Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steekpartij in Utrecht. Niet storen tijdens gebed svp

rokade100px.jpg En dan nu het topic dat u van Jolo beter niet kunt lezen: De steekpartij gistermiddag in winkelcentrum Rokade te Utrecht. Mocht u behalve dit nog meer redenen zoeken om dergelijke winkelconglomeraties te mijden, komptie: Een 26-jarige man uit Purmerend zette zonder aanleiding een mes in twee omstanders. Een van de slachtoffers ligt nog zwaar gewond in het ziekenhuis. Lijkt beetje trending te worden; geweldaanslagen in malls. En als we ooggetuigen bij SBS Hart van Nederland moeten geloven hebben we te maken met een Tristannetje. "De dader kwam het winkelcentrum binnen, ging zitten met zijn mes in zijn handen, ging in het Marokkaans bidden en toen ging hij opeens steken. Tja.." en "We zagen de dader tussen de Blokker en de Ethos staan met zijn handjes in een soort bid houding." Nu weten wij ook wel dat ooggetuigen ze soms zien vliegen. Maar kunnen de autoriteiten dan even a.s.a.p. ontkrachten dat we hier gaat om een islamitische terreuraanslag van Al Qaida/ Hizb ut Tahrir/ Hamas/ Hofstadgroep/ MILF/ Al-Yaqeen en/of andersoortige eenzame warrior van Allah in zijn Heilige strijd tegen het Verdorven Westen + hoeren? Dat scheelt weer een hoop #moslimalarm op Twitter en gedoe met Geert Wilders in de komkommertijd. Of komt dat de stad van blunderburgemeester Aleid Wolfssen nu slecht uit? Prettig dat de politie nog volop onderzoek doet. Maar gewoon even laten weten hoe de vork in de steel zit moet toch kunnen? Dan kunnen de oude media er tenminste ook veilig over berichten. In Alphen volgde binnen een paar uur een persconferentie en wisten we snel dat Tristan een gristelijk-psychotische Modern-Warfare-PVV'ert was. Nu ook openheid aub. Tot zo ver de haatkiemen uit Solingen. En dan nu: "De problemen die in onze Nederlandse steden heersen kunnen wel wat meer islam gebruiken."

Reaguursels

Inloggen

Die blok is niet jofel

Speedveld | 20-07-11 | 11:19

-weggejorist-

ome gait | 20-07-11 | 08:26

Ik woon er naast, en toevallig heb ik toen dit gebeurde boodschappen gedaan op Hoog Catherijne, maar voor het zelfde geldt was ik een stukje verder getoerd met de bus en was ik daar ook geweest. Ik ben niet bang aangelegd en beoefen twee vechtsporten maar als ik een meid van dezelfde leeftijd zou zijn als ik nu was zou ik daar niet gaan shoppen, wat een geteisem en een schorem daar! En die lullo's van de beveiliging zouden net als ik ook eens een zelfverdediging cq vechtsport moeten doen, want dit is een aanfluiting eerste klas.

Rotzak84 | 20-07-11 | 02:00

Dat stuk op de Joop is echt hilarisch, vooral dat van die raciale tolerantie en vredelievendheid in de molsimlanden. Welke landen zal ie bedoelen, Iran, Indonesie, Turkije, Libanon, voormalig Joegoslavie, Zuid-Thailand, Bangladesh, Pakistan, Afghanistan, Nigeria, Egypte, Marokko...?

Borakh | 20-07-11 | 01:58

@Ansjo | 19-07-11 | 19:19 +veel. Als het om het werk had gegaan hadden we hier niet massaal een groep moslims heen gehaald. We waren bijna vrij van die akelige bekrompen religieuze figuren en ditmaal komen we er niet met alleen woorden vanaf vrees ik.
Allereerst moet de wet hier aangepast worden en de artikelen m.b.t. religie dienen te verdwijnen en plaats maken voor wetten die expliciet kerk en staat scheiden.
Als ik het me goed herinner is Frankrijk het enige land die het lef heeft gehad om dat zo te regelen.

prikkebeenK | 20-07-11 | 00:32

nou idd... trek de ambassadeur maar terug, stuur de marine en de luchtmacht op marroko af. extra front erbij.. altijd handig

(klap) (klap) (klap) | 19-07-11 | 23:28

-weggejorist-

nedertokkie | 19-07-11 | 21:29

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 20:04
Mee eens. Overigens ben ik bepaald geen voorstander van polariseren. Al is dat vaal wel wat er gebeurd wanneer negatieve maar veelal op feiten gebaseerde dingen over bepaalde groepen worden gezegd en er anderen zijn die dit weer bagatelliseren, ontkennen of tegenspreken (veelal linksmensen). Vraag is dan even wie er verantwoordelijk is voor de polarisatie... Ik weet het antwoord wel. Daarnaast natuurlijk het feit dat bepaalde groepen een buitensluiten geheel en alleen aan zichzelf hebben te danken wegens ernstige, talrijke en langdurige misdragingen. Want in een tolerant land als Nederland moet je het toch wel heel erg bont maken om het te verpesten voor jezelf. (Criminele) of overlast veroorzakende Marokkanen zijn daar inmiddels wel al in geslaagd. Hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Met crimineel gedrag en buurtterrorisme maakt je geen vrienden. Al heeft die linkse knuffelcultuur hen niet bepaald gestimuleerd wat van hun leven te maken. Maar laten we de invloed van hun achterland en hun religie niet afvlakken.

doenormaal! | 19-07-11 | 20:19

Als ik de column van Blok lees denk ik dat deze man gewoon heeft zitten wachten op de reacties. Tekenend is ook dat Joop alle reacties door laat komen waar ze normaal gesproken nog wel eens snel vooraf "jorissen".
Tussen de regels door lees ik "met de islam gaan we terug naar de middeleeuwen" en dat klopt natuurlijk. Maar om dan gelijk Blok daarop aan te vallen. De man heeft toch gelijk!

dantochmaar | 19-07-11 | 20:10

@doenormaal! | 19-07-11 | 19:59
Zo in de talige discussie, in de Kamer bijvoorbeeld of tijdens een tv-debat, snap ik waarom er geen nuances worden aangebracht. Polariseren is een stijlmiddel, en een effectieve ook. Bovendien schiet je als politicus in onze huidige mediacratie er veel meer mee op om gewoon flink stelling te nemen, het zij zo.

Maar in een lijvig boek - dat ik toch wel verwacht - hoop ik meer visie te zien. Een boek biedt ruimte voor nuance en met nuance kun je ook critici overtuigen.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 20:04

Hè, alweer 'n Jood die de boel verziekt en zonodig moet steken.

ontlullen | 19-07-11 | 20:03

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:50
@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:50
Zoals je inmiddels wel zal hebben gemerkt ben ik zelf ook niet altijd zo van de nuances ;-)
Ik vrees namelijk dat het op dit moment nodig is de discussie scherp te voeren zodat er ook daadwerkelijk discussie plaatsvind. Dat dat betekent dat er soms wat harder tegen schenen geschopt wordt is mijns inziens gerechtvaardigd en noodzakelijk met het oog op de nobele doelstelling: vrijheid. Niets belangrijker dan dat. Het doel heiligt in dit geval wat mij betreft de middelen. En zoals is gebleken maken zachte heelmeesters heel erg stinkende wonden.
Wanneer we genuanceerd en lieftallig blijven in onze discussie hoort met name links Nederland het niet en dringt het zeker niet door, waardoor we nog verder afglijden. Maar bovenal: feiten en cijfers! Die zijn er en mogen niet verstopt of verdraaid worden.

doenormaal! | 19-07-11 | 19:59

@doenormaal! | 19-07-11 | 19:46
Jij laat er in ieder geval geen gras over groeien ;)

Persoonlijk kijk ik vooral uit naar hoe (en waar) Wilders nu écht de islam plaatst, en of hij een visie kan neerleggen w.b. het 'hoe dan wel'.

Dat is toch iets dat ik enigszins bij hem mis. Dat, en nuances die hier en daar m.i. toch wel aangebracht mogen worden.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:50

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:26
Gezien de vele vooraanstaande moslimdeskundigen die Wilders kent verwacht ik dat het een goed onderbouwd boek zal zijn. Hopelijk wordt het een wereldwijde bestseller, al vrees ik vanuit die tolerante *kuch* islamlanden dezelfde reacties als die Salman Rushdie ten deel vielen. Al hoop ik dat, waarschijnlijk tegen beter weten in, van ganser harte niet voor de heer Wilders. Strijden voor de vrijheid van hen die in vrijheid leven en dan zelf niet in vrijheid kunnen leven... Het is godgeklaagd dat óók nog vanuit het "eigen" kamp; de zogenaamde verlichte inwoners van Nederland een hetze tegen hem heerst. Linkse fascisten die het maar niets vinden dat Wilders zich inzet voor onze en ook hun vrijheid en belangen en ook die van moslims. Alleen zijn ze zo achterlijk dat ze dat niet zien. van mij mogen, nee MOETEN dat soort met name linkse mensen verbannen worden naar de islamitische landen waar zij voor strijden met hun haat tegen Wilders. Zij verdienen het niet in vrijheid te leven want ze helpen de moslims mee de vrijheid hier om zeep te helpen.

doenormaal! | 19-07-11 | 19:46

@Ansjo | 19-07-11 | 19:1
Een dikke vette plus voor u want u maakt een belangrijk punt. We waren eindelijk vrij en verlicht en wat doen we: we halen enorm grote getale mensen naar binnen die dat absoluut niet zijn en dat ook niet mogen of willen zijn onder druk van de islam. Mensen die totaal geen idee hebben van vrijheid en ook niet wensen te emanciperen. Sterker nog zij proberen onze verlichting met hun achterlijkheid en intolerantie te verdrijven. Verder bedoelt u met integreren natuurlijk immigreren ;-) Want integreren doen ze en willen ze bepaald niet. Al die achterlijkheid die via al die schotelantennes en moskeeën hun geest binnendringt helpt daar ook al bepaald niet aan mee.

doenormaal! | 19-07-11 | 19:33

@doenormaal! | 19-07-11 | 19:13
In oktober (?) brengt Geert Wilders zijn boek over de islam uit.

Ik ben benieuwd naar wat hij nu werkelijk te zeggen heeft over dit soort zaken nu hij de mogelijkheid heeft aangegrepen om het rustig op papier te zetten.

Al zal hij het wel niet zelf schrijven.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:26

Typisch Noord-West Utreg. Dit soort zaken hebben we gelukkig niet in het iddylische Noord-Oost. Heeft Aleid de slachtoffers al op laten pakken voor verhoor en standrechtelijke executie?

Binnenbaan | 19-07-11 | 19:24

vraagstaart | 19-07-11 | 16:37 | + 3 -
Op de Molukken kan hij ook aanschouwen hoe vredig en tolerant de islam omgaat met niet-moslims.

Die vent in zo'n brandhaard droppen en hem er ook een poosje laten zitten, ook als smeekt of hij alsjeblieft weg mag: wereldidee.
Ik stel voor dat we dat met álle linkse figuren op sleutelposten doen.
Kost wat, maar dan héb je ook wat.

Merlot | 19-07-11 | 19:22

Aanvulling op 19:00:
Ik denk dat het ligt "in lijn der verwachting". Zoiets als "Het valt allemaal wel mee", de media maakt het allemaal negatief etc. etc. Kijk maar naar Jolo.nl, Dit doet geloven alsof alles wat met multiculti te maken heeft zo ongelooflijk cool en mooi is, dat wij er een voorbeeld aan moeten nemen. Ik houd het bij ongelooflijk!

DijenkletserT | 19-07-11 | 19:19

Echt die column van die kerel onderstreept gewoon wat het probleem is in veel Europese landen. Het probleem niet willen/durven onderkennen. Want je zou toch maar als een rascist of nsb-er gekenmerkt worden.

Gekmakerij van na de 2e W.O. Alle Europese landen waren het er over eens. Dit mag nooit meer gebeuren! (en terecht overigens) En wat gebeurd er? Om te bewijzen dat we wel in een multicultureel land kunnen leven hebben we met hordes tegelijk een of andere achterlijke cultuur binnengesleept wat alles behalve voor multicultureel is. Zo van kijk eens hoe multicultureel wij zijn en progressief! Alleen jammer dat dat Allah-aanbiddend stelletje halve zolen daar totaal geen boodschap aan heeft.

We kwamen eindelijk onder het juk van de achterlijke religies als het christendom vandaan, kerk terecht bijna geen macht meer. En wat doen we? We importeren met duizenden tegelijk een volk wiens religie 1000 keer debieler is dan alle religies bij elkaar.

En ja hoor we hebben veel aan de islam te danken hou toch op. Zodra de islam zich begon te verspreiden hielden alle medische en technische ontwikkelingen op in al die landen. Elk land dat naast een islamland woont wat niet islamitisch is heeft oorlog. Overal mislukt het. Waarom zouden ze anders naar het Westen massaal integreren? Omdat hun cultuur zo geweldig is? Neen!

De islam maakt misbruik van de vredelievendheid en tolerantie van veel landen. Dat moeten we met zijn allen eens eindelijk onder ogen zien. Maar zolang er nog teveel geitenwollensokken in de regeringen zitten zal dat nog lang op zich laten wachten.

Ansjo | 19-07-11 | 19:19

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:01
Gelukszoekers, waaronder vele moslimfundamentalisten maar ook veel "gematigde" moslims die ermee instemmen, om op een al dan niet agressieve en veeleisende manier de ruif hier leeg te eten en graag van Nederland en Europa een Arabische cultuur zouden maken waar de islam heerst. Ze proberen dat van binnenuit door de oorspronkelijke bevolking hun wil op te leggen en hun eisen veelal onder dreiging in te laten willigen. Hun doel is zelfs de sharia in te voeren. Als ze daartoe de kans zouden krijgen. Gelukkig zullen we dat nooit toelaten.

doenormaal! | 19-07-11 | 19:13

@ Dijenkletser. 19.00
Zeer veel mensen van buitenlandse afkomst betalen geen ziektekostenpremie, dat verklaart wel wat. Kort geleden een gesprek gehad met oude marrokkaan die vertelde dat heel veel van de naar marokko vertrokken oudere mensen wederom naar hier komen want zo zei hij letterlijk. Daar ziekenhuis, dokter niet goed zoals hier . Alles hier veel en veel beter. Ik ken zeer veel gezinnen, 5 a 6 kinderen of meer waarvan de ouders geen van beiden ooit hebben gewerkt. Uitkering, kinderbijslag, huursubsidie, enz. enz. Je waant je hier al lang niet meer in Nederland.

grappert | 19-07-11 | 19:10

@doenormaal! | 19-07-11 | 18:46
Wat toch gek is, want waarom zou dat volk nu zo graag tussen een stel kruisvaarders willen leven?

Wat des te meer aantoont dat je beter naar de daden, dan naar de woorden kunt kijken.

Marokkanen houden van ons (geld)! Al is het wel tough love.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 19:01

Bij een 'Nederlands' incident wordt altijd gezegd dat de hulpverlening / overheid heeft gefaald. Dit hoor je nooit bij incidenten van lui (van oorsprong) uit Noord Afrika e.o. Hoe komt dit?

VB: laatst moest ik naar het ziekenhuis voor een gebroken teen (had ik het maar nooit gedaan, koste mij €130,- en er is niets gedaan), de hele zaal zat vol met niet Nederlands sprekend volk. Wachten, wachten en nog eens wachten. 4:45 totaal. Stevige schoenen aantrekken was het advies.
Maar goed, die zorg weten zij volgens mij dus wel te vinden. Vraag mij alleen af of zij ook allemaal die 'minimaal' €130,- hebben meegekregen.

DijenkletserT | 19-07-11 | 19:00

begrijp ik nu dat het een marokkaan was.Toen ik hier de vraag stelde "laat me raden"werd ik weggejorrist
Het raden is toch niet zo moeilijk 80% kans dat ik het goed heb.

harob | 19-07-11 | 18:56

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:25
Dit is wat er gebeurt met landen naarmate het percentage moslims stijgt (korte samenvatting: hoe meer moslims hoe meer geweld, oorlog, intolerantie, armoede, ellende, onderdrukking, rassenhaat, Jodenhaat, haat tegen christenen etc. etc...):
www.youtube.com/watch?v=VEXWjlgJ83E
Degene die moslimlanden tolerant noemt heeft teveel naar moslimpropaganda van de moslimbroederschap geluisterd en heeft zich wat erg gemakkelijk laten indoctrineren. Het tegendeel is namelijk waar en de bewijzen zijn overvloedig. Neem Marokko, een land dat zegt tolerant te zijn tegenover joden maar de Joden zijn daar ondertussen wel grotendeels weggetrokken. Omdat ze daar NIET in vrijheid en tolerantie kunnen leven. Bovendien kan ik daar uit eigen ervaring aan toevoegen (ben er meerdere malen geweest en heb bij een Marokkaanse familie verbleven) dat niemand daar in vrijheid leeft, dat een homo niet openlijk homoseksueel kan zijn, dat gehandicapten worden weggestopt uit schaamte en Westerlingen kruisvaarders worden genoemd. En dat is bepaald geen geuzennaam. En mensen met geld niemand kunnen vertrouwen. Het is niet voor niets dat alle ja alle Marokkanen die je daar spreekt naar Europa willen komen. Het vervelende is alleen dat wanneer ze dat doen ze hun intolerantie en minachting tegenover Westerlingen meenemen.

doenormaal! | 19-07-11 | 18:46

Meer behoefte aan Islam ? zou kunnen er zijn plekken zat op de wereld [ veel en veel te veel ] waar die gasten meer dan welkom zijn. Dus wat let ze. Misschien zo'n berichtje als gisteren, man bekeerd tot de islam drinkt alcohol en word afgeranseld. Zou die ook nog meer islam nodig hebben ?

grappert | 19-07-11 | 18:11

Had hij wel een vergunning voor dat mes? Of is het weer een ICT faal?

Der Walzenmueller | 19-07-11 | 18:06

PimDePratendePinquin. 17.57

HUMOR

Indoneesje 18.01.

Vooral die laatste zin..... niks aan toe te voegen.

grappert | 19-07-11 | 18:06

vraagstaart | 19-07-11 | 16:37 | + 0 -: Ga er maar niet vanuit beste kerel. Die lui zijn zo onder de indruk van hun nieuwe 'cultuur' dat ze zich er volledig in laten opgaan. Dan krijg je dus zo'n gevalletje zoals die verkrachte Journaliste in Afghanistan. 'Ja maar de Taliban waren wel zeer aardig tegen me'.
.
Lieden als Blok en Von Jole zijn zo vol van zichzelf dat zij op den duur pedofilie, kinderverkrachting, homo vervolging of steniging zo weten te brengen dat ze er respect voor gaan krijgen. Want dat is uiteindelijk hun cultuur en daar moeten we nu eenmaal respect en begrip voor hebben. Het zou je dan ook niet moeten verbazen dat men bekeerd en nog radicaler terug kom van zo'n ervaring.

Indoneesje | 19-07-11 | 18:01

Nagemaakte Gek | 19-07-11 | 17:23

het is hier geen Joop.nl waar je 3 keer moet reageren voordat je reactie erdoor komt.

PimDePratendePinguin | 19-07-11 | 17:57

heb mijzelf zelfs taalkundig aangepast zie ik: multiple taalfeauten. How's that for internalising/

Fred Janssen | 19-07-11 | 17:29

@ Nagemaakte Gek.

Wat dacht he, 3 x is scheepsrecht ?

grappert | 19-07-11 | 17:28

"In het marokkaans te bidden.." hoe weet hij dat? Spreekt hij soms Marokkaans" en dan nog wat: alleen maar omdat zijn hand aan het mes vast zat toen hij stak wil nog niet zeggen dat hij dader is. Misschien ging dat "zielige slachtoffer" wel herhaaldelijk & heel irritant over de snede van het mesje dat hij toevallig even in zijn hand had. Schandelijke discriminatie van een hardwerkend en productief lid van de samenleving. Ik begrijp dat hij zelfs fysiek is aangevallen geweest. Heb goed geluisterd naar die aardige Marokkanse mevrouw www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/...

Fred Janssen | 19-07-11 | 17:27

@ nederhoor.
Bravo.
Het moet Allah naar mijn idee toch behoorlijk duizelen. Hoeveel mensen zullen er tegelijkertijd tot hem / haar bidden in meerdere talen. Houd dat maar eens uit elkaar. Lijkt me minimaal een HBO opleiding.

grappert | 19-07-11 | 17:27

-weggejorist-

Nagemaakte Gek | 19-07-11 | 17:23

-weggejorist-

Nagemaakte Gek | 19-07-11 | 17:23

Lulverhaal weer. Ruzie ging om een meisje, 2e slachtoffer werkt in het winkelcentrum en is er, met z'n domme kop en de ballen van een eindbaas, tussen gesprongen.

Goed dat je het doet, maar als iemand staat te steken had 'ie beter 1 van de 400 'houdt Nederland schoon' prullenbakken er op kunnen flikkeren. Toch?

Gewoon een ruzietje en omdat het in een winkelcentrum is staat het ineens op elke frontpage. De steekwoorden kloppen dus de media doet een dansje. Als je het over mensen hebt die dit land verpesten.

Nagemaakte Gek | 19-07-11 | 17:23

Laten we wel wezen, je zit met jezelf gigantisch in de knoop als je ook maar iets wilt lezen van joop.

grappert | 19-07-11 | 17:23

-weggejorist-

nedernoor | 19-07-11 | 17:20

grappert

Of de rest kletst gewoon uit hun nek...

nedernoor | 19-07-11 | 17:20

Ik weet al wat we hier missen.
Gedoogzones voor islamse prikkers en dat komt hier geheid ook : bermbom en bomgordelartiesten.
Want dat verwarde zomaarinsteken op de croud kan beter, getuige de ver gevorderde islamse toestanden elders in de wereld.
Tsja, jongens, we zitten hier met dezelfde imbecielen opgescheept en dat zullen we weten ook.

The eimer | 19-07-11 | 17:19

@Fratello | 19-07-11 | 16:33

Ik vond het al een hele uitdaging om geen wijzend vingertje erbij the sjoppen. Ik heb me ingehouden.

yamahaha | 19-07-11 | 17:17

Nogmaals, arabisch uit vele landen komt om aan te horen allemaal met elkaar sterk overeen. Het turks onderscheid zich hier opvallend in omdat die voor in de mond praten, de rest kletst achter uit hun strot vandaan.

grappert | 19-07-11 | 17:01

Stel je voor, iemand pleegt een aanslag in de naam van het kristendom??? dan staat alles in rep en roer.
dit is normaal, goed of slechte moslims bestaan dus niet!!

Grenswachter1 | 19-07-11 | 17:00

Het is Etos, niet Ethos.

WaitingLine | 19-07-11 | 16:56

En voor de verandering is het weer eens...
een stink Marokkaan.

Boutelander | 19-07-11 | 16:55

canis lupus | 19-07-11 | 16:47

Ik ook niet, maar mijn plempsels verkondigen tenminste the naked truth! Of bijna dan...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 16:50

vraagstaart | 19-07-11 | 16:37

Ken dit nog een beetje van vroeger, toen waren er ladingen studenten die spraken van een heilstaat die USSR heette en waar iedereen gelijk was, maar dat viel later even tegen zeg...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 16:49

En het idiote is dat minder dan een jaar geleden ook al iemand bij Rokade is neergestoken, ze waren het bloed nog aan het wegdweilen toen ik daar langs kwam lopen. Ook toen was Allicht Wolfsen weer totaal onzichtbaar.

dr.dunno® | 19-07-11 | 16:49

Michael Blok is absoluut géén geheelonthouder, integendeel.

canis lupus | 19-07-11 | 16:47

Merlot | 19-07-11 | 16:30

Mooie opsomming! Maar ik was al eerder tot de conclusie gekomen dat die man niet spoorde. Dit kun je met droge ogen toch niet verkondigen...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 16:47

De politie heeft een 26-jarige man aangehouden, zo meldde een woordvoerder. Hij is niet gewond.

Gelukkig maar......... tsss

marcel de arabier | 19-07-11 | 16:45

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 16:24
Ooit met mn boot eens moeten bunkeren in Jeddah.
Ik voelde me gegijzeld. 7 gewapende mannen in de accommodatie die 'contraband' zochten.
Alles wat ook maar een beetje huid vertoonde lag achter slot en grendel. Al het varkensvlees was al overboord gegaan.
We mochten ze niet aankijken.
Een van onze jongens dacht grappig te zijn en deze jurken te begroeten met een salaam.
Werd bijna meegenomen vanwege godslastering.
Vredelievend, tolerant.
En ik ben een paarse olifant.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 16:44

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 16:24 Ik heb 't gelezen. De man is overduidelijk nog nooit in een moslimland geweest.

Bij wijze van stage zouden ze al onze linkse toleranten maar eens individueel een weekje in een dorpje in bijvoorbeeld Sunda, Bima of Aceh moeten laten verblijven. Ook als ze na twee dagen al weg willen.

Ik ben dan erg benieuwd naar de nieuwe inzichten van Blok, als-ie nog leeft natuurlijk.

vraagstaart | 19-07-11 | 16:37

Tsja Blokker is natuurlijk ook wel een haattempel van kafirs natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 19-07-11 | 16:34

yamahaha | 19-07-11 | 15:48

Wat heeft die van Jolo een vrouwenvingertjes.. IK eerder van die dikke ,graaiende en zelfverrijkende, worstenvingertjes verwacht..

Fratello | 19-07-11 | 16:33

DeJoop.
Altijd als je denkt: naiever, dommer en blinder kán gewoon niet, dan overtreft Jolo's Joopensite vol ideologische dwazen zichzelf weer.

In de categorie hoe - krijg - je - het - uit - je - bek:

"De spoken van racisme en oorlogszucht blijven overal de kop op steken, terwijl moslimlanden relatief vaak voorbeelden zijn van raciale tolerantie en vredelievendheid".

- Turkije: voert oorlog tegen Koerden, vervolgt Armeniers, onderdrukt kerken, christelijke en joodse mensen verlaten Turkije massal sinds het regime van islamist Erdogan een oogje dichtknijpt als ze vervolgd worden.
- Libanon: een terreurorganisatie met Iraanse banden is er de baas en voert een zenuwoorloig tegen Israel.
- Sudan, ook erg vredig en tolerant, vraag maar aan christenen en Darfurianen.
- Afghanistan en Pakistan, met de vredelievende en tolerante Taliban als beste burgers die je je kunt bedenken.
- Iran, wat een heilstaat is het toch. Die vrolijke kraanwagentjes met bungelende poppen eraan ---o wacht, dat zijn échte lijken.
- Indonesie: wat hoor je de laatste tijd toch weinig meer over "Indonesie heeft een zeer verlichte vorm van islam"--- jemaah islamiyaaaaaah!
- Somalie: voortreffelijk georganiseerd islamitisch land, toonbeeld van vredelievendheid en tolerantie. Erg ndernemende bevolking: Pirates of the Arabian.
- Saoedi Arabie, waar al die in Sudan buitgemaakte christelijke slaafjes dus naar toe gingen.
- Egypte: de Kopten kunnen er meepraten van al die islamitische tolerantie en vredigheid.
- Libie: Kolonel Kameraad Khadaffi, al 40 jaar hoeder van de tolerantie en de vrede!
- Syrie: idem dito als Libie maar dan met Kameraad Assad!
- Algerije: in 10 jaar 400.000 vrome moslims door de nóg vromere moslims van het GIA vermoord.
- Nigeria: moslims voeren al 20 jaar een erg vredige en tolerante oorlog tegen hun christelijke landgenoten!
- Ivoorkust: het nieuwe moslimbewind is recentelijk, met behulp van de VN, een zuivering begonnen: christenen worden onderdrukt/uitgeroeid, zodat het land eindelijk vol vrede en tolerantie kan zijn!

**OMG**
Ik begrijp echt niet hoe iemand dat allemaal kan wegredeneren!
Hoe gek moet je wezen om overtuigd multiculti-socialist te kunnen zijn?

Merlot | 19-07-11 | 16:30

Zwart-wit, links-rechts WTF is er mis met relativeren en een gezonde doses zelfbeheersing?! Gun de mensen hun religie en sluit de rest van het tuig op. Veel meer hebben ze niet namelijk.

Rikketiktik | 19-07-11 | 16:26

@vraagstaart | 19-07-11 | 16:06
Ik moest meteen aan jou denken, ja, bij het lezen van dat wanstaltig stuk van die Blokhoofd.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 16:24

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:17
Niet helemaal; Brunei schijnt nogal eens geld door te sluizen naar haatbaardhaarden.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 16:22

@Pierre de la Cloche | 19-07-11 | 16:19

Ik dacht dat hijzelf het kotsbakje was?

yamahaha | 19-07-11 | 16:20

Hoezo? islam is vrede.
Wie levert er een kotsbakje bij Michael Blok?

Pierre de la Cloche | 19-07-11 | 16:19

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:18

Ik zou zeggen, dat zou zo maar kunnen!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 16:19

Je hoeft jouw situatie niet uit te leggen maar ik heb in de praktijk ook vaak met dat soort landen te maken en ik kan je zeggen dat ze je zakelijk gezien met een glimlach failliet willen laten gaan, op voorwaarde dat zij er dan beter van zijn geworden...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 16:18

Michael | 19-07-11 | 16:14 |
Blok?

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:18

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 16:11
NoMinister | 19-07-11 | 16:11

Weer wat geleerd! Dank! Ergo, een vredig moslim land bestaat niet en Brunei is de uitzondering die de regel bevestigd?

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:17

Davidson | 19-07-11 | 16:12 |

Georganiseerde religie en vrede staan al sinds het ontstaan ervan op gespannen voet met elkaar.

Rijn | 19-07-11 | 16:15

*een gebrek aan welvaart.

Michael | 19-07-11 | 16:15

@Creaguurder
In Afrika worden er dagelijks Moslims afgeslacht door Christenen. Alle religie brengen nare dingen met zich mee wanneer men geremd wordt door welvaart.

Michael | 19-07-11 | 16:14

Krijgen we nu ook gespeculeer over de partij waar deze dorpsgek op stemt?!

Eelko76 | 19-07-11 | 16:13

@NoMinister | 19-07-11 | 16:11

aka "Joop"

yamahaha | 19-07-11 | 16:13

Creaguurder | 19-07-11 | 16:11 |

En de Koerden niet te vergeten... Islam en vrede bestaat niet.

Davidson | 19-07-11 | 16:12

@NoMinister | 19-07-11 | 16:11

Turkije = Censuurland

yamahaha | 19-07-11 | 16:12

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:08

Turkije? LOL!

NoMinister | 19-07-11 | 16:11

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:08
Brunei. Maar dat kan je in een uurtje of 4 wel doorfietsen. Ben trouwens niet met je eens dat Singapore een muzelmannenland is, Singapore is een werkende multicul samenleving. Al is het dan eigenlijk een dictatuur.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 16:11

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:08

In Turkije zijn dit jaar maar 46 Christenen op straat doodgeslagen, voor de rest is het een heel vredelievend land hoor.... Nee ik geloof niet dat er "rustige, vredelievende, oorlogvrije, moslim landen" zijn en ook nooit kunnen zijn.

Creaguurder | 19-07-11 | 16:11

Wordt de familie van Michael Blok soms gegijzeld? Misschien dat hij gedwongen wordt om zoiets op te pennen?

Ik kom buiten Singapore en Turkije eigenlijk niet op "rustige, vredelievende, oorlogvrije, moslim landen". Zijn er meer?

datzouzomaarkunnen | 19-07-11 | 16:08

grappert | 19-07-11 | 15:57 |
"Wat is het toppunt van racisme?
Een brandende Marokkaan bij een Turk naar binnen gooien..."

thorrie | 19-07-11 | 16:07

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:25 Sorry, ik lees 'm nu pas. Maar de leugen dat "moslimlanden voorbeelden zijn van raciale tolerantie en vredelievendheid" kan ik inmiddels uit eigen ervaring riant ontkrachten. Zoals je weet.

vraagstaart | 19-07-11 | 16:06

@Davidson | 19-07-11 | 16:04

Wellicht was het die vriend van Nadia, het schijnt dat die heel goed accenten kan doen.

yamahaha | 19-07-11 | 16:06

Die Blok is echt knetterdeknetter. Als ik die in een winkelcentrum zou tegenkomen, zou ik had wegrennen. En buiten een winkelcentrum trouwens ook.

Die man sprokkelt gewoon wat diverse info bij elkaar om de Islam positief te beschouwen, iets dat volgens hem goed is omdat moslims blijvertjes zijn. Zoals gebruikelijk wordt nergens vermeld waarom dit logica zou zijn. Een dogma dus, een gelovige waardig.

Zo beschouwd kunnen we het incident, althans: de steekpartij, ook positief zien.

BLOK-mode aan:

Zo schijnt een regelmatige checkup de kans op overlijden te verminderen en door deze actie worden tenminste 2 mensen volledig onderzocht in het ziekenhuis. Hoe nuttig kan een Marokkaans biddende man zijn? ZO nuttig dus. Hulde.

Wellicht gaan ze door de schade eerder dood, maar dat is gunstig want oude mensen kosten geld. De bijkans onzedelijke discussie over de kosten van 'allochtonen', waar we deze Marokkaans biddende man gemakshalve maar even bij rekenen (hoewel het een uitzondering kan zijn, eerlijk is eerlijk, misschien is het een Marokkaans-studerende 12e generatie Tukker die het tentamen 'bidteksten' uit het hoofd probeert te leren). Maar wat is deze vermoedelijke allochtoon nuttig! Als dit geen geld oplevert, dan weet ik het niet meer. De VVD kan blij zijn en de PVV dient zich te schamen (sowieso, dogma, NoMi).

Deze Marokkaans sprekende man probeert in contact te komen met andere stromingen in de maatschappij. Hulde! Pas als er een mes tussen hun ribben wordt gestoken zijn autochtonen bereid te met afdoende ontzag op zulk een initiatief te reageren. Autochtonen zorgen voor een tweespalt in de samenleving met dit gedrag. Daarbij vergeleken is het steken met en mes, incidenteel, een middel dat een veel groter doel dient.

BLOK-mode uit.

Het maakt wellicht niet uit of het een Marokkaan is, want voor de wet is iedereen gelijk. Voor wetgeving die terugzenden mogelijk maakt, die een paspoort afpakken faciliteert en/of die minder mensen waarvan we relatief veel van dit soort gedrag verwachten doet toelaten, is het echter broodnodige info.

En ook in het dagelijkse leven. Dan weet je wat voor soort mensen je moet mijden als de pest, tenzij je levensmoe bent en/of knettergek. Of een linkse gelovige. Want daar waar geloof begint, eindigt het kritisch denkvermogen en objectief onderscheid is dan het eerste slachtoffer...

NoMinister | 19-07-11 | 16:05

Het is Bilderberg, ze laten gewoon steeds meer misdadigers en moordenaars op het volk los, zodat het volk hun privacy volledig zal opgeven in ruil voor wat meer schijnveiligeheid.

De oorzaak zal nooit aangepakt worden, de gevolgen al helemaal niet.
Dus burgers, sidder en beef maar en krijg de pip, geef je geld en je vrijheid en dan heel misschien zal justitie eens geen moordenaars rond laten lopen of meervoudige pedo's vrijlaten en TBS-ers met verlof sturen.

Vraag maar aan de waxinelichtgooier!
Als ik vd. week ook niet meer creaguur, dan weet u waarom. De waarheid mag niet in NL.

Creaguurder | 19-07-11 | 16:05

@King of controversy | 19-07-11 | 15:55 |

''Spreekt die getuige Marokkaans? of was het een Semitische taal die ze niet kende, en omdat meneer er donker uit zag, moest het wel Marokkaans zijn.
En stond hij te bidden? Moslims zitten/liggen. Joden staan (klaagmuur).
Op basis van deze getuigeverklaringen kun je dus even aannemelijk maken dat de dader een Jood was in plaats van een Marokkaan.''

Op basis van het aanhoren van de taal en het signalement kwamen de getuigen tot hun verklaring. Wat u hierboven insinueert, wat daar ging mijn eerste reactie over, is precies wat mij stoorde en waar ik verder op doelde. Jouw daaropvolgende reactie ben je vergeten zeker... ''En het lijkt jou wel aannemelijk dat als een moslim een gewichtige daad gaat plegen, wat zo'n Allahactie toch is, dat hij dan vooraf een versje op zegt ipv van even flink te bidden?''

Nuff said. De lengte kan als storend ervaren worden.

Davidson | 19-07-11 | 16:04

Normaal brush ik modellen op, maar ja, soms moet je werken met wat je hebt en er het beste van maken.

yamahaha | 19-07-11 | 16:04

Koc = out
Even naar de slechte gebitten show kijken.

King of controversy | 19-07-11 | 16:03

Denk dat het gewoon een verwarde medewerker van een opiniepeilingbureau was, die steekproef iets te letterlijk nam.
Nee hoor. Denk ik niet. Denk eigenlijk heel wat anders. Maar m'n bruine hemd zit nog in de was, dus kan ik het niet hardop zeggen.
*fluistert dat het een doorgeflipte haatbaard was*

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 16:02

@grappert | 19-07-11 | 15:57
En hoe zit dat dan met het verschil tussen het Marokkaans en het Tunesisch, Egyptisch, Libisch of een andere Arabische semitische taal?

King of controversy | 19-07-11 | 16:00

@thorrie @DaVinciZonderCode > Dank! Mijn motto is: als je iets start maak je het ook af. Half werk heb ik een broertje deaud aan.

yamahaha | 19-07-11 | 15:58

Het verschil tussen turks en marrokkaans is overduidelijk te horen.
Turken praten vooraan in hun mond, en het zijn net wespen. bbbbzzzzzzz, marrokkanen ''praten'' van uit hun strot en lijken steeds te stikken.

grappert | 19-07-11 | 15:57

@Davidson | 19-07-11 | 15:45
Kijk, nou geef je argumenten, moet je opletten wat er nu gebeurt.
Ten eerste lees je mijn punt verkeerd: Ik zeg niet dat het geen Marokkaan is geweest. Ik zeg dat het op basis van de ooggetuigenverklaringen onmogelijk is om een conclusie te trekken over de afkomst van de dader. En als voorbeeld toon ik aan dat het evengoed een Jood of Chinees kan zijn geweest in plaats van een Marokkaan.
Als gevolgtrekking daarvan, iedereen die de voorbarige conclusie trekt dat het alleen maar een Marokkaan geweest kan zijn trekt die conclusie op basis van onderbuikgevoelens.

Wat jij daarover verder zegt, dat Moslims ook wel eens staand bidden, doet dan niet ter zake. Als je kon aantonen dat moslims de enigen zijn die staand bidden, had je een punt, maar nu niet. Nu doe je slechts een wanhopige poging om je eigen verwrongen wereldbeeld in de werkelijkheid te proppen.

King of controversy | 19-07-11 | 15:55

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:45 | + 0 -

Dan kan ik in ieder geval met trots zeggen dat ik er al was voor het 'in' was om een Reaguurder te zijn...

crocker | 19-07-11 | 15:54

yamahaha | 19-07-11 | 15:48 |
Kudt ik wou +1 geven maar drukte het verkeerde knoppie.
voor alle duidelijkheid:

+ 100 !!!

thorrie | 19-07-11 | 15:54

john-m | 19-07-11 | 15:42 |

Dat is inderdaad ronduit belachelijk. Veel jongeren hebben hele woorden uit het Arabisch en Turks overgenomen en daarbij vormen religieuze uitspraken geen uitzondering. Een autochtone jongen die te pas en te onpas 'Wollah' zegt bijvoorbeeld. Wij zijn ermee opgegroeid dus je hoort het verschil wel na een verloop van tijd. Dus argumenten dat het knap is dat omstanders het verschil horen of de taal kunnen definiëren is onzin.

Davidson | 19-07-11 | 15:53

yamahaha | 19-07-11 | 15:48
I recognise the hand of an artist. Hulde voor uw vermakelijke bijdrage.

Neveneffecten; Misselijkheid,braken, facepalms en plaatsvervangende schaamte.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:52

Niks aan de hand, wen er maar aan. Bukken voor primitiviteit!

Antitheïst | 19-07-11 | 15:50

Ah ja - die eigenaardige moordpartijen die helemaal niets met de haatverzen in de koran te maken hebben.. Het Sudden Jihad syndrome; als je googelt is de lijst eindeloos, maar voor de boven-ons-gestelden in het westen zijn dat kennelijk de aanvaardbare risico's van een multicultureel verrijkte maatschappij
Niet zo zeuren moet - waar gehakt wordt vallen spaanders, en voor een smakelijk ommeletje moet je krachtig klutsen

J. van Gaal8771 | 19-07-11 | 15:50

King of controversy | 19-07-11 | 15:39 |

Een valide punt. Jij bent echt een zelfvoldane jankerd. Kerel, als jij gelijk begint met ''gezien jouw nick'' en ''krulletjes en bleke wangen'' maak je geen punt maar ben je gewoon een ontzettende sukkel. Insinueer maar raak. Een Marokkaan is makkelijk herkenbaar, maar een religieuze Jood helemaal natuurlijk. Jouw punt is alleen dat hij geen moslim kan zijn geweest omdat hij staand stond te bidden volgens omstanders... Ik zeg dat zoiets bij zelfmoordterroristen, en die zijn nou eenmaal vaak tot altijd aan de Islam gerelateerd, niet gebruikelijk is.

Davidson | 19-07-11 | 15:45

mocroflavour | 19-07-11 | 15:38 |
We are all worms. But I do believe I am a glowworm.
-- Winston Churchill

;-)

thorrie | 19-07-11 | 15:45

crocker | 19-07-11 | 15:42
't Gaat wel een keertje over. Stug volhouden.
Trouwens weer helemaal hot, Zwitsal zijn, na de Televaaginvasie van gisteren.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:45

@seven | 19-07-11 | 15:40
Je begrijpt toch wel dat als ik hier in het openbaar het belastinggeld van andere reaguurders ga lopen vergokken, de hel helemaal los barst. ;)

King of controversy | 19-07-11 | 15:44

mocroflavour | 19-07-11 | 15:38
Ja, und?
Ik ben fervent aanhanger van het Vliegend Spaghetti-monster.
Ik ben het roerend met Churchill eens.
Uw argument is derhalve ook nogal zwakjes.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:43

Die pet, die het allemaal uit de doeken doet. "Hij ging Marokkaans bidden" ah baantje in een winkel én islam deskundige daarnaast? right. Ooggetuigen, op SBS6, (of uberhaupt op televee) ga ik niet serieus nemen.

Wat betreft islam en (on)vredelievendheid;
-Dit wordt met alle gemak aangehaald als DE reden van de bidder zijn acties, maar daar is (nog) niks van bekend(gemaakt)
- IMHO zijn geen één van de 3 grote religies (islam, christendom en jodendom) puur vredelievend.

Rijn | 19-07-11 | 15:43

@ Davidson | 19-07-11 | 15:36 |

uw reaguursel zette mij aan het denken, want u heeft nog gelijk ook, dat veel van ons het verschil horen tussen turks en arabisch is ronduit belachelijk.
ik weet niet wat me nou meer zorgen baart
het feit dat zij weigeren onze taal te spreken
of het feit dat wij hun taal hebben aangeleerd.

john-m | 19-07-11 | 15:42

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:39 | + 0 -

Ach ja die krul.. Ik was hem zowaar alweer vergeten... Bedankt voor de herinnering... *snif*...

crocker | 19-07-11 | 15:42

Bakito | 19-07-11 | 15:36 | + 0 -

Dus na al je mooie praat over integratie en misleiding en verdraaing van feiten op GS zet je nu zelf allochtonen neer als dom? U bent vol tegenstrijdigheden... En wat betreft dat niet hoever kiezen u zult stemmen neem ik aan? Na uw opmerking ga ik er maar even van uit dat u dan midden stemt? Dat betekent voor mij dat u van twee walletjes eet zeg maar. Heeft rechts gelijk staat u aan die kant, heeft links gelijk dan verschuift u weer, dan kunt u ook nooit fout zitten. Dan vind ik dat u gewoon niet durft te kiezen...

crocker | 19-07-11 | 15:40

@seven | 19-07-11 | 15:32

Ik wed sowieso niet, nooit en al helemaal niet op het leed van anderen.

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 15:40

King of controversy | 19-07-11 | 15:33
Goed, jij zet jij geld maar op een chinees als dader, zet ik in op een moslim. Beide zijn met dik 1miljard, maar ik schat mijn winkansen hoger in.
*Put your money where yout mouth is* ;)

seven | 19-07-11 | 15:40

@Davidson | 19-07-11 | 15:33
Wat ik begrijp is dat ik een valide punt maak, jij daar moeite mee hebt en begint te schelden. En nu ga je miepen. Wat had je dan gedacht?

King of controversy | 19-07-11 | 15:39

crocker | 19-07-11 | 15:34
Uw zwitsal babykrul.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:39

"insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live"

Waarom moet ik nou meteen aan Blackberries denken?

thorrie | 19-07-11 | 15:39

Bakito | 19-07-11 | 15:36 |

Niet hoeft in plaats van niet mag... Ja, dat heet linkse logica!

Davidson | 19-07-11 | 15:38

thorrie | 19-07-11 | 15:33 | + 0 -

Zelfs voor geenstijl standaarden is dit een domme reactie.
Je gaat W.Churchill quoten die een fanatiek christen was.

mocroflavour | 19-07-11 | 15:38

@ Biff Eagleburger | 19-07-11 |

comments van mensen die zeggen erbij te zijn geweest kan men grotendeels voor waar aannemen lijkt mij.

john-m | 19-07-11 | 15:36

@crocker | 19-07-11 | 15:32
Nee. Dat noemen ze ook vrijheid: dat je niet hoeft te kiezen. Jij snapt er werkelijk niks van. Ik ken iig genoeg slimmere allochtonen dan jou.

Bakito | 19-07-11 | 15:36

@mocroflavour | 19-07-11 | 15:31 |

Jeetje, met al de Turken en Marokkanen om je heen hoor je op een gegeven moment het verschil echt wel...
Zo bijzonder is dat niet. In combinatie met een signalement, lijkt me dat nogal duidelijk.

Davidson | 19-07-11 | 15:36

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:26 | + 0 -

Met mijn mooie lok?...

crocker | 19-07-11 | 15:34

Ik mag dan wel niet op Joop reaguuren maar ik zou daar graag het stukje van W.Churchill over de islam willen plempen :-)

"How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries!
Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia
in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many
countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods
of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet
rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the
next of its dignity and sanctity.

The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as
his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must
delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased
to be a great power among men. Individual Moslems may show splendid
qualities - but the influence of the religion paralyses the social
development of those who follow it. No stronger retrograde force exists
in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and
proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa,
raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity
is sheltered in the strong arms of science, the science against which it
had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell
the civilization of ancient Rome."

-Sir Winston Churchill (The River War, first edition, Vol. II, pages
248-50 (London: Longmans, Green & Co., 1899).

thorrie | 19-07-11 | 15:33

@King of controversy | 19-07-11 | 15:30 |

Begrijp je het allemaal niet meer? Weer eens moeite met begrijpend lezen... Quelle surprise. Ik krulletjes en bleke wangetjes... Man, man, man raad maar raak ja! Ik waag me daar niet aan.

Davidson | 19-07-11 | 15:33

@seven | 19-07-11 | 15:27
Ja, dus? Van Mohammed weten we veel meer dan van deze dader. En ik zeg dat op basis van wat we nu weten je niet kunt zeggen of het een moslim was of een Chinees.

King of controversy | 19-07-11 | 15:33

Bakito | 19-07-11 | 15:25 | + -1 -

Ah u durft dus niet te kiezen? Vanwege de haatbaarden of de extremisten van links?

crocker | 19-07-11 | 15:32

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 15:28
Als een bookmaker een bid zou moeten uitgeven stond de price al op 10:1. Toegepaste statistiek. Wedden dat het een moslim was? ;)

seven | 19-07-11 | 15:32

De ooggetuigen verdienen een lintje.
1) Ze verstaan Marokkaans. (waarschijnlijk ook het verschil tussen berbers en Arabisch

mocroflavour | 19-07-11 | 15:31

@Davidson | 19-07-11 | 15:26
en wat voor nut heeft het nou om over zelfmoord terroristen in het algemeen te beginnen, als we het over een specifiek geval hebben? Die logica is zo krom als de pijpekrullen langs je bleke wangetjes.

King of controversy | 19-07-11 | 15:30

King of controversy | 19-07-11 | 15:23

Laatste keer, daarna los ik me op in lucht! Die Islamitische landen hebben toch ook universiteiten met hoogleraren, of ben ik nu gek?

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:30

@seven | 19-07-11 | 15:07

Of het was de voorzitter van Niburu. Feit is dat we eigenlijk geen reet weten over de afkomst, behalve iemand bij SBS en de comments van de ooggetuigen onder het stuk van RTV Utrecht.

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 15:28

@King of controversy
Mohammed Bouyeri (de moordenaar van Theo van Gogh) prevelde ook een gebedje, gebruikte oa ook een mes, maar rolde ook niet zijn bidkleedje uit.
Bouyeri (moslim) handelde naar eigen zeggen wel uit geloofsovertuiging.

seven | 19-07-11 | 15:27

King of controversy | 19-07-11 | 15:20 |

Ik had over zelfmoordterroristen over het algemeen, of ben jij soms een expert op het gebied van het geldend protocol voor zelfmoordterroristen voor ze tot hun daad overgaan? Ik dacht het niet.

''ik snap trouwens gezien je nick dat jij zeker weet dat het absoluut onmogelijk is dat het een joodje is geweest.''

Inderdaad, die doen zulke dingen over het algemeen niet.
Wat een zielige, lage opmerking trouwens. Wat weet jij nou? Probeert ie hier een beetje het heldere, correcte licht te laten schijnen... Lutser!

Davidson | 19-07-11 | 15:26

crocker | 19-07-11 | 15:23
Nee lieverd, met je mooie lok. Da's Bakito.
Die probeert in z'n vrije tijd David de Kabouter in z'n kookpot te stoppen.
Ook is hij ambidextreus aangezien hij opponeerbare duimen moet missen.

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:26

Moslimlanden zijn vredelievend . Behalve als je vrouw, ongelovig of andersgelovig bent ja.

Le Roi | 19-07-11 | 15:25

@crocker | 19-07-11 | 15:23
Nee. Ik vind zowel de linkse als de rechtse eenzijdigheid hier even dom.

Bakito | 19-07-11 | 15:25

@becool1 | 19-07-11 | 15:16

Ik heb wel eens een moslim zien bidden, maar dan toch echt altijd zonder mes in de hand heur! Dát kan het dus niet zijn.

Ik gok op een gekkie. En hoop maar dat ik gelijk krijg.

Reinaert | 19-07-11 | 15:24

Bakito | 19-07-11 | 15:16 | + -1 -

Het geploeter en geworstel met de realiteit? En u zegt dat wij daar hier problemen mee hebben? U hebt het stukje op Joop.nl niet gelezen of wel? Voor zover ik begrijp uit uw vele reaguursels bent u er ook eentje van de linkse zijde...?

crocker | 19-07-11 | 15:23

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:20
Sterke comeback. Een verzuchting in plaats van feiten en argumenten.
nou ja, het werkte ook voor Galileo. Dei gaf ook geen argumenten, maar verzuchtte ook iets van "en toch beweegt ze", en toen gaf de wereld hem volledig gelijk.

King of controversy | 19-07-11 | 15:23

Dat winkelcentrum is ook 1 grote moskee .

Eurotokkie | 19-07-11 | 15:23

Misschien dit gebed gebeden ?

Kan god het kwaad niet tegengaan, dan is hij niet almachtig.
Kan hij het wel maar wil hij het niet, dan is hij kwaadaardig.
Kan en wil god het kwaad wel tegengaan, hoe kan het kwaad dan bestaan ?

grappert | 19-07-11 | 15:22

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:51

Er staat niet vermeld wat voor 'n mes het was.. Dus ja, het kan een aardappelschilmesje zijn geweets, maar ik denk niet dat je daar iemand zo mee kunt verwonden dat die persoon in levensgevaar verkeert.

Dus de vraag is, wat zou jij doen als je iemand met een stiletto of groter ergens op een bankje ziet zitten in een winkelcentrum?
Hoeveel beveiliging is er ueberhaupt aanwezig in een willekeurig winkelcentrum? (Bij mij in de buurt in ieder geval geen enkele)

Fratello | 19-07-11 | 15:21

King of controversy | 19-07-11 | 15:17

Jij kunt zo bij Joop aan de slag...
*zucht diep*

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:20

@Davidson | 19-07-11 | 15:16
We hebben het over Utrecht, niet over Jeruzalem...
En zie verder Koc [15:12].

ik snap trouwens gezien je nick dat jij zeker weet dat het absoluut onmogelijk is dat het een joodje is geweest.

King of controversy | 19-07-11 | 15:20

jeanmondo | 19-07-11 | 15:11

Ja, die westerse wereld met dat kapitalisme is toch vreselijk. Waarom gaat hij niet in een Islamitische heilstaat wonen, bijvoorbeeld Syrië? Of Egypte, is het ook altijd veel beter weer dan hier!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:17

Maar islam is toch vrede volgens de PvdA?!??

fietskettingslot | 19-07-11 | 15:17

@King of controversy | 19-07-11 | 15:13

Neuh. En wel omdat:

(1) In dit land vrijwel niemand met een mes op zak loopt;
(2) In dit land vrijwel niemand bidt op straat;
(3) In dit land vrijwel niemand mensen lekprikt.

Dus het valt nog wel mee qua aantal verdachten.

Reinaert | 19-07-11 | 15:17

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:51
Ik wilde maar zeggen dat afkomst niet de enige bepalende factor is bij het vergaren van Nobelprijzen. Soms heeft een cultuur er ook mee te maken. En 400 jaar lang gekoloniseerd zijn en getraind worden om olie op te pompen en verder niet, helpt natuurlijk niet echt bij het vergaren van Nobelprijzen.
Je statistiek is misleidend en gaat uit van een ronkend racistisch oogmerk, namelijk dat intelligentie afhankelijk is van je etnische achtergrond. Waarmee je dus stelt dat het ene volk beter is dan het andere.

King of controversy | 19-07-11 | 15:17

@crocker | 19-07-11 | 15:15
Omdat ik het leuk vind het geworstel en geploeter met de realiteit van anderen te zien. Goed voor mijn zelfbeeld.

Bakito | 19-07-11 | 15:16

Deze dader was gewoon pissig omdat hij deelnam aan de laatste Elfstedentocht en bij het kluunen bij Bartlehiem verkeerd was afgerslagen en in Betlehem was terechtgekomen.
De schuld ligt dus bij het Elfstedentocht clubje.
Zo, Joop ook weer tevreden.

Sjeng de helle | 19-07-11 | 15:16

@King of controversy | 19-07-11 | 15:06

Denk jij nou echt dat een zelfmoordterrorist ruimschoots de tijd heeft om richting Mekka op z'n knieën te gaan? In Jeruzalem of Mumbai bijvoorbeeld... Doe ff normaal.
Wat u hierboven insinueert, dat het net zo goed een religieuze Jood kon zijn, is ronduit bizar.

Davidson | 19-07-11 | 15:16

Bidden met een mes in de hand?

Dan mot je toch wel een héél raar geloof aanhangen!
Reinaert | 19-07-11 | 14:19 | + 1 -

dat is islam toch

becool1 | 19-07-11 | 15:16

Bakito | 19-07-11 | 15:11

Waarom komt u hier nog? Ik hoor u alleen maar mekkeren, en dan het liefst richting Mekka...

crocker | 19-07-11 | 15:15

King of controversy | 19-07-11 | 15:03

*zwaait vriendelijk terug*

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:14

@Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:57
Fantastisch, je hebt zojuist half Nederland verdacht gemaakt...

King of controversy | 19-07-11 | 15:13

Michael "Ik-heb-een-Blok-beton-voor-mijn-hoofd".

Bergamo | 19-07-11 | 15:13

@spanarchist | 19-07-11 | 15:09
Neenee, ik wilde alleen aantonen dat het mogelijk is om op basis van dezelfde ooggetuigeverkaringen tot een geheel andere conclusie te komen dan de meeste reaguurders.

Mensen die dus op basis van deze verklaringen gaan roepen dat het een moslim moet zijn geweest, hebben die conclusie getrokken op basis van hun vooroordeel ipv op feiten.

King of controversy | 19-07-11 | 15:12

Lekker belangrijk wat de dader voor hobby's had. Tenzij je een bekrompen ramptoerist bent natuurlijk, die het voor zijn wereldbeeld nodig acht de dader in een al dan niet moslimhokje te plaatsen. Zielig volk.

Bakito | 19-07-11 | 15:11

Allemachtig, die Michael Blok, bestaat die man echt?! Of is het een grote trol?
Met een beetje geluk zie ik hem zichzelf nog wel eens, als klapstuk op zijn briljante filosofische gedachtegang, van een hoge rots afgooien omdat hij zijn westerse afkomst en de daarbij behorende zelfhaat niet langer verkroppen kan.

jeanmondo | 19-07-11 | 15:11

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:02
Ja toch? Al het allemaal zo heerlijk is daar, waarom komen ze dan hier heen? Volgens Blok zal dat wel komen omdat het westen door en door slecht is en zichzelf ten koste van anderen verrijkt heeft, niet vanwege hard werken. Nou, er bestaat niet zoiets als de 'nobele wilde'.

Zzzzooooffff | 19-07-11 | 15:09

King of controversy | 19-07-11 | 14:58
Dus weer die Joden! Heeft Anja Meulenbelt toch gelijk.

spanarchist | 19-07-11 | 15:09

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:52
Hola. De ooggetuige is dan wel door HvNL geïnterviewd, maar dat maakt zo'n persoon nog geen vaste kijker of sensatiebelust type oid. Kan net zo goed een forensisch arts oid zijn die aan het winkelen is.

seven | 19-07-11 | 15:07

@Davidson | 19-07-11 | 15:02
En het lijkt jou wel aannemelijk dat als een moslim een gewichtige daad gaat plegen, wat zo'n Allahactie toch is, dat hij dan vooraf een versje op zegt ipv van even flink te bidden?

King of controversy | 19-07-11 | 15:06

Die Michael Blok is echt de weg kwijt, wat een idioot, om alleen de positieve zaken van een geloof te belichten.
De negatieve overwegen in (niet alleen) dit geloof nogal dik.
Alle opties zijn nog open, Joden staan ook met hun handen in een bidhouding, en het kan ook nog een autochtone reli-idioot of quasi oosterse achtvoudig pad bewa(a)ndelaar zijn.
Wel vind ik dat de Mo angst nogal overdreven proporties aan begint te nemen.

mothersfinest | 19-07-11 | 15:06

Michael Blok heeft het over geen overgewicht? Laat me niet lachen. Of de ninja's hebben helium ballonnen onder hun tafellaken of het is vrouwenvleesch. Ik gok het laatste. Ik weet niet of Michael Blok gelezen heeft over grootmogol Shah Jahan (opdrachtgever tot bouw Taj Mahal) maar zijn geschiedenis is alles behalve vredelievend te noemen. "En seksueel misbruik van minderjarigen komt niet vaak voor als er geen kerkelijke hiërarchie of koorknapen zijn" Ja hoor, want dan worden er geen pedofielen geboren of zo? Ik meende dat de eindbaas Mohammed zelf een lekker sappig meisje had van 14 lentetjes pril. En ook het leven van Mohammed zelf bestond uit liegen stelen en moorden. (en ja, ik heb de Koran gelezen en 'Het leven van Mohammed') Ik denk dat Michael Blok weer even terug in de schoolbanken of de realiteit moet!

Blote Bertus 2000 | 19-07-11 | 15:05

Het slachtoffer was niet verdoofd. Alles is dus gelukkig wel halal.

artie | 19-07-11 | 15:03

King of controversy | 19-07-11 | 15:00

Dan heeft Joris niets meer te doen...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:03

@Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:57
Luister vriend, Hoe kan het dat 150% van alle joodse mannen een scheiding aanvraagt en maar 10% van alle moslimmannen?
Nog meer bewijs dus.
*zwaait naar @eerstneukendanpraten 14.30*
*rustig wacht op de eerste die om een linkje gaat zeiken*

King of controversy | 19-07-11 | 15:03

Nog even op zoek naar iets als "Die Wilders" of "Racisme/Fascisme". Misschien nog iets met "gele ster" en "Hitler". Kost schijnbaar een beetje tijd, maar komt wel.

Kamervraag | 19-07-11 | 15:03

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:56

Hoppa. Ik heb je plempsel zelfs bijgeplust want je hebt gewoon gelijk. Nieuws is nieuws al past het niet in je eigen straatje. Maar dan wel consequent zijn natuurlijk.

Zoals ik al eerder betoogde: je hebt gekken en je hebt gekken. In soorten en maten dus. Meestal is het slimmer om even het verloop van dit soort zaken af te wachten en dan pas te oordelen dan meteen een hapklaar onderbuikbrokje te serveren.

Maar uiteindelijk geldt 'waarheid is waarheid', hoe onaangenaam die ook zijn moge. En daaraan ontsnap je trouwens toch niet, dat scheelt.

Reinaert | 19-07-11 | 15:03

Zzzzooooffff | 19-07-11 | 14:58

Iemand die op het stuk op Joop reageerde stelde heel gepast de vraag waarom er toch zo veel moslims in gammele bootjes naar landen onderweg zijn waar van die heidense honden wonen. Terwijl zij zelf toch uit een islamitische heilstaat komen, vol respect voor iedereen, welvaart en ga zeau maar door...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:02

Salaam; reagisten en islamisten,
Theeleutjes en azijnseikerTs,
koekje d'r bij of toch wat qat?
Mag dan wel van Allah, dat.
Rûcksichlos en onbezonnen de reis naar 't martelaarschap begonnen.
Zelfmoord 2.0, maar weet, tot ons verdriet,
het zal je toch niet lukken want schieten doen ze niet.
Z'n 72 maagden had ik hem wel gegund;
Koopvodschimmel rond de kaaklijn en een woestijndroge c*nt.
"Loopt u door? Niets aan de hand, dit was slechts een incident".
Hij was door Allah's stem bevangen, dus ontoereek'ningsvatbaar, dat is deze vent.
De doofpot lonkt uitnodigend, Aleid brouwt de thee,
Jolo geeft de ontvanger de schuld en Jobje doet niet mee.
Hulde aan ons vaderland, dat het toch nog bestaat;
Al is het dan wat wankel, zo zonder ruggegraat.
Tot slot nog, Henk en Ingrid, wen maar aan het gesis,
dan houden we nog even vol dat Islam vrede is.

Zo! En nou doorlopen! Jalla, jalla!

DaVinciZonderCode | 19-07-11 | 15:02

King of controversy | 19-07-11 | 14:58 |

Sherlock, hij kon ook staand een versje opgedreund hebben. Dat doet een Shahid wel vaker.

Davidson | 19-07-11 | 15:02

du Roi Soleil | 19-07-11 | 14:58
Hij was het andere slachtoffer, de man die nu uit het ziekenhuis is.

sjaakdeslinksesul | 19-07-11 | 15:01

@Hickup | 19-07-11 | 14:57
Hier kan ik me al aardig in vinden.

Het leek even alsof je de invloed van het religieus-culturele facet op de gedragingen van de mens ontkende. Gelukkig doe je dat niet.

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 15:01

scusi voor de dubbelpost
en ik kan niet eens m'n eigen posts NSB-en?

King of controversy | 19-07-11 | 15:00

mocroflavour | 19-07-11 | 14:56 |
Lukt je aardig, want dat bericht staat hier toch al een paar uur bij t nieuws.

zuurkool | 19-07-11 | 15:00

sjaakdeslinksesul | 19-07-11 | 14:38

Ja ongelooflijk, die man is echt van God/Allah/Krishna/... los!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 15:00

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:57

Een nick is maar een nick, please donot take it too seriously...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:58

Wat een gelul van die Michael Blok zeg. Alsof Europa niet de Griekse nalatenschap had bewaard. Die lag echter goed opgeborgen onder invloed van de katholieke kerk. Islam was toen nog niet zo radicaal. Europa echter heeft het juk van religieuze dominantie afgeworpen terwijl het midden oosten radicaal werd.
Dat die Blok nu lekker een blog heeft komt door westerse technologie, niet door islamitische.
Verder moet Blok maar eens kijken op www.thereligionofpeace.com
om te zien hoe fijn het wel niet is in moslimlanden of landen waar moslims zijn.

Zzzzooooffff | 19-07-11 | 14:58

@ Volgens een commenter op RTVUtrecht was het een marokkaan die tussenbeide kwam en de prikker overmeesterd heeft. Hulde voor die man dus.
En volgens mij moet Michael Blok de eerste persoon met het syndroom van Down zijn die een academische titel heeft gehaald. Ook hulde dus.
sjaakdeslinksesul | 19-07-11 | 14:38 | + 3 -
.
.
.
Ja, en de slachtoffers zijn waarschijnlijk ook Marokkaans. Dat krijg je als er meer Marokkanen dan Nederlanders in die wijk zitten.

du Roi Soleil | 19-07-11 | 14:58

-weggejorist-

King of controversy | 19-07-11 | 14:58

Tot nu toe vond ik De Speld altijd de leukste satirische stukjes hebben, maar sinds Joop die Michael Blok heeft, ben ik gaan twijfelen.

Prof. D.A.H. Vintik | 19-07-11 | 14:58

Mensen, zie ook eens de (23) reacties op het artikel. Er is er volgens mij niet één die het met de schrijverT eens is...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:58

@King of controversy | 19-07-11 | 14:53

Volgende een comment op RTV Utrecht was het iemand, die op de grond ging zitten en iets brabbelde over z'n vrouw en alleen zijn.

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:57

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:53

Ik denk dat er wat meer invloeden zijn dan alleen religie. Mijn punt is dat er in Nederland nogal gemakkelijk wordt gewezen op bijvoorbeeld het aandeel Marokkanen in de criminaliteit. Ik denk dat als je onderzoekt wat het opleidingsniveau van criminelen is of wat het opleidingsniveau van ouders van criminelen is, je weleens tot de conclusie zou kunnen komen dat er veel mensen met alleen lagere school in de criminaliteit terecht komen. En ja, er is een correlatie tussen Marokkanen en lage opleidingen. En daarna pas religie.

Hickup | 19-07-11 | 14:57

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:54
Zou kunnen kloppen.

Maar dan blijft nog wel het punt dat jij ze af en toe ook even moet laten praten.
Na het neuken dan wel maar toch.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:57

Out of topic. Gruwelijke moord op echtpaar in Middelburg gepleegd door blanke man
Hans- Joachim | 19-07-11 | 14:50 | + 1 -

Niet te hard roepen. We moeten dit soort berichten negeren.

mocroflavour | 19-07-11 | 14:56

Verdachte morgen weer vrij door gebrek aan bewijs :').

mannetje! | 19-07-11 | 14:56

Zomertijd: messentrekkende idioten en dhimmies.

Gootbalkoning | 19-07-11 | 14:55

Leuk inkijkje linkse denkwijze over moslims op joop. Wereld zou beter worden met meer islam? Moslims interesseren zich totaal niet voor het welzijn van andere landen/culturen. Kijk maar naar de bijdrage van de oliestaten als er weer ergens een ramp is gebeurd. Het enige wat hun voor ogen staat is in nog maar landen de islam de heersende macht te laten worden, met hoofdprio 1 israel.

je postbode | 19-07-11 | 14:55

Die Michael Blok is wel volkomen van de pot gerukt om te beweren dat de moderne westerse cultuur te danken zou zijn aan de arabieren met hun superieure islamitische beschaving. Dat sprookje van de griekse gedachten wereld die door deze arabieren zou zijn bewaard en doorgegeven is allang naar het rijk der fabelen verwezen. Voorzover er in de middeleeuwse arabische wereld geleerden van naam waren, waren dat perzen, koerden of joden.

Polletje Piekhaar | 19-07-11 | 14:55

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:52

Maar je hebt een punt, die dames krijgen nesteldrang als ze richting de 25-30 jaar gaan en dat is compleet hormonaal gestuurd, kunnen ze gewoon niets aan doen...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:54

Overigens:
"De dader kwam het winkelcentrum binnen, ging zitten met zijn mes in zijn handen, ging in het Marokkaans bidden en toen ging hij opeens steken. Tja.." en "We zagen de dader tussen de Blokker en de Ethos staan met zijn handjes in een soort bid houding."

Spreekt die getuige Marokkaans? of was het een Semitische taal die ze niet kende, en omdat meneer er donker uit zag, moest het wel Marokkaans zijn.
En stond hij te bidden? Moslims zitten/liggen. Joden staan (klaagmuur).
Op basis van deze getuigeverklaringen kun je dus even aannemelijk maken dat de dader een Jood was in plaats van een Marokkaan.

King of controversy | 19-07-11 | 14:53

@Hickup | 19-07-11 | 14:50
Jij denkt dat de eigenschappen van religies op geen enkele wijze of in geen enkele mate doorwerken op de volgers?

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:53

zovoklets | 19-07-11 | 14:40

Het was Mo!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:53

Eerlijk is eerlijk: gestoorde figuren heb je in iedere cultuur. Gods schepping is inderdaad niet bepaald perfect wat dat betreft.

En incidenten zijn dus ook niet te voorkomen, al doe je nog zo je best.

Maar mocht dit gevalletje prikmesserij per ongeluk wel religie-gerelateerd zijn hebben we er natuurlijk wel weer ééntje uit de speciale categorie bij. Religieus geweld is nogal on-Nederlands en daar moeten we trots op zijn ook. Eigenlijk hoop je dus maar op een 'gewone' gek.

Reinaert | 19-07-11 | 14:52

Ooggetuigen van Hart van Nederland komen op mij trouwens net zo betrouwbaar over als Ome Henk uit de televaagcomments. Ik wacht nog wel even met mijn oordeel.

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:52

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:51
Dat van die vrouwelijke CEO's snap ik nog wel.
Jij laat die gewoon niet praten.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:52

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:39 |

Inderdaad, incidenten. Binnen de gemeenschap, waar jij ogenschijnlijk ook deel van uitmaakt, is het schering en inslag... En maar naar een ander wijzen.

Davidson | 19-07-11 | 14:52

Beffklepper | 19-07-11 | 14:49

Het was dat wijf met die rollator, ik zweer je!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:51

@Fratello | 19-07-11 | 14:39
Misschien dachten ze wel dat hij een appel wou schillen.

Zou zo maar een excuus kunnen zijn.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:51

Heren, d'n Joop ligt gelukkig plat, zoveel roze woede zijn ze zelfs bij de Vara niet gewend. En terecht. 'k Heb reeds op het artikel van die compleet doorgedraaide consultant gereageerd. Met z'n 'islamitische landen kenmerken zich door vredelievendheid en raciale openheid', of woorden van gelijke strekking.

Anyhoo, Utrecht. Lijkt me geen kwal aaida, eerder een eenmansactie a la Karst, Tristan en Volkert (ja, ik geloof dat Volkert op eigen houtje opereerde).

Semolina Pilchard | 19-07-11 | 14:51

blok's kampblokhoofd verraadt hem als joops trol

hetluis | 19-07-11 | 14:51

King of controversy | 19-07-11 | 14:46

En hoe kan het dat van alle aan het Damrak genoteerde bedrijven een schijntje van de CEO's vrouwelijk zijn? Is toch niet zo moeilijk allemaal, toch? Maar dat van die Nobelprijzen vind ik anders wel behoorlijk indicatief over het niveau van de huidige wetenschap in beide kampen...

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:51

Dat stuk van Michael Blok op Joop.nl heeft hetzelfde gebrek als veel stukken hier op GS: toewijzen van eigenschappen van een godsdienst aan de volgers ervan. Het ontkent de individuele keuze van de mens, en andere factoren zoals opvoeding. Ik denk altijd dat veel criminele mensen een slechte opvoeding hebben gehad. Statistisch gezien zijn veel laag opgeleiden slechte opvoeders, en zijn veel allochtonen van de oudere generatie laag opgeleid. De link agressie (of wat voor gedrag dan ook) naar Moslim is te kort.

Hickup | 19-07-11 | 14:50

-weggejorist-

Hans- Joachim | 19-07-11 | 14:50

@vlaemsche steenkappe | 19-07-11 | 14:36
Hier kunnen ze zelfs in Vlaanderen niet om lachen.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:48

Dat kunnen we natuurlijk niet in Nederland gebruiken...
Stel je eens voor zeg dat het een aan de Islam gerelateerde steekpartij was. Dat artikel op Joop.nl is een verdekte oproep tot invoering van Sharia, en dat door een autochtone niet-moslim nog wel. Het is gewoon lachwekkend, al kan ik er eigenlijk ook wel om janken... Echt, ieder zijn mening maar dit gaat wel echt ver. Deze smerige dhimmi's zijn als het ware verantwoordelijk voor het verpesten, uit verdomde morele beweegredenen, van de toekomst van mijn ongeboren kinderen.

Davidson | 19-07-11 | 14:48

Reinaert | 19-07-11 | 14:43 |

Je hebt gelijk. Dat waren daden van bezinning.
-
Alors, ik ga weer verder met genieten van het kutweer op de Franse camping.

zovoklets | 19-07-11 | 14:47

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:34
Tja, bij Volkert, Tristan, Karsten, Sander V waren er geen topics hè.

Of was jij toen met vakantie?

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:47

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:30
Het "toeval" wil ook dat mannen veul meer van die dingen hebben gekregen van vrouwen. en er zijn net wat meer vrouwen dan mannen op deze aardkloot. Hoe kan dat toch?

King of controversy | 19-07-11 | 14:46

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:39
De islamistische medemenschen stapelen veul meer incidentjes, en sneller dan de westerlingen kunnen bijbenen.
www.thereligionofpeace.com/
Zijn ze toch ergens de besten is.

Fijnstoffer | 19-07-11 | 14:46

Fijn dat die idioot dit durft uit te kramen: we weten in ieder geval wie het is.

*alvast betonwagen naar zijn woning stuurt*

Voor de rest: zand erover.

drekzooi | 19-07-11 | 14:45

@eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:37
Maar dat was op voorspraak van Gretta.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:44

@zovoklets | 19-07-11 | 14:40

Die hoort ook al niet in dat rijtje thuis, net zo min als Volkert. Zowel Mo B. als Volkert hebben met voorbedachten rade gehandeld en die moet je dus ook vooral niet als gestoord wegzetten.

Reinaert | 19-07-11 | 14:43

@zovoklets | 19-07-11 | 14:40
Wilde ik net zeggen..

Mindy | 19-07-11 | 14:43

FreshClash | 19-07-11 | 14:41 |

gheghe

Je moet als foute Marokkaan heel wat doen om de voorpagina's te halen en niet in de doofpot te worden gestopt.

zovoklets | 19-07-11 | 14:43

Hahaha dat stukje op de Joop! Die vent is echt niet goed snik!

'De spoken van racisme en oorlogszucht blijven overal de kop op steken, terwijl moslimlanden relatief vaak voorbeelden zijn van raciale tolerantie en vredelievendheid'

Ja zeker! Sudan, Irak, Afghanistan, etc. het zijn allemaal lichtende voorbeelden raciale tolerantie en vredelievendheid!! Kunnen wij inderdaad nog wel wat van leren! Burgeroorlogje iemand? Sektarisch geweld? Iemand? Nou?

De Koreaanse Slet | 19-07-11 | 14:42

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:39

Goeie ontvangst op je gejatte blackberry in marokko zeg.
Wel bruin terugkomen he, en neem wat olijven mee voor me.

insemismeer | 19-07-11 | 14:42

@ mocroflavour | 19-07-11 | 14:39 |

ja, maar dit is niet ons incidentje vriend.

john-m | 19-07-11 | 14:42

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:39

Haal Volkert uit dat rijtje en je hebt inderdaad een paar incidenten waarbij volstrekt gestoorde figuren betrokken zijn. Incidentjes wil ik het gezien de impact zeker niet noemen.

Reinaert | 19-07-11 | 14:41

Niemand? Ik dan: Ieslam ies vrede.
@KaiserSoza | 19-07-11 | 14:35
Zou zo zeggen dat ze wat dit betreft op gelijke hoogte staan. Zo niet voorbij gestreefd.

Hollander01 | 19-07-11 | 14:41

JOOP-quote:
"Maar als redelijke mensen het er over eens zijn dat moslims in Europa zullen blijven als gelijkwaardige burgers, lijkt het verstandiger om te proberen een positief beeld van ze te hebben."

Vertaald: Mensen, koppen in het zand graag!!

ZKH EénOog | 19-07-11 | 14:41

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:34
Daar heb je een punt. De licht getinte medelander is zelden negatief in het nieuws. *proest*

FreshClash | 19-07-11 | 14:41

mocroflavour | 19-07-11 | 14:39 |

Wat is ook alweer de naam van die van Gogh prikker?

zovoklets | 19-07-11 | 14:40

@john-m | 19-07-11 | 14:28
Als we daar op moeten wachten is de dader ondertussen al met pensioen.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:40

Toch wel raar dat er niemand iets van zegt, of een bewaker roept als iemand met een mes in z'n handen op ene bankje in een winkelcentrum zit..

Ergens naar blijven kijken is heel normaal geworden. Alleen er iets aan doen, dat hebben we verleerd.

Fratello | 19-07-11 | 14:39

wbt het braaksel van Machiel Bolk op Jolo.nl

Islam is vrede en harmonie !! leer dat nu eensch !

woefdrammer | 19-07-11 | 14:39

yamahaha | 19-07-11 | 14:34
Islam moet nog een flinke inhaalslag maken op de Katholieken voorbij te streven moet je maar denken. Misschien dat dat je helpt. *kurk in sterretje doet en weer aan de arbeid gaat.

Ohm | 19-07-11 | 14:39

Volkert, Tristan, Karsten, Sander V zijn ook allemaal incidentjes.

mocroflavour | 19-07-11 | 14:39

Volgens een commenter op RTVUtrecht was het een marokkaan die tussenbeide kwam en de prikker overmeesterd heeft. Hulde voor die man dus.
En volgens mij moet Michael Blok de eerste persoon met het syndroom van Down zijn die een academische titel heeft gehaald. Ook hulde dus.

sjaakdeslinksesul | 19-07-11 | 14:38

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:30
Discriminatie! Jij weet.

harry pikkel | 19-07-11 | 14:38

Sja. Mes, steek, zelf-stigmatiserende medemens.

Jan Passant mk2 | 19-07-11 | 14:38

@vlaemsche steenkappe | 19-07-11 | 14:36

Ga eens buiten spelen, lekker knikkeren of zo, het is verkansie!

Of ben jij ook zo'n academicus die z'n wijsheden hier kwijt moet?

Reinaert | 19-07-11 | 14:38

@spanarchist | 19-07-11 | 14:20 O? Stak hij mensen in hun onderbuik?

vraagstaart | 19-07-11 | 14:37

zovoklets | 19-07-11 | 14:34

Ja, en daarom heeft Yasser Arafat er ook ooit een gekregen!

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:37

Gat graven,dader erin,genoeg varkens stront,dicht scheppen,probleem opgelost.

vlaemsche steenkappe | 19-07-11 | 14:36

@mocroflavour | 19-07-11 | 14:34
Horen jullie er eindelijk toch bij!

*high five*

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:36

Dit heeft niets met islam te maken. Wanneer er iets positiefs gebeurt is het toe te wijden aan varken allah, maar wanneer er iets negatiefs gebeurt, komt dat door alles en iedereen behaleve varken allah.

Ironisch Naakthuisje | 19-07-11 | 14:36

@Che_cuevara | 19-07-11 | 14:29

Ik weet niet of het Allah was tot wie hij z'n gebeden richtte, dat vertelt het verhaal niet. Maar ook in dat geval is het volgens mij niet netjes om dat met een mes in de hand te doen.

Tenzij het je afscheidsgebed is en je bereid bent te gaan sterven en je 72 maagden te gaan incasseren misschien. Dan hebben we dus wel degelijk met een aanslag te maken. Of met een waarlijk gestoord figuur.

Reinaert | 19-07-11 | 14:36

Utrecht, need I say more? Hard op weg 020 naar de kroon te steken!

KaiserSoza | 19-07-11 | 14:35

Met Van Hanegem zal het vast veel beter gaan...... * knikt met zijn hoofd en barst in huilen (lachen) uit*

drs. johan druyff | 19-07-11 | 14:35

Michael Blok, de djimmi van de maand. Of gewoon een ongelooflijke naïeve man. Hoe dan ook, ik hoop dat iemand zijn toetsenbord afpakt. Dat soort prietpraat kunnen we ons niet meer permitteren.

ScumFrog | 19-07-11 | 14:35

Zo de Nederlander heeft na al die autochtone gekkies, Volkert, Tristan, Karsten, Sander V, eindelijk een allochtone gekkie waar ze wel lekker op los kunnen gaan.
Hoe verrassend, Geenstijl zit er direct op met meteen voorbarige conclusies.

mocroflavour | 19-07-11 | 14:34

@Ohm | 19-07-11 | 14:31

Islam: ik wou dat ik ervanaf kwam

yamahaha | 19-07-11 | 14:34

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:30 | + 0

Moslims krijgen alleen de nobelprijs voor de vrede, als je veel bloed vergiet is ieder vrede-incindentje immers opvallend.

zovoklets | 19-07-11 | 14:34

@yamahaha | 19-07-11 | 14:22

Zal wel iets in de trend worden dat wij daar schuldig aan zijn.
Door ons raken die arme mensen in isolement en voelen zich buitengesloten.
En aangezien de meeste het geduld hebben van een fruitvlieg, draaien ze snel door.
Gelukkig hebben de meeste Nederlanders een wat langere adem.

In ieder geval beterschap aan de slachtoffers.

insemismeer | 19-07-11 | 14:34

@harry pikkel | 19-07-11 | 14:29

Het is tenenkrommend om te lezen. Een bijeengeraapt zooitje, feitjes en semi-feitjes, projecties vanuit de oudheid op de hedendaagse getto's en weet ik wat al niet meer.

Welke redactie plaatst zoiets vraag ik me dan af. Een redactie die ongetwijfeld het spoor ook volledig bijster is!

Reinaert | 19-07-11 | 14:33

Grappig stukje op joop!
Tenminste, ik ga er van uit dat het satire is.

zuurkool | 19-07-11 | 14:31

yamahaha | 19-07-11 | 14:27
Ik bedoel maar te zeggen dat bovenstaand topic toch iets van zijn waarde verliest, door niet volledig te zijn. Want ja, de redder in nood is waarschijnlijk ook Islam.

Ohm | 19-07-11 | 14:31

typisch geval voor het Laatstekansenbeleid van Faaleid Wolfson.

Langehalensnelthuis | 19-07-11 | 14:30

@Ohm | 19-07-11 | 14:25

Dat had ik ook begrepen.
Zelfs goedwillende helpende mocro's worden aan het mes geregen.
En daar hebben we er helaas veels te weinig van.

insemismeer | 19-07-11 | 14:30

@kapotte_stofzuiger | 19-07-11 | 14:27

Die had ik als fipo in gedachte, maar een onderbuikcomment leek me gepaster :)

yamahaha | 19-07-11 | 14:30

harry pikkel | 19-07-11 | 14:26

Vriend, luister! Er bestaat zoiets als een prijs voor iemand die iets heel speciaals heeft gepresteerd, dat heet een Nobelprijs. Nu wil het "toeval" dat mensen uit de Joodse gemeenschap ongeveer 150 van die dingen hebben gekregen en mensen uit de Islamitiscse wereld ongeveer een stuk of 10. En er zijn 100 keer méér moslims dan Joden. Hoe kan dat toch?

eerstneukendanpraten | 19-07-11 | 14:30

Die Michael Blok is heer ernstig van het padje af.

nogeentjedan | 19-07-11 | 14:30

Reinaert | 19-07-11 | 14:24
Dit is zo'n type die andersom denkt. Hij begint met zijn standpunt, dat bij voorbaat nooit negatief over de islam kan zijn en verzint er vervolgens 'de feiten' bij.

harry pikkel | 19-07-11 | 14:29

@Reinaert | 19-07-11 | 14:28
Allah en lief.

Dat rijmt volgens mij niet al te best.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:29

Wat voor drugs gebruikt die Michael Blok? Moet sterk spul zijn.

vetkleppert | 19-07-11 | 14:29

Michael Blok, "consultant/activist", kruipt wel erg diep in de ranzige reet van de islamisten.
Zeker een linksmens; altijd herkenbaar aan de automatische liefde voor ideologieën die de geschiedenis bloedrood kleuren. Wat een eikel.

Fijnstoffer | 19-07-11 | 14:29

Is Sinterklaas nou neergestoken of niet? Ik zit effe met de planning voor december namelijk.

Biff Eagleburger | 19-07-11 | 14:28

@Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:25
Prachtige tegel weer, verdient meer plusjes.

Mindy | 19-07-11 | 14:28

@spanarchist | 19-07-11 | 14:25

Geenstijl is ook de schuld van Wilders. Wilders, de omgekeerde Leen.

yamahaha | 19-07-11 | 14:28

als het echt een islamietje was zal die openheid zal nog wel even op zich laten wachten.
burgemeester is nog druk bezig met het uitzetten van die roma familie die vanwege het zoveelste strafbaar feit hun villa uit moet toch??

john-m | 19-07-11 | 14:28

@Che_cuevara | 19-07-11 | 14:23

Dat Katholieke gebruik was me reeds lang bekend. Onschuldig.

Maar om je nou met een mes tot God (naar keuze) te richten vind ik niet van erg veel restepct getuigen voor desbetreffende God. Zal dus ook wel niet zo'n lieve God zijn vermoed ik.

Reinaert | 19-07-11 | 14:28

Bam! Recht in het gezicht van Joop.
Hulde.

kapotte_stofzuiger | 19-07-11 | 14:27

@Ohm | 19-07-11 | 14:25

Ja, want die loopt véél minder kans om gestoken te worden door z'n moslim-broeder.

yamahaha | 19-07-11 | 14:27

Die Michael Blok is echt knettergek. "De spoken van racisme en oorlogszucht blijven overal de kop op steken, terwijl moslimlanden relatief vaak voorbeelden zijn van raciale tolerantie en vredelievendheid."

harry pikkel | 19-07-11 | 14:26

Had hij dat mes net bij de Blokker gekocht? Komt er onderzoek naar de Blokker waarom ze aan iedereen messen verkopen?
Is hij lid van meswerpvereniging 't dunschillertje'?
Wist de imam van (nog meer) geestelijke afwijking?

zovoklets | 19-07-11 | 14:26

@Che_cuevara | 19-07-11 | 14:24

*Proest*

yamahaha | 19-07-11 | 14:25

yamahaha | 19-07-11 | 14:22
Ik vermoed dat dader, pardon slachtoffer, hevig verontwaardigd was over een topic op GS. Het is de schuld van GS! En van Wilders natuurlijk.

spanarchist | 19-07-11 | 14:25

In de Televaag stond vanochtend dat één van de mensen die ertussen sprong om te helpen de man onschadelijk te maken, een Marokkaanse Nederlander is. Even ter aanvulling.

Ohm | 19-07-11 | 14:25

Uit het stuk dat bij de laatste link hoort (van Joop.nl):

'De spoken van racisme en oorlogszucht blijven overal de kop op steken, terwijl moslimlanden relatief vaak voorbeelden zijn van raciale tolerantie en vredelievendheid'

Michael Blok, Consultant/activist - dat u het weet, toont hiermee aan volslagen krankzinnig te zijn. Waar blijven de mannen in witte jassen? Dwangbuis a.s.a.p.

Die moslimlanden toch met hun raciale tolerantie en regenboogopwekkende vredelievendheid! Utopieën van multiculturele en multireligieuze verzoening; in Mekka steken jood, Arabier en christen de madeliefjes achter elkaars oren. Oases van vrede en tranquiliteit in een wereld die verder wordt gedomineerd door joods-christelijke haattradities, waar mensen zichzelf kunnen zijn, zonder haat, nijd en intolerantie.

Zalig zijn de moslimlanden, de atollen van beschaving in een wereld van verloedering!

Art Vandelay Ultor | 19-07-11 | 14:25

@harry pikkel | 19-07-11 | 14:22

Ik probeer ook door dat verhaal heen te komen maar het wil tot op heden niet echt lukken. Iets zegt me dat het is geschreven door iemand die al jaren niet verder gekomen is dan z'n eigen - ongetwijfeld riante - achtertuin.

Reinaert | 19-07-11 | 14:24

@Che_cuevara | 19-07-11 | 14:22

Oh, gelukkig maar! Anders zouden we wel eens een tsunami van incidenten over ons heen kunnen krijgen.

Oh wacht....

yamahaha | 19-07-11 | 14:24

@yamahaha | 19-07-11 | 14:22
Makkelijk.
Het mes was niet gestolen.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:24

@Reinaert | 19-07-11 | 14:19
Toch niet zo vreemd.
Katholieken doen dat met een rozenkrans.

Oke, die is wat minder geschikt om mee te steken. dat dan weer wel.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:23

Kan niet kloppen. Volgens de linkse dodebomen-media doen alleen roomblanke gefrustreerde wapengekkies zoiets...

Aktivist | 19-07-11 | 14:22

[email protected] Michael Blok's stukje. Zelfs op DeJoop wordt hij terechtgewezen. Die is echt heel erg 't spoor bijster.

Ales | 19-07-11 | 14:22

Fuck. Daar doe ik bijna dagelijks boodschappen.. Mooi dat ik gistermiddag op de weg vanuit werk bij een andere appie ben geweest...

y0urit | 19-07-11 | 14:22

LOLquote uit laatste linkje: "Maar als redelijke mensen het er over eens zijn dat moslims in Europa zullen blijven als gelijkwaardige burgers, lijkt het verstandiger om te proberen een positief beeld van ze te hebben."

Zo rolt de linkerzijde. Het gaat niet om de werkelijkheid, het gaat om het beeld van die werkelijkheid. See no evil, hear no evil.

harry pikkel | 19-07-11 | 14:22

De Ethos.
Een filosofisch ingestelde winkel waar je eveneens lichaamsreinigende middeltjes kan kopen?

ZDEV | 19-07-11 | 14:22

*Benieuwd is hoe Jolo dit nu weer gaat spinnen*

yamahaha | 19-07-11 | 14:22

@yamahaha | 19-07-11 | 14:19
Alleen als het een allochtoon is.
En dan moet hij ook nog licht getint zijn.

Alleen dan is het een incidentje.

Che_cuevara | 19-07-11 | 14:22

Je weet toch, als het een allochtoon is dan is het een incidentje volgens de PvdA? Als het een autochtoon is dan is het disriminasssie en PVV en Hitler etc.

Kost op linkschmensen. Bij de VDD wordt je tenminste alleen van een welvarend leven beroofd als normaal persoon, bij links wordt je zowel van je geld beroofd en ook nog eens je land verknalt, terwijl de berover je geld krijgt (zowel politiek als straatrovers).

Zwitserland, daar weten ze hoe het moet. En 1 keer raden: die zijn ook zo slim geweest om niet bij de EU te gaan. En wat een armoede (HET argument van EU gezinden) levert dat op (NOT)

Mister13 | 19-07-11 | 14:21

Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Enkel een incident.

nope.jpg | 19-07-11 | 14:21

Onderbuik-topic.

spanarchist | 19-07-11 | 14:20

Ze zeggen altijd dat de islam vrede is, maar ondertussen geloof ik dat ook niet meer. *zucht*

BlackDeathMetal | 19-07-11 | 14:20

Bidden met een mes in de hand?

Dan mot je toch wel een héél raar geloof aanhangen!

Reinaert | 19-07-11 | 14:19

Incidentje, toch?

yamahaha | 19-07-11 | 14:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken