Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eurocrisis: Rutte prutst

bassiehof1001x.jpgPremier Mark Rutte heeft zich wel eens laten ontvallen dat hij president Ronald Reagan bewondert. Nu is het ontegenzeggelijk waar dat the Gipper op een ‘mooie baas-schaal’ van nul tot tien in de hogere regionen eindigt. Op de manier van leidinggeven van Reagan valt echter wel wat af te dingen. De oud-president was vooral van de grote lijnen, zag beleidsnota’s het liefst teruggebracht tot één, maximaal twee A4’tjes en het woord delegeren heeft hij praktisch zelf uitgevonden. Het lijkt er een beetje op dat Rutte die stijl heeft overgenomen. Want anders valt zijn iconische fail van vijftig miljard euro niet te verklaren. De achtergrond in een notendop. Zoals u weet gaat het niet al te best met de Grieken en de Europese Unie moet bijspringen. Op de Europese Top vorige maand werd besloten dat de (her)financieringsbehoefte van onze Griekse vrienden gegarandeerd gaat worden tot 2014. Dat gaat om 88 miljard euro, de souvlaki wordt duur betaald. Daarnaast kopen de Eurozone-landen nog eens een dikke 20 miljard Griekse schulden op. Dat geld gaat overigens naar de banken, mind you. Totaal een pakket van 109 miljard euro dus. Daarnaast legt de private sector er nog eens 50 miljard euro zelf bij en zie daar het magische getal van 159 miljard euro waarmee de Griek het tot 2014 moet uitzingen. Overzichtelijk, toch? Enter de premier. Citaat van de financieel specialist die ik afgelopen week sprak over de kwestie: “En toen kwam Mark Rutte die dit allemaal niet begreep en zelf maar soep ging koken.” Vanuit het niets stelde de premier dat de 50 miljard privaat geld in het pakket van 109 miljard zat, iets wat minister van Financiën Jan Kees de jager (CDA) later weer moest rechtzetten. Tijdens zijn persconferentie afgelopen vrijdag na de Ministerraad was het tijd voor damage control. De Eerste Minister stelt de Tweede Kamer een geste in het vooruitzicht: hij zal volgende week dinsdag tijdens het debat zijn excuses aanbieden. Nog geen twintig seconden later besloot Rutte toch nog even in de vlek te gaan wrijven. Want: ondanks dat voorgenomen excuus is het niet zijn fout! Hij zei dat hij tot 2014 rekende, terwijl de Europese Commissie volgens hem tot 2020 zou hebben gerekend. In de periode 2014-2020 heeft Griekenland inderdaad een financieringsbehoefte ter waarde van een dikke 50 miljard, dat klopt. Maar waar Rutte vandaan heeft dat de commissie tot 2020 zou hebben gerekend, weet niemand. Ook de commissie ging, net als iedereen, gewoon uit van de periode tot 2014, dus totaal 159 miljard. Rutte heeft geklunsd en probeert dat op het bordje van de EC te schuiven. Om daar aan toe te voegen: “Het was geen rekenfout, je kunt de som op drie manieren maken, afhankelijk van het perspectief.” Mijn grote witte behind, Mark. Oppositiepartijen PvdA, GroenLinks en D66 lieten vrijdag overigens gelijk weten qua excuses akkoord te gaan. Dat is ook niet onverwacht want dat zijn juist de partijen die gek zijn op Europa. Zorgelijker is dat er tijdens het debat een andere component aan de orde zal komen: de stijl van leiderschap van de premier. Het enige wat de natie deze roerige zomer van de premier te zien kreeg was zijn bezoek aan het beatmuziekfestival Dance Valley. Wat ons weer brengt op de bestuursstijl van Ronald Reagan. Rutte deelt namelijk een zekere nonchalance met Reagan. Hij richt zich het liefst op hoofdzaken en verklaart veel zaken tot ‘details’ die mindere goden dan mogen uitwerken én mogen opruimen, zelfs als het zijn eigen details zijn. Dan dijen die details uit tot zulke proporties dat het explodeert in zijn gezicht, en is hij vervolgens verbaasd over alle ophef. Een cynicus zou zeggen: de grootste bedreiging van dit Kabinet heet Mark Rutte.

Reaguursels

Inloggen

Leuk als mijn comment zo bevestigd wordt door een leeglopende lompe lul. Lees je eigen laatste plempsel nog een na en dan mijn opmerking over respectvol blijven. Wie is hier het heethoofd en ongeschikt om leiding te geven in een succesvol bedrijf. Ik heb in drie bedrijven directeur mogen spelen met veel respect voor mijn personeel daar zij het geld verdienden dat ik mee naar huis nam. Als ze klaagden over een verstopt toilet niet zeggen: Beter zoeken, maar de loodgieter onmiddellijk bellken. Dat bedoel ik. Dat ontbreekt bij jou.
Definitief einde.

keffer | 16-08-11 | 16:53

redactie, sinterklaas heeft een tip. er is een witte kat verdwenen na 60 kilometer onder de kap van een auto te hebben gezeten. kijk even op sbs. echt een leuk item. baasje heeft al een week gehuild en terecht. weer eens iets anders dan een gepikte stomme rotauto/brommer/fiets of een inbraak.

de echte sinterklaas | 15-08-11 | 23:35

keffer | 15-08-11 | 15:21
Vermoeiend ventje.
Jij bent juist diegene die mij zit te beschuldigen. Jij was het die mij aanviel zonder dat ik je überhaubt aansprak met:
"Zonder enig aegument poseer je als geslaagd mens waarbij je duidelijk aangeeft dat je geen enkel begrip hebt voor mede burgers."
"Misschien dat je daarom bedrijven begint en nooit blijvend aanwezig blijft. "
"Dat daarvoor de armeren de rekening moesten betalen vindt jij normaal."
Dus bral niet zoveel met je grote kinderachtige mond. Je neemt mij dingen kwalijk waar je niets van weet. Wat doe jij eigenlijk? Wat draag jij bij aan de wereld behalve anderen beschuldigen dat ze anders zijn? Creëer jij banen? Betaal jij mensen in hun levens onderhoud? Nee, jij bent een typische consumer die niets anders doet dan consumeren. Maar door lekker links en sociaal te stemmen voel je je goed. Jij bent het product van een verwende generatie die niets maar dan ook totaal niets toevoegt aan de samenleving behalve dat je ligt te zuren en te zeiken met kopregeltjes die je uit de Metro, of Volkskrant heb gelezen.
Aannames en nog eens aannames.
Ik heb meer begrip voor mede burgers als menseN als jij die hele groepen wegzetten als dom omdat ze een andere politieke mening hebben.
Die Chinezen met slaven durft te vergelijken. Hoe durf je met je arrogante kop! Zeg eens tegen een Chinees dat je hun arbeiders als slaven ziet respectloze vlekr dat je bent. Schaam je diep.
En dan ook nog roepen dat ik bedrijven begin en nooit blijvend aanwezig ben? Op welke planeet leef je? En waar haal je het lef vandaan om mijn harde werk te veroordelen. Mijn bedrijf in China biedt werk aan vele mensen en in Roemenië ook. Ik heb daar kantoren en geen fabrieken.
Maar volgens jou zijn dit slaven.
Je bent een verwend lui misselijk en consumerend mannetje dat nog geen zak heeft gepresteerd in zijn leven en je gaat mij een beetje zitten veroordelen.
Walgelijk zielig.
Ik geef je het laatste woord aangezien ik uit ervaring weet dat nietsnutten als jij van die drammertjes zijn die dit dan perse willen.
Aan jou het podium DutchDJ of is het Keffer?

Lompe Loel | 15-08-11 | 19:44

@StopLinksch | 14-08-11 | 16:31
En de onzin die jij schrijft is een antwoord? Kom on, get a life prutser.

Hölzenbein | 15-08-11 | 16:03

Uit je stukjes reaguursel. De kwalificaties die je rondsmijt zijn niet normaal in de omgang tussen beschaafde discussianten.
Kleuter, etc etc. Je kunt in een discussie van mening verschillen maar je laat elkaar wel in ieders waarde. Daaruit leidt ik af dat je geen succesvol entrepeneur zult zijn geweest wat dergelijk op de persoon gericht afbreek-gedrag, breekt je netwerk zeker af. Overigens gaf ik je een koekje van eiden deeg. Zonder enige kennis omtrent de persoon van dutchdj ging je eigenschappen en andere zaken aan zijn persoon toekennen.Nu het mij leuk leek dit bij jou te doen sla je op tilt. Ben je soms Geert Wilders? Ook zo'n Fact Free onbenul. Ik mag alles over jullie zeggen maar jullie niets over mij.EIND

keffer | 15-08-11 | 15:21

keffer | 15-08-11 | 13:52
Als ik nu geen antwoord op je beschuldiging krijg ga je maar lekker met jezelf (DutchDJ) in discussie. Ik ben geen kind van 17 die die onnozele kijk op de wereld van je gaat recht praten. Dat moet je je ouders of je geschiedenis leraar maar vragen.
Antwoord gewoon op de vraag waar jou beschuldiging aan mijn adres vandaan komt. Zonder te draaien.
Je mag ook toegeven dat het je spijt en dat het inderdaad nergens vandaan komt. Dan aanvaard ik bij deze je excuses.

Lompe Loel | 15-08-11 | 14:23

keffer | 15-08-11 | 13:52
Ok laatste keer want het is heel moeilijk voor je blijkbaar.
Jij beschuldigde mij met deze zin:"Zonder enig aegument poseer je als geslaagd mens waarbij je duidelijk aangeeft dat je geen enkel begrip hebt voor mede burgers."
Waarop baseer je dat?
Je kan wel blijven door brabbelen en elke keer je puberale kijk op de wereld en haat tegen andersdenkenden tentoon spreiden maar ik vraag je een simpel iets elke keer.
Als je iemand beschuldigd moet je dat beargumenteren en niet maar wat roepen. Ik heb niet eens zin om op die andere flauwekul van je in te gaan, het is te kinderachtig om serieus te nemen. Jij begint dan over Obama, dan over Republikeinen die allemaal niet deugen, Chinese slaven, Schulden... China laat zich beter beoordelen door documentaires? PROEST Je zet jezelf elke keer voor lul. Je weet niets. Helemaal niets als je dit soort dingen zegt. Het klinkt belachelijk dom en zwakbegaafd en ik wil je behoeden dat je jezelf niet meer en meer voor lul gaat zetten hier. Maar even weer terug naar het punt waar ik je al de hele tijd om vraag;
Heb je dan totaal niet het vermogen om je te focussen op wat je begint en dan ook af te maken?
Ben een vent en beantwoord gewoon mijn vraag i.p.v. elke keer je geestelijke gemoedstoestand te uiten.

Lompe Loel | 15-08-11 | 14:20

@Booyaka | 14-08-11 | 12:20
50 miljard inderdaad, maar dan wel 50 miljard Europese euro's en niet (alleen) Nederlandse euro's. Wel een behoorlijk nuanceverschil natuurlijk.

Sir Hackalot | 15-08-11 | 14:16

jouw

keffer | 15-08-11 | 13:58

Doe je het weer, nu tegen mij. Ik ben wel in Amerika geweest. Aangekomen op 11 september 2001 op JFK. Daar zag ik hoe een land in paniek kan raken. Ik heb 2 dagen in afzondering gezeten omdat ik zou gaan logeren in hetzelfde woongebouw als waar Ed Koch woonde, uiterst verdacht natuurlijk, want daar zijn maar 144 appartementen. China laat zich beter beoordelen in documentaires. Nooit gehoord van Sweat shops? De republikeinen argumenteren niet maar "framen" de discussies door alles wat er gebeurt aan het falen van Obama toe te schrijven. Ik denk dan ook dat je republikein bent. De staatsschuld is onder Reagan verviervoudigd. Bush sr hield hem op peil maar verkleinde hem niet. Clinton verliet het Witte Huis met een positief saldo op de lopende rekeningen. ONder Bush werden de belastingen voor industrie en rijken verder verlaagd en uitgaven voor bjvoorbeeld Defensie ver 100-voudigd. Nu zit Obama met een uitgeputte industrie aangezien de niet betaalde belastingen niet in investeringen voor de industrie zijn benut (Reaganomics) maar als share holders valuezijn uitgekeerd aan... de rijke bovenlaag. Daaom moest Obama veel geld stoppen in het overeind houden van de grootste werkgevers van Amerika evenals de banken die hij overeind moest houden, daar deze te kleine eigen vermogenshadden wegens het dereguleren van de toezichthouders op die banken (wederom Reaganomcs) Obama erfde twee oorlogen die handen vol geld kostten en kosten. Daarvoor moest hij wederom veel geld uitgeven. Nu de schulden een zodanige omvang hebben dat de hele wereld daar schande van spreekt heeft Obama het gedaan. Dat is republikeins denken en redeneren. Daarom deugen republikeinen niet. Dit is geen mening maar een feit. Tegenwoordig heet dat Fact Free politics, een Clinton verwijt aan de republikeinen. Juist door te redeneren zonder feiten en op de onderbuik spelen van resentimenten respecteer je je mede mens niet. Je onthoudt ze de mogelijkheid om een eigen op feiten gebaseerde mening te ontwikkelen. Zie hier argumenten en feiten op grond waarvan ik redeneer. Ze staan jou niet aan, maar dat is jou probleem.

keffer | 15-08-11 | 13:52

Rutten is net als zijn ... maatje Verhagen een zeer gevaarlijk mens.

Hölzenbein | 15-08-11 | 12:47

keffer | 15-08-11 | 11:31
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Jij zegt: Zonder enig aegument poseer je als geslaagd mens waarbij je duidelijk aangeeft dat je geen enkel begrip hebt voor mede burgers.
Ik vraag je te onderbouwen waar je dat zegt.
Nu kan je wel weer allemaal zaken gaan roepen waar je niets van weet want jij bent ook nog nooit in China geweest of in de VS maar daar gaat het niet om.
Ik vroeg je te onderbouwen wat je mij verwijt en niet opeens afdwalen dat het enkel over DutchDJ gaat.
Probeer het nog een keer.
Maar jij bent net zo haat dragend. Republikeinen deugen niet. Waarom niet? Miljoenen mensen deugen volgens jou niet omdat ze een andere mening hebben dan die van jou? En jij zegt tegen mij dat ik mijn medemens niet respecteer? Ik geloof zelfs dat jij DutchDJ onder een andere naam bent want je manier van 'redeneren' lijkt exact hetzelfde.

Lompe Loel | 15-08-11 | 12:08

In al je teksten. Om te beginnen: je aannames met betrekking tot de persoon van Dutchdj. Daarnaast je onverbeterlijke standpunt dat de vernieler van de economie Reagan iets zou hebben betekend voor de minder bedeelden in de samenleving. Chinezen in productiebedrijven hebben veelal een op slavernij lijkende afhankelijke positie van hun werkgevers. Dit kan door het verbod om in de stad te gaan wonen aan boeren worden veroorzaakt, het kunstmatig in stand houden van armoede etc. etc.. Republikeinen deugen inderdaad niet. Amerikaanse republikeinen deugen dus ook niet. Volgens mij kijk je teveel FOX news. Dan wordt je behoorlijk gehersenspoeld. Hij (dutchdj) toont geen haat, ik ook niet, naar probeert, wellicht tegen beter weten in, je met argumenten op andere ideeën te brengen. Een hopeloze taak, dat besef ik. hier stop ik mee. Overigens, er valt niets te verwachten, dat tekent uw opstelling in het leven, wellicht ook als werkgever.

keffer | 15-08-11 | 11:31

keffer | 15-08-11 | 10:30
Ok Keffer, even bij het begin. Waar geef ik aan dat ik geen respect toon voor mede burgers? Als u daar eerst eens antwoord op geeft gaan we stapje voor stapje verder.
Ik heb geen zin om nog meer discussies te voeren met mensen die alleen maar aannames maken omdat het denken niet zo makkelijk gaat.
Het is juist DutchDJ die geen respect heeft voor anderen. Amerikanen deugen niet, republikeinen deugen niet, Chinese werknemers zijn slaven (moet je eens tegen een Chinees zeggen...) Het is alleen maar haat en afgunst die hij tentoon spreid aan anders denkenden.
Maar ik verwacht van u eerst een uitleg op mijn eerste vraag.

Lompe Loel | 15-08-11 | 10:51

Nu on topic.
Van een premier mag je verwachten dat hij de waarheid spreekt over verplichtingen die hij voor het land is aangegaan. Een bedrag van 50 miljard is geen verspreking. Het is een teken van onbegrip/onkunde. Hoewel het nu nog maar een garantie is is het niet onmogelijk dat we worden aangesproken op die garantie. Welke kosten dat voor onze samenleving zal hebben zal de toekomst uitwijzen. Wel moet met open vizier onderhandeld moeten worden. Ook moeten de werkelijke zaken worden besproken, niet de valse voorstelling van zaken door de MP.

keffer | 15-08-11 | 10:41

Lompe loel
Je doet je naam eer aan. Zonder enig aegument poseer je als geslaagd mens waarbij je duidelijk aangeeft dat je geen enkel begrip hebt voor mede burgers. Als werkgever faal je dan. Misschien dat je daarom bedrijven begint en nooit blijvend aanwezig blijft. Daarmee bewijs je het gelijk van dutchdj. Ronals Reagan heeft indertijd op korte termijn voordelen gehad voor de rijke bovenlaag in merika. De instorting van de beurs in 2007 is geheel teug te voeren op zjn "liberaliseringen"in de maatschappij. Dat daarvoor de armeren de rekening moesten betalen vindt jij normaal. Waarom vertrek je niet uit Nederland, dat gedrag moeten we niet. Door het winstmaximalisatie gedrag van het Reaganism kan je geen NL geproduceerde auto's, koelkaasten e.d. meer kopen. Dat komt door jouw soort entrepeneurs. Door het liberaliseren van de financiele markten en het verlagen van de belastingen voor de veel verdieners is de breuk in de samenleving tussen rijk en arm alleen maar groter geworden. Daar ligt de voedingsbodem voor Fortuijn en Wilders. Kortom,Reagan en Thatcher hebben ook onze sameneving ontwricht. Nu verder niet meer zo hoog op het paard gaan zitten want niemand neemt je serieus.

keffer | 15-08-11 | 10:30

dutchdj | 14-08-11 | 15:52
Ik neem aan dat je je computer, telefoon, printer, ijskast, cd's, boxen, etc. allemaal het huis uit hebt gedaan omdat die door Chinese slaven zijn gemaakt.
Ach nee, want jij mag natuurlijk wel vingertjes wijzen maar zelf Chinees gefabriceerde spullen gebruiken is niet erg.
He?! Disk Jockey?
Jou hele huishouding komt uit China en het oostblok! Zwakbegaafd persoon dat je bent.

Lompe Loel | 15-08-11 | 10:01

dutchdj | 14-08-11 | 15:52
Wow, je bent meer simpel dat ik al dacht. Je bent een ontzettende haatdragende persoon die onder het mom van sociaal stem gedrag dit wil compenseren. Je hebt over iedereen en alles een oordeel. Je haat. Het is eng en zielig om je reacties te lezen.
Chinese slavernij? Brievenbus corporate? Vuile asociale graaier? Wat moet ik hierop zeggen? Het is zo dom dat ik niet eens een redelijke uitleg kan verzinnen die jij zal begrijpen. Ik wens je veel wijsheid toe in je leven. En je haat en afgunst zal hoop ik daarmee verdwijnen.
Je bent een zielige eenzame jongen die nog niets van de wereld heeft gezien maar wel overal een mening over denkt te moeten hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs een beetje medelijden met je hebt. En met mij denk ik meer mensen die jou reacties lezen. Lekker plaatjes blijven draaien zou ik zeggen en jezelf wijsmaken dat je iets bijzonders kan… Middelmatigheid is je handicap, accepteer dat en je haat en afgunst tegen anderen die wel wat kunnen of succesvol zijn zal weggaan.

Lompe Loel | 15-08-11 | 09:57

Bas Paternotte Prutst had een betere titel geweest. Wat een slecht stuk.

El_Guapo | 15-08-11 | 06:43

vanaf nu, de running joke voor Rutte's rest van z'n leven:
'Onze premier van toen, je weet wel, de ene die niet kon tellen..'

Dubbele Halve Zool | 15-08-11 | 02:09

@Roer 23:21
Ja, er moet deze kabinetsperiode nog 8 miljard bovenop het huidige bezuinigingspakket van 18 miljard worden bezuinigd om in 2015 een begrotingstekort van minder dan 3% te hebben.
www.dagelijksestandaard.nl/2011/08/de-...

tipo | 15-08-11 | 00:10

Dus we moeten nog meer bezuinigen om het Zuid-Europese gat voor korte tijd te dempen?

Roer | 14-08-11 | 23:21

@Martin_rsd | 14-08-11 | 19:53
Uiteraard lees ik nog. Ik reaguur echter niet altijd (meteen).
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik met uw tegels aan moet. U spreekt over bonussen, BV's, CV's inkomstenbelasting, etc.
Mij gaat het er niet om hoeveel belasting een ander wel of niet betaalt. Mij gaat het erom dat die extravagante bonussen niet betaald worden met mijn taxpoet.

Chiant | 14-08-11 | 22:59

In veel postings wordt dit gebagataliseerd en stelt het allemaal niks voor, die 50 miljard euro waarmee Rutte zich zo dom verrekent. De consequenties voor ons land zijn enorm en overstijgen de bezuinigingen die dit kabinet zo hard doorvoert op chronisch zieken en gehandicapten (de zwakke jongens die door die stoere Rutte in elkaar worden gemept in het fietsenhok). Die bezuinigingen, hoewel volstrekt asociaal, waren hard nodig volgens dit kabinet en via de achterdeur worden ze weer achteloos weggegeven aan de Grieken. Ook wordt Rutte vergeleken met Balkenende vanwege dit gestuntel. Nou ben ik geen fan van Balkie, maar die goede man heeft nooit dergelijk idioot grote fouten gemaakt. Als hem dat was gebeurd was het hem vele malen erger aangerekend dan Rutte in dit geval. Daar ben ik van overtuigd.

Big Swinging Dick | 14-08-11 | 21:15

@Chiant een uitgekeerde bonus van een voor de belastingdienst heel moeilijk bereikbaar rechtspersoon zoals een BV of CV komt KEIHARD terecht op naam van een in Nederland ECHT LEVEND inkomstenbelasting verplicht rechtspersoon. De rechtspersoon kan geen kant meer op, staat met zijn, of haar rug tegen de muur. Om die reden is het ook enorm aantrekkelijk om in Nederland ondernemer te zijn, en op persoonlijke hoofde slechts over acceptabele inkomsten en kapitalen te beschikken.

Martin_rsd | 14-08-11 | 19:53

@Chiant Lees je het nog of ben je al weg??.... misschien moet ik het wat nader uitleggen. Een werkgever geeft een werknemer een BONUS van 2.000.000,- euro. Deze is aftrekbaar voor de werkgever, dus de KOSTEN worden met dit bedrag verhoogd, waardoor de netto winst daalt (simpel, OMZET - KOSTEN), en de af te dragen vennootschapsbelasting (VB) eveneens verlaagd. Dit was echter slechts 20% geweest van het bedrag, het resultaat is echter zo veel hoger bij geen bonus uitkering dat de onderneming in andere problemen komt, de belastingdienst ontvangt in plaats van 20% VB een inkomensafhankelijk percentage wat doorgaans hoger uitvalt waardoor de belastingdienst ook nooit bezwaar zal maken tegen een bonusuitkering, en zo pikt u dus in deze zeer beknopte samenvatting altijd een graantje mee, omdat de schatkist van de belastingdienst en de schatkist van de onderneming gevuld worden. Het zou beter zijn dat het woord BONUS eens vervangen zou worden door iets als WIN/WIN FISCALE ACTIE ergo in deze trant.

Martin_rsd | 14-08-11 | 19:46

@Chiant Overigens pik je ALTIJD en helemaal GRATIS een graantje mee van iedere in Nederland inkomstenbelasting betalende persoon die een BONUS ontvangen heeft, deze vallen namelijk onder het BT, en met een flink inkomen dient hier 41,5% belasting over afgedragen te worden. Voor zover mijn parate kennis mij hier bijstaat....

Martin_rsd | 14-08-11 | 19:23

@Martin_rsd | 14-08-11 | 19:17
Fraaie metafoor en geheel mee eens. Maar dat had u vast al begrepen.

Chiant | 14-08-11 | 19:21

@Chiant "Ik ben niet vies van winst maken, maar dan wil ik er graag ook een deel van meepikken" Nogmaals tevens voor U: als het op de akker van de rijke boer regent, dan druppelt het op de moestuin van de knecht!!
Dus frustreer die regen op de akker niet, maar stimuleer die!! Ga niet de regengoden de oorlog verklaren als het op de akker van de boer niet regent maar zoek mee naar mogelijkheden om de akker zo vruchtbaar mogelijk te houden. Zodat ook u, zoals u zelf graag omschrijft: een graantje mee kunt pikken !!

Martin_rsd | 14-08-11 | 19:17

@TM klopt als een bus. Een groot verschil hierin moet gemaakt worden met eigenaren van een MKB bedrijf, opgebouwd van 1-manszaak tot een MKB bedrijfje met 14 - 50 man personeel met een gezin.
Zo'n eigenaar verdient als het goed gaat ook (zeer)ruim boven modaal, en geniet daar ook vaak bijzonder van in de schaarse tijd die hij zichzelf al als vrije tijd kan toekennen, gezien de druk en de verantwoordelijkheid die hij heeft voor o.a. de werknemers en hun gezin, alsmede het garanderen van een positief toekomstperspectief.
Daar wel eens over nagedacht??? De motor van de economie wordt vaak gezegd, en het ging hier in dit topic toch over Dhr. Rutte, en hij, en zoals zijn partij al jaren deed, begrijpt dit.
Mocht je werknemer, bijvoorbeeld een knecht van een boer zijn neem dan dit als wijsheid op: als het op de akker van de rijke boer regent, dan druppelt het op de moestuin van de knecht!!

Martin_rsd | 14-08-11 | 19:14

@TM | 14-08-11 | 18:57
Die bonussen zullen mij werkelijk een biet wezen, zolang ze maar niet, geheel niet en ook gedeeltelijk niet, voorwaardelijk niet en onvoorwaardelijk niet uit taxpoet of gedeeltelijke dan wel indirecte taxpoet betaald worden.

Met andere woorden: als men een groep mensen zo gek krijgt om een mafkees een triljoentriljardbiljardbiljoenmultigoogolplex Britse Ponden te betalen omdat hij het zo leuk doet op de beurs, dan zal slechts applaus van mijn kant zijn deel zijn.
Zodra er één pence taxpoet bij zit waarvan een miniscuul deel te herleiden zou zijn naar mijn belastingaangifte, dan zou ik moord en brand schreeuwen en oproepen tot de brandstapel.

Kern van het verhaal is dat het wat mij betreft nogal wat uitmaakt waar de poet vandaan komt en over wiens ruggen men winst maakt. Ik ben niet vies van winst maken, maar dan wil ik er graag ook een deel van meepikken.
Ik ben echter wel allergisch voor lieden die vanwege de overheid en fiscaal gefaciliteerd door een overheid op persoonlijk titel hun zakken vullen.

Chiant | 14-08-11 | 19:07

@!Chiant | 14-08-11 | 18:10 : Niemand heeft meer nodig dan pak em beet 50 miljoen om nooit meer zorgen te hebben. Vijftig miljoen is een hele normale bonus(dus niet salaris!) voor een werknemer(!) op Wall Street die het goed doet. En de staat daarna maar lekker extra geld pompen in de bedrijven die die bonussen betalen. Kom nou; vindt jij die bonussen normaal nadat ze net de economie tot op de rand van de afgrond hebben gebracht?

In elk ander vak wordt je op staande voet ontslagen en vindt je nooit meer een baan wegens incompetentie.

TM | 14-08-11 | 18:57

@Chiant | 14-08-11 | 18:10
not = nut

Chiant | 14-08-11 | 18:12

@dutchdj | 14-08-11 | 16:44
"ja ze werken hard om maar zoveel mogelijk te hebben"
1. Kent u iemand die werkt om een andere reden dan profijt? Oftewel: "zoveel mogelijk te hebben".
2. Indien u werkt: werkt u tot not van het algemeen, of levert het u iets op? Heeft het meerwaarde? Wilt u daardoor zoveel mogelijk hebben?
3. Indien u niet werkt: kunt u niet werken of wilt u niet werken? En als u kunt werken: waarom werkt u niet? En als u zou willen werken, maar niet werkt: waarom zou u hard willen werken als u niet meer of zoveel mogelijk wilt hebben?
Vragen, vragen, vragen...

Chiant | 14-08-11 | 18:10

Soms hoor je Rutte ineens bij Evers op 538, dan zie je hem op Dance Valley, Ineens weer bij iets op TV, het bevalt me wel, hij is zo vergelijkbaar met een gewone man, en ook zo vergelijkbaar met iemand die je zo maar tegen kan komen en waar je een gesprekje mee hebt. Hij geeft zo'n contrastbeeld met dat van de MP zoals JPB die publiekelijk wegzette. JPB liet je denken dat een MP wel zo boven de burger moet leven, en Rutte vernietigd dit. Al is het wel wennen..... Maarja, logisch na JPB..... Wat doet die eigenlijk tegenwoordig?

Martin_rsd | 14-08-11 | 17:55

Ach Bas ,de mate van aandoenlijkheid bepaald de populariteit van politici.Rutte zal er dus geen nacht wakker van hoeven te liggen.Bedenk toch dat al die idioot grote getallen in de economie helemaal geen indruk maken op de individu.Als je ze door duizend deelt,krijg je die getallen (aan de onderkant van de maatschappij) terug achter de komma.Kling-klare onzin dus.Het nadeel is alleen dat je "ontstellend" minder miljonairs en zeker geen miljardairs meer hebt.Kortom: Rutte valt echt niet door zulke futiliteiten.Het wordt bewezen durf ik risicoloos te wedden.

Dolphi | 14-08-11 | 17:51

Rutte te onzichtbaar? Ik word pas echt nerveus als onze MP zijn vakantie afbreekt en dagelijks in programma's vertelt dat er niets aan het handje is en de boel onder controle is, zeg maar de Wouter Bos stijl.

flashforward | 14-08-11 | 17:48

Rutte moet de volgende keer beter opletten welke adviseurs er met hem meegaan. Dat is goed leiderschap: je goed laten adviseren. Oplezen van 1 A4tje is wat elke MP doet, maar dan moet het A4tje wel de juiste info bevatten. Daar ging het mis. Bij elke Europese top gaan (hoge) ambtenaren mee van AZ en Buitenlandse Zaken die niet op de hoogte zijn van alle (financiele) details en daar ook geen behoefte aan hebben. De expertise zit in dit geval bij JKDJ en zijn clup. Hoewel daar ook net een paar hoge omes zijn vervangen door nieuw bloed. Opmerkelijk genoeg geen VVD bloed.

Wubbo Ockels | 14-08-11 | 17:29

Logisch dat zulke mensen komen met het concept kennis economie. Gezonde tegenwicht.

Neut | 14-08-11 | 17:20

En Mark Rutte heeft, deze zondag, een bbq met vrienden.

NL politiek heeft niet veel met de persoon te maken maar meer met het bestaande systeem.

Parelman | 14-08-11 | 17:18

@chiant Wat is de meest toon aangevende beleidsmaatregel die de VVD heeft bewerkstelligd voor de hardwerkende burger? Behalve dat wij in Nederland een gunstig belasting klimaat kennen voor grote ondernemingen, maar dit is meer een parade paardje van Nederland in zijn geheel. (daar heb ik CDA, PvdA en D66 ook nooit tegen in zien gaan.) Noem is een beleidsmaatregel van de VVD die voor de hardwerkende burger positief is.

Naar mijn beste weten bevindt het systeem van de verenigde staten zich nu ook in een dead lock omdat de polarisatie daar ook heeft toe geslagen. Beslissingen daar worden net als binnen Europa uitgesteld. Dus om de V.S. het voortouw te geven als land van de verandering…. Ik weet het nog niet. Maar dat is een uitstapje van de discussie.

Het woord kiezersbedrog heb ik nooit in de mond genomen, ik realiseer me terdege dat wij in een maatschappij leven waarin compromissen gemaakt dienen te worden. Maar er zit een grote stap tussen het afwijken van basis principes en het sluiten van een compromis.

Pas bij Paars 2 heeft de VVD het uitgave patroon enigszins hersteld, maar beiden zijn verantwoordelijk voor het los laten van regelgeving rondom de kapitaal machtige instellingen. In beide periodes paars is de hardwerkende burger redelijk goed genaaid, zowel door links als rechts. Door te kiezen voor een niet duurzame expansie van de economie. Momenteel zijn wij het zelfde aan het doen in pensioenland. We kiezen liever voor lap middelen dan de harde keuzes die echt noodzakelijk zijn. Als je eerlijk bent en opkomt voor de hardwerkende burger erken je de fouten uit het verleden en vertel je ze de waarheid. Dit is een opmerking die zowel links al rechts zich aan kan trekken. De pot is redelijk op en we zullen allen hard moeten werken om dit weer recht te trekken.

Wat je nu nodig hebt is leiderschap die durft sturing te geven aan de maatschappij, je verlies nemen en vooruit kijken. Geef de mensen een gezamenlijk doel in plaats van angst. Dit ontbreekt echt in de politiek.

Overigens hoor je mij ook niet roepen zoals het artikel dat Rutte zich moet buigen naar de nukken van sensatie media. Maar je hoort me ook niet roepen dat het een sterk leider is.

p.s. ik ga altijd naar de stembus.

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 16:48

@ Chiant | 14-08-11 | 15:55
Ik ga heerlijk. Ik heb namelijk een pest hekel aan Amerikanen die zich zo 'goed' voelen. Zeker in deze tijd waarin ze in zoveel oorlogen verwikkeld zijn, hun eigen economie en die van de wereld aan gort aan het helpen zijn, en dan roepen dat ze zo hard werken, ja ze werken hard om maar zoveel mogelijk te hebben. Mooi filmpje voor deze Amerikanen. www.youtube.com/watch?v=p-3e0EkvIEM&am...

dutchdj | 14-08-11 | 16:44

Reagan was wel de eerste die de Russen aan tafel kreeg destijds.

Mask | 14-08-11 | 16:35

-weggejorist-

StopLinksch | 14-08-11 | 16:31

Dus Rutte is toch dement!

monaco | 14-08-11 | 16:28

"Oppositiepartijen PvdA, GroenLinks en D66 lieten vrijdag overigens gelijk weten qua excuses akkoord te gaan. Dat is ook niet onverwacht want dat zijn juist de partijen die gek zijn op Europa." Goed gezien, Bas. Als die bedenkelijke clubs van eurofielen en multikulknuffelaars echt ballen hadden, zouden zij een motie van wantrouwen indienen. Maar op dit punt vinden zij in VVD en CDA een bondgenoot in het verwerpelijke. En zoals Ronald Reagan in zijn tijd al vaststelde: "Het probleem met onze linkse vrienden is niet dat zij dom zijn, maar dat zij veel dingen denken te weten die niet waar zijn."

newrealist | 14-08-11 | 16:17

@dutchdj | 14-08-11 | 15:52
Ga je lekker?
Je beschuldigt @Lompe Loel van alles en nog wat en ontaardt vervolgens zelf in een flamende rant die van suggesties aan elkaar hangt.

Chiant | 14-08-11 | 15:55

@sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 15:38
Los van het feit dat u uw boude stelling van weleer niet onderbouwt, ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek, ben ik het met uw laatste tegel eens.
Regeringsdeelname is een keuze en die maakt een partij als een partij meent een (groot) deel van het programma te kunnen realiseren. Tegelijkertijd betekent dat ook dat de partij een deel van het programma niet zal kunnen realiseren. Het is goed om vooraf te beseffen dat een oppositie, maar ook een deel van de eigen achterban, dat zal aangrijpen om de partij en de politici voor draaikonten, leugenaars en kiezersbedriegers uit te maken.
Een coalitieland zoals Nederland laat zich niet abrupt van koers veranderen. Doordat een regering altijd uit een coalitie bestaat, zit er een dempende werking in. Het polderen is hier ook een voorbeeld van. Wat dat betreft kun je Nederland en de VS dan ook niet vergelijken, omdat veranderingen in de VS sneller kunnen gaan, als er tenminste een meerderheid in het huis van afgevaardigden en de senaat zit en die partij ook nog eens de president heeft geleverd (in de praktijk een bracket van meestal maximaal 2 jaar). In Nederland is samenwerken met andere partijen onontkoombaar, waarbij het nemen van je verlies er ook bij hoort. En de beschuldiging van kiezersbedrog dus ook.
Ook de stelling dat de kuddelandse polletiek is verworden tot een theater deel ik.
Met name het vaak kortzichtige, mediagestuurde, hijgerige, kort-van-geheugenachtige, opportunistische, hilarische , visieloze en soms ronduit domme gestuntel aan de (interruptie-)microfoon in de Tweede Kamer der Staten-Generaal is deerniswekkend en een belediging voor het weldenkende deel der natie.
Ik heb er echter nog niet het bijltje bij neergegooid en ga trouw naar de stembus. Ook juich ik de houding van onze huidige premier toe om niet bij iedere scheet de pers te woord te gaan staan en te sturen op de hoofdlijnen.

Chiant | 14-08-11 | 15:52

@ Lompe Loel | 14-08-11 | 14:16
"Ik ben geboren in de VS waar ik ook heb gewerkt en een bedrijf heb, ik heb in Nederland gewerkt en een bedrijf opgezet, ik heb een aantal jaren in China gewerkt, in Roemenië gewerkt en bedrijf opgezet."
.
Wacht! Je bent eigenlijk nog veel erger dan ik mij voor had gesteld als dit waar is. Nederlands 'bedrijf' opgezet? Zeker een brievenbus corporatie om belasting te ontduiken? China? Lekker de Chinese 'bijna slavernij' in stand houden? Communisten? Roemenië? Was ook lekker goedkoop zeker? Waar woon je? Dan kunnen velen van jou mede Amerikanen die nu onder een brug wonen even bij je op visite komen om vragen te stellen waar hun baan gebleven is. Je lijkt me dus echt zo'n ego tripper, die inderdaad van bedrijf naar bedrijf verhuisd om zijn zakken te vullen. Vuile simpele asociale graaier ben je dus. Heb ooit wel eens iets goeds gedaan voor iemand, zonder daar een prijskaartje aan te hangen? Succesvolle sukkel.

dutchdj | 14-08-11 | 15:52

@ Lompe Loel | 14-08-11 | 14:16
Je liegt dat je barst, anders zou je niet zo praten.

dutchdj | 14-08-11 | 15:44

lompe loel,

In het land der blinden is "lompe Loel" koning.

Echter ben ik gratis naar school geweest maar voor jou is het helaas voor niets geweest.

herodus | 14-08-11 | 15:39

@chiant, naar mijn beste weten is regeringsdeelname een keuze, geen excuus.

Indien je opzoek bent naar een politieke voorkeur dan moet ik je teleur stellen. Deze voorkeur is allang vervlogen door de korte termijn visie die huidige "machthebbende" ten toon spreiden. Een gebrek aan idealen en doelstellingen, nog de wil om deze ten uitvoer te brengen.

Politiek is terug gebracht tot theater in een poging om de resten van onze afbrokkelende maatschappij te lijmen.

Zodra er een beweging ontstaat waarbij vooruitgang (het streven naar een betere toekomst voor allen) centraal staat. Zal ik de eerste zijn die mij daarvoor zal inzetten.

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 15:38

@TonyM | 14-08-11 | 15:21
de staatsschuld is het afgelopen jaar al met 7% gestegen. ik dacht de rutte aan het bezuinigen was?

cumshaft | 14-08-11 | 15:26

een stuk waarin je het eens niet over Wilders hebt… Het is dus blijkbaar mogelijk…

playboii | 14-08-11 | 15:25

Reagan was natuurlijk schuldenplafondverhoger nummer één zowel qua aantal keer als qua percentage. Jaja. Niets is wat het lijkt. Eat that Rutte.

Wat de stijl van Rutte betreft die vind ik een verademing. En er is geen enkele premier die ons uit de penarie gaat redden. dan maar liever iemand met een bigsmile en een voorkeur voor dancemuziek.

Alles beter dan die grijs-acopalyptische uitstraling van Jan-Peter.

pius | 14-08-11 | 15:25

Affijn, ik kan er niks aan doen dat Marki Rutte nu Premier is, ik heb op de meerderheid gestemd..

TonyM | 14-08-11 | 15:25

VariousVirtues | 14-08-11 | 15:00
Het lezen blijkt erg moeilijk voor velen hier. En ik ben niet eens native Nederlands...
Ik zeg zojuist dat ik een democrat ben en jij maakt me opeens een conservatieve republikein?
Wat is het vandaag hier op GS? Alleen maar pubers die geen opleiding hebben gedaan? Lees, denk en schrijf.
Maar dat je meteen iets een conservatieve republikein noemt spreekt al boekdelen. Of ben je het nieuwe naampje van DutchDJ aangezien je op hetzelfde niveau denkt en schrijft. Volgende keer beter lezen en als je nog een keer iets zegt over republikeinen ga ik je dingen vragen waar je met je mini brein niet eens het bestaan weet. Hou je lekker bezig met de gemeente politiek, lul een beetje met je linkse puber vriendjes en geef mekaar lekker gelijk in het aanwijzen van foute mensen en anderen die schuld zijn dat jullie niets kunnen. En geniet van je jonge jaren. Ooit hoop ik dat je wijzer gaat worden. Mocht je nu al ouder dan 17 zijn schat ik die kans trouwens niet hoog in...

Lompe Loel | 14-08-11 | 15:22

Het is niet te hopen dat Rutte als bewonderaar van Reagan ook een bewonderaar is van de Reaganomics, dat betekent dat hij ons land stiekem met een heel zware schuldenlast gaat opzadelen die 3,5 keer groter is dan de huidige: blogcritics.org/politics/article/ronal...

TonyM | 14-08-11 | 15:21

Het is inderdaad bar treurig dat zowel bepaalde politici alsmede bepaalde GS columnisten geen flauw idee hebben hoeveel geld 159 miljard eigenlijk is en dat hiermee definitief het failliet van onze ooit gezonde en wereld belangrijke (!) economie is ingezet. Virtueel geld bestaat niet in the end, evenmin iets als de schijneconomie. Reken maar dat men het komt halen als het vertrouwen is verloren. Voor wie de basics nog eens wil bestuderen, makkelijker dan dit kan het niet uitgelegd www.dumpert.nl/mediabase/1648811/b721e...

Puz Pin | 14-08-11 | 15:19

@Chiant | 14-08-11 | 14:54
het is heel simpel, er gaat een hoop geld om in de 'bestrijding' van het drugsprobleem. de vvd zet zich in om het geld te laten rollen aan hen die zich hier mee bezig houden.

cumshaft | 14-08-11 | 15:10

@Lompe Loel | 14-08-11 | 14:40 : Oh? Een exploderende staatsschuld, een sterk opgelopen begrotingstekort, contra-affaire, iran-gate, enz enz enz...

Ik vraag me af hoe ongelofelijk goed je dan Bill Clinton wel niet moet vinden.

TM | 14-08-11 | 15:08

John Toroflex | 14-08-11 | 13:47
Sarcasme herkennen is ook een vak he...
En Geert Wilders houdt zich altijd aan zijn woord, ik heb er meteen alle vertrouwen in! (Speciaal voor jou: wederom sarcasme)

verhaard | 14-08-11 | 15:03

@Lompe Loel,

Goed dat je stopt. Ondanks dat ik genoten heb van je discussie ga je zwaar overboord in je reactie naat Tena Lady en blijkt inderdaad je heritage..... een conservatieve republikein die enkel en alleen naar zijn eigen successen kijkt zonder zich te bekomeren om de maatschappij om zich heen. Ik heb ook de hele wereld gezien en ben in dezefde maatschappijen geweest als jij. Maar frappant genoeg heb ik daar wel meer van opgestoken als jij en durf ik mijn ogen niet te sluiten voor de verantwoordelijkheid die ik als redelijk succesvol mens draag.

VariousVirtues | 14-08-11 | 15:00

"De oud-president was vooral van de grote lijnen, zag beleidsnota’s het liefst teruggebracht tot één, maximaal twee A4’tjes en het woord delegeren heeft hij praktisch zelf uitgevonden."

Sorry, maar ik kan dus geen enkel negatief ding vinden in deze zin. Het probleem IS juist dat de politiek op incidenten inspeelt en zich te WEINIG met de grote lijnen bezig houdt, dat er oneindig veel beleidsnota's geschreven worden door (externe of veel te hoge) ambtenaren die zich daardoor helemaal niet bezig houden met uitvoering van het beleid. En ALS er dan vervolgens bezuinigd moet worden, vliegen de lagere uitvoeringsorganen eruit, worden er NOG meer hogere schalen ingezet om stukken te schijven om alles (veel te duur) te kunnen uitbesteden!

Bubba | 14-08-11 | 14:59

@Chiant | 14-08-11 | 14:51
je zou er anders over denken als je je eens wat meer verdiept in de details van zijn presidentschap. zoals de verkoop van wapens aan iran via israel bijvoorbeeld.

cumshaft | 14-08-11 | 14:58

Gaat er iemand mee komkommers plukken vanmiddag?

regiofunctie | 14-08-11 | 14:58

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:16

Jij geeft alleen je persoonlijke mening zonder met wat voor feiten ook maar rekening te houden. Hmpf.

tembacostyle | 14-08-11 | 14:54

@cumshaft | 14-08-11 | 14:46
Wat heb jij gesnoven gast?
Hoezo is de VVD voorstander van de War on Drugs omdat daar veel geld in omgaat? Drugsbestrijding levert veel geld op? Waar haal jij je informatie vandaan?

Chiant | 14-08-11 | 14:54

@cumshaft | 14-08-11 | 14:49
Dat meen ik vanuit de grond van mijn hart. Ronald Reagan behoort bij de 10 grootste presidenten van de VS.

Chiant | 14-08-11 | 14:51

@Lompe Loel | 14-08-11 | 14:40
"Reagan was een groot president. Als je een beetje zou lezen zou je het weten wat hij allemaal gedaan heeft."
Hear hear!
Maar dat besef bestaat hier in Nederland niet en zal de eerstkomende 30 jaar ook niet ontstaan. Zolang de babyboomende flowerpower potverdeerdersgeneratie nog leeft, zal deze voorkomen dat Reagan wordt gezien als een groot president (die de Koude Oorlog heeft beëindigd en het communisme heeft gesloopt). Nee, Reagan dient in ons land geassocieerd te blijven worden met de wapenwedloop, de kruisraketten en Amerikaanse dominantie. Het was per slot van rekening maar een "domme Hollywood acteur". Pas zodra de door idealisme verblinde gebroken-geweertjesgeneratie is verdwenen en het realisme weer is toegestaan in Nederland, pas dan zal Reagan ook het krediet krijgen dat hij verdient en pas dan zullen doldwaze linkse voorwaarden daaromtrent verdwijnen. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/28...

Chiant | 14-08-11 | 14:50

@Chiant | 14-08-11 | 14:42
misschien was je tegel ironisch bedoelt? of meen je echt dat reagan een goede president was?

cumshaft | 14-08-11 | 14:49

@Chiant | 14-08-11 | 14:35
nou ja, de vvd is uiteindelijk ook voorstander van de 'war on drugs'. want 'there is just too much money in it'.

cumshaft | 14-08-11 | 14:46

Rutte als hardwerkende VVD-er kan ook al eens een foutje maken,
Gelduitdelende linkschmensjes vergeten wel eens te werken tussen het maken van fouten.
Hé Mariko, alles in orde ? :-)

kalasjniknal | 14-08-11 | 14:45

@cumshaft | 14-08-11 | 14:34
O wacht, die tegel waarin ik om de relatie vroeg met mijn vorige tegel. Ik begrijp hem nog steeds niet. Wat heeft Reagan te maken met de War on Drugs en waarom is de War on Drugs een detail?

Chiant | 14-08-11 | 14:42

Tena Lady | 14-08-11 | 14:27
Reagan was een groot president. Als je een beetje zou lezen zou je het weten wat hij allemaal gedaan heeft.
Nu weet ik dat nieuws in NL redelijk selectief is dus ik neem je het ook niet kwalijk. Ik ben democrat in hart en nieren en heb nooit anders gestemd maar dat staat rechts van jullie VVD.
Over gezond eten dan even. In de VS zijn ze stukken verder met gezond eten dan hier in NL en Europa. Maar ook dat weet je natuurlijk niet omdat je er nooit bent geweest.
Als jij als Nederlander in bijvoorbeeld Los Angeles komt ben je een dikke zeug vergeleken met de meeste mensen daar. Natuurlijk heb je ook extreem dikke mensen maar die heb je in Europa ook.
Vergelijk de VS met Europa en niet met een lullig land als NL dat twee keer in lake Michigan past. Lake=meer
Amerika is net zo verschillend als land als Europa. Misschien moet je eens een reisje door de VS maken om te zien hoe redelijk naïef jou reactie klinkt...
Wist je trouwens dat er in Europa 73 miljoen mensen onder de armoede grens leven en in de VS 30? Dus kijk even eerst in je eigen achtertuin voordat je jullie staats tv na lult en een beetje gaat vooroordelen.
En nu stop ik, het gehalte nono's is groter dan ooit vandaag. Mijn hemel wat een niveau.

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:40

@cumshaft | 14-08-11 | 14:34
Huh? Was Reagan een VVD'er?

Chiant | 14-08-11 | 14:35

@Chiant | 14-08-11 | 14:25
je had het over details? nou, dit was een van die 'details' van president reagan.

cumshaft | 14-08-11 | 14:34

als pillen slikkende trouwe houseparty bezoeker wordt je vanzelf wel een prutser, dan maak het niet uit of je nou min. president bent of krantenbezorger.

herodus | 14-08-11 | 14:28

Redelijk dom om te dwepen met Ronnie Reagan. Wat mij betreft lui en opppervlakkig. Zo heeft ie de beste bezuiniging ooit doorgevoerd door tomatenketchup tot officiele groente te verklaren en daarmee de lunches in bejaardenhuizen etc. te verschralen, geen wonder dat amerikanen nu zo "kuch" gezond zijn. Ook heeft ie veel te laat op aids gereageerd, zie de majeure film "And the band played on".
De vraag is niet zozeer welk bedrag nou door wie is toegezegd, maar vooral wat ons dat gaat kosten. Ergens garant voor staan betekent nog niet automatisch "gij zult betalen.

Tena Lady | 14-08-11 | 14:27

Chiant | 14-08-11 | 14:20
Ik ben blij voor DutchDJ dat Google bestaat anders was hij even helemaal de weg kwijt geweest ;-)

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:27

@cumshaft | 14-08-11 | 14:24
Want? Wat is de relatie met mijn tegel?

Chiant | 14-08-11 | 14:25

@sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 12:46
"VVD is nog nooit voor de hard werkende geweest"
Nu ben ik toch erg benieuwd hoe u dit denkt te gaan onderbouwen. En voordat u met uw goed gefundeerde en van bronnen voorziene betoog van wal steekt: "paars" was een coalitie van PvdA, VVD en D66. Ook in die volgorde. Inclusief alle compromissen die je doet in een coalitie.
Ik verzoek u om in uw betoog graag ook op te nemen welke politieke partij in uw ogen dan wél voor de "hard werkende" is geweest.
*in spanning afwachten doet*

Chiant | 14-08-11 | 14:25

@Chiant | 14-08-11 | 14:13
vertel dat aan al die mexicanen die zijn overleden vanwege de 'war on drugs'.

cumshaft | 14-08-11 | 14:24

@dutchdj
Ik ben minarchist. Wat zeg je me daarvan!

Chiant | 14-08-11 | 14:20

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 12:46
Waaruit maakt u op dat ik een VVD'er ben?
Ik mag niet eens stemmen in uw land.
#selectieflezen

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:18

dutchdj | 14-08-11 | 13:24
Je hebt je in de wereld verdiept. ben je wel eens ergens geweest? heb je wel eens deel genomen aan een maatschappij behalve die van Nederland?
Nee, anders praatte je niet zo dom.
Ik ben geboren in de VS waar ik ook heb gewerkt en een bedrijf heb, ik heb in Nederland gewerkt en een bedrijf opgezet, ik heb een aantal jaren in China gewerkt, in Roemenië gewerkt en bedrijf opgezet. En jij kleuter hebt je in de wereld verdiept vanachter je computer?
Ga iets nuttigs doen fluim van een ventje.

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:16

dutchdj | 14-08-11 | 13:08
interessante link, dank

van rechts uh links | 14-08-11 | 14:13

Het zou goedverdoemme ook eens hoog tijd worden dat een Nederlandse premier zich uitsluitend bezighoudt met de hoofdlijnen. En dan nu maar hopen dat de rest van de landelijke politiek snel volgt, want de mediagestuurde hijgpolitiek brengt ons land geen geluk & voorspoed.
Nederland moet geregeerd worden en niet gereaguurd worden.

En Ronald Reagan is persoonlijk verantwoordelijk voor de grootste verdienste die de mensheid is gedaan in de vorige eeuw: het einde van de Koude Oorlog en de teloorgang van het communisme. Doordat hij de strategische koers bepaalde en zijn tijd niet verdeed met het beantwoorden van hijgerige vragen over hypes en details. Details zíjn inderdaad ook voor de onderknuppels.

Chiant | 14-08-11 | 14:13

dutchdj | 14-08-11 | 13:08
En even op een comment van je terug te komen. Ik geef niemand ergens de schuld van. JIJ bent degene die mensen de schuld ergens van geeft. Vandaar deze kinderachtige discussie.

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:12

dutchdj | 14-08-11 | 13:24
Joh hou toch op met je neo liberalisme kleuter.
Hoe oud ben je?
Ja ik werk al 40 jaar heel hard. Ik heb over de hele wereld gewerkt in mijn leven en mensen als jij maken me meer en meer misselijk. Luie donders die geen benul hebben wat werken is maar wel alles willen hebben onder het mom van socialisme.
Elk land dat socialisme nastreeft maakt zijn volk kapot en het land cultureel arm. Maar dat zal jij wel niet begrijpen met je puberale mond.
Ga maar eerst eens presteren voordat je anderen zit te veroordelen. Gedeeltelijk zelfstandig... Plaatjes draaien en je zwart laten uitbetalen bedoel je? Want belasting betalen is natuurlijk voor de mensen waar je zo jaloers op bent. Het troost me dat ik je echt kan uitlachen omdat ik wel een redelijk beeld van je leven heb. Jij zal nooit boven de massa uitkomen met die houding, altijd middelmatig en zuur blijven. Je bent het nu al op zo'n jonge leeftijd. Dat is eigenlijk alleen maar zielig.

Lompe Loel | 14-08-11 | 14:10

Conan de Rabarber | 14-08-11 | 13:53

it takes one to noted one.

Centauri | 14-08-11 | 14:09

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:01
Geld uitlenen wat niet bestaat is niet het grootste probleem. Alleen wanneer iedereen zijn/haar geld tegelijkertijd wil opnemen. Als die situatie zich aandient dat heeft de poep de ventilator al geraakt. In een stabiele economie rent niet iedereen tegelijkertijd naar de pinautomaat.
-
Het probleem is rente. Want door rente is er continue nieuw geld nodig wat in omloop moet worden gebracht. Daar heb je geldpersen voor. Ook geen probleem dus. Echter, om inflatie te voorkomen moet er wel economische groei tegenover dat nieuwe geld worden gezet. Anders krijg je gierende inflatie. Daarom is er altijd groei nodig. Ieder jaar weer. En natuurlijk moeten er voldoende afzetmogelijkheden zijn voor die groei. De output moet wel geconsumeerd worden. Vandaar ook de honger naar nieuwe mensen. Of zij die producten met eigen geld of staatsgeld betalen is minder relevant.
-
De noodzaak voor oneindige groei gaat problemen geven in een wereld waarin hulpbronnen wel eindig zijn. Dat kan niet goed blijven gaan. De laatste 50 jaar is die groei voornamelijk bewerkstelligt door industriële verbeteringen, incl. automatisering. Maar die rek is er een keertje uit.
-
Om de inflatiecijfers kunstmatig laag te houden verzint de overheid allerlei trucen. Zoals de burger dwingen om energiezuinige producten te gebruiken. Dat verlaagt immers het gemiddelde prijsniveau (inflatie).

Wedstrijdkrokodil | 14-08-11 | 14:08

Che_cuevara | 14-08-11 | 13:50

je ziet et.

Centauri | 14-08-11 | 14:06

Echt waar hoor.

Teun van het Tuinpad | 14-08-11 | 13:45

'kweet ut.

Centauri | 14-08-11 | 14:05

@ Dulf | 14-08-11 | 13:50 | + -1 -

Dat is niet te berekenen. Iedere partij in de discussie zou bij zowat ieder deel van de berekening een legitieme kanttekening kunnen plaatsen.

Het had beter geweest voor ons als we alleen een verregaande handelsunie hadden aangegaan ipv de eenheidsworstige superstaat. Maar het is bijvoorbeeld maar de vraag of we die handelsunie hadden kunnen uitonderhandelen; dat hebben we in ieder geval niet gedaan.

Sjors W. | 14-08-11 | 14:05

Het begint hier steeds vaker een joop.nl 2.0 te worden.

reade romke | 14-08-11 | 14:00

Jeetje, zei ik dat?

Conan de Rabarber | 14-08-11 | 13:53

Hulde, Bas is de nieuwe Starf*cker.

Conan de Rabarber | 14-08-11 | 13:53

@Dulf | 14-08-11 | 13:50

De rekening komt er aan, en geloof me, u mag ook aan het gelag meebetalen.

neemjemoederindemali | 14-08-11 | 13:52

Bas, je loopt achter met moord en brand schreeuwen.

JP Balkenbrij | 14-08-11 | 13:52

@Teun van het Tuinpad | 14-08-11 | 13:45
Je meent het.

Che_cuevara | 14-08-11 | 13:50

Dat is dan zo'n 14 1/2 duizend euro per inwoner van Griekenland. Dat is voor een gezin met 2 kinderen bijna 60.000 euro. Te verdelen over iets meer dan 2 jaar, niet slecht... :-)

number668 | 14-08-11 | 13:50

Of het nu 109, 159 of 209 miljard is maakt in principe niet uit. Door schulden te converteren verdwijnt de schuldenlast van Griekenland niet. De hoogte van het bedrag bepaalt dus alleen wanneer het infuus weer bijgevuld zal moeten worden.

Max Stirner | 14-08-11 | 13:50

@Greetje Duisenberg | 14-08-11 | 13:44

Die Fred Teeven is knettergek, begrijp niet wat de VVD met die jan lul de behanger moet. Een terugtrekkende overheid zie ik ook nog niet echt, wanneer wordt nu eindelijk eens 80% vd ambtenaren er uit geschopt, ze zijn alleen maar tot last van ondernemers en burgers, ze produceren niets waar we wat aan hebben als burger.

neemjemoederindemali | 14-08-11 | 13:50

Na de vraag van Wilders over "wat kost die multiculturele samenleving eigenlijk"? En het antwoordt "7 miljard"!!! is het nu tijd voor de vraag: wat leverde Europa ons voor de crisis op?
.
Niet ophouden bij heel veel en makkelijker doorrijden bij de grens, maar wat is de werkelijke berekening?

Dulf | 14-08-11 | 13:50

@verhaard | 14-08-11 | 12:39
Nee natuurlijk niet. Maar Geert heeft al gezegd dat hij niet zal accepteren dat er nog meer bezuinigd moet worden vanwege de eurocrisis. En dan is het maar de vraag of Rutte ook kan rekenen op D66/GL/PvdA.

John Toroflex | 14-08-11 | 13:47

Roeptoeter Bas loopt weer eens een paar dagen achter de fanfare aan.

Haarkopje | 14-08-11 | 13:46

Bas Paternotte is de redder van GS.

Echt waar hoor.

Teun van het Tuinpad | 14-08-11 | 13:45

De VVD was ooit een leuke liberale partij, maar al jaren lopen daar mensen rond, die de Nederlandse belangen aan het verkwanselen zijn, of het nou gaat over het verstrekken van financiële gegevens over Nederlandse bedrijven en personen aan schimmige Amerikaanse overheidsinstanties [Fred Teeven?], of het investeren in zoiets vaags als de JSF. Die kritiekloze verliefdheid op alles wat Amerikaans is, stelt zeker niet gerust en past ook allerminst in een liberale gedachte, zoals Thorbecke die voor ogen had.
.
En van economie hebben VVD'ers al helemaal de ballen verstand. Zalm bijvoorbeeld heeft echt geen flauw benul, zoals ook blijkt uit zijn keuze om met DSB in zee te gaan, en dan zal ik het maar niet hebben over de invoering van de euro of over de verkoop van goud.
.
Dat cheerleader gedoe hier op GS, waarmee alles wat de VVD doet of Mark Rutte, wordt omhelsd, is dan ook volstrekt belachelijk, zeker als er een rekenfout wordt gemaakt van 50 miljard. Stelletje prutsers.
.
Ook ik dacht aanvankelijk, ha fijn, nu hebben we eindelijk een rechts kabinet om de dingen die fout zijn gegaan een beetje recht te zetten, maar we komen van een kouwe kermis thuis met rekenfouten van 50 miljard, met bezuiningingen op defensie, met juweliers die nog steeds in de steek worden gelaten door Opstelten.
.
Als dit een rechts kabinet is dan breekt m'n klomp.

Greetje Duisenberg | 14-08-11 | 13:44

star wars was het email projekt van toedertijd MIT.

en joint f-strike was een smokescreen voor smoking cannabis

finacial crisis issss a systemdefault called = the milleniumbug (was al 1998-2001) bekendT

oeuwieee te veel gecraped>

Centauri | 14-08-11 | 13:44

@dutchdj
Nou roepen dat een ceo of cfo niet hard werken, dat is een beetje jammer, niet ieder bedrijf is het zelfde nog iedere werknemer daar.

De aandeelhouders, die ook alleen uit zijn op meer. Tevens ben je zelf ook een van deze aandeelhouders, tenzij je niets voor je pensioen regelt. Dus je neemt zelf ook deel aan dit systeem.

Dus zeggen dat alle hogere posities bestaan uit witte boorden criminelen is nogal generaliseren. Zeggen dat ze niet werken is extra jammer, want als ze doen wat jij zegt dan zijn ze erg goed op dreef en werken ze juist heel hard.

Wat minder zuur en wat meer inhoudelijk zou fijn zijn. Of heb jij niet mee genoten van 1990 tot 2007?

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:41

Bas Paternotte is het beste wat GS in tijden is overkomen.

blikjegrolsch | 14-08-11 | 13:41

ricko-picko | 14-08-11 | 13:32
".... Eurozone terugtrekken stort de economie een stuk verder terug, en zuigt de welvaart ermee in."
En wat is er nu aan het gebeuren denk je?
"Feit is: de handel en de welvaart zijn alleen maar vooruitgegaan dankzij de Euro." Afgemeten aan standaardparametertjes als BNP en weet ik veel wat allemaal, ongetwijfeld, maar wat merkt "jan met de pet"?

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:39

@ricko-picko | 14-08-11 | 13:32

Gestolen welvaart zal je bedoelen, gestolen door onze ouders en grootouders, wij mogen het gelag gaan betalen.

neemjemoederindemali | 14-08-11 | 13:38

@ricko-picko | 14-08-11 | 13:32

Zelfs me oude sokken zijn in waarde gestegen in dollars. Kijk eens naar de Euro tegenover goud tegenover harde valuta tegenover grondstoffen. Ze zakt als een baksteen slechts iets langzamer als de dollar.

daniel78 | 14-08-11 | 13:37

Reagan heeft het tijdperk van de neo-liberalisatie ingeluid. Hij zou dan ook de laatste persoon zijn met wie ik mijn politieke carriere zou willen associeren.

Die Reagan was vroeger een bekend acteur in de US. De financiele lobbyers van Wall Street hebben voornamelijk zijn presidentscampagnes gefinancierd. Laat die scumbags van wall street nou net achter de financiele crisis van 2008 zitten.

Kijk: "Inside Job" (2010) of de nieuwe film van Michael Moore, "Capitalism: a Love story"

dilic | 14-08-11 | 13:36

O. En iedereen lijkt te rekenen alsof Nederland hieraan daadwerkelijk 109mld, of 159mld, of 50mld of whatever bijdraagt, terwijl Nederland hier ca. 2mld aan bijdraagt. De miscalculatie van Rutte is kwalijk, maar wordt uit proportie geblazen. De populistische oplossingen die doelen op Griekenland uit de EU zetten of Nederland uit de Eurozone terugtrekken stort de economie een stuk verder terug, en zuigt de welvaart ermee in.

Men zegt dat we maar beter de gulden hadden kunnen houden. WORD EENS WAKKER! De gulden was een kleine, niet bijster sterke munt in de wereldeconomie. De Euro, die gelijkgesteld is aan de US$ in 2002, is nu nog steeds 1,4US$ waard. Feit is: de handel en de welvaart zijn alleen maar vooruitgegaan dankzij de Euro.

Allemaal pregnant ignorante bullshit, die hele discussie.

ricko-picko | 14-08-11 | 13:32

@muxje Het gaat niet zomaar om een verspreking,het gaat om deugdelijk informeren van de volksvertegenwoordiging. Bovendien laadde de premier de verdenking op zich niet te weten waar hij mee in had gestemd óg de Kamer expres verkeerd te informeren. Beiden is kwalijk.

Maaier | 14-08-11 | 13:32

Het ging ongeveer zo het kabinet zou zich sterk maken dat de banken verliezen zouden nemen op hun foute leningen en dus meebetalen aan het Griekse drama.Toen bleek dat de banken helemaal niet meebetalen maar slechts een vrijwillige bijdrage leveren naast de 109 miljard om de Griekse ambtenaren en pensioenen te kunnen blijven betalen.De nietsvermoedend belastingbetaler wordt dus even beroofd terwijl hij niet oplet.Rutte zit op de lijn 1 euro is een drama 50 miljard euro is een statistiek als het gaat om het Euro project te redden en de droom van een federaal Europa veilig te stellen voor de toekomst.

daniel78 | 14-08-11 | 13:30

@Muxje | 14-08-11 | 13:26
Leg jij het dan even aan Mark uit, nu Willem Hollander het niet doet? Alvast bedankt.
*out*

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:29

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:30

Nog niet getreurdT, kleine.

Er staat heus een heel bateljon legers klaar om gullie youngster over de eerste bubbel van twijfels heen te helpen.

Zodat er voor gullie dromen ook nog wat terecht komt.

Heus dames en jongens.

Wij hebben toch onze kinderen nog niet onder het bed geschoven. de toekomst is van hun.

Centauri | 14-08-11 | 13:29

Muxje | 14-08-11 | 13:26
"Het belangrijkste positieve effect van de goudstandaard is niet het uitsluiten van valutaspeculatie en fiat banking, maar het afdwingen van fiscale discipline bij overheden. "
Hear, hear, mag ik daar banken aan toevoegen?

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:28

als je de parabool van het monetaire oplichtingsstelsel bekijkt kun je zien dat er geen redden aan is.

neemjemoederindemali | 14-08-11 | 13:27

@Lewis Lewinsky 13:18: Precies, er is niets magisch aan het hebben van goud, of welk ander schaars goed dan ook, als basis voor de munt. Het enige wat het bewerkstelligt is het vastleggen van de wisselkoers, en nog belangrijker: het vastleggen van de geldvoorraad. En wat nogal eens vergeten wordt is dat een krappe geldmarkt de economische groei nogal eens in de wielen kan rijden of zelfs doen omslaan in een recessie. Hier is trouwens een aardig essay over de goudstandaard: eh.net/encyclopedia/article/officer.go...

Het belangrijkste positieve effect van de goudstandaard is niet het uitsluiten van valutaspeculatie en fiat banking, maar het afdwingen van fiscale discipline bij overheden.

Muxje | 14-08-11 | 13:26

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:21
Wordt lastig, Mark gaat ook zijn boekje te buiten door de losers overeind te houden.

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:25

@ sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:18
Valt bij mij best wel mee hoor, ik heb mij alleen aardig verdiept in het Neo Liberale gedachtegoed de afgelopen jaren en zie met lede ogen aan wat het doet met de wereld, en dat maakt me pisnijdig. Het succes van de een zou namelijk nooit de ellende van de ander moeten zijn, helaas is het huidige competitieve systeem wel zo ingericht. De resultaten worden steeds beter zichtbaar, niet goed zou ik zeggen.

dutchdj | 14-08-11 | 13:24

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:18

Je blijft dan met rentes zitten die weer geld creeeren. Maar het zou in ieder geval een stuk schelen.

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:18

Lees die brochure even.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:23

@Willem Hollander | 14-08-11 | 13:21
Thx. Leg jij het aan Mark Rutte uit, dat banken terug in het gareel moeten?

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:23

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:18
Juist! Het is de corrumpering, altijd hetzelfde verhaal, al eeuwen.

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:21

@tembacostyle

Hoopt op 0-0 beiden zijn nogal generaliserend en voor in genomen.

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:18

@tembacostyle | 14-08-11 | 13:13
Het kan ook zonder goudstandaard. In de woestijnen hadden ze vroeger een zoutstandaard. Die werkte niet meer toen bleek dat het zout in andere landen voor het opscheppen lag.
Geld is een afspraak. De banken houden zich niet aan de afspraak. Daarom werkt het niet meer.
*kus terug*

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:18

embacostyle | 14-08-11 | 13:07
Volgens mij zit hem het verschil, in een echte gouden standaard(munten met intrinsieke waarde, waarbij dat heel lastig is) en een goudkoppeling als B.Woods, waarbij het eigenlijk net zo makkelijk is als in het huidige systeem.

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:17

Wat voegt Paternotte met zijn stukjes eigenlijk toe? Alles wat hij zegt is al A) oud nieuws en B) tig keer eerder aangehaald in andere topics.

Korporaal Banaal | 14-08-11 | 13:17

Wat een comedie toch allemaal ............. ! Een rookgordijn optrekken rond een verkeerde uitspraak, verspreking .. of hoe je het wilt noemen. 50.000.000.000 euro zal een lachertje blijken bij het geld wat het ons nog meer gaat kosten. We staan er met open ogen bij, zullen financieel helemaal leeggetrokken worden en dan gaat de ellende alsnog komen!

K Yalmez | 14-08-11 | 13:15

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:13

Ik zet heel mijn hebben en houden in op DD.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:14

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:11

We zijn het gewoon eens lieverd. Kus.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:13

Ziet kooi met knuppels met spijkers met dutchdj en lompe loel voor zich.

Bitchfight!

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 13:13

@ Lompe Loel | 14-08-11 | 13:02
Ik ben gedeeltelijk klein zelfstandig en werk gedeeltelijk in loondienst. Dus ja ik weet wel degelijk wat hard werken is, waarschijnlijk beter dan de gemiddelde type geit hier. En u? U zit achter uw bureau de hele dag 'hard te werken'?

dutchdj | 14-08-11 | 13:13

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:11 |

Met een standaard kan dat ook niet. Dan kunnen ze geen geld uitlenen wat ze niet hebben.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:13

dutchdj | 14-08-11 | 13:0
Sluit ik me bij aan bij je laatste zin dan weet ik niet eens waar dit overgaat. Heb meer van die gozer gelezen, en recent ook ervaring mee, wil gewoon graag het rechtse schreeuwertje uithangen. Blind voor argumentatie.

Willem Hollander | 14-08-11 | 13:13

Gewoon de banken verbieden om nog ooit geld uit te lenen dat ze niet hebben. Dat is de eerste stap naar de oplossing.
Jammer dat Mark dat niet weet.

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:11

dutchdj | 14-08-11 | 13:08

Ik kon maar plus 1 geven dus hier nog 1. +1

tembacostyle | 14-08-11 | 13:11

@tembacostyle | 14-08-11 | 12:58
Lees je eens in, lieverd. De banken lenen geld uit dat ze niet hebben. Dat zou niet moeten mogen. Maar het mag wel. Dus dan weet je dat het wel fout moet lopen.

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:11

Prutser roetsjt

azoturie | 14-08-11 | 13:09

@ Lompe Loel | 14-08-11 | 13:00
Hahahaha, wat een slap gelul zeg. Jij hebt er nog werkelijk helemaal niets van begrepen. Ga jij jezelf eerst maar eens informeren over zaken voordat je gaat discussiëren. En misschien moet je dit stuk even lezen om te zien hoe de huidige crisis is ontstaan. Daar leer je misschien iets van, maar het stuk zal wellicht te lang voor je zijn om het geconcentreerd uit te kunnen lezen en vooral te begrijpen. somo.nl/publications-nl/Publication_36... (de brochure)

Het verschil tussen echte en virtuele economie zal je wellicht ook onbekend zijn? Maar goed, hou jij je maar vast aan je kortzichtige narrow minded denkbeeld dat de wereld alleen draait op succes van de grote jongens. Niet gek opkijken dat er straks steeds meer werkeloosheid, armoede en criminaliteit komt in ons land. En vooral mensen de schuld geven als ze geen werk kunnen vinden, want succes is een keuze toch? Man wat zijn mensen als jij toch ontzettend oliedom.

dutchdj | 14-08-11 | 13:08

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:01

Er is maar zoveel geld als je goud hebt of voor mij part wat anders. Geld en daarop rente wat niet bestaat kan dan niet.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:07

Lekker belangrijk!

FOne | 14-08-11 | 13:06

Vreselijk dat het grote gelijk van Geert Wilders wederom véél te laat wordt onderschreven.
De cultuur en ethiek van Griekenland zullen er met name voor gaan zorgen dat we geen piek van de honderden miljarden terug gaan zien.

Getuige de draai van Job Ceylon met z'n PvdA naar een roep om harde aanpak van Mocro-tuig zat hij ook dáár er niet ver naast.
#... Wilders for President modus "AAN"...#

R.B.Scott | 14-08-11 | 13:06

Wie kan daar eigenlijk nog aan uit aan al dat geklooi . zouden ze zelf nog wel weten wie wat aan wie moet betalen . het wordt tijd dat de euro op de schop gaat en we terug gaan naar onze oude valuta

likmegaties | 14-08-11 | 13:06

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:01

Dan kan dat helemaal niet.

tembacostyle | 14-08-11 | 13:06

Reagan was achteraf gezien een van betere presidenten van de US, zelfs zijn tegenstanders ontkomen er niet aan dat te erkennen. Doorconcluderend op basis van het verhaal van Paternotte ziet de toekomst voor Rutte, en dus ook voor Nederland, er bijzonder rooskleurig uit. Ook Bas zal dat erkennen, tezijnertijd.

Flapdas | 14-08-11 | 13:03

dutchdj | 14-08-11 | 12:48
Wat doe je trouwens voor werk? Of ben je echt alleen maar DJ? Dan begrijp ik dat je dit soort reacties plaatst namelijk.

Lompe Loel | 14-08-11 | 13:02

@de Bree | 14-08-11 | 12:48
Links gebruikt elke stok.
Ook al is die gebroken.

Che_cuevara | 14-08-11 | 13:01

@tembacostyle | 14-08-11 | 12:58
Het echte probleem is dat banken geld uitlenen dat ze helemaal niet hebben. Hoezo helpt de goudstandaard hier tegen?

Lewis Lewinsky | 14-08-11 | 13:01

dutchdj | 14-08-11 | 12:48
Ja hard werkken. Maar wat weet zo'n druiloor als jij ervan. Me tje 9 tot 5 mentaliteit. Dacht je dat een CEO van een bedrijf lekker niets zit te doen? Lekker genieten van zijn leasebak?
Dommer dan jij komen ze niet.
Je hebt gewoon last van je linkse kwaaltje en dat is het misgunnen van andermans succes.
Zielig is dat.
Mensen als jij zouden binnen een dag overspannen zijn en huilend thuis gaan zitten als je CEO van een groot concern was.
Je bent gewoon een middelmatige jaloerse opdonder die geen clue heeft wat er in de wereld speelt.
Lezen kan je ook al niet. Je maakt je eigen voorstelling in je lege hoofdje zoals de meeste linkse pubers. Ondernemers zijn ook stratenmakers bedrijfjes, stucadoors, loodgieters. Allemaal harde werkers die net zo hard werken als iemand die een internet bureautje heeft. Kom me niet met hard werken aan verwend snot joch.
Je eigen frustratie van niet presteren een beetje afzetten tegen de mensen die wel wat kunnen en geld verdienen. BAH.

Lompe Loel | 14-08-11 | 13:00

Euro keldert toch, die meer van minder is niet wat het nu zou zijn. Als ik begrijp wat ik bedoel tenminste.

H. Drievuldigheid | 14-08-11 | 13:00

Vijftig miljard hier. Vijftig miljard daar.
Voordat je het weet gaat het over een serieuze som geld.

zovoklets | 14-08-11 | 13:00

Of onze bijdrage nu 50 miljard, 100 miljard of 200 miljard is, dat maakt voor de conclusie dat we steun gaan verlenen, niets uit.
In dat perspectief is het dus mierennneuken om over 50 miljard verschil te praten.

domheid regeert | 14-08-11 | 12:59

De kleine verspreking van 50 miljard neem ik Mark Rutte niet kwalijk. Hij heeft geen goeie beurt gemaakt. Het maakt wel duidelijk dat hij misschien de boel niet helemaal goed in de gaten heeft. Echter dit is niet het punt. Honderdnegen miljard of honderdnegenenvijftig miljard. Het is toch te veel voor een enkel persoon om te betalen, en wij moeten als volk gezamenlijk toch voor de kosten opdraaien. Verdeeld over tien miljoen werkende Nederlanders kost het niet zoveel. Het is niet leuk, maar het is niet anders. Het valt wel mee.

Maar waar ik wel over val is de algehele incompetentie die in Den Haag heerst. Er zijn zo goed als geen mensen te vinden die ook maar enige vooruitziende blik hebben en kunnen doorzien wat de mogelijk gevolgen zijn van huidige maatregelen. Ik doel hier niet specifiek op Mark Rutte, dat lijkt me een keurige jongen. Beschaafd en welopgevoed. Maar over het algemeen zijn er geen zieners in Den Haag. Er zijn geen mensen die weten waar de problemen van de volgende tien jaar vandaan komen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er geen mensen zijn die een oplossing voor die komende problemen hebben. Alles gaat volgens de waan van de dag, en met een gemakzucht van hier tot gunder.

Dat er Europese landen waren waarbij de economie niet zo heel erg goed liep was een bekend fenomeen. Toch gingen ook die landen mee in de Euro, en niemand heeft afdoende zekerheden ingebouwd. Dat is toch geen regeren geweest maar opportunisme. Pensioenfondsen die mogen beleggen en speculeren met geld dat van hun leden is dat grenst aan de misdadigheid. Feitelijk is het huidige pensioen nu een soort omslagstelsel geworden, terwijl het zekerheden op de lange termijn hadden behoren te zijn. Niemand heeft opgelet. Iedereen ging mee in de waan van de dag. Links heeft niet opgelet. Dat is ook lastig, want doorgaans hebben ze geen inzichten. Het geld van de arbeider is opgestookt in de schoorstenen van het grootkapitaal. Rechts heeft niet opgelet omdat het wel makkelijk uit kwam, die miljarden fondsen die meespelen met grote jongens. Niemand heeft bedacht dat het geld van de pensioenfondsen eigendom is van de leden, en dat het hun plicht is om solide te investeren in bijvoorbeeld de bedrijven waar hun leden werken. Niet gaan voor het snelle geld, maar dicht bij huis blijven. Dat heeft men niet gedaan. De problemen worden afgewenteld. De Euro het zelfde laken een pak, de DSB het zelfde, de pensioenen en de JSF. Veel mensen buiten de politiek hebben de hypotheken-crises voorzien, het was duidelijk zichtbaar. Maar in de politiek sliep men rustig verder. Het lijkt wel of dat men niet meer durft na te denken sinds Pim Fortuyn dood is. Misschien is men bang om ook kaal te worden. Men durft ook niet meer te zeggen waar het op staat. Oh ja, als het geld uit Griekenland nooit meer terugkomt dan is 159 miljard verdeeld over 10 miljoen werkende Nederlanders ca. zestien duidend Euro per persoon. Mark Rutte je wordt bedankt! Ik had iets meer inzicht van je verwacht.

vanhetgoor | 14-08-11 | 12:59

@GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:44
Je tegel van 12:17 waarna je zei "Ik HIELD van politiek"

Che_cuevara | 14-08-11 | 12:58

Iets wat mensen denk ik ook zouden moeten realiseren. Met een goudstandaard is dit er allemaal niet. Geen grote pieken omhoog geen grote pieken omlaag. Gewoon lekker rustig voortgaan.

tembacostyle | 14-08-11 | 12:58

dutchdj | 14-08-11 | 12:48

idd. Brallen kun je heel druk mee zijn.

tembacostyle | 14-08-11 | 12:56

@dutchdj

Is het echt allemaal zo zuur?

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 12:55

@Maaier | 14-08-11 | 12:41 Het gaat toch ook nergens over. Dat geld is toch weg, hoe dan ook. Bovendien gaat dat Mariko verhaal ook nergens over...
Zij heeft die 38.000 niet in haar eigen zak gestopt en Rutte die 50 miljard ook niet.

Treurig varken | 14-08-11 | 12:52

@GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:24
Jammer.

landlopertje | 14-08-11 | 12:52

@Maaier 12:41: Erger? De bedragen zijn groter ja, maar Rutte's verspreking heeft niets aan de financiële positie van Nederland veranderd. Bovendien ging het bij Rutte om een op zich onschuldige verspreking (waarschijnlijk is hij gewoon verkeerd voorgelicht); Mariko heeft willens en wetens de gedragsregels met voeten getreden, en probeerde zich na afloop er uit te liegen. Ik zie liever politici die af en toe een misser maken zoals Rutte dan politici die moraliteit aan hun laars lappen en dat de gewoonste zaak van de wereld vinden.

Ik heb er geen moeite mee dat Bas deze fout nog eens uitlegt. Ik heb er wel moeite mee dat dit ene geval nu wordt aangehaald als voorbeeld van slecht leiderschap. En dat dat geëmmer over Rutte die wat vakantie heeft genomen. Had hij terug moeten komen? En wat had hij dan moeten doen, precies? Nee, die opmerkingen worden hier terecht weggezet als gehuil voor de bühne van links.

Muxje | 14-08-11 | 12:51

Wel het meest humorloze stuk EVER op GS. Hulde Bas !

de Bree | 14-08-11 | 12:50

Veel belangrijker dan dat gezeur over of Rutte nu wel of niet ernstig misrekend heeft vind ik de vraag en het antwoord op de vraag of wij het geleende geld terug gaan krijgen.

ZSU-23-4 | 14-08-11 | 12:49

Die foute uitspraak van Rutte heeft geen enkel gevolg voor de praktijk. Heisa om niks.
Links zal een andere stok moeten zoeken.

de Bree | 14-08-11 | 12:48

@ Lompe Loel | 14-08-11 | 12:39
Harde werkers? Zoals die CEO's, CFO's en dat soort gespuis? Ik heb er voor gewerkt. Allemaal brallen dat ze 'zo hard werken'. Maar het enige wat ze doen is werk opslokken van anderen door 'slim te ondernemen' en vervolgens in landen waar arbeid bijna gelijk staat aan slavernij het voor een appel en een ei te laten doen. En de meeste zijn allemaal van die volgevreten dikke witte boorden criminelen die tonnen verdienen, maar zeker niet door hard te werken. Jij weet duidelijk niet wat hard werken is. Weet je wie hard werken? Dat zijn boeren op het land, die zorgen dat jij vreten op je bord hebt, dat is de bakker om de hoek die 's ochtends om vier uur opstaat zodat jij vers brood hebt, dat zijn bouwvakkers en wegwerkers die zorgen dat jij met je leasebak over het asfalt kan cruisen. DAT zijn harde werkers. En als die graaiers, waar ik het over heb, zich eens een beetje in hadden gehouden met maar graaien en graaien, dan hadden mensen die nu hun hand op moeten houden dat niet hoeven doen, want dan hadden ze gewoon nog een baan gehad. Maar jij bent natuurlijk zo'n smerig kortzichtig egoïstisch Neo Liberaaltje. Dan heb je jezelf bij voorbaat al gediskwalificeerd om hierover te discussiëren, figuren als jij weten namelijk niet beter, omdat jullie niet verder kijken dan jullie neus lang is, en hard werken gelijk stellen aan veel geld verdienen, erg dom dus.

dutchdj | 14-08-11 | 12:48

Je hele stuk is, wederom, ruk Bas. Niet om jou als persoon maar wel je schrijfstijl en stukken, vind ik gewoon te saai en te serieus mbt deze site om te lezen.....

overVecht | 14-08-11 | 12:48

Maaier | 14-08-11 | 12:41
u snapt het idd niet. belangenverstrengelt rutte?

hetluis | 14-08-11 | 12:47

@Raad_maar_raak! | 14-08-11 | 12:09 Mooi.
Ik ook.

Treurig varken | 14-08-11 | 12:47

Whaahahha een teleurgestelde zelfstandige @Lompe Loel
VVD is nog nooit voor de hard werkende geweest.

Of ben je paars vergeten?

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 12:46

@Maaier | 14-08-11 | 12:41
Doe eens duiden dan?

Ashtrey | 14-08-11 | 12:46

Che_cuevara | 14-08-11 | 12:36 |
Het zal ongetwijfeld het gebrek aan koffie zijn, maar waar doelt u op?
*achter oren krabben doet*

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:44

Ronald Reagan's lul is niet versleten van het plassen.
#... vergelijkingsmodus met Mark Rutte uitzetten doet...#

R.B.Scott | 14-08-11 | 12:44

Banken kopen nu voor nominaal 20 miljard Griekse staatsobligaties tegen een beurskoers van zeg 5%.
Totale investering 1 miljard. De banken zien tijdens de looptijd af van de rente over de nominale waarde. In betere tijden gaat de Griekse staat deze obligaties aflossen, zeg tegen 30%. Geld moet blijven rollen.

stoepheer | 14-08-11 | 12:43

verhaard | 14-08-11 | 12:39
Nederland betaalt die 50 miljard niet alleen numbnuts.

smoosh_smoosh | 14-08-11 | 12:43

Ik snap het echt niet. Dit is 100-en keren belangrijker en erger dan het hele Marikogate, en mensen roepen alleen maar dat Paternotte "links" en van de premier af moet blijven.

Maaier | 14-08-11 | 12:41

smoosh_smoosh | 14-08-11 | 12:37

Het is inderdaad al langer bekend dat het allemaal nergens over gaat... Toch staat het kabinet er nog en zijn de Oppositiepartijen "tevreden".


Griekenland zal nooit uit de schuld komen die ze hebben. Dat geld is gewoon weg. Onze politici maakt het niks uit. Het is wel uw en normaal gesproken mij belastinggeld.


Maakt het u iets uit?

tembacostyle | 14-08-11 | 12:41

De pointe van dit betoog is: Rutte heeft zich "versproken", in casu zonder bevestiging doorgeklept wat een ambtenaar hem in eerste instantie vertelde. En omdat hij dit niet met meerdere bronnen verifieerde voordat ie tegen de pers begon te tetteren (mediatraining!) is het dus een premier die veel zaken tot 'details verklaart' en daarom 'slecht' zou zijn. Staat genoteerd.
Die 50 miljoenmiljard die aan borden kapot gesmeten worden zijn inderdaad geen detail. Maar het lijkt me logisch dat een liberale premier de meeste "politieke zaken" (zoals door links gedefinieerd) 'details' vindt. Liberalen vinden alleen de trade-off 'belastingen->veiligheid' interessant, zoals het hoort. En tja, die 50 miljard hoort een beetje bij de trade-off 'dokken aan Europa->alle uitgerangeerde politici aan een baantje geholpen'. Geen wonder dat je daar niet de details van wilt weten.

Taggart | 14-08-11 | 12:39

Maar moeten we nu dan 68 miljard gaan bezuinigen? Anders kunnen we die 18 miljard natuurlijk ook gewoon lekker laten zitten.

verhaard | 14-08-11 | 12:39

Nee Bas, jouw topicje maakt mijn zondag niet droger.

Maar goed, Ronald Regen doet zijn naam eer aan.
Dat dan weer wel.

Teun van het Tuinpad | 14-08-11 | 12:39

dutchdj | 14-08-11 | 12:27
U niet weten wat graaiers zijn? Graaiers zijn mensen die andrmans geld pakken zonder er iets voor te doen. VVD'ers zijn over het algemeen harde werkers en ondernemers. Graaiers zitten bij de achterban van de PvdA en alle andere linkse partijen. U weet wel de subsidie trekkers en uitkerings trekkers. Dat is graaien.
Maar wat weet een non-talent als uzelf nu van werken en presteren als je jezelf DJ noemt. Hoe sneu. Noem je dan Dutch dichter... Oh nee, dat is ook zielig als je dat nog na je pubertijd bent.
En nu lekker op de Joop.nl gaan reageren graaier.

Lompe Loel | 14-08-11 | 12:39

Inderdaad, Rutte zit nu met eerste gevolgen van de socialistiche heilstaat genaamd EU. De assimilatie van A economiën in B economiën is begonnnen en dan krijg je te maken met dit soort bedragen. Maar dit is pas het begin. We hadden hier nooit maar dan ook nooit aan moeten beginnen. Dan had Rutte zich kunnen bemoeien met de problemen die er echt toe doen.

Wat moet je exporteren om 160 miljard (plus wat nog komen gaat) terug te verdienen. We trekken dit niet en dat zal gaan blijken. En dat is niet Rutte zijn schuld.

doskabouter | 14-08-11 | 12:38

oke, dat rekenfoutje van 50 miljard vond ik ook een beetje onhandig. Maar de kritiek op zijn leiderschap vind ik verwerpelijk.

vindead | 14-08-11 | 12:38

Het blijft onbegrijpelijk dat bankdirecteuren straffeloos onbeperkt uit de spaarpotten mogen pakken en dat er vvd-ers zijn, die hun leven lang uit de staatsruif eten, zich liberaal noemen. Een communistische partijbons doet hetzelfde.

Rinus75 | 14-08-11 | 12:38

Prima stuk, uitgekauwd 'nieuws'. Next.

smoosh_smoosh | 14-08-11 | 12:37

Afgezien van de inhoud (gaap) eindelijk een tekst die qua opbouw degelijk in elkaar steekt, u leert het Bas. Nu nog zinnige dingen schrijven en het wordt wellicht een plezier u te lezen.

verhaard | 14-08-11 | 12:36

@GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:24
Als ik het dan goed begrijp hou je ook niet meer van ge.... worden. :)

Che_cuevara | 14-08-11 | 12:36

de Bree | 14-08-11 | 12:32
Je hebt gelijk. Ik had het ook positief moeten benaderen.
Ik denk dat deze schrijver een goede carrière bij de Joop of HP de Tijd kan maken.

Lompe Loel | 14-08-11 | 12:35

Het is wachten op het stuk waar Bas Paternotte Gordon met Michael Jackson gaat vergelijken. Ik kijk ernaar uit. Zal weer totaal humorloos zijn maar we halen de humor wel uit het feit dat iemand dit allemaal serieus aan het verkondigen is.
#Holland #spruitjes #HPdeTijd #Kleingeestig

Lompe Loel | 14-08-11 | 12:33

In deze tijd zijn politiek en feiten vuur en water.
Het gaat om het gevoel, ja toch?
Als je maar lang genoeg drollen eten komt er een moment dat je het lekker vindt.
.
Een premier die zich 50 mld vergist, dat krijg ik geen vertrouwen in die man van.
En het maakt me geen ruk uit of het links, rechts of dwarsgebakken is.

Koos Knak | 14-08-11 | 12:33

Bas heeft met zijn columns nog voldoende ruimte voor verbeteringen.
*benadert het positief*

de Bree | 14-08-11 | 12:32

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/euroc...

Wij "bezuinigen" 18 miljard maar als je ziet wat er allemaal in een Zwart Gat genaamd Europa wordt gegooid dan bezuinigen we eigenlijk niks. Dus wij trekken de broekriem aan zodat corrupte politici in het Zuiden van Europa lekker kunnen doorgaan.


Nee ik vind dat Rutte zijn dansje wel verdiend heeft. Om over JKDJ maar niet te praten.

Vooral in Links en Rechts blijven denken. PvdA VVD CDA en D66 waren allemaal voor.

tembacostyle | 14-08-11 | 12:31

Zolang de muziek speelt is het schip nog niet gezonken. Rutte danst nog lekker mee op het deuntje, geef hem eens ongelijk.

Nu poep roepen over wat er tussen 1990 tot 2007 mis gegaan is en waar van we hebben genoten is nutteloos. Niet de fout van links of rechts maar we hebben met zijn alle liggen slapen.

sorryhoormagikeven | 14-08-11 | 12:31

Kirth Gersen | 14-08-11 | 12:26 |
Werden we goddomme maar uit de EU gezet.
Die euro heeft ons niets dan ellende gebracht.
Geef mij de gulden maar terug, lijkt me aardig beter.
Met die euro word je verneukt waar je zelf bij staat.
Gerrit Zalm ons maar wijsmaken dat dit het beste was, bla bla. En moet je ons nu eens zien. Zweten, zweten en nog eens zweten voor een mager hongerloontje waar maar amper van rond te komen is. De economie ligt dan eindelijk op zijn gat. Ik hoop dat het doorgaat.

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:30

@Faust1 12:05

mieren-neuken is ook een vak...

Dit gaat over tientallen miljarden. In welke wereld is dat mierenneuken?

Maaier | 14-08-11 | 12:30

"Het lijkt er op dat Rutte die stijl heeft overgenomen". Na één (weliswaar flinke) miskleun? Tot nu toe is Rutte vaak, en door vriend en vijand, geprezen om zijn dossierkennis in de debatten. Kom nou toch... Die fout van Rutte is inmiddels verder uitgemolken dan Mariko-gate.

Muxje | 14-08-11 | 12:30

rutte is een beetje dom geweest

hetluis | 14-08-11 | 12:28

R.U T.T.E K.U.T. effe 'n paar miljard wegwuiven en er bij ons 18 uitknijpen met zijn ene hand, want die andere zit heel vaak in zijn broekzak als hij het volk toespreekt.

Iwmac | 14-08-11 | 12:27

Euro obligaties invoeren, hoeven we niks meer uit te leggen.

gentle giant | 14-08-11 | 12:27

Rutte prutst? Zeg maar gerust die VVD graaiers hebben het totaal verprutst. Het moest allemaal beter worden! Privatisering, vrije markt bla bla bla. En nu? Tig werkelozen. Studiekosten reizen de pan uit, zorgkosten zijn nauwelijks meer te betalen en de grote corporaties betalen nauwelijks belasting en de miljardenwinsten over de grote kapitaalstromen zijn vaak zelfs helemaal onbelast. En de burger maar bukken, en VVD kiezen omdat ze schijt bang zijn dat hun hypotheekrenteaftrek (hok subsidie) aangepakt wordt. Dus burgerT, bukt u even, trek nog even uw rectum open, dan kan de heer Rutte nog even een buttplug plaatsen!

dutchdj | 14-08-11 | 12:27

Wat een gezeik, de Rutte is overduidelijk evrkeerd voorgelicht. Ja, veel geld. En nu? Is on land failliet? Worden we uit de EU gezet? Zeiken over de bijdrage, prima, maar gemust over de fout, hou toch op.

Kirth Gersen | 14-08-11 | 12:26

Geenstijl begint steeds meer niveau HP de Tijd te krijgen.
Stiekeme linksch menschen die eigenlijk liberaal willen doen en dan maar van dit soort zwakke totaal niet onderbouwde humorloze stukken schrijven.
Jammer GS...

Lompe Loel | 14-08-11 | 12:26

@Isserisme | 14-08-11 | 12:18
Inderdaad. De belangrijkste eigenschap die een premier moet hebben is toch kunnen delegeren.

landlopertje | 14-08-11 | 12:25

landlopertje | 14-08-11 | 12:23 |
Correctie.
Ik HIELD van politiek.

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:24

Booyaka | 14-08-11 | 12:20 |
Wie veel heeft, kan veel missen.
Veelal de armere mensen hebben zichtbaar te lijden onder dit kabinet, en dat zijn de mensen die GS en haar reaguurders graag afzeiken. Alles wat 'uit de staatsruif' vreet kan opdonderen, zeg maar.
Daarin verschillen GS en de VVD niet zoveel.
Dus nee, dit zal ze waarschijnlijk niets doen.
Want zij hebben in verhouding veel minder in te leveren dan bijvoorbeeld ik.

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:24

@GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:17
Jij houdt wel van politiek.

landlopertje | 14-08-11 | 12:23

@Het Zebrapad | 14-08-11 | 12:15
Een - dikke - 20 miljard Griekse schulden. Als we verder uitgaan van afgeronde bedragen zou het toch zomaar eventjes kunnen kloppen.

landlopertje | 14-08-11 | 12:22

Het gaat om 50 MILJARD euro! Nederland dient de komende periode 18 MILJARD pijnlijk te bezuinigen, maar dat doet er niet toe want Rutte is een toffe kerel toch? Zijn jullie werkelijk zo partij gekleurd, dat dit jullie niets doet??

Booyaka | 14-08-11 | 12:20

Ik word hier toch wel een beetje moe van.

Che_cuevara | 14-08-11 | 12:19

krijgt trutte Rutte toch weer voor haar kiezen gegooid tot in de dood

istawa | 14-08-11 | 12:19

Tellen is ´n kunst youtu.be/SHgReSvNkzg die politici nooit zullen verstaan.

Ratzing. | 14-08-11 | 12:19

Gaaf stuk Bas, mooie vergelijking Reagan en Rutte. Mooie alliteratie ook. De onzichtbaarheid heeft Rutte geen goed gedaan, agree. Maar zijn uitleg was gedegen en integer. Alle vertrouwen in de premier.

Isserisme | 14-08-11 | 12:18

@Ashtrey | 14-08-11 | 12:16 Hahahha, meer sarcasme. Lekkerrr .... feed the fire, feed the fire!

CynicalBastard | 14-08-11 | 12:18

Nou, nou Rutte is 3 weken op vakantie geweest. Moesten we het even helemaal alleen doen zonder onze politieke pappie en dat is heeeeeeeeel gemeen! En dan heeft hij ook nog eens een middagje gedanst, terwijl er arme kinderen verhongeren en er appelgroene heuvels opdoemen en daarbij nog die crisis enzo... snikkerdesnik. Ja, Rutte moet leren rekenen en ons eens uitleggen wat dat gezwoeg voor die euro ons daadwerkelijk oplevert, verder is het gemauw van de oppositie kattengejank.

Mevr van der Je | 14-08-11 | 12:17

De politiek is een synoniem voor genaaid worden.

GeflipteVlaflap | 14-08-11 | 12:17

@CynicalBastard | 14-08-11 | 12:12
Onzin. Paternotte mag hier stukjes optikken omdat het zo'n talent is. Dat lees je toch?

Ashtrey | 14-08-11 | 12:16

Dus 20 + 88 miljard = 109 miljard?
En dan iets over Rutte durven te zeggen?

Het Zebrapad | 14-08-11 | 12:15

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:11
zolang het geld niet is uitgegeven is er geen probleem en netjes opgelost. de oppositie rook bloed en verergde de situatie (zoals een oppositie beaamt).

Faust1 | 14-08-11 | 12:14

De titel moet zijn:

Rutte heeft moeite om de rotzooi van Links op te ruimen.

j0shua | 14-08-11 | 12:14

Als je de persconferentie goed had bekeken had je kunnen zien dat Rutte de volledige verantwoordelijkheid op zich neemt voor de verwarring die is ontstaan, Bas.

robdebob | 14-08-11 | 12:14

superjan | 14-08-11 | 12:11 En met de regelmatige herhaling ben ik benieuwd wat voor druppel op welke gloeiende plaat dit is. En hoe heet die plaat is.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:13

Ha leuk, een anti-Rutte stukje om de schijn van "fair and balanced" van dit rechtse weblog overeind te houden.
[sargasso-modus off]

CynicalBastard | 14-08-11 | 12:12

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:09
ik vind alles best zolang dit niet uitmondt in het roodkalken van de rechtse beeltenissen in deze kerk.

Faust1 | 14-08-11 | 12:12

als we nog 20 miljard Griekse schulden gaan opkopen, ben ik wel benieuwd hoe groot die schulden zijn.

superjan | 14-08-11 | 12:11

Faust1 | 14-08-11 | 12:05 Ergens een miljardje of 50 naast zitten, als premier van een land.

Het is maar wat je mierenneuken vindt.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:11

Toch vind ik Mark een toffe peer, zo

Raad_maar_raak! | 14-08-11 | 12:09

Faust1 | 14-08-11 | 12:08 Op zondag is Bassie de linkse gastpredikant in deze rechtse kerk.

Voor de nuance.

En om Breedveld te pesten, dat ook.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:09

Rutte probeerde zich á la Balkenende onder zijn eigen fout uit te lullen. Die kwam er ook altijd mee weg.
Balkenende was de bom onder zijn eigen kabinetten, Rutte is dat niet, ook niet na 1 fout. Of twee.

De Eek | 14-08-11 | 12:08

voor dit soort topics lees ik Jolo wel.

Faust1 | 14-08-11 | 12:08

Ik wil de moeite niet eens nemen om hier inhoudelijk op te reageren. Alsof die 50 mld zoveel uitmaakt, Frankrijk en Duitsland hebben het voor het zeggen, dus wij volgen.

sapjes | 14-08-11 | 12:07

Rutte met Reagan vergelijken....... #nuffsaid

woefdrammer | 14-08-11 | 12:07

Hier, over Reagan; i.imgur.com/0Z2B9.jpg .
Waarom die kerel zo wordt vereerd, is mij een compleet raadsel. Als het alleen om zijn charisma ging, tja... dan wel. Elk land krijgt de leider die het verdient.

SvennusMax | 14-08-11 | 12:07

spanarchist | 14-08-11 | 12:05 Bas is zelfs een bedreiging voor HP.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:07

De bedreiging van dit kabinet komt in ieder geval niet van Job, Kereltje en Mariko Ono.

colonnecinco | 14-08-11 | 12:06

En dat het zo'n natte zomer is. Ook de schuld van Rutte.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:06

Het gevaar van Mark Rutte is juist dat hij er zo ongevaarlijk uit ziet.....

dampo | 14-08-11 | 12:05

mieren-neuken is ook een vak...

Faust1 | 14-08-11 | 12:05

Andere cynici zouden zeggen: de grootste bedreiging van GeenStijl heet Paternotte.
Maar dat zou te veel eer zijn.

spanarchist | 14-08-11 | 12:05

Ben je bij Peter wezen koffiedrinken Bas? Politiek én financieel in één topic.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken