Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

René Leegte (VVD) wil KNMI kapotvermoorden

grotestormwoei.jpgHeikneuter in optima forma, die René Leegte van de VVD. Het kamerlid wil de KNMI opheffen. Dat zal wel een geintje zijn om Diederik Samsom op de kast te jagen. Gelukt! Leegte stelt dat 20 procent van de wetenschappers bij het KNMI klimaatpartijdig is. Uhm. Wat? Die memo hebben we even niet meegekregen. Het weer is nu dus ook al een linkse hobby. Hagelstenen blijken stiekem al jaren subsidie blijken te krijgen via de KNMI. Hittegolven worden betaald om het volk afhankelijk te maken van het instituut. Sneeuw schijnt vaak thee te gaan te drinken met scooterklootzakjes. ROFLOL, René, dit is echt een goeie bak! Maar goed, 80 procent van het KNMI is klaarblijkelijk onafhankelijk en dat is te weinig volgens de VVD. Even buiten de vraag op welke empirische manier Leegte aan die 80/20-percentages komt. René Leegte ziet liever een klimaatscepticus als Piet Paulusma. Dat BBQ-cijfer is uiteraard niets meer dan een terechte middelvinger naar de klimaatneutraalgekkies van GroenLinks & Co. Wijzelf zijn uiteraard al jaren fanboys van de meteorologische eindbazen van onweer-online.nl en die kunnen we René dan ook zeker aanraden. Wel KNMI, geen KNMI, boeien. We gokken dat het weer niet eens stopt met bestaan als de stekker uit het KNMI wordt getrokken. Of dat de beschaving dan instort. Natuurlijk is dit voorstel zo debiel dat het van de PVV had kunnen afkomen, maar het bewijst eens te meer hoe hilarisch makkelijk links zich tierend op een kast laat jagen. Dus wij doen gewoon mee met je grap, René. KNMI OPRUTTUH!

Reaguursels

Inloggen

PVV heeft er niets mee te maken maar krijgt wel een sneer ? slap.

Zuigdiert | 29-06-11 | 09:55

Onvoorstelbaar dat er zelfs nog wat mensen met een wetenschappelijke opleiding zijn zich zo makkelijk tot de broeikasfictie laten bekeren. En elkaar maar blijven naschrijven. Als de één opschrijft dat het door onderzoeken is aangetoond nemen anderen het gretig over.

Terwijl de blote feiten zijn dat er nog geen begin van een bewijsje of wetenschappelijk onderzoek is dat in de richting wijst van het bedachte broeikasverhaal.

Maar voor de aanhangers van de broeikasfictie tellen feiten en wetenschappelijke benadering nu eenmaal niet.

Schout-bij-nacht | 29-06-11 | 00:07

links op de kast.... de vvd voor internetfilter,geen uitbreidingen koopzondagen, abortustijd verkorten en nu meningen die ze niet aanstaan proberen te weren door de finaciereing er uit te halen.
.
tsja gelukkig hebben we goede duinen en dijken die wel tegen een paar maandjes droogte kunnen... en we hoeven het KNMI te horen, dat die maanden van droogte steeds vaker zullen voor komen.
.
20000 onderzoeken die zeggen dat het klimaat veranderd... maar ook 3 die zeggen van niet.. dus ja die drie moeten we dan maar geloven nietwaar meneer de VVD'ert?

MathijsXXL | 28-06-11 | 23:02

De man heeft een punt natuurlijk: dat verrekte KNMI voorspelt veel te vaak dat de buien uit het Westen komen.... das wel van links en verrekte verdacht.....
En nou even de serieuze mode: Het is toch werkelijk godgeklaagd dat dit allooi ons land moet leiden.... Laten we nu direct de witte vlag maar hijsen de klauwen omhoog doen en ons overgeven....
Wat een volslagen onbenul!!!

Big Swinging Dick | 28-06-11 | 22:26

Afgezien of de klimaatverandering een hoax is of niet, begrijp van ik deze liberaal dat hij vind dat elk instituut die een andere mening heeft, dan de VVD, of eigenlijk als dit leeghoofd, maar opgeheven moet worden. Dat is pas een liberale gedachte waar ze in Noord korea nog iets van kunnen leren...

wiza | 28-06-11 | 22:08

Pffff haha, Geen Stijl gelooft in de klimaatonzin! Wie had dat gedacht? Ja hoor, de wereld gaat er aan! Want het weer... is niet meer wat het geweest is. Echt waar, we gaan met z'n alle ten onder. Vroeger had je hagel en dat is nu regen, door de klimaatverandering. Want de mens MAG de natuur gewoon niet beinvloeden....

Amsterdamse kul, op D'66 leest geschoeid. Sneu hoor.

T2000 | 28-06-11 | 21:53

Het dondert en het bliksemt en het..... Waar blijven nou de meters bier?

NoteKrakerT | 28-06-11 | 21:01

Meneer Leegte heeft blijkbaar met lobbyisten van meteoconsult gesproken. Hem is vast verzekerd dat iedereen daar volledig onafhankelijk is. Als er maar genoeg betaald wordt.

Hondenbrokkel | 28-06-11 | 20:19

www.washingtontimes.com/news/2011/jun/...

EDITORIAL: An inconvenient cooling
Washington Times
The correlation between decreased sunspot activity and falling temperatures means it's likely to get colder when the sunspots begin to disappear. Global-warming zealots are steamed. They've already cleverly rebranded their movement as “climate change” ...

Denkt Na | 28-06-11 | 20:01

Ivoren Toren | 28-06-11 | 19:48
En hoe groot is Nederland op de wereldkaart?
Wie er ook gelijk heeft, je kan moeilijk conclusies verbinden aan alleen wat observaties op een paar km2 van deze aardbol.

Hank Nozemans | 28-06-11 | 19:58

Die memo? Johnny Quid is allochtoon?

Tom Seinfeld | 28-06-11 | 18:06

De aardpolen 'wandelen'. Doen ze nu en hebben ze altijd gedaan. North Pole komt deze eeuw op Siberie.
Maar ja, das niet dramatisch, dus niet leuk voor Gore en consorten.

Denkt Na | 28-06-11 | 17:42

Op zich is een budget van 60 miljoen niet heel raar. Maar de vraag die een overheid zich moet stellen is deze... Wat KRIJG ik éxtra (bovenop private weerbureaus zoals Meteoconsult) van het KNMI voor die 60 miljoen?
Voor 60 miljoen kun je een hoop Gooische politicommisarissen in Friesland plaatsen incl een vergoeding voor het pied a terre ;-)

brunz | 28-06-11 | 16:35

Hoefnagel | 28-06-11 | 12:42
zo is het, is zeer interessant om de fysicus Lubos van mijn link naar motls.blogspot.com/2006/07/carbon-diox...
te lezen. Daar wordt het reuze goed uitgelegd. Is geen spelt tussen te krijgen.

La Bailaora | 28-06-11 | 15:31

Ik was vorig jaar in Groenland.Luttele weken later ook diverse weerlezer(s)ressen. De boventoon in de pers was "klimaatverandering",ondersteund met beelden van stromend water.Jeroen Pauw, letterlijk tegen Helga de Leur " maar Helga je wist dit toch al daarvoor hoefde je niet naar Groenland".Kortom puur populisme en onwetenschappelijk! Ik merk op dat de temp aan de Westkust van zowel Groenland als Spitsbergen om deze tijd gebruikelijk ca 5 a 6 graden is.Dus dat stromende water is ook gebruikelijk in die periode. Conclusie is dan toch dat dit neigt naar volksverlakkerij. Kortom stop subsidie en maak er een private organisatie van die zichzelf bedruipt.Dan stoppen ze met onzinnig onderzoek en medewerking aan vervalsende IPCC rapporten. Prima bezuiniging!

Piet1873 | 28-06-11 | 15:06

Goh, meneer Leegte doet hier zelf ook wetenschappelijk onderzoek naar en weet het beter? En dat externe bedrijf waar meneer aan denkt, dat schrijft natuurlijk helemaal geen conclusie in het voordeel van de opdrachtgever. Te dom om te poepen zo'n figuur.

Hank Nozemans | 28-06-11 | 14:11

Bigi Bana Boy | 28-06-11 | 12:33
tis nie vaak, maar nu ben ik het wel met NoMinister eens.
Ik zie echt niet wat de VVD met liberalisme te maken heeft.

God Wint Altijd | 28-06-11 | 13:37

Bigi Bana Boy | 28-06-11 | 12:33

BBB loopt weer eens warm. Sukkel, dat is menselijk gedrag. Heeft niks met liberalisme te maken. Maar kwam de afgelopen decennia wel heeeel erg vaak voor in de politiek.

Er was ook teveel geld en het scheen niet op te kunnen. Wie kijkt er dan nog naar de argumenten: binnen is binnen zal de moraal zijn geweest.

NoMinister | 28-06-11 | 13:31

insensitive clod | 28-06-11 | 09:55

Dank, buitengewoon interessant. Tuig dus, bij dat KNMI. Dat dan weer wel.

NoMinister | 28-06-11 | 13:29

@Bigi Bana Boy | 28-06-11 | 12:40
Minstens zo debiel als je het verhaal niet goed leest.

Hoefnagel | 28-06-11 | 12:43

@La Bailaora | 28-06-11 | 11:20
Eens! Ik vraag me serieus af (en met mij een boel anderen) of toename van CO2 niet wordt veroorzaakt door temperatuurstijging. Dus wel een verband, maar oorzaak en gevolg net omgekeerd.

Hoefnagel | 28-06-11 | 12:42

"zo debiel dat het van de PVV had kunnen afkomen" ... proest ...

Bigi Bana Boy | 28-06-11 | 12:40

@Denkt Na | 28-06-11 | 12:11
Dacht je nu echte dat er iemand is die zo'n lang copy/paste plempsel gaat lezen? Denkt eens na man.

Hoefnagel | 28-06-11 | 12:37

Is je kop in het zand steken en een plaat voor je kop hebben niet al vanaf het prille begin één van de grondbeginselen van het liberalisme geweest ? Bevalt de boodschap je niet, dan draai je gewoon de boodschapper de nek om joh. Zelfs als het om een eerbiedwaardig instituut als het KNMI gaat. Wat een fail.

Bigi Bana Boy | 28-06-11 | 12:33

prins_heerlijk | 28-06-11 | 12:23
De kleine ijstijd is een feit, net zo als de relatief warme periode rond het jaar 1000. Net zoals dat de opwarming van de laatste eeuw geen reet voorstelt.

Zie ook keiharde data daaromtrent:
wattsupwiththat.com/2009/12/09/hockey-...

La Bailaora | 28-06-11 | 12:32

Stok Kickhuizen | 28-06-11 | 11:45
En nee, correlatie is geen genoeg bewijs. Sterker nog, er zijn wel heel sterke argumenten dat de correlatie bij temperatuur-CO2 nou precies andersom werkt: probeer het maar met een blikje cola: opwarmen en de CO2 spuit de cola uit: AGW critici noemen dat ocean degassing. Met wat men waarneemt (800 jaar na opwarming vindt CO2 toename plaats, bij koeling eveneens), klopt precies met de waargenomen 'vertraging' (zie wetten van Newton), duurt altijd effe voordat de oceanen van temperatuur veranderen (zijn groot) tov de atmosfeer. Oftewel, de temperatuur is de driver, niet de CO2. Zie ook voor een gedetailleerde uitleg deze fysicus:
motls.blogspot.com/2006/07/carbon-diox...

Nee, er zit geen logica in het AGW verhaal, geen bewijs, enz... Ik wil bewijzen zien en die zijn er niet.

En nee, ik behoor niet tot een instituut, niet tot een bedrijf met belangen, niet tot subsidieslurpers, niet tot de olieindustrie, enz... Ik ben gewoon een scepticus.

La Bailaora | 28-06-11 | 12:29

"De kleine ijstijd was gewoon een mening!" aldus de VVD. Ik bespeur een correlatie tussen benodigde intelligentie om wetenschap te kunnen bedrijven en politieke voorkeur. Ocharme. Ik ben blij dat ze in ieder geval weten hoe ze moeten roven en plunderen, die VVD'ers.

prins_heerlijk | 28-06-11 | 12:23

Stok Kickhuizen | 28-06-11 | 11:45
Je moet niet geloven. Geloven is voor de dommen, je moet bewijzen... Zo simpel ligt het. Wanneer er bewijzen zijn kunnen ze het ook laten zien. Kom maar op met die bewijzen. En wie stelt die hoort te bewijzen.

La Bailaora | 28-06-11 | 12:18

-weggejorist-

Denkt Na | 28-06-11 | 12:11

Renee Leegte komt met holle argumenten

TonyM | 28-06-11 | 12:07

Is het KNMI nou vóór of tégen onweer?

TonyM | 28-06-11 | 12:06

KNMI is zeker weten een bende CO2 haters.
Hebben op hun site staan dat de zon geen noemenswaardige invloed op het klimaat heeft.

Weg met deze Malthusian propaganda, die weinig meer met science te maken heeft.

Iedereen die achter het CO2 verhaal aanliep, c.q. er zijn brood (en derde vliegvakantie per jaar) mee verdiende: CO2 bla bla funding gaat sterk verminderen. Overal ter wereld, ook in NL.

Dus klimaat opportunisten: time to flip the cards (alles for money toch? de hypo moet betaald worden toch?)

Denkt Na | 28-06-11 | 12:05

Leegte: nomen est omen

Arjen DeWinter | 28-06-11 | 12:03

"Even buiten de vraag op welke empirische manier Leegte aan die 80/20-percentages komt"
Op dezelfde manier als hoe een gemiddelde VVD-er/PVV-er (wat is eigenlijk het verschil?) aan zijn klimaatwijsheid komt. Flinke zak geld aannemen en vervolgens letterlijk opharken wat die aardige lobbymeneer in de briefing uit de doeken heeft gedaan. Was trouwens een beregezellige avond in club Chantal, waar wel meer uit de doeken werd gedaan *wink-wink*

1sokkie | 28-06-11 | 11:56

Gaat goed met het afschaffen van zinvolle en gelukmakende dingen. Kunnen we die kutregering niet afschaffen. NU?

Hölzenbein | 28-06-11 | 11:47

La Bailaora | 28-06-11 | 11:20 |
De tabakslobby had het niet beter kunnen zeggen. Ik mag altijd graag denken aan de laatste scene van 'thank you for smoking', wanneer hij de telecomlobby over de vloer heeft: 'repeat after me, there is not scientific evidence that cell phone use is causing ...

Feynman als hij kort de wetten van Newton duidt (geparafraseerd): very useful in practice, but philosophically these laws are totally wrong. Wetten van newton: wetenschappelijk aangetoond of niet?

Tja, wat is wetenschap en wat zijn wetenschappelijke conclusies? Wellicht zou je ietsje verder van het randje willen gaan staan ipv discussieren over iets wat blijkbaar wel een effect heeft (immers correlatie) maar niet wetenschappelijk naar genoegen kan wordwen aangetoond (teveel variabelen, dus iedere wetenschapper met verstand van zaken kan vragen stellen waar geen definitief antwoord op gegeven kan worden.)

Ik wil wel geloven dat er een klimaatlobby is, maar ik wil ook wel geloven dat er een antiklimaatlobby is.

Stok Kickhuizen | 28-06-11 | 11:45

Alles wat tegen de VVD is moet naar de Gulag. Werkte voor Stalin ook prima. Lang leve het liberalisme, net zo verneukt als het communisme.

Sacha_A | 28-06-11 | 11:41

Eindelijk laat de VVD zich niet langer de kaas van het brood eten door de PVV. Daar wordt door Bosma al bestudeerd hoe we het weer uit Griekenland, Turkije en nog verder naar het oosten, de toegang tot ons natte landje kunnen ontzeggen, dat immers dreigt te verdrogen. Maar Leegte ontmaskert nu het instituut van de vijfde colonne. Wat een partijdige club zwartkijkers bij elkaar, dat K(oninklijk) N(ederlands) M(inderheids) I(nstituut). Instabiele prognoses, weer niet dat weer dat we graag zouden zien, en als het maar even kan, dan geven ze rechts daar ook nog de schuld van. Rene nu doorpakken, maak ze leeg. En die Samson wil bewijzen van je zien en horen. Niet doen, er valt niks te bewijzen. Vraag het maar de skectici.

Frigge Moel | 28-06-11 | 11:35

Hahahaha Rene 'Leegte', wat een prachtige naam voor iemand die bij die lege ****** partij hoort, de ironie!

dutchdj | 28-06-11 | 11:24

Job Melkert | 28-06-11 | 10:26
De AGW adepten draaien de boel om. Zij stellen steeds dat er BEWIJS is dat de aarde door toedoen van de mens via CO2 de temperaturen op een apocalyptische manier laten stijgen, wat grote rampen gaat opleveren.

De critici stellen dat daar geen enkel bewijs voor is en willen bewijzen zien. En die komen maar niet, op de hockystick curve na dan, maar die was gemanipuleerd, en gebaseerd op wat boomringen in Peru. Men toont wel dat er in de 20e eeuw een correlatie bestaat tussen toename van de temperatuur (want ja die is toegenomen), en toename van CO2. Echter, een correlatie bewijst niets. Ik kan dezelfde correlatie aantonen met de toename van het aantal telefoontoestellen en de temperatuur in de laatste eeuw.

Waar het om gaat is dat je bij een correlatie aantoont hoe de een de ander beinvloed heeft en hoe dat komt. En dat wordt maar niet uit de doeken gedaan, kortom die hele AGW-theorie is niet alleen op drijfzand gebaseerd, maar tevens al ontmaskert als gemanipuleerd, zie climategate.

La Bailaora | 28-06-11 | 11:20

Mooi met dat oprotten van het KNMI maar gaat het licht dan niet uit?

stemvee | 28-06-11 | 11:15

Muhehehe, de VVD maakt zich nu écht belachelijk! We hebben hier in NL toch altijd een vrij liberaal weertje dacht ik zo.

Ienoo666 | 28-06-11 | 11:03

@Einde van de Domheid 10:25
Reddingswerk in het IJsselmeer gebeurt grotendeels al privaat.

tipo | 28-06-11 | 10:56

Nou komen de regenwolken wel verdacht vaak van links, dus....

Carpa | 28-06-11 | 10:53

Moet je het leger ook afschaffen, daar zijn ze ook partijdig! Wacht effe, daar zijn ze al mee bezig. Dood aan alle partijdigheid! Te beginnen met de partijen!!!

rotweer | 28-06-11 | 10:43

@wakkere_nederlander | 28-06-11 | 10:39
Dat zijn tetten met striae.

Job Melkert | 28-06-11 | 10:41

Rene Leegte is zo blij met het feit dat weer iets over hem te melden is dat hij zijn Wikipedia pagina al heeft aangepast. Nu staat er: "In 2011 kwam hij in het nieuws toen hij melding maakte het KNMI op te willen heffen omdat het weerinstituut partijdig zou zijn en de overheid 60 miljoen per jaar kost" Hahahaha, Wikipedia loopt voor op het nieuws.

dBuitenstaander | 28-06-11 | 10:41

@landlopertje | 28-06-11 | 10:13
Tegen geloof in een god.
Lao Tze wordt wel eens aanbeden als een god en daar walg ik van maar zijn filosofie is prachtig.
We dwalen af.

Antitheïst | 28-06-11 | 10:40

Nieuw deze zomer: hangbuikwolken!
twitpic.com/5i08v1

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 10:39

Niet opheffen, maar wraken...

Agervic | 28-06-11 | 10:35

Je moet toch wat om kiezers terug te trekken van de Partij van Greet.

RobbieG | 28-06-11 | 10:34

@vraagstaart | 28-06-11 | 10:26
Je caps lock stond nog aan.

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:32

@necrosis | 28-06-11 | 10:29
Heeeh, nu zie ik hem. Het staat er nog op ook.

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:31

@Che_cuevara | 28-06-11 | 10:24
Een Shift die je niet ingedrukt hoeft te houden....

necrosis | 28-06-11 | 10:29

dBuitenstaander | 28-06-11 | 10:25 | | Reageer+ |
0
Scharf, sehr scharf!

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:27

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:26 (Het is eigenlijk naar rechts maar dat ziet ie toch niet)

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:27

@wakkere_nederlander | 28-06-11 | 10:12
Naar buiten kijken doet, en ja inderdaad.
Zo ziet het er hier echt uit.

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:27

@Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:23
Gaat het nu over klimaatontkenning (zoals men ter linkerzijde dit poogt te noemen, terwijl ze eigenlijk bedoelen 'het ontkennen van de negatieve invloeden van de mens op het klimaat')? Want meteorologie (het weer) en het klimaat moet je dus los van elkaar zien.

Job Melkert | 28-06-11 | 10:26

-weggejorist-

vraagstaart | 28-06-11 | 10:26

F. von Zeikhoven | 28-06-11 | 10:23
Voorleesmodus inschakelen en dan de volumeknop flink naar links draaien.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:26

Wat het meest bizarre van alles is dat Rene Leegte nog voordat hij in het nieuws kwam met deze briljante move al zijn Wikipedia pagina had aangepast. Kennelijk was er weinig over hem te melden, want nu staat er: "In 2011 kwam hij in het nieuws toen hij melding maakte het KNMI op te willen heffen omdat het weerinstituut partijdig zou zijn en de overheid 60 miljoen per jaar kost" Hahahaha, eindelijk iets te melden.. Zie ook de tweets van dBuitenstaander.

dBuitenstaander | 28-06-11 | 10:25

@deropofderonder | 28-06-11 | 10:08
Ja, dat is de reactie van rechts op links dus.

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:25

tipo | 28-06-11 | 10:20 | | Reageer+ |
0

Precies.
Als er behoefte is aan het redden van drenkelingen dan betaalt men daar maar voor!

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:25

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:05
Wat is CAPS LOCK?

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:24

Het KNMI heeft dit natuurlijk ook een beetje over zichzelf afgeroepen. Als van de politiek afhankelijk instituut moet je altijd goed opletten uit welke hoek de wind waait bij je geldverstrekker. Conny Stuart zong er al over:

www.youtube.com/watch?v=4ayYAwy-Wnw

vraagstaart | 28-06-11 | 10:24

Die linkse millieu dominees vinden het leuk om mensen angst in te boezemen, en te voorkomen dat mensen gewoon af en toe van het leven proberen te genieten.
Ze proberen zure mensen te creeëren, en we weten allemaal dat daar gek genoeg juist zure regen van komt...

Onderbuik | 28-06-11 | 10:23

Terwijl verdringing in de psychologie een handig instrument kan zijn is het wat betreft metereologische ontwikkelingen synoniem aan een blinddoek.

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:23

@benerzoeentje | 28-06-11 | 10:22
Het is inderdaad volstrekt logisch dat een organisatie die zich vooral bezighoudt met het voorspellen van neerslag ook zichzelf leert bedruipen.

Job Melkert | 28-06-11 | 10:23

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:05
Ik heb sinds een kwartier eindelijk m'n braille-toetsenbord. Waar zit daar die capslock dan?

F. von Zeikhoven | 28-06-11 | 10:23

René Leegte heeft groot gelijk: het klimaat onderzoeksbureau van de KNMI moet maar eens losgerukt worden van het subsidie-infuus. Deze groep zit vuistdiep in het klimaat paniek kamp.

De dagelijkse weersvoorspelling die het KNMI maakt, wordt hier niet door geraakt.

benerzoeentje | 28-06-11 | 10:22

waardeloos...

jipix le gaulois | 28-06-11 | 10:20

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:11

En toch blijft de boodschap hetzelfde! Maar Joris zal er wel zijn mening wel over hebben...

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:20

Als er behoefte is aan weersvoorspelingen dan betaalt iedereen er maar voor. Kijk, ik heb bijvoorbeeld helemaal geen behoeft aan weersvoorspellingen. Waarom betaal ik er dan voor?

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:19

@bvdbos | 28-06-11 | 10:01
Ik heb het artikel gelezen, maar er staat alleen maar dat HIJ er van overtuigd is en dat het voor HEM vaststaat enz...

Da's dus geen wetenschappelijk bewijs.

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:18

Kutsnob | 28-06-11 | 09:24

In India moeten ze het toch zeker tientalle procenten goedkoper kunnen dan onze huidige ambtenaren..

deMeer | 28-06-11 | 10:15

Nogal een inconvenient truth.

Ratzing. | 28-06-11 | 10:14

@Reinaert | 28-06-11 | 09:59
Dus Pelleboer bepaald nu ons weer.

Zou die dan stiekem met ons zitten lachen?

Che_cuevara | 28-06-11 | 10:14

@Antitheïst | 28-06-11 | 10:09
Ook van Lao Tze?

landlopertje | 28-06-11 | 10:13

Sinds de jaren 90 is die klimaathysterie argument Nr. 1 voor nog meer subsidie naar allerlei linkse luchtfietsers. HUP, gan aan de slag, zoek een fatsoenlijke baan Linksmenschen.

Milton Friedman | 28-06-11 | 10:13

/OT
Bij de weg, koers dom dom met dik 27% onderuit.
/OT

Hoefnagel | 28-06-11 | 10:12

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:06 YES! : capslockday.com...

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:08

AAAAHHHh ....

Centauri | 28-06-11 | 10:12

Tobi | 28-06-11 | 10:11 Als ik wil dat het gaat regenen zet ik de barbecue buiten.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:12

Voor een beetje accuraat weerbericht check je BBC en de Teutoonen, en neem je het gemiddelde; komt bijna altijd uit
Die prutsers in De Bilt zitten er doorgaans toch naast terwijl iedereen zich op het zelfde satelietkaartje baseert

Tobi | 28-06-11 | 10:11

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:10 Need you to say more?

Niet met een dubbelpost.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:11

@ sorry ivm de vreemde dubbele post...

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:10

bvdbos | 28-06-11 | 10:01

Rond de het jaar 1100 leefden er Noormannen op Groenland die leefden van de jacht en de landbouw en werd er wijn gemaakt in Zuid-Noorwegen. Tussen het jaar 1750 en 1800 bevroor in de zomer de melk die de boeren buiten hadden gezet. En ieder jaar kon je over de Rijn/Maas/Waal lopen omdat die stijf waren dichtgevroren... Need I say more!

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:10

@Jerry Nick | 28-06-11 | 10:09
Maar René Leegte zit heulegaar niet in de regering.

Job Melkert | 28-06-11 | 10:10

bvdbos | 28-06-11 | 10:01

Rond de het jaar 1100 leefden er Noormannen op Groenland die leefden van de jacht en de landbouw en werd er wijn gemaakt in Zuid-Noorwegen. Tussen het jaar 1750 en 1800 bevroor in de zomer de melk die de boeren buiten hadden gezet. En ieder jaar kon je over de Rijn/Maas/Waal lopen omdat die stijf waren dichtgevroren... Need I say more!

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:10

F. von Zeikhoven | 28-06-11 | 10:04
En Ferdinand, is het Nationaallandschapseiland nog niet getroffen door tornado's of andere linkse KNMI natuurrampen?

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 10:10

VVD probeert met dom rechts gebral wind uit de zeilen te halen van de PVV. Ze worden met de dag conservatiever en het liberalisme hebben ze al lang achter zich gelaten.

Jaimy Fox | 28-06-11 | 10:09

Hagelstenen blijken stiekem al jaren subsidie blijken te krijgen via de KNMI

Wat? Johnny Q Doe eens een keer blijken weg halen..

deMeer | 28-06-11 | 10:09

Het gaat slecht met een land als politici gaan bepalen of wetenschappers gelijk hebben of niet.

Antitheïst | 28-06-11 | 10:09

Het valt mij op hoe weinig kennis en/of bestuurlijke intelligentie de heren en dames politici tegenwoordig bezitten. Hef die hele regering dan maar op. Gewoon elke ochtend even een polletje fucken met z'n allen en het populistische gehalte is 100% democratisch doorgevoerd. Klaar.

Jerry Nick | 28-06-11 | 10:09

BREAKING: 80% van de VVD niet onafhankelijk.

Yitsan | 28-06-11 | 10:08

@Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:04
Ja, nee, het is een opwarmertje voor het wegverbieden van openluchtfestivals omdat daar samenscholingen zijn van chemtrailspotterts. En dat heeft Teeven liever niet, dat ze die zien en dan ook nog gaan lopen verraaien...
/Niburu mode

F. von Zeikhoven | 28-06-11 | 10:08

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:06 YES! : capslockday.com/

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:08

Het weer is links. Is onweer dan rechts?

deropofderonder | 28-06-11 | 10:08

Wie heeft er nog een KNMI nodig als er een Mr Mark Putto is: www.weerprimeur.nl/

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:07

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:05

NU ALWEER?

*het niet wist*

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 10:06

Ik zou het KNMI met de NS fuseren.

Simon_GS | 28-06-11 | 10:06

Hee legchef, zet die hyphenition eens uit.
Ziet er toch niet uit man!

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:05

Volkomen off-topic: Het is vandaag Capslockday.

#dat je het maar even weet

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:05

als ik wil weten wat voor weer het is kijk ik wel gewoon extragratis uit het raam. die gasten moeten alleen de weervoorspellingen doen voor vliegtuigen en scheepvaart. no more no less.

Badderbeest! | 28-06-11 | 10:04

Grappig, maar als je zo'n achternaam hebt als kaereltje Leegte, dan is het toch niet echt vreemd dattie inhoudsloze praatjes heeft?
Verder ben ik van mening dat De Bilt vernietigd moet worden...

F. von Zeikhoven | 28-06-11 | 10:04

Of het is een agitatiepropagandaballonnetje om snel de PO/Cultuurbezuinigingenkortingen naar de achtergrond te dringen.

Einde van de Domheid | 28-06-11 | 10:04

@bvdbos | 28-06-11 | 10:01 Niet Meteoconsult, maar de persoon Reinier van den Berg is daarvan overtuigd. Zoals hij ook overtuigd is van het nooit aangetoonde bestaan van god.

Dus op je vraag: wat nu? Niks. Er zijn meer dwaallichten dan je kunt tellen.

vraagstaart | 28-06-11 | 10:04

20% van de VVD was tegen deze regering. Gaan ze die dan ook opheffen?

Four Eyes | 28-06-11 | 10:03

Het is dan ook algemeen bekend dat het weer van dag tot dag samenhangt met het politieke klimaat, wat met rechts aan de macht natuurlijk bijzonder kil is, toch René?
Zeg René, wanneer is je afscheidsborrel? Of vind Rutte het wel geinig, iemand die de weg een beetje kwijt is binnen de gelederen?

Überbottehork | 28-06-11 | 10:02

@Kutsnob | 28-06-11 | 09:24
Omdat 20% van de kiezers totaal debiel is.

landlopertje | 28-06-11 | 10:02

vraagstaart | 28-06-11 | 09:54 | + 0 -

Helemaal mee eens. Beetje weermensen aan het werk houden, terwijl die al vooringenomen standpunten hebben. Ook met 20% minder mensen kan het KNMI hun belangrijkste taak doen. Sterker nog: nog dat ieder mensch met een app op de gsm.

sapjes | 28-06-11 | 10:02

"Onweer-Online servert moet nog wel even GS-bestendig gemaakt worden..."

We doen ons best!

gforce1 | 28-06-11 | 10:02

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:49
Ik vond het KNMI juist goed bezig: kosten drukken door groot in te kopen. Afgelopen december een grote partij sneeuw en vorst, daarna een goede batch kwakkelweer en vervolgens in april en mei zon met kwantumkorting.

niet voor de hond | 28-06-11 | 10:01

bvdbos | 28-06-11 | 10:01 Alsof jij nooit een wind laat.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 10:01

Job Melkert | 28-06-11 | 09:59

En ooit een keer met een brede middenscheiding thuiskomt.

Zeau!

Centauri | 28-06-11 | 10:01

Mwah. Ik kan mij nog wat verontrustende alarm!-metingen herinneren van datzelfde KNMI. Het klimaat! werd warmer! en dat kwam niet! door de opstelling van meters door "wetenschappers" waar meneer Leegte nu tegen ageert.
Er zijn wel meer gevestigde instituten waar richtinggevoelige polletiek belangrijk is bij het passeren van de portier.

Jan Passant mk2 | 28-06-11 | 10:01

@rara 09:57
Dat onderzoek kan ook privaat plaatsvinden. Boeren, scheepvaart, schilders, bouwvakkers etc. willen best betalen voor een weersvoorspelling. Als er onderzoek naar de zeespiegelstijging moet plaatsvinden, dan kan dat door het waterschap bij universiteiten worden ingekocht.

Oftewel: een Publieke KNMI is net zo overbodig als een Publieke Omroep. Vandaar: privatiseren.

tipo | 28-06-11 | 10:00

Ik kan me voorstellen dat je dan als regeringspartij even kijkt naar de effectiviteit van de besteding van ons belastinggeld.

vraagstaart | 28-06-11 | 09:54

Ik vindT ook dat er een Ionen-meter op de televeelviesi moet komen.
Zodat als ik in de tuin werk wel de gepaste Ionen tot me toe neem.

Centauri | 28-06-11 | 10:00

@Centauri | 28-06-11 | 09:57
Als die zijscheiding van een Rouvoet denkt dat hij grapjons mag maken nu hij geen kamerlid meer is, dan moeten we dat gelijk afstraffen. Dat-ie maar eens werk gaan vinden.

Job Melkert | 28-06-11 | 09:59

@Che_cuevara | 28-06-11 | 09:41

Neuh, Pelleboer is nu Chef Weerdienst in de hemel. Gouden baan, 't is daar toch altijd perfect weer.

Reinaert | 28-06-11 | 09:59

Als het KNMI zich beperkt tot de weerberichten dan kunnen we de klimaathysterie wegbezuinigen.

vetkleppert | 28-06-11 | 09:57

Ik begrijp die René Leegte wel, immers het KNMI zelf is bepaald niet "klimaat neutraal".

Hoefnagel | 28-06-11 | 09:57

Job Melkert | 28-06-11 | 09:53

Dat is wel een tumultueus geluid. Dat wat u opperdT.

Centauri | 28-06-11 | 09:57

De meeste wetenschappers zijn partijdig. Gelukkig is wetenschap dat niet. Het mooie van wetenschap is dat het een systeem is wat partijdigheid er uit filtert.

Mike Oxlong | 28-06-11 | 09:57

@maraboe | 28-06-11 | 09:51
Een van de kerndoelen van het KNMI is het volgen van het weer over de lange termijn, om op basis daarvan voorspellingen voor de komende jaren te doen. Best wel handig in een landje dat voor driekwart bedijkt is. Dus welk argument heb je om die kerntaak af te willen stoten?

rara | 28-06-11 | 09:57

@The eimer | 28-06-11 | 09:54
Met het weer van de afgelopen tijd is dat misschien wel een verbetering.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:57

@eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 09:48
Dat weet je nu al zeker?

Dan hebben we het KNMI echt niet meer nodig. Die komen niet verder da 5 dagen en dan is het meestal nog mis ook.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:55

had het KNMI meneer Tennekes niet ook al weggestuurd omdat die voor dat broeikasgas verhaal zoiets flauws wilde zien als een wetenschappelijke uitleg hoe dat dan zou moeten werken? en.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Tennekes...

insensitive clod | 28-06-11 | 09:55

Hanka = Hanja, of course.

NoMinister | 28-06-11 | 09:54

Dat plan van die Leegte moet wel eerst onderzocht worden naar de gevolgen van die KMNI kaalslag.
Voor hetzelfde geld zitten we straks zonder weer.
Linke soep dus.

The eimer | 28-06-11 | 09:54

@vetkleppert | 28-06-11 | 09:47
Weg met afwijkende meningen! Lang leve het Overheidsstandpunt!

rara | 28-06-11 | 09:54

60 miljoen Euro/jaar voor een weerpraatje is ook wel veel geld hoor.

tipo | 28-06-11 | 09:54

Ik zou me voor kunnen stellen dat een weerman zich onthoudt van oorzaakanalyse van weersveranderingen op basis van niet bewezen theorieën en daar heeft meneer Leegte wel een punt.

Tenslotte pikken we het ook niet als Erwin Krol meldt dat er niet alleen onweer komt, maar dat dat onweer is veroorzaakt door te weinig offers aan Thor en dat we als de sodemieter wat maagden op het altaar moeten flikkeren als we geen blikseminslagen in onze woning willen.

Gewoon de voorspelling voor de komende week doen, klaar. En een onderzoeks-instituut dat geen onderzoek doet,maar gegevens verzamelt bij een tevoren bepaalde conclusie is geen onderzoeksinstituut. Ik kan me voorstellen dat je dan als regeringspartij even kijkt naar de effectiviteit van de besteding van ons belastinggeld.

vraagstaart | 28-06-11 | 09:54

@Idontgiveafunk | 28-06-11 | 09:46
Zeker 10 onweders

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:54

Met een afgeschaft KNMI hadden er vanmiddag gewoon treinen gereden.

#komplot

zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:54

De VVD is ook partijdig, opheffen dus.

Koud flesje Alfa | 28-06-11 | 09:53

@Ivoren Toren | 28-06-11 | 09:48
Mij bereikt het gerucht dat de #CU gaat eisen dat minstens 35% vh #KNMI uitdraagt dat de zon door God geschapen is.

Job Melkert | 28-06-11 | 09:53

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:52

Of als er geen wind staat?

Centauri | 28-06-11 | 09:53

Idontgiveafunk | 28-06-11 | 09:46

Ik begreep 60 miljoen per jaar.

Maar dan krijgt u soms ook wel een weerswaarschuwing. Terecht of niet.

En het agentschap van Hanka, Annemarie, Tineke en nog maar onlangs van Camiel, gaat dan spontaan iets over CO2 roepen, altijd fijn.

Na Camiel hadden ze gehoopt natuurlijk mee ruimte te krijgen, HAHAHA!

Die VVD blaft wel maar bijt niet, dat is wel jammer. Zie de PO.

NoMinister | 28-06-11 | 09:53

@Centauri | 28-06-11 | 09:50
Dan heb je wel pech als het een "fluistertrein" is.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:52

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:49
Maar dan kunnen we de grens toch tijdelijk sluiten?
Ik had begrepen dat we dat tijdelijk weer even mochten doen.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:51

Probleem met dit soort instituten, ze willen steeds meer. CO2, duurzaam, milieu daar zijn andere organisaties voor. Het KNMI moet bij het kerndoel blijven, dagelijks het weer voorspellen, verder niets anders. Dan wordt de club ook wat efficienter en goedkoper..

maraboe | 28-06-11 | 09:51

@vraagstaart | 28-06-11 | 09:32

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:45

Dat wordt dan met je natte finger en oor op de rails op de trein wachten!

Centauri | 28-06-11 | 09:50

@Fred Janssen | 28-06-11 | 09:38
Daar hebben we Meteo Consult toch al voor.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:50

niet voor de hond | 28-06-11 | 09:33 Het weer importeren doen we al. De onweders van vanmiddag bijvoorbeeld komen uit Frankrijk.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:49

En in December krijgen we vorst!

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 09:48

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:45
Dan snap ik het beter.
En geloof ik het ook eerder.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:47

Klimaat, duurzaam, milieu, groen, multicul, enzovoort.
Je kan geen tien minuten een radio of tv aanzetten of de brainwash klotst om je oren.
Hef alle door ons betaalde ongevraagd drukwerk spammers op.
Weg met de meningmaffia!

vetkleppert | 28-06-11 | 09:47

@deministerpresident | 28-06-11 | 09:33
En dat ontlaad zich dan in onweer.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:46

Hij heeft gelijk en schat de percentages nog lag in, het knmi leeft nog in 2005 toen Al Gore met zijn (naar wat inmiddels gebleken is fabeltjes kwam) ja dat leest u goed consensus vrienden, bij een normaal wetenschappelijk debat (niet gepolitiseerd) gaat het debat (hier is trouwens nooit een debat geweest het was van : de aarde gaat deaud slikken en bek houden) door en inmiddels is gebleken dat meneer Phil Jones conclusies verzonnen heeft, dat meneer Pachauri van het IPCC ook fabeltjes verkondigd en dat het IPCC vaak gewoon door Greenpeace wordt gesoufleerd. En het KNMI zit nog volledig op de IPCC sekte partijlijn. Ik raad www.climatgate.nl aan een bespiegeling van Theo Wolters over de energievoorziening in 2050. Denk zelf eens na verdiep je eens ergens in ipv de hele dag “consensus, consensus, consensus” op te dreunen…….

The Evil One | 28-06-11 | 09:46

Kunnen we heel lacherig doen over dit voorstel, maar feit blijft dat ook bij het KNMI mensen werken die ons graag wijs willen maken dat het klimaat verandert door ons toedoen. Soort kunstenaar maar dan weerman zegmaar.

Tommygunner | 28-06-11 | 09:46

Onweer-Online servert moet nog wel even GS-bestendig gemaakt worden...

Requiescat in pace | 28-06-11 | 09:46

Wat kost dat allemaal dan die KNMI?
We willen harde cijfers zien, wat gaat dit ons besparen per jaar?

Idontgiveafunk | 28-06-11 | 09:46

Nitwiteritus blijkt besmettelijk!
Wat een PVV geleuter van zo´n Wiegelanus

Buggert | 28-06-11 | 09:46

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:43 Het is dan ook andersom.

#eerste wet van Lucas.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:45

@vraagstaart | 28-06-11 | 09:32
Fuseren is misschien een optie.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:45

rara | 28-06-11 | 09:22

Nu kun je tegenwoordig 'wetenschapper' al met een kilo zout nemen waar het gaat om ratio en harde onderbouwing, maar een agentschap van een Ministerie verwijten wetenschappelijk onderzoek te doen, gaat wel erg ver.

NoMinister | 28-06-11 | 09:45

@2amazing | 28-06-11 | 09:28
Ik dacht 60 miljoen per jaar.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:45

25TaLife | 28-06-11 | 09:40 Firefox hier, ja, dat werkt ook op een Appie.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:45

@Kutsnob | 28-06-11 | 09:24
20% maar.
Dat valt nog mee dan.

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:43

Huuuu.

@mezelf. Te bleangrijk om te laten lopen.
Centauri | 28-06-11 | 09:42

CO2 critici=oewoudbomenkappers.

is natuurlijk

CO2 critici=oeRwoudbomenkappers.

Centauri | 28-06-11 | 09:43

CO2 critici=oewoudbomenkappers.

Ja! als die link bewaarheidT word dan zijn de rapen voor het weer instituut naturlijk nog niet gaarT.

Centauri | 28-06-11 | 09:42

Een agentschap van een Ministerie dat tevens klimaatonderzoek doet....

Hoe verdacht kun je zijn?

500 mensen en 60 miljoen per jaar.

Zoals gebruikelijk kon men het mooie niet laten te besmeuren.

Nu is het dus tijd voor de grote schoonmaak. En maakt zich geen zorgen: de PO lachen zich ook dood (helaas figuurlijk) want er gebeurt per saldo NIETS!

Wat een luchtverplaatsing, wat een gebrek aan beleid en wat een instituten die overeind worden gehouden die inmiddels naar mijn idee strikt en voornamelijk leugenachtig zijn terwijl ze met de beste bedoelingen zijn opgestart ooit.

Daar word ik nu triest van.

NoMinister | 28-06-11 | 09:42

@niet voor de hond | 28-06-11 | 09:33 Alleen als we dat klimaat-neutraal kunnen doen en uiteraard met een doelgroepenbeleid.

Ik ben daar wel vóór. Weer op maat aanbieden in plaats van iedereen over één kam scheren met hetzelfde weer. Daarnaast zie ik grote kansen voor de zieligheidsindustrie, die zich met paraplucoaches, sneeuwpop-vaders en UV-stralingscoördinatoren onmisbaar zal weten te maken bij de zwakkeren in onze samenleving - de groep die toch al moeite heeft om zich aan te passen aan veranderingen en met een langdurig en intensief begeleid leertraject met "weer op maat" van een woestijnklimaat via mediterrane projecten migreert naar het zeeklimaat dat hier zo populair is.

En: het Nederlandse weer exporteren naar bijvoorbeeld de Golfstaten; ik heb begrepen dat er daar heel goede afzet-mogelijkheden zijn. Blijmoedig ziet men daar de bui al hangen!

vraagstaart | 28-06-11 | 09:42

@Reinaert | 28-06-11 | 09:22
Hoezo?
Leeft Pelleboer noch stiekem?

Che_cuevara | 28-06-11 | 09:41

@Boer in 020 | 28-06-11 | 09:39
'Verstand van kunst hebben' slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Art Vandelay Ultor | 28-06-11 | 09:40

@zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:36

JA joh geef de link maar de schuld. Stel eens voor dat het aan je pauper safari op je tokkie Apple zou liggen.

25TaLife | 28-06-11 | 09:40

KNMI heeft onweer-online.nl al gesloopt. Die 20 procent linkse pelleboeren zijn gevaarlijk!

Klukkluk | 28-06-11 | 09:40

Zelfs een standpunt vol peop van de politieke rechterkant weet Quid om te toveren tot iets om links mee uit te lachen. Verbluffend!
Overigens komt deze wijsheid van de partij die denkt dat ze tevens verstand hebben van kunst. Dat is dan wel weer humor.

Boer in 020 | 28-06-11 | 09:39

euhm, waarom is dit voorstel volstrekt debiel? Is prima te privatiseren dunkt me.

Fred Janssen | 28-06-11 | 09:38

Wat komt er dan voor in de plaats. Een regerings-getrouw instituut dat elke dag 25 graden en zon voorspelt, omdat Bruin I aan de macht is?

bvdbos | 28-06-11 | 09:38

Dit is het enige waarzeggendT Instituut die ik vertrouw.
Op mijn natte finger na. dat dan weer wel.

Centauri | 28-06-11 | 09:38

Daar heb je het al, het weer wordt boos....

Aart Z. | 28-06-11 | 09:37

@Quid: Wat een maandagmorgenartikel... ff nalezen voor je het plaatst he!

Prinsreiniervanmonac | 28-06-11 | 09:37

Nomen est omen.

Moenafiek | 28-06-11 | 09:36

"Het weer is voor de boeren!" - om een ouwe linksert maar eens te citeren.

yamahaha | 28-06-11 | 09:36

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 09:33 Kudtlink. Maakt m'n tabblad klein.

zeg maar jansen | 28-06-11 | 09:36

haha Quid jij hebt het ook fout geschrefuh!
'de KNMI'

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 09:35

Ik heb het sterke vermoeden dat meneer Leegte even zijn jaarlijkse douceurtjes van de energie- en autolobby moest verdienen..

vagehond | 28-06-11 | 09:35

het KNMI sorry

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 09:34

meer als de helft van de vvd ken oprotten,wat een rand debielen doe is op jullie salaris bezuinigen en de subsidies in 020.

mamma5506 | 28-06-11 | 09:34

Ome Azo is die onwetenschappelijke, compleet doorgepolitiseerde club al jarenlang meer dan zát.
-
Feitelijke berichtgeving is er al sinds jaar en dag niet meer bij; waar in de ons omringende landen in de media nog gewoon een ouderwets weerbericht wordt afgegeven,lijkt het KNMI ingehuurd te zijn om ons te vervelen met plaatjes van zielige, veel te grote ijsberen op veel te kleine ijsschotsen en vermanende woorden over 'vieze' diesels in grote steden.
-
Als het KNMI er écht zo van overtuigd is dat er iets voor het milieu moet gebeuren dan kan ze altijd nog een bijdrage leveren om het allergrootste probleem van deze aardkloot te lijf te gaan: overbevolking.
-
Ik stel daarom voor dat het KNMI begint te snoeien in de eigen gelederen.
-
(en oh ja: niet meer doen, hé, die overtollige weeralarmen?)

azoturie | 28-06-11 | 09:34

Klimaatpartijdig??? Nieuw woord? zelfs de spellingscontrole kent het niet.

drentie | 28-06-11 | 09:33

Ja, hallo. Moeten we dan straks het weer gaan importeren?

niet voor de hond | 28-06-11 | 09:33

Even afgezien van dat alweer een overheids organisatie is geïnfiltreerd door Linksche milieu activisten... Is het weer van morgen voorspellen eigenlijk wel iets dat door de overheid gedaan moet worden ? Is dit niet net zoiets als subsidie geven aan slechte toneelgezelschappen ? Is dit niet ook alweer een stukje "beschaving" ?

Marcus Porcius Cato | 28-06-11 | 09:33

Ik denk dat Erwin Krol stoute spelletjes met mevrouw Leegte heeft gespeeld!

deministerpresident | 28-06-11 | 09:33

René doet zijn achternaam eer aan.
Gaat jij ook eisen dat er binnen de VVD wegens te weinig onafhankelijkheid mensen afvloeien? Gisteren stemde men toch nog een heel klein beetje voor wat extra geld voor een fries muziekgezelschap. Helemaal geen toeval dat er aardig wat stemmers in Friesland wonen. Net als de PVV en het CDA overigens deden.

vriendje | 28-06-11 | 09:33

De overeenkomst tussen het KNMI en de NS?

Geen koper te vinden.

*badabam...... tsjing*

vraagstaart | 28-06-11 | 09:32

tja wat kost het KNMI ?
tegenwoordig zijn er op de mobiele telefoons zoveel apps te vinden dat het KNMI overbodig is ...

iter | 28-06-11 | 09:29

@Art Vandelay Ultor | 28-06-11 | 09:23

Niet om het één of ander, maar de Televaag heeft de tendentieuze berichtgeving zo ongeveer uitgevonden, daar kan Jopo nog heel wat van leren.

Biff Eagleburger | 28-06-11 | 09:28

Typer: Hagelstenen blijken al blijken jaren blijken subsidie blijken te krijgen blijken. Housop met dat woord. Slecht stuk.

Langehalensnelthuis | 28-06-11 | 09:28

Wat kost het KNMI?

2amazing | 28-06-11 | 09:28

"Hagelstenen blijken stiekem al jaren subsidie blijken te krijgen via de KNMI"

Moriaantje | 28-06-11 | 09:28

Hij heeft wel gelijk. Het is nergens voor nodig dat een overheidsclub het weer voorspelt. Er klopt toch nooit iets van die ramptijdingen van ze en dat ze zo'n reclame maken voor de CO2-hoax is ook prima, maar dan op eigen kosten graag.

RL | 28-06-11 | 09:28

We kunnen ook politieke partijen opheffen vanwege partijdigheid.

vriendje | 28-06-11 | 09:25

-weggejorist-

Kutsnob | 28-06-11 | 09:24

Is het weer zover?

landlopertje | 28-06-11 | 09:23

De kop: 'VVD: KNMI opheffen'

De inhoud: 'AMSTERDAM - De VVD wil het KNMI opheffen. Kamerlid René Leegte van die partij vindt het weerinstituut 'klimaatpartijdig' en aan de leiband lopen van CO2-critici.

Hij pleit er dan ook voor bepaalde taken die het KNMI uitvoert, aan te besteden.'

Ik weet dat de Televaag moeite heeft met het brengen van nieuws op een normale manier, maar zelfs zij moeten toch zien dat het woord 'opheffen' in de kop op geen enkele manier aansluit bij de rest van het artikel ('bepaalde taken... aan te besteden').

Tendentieuze berichtgeving van Joopiaanse proporties.

Art Vandelay Ultor | 28-06-11 | 09:23

VVD heeft deze keer gelijk: kijk nu wat ze voor vandaag voorspellen: onweer, harde windstoten, wolkenbreuk. Dat moet een keer afgelopen zijn.

Willem4246 | 28-06-11 | 09:23

Ach ja, als de wetenschap niet in je straatje past dan schaf je toch de wetenschappelijk instituten af? Da's volkomen logisch.

En dat de discussie over de effecten van CO2 nog niet is afgerond is vervelend voor de VVD, maar als we stoppen met onderzoek dan komen we er nooit achter hoe het precies zit.

rara | 28-06-11 | 09:22

Eigenlijk zijn al die klimaatproblemen pas begonnen toen Jan Pelleboer stopte met roken. Oorzaak, gevolg!

Maar ook dat wordt door het KNMI geheim gehouden.

Reinaert | 28-06-11 | 09:22

Tijd dat het weer ook eens leert wat marktwerking is. Ik ben er voor.

vraagstaart | 28-06-11 | 09:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken