Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks, zin in de hypocrisie!

BLOGDANOOK.jpg HALLOOOO GROENLINKS! ZIJN WE WAKKER AAN DE OUDEGRACHT!? Het zal allemaal best dat iedereen op kamelen in Marokko zit of op surfplanken in Zuid-Amerika staat, maar de stilte rond MarikoGate wordt nu wel heel erg pijnlijk hè. Wat is dat toch met politici en zelfreflectie? Een ander de maat nemen gaat net zo moeiteloos als een tweede koekje bij de koffie, maar zodra de verdenking op jezelf valt, geeft er niemand thuis en komen zowel Mariko Peters als haar hubby met de losse handjes niet verder dan een 'de media zijn stom en we willen rectificatie'. Donder op, eerst echte antwoorden. GroenLinks staat met priemende vinger vooraan als er gewezen kan worden naar oud-ministers die naar KLM gaan, NMa-medewerkers die bij de Chipsholzaak betrokken zijn of VVD-coryfeeën die 'Beste Els'-briefjes schrijven, zoals Marcia Nieuwenhuis & Camil Driessen vandaag op epische wijze opsommen in De Pers, maar nu hun eigen schaduwmacht in de schijnwerpers staat, bloeden er een hoop neuzen bij de fatsoensmoralisten. Waar is Femke als je d'r nodig hebt om nog een keer 'voor Kamerleden gelden andere criteria. In opspraak raak je ook zonder strafrechtelijke tussenkomst door de rechter' te zeggen? Mariko's vriendje Robert Kluijver is trouwens in het goede nest terecht gekomen, want in zijn klaagzang van gisteren, waarin hij eerst zegt dat hij de naam van zijn ex niet zwart wil maken, om haar vervolgens te beschuldigen van psychopatische geweldsneigingen, drankmisbruik en vreemd onhandig stuntelgedrag met meubels, maakt zich tevens boos om het feit dat niemand iets bij hem is komen checken. Vervolgens vragen we hem netjes per mail naar die spijtbriefjes waar hij in alle talen over zwijgt en dan BLIJFT HET STIL. Ook de Televaag kreeg geen gehoor. Hypocriet muchos? Heej Jolande Sap. Doe eens een Halsemaatje en wijs die twee charlatans gewoon de deur. Je bent het aan je partijlijn verplicht.

Reaguursels

Inloggen

Dit gaat gewoon over a) onwenselijk bestuurlijk gedrag in de basis (het gebruiken van publieke functie/middelen voor prive doeleinden) en b) onwenselijk politiek gedrag in de verdediging (eigen belang boven vertrouwen in de democratie stellen).

Denkt Na | 10-08-11 | 07:36

JoeDaPlumbert | 09-08-11

Integer = Met grove taal een een grote muil, anoniem oneliners op het internet plaatsen...

iPeet | 09-08-11 | 18:47

integer = je vol laten blaffen door een getrouwde malloot voor 38 mille subsidie

JoeDaPlumbert | 09-08-11 | 16:36

Dus het is gewoon een priveezaak en heeft niets met belangenverstrengeling of GroenLinks te maken. Daarnaast waren het aantijgingen, dus geen feiten. Dus het journaille heeft weer prima werk gedaan. -zucht-

Hölzenbein | 09-08-11 | 15:54

Nu ben ik een lid van GL, en ik ben ook niet bepaald blij met hoe dit afgehandeld wordt. Zwijgen helpt nooit, dan kan je beter gewoon uitleggen dat het wat genuanceerder ligt dan bijv. op GS wordt gepresenteerd.

martijnberendsen | 09-08-11 | 15:26

De conclusie bij GL zal uiteindelijk wel zijn dat hier sprake is van een "groot persoonlijk drama"
spanarchist | 09-08-11 | 11:08

"Het betreft aantijgingen die grotendeels te herleiden zijn tot een zeer gecompliceerde privézaak", aldus Sap en Nijhof.

En Pierre, wat heb ik gewonnen?

spanarchist | 09-08-11 | 15:24

uitgeslapen | 09-08-11 | 13:27

Nog even verder uitslapen... maakt nogal verschil of een kamerlid een partner mishandeld of als een kamerlid een partner heeft die in het verleden een vrouw heeft mishandeld.

Verder goed punt.

Nick da Prick | 09-08-11 | 15:03

Als mensen hun eigen norm worden zijn ze boven de andere uitgestegen.

Denkt Na | 09-08-11 | 15:02

Denkt Na | 09-08-11 | 14:30
En jawel hoor. Niks aan het handje. Mevrouw heeft 'integer' gehandeld.
“Toen ik dit weekeinde kennis nam van de e-mails die ik zes jaar geleden heb verstuurd, was ik enorm gegeneerd. Koffie drinken en praten over een culturele instelling met een man die later mijn partner werd – dan denk je natuurlijk: dat had wel wat zakelijker gemogen. Maar ik weet dat ik destijds integer heb gehandeld.”
Geen woord over die subsidie.

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 14:38

Onze partij baseert zich in de politiek graag op feiten en doet dat ook als het onszelf raakt.

Denkt Na | 09-08-11 | 14:21

Toch wel grappig.
Als een PVV'er z'n vrouw mishandelt, dan is het de schuld van de linksche media, die dat weereens zonodig moeten melden, al was het alleen maar om de PVV in een kwaad daglicht te stellen.
Wat deed G. Wilders toen ook alweer? Ging e.e.a. destijds ook niet in een grote doofpot?
Wat dat betreft vegen alle partijen hun straatjes schoon.
Neemt niet weg dat beide lieden hier moeten gaan hangen. Hetzij linksom, hetzij rechtsom.

uitgeslapen | 09-08-11 | 13:27

GroenLinks is de nieuwe PVV: Singh Varma, Pormes, Duijvendak, Rabbae en nu Peters. GroenLinks heeft al een imposante geschiedenis opgebouwd voor wat in opspraak geraakte kamerleden betreft.

Schwalbewald | 09-08-11 | 13:20

Voor alle diepgravers:
en.wikipedia.org/wiki/Animal_Farm

Eventually the laws are replaced with "All animals are equal, but some animals are more equal than others".

Denkt Na | 09-08-11 | 13:04

Denkt Na | 09-08-11 | 12:44

Femke weet dat 'De Partij' een ongelofelijke dreun gaat krijgen, dus het downplayen van fraude en mishandeling is begonnen.

PietjePuk | 09-08-11 | 13:00

Vreemd, bij komkommerfascinaties moet ik meer denken aan psycho robert k en (peuk op bed na sex) mariko

JoeDaPlumbert | 09-08-11 | 12:57

iPeet | 09-08-11 | 12:16
De feiten liggen al open en bloot op tafel en het laatste feit is dat de beschuldigden niet willen of kunnen reageren.
Waarschijnlijk reageren ze niet omdat men de beschuldigingen niet kunnen weerleggen zonder te liegen.
In dit geval is zwijgen, de gebeurtenissen beamen.

PietjePuk | 09-08-11 | 12:55

Denkt Na | 09-08-11 | 12:44
Da's toch een mooi woord, 'komkommerfascinatie'.

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 12:47

Femke heeft gesproken:
twitter.com/#!/FemkeHalsema/status/991...
"de meer en minder ranzige, Nederlandse komkommerfascinaties"
komkommer = niet van belang
fascinaties = fictief = dus niet waar
Kortom: Femke spoelt 12 jaar bestuurlijke legacy met 1 tweet door de toilet.
Zonde.

Denkt Na | 09-08-11 | 12:44

Typische GL-reactie.
Altijd een grote bek over anderen, maar als ze zelf wat hebben, hoor je niets.

Heiner | 09-08-11 | 12:43

Dat gaat weer bakken met wachtgeld kosten.

Kopje Suiker | 09-08-11 | 12:34

iPeet | 09-08-11 | 12:16
Gewoon elke dag zo'n draadje en dan kijken of men toch besluit om te gaan reageren van Groen Links zijde en het grote zwijgen te doorbreken, mogelijkerwijs komt er dan nog een verhaal van '2 kanten'. Prima draadje dus.

La Bailaora | 09-08-11 | 12:30

Bij GroenLinks zijn ze duidelijk nog in de veronderstelling dat links automatisch integer betekent. Maar in een krap decennium hebben we allemaal kunnen zien dat dat niet helemaal waar is (of is het helemaal niet waar? whatever...) Gerotzooi met subsidieaanvragen is zeer kwalijk, helemaal als dit wordt gedaan door lieden uit de zieligemensenindustrie. Je misbruikt dan namelijk de zielige mensen voor eigen gewin en zogenaamde goeddoenerij. Ik vrees dat de beerput nog maar half is geopend...

Dagelijkse Dosis | 09-08-11 | 12:27

Wat een pathetisch stuk van Rossem. Als het aan de zieke journalistiek van GS ligt worden mensen politiek in vieren gedeeld voordat de feiten op tafel liggen. Ja, waar rook is is vuur, maar toch meer even geduldig zijn en wachten voordat straks blijkt dat die rook een smeulen sigaret blijkt te zijn.

iPeet | 09-08-11 | 12:16

Schandalig, weer geen hoer en wederhoer toegepast door GS en Televaag.

JoeDaPlumbert | 09-08-11 | 12:14

La Bailaora | 09-08-11 | 12:01
Voor zover ik weet is Halsema geen directeur van het privébedrijfje van Wilders geweest, dus appels en peren.

Anders nog? | 09-08-11 | 12:12

Mariko moet haar Robert nu wel beschermen, want het meubilair in haar huis schijnt ook waanzinnig onhandig geplaatst te zijn...

FirstAnnual | 09-08-11 | 12:05

Anders nog? | 09-08-11 | 11:43
Onzin, ze heeft gewoon commentaar op Wilders op haar eigen twitter (1 aug). Geen commentaar op Mariko-gate:
twitter.com/#!/femkehalsema

La Bailaora | 09-08-11 | 12:01

Ach, Groen Links, egocentrische subsidieparasieten die een land beter kwijt dan rijk is.
Het type "Ik heb rechten en jij hebt plichten" parasieten.
Een partij van naïeve pubers en met een puber mentaliteit.
Vindt je het nu echt gek dat ze wel direct klaar staan om met hun vingertje naar anderen te wijzen maar aan zichzelf geen eisen stellen?
Typisch puber mentaliteit, meer niet.
In het vervolg absoluut geen aandacht meer aan besteden als ze weer wat te mekkeren hebben. Dit soort kinderen horen niet in de 2e kamer.

Moi2 | 09-08-11 | 11:50

Hè, dat is verfrissend... een mariko item!.

Dhr. W. Anhoop | 09-08-11 | 11:48

Reinaert | 09-08-11 | 11:03
Ik denk dat Halsema er weinig voor voelt om over haar graf heen te regeren. Een orakel als Hans Wiegel is tenslotte meer dan genoeg. Het heeft ook altijd wat goedkoops om een grote mond op te zetten als je geen verantwoordelijkheid meer draagt en de ins en outs niet kent. Laat je opvolgers maar lekker hun eigen fouten maken.

Anders nog? | 09-08-11 | 11:43

@La Bailaora | 09-08-11 | 11:27
Hoezo geloof je niets van het meubiliar?
Ik sla mijn vriendin ook regelmatig met een eikenhouten salontafel......

necrosis | 09-08-11 | 11:37

In Tofik Dibi stijl te blijven, moet er als de sodemieter geen spoeddebat hiervoor komen?
Waar is Dibi trouwens, hij is wel angstig stil!

lanexxx | 09-08-11 | 11:33

Hartverwarmend was het gisteren. Te mogen zien hoe de Nederlandse pers dit gevalletje nepotisme en huichelarij als één man aanpakte en veroordeelde. Te mogen zien hoe parlementariërs streden om het Mariko-vuil onmiddelijk uit hun midden te verwijderen. Velen offerden er vakantie-uren aan op.
Het geeft vertrouwen in de toekomst. Nederland blijft een open, democratische, ethisch hoogstaande samenleving waarin geen plaats is voor corruptie, vriendjespolitiek, graaien en onrecht.

Fijnstoffer | 09-08-11 | 11:32

die Robert heeft toch echt heel veel uit te leggen en nu die zwijgt wel heel erg de schijn tegen. De handgeschreven brieven liegen er niet om. In zijn verweer zegt hij dat het slecht vertaald is (wat niet waar is), en dat zij bewijsmateriaal zou hebben gemanipuleerd. Zou, want die handgeschreven brieven zijn sleutel: hij erkent daarin zijn eigen gewelddadige uitbarstingen. Nu het erop lijkt dat hij niet thuisgeeft en niet laat zien dat die brieven zijn vervalst via handschrift onderzoek, lijken die brieven dus echt: hij heeft dus waarschijnlijk geslagen, en ja, dan heeft ie echt een probleem.

Trouwens, dat meubilair is een standaard smoes van mensen die slaan, dat weet elke dokter. Ik, geloof er helemaal niets van.

La Bailaora | 09-08-11 | 11:27

Het zal hier vast al eerder gezegd zijn, maar feitelijk doet Peters wat alle politici doen: belastinggeld schenken aan de hobby's van vrienden. Enige verschil is dat Peters de subsidieontvanger ipv de belastingbetaler naait.

sjaakdeslinksesul | 09-08-11 | 11:25

Pesten jullie die vrouw niet zo, ja het is een helleveeg, dat zie je zo en nee, ik zou haar niet doen, weinig liefhebbers trouwens meer in de panelen. Een helleveeg en losse handjes vormen echter een geschikt koppel, potje en dekseltje zeg maar. Helleveeg en elleboogjes zijn uitstekende eigenschap/ en hulpen in de politiek, dat zie je ook zo. Wel jammer dat echte liefde aan de basis van het debakel stonden. Echte liefde van haar kant dan, dat zie je zo!

vanlinknaarrecht | 09-08-11 | 11:22

By the way: Waar zijn de plannen van de brede liberaal groene (of moet ik zeggen: hedonistische) partij van Halsema en Pechtold nu?

Wordt nu misschien toch wel tijd, aangezien de twee origin brands (D66 en GL) beetje uit de mode beginnen te raken c.q. sleets beginnen te worden. Tijd voor nieuw elan.

Ongelofelijk wat mis ik echt democraten en echte groenen. Hedonistische carrière jagers met democratie en groen puur als marketing jasje.

Denkt Na | 09-08-11 | 11:20

een ranzig verhaal over een slecht uitgepakte echtscheiding, zit ik echt niet op te wachten, maar soepsidie uitdelen aan je vriendje is wel een groot probleem. ambassade in afghanistan en prins claus fonds, wat een rare combi zou je denken, maar niet als je je realiseert dat het allemaal deel uitmaakt van dezelfde uitvretende kliek

minimá-armezusvan.. | 09-08-11 | 11:16

Mocht lieve Mariko dit debacle politiek gezien niet overleven dan krijgt ze vast snel weer een baan aangeboden. Iets met buitenlandse zaken of zo.

Ik zou in dat verband willen voorstellen haar - geheel in lijn met het vigerende GL-beleid - naar Kunduz te sturen en haar aldaar als bomverkenner in te zetten.

Solistisch baantje, kan ze ook geen belangen verstrengelen.

Reinaert | 09-08-11 | 11:15

@ spanarchist | 09-08-11 | 11:11
Daarom mijn vraag: met welke jeugdzonde is Halsema onder druk gezet om Mariko binnen te laten of van GL een warmonger (en.wikipedia.org/wiki/Warmonger ) unit te maken.

Denkt Na | 09-08-11 | 11:15

@Kamervraag | 09-08-11 | 11:04
"Pechtold, kom op. Wees een vent."

Nu vraag je toch iets te veel vrees ik.

Che_cuevara | 09-08-11 | 11:14

@BroodenSpelen | 09-08-11 | 11:02
LOl laatste tweet.
"ja ik geloof niet in ontwijken"

Zou hij dat zelf geloven?

Che_cuevara | 09-08-11 | 11:13

Dat lijstje in de pers is idd niet compleet zonder gifschip Vos.

Bokito ergo sum | 09-08-11 | 11:13

Het is soms echt fijn om te zien dat alles wat het duo Maxime/Jack plannen/spinnen/organiseren vroeger of later crasht. Of om het in hun eigen taal te zeggen: 'er rust geen zegen op jongens'. Reden? Het is allemaal op macht/trukjes gebaseerd en mist daarom dan ook enige inhoud.

Denkt Na | 09-08-11 | 11:12

@spanarchist | 09-08-11 | 11:08
GroenLinks is één groot politiek drama.

necrosis | 09-08-11 | 11:12

Denkt Na | 09-08-11 | 11:07
Vraag is eerder: was Halsema op de hoogte van deze belangenverstrengeling, zoals ze ook op de hoogte was van het inbraakverleden van Duyvendak? En zo ja, waarom heeft ze daar niets aan gedaan?
Maar goed, die vraag zal wel nooit beantwoord worden, de kwaliteitsmedia en de PO in NL houden zich toch vooral bezig met het onderzoeken van het verleden van PVV-kamerleden.

spanarchist | 09-08-11 | 11:11

De conclusie bij GL zal uiteindelijk wel zijn dat hier sprake is van een "groot persoonlijk drama" wat door de media op een schandalige wijze uitvergroot is om de partij in een kwaad daglicht te stellen.

spanarchist | 09-08-11 | 11:08

de = ze

Denkt Na | 09-08-11 | 11:08

En Mariko ? Is nog steeds aan het overwegen of ze juridische stappen tegen HP / De Tijd gaat nemen ? Ja, het blijft een moeilijke beslissing natuurlijk.

Marcus Porcius Cato | 09-08-11 | 11:08

Halsema heeft Mariko binnengehaald.
Met welke jeugdzonde zal de onder druk zijn gezet?

Denkt Na | 09-08-11 | 11:07

BroodenSpelen | 09-08-11 | 11:02
"Er loopt een feitenonderzoek."
Goh, er liep ook een feitenonderzoek naar de dood van die doorgesnoven Turk, maar dat was voor hem toch geen enkel beletsel olie op het vuur te gooien. Fijn dat die nuance er nu blijkbaar wel is.

spanarchist | 09-08-11 | 11:06

Heeft Dibi al inzage in de politiedossiers geëist? Of meet hij liever met twee maten?

Flapdas | 09-08-11 | 11:05

En waar is kereltje Pechtold met zijn vingertje.
Pechtold, kom op. Wees een vent.

Kamervraag | 09-08-11 | 11:04

Daar is Sapsema mooi klaar mee en dan nu ook nog dat stoelengestuntel van de rivaal van Mariko. Straks houden die Groentjes geen zetels meer over.

Mantisomantis | 09-08-11 | 11:04

@Anders nog? | 09-08-11 | 11:01

Mwah, dat zegt niks natuurlijk. De meeste oud-politici orakelen er - vanaf de veilige zijlijn - op los dat het een lieve lust is.

Bovendien vermoed ik dat wanneer la Halsema haar mond open doet gansch GL zwijgt als een muis. Sap incluis.

Reinaert | 09-08-11 | 11:03

spanarchist | 09-08-11 | 10:58
Uiteraard. Zulk een beloning is iets wat hen ten deel valt, zomaar, omdat zij het met de wereld zo goed voorhebben. Zie het als een aalmoes.

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 11:02

Ook Twitterkoning Dibi heeft geen commentaar op zijn "gewaardeerde collega".
twitter.com/#!/@tofikdibi

BroodenSpelen | 09-08-11 | 11:02

Waar Femke is als je haar nodig hebt? Laat ik een geheimpje verklappen: Femke is alweer een tijdje uit de politiek.

Anders nog? | 09-08-11 | 11:01

.. och, linkse moraalridders met een dubbele bodem in hun ethische besef vind ik wel rustgevend bij mijn vooroordeel passen.
Ik raak pas van slag als ze weten wat fatsoen is - en daar zelfs naar leven.

Jan Passant mk2 | 09-08-11 | 10:59

@Satria | 09-08-11 | 10:46
Hoi, Mariko!

necrosis | 09-08-11 | 10:59

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 10:55
En die mensen die deugen, die echt deugen, mogen daar best royaal voor beloond worden. Dat verdienen ze tenslotte met hun goeddoenerij.

spanarchist | 09-08-11 | 10:58

Het is kortsluiting nu in de hoofden der GroenLinksers. De wereld bestaat volgens hen uit mensen die deugen en mensen die niet deugen, en de deugdzamen zijn van een andere mensensoort dan de ondeugdzamen. Hun motiveringen zijn ook van een andere orde, een hogere orde, wat ze ook doen en wat ze ook laten. Dus kan het nu niet zo zijn dat Mariko Peters iets te verwijten zou zijn wat de ondeugdzamen te verwijten valt. Wat Mariko ook gedaan heeft, wat mariko ook nagelaten heeft, het móet gewoon zo zijn dat zij uit edele motieven heeft gehandeld, het kán niet zo zijn dat zij zich op welke wijze dan ook heeft verlaagd tot het niveau waarop die andere mensensoort denkt en handelt. Het is even kortsluiting in de hoofden der GroenLinksers. Even maar.

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 10:55

onbegrijpelijk hoe dit stuk gifgrond lid kon worden van de 1e kamer. op een gegeven moment moet je toch wel gaan twijfelen aan het systeem democratie...?! nl.wikipedia.org/wiki/Marijke_Vos

LangeBerry | 09-08-11 | 10:55

Tfoe Dibi's 7-daagse Twitter staking zal inmiddels wel voorbij moeten zijn.

Harrie Nak | 09-08-11 | 10:50

die 2e kamer zit vol met hypocrieten, maar die SAP van Groenlinks spant toch de kroon hoor. denk alleen maar even aan dat Afghanistan debacle,zum kotsen clubje.

Don82863974 | 09-08-11 | 10:49

Stel je eens voor dat Groenlinks in de regering zou zitten en er zou zich een netelige kwestie voordoen.... Grote kans dat ze hun kaken stijf dichthouden omdat ze absoluut niet weten hoe te reageren. In de volksmond hebben ze daar een term voor: AMATEURS!

Terpetijnzeikert | 09-08-11 | 10:49

Het zijn de niet de aardigste mensen die in de politiek zitten; veel hielenlikkers met slijmerige methodes een baantje bemachtigen over lijken gaan etc. Heeft niets te maken met links of rechts. Zowel bij die Geert Wilders club of andere politieke partijen komt dat voor. Alleen zijn het bij de PVV meer mensen met een lagere komaf. Neemt niet weg dat de mensen van hogere komaf in de andere partijen geen 'smeerlappen' kunnen zijn; deze zijn vaak geniepiger.

gz | 09-08-11 | 10:48

-weggejorist-

Satria | 09-08-11 | 10:46

@spanarchist | 09-08-11 | 10:37

Marijke Vos (geen familie overigens) is familie van Fatima Elastiek. Wist je dat niet? Allebei behept met een gigantische plaat voor den kop waar de gemiddelde gevechtstank jaloers op zou zijn.

Beiden schijt aan (en op) "het volk" en alleen bezig met de eigen carrière en die van familile, vrienden en bekenden. What's new.

Reinaert | 09-08-11 | 10:41

@Red Leader | 09-08-11 | 10:37
Zit Mariko er in?

Che_cuevara | 09-08-11 | 10:40

Heeft de NOS dit al groot gebracht?
Of uitgesproken links?
Links vandaag?

Worstjes | 09-08-11 | 10:40

En uiteraard zwijgt het one-issueweblog Joop ook nog steeds in alle toonaarden.
Wél een onbeduidend stukje over Rumsfeld en martelingen, want Amerika bashen is vele malen belangrijker.

Chiant | 09-08-11 | 10:38

LangeBerry | 09-08-11 | 10:33
Valt wel mee, hoor. Het meest schunnige was het Marijke Vos-verhaal, en dat heeft de rest van GL toch echt niet belet het moralistische vingertje continue als eerste (of als tweede, achter Pechtold) op te heffen.

spanarchist | 09-08-11 | 10:37

*GFT bak alvast buiten zet*

Red Leader | 09-08-11 | 10:37

@dubbert | 09-08-11 | 10:36
En hij zal eraan toevoegen dat het allemaal de schuld is van Wilders.

blinde kip | 09-08-11 | 10:37

Bespottelijk om de media voor rotte vis uit te maken en zelf vervolgens niet thuis te geven wanneer een *kuch* betrouwbaar ochtendblad ter verificatie van een paar feitjes contact opneemt (zie laatste link).

Practice what You preach. Zélfs als je linksch bent.

Reinaert | 09-08-11 | 10:37

@OP. Recht | 09-08-11 | 10:17
Logisch.
Soort zoekt soort.

Che_cuevara | 09-08-11 | 10:37

Vanavond Alexander Pechtold spugend en hijgend zijn verontwaardiging spuiend over corruptie bij GroenLinks in Nieuwsuur. v.a. 22:00 Nederlandse Staatszender.

dubbert | 09-08-11 | 10:36

Marijke vos blijft toch de topper! Gewoon blijven zitten bij een INTERNATIONAAL schandaal!

Kalaforni | 09-08-11 | 10:34

@NoordHollander | 09-08-11 | 10:05
Die hebben alleen aandelen in groene kool.

Che_cuevara | 09-08-11 | 10:34

mijn opa zei altijd: het is oorverdovend stil zodat het huis op z'n grondvesten staat te schudden. lijkt mij hoe toepasselijk op de top van groen links. halsema is op 4 augustus offline gegaan en zit waarschijnlijk in de sahara zonder mobiel ontvangst. het is jammer, dat de kiezer zo'n kortgeheugen heeft, want anders zou de partij de helft van haar zetels kwijt zijn. bij iedere moralistische opmerking van jolande sap in de toekomst zal mijn antwoord zijn: "en waar was jij tijdens mariko gate?"

LangeBerry | 09-08-11 | 10:33

Tofik Dibi kan flink ouweteringhoeren over Greet Widler maar zelf is ook lid van een bende maatschappijontwrichters.

How about een geweldloze strijder als Sam Pormes, een multitalent als Singh Varma, een kindervriend als Herman Meijer, een vrouwenrechtenstrijdster als Mariko Peters. Heerlijcke bende dat GroenLinks. Het zijn net gewone mensen...

LJBrinkhorst | 09-08-11 | 10:28

Go Go, GS!
Anders weer zo'n linkschdragende groene glas plas was.

vliegende knorrepot | 09-08-11 | 10:28

GroenLinks is een hele vieze partij. Meer wil ik er niet over kwijt.

Indoneesje | 09-08-11 | 10:27

"Maar een GroenLinks’er die bij een geval van belangenverstrengeling de schijn tegen heeft, is een tikkeltje erger. Zoiets als een CDA’er die vreemdgaat."
Of een sociaaldemocraat met een inkomen van meer dan een half miljoen.

Chiant | 09-08-11 | 10:27

Voor bescherming van het milieu en hulp aan arme negertjes, totdat je van een gifschip af wilt.
En voor politieke verantwoordelijkheid, tenzij je Marijke Vos heet, dan geef je gewoon de ambtenaren de schuld en blijf je zitten.

spanarchist | 09-08-11 | 10:26

Ach Groen Links...

Ik beschouw dat als linkse rommel..

Da Capone | 09-08-11 | 10:25

Groene poep stinkt nog erger.... Punt.Uit.

Fatwabuster | 09-08-11 | 10:25

Mooi zo. De tijden dat zwijgen in alle toonaarden een politicus uit een benarde situatie kon redden, zijn nu definitief voorbij. Of je hebt een verklaring of je vliegt eruit - en dan ook echt eruit, dus niet wegpromoveren.
Elke andere variant holt de democratie uit.

Wilhelmina Kuttje | 09-08-11 | 10:24

trap die zakkenvullers er allemaal uit dat vies volk ,en maar bezuinigen ,en wordt daar verdomme niks aan gedaan en alles tot de laatste cent terug betalen,en niet alleen bij haar, gloeiende gloeiende.

mamma5506 | 09-08-11 | 10:24

Mariko was ook sterk voor een grondoorlog in Libië.

Dat toen de ogen van de GL fractie niet open gingen zegt genoeg over het niet zoveel snappende en goedgelovige karakter van de fractie.

Denkt Na | 09-08-11 | 10:23

Principeloze partij, met mevrouw Sap (van de veilige trainingsmissie want we hebben een contract, LOL) aan het stuur, links en rechts met het sloepje zwalkend door de Amsterdamse grachtengordel met en prosecootje in de hand (rose is voor de plebs)

maraboe | 09-08-11 | 10:21

Groen Links
zin om te baggeren.

Ratzing. | 09-08-11 | 10:21

Groene vingertjes wijzen naar anderen maar vingeren zichzelf, al stinkt het nog zo hard.

Schoorsteenveger | 09-08-11 | 10:20

idd, heeej Jolanda, laat eens van je horen, je hebt toch zo'n zin om te bloggen? Brandnetelpannenkoeken bakken doe je maar op Folkwoods.

loonstrookje | 09-08-11 | 10:19

GroenLinksch? Daarboven op hun wolkje is alles gewoon perfect!

Troost J.E. | 09-08-11 | 10:18

Van Rossem | 09-08-11 | 10:00


Aub sleur niet Femke er aan de geverfde (slecht voor het milieu trouwens die ammoniak) haren erbij.
Ik ben blij dat die niks meer doet roeptoeteren!

irma zonderboezem | 09-08-11 | 10:18

Mariko = CIA
Kunduz moest erdoor.
Terwijl de rest aan het borrelnootjes eten was, planden de Amerikanen.
Ik word ziek van die 'volksvertegenwoordigers' met hun hart bij andere landen/belangen c.q. bedrijven (Hillen die lobbyist was voor de tabaksjongens etc).
Mariko en Verhagen: ga Jack de Vries een na !!!!
Gewoon om de democratie.....

Denkt Na | 09-08-11 | 10:18

Zijn we dan deze man vergeten? Inmiddels veroordeelt wegens huisvrede breuk?

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...

Maar nog steeds een zittend statenlid? Blijkbaar heeft Groenlinks geen moeite met een beetje criminaliteit.

OP. Recht | 09-08-11 | 10:17

Het zijn buitenlanders dus die kindjes moeten uitgezet worden!

zovoklets | 09-08-11 | 10:17

Vind het vooral grappig dat hij zijn kinderen bij die met psychopatische geweldsneigingen, drankmisbruik en vreemd onhandig stuntelgedrag met meubels voor de veiligheid heeft ondergebracht. Links kan er maar niet wennen dat ze niet meer per definitie buiten alle, maar dan ook alle, want links, verdenking staan

Bokito ergo sum | 09-08-11 | 10:17

Vind je het gek dat ze geen tijd hebben om te antwoorden. Ze zijn te druk met minnetjes uitdelen.

blinde kip | 09-08-11 | 10:17

Tara Singh Pharma en Mohammed Rabies adviseren te wachten tot het overwaait.

Surferdude | 09-08-11 | 10:16

@Ja nee, geen mening | 09-08-11 | 10:13
Voor de multiculturele samenleving, totdat Sterre met Mohammed thuiskomt..

dlseth_ | 09-08-11 | 10:15

"psychopatische geweldsneigingen, drankmisbruik en vreemd onhandig stuntelgedrag met meubels"

Precies, zo omschrijf ik mijn Spaanse vriendin ook.

Kaas de Vies | 09-08-11 | 10:15

Ach ja, GroenLinks. Vóór alternatieve energie, totdat er een windmolen aan de horizon verschijnt. Vóór open grenzen, totdat er een zigeuner of Marokkaan naast hen komt wonen. Vóór een 'trainingsmissie' in Kunduz, totdat de eerste dode valt.

Ja nee, geen mening | 09-08-11 | 10:13

Struisvogel politiek kan wel eens gaan werken voor GL.

Red Leader | 09-08-11 | 10:12

Dit mag mevr. Sap behoorlijk aangerekend worden, en eigenlijk hoop ik dan ook dat hiermee het 'wijzende vingertje' uit de politiek zal verdwijnen. Oftewel: eenieder die een ander van immoreel gedrag beticht zou weggehoond moeten worden, immers bij iedere partij zitten er wel een paar. Zou een stuk efficienter gaan in de politiek zonder de zieligheidsspeeches waar vooral Femke Halsema zo goed in is.

dr-j | 09-08-11 | 10:11

Nogal wiedes dat GroenLinks staat te vingerzwaaien naar de VVD. Het voornaamste doel van een een politieke partij is zeggen hoe beroerd de ander het doet en hoeveel beter jij je zaken voor elkaar hebt. Er zitten er in Den Haag extreem weinig voor een betere wereld. VVD, PVDA, GL, PVV, lood om oud ijzer. Politicus zijn is an sich al een financieel aantrekkelijke baan maar uiteindelijk gewoon een hele lange sollicitatieprocedure voor het binnenharken van nog meer geld NA het pluche. Nou heb ik nog steeds veel liever een VVD'er waarvan je weet dat ie er zit voor de mensen met geld dan een hypocriete linkspoot die roept dat het allemaal eerlijker moet terwijl hij ernstig boven-modaal boert trouwens, maar fout zijn ze bijna allemaal.

Snikkeldrift | 09-08-11 | 10:10

Het GL schip is te vies om schoon schip te maken

Fly like an eagle | 09-08-11 | 10:10

Dat groen staat voor de misselijkheid en ziek gedrag binnen de partij. Het links gedrag is bij een ieder wel bekend.

toetanchamon | 09-08-11 | 10:09

voor groenlinks-kamerleden gelden andere criteria.

Worstjes | 09-08-11 | 10:09

Het is jammer dat Mariko al over de 40 is, anders had ze hier zo de huishouding in gekund. Met een kek bunnypakje aan.

Biff Eagleburger | 09-08-11 | 10:08

Bloggen, omdat het moet.

rkh | 09-08-11 | 10:08

Die foto met z'n tweeën met een wijntje aan dat kampvuur zei mij weer genoeg...

Tommygunner | 09-08-11 | 10:07

Er is maar 1 manier: voor de rechter slepen die gasten! dan moeten ze wel uit hun schulpjes kruipen.

Ze hanteren nu de politieke regel: als je geknipt en geschoren wordt, moet je stilzitten.

Fly like an eagle | 09-08-11 | 10:06

Mariko heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we naar Kunduz zijn gegaan. Ja, echt waar! Ik zal er geen traan om laten als ze weggaat. Van Rossem zo denken er meer mensen bij GroenLinks. Dus laten ze haar bungelen. Het blijft tenslotte politiek.

LijstG | 09-08-11 | 10:06

Groen Links is een synoniem voor hypocriet.

Haarkopje | 09-08-11 | 10:06

En zo hoort het van Rossem. Weg met die twee.

FlesjeFanta | 09-08-11 | 10:05

Hopen dat Groenlinks ook uit aandelen bestaat. Zal hun het lachen snel vergaan vandaag ghehehe.

NoordHollander | 09-08-11 | 10:05

Ach ja, zelfreflectie is iets dat de politiek voor ene groot deel mist, misschien de reden voor de groeiende kloof tussen burger en politiek?

anaconda75 | 09-08-11 | 10:04

GL Voicemail: "hallootjes we zijn allemaal dartelen in de wei in de Ardeche en we drinken heel veel biologische wijntjes hihihi"

ZDEV | 09-08-11 | 10:04

Kennelijk is er niet alleen koffie maar ook flink wat papaver uitgewisseld.

blinde kip | 09-08-11 | 10:04

ach groenlinks, dat soort idealen clubjes bestaat straks niet meer nu er weer gewerkt moet worden.

Dagobert D. | 09-08-11 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken