Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Griekse werkweigeraars vs ME

grieksestakers.jpgZe zijn weer bezig hoor, in Griekenland. Weigeren te werken. Staken voor gevorderden. Deze keer trekken de openbaar vervoerders, de bankmedewerkers en de journalisten de straat op om zich vrijwillig tot pulp te laten slaan door de oproeppolitie. Want het is weer eens niet goed genoeg. Van 'gezamenlijk de schouders er onder' en 'het land wederopbouwen' hebben ze daar in Athene en omstreken nog nooit gehoord. Terwijl de rest van de EU keihard werkt om reddingsplannen te verzinnen, eisen de Grieken zelf het paradijs op aarde. Laat de rest van Europa maar arbeiden om hun vroege pensioen mogelijk te maken. Het land is economisch gezien een grotere ruïne dan het hele Partheon bij elkaar, maar werken ho maar. Wat TheRealshowstopper ook zegt. Inmiddels lopen de pleinen aardig vol met boeroepende Grieken. Heetgebakerd sfeertje aldaar. Landelijke stakingen en massaprotesten veranderen het hele land in een soort semi-burgeroorlog. Eén grote rottende hoop fetakaas, dat hele land. Ze willen zelfs niet eens. En waarom wilden we dit ook al weer precies redden? LIVESTREAMS!

Reaguursels

Inloggen

Marko B. heeft gelijk,want ik las gisteren dat wij grote wanbetalers zijn,van de burger t/m de overheid en... de geschiedenis heeft te vaak bewezen dat de staat helemaal nooit failliet gaat.Het gaat ook in de economie ten slotte om veiligheid van die staat,dus de macht van zijn militair industrieel complex.Grote staten vechten hun bankroet aan met agressie. Voorbeelden ? wat dacht je van Napoleon,Hitler en Stalin.Alle drie destijds bankroet en bijna geen relevante steun van het buitenland.Alle drie zeiden: Met de schulden van het voorgaande regime hebben we geen donder te maken.Kortom geen onderneming of bank kan tegen zoiets op.Tenslotte zijn staten geen banken maar spelregel-bepalers ,die bloed,zweet en tranen niet schuwen.De burger is bepalend ,niet zijn geld.

Dolphi | 16-06-11 | 17:00

Goed geschreven ! Je zou inderdaad haast mee geloven dat WE de reddende engel zijn en ZIJ het plebs.

hawie | 16-06-11 | 12:51

En wat doen wij Nederlanders wanneer ons iets niet bevalt? Eeen beetje huilie doen op weblogs, fora etc. Lekker makkelijk om de Griekse bevolking de schuld te geven, ze hebben gedaan wat iedereen hier in NL ook zou doen wanneer ze de kans kregen (sterker nog, belastingfraude bijvoorbeeld komt in NL veelvuldig voor alleen heeft de regering het hier wat minder makkelijk gemaakt).

Trouwens, de Griekse burger heeft alle recht om boos te zijn. Ik zou ook boos zijn als alles waar ik mijn hele leven voor had gewerkt opeens voor niets bleek te zijn geweest.

Marko Borsatan | 16-06-11 | 10:12

De angst voor het debacle Griekenland (+ domino-effect) kan net zo goed vertaald worden in de angst dat Duitsland en Frankrijk uit de euro stappen en net als Engeland alleen verder gaan.Alle overige landen zullen omvallen want hun banken zijn individueel groter dan de staten waarin ze opereren qua economische huishouding.Alleen de grote staten kunnen een systeem overeind houden,zonder dat hun schuld (vooral hypotheken) de boel verziekt.

Dolphi | 16-06-11 | 09:54

@Ecologiste

Iedereen is gaten met gaten aan het vullen, net zo lang totdat nietmand er nog een gat in ziet.

Oome Gijs | 16-06-11 | 06:37

Of wacht, laten we onszelf opofferen aan het hogere doel van de wereldvrede en de gelijkheid en gerechtigheid voor alle niet-Nederlanders. Wie zijn wij om dat te weigeren? Laten we vrijwillig onze bezittingen zoals woningen en vermogen opgeven en met een ideologische glimlach verblijd de onderdrukte medewereldburgers huisvesten op deze laagvlakte. Te denken valt aan de Zuku Zuku uit de Alvimedonirinische hoogvlakten en de Allahuakb Aruha uit de Dreaugdromman Dinarijaimaiikgeldjaiwegjai. Geld storten kan op giro #463856 van het Vatukahn o.v.v. avlaatgoedjaiinhimmeljai.

Auweyida | 16-06-11 | 01:32

Zelfs met zo'n klimaat tonen die Grieken zich nog strijd belust. Zou er eenzelfde soort strop Nederland treffen dan flikkeren we binnen enkele weken uit elkaar uit lamlendigheid. Misschien kunnen we Holland nog wel verkopen voor E59.221.693.782.375.237,- aan de barbaren. Tel uit je winst.

Grieken kunnen misschien niet tellen, wij kunnen niet denken.

Auweyida | 16-06-11 | 01:13

@Polletje Piekhaar | 15-06-11 | 20:52
Gelukkig houden ze nog genoeg over met de graaibaantjes. De onderwijzers zelf moeten het met een stuk minder doen. Maarja, Nederland geeft niet zoveel om haar kenniseconomie. We dragen het geld liever af aan een onevenredig en corrupt socialistisch bestel.

Bulloch | 16-06-11 | 00:50

Prima, lekker staken. Die lui moeten langer doorwerken, omdat ze door corrupte politici de EU door de strot gedrukt kregen. Zelfde schuitje waarin wij zitten dus, alleen hebben zij wel de ballen om zich te verzetten.

Bulloch | 16-06-11 | 00:10

Oome Gijs | 15-06-11 | 20:36

Klinkt wel logisch. Klopt deze redenering dan? De ECB koopt schulden op van Griekenland en van de banken en dat geld is niet bijgedrukt maar van de belastingbetaler gepakt. Zeg maar een bloedsomloop zonder transfusie met als generator de taxpayerT.

ecologiste | 16-06-11 | 00:09

Het "anarchistische hondje" was ook weer van de partij.
Zag het tussen "das Schwarze Block" weer heen en weer rennen door het beeld.

said_fred | 15-06-11 | 23:56

tja als dit gedrag steeds is beloond zou ik ook nu weer de straat op gaan.
.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
.
Laat ze eerst maar eens even over het randje stappen. Misschien dringt het tijdig tot ze door dat zij zelf de oplossing zijn, niet wij. En trouwens Berlusconi bekijkt het nauwgezet, zal heel Europa chanteren.

Dulf | 15-06-11 | 21:37

Wij gaan allemaal verplichtgeld uitlenen - om iemand die zijn eerste lening al niet heeft afbetaald te dwingen om zijn tweede lening af te betalen.
-
Die eerste lening werken wij dan wel weer in.
-
Nou ja - de boodschap is tenminste duidelijk: wij laten ons eerst allemaal van achteren pakken en wij hebben niets in de gaten.

Al broekophijsend komen wij tot de ontdekking dat wij gepakt zijn - vervolgens komt er een toevallige passant voorbij die ons vertelt dat wij de broek nogmaals moeten laten zakken...
-
... en wij doén het nog óók!
-

de ferme taal uit Nederland is een rituele dans - enpraatje voorde bühne. Wij gaan bloeden, zoveelis duidelijk.

azoturie | 15-06-11 | 21:37

Oome Gijs | 15-06-11 | 20:36
Er is wel degelijk inflatie in de VS... Alleen niet in de huizenmarkt, omdat daar geen vertrouwen in is.

reinaarden | 15-06-11 | 21:05

Bestuurders in ons onderwijs moeten anders ook een forse loonsverlaging incasseren. Van 217.000 euro naar 194.000. Dat is geen kattepis. Gaan die nou ook staken en demonstreren? Daar kan Andreas Totalloss nog een puntje aan zuigen.

Polletje Piekhaar | 15-06-11 | 20:52

-weggejorist-

amelos | 15-06-11 | 20:50

ecologiste | 15-06-11 | 20:01

Zomaar geld drukken gebeurt niet. Geld wordt in omloop gebracht door leningen. En daar ligt nu juist het probleem.
De schulden zijn over de hele linie zo hoog, dat nieuwe leningen steeds moeilijker worden, omdat de kredietwaardigheid twijfelachtig is. Daarom heeft de zogenaamde miljarden injectie van de FED niet geleid tot meer inflatie in de VS, waar de huizenprijzen maar blijven dalen. En huizen vormen de grootste sector van de economie.
De schuldenval leidt tot deflatie. Prijzen zijn nl. gevormd door leningen, zeker in de Nederlandse huizenmarkt.
Wanneer de hypotheekmarkt opdroogt, dalen de huizenprijzen.
krediet en schuld zijn de belangrijkste prijsvormers. Deflatie is het onvermijdelijke resultaat.

Oome Gijs | 15-06-11 | 20:36

De La Puerco | 15-06-11 | 18:28
Toegegeven, de Beggar-thy-neighbour strategie kent ook nadelen, maar ze kunnen niet anders.
Een lage drachme zorgt dan nog voor wat toerisme naar dat land. Dat is vervelend voor landen als Turkije, die dan minder concurrerend zijn, maar wij hebben er geen last van.
Echter, het is altijd vele malen beter dan dit geld weggeven aan de banken en de bevolking uitknijpen, dat werkt sowieso niet.
En wellicht, als ze afstappen van het socialisme en een paar goede leiders hebben, zouden ze zelf de behoefte voor de beggar-thy-neighbour policy kunnen terugdringen.

reinaarden | 15-06-11 | 20:30

Het gaat om solidariteit. De Griek weigert solidair te zijn met de andere Grieken.
Waarom moeten wij dan wel solidair zijn met de Grieken?
.
De rijke Grieken hebben alle ellende aan zichzelf te danken.
Liegen & bedriegen. En belasting betalen ho maar.
Lees dit:
Van de 17.000 zwembaden in de rijke buurten werden er dit jaar precies 324 opgegeven.
De rest bleef lekker onbelast.
Vadertje Staat oplichten is volkssport nummer een daar.
Belastinginspecteurs hanteren inmiddels satellietbeelden om de zwembadtax alsnog te collecteren.

Ella | 15-06-11 | 20:26

lol zowel 'links' als 'rechts' trappen er met open ogen in. Eerst hebben de overheden en het bankwezen de belastingbetaler geplunderd in eigen land, straks doen ze dat nog eens dunnetjes over wanneer blijkt dat het bankwezen in Europa G'land allang heeft afgeschreven en de rekening opnieuw bij de belastingbetaler terecht komt.

Of je nu wordt geregeerd door links of rechts, 't maakt niet uit, de Nederlandse leeuw kan beter worden vervangen door een strap-on, want iedereen wordt gewoon in de poeper genaaid.

Tripps | 15-06-11 | 20:12

de gouden gulden | 15-06-11 | 19:28

Duurzaamheid praten ze over maar doen ho maar. De euro hoelang nog? Inflatie op nul houden lukt niet, maar wat als deze blijft stijgen en de Centrale Bank blijft bijdrukken?
Komt daarbij nog werkeloosheid, ontevredenheid en dan eens zien wat er van de pokerfaceglimlach van JCdJ overblijft. De tand des tijds, en de harde waarheid zullen een leugenachtige munt ooit wel achterhalen. Laten we hopen dat het nog even duurt en de hoge heren beseffen dat ze met dynamiet spelen en dus maatregelen nemen om de stabiliteit te waarborgen want als eenmaal het volk begint te morren is het hek van de dam en zou er wel eens niets maar aan te doen kunnen zijn dan met scherp te schieten. en dan ja dan. Nou hopen dat het goed gaat.

ecologiste | 15-06-11 | 20:01

-weggejorist-

van vlijmen | 15-06-11 | 19:53

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 19:17

Als het maar niet gaat zoals in 1923. Je kunt wel drukken, je kunt wel scheppen, of beter gezegd opscheppen dat je het hebt, nietwaar Nout Wellink, maar als het nu een papieren Leeuw is?

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

ecologiste | 15-06-11 | 19:50

De Treinende Rechter | 15-06-11 | 19:19 | + 0 -
Precies, hier is de hardwerkende Nederlander 'heilig' maar de hardwerkende Griek is een stinkende luiaard. (Geef toe, jullie geloofden het bijna zelf!)

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 19:29

Ach ja, zo kom je wel uit de economische crisis. Maar aan de andere kant, rond de dertig graden, zonnetje schijnt en als mijn leidinggevende geen bezwaar zou maken zou ik als ik een Griek was ook wel gaan staken.

Rechts door thee | 15-06-11 | 19:29

ecologiste | 15-06-11 | 19:00 |

Helemaal mee eens.

Ik leg het wat simplistisch uit, maar je snapt dat er meer te zeggen valt.

Hoe dan ook, de hele rol van de overheid moet grondig herzien gaan worden.
Dit systeem is echt in en in corrupt, en de gereedschappen (de monopolie positie's van de Centrale Bank(en) ) , spelen daar een hele grote rol in.

de gouden gulden | 15-06-11 | 19:28

Ik heb vooral medelijden met de arme hardwerkende griek, die met 2 baantjes nog niet kan rondkomen.

De Treinende Rechter | 15-06-11 | 19:19

En zo komen we beetje bij beetje tot dat aanstaande
'certain point of no return...'
Le Monde des egoïstes, l'enfer c'est les autres
En zo Iig: Es wird böse enden. :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 19:17

De La Puerco | 15-06-11 | 18:11

Inderdaad maar misschien kunnen ze dan wel fijn samen leven in armoede net als op Cuba.
En ja die rijken laat die dan maar in hun condominiums op Barmuda aan de bar, op hun schateiland of bovenop de Virgins zitten.

ecologiste | 15-06-11 | 19:10

de gouden gulden | 15-06-11 | 18:35

Klopt wel zo'n beetje en hulde voor de analyse. Links is trouwens net als rechts niet rechts is ook niet links.
Er is lange tijd inflatie geweest van de woorden en daden van de dames en heren politici ingegeven door opportunisme en beïnvloeding van lobyende netwerken.
Politiek + banken spelen een spel zoals vroeger de adel en de clerus ongeveer. Het volk moet maar dokken.

ecologiste | 15-06-11 | 19:00

Oome Gijs | 15-06-11 | 18:30
Hear, hear. We zijn allemaal vikingen, guinnes-zuipers, girosvreters en zimbabwanen.

Willem Hollander | 15-06-11 | 18:49

Niet alle grieken zijn aan het protesteren, omdat er ook tuurlijk gewerkt moet worden.
Net als hier.
Waar zijn zij nu de schuld van. De crisis is, dacht ik buiten de burgers om, veroorzaakt.
Wie ben ik dan om te oordelen over bijv, de grieken?

op borgtocht | 15-06-11 | 18:48

We kunnen rustig wel zeggen dat we aan de Zuidgrens van Europa een chaos hebben zonder precedent. Bijna alle landen rondom de Middellandse zee zijn in disorde, m.u.v. Turkije en Frankrijk.
De boel is failliet en de sociale gevolgen worden het eerst zichtbaar waar er geen buffer is. Daarna trekt de chaos naar het Noorden als een oprukkende plaag. Geen houden aan.

Oome Gijs | 15-06-11 | 18:47

@Ome Gijs
My point of view... Maar lef ze dat maar eens uit :(

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 18:37

Oome Gijs | 15-06-11 | 18:30 | + -1 -
Dus we houden het niet droog
als je begrijpt wat ik bedoel?

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 18:36

De La Puerco | 15-06-11 | 18:18 |

Kan ik me goed in vinden.

Links zie ik als socialistisch, en rechts zie ik als een volledig vrijemarkt.

In mijn ogen bestaat rechts vandaag de dag dan ook totaal niet.

Het rechts dat 'wij' rechts noemen (de VVD) is niet vies van economie, 3maal raden hoe onze economie bestuurd wordt, juist, door socialisten.
Simpel voorbeeld, men ziet de Centrale Bank altijd als een soort 'opper kapitalist' nietwaar ?
Deze Centrale Bank creerd geld uit het niets, middels rente standen te wijzigen, of door direct geld te printen.
Dit heet inflatie. (prijs0stijging is het gevolg)
Deze definitie van inflatie (de ware) is weer gelijk aan herdistributie van koopkracht. (het geld op je rekening verliest waarde) , dus diefstal eigenlijk, maar nogmaal, herdistributie van koopkracht.

Conclusie : Ons gehele economische systeem is gebaseerd op dit principe, en ons systeem KAN NIET zonder Centrale Bank.
Ofwel : Ons hele systeem is socialistisch, en dus links.

Zoals ik gisteren al eens zei : Rechts bestaat vandaag de dag niet, niet in de politiek in ieder geval.

de gouden gulden | 15-06-11 | 18:35

Niet alleen Griekenland is failliet. De hele Westerse wereld is bankroet. Alleen moet dat feit nog doordringen tot de hoofden van de burgers. Maar het begint door te dringen...
Onze welvaart is geleend. Vergeet dat niet.

Oome Gijs | 15-06-11 | 18:30

Ik heb de oplossing, we verlenen ze massaal asiel in NL.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:29

reinaarden | 15-06-11 | 18:16

Waarom doen ze dat dan niet ?

Kijk Griekenland is niet rendabel, men geeft meer uit dan men verdient en of je nou drachmes of Euro's verlies maakt, het probleem blijft hetzelfde.

De beggar thy nabour aanpak van de Grieken is alles wat ze kunnen, na 30 jaar socialisme.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:28

reinaarden | 15-06-11 | 18:16

Waarom doen ze dat dan niet ?

Kijk Griekenland is niet rendabel, men geeft meer uit dan men verdient en of je nou drachmes of Euro's verlies maakt, het probleem blijft hetzelfde.

De beggar thy nabour aanpak van de Grieken is alles wat ze kunnen, na 30 jaar socialisme.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:27

Allemaal leuk een aardig, die Grieken, maar eigenlijk gaat de hele geld discussie niet over het redden van Griekenland, maar over het redden van (vooral Franse en Duitse) banken. Deze hebben enorme leningen aan Griekenland en die willen ze (en moeten ze) terugzien. Zo niet gaat men falliet en zijn niet alleen de Grieken, maar ook wij de lul.
De Grieken moeten meer en langer gaan werken, dat staat vast, maar vooral moet het debiele belastingsysteem op de schop en de corruptie aangepakt worden. De mega-bezuiningen in mindere mate, omdat het ontslaan en dus werkloos maken van vele mensen niet het beste is om te doen in een crisis. Het moet wel, maar niet nu.
Ook moeten we ze uit de euro schoppen, zodat ze hun eigen munt (kunstmatig) goedkoop kunnen houden en zo ervoor te zorgen dat er weer wat geëxporteerd kan worden. Gebeurt dit niet, dan blijft Griekenland in een neerwaartse spiraal en kost het ons nog vele miljarden.

henkdeV | 15-06-11 | 18:25

@De La Puerco | 15-06-11 | 18:20 |
Lol, op het moment dat ik je comment las hoorde ik ook de stem van een NOS bulletin ook 'nee' zeggen.

SamKoeman | 15-06-11 | 18:24

@De La Puerco
Tegenwoordig pakt iedereen geld van iedereen af
Eenvoudiger konden we het niet maken :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 18:22

De vraag is; kunnen ze aan hun lopende verplichtingen voldoen?

SamKoeman | 15-06-11 | 18:17

uh.. daas een moelijke.. aha, ik heb het: NEE

De La Puerco | 15-06-11 | 18:20

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 18:14
Links en rechts zijn natuurlijk relatieve termen, die voor iedereen iets anders kunnen betekenen.

Ik identificeer links met geld van mensen afpakken en daar stemmers mee kopen.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:18

De NOS bericht dat Nederlandse banken voor nog 'maar' 1,7 miljard euro aan Griekse staatsobligaties in bezit hebben. Zoveel last zullen de banken dus niet ondervinden van een eventueel failliet van Griekenland. nos.nl/artikel/248582-griekenland-wein... Zolang Griekenland door fors te bezuinigen nog aan haar lopende verplichtingen kan doen is de situatie nog te redden. De vraag is; kunnen ze aan hun lopende verplichtingen voldoen?

SamKoeman | 15-06-11 | 18:17

Wat een belachelijke reacties hier. Jullie doen alsof dit de schuld is van de Griekse bevolking, omdat ze "lui" zijn.
Het probleem ligt bij de politici, de EU en de banken.
Die steun pakketten gaan rechtstreeks naar de banken toe.
In plaats van failliet te gaan, knijpen ze het volk uit.
En die verhaaltjes over vroege pensioenleeftijden zijn bullshit.
De meeste mensen werken daar lang en hard, voor zover ze een baan kunnen vinden.
Dat land kan zijn problemen oplossen door te defaulten en de drachme in te voeren, niet anders.

reinaarden | 15-06-11 | 18:16

zeefert | 15-06-11 | 16:51
dat ben ik met je eens als jij het met me eens bent dat Paars het uitstekend heeft gedaan en toen een andere regering kwam, ging het mis.

swift1.6 | 15-06-11 | 18:16

Het probleem wat in het algemeen over het hoofd gezien wordt is dat er geen links/rechts meer bestaat en jullie van alle kanten genaaid worden.Dit terwijl je alles nog in hokjes duwt die al jaren niet meer bestaan.
Soort van blinde vlek die het allemaal mogelijk maakt :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 18:14

ecologiste | 15-06-11 | 18:09

Rijke mensen hebben natuurlijk altijd de keus, Griekenland te verlaten, hebben ze niets meer.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:11

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:56

Lukt ook niet om de rijken in GR die jarenlang belasting ontdoken hebben af te romen. Men wil niet. Als je dat wilt moet je geweld gebruiken vrees ik. Democratie is een poppenspel waar in ieder geval niet het volk aan de touwtjes trekt

ecologiste | 15-06-11 | 18:09

Laat maar ompleuren die corrupte bende, iedereen weet dat de Grieken in de euro een instabiele factor zijn, gooi ze uit de euro en hij is ineens weer een stukje stabieler.

Hetzelfde geld voor die andere landen.. zelf de broek ophouden of uit de euro.. zo word het langzaam de munt die het had moeten zijn vanaf het begin.

Kom me niet aan met allemaal economische en wiskundige formules, schulden blijven uiteraard gewoon staan in die landen, de Grieken kunnen hun drachme devalueren waardoor hun economie weer aantrekt etc etc.. wij gaan er alleen maar op vooruit als ze hun eigen munt hebben!

Foetsjie | 15-06-11 | 18:07

De La Puerco | 15-06-11 | 18:03

BetaalT, lul.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:06

GVR doeme ... wel ff ophouwen van 27 juni tot 9 Juli met staken .. anders ga ik mee meppen..
Ik kom met een berg vakantie geld de economie steunen dus wel ff normaal gaan doen daar.
Anders ga ik volgend jaar naar Belgie vakantie houden .. die hebben tenminste ballen al een jaar geen regering daar en alles draaid gewoon door

Jaapioooo | 15-06-11 | 18:05

Lambertus Lamstraal | 15-06-11 | 17:41

Het is natuurlijk allemaal te waanzinnig voor woorden. Een bank leent 10 van de staat, leent vervolgens 100 aan die staat terug en vangt daar rente op. Goed zit het een keer tegen, betaald zo een kutland niet, in geval van Griekenland, schadetje van 250 miljard, dat kunnen die banken dan toch oplossen door middel van datzelfde fractional banking met een miljardje of 25, te lenen van bijv. de geherstructureerde Griekse staat.

De La Puerco | 15-06-11 | 18:03

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:54

Bijna zwaartekracht, helaas. Le Monde des egoïstes, l'enfer c'est les autres enzo.

ecologiste | 15-06-11 | 18:03

@Foetsjie
Oost west thuis wordt het ook klote..

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 18:01

Maar wij moeten wel helpen hoor!
Iets met goed voor ons en anders paniek of zoiets..

Herr Knäckebröd | 15-06-11 | 17:59

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:19

Vergeleken met die landen heeft GR nauwelijks onderpanden inderdaad. Wel strategisch goeie positie.

ecologiste | 15-06-11 | 17:59

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:57

Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen...

Foetsjie | 15-06-11 | 17:58

@Kaas de Vies
G.S redactie is zo ultiem alert. Die hebben hun eigen glazen bollen :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:57

@tipo | 15-06-11 | 17:55 | + 0 -
Hoezo, we romen gewoon het vermogen af van onze bonus-boomers, excuus ik bedoel baby-boomers.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:56

TM | 15-06-11 | 17:49 |

lol

Maar zonder grappen, destijds viel het gewoon echt enorm op hoe vaak dit door ministers e.d. gezegt werd.

Ik denk dat als je google'd op oude berichten van ministers (binnen en buitenland) uit 2009/2010, dat je erg vaak deze spreuk tegen zal komen.

Je zal me op me woord moeten geloven, het viel gewoon enorm op destijds. Het was geen toeval meer zovaak als dat het gezegt werd.
Maar nogmaals, probeer er de komende weken/maanden eens een beetje op te letten, ik denk dat we het weer een hoop keer te horen gaan krijgen.

de gouden gulden | 15-06-11 | 17:56

De EU is destijds niet goed opgezet.
Nou zal dat niet de eerste keer zijn dat iest groots niet goed is opgezet.
Dan ga je met zijn allen om tafel zitten totdat het beter in elkaar steekt.
Maar het begint natuurlijk met een analyse!

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:56

@ecologiste | 15-06-11 | 17:52 | + 0 -
Solidariteit werkt altijd maar een richting op, is mijn ervaring.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:54

we moeten allemaal solidair zijn in de EU.
Niemand meer werken totdat de corruptie is uitgeroeid.Meerderheid NL-ers wil geen geld geven aan de Gr-en. Meerderheid zegt NEE tegen EU in referendum.
En toch wordt het door je strot gedwuwd.
Pak de corruptie aan net als vorige topic van D66. Peggold doe GVD wat man. De inflatie van de politiek duidt op die Zwanziger uit D jaren 20.

ecologiste | 15-06-11 | 17:52

Het beste bewijs dit voor het feit dat de eerste kapitaalinjectie niks heeft geholpen. De tweede en derde zal ook niet helpen.

dubbert | 15-06-11 | 17:51

Het is toch onvoorstelbaar dat wij aan zo'n ongeregeld zootje geld gaan lenen. Geen stuiver respect voor onze inspanning. Geef dat geld aan onze banken en pensioenfondsen ter compensatie van het verlies dat er gaat komen als Griekenland toch failliet gaat.

Twee Jeetjes | 15-06-11 | 17:50

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:45

Knap dan dat u de werkelijkheid van binnenkort al kent, misschien kunt u GS voortaan tippen als er iets op komst is?

Foetsjie | 15-06-11 | 17:50

@de gouden gulden | 15-06-11 | 17:42 :

Dat komt rechtstreeks uit StarTrek man!

memory-alpha.org/wiki/IDIC

"The Vulcan IDIC is an acronym for Infinite Diversity in Infinite Combinations, the basis of Vulcan philosophy, celebrating the vast array of variables in the universe. In the Vulcan language, the term for IDIC is Kol-Ut-Shan."

Mwahaa!!

TM | 15-06-11 | 17:49

@Kaas de Vies
Het is geen toeval dat ik nergens in geloof. Ik wil graag naar de werkelijkheid kijken :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:45

@Lambertus Lamstraal | 15-06-11 | 17:41 | + 0 -
Ja inderdaad.
Leuk die swaps maar als de andere partij niet aan zijn verplichting kan voldoen.....
Dat hele swap gebeuren is zo maf als de neten.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:43

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:42

Aha, u bent een 2012 believer?

Foetsjie | 15-06-11 | 17:43

Foetsjie gaat fluitend naar zijn werk terwijl binnenkort alles foetsjie is :)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:42

Quid schaam je, Partheon? Kruising tussen het Parthenon (Athene) en het Pantheon (Rome)? Foei.

crewmaster | 15-06-11 | 17:42

Reuters: Greek PM has offered to step down to facilitate formation of national unity government...
Rambo John J | 15-06-11 | 17:17 |

Hulde !

Zo te zien hebben de alu-hoedjes echt gelijk.
Bij je een na laatste woord : Unity.
Moet ik direct aan dit denken ( G8 meeting 2009 als ik me niet vergis )
i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/0...
i52.tinypic.com/vosg3n.jpg

( 2009 was het dus )

Ik heb sinds die tijd de nieuws berichten een beetje in de gaten gehouden, vooral die van politiek/economische kant (doe ik meestal)
En toen eens extra aandacht besteeds aan de spreuk 'Unity in Diversity'
Het popte toen echt bijna wekenlijks wel op.

Toegegeven, ik schat dat ik het de afgelopen 8 maanden niet meer gehoord of gelezen heb.

Ik zou je willen vragen, probeer hier eens op te letten, ik gok erop dat we deze spreuk de komende tijd weer een hoop keer te horen gaan krijgen. 'Unity in Diversity' , of 'Eenheid in Verschilligheid' hier in NL.
Minister Verhagen heeft dit destijds ook een aantal keren gezegd.

Het was zonder meer een opvallend iets, ik vertrouwde het gewoon niet, en bestede er daarom toen wat meer aandacht aan.
En nu jij zo ineens komt met je Reuters berichtje, tjah, dan gaat dat weer opspelen bij mij.

Eens kijken of we deze spreuk de komende weken/maanden weer te horen gaan krijgen. Iets in mij zegt dat we het heel, heel vaak te horen gaan krijgen...

En verder, wat DutchDJ zegt, Fuck het IMF, ECB, en de Wereldbank ! De Grieken lijken dit tenminste te snappen.

de gouden gulden | 15-06-11 | 17:42

Ah ja sorry Kaas. Was ene Foetsjie :(

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:40

@Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:37 |
de denktank Open Europe heeft berekend dat de schuldhefboom (Balanstotaal gedeeld door eigen middelen) 24 of 25 is. Als de waarde van de activa met 4,25% daalt, is de ECB haar hele kapitale basis kwijt. www.openeurope.org.uk/media-centre/pre...

SamKoeman | 15-06-11 | 17:40

@Kaas de Vies.. Libie is trouwens ook goed met drinkwater. De 'hitman' zal wel niet geslaagd zijn in Libie, vandaar nu schieten :)

FOne | 15-06-11 | 17:38

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:34

Ik ben de fluiter, en ik fluit voorlopig nog wel.. naar mijn verdwenen belastingcenten die nooit meer terugkomen.

Foetsjie | 15-06-11 | 17:38

@Ivoren Toren | 15-06-11 | 17:35 | + 0 -
Dit is in Nederland al bijna een jaar aan de gang.

Het probleem is denk ik meer, als Griekenland zijn verplichtingen niet meer kan nakomen, dan is de ECB failliet. De ECB is namelijk niet een echte geldcreeerende instantie.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:37

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:34 | + 0 -
U vergist zich, ik fluit zelden, u moet die andere hebben.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:36

Hmmm die Grieken gaan nu ook fluitend de straat op :P

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:36

De banken zijn in hoog tempo hun Griekse staatsleningen aan het afbouwen. Die worden vervolgens opgekocht door de ECB en o.a. de DNB. Door de Europese burgers dus eigenlijk. En daar gaan ze waarschijnlijk de komende tijd in hoog tempo mee door. Dan kan De Jager wel roepen dat het bedrijfsleven ook haar verantwoordelijk moet nemen maar daar hebben ze dus gewoon schijt aan. nos.nl/artikel/248582-griekenland-wein...

Elke dag dat we langer wachten met de koude sanering neemt de rekening voor ons, de belastingbetaler toe. Voor de pensioenfondsen en de banken hoeven we het niet te doen, die denken toch alleen maar aan zichzelf en de meeste hebben hun schaapjes wel op het droge. De Jager, ik smeek je: KAP ERMEE!

Ivoren Toren | 15-06-11 | 17:35

@ Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:32
Dat wilde Khadaffi ook, het resultaat is u welbekend denk ik. www.bbc.co.uk/news/business-12833866
.
En nee hij is geen lieverdje, maar ons wordt ook zeker niet alles verteld.

dutchdj | 15-06-11 | 17:35

dutchdj | 15-06-11 | 17:31 | + 0 -
Ik denk dat je suggestief succesvoller bent dan concreet!
(Geeft niet hoof, 'wat er werkelijk aan de hand is' wekte altijd al de indruk dat je het goed ziet!)

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:35

@kaas de Vies
Dat fluiten gaat er wel van af. Heb geduld...

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:34

Wij werken om de Grieken te steunen omdat ze hun zaken
niet op orde hebben en corruptie hoogtij viert?
Never!

Angelfire | 15-06-11 | 17:33

@dutchdj | 15-06-11 | 17:31 | + 0 -
Als het goed is hebben wij stiekem nog heel veel goud ergens in een kluis liggen.
Gewoon terug naar de goudstandaard, kan je lachen.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:32

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:22

Grappig dat u dat zegt, ik heb namelijk een fantastische baan, ik vertrek elke dag fluitend op de fiets naar mijn werkplek.
Dat ik van mijn loon een deel moet afdragen om de zwakkeren in onze samenleving op weg te helpen, alsmede geld voor verzorging, onderwijs en aanleg van goede wegen, dan lach ik er om, en haal mijn schouders op. Ik heb alles wat mijn hartje begeert, waarom zou ik me druk maken om die paar knaken.

Anders wordt het als die knaken worden geïnvesteerd in een land dat zelf verdomt zijn eigen broek op te houden, waarom zou ik daarvoor moeten betalen?

Helemaal als ik om me heen zie dat er bejaarden maar 1 keer per week naar buiten kunnen "omdat er geen geld is", dat diezelfde bejaarden 1 dag in de week de hele dag in hun pyjama moeten lopen.
Dat een gezin dat er voor kiest zelf voor hun autistische zoon te zorgen ineens niet meer kan rondkomen omdat ze gekort worden op hun PGB "omdat het geld op is". Lul dat maar eens recht!

Foetsjie | 15-06-11 | 17:32

@ Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:29
Stap een, de stekker uit de ECB, het IMF en de Wereld Bank. Een goed begin is namelijk het halve werk.

dutchdj | 15-06-11 | 17:31

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:27 | + 0 -
En droog, en we hebben eten en brandstof genoeg!
Well said Kaas!

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:31

@dutchdj Het doel van het huidige systeem is dat schulden niet terug betaald kunnen worden omdat simpelweg het geld er niet is.

FOne | 15-06-11 | 17:31

@Kaas de Vies
Precies Dat wil ik ook niet.. Die Grieken helpen zich zelf al heel aardig :)
Nu wij nog he he . In plaats van hier zitten lullen en NIET de straat opgaan.
Luiheid kent vele gezichten ;)

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:30

dutchdj | 15-06-11 | 17:25 | + 0 -
Dus, wat is er nu 'werkelijk' aan de hand en hoe los je dat op?
Het duiden van een dieperliggend probleem is niet moeilijk, (als dit al het dieperliggende probleem is) maar hoe zou jij hieruit proberen te komen?

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:29

@dutchdj | 15-06-11 | 17:25 | + 0 -
Nou ja wij zitten goed.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:27

zeg GS, jullie weten tochw el dat het geld naar de banken gaat heh, en niet naar de bevolking?

arikanari | 15-06-11 | 17:26

@ Einde van de Domheid | 15-06-11
Geld zou gecreëerd moeten worden op basis van behoefte, niet op basis van krediet. (Daar bedoel ik uiteraard niet mee dat de persen maar moeten blijven rollen want dan krijg je hyper inflatie)
Uiteindelijk kan het 'geleende geld' niet terug betaald worden, zoals we nu in diverse Europese landen kunnen zien. Dit leidt tot protectionisme, nationalisme en uiteindelijk tot geweld en soms zelfs oorlog. Ik zie het nog gebeuren dat Europa langzaam deze kant op gaat, een tweedeling van Noord en Zuid is niet eens ver weg. En kijkende naar de geschiedenis lijkt me dit niet de weg die we willen bewandelen met z'n allen.

dutchdj | 15-06-11 | 17:25

@Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:22 | + 0 -
Hoezo, ik wil juist dat Griekenland NIET geholpen word, dat de Grieken staken, ik had niets anders verwacht.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:25

@blinde kip | 15-06-11 | 17:21 |
Ik zeg alleen dat hij van CDA huize is. Overigens maakt het niet uit hoeveel uren een volksvertegenwoordiger draait, ze krijgen hun salaris (pardon, schadeloosstelling) van € 94.757,82 bruto toch wel. Hier staat het: www.parlement.com/9291000/modulesf/gpq...

SamKoeman | 15-06-11 | 17:25

Wacht maar tot overal de rentes omhoog gaan. Dan gaan we overal hetzelfde zien als wat nu in Griekenland gebeurd. Ik heb tot zover wel respect voor de Grieken.

FOne | 15-06-11 | 17:25

Ik volg met interesse de 'reageursels' hier en vraag me echt af waarom jullie niet snappen dat die stakende Grieken echt een verlicht volk zijn en jullie hier je nog steeds onverkort laten naaien door politiek en bankiers die jullie belastinggeld verkwanselen om de 'EU' te redden (niet de Grieken) Iets waarvoor jullie later ook zullen moeten opdraaien.Die EU waar de meerderheid nooit voor gekozen heeft maar opgedrongen is.
En als je dan eindelijk de straat op gaat zullen ze jullie brandmerken als aartslui terwijl je in je hemd gezet bent en uitgekleed.
Maar goed Kurt Vonnegut zei het al. Eigenlijk zijn we hier op aarde om gewoon wat rond te lummelen...
maar gaandeweg een beetje slaafs geraakt.

Van Roden Den Drons | 15-06-11 | 17:22

Foetsjie | 15-06-11 | 17:20 | + 0 -
Net als 'democratie'.

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:22

@kos_



Wij wachten nog op een gepassioneerd en temperamentvol antwoord.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:21

Opdat de ME maar hardere knuppels met puntjes mag kopen van het GELEENDE geld en de shit uit dat werkschuwe tuig moge slaan...

Tommygunner | 15-06-11 | 17:21

@SamKoeman | 15-06-11 | 17:01
Naam?

blinde kip | 15-06-11 | 17:21

Het lijkt me dat staken NOOIT helpt zo'n probleem op te lossen. Als ze zo graag van hun regering af willen zijn daar wel andere manieren voor, op je reet zitten (wat staken eigenlijk is) en niks doen is geen oplossing!

Bovendien heeft elke Griek geprofiteerd van het wanbeleid mbt belastingen, fraude is normaal, corruptie is een doel op zich in Griekenland.

Ze hebben het al die jaren geweten, en nooit iets ondernomen, maar nu hun luizenleventje in het gedrang komt weet men ineens wel van protesteren.

Is hypocriet eigenlijk geen Grieks woord?

Foetsjie | 15-06-11 | 17:20

Ik heb in mijn enthousiasme Andreas Papandreou en Giorgos sr door elkaar gehaald. Giorgos Sr. is de vader van Andreas en Andreas is de vader van Giorgos jr. Nog best lastig, zo'n politieke dynastie.

SamKoeman | 15-06-11 | 17:20

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 17:08 |

'De les is dus dat de vijand van de Europeaan niet zozeer de euro is, als wel de gevestigde politieke orde.'

Percies ja! Jij hebt het door, maar dat wist ik al!
Nou diegene nog die het Griekse volk de schuld geven i.p.v. de machthebbers daar en in de EU.

La Vie En Rose | 15-06-11 | 17:20

@FOne | 15-06-11 | 17:16 | + 0 -
Engeland is geen eurozone en kan terugvallen op de sterktes van haar economie
Ierland even geen gegevens paraat, maar mijn onderbuik zegt, komt goed.
Spanje heeft nominaal een groter schuld, maar qua percentage van het BNP doen ze het eigenlijk best aardig.
Portugal teert nog op hun geheime goudreserves en oude kolonie Brazilie, ze is rijker dan wij denken

Griekenland moet alles slikken omdat ze zo'n grote bek hebben.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:19

@lord_warhoofd | 15-06-11 | 17:14 |
De voorgangers van Giorgos Papandreou jr. hebben er een potje van gemaakt. Zoals de conservatieven. En de vader van Giorgos Papandreou jr., Giorgos Papandreou sr. die ook premier was. En de vader van Giorgos Papandreou sr, Andreas Papandreou, die óók premier van Griekenland was, heeft er ook een potje van gemaakt. Ik denk dat de zoon van de huidige premier Papandreou later ook premier wordt.

SamKoeman | 15-06-11 | 17:18

@[email protected] | 15-06-11 | 16:59
En nu mogen ze de alomvattende corruptie van een bevolkingsgroep ook op hun conto schrijven, leuk he, voor de Grieken, toch weer zichzelf op de kaart gezet.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:17

Reuters: Greek PM has offered to step down to facilitate formation of national unity government...

Rambo John J | 15-06-11 | 17:17

hek eromheen en niet meer aan denken

eddiekallie | 15-06-11 | 17:16

Griekenland doet dat niet zelf. De staatsschuld van Griekenland valt nog mee vergeleken met die van Spanje, Portugal, Ierland en zelfs die van Engeland en vast nog wel anderen. Griekenland moet nu alles maar slikken van het IMF en de EU. Gaat nergens meer over. Staatsobligaties gaan naar de ECB. Exact hetzelfde wat er al jaren in de VS gebeurd met de FED. Het systeem gaat falen, indien er geen structurele veranderingen binnen afzienbare tijd komen. Ik heb overigens nog geen regering,overheid of andere instantie gehoord over dergelijke veranderingen.

FOne | 15-06-11 | 17:16

dutchdj | 15-06-11 | 17:14 | + 0 -
Ja en?
Wat is de oplossing?
Hadden ze niet moeten doen?

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:16

@dutchdj | 15-06-11 | 17:14 | + 0 -
De geldcreatie van de ECB zit anders in mekaar dan de FED. Eigenlijk heeft de ECB geen verdragsrechtelijke basis om geld te creeeren, maar ze doen het nu wel.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:15

we moeten dit land redden omdat onze banken het weer eens verkloot hebben (zeggen ze)

ik zeg gewoon banken afschaffen

de pleuro afschaffen en terug naar old skool ruilhandel

heb mijn balkon alvast volgezet met potten met div granen en fruitbomen

novocaine | 15-06-11 | 17:15

@kos_ | 15-06-11 | 16:57
ja zonder aftrek van de siësta wel. In totaal slapen zij een 18 jaar extra per leven.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:14

@ Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:09
Dat is dat al het geld wat uit de ECB komt gecreëerd wordt op basis van krediet. Net als dat de FED dat doet in de States, over de hoogte van de staatsschulden in de VS hoef ik geen uitleg te geven, toch?

dutchdj | 15-06-11 | 17:14

@Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:02
exact!

Causa Sui | 15-06-11 | 17:14

die mensen hebben toch gelijk?
waarom moeten zij boeten voor de pleurisbende die papadouloser of hoe ie ook heet ervan gemaakt heeft?
zou ik ook boos zijn
bovendien moet nederland zn bek houden. sowieso.

lord_warhoofd | 15-06-11 | 17:14

@Foetsjie | 15-06-11 | 17:11 | + 0 -
Daar hebben ze geen tijd voor, ze schijnen 90 uur per dag te werken.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:12

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 17:08 |
Ik wist dat een deel van het Griekse volk dit nooit zou pikken.En terecht!

La Vie En Rose | 15-06-11 | 17:12

@FOne | 15-06-11 | 17:10 | + 0 -
Daar zit inderdaad ook een probleem, maar Griekenland moet zichzelf niet gaan zitten slachtofferen.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:11

De mensen die alles hebben veroorzaakt door onverantwoordelijkheden, corruptie, zakkenvullen etc willen nu nóg meer geld want dat lost volgens hen alles op. Yeah right!!!!

Graftak | 15-06-11 | 17:11

Het zegt al meer dan genoeg natuurlijk dat de EU geen 1, werkelijk geen 1 keer heeft aangedrongen op het achterhalen en oppakken en vastzetten van schuldige politici of hoge ambtenaren in Griekenland die via steekpenningen met name Duitse bedrijven als Siemens en T-Mobile miljarden hebben verstrekt en het land verkocht hebben.
Da's namelijk niet zo belangrijk. Hahaha, zo'n heerlijke farce dit.
kos_ | 15-06-11 | 17:07

Lijkt me eerder dat het de taak is van de Grieken zelf om deze corrupto's op te sporen en aan te pakken, waarom moet de EU dit voor ze doen, zijn ze er zelf te lui voor?

Foetsjie | 15-06-11 | 17:11

Parthenon of Pantheon (Rome). Kiezen graag.

Ik krijg verder echt een peophekel aan die Grieken en hun luie levensstijl.

HetMes | 15-06-11 | 17:11

@Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:05
3 x een kans om te graaien grepen ze.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:10

Boos op Griekenland. Hahaha, simplistisch, maak je eerder druk over het montaire beleid van zowel de EU als de VS. Daar ligt de kern van het probleem, niet in Griekenland.

FOne | 15-06-11 | 17:10

Ik ben vroeger vaak in Griekenland geweest voor island-hopping, en op die boten van en naar de eilanden werd keihard gewerkt. Idem dito in al die taverna's waar ons toeristen van drank en eten werd voorzien.
Dus dit is weer simplistisch gel*l vooral bedoeld voor binnenlandse consumptie (buitenlanders zijn overal de schuld aan, dus stemt iedereen op mij, klassiek model in vele dictaturen).

Flippo | 15-06-11 | 17:10

@kos_ | 15-06-11 | 17:07 | + 0 -
Historisch gezien was Griekenland altijd al een wanbetaler. En uiteraad zijn er ook externe factoren, maar ik heb nog 0,0 x gehoord van 1 Griek.

We hebben het verneukt
Sorry

Nee alleen, stoute politici hebben het gedaan, rente is hoog (hoe zou dat nou komen?) etc etc etc.

Is het niet zo dat corruptie in de Griekse cultuur meer normaal is dan hier? Ik zou het niet weten, vertel het ons maar.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:10

dutchdj | 15-06-11 | 17:05 | + 1 -
Er is werkelijk niets vermoeienders dan mensen die suggereren 'wat er hier allemal aan de hand is'. Wat is er hier aan de hand DJ.?

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 17:09

@kos_ | 15-06-11 | 16:53
Krijg je ervan hé, als je op corruptie stemt en zlef corrupt bent. Belastingontduiken is hun top'sport'en smeergeld betalen staat op nr 2.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:09

Repsect voor dat deel van het Griekse volk dat zich niet als lammetjes naar de slachtbank van hun corrupte regering en van dat geldverslindende corrupte EUzooitje laat leiden en de straat op gaat.

Daar kunnen wij nog iets van leren!!

La Vie En Rose | 15-06-11 | 17:09

@La Vie En Rose | 15-06-11 | 17:01
Heb je helemaal gelijk in, Rose.

De les is dus dat de vijand van de Europeaan niet zozeer de euro is, als wel de gevestigde politieke orde.

Hebben die Grieken het nog slim bekeken met hun protesten.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 17:08

Wat heeft mens toch met staken? Brengt niets dan ellende.

De Schorpioen | 15-06-11 | 17:08

Oh, en wat dutchdj zegt.

kos_ | 15-06-11 | 17:08

Slechte leiders land in chaos.

winterpeen | 15-06-11 | 17:08

Self Swindler | 15-06-11 | 17:02

Nu al dronken?

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 17:07

@Kaas de Vies

De Grieken zouden ook graag de boel oplossen, waar ze echter de kans niet toe krijgen door woekerrentes, stringente maatregelen die zogenaamd nodig zijn om hen binnen de gestelde EU-normen te krijgen, en volk uit eu-landen dat door de media alleen maar onzinverhalen hoort.
Plus nog wat corrupte Goldman Sachs filialen als S&P die ondertussen de miljarden binnenslepen.

Het zegt al meer dan genoeg natuurlijk dat de EU geen 1, werkelijk geen 1 keer heeft aangedrongen op het achterhalen en oppakken en vastzetten van schuldige politici of hoge ambtenaren in Griekenland die via steekpenningen met name Duitse bedrijven als Siemens en T-Mobile miljarden hebben verstrekt en het land verkocht hebben.
Da's namelijk niet zo belangrijk. Hahaha, zo'n heerlijke farce dit.

kos_ | 15-06-11 | 17:07

@dutchdj | 15-06-11 | 17:05 | + 0 -
Komt nog wel, alleen als bij ons de bom barst, hebben wij geen geld meer, want dat is allemaal al weggegeven.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:06

@rintelman | 15-06-11 | 16:46
200 miljoen euro op kunst en cultuur in Nederland bezuinigen, maar wel de luie Griek met miljarden helpen, no way, dan bijten ze maar op een houtje, of olijfpit.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:06

Wel apart dat Jan Cees claimt dat de hele zaak in elkaar dondert als Griekenland niet 'geholpen' wordt. Alsof de overgebleven landen geen keiharde afspraken kunnen maken.Nou ja, harder dan Griekenland in ieder geval.

blinde kip | 15-06-11 | 17:06

Nee, ze willen niet zwichten onder de ECB, het IMF en uiteindelijk de Wereld Bank. Het zou eens een keer tijd worden dat men hier in NL ook eens wakker wordt en de straat op gaat, maar hier zitten nog teveel mensen in hun comfort zone en onwetendheid. Vooral ook hier op deze site, allemaal schuldigen worden er aangewezen, Grieken zijn lui, IJslanders zijn wanbetalers, Spanjaarden moeten niet klagen blablabla. Doe die oogkleppen eens af en kijk eens naar wat er werkelijk aan de hand is.

dutchdj | 15-06-11 | 17:05

@Causa Sui | 15-06-11 | 17:04 | + 0 -
We praten over een periode van 10 jaar, dat zijn als het goed is 3 parlementaire stem-momenten geweest. 3x een kans om in te grijpen.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:05

"Geen cent meer naar dat verschrikkelijke Ziekenland , uh.. Griekenland"

Creaguurder | 15-06-11 | 17:04

@kos_ | 15-06-11 | 16:58
Nou Kostas, de Grieken hebben er welbewust en gretig op gestemd, in t kader van we graaien het wel onze portemonnee in, de aldaar veelbesproken jacht op 'The Big Money' met wijds armgebaar ken ik maar al te goed van de Grieken. Het zijn net ratten geworden, helaas.. ze kunnen elkaar niet eens meer vertrouwen. En daarom treft enkel henzelf blaam, dit is een uitvergroting van de ware aard van de Griek anno 2011. En treft niet alleen een gekozen electoraat, het zijn ook de kiezers in hun kielzog die dit gegraai maar al te gewend waren geworden.

Causa Sui | 15-06-11 | 17:04

@kos_ | 15-06-11 | 17:01 | + 0 -
Eurostat krijgt gewoon de statistieken aangeleverd van de Griekse versie van het CBS.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:03

@zeefert

ow, is het nu al 61 jaar? net was het nog 53 jaar, haha dat gaat snel

en dat is puur op papier. Hier gaat de helft met vervroegd pensioen, daar is het helaas eerder andersom.

kos_ | 15-06-11 | 17:03

Als alfamannetje ben ik natuurlijk niet objectief. Excuses.

Bakito | 15-06-11 | 17:02

@kos_ | 15-06-11 | 16:59 | + 0 -
Gezien uw naam, waarom steekt u uw hand niet in eigen boezem?
en zegt u:

Ja, wij de Grieken en Griekenland heeft het verneukt, maar we zullen onze stinkende best doen om onze fouten uit het verleden te herstellen.

Ik denk dat dit op meer sympathie kan rekenen. Wij Hollanders zijn echt de rotste niet, maar met deze instelling van de Grieken heb ik er geen zin in.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 17:02

@kos_ | 15-06-11 | 17:01 Je kunt alleen een statistiek vertrouwen die je zelf hebt gefraudeerd.

lijn5 | 15-06-11 | 17:02

-weggejorist-

Self Swindler | 15-06-11 | 17:02

kos_ | 15-06-11 | 16:57 | + -2 -
Wat ben je toch dom! Vorig jaar was de pensioengrens nog 61 jaar terwijl het hier 65 jaar is. Jullie verdienen die chaos omdat jullie lui zijn! hahah

zeefert | 15-06-11 | 17:01

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:24:
Citeer even je comment:

"@blinde kip | 15-06-11 | 16:20
O, ik zou nu ook protesteren als ik een Griek was, duidelijk. De burger daar wordt ook gewoon genaaid.

Maar ik ben een Nederlanders en geen Griek, dus nu zijn het allemaal egoïstische lamzakken die harder en meer moeten gaan werken, meer belasting moeten gaan betalen en hun bek moeten houden. Duidelijk!"

1e alinea: 100% mee eens!

2e alinea: Het aardige is dat de VVD, het CDA, GL, D66
en overige voorstanders van steun aan Griekenland zo over ONS denken. Wij, het klootjesvolk dat tegen steun aan Griekenland is, zijn allemaal egoistische lamzakken, wij moeten meer belasting gaan betalen, bezuinigen, langer gaan werken en ons bek houden.

La Vie En Rose | 15-06-11 | 17:01

@kos_ | 15-06-11 | 16:57 |
Volgens mij claimen ze meer uren dan dat ze daadwerkelijk aan het werk zijn. Het is ook maar net hoe je rekent: ik ken een voormalig TweedeKamerlid die met zijn werk begon toen hij in de auto stapte en met zijn werk stopte toen hij rond 3 uur uit Nieuwspoort vertrok met flink wat bier achter zijn kiezen. Zo kwam hij op een werkdag van 17-18 uur. Ik bedoel maar, het is maar net hoe je rekent.

SamKoeman | 15-06-11 | 17:01

@Kaas de Vies

Zijn geen Griekse statistieken, geen idee hoe je daar bij komt.

kos_ | 15-06-11 | 17:01

Laatst gehoord van familie: De van oorsprong Griekse buurman stemt nooit meer op ons kabinet want nu mag hij werken tot z'n 67ste. Zijn vrouw verbeterde hem en zei dat hij nog onder de 66 jaarregeling viel. Waarop hij boos opmerkte dat hij nog steeds 10 jaar langer moest werken.

blinde kip | 15-06-11 | 17:00

@zeefert

er gaat helemaal geen geld heen, niet naar de Grieken in ieder geval. Alleen naar onze speculanten, pensioenfondsen en banken die hun belegrisico op jouw belastinggeld afschuiven.

kos_ | 15-06-11 | 16:59

@kos_ | 15-06-11 | 16:57 | + 0 -
Ja Grieken en statistieken dat gaat altijd goed. Zo hebben ze zichzelf ook de euro ingeluld.

Als die Grieken zo hard werken en braaf hun belasting betalen, waarom hebben ze dan zo'n ontzettende kut economie?

Kaas de Vies | 15-06-11 | 16:58

@swift1.6 juist door corrupte Neo Demokratia is inderdaad al deze ellende ontstaan.

En nu met Pasok zijn pas alle schandalen boven gekomen en proberen ze te hervormen.

Dus inderdaad, je leest je krant ondersteboven.

kos_ | 15-06-11 | 16:58

kos_ | 15-06-11 | 16:54 | + 0 -
Jij denkt dat er monopoly geld heen gaat?

zeefert | 15-06-11 | 16:57

Mijn god, men denkt hier volgens mij serieus dat Grieken niet werken terwijl ze volgens alle statistische bureaus als Eurostat meer uren maken dan wij en buiten enkele hoge ambtenaren ook nog later, ja later, met pensioen gaan. Namelijk op hun 63ste gemiddeld ipv 61,5 hier.

Wat een Telegraaf-tokkies hier zeg, niet te geloven. Zelf nadenken ho maar.
Jullie verdienen ook inderdaad niet beter dan uberTokkie Greet. hahah.

kos_ | 15-06-11 | 16:57

Bakito | 15-06-11 | 16:56 | + -1 -

Nee joh waar hebben we het over, maar een paar tientjes de man, kan ik lekker op een tropisch eiland in een hangmat liggen

Graftak | 15-06-11 | 16:56

@Graftak | 15-06-11 | 16:50
Jij klinkt als een bomemloze put. Lijkt me niet zo slim.

Bakito | 15-06-11 | 16:56

Bakito | 15-06-11 | 16:47 | + -1 -
Die paar tientjes zijn al naar Elatik

zeefert | 15-06-11 | 16:55

Wanneer begint het borden kaput smijten?

kneuterzak | 15-06-11 | 16:55

Zij proberen tenminste op zich nog te laten horen tegen het kansloze doorsluizen van belastinggeld naar NoordEuropese banken ipv alle huiliehuilies op Geenstijl die alleen maar klagen dat ze zogenaamd geld kwijtraken. :') .

kos_ | 15-06-11 | 16:54

Parsons | 15-06-11 | 16:51 | + 0 -

Als we nu de stekker eruit trekken zien we van de 100 Euro misschien 25 Euro terug.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:54

Roflol. 'gezamenlijk het land opbouwen.. '

Door corrupte idioten zijn ze of hun baan kwijt of verdienen ze nog maar 500 euro per mnd plus dat alles meer is gaan kosten. Ja lekker motiverend inderdaad.
Dat zouden ze hier op GS ook allemaal doen. wahah.

kos_ | 15-06-11 | 16:53

@SamKoeman | 15-06-11 | 16:48
LOL. "They're there when they need you." Klopt als een airbus!

Sliptong | 15-06-11 | 16:51

Wat mis ik opa buiswater op dit soort momenten

Graftak | 15-06-11 | 16:51

Had ik al gezegd dat we nooit meer één stuiver gaan terugzien van al die miljarden die nu in Griekenland worden gepompt?

Bij deze dan.

Parsons | 15-06-11 | 16:51

swift1.6 | 15-06-11 | 16:46 | + 1 -
Dus al die jaren met een rechtse regering was er niets aan de hand en nu met een linkse gaat het land failliet.
Blij dat u het met me eens bent.

zeefert | 15-06-11 | 16:51

Bakito | 15-06-11 | 16:47 | + -1 -

Maar maar een paar tientjes maandelijks naar mij over, waar hebben we het over joh...

Graftak | 15-06-11 | 16:50

Lambertus Lamstraal | 15-06-11 | 16:45

Idd voor die 0,1 % meer rente gaan we lekker naar Griekenland.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:50

Hoe zou dit de geschiedenisboeken ingaan? Als begin van... Het zijn bizarre tijden en het kan niet anders dan dat dit een bizarre uitkomst gaat hebben.

Sliptong | 15-06-11 | 16:49

@LijstG | 15-06-11 | 16:46 |
Als je iemand vraagt naar het beste Franse regiment is het eerste dat je vaak hoort: het vreemdelingenlegioen! Hier is een lijst met de militaire geschiedenis van Frankrijk. Met een knipoog natuurlijk. www.albinoblacksheep.com/text/france.h...

SamKoeman | 15-06-11 | 16:48

Het hele gebeuren daar klinkt als een turkse bruiloft

Graftak | 15-06-11 | 16:48

Probleem ligt niet zozeer bij de Grieken alswel bij de gekken die hun geld in Griekenland hebben gestoken, lees: banken en politici.
Lambertus Lamstraal | 15-06-11 | 16:45
.
mee eens. Als ik een junk op straat 50 euro leen om drugs te kopen, moet ik dan verbaasd zijn dat ik zeer waarschijnlijk m'n geld niet terug krijg?

swift1.6 | 15-06-11 | 16:48

Griekenland is een Turkse provincie.
Altijd geweest.

de Bree | 15-06-11 | 16:47

Ja en? Next! Afwerken die hap.

PIS-Alchimis | 15-06-11 | 16:47

Jongens, nogmaals, we hebben het over een paar tientjes per Europese hardwerkende belastingbetalerD. Laat lekker gaan joh....

Bakito | 15-06-11 | 16:47

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:45
Mee eens!!!

La Vie En Rose | 15-06-11 | 16:47

Verkopen aan Turkije, dat zal ze leren!

starry | 15-06-11 | 16:46

Dit hele reddingsplan is onrealistisch. Die bezuinigingen zijn gewoon niet op te brengen zonder 20 jaar lijden van de bevolking. Die dan nog armer wordt en dus nog minder geld brengt in de economie aldaar. Ik zou ook weinig zin hebben in 20 jaar op een houtje bijten omdat mijn regering zo nodig bij de EU wilde. Dus de boel valt hoe dan ook om.

En waarom is het geld op? Omdat de Griekse politici het EU-geld als water uitgaven en en hun bevolking keihard daarmee geneukt hebben. Daarom worden nu wij als brave Noord-Europese burgers op onze beurt keihard geneukt door ONZE politici. Zoveel geneuk: het lijkt wel een bunga-bunga party

rintelman | 15-06-11 | 16:46

SamKoeman | 15-06-11 | 16:38
Nederlanders kunnen ook geen oorlog voeren. Ik acht de Fransen daarin net ff iets beter.

LijstG | 15-06-11 | 16:46

Redactie, het is trouwens PARTHENON. Geen dank.
tittn | 15-06-11 | 16:34 | + 0 -
Johnny Quid, hallo?

tittn | 15-06-11 | 16:46

zeefert | 15-06-11 | 16:43
de puinhopen zijn door rechts veroorzaakt. Griekenland heeft tot voor kort alleen rechtse regeringen gekend. RECHTS gaf het geld uit van anderen. Zowel in griekenland, in de VS als ook in ons eigen landje. Nu links in de regering van griekenland zit, mogen zij de puinhopen van rechts oplossen.

swift1.6 | 15-06-11 | 16:46

Kunnen die Grieken niet even Onassis, op zijn kop houden en leegschudden.

kneuterzak | 15-06-11 | 16:45

zeerspraakzaam | 15-06-11 | 16:16
Nee, dat zijn wij die ons alles laten welgevallen en gaan betalen!

La Vie En Rose | 15-06-11 | 16:45

@blinde kip | 15-06-11 | 16:43
Maar de gemiddelde fetakop heeft net zo min om heel die euro gevraagd als de gemiddelde Goudakop.

Of om financieel wanbeleid.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:45

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:42 | + 0 -

Ja joh stuur de mensen die alle problemen hebben veroorzaakt gewoon nóg meer gratis geld dat zal alle problemen vast wel oplossen...

Graftak | 15-06-11 | 16:45

Probleem ligt niet zozeer bij de Grieken alswel bij de gekken die hun geld in Griekenland hebben gestoken, lees: banken en politici.

Nu meteen kappen met steun aan die Grieken, de euro uitpleuren en laat ze t zelf maar uitzoeken. Je ziet dat IMF/EU maatregelen zoals verwacht gewoon niet werken. Dit is een herhaling van het IJsland fiasco. Beleggen betekent risico's nemen. Punt.

Lambertus Lamstraal | 15-06-11 | 16:45

@Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:42
Die mensen hebben járen geprofiteerd van het systeem en toen hun mond niet opengedaan.

de Bree | 15-06-11 | 16:44

swift1.6 | 15-06-11 | 16:41

Idd rechts mag nu de troep opruimen die ze zelf hebben gemaakt maar zoals verwacht maken ze er nog meer troep van.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:43

@Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:24
Lui zijn ze zeker. Eerst een corrupte regering aan de macht helpen en dan er zelf ook maar aan mee doen. Of was het andersom? En vervolgens ook nog klagen en staken. Ze stijgen weer in achting als ze die landverrader van een Papandreou en z'n collega's wegjagen om er weer wat van te maken.

blinde kip | 15-06-11 | 16:43

Ja dit krijg je als socialisten geen geld meer kunnen uitgeven van anderen.

zeefert | 15-06-11 | 16:43

Graftak | 15-06-11 | 16:39 | + 0 -
Je suggereert dat er geld gaat naar die mensen op straat.
Dat is niet zo. Dat zijn de mensen die het op hun nek hebben gekregen en die het moeten terugbetalen.

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:42

'Hun strijd, onze strijd, internationale solidariteit'?
Nuke ´m!

gentle giant | 15-06-11 | 16:41

iets met rechtse regeringen die er een puinhoop van hebben gemaakt.
Doet rechts wel vaker, en dan meestal de schuld aan links en/of aan het volk geven.

swift1.6 | 15-06-11 | 16:41

@SamKoeman | 15-06-11 | 16:38
De beste Fransen spelen bij de Gunners. Geen wonder dus.

Bakito | 15-06-11 | 16:40

De monarchie in Griekenland is afgeschaft.

winterpeen | 15-06-11 | 16:39

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:35 | + 0 -

Ik kut en paste niets. Nog meer gratis geld naar een bodemloze, corrupte put helpt de inwoners van griekenland absoluut niet... Innovatie, enterpreneurship en hard werken helpt de mensen...

Het geluid dat er vandaag komt lijkt by the way wel een turkse bruiloft

Graftak | 15-06-11 | 16:39

@Bakito | 15-06-11 | 16:37 |
En bij oorlogvoeren is dat Frankrijk.

SamKoeman | 15-06-11 | 16:38

Laat ze maar wat afbreken. Hebben ze weer wat werk.

FlesjeFanta | 15-06-11 | 16:38

Parsons | 15-06-11 | 16:36 |

De Jager vind het nog steeds een goed plan al denkt het volk daar anders over.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:38

Als je een groepje landen hebt, is er altijd één de slechtste. Op economisch gebied is dat Griekenland, bij de voetbal is dat San Marino en qua dansen staat Nederland stijf onderaan. Het blijft appels met peren vergelijken.

Bakito | 15-06-11 | 16:37

Deurwaardersbrief aan Griekenland:
Geachte Mevr.Hr. Griekadokulos,

Aangezien U ondanks herhaaldelijke aanmaningen niet heeft betaald of gereageerd, zal uw lidmaatschap van de EU vanaf heden worden opgezegd.
Hiertegen is geen beroep meer mogelijk.
Dit ontslaat U echter niet van de verplichting tot betalen van aangegane leningen, vermeerderd met de aanmanings- en rentekosten.
Mocht U wederom in gebreke blijven, zullen verdere gerechtelijke stappen genomen worden.
De niet aanzienlijke kosten hiervan komen geheel voor U rekening.
U kunt daarbij denken aan loonbeslag, of vordering van roerende en onroerende goederen.

In Naam Der Koningin
Hoogachtend,
Nederland der Lage Landen

Bisschop Gijsen | 15-06-11 | 16:37

Die onnozelaars bij de EU en bij ons dachten zeker dat de gewone Griek zich als een citroen uit laat knijpen tengevolge van wanbeleid van hun eigen corrupte regering. Mooi niet!!!

Die onnozelaars bij de EU en de Eurofielen bij ons dachten en denken dat het Nederlandse volk wel op wil draaien voor het wanbeleid van de Griekse regering en de EU. Nou, dat hebben ze verkeerd gedacht, maar daar hebben de Jager, de VVD, D66, de PvdA en GL gewoon schijt aan.

En dan gaan wij met 71% van de bevolking die tegen hulp aan Griekenland is, allemaal de straat op.
Oh, wacht...


La Vie En Rose | 15-06-11 | 16:37

Jan Kees kan alleen nog maar instemmen als aan zijn voorwaarden wordt voldaan, zo niet dan is dat ook het einde van zijn politieke carriere.
In die moeilijke positie heeft hij zich gemanoeuvreerd.

de Bree | 15-06-11 | 16:36

Doe net als met Atlantis! AFZINKEN

Kobus Kloothamer | 15-06-11 | 16:36

Goh, laten we dat knoflookruftende ruifvretende kudtvolk steunen met tig miljard.

Goed plan wel.

Parsons | 15-06-11 | 16:36

De schoorsteen van Dhr en Mw Blankfein moet ook roken mensen...

BlauwVanBinnen | 15-06-11 | 16:35

Graftak | 15-06-11 | 16:31 | + 0 -
Hou eens op met cutten en pasten. De mensen daar op straat zitten onder het minimum. Zo los je een crisis niet op. IS dart echt het enige dat je erover kunt zeggen?
Niet iets met Grieks? Knoflook?

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:35

Welke van deze idioten sponsor ik?

tembacostyle | 15-06-11 | 16:34

Redactie, het is trouwens PARTHENON. Geen dank.

tittn | 15-06-11 | 16:34

Graftak | 15-06-11 | 16:31

Ik zou ze een graftak sturen... KudTvolk!

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 16:33

Jan-Kees zal lezen: Griekse werkweiger-aars!

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 16:32

Hadden ze maar de plicht om te werken ipv het recht om te staken.

Der Walzenmueller | 15-06-11 | 16:32

Ze krijgen allemaal gratis geld, het is er zo corrupt als de pest en ze lachen de europese unie ook nog eens heel hard uit voor het sturen van constant gratis geld

Graftak | 15-06-11 | 16:31

tjokdee | 15-06-11 | 16:22 |

Nu is het 70% die tegen is ,moet je maar eens kijken in September en dan de derde dinsdag.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:31

A. Bacadabra | 15-06-11 | 16:29

Dat heet daar tzadtsiekie of zoiets...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 16:31

Als het aan Jan-Kees ligt krijgen ze zo weer een nieuwe donatie, want hij is een erorme fan van
"Grieks"...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 16:30

Wij werken ons kapot zodat zij kunnen staken WTF die grieken zijn een stuk slimmer dan ons

Fokjeop | 15-06-11 | 16:29

En ze gooien met Yoghurt! Laat ze dat opvreten in plaats van hun handje ophouden!

A. Bacadabra | 15-06-11 | 16:29

@ Kets22 | 15-06-11 | 16:24 | + 0 -
Met dit grote verschil dat Nederland wel een hele knappe economie heeft met winstgevende producten.

vandezijlijn | 15-06-11 | 16:28

Ja dat je als Griek niet blij bent met en regering die het tot zo ver uit de klauwen heeft laten lopen snap ik. Maarja het grootste deel heeft er toch zelf voor gestemd. Laat het een les zijn voor de mensen die in Nederland op partijen stemmen die bezuinigingen niet vinden kunnen omdat het bijvoorbeeld de "zwakkere" ( mensen die weigeren te werken) hard raakt. Geld uitgeven zonder het te genereren levert alleen meer shit op.

Aan de andere kant lost een extra lening in deze situatie ook niets op.

DutchEmperor | 15-06-11 | 16:28

Afstoten die reserve-Turken en wel subiet.

Conan de Rabarber | 15-06-11 | 16:27

108 van de lening van 110 miljard gaat naar financiële instellingen die het land. Ik zou als Griek ook boos zijn, de leningen investeren immers niet in het land. Verder wat "de gouden gulden | 15-06-11 | 16:25 |" zegt, het zijn onze politici die ons belastinggeld weggooien en op hen moeten we boos zijn. Ik heb spijt van mijn stem aan D'66.

SamKoeman | 15-06-11 | 16:27

As je de leugen maar vaak genoeg herhaald wordt ie waarheid?
Het volk van Griekenland lijdt onder de veel te stringente voorwaarden die aan de eerste tranch van de lening zijn gesteld. Dat recht hebben ze omdat het politiek en de 4 rijkste families zijn geweest die de puinhoop hebben veroorzaakt. Je krijgt het land dus pas mee als de werkers een financiele break krijgen. De rek is eruit!
Daarnaast moet de rol van Duitsland onder de loep.
Dankzij Duitsland is het zover gekomen.
Dankzij Duitsland word het domino-effect al merkbaar voordat er iets besloten is.
Duitsland, doe toch eens een keer normaal mafkezen!

Einde van de Domheid | 15-06-11 | 16:27

Ik vraag mij eigenlijk af wanneer enkele staten in USA worden afgewaardeerd, daar zitten ook een paar rotte appels tussen.

Kaas de Vies | 15-06-11 | 16:26

En toch kan ik de Grieken maar al te goed begrijpen. Ben benieuwd of de Nederlandse bevolking wel braaf zal meewerken als blijkt dat we tot andermans slaafje worden gedegradeerd omdat onze regering ons jaren heeft voorgelogen en het geld heeft opgemaakt. Ohja, dat doen we al...

TeQ | 15-06-11 | 16:26

maraboe | 15-06-11 | 16:22 |

Utrecht zit toch al aan de rand van de afgrond dus een bommetje meer of minder maakt ook niet uit.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:26

Binnenkort meer vacatures te vinden bij de Griekse ME

Knapzak | 15-06-11 | 16:25

WTF is de 'oproeppolitie'?
Ik neem aan dat je 'oproerpolitie' bedoelt?

GSHiveMind | 15-06-11 | 16:25

Mensen, het is de Grieken hun goedrecht om niet te werken.
Niemand dwingt ze daartoe, en niemand zou hun daartoe moeten dwingen.

Het zijn nog altijd ONZE politici die ONS geld daarheen gooien, de Grieken doen en kunnen dat niet.
Het zijn dus niet de Grieken waar we boos op moeten zijn.

Onthoudt dat.

de gouden gulden | 15-06-11 | 16:25

Dat elitair gezeik hier ook, alsof we echt zoveel beter zijn dan de Grieken, gelul natuurlijk, zij hebben dezelfde kutbankiers en dezelfde kut politici als wij etc etc.

Als de economie wederom hard instort dan mag ik toch hopen dat wij als Nederlanders ook straks op de bres staan als het IMF hier dan onze delta werken en musea's en havens en weet ik veel wat aan het verpatsen is.

Kets22 | 15-06-11 | 16:24

@blinde kip | 15-06-11 | 16:20
O, ik zou nu ook protesteren als ik een Griek was, duidelijk. De burger daar wordt ook gewoon genaaid.

Maar ik ben een Nederlanders en geen Griek, dus nu zijn het allemaal egoïstische lamzakken die harder en meer moeten gaan werken, meer belasting moeten gaan betalen en hun bek moeten houden.

Ook duidelijk.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:24

Doet die rellenhond ook weer mee?

Biff Eagleburger | 15-06-11 | 16:24

'Op z'n Grieks' betekent vanaf nu: 'op je luie reet zitten'.

oranjerood | 15-06-11 | 16:22

het Partheon ??

awel pliet1483 | 15-06-11 | 16:22

Het houdt maar niet op met Griekenland.
Zullen de Grieken nou echt niet doorhebben dat wij hier tot onze 70e keihard moeten werken voor ons geld om in hun klimaat een weekje rust te kunnen krijgen, terwijl zij tot hun 50e "werken/aanwezig zijn/geld vangen" en daarna in hun goedkope prutsland lekker nog minder doen.

Flikker dat hele land uit de EU voordat het de rest meetrekt.

buitenstebuiten | 15-06-11 | 16:22

Ach dan werken wij tog tot 72 of zo.
wiegel vanmorgen in de pers werken is gezond.
Maar ja het zwaarste wat
hij opgetild heeft is een potlood.

yes | 15-06-11 | 16:22

Hallo geenstijl er zijn bommen in Utrecht, interesseert ons die [email protected]!

maraboe | 15-06-11 | 16:22

70 procent van de bevolking wil geen geld sturen naar die bodemloze put, dus de regering zal onze centen wel even overmaken.

tjokdee | 15-06-11 | 16:22

Belachelijk dat europa moet gaan dokken voor hun belachelijke pensioenstelsel!

Kris | 15-06-11 | 16:21

Klinkt raar maar ergens hebben ze gelijk. Een verslaafde moet je ook helpen afkicken en niet nog eens een levenlange voorraad drugs geven. Is wel zo humaan.
Die zogenaamde hulp is dus niks anders dan weer een bailout voor de banken die tegen beter weten in aan de Grieken hebben geleend.
De gewone burger heeft bijna geen spaargeld dus waarom moeten die banken geholpen worden? Juist, vanwege die paar ruike stinkerds en overbetaalde bestuurders en politici.

blinde kip | 15-06-11 | 16:20

Grieken is synoniem voor werkschuw tuig.

DeGezalfde | 15-06-11 | 16:20

RobbertVKH | 15-06-11 | 16:17 |

Idd zonder het geld van de EU kunnen de Grieken namelijk niet staken aangezien een stakingsdag
zo rond de Miljard Euro zit als het niet meer is.

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:20

@tag
How about eerst een bedankje voor al die eerdere miljarden acceptgyros?

Prof. D.A.H. Vintik | 15-06-11 | 16:19

Dit zou mij wel een reden zijn om PVV te stemmen.
Laat ze maar failliet gaan. Stel maar een voorbeeld aan de rst. We slikken het verlies wel, alles beter dan er geld in blijven pompen.

jankerd | 15-06-11 | 16:19

*ouzo en feta erbij pakken doet*

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 16:19

jammer dat onze regering in die bodemloze put teveel geld blijft strooien, want laten we eerlijk zijn die beslissing is al genomen hoor !
en ze weten donders goed dat we er geen cent van terug zien :(

Absrnd | 15-06-11 | 16:19

kan hier ook gebeuren hoor

Vic | 15-06-11 | 16:18

Grieken altijd -1
Zelfs Turken werken nog harder.

de Bree | 15-06-11 | 16:18

Wanneer gaan de Grieken eens beseffen dat slikken en hard werken de enige oplossing voor HUN probleem is.

Bockworst | 15-06-11 | 16:17

Waarom werken we sturen toch iedere maand geld naar Griekenland

Eurotokkie | 15-06-11 | 16:17

Dus daar gaat mijn belasting heen! Rot toch op.

RobbertVKH | 15-06-11 | 16:17

Oproeppolitie=oproerpolitie, me dunkt?

Mea Culpa Gump | 15-06-11 | 16:17

Lamme zakken stront!

zeerspraakzaam | 15-06-11 | 16:16

Gingen ze maar een week of 5 in hongerstaking.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-06-11 | 16:16

Laten we niet te hard oordelen. Straks spat hier de hypotheekbubbel.

Arrabinekoeterine | 15-06-11 | 16:16

en daar gaan wij dus miljarden naartoe sturen? gekkenwerk.

Robinn93 | 15-06-11 | 16:16

De enige manier waarop wij de Grieken nog aan het werk krijgen is door het land te annexeren en de slavernij daar weer in te voeren.

Superior Bastard | 15-06-11 | 16:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken