Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tokkietime! Alle Probleemwijken (SBS6) online

probleemwijkieopyoutube.pngJa Holland Doc, daar sta je dan met je Willem Wilmink-gaapdocu op de pay tv. Maar vanavond kijkt Nederland massaal naar de 2,5 uur unieke TokkieContent die zojuist door 'Documentary4You' (goeie naam op zich!) online is geslingerd. We gaan terug naar 2005, het jaar van de omstreden reeks Probleemwijken op SBS6. Weet u het nog? Compleet van de wereld zijnde white trash dat onder het mom van 'Je hebt mensen die gemaakt zijn om te werken en je hebt mensen die gemaakt zijn voor een uitkering' al Schultenbräu lurkend de wijk onveilig maakte met hun lompe gedrag. Gottegod wat werd er schande van gesproken, zomaar de vrienden van Pim ongecensureerd de huiskamer in laten rellen, met dat heerlijke vrouwelijke Frans Bromet-naïefje ('Waarom heb jij geen werk?') ter duiding er bovenop. Bij de VPRO zou de ethische commissie er een week over vergaderen om vervolgens te besluiten 'deze mensen' tegen zichzelf te beschermen, SBS zond het gewoon uit en zag direct na aflevering 6 de Graafsewijk in Den Bosch voor vier dagen in een no go area veranderen. Nee, dan was die Kees uit Kempi-land Woensel West nog een lieverdje met zijn stervende hoeren kankerkachel (fokwiki). Recente televisiegeschiedenis to the max mensen, toon het uw kleinkinderen! Update\: Ah, de campingzender is wakker. Hierrr staat meerrr!

Reaguursels

Inloggen

Wat was nou die intro song / begin liedje.
Was het nou foo fighters ?
Loop nou al 2 dagen te zoeken !!

snow15289 | 16-07-11 | 22:29

Ik heb alle afleveringen als TV-rips (.mpg) nog ergens op een harddisk staan, liefhebbers?

michielios | 15-07-11 | 19:38

Nou weet ik weer waar ik mijn hekel aan Frans bauer achtige muziek vandaan heb.

Speertjespunt | 15-07-11 | 19:19

Ik heb alle afleveringen gekeken. Mooie reportage. Uiteraard toch vreselijk wat deze mensen doorstaan hebben. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat ze het zelf schuld zijn maar ik vind wel dat je een kans moet krijgen om je zaken op orde te krijgen. Door mensen het huis uit te smijten veroorzaak je enkel meer ellende en verschuiven de problemen zich elders.

Titan T. Fox | 15-07-11 | 17:24

Godver, alles is alweer offline gehaald...

The Green*Machine | 15-07-11 | 10:59

Allemaal PvdA volluk...

BarneyBoner | 15-07-11 | 10:45

Jack Cayman | 15-07-11 | 10:32 |
Ach, je mist er niet heel veel aan, het is een grote treurnis wat je te zien krijgt. Een kruisbestuiving tussen PvdA/SP en SBS6 volk.

ZSU-23-4 | 15-07-11 | 10:45

laat maar mensen, campingTV heeft er alweer een eind aan gemaakt

Jack Cayman | 15-07-11 | 10:32

dat youtube kanaal is gejorist, er zijn voor en nadelen aan t vermelden hier op geenstijl, leuk voor de snelle reaguurders, maar ook voor de copyright gestapo van sbs.

SmegmaSmeer | 15-07-11 | 10:24

Duindorp, waar m'n grootouders 50 jaar gewoond hebben, en m'n ouders zijn opgegroeid, gelukkig zijn die eind jaren 60 verkast naar een vinexwijk ver uit de buurt, moet er niet aan denken dat ik daar had moeten opgroeien. Ben er een aantal weken geleden nog eens doorheen gereden voor het nostalgische gevoel, dit ebde echter snel weg, de wijk is compleet veranderd. Als ik m'n ouders mag geloven was het vroeger (jaren 50/60) een gezellige buurt van 'ons-kent-ons',in de 2e wereldoorlog bezet door de Duitsers en in de na-oorlogse dagen gebruikt als interneringskamp voor ex ss'ers. Wellicht hadden ze dat zo moet houden.

Dumpertklever | 15-07-11 | 10:16

De mensen die in deze serie optreden zijn psychiatrische patienten, geestelijk gehandicapten en alhohol- of drugsverslaafden. De vraaag is of je die mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen, zoals fatsoenlijke mensen zouden doen. Of dat je van die mensen moet profiteren, door er uit eigenbelang een schandaaltrekkende tv-serie over te maken, waardoor je kijkers trekt en dus reclame verkoopt. Als SBS fatsoen had, zouden ze een deel van die verdiende reclameinkomsten schenken aan het Leger des Heils, dat probeert deze mensen weer op het rechte pad te krijgen.

Flippo | 15-07-11 | 10:02

Deus Absurdia | 15-07-11 |
Ik denk niet eens dat dat ssort volk stemt. Niet op de PVV of PVDA.. Stemmen gewoon niet want het boeit ze geen ene fock

Omega79 | 15-07-11 | 09:35

Ik heb dat gezien ja. Wat een aso volk. Er was een gast die in de hele uitzending elke keer metr een blik bier in zijn handen stond. En toen ze hem vroegen wat hij er van vond dat hij moest voorkomen voor diefstallen, was zijn antwoord: Tja ach, wat moet is zeggen.. Als ze nou de uitkeringen iets meer verhoogte dat hoefde wij minder te doen. Dan hadden we meer geld, en hoefde we niet zelf te zorgen voor meer geld.... Op dat moment had ik die mongool wel overhoop kunnen knallen..

Omega79 | 15-07-11 | 09:34

Fascinerend om te zien. Mijn bek staat open. Eigenlijk ben ik knettergek dat ik uberhaupt nog werk en een hyportheek betaal.

wilmeister | 15-07-11 | 09:05

Wat een vuile uitvreters zeg. En dan nog zeggen dat het werken toch niet opschiet maar wel een Mercedes onder hun vette vleeskont. En wel steuntrekken! Ik hoop dat ze branden in de hel.

Blote Bertus 2000 | 15-07-11 | 08:45

Ah probleemwijken. Steevast de plek met een hoog gehalte PVV stemmers. Wat is dat toch, criminaliteit en PVV? Trekt het elkaar aan? Zijn PVVers over het algemeen crimineel, net als hun vertegenwoordigers in de kamer? Zijn het gewoon tokkies die geen haar beter zijn dan hun allochtone buurman met hetzelfde gehalte 'juridische bijstand'? Wat is het gemiddelde 'opleidingniveau' van deze bewoners? En heeft dat een relatie met hun stemgedrag.. Allemaal vragen die worden beantwoord op buurtmonitor.nl.
.
Define the problem and I'll give you the solution. Hek eromheen, leger erin en vrij schieten.

Deus Absurdia | 15-07-11 | 08:44

Gewoon kutvolk met een T. En als je 30 bent dan heb je toch lang genoeg gewerkt?

hanzebal | 15-07-11 | 08:40

Het ouwe duindorp... leuk !

WitWit | 15-07-11 | 08:37

Natuurlijk waren er in die tijd geen probleemwijken met meerderheid allochtonen. Want dan waren die wel in beeld geweest destijds. Nee de Henken en Ingrids van de tokkiewijken waren de enige probleemgevallen die we destijds kennen (en nu nog). Ze zijn nog naar Overwei, de Diamantbuurt en Kanaleneiland geweest maar trefden niets aan behalve harmonieuze Vogelaarwijken bevolkt door brave nieuwe Nederlanders.

JoranVanderdood | 14-07-11 | 23:50

Heeft die gast uit dat eerste filmpje al een steen door zijn eigen ruit gehad?

Ik weet het beter | 14-07-11 | 22:21

Die SBS onzin is echt kansloos, je kunt beter die docu "foute vrienden" kijken.

irriducibili79 | 14-07-11 | 22:08

Heeft niets met geld te maken, sommige mensen zijn gewoon door en door slecht.

doskabouter | 14-07-11 | 21:39

Wij ze ook hebben.
Kijk en geniet.http://www.youtube.com/watch?v=OCtjGr6081g

Smalhout | 14-07-11 | 21:36

Gezellig PVV'ers en SP'ers kijken op een regenachtige avond!

ricko-picko | 14-07-11 | 21:31

-weggejorist-

Smalhout | 14-07-11 | 21:30

-weggejorist-

Smalhout | 14-07-11 | 21:30

De tuinders hebben nog personeel nodig.

Smalhout | 14-07-11 | 21:30

'Hou je klep dicht anders krijg je een paar patsen'

Tjongejonge....

Kingeef1975 | 14-07-11 | 21:30

Assen, Den Haag, Leeuwarden, Eindhoven, Groningen, 's-Hertogenbosch, Utrecht... ach ja... geen Limburg want hier zijn gewoon geen tokkies.

Hölzenbein | 14-07-11 | 21:29

@newrealist

multikul-esperanto = gebakken lucht verkopen.

strikdewepstroper01 | 14-07-11 | 21:24

Probleemwijken? Foei! In multikul-esperanto heet dat krachtwijken.

newrealist | 14-07-11 | 21:19

gewoon uitkeringen totaal afschaffen, dan moeten ze wel werken. Dit soort types zijn gemaakt door links.

Dagobert D. | 14-07-11 | 21:06

Fryske Pugilist | 14-07-11 | 20:49 |
lol, niet eens bij nagedacht.

Charles Bukowski | 14-07-11 | 21:05

Tsjezus, je weet dat ze er zijn, maar het gaat toch weer onder de huid zitten na 4 afleveringen achter elkaar kijken... en dan die kleine kinderen die daar tussen op moeten groeien.. kansloos. En toch moeten we niet zeiken, we houden de onderkant van de samenleving zelf in stand.

zee-ellende | 14-07-11 | 20:55

Charles Bukowski | 14-07-11 | 18:59
Die paar ruggen waren direct ingenomen door de sociale dienst, en terecht natuurlijk. Met een uitkering mag je niet bijverdienen.

Fryske Pugilist | 14-07-11 | 20:49

Doelloos leven. Ik krijg toch medelijden met die lui.

Quearo | 14-07-11 | 20:46

Ok, Geenstijl weer bedankt, heb net zitten kijken en kan weer aan de Prozac voor de komende weken

ZSU-23-4 | 14-07-11 | 20:34

@ rara | 14-07-11 | 20:13
Retorisch gepruts in de marge. Verzin iets beters knaap.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:31

Als ik me te links voel, dan kijk ik deze serie altijd even. Dan verdwijnen alle SP gedachten als sneeuw voor de zon. Ook al wil de SP deze lui ook keihard naaien.

Santac | 14-07-11 | 20:23

@strikdewepstroper01 | 14-07-11 | 19:01
Ben ik met je eens maar er zijn ook tokkies die werken... en thuis de muziek dan weer keihard aanzetten enzo. Dat asociale gedrag begrijp ik dus niet. Heeft niemand ze dan ooit geleerd dat ze niet alleen op de wereld leven en dat je anderen niet moet lastig vallen op een manier die je zelf ook niet zou appreciëren? Kunnen de docenten op school ze dat niet leren? Noem me maar naïef maar ik begrijp het werkelijk niet... Wat voor iemand ben je dan als je willens en wetens anderen tot last bent? Dat wil toch niemand diep in zijn/haar hart.

doenormaal! | 14-07-11 | 20:21

www.youtube.com/watch?v=WtYiRHg_-8c&am...
"Werk jij?"
"Nee, dat is ook niet iets voor mij"
[...]
"Als ze de uitkeringen iets hoger maakten, hoefde je ook niet zo veel te werken"

Weeraanmelden | 14-07-11 | 20:19

rara | 14-07-11 | 20:15

Ja ik ben Pius. Dat staat onder al mijn posts.

Dus de vraag lijkt me nogal overbodig.

pius | 14-07-11 | 20:16

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-07-11 | 20:15 | + 0 -

Van de serie wel ja, dat alles al een hele tijd op Youtube staat...

Santac | 14-07-11 | 20:16

@ rara | 14-07-11 | 20:13
Nee. Jij maakt wel eens een vergissing. Laat mij er even lekker buiten, wil je.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:15

rara | 14-07-11 | 20:13

Je doet je naam eer aan. Rara waar heb je het over.

In de mandieaanbedenwordmaarnietbestaatsnaam.

pius | 14-07-11 | 20:15

@Merlot | 14-07-11 | 19:45
Kan me vergissen, maar ik meen dat die zin geen hersenspinsel van Mutsaerts is, maar de 'werkelijkheid' weergeeft.
VPRO had dat programma (of iets soortgelijks) voordat SBS er mee aan de haal ging, maar zag er geloof ik later van af.

@Santac | 14-07-11 | 20:04
*zucht* Ja hoor, GS had er nog nóóit van gehoord.
( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/03/... www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/04/... )

Prof. D.A.H. Vintik | 14-07-11 | 20:15

@pius | 14-07-11 | 20:13
U vroeg wieu bent. En daar probeerde ik een antwoord op te geven. Vraagteken was misplaatst; ik weet zeker dat u Pius bent.

rara | 14-07-11 | 20:15

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:12

Het is inderdaad niet logisch. Behalve als logisch onlogisch zou zijn.

Dan wel.

pius | 14-07-11 | 20:14

Wat mij vooral opvalt is het volgende.
Een wietplantage in huis levert als straf 100 uur dienstverlening op en als reactie: "ach doe ik op een kinderboerderij". Op het einde blijkt dat er na twee maanden nog geen contact is geweest met Justitie.
Een inbraak levert als straf schijnbaar 51 dagen op, wordt van te voren al rekening mee gehouden.
Als de "pakkans" en de aansluitende "vervolging" kennelijk zo minimaal is, kan je dan die mensen iets verwijten of zit er iets fout bij onze politie, justitie, rechterlijke macht?

dantochmaar | 14-07-11 | 20:13

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:12
Iedereen maakt wel eens een vergissing met leestekens. Was die laatste zin van jou een vraag?

rara | 14-07-11 | 20:13

rara | 14-07-11 | 20:11

U vertelde helemaal niets. U vroeg wat.

pius | 14-07-11 | 20:13

@ rara | 14-07-11 | 20:11
Nee. Dat is niet logisch. Waarom zou ik anders een vraagteken plaatsen.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:12

Liever een Tokkie in mijn keuken dan een Moskee in de tuin of zoiets

Eurotokkie | 14-07-11 | 20:12

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:10
Pius vroeg zich af wie hij was, dus vertelde ik dat aan hem. Is toch logisch?

rara | 14-07-11 | 20:11

rara | 14-07-11 | 20:10

Ja?

pius | 14-07-11 | 20:11

Ghehe ik blijf t wel lachen vinden.
Ik ben daar in Assen Oost opgegroeid en dat viel nog wel reuze mee.
Het is en blijft TV he dus word gewoon gedramatiseerd.
En nee, ik heb WEL een baan en werk in de luchtvaart als onderhouds technicus en ja nog steeds woonachtig in Assen

Atown | 14-07-11 | 20:10

@ rara | 14-07-11 | 20:06
?

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:10

@pius | 14-07-11 | 20:08
Pius?

rara | 14-07-11 | 20:10

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:07

Een pauperdeuse bedoeld u?

Waarschijnlijk.

pius | 14-07-11 | 20:09

rara | 14-07-11 | 20:06

De Joods-christelijke moraal..

Ik wist niet dat er zoiets bestond als een Joods-christelijke moraal. Had misschien beter geweest als de Joden dat ook hadden geweten.

Maar ja, wie ben ik.

pius | 14-07-11 | 20:08

@ Santac | 14-07-11 | 20:04
Je P al binnen op InHolland jongen?

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:07

@pius | 14-07-11 | 20:04
De Joods-christelijke of de modern-humanistische moraal?

rara | 14-07-11 | 20:06

Al jaren op Youtube, nu ook ontdekt door GeenStijl!

Smerige pauperserie over paupers op een pauperzender.

Santac | 14-07-11 | 20:04

Kees' kankerkachel staat flink te roken.

weedo | 14-07-11 | 20:04

Een ethische commissie.

Dat lijkt me nogal onethisch.

Vanuit de moraal bekeken dan.

pius | 14-07-11 | 20:04

NB; "Bij de VPRO zou de ethische commissie er een week over vergaderen om vervolgens te besluiten 'deze mensen' tegen zichzelf te beschermen."

Zélfs de VARA deed dat indertijd niet bij 'De Magneet' Mutsaerts.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 20:00

Mis ik iets? Die stonden al lang online op Google Video!

TooledForTrouble | 14-07-11 | 19:57

@ datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:42
Is toch ronduit armoedig?!

Mooi man, het Nature or Nurture debat revisited. Op GS.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:56

Geweldige serie! Heb ik, ik weet niet hoeveel keer teruggekeken :).

Rafapaz | 14-07-11 | 19:54

@ Perry Vogelbekdier | 14-07-11 | 19:48
"Ik schrijf kut misschien met een d, maar je kan em wel van me lezen."

20 jaar geleden inmiddels. Ook online.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:52

wat een elegante repost

Joffri | 14-07-11 | 19:49

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:35

Nee die docu is pas echt legendarisch ! Maar zelfs de mensen in de docu "Magneet" stijgen boven het niveau van Probleemwijken uit.

Perry Vogelbekdier | 14-07-11 | 19:48

Ze staan buiten de maatschappij maar hebben wel invloed op het bestuur van dit land door hun stemrecht...

Leraar | 14-07-11 | 19:48

@Parel van het Zuiden | 14-07-11 | 19:26
Mee eens.

Jeroen Dop | 14-07-11 | 19:45

Naast Volendam en Den Haag zijn ook sommige probleemwijken een voedingsbodem voor nieuw talent! Het is niet allemaal kommer en kwel. Wat Anouk niet gelukt is, is zanger Rinus wél gelukt, deze clip is zelfs in the States een hit! Dus!
www.youtube.com/all_comments?v=XHEFbX8...

Buurtvader | 14-07-11 | 19:45

"Bij de VPRO zou de ethische commissie er een week over vergaderen om vervolgens te besluiten 'deze mensen' tegen zichzelf te beschermen"

Dat vraag ik me af.
Als ik zou moeten gokken, denk ik dat er bij de VPRO drie weken grafstemming heeft geheerst.
Uit pure frustratie dat ZIJ niet op dat geniale programma gekomen zijn.

Het programma laat immers zo goed zien, dat er heus ook héél véél disfunctionerende uitkeringstrekkende autochtonen zijn.
Je ziet eigeblijk alléén maar disfunctionerende uitkeringstrekkende autochtonen.
Het had zomaar een VPRO programma kunnen zijn!
Ach... wee... maar het was het niet...

Merlot | 14-07-11 | 19:45

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:37
Ik snap je punt. :-)
Moet eerlijk toegeven dat ik wat stukjes gezien heb, toch heb ik dit niet nodig om mij beter te voelen.
Sterker nog, ik word er een beetje verdrietig van. Maar goed, ik mot nie janken.
Mijn opa zou zeggen: Je kan beter naar boven kijken dan naar beneden. Als je maar wel oplet dat je niet in de stront trapt.

datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:42

@ datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:30
Nee. Zij maken dit voor jou.

Want zeg nou zelf, hoeveel beter voel jij je nu? Inderdaad.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:37

Gaat dit over 'De Magneet' van Hans Polak?

Pa Cartwright | 14-07-11 | 19:35

datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:30
ehm dat kwam er een tikkie beroerd uit, ik bedoelde het niet zo dicht op een godwin.

datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:31

Het is duidelijk wat achtergrond en opvoeding doet.
Het is eigenlijk idioot dat dit wordt uitvergroot op pulp tv, en ter vermaak van de tv voyeur die zich hierdoor beter voelen. Wat een gotspe.

lanexxx | 14-07-11 | 19:31

joemiejas | 14-07-11 | 19:17

Precies. En wat ik niet begrijp, misschien kan iemand mij dat uitleggen, waarom kijken mensen hier naar?
En niet een beetje, het is een regelrecht kijkcijfer kanon.
Is het ramptoerisme? Leedvermaak?

Het zo ontzettend jammer dat natuurlijke selectie niet meer bestaat in de mensen-wereld. De ketting is zo zwak als de zwakste schakel.

datzouzomaarkunnen | 14-07-11 | 19:30

sufkut | 14-07-11 | 18:30 |
Uitkerings, mon ami. Uitkerings.

Cpt. Bufu | 14-07-11 | 19:30

@Jeroen Dop | 14-07-11 | 19:06 |

Jammer dat hij niet meer doet waar hij goed in was.

Parel van het Zuiden | 14-07-11 | 19:26

gewoon omdat het kan in nederland! Briljante docu btw

mediative | 14-07-11 | 19:24

Pff, paupers. échte spelers hebben natuurlijk al lang de DVD-box in huis.

Cpt. Bufu | 14-07-11 | 19:20

Als belastingbetaler moet je dit gewoon niet willen kijken...

Man, man, man, wat kan een mens toch ver zinken zonder opvoeding..... Bij de beesten af!

Parel van het Zuiden | 14-07-11 | 19:17

Jonge, jonge wat hebben veel mensen toch een sneu bestaan.

joemiejas | 14-07-11 | 19:17

zuster van Michiel Romeyn volgt overigens enkele minuten later... ;)

aphexz | 14-07-11 | 19:16

@kapotte_stofzuiger | 14-07-11 | 19:04
Op de wachtlijst van Woningnet en een bezoekje aan aan het UWV. Ik raad toch kids aan want dat schiet het lekker op met die woningtoewijzing.

blinde kip | 14-07-11 | 19:11

Starfucker dus... excuus.

Jeroen Dop | 14-07-11 | 19:07

17 april 2005 om 13.00 uur.

Dan schrijft Fleischbaum een erg mooi stukje column weg op GeenStijl over de andere aspecten van het leven. Ik heb deze altijd nog ergens bewaard. En nu opgezocht. Dit was nog eens mooi schrijven.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/04/...

Jeroen Dop | 14-07-11 | 19:06

Zat daar ook die dwaas bij die drie weken uitkeek naar terugkomst van zijn hoer waarvan hij dacht dat ze spaanse was (maar uiteindelijk uit Zuid-Amerika bleek te komen)?

Echte liefde was dat.

Kingeef1975 | 14-07-11 | 19:04

@blinde kip | 14-07-11 | 18:59
Mag u raden wat ik ga doen als ik ooit terug kom naar 0031, behalve die kinderkamer dan.

kapotte_stofzuiger | 14-07-11 | 19:04

Kees kankerkachel was een goede gast. Werkte hard, alleen die broer van hem was een uitvreter eerste klas.

petros666 | 14-07-11 | 19:02

@Charles Bukowski | 14-07-11 | 18:59
SBS6 heeft geen hart, maar aandeelhouders. En die willen winst.

rara | 14-07-11 | 19:02

Zit je daar als idioot die zijn stiefkind heeft misbruikt.

Kingeef1975 | 14-07-11 | 19:02

Ze hebben geen geld, maar ze zitten stuk voor stuk met een sigaret in d'r gore bek. Schaf die uitkering maar af, daar betaal ik geen belasting voor!

Scheetzak | 14-07-11 | 19:01

@doenormaal!

De groep aso's en tokkies is vanaf de jaren 70 niet kleiner geworden. En persoonlijk denk ik dat er in Nederland bewust een zwakkere industrie bestaat die belang heeft bij deze groep. En die zwakkeren industrie bestaat uit welzijnswerkers, maatschappelijkwerkers, psychologen, uitkeringsinstanties e.d. De verzorgingstaat Nederland heeft patiënten nodig, in dit geval tokkies en aso's. Dat is werkverschaffing voor hulpverleners.

Sterke mensen die zelf verantwoordelijkheid nemen?
Welnee, dat leren we in Nederland al 30 jaar niet meer.

Lees de boeken van Theodoor Dalrymple maar eens.
Hoe de onderklasse in stand wordt gehouden?

strikdewepstroper01 | 14-07-11 | 19:01

rara | 14-07-11 | 18:52
Mee eens. Ze zijn niet 100% wilsonbekwaam. Maar wel labiel en easy targets. En als SBS een hart had, hadden ze de hoofdrolspelers een paar ruggen gegeven voor bewezen diensten. Die werden immers ook over hun rug verdient.

Charles Bukowski | 14-07-11 | 18:59

Zoon Herman (dvd-dealer te Assen) die met vriendin een kindje verwacht en droomt van een huisje krijgen, de 'kinderkamer en uitkering voormekaar maken'. ROFLOL als het niet zo triest was!

blinde kip | 14-07-11 | 18:59

Geert ik hoop voor jou dat ze die Turken mop niet uizenden.

monaco | 14-07-11 | 18:58

RednassandeR | 14-07-11 | 18:54
Was dat nodig?

spanarchist | 14-07-11 | 18:58

Tokkies en asos waarom bestaan dat soort mensen? Waarom kiezen ze er zelf niet voor om een prettig en voorkomend, beleefd mens te zijn? Ze winnen er niets mee om zo te zijn. Integendeel. Ze kunnen best wat goede manieren afkijken van mensen die beleefd en voorkomend zijn. Wat hebben ze te verliezen? Ik begrijp dit soort mensen gewoon niet.

doenormaal! | 14-07-11 | 18:54

Tja, en dat soort tuig mag ook wonen in nederland en een uitkering? Doe mij die polen dan maar, die willen iig nog een beetje werken

Pindakees | 14-07-11 | 18:54

Zeeschuimer | 14-07-11 | 18:29
Aktivist | 14-07-11 | 18:29
Volgens mij hebben jullie gehapt.

Ashtrey | 14-07-11 | 18:53

@Charles Bukowski | 14-07-11 | 18:47
Wat mij dan opvalt is dat ze ook niet echt hulp willen hebben bij hun problemen. Dat is een keuze.

Dit soort documentaires hebben altijd een beetje een 'apies-kijken'effect, daar ontkom je niet aan.

rara | 14-07-11 | 18:52

Geniale televisie. Al dat policore volk dat denkt dat je met opvoeden, veel begrip, kansen geven en cursussen en studies mensen kan verbeteren zouden hier verplicht naar moeten kijken.
Sommige mensen zijn gewoon niet te redden.

spanarchist | 14-07-11 | 18:50

De Jan, die te zien is in de aflevering over de Groningense Oosterparkwijk, pleegde zelfmoord. Niet enkel vanwege, maar wel mede door deze 'documentaire'. Ik heb alle afleveringen tijdje terug via youtube bekeken, want vind het fascinerend. Maar ethisch vin'k 't onverantwoord. Veel van de mensen die waren te zien waren zwakzinnig en/of hadden een psychische aandoening. Alcoholisme reken ik daar ook toe.

Charles Bukowski | 14-07-11 | 18:47

LOL @ Een Willem Wilmink gaap-docu - Pallywood revisited voor de VPRO-zieltjes; slaap lekker en dream on geitewollensokken-tv. ( kijk sowieso docs op het web, Vimeo heeft er bv legio )

dubbert | 14-07-11 | 18:41

O ja SBS probleemwijken. Dan kan een hele wijk over één kam worden geschoren voor wat een groep in één straat doet zoals in Duindorp. Geloof mij, in Duindorp kan een oud dametje s'avonds nog veilig over straat. En zijn er mooie stille straten waar je s'avonds een speld kan horen vallen. Ik heb er in elk geval een mooie groene jeugd gehad. Wat SBS probleemwijken betreft, net zoals Prem met zijn radiobus. Laat ze wegblijven. De positieve, mooie kant van een wijk laten zij nooit zien. Het gaat bij deze media alleen om tokkies en aso's.

strikdewepstroper01 | 14-07-11 | 18:41

ja ik heb wel een diploma gehaald maar zou nie eens weten waar die ligt joh

vingerverver | 14-07-11 | 18:39

Ik bedoelde Jane natuurlijk

Pubertje | 14-07-11 | 18:38

Toch heeft Jan wel iets van Doutze weg...

Pubertje | 14-07-11 | 18:37

Duindorp in Den Haag :') Complete metamorfose daar, sinds dit is geschoten. Nu staan er dure yuppen-flats met uitzicht op zee.

Predateur | 14-07-11 | 18:35

Al dat volk in de wiellepolle preventief ophangen.
Een schande voor nederland dat zulk volk zich mag voortplanten.

vlaemsche steenkappe | 14-07-11 | 18:34

kk kachel!

fietskettingslot | 14-07-11 | 18:34

Stervende hoeren kankerkachel. Haha echt een epische serie, alle delen op DVD en ze blijven mooi.

J. van Kooten | 14-07-11 | 18:32

Heerlijk, aan 55e jarige tokkie de vraag:
"werk jij?"
-"Nee, al 25 jaar niet meer. Die tijd heb ik gehad"

kapotte_stofzuiger | 14-07-11 | 18:32

Ik heb die serie ooit weleens op jijbuis bekeken en ik zat inderdaad de hele avond met m'n bek open van verbazing.

vetkleppert | 14-07-11 | 18:32

'*burp*
ja euhm als ze die uitkeringen gewoon wat hoger gooiden, dan hoefden wij ook niet zoveel te doen'.

Tenenkrommend die serie *brrr*

sufkut | 14-07-11 | 18:30

EpicFailure=EPIC | 14-07-11 | 18:26
What's in a (nick-)name...*zucht*

Aktivist | 14-07-11 | 18:29

@EpicFailure=EPIC | 14-07-11 | 18:26
Ik raad u aan het topic nog even te lezen.

Zeeschuimer | 14-07-11 | 18:29

Bedankt voor de waarschuwing.
Heb gelijk even contact opgenomen met m'n contextjuweel hulpverlener; hij raadde me aan om voorlopig even geen winkelcentrum te bezoeken.
( www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/%29/c... )

Prof. D.A.H. Vintik | 14-07-11 | 18:28

-weggejorist-

EpicFailure=EPIC | 14-07-11 | 18:26

En wanneer komt de langverwachte aflevering uit Kanaleneiland, Gouda, of Amsterdam-Gaza?

vetkleppert | 14-07-11 | 18:24

Ik heb m'n TV in 2005 al het raam uit geflikkerd. Juist om dit soort beeldvulling.

JaapStar | 14-07-11 | 18:24

Waarom zijn uitkeringen soms hoger dan het minimumloon? nl.wikipedia.org/wiki/Armoedeval Je kan van tokkies niet verwachten dat ze financieel een stapje terug doen om te gaan werken. Op de bank blijven zitten levert meer geld op.

Daar waar de overheid van iedereen innovatie en ondernemerschap verwacht, verwacht de overheid dat dus niet van de minima. Zij moeten met 1 been in het graf gaan graven om te kunnen werken. Werk moet weer gaan lonen, voor iedereen.

Tenzij uitkeringen gehalveerd worden of het minimumloon verdubbeld zullen we blijven zitten met bijna een miljoen uitkeringsgerechtigden. Daar is samen met de vergrijzing en de influx van laag geschoolden niet tegen in te werken door de beroepsbevolking. Ook Nederland kan failliet.

Feynman | 14-07-11 | 18:23

Mooi man. Steeldievende kansmensen ophemelen.

Voor mij hoeft het niet.

Parsons | 14-07-11 | 18:21

@Zeeschuimer | 14-07-11 | 18:19
Dat past ook goed bij het weer buiten.

Art Vandelay Ultor | 14-07-11 | 18:20

Probleemwijken... ja dat herinner ik me nog wel, de Oh Oh Cherso van 2005. Je voelt je I.Q. gewoon bijna spontaan stijgen als je ernaar kijkt.

Dutch M.D. | 14-07-11 | 18:20

Hulde!
*gelijk met Duitse collega's gaat kijken (de Franse hebben een vrije dag...)*

kapotte_stofzuiger | 14-07-11 | 18:20

Ik vind het altijd grappig wanneer (vooral in krantenkolommen) mensen zuchten over 'de jeugd van tegenwoordig' en 'vroeger was alles beter', etc. etc, lada dida lada..

Dit soort gespuis is over het algemeen 50+ en een directe uitwas van de teringzooi die er in de jaren 70 van gemaakt is.

Sjors W. | 14-07-11 | 18:20

Mijn god, stikt het hier zo van de tokkies? Ik kijk mooi naar 'A Touch of Frost' vanavond.

Zeeschuimer | 14-07-11 | 18:19

Kees en Ruud uit mijn home town!

Geweldige serie. Vooral Willem uit Den Bosch zal je voor altijd bijblijven.

Art Vandelay Ultor | 14-07-11 | 18:18

Tokkiedokkie

Charles Swietert | 14-07-11 | 18:17

Mooie serie, stond overigens ook al jaren op Google video. En er bestaat ook een dvd van.

Ronman2k | 14-07-11 | 18:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken