-08-11 | 19:54

-weggejorist-

zand.kasteel | 19-08-11 | 19:44

Kapitalisten malen er niet om natuurlijk, hadden al genoeg geld, dat verdomde staken alleen..

Neut | 19-08-11 | 19:14

Lieve 'stop de subsidie!'-roepers: Lowlands is 100 procent commercieel & subsidievrij. Van Eerdenburg gebruikt dus gewoon zijn recht op meningsuiting, via 'zijn' festival. En het is volkomen prima dat hij dat doet. Het is vervolgens aan het publiek of ze wat doen met die politieke statements, of denken: 'fuck it, bier d'r in, pilletje misschien, en lol maken.' Niets mis mee.

fluh | 19-08-11 | 17:49

@Langehalensnelthuis | 19-08-11 | 14:28
De waarheid horen is soms hard. En het is voorspelbaar, dus niet zeuren.

Hölzenbein | 19-08-11 | 16:55

Geen blankere festivals? En de Zwarte Cross dan? Kom je ze nog eerder op Lowlands tegen...

Signor_Rosso | 19-08-11 | 16:29

Hip en links ben ik al jaren niet meer, maar toch vemaak ik me prima op LL. Redelijk schone douches/plees, lekkere espresso, prima eten en als je goed zoekt ook nog eens fijne muziek. Enige nadeel: kamperen.

Aardig feitje: Greet was een paar jaar geleden op LL, was een leuk debatje met o.m. Femke H.

brunswijk | 19-08-11 | 16:15

necrosis | 19-08-11 | 15:43

Op dat punt betwist ik ook geenszins wat u zegt. Geven aan Somalië is imo sowieso waanzin. Gister zat dhr. Bleker bij Knevel en Paardenkop, hij vertelde dat hij het zo jammer vindt dat Afrika 40 jaar geleden niet heeft opgelet hoe wij landbouw e.d. hebben opgezet, maar ging totaal voorbij aan het feit dat wanneer er daar maar dit *met vingers knipt* gebeurt men elkaar verkracht, handen afhakt etc.. Zulke landen hebben niet alleen hulp in de vorm van scholing, voedsel, water nodig maar daarnaast een totale mentaliteitsverandering, anders blijven mensen elkaar bestelen, westerse schepen kapen etc.

de betaalautomaat | 19-08-11 | 16:01

@vh_koenanie | 19-08-11 | 15:39
Nee niet echt. Maar het mag gerust gezegd worden.

Hölzenbein | 19-08-11 | 15:52

Lowlands, pfff...
Hoge prijzen, schrale keuken, geen comfort, veel te wit, weinig Joden.
-
Maar wellicht is er een LL bezoekert die zit te GS'en en onderstaande vraag aan Riem wil (durft??) te stellen...
-
Geachte heer Riem

U bent nu al de ZOVEELSTE die GW met AH vergelijkt. Niks nieuws onder de zon dus.
-
Wat IK persoonlijk als 'nieuws onder de zon' beschouw, is:
Een op serieus wetenschappelijk onderzoek gebaseerde verklaring WAAROM Het boek Mein Kampf, geschreven door de man die wij in het Westen als het Ultieme Kwaad beschouwen, in islamitische landen een absolute bestseller is.
-
Zou ik in aanmerking komen voor subsidie voor dergelijk onderzoek?

Ahasveros | 19-08-11 | 15:49

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:29
Zonder je te willen aanvallen: in Somalië heerst er hongersnood.
Ze krijgen steun van rijkere landen (zoals NL) maar ik lees berichten dat er 'mensen' rondlopen die dat voedsel afpakken en gewoon te koop zetten op de zwarte markt om vervolgens wapens te gaan kopen met het 'verdiende' geld.
Wat denk je dat ik tegen de collectanten vertel?
Of ik nou wel of niet doneer, de mensen die het nodig hebben sterven de hongerdood.

necrosis | 19-08-11 | 15:43

Hölzenbein | 19-08-11 | 15:36

Het zit u hoog?

vh_koenanie | 19-08-11 | 15:39

Wat Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg in het filmpje zegt is volkomen waar. Maar goed dan hebben de rechtse malloten het weer over godwins als men het over de PVV heeft. Kunnen ze weer niet hebben, gezonde kritiek. En dat terwijl de PVV cultuur boycot, cultuur die volgens de PVV een linkse hobby is. Wat een volidioten zijn het toch. Eric zegt het goed, wat een kwats, cultuur heeft niets met links of rechts te maken. Gelukkig denkt inderdaad 85 procent van Nederland anders dan die PVV imbecielen.

Hölzenbein | 19-08-11 | 15:36

Die meneer van Eerdenburg moet toch wel over de 100 zijn als hij bewust wist wat de NSB allemaal zei en deed in de jaren ' 30, toen de NSB volgens mij een marginaal partijtje was. Ik denk dat hij de NSB met de Duitsche NSDAP door de war haalt. Of de Nederlandse SDAP.

Bovendien ben ik van mening dat iedereen onder de 80 die Godwins maakt hiervoor bestraft dient te worden, dit zijn zo mogelijk de meest slappe kut"argumenten" die je maar kunt bedenken in een discussie

The Evil One | 19-08-11 | 15:33

sjaakdeslinksesul | 19-08-11 | 15:25

LOL aldaar werd u gesommeerd te stoppen met blowen / naaktdansen?

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:32

necrosis | 19-08-11 | 15:25

Geen zorgen neem ik gewoon een achterruit. *auto instappen en regio R'dam in rijden doet*

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:30

necrosis | 19-08-11 | 15:19

Ja, die kennen wel meer reaguurders denk ik. Al is dat nou niet echt een voorbeeld van een land waar ik wil leven.. dat je gestraft wordt voor diefstal oke, maar dat je klauw erafgehakt wordt of dat je half deaudt geschopt wordt gaat wellicht wat ver.. dan gaan we echt op het niveau Irak, Iran af #apenland

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:29

Zolang ze maar geen subsidie krijgen: Wat mij betreft maken ze één grote kamasutra- orgie van het festival, het kan me echt geen fuck schelen.

Crak-ho | 19-08-11 | 15:28

@Che_cuevara | 19-08-11 | 15:07 Exact mijn punt.

Nu moet ik daar mijn mond over houden eigenlijk, het laatste concert dat ik bezocht was ergens begin jaren '50.

De Dutch Swing College Band, met Peter Schilperoort. Dàt was muziek.

vraagstaart | 19-08-11 | 15:27

Okay, kom op: wat is het volgende topic..? Het is vrijdagmiddag, we willen ook nog wat leuks te doen krijgen.

Jerry Nick | 19-08-11 | 15:26

Sinds je niet meer mag blowen+naaktdansen zie je mij nooit meer bij optredens. Fatsoensfascisten. Niet dat ik ooit naar festivals ging, wel naar zalen. Frans Bauer was de laatste die ik gezien heb.

sjaakdeslinksesul | 19-08-11 | 15:25

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:20
Nee!
Niet schieten op Bambi!

necrosis | 19-08-11 | 15:25

Prof. D.A.H. Vintik | 19-08-11 | 15:14

Overvloed aan herten? *dubbelloops laden doet*..*klik-klak*

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:20

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:11
Zo werkt het misschien (ingecalculeerde factor) maar zo hoort het niet te werken, tenminste, zo denk ik er over.
Ik heb filmpjes gezien van mensen die voedsel jatte, en vervolgens door de lokale bevolking werden gestraft.
En nee , die ga ik niet plempen want dan is is het einde oefening voor mijn nick.

necrosis | 19-08-11 | 15:19

Gier | 19-08-11 | 15:06

En als je rechts lult mag je Mariko volblaffen! Het leven is niet eerlijk :(. #linkskrijgtaltijdmeer

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:18

Breezermeloen | 19-08-11 | 14:05 | + 6 -

Zit ontzettend te balen want LL is toch altijd leuk een feestje, maar helemaal gelijk wat betreft RUK- lineup dit jaar. Het is niet zo vaak zo kudt geweest. Ondanks dat, en verrader-vrienden die opeens toch gaan zonder het mij te vertellen, zit ik nu zuur te commenten ipv. naar bandjes DJ's te luisteren met een 3-muntjesMojito en een Djonko in de hand. Kudt.

OT: Politiek zuigt sowiso zolang ik nog geen wereldleider ben

rintelman | 19-08-11 | 15:17

@necrosis | 19-08-11 | 15:13
Helemaal mee eens.
Iedereen maakt er zich helemaal niet druk om tot het hun zelf overkomt.
En dan, tja, dan leren ze de overheid echt kennen.

Che_cuevara | 19-08-11 | 15:17

Nietvoordekat | 19-08-11 | 15:04

Dat is dus precies wat ik bedoel PVV'ers en bontkragen gebruiken dezelfde argumenten.. een van de twee (of beiden) lult uit zijn/haar nek, want het kan niet dat je overal, én geweigert wordt omdat je moslim bent én overal geweigert wordt omdat je PVV stemt.

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:16

@Che_cuevara | 19-08-11 | 14:51
Denk het wel. Nog even en Sal raakt zo ingeburgerd dat hij het Nederlandse spreekwoord 'Waar 't hart vol van is, loopt/vloeit de mond van over' ontdekt.
(Overigens ontleend aan Mattheus 12 vers 34: Uyt den overvloet des herten spreeckt de mont.)

Prof. D.A.H. Vintik | 19-08-11 | 15:14

@Che_cuevara | 19-08-11 | 15:01
Was het maar zo makkelijk......
Ik zou graag een partij willen oprichten om criminelen te ontdoen van al hun rechten, helaas zijn de mensen die zouden moeten opkomen voor jouw en mijn rechten nogal verblind door het feit dat criminelen ook rechten zouden moeten hebben.
Het zal de meeste mensen geen zak boeien, het wordt pas een issue als je er zelf mee te maken krijgt, maar dan is het dus al te laat....

necrosis | 19-08-11 | 15:13

necrosis | 19-08-11 | 15:02

Uiteraard vindt ik dat niet erg. Ben het wel met je eens dat agenten zich minstens wat geïnteresseerder kunnen opstellen.
Bij een inbraak in mijn huis afgelopen maart was het ook: "Mogen wij uw nummer? Mochten wij iets terugvinden kunnen we u bellen.." toen dacht ik uiteraard ook gvd snor ik verwacht dat je met getrokken gun m'n spullen terug gaat halen. Maar kennelijk werkt het niet zo (of werken de agenten überhaupt niet) dus: verzekering, claimen en door.

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:11

@vraagstaart | 19-08-11 | 15:03
Tja, en € 160 is natuurlijk spot goedkoop, kan iedereen zo uit de achterzak toveren.

Che_cuevara | 19-08-11 | 15:07

@blinde kip | 19-08-11 | 14:53
* een 't' naar boven gooit*

blinde kip | 19-08-11 | 15:07

Links lullen, rechts een tiener volblaffen.

Gier | 19-08-11 | 15:06

Che_cuevara | 19-08-11 | 14:50

O, wel zwaar zeker dan?

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:51

Een van u tweeën jokkebrokt! Als die stenen zo dik zijn passen ze natuurlijk nooit door de brievenbus! *paranoïde om zich heen kijken doet*

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:06

Ach er was zeker niet genoeg publiciteit. Het is allemaal de schuld van blonde Greet, toen hij er niet was was alles veel beter. Wordt er zo moe van van dit soort nonsense. Waarschijnlijk heeft het heerschap minder winst en ja natuurlijk dat is Greet en alleen Greet zijn schuld. Ga eens normaal werken zou ik zeggen aandachtshoer.

sjipsknip | 19-08-11 | 15:05

@Chiant | 19-08-11 | 14:51
Mhm... Ik hou ook zo veel mogelijk stil dat ik er over denk om op de PVV te stemmen. Zolang je er op gediscrimineerd wordt, zie ik geen noodzaak het te vermelden.

Overigens is het maar goed dat we (nog) geheime verkiezingen hebben. Moet je je voorstellen dat er een lijst was waar op na te zoeken was waar je op gestemd hebt, brrr...

Nietvoordekat | 19-08-11 | 15:04

Chiant | 19-08-11 | 14:51

Gek dat argument gebruiken bontkraagjes ook altijd.."ik wordt niet aangenomen/ mag geen stage lopen omdat ik moslim ben"

de betaalautomaat | 19-08-11 | 15:03

Ja mensen. Cultuur in Nederland is het domein van Links geworden. Daarom staat die Lowlands-eikel te bleren over Wilders en de BTW-verhoging ("straks kunnen alleen De Rijken nog naar een concert") maar vraagt intussen wel 160 Euries voor een zuigende line up.

Typerend.

vraagstaart | 19-08-11 | 15:03

@Pasta-saus | 19-08-11 | 14:57
Vind Pink Pop sowieso een kudtfestival, maar dat heeft niets met Smeets te maken, inderdaad.

Zeeschuimer | 19-08-11 | 15:03

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:48
Als je het niet erg vind, geef ik daar geen antwoord op.
Hint: je geeft de popo een pasklare kans om een boef te grijpen want bewijs in overvloed!
De agenten die WILLEN, worden buitenspel gezet, de hogergeplaatsten zorgen ervoor dat alles netjes in de zoveelste doofpot verdwijnt.
Komt je dat bekend voor?
Ik heb momenteel enkel respect voor agenten die mensen uit een levensbedreigende situatie redden met gevaar voor eigen leven.
Mensen die niets anders doen dan donuts vreten en mensen 'flitsen' hebben bij mij elke vorm van respect verloren.

necrosis | 19-08-11 | 15:02

Je kan toch ok een kistje rotte tomaten mee nemen.
Kun je ze meteen duidelijk maken dat je niet gediend bent van hun optreden.

Che_cuevara | 19-08-11 | 15:01

@Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:52
Kan makkelijk

Che_cuevara | 19-08-11 | 15:00

Hipsters hebben baardjes die net niet dicht genoeg begroeid zijn. Degene die ik bedoel voelt zich vast al aangesproken. Hè broertje? ;)

Raad_maar_raak! | 19-08-11 | 14:58

@Biff Eagleburger | 19-08-11 | 14:42 |

Dat is absoluut waar...

Ook in massa-psychologie zijn ze goed... hoe krijgen ze anders die 50.000 mensen zo gek om bijv. €2,50 voor een beetje schuim en wat water met biersmaak te laten betalen!

overVecht | 19-08-11 | 14:58

Pasta-saus | 19-08-11 | 14:48 |
Ik herken je verhaal over Pinkpop, waar alleen punkers en ander "tuig" kwamen niet echt, of je moet al naar de jaren '70-'80 van vorige eeuw teruggaan. In de jaren '90 hadden ze ook nog wel aardige line-ups maar toen was het mij al vaak te massaal en te commercieel. Nu is het oudbakken zooi vol sbs6 volk en kudtstudenten, dáár heb je zonder meer gelijk in.

Aktivist | 19-08-11 | 14:57

@Zeeschuimer | 19-08-11 | 14:52
Jan Smeets was totaal de weg kwijt dit jaar op Pinkpop. Hij bleef al z'n PvdA gebrabbel maar herhalen. Maar alsof ik naar festivals ga om mijn mening wat op te scherpen. Nog niet eens misschien. Ik ga er voor de bands die er staan, wat Jan Smeets voor de rest vind kan mij geen ene fuck schelen.

Pasta-saus | 19-08-11 | 14:57

Die La Place vreetentjes mogen van mij wegwaaien. En bezoekers die verkleed zijn ook. Trouwens, waardeloos programma dit jaar.

blinde kip | 19-08-11 | 14:53

@Che_cuevara | 19-08-11 | 14:51 | + 0 -
Lava door de brievenbus?

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:52

Persoonlijk vind ik het het betere festival van Nederland, maar u heeft gelijk Van Rossem, die directeurs hebben de weg een beetje verloren met dit nieuwe kabinet. Zie ook Jan "Get the fuck off met deze regering" Smeets.

Trouwens, wat moet je met zo'n 'Juliet'-tent, waar je kan luisteren naar debatten over politiek als er ook goede muziek is?

Zeeschuimer | 19-08-11 | 14:52

@Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:51
Dat was anders, dat was vloeibaar.

Che_cuevara | 19-08-11 | 14:51

@Egerius | 19-08-11 | 14:24
Psies. Iedereen komt er voor de sfeer en de (dit jaar wat matige tot zeer slechte) muziek.

Pasta-saus | 19-08-11 | 14:51

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:48
Nee, geen stenen door de ruit. Het gaat veel subtieler. Je wordt niet meer uitgenodigd op een feestje, of je wordt gepasseerd bij promoties. Van dat soort dingen waarvan je nooit kunt bewijzen dat het komt omdat je op de PVV gestemd hebt. Ik geloof inderdaad wel dat de Gutmenschen zo in elkaar steken ja.

Chiant | 19-08-11 | 14:51

@Prof. D.A.H. Vintik | 19-08-11 | 14:43
Zou dat het zijn?

Klinkt wel logisch.

Che_cuevara | 19-08-11 | 14:51

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:48 | + 0 -
Ze komen eigenlijk door de brievenbus.

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:51

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:48
Het waren inderdaad dikke stenen

Che_cuevara | 19-08-11 | 14:50

necrosis | 19-08-11 | 14:45

Heeft u al veel stenen door de ruit gekregen, of was dat een klein beetje aangedikt?

de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:48

@Breezermeloen | 19-08-11 | 14:05
Lineup zuigt inderdaad apenballen dit jaar. Kijk naar hoe Pinkpop is veranderd de laatste jaren. Vroeger stonden daar de hipste alternatieve rockbands en kwamen er alleen maar punkers en dat soort tuigh. Nu staat er een hele 3fm-stage met alleen maar baggermuziek wat volk aan trekt met de bjorn borg-onderbroek precies 3cm boven de broek uit. En zo gaat het ook worden met Lowlands. Maargoed, ik ben nog iemand die voor de muziek naar festivals gaat; ze bestaan nog.

Pasta-saus | 19-08-11 | 14:48

Prima festival! Ze hebben er bier, muziek voor ieder wat wils en over het algemeen ook genoeg vrouwen om achteraan te gaan/naar te kijken. En die zogenaamde hipsters... lekker LINKS laten liggen.

harry poster | 19-08-11 | 14:47

@Nietvoordekat | 19-08-11 | 14:30
Anti-Wilders malloten hebben zelden meer te melden dan: het is de schuld van Die Wilders!
Als je ze vraagt om details, krijg je als antwoord: dat snap je toch wel?
Als je vervolgens meld dat je bij gebrek aan daadkrachtige politici op PVV heb gestemt, staan diezelfde malloten je ramen in te gooien.
*welcome to the netherlands*

necrosis | 19-08-11 | 14:45

@ZDEV | 19-08-11 | 14:01
Lowlands in nog in de maak van een linkse propaganda-machine. Pinkpop is het al geworden. Maar alsof dit mensen er van weerhoud om er niet naar toe te gaan. Ik ga voor de muziek naar festivals, wat ik van Geert vind bedenk ik zelf thuis wel.

Pasta-saus | 19-08-11 | 14:45

Reaguurders hebben inderdaad niks te zoeken op Lowlands die hebben genoeg aan hun eigen geroffel.

Hans- Joachim | 19-08-11 | 14:45

Lowlands directeur Eric van Eerdenburg: "Wie mij geen subsidie geeft is een NSB-er".

Merlot | 19-08-11 | 14:43

Riemer en Eerdenburg krijgen gewoon een stijve van Wilders en zijn PVV.

Zoals Salaheddine (!) al zei: "Kijk, als je héél veel over iemand praat hè, eigenlijk houd je van 'm".

Prof. D.A.H. Vintik | 19-08-11 | 14:43

dlseth_ | 19-08-11 | 14:20

Voor mij wel! *nieuw halen gaat*

de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:43

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:18

*hulpdienst onder sneltoets installeren doet*

de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:42

@overVecht | 19-08-11 | 14:25

Eén ding kan je Mojo niet ontzeggen, en dat is zakelijk inzicht.

Biff Eagleburger | 19-08-11 | 14:42

Jammer dat een verder leuk festival zo misbruikt wordt om het politieke standpunt van de organisator uit te dragen.

mayor_pickwick | 19-08-11 | 14:38

Uit de tsunami van minkudo's meen ik te kunnen afleiden dat de ongewassen kundtst- en cultuurgekkies inmiddels ook weer ontwaakt zijn en er dit keer eens géén anti-Wilderstopic op de Joop staat.

Chiant | 19-08-11 | 14:37

Chiant | 19-08-11 | 14:20
En om de PvdA te jennen noemen we het subsidie-loze festival "Red Rooster".
De rode haan. Kukelekuuuu!
Ahum. Hoog tijd voor de vrijmibo :)

ZDEV | 19-08-11 | 14:30

Gisteravond werd op 3FM ook ruim baan gegeven aan die anti-Wilders-malloot. Ik luister verdomme naar de radio om muziek te kunnen horen! Nu kunnen we over de definitie van "muziek" twisten, maar zodra ik met een belerend vingertje gelijkgeschakeld word met Breivik ("Wilders denkt misschien dat hij er vanaf is als hij Breivik scherp veroordeelt, maar hier komt hij echt niet zo makkelijk vanaf" of iets van gelijke strekking) hou ik het ook snel voor gezien.

Het gesprek ging in korte lijnen als "Wilders is een massamoordenaar en slecht, en jongeren moeten tegen Wilders in opstand komen, kom dus allemaal naar Lowlands want dat is leuk". Whatthefuck.

Nietvoordekat | 19-08-11 | 14:30

*gespannen tegelrant van @schoorsteenveger jegens Eric van Eerdenburg afwachten doet*

Chiant | 19-08-11 | 14:30

Heb me ook wezenloos geergerd aan die LLbaas, wat een vreselijk mannetje is dat toch. Denken dat ze quasi nonchelant linkschpolitieke uitspraken kunnen doen over NSB-ers nowtoday. Net zoals die Smeets van PP. Lekker ongeschoren met zware zwarte VPRO bril op (van eerden dan) en maar kankeren op bezuinigenen (smeets) Goh what else is new? Die gasten van Dance Valley, Awakenings hoor je toch ook niet klagen, laat staan vaute uitspraken doen over NSB-ers. Ga snel je Citroen DS poetsen man. Sneue prutsers. Zo nu een witbier.

Langehalensnelthuis | 19-08-11 | 14:28

Veel plezier LL! Ik ga er morgen even wat harder tegenaan @ Decibel Outdoor, helaas alweer het 1 na laatste festival van dit jaar waar ik heen ga :(. Q-base wordt de afsluiter!

Defqon7 | 19-08-11 | 14:26

Dat ik dit heb gemist, hier nooit bij ben geweest.
En de reaguurders die er wel bij waren, ik ben strontjaloers op jullie.
(Er valt nu een traan op mijn toetsenbord.)

Wat is er mooier dan dit gitaargeluid.

Optreden van 'The Police' in Voorburg (1979)

www.youtube.com/watch?v=HJ6h3vsm7j8

www.youtube.com/watch?v=hVI_OBw4SDs

strikdewepstroper01 | 19-08-11 | 14:26

Ik ben vanaf de eerste editie tot aan 2006 er heen geweest. Toen begreep ik pas dat ik van het geld dat ik in drie dagen op Lowlands er door heen smeet ook twee weken naar een zonnig oord kon.

Iedereen zijn eigen plezier maar Lowlands is vooral goed in het leeg trekken van haar bezoekers.

overVecht | 19-08-11 | 14:25

Alsof er ook maar één bezoeker een kaartje koopt om Rob fucking Riemer te horen oreren.

Egerius | 19-08-11 | 14:24

@dlseth_ | 19-08-11 | 14:20 | + 0 -
Ik kom er direct aan!

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:23

ZDEV | 19-08-11 | 14:08 |
Wie is ze? De organisatie? Die mogen van mij doen wat ze willen, t is hun feestje. En niet zo overdrijven aub, het is maar een van de vele podia. Interesseert het je niet, ga je naar een optreden kijken. Staat het hele festival je niet aan, ga je niet.

zuurkool | 19-08-11 | 14:23

Das geen grap Van Rossem! Beetje makkelijk die slotzin... Ga je over lijken? Het blijkt!

HBOert | 19-08-11 | 14:23

Wees blij dat iemand es een keer iets leuks organiseert in dit land, waar ook nog veel publiek op afkomt, stelletje klotezeikers hierboven.

Greetje Duisenberg | 19-08-11 | 14:21

@ZDEV | 19-08-11 | 14:01
In de praktijk merk je daar helemaal niks van als je op zo'n festival bent. Het feit dat je Lowlands omschrijft als een sociaal-democratische bijeenkomst komt waarschijnlijk omdat je te veel TMG nieuws leest. Het is namelijk gewoon een commercieel feestje.

Bulloch | 19-08-11 | 14:20

Mierenhoop-achtige bijeenkomsten zijn de ideale plek om eventjes policorprop rond te sproeien. Want cultuur is nu eenmaal in handen van de meningmaffia.
Gelukkig valt mijn muzieksmaak daar buiten.

vetkleppert | 19-08-11 | 14:20

@Bigi Bana Boy | 19-08-11 | 14:15
Beetje zoals Greet... zijn jeugdprincipes trouw gebleven?
*Godwin modus alvast aanzet*

hfakker | 19-08-11 | 14:20

@ZDEV | 19-08-11 | 14:01
Zullen wij een ongesubsidieerde, atheïstische, rechts-liberale tegenhanger gaan organiseren?
Moeten we nog wel even nadenken over de line-up, want dan moeten er natuurlijk ook wel artiesten staan die een artistieke prestatie leveren. Niet net zoals op Lowlands.

Chiant | 19-08-11 | 14:20

@Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:18
Mijn koffie is op, is dat crisis genoeg?

dlseth_ | 19-08-11 | 14:20

dat is alvast voor de voorbereiding van de staatsconcerten straks, dat mensen al gewoon raken aan politieke indoctrinatie.

sufkut | 19-08-11 | 14:19

Low Life 2011? Wat is dat?

hfakker | 19-08-11 | 14:18

@de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:17 | + 0 -
Ik wacht tot er weer een crisis is, ik ben standby. Als je lange tijd niets meer van mij hoort, is er iets ergs aan de hand.

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:18

Gezien die directeur zou ik zeggen direct intrekken die subsidie. Dit is geen festival meer maar hier worden mensen politiek gehersenspoeld.

Therapietje | 19-08-11 | 14:17

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:15

Werken = reaguren ?

de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:17

ZDEV | 19-08-11 | 14:12

Die zijn al bezet door de katholieken (CDA?)

de betaalautomaat | 19-08-11 | 14:15

@Vicksblauw | 19-08-11 | 14:14 | + 0 -
In het weekend werk ik. Doordeweeks werk ik, en in de avond ook nog.
Iets met belastingdruk.

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:15

Ik ken Eric nog van heeeeeeel lang geleden uit Amsterdam en ergens doet het mij toch goed dat hij in essentie de goede ouwe linkse krakersboy gebleven is die hij toen in de jaren 80 was. Aardige gast was het en alleen daarom al +1 voor Eric. Je jeugdprincipes trouw blijven is niet veel mensen gegeven en dat is prijzenswaardig, zelfs al betreft het een linkschmensch.

Bigi Bana Boy | 19-08-11 | 14:15

Vraag me af of het gros hier sowieso nog ergens heengaat,
of elk weekend gewoon met z'n reet op de bank naast moeder de vrouw Popstars zit te kijken? LLOW is het mooiste feest van het jaar. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die er is geweest en wie het tegenviel. "Linkse bladiebla bende" Wilders copycats.

Vicksblauw | 19-08-11 | 14:14

De EO heeft de jongerendag. Blijkbaar gebruikt de PvdA Lowlands en Pinkpop om de sociaal-democratie te verheerlijken.

Vraag ik me af wat voor evenementen de PVV zou willen misbruiken. Padvinders?

ZDEV | 19-08-11 | 14:12

Die festivals interesseren me echt geen reet.

très cool | 19-08-11 | 14:12

Mooi man, een dik wijf met jaren-80 bril uit Almere in d'r kont palen terwijl op de achtergrond Rob Riemen Wilders voor rotte vis uitmaakt. Dan is je leven compleet...

dlseth_ | 19-08-11 | 14:12

Ondertussen is de Stasi (Mojo) is alle foto's van muntjes op twitter aan het elimineren...

der Wunderhund | 19-08-11 | 14:11

link naar "festivalmascotte Rapid Razor Bob die dat helemaal top vindt" is stuk, is geenstijl nu zelf aan het roken?

Den Meester | 19-08-11 | 14:11

Lowlands is volledig losgeslagen. Veel te makkelijk uitverkocht en dan met een line-up komen die op een gratis festival niet zou misstaan. Volgend jaar komt er geen hond, zelfs geen linkse hipster.

robot from 1984 | 19-08-11 | 14:11

@De Regeering | 19-08-11 | 14:05
Klopt, want er zit niks anders tussen.

Che_cuevara | 19-08-11 | 14:11

Met die gastjes bedoel ik natuurlijk niet de Lowlandgangers maar de politici laat dat duidelijk zijn.

ecologiste | 19-08-11 | 14:10

Fuck politics.
Die gastjes hebben de afgelopen 40 jaar NL naar de kleaudte geholpen, hoe erg zal pas de komende 5 jaar echt duidelijk worden. Effectief? Politici: allemaal flapdrollen.

ecologiste | 19-08-11 | 14:09

zuurkool | 19-08-11 | 14:05
Laat ze politieke vergiftiging van de jeugd maar doen op jeugdkampen op een eiland ofzo.

ZDEV | 19-08-11 | 14:08

link naar festivalmascotte Rapid Razor Bob die dat helemaal top is stuk, plz fixen

Den Meester | 19-08-11 | 14:08

Ik gun ieder zijn of haar pleziertje, maar dit soort dingen zijn niet aan mij besteed.
Vandaar dat ik zo weinig van bil ga.

Kaas de Vies | 19-08-11 | 14:08

Feest = feest uiteindelijk. Hopelijk mooi weer en veel nekkid chicks.

Biff Eagleburger | 19-08-11 | 14:06

Orenflossen voor hippies. Dat is het. Als je in het ene oor blaast, komt er bij de andere een stofwolkje uit.

De Regeering | 19-08-11 | 14:05

Eric van Eerdenburg herinnert zich de NSB-vibe uit 1938.
Van Eerdenburg was toen -23 jaar.

Diareeremmer | 19-08-11 | 14:05

ZDEV | 19-08-11 | 14:01
dan loop je toch gewoon om dat saaie tentje heen.

zuurkool | 19-08-11 | 14:05

Sowieso is de hype rond Lowlands helemaal uit de hand gelopen. Omdat het festival binnen 2 uur uitverkocht was denkt de organisatie dat ze alles kan maken, inclusief zeer matige line-up (pluspunten voor Aphex Twin, dat dan weer wel...). Het lijkt steeds meer af te glijden van muziekfestival naar een driedaagse hippe-linkse-blanke-mensen-meeting.

Breezermeloen | 19-08-11 | 14:05

Wat een bla bla bla...
Waarom niet gewoon genieten van muziek en zelf op je vrije dag zuur links gaan doen?

Absoluut niet waar | 19-08-11 | 14:03

Wat eerst gewoon een gezellig festival was met coole bandjes is nu een linkse propaganda machine geworden. Donderstraal op met dat gepreek, ik wil gewoon van leuke muziek genieten en niet geïndoctrineerd worden door subsidieslaven.

ZDEV | 19-08-11 | 14:01

Dit soort festivals zijn lame.
De muziek is ronduit kudT.

Koosjere Moslim | 19-08-11 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken