Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie weigert hulp IT-experts inzake Tristan-PDF

ikvoortdoofpot.jpeg Volgende 'OMG-dit-kan-toch-niet-waar-zijn-bericht' over het even totaal onvindbare PDF'je van het politiekorps Midden Holland. Het bestandje waarin haarfijn staat beschreven dat Tristan een tikkende tijdbom was die nooit en te nimmer een wapenvergunning had mogen krijgen maar dat op onverklaarbare redenen nooit via Agent A bij Agent B terechtkwam met diverse doden en gewonden in een winkelcentrum als gevolg. Gisteren werd bekend dat het OM + politie tijdens de persconferentie hebben zitten te jokkebrokken om het verhaal begrijpelijk te houden. Maar de PDF-quest wordt juist steeds ingewikkelder. Volgens onze kuchende man in de regenjas maakt de politie namelijk wel degelijk een back-up en zijn de files gemakkelijk terug te vinden. En zulks wordt vandaag in dagblad de Pers bevestigd door diverse IT-experts. hoogleraar Informatica Chris Verhoef: "Het Openbaar Ministerie zegt dat het bestand niet meer bestaat, maar ze kunnen het niet vinden. Dat is iets heel anders. (..) ‘Dit zit zo amateuristisch in elkaar dat ik niet geloof dat ze in staat zijn om een PDF te vinden. Geef mij om een zoekgeraakte PDF te vinden alle spullen maar, dan kan ik het zelf checken." Directeur Ronald Prins van Fox-IT: "Ik bied aan om er gratis naar te kijken. Als je alleen online in het netwerk zoekt, zul je het niet vinden inderdaad. Je moet de kasten in." En nu komt het. HET OM WEIGERT IEDERE HULP VAN EXPERTS OM DE PDF TERUG TE VINDEN!!!11 Want ze zien niet in wat een externe deskundige wel zou kunnen wat zij niet kunnen. On-fucking-voorstelbaar, dit is geen koppige incompetentie meer. Dit is pure sabotage. En wij moeten geloven dat Jan Stikvoort - die verantwoordelijk is voor de landelijke ontwikkeling van politie-ICT - niks te verbergen heeft? Die PDF ligt in een stoffige kluis, pal naast het Srebrenica foto-rolletje.

Reaguursels

Inloggen

pdf je zoek ? die kun je vinden in de katholieke kerk bij die andere ***dosiers,.,

sjomp | 14-07-11 | 21:43

Misschien zijn ze bang dat er door externe "experts" nog wat vergeten bestandjes van Tonino, of Fokke F. gevonden worden.
Wat mij ook op valt is dat de politie zuid minder snuift, zou de crisis ook bij hen hebben toegeslagen??

the wanderer | 14-07-11 | 21:15

“Het liefst coach ik mensen die een hoge mate van dynamiek en energie hebben, mensen met drive en ambitie. Mensen die hun grenzen blijven opzoeken, dat houdt het levendig en spannend en dat maakt ze creatief.”
-
OMG - hij klust er ook nog eens bij... b u i t e n de politie...

azoturie | 14-07-11 | 20:17

EN NEDERLAND WAS GEEN BANANEN REPUBLIEK. ja dus of het politie, justitie of de politiek is, je wordt aan alle kanten besodemieterd. wat een domme leugen meer valt er eigenlijk niet meer over te zeggen. ja de minkukels!

Don82863974 | 14-07-11 | 18:01

Vroeger dacht ik altijd dat we in een normaal land woonden. Nu vraag ik me af of zulke toestanden vroeger ook regelmatig voorkwamen, maar dat we het gewoon niet wisten, of dat zulke toestanden echt iets zijn van de Balkenende periode. (De VOC periode van "je doet maar wat je wilt, zolang je maar geen kritiek hebt op het beleid van JPB cs)

domheid regeert | 14-07-11 | 16:26

Pas maar op! Straks wordt nog gezegd dat de oorzaak van de Srebrenicamoorden ook veelvoudige wegjorissing is! Doet de politie nu toch ook met die PDF?

Lemau | 14-07-11 | 13:58

Niet meer grappig dit. Watergate aan de Rijn Godverdomme!

Woods | 14-07-11 | 13:38

Alstublieft niet zeg, straks kunnen ze ook nog dingen vinden. Dat moeten we niet willen natuurlijk, dat het oplossingspercentage meetbaar wordt.

Teiltjes Tekort | 14-07-11 | 13:28

De politie: hol tot aan de hakken. Niet te vertrouwen. Stelletje losers. Big fail!

Hopelijk heeft dit grote gevolgen voor de incompetente asfaltpiraten die zich politie noemt.

Gewoonwij | 14-07-11 | 13:28

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:28
Kijk eens in het kastje met de K
Als ze daar niet liggen onder D van Diversen.......

lilluke halve hoan | 14-07-11 | 13:06

Is ook best lastig zoeken op *.pdf

Gelukkig houden ze zich enkel bezig met de "verkeersveiligheid" je zou er niet aan moeten denken dat ze een moordzaak op moeten lossen..

Tim Grimbek | 14-07-11 | 12:58

Heb Hempieman(9.19uur)een plusje gegeven.
Binnenkort vroeg opstaan omdat ik door 6 agentjes van mijn bed wordt gelicht..................

zwemverbrander | 14-07-11 | 12:26

Dit soort dingen doet me altijd denken aan de laatste scene van Raiders of the lost ark. Dat enorme pakhuis waar alle dingen die weg moeten raken in worden neergezet.

watergeus | 14-07-11 | 12:19

Betweetert | 14-07-11 | 10:12: kun je ze daar niet nog steeds gewoon in de winkel kopen? Overigens.. als mennekes van 13 ermee rondlopen zal 't toch niet zo'n hele grote moeite zijn hier in nl.

sufkut | 14-07-11 | 11:45

kun je nagaan wat ze met al je prive gegevens (zoals je vingerafdruk!) doen. Voor je 't weet ben je een verslaafde pedo kleptomaan.

sufkut | 14-07-11 | 11:43

SCHANDE!!! Niet eens je fout durven toe te geven en als men merkt dat er een fout zit in het systeem (en dan heb ik 't niet alleen over computers, maar over het falen van de politie en daarbij behorende pannekoekenbakkers), niet eens hulp willen aanvaarden van experts. Zouden er dan nog meer doofpot-affaires ontrafeld kunnen worden?
Als medeburger EN -belastingbetaler (salaris betaler van ambtenaren) eis ik om een onderzoek! Een hele diepe... tot aan de elleboog toe! En misschien nog dieper....

machete74 | 14-07-11 | 11:37

Stel je eens voor moeten ze straks ook nog uren steken om de pdf-je te onderzoeken....

Benderistic | 14-07-11 | 11:36

zeg maar jansen | 14-07-11 | 10:09
Nee, gaat niet gebeuren. En als het al zou gebeuren, dan zou het waarschijnlijk ook weer heel efficiënt gebeuren. Ik zie de beelden al voor me: politiejongens en politiemeisjes die dozen vol met ordners vergeeld papier naar buiten dagen, vol dossiers uit lang vervlogen tijden, cold cases die op de plank bleven staan om zo'n lekker Derrick-sfeertje in stand te houden.
"Scheisse, Harry, du nusst das pdfchen noch ausradieren, marsch!" "Ja chef, wird gemacht. Die Presse wird es nicht gelingen uns die Suppe zu versalzen! Auch die Arschlöcher von KeinStil wird es nicht gelingen." Genau, Harry, genau."

Schoorsteenveger | 14-07-11 | 11:33

Leiders in overheidsorganisaties, ik blijf er grote moeite mee houden.

Ik ben er van overtuigd tegenwoordig dat al die malloten of het nou bij de politie is of Defensie you name it allemaal hun positie te danken hebben aan 25 jaar op dezelfde stoel zitten en NIKS DOEN EN GEEN VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN!

Ik zie het dagelijks terug bij mijn werk in de semi-overheid man man mensen kunnen niks..

Da Capone | 14-07-11 | 11:31

Hoe dan ook: er is wederom een stukje beschaving verdwenen in Nederland.

Cor Rupteling | 14-07-11 | 11:26

Volgende keer dat ik geflitst word, raak ik de bekeuring ook maar 'kwijt'. En dan wil ik ook geen externen die hem voor mij zoeken.

Teiltjes Tekort | 14-07-11 | 11:22

Luistert eens heren, er was gisteren een ventje bij BNR die zich "specialiseert" in data-retentie bij de overheid. Die vertelde dat er bij de politie op de eerste plaats zéér veel talloze vaak geregeld ende bijna altijd de bewaarplicht met voeten getreden wordt. EN dat er NOOIT opgetreden wordt tegen dat falen. Het komt ze natuurlijk ook maar wat vaak prima uit dat er geen gegevens zijn te achterhalen die hen op de 1 of andere manier niet passen. De bewaarplicht van de pliesie in deze is 20 jaar. Ook kwam ter sprake dat het zeer waarschijnlijk is dat ALS het bestand er ooit is geweest, het er ook nog wel degelijk IS. Nu. Echter, en dat lijkt mij een veel plausibelere verklaring: het bestand is er mogelijk NOOIT GEWEEST!! Wat een veel groter falen aan de kant van de politie ten toon zou spreiden. Immers gaat het dan niet om het zoekmaken van een bestandje maar om beleid wat niet correct uitgevoerd is, of halfslachtig mee is omgegaan ONDANKS dat de politie van zijn multiplezelfmoordneigingsverplichtopnameverleden op de hoogte was.
 
Welke van de twee scenario's is waarschijnlijker, denkt u? Ik ga voor de laatste optie. Optie 1 is te makkelijk. Het PDFje is namelijk door zeer veel machines en servers heen gegaan, dus is te traceren. Want sommige dingen, kan ik u vertellen, zijn zelfs bij de politie goed geregeld. ZELFS op IT gebied.

FollowThisLeader | 14-07-11 | 11:14

Deze zaak stinkt weer aan alle kanten.

Bataaf | 14-07-11 | 11:07

Dat hier meer aan de hand is is toch klip en klaar.
In combinatie met de GGZ-gegevens(die het OM gewoon kon opvragen) zal de waarheid erger zijn dan iemand zich voor kan stellen.In ons brave landje zoeken we daar niets achter, onterecht.

hagelkruis | 14-07-11 | 10:54

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 10:18
Ik begrijp je punt, alleen vind ik dat het aan de overheid is om deze verwachtingen te `managen`.

Wanneer de overheid niet communiceert over haar eigen fouten, worden de verwachtingen alleen maar hoger en worden de messen geslepen wanneer er wel een fout uitlekt.

Absoluut niet waar | 14-07-11 | 10:45

@Flippo
Klopt. De maatschappij zit vol criminelen, psychoten en ander gevaarlijk afval. De politie dient ons daartegen te beschermen. Natuurlijk zijn die ouders medeschuldig. Maar vaak valt de appel niet ver van de boom.

Montgomery Burns | 14-07-11 | 10:40

Zijn jullie ook zo benieuwd wat er nog meer in dat kastje zit?

Morph4us | 14-07-11 | 10:40

Heb bij mijn baas ook regelmatig meegemaakt dat in de kantoor-beerput naar het ene item veel duchtiger gezocht werd dan naar het andere.
De mate van inzet van iemand was vaak omgekeerd evenredig met de waarschijnlijkheidsfactor dat hij/zij zelf niet al te rooskleurig uit de bus zou gaan komen.

nllismaj | 14-07-11 | 10:39

[ ] optie 1: Achterlijk apen in uniformen.
.
[ ] optie 2: De politie en het OM durven constructief niet toe te geven dat er fouten gemaakt worden. Onbedoeld ondergraven beide partijen hiermee het eigen gezag.
Wanneer optie 1 van toepassing is, bewapent u, de politie kan u niet beschermen.
Wanneer optie 2 van toepassing is, slachtoffers en nabestaanden, stel de politie aansprakelijk voor uw verdriet.

libertas pro omnes | 14-07-11 | 10:36

@Flippo | 14-07-11 | 10:13 |

Volgens de berichtgeving was het Tristan die zijn vader enthousiasmeerde voor de schietsport (!?).

Natuurlijk heb je wel gelijk dat die ouders natuurlijk ook wel eens hadden kunnen zeggen: Tristan, kan je niet beter gaan sjoelen ipv met je geschifte kop gaan schieten...?

Morph4us | 14-07-11 | 10:32

Dan had die beste man met zijn t-shirts voorzien van het politielogo en het woord corrupt toch gelijk....

Eagle_Eye | 14-07-11 | 10:26

waarschijnlijk staat de stadhoudersbrief ook op die pdf...

jan-lul-de-behanger | 14-07-11 | 10:21

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 10:01

Tja, net zo makkelijk als flitsen...

yamahaha | 14-07-11 | 10:18

@Absoluut niet waar | 14-07-11 | 10:10
rara | 14-07-11 | 10:11
Mee eens, het moet onderzocht worden ipv in de doofpot. Ik denk wel dat je eerder doofpotaffaires krijgt als je te hoge verwachtingen hebt van de overheid. Maarja, mensen willen nu eenmaal een schuldige aanwijzen.

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 10:18

Zou dat bestand te WOBben zijn?

Valkenburg | 14-07-11 | 10:17

Jaja, die pliesies toch. Is er ook iets, behalve in de berm liggen, dat ze wel kunnen?

Überbottehork | 14-07-11 | 10:16

Nog even artikeltje van De Pers gelezen, politie geeft blijk van structureel onzorgvuldig ICT-gebruik. Zoiets vergroot de kans dat het bestand gewoon te vinden is.

Surferdude | 14-07-11 | 10:13

OMG, altijd weer de pliesie overal de schuld van geven. Lekker anoniem tegen de instituties aanschoppen. Tot je zelf de pliesie nodig hebt.
De ware schuldigen zitten op andere plaatsen:
De ouders. Tristan woonde bij hen in huis. Waarom heeft de vader zijn wapenhobby aan Tristan opgedrongen? Waarom heeft de vader Tristan geintroduceerd bij de schietvereniging? Wist de vader niet dat zijn zoon 3 wapens in huis had? Waarom heeft de vader Tristan niet het wapenbezit verboden als hij weet had van de geestelijke toestand van zijn zoon?
De schietvereniging. Die vereniging werd overgenomen door een criminele voorzitter met banden met de georganiseerde misdaad. Zijn enig doel: stimuleren van de verkoop van de naastliggende wapenwinkel. Niet verantwoord hobby uitoefenen. Is hier al eens gemeld via een link naar het weblog van een Wijkagent.
Doe eens onderzoek GS, in plaats van als MSM standaard af te geven op wat makkelijk kan.

Flippo | 14-07-11 | 10:13

Effe wat anders; hoe moeilijk denk je dat het is om in dit land aan een vuurwapen te komen? Iemand een idee ?! Volkert had er een, de Vegan Streaker heeft er een, je buurman waarschijnlijk ook! Zo niet, dan kan je er een per post laten opsturen vanuit Belgie. Dit was laatst te zien in een reportage, omdat er geen tot weinig controle plaatsvindt op de postzendingen binnen de EU. Maar dit neemt niet weg dat de politie weinig leert van fouten omdat ze te weinig zelfreflectie kent. Macht corrumpeert, ok bij de politie.

Betweetert | 14-07-11 | 10:12

@Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 10:03
Misschien wel, misschien niet. Dat dient dus uitgezocht te worden. Wat heb jij daarop tegen?

rara | 14-07-11 | 10:11

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 10:03
Daarom is het juist belangrijk om fouten bespreekbaar te maken. Niemand roept hier toch om de doodstraf van diegene die een fout heeft gemaakt?

Het probleem is juist dat de Nederlandse overheid haar kop in het zand steekt en net doet alsof er geen fouten worden gemaakt. Dát is het probleem.

Absoluut niet waar | 14-07-11 | 10:10

Eigenlijk zouden wij burgers middels een petitie naar een soort van hoger hof moeten kunnen gaan.Om openheid van zaken te eisen, en dat deze zaak gebruikt word als de eerste stap naar openheid voortaan. Het is toch ook van de gekke dat justitie niet te vertrouwen is,waar moet je dan in geloven als burger......

foxtrot charly bravo | 14-07-11 | 10:10

Fred Janssen | 14-07-11 | 09:44 | + -3 -
Explain ?

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:48 |
Dat is weer extreem kort door de bocht.

Rammstein | 14-07-11 | 10:10

De centrale vraag wordt zo langzamerhand: hoe lang nog? Hoe lang gaan we dit soort gedoe nog pikken? Ik ben het in elk geval spuugzat.

Truttebol | 14-07-11 | 10:09

Schoorsteenveger | 14-07-11 | 10:04 Als er iemand die wat hoger geplaatst is de moeite wil nemen de rijksrecherche in te schakelen dan kan dat.

Maar houdt je adem niet in tot het gebeurt.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 10:09

Misschien moeten we de politie een inval laten doen.

Schoorsteenveger | 14-07-11 | 10:04

@rara | 14-07-11 | 09:42
zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:44
Mijn punt is dat we een veel te hoog verwachtingspatroon hebben. Terwijl we tegelijkertijd net zo makkelijk de overheid verafschuwen. Dat komt ook door dit soort doofpotaffaires, die nergens voor nodig zijn als we erkennen dat niet alles beheerst kan worden. Nu zijn ambtenaren bang voor hun hachje en willen burgers koppen zien rollen. Maar ook als iedereen z'n werk had gedaan, had Tristan misschien slachtoffers gemaakt.

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 10:03

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:40
Dat dit trieste gebeuren voorkomen had kunnen worden heb ik helemaal niet gezegd. Dat men de fouten niet wil erkennen en daarom zo'n lulverhaal ophangt vind ik neigen naar een communistisch bewind. Wat denkt u wat dit doet met de nabestaanden van de slachtoffers?
Laat men dan in ieder geval wel een echte onhafhankelijke expert naar de schijf kijken.
Ook dit wordt echter bij voorbaat al geweigerd.
Oude KGB praktijken.!!!!

mail | 14-07-11 | 10:02

Waar is Wikileaks als je ze nodig hebt? Ow, die zijn ook al monddood gemaakt. Tsja, zo werkt dat kennelijk bij www.stasiwasthereforareason.com.

Betweetert | 14-07-11 | 10:01

Het min-klikken vanuit Alphen policeheadquarters werkt dan weer wel zo te zien.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 10:01

@Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:40
Het is de overheid die wapenvergunningen verstrekt en het is diezelfde overheid die de regeltjes voor het wel/ niet krijgen van zo'n vergunning heeft bedacht.
Iedereen kan illegaal aan wapens komen dus in die zin kan een drama als in Alphen nooit voorkomen worden.
Echter, volgens hun regeltjes had Tristan nooit legaal aan wapens/ een vergunning kunnen komen.

necrosis | 14-07-11 | 10:01

@D0NN13DARK0 | 14-07-11 | 09:22
Natuurlijk zijn er backups. Waar je ook kunt kijken: (backups van) indexing services, documentbeheersystemen, scanner/printapplicaties, mailservers en gebruikersprofielen. Iedere systeembeheerder weet dit.

Surferdude | 14-07-11 | 10:01

brunz | 14-07-11 | 09:57 Ik denk het niet. Ik denk dat wanneer het computersysteem in Alphen aan de beurt is om vervangen te worden dat ze ter plaatse door een shredder gaan.

Zo'n risico zullen ze niet willen lopen.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:59

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:36
Tenzij ene PeturrR de Vries weer eens een oude 386 machine vind bij het huisvuil van onze OM... Of staat het misschien nog ergens op een USB stickje?

brunz | 14-07-11 | 09:57

de honden blaffen... | 14-07-11 | 09:53 Ja, dat zeggen ze. Wat als ze wel dat dossier hebben gekregen en meteen gebarbecued?

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:55

Ongetwijfeld zit Jan nu met een paar zwetende ballen en dito bilnaad de volgende spin te verzinnen. Verantwoordelijkheid nemen is niet helemaal zijn ding.

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 09:54

En sodemieter op met die idiote specsaver reclame, dat je geld wilt hebben om deze site te maken, o.k.
Maar dit is beneden uw waardigheid.
Reclame hoort in een frame!

mothersfinest | 14-07-11 | 09:54

April 2011 zegt u? Wij gaan niet verder dan 2010.

Sorry, is er dus niet.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:54

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:40

Een gerechtelijke uitspraak is voldoende:

"Het opvragen van het dossier door het OM behoeft altijd een uitspraak van de rechter. Door de Officier van Justitie is gevraagd om het medisch dossier ter beschikking te stellen: Wij hebben daarbij gewezen op de wettelijke procedure. Dit heeft geen vervolg gehad."

de honden blaffen... | 14-07-11 | 09:53

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 09:50 Heel April bestaat niet eens.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:51

Jan Stik voort! Het zit 'em in de naam. Jan heeft dat .pdf-je ingeslikt en stikt voort-ijdelijk onderzoek door externe experts. Ja, open deur natuurlijk. Niet alleen is Jan bang dat het .pdf-je boven water komt alsmede dat stoffige rolletje celuloid maar ook dat Jan's ICT systemen een rommeltje zijn en vele diendertjes met de handen aan het klavier houd i.p.v. op de straat zich blauw aan bonnetjes staat te schrijven en overvalmocro's en ander oosteuropees steelgeboefte naar tuigdorpen stuurt. Damage control is hier het toverwoord. Tristan was een modelburger. Wij blijven dat volhouden. Roger, uit. *incompetente bij gebrek aan gewicht gestegen witteboordentuig*

web_krijter | 14-07-11 | 09:51

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 09:50 Waar? In Alphen? Waar ligt dat? Staat niet op de kaart.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:50

Bij Jan Stikvoort passeren de woorden ‘energie’, ‘drive’ en ‘gemotiveerd’ vaak de revue. “Ik heb absoluut geen zin in ongemotiveerde mensen --- en dat maakt ze creatief.” Ik zou zeggen, meneer heeft wat hulp nodig bij het kwijten van zijn plicht.

Hollander01 | 14-07-11 | 09:50

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:47

"Schietpartij? welke schietpartij? Wij weten *kuch* van niets... april zegt u, hè? Effe kijken, nee hoor, niets te vinden, dag meneer..."

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 09:50

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:34

We hebben een koffiemachine van DE. Daar gaan toch echt bonen in hoor! Eerst even malen, maar dan heb je ook wat...

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:49

@Fred Janssen | 14-07-11 | 09:44
Dus als ik een overval pleeg moet de politie mij maar niet zoeken.
Want niet te verwijten aan de politie.

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:48

Eigenlijk valt het nog mee dat het bestaan van een computer in het politiebureau niet ontkent wordt.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:47

heet dit niet gewoon verduistering van bewijsmateriaal? is dat niet gewoon strafbaar?

L.T.B. | 14-07-11 | 09:46

het bewijs dat Nederland een technocratische dictatuur is bestuurd door hebberige incompetente idioten.
Wann unrecht zu recht wirdt,....

mothersfinest | 14-07-11 | 09:46

Verrassend, dit... NOT!

Montgomery Burns | 14-07-11 | 09:45

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:40 Ik zeg niet dat een overheid zoiets kan voorkomen. Maar het had voorkomen kunnen worden wanneer iedereen gewoon z'n werk had gedaan en had gehandeld volgens de algemene richtlijnen.

Een afgewezen vergunning resulteert in een periode van acht jaar waarin geen nieuwe aanvraag wordt gehonoreerd. Bij Tristan niet, die kreeg het jaar erop al een vergunning. Ook al waren z'n ouders het er niet mee eens.
En terwijl die ouders het er niet mee eens waren nam een van die ouders hem wel mee naar een schietclub. Kocht wapens voor z'n over het paard getilde getikte nageslacht.

Alle betrokkenen hebben gefaald, de kist van Pandora zit vol met geheimpjes en de politie zegt nu dat die kist er niet is.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:44

Omdat de politie niets te verwijten valt hoeven ze er ook niet naar te zoeken.

Fred Janssen | 14-07-11 | 09:44

Lijkt 1984 wel. Ministerie van Waarheid.

SintNicolaas | 14-07-11 | 09:43

@Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:35
De politie is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de daden van Tristan. Ze is wel verantwoordelijk voor het onterecht geven van een wapenvergunning aan een schizofreen. Dat moet in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen worden, maar de poltiie schijnt dat niet belangrijk te vinden. Snap je?

rara | 14-07-11 | 09:42

de honden blaffen... | 14-07-11 | 09:39 Die hebben een eed afgelegd. GGZ heeft geheimhoudingsplicht.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:40

@mail | 14-07-11 | 09:33
Het gaat hier al aardig de communistische kant op in de panelen. Iedereen verwacht kennelijk van de overheid dat een gevalletje Tristan voorkomen kan worden. Bizar.

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:40

6 euro administratiekosten. Per bon. Je ziet nou wat dat oplevert.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:40

Elke systeembeheerder kan dit nog terugvinden... zelfs een eersteklas prutser!

jofele joris | 14-07-11 | 09:39

Als het bestand bij de ontvanger niet meer is te vinden, ga dan eens bij de verzender kijken, meneer Stikvoort...

de honden blaffen... | 14-07-11 | 09:39

Dat is gewoon beland in de verkeerde doos Chiquita bananen. Het is een kwestie van een aantal groente/fruit afdelingen van supermarkten overhoop gooien. Kan niet heel moeilijk zijn om te vinden. Chiquita bananen liggen vaak tussen corrupt en incompetentie in, omdat het op die manier nog een beetje kleur geeft...

S 2 de I 2 de R | 14-07-11 | 09:38

Creaguurder | 14-07-11 | 09:35 Nee, dat is alleen als het on-line heeft gestaan. Dit gaat over bestanden die lokaal opgeslagen ZIJN.

Niet waren.

Want ze zijn er nog maar ze willen ze niet meer laten zien.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:37

Je moet kiddypr0n op je harde schijf hebben, kun je er met een hamer op slaan en hem daarna in een sloot gooien dan weten ze nog te achterhalen wat er op je schijfje stond.

Helaas gaat dat voor hun eigen systemen niet op.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:36

So what, Tristan was de schutter en hij is dood. Het is net als met dat filmrolletje: je kunt het kwijtraken of niet, maar Nederland is niet verantwoordelijk voor de daden van Mladic.

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 09:35

Ik durf er een waxinelichthouder om te verwedden dat er nog héél wat meer *kuch* kapotte PDF's rondslingeren.

Geen hard-copy? Kom nou toch jongens, jullie bewaren alles in zestienvoud op handgeschept papier. Jarenlang en vaak volstrekt ten overvloede.

Niet kunnen vinden? Mwoehahaha! Niet wíllen vinden!

*** Waxinelichthouder in beerput flikkert. Test! ***

Reinaert | 14-07-11 | 09:35

.. zit er niks in Google cache?

Creaguurder | 14-07-11 | 09:35

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:28 Bestaan niet meer.

En ik vraag me af of ze ooit bestaan hebben.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:34

Voor ieder wissewasje, huren ze (overheden/justitie) externe ICT bureaus in voor miljoenen tot miljarden aan belastinggeld vooral als het een bevriend PVDA-bedrijf is.
Maar oh wee, als er hulp wordt aangeboden wat de waarheid naar boven kan halen.

Kudtland.

Creaguurder | 14-07-11 | 09:34

Tja, het staat nota bene op zijn eigen politie-webpagina:

Jan Stikvoort is "Meer dan alleen de politie"...

Wat eigenlijk totaal onbegrijpelijker is, is dat iemand die in 1954 geboren is, verantwoordelijk is voor de landelijke ontwikkeling van politie-ICT.
Maar goed, we weten ondertussen wel dat dit land niet op kennis maar op vriendjespolitiek van de babyboom generatie gebaseerd is.

Zuigdiert | 14-07-11 | 09:33

Het gaat hier al aardig de communistische kant op met alles. Regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes voor de burger, waar je dood en doodziek van wordt.Wij kunnen en mogen nagenoeg niets meer.Maar zij?
Uitslagen van referendums waar men gewoon niets mee doet.(EUROPA) De euro door de strot duwen van de bevolking.
De fouten van de staat verdoezelen onder het tapijt.
Het geld waar men voor werkt halveren t.b.v. allerlei duistere subsidie en milieuclubjes en niet te vergeten DE NATTE DROOM: Europa. Ik hoop dat de echte hollandse mentaliteit van onze bevolking overeind blijft want die zullen wij in de toekomst heel, heel hard nodig hebben.

mail | 14-07-11 | 09:33

Ridocar | 14-07-11 | 09:28

Zag die muts Nooy op de TV. Beweerde zonder te gaan huilen dat het bestand 'niet meer geopend kon worden'.
Daar zakt je de broek toch van af goddomme....
Of ben ik nu gek?

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:30

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:24

Sorry, de bonen zijn zoek...

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:28

Twee dingen zijn zeker: Dat document
- bestaat nog steeds. 'Niet kunnen vinden' is leuk bedacht, maar klinkt zo belachelijk dat elk argument per definitie ongeldig is.
- zal nooit openbaar gemaakt worden. Daar is die beerput te groot voor geworden. Doodzwijgen als damage control schijnt nog steeds te werken. Iets met een fotorolletje enzo.

Ridocar | 14-07-11 | 09:28

Hoe kan de overheid nu nog geloofwaardig overkomen.
Zouden ze dat nu zelf niet merken of is die plaat voor hun kop echt zo dik.

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:26

@eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:23
Da's niet duur.
Doe mij ook maar een.

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:24

Speedfreakz | 14-07-11 | 09:18

Lukt niet meer, koffiebonen zijn zoek...

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:23

@Marcus Porcius Cato | 14-07-11 | 09:17
Neem dat maar niet te gauw aan.
Anders was dat PDF-je wel boven water gekomen.

Che_cuevara | 14-07-11 | 09:23

Speedfreakz | 14-07-11 | 09:18

Dat is dan € 2,50...

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:23

Het gaat ze boven de pet.
Dat houden ze liever onder de pet.

Pet pet politiepet.

ZDEV | 14-07-11 | 09:22

ah joh dit is toch gewoon echt gelul van de bovenste plank. als ze inderdaad de back-ups 5 jaar bewaren dan moet dat toch gewoon terug te vinden zijn (op tape, disk, online whatever). wat voor storage manager ben je dan......
daarnaast zegt het weigeren van externe hulp eigenlijk al genoeg. een gevalletje cover-up.

D0NN13DARK0 | 14-07-11 | 09:22

Gelukkig hebben ze de administratie voor het flitsen wel goed geautomatiseerd.

ZDEV | 14-07-11 | 09:22

@henkstubbe | 14-07-11 | 09:05
Omdat het uitdelen van bekeuringen de core business is van de politie. En dat kleine stukje hebben ze dus goed op orde.

rara | 14-07-11 | 09:21

Van onschuldige burgers is er 'van alles' terug te vinden, maar zodra techniek zich tegen de overheid keert, "is alles plotseling zoek en niet terug te vinden."
Dit is op z'n minst "opmerkelijk" te noemen.

Anjin Mohammed | 14-07-11 | 09:20

Godverdomme. Daar betaal ik m'n belasting centen voor. Dat een of andere mongool legitiem wapens aan kan schaffen om vervolgens een winkelcentrum te terroriseren. En als dan eindelijk iemand verantwoordelijk kan worden gehouden is ineens het bestandje kwijt.

SCHOFTEN! STELLETJE INCAPABELE HUFTERS!

Sorry voor de capslock.

*wacht telefoontje justitie af*

Hempieman | 14-07-11 | 09:19

Overheid en ICT... gaat nooit iets worden. Big FAIL.

Overheids-ICTers zijn de sukkels die denken een megasysteem als rekeningrijden in de lucht te kunnen brengen. Die ons geruststellen dat het electronisch patientendossier écht afdoende beveiligd zal worden. Die geen enkel probleem zien met de OV-Chipkaart. Maar ze zien geen kans een bestandje uit een backup terug te halen.

Het enige goede idee wat ze hebben is het uitrusten van agenten met smartphones. Ik hoop dat ze die gaan gebruiken om de geschreven papieren bekeuringen te vervangen. Géén kans dat je dan ooit nog een bon krijgt.

Magnum Force | 14-07-11 | 09:18

@eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:13
Maak der maar twee van.

Speedfreakz | 14-07-11 | 09:18

Banana democrasia hollanda

gesubsidieerd_vet | 14-07-11 | 09:18

Ruiken jullie die stank ook? *snif* *snif*

De geur van rottende lijken in de kast.

Absoluut niet waar | 14-07-11 | 09:18

Dus er wordt een mailtje gestuurd met bijlage naar agent A. Deze heeft op zijn computer een programma die alle bijlages automatisch omzet naar Word (Wat?? Waarom??) en als agent A deze mail dan doorstuurt gebeurt dat zonder bijlage?
Agent A is ondertussen weg en dus ook zijn account, info en e-mail. Allemaal foetsie. Stel je voor dat we ooit nog eens iets nodig hebben bij zaken waar agent A ooit aan meegewerkt heeft. Het is niet alsof hij archief plicht oid had?
Dat er überhaupt nog mensen worden veroordeeld in Alphen ad Rijn. Als men zo met de informatie omgaat.

Ik zie iemand weggepromoveerd worden de komende week.

Hangbar | 14-07-11 | 09:17

Ja, ik neem toch aan dat er nu koppen gaan rollen ? (ROFLOL).

Marcus Porcius Cato | 14-07-11 | 09:17

Natuurlijk willen ze geen hulp. En natuurlijk zal de overheid nooit een goed functionerend systeem krijgen.

Met een goed functionerend ICT systeem, kan namelijk 80% van de ambtenaren de deur uit. En al zijn ze zelf niet genoeg bekend met efficiëntie, om dat door te hebben, instinctmatig zullen ze dat heus wel aanvullen.

ZKH EénOog | 14-07-11 | 09:16

In de dagen na de aanslag zijn er al berichten in de pers verschenen over die afdeling van de politie (Bijzondere Wetten?). Het zou een corrupte en incompetente bende zijn, waar ook al disciplinaire maatregelen waren genomen.
Niks kwijt geraakt; kwijt gemaakt, dus!

Ik heb nu geen tijd om het uit te zoeken, maar ik meld het maar even.
Dit gaat verder dan een suf agentje dat niet weet dat je je muis niet op het scherm hoeft te richten.

Laura Ingalls | 14-07-11 | 09:15

Dit is zo triest... Ik neem nog maar een mok koggie om de vieze smaak weg te spoelen!

eerstneukendanpraten | 14-07-11 | 09:13

Warhoofd | 14-07-11 | 09:02 | + 0 -
Nee hoor, het A4-tje gaat in de kluis van de landsadvocaat, en valt dan onder zijn beroepsgeheim.

Bixier | 14-07-11 | 09:11

Dat praatje bij Jan Stikvoort is het meest walgelijke, zelfophemelende, van de realiteit gespeende, schaamteloze en smaakloze LULVERHAAL dat ik in lange tijd heb gelezen.
Een teken dat helaas het Calvinisme nu echt uit Nederland verdwenen is, want dertig jaar geleden haalde je het niet in je hoofd om zo'n narcistisch stukje walgtekst bij je eigen foto te plaatsen.
BAH !

de Bree | 14-07-11 | 09:10

@mezelf... paar wapenbuddy's van Tristan V.

Kingeef1975 | 14-07-11 | 09:10

Zouden er een paar klantjes van Robert M bij de politie zitten? je zou het bijna gaan denken.....

Kingeef1975 | 14-07-11 | 09:09

Reeds in het CDA-tijdperk is men al begonnen met het verdoezelen, achterhouden en het in de doofpot stoppen van belangrijke feiten.
Deze trend lijkt zich te kontinueren daar ook deze huidige koalitie (inkl. CDA) liever een uurtje doorslaapt dan eensch orde op zaken willen stellen.
We kunnen dus rustig konstateren dat ook pedeaufielen, kinderverkrachters, mishandelaars tegen verzorgend personeel, etc. etc. nog jarenlang in de watten gelegd dan wel gepamperd zullen worden.
Nederland is de clown van Europa, het buitenland lacht zich een leveraandoening en dit achterlijke volk blijft geweaun CDA stemmen.

uitgeslapen | 14-07-11 | 09:09

Het ergste is nog, dat ik Brusselmans ook nog geloof.
Wat een ambtelijke zieke zooi is het hier toch.

toetanchamon | 14-07-11 | 09:09

De bruine wijsvingers van Stikvoort en Nooy wijzen nog steeds richting GGZ. Inmiddels ligt het eigen falen open en bloot op straat en gaat de beerput langzaam open, het gaat een vieze boel worden in Hollands Midden.

faz | 14-07-11 | 09:09

Jan Stikvoort. Vormt een al veel te lang zittende kliek met figuren als Aleid Wolfsen, Bernard Welten en Wim Cornelis. In het algemeen is het pluche-klevend PvdA-gajes, bedreven in verdichten en professioneel liegen. Oprotten met die gasten.

Fijnstoffer | 14-07-11 | 09:07

Bij politie hebben ze tegenwoordig defillibrator dus overlevingskans is gering. Drrr gaan koppen rollen en ik kan niet wachten. Hand in eigen boezem steken kunnen zij niet, nooit. Dit is te schandalig voor woorden. Ik kots op ze!

Dhr. Z. Wijn | 14-07-11 | 09:06

Ik denk dat het een heel goed aanbod is en niets in de weg staat dit te aanvaarden. Als het OM dit weigert is er maar een oplossing.... dagvaarden!

Kingeef1975 | 14-07-11 | 09:06

Bij een Engelse krant zijn heel veel experts op dit gebied beschikbaar gekomen.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 09:05

Waarom raken die gasten mijn bekeuringen eigenlijk nooit kwijt.

henkstubbe | 14-07-11 | 09:05

De politie houdt belastend bewijs achter en justitie zit erbij en kijkt erna. Nederland 2011 AD.

Vaus | 14-07-11 | 09:05

Lijken uit de IT-kast, waarschijnlijk staat er nog 'X-files' op de kastdeur ook. Om het moeilijker te maken, want zo makkelijk kan het niet zijn.

zovoklets | 14-07-11 | 09:04

Dit zaakje stinkt! *Gaat handen wassen...

Rikketiktik | 14-07-11 | 09:04

Wie de politie gelooft, krijgt een lolly

ikookniet | 14-07-11 | 09:04

+m

Uppie2010 | 14-07-11 | 09:04

Hmmm, het stinkt hier...
*om zich heen kijkt....... Verhoef liggen ziet...*

Geiteneuker | 14-07-11 | 09:03

goeie orgen.
politie + politiek = altijd -1...

Uppie2010 | 14-07-11 | 09:03

Het CJIB raakt overigens nóóit iets kwijt.

Misschien dat ze die jongens eens even moeten laten kijken.

Reinaert | 14-07-11 | 09:03

@Landelijke politiek: Doe es effe ingrijpen!

Tommygunner | 14-07-11 | 09:02

Jan Stikvoort: "Ik geloof er dus heel erg in dat iemand iets zelf moet ontdekken.”

Jan, ik begrijp het.

landlopertje | 14-07-11 | 09:02

Er was toch ergens iets van dat ISP's vijf jaar lang alle dingen moeten bewaren. Als men uitzoekt wie de e-mail verstuurd heeft dan is men al op de helft van de zoektocht naar de inhoud, dan hoeft het bestand alleen nog worden te geopend. Klaar. Heeft dan iemand gehoord van het feit dat de meeste ISP's met servers werken die draaien onder Unix! Die mogen geen gegevens kwijt raken, met die gegevens wordt namelijk het geld verdiend.

vanhetgoor | 14-07-11 | 09:02

De politie is er voor het bekeuren van automobilisten. Al het andere werk gaat ze boven de pet.

vetkleppert | 14-07-11 | 09:02

PDF-je zit in de map "documenten die de overheid in diskrediet brengen en derhalve nooit openbaar mogen worden". Het is wachten tot RTL een rechtszaak begint waarin zij een beroep doet op de wet Openbaarheid van Bestuur. Dat A4-tje komt wel boven water...

Warhoofd | 14-07-11 | 09:02

Nu mag Opstelten laten zien dat hij doortastend op kan treden.

Als hij dit accepteertdan heeft hij total geen gezag meer.

rara | 14-07-11 | 09:01

Een bonnenboekje en een afgekloven Bic is kennelijk alles wat de politie qua "IT" aan lijkt te kunnen.

Alhoewel sommigen dan ook wel weer verdoemd handig zijn met een lasergun.

Reinaert | 14-07-11 | 09:00

Niets aan toe te voegen, Nederland een transparante democratie? Laat me niet lachen...

Harreeee | 14-07-11 | 08:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken