Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Knokploegen tegen mocroterreur in Helmond

Havenpleinhelliemond.jpg Zeg nou niet dat we nooit hebben gewaarschuwd. Of dat die anderhalf miljoen Geert Wilders-kiezers zich niet duidelijk hebben uitgesproken. Bewoners van Vogelaar-wijken zijn het ZAT (c'est ca). En als je daar als burgemeester niet op weet in te spelen krijg je problemen. Dat weet Aleid Wolfsen (PvdA) van Utrecht, burgemeester Cornelis van Gouda (PvdA) (die ineens met vervroegd pensioen gaat wat natuurlijk niks te maken heeft met zijn buitenhuisjes in Ghana) en nu ook burgemeester Jacobs van Helmond (CDA). Heel Helmond (Limburg) is in principe een Vogelaarwijk, maar in de wijk Binnenstad-Oost is sprake van een snoeiharde straatoorlog. Marokkaanse jongeren terroriseren de buurt zo kapot dat mensen letterlijk vluchten. Er vinden vuurwerkbomaanslagen plaats maar de politie doet helemaal niets. De plaatselijke politiek ook niet want die hebben het veel te druk met belangrijker zaken als huiliehuilie doen over halal slachten. Vandaar dat de bewoners van Binnenstad-Oost een knokploeg gaan vormen om zo het recht in eigen hand te nemen. Henk met de honkbalknuppel, Ingrid met de deegroller. Autochtoon tegen allochtoon. Balkon tegen portiek. Kopsuggestie voor de Telegraaf: RASSENRELLEN: DOELWIT HELMOND. Kopsuggestie voor de Volkskrant: DE MEDIA HEBBEN HET GEDAAN. Strijdvaardige gemeentebeleidsuggestie voor de Helmondse wethouder Margreet de Leeuw (CDA): "Ok, we gaan camera's plaatsen". Nogmaals: we hebben al zo vaak gewaarschuwd. Al zo vaak hebben wijkbewoners "C'est ca!" geroepen, maar er was niemand die wilde luisteren. Nu is het te laat. De eindstrijd is ingezet. Final battle: Helmond. FITTIE!

Reaguursels

Inloggen

Ik begrijp maar niet waarom 'de' nederlander zich alle vele jaren lang zo op zijn kop laat zitten door een paar laffe marokjes. Wanneer worden er echt groepen gevormd en dit tuig de wijk uit gekiepert?
Van de politiek en de politie hoef je niets te verwachten die staan nog steeds a d kant van de zielige knuffel marokjes.

Troost J.E. | 02-07-11 | 10:34

NO MORE TEA FOR ME! | 01-07-11 | 18:42

Het wegzetten van andersdenkenden als zijnde minderwaardig is een gebruikelijke werkwijze in socialistische kringen. Zodra ze de macht in handen hebben breidt dit onderscheid zich vaak zelfs uit tot meer uiterlijke kenmerken. In de Killing Fields van Cambodja was bijvoorbeeld het dragen van een bril al voldoende aanleiding om doodgeknuppeld te worden, maar ook een rassenkenmerk als een grote neus is door het socialisme gebruikt om bevolkingsgroepen genadeloos te vervolgen.

Flapdas | 02-07-11 | 08:37

Het is een begin...
Zinvol geweld werkt altijd.
Maar eigenlijk verdienen vooral politici die dit zo enorm uit de hand hebben laten lopen vooral een pak op hun donder. Die marokkanen die zijn zo terug in hun hok. Een goeie aframmeling en koest is het beestje.
.
Maar die mensen op het pluche... die veel geld verdienen via de belastingbetaler en dan de burger laten barsten en opzadelen met vervelende idioten, in een soort van verdeel en heers spel, die verdienen eigenlijk pek en veren. Daar moet zo'n knokploeg naartoe, want dan pas worden ze echt wakker.

Greetje Duisenberg | 02-07-11 | 00:17

Woon zelf in helmond..
Maar dit is lachwekkend..
Politie doet niks aan marokkanen..
Dan lossen we het zelf op en dan doet de politie niks aan de helmonders,
Nemen die batty boys weer wraak en zo gaat het maar door...

Bartoorsx | 01-07-11 | 23:53

@haantje de voorste | 22:05
Op 1:56 wil de marokkaan in zijn slachtofferrol springen, maar de ironie van zijn vriend verraad hem.

Haloef | 01-07-11 | 23:26

Ach, knokploegjes, nog altijd kinderspel in vergelijking met de doodseskaders van Midden-Amerika. Niet dat ik daarvoor pleit, maar als we zo doorgaan met pappen en nathouden krijgen we die gegarandeerd ook hier. Met open grenzen, chaos en misdaad vraag je gewoon om de wet van de jungle.

Oome Gijs | 01-07-11 | 22:58
-weggejorist-
jacques | 01-07-11 | 22:43

-weggejorist-

monocraat | 01-07-11 | 20:49

Ah, kijk aan! Dit is nu typisch het soort akkefietje waarvoor de europese gendarmerie is opgericht. Schieten of inslaan op je eigen bevolking maakt gezagsdragers niet populair, dus dat zou stemmen kosten. Daarom heeft Nederland er in de EU op aangedrongen een europese politiemacht uit de grond te stampen: EUgendfor - voor buitenlandse agenten op uw grondgebied!
Als die dan te hard slaan kun je als hollandse bobo geschokte vragen stellen in het europese parlement. Dan lijkt het net alsof je voor je eigen mensen opkomt, terwijl het varkentje ondertussen wel netjes gewassen is!

J. van Gaal8771 | 01-07-11 | 20:39

Gaan we gelijk de naam veranderen van kattemeppers naar mocro meppers

Jaapioooo | 01-07-11 | 19:54

Joe heeft alles bij de hand corvetje, honkbalknuppeltje. Eigenlijk alle ingrediënten om de Finnen met een mobiel opvoedingskamp te helpen. Is daar subsidie voor?

JoeDaPlumbert | 01-07-11 | 19:50

*nog even snel "meest elementaire" voor "mores" beamen doet*

widtvoet ® | 01-07-11 | 19:32

@boost 19:10

Neuq dat dwaas kunstmatige onderscheid. Allochtoon of autochtoon is niet van belang. Doe je mee, voel en betoon je je Nederlander, onderschrijf je in woord en daad de mores van dit laaglandse volk en ben je bereid te knokken voor al dat "ons" lief is hoor je erbij.

Vergis je niet. Wanneer de rijen zich hier dalijk sluiten voor uitheems tuig raakt de stront de ventilator als (n)ooit tevoren.

Politiek, politie, justitie, rechterlijke macht etc. zullen volgen. WIJ zijn de maatschappij. (Wederom met dank aan Postbus51.)

widtvoet ® | 01-07-11 | 19:28

Als dit gebeurt, dan zal de politie pas tonen dat ze daadkrachtig is. Tegen autochtonen welteverstaan. Eigen rechter spelen is de ergste misdaad in dit land (gevolgd door te snel rijden en belasting tillen), en zeker tegen de kansenjongeren. Wat een schijtland!

jofele joris | 01-07-11 | 19:28

Ik heb het altijd gezegd op het moment dat de bom af gaat is de autochtone bevolking de klos. Dan wordt de beschuldigende vinger gewezen door de linkse mediamafia die hier in dit land de dienst uitmaakt en de politiek, justitie, politie, en rechterlijke macht de kant opstuurd die zij willen.
Owee als je geslagen wordt en je slaat twee keer zo hard terug.
Bah

boost | 01-07-11 | 19:10

"Veiligheid heb je zelf in de hand!" -Postbus51

widtvoet ® | 01-07-11 | 19:03

NO MORE TEA FOR ME! | 01-07-11 | 18:42
Je hebt helemaal gelijk,het is links gelul, zij willen thee drinken en in de zeik genomen worden. Zij willen dat de andermens ook zo is of zo wordt. En als je het een keer zat bent, dan wodt je bestempelt als een tokkie, als je opkomt voor je rechten voor je vrede voor je lijfsbehoud dan ben je iemand uit een achterbuurt en dat betekend bij de linkse kerk dan meteen dat je geestelijk onwaardig bent.
Het is net de moslimkerk maar dan anders.
Bah

boost | 01-07-11 | 19:02

@NO MORE TEA FOR ME! | 01-07-11 | 18:42
Je bent niet de enige die zich daaraan irriteert.
Met het spreidingsbeleid in nederland loopt bijna iedereen de kans om dat tuig naast zich te krijgen.
Of je moet zoals onze socialistische politici een beveiligde villa in Naarden, Blaricum of whatever hebben staan.
Alsof je meteen ook tuig bent als je de jarenlange
terreur niet meer pikt.

Slipsnifter | 01-07-11 | 19:01

Er moet me even iets van het hart waar ik niet bericht voor bericht specifiek op kan in gaan.
Waar halen diverse bovenstaande reageerders het gruwelijke lef vandaan om de mensen die daadwerkelijk de Marokkanen- overlast ondervinden steeds maar weer te bestempelen als tokkies ed??
Dat zonder deze mensen ook maar überhaupt te kennen?
Is dat nu uit pure arrogantie en zelfoverschatting of is het puur onwetendheid omdat men zelf toevallig geen last heeft van dergelijke problematiek??
Wat het ook is boeit me eigenlijk niet, wat het wel doet is mij enorm woedend maken.
Mensen die zulke zaken roepen tikken niet zuiver.

NO MORE TEA FOR ME! | 01-07-11 | 18:42

Niet per definitie een slechte ontwikkeling. Op eigenrichting valt veel af te dingen maar wanneer beheerst en gedoseerd toegepast levert zij somtijds meer resultaat op dan een wandeling langs het geeigende pad.

Schouwen. Zomer 2004. Op Renesse drommen duizenden tieners samen voor opnieuw een avondje jeugdige losbandigheid. Bier en tieten. Sangria en seks.

Tenten vol, straten bezaaid. Duits en provinciaals lijken voertaal. Jonge meiden uit de band op zoek naar hun Romeo voor één nacht. Puisterige Kasanova's in de tijd van hun leven. Gemoedelijk. Onschuldig. Opstootje hier en daar in de kiem te smoren en gesmoord. Make love not war.

Maar wat verzamelt zich daar voor Trinity? Een groep figuren met zonnebrillen van een maandloon, met merkkleding van heb ik jou daar en een kwaadaardige grijns die Scarface niet zou misstaan. Jammer dat ze niet te verstaan zijn. Praten hun eigen taal.

Ze blijken sos te verkopen. Vallen meisjes lastig en bedreigen eenieder die daar wat van zeggen durft. Ze laten een vakantievierende puber z'n schoenen uittrekken en steken de fik erin. Lachen! "Doe moeilijk en we maken je dood!" verzekeren ze zijn vriend.

Politie -toch flink aanwezig- laat eea. begaan. Uitsmijters (veelal lokale spierbundels) houden de roedel in de gaten maar doen niets. Vreemd? Wellicht niet.

Volgende dag zijn er meerdere Marokkanen (het is zoals het is) in alleen hun onderbroek jankend aangetroffen in verschillende natuurgebieden. Hadden wat tikjes gehad maar gelukkig niets gebroken. Wisten niet hoe snel ze weg moesten komen uit die kontreien. Ze zijn er nimmer meer teruggezien.

widtvoet ® | 01-07-11 | 18:05

-weggejorist-

stavfx | 01-07-11 | 18:02

@Hei-kneuter | 01-07-11 | 11:49

Deze allochtoon wel in ieder geval.
Mogen wij nu na afloop dan ook op mocro lijkwagens (bussen?, lijkbus?) trommelen?
Misschien ook een idee om een ansichtkaart, naar die bilalschool te sturen met "De groetjes uit Helmond".

insemismeer | 01-07-11 | 17:52

Ben benieuwd wanneer operatie Berberossa van start gaat.

ontlullen | 01-07-11 | 17:47

Mijn familie blik op de wereld is al jaren een minaret, en dan gaan ze nog buiten bidden ook zodat je tegen die schijtkonten aan kijkt

boost | 01-07-11 | 17:32

Er veranderd niks in Nederland op dit vlak. Straat terreur wordt alleen maar erger en dat mensen het in de toekomst zelf op gaan lossen staat buiten kijf.

Antitheïst | 01-07-11 | 17:29

En dan pik je het niet meer en ben je bij voorbaat al een tokkie.
Wat een kland bah

boost | 01-07-11 | 17:29

hahahaha eindelijk maar niet, zeggen dat zij het niet meer pikken wil niet betekenen dat zij het niet meer pikken. Genoeg is nog steeds niet genoeg, praten, in kaart brengen met de vandaaltjes, camera'tje erbij waar de autochtoon uitgezoemd wordt en de lik in gaat let maar op.

boost | 01-07-11 | 17:26

Wat een gel*l, de vergelijkingen met WO2. Een groep mensen die besluit - omdat politie en justitie dat niet doen - zichzelf, hun families en hun eigendommen te gaan beschermen tegen (veelal) Marokkaanse criminelen heeft niets maar dan ook niets te maken met WO2. Ieder mens heeft het recht zich te beschermen. Punt.

Aardappeleter | 01-07-11 | 17:08

Ik haat die stomme uitspraak, maar deze keer is die op zijn plaats.
Ik zeg doen!

vmk | 01-07-11 | 16:56

Helmond ligt in Brabant en niet in Limburg, als we het toch over prutsers hebben.

JanTergouw | 01-07-11 | 16:55

Je kan wel vluchten mensen, maar deze gasten wonen overal. En als ze nu nog niet in je wijk wonen, dan wel binnenkort. En binnen 3 jaar kijk je uit op een minaret.

funkyd | 01-07-11 | 16:33

Nooit geweten dat Helmond tot het Limburgse land behoorde. Maar ik heet ze van harte welkom.

hansiehansie | 01-07-11 | 16:08

ik zou wel eens willen weten wat de dagindeling van ,n diender is en wat hij voor taak heeft en of hij die ook uitvoert.

Ik ben voor dagrapporten en daarnaar beloond te worden
en zaken niet of niet goed uitgevoerd = BOETE of inleveren van vakantie dagen

flits* | 01-07-11 | 16:03

Niet per definitie een slechte ontwikkeling. Zet de politiek maar voor 't blok.

Rotterdam. Medio 2002. Leefbaar in het Kollege. Fortuyn net geliquideerd. Straatterreur loopt al jaren de spuigaten uit en velen zijn het zoveel meer dan zat. In meerdere wijken begint de wanhopige roep om optreden van de overheid om te slaan in een alternatieve kreet: zelforganisatie.

Tal van kleinschalige initiatieven komen aan de oppervlakte. Gemene deler: de emmer is vol, de overheid doof... we zullen het zelf moeten doen. Ook goed! De maatschappij immers dat zijn wij.

Probleem echter was dat mensen elkaar niet vonden. Geen koordinatie. Geen plan van aanpak. Geen organisatie. Geen koepel. Geen eendracht.

Oplossing bleek even makkelijk als evident: breng mensen met elkaar in kontakt en zorg voor wat materiele, organisatorische en juridische ondersteuning. Zo gezegd, zo gedaan.

Binnen drie maanden vormde zich een tamelijk hecht team van betrokken Rotterdammers van diverse pluimage. Kleerkasten, huisvrouwen, studenten, middenstanders, voetbalvaders, senioren, durfdames, havenwerkers etc. Wit, zwart, autochtoon, allochtoon, driedelige pakken en spijkerbroekers.

Lijnen uitgezet en vervolgens een tipje van de sluier. Gewoon van je laten horen. Aanwezigheid op straat in de nachtelijke uren in gebieden waar de Sterke Arm al jaren struktureel verstek liet gaan. Aanspreken van overlastgevers en buurtbewoners. Laten zien dat je niet wijkt voor tuig en er bent voor iedereen. Burgerarrestaties verrichten bij heterdaadjes en zélf follow-uppen. Kommuniceren.

Binnen GeenTijd op de koffie bij de fraktievoorzitters van alle relevante politieke partijen, bij de wethouder Veiligheid, bij de korpschef, bij Ivo...

Hel! Er was op een gegeven moment zelfs sprake van uniformen die ter beschikking gesteld zouden worden. Van het onderzoeken van de mogelijkheden een formele status te bekomen.

Maar wat er gebeurde -en dat was de oorspronkelijke inzet- was dat er opeens wél opgetreden werd door politie en justitie. Dat er niet zonder gevolg klare taal gesproken werd in de Raad, dat er tal van maatregelen genomen werden de straatterreur in te dammen.

Helaas heeft eea. achteraf bezien niet werkelijk mogen beklijven maar zelfs onder 't huidige Kollege van Blub en Blubber lijkt men zich in Rotterdam nog altijd wat meer bewust dan elders van de potentiele kracht van burgers die bereid zijn desnoods het heft in eigen hand te nemen.

widtvoet ® | 01-07-11 | 15:56

Alle Hellemonders corsetjes aan efkes geen ping in de rug. en rammen maar !!

demindenie | 01-07-11 | 15:35

Wat nou zero tolerance voor de knokploegen? De agenten rijden deze keer een rondje om voordat ze hun "vrienden" te hulp schieten. Een rondje, twee rondjes, hey ... nu is de benzine bijna op.

sog-pentagon | 01-07-11 | 15:28

hoe voorspelbaar.... multiculturalisatie leidt uiteindelijk tot burgeroorlogen. we hadden ook ff naar de geschiedenis kunnen kijken, dan wisten we dit 50 jaar geleden al. het stikt van de voorbeelden:)

het midden oosten bijvoorbeeld:D een multiculturele samenleving waar dagelijks de pleuris uitbreekt en een bevolkingsgroep de leuter is:)

vort helmonders! beuken met die knuppels!

avitas | 01-07-11 | 15:27

Het geweldsmonopolie ligt bij de politie. Maar alleen onder de voorwaarde dat de bevolking afdoende beschermd wordt. Als dit niet lukt is het niet meer dan gerechtvaardigd om dat geweldsmonopolie toe te eigenen. Al was het maar op projectbasis!

Widukinn | 01-07-11 | 15:24

@Silleman | 01-07-11 | 15:16
Ze zijn ook laf genoeg om een mes in je rug te plaatsen als ze met zijn 20-en om je heen staan.
En het leuke is dan dat je maar eens moet uit zien te vinden welke het geweest is, want ze hebben geen van allen iets gedaan.

Slipsnifter | 01-07-11 | 15:24

-weggejorist-

Aktivist | 01-07-11 | 15:16

-weggejorist-

Silleman | 01-07-11 | 15:16

Mooi, als mijn buurt door een aantal van dat soort tuig wordt belaagd zou ik ook ook terug vechten.

gool69 | 01-07-11 | 15:10

De VOC mentaliteit is terug! Shab Helmond is voorbij!

The_Master_Bear | 01-07-11 | 14:41

En natuurlijk zullen onze geliefde politiek correcte Boven Ons Gestelden weer schande spreken van deze "eigenrichting".
Zonder er uiteraard bij te vermelden, dat eigenrichting in 99 van de 100 gevallen optreedt als overheden hun taak als handhavers (volkomen) verzaken.

Merlot | 01-07-11 | 14:19

Ja, dit zat er aan te komen en het verbaast me niets.
Het Marokkaanse rapaille kan de borst nat maken.
@ politie: ga vooral rustig door met neuspeuteren.

Gravin v Kippenbouth | 01-07-11 | 14:18

Helmond in Limburg? WTF?

LiebeMan | 01-07-11 | 14:15

Hm, ikzelf ben woonachtig in 'de glimlach van Brabant'.
Ik geef de mensen groot gelijk, het gespuis zal inderdaad een keer aangepakt moeten worden.
Probleem is echter dat deze nieuwe nederlanders niet van ophouden weten.
Keer op keer komen ze terug. Loop je een keer alleen op straat, dan wordt je gewoon gepakt. Deze laffe aanpak werkt helaas wel
Ze staan te sissen bij een patatkraam naar je blonde vriendin, zeg je er iets van.. dan heb je gelijk een groep van die rifmannetjes om je heen. Of ze staan aan je deur te roepen dat ze je dochter gaan verkrachten. Wat doe je dan op zo'n moment... Je doet er gewoon niets aan.
Die mannetjes zijn gewoon gestoord, het enige wat wellicht zou kunnen helpen is wat anti-psychotica erin gooien en opsluiten.

fietsnekker | 01-07-11 | 14:15

Dat zal dan te zijner tijd breed als zijnde "RASSENRELLEN.." in de media, nationaal en internationaal, uitgemeten c.q daaropvolgend door met name de linkse kerk uitgemolken worden. En als de eerste white gang members zijn opgepakt dient de Nederlandse bevolking weer te bukken een mea culpa uit te spreken en lacht de mocro zich rot en gaat verder waar ze gebleven zijn.

de directeur | 01-07-11 | 14:12

De Brabo's nemen het (voor)touw!
zunne grote knots jonguh!

mothersfinest | 01-07-11 | 14:11

-weggejorist-

E Rectus Magnificus | 01-07-11 | 14:05

-weggejorist en opgerot-

drummer1 | 01-07-11 | 14:01

-weggejorist-

Implant | 01-07-11 | 14:00

@BertBrussen: Helmond ligt in Brabant, niet in Limburg. Zorg wel even dat je je topografische kennis actualiseert.

Titan T. Fox | 01-07-11 | 13:55

Je zal zien dat de politie dan opeens keihard kan ingrijpen en handhaven, zogauw buurtbewoners zich mobiliseren en gaan samenwerken. Want dat was niet de bedoeling, dat moesten we niet willen met z'n allen.

sjongejonge123 | 01-07-11 | 13:55

@Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:21 | + 2

Goede voorbereiding idd

Hempieman | 01-07-11 | 13:54

Een knokploeg in Helmond ?
Ik denk het niet... we halen gewoon wat varkens uit het buitengebied en laten ze los :D

Ing. eslapen | 01-07-11 | 13:53

Allochtonen zijn slachtoffers van Marokkanen , Marokkanen zijn de allochtonen die altijd weer problemen veroorzaken ,geen enkele bevolkingsgroep heeft zoveel nadelige impact op de samenleving.

Amsterdam Hustler | 01-07-11 | 13:50

Waar kan men zich vrijwillig aanmelden :)

Herrie Montana | 01-07-11 | 13:44

-weggejorist-

el mero mero | 01-07-11 | 13:41

@drummer1 | 01-07-11 | 13:24

Helemaal gelijk! Ik ben het ook zat om steeds maar weer vermoord te worden.:)

de nakketikker | 01-07-11 | 13:39

Na de Arabische lente nu de Nederlandse lente?
Het zou tijd worden.

Slipsnifter | 01-07-11 | 13:36

@drummer1

Het vliegtuig? ze pakken de $%@&!! trein+boot maar!

Sjengbang | 01-07-11 | 13:30

Zo zie je maar weer wat er allemaal uit die Arabische landen deze kant komt overwaaien.
En wedden dat de verantwoordelijken dat bagataliseren ? EN wedden dat het beslist niet bij Helmond zal blijven ?

grappert | 01-07-11 | 13:26

Robin Hood is dood,leve de revolutie.

ziende blind | 01-07-11 | 13:25

-weggejorist-

drummer1 | 01-07-11 | 13:24

@Ratzing. | 01-07-11 | 13:11
OK.

rara | 01-07-11 | 13:22

Joris heeft een hyper

Slipsnifter | 01-07-11 | 13:22

Als de Koning te weten komt hoe ze met zijn burgers omgaan zal cohen snel een baki pakken

ziende blind | 01-07-11 | 13:21

*mompelt iets over WOII en NSB knokploegen

marxistje | 01-07-11 | 13:21

-weggejorist-

Leefjeleven | 01-07-11 | 13:17

-weggejorist-

de nakketikker | 01-07-11 | 13:17

rara | 01-07-11 | 12:46 |
Vanmorgen wakker geworden, lees in de Groene Amsterdammer het stuk van van Lansschot waar gisteren op Geen Stijl aandacht aan werd besteedt.
Start computer en lees iets over de Multikul ontwikkeling in Helmond.Vergelijkbare situaties hoe als vreemdeling een plek in Holland te verkrijgen met medewerking van liegende ambtenaars.Teleurstelling chaos op de vroege morgen laten zich niet een twee drie aaneensluitend formuleren.
Op zoek naar het contrapunt.Met vriendelijke groet,

Ratzing. | 01-07-11 | 13:11

-weggejorist-

The eimer | 01-07-11 | 13:05

Helmond = Brabant

Tinie | 01-07-11 | 13:04

-weggejorist-

Killer B | 01-07-11 | 12:55

Het beste recept is proportionele verevening. Oog om oog tand om tand. Dat is de taal die ze begrijpen, maar in Nederland is afgezworen.
Onze zwakheid wordt een wapen in hun handen. Dat kun je alleen maar verliezen als je niet bereid bent terug te slaan

Islamofiel | 01-07-11 | 12:53

@Herrie Montana | 01-07-11 | 12:08
Onze leefregels schrijven voor dat we in het Nederlands communiceren. Wist je dat wel?

rara | 01-07-11 | 12:51

Ik zet 10 euro op de tokkies.

Maodurodam | 01-07-11 | 12:49

Die NAVO vliegtuigen komen toch ook weer een keer terug? Ik zie kansen...

Terpetijnzeikert | 01-07-11 | 12:48

@Ratzing. | 01-07-11 | 12:22
Jij vindt het kommaneukerij, maar: "En hoe een en ander uit elkaar groeit en verschillen in stand worden gehouden is mooi duidelijk in Robbert v Lanschot geactualiseerde papieren versie van het MOSKEEVERZAMELGEBOUW wat als MULTIFUNCTIONEEL CENTRUM subsidie bij elkaar liegt." Die zin betekent gewoonweg niets. Onderstaande zin is gecorrigeerd voor de herkenbare fouten, maar zelfs dan blijft er onzin staan. Man, ik wil je begrijpen, maar jij geeft de voorkeur aan schelden.

Hoe een en ander uit elkaar groeit, en verschillen in stand worden gehouden, is mooi duidelijk in Robbert v Lanschot's geactualiseerde papieren versie van het Moskeeverzamelgebouw dat als Multifunctioneel centrum subsidie bij elkaar liegt.

rara | 01-07-11 | 12:46

/me vraagt zich af,of ze als ze klaar zijn heel ff richting Arnhem kunnen komen....

heelo | 01-07-11 | 12:45

-weggejorist-

Ph0bium | 01-07-11 | 12:44

@Aktivist | 01-07-11 | 12:41
Die klink komt volgens mij van de planeet Zebolon13, volledig van de pot gerukt die vogel.

Slipsnifter | 01-07-11 | 12:43

[Ab Klink/Linkse kerk modus AAN] Wat een intolerant, PVV-stemmend, autochtoon tuig daar in Helmond! waarom kunnen ze nou niet gewoon een kopje thee met die kwajongens gaan drinken? Dat zijn immers de mensen waar onze economie het van moet hebben in de toekomst! [Ab Klink/Linkse kerk modus UIT]

Aktivist | 01-07-11 | 12:41

Het speelt niet alleen in Helmond, maar dat weet iedereen hier wel.

Onze wijk in Rotterdam-oost wordt eveneens geterroriseerd door Marokkanen die ruiten van bewoners die hen aanspreken op hun gedrag kapot gooien, plantenbakken tegen de voordeur smijten, stelselmatig bedreigingen uiten etc.

Enkele bewoners zijn reeds verhuisd omdat ze er schoon genoeg van hebben. De politie doet veel te weinig en treedt niet op, terwijl aangewezen is wie het zijn. De gemeente met n.b. een Marokkaanse burgemeester doet helemaal niets! Ze laten ons bewoners volledig in de steek.

Geert_regeer | 01-07-11 | 12:39

Dit was volledig te voorspellen en ook volledig te voorkomen geweest.
Maar dat paste niet in het straatje van de linkse partijen natuurlijk.

Slipsnifter | 01-07-11 | 12:38

Dat weet Aleid Wolfsen (PvdA) van Utrecht inderdaad maar al te goed en daarom zoekt hij maar gauw naar een volgende baan om geruisloos meer geld binnen te halen.
Burgemeester Cornelis van Gouda weet het ook maar al te goed en daarom gaat hij maar gauw met vervroegd pensioen, er is inmiddels toch al genoeg geld binnen om geruisloos in weelde te leven.

Zoetwaterpanharing | 01-07-11 | 12:37

Ha ha doen camera's ophangen. Volgens oud hollands gebruik erachteraan met hooivorken? En dan graag de boefjes aan de schandpaal op de markt in Helmond? En bekogelen met rot fruit?

denoorman | 01-07-11 | 12:37

Eindelijk.

Nietvoordekat | 01-07-11 | 12:35

"and so it begins...."

Jaar in jaar uit geeft de welwillende burger netjes via zijn democratische stem aan de grens in zicht aan het komen. Jaar in jaar uit wordt dit legitieme signaal genegeerd. Nu zal de oplossing buiten het publieke debat gevonden gaan worden. Het hangt al een tijdje in de lucht, op sommige plekken zelfs tastbaar.

Dit kan lelijk worden en als het lelijk wordt hoop ik dat we allemaal niet vergeten hoe we daar gekomen zijn.. Een politiek en daarmee verbonden media die de burger bijna ten onder lieten gaan aan de straatterreur van de 'onopgevoeden'. Een politiek en daarmee verbonden media die niet meer konden opbrengen dan ongefundeerde afkeuring en dedain.

Parel van het Zuiden | 01-07-11 | 12:35

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:25:
Omdat het vrijdag is zij het je vergeven :-D

Slipsnifter | 01-07-11 | 12:34

-weggejorist-

Dulf | 01-07-11 | 12:33

-weggejorist-

Dulf | 01-07-11 | 12:33

Ab Klink wil nog meer immigranten laten komen. Gevolg: nog meer mocro-terreur. Meer knokploegen zullen opstaan. Omdat de overheid het volk volledig laat stikken. Goed idee hoor Ab *not!*

doenormaal! | 01-07-11 | 12:29

-weggejorist en opgerot-

beniknougek? | 01-07-11 | 12:28

Ik kan maar één ding zeggen:
"Zeg NOOIT dat hiervoor niet gewaarschuwd is !"

Anjin Mohammed | 01-07-11 | 12:23

Wat nemen die camera's nu op: vage beelden met jochies en jongens met mutsen op.
Dus wat schiet je hier nu mee op.
Gewoon het leger hier laten "oefenen" hebben ze ook wat te doen.
Bij elke "uitschakeling" van een muts krijgen ze een bonus.

piet de hond | 01-07-11 | 12:22

rara | 01-07-11 | 12:01 .
Ach ja, kommaneukertjes ,,,

Ratzing. | 01-07-11 | 12:22

Kunnen we die knokploegen sponsoren?

SirStephen | 01-07-11 | 12:21

Wie niet horen wilt moet maar voelen, de tijd van knuffelen is voorbij.
Zou eens tijd worden dat die rifapen wat respect word bijgebracht. Aaangezien de ouders de opvoeding niet ter hand nemen. Moeten de Nederlanders en aangepaste dit maar gaan doen.
En kennelijk is de enige taal die ze verstaan, die van keihard terug meppen.

LostSandWich | 01-07-11 | 12:17

@Herrie Montana | 01-07-11 | 12:08
Laatste keer dat ik controleerde was Limbabwe geen Nederland. Dat maakt je dus een allochtoon met een Nederlandse paspoort.
Is niet erg dat je niets hebt met mensen buiten de grens. Nederland heeft ook niets met Limbabwe. (K)

Haragha | 01-07-11 | 12:15

Chocolade kop suggestie GS: oh wacht... daar staat al iets wat niet waar is. Eheheh. Inzake olie op het vuur, over en sluiten maar. Rita zou trots zijn op je Bert.

Ienoo666 | 01-07-11 | 12:14

kunnen ook gewoon helmond aan belgie doneren
IronCurtain | 01-07-11 | 12:00 |
U bent van PVDA ? Verplaatsen is nog altijd geen oplossen.

Kinguin | 01-07-11 | 12:14

DutchEmperor | 01-07-11 | 11:13

Joris heeft kennelijk kramp in zijn wijsvinger want ik heb ook geen idee wat er mis wat met mijn reaguursel. Beetje sarcasme mag kennelijk ook al niet meer.

doskabouter | 01-07-11 | 12:13

In Zuid Afrika wordt bij problemen wegens incompetentie de politie ook niet meer gebeld. Dat Nederland ook al zo ver heen is is diep triest.

Nickname20 | 01-07-11 | 12:13

Ik heb dat nieuwsbericht gelezen, maar waar in godesnaam halen jullie knokploegen vandaan? Ik weet dat GS het nieuws standaard wat aandikt, maar dit is wel heel overdreven. Jammer, want ik hoopte het echt. Het moet gewoon een keer tijd worden dat de vlam in de pan slaat, misschien opent dat een keer echt ogen.

Snorro | 01-07-11 | 12:08

@Haragha
ik ben 110% nederlander (lees limburger), heb het ook niet zo op mensen buiten de grens .... als zij zich niet houden aan onze leef regels...
Misschien moet jij maar verhuizen buiten de grenzen!

Herrie Montana | 01-07-11 | 12:08

Word tijd dat ze er een paar de trap af laten vallen.
Soft gedoe altijd van die Hollanders, oog om oog tand om tand,Hollanders hebben alleen een grotebek en schreeuwen moord en brand. Maar als ze een keer knokke moeten zijn ze niet thuis.

Trouwens wel het goede voorbeeld geven , gewoon met de vuist.

DeepDownUnderGrunn | 01-07-11 | 12:06

Dit zat er aan te komen natuurlijk, ik vind het niet eens zo'n slecht idee zo'n burgerbescherming, ik hoop alleen dat het goed geleid wordt en dat ze niet afglijden naar de verkeerde kant.

inktpot | 01-07-11 | 12:05

Kan iemand me in duidelijke taal uitleggen in hoeverre camera's bijdragen aan de veiligheid van burgers? We zien tegenwoordig meer dan ooit beelden van overvallers en mishandelingen en geen van de daders trekt zich iets aan van de aanwezige camera's. Camera's ophangen is niets meer of minder dan een vals gevoel geven van veiligheid.

Eagle_Eye | 01-07-11 | 12:04

-weggejorist-

koperboef | 01-07-11 | 12:03

@Ratzing. | 01-07-11 | 11:39
Het gaat inderdaad mijn begrip te boven dat je zinnen onleesbaar zijn door een gebrek aan leestekens en interpunctie, gekoppeld aan een spastisch hoofdlettergebruik. Neem bijvoorbeeld je laatste zin, waar je een citaat van Nijhoff om zeep helpt door een komma te vergeten. Dat beinvloedt de mogelijke betekenis van de zin.

Je mag het als een beperking mijnerzijds beschouwen dat ik niet in staat ben om je gebrekkig geformuleerde en grammaticaal misvormde zinnen juist te duiden. Daar heb ik geen enkel probleem mee.

rara | 01-07-11 | 12:01

kunnen ook gewoon helmond aan belgie doneren

IronCurtain | 01-07-11 | 12:00

@Herrie Montana | 01-07-11 | 11:55
Beste Herrie Montana, de meeste mensen hier hebben het niet zo op allochtonen. Dus je kan beter Nederlanders schrijven ipv dat brabbeltaaltje.
Ik zou het geld van je inburgeringscursus terug hebben gevraagd.

Haragha | 01-07-11 | 11:58

@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:42
Hahaha

Haragha | 01-07-11 | 11:55

Wilke achterlijke wieckspater kumt mit deh wieks dat Helmond limburg is....
Wannieh kunnt dur inge www.gingezeek.nl vuur os limburgers kenne vur die vuschgezichter afzeeke!

Herrie Montana | 01-07-11 | 11:55

rintelman | 01-07-11 | 11:49 |
in het haagje wonen niet de doorsnee kantoorpikkies

Kinguin | 01-07-11 | 11:52

Bericht zeg dat de bewoners het "overwegen". Nou, ik denk dat het straattuig zich dan geen zorgen hoeft te maken. De doorsnee NL-er is echt te laf om zo'n zooitje tuig daadwerkelijk met mes en knuppel tegemoet te gaan. Bij boksen heb ik al gemerkt dat je toch echt een bepaalde drempel eerst over moet om een ander echt rechtstandig voor zijn bek te slaan. De meeste kantoorpikkies hier zijn daartoe echt niet in staat.

rintelman | 01-07-11 | 11:49

Autochtoon tegen Allochtoon? Waarschijnlijk zijn vele Allochtonen blij als er eindelijk eens zo'n kudt marokaan verrot geslagen word.

Hei-kneuter | 01-07-11 | 11:49

Als Helmond het net zo doet als 010 begin jaren '70 krijgen we eindelijk weer happy tv, dat waren nog's tijden. Watjes die brabo's. Zoek maar even op Afrikaanderwijk, ik mocht natuurlijk niet gaan kijken van m'n ouders maar wat doe je als snotjong, juist, gaan kijken. Alles werd daar door de ramen gepleurd. Terwijl, en nou moet ik eerlijk zijn, die mensen toen kwamen hier om te werken en het was eigenlijk de schuld van de huiseigenaren, maar afijn, ik dwaal af. Gewoon op z'n rotterdams en opzoute met dat gezeik, knuppel er overheen. Het is nu nog steeds rustig daar op Zuid.

Watunflater | 01-07-11 | 11:43

@DutchEmperor | 01-07-11 | 11:25
Ik ben het met je eens. Maar zoals wel vaker heerscht de afdeling zwarte kip over de redactie...

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:42

@ Haragha | 01-07-11 | 11:38
Hoe herken je een mocro uit Groningen?
Door zijn sportklompen en geitenwollensokken met bondkraag.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:42

-weggejorist-

Den Laef | 01-07-11 | 11:42

@Haragha | 01-07-11 | 11:38

Onderbroek met bontkraag?

saaienickname | 01-07-11 | 11:40

Helmond is het begin van de opstand van de autochtonen. Straks met z'n allen op en het maliplein in tentjes ons protest uiten!

Kwurft | 01-07-11 | 11:40

Maar wat wilde je zeggen?
rara | 01-07-11 | 11:01 |
.
Waarschijnlijk iets wat uw begrip te boven gaat.
Voor alle duidelijkheid,`lees maar er staat niet wat er staat.´M.Nijhoff.

Ratzing. | 01-07-11 | 11:39

*Zucht* Nog een keer.

Hoe herken je een Mocro uit Rotterdam?
@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:34
Nee, aan zijn laaghangende broek en uitstekende onderbroek met bontkraag.

Haragha | 01-07-11 | 11:38

saaienickname | 01-07-11 | 11:37 |
Maar het stoutste kind word de klas uitgestuurd, of beter van school....

Kinguin | 01-07-11 | 11:38

Als er al een goed georganiseerde 'knokploeg' ontstaat (veel geschreeuw, weinig wol), dan nog is het de vraag of ze uiteindelijk niet vaker opgepakt gaan worden dan de Marokkaanse medemens (makkelijker en veiliger voor de politie). Meest brave kind in de klas wordt ook altijd gecorrigeerd op slecht gedrag, omdat deze nog te beïnvloeden is.

saaienickname | 01-07-11 | 11:37

Hoe herken je een Mocro uit Helmond?
@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:34
Nee, Aan zijn laaghangende broek en uitstekende onderbroek met bontkraag.

Haragha | 01-07-11 | 11:37

De overheid is er niet voor u maar voor zichzelf.

Zodra de dienders zelf worden aangevallen dan wordt er direct gereageerd met zwaardere straffen.
In al die wijken kunnen de mensen al decennialang doodvallen want de overheid zal het geweld van allochtonen tegen autochtonen doelbewust downplayen.
Zij hebben het probleem immers zelf gecreëerd maar wensen daarvoor nu niet verantwoordelijk voor gehouden worden.

Eigenrichting in dit geval is legitiem want de staat aan wie wij onze vrijheid van handelen in dit geval hebben overgedragen kan en wil de persoonlijke integriteit van haar burgers niet langer garanderen en daarmee zegt zij defacto het verdrag op en verliest zij hiermee haar soevereiniteit t.a.v. de geweldsuitoefening.

Zarathustra1883 | 01-07-11 | 11:36

Ikke niet snap. Helmonders gedragen zich als limbabwenezen ergo Helmond ligt in Limburg.

@Belasten&Betuttelen | 01-07-11 | 11:29
lmgtfy.com/?q=translate

Haragha | 01-07-11 | 11:34

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:28 |
Precies, de overheid en niet de lokale bevolking..

38-15-09 | 01-07-11 | 11:34

@ Remington.223 | 01-07-11 | 11:32
Hoe herken je een Mocro uit Rotterdam?
Aan zijn trainingspak met bontkraag.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:34

Burgemeester Cornelis is een rat van het ergste soort. Zag hem laatst op Koninginnedag rond lopen. Nou meneer voelde zich wel Pablo Escobar himself volgens mij, wit koloniaal pak aan incl. hoed. Smeerlap.

Zeaui | 01-07-11 | 11:34

-weggejorist-

LachendeHarry | 01-07-11 | 11:32

Hoe herken je een Mocro uit Helmond?
Aan zijn trainingspak met bontkraag.

Remington.223 | 01-07-11 | 11:32

Op het moment dat Limburg wordt ontkoppeld van de rest van het land dan mag Helmond wat mij betreft als presentje aan de nieuwe exploitant van deze provincie worden toegevoegd, maar vooralsnog maakt Helmond er geen deel van uit.

Limburg vrij!! | 01-07-11 | 11:31

`Helmond (Limburg)´

Oow Bert! Wat een leuke vondst!! Die is echt GOED jonguh! Want Helmond ligt eigenlijk in Brabant, maar als je er dan tussen haakjes ´Limburg´ achter zet lijkt het net alsof jij denkt dat het in Limburg ligt en dat is echt vet grappy enzo want Helmond ligt eigenlijk helemaal niet in Limburg, maar jij - als gekke Bert zijnde - hebt zoiets van ´Nou, ze praten allemaal raar daaro, dus dat is toch allemaal hetzelfde joh!´. Precies!

Dat je de meest relevante journalistieke luis in de pels bent wist ik al, maar nu blijk je ook nog Mart Smeets-achtige humor te hebben! Je bent gewoon helemaal toppie Bert!!

EternalZwitsal | 01-07-11 | 11:31

@Umberto die trotzoni | 01-07-11 | 11:24
Binnenstad van Groningen? Zijn daar problemen dan, ik moet helaas dit weekend in Groningen zijn.
Moet ik steeds achter me rug kijken? Moet ik me in smeren met roze verf om niet tussen de bevolking op te vallen? Of kan ik beter me taser meenemen?
Wat is daar nu weer aan de hand in het verre noorden?

Haragha | 01-07-11 | 11:29

Hoe schrijf je dat in het Arabisch / Berbers ?
" 110% ANTI BRABANTS" ??

Belasten&Betuttelen | 01-07-11 | 11:29

@ 38-15-09 | 01-07-11 | 11:11
Het punt van al deze kwesties is dat het wel mogelijk is om nieuwe immigranten toe te laten maar dat dat pas kan als er voldoende begeleiding vanuit de overheid en ondersteuning/draagvlak vanuit de bevolking komt. Nederland moet daarin voet bij stuk houden door uit te dragen wat ze zelf zijn. Toegeven aan de multiculturele samenleving zoals geschetst door de overheid is zwak en funest, hierdoor bouw je geen respect op en beland je in een negatieve spiraal. Voorbeeldje: Het uitschot Marokaanse scholieren van het MBO uit Leiden worden tegenwoordig in Katwijk geplaatst omdat de Katwijkers ze als er wat gebeurt direct het licht uit de ogen slaan, hierdoor gedragen ze zich wel. Het is als Ceaser Milan van de Dog Whisperer, 'the influence of the pak'. Als je geen roedelleider voor je hond bent wordt deze de bas over je, de overheid moet in dit geval de roedelleider zijn.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:28

btw. lol om voor politiek correct te worden uitgemaakt, is me in geen 5 jaar overkomen.

skinner | 01-07-11 | 11:26

Ik keur het niet goed, maar heb er wel begrip voor...
;)

Rico Tampeloerus | 01-07-11 | 11:25

@Joost Maghetweten
Juist ja. En in de laatste drie regels van het artikel blijft GS volledig neutraal ? GS wakkert geen vuurtje aan, reaguurders wakkeren geen vuurtje aan, Helmonders wakkeren een vuurtje aan vanwege falend overheidsbeleid.

DutchEmperor | 01-07-11 | 11:25

Respect is geheel verdwenen, is net zoiets als de binnestad van Gronongen (om maar eens een zijstraat te nemen) 1 grote eenrichtingsweg. Zij willen het en wij krijgen het niet.

Umberto die trotzoni | 01-07-11 | 11:24

C'est ca (caps on)

XaaD666 | 01-07-11 | 11:22

Che_cuevara | 01-07-11 | 11:16

En in het hoofd van strikdewepstroper01 @ 11:14

skinner | 01-07-11 | 11:20

Che_cuevara | 01-07-11 | 11:17

Daar zijn mensen met een IQ van 75 ook heel goed in.
Kijk maar eens naar een willekeurig programma van de EO...

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:20

@DutchEmperor | 01-07-11 | 11:13
Ze zijn bang dat GS verantwoordelijk wordt gehouden voor het aanwakkeren van een vuurtje dat eigenlijk een waxinelichtje was. Dus alles wat op aansporing tot groepering lijkt wordt gejorist. Viel me ook al op ja.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:20

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:09

Volgens mij is Frans B. niet zo'n groot licht...

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:19

@Bakito | 01-07-11 | 11:12

Uiteraard, dat deden we met succes en daar zijn we groot om geworden. Daarom heb jij het nu zo goed, omdat Holland toen wel van zich af durfde te bijten en deden dat ook. Hollanders zijn over het algemeen harde werkers die iets willen bereiken in het leven. Marokkanen daarintegen hebben dat niet, kijk naar het land Marokko zelf, een hele andere cultuur. Een appel en een peer. Een koek en een ei. Een vis en een slang. Noem het maar op, maar ze verschillen gewoon te erg!

Aron-G | 01-07-11 | 11:19

Een onderbelicht stukje Helmondse demografie dat wellicht aardig is om één en ander nog eens te duiden.

Helmond mag zich sinds jaar en dag verheugen op een katholiek bevolkingsdeel, dat in zoverre bijzonder is dat hun roots liggen in een mooi land, ver van hier.

Deze mensen zijn Kaiezen, afkomstig van het Molukse eiland Kai (Kei) waar men niet protestant is zoals andere Molukkers. Maar ook bij hen zijn de lontjes wat korter afgeknipt dan bij ons te doen gebruikelijk.

Had je mij gevraagd met wie de bontkraagjes al eerste een confrontatie zouden hebben die ongetwijfeld tot grote problemen voor ze zou hebben geleid, dat had ik onmiddellijk Kaiezen gezegd.

Dat het blijkbaar etnische Nederlanders zijn die er nu genoeg van hebben, mag een indicatie zijn van hoe erg het daar inmiddels is.

vraagstaart | 01-07-11 | 11:18

@Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:09
Hij heeft wel al een paar kinderen kunnen maken

Che_cuevara | 01-07-11 | 11:17

@necrosis | 01-07-11 | 11:14
LOL!

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:17

@Aron-G | 01-07-11 | 11:11
Wat vindt jij zo blank aan Portugezen, Spanjaarden, Maltanezen, Italianen en Grieken? Ik vind ze eerder licht getint.

Haragha | 01-07-11 | 11:17

hmm helliemond, dat ligt in de buurt. heb nog wel ergens een goeie knuppel liggen, heb heel erg veel zin om mee te helpen

boer uut braba | 01-07-11 | 11:17

Sinds de sociale dienst beter is gaan controleren of uitkeringsgerechtigden in Helmond ook daadwerkelijk niet konden werken, zijn er een stuk meer Helmonders weer An die ARBEIT.

Dit brengt een raar fenomeen met zich mee, de Helmonders hebben nu last voor een hen tot nu toe onbekende huidaandoening.

Ze noemen het eelt.

An die ARBEIT | 01-07-11 | 11:17

@IrProFail | 01-07-11 | 11:06
noob

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:16

Haha, dit gaan de helmonders zoiezo winnen. Traningspakkies tegen bontkraagjes.

Benno H | 01-07-11 | 11:16

Niemand komt aan Helmondje!

Blue Light | 01-07-11 | 11:16

@skinner | 01-07-11 | 10:56
Kan ook moeilijk.
Die boter zit op de hoofden van "links".

Che_cuevara | 01-07-11 | 11:16

@Bakito | 01-07-11 | 11:04
Precies, Als we het hier aan de politiek overlaten zijn Nederlanders straks de nieuwe indianen. De US of fucking A is opgebouwd na uitroeiing van de bevolking weet u wel.

toetanchamon | 01-07-11 | 11:15

@skinner
Biff Eagleburger

Natuurlijk haal Hans Janmaat er maar weer eens bij.
In jullie visie zijn de bewoners van Helmond fout en het tuig wat de boel verziekt goed.
Gewoon politiek correcte oogkleppen ophouden jongens, en doorlopen.

strikdewepstroper01 | 01-07-11 | 11:14

@Montgomery Burns | 01-07-11 | 11:03
Zit jij wel op de goede site?

necrosis | 01-07-11 | 11:14

Die camera's komen er om die knokploegen in de gaten te houden natuurlijk.

Zzzzooooffff | 01-07-11 | 11:13

Verzet tegen verkrachting wordt in dit land immer harder bestraft dan verkrachten.

Als WIJ zeggen dat er niets aan de hand is, IS er niets aan de hand.

Ik denk dat de pliessie opeens heel hard gaat ingrijpen. Bij de vieze vuile racistische haat-autochtonen...

NoMinister | 01-07-11 | 11:13

@ Joris
Is goed voorbeeld doet goed volgen in strijd met de huisregels ?

DutchEmperor | 01-07-11 | 11:13

De Helmond Helden !

HaagseNees | 01-07-11 | 11:13

skinner | 01-07-11 | 11:07 |
Zo is het.
Politiecorps moet worden uitgebreid, beter uitgerust, meer bevoegdheden en in de auto worden gezet ipv. op kantoor.
Ik wil ook politie zien op de snelwegen. Porsches terug en rijden met die hap.

oranjerood | 01-07-11 | 11:13

@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:07
Blauwe ogen?

Twee M.E.-blauwe ogen
die keken de Berber aan...

rara | 01-07-11 | 11:12

@38-15-09 | 01-07-11 | 11:11 |
Ze horen ook op school, maar spijbelen en gaan lekker hangen en mensen uitschelden.

Kinguin | 01-07-11 | 11:12

@Aron-G | 01-07-11 | 11:11
Klopt, de blanke Europeanen die de roodhuiden uit hun land verdreven.

Bakito | 01-07-11 | 11:12

@Bakito | 01-07-11 | 10:55
Euh... het immigratie probleem?

Che_cuevara | 01-07-11 | 11:12

Hoort u dat geluid?

Dat is poep die de ventilator raakt, om vervolgens de complete kamer te bedekken met een dikke laag uitwerpselen.

Als ik u was, zou ik mijn helm opzetten. Er zitten dikke stukken tussen.

An die ARBEIT | 01-07-11 | 11:12

@ Bakito | 01-07-11 | 11:09

Ja raar he, zal dat misschien komen doordat Europeanen oorspronkelijk blank zijn?

Aron-G | 01-07-11 | 11:11

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:57 |
Ja die weg lijkt me de enigste oplossing, laten studeren en werken. Zo houd je ze van de straat, voorkom je de groepsvorming (die zo funest is). Maar zolang werkgevers ze niet aannemen (ik zou het ook niet doen) en de autochtonem onverminderd negatief blijfen over ALLE Marokkanen, veranderd er niet veel. Beetje kip en ei verhaal eigenlijk..

38-15-09 | 01-07-11 | 11:11

@Bakito | 01-07-11 | 11:09
Ja, moet je eens als blanke man Harlem (NY, niet NH) binnen lopen.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:11

@Che_cuevara | 01-07-11 | 10:32 "Een volk wat voor tirannen zwicht" etc. etc.

vraagstaart | 01-07-11 | 11:10

@Bakito | 01-07-11 | 11:05
Ipad? Waar haal je die nou weer vandaan?

Je moet echt minder gaan blowen.

rara | 01-07-11 | 11:10

Biff Eagleburger | 01-07-11 | 11:07

Maar gelukkig onschadelijk, ze komen nooit buiten.

skinner | 01-07-11 | 11:10

@Bakito | 01-07-11 | 11:05
GS en ipad. Geen goed combi. Verpest in een keer de lol van het tegelen.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:10

goed initiatief!
Dit gaat wel helpen, zou vaker moeten gebeuren

deepblue | 01-07-11 | 11:09

Schaamharing | 01-07-11 | 11:08 |
John de mol heeft uitzendrechten al gekocht binnenkort op sbs6

Kinguin | 01-07-11 | 11:09

@zeg maar jansen | 01-07-11 | 11:06
Je hebt gelijk. Typisch dat we mensen met een donkere huidskleur automatisch als indringer zien.

Bakito | 01-07-11 | 11:09

@eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:06
Maar heeft ie er wat van geleerd?

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:09

Binnenstad Oost; honkbalknuppel, deegroller?

Daar zeker nooit geweest? Eerder een aantal andere zaken die minder kracht nodig hebben..

jensrooi | 01-07-11 | 11:08

@cat22 | 01-07-11 | 11:03
Waarom? Dat gaat ten koste van onze Nederlandse cultuur.
We hebben niet voor niets cadeau-kado genoemd.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 11:08

Goed idee die camera's. Ik neem aan dat alles live te volgen is bij Geenstijl TV.

Schaamharing | 01-07-11 | 11:08

De linkse roverheid, die heeft dit veroorzaakt. Het uitschot uit alle windstreken van de wereld is welkom in de verzorgingstaat NL. Goed genoeg als stemvee. De verstikkingsstaat weigert productieve buitenlanders vanwege angst voor misbruik van het sociale stelsel door allerlij afschrikkende regelgeving, maar parasieterende potentieel links-stemmende buitenlanders zijn welkom.

Balkeneinde | 01-07-11 | 11:08

Dit soort artikelen zijn altijd weer even goed om de echte Janmaatjes en Glimmerveentjes naar boven te halen. Hoger opgeleide reaguurder my ass. Kleingeestige burgertrutjes met een glaasje yogho-yogho en een pakje Marloboro light voor zich.

Biff Eagleburger | 01-07-11 | 11:07

@ mezelf
Ik=Is

IrProFail | 01-07-11 | 11:07

@ rara | 01-07-11 | 11:05
Het is maar net hoe je het bekijkt. Een blauw oog ziet er ook kunstig uit.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:07

Dikr | 01-07-11 | 11:02

Zo is ook mijn ervaring, overlast verdwijnt vanzelf als de pliessie wat vaker buiten komt na 1530 uur, is geen straatoorlog voor nodig.

skinner | 01-07-11 | 11:07

Kinguin | 01-07-11 | 11:06

En het leger ook...

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:07

zeg maar jansen | 01-07-11 | 11:06
die zijn er allang, alle marokkanen zitten bij elkaar.

Kinguin | 01-07-11 | 11:07

cat22 | 01-07-11 | 11:03

Ik ken Frans Bauer al jaren...

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:06

Dit kun je verwachten. Dit gegal van Mocro's is al vanaf eind jaren 80 aan de gang. Al die tijd heeft er nog nooit autochtoon een vinger uitgestoken. De overheid is te soft en de bewoners zijn het zat.

strikdewepstroper01 | 01-07-11 | 11:06

Ik er dan niemand die weet dat Helmond in Brabant ligt? Wat nou Limburg?! het ligt vlak naast Eindhoven man

IrProFail | 01-07-11 | 11:06

Bakito | 01-07-11 | 11:04 Maar je bent het toch met me eens dat we er voor moeten waken dat we niet in de toekomst in reservaten leven hè?

Want zo ging de integratie in Amerika en Canada.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 11:06

Bij de eerste rouwstoet van een marokaan die verstoord wordt door knokploegen staat de politie er meteen bij.

Kinguin | 01-07-11 | 11:06

@rara | 01-07-11 | 11:04
Ik neem aan dat je niet én een Ipad kunt vasthouden en typen én een honkbalknuppel kunt vasthouden.

Of heb je een secretaresse aan wie je je tegels dicteert?

Bakito | 01-07-11 | 11:05

@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:02
Beelden vormen? Dit is toch geen cursus 'Boetseren met Berbers"?

rara | 01-07-11 | 11:05

@DIKR

Verstandig persoon, en gelijk heeft die. Maar dat opakken en verwijderen gebeurt niet waardoor er nu knokploegen ontstaan

DutchEmperor | 01-07-11 | 11:05

Goede zaak. Dan mogen politiek en politie weer eens laten zien dat ze vooral tegen de goede burger durven/willen/kunnen optreden.

HetMes | 01-07-11 | 11:04

Suffie | 01-07-11 | 11:01

En ik gelukkig ook!
*keihard proest*

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:04

HAHAHAHAHAHAHA Binnenstad-Oost
dat is fucking het Haagje dat is toch al jaren zo?

Ennuh inderdaad is N-B

Santos91 | 01-07-11 | 11:04

Een goedgemikte autochtone tik op een allochtoonse kokosnoot en opeens komt de pliesie in actie, wedden? Dan worden de aangiftes niet alleen opgenomen, maar wordt er zelfs vervolgd! (Maar dan niet de hele familie van die ene kokosnoot-met-buil die vervolgens bloedig wraak nemen-die mogen nog steeds hun gang gaan)

geeuwhonger | 01-07-11 | 11:04

@toetanchamon | 01-07-11 | 11:00
Grote volksverhuizingen brengen ingewikkelde problemen met zich mee die niet in een paar weken kunnen worden opgelost. Zie ook: de geschiedenis van de U.S.A.

Bakito | 01-07-11 | 11:04

TokoSenang |
jawat, rondhangen en niets doen.

vuurwerkbommen, geweld is volgens u niks ?

Kinguin | 01-07-11 | 11:04

@Bakito | 01-07-11 | 11:00
Ik weet niet wat je bedoelt, en waar de heftigheid van je reactie vandaan komt.

Word ik tegengehouden, zo ja: waardoor? En waarin?

rara | 01-07-11 | 11:04

Yes, eindelijk rassenrellen !
* krat Schuttersbier vast in voortuin zet.

Montgomery Burns | 01-07-11 | 11:03

@ Haragha | 01-07-11 | 11:02
Ik hou ook van jou.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:03

Maar goed dat het in Groningen Roze Zaterdag is.
Oh nee, homofilie, dat komt niet voor bij deze groep mensen, ies haram...

eerstneukendanpraten | 01-07-11 | 11:03

TokoSenang | 01-07-11 | 11:02 Met een voorhamer op een kopspijkertje. Raak!

zeg maar jansen | 01-07-11 | 11:03

C'est ca ? Jongens, doe eens frans leren.

cat22 | 01-07-11 | 11:03

@ Suffie | 01-07-11 | 11:01
Beelden vormen doen we bij Joop.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:02

Actie is (eindelijk) reactie.
en ... goed voorbeeld doet volgen.

Kamervraag | 01-07-11 | 11:02

De camera's komen goed uit om de knokploegen te registreren die orde op zaken komen stellen. Die kunnen dan makkelijker worden aangehouden en veroordeeld. Dat scoort beter in de statistieken dan een maand lang de Mocro's in de gaten houden en veroordelen op, ja wat, rondhangen en niets doen.

TokoSenang | 01-07-11 | 11:02

Verstandige insidert aan het woord:
"Ik woon zelf in de Heistraat en heb toevallig woensdag nog gezellig met de allochtone medemens staan praten. Hun cultuur is nou eenmaal op straat leven, en deze jongeren hebben er ook last van dat een paar figuren het ook voor hun verpesten. Het was echt een gezellige discussie met de jongens hierover. Ik vind het echt gezellig wonen in de Heistraat, het is alleen jammer van die paar lastpakken. Die moeten ze gewoon oppakken en verwijderen. Dan is het probleem opgelost.
svz - 01-07-2011 | 09:30"

Dikr | 01-07-11 | 11:02

@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:55
Eh... Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ditto!

Haragha | 01-07-11 | 11:02

@Ratzing. | 01-07-11 | 10:57
Knap hoor, die vrije associatie van Helmondse knokploegen naar moskeeverzamelgebouw naar vredesmisies naar brak water (?) naar vrije markt naar wapenbezit. Maar wat wilde je zeggen?

rara | 01-07-11 | 11:01

Ik stel voor dat er een wet komt waarin staat dat iedereen die valse, onvolledige of onjuiste informatie toezendt aan de overheid in overtreding is. Ook moet het strafbaar worden wanneer de overheid de burgers of relaties onjuist, vals of onvolledig informeert.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 11:01

Gelukkig heeft Geenstijl zich met betrekking tot de beeldvorming ten opzichte van Marokkaanse jongeren altijd afzijdig gehouden.

Suffie | 01-07-11 | 11:01

Superior Bastard | 01-07-11 | 11:00 Dank je. Insgelijks.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 11:01

@zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:57
Het is vaak simpeler dan je denkt.

Bakito | 01-07-11 | 11:01

@rara | 01-07-11 | 10:56
Wat houdt je tegen? Of blijf je de komende jaren lopen janken op internet hoe zielig je bent dat de immigranten je identiteit hebben afgepakt?

Bakito | 01-07-11 | 11:00

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:58

Uitkeringsimmigratie is het probleem, niet de immigranten.

skinner | 01-07-11 | 11:00

@Bakito | 01-07-11 | 10:52
Erkennen wel, oplossen niet.
Politiek is vooruitzien zeggen ze zelf, pas de laatste weken word er erkent, dat is te laat.

toetanchamon | 01-07-11 | 11:00

@zeg maar jansen

Heikneuter.

Superior Bastard | 01-07-11 | 11:00

@Jos Tiebent | 01-07-11 | 10:49
Natuurlijk, vooral blijven geloven in dat fabeltje.
Daarom hebben die 4 Molukkers celstraffen gekregen van 28 maanden, waarvan 6 maanden voorwaardelijk.
Omdat het "knuffelallochtonen" zijn...
Haal je kop uit je reet en ga vaker naar buiten. Je moet niet alles geloven wat ze op internet zeggen.
www.omroepgelderland.nl/web/Nieuwsarti...

Haragha | 01-07-11 | 10:58

skinner | 01-07-11 | 10:56 Rechts wil de boter helemaal niet slaan, de boter is het probleem niet.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:58

@ 38-15-09 | 01-07-11 | 10:54
Het lijkt mij dat als je gewoon een aardige c.v. probeert op te bouwen mensen je heus wel accepteren. In plaats van werken bij de groenteboer van je oom en stoppen met school.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:57

pics or it isn't going to happen.

HotPotato | 01-07-11 | 10:57

En hoe een en ander uit elkaar groeit en verschillen in stand worden gehouden is mooi duidelijk in Robbert v Lanschot geactualiseerde papieren versie van het MOSKEEVERZAMELGEBOUW wat als MULTIFUNCTIONEEL CENTRUM subsidie bij elkaar liegt.
Maar ja wat wil je?
OORLOG heet tegenwoordig VREDESMISSIE. Dat soort leugenachtige prietpraat komt dan uit de mond van boven ons gestelde minkukels.
Leugen en bedrog voor eigen gewin,een halfzacht jaren ´50 ideaal, brak water de samenleving in pompen.Ieder voor zich, de ultieme Vrije Markt.Misschien is het tijd om naar het grote voorbeeld van USA wapenverkoop wat meer te gedogen, zijn we klaar met de democratie.

Ratzing. | 01-07-11 | 10:57

Bakito | 01-07-11 | 10:55 Eh,

Nee, ik dacht aan honkballen maar dat ligt natuurlijk weer te veel voor de hand.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:57

@Bakito | 01-07-11 | 10:52
In theorie wel, ja. Maar in dit geval is de theorie door de praktijk ingehaald.

rara | 01-07-11 | 10:56

-weggejorist-

Barbatruuk! | 01-07-11 | 10:56

De reacties maken pijnlijk duidelijk waarom "rechts" geen deuk in een pakje boter slaat.

skinner | 01-07-11 | 10:56

@Che_cuevara | 01-07-11 | 10:54
Een probleem oplossen kan ook zonder honkbalknuppel.


Eigenlijk kan alles zonder honkbalknuppel. Op één uitzondering na. Mag jij raden welke....

Bakito | 01-07-11 | 10:55

@ Haragha | 01-07-11 | 10:44

Het had toch niks te maken met het opkomen voor het Koninkrijk der Nederlanden? Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, vriend.

Ik zei dat het kippenvel me over de rug loopt dat er nog mensen zijn die opkomen voor het Koninkrijk der Nederlanden. Welke Nederlander dat is en dat er al mensen zijn die dat deden, helemaal goed. Het kippenvel loopt me over de rug DAT ze er zijn en niet dat het er al WAS. Dat iedereen opkomt voor zichzelf klopt, maar wel als collectief Nederland waar iedereen z'n individuele bijdrage levert. Vandaar het Koninkrijk der Nederlanden.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:55

skinner | 01-07-11 | 10:54 Lol!

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:55

Kirth Gersen | 01-07-11 | 10:49
Dat zijn die idioten die ook steevast weer op de PvdA stemmen en serieus geloven dat ze daarmee de wereld een stukje beter maken. Wij weten inmiddels wel beter, zou je denken maar dat geloof en het weg met ons gevoel zit kennelijk diep in de genen.

GiovanniDanilo | 01-07-11 | 10:55

@Ik snap er niks van! | 01-07-11 | 10:44
"Helmond is van ons"? euh, ok.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:54

Petrus de Rewa | 01-07-11 | 10:48

GS zet Brussen in.

skinner | 01-07-11 | 10:54

@Bakito | 01-07-11 | 10:52
Maar dan heb je nog niks aan het probleem gedaan.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:54

ja het kon natuurlijk niet uitblijven, maar het zal niets helpen. De negatieve spiraal waar de Marokkaanse jeugd zich in bevind wordt alleen maar uitzichtlozer. Want wat gebeurt er als je door iedereen uitgekotst wordt? > Niemand mag ze, de autochtonen, de Turken, Antillianen, Surinamers, Molukkers en zelfs in Marokko wordt op ze neer gekeken..
Het isolement wordt groter en ze gaan nog harder om zich heen trappen..

38-15-09 | 01-07-11 | 10:54

Klaas Wilting | 01-07-11 | 10:52 Dat kan nog best meevallen. De meesten staan straks bij de bus met hun bek open vanwege dat hun vertrouwde strippenkaart niet meer geldig is.

Want nieuws over mocro's ontgaat ze niet maar de rest wel.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:53

@ Biff
*Iets over felle allesvernietigende brand*

Superior Bastard | 01-07-11 | 10:53

brandevoort ipv brandenburg i mean

Umberto die trotzoni | 01-07-11 | 10:53

@GiovanniDanilo | 01-07-11 | 10:43
en dan terugfaxen?

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:53

@rara | 01-07-11 | 10:50
Een probleem erkennen kan ook zonder honkbalknuppel.

Bakito | 01-07-11 | 10:52

@Kopschimmel | 01-07-11 | 10:43
Bravo! MIsschien wel de beste comment van de dag. Dit ding kan heel snel heel lelijk worden als 'we' niet oppassen.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:52

Het wordt een fantastisch weekend!

Klaas Wilting | 01-07-11 | 10:52

Kirth Gersen | 01-07-11 | 10:49 Dat zijn de niet-Helmonders.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:51

Bakito | 01-07-11 | 10:48 Of alle Helmonders zijn reaguurders.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:50

@Bakito | 01-07-11 | 10:48
Liever schaamteloze sensatiezoekers dan probleemontkennende primaten.

rara | 01-07-11 | 10:50

Op nu.nl staan legio reacties van dwazen die vinden dat het toch echt aan de discriminatie ligt en dat wij in NL niet genoeg kansen geven aan deze fijne jongens. Daar valt je bek toch van open, wat zijn dat voor een idioten?

Kirth Gersen | 01-07-11 | 10:49

Bakito | 01-07-11 | 10:48

Het is maar internet.

skinner | 01-07-11 | 10:49

@rammer | 01-07-11 | 10:36
toepasselijke nick, dat dan weer wel.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:49

Oooh camera's vanaf half juli; Dat zal ze leren die geitenpenetreerderts.

GiovanniDanilo | 01-07-11 | 10:49

Haragha | 01-07-11 | 10:44 |
Dat komt omdat Surinamers, Molukken en Antillianen een knuffeltintje hebben. Als echte Nederlander krijg je een strafblad, als knuffelallochtoon krijg je reiskostenvergoeding voor je 12-urige plantsoenendienst.

Jos Tiebent | 01-07-11 | 10:49

Noem mij maar een heikneuter maar ik ben wel blij dat ik op het platteland woon.

zeg maar jansen | 01-07-11 | 10:48

NS zet bussen in?

Petrus de Rewa | 01-07-11 | 10:48

@ zum kotzen | 01-07-11 | 10:45
Het lijkt mij dat de weerstand begint bij degene die het meest te verliezen hebben. Degene die het minst te verliezen hebben geven geen weerstand, maar gedragen zich wanhopig in de situatie waar ze in zitten. Kenmerkend voor mensen die geen basis hebben in hun leven.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:48

Als de overheid een bedpaalde taak niet kan uitvoeren is het een natuurlijk iets dat de burgers dit dan zelf maar gaan doen. Ons huidige politie/rechtsysteem is duidelijk ongeschikt om problemen als straattereur op te lossen. Er wordt wel geprobeerd om de problemen op te lossen zonder gebruik te maken van politie doormiddel van het bouwen van buurthuizen, straatcoaches etc maar dit werkt ook voor geen meter. Was dus een kwestie van tijd dat de burgers er zelf een oplossing voor gaan vezinnen. Dat het deze oplossing is na jaren terreur vind ik niet niet vreemd, tijd van praten is voor die mensen gepasseerd.

DutchEmperor | 01-07-11 | 10:48

stijnnn | 01-07-11 | 10:46 |
wordt nu dan ook wat aan gedaan

Kinguin | 01-07-11 | 10:48

De reacties op dit topic maken overigens weer eens duidelijk dat er onder de zogenaamde Nederlandse identiteitsbeschermers een aanzienlijk deel uit schaamteloze sensatiezoekers bestaat. Bah.

Bakito | 01-07-11 | 10:48

Best zonde, net even de desbetreffende straten bekeken en het wijkje ziet er best leuk uit! Enkel al die hoofddoeken die je op straat ziet, dat is echt om te kotsen :P

stijnnn | 01-07-11 | 10:46

@rara | 01-07-11 | 10:36
Nee, maar de fout overall - overval is zo gemaakt.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:45

@Sytze_Vliegen | 01-07-11 | 10:36
Hoe harder die over de zeik gaan, hoe zwaarder de mokro's het krijgen.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:45

SausMaster | 01-07-11 | 10:39

Vous, monsieur, nique les fourmis....

The Evil One | 01-07-11 | 10:45

@Eduardo1735 | 01-07-11 | 10:32

Helmonders hebben een toekomst??? Je ziet dat de weerstand begint bij degenen die het minst te verliezen hebben. Eerst de Molukkers in Culemborg, nu de Helmondse white trash. Maar voor iedereen is er een omslagpunt w.b. het lijdzaam ondergaan van buurtterreur en treiterijen, ook al ligt dat bij sommigen wat verder. Het zal langzaamaan steeds erger worden.

zum kotzen | 01-07-11 | 10:45

Dít politiek en bestuurlijk Nederland is puur en alleen jullie schuld. Niet wijzen naar de burger, media, indivualisering, secularisering of andere politici, het komt door jullie falende aanpak.

sjaakdeslinksesul | 01-07-11 | 10:45

... alleen doet de cédille het niet?

SausMaster | 01-07-11 | 10:45

@1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:33
Wat heeft dit te maken met het opkomen voor het Koninkrijk der Nederlanden. Dit is toch gewoon opkomen voor jezelf?
Die Nederlandse-Antillianen in Den Bosch, Nederlandse-Surinamers in Amsterdam, Nederlandse-Molukkers in Culemborg zijn al veel eerder begonnen met het lesje leren van marokanen!
Blanke Nederlanders komen daar nu pas mee.
Je kan het ook zo zien, de Surinamers, Molukkers en Antillianen zijn opgekomen voor het Koninkrijk der Nederlanden en de blanke Nederlanden sluiten zich daar ook nu bij aan.

Haragha | 01-07-11 | 10:44

necrosis | 01-07-11 | 10:07
Met uitzondering van Woensel-West dan, de hood van Kempi.

Bigi Bana Boy | 01-07-11 | 10:44

Ik zag laatst een gozer op tv met een tekst op zijn shirt; Allochtoon (met de letters en in de style van Londsdale)

Ik vraag mij nu af hoe hij hier tegenover staat, na het lezen van dit soort berichten??!!!

Ik zeg maar zo; Hakken en doorzagen!! Helmond is van ons!

Ik snap er niks van! | 01-07-11 | 10:44

AAah de taalpolitie heeft ingegrepen, nice.

SausMaster | 01-07-11 | 10:44

Knokploeg.... en DAT zouden meer steden moeten doen! *Cup a Soup mode uit*

HIL | 01-07-11 | 10:44

@HierSpreektUwBaas | 01-07-11 | 10:39
Die Marokkaantjes hebben wel wat te verliezen. Zo'n honkbalknuppel kan hard aankomen en blijvend letsel veroorzaken.

rara | 01-07-11 | 10:43

Kan ik ergens een aanmeldingsformulier downloaden?

GiovanniDanilo | 01-07-11 | 10:43

Zoveel emo's kan ik bijna niet aan en NEE stop nou met alle autochtonen {Mensen die geboren en getogen zijn in de plaats (of het land) waar zij wonen} over 1 kam te scheren, er zullen nog genoeg goede autochtonen zijn die moslim zijn en in Groenlinks/SP of PvdA verkeren, Volkert is ook in de weekeinden al weer op pad.

Slurfje | 01-07-11 | 10:43


Iedereen heeft last van die kutmocro's. Ook alle ander Marokkanen en andere nationaliteiten. Hoop dat de boze mensch weet achter wie ze aan moeten gaan. Anders verdienen ze zelf een knuppel in hun nek.

Kopschimmel | 01-07-11 | 10:43

Kopsuggestie Vrij Nederland : "Bert Brussen heeft het gedaan".

Bigi Bana Boy | 01-07-11 | 10:43

Ah kijk gaat de Nederlandse lente dan hier nu ook eindelijk aanbreken? Misschien dat Gerald Celente met zijn voorspelling van 2012 t/m 2016 het dan toch bij het juiste eind had?

Omega79 | 01-07-11 | 10:42

hadden ze die jacobs eens aan moeten pakken, kijken of er niks aan gedaan kon woren, heerschap staat al onder politiebewaking omdat hij zun grote mond niet kon houden tegen het zwaarder segment in de criminaliteit, althans dat vonden deze lieden.
Tis gewoon een kwestie van prioriteiten en financiele belangen en die liggen duidelijk niet in dit deel van helmond, hadden ze eens in brandenburg moeten doen het paradepaardje was de uitkomst wel anders geweest.

Umberto die trotzoni | 01-07-11 | 10:42

En vele jaren later werd in de geschiedenisboeken opgetekend: "in Helmond begon de victorie".

Dostranamus | 01-07-11 | 10:41

Ik kan maar 1 ding zeggen; Helmond, ga d'rvoor.
Jammer dat het zo moet, maar wie niet horen/deugen wil moet maar voelen.
Luilekkerland is niet meer...

Graaisnaaiert | 01-07-11 | 10:41

Haloef | 01-07-11 | 10:40

Zoals overal in Nederland, junks sterven uit.
Natuurlijk verloop.

skinner | 01-07-11 | 10:41

@Bergamo | 01-07-11 | 10:20
Die mohammedanen leven nog in 1096.
Daar zijn ze dan mee in het voordeel.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:41

Misschien dat Henk en Ingrid de hulp in kunnen roepen van de "Scarefacebende"...

Wim-Lex | 01-07-11 | 10:41

Kijk overheid, dit hebben jullie mooi voor elkaar gekregen. Een door de strot gedrukte 'multicultuur' gaat NOOIT werken. Cultuur en sociale cohesie kun je niet regisseren. Zeker niet als bepaalde groepen overduidelijk laten merken op geen enkele manier mee te willen doen.

zum kotzen | 01-07-11 | 10:41

Met de kanttekening dat ik de gemiddelde autochtone inwoner van een Helmondse Vogelaarwijk net zo min als buren zou willen hebben. Laten we dus niet net gaan doen of het hier de fine fleur van de natie betreft.

Bigi Bana Boy | 01-07-11 | 10:40

VOF mentaliteit ten top!

Reppertje | 01-07-11 | 10:40

Zulke ploegjes zijn in het verleden wel effectief geweest in Helmond
Ik kan me nog herinneren dat er een wijk jaren geleden
overspoeld werd met drugsverslavden, tot vandaag de dag is de wijk geheel junkvrij.

Haloef | 01-07-11 | 10:40

-weggejorist-

handelaartje | 01-07-11 | 10:40

Goed dat men van zich af durft te bijten, maar als autochtoon kun je hier niet winnen. Niet alleen is de kans groot dat de 'neven' erbij worden gehaald (en dat zijn er vaak veel), ook hebben de marokkaantjes niets te verliezen; een strafblad hebben ze toch wel en over hun toekomst hoeven ze zich ook geen zorgen te maken, die wordt toch wel door oompje overheid betaald.

HierSpreektUwBaas | 01-07-11 | 10:39

"Ce'st ca"?
Stoer hoor, twee keer in je stuk zo'n mooie kreet gebruiken, echt een trouvaille.... alleen jammer dat het dan fout is. C'est ça.

SausMaster | 01-07-11 | 10:39

Een camera ophangen klinkt als Big Brother, het hele ritueel bekijken maar niet ingrijpen.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:39

@hendrik4948 | 01-07-11 | 10:16
Alleen mag dat dan weer niet op zondag daar.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:38

Tja, de Nederlanders (autochtoon dan) kunnen wat klappen incasseren. Maar als het te ver gaat, berg je dan maar. Alles te danken aan het zwakke-knieën-beleid van links.
Ook handig om net voor het politiek reces dit soort initiatieven te ondernemen. Laat de Nederlander zelf maar de straatjes schoonvegen. Politici interesseren zich toch niet meer daarover, die hebben twee maanden vakantie na 4 maanden bilnaadzweet in het pluche te laten druipen.

Helmond: Gopher it!

Jos Tiebent | 01-07-11 | 10:36

Op security.nl stond een kleine 5 jaar geleden al het 'effect' van cameratoezicht. "De Engelse stad Londen beschikt over 10.000 overheidscamera's die het publiek in de gaten houden en de belastingbetaler 300 miljoen euro hebben gekost, toch heeft het spionagenetwerk geen invloed op het oplossen van misdrijven. Sterker nog, vier van de vijf gebieden met de meeste camera's presteren zelfs slechter dan gebieden met minder camera's".

Freddy4Fingers | 01-07-11 | 10:36

Briljante vondst Bert: "... Helmond (Limburg)..."

Meteen weer 88.617 Helmonders over de zeik :-)

Sytze_Vliegen | 01-07-11 | 10:36

@ Eduardo1735 | 01-07-11 | 10:32
Heb je een andere suggestie? Eentje waarbij het bij de overheid doordringt dat dit soort abcessen bij de bron moeten worden aangepakt.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:36

-weggejorist-

rammer | 01-07-11 | 10:36

@Che_cuevara | 01-07-11 | 10:35
Die weten toch niet wat een overall is.

rara | 01-07-11 | 10:36

alsof je met camera's het probleem op lost..
Roepen om cameratoezicht illustreert de incompetentie van de overheid ten opzichte van complexe problemen!

38-15-09 | 01-07-11 | 10:35

Zoals ik altijd maar zeg: "Met grof geweld lukt ALLES!"

ookalbezet | 01-07-11 | 10:35

Kan ze geen ongelijk geven.

Turambar | 01-07-11 | 10:35

@vraagstaart | 01-07-11 | 10:13
Breng die mokro's nou niet op ideeën.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:35

Bigi Bana Boy | 01-07-11 | 10:33

"HELMOND ONTPLOFT!"

skinner | 01-07-11 | 10:34

Is Ab Klink al ingelicht?

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:33

Het is slecht kersen eten met boze Helmonders.

Conan de Rabarber | 01-07-11 | 10:33

Bert, een waaraschijnlijke Telegraafkop zou zijn ; "Bewoners Helmondse wijk WOEST !". Dat zou je toch moeten weten.

Bigi Bana Boy | 01-07-11 | 10:33

Het kippevel loopt over me rug door het gevoel van trotsheid dat er nog Nederlanders zijn die opkomen voor het Koninkrijk der Nederlanden.

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:33

@vraagstaart | 01-07-11 | 10:09
En misschien dot goed voorbeeld goed volgen. Wie weet waar dit allemaal nog toe kan leiden.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:32

Ik heb mijn vraagtekens bij een knokploeg. Zullen ze worden bestraft door de maatschappij? Of zullen ze worden ontvangen worden als verzetshelden? Over het algemeen hebben autochtonen een huis, een baan en een gezin. Iets te verliezen zeg maar. Rifapen hebben geen toekomst en dus ook niets te verliezen.

Eduardo1735 | 01-07-11 | 10:32

Goed voorbeeld doet goed volgen. Gaat Helmond de plaats worden waar het begint?
@DutchEmperor | 01-07-11 | 10:24
Ik dacht het vorig jaar in Culemborg was begonnen.

Of misschien was dat normaal, eigenlijk elke bevolkingsgroep behalve de blanke Nederlanders bijt van zich af als marokanen een grote bek hebben of agressief worden. Je laat je toch niet als een natte veeg gebruiken?

Deze mensen in Helmond hebben het licht gezien en nemen het voorbeeld over van andere bevolkingsgroepen over en laten zich niet meer intimideren door marokaantjes.

Haragha | 01-07-11 | 10:32

Zucht en zeker zal de geschiedenis zich herhalen, alleen is het nog niet zover, maar het zal echt zover wel komen, dat de KRUISRIDDERS wederom op zullen staan, pakt vast een wit laken en een spuitbus indigo rood en de KRUIS_mal.

Slurfje | 01-07-11 | 10:31

@Absoluut niet waar | 01-07-11 | 10:08
Het moest natuurlijk wel een keer gebeuren.
Het gevaar, als je van gevaar wil spreken tenminste, is dat het nu misschien een boemerang effect gaat worden.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:31

@DutchEmperor | 01-07-11 | 10:24
Goed voorbeeld en Helmond. Dat is eigenlijk een Contradictio in terminis, maar ja, ik denk het wel.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:30

Een opgefokte menigte stort zich straks op een oud vrouwtje.

skinner | 01-07-11 | 10:30

Leuke mediahype. Net zoals die 'rassenrellen' tussen mocro's en molukkers vorig jaar. Liep 2 dagen uit de hand door een paar idioten. Toen lostten de 'gutmenschen' het maar weer op

MrTitanski | 01-07-11 | 10:30

Ik lees nog helemaal niets over een honkbalknuppel die daadwerkelijk gebruikt is. Alleen iets over praatclubjes, vluchten en een bom waarbij geen daders zijn gepakt. Ik juich dus niet te vroeg.

Castle Bravo | 01-07-11 | 10:29

@necrosis | 01-07-11 | 10:07
Maar dat is logisch, ze komen uit het "Oosten" dus alles wat "Oost" is, is van hun.

Che_cuevara | 01-07-11 | 10:29

Persoonlijk heb ik altijd meer overlast gehad van white trash zoals in Helmond dan van Marokkanen.

Ben ik nou een dhimmie?

Bakito | 01-07-11 | 10:29

En wie worden er opgepakt nog voordat er iets gebeurt? Juist, den Hollanders.
Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks, maar van de sterke arm der wet hoeft men blijkbaar niets te verwachten.

b-ry | 01-07-11 | 10:28

Eindelijk, het buiten spel plaatsen van de chronisch falende overheid is begonnen. Mensen gaan zelf de armen weer uit de mouwen steken. Dit is de ware Nederlandse elite.

Flapdas | 01-07-11 | 10:28

TsjaWatDan | 01-07-11 | 10:23

Vooral als je het door Dhr. Brussen laat aankondigen en zelf ook van de daken schreeuwt heeft men al wat pelotonnetjes ME klaar staan, zie Culemborg. Dan kan het ineens wel.....

The Evil One | 01-07-11 | 10:28

Ik geef ze groot gelijk!!!

stoneytony | 01-07-11 | 10:27

Goh de Hollander die nu pas voor zich zelf opkomt. Ik zat mij te bedenken waarom de Hollander zo met zich laat sollen.

Dat heeft alles te maken met de handelsgeest, denk ik. Op het moment dat je namelijk ruzie gaat zoeken met een potentiële handelspartner, dan raak je een grote bron van inkomsten kwijt. Handelsgeest impliceert in principe een buigzame houding, kijk maar naar ons buitenlandbeleid. We handelen met de meest grote schurken! Die buigzame houding heeft zich ook genesteld in de aanpak van binnenlandse problematiek.

Daarmee red je het niet, want je hebt nooit je grenzen aan gegeven. Waarom moesten de gastarbeiders eerst geen Nederlands leren en nu ze bijna als opa zijn aan te merken opeens wel? Inconsistent integratiebeleid doet NL de das om. Zowel de burger als de overheid hebben gefaald de grenzen aan te geven. Zie hier de integratieproblematiek in een notendop.

Oplossing: consistent zijn in het aangeven van de grenzen.

LijstG | 01-07-11 | 10:27

als je eenmaal begint met knokken, betekent dat automatisch dat je vooraf al bereid moet zijn verder te gaan dan je tegenstander.
vetkleppert | 01-07-11 | 10:12 | + 0 -
Dat is ook de reden waarom het nog niet eerder is gebeurt. Denk dat de meeste Nederlanders niet eens bang zijn voor de marokkanen. Veel mensen zouden graag met geweld hun wijk schoonvegen om de rust te laten terugkeren, maar dan moet je dus wel volluit gaan om te winnen, en dan krijg je als beloning dat je wordt opgepakt en waarschijnlijk je baan verliest, strafblad, etc. Dus of je nou wel of niet zelf aktie onderneemt, je verliest altijd.
DeKoningVanGeenstijl | 01-07-11 | 10:18 | + 0 -

Ik vind het niet erg om van de overheid te verliezen omdat ik geen partij ben voor een heel bataljon politie agenten enz enz. Het eerste deel van je reactie vond ik wel hoopvol.

Hempieman | 01-07-11 | 10:27

Komen er ook live-camms in het gebied? Ben zelf wel bereid er voor te betalen om Rachid wat klappen te zien krijgen :-)

kort_lontje | 01-07-11 | 10:26

Waar kan ik me aanmelden?

1st Male Lesbian | 01-07-11 | 10:26

@TheLuggs | 01-07-11 | 10:19 Maar die wonen er dan ook generaties lang met familie die weliswaar uit de straat weg is, maar nog steeds Kienaus in hart en nieren zijn.

En gij gaot nie laupe klôte mee ons vadder, godnondeju. Wittenie?

vraagstaart | 01-07-11 | 10:25

Helmond gaat samenwerkingsrelatie aan met de provincie Helmand Afghanistan?

william7055 | 01-07-11 | 10:25

@Slipsnifter | 01-07-11 | 10:21
Sorry, ik zit op de muggenzift dienst vanochtend.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:25

Eindelijk gaat de beuk erin!
Daar kon men op wachten natuurlijk.

[x]-Ongeschikt | 01-07-11 | 10:25

@Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:17
Wat dacht je van de Yakuza in Amsterdam, Nigeriaanse maffia uit Amsterdam, Italiaanse Maffia uit Utrecht, Colombiaanse Maffia uit Aidshoven en natuurlijk de Chinese Maffia uit Rotterdam.
Zijn ook allochtonen maar daar zal de autochtoon toch het onderspit delven. (Eigenlijk iedereen die geen automatische vuurwapen heeft...)

Haragha | 01-07-11 | 10:24

-weggejorist-

DutchEmperor | 01-07-11 | 10:24

Ach, dat lossen we gewoon op zijn nederlands op.
Gewoon de politie de knokploeg in de gaten laten houden
en meteen oppakken en vastzetten op het moment ze ook
maar in de buurt komen van een knuffelmarokaan

TsjaWatDan | 01-07-11 | 10:23

@Requiescat in pace | 01-07-11 | 10:09
Ik noemde vergelijkbare wijken met "Oost" in de naam.
Het lijkt wel een magneet voor ellende.
Maar je hebt gelijk, ik ben vanwege mijn werk in al die achterstandswijken in 020 geweest.
Blij dat ik ander werk in een andere stad heb....

necrosis | 01-07-11 | 10:23

-weggejorist-

doskabouter | 01-07-11 | 10:23

Final mission! Start!

Whispo | 01-07-11 | 10:23

Leuke naam voor de knokploeg:

Rassenrellen Als Recht Afhaakt.

rara | 01-07-11 | 10:23

Helmond ligt in NOORD BRABANT, niet gelijk gaan schelden en publiceren dat ze limburgers zijn!

Keukenmalloot | 01-07-11 | 10:22

@DeKoningVanGeenstijl | 01-07-11 | 10:18
Vandaar misschien dat een dergelijke reactie alleen te verwachten valt van mensen die geen baan te verliezen hebben, zoals vraagstaart de situatie inschatte.

vetkleppert | 01-07-11 | 10:22

Mogen er ook mensen van buiten Helmond meedoen?

jan-lul-de-behanger | 01-07-11 | 10:21

@Hempieman | 01-07-11 | 10:19
Naar goed Helmonds gebruik gok ik? "Hé mien, gooit er vor mij nog es un frikadelletjhe in!

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:21

@Superior Bastard | 01-07-11 | 10:15

Beide groepen praten ook slecht Nederlands, voor sommige hier is dat al een automatische schuldbekentenis.

Biff Eagleburger | 01-07-11 | 10:21

Eindelijk, de politie en politiek doen niets of mogen niets doen, wat is dan simpeler dan zelf de handen uit de mouwen te steken en de problemen op te lossen?
We zijn nog steeds in de meerderheid tenslotte.

captainobvious | 01-07-11 | 10:21

@Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:18
Okee, okee, nederlanders dan

Slipsnifter | 01-07-11 | 10:21

-weggejorist-

mokum4all | 01-07-11 | 10:20

Hier konden we inderdaad op wachten: mensen krijgen door dat je maar met weinig hoeft te zijn om de instanties in beweging te krijgen maar dan moet je niet praten, maar dreigen. Triest, vooral omdat beroepspraters van de gemeente niet weten hoe dat moet, handen uit de mouwen.

mokum4all | 01-07-11 | 10:20

Ik meld mij aan om onze Brabantse autochtone broeders te helpen in deze Kruistocht tegen de mohammedanen. Het jaar 1096 zal herleven!

Bergamo | 01-07-11 | 10:20

Heeft niets met Tokkies te maken... gewone werkende en belasting betalende medelanders zijn het zat. Hebben lang genoeg de terreur van die inferieuren moeten tolereren. Ondanks jarenlang klachten en aangiftes (want zo hoort dat in een geciviliseerde samenleving) werd er niets ondernomen. De enige uitweg die men daar in Helmond (en later elders in het land) nog heeft is het vormen van de eigen veiligheid als deze niet gegeven kan worden door het eigen overheidsapparaat. Een andere uitweg is er niet meer. Mijn zegen hebben ze.

Docta | 01-07-11 | 10:20

@Willem4246 | 01-07-11 | 10:12
En uiteraard met inzet van buurtvaders, moskeebesturen, jongerenwerkers, meer subsidies en pampers. Dat werkt immers overal en altijd, vooral bij mocro-tuig.

Fijnstoffer | 01-07-11 | 10:19

Goed signaal, maar toch eerst zien en dan geloven
*toch maar alvast allerlei attributen 'uit het vet' haalt*

Hempieman | 01-07-11 | 10:19

@vraagstaart | 01-07-11 | 10:12
Wie heeft er in de heistraat gewacht dan ? Autochtonen kun je daar op de vingers een hand, van een rund dat met vuurwerk stunt, tellen.

TheLuggs | 01-07-11 | 10:19

als je eenmaal begint met knokken, betekent dat automatisch dat je vooraf al bereid moet zijn verder te gaan dan je tegenstander.
vetkleppert | 01-07-11 | 10:12 | + 0 -
Dat is ook de reden waarom het nog niet eerder is gebeurt. Denk dat de meeste Nederlanders niet eens bang zijn voor de marokkanen. Veel mensen zouden graag met geweld hun wijk schoonvegen om de rust te laten terugkeren, maar dan moet je dus wel volluit gaan om te winnen, en dan krijg je als beloning dat je wordt opgepakt en waarschijnlijk je baan verliest, strafblad, etc. Dus of je nou wel of niet zelf aktie onderneemt, je verliest altijd.

DeKoningVanGeenstijl | 01-07-11 | 10:18

@BertBrussen: typfoutje: het is 'c'est ça'

Fritz Flockenstoffen | 01-07-11 | 10:18

@Slipsnifter | 01-07-11 | 10:17
Hollanders in Brabant? Niet veel denk ik.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:18

Gaan we steeds meer zien aangezien de popo niet voor de burger opkomt.

Maar wanneer is Helmond aan Limburg toegevoegd?

Bubske | 01-07-11 | 10:18

Het schijnt dat Charles Bronson de grote inspiratiebron in Helmond is, de Death Wish series op DVD zijn niet aan te slepen!

Sintergraai | 01-07-11 | 10:17

@Superior Bastard | 01-07-11 | 10:15
Ik zou de Chinese maffia erbuiten laten als ik jou was. Die zijn niet makkelijk

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:17

Het heeft nog lang geduurd, zelfs hollanders hebben blijkbaar hun grenzen.

Slipsnifter | 01-07-11 | 10:17

Hééhéé, Dit doet me goed, eindelijk gaat wordt er iets gedaan aan het probleem. Het volk komt in beweging.
*wat zal La Vie in haar nopjes zijn met dit bericht*

toetanchamon | 01-07-11 | 10:16

Wat zeiken jullie allemaal. Er is 'overleg gevoerd' en er worden camera's opgehangen. Wat wil je nou nog meer? Dit is KEIharde aanpak. Wow. Restepc.

henkojenko | 01-07-11 | 10:16

Veenendaal past ook wel in het rijtje ,alleen jammer dat ze daar op het Perron(lees CSV/ROC) blijven hangen.Knokploeg zou daar zeker niet misstaan !

hendrik4948 | 01-07-11 | 10:16

Ik lees dat Marokkaanse jongeren overlast veroorzaken.
Maar het word rellen tussen autochtonen en allochtonen??? Wat hebben allochtonen te maken met de rotzooi van marokanen.

Doe eens stoppen met die telegraaf-chocoladeletter-suggestieve-onzin

Haragha | 01-07-11 | 10:16

Hersenloos tuig versus hersenloos tuig. 't Is maar goed dat één partij een kleurtje heeft, voor de herkenbaarheid.

Superior Bastard | 01-07-11 | 10:15

Een groot probleem is natuurlijk al de knuffelcultuur in Nederland. Wordt zo'n Marok een keer opgepakt, staat hij zo weer buiten. Meer meer respect van zijn maates. En opgepakt worden is niet zo erg hier, het is in iedergeval geen afschrikmiddel meer.

Dan komt er nog eens zo'n overval (imago)fiacso overheen waar de daders wegkomen door extreem geweld te gebruiken de politie voor lul zetten, en je kunt op je vingers gaan uittellen dat dit niet meer te stoppen is.

Zolang de politiek niet inziet dat de beweegredenen van de 'reljeugd' een andere is dan dat zij zich kunnen indenken, gaat het alleen maar erger worden.

Joost Maghetweten | 01-07-11 | 10:14

Deed mijn Opa 70 jaar geleden al, al had hij wel een stengun toen en waren het geen mocro's maar moffen.

Kingeef1975 | 01-07-11 | 10:13

@vetkleppert | 01-07-11 | 10:12 Helmonders betalen geen belasting, Helmonders krijgen een uitkering.

Als je een groep Helmonders uit elkaar wilt jagen, moet je er een overall tussen gooien.

vraagstaart | 01-07-11 | 10:13

Oplossing is simpel: gewoon meer stoplichten plaatsen.

Willem4246 | 01-07-11 | 10:12

Overigens valt het nog wel mee - met voor het volk uit de Heistraat ongewoon geduld heeft men gewacht tot de eerste bom werd gelegd voor het genoeg was.

En als de lokale politici denken dat dit een incident is: in Eindhoven staat hetzelfde te gebeuren. Duurt geen drie maanden meer.

vraagstaart | 01-07-11 | 10:12

Dit is echt veel minder grappig dan het misschien lijkt. Die bewoners hebben niet gevraagd om terreur, niet om een knuppel naast de voordeur en niet om cameratoezicht.
Maar het ergst van alles: als je eenmaal begint met knokken, betekent dat automatisch dat je vooraf al bereid moet zijn verder te gaan dan je tegenstander.
En dit alles terwijl je belasting betaalt om geweld aan professionals over te kunnen laten.

vetkleppert | 01-07-11 | 10:12

Het scheelt maar 1 letter met de Afghaanse provincie Helmand, verder gaat de vergelijking helemaal op.

[[[Mad.doC]]] | 01-07-11 | 10:11

Eindelijk! De enige manier om nog voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen (dan met PVV) iets gedaan te krijgen.

WirMachenMusik | 01-07-11 | 10:11

*Wacht op de eerste strenge veroordeling van Kees of Ingrid*
Want "zulk gedrag kunnen wij in NL niet tolereren..."

ikhaatnicknames | 01-07-11 | 10:11

Dit ga je uiteindelijk overal krijgen. Misschien is dit nodig.

Fukjoe | 01-07-11 | 10:10

Nou nou nou, even rustig aan daar in Helmond: je gaat toch niet zomaar camera's plaatsen? Houden we wel effe rekening met inbreuk op de privacy van dat skorum.

Misschien maar eens als sluitpunt op de agenda zetten voor de volgende raadsvergadering (eind augustus/na bouwvak)

Rudolph Foppema | 01-07-11 | 10:10

Het is diep triest als mensen zo wanhopig zijn en zich in de steek gelaten voelen door de overheid dat ze de noodzaak voelen zichzelf te beschermen. Overigens als de "dn egte Helmondsche mens" zichzelf gaat verenigen de Marocs best wel een probleem hebben.

JanModaaltje | 01-07-11 | 10:10

Ja ik snap de wanhoop van deze mensen en als er niks aan gedaan wordt dan werk je het recht in eigen hand in de kaart. Ik hoop alleen niet dat rabiate Stromtroepers nu dit als een vrijbrief zien om alles wat een kleurtje heeft kapot te rammen. Wordt vervolgd.

Jaimy Fox | 01-07-11 | 10:10

@necrosis | 01-07-11 | 10:07

Grappig, 020-Gaza en 030-Kanaleneiland/Leidsche Rijn zijn nu juist West... misschien dat vooral Noord en Zuid prettig zijn om in te wonen?

Requiescat in pace | 01-07-11 | 10:09

Hier kon je op wachten en van echte Helmonders kun je veel zeggen: ze zijn niet te flauw om klappen uit te delen en ze komen voor elkaar op.

Dat kan nog wat worden dus.

vraagstaart | 01-07-11 | 10:09

Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.

Ze laten alles gezellig uit de klauwen lopen zodat ze een excuus hebben Nederland maar vol kunnen behangen met camera’s in plaats van het tuig een keer flink hard aan te pakken.

endofdays | 01-07-11 | 10:09

-weggejorist-

Eduardo1735 | 01-07-11 | 10:08

Dieptriest inderdaad.. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig dat burgers zelf het heft in handen nemen, maar het is natuurlijk schandalig. Hoe concreet wil je zien en merken dat de overheid grove steken laat vallen?

En het erge is gewoon dat deze serieuze signalen niet worden opgepikt, maar worden afgedaan als `onderbuik gevoelens`.

Absoluut niet waar | 01-07-11 | 10:08

eindelijk, heeft nog lang geduurd.
ben benieuwd hoe snel die agenten nu wel actie nemen als een blanke tokkie met knuppel de straat op loopt.

RockBock | 01-07-11 | 10:08

Camera's? Rijden die knokploegen dan te hard?

kapotte_stofzuiger | 01-07-11 | 10:07

Binnenstad-Oost (Helmond), Oosterwei (Gouda), Amsterdam zuid-Oost.....
It's all in the name!

necrosis | 01-07-11 | 10:07

Gewoon in Volledam gaan wonen, niks an de hand.

Allevve Zoewl | 01-07-11 | 10:07

Jaha, het importeren van al die laaggeschoolde arbeiders een paar generaties geleden, was echt een vreselijk goed idee *kuch*. Daarom moeten we die fout ook zeker niet herhalen... en bij voorkeur alleen hooggeschoolde immigranten toelaten.

Requiescat in pace | 01-07-11 | 10:07

@Tommygunner | 01-07-11 | 10:04
"Het zat eraan te komen en echt heel erg vind ik het niet."
*onderschrijft*

Ari Gold | 01-07-11 | 10:06

Als je het ergens als eerste kon verwachten dan is het wel bij die Tokkies in Helmond inderdaad. Het zat eraan te komen en echt heel erg vind ik het niet.

Tommygunner | 01-07-11 | 10:04

Dieptriest. Vooral omdat verhuizen/wegwezen blijkbaar geen haalbare optie was voor deze mensen. En je zal zien dat er nu opeens wel kan worden opgetreden.

vetkleppert | 01-07-11 | 10:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl