Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maar wie zei het?

kwoodt534.jpgStukje uit een echt boek (gebundelde vellen papier met letters erop-red) met een echte quote van een echte prominente Nederlander. Maar wie? A. Frits Bolkestein, B. Geert Wilders, C. Rita Verdonk, D. Ron Boszhard, E. Anders... Update. Goed geraden. Het was inderdaad Jan Terlouw, voormalig senator der D66, in het boek De Holle Diamant (1998), van Maurits Schmidt. Tegenwoordig denken ze bij D66 heel anders over onverdoofd slachten. Dat schijnt "voortschrijdend inzicht" te heten. Volgens Kustaw Bessems van De Pers gaat Plannetje Dierenpoes NIET door wegens plotseling poepbang PaarsPlus. Daarom hier nog maar eens de column van prof. dr. B. Smalhout, uit de Televaag van zaterdag. Het is 2011, mensen. Moest maar eens afgelopen zijn met die middeleeuwen...

Reaguursels

Inloggen

@Greed=Good | 21-06-11 | 10:58 : Leer lezen vent. Hij wordt GECITEERD in een boek. Van een ander.

*zucht*

TM | 21-06-11 | 17:38

Ik wil "mijn D66" terug! Ik wil de geest van HAFMO terug om het kader van de partij ongenadig op hun flikker te geven.

D66 heeft nu twee zaken afgehandeld op een manier die de mijne absoluut niet is. Als dat naar een stuk of vier gaat ben ook ik weg. Fuck dan maar die zogenaamde 'algemene standpunten' en 'principiele houdingen'.

Dan maar niet stemmen/ongeldig stemmen.

TM | 21-06-11 | 17:36

Nederland doet gelovigen lijden. +1

Widukinn | 21-06-11 | 17:07

Jan Terlouw. Volgens mij.

Jaap de Paap | 21-06-11 | 15:49

+1 voor Smalhout !

William Arcite | 21-06-11 | 14:28

Als de ritueel slachten toe blijft staan, moet je ook opkomen voor de rechten van godsdienst vrijheid van de kannibalen.

p3xxx | 21-06-11 | 14:19

Je moet Jan Terlouw niet met zijn woorden om de oren slaan. Immers Stach is toch ook niet echt Koning van Katoren geworden?

JoranVanderdood | 21-06-11 | 14:08

Halal slachten stamt uit een tijd dat er nog geen diervriendelijker methoden bestonden om dieren te slachten. Deze methoden bestaan nu wel. Wanneer mensen dan toch nog willens en wetens dieren onnodig op beestachtige wijze willen afmaken, dan zijn zij een toonbeeld van de achterlijkheid en wreedheid van het "menselijke" wezen. Ook politici die dit niet zien zijn een toonbeeld van een enorm gebrekkig inzicht en de laffe aard van de mens. Het gaat immers niet om hun nek maar "slechts" om de nek van een dier. Mensen die kiezen voor halal slachten zijn enorm wrede en gewetenloze dierenbeulen! Stop het onnodig barbaarse afslachten van dieren!

doenormaal! | 21-06-11 | 13:56

We leven in het jaar 2011. Godsdienst is niet meer van deze tijd. God bestaat niet. En degene die vindt van wel die moet dat maar lekker in z'n eigen kringetje belijden maar val anderen er niet mee lastig. En ja, in deze tijd hoort ook het wat humaner omgaan met beesten door mensen tot de normen. En inderdaad is er nog een lange weg te gaan met de intensieve veehouderij maar dat neemt niet weg dat onverdoofd ritueel slachten niet meer van deze tijd is.
Peace!

Jippie | 21-06-11 | 13:30

@Mijnbescheidenmening
PVV doet aan hypocriete symboolpolitiek. Moslims en Joden bashen, meer is dit niet. Laten ze eens de echte misstanden in de veehouderij aanpakken.

KlunsJohannus | 21-06-11 | 12:50

Valt me vies tegen van de VVD. Bolkestein, et tu?

Gootbalkoning | 21-06-11 | 12:47

En dan bedoel ik dus hypocriete D66-ers en Eberhard van der Laan (PVDA) die ik niet hypocriet of wat dan ook wil noemen maar mij eigenlijk positief verrast. Groetjes, een Martin Bosma stemmer

Mijnbescheidenmening | 21-06-11 | 12:45

Geert Wilders (en voorgangers) emanciperen de bange mensen die dit voorheen niet durfden te zeggen, en het nu gewoon doen. Dank je wel PVV

Mijnbescheidenmening | 21-06-11 | 12:43

Het verbieden van ritueel slachten is Westerse hypocrisie ten top. Laten we eerst eens naar onszelf kijken, met de kiloknallers voor 5 euro en onze te vette huisdieren met diabetes en nierfalen. Bekijk alleen al eens de beelden die een paar dagen geleden zijn gemaakt in intensieve varkenshouderijsector, en je snapt dat er dringender zaken aan de orde zijn dan de kwestie: slachten met een mes of met stroom. www.youtube.com/watch?v=yB3pyk98RPc

KlunsJohannus | 21-06-11 | 12:43

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 11:36 |
Helaas ik verkoop geen rode stenen.

irma zonderboezem | 21-06-11 | 10:48 |
Dat vind ik heel knap! Mijn vriendin houd het vol maar ik kan het echt niet.

Redstone | 21-06-11 | 12:26

U waarschuwt mij om uit te kijken? Ik mag u en anderen niet vragen om enig inlevingsvermogen te tonen met het leed dat een dier dat de keer wordt doorgesneden, te tonen!? Hou toch op! Dieren MOETEN helemaal niet geslacht worden. Als u zo nodig vlees wilt eten dan slacht u zo'n dier zelf maar. Wanneer iedereen dat zou "moeten" doen dan zou er heel wat minder vlees worden gegeten. Doordat mensen het niet zelf hoeven te doen zijn ze onverschillig geworden net als u. Het enige standpunt dat ik met u deel is dat wanneer een dier wordt geslacht dit zo pijnloos mogelijk en zo diervriendelijk mogelijk MOET gebeuren.

doenormaal! | 21-06-11 | 12:06

@Redstone | 21-06-11 | 10:30

wie na het zien van dit soort filmpjes nog met droge ogen kan beweren dat onverdoofd slachten heel diervriendleijk is, is de grootste huichelaar die er bestaat. Gelukkig heb ik godsgruwelijke hekel aan VVD, D66, PVDA, CDA en Groenlinks, dus dat komt goed uit. Kan iemand overigens een toelichting geven op de opmerking van Smalhout dat Joden volgens de thora geen bloed mogen nuttigen. Wat is daar weer verkeerd aan?

FrankVeer | 21-06-11 | 12:01

Van die dr. Smalhout kunnen ook veel reaguurders nog wat leren: een goed rationeel betoog houden tegen bepaalde religieuze uitingen en tegelijkertijd de 'gewraakte' religie in haar waarde laten!

;)

M-Bozz | 21-06-11 | 11:54

"voortschrijdend inzicht" is volgens mij e.e.a. hele enge infectie waar alleen (gelukkig maar) politici last hebben.

Lenco | 21-06-11 | 11:53

Smalhout slaat de spijker op zijn kop.

Papkoek | 21-06-11 | 11:52

Het stukje van ome Bob had ik zaterdag al gelezen en vond het helemaal top. Middeleeuwse, barbaarse rituelen die niet eens letterlijk in die sprookjesboeken zijn opgenomen. Neuq de religieuzen met meer rechten dan de meerderheid!
.
Fijnstoffer | 21-06-11 | 11:42 + heul veul

Sliptong | 21-06-11 | 11:48

En nu zijn die reli-gestoorden met hun verzonnen godje Allah/Jahweh nog maar zwaar in de minderheid, maar het lukt ze al wel hun wil door te drammen, met hun huilie-huilie-mentaliteit. En zo blijft de discriminatie van de meerderheid bestaan. Gelovigen, en vooral die met een tweede nationaliteit, hebben grondwettelijk een streepje voor, en meer rechten. Apart onderwijs. Het recht niet beledigd te worden. Het recht jongenspiemels te verminken. Het recht kinderen te misbruiken en buiten de normale rechtsgang hun eigen recht te spreken. En die stomme kutpartijen VVD, D66 en PvdA laten deze discriminatie gewoon voortbestaan.

Fijnstoffer | 21-06-11 | 11:42

irma zonderboezem | 21-06-11 | 10:48

Heel goed, ik ben niet zo van de vegetariese maar vind het knap dat jij het volhoudt...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 11:37

Redstone | 21-06-11 | 10:30

Je nick??? Reclame maken mag niet vriend!

www.redstone.nl/

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 11:36

D66 , PvdA = halal eenheidsworst.

Proff. Smalhout altijd +100.

deraderendraaien | 21-06-11 | 11:21

@doenormaal

Volgens mij moet je uitkijken met vergelijkingen tussen dieren slachten en mensen slachten. De keuze die je voorstelt komt uit linksextremistische hoek en slaat als een tang op een varken. Al jaren.
We eten hier geen mensen. We eten, speciaal voor dit doel gefokte, dieren.

Als je geen vlees wilt eten prima, maar mensen die geen vlees eten moeten eens hun bemoeizucht laten varen als het gaat om de manier waarop geslacht wordt. Het dier moet dood. Waarop, ritueel of niet, maakt dan geen ene flikker meer uit. Als het maar redelijk snel gebeurd. En dan gaat het echt niet om die paar seconden.

Deus Absurdia | 21-06-11 | 11:09

Als we nu moslims en Joden onthouden van elke vorm van moderne geneeskundige zorg en hen alleen behandelen met methoden die in hun flutboekjes vermeld staan, lost het probleem zich vanzelf op. Zij blij, wij blij.

Het CDA | 21-06-11 | 11:05

Wacht even. Omdat romancier Terlouw iemand iets laat zeggen in een van zijn boeken, is het zijn standpunt?

Dat zou betekenen dat Dan Brown een aluhoedje is, Tomas Ross een moordenaar en de broertjes Grimm gewoon gestoord.

Verklaar je nader.

Greed=Good | 21-06-11 | 10:58

-weggejorist-

Huilen-doet | 21-06-11 | 10:58

Kan me niet herinneren dat er toentertijd ophef over deze populistische uitspraak van Jan Terlouw is ontstaan. Mocht hij er nog steeds zo over denken, zou hij dit nu nog kunnen schrijven of zeggen? Dacht het niet.



La Vie En Rose | 21-06-11 | 10:51

Wat loopt iedereen hier nou dom te kwaken?
D'r staat toch dat het Jan Terlouw is?
En verder moeten die geitenneuqerts en keppelknuppels maar ritueel gaan slachten in dr eigen fijne landjes!
Ik wordt langzaam doodziek van dat volk.

lilluke halve hoan | 21-06-11 | 10:50

@Dizzy21 | 21-06-11 | 10:19 |
"DE nederlander bestaat niet, en daar had maxima groot gelijk in."

Pardon!? Een van de kenmerken van het Nederlanderschap is dat wij inzien dat de normen en waarden ACHTER de voordeuren aanzienlijk van elkaar kunnen verschillen, maar dat we *op straat* (om het zo maar te zeggen) op een sociale en eensluidende manier met elkaar omgaan. Waarbij we denken aan zaken zoals vrijzinnigheid, verdraagzaamheid, sexuele emancipatie, seculariteit, scheiding van kerk en staat. Van dat soort dingen.

Het is helemaal een gotspe om Maxima aan te roepen, als er een geheel geen kaas gegeten heeft van de Nederlandse identiteit dan is dat wel deze schertsimportpersoon! Soort roeptoeter van Vogelaar indertijd. (Maar goed, wellicht bent u monarchist; aan deze "ziekte" is wel wat te doen hoor. Flink lezen over Zwitserse politieke structuren wil nog wel eens helpen bij mensen met een open geest.)
Ave, Evocatus

Evocatus | 21-06-11 | 10:50

Ome Bob is soms nogal rabiaat conservatief maar hulde voor dit stuk!

Big Bear Hunk | 21-06-11 | 10:50

Redstone | 21-06-11 | 10:30 |

En daarom zeg ik al jaren NEE tegen vlees!

irma zonderboezem | 21-06-11 | 10:48

"Het gaat te ver om te stellen dat er in onze huidige tijd die oude methode nog steeds superieur is"

Waarmee eens te meer is bewezen dat Nederlands voor onze academici te moeilijk is.

Arrabinekoeterine | 21-06-11 | 10:46

Nou kunnen alle echte dierenvrienden alleen nog maar naar de PVV of de PvdD. Zelfs de meest extreem linkse dierenliefhebber kan niet meer met enig fatsoen stemmen op moslimpartijen als PvdA en D66.

funkyd | 21-06-11 | 10:42

Ze nemen hun schaap mee naar huis en snijden dat beest in de badkuip de hals door. Waar zijn we me bezig in dit land. Vroeger werden de koeien en varkens veel aan huis geslacht. Ook dit is ooit een keer (terecht) verboden.

Kappen met die handel!

fritsspits | 21-06-11 | 10:32

Laat ze maar het filmpie zien van die koe waar ze de strot open snijden en dan vervolgens uit de machine trappen en laten lopen echt hallal,koosjer
voelt dat beest niet van.

Braakbal | 21-06-11 | 10:27

Oom Bob heeft ook weer wat te zeggen. Alsof het "verdoven" met een pen in het brein humaan is. Het is namelijk maar de vraag of het dier in kwestie opslag dood is ten gevolge van deze pen. Het gebeurt niet zelden dat de abattoir medewerker de pen meerdere keren moet hanteren alvorens het dier dood is.

Ik vind het raar dat we met z'n allen wel roepen om het lievelijk dood maken van zielige beesten. Maar wel lopen zeuren als we 8 Euro neer moeten tellen voor een goed stuk vlees. Stelletje nep carnivoren zijn we. Ik denk dat als een ieder zijn eigen vlees zou moeten slachten er een stuk meer vegetariërs bij komen.

NoXxa | 21-06-11 | 10:23

Nederland gaat terug naar de middeleeuwen als wij onverdoofd slachten toestaan. Ik zeg het nog één keer: er is geen enkel, let wel geen enkele excuus, dus ook niet het geloof om dieren willens en wetens onnodig te laten lijden! Als u als mens mocht kiezen tussen A. onverdoofd de keer doorsnijden en minutenlang bewust een doodgaan en doodbloeden of B. dit niet bewust te hoeven meemaken. Wat kiest u dan? Een fier ervaart dezelfde doodsellende als een mens bij onverdoofd slachten en dit mogen we onder geen enkel beding in ons beschaafde Nederland toelaten. Wij zijn een verlicht land maar als we halal slachten toestaan dan gaan we terug naar de middeleeuwen. Religie mag nooit maar dan ook nooit dierenleed legitimeren. NOOIT!

doenormaal! | 21-06-11 | 10:21

Prof +1

G Narly | 21-06-11 | 10:20

Het citaat in bovenstaand artikel is een van de domste dingen die ik ooit iemand heb zien zeggen.

Mensen, laten we eerlijk zijn... kan het ons echt wat schelen wat voor een geloof iemand heeft en wat ze daar zelf mee doen???
Nederland is van begin af aan een mix geweest van allerlei culturen en nationaliteiten.. DE nederlander bestaat niet, en daar had maxima groot gelijk in.

do we really give a shit???? Zolang iedereen gewoon z'n werk doet, en andere mensen geen kwaad doet, en liefdevol met elkaar om gaat is er niets aan de hand.

verdelen en heersen, dat is het motto van de criminelen in de nederlandse regering. we zijn hoe je het ook went of keert, allemaal mensen van vlees en bloed, ik ben niet meer waard dan jij, en jij niet meer dan de volgende persoon. doe gewoon je best voor jezelf, en voor elkaar. zo moeilijk is het niet!

Michael

Dizzy21 | 21-06-11 | 10:19

Grappig dat iedereen denkt aan kamerleden en dan mn Pechthold over dit onderwerp van doen hebben en om een 12 jaar oude mening van Terlouw erbij te halen. Het lef.. Je mening herzien in 12 jaar..
Nou, clowns, dit is beslist door het partijcongres van D66, de leden dus., gewone mensen, met een opleiding.. huh? Ja school.. Oh.
Ja, das even wat anders he? Een partij met een congres, leden en inspraak. Heet democratie.
Weer wat anders dan die dictaroriale clubje met 1 lid, HIMSELF, genaamd PVV of hun vrienden, de moralistische milieuterroristen van de PvdD

Deus Absurdia | 21-06-11 | 10:18

En weer zaagt de cultureel primitieve import aan de poten van de rationele samenleving. Stukje bij beetje worden we gemaakt naar waar die cultureel primitieve ooit voor ontvluchte.

Antitheïst | 21-06-11 | 10:10

Smalhout heeft 't perfect verwoord. Regels die zijn ingevoerd op basis van een aantal waarden moet je kunnen wijzigen als er nieuwe en betere mogelijkheden zijn om die waarden na te leven.

vraagstaart | 21-06-11 | 10:05

Botte hond?

gentle giant | 21-06-11 | 10:03

opvallend hoe een parlement waarde kan hechten aan een verzameling geweld, ranzigheid en smerige streken. toen de joden uit egypte wilden vertrekken en de farao weigerde, werden alle manlijke egyptische eerstgeborenen gedood. een dergelijke actie heet tegenwoordig genocide. het zonder aanziens des persoons groepen mensen doden omdat zij een bepaalde nationaliteit of etniciteit hebben. mozes en aaron zouden tegenwoordig voor het internationale strafhof in den haag moeten verschijnen en daar berecht en gestraft worden. dit verhaal gaat die spijswetten vooraf. en daar baseren de gristengekkies, d66 plucheplakkers en cda/pvda regenten zich op in hun keuze voor dierenwelzijn. u begrijpt het al, het gaat om de baantjes en het geld. daarvoor wil men zichzelf maar al te graag semitiseren(joden en arabieren). zou peggold zich al laten hebben besnijden?

minimá-armezusvan.. | 21-06-11 | 10:03

Ik noem het voortschijtend inzicht.

pollodepiemel | 21-06-11 | 10:01

Hoewel ik vind dat religies niet boven de wet staan denk ik dat dat hele verbod op ritueel slachten toch echt is bedoeld om moslimpjes te pesten.
Als het ons echt om dierenleed ging werd de bioindustrie wel aangepakt (want ook dierenleed) en werd vegetarisme wel gepromoot. Nogal hypocriet dus.
Voor de duidelijkheid: Ik ben een vleesliefhebber en ben tevens verzot op foie gras. Zielig, maar te lekker om te laten staan.

Spoort | 21-06-11 | 10:00

prymle | 21-06-11 | 09:58

Mijn grondhouding is ook positief. Die Bob kan er wat van...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 10:00

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:35

Nu even een serieuze vraag: wie is GOD?

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:59

Jullie zien het helemaal verkeerd, D66 kan alleen liberaal zijn als het Christenen betreft.

Larevenge | 21-06-11 | 09:59

die column van smalhout kan ik waarderen

prymle | 21-06-11 | 09:58

Ik heb een heel mooi compromis. In de bijbel en thora staat niets over onverdoofd kiezen trekken.
Ik stel dan ook voor dat alleen die joden en moslims vlees mogen eten dat op rituele wijze geslacht is, die geen gebruik maken van narcose tijdens hun tandartsbezoek.

sjaakdeslinksesul | 21-06-11 | 09:58

De La Puerco | 21-06-11 | 09:51 | + 0 -
Eens.
Ook zo met de Koran.

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:57

'Het is 2011, mensen. Moest maar eens afgelopen zijn met die middeleeuwen...'
Wat betreft het veroordelen van pedofielen zoals Robert M. mag het van mij best de middeleeuwen zijn, die werden daar gewoon publiekelijk opgehangen.

ZeeKomKommer | 21-06-11 | 09:55

Chapeau voor prof. Smalhout: hij heeft het voor de zoveelste keer weer eens bij het rechte eind.
En natuurlijk zal zijn visie niet door de partijen worden gewogen, want ze weten het allemaal véél en véél beter..

Balinese mata-mata | 21-06-11 | 09:53

De VVD hecht waarde aan dierenwelzijn. Ondernemers in de voedselproductieketen moeten de algemeen geaccepteerde welzijnseisen respecteren en er hun bedrijfsvoering op inrichten. Dit geldt ook voor dieren uit andere landen waarvan producten geïmporteerd worden. Hiervoor dienen internationale afspraken gemaakt te worden. Woordvoerder: Janneke Snijder-Hazelhoff & Oud-VVD-leider Frits Bolkestein haalde er zelfs de oorlog bij, omdat rituele slacht destijds door de bezetter werd verboden. ('vvd' godwin/demonisering)

Itastijl | 21-06-11 | 09:52

stom schaap | 21-06-11 | 09:50 Mooie plemp, zeker gezien jouw nick ;-)

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:52

Echte eyeopener, de 'koosjere' wijze van slachten wordt niet eens voorgeschreven vanuit de bijbel, is niets godsdienstigs, gewoon een gebruik, zoals koppensnellen en pedofilie bij priesters.

De La Puerco | 21-06-11 | 09:51

Wat een ontzettend goed stuk van die prof. dr. Smalhout. Historische achtergrondinformatie, wetenschappelijke onderbouwing en oog voor de religieuze en ethische bezwaren van beide kampen. En dan ook nog op briljante wijze de Godwins onderuit halen. Voor mij was dit eigenlijk het ontbrekende stuk in de puzzel; beide kampen lieten telkens blijken ook het gehele plaatje niet te overzien. Dit helpt zeker in de discussie, maar voor het uiteindelijke besluit zal de inhoud niet tellen; dat wordt weer een ordinair partijpolitiek spelletje met ethiek of religie als misbruikte argumenten.

stom schaap | 21-06-11 | 09:50

Volgens mij was het Jan Terlouw...:)

znef | 21-06-11 | 09:48

Smalhout is een merkwaardig figuur, maar dit is een ERG goed geschreven column.

HELEMAAL MEE EENS.

kn | 21-06-11 | 09:45

Het stuk van Smalhout is degelijk en ludiek tegelijk. Vooral de stelligeid dat het pijnloos is (Volgens de heren die naar het voegeltje hebben gekeken). Ik verwijs daarom maar even naar een video clipje van Nic Berg die ritueel geslacht wordt voor de camera. Deze vond geheel pijnloos en volgens de sjechieta plaats.

Stijn Geel | 21-06-11 | 09:45

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:40 | + 0 -
Terlouw is schatplichtig.

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:41

D66 is een walgelijke mushroomboomerpartij.
Zal niet gemist worden.

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:40

@Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:39
Het ging om wie het gezegd had. Wat zeur je nou over copyright

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:40

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:36 | + 0 -
Heeft Terlouw daar copyright op?
Het oudste recht?
Nou?

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:39

@jawell | 21-06-11 | 09:37
Na Hans van Mierlo.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:39

En dat te bedenken dat de roots van Smalhout ook in Israël liggen.

Kamervraag | 21-06-11 | 09:38

Het D66 van Jan Terlouw. Toen het woord democratie nog enigszins betekenis had en links nog progressieve en weldenkende idealen had.

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:38

Ik vraag me af wanneer en door welk voorval, de D66 blijkbaar hun ruggengraat heeft verrolen voor rubber?

jawell | 21-06-11 | 09:37

-weggejorist-

pluizie | 21-06-11 | 09:37

Is dat slachtverbod om de import te stimuleren? Wat raar.

tipo | 21-06-11 | 09:36

@Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:35
Lees de update.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:36

Okay.. who's next!

Optimel Prime | 21-06-11 | 09:35

OK, serieus dan.
God.

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:35

Zo Pechold, daar ga je dan.

Terlouw was dan toch een andere d66-er dan jij.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:35

prof. dr. B. Smalhout.

Ahhhh. Mijn Held!

Onbenullen aan de macht in de zorg.

Centauri | 21-06-11 | 09:34

@ Update: Eat that Pechtold!

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:33

@Dolphi | 21-06-11 | 09:31
Zwitsals kunnen nooit zo iets intelligent's zeggen.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:32

Ahmed Marcouch

MacGyver | 21-06-11 | 09:32

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:31 Daar ga je dan met je 'belezenheid'. Je eruditie.

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:32

Jan Terlouw?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:32

Ella Vogelaar

Centauri | 21-06-11 | 09:32

Even zeven: Het is geen moslim(a),geen jood,een kosmopoliet,een draaikont,een christen,een wetenschapper,een advocaat,een rechter,een kamerlid, een koningin,een kroonprins of zijn vrouw,een bankpresident,
een zwerver,enz.,enz,(gaap).Nou dan ben ik het maar.

Dolphi | 21-06-11 | 09:31

Eddy Wally?
Jaap Blokker?
Herman Meijer?
Boer Koekoek?
Wim Heitenga?
Joris Demmink?
Rick Astley?

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:31

Johan Sebastian Bach.

Sonate in D terts voor fluit en toetsenbord.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:30

playboii | 21-06-11 | 09:28 En ik gok dat jij niet kunt lezen.

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:29

Ik gok Frits Bolkestein…

playboii | 21-06-11 | 09:28

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:26 Als je denkt dat alles uiteindelijk op hetzelfde neer komt leef je makkelijk. Daar heeft Paul wel een punt.

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:28

Hans Dijkstal, oud VVD lijsttrekker

Meri59 | 21-06-11 | 09:27

@eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:23
Ook nog ook???

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:27

Gezien de berichtgeving over de PVDA de afgelopen dagen moet dit wel uit hun koker komen. Job Cohen?

FrankVeer | 21-06-11 | 09:26

@eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:21
Wauw! Die is volgens mij ook heel ondeugend.....

NickV2.0 | 21-06-11 | 09:26

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:22 |
Knap speurwerk! :-) Dan zat ik er toch niet ver naast met Adolf Hitler. (zou Paul Rosenmöller gedacht hebben)

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:26

Soy yo | 21-06-11 | 09:01

Voor een Untermensch is hij best wel snel...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:26

@eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:20
Ik hoorde dat ze la genomineerd is voor de Nobelprijs voor literatuur.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:26

James St John Smythe | 21-06-11 | 09:24

Hier zouwen ze vasd niet op zijn geslaagt!

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:25

Frits of Geert zijn het niet, want dan was het geen GS-topic waard.
Rita Verdonk zou deze quote inhoudelijk niet begrijpen, dus zou ze hem al helemaal niet kunnen opschrijven.
Ron Boszhard is fotofuckmateriaal, dat is wat anders dan een prominente Nederlander.
Dus is het E. En E is bij Pritt altijd Job Cohen.
Q.E.D.

niet voor de hond | 21-06-11 | 09:25

dit is niet mijn quote vriend!

San Paulo | 21-06-11 | 09:24

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:23 Als ie Pim heette wel.

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:24

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:20

Zuiver empirisch zou je best nog wel eens gelijk kunnen hebben... AH, wie had daar nou aan gedacht?

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:24

Is het niet gewoon een screenshot van het VMBO examen Nederlands?

James St John Smythe | 21-06-11 | 09:24

Kuchende meneer met regenjas?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:23

#RayB# | 21-06-11 | 09:20

En het is ook nog ongeneesbaar ook! Veel sterkte...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:23

D: Ritalien verdonk

vinzepinz | 21-06-11 | 09:23

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:20 Professor Pim. In z'n boek over puinhopen.

zeg maar jansen | 21-06-11 | 09:22

Puinhopen van acht jaar paars.....
Pim Fortuijn

lul-ijzer | 21-06-11 | 09:21

Mo?

zeerspraakzaam | 21-06-11 | 09:21

Eén ding weet ik wel, en dat heeft met name te maken met de laatste zin. Die had namelijk zo moeten zijn:
Want tussen onze wetten en ons ethisch besef zit een sterke relatie met hypocrisie.

JohanDeVierde | 21-06-11 | 09:21

Ik weet het! Dat was ... ehhh.... e... Kut! Alzheimer zuigt!

#RayB# | 21-06-11 | 09:20

Ik heb me suf gegoogled maar de frase is nergens te vinden op de internets. Zelfs google books geeft nul op rekest. Dus het moet een passage uit Mein Kampf zijn.

Adolf Hitler is het goede antwoord!

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:20

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:19

Ja, onze vlaflap wordt nog eens een gevierd schrijfster. Denk dat ze wel voor de volgende editie van het Boekenbal zal worden uitgenodigd...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:20

Lucky Luke

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:20

@DerUnterMensch | 21-06-11 | 09:12
Kijk, dat ze niets van politiek begrijpen kun je penislozen niet kwalijk nemen. Ik vind Femke gewoon nog steeds het lekkerste ding dat ooit in de TK heeft gezeten. Het feit dat ze daar voor GL zat maakt haar alleen maar naïef, lief en aandoenlijk.

@ redactie
Trouwens, wat win ik als het echt Femke was? Een date met haar???
*Duimen vasthouden doet*

NickV2.0 | 21-06-11 | 09:20

@James Lastig | 21-06-11 | 09:17
Vóór of na Lockheed?

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:19

Het was Frits, op A dus.

Heau even | 21-06-11 | 09:19

drekzooi | 21-06-11 | 08:58

Nee gekkie, die is juist helemaal voor om schapen en geyten met een kromzwaard en luid roepend "Inchallaaaa" de keel door te snijden...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:19

Dat is niet mijn uitspraak vriend!

Kudtlimbo | 21-06-11 | 09:19

@eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:17
Dat moet het zijn.
Dat ik daar nu niet op gekomen ben.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:19

E,Rutte

Beëlzebul | 21-06-11 | 09:19

Of misschien toch in de (auto)biografie van Theodorus Martinus Maria "Boem Boem Theo" Lucius?

James St John Smythe | 21-06-11 | 09:18

E. Kick Wilstra

Foetsjie | 21-06-11 | 09:18

Ik ben voor bingedrinken, zuipketen en paddestoelen.
Want tussen onze wetten en ons ethisch besef is een sterke relatie.

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:18

rick13 | 21-06-11 | 09:08
Mag ik maar 1 keer raden van jou?

Ik kies voor optie E:
Rick13

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:17

De keurslager..

dugo | 21-06-11 | 09:17

@TasThee | 21-06-11 | 09:12
Je schreeuwde.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:17

modderfokker23 | 21-06-11 | 08:57

Nee dude, dat telt toch niet...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:17

Prins Bernhard?

James Lastig | 21-06-11 | 09:17

-weggejorist-

Sokolum | 21-06-11 | 09:17

Dit is het leitmotief uit de nieuwe roman van Geflipte Vlaflap...

eerstneukendanpraten | 21-06-11 | 09:17

Maxima?

gentle giant | 21-06-11 | 09:15

Cohen!
Offcourse.

Weeraanmelden | 21-06-11 | 09:15

Google-books weet het ook niet...

Jos Tiebent | 21-06-11 | 09:15

Ron.Herken je direct.

mysticone | 21-06-11 | 09:15

OT: het is ZOMER! :-)
on topic: Ik weet niet wie het gezegd heeft
maar ik vind wel dat Pritt ff op enter moet drukken na 'Maar wie?'

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:15

Job Cohen, kan niet anders.

Henk003 | 21-06-11 | 09:15

E: het was Grote Smurf ( السنافر in het Arabisch)

Den Meester | 21-06-11 | 09:14

Wel slecht geschreven...

Errujd | 21-06-11 | 09:14

E. Frits B.

nance | 21-06-11 | 09:14

Dat is niet zijn uitspraak, vriend!

( doe eens achter "maar wie?" een </ br> zetten )

Johandebom | 21-06-11 | 09:14

Correctie; Immanuel Kant (1724-1804)

Qwrk_II | 21-06-11 | 09:13

Ik vind het ook echt iets voor Jeroen Krabbé om deze passage op te nemen in zijn nieuwe bestseller.

James St John Smythe | 21-06-11 | 09:13

@NickV2.0 | 21-06-11 | 09:06
Op wat voor een manier? De "zie mij een punt maken" uitdrukking op het gezicht nadat ze weer eens hopeloos had gefaalt bij het proberen te maken van een punt is natuurlijk wel iets dat je kunt misschien in de tweede kamer. Maar persoonlijk ik dat alles prima gaat zonder haar.

DerUnterMensch | 21-06-11 | 09:12

@Benderistic | 8:57

Ronnie Naftaniel???

ZKH EénOog | 21-06-11 | 09:12

Zal Bolkestein wel zijn, aangezien hij op dit moment verkondigt tegen het verbod te zijn..

Swedish Chef | 21-06-11 | 09:12

waarom word mijn antwoord: Ronbo! weggejorist?

TasThee | 21-06-11 | 09:12

Allah!

_Fly66_ | 21-06-11 | 09:11

Hahahaha... ethisch besef en Nederland in 1 zin.
Je blijft lachen

Ik ga voor E: Clown Bassie of Andre van Duin.

CumGranoSalis | 21-06-11 | 09:11

Adolf Hitler?

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:11

Ludwig Feuerbach (1841)

Qwrk_II | 21-06-11 | 09:10

Is het de nieuwe songtekst van Monique Smit?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:10

Job! maar ik vind wel dat de aangegeven quote misleidend is. Zo in een volzin komt het anders over als met Job's gebruikelijke gehakkel....

Parel van het Zuiden | 21-06-11 | 09:10

Hoe laat krijgen we de uitslag?

jvlaam2 | 21-06-11 | 09:10

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:04 | + 0 -
Nee hoor, door haar ex Simon Keizer. Doet ook iets met muziek maar verwacht niet dat iemand die muzak ooit om aan te horen zal vinden. Heeft wel uitgesproken meningen, dus een carriere zit er zeker niet in!

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:10

@wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:07
Die slacht alleen zichzelf onverdoofd.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:09

Femke H.

Strange Glue | 21-06-11 | 09:08

@wakkere_nederlander | 9:05

Mag die dat zeggen dan van Leen?

ZKH EénOog | 21-06-11 | 09:08

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:05
Make up your mind!!!
Is het nu Donner,Chuck of Fatma?

rick13 | 21-06-11 | 09:08

Pieter Kiveron?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:07

Jan Marijnissen zou het ook zo gezegd kunnen hebben.

Koud flesje Alfa | 21-06-11 | 09:07

@Soy yo | 21-06-11 | 09:01
En jij was weer net voor Dlareg. Zo gaat dat.

DerUnterMensch | 21-06-11 | 09:07

aan de voorzichtige woordkeus te zien moet het wel Ron Boszhard zijn.

of anders toch keuze E.

novocaine | 21-06-11 | 09:06

Femke Halsema, gewoon omdat ik haar mis.

NickV2.0 | 21-06-11 | 09:06

Job Cohen

Boomschade | 21-06-11 | 09:06

A.A. Mussert?

James St John Smythe | 21-06-11 | 09:06

E: Chuck Norris?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:05

Als je het voorleest dan zeg je het zelf.

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:05

Regilio Tuur. dat onverdoofd slachten mag alleen op je vrouwen

jwkaatje | 21-06-11 | 09:05

-weggejorist-

TasThee | 21-06-11 | 09:05

Shit. Foto's van boeken kan je niet copypasten naar google.

vetkleppert | 21-06-11 | 09:04

Van Jole?

blikjegrolsch | 21-06-11 | 09:04

Donner Kebab?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:04

Frits, de enige echte politicus van de afgelopen 100 jaar.

Koud flesje Alfa | 21-06-11 | 09:04

Als het uit een boek komt, kunnen we Wilders, Verdonk en Boszhard sowieso uitsluiten.

Biff Eagleburger | 21-06-11 | 09:04

@Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:01
En dan ingefluisterd door broer Jan.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:04

'nee ik ben er ook niet voor...' is wel een typische Job styl

Le fransoos | 21-06-11 | 09:04

Cohen natuurlijk, of misschien toch Rutte?

Da_Vincentius | 21-06-11 | 09:03

Ahmadinejad.

Makkie.

ZDEV | 21-06-11 | 09:03

Job yes we Cohen

rick13 | 21-06-11 | 09:03

Bin Laden

Megabuik | 21-06-11 | 09:03

A De Bolk, toen nog ingefluisterd door De Goddelijke Kale, Fortuyn.

ZKH EénOog | 21-06-11 | 09:02

Ik gok ook op Job. Zo een keurig net geforumleerde quote kan maar van 1 persoon zijn.

ViagraFalls | 21-06-11 | 09:02

Dat was ik!

landlopertje | 21-06-11 | 09:02

Dat moet Monique Smit geweest zijn!

Einde van de Domheid | 21-06-11 | 09:01

De Bolk! Ik mis hem.

Brunoximus | 21-06-11 | 09:01

Frits of Geert maar ik zet mn geld op Frits.

Bezorgde vader | 21-06-11 | 09:01

DerUnterMensch | 21-06-11 | 08:59
Tuurlijk, anders ben jij ff 1 seconde eerder.

Soy yo | 21-06-11 | 09:01

A, B en C tezamen

Fratello | 21-06-11 | 09:00

Vast Cohen in zijn PVDAllochtonen programma voordat hij besefte dat het stemmen kostte en als een blaadje aan de boom keerde...

Keurig | 21-06-11 | 09:00

Pim Fortuyn

satuka | 21-06-11 | 09:00

Ik denk Frits.
En anders ben ik het zelf.

Che_cuevara | 21-06-11 | 09:00

Fatma Elastiek?

wakkere_nederlander | 21-06-11 | 09:00

E: volgens mij was dat Job Cohen

Dlareg | 21-06-11 | 09:00

Job?

Soy yo | 21-06-11 | 08:59

Job Cohen

DerUnterMensch | 21-06-11 | 08:59

De man in het Pino-pak?

Gevaaf | 21-06-11 | 08:59

B&C: Geert Verdonk en Rita Wilders

paost712 | 21-06-11 | 08:59

Ron Bozhard natuurlijk, of fietsmeneer!

MasthaX | 21-06-11 | 08:58

Fatima Elastiek

drekzooi | 21-06-11 | 08:58

Dit was Fietsmeneer.

Dept.X | 21-06-11 | 08:58

André Hazes?

Blutz | 21-06-11 | 08:58

Fietsmeneer?

Nietvoordekat | 21-06-11 | 08:58

De vandaag door Boris van der Ham (De Pers) in zijn graf geprezen Pim Fortuyn, dat kan niet anders.

Moos Lambiek | 21-06-11 | 08:58

Greta Duisenberg?

Zogeknogniet | 21-06-11 | 08:58

Tsja, ik had het zelf kunnen zijn, of telt dat niet?

modderfokker23 | 21-06-11 | 08:57

Ronnie!!

Benderistic | 21-06-11 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken