Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stijlloze TerugKijkTip: Kroost en Carrière

allemaalzijnschuld.jpeg Terugkijktip: de themadocu Kroost en Carrière van babyboomroep VPRO. Daarin is te zien hoe vier tweeverdienende gezinnen zichzelf naar de afgrond arbeiden & opvoeden. We zien een man zijn zwijgende vrouw de schuld geven van een gebrek aan seks (zou het?), een vrouw die het woord 'powervrouwen-LinkedInGroup' zonder haperen uit haar strot krijgt, verschillige GroenLinksposters voor de ramen en oh ja, hun kinderen. Die hebben tegenwoordig 'emotionele coaching' nodig als ze hun jas niet aan willen trekken en dat komt allemaal omdat kinderen je eigenlijk 'overvallen als een soort tsunami'. Tweeverdienen met een gezin is 'een soort overleven', maar ondertussen zijn de carrières van papa en mama ontzettend belangrijk en mogen Mees en Sterre het met de kinderopvang, oppas of opa en oma doen. Eén ouderpaar waagt het daarbij ook nog om te klagen dat er 'helaas nog maar één grootouder is'. Klagen is sowieso het uitgangspunt van de tweeverdieners en de kids zijn meestal de dader. Of de school, die zomaar wil dat de ouders zich betrokken tonen bij de opvoeding en activiteiten van hun kroost. Zelf moeten de bovenmodale UvA-medewerkers en milieuadviseurs uiteraard ook nog kunnen hardlopen of naar zangkoor en dat past allemaal niet, zeker als 'jij last hebt van je rug' of 'jij last hebt van je maag'. Het egocentrische geweeklaag van de stressveertigers echoot door merg en been. De kijker ziet een clubje bijna gebroken mensen die door sociaal-maatschappelijke druk om kinderen te krijgen en carrière te maken verworden zijn tot schimmen van zichzelf en zich gedragen als verwende kinderen maar ondertussen geen idee hebben hoe het was om zelf kind te zijn. Puur leedvermaak voor wie zelf geen bovenmodale tweeverdiener is. KIJKON!

Reaguursels

Inloggen

nog even dit, als alle ouders van de mafketeles die zonodig moeten schreeuwen dat kinderen irritant en overbodig zijn, dat zelf ook hadden geschreeuwd, dan hadden we een stuk minder zeik reacties gehad.

Kinderen zijn de toekomst, hoe je het ook wendt of keert, ontspoorde kinderen onstaan door ontspoorde ouders/opvoeders, een (gezond) kind is in de basis niet slecht of gewetenloos, het wordt zo gevormd.

(het bovenstaande voegt waarschijnlijk weing toe, maar het is gezegd)

achjee | 11-06-11 | 07:29

Wat een getob. Laat die mensen verantwoordelijkheid voor de kinderen nemen. Deze hebben er immers niet om gevraagd. Regel een kindermeisje of stuur ze naar kostschool, dan zijn ze onder de pannen en kunnen de ouders verder doen wat ze willen.

En anders neem je geen kinderen.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-06-11 | 02:35

Wat ik nog even wil toevoegen: wat een ontevreden, dom, ongeinteresseerd, achterlijk, zogenaamd hoog opgeleid, stomme ouderparen. Het is ook heel fijn dat de kinderen dit later terugzien.
Nog 1 x:
Je kunt niet ALLES hebben!

Catharina | 10-06-11 | 21:14

Dit soort "ouders" ontwikkelt kinderen die niet te handhaven zijn op school, maar toch van papa en mama minimaal atheneum moeten doen. En dan gek vinden dat ze compleet ontsporen of zichzelf godbetert in de tuin verhangen op hun 14e.

Tobus | 10-06-11 | 19:40

toegegeven, als bovenmodaal verdiendende tweeverdieners, het zijn wel een beetje een stelletje zeikers bij elkaar. leuk geklaag voor aan de borreltafel met je vrienden maar moet je niet op tv vertellen. er zitten ook positieve opmerkingen tussen, maar dat sjaaltje, tsjezis...

Hein73 | 10-06-11 | 19:33

als die 'kids' zich later afvragen waar het mis is gegaan in hun jeugd, hoeven ze alleen maar even te kijken hoe hun ouders over ze dachten toen ze nog klein waren. (eigenlijk moet er gewoon opvang zijn van 8 tot 7.. en dat soort uitspraken) Scheelt een hoop sessies polyenergetische therapie en rebirthen...

Proud2Bstupid | 10-06-11 | 17:54

Zo ik heb dit eens bekeken. Voelde direct dat wijzende vingertje van groenlinks op mij gericht.
Powervrouw?

Zal ik je eens vertellen wat ik powervrouwen vind?
Mijn moeder die iedere dag voor ons gezin zorgt, voor haar vader en haar gehandycapte broer. Dit doet ze voor niks nada noppes.

Als klap op de vuurpijl is ze ook nog eens ziek, maar hoor je haar klagen dat ze kanker heeft?
Nee, we hebben het er over als gezin en als familie.
Ze staat echter gewoon in de ochtend op, doet haar eigen ding. Zet de koffie terwijl mijn vader zich klaarmaakt etc.

Schop niet tegen tradities aan, ze zijn tradities omdat ze door de tand des tijds zijn beproefd als nuttig en geschikt.

Werken prima, val echter anderen niet met je gezeur lastig. Echt zieke mensen met verantwoordelijkheden die hebben recht op klagen.

Echte mensen dragen hun pijn met een geheven hoofd.

mantora | 10-06-11 | 17:36

Ik heb het gezien gister. Ik dacht eerst dat het GESPEELD werd want ik viel er middenin. Het bleek echter de keiharde werkelijkheid. Wat een stelletje Groen(S)links tuig. Waarom hebben deze mensen kinderen? Waarom worden deze mensen niet opgepakt door de Raad van de kinderbescherming. Thuiskomen en die 2 kleine peutertjes zo voor de televee te zetten. Ze was mager van het rondrennen dat gekkie met haar vieze ongewassen kop met haar. En dan die vent op zangles! Ja, dat is cultuurtje. Ga eens lekker met die 2 kleine mannetjes kikkervisjes vangen in een potje. Of wandelen met je hondje, oh sorry we hebben geen hondje want wie moet het hondje uitlaten? Zorro? Wat heb ik gelachen om zulke domme, stomme, vervelende veertigers die hun kindertjes martelen. Ze zullen ook wel op een Jenaplanschool zitten of op Montessori. Dat dit mag vraag ik me af als ouders van 3 kindertjes. Kun je niet gewoon beter helemaal geen kindertjes krijgen? Als kun kindertjes dit later terugzien schamen ze zich de ogen uit het hoofd. Maar helaas, deze tendens zie ik steeds vaker. WALGELIJK.
WALGELIJK. WALGELIJK.

Catharina | 10-06-11 | 17:20

En dat allemaal om je te conformeren aan de nog steeds heerschende calvinistische moraal gelardeerd met sausjes van magisch realisme en ongekende keuzevrijheid. Om vervolgens slachtoffer te worden van je eigen zelfverwezenlijking, vaak gevoedt door de gekmakerij van de vriendenkring. Het wordt tijd dat de pleuris eens flink uitbreekt in progressieve zin, al ben ik bang dat dit nooit zal gebeuren. Want zo rolt het systeem, het gaat maar door en door van laag tot hoog... greed continues (dus welvaart niet willen delen) -> WOIII = einde mensheid + flora + fauna.

toutefois | 10-06-11 | 17:19

Jammer dat je hier niet ziet dat Til in een roze droom terecht komt als ze schildert. Met de inmiddels bekende woorden; 'Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar.'

Maar goed, ik raak teveel off topic.

strikdewepstroper01 | 10-06-11 | 16:42

@cyberbabe

Even terug naar onze jeugd. De dagen van Doe Maar en andere Nederpop. Je had in die dagen alleen de Atari spelcomputer, ik had een paar singeltjes die ik op een houten pick up draaide. En alleen als het hard regende of op woensdagmiddag waren wij niet buiten en keken we tv.

Terug naar het begin van de jaren '80 met de familie Knots. Let op tante Til bij 7.50. Dit is nostalgie uit een ander Nederland.

www.youtube.com/watch?v=8NpSo3wDlN8

strikdewepstroper01 | 10-06-11 | 16:25

Als tweeverdienende bovenmodaler snap ik werkelijk geen hol van het totale onvermogen van deze mensen. Werken doe je op je werk, papa/mama zijn doe je thuis. Echt hoor, zó makkelijk is het. Alles tegelijk willen doen en zijn "omdat dat nu eenmaal moet" is te dom voor woorden.

Wie is nou de baas over jezelf? Jij zelf toch?

Tobus | 10-06-11 | 16:04

Blank elitair volk die tot zichzelf moeten komen.
"De hulp" "Wejken" "Verwachting; en ik sta in het middelpunt".

Kamervraag | 10-06-11 | 15:39

Als je mee wil lopen met de kudde en van die strontverwende zonder ruggengraat rondblerrende ku.. kinderen wil hebben dan zorg daar zelf voor. Wat kan mij het verrekken, zolang ik er maar geen last van heb. Mijn moeder was er vroeger voor ons, met een glaasje ranja en een speculaasje, wij gingen buiten spelen, hutten bouwen, in bomen klimmen en er ongelooflijk hard uitvallen, daar werden wij (onze generatie hard van) Nu zijn het een stelletje slappe nakomelingen geworden die een eigen mening mogen hebben. Flikker toch op zeg. Ik wordt er zo schijt en schijtziek van, mijn siliconen jetsers gaan ervan hangen jongens. Van die wijven die parttime werken en waar je als collega geen zak aan hebt omdat ze weer eens te laat zijn omdat dat ku.. kind geen gel in zijn haar wilde. Schijtwijven omdat ze alles willen hebben in dit leven, carriere, sporten, vriendinnen, moeder zijn, echtgenote, vriendin, slappe geile aandachthoeren. Jullie (lees ouders) willen kinderen omdat jullie allemaal denken dat dit hoort want als je ze niet hebt dan ben je raar. Nou ik ben echt niet raar. We zijn op deze aardbol om te genieten, geniet er dan ook van en zeik niet, life is to short. Zo ik ga lekker wat drinken op het terras omdat ik het kan!

cyberbabe | 10-06-11 | 15:11

Wat triest zeg. Ben ik blij dat ik geen hyper/carriereouders had. Dat mijn moeder er voor mij was thuis als ik tussen de middag van school naar huis liep. Aan het begin van de jaren 80 hadden wij tussen 16.00 en 18.00 onze eigen agenda. Boomhutten bouwen, kuilen graven, in bunkers zoeken en op daken van schuren klimmen. Nee, wij waren geen beeldbuis en computer kinderen. Er was geen mobiele telefoon. Wij waren onbereikbaar.

Ik doe anno 2011 niet mee aan de 24 uurs prestatie economie. Deze mensen hebben continue haast. Laten hun leven door schema's leiden. Een mens moet leven op het ritme van de natuur. Je eigen innerlijke klok.
Doe je dat niet, dan ga je kapot. Vandaar al die burn out en overspannenheid in Nederland.

strikdewepstroper01 | 10-06-11 | 14:54

DeGezalfde | 10-06-11 | 13:17

Kijk naar het bestaansrecht van de DSB destijds. `Nuff said.

Absoluut niet waar | 10-06-11 | 14:47

Ik heb geen idee waar het over gaat maar tyfus rechts gaat het allemaal stuk maken, en schnell.

Hugo de Grote | 10-06-11 | 14:40

Geen huwelijk, geen koophuis, geen smartphone en geen abonnementen. Ik ben hartstikke gelukkig.

Het CDA | 10-06-11 | 14:03

@Godsammekraken | 10-06-11 | 10:05

Dat, mijn waarde, is Calvijn. Zie Wiki.

pwman | 10-06-11 | 13:40

OMG wat een stel trieste en mislukte mensen... enige highlights:
agenda's opelkaar afstemmen, powervrouwenlinkedingroep LOL, samen met het kind de tv uitzetten (huh? is dat leuk voor het kind?), opvoedcursus LOL, eerste stel mailt met elkaar (bellen kan ook...)

maraboe | 10-06-11 | 13:38

@Haragha

'Zo moet je als ouder ook er bij neerleggen dat je 18 jaar aan je kind vast zit en het beste er van maken.'

Nou, lekkere pa zal je worden.

Tripps | 10-06-11 | 13:30

@Centauri | 10-06-11 | 11:42 | + 0 -

Gehandicapt kind = vraagt meer zorg = meer aandacht geven = past niet in werk.

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:24

Powervrouw en hardlopen met de motoriek van een kind van 1.

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:21

Mensen kunnen nu eenmaal niet accepteren dat ze geen flatscreen, 2 auto`s, een golden retriever en 4 kinderen kunnen betalen.

Als ik naar mij persoonlijk kijk heb ik de leukste tijd gehad toen ik geen cent te makken had (opstartfase eigen bedrijf). Het is maar wat je zelf van het leven maakt.

Uit welk onderzoek blijkt dit?
Of is dit een gevoel...

Overigens vind ik hetgeen u opsomt behoorlijk mager.
Uw personeel heeft niet goed als ik u zo beluister.
Als je blij moet zijn met een hond, 4 kinderen en flatscreen.....
Het gaat om koopkracht, netto besteding en daar aangekoppeld vrije tijd.
Het netto inkomen is veel te laag in NL.
Terwijl dit niet noodzakelijk is.
De overheid claimt te veel geld.
Zie mij eerdere berichten.
Ga niet herhaling vallen.

DeGezalfde | 10-06-11 | 13:17

Haragha | 10-06-11 | 13:00 |

Dat kom je nauwelijks tegen.
Net als mensen die in een restaurant een luier gaan verschonen.....
Je hebt dus gelijk maar de groep waarover jij praat is zo klein dat het een non discussie is.
Zo kan ik namelijk miljoenen puntjes scoren.
Excessen moet je negeren.

DeGezalfde | 10-06-11 | 13:09

Die 4 linkse gezinnetjes houden er wel veul rechtse hobbies er op na. Links zeiken, rechts verrijken. Ze vinden zichzelf weer rijk genoeg om links te stemmen.

Fly like an eagle | 10-06-11 | 13:01

Haragha | 10-06-11 | 12:25 |

business zei ik.
zakendiners......

DeGezalfde | 10-06-11 | 13:01

@Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:33
Tja, ik zie het wel over een aantal jaar hoe ik het ga aanpakken.
Een crimineel moet zich ook er bij neerleggen dat hij/zij 18 jaar celstraf heeft gekregen in hoger beroep. Zo moet je als ouder ook er bij neerleggen dat je 18 jaar aan je kind vast zit en het beste er van maken.
Ik ga in ieder geval niet met me baby in een restaurant zitten, dat is 1 ding wat ik zeker weet.

Haragha | 10-06-11 | 13:00

voldemort | 10-06-11 | 12:28

Daar heb je wel gelijk in, alleen is het punt vaak dat ze op vrijdag bedenken dat ze een flatscreen willen, deze op zaterdag gaan kopen terwijl ze geen 500 euro achter de hand hebben.

In plaats van dat ze denken: "pech gehad", wordt er een kredietje tegen aan gesmeten.

Alles moet kunnen en wel direct. Dit zie je ook terug aan de opvoeding. Kinderen die de waarde van zaken niet meer inzien en te lui zijn om voor hun zakgeld te werken.

Absoluut niet waar | 10-06-11 | 12:59

Mooie docu over kindermanagment ipv ouderschap, triest.

Harry Turtle | 10-06-11 | 12:39

Super gezellig ! Was bijna vergeten dat er ook nog ´power mannen´ aan tafel zaten.

hawie | 10-06-11 | 12:39

Jezus, wat een sneu volk. Ze willen zich zo ontzettend graag belangrijk voelen, maar stellen helemaal niks voor. Dat domme georganiseer ook om die kinderen overal heen te krijgen. Nu weet ik weer waarom ik niet ga samenwonen. Het is het begin van veel ellende en onnodige kleinburgerlijkheid. Het zal je wereldbeeld maar zijn.

Gegenhall | 10-06-11 | 12:37

Haragha | 10-06-11 | 12:25

Geluk is wel zo'n beetje het meest overrated van alle emoties. Leven moet je verdomme! Energie verbranden, lol maken. En onvoorwaardelijk van je kinderen houden en ze dat laten weten. Maar streven naar geluk is de totale leegte.

Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:33

DeGezalfde | 10-06-11 | 12:15

Dat soort mensen zijn hedonistisch als ze gelukkig zijn. Voelen zich daar happy mee, want ze weten wel dat het echte leven verantwoordelijkheden en beperkingen met zich brengt.

Dat ze belasting betalen is dan wel het minste. Meer respect zouden we ze ook amper moeten betonen. Hoewel ze vaak niet onaardig zijn. In de omgang...

NoMinister | 10-06-11 | 12:32

ZSU-23-4 | 10-06-11 | 12:00

Ja, dat idee kreeg ik ook. Die kinderen worden niet netjes behandeld.

Het trieste is dat dit het zoveelste onderwerp is waar je heel policor 0031 van over je heen krijgt. Stel je voor dat je zou opmerken dat 0031 gezonde liefdevol opgevoede en kwalitatief hoogopgeleide toekomstige inwoners nodig heeft en dat het verwaarlozen van je kinderen ten behoeve van je twee inkomens een grote armoede is, dan raak je aan alles: je drukt de vrouw naar beneden, je laat je gevoel spreken en je daardoor leiden (onderbuik noemen ze dat dan), je geeft mindervaliden een trap, je probeert gezonde slimme kinderen beter dan de rugzakjes (dan ben je al bijna een nazi in de linksmens' ogen) en je doet net alsof veel kinderen krijgen een zegen is, terwijl twee meer dan genoeg is (lekker handig, heb maar twee handen).

Nee, het was een onthullend stukje televee, maar wel triestmakend ook.

NoMinister | 10-06-11 | 12:29

@Absoluut niet waar | 10-06-11 | 10:20
Een flatscreen heb je tegenwoordig al voor 500 euro dus dat zijn de kosten niet meer. Het bedrag dat ze iedere maand weer bij Albert Heijn neerleggen is veel hoger en de tweede auto hakt er ook in.

voldemort | 10-06-11 | 12:28

@Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:19
Dat mag, I don't judge. Jij moet er mee leven, niet ik.
Ik vond het alleen apart dat DeGezalfde 3 tot 4x per week met zijn gezin uit eten ging. Maar las het blijkbaar verkeerd.
Maar we zijn nu heel ver van het topic dat mensen tegenwoordig hun eigen geluk willen combineren met kinderen. En dat gaat blijkbaar niet zo makkelijk.

Haragha | 10-06-11 | 12:25

StevyStarlight | 10-06-11 | 12:21

Powervrouwen; die van mij lag dubbel. Mannen met Harleys, powervrouwen, stoute vrouwen; allemaal lauwe zeik.

Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:24

-weggejorist-

StevyStarlight | 10-06-11 | 12:21

Haragha | 10-06-11 | 12:14

Of de vrouw van die Paapse kan koken weet ik niet maar die van mij kookt niet, strijkt niet en maakt niet schoon. Maar ze is wel een supergoede moeder en een beest in bed. En we halen de 3 x / wk wel (ook uit eten)

Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:19

Kingeef1975 | 10-06-11 | 12:11

Ja, die muts van het milieu, daar straalde de ontkenning vanaf. Die gelooft dat geloof in optimistische leugens beter is dan het omgaan met de trieste en stinkende waarheid. En die mentaliteit gaat ver, heel ver.

Maar de powermevrouw bezorgde ook jeuk hoor. Zoooo belangrijk en aanwezig + bijpassende man. Ik hoor hem nog mompelen dat zij niet mocht zeggen dat bijstandtrekkers maar moesten gaan werken want zij hadden het dan wel goed voor elkaar, maar mompel-de-mompel-de-mompel. En diep slikken jongen. En vrouwtje denkt: ik zeg niks, dooft het vuurtje vanzelf.

Nou, als zij het goed voor elkaar hebben, dan ben ik een vliegtuig...

* brandstof gaat tanken *

NoMinister | 10-06-11 | 12:18

Haragha | 10-06-11 | 12:14 |

lol, business, n'est pas!

DeGezalfde | 10-06-11 | 12:16

Geen kinderen geen Nederland.
Sterker nog als er niet voldoende kinderen bij komen is NL ook de lul.
Is heel simpel gegeven.
Echter te simpel voor socialisten.
Als je geen kinderen op de wereld zet met alle positieve en negatieve aspecten van dien en je hebt geen medicijn voor kanker ontdekt.
Ben je eigenlijk niets meer dan een unit voor de belastingdienst. En redelijk nutteloos voor de BV Nederland.

DeGezalfde | 10-06-11 | 12:15

@DeGezalfde | 10-06-11 | 12:06
Kan me weinig herinneren wat ik deed toen ik nog een baby was. Maar ik denk niet dat me ouders zo arrogant waren om met een huilende baby in een restaurant te gaan zitten, zal het morgen aan ze vragen. Maar kookt je vrouw zo slecht dat je zo vaak buiten de deur moet eten?
www.martijnpostma.nl/basistechnieken_k...

Haragha | 10-06-11 | 12:14

Haragha | 10-06-11 | 11:59

Bullshit, Kids gaan vanaf de geboorte mee `op resto' en dat gaat altijd goed. Het zijn die kutouders die thuis alles goed vinden en dan opeens in een restaurant hun kinderen op gaan voeden en gestresst raken. Opvoeden verdomme! Die kids willen zelf niets liever dan duidelijk grenzen.

Big Bear Hunk | 10-06-11 | 12:14

Ik kijk weinig echte televisie (het weer en boulevard, een detective en als ik alleen ben dicovery itemtjes, dat werk), maar bij het zappen van niks naar niks was dit programma er opeens.

Heb me heerlijk lopen ergeren.

Mijn God, wat vinden ze zich allemaal belangrijk en mijn God, wat hebben ze (bijna) allemaal een functie waar ik helemaal niks mee heb (arbeidsbemiddeling, milieuadviseur, u name it).

Worden door kinderdagverblijven en omgeving overeind gehouden en maar zeiken en vooral zichzelf zo ontzettend belangrijk vinden. Onderbreking van hun carriere, nou, dat moeten we niet willen.

De linkse dogma's flitsen links en rechts voorbij, dat dan weer wel, en de mensen zijn niet interessant. Leugenaars en meelopers. Inderdaad kinderachtig en onvolwassen, maar o zo zelfverklaard gelijkhebbend.

Het meest grappige vond ik dat in mijn overtuiging minstens de helft van deze mensen werk () doet, waar de maatschappij allerminst beter van wordt, zelfs slechter. We moeten maar aandacht hebben voor alle onderwerpen die zij ter berde brengen namelijk. Maar zelf hebben ze het idee dat ze onmisbaar zijn voor de maatschappij. Ik moest lachen en huilen tegelijkertijd.

Op de commerciele omroep zou dit een hit zijn, want ik heb wel, vol verbazing en ergernis, tot het einde toe zitten kijken...

Mooi televisie, dat wel. Zeker.

NoMinister | 10-06-11 | 12:12

Die klimaatmuts is wel het ergste.

Kingeef1975 | 10-06-11 | 12:11

Heerlijk stukje, chapeau. Dat soort zeikerds doet inderdaad alsof het werk en het ouderschap je overkomt. Als je voorstelt om iets minder te gaan werken, dan schieten ze meteen in een CV-kramp, maar toch willen ze koste wat koste kinderen op de wereld zetten. En 'genieten' natuurlijk, vooral 'genieten'.

Ad Hominem | 10-06-11 | 12:10

Haragha | 10-06-11 | 11:59 |

Heb ik nog nooit meegemaakt.
En ik diner 3 a 4 keer per week buiten de deur.

Maar goed zelf weleens als kind vroeger gejankt of mocht dat niet van pappa?

DeGezalfde | 10-06-11 | 12:06

Valt me trouwens op dat de interactie ouder-kind onpersoonlijk is, komt dat door de aanwezigheid van de camera of is het gewoon dat de ouders geen tijd hebben de noodzakelijke aandacht, liefde, straf, informatie,.. e.d. te geven aan de kinderen en ieder zijn eigen leven leidt?
Ik zelf geef mijn kinderen dan liever een uurtje per dag meer aandacht dan een groot huis.

ZSU-23-4 | 10-06-11 | 12:00

@DeGezalfde | 10-06-11 | 11:51
Ik vind het behoorlijk asociaal als je met een huilende kind in een restaurant gaat zitten. Je verstoort het genot van de rest van het restaurant.
Daar moet je als ouder gewoon rekening mee houden dat je in de eerste paar jaar bepaalde plekken moet vermijden.

Haragha | 10-06-11 | 11:59

@Superior Bastard | 10-06-11 | 10:29

Gelukkig dat er nog meer mensen zijn die even dachten/hoopten dat het satire was.

GeenDadenMaarWoorden | 10-06-11 | 11:59

wellicht was nu reageren niet zo handig... achja.

Tripps | 10-06-11 | 11:53

U heeft uw beste gedaan!

Dat is al meer wat ik van u verwacht had. Bravo! Tripps (*)

Centauri | 10-06-11 | 11:58

Fimbulvetr | 10-06-11 | 11:53
Dank je.

Mr Dixit | 10-06-11 | 11:57

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:55

Tjemig | 10-06-11 | 11:04 |

Mensen die zich ergeren aan huilende kinderen zijn nog minder dan primaten.

DeGezalfde | 10-06-11 | 11:51

Zij zullen de taak moet en oppaken om eerst het kind inzichelf te moeten troosten.

Anders krijg je Kindje troost Papa/Mama ???

HuH?

Centauri | 10-06-11 | 11:55

@ Tripps | 10-06-11 | 11:43
"Hoe schattig, al die bewust vrijgezellige en kinderloze mensen hier, die totaal niets van de materie begrijpen."

Ik denk dat deze mensen, het juist wel begrepen hebben, maar dat jezelf nog niet tot dit besef gekomen bent. Geeft niet, komt wel.

kneuterzak | 10-06-11 | 11:54

Paul1965

Ik geef je geheel gelijk in het feit dat je keuzes moet maken. Ik heb 't filmpje niet gezien, waarschijnlijk zaten daar nu juist de mensen in die geen keuzes maakten en wellicht was nu reageren niet zo handig... achja.

Tripps | 10-06-11 | 11:53

Mr Dixit | 10-06-11 | 11:51 spijker! kop! raak!

Fimbulvetr | 10-06-11 | 11:53

paul1965 | 10-06-11 | 11:49

Avé. Mede opvoeder!

Graag schaart ik mijzelf toe Uw gedachtengoed.

De kleine sterrenkinderen die ik onder mijnen hoede hebt gedijen ook beter met ouderlijke aandacht.

Dan volgen liefde en compassie voor kindjes vanzelf, toch?

Centauri | 10-06-11 | 11:53

Haragha | 10-06-11 | 11:47

Oh ja, de terreur van de schoolpleinclubjes ! Vreselijk ! Dat zijn geen groepjes jeugd, maar groepjes moeders, die onregelmatig (want meestal werken moeten) samenklitten op het schoolplein en alles beheersen. Meestal schuiven ze hun ook gestresste man vooruit om in de ouderraad te gaan zitten en zijn het juist die stressvrouwtjes die in de spaarzame keren dat ze met hun kind mee naar binnen gaan de juf (meesters bestaan helaas bijna niet meer) een half uur aan de praat houden met hysterische prietpraat over het feit dat hun Mees of Sterre misschien de a, x, z, q of p niet helemaal mooi uitspreekt en naar logopedie moet.... help ! de agenda is al zo vol !... van dat werk dus.

paul1965 | 10-06-11 | 11:53

Bedankt, weer een paar minuten van mijn leven kwijt. Wat een trieste grijze middelmaat. Deze mensen hebben andere problemen dan twee banen en een druk huishouden. Kale meneer en meneer met sjaaltje zijn simpelweg nog niet uit de kast en vinden zichzelf binnen een paar jaar terug in het Anne Frankplantsoen. De vier dames zijn alles wat ooit aantrekkelijk is geweest aan ze kwijtgeraakt en realiseren zich dat zelfs hun eigen kerel geen greintje van fysiek verlangen naar ze heeft. En met z'n 8'en zitten ze in een deadlock waaruit niet te ontsnappen valt. Gefrustreerd door het falen van het met welhaast religieuze overtuiging aangehangen linkse gedachtengoed, geen doel, geen dromen, geen uitzicht.

Mr Dixit | 10-06-11 | 11:51

Tjemig | 10-06-11 | 11:04 |

Mensen die zich ergeren aan huilende kinderen zijn nog minder dan primaten.

DeGezalfde | 10-06-11 | 11:51

Tripps | 10-06-11 |

Ik zal niet ontkennen dat tweeverdienen in sommige gezinnen noodzaak is. Maar in de meerderheid van de gezinnen is dat niet zo. Objectief beschouwd althans.
Want in veel van die gezinnen wordt samen gewerkt vanwege de tophypotheek, de dure auto, 3x op vakantie per jaar, tuin onder architectuur en meer zaken die ook minder hadden gekund.

Natuurlijk klagen de stresskippen niet openlijk ! Ze snappen ook wel dat ze zichzelf in die nesten gewerkt hebben en dat ze er niet mee aan moeten komen om er over te klagen, hooguit tegen andere stresskippen.
Maar ze klagen wel hoor. Ik ken er heel veel en ze zijn vrijwel allemaal sjagerijnig, truttig, compleet onderdrukt door hun financiën én agenda en hebben nul komma nul gevoel voor humor. Ze kunnen alleen praten over de kids (heb ik ook, maar zonder stress), het boeken van de zoveelste vakantie (zijn ze volgen hen altijd te laat mee, ook al duurt het nog een jaar), de auto, de tuin en het interieur. De rest van de wereld boeit ze niet.

paul1965 | 10-06-11 | 11:49

Overigens zijn de dames uit het jaarclubje van mijn vrouw die tijdens de studententijd de grootstse schreeuwerts waren, nu ook de grootste klagerts. Ze zullen het wel van hun ouders geleerd hebben...
Mijn dispuutsgenoten waren overigens allemaal kansrijke pikken, dat we succes hebben is dus logisch.

*weer druk verder gaat met staren uit kantoorraam*

vast goed | 10-06-11 | 11:48

Ik heb de aflevering niet gezien, na m'n werk maar ff streamen.

Tripps | 10-06-11 | 11:43

Zul je goed kunnen doen!

En Dan vallen hopenlijk de tripps van uw eaugen en u kunt zien hoe je gekwelde kindjes maakt!

Centauri | 10-06-11 | 11:48

@Jan Kaas | 10-06-11 | 11:33
LOL
@Alfred E. Neuman | 10-06-11 | 11:33
... Ja echt hé, ik zie daar nu al tegenop. De gruwel van ouders die tegen elkaar opscheppen hoe goed hun kinderen wel niet zijn. En volgens kennissen moet je ook op het schoolplein staan en niet in de auto wachten anders wordt je behandeld als een paria.

Enne dat zijn wel redenen om GEEN kinderen te nemen.

Haragha | 10-06-11 | 11:47

@Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:38
Lol... ik wist wel alle types van John Deere en New Holland waar m'n vader mee werkte.

Alfred E. Neuman | 10-06-11 | 11:45

Zie toch vooral mensen die van alles, nee -alles- willen en het liefst tegelijkertijd. Er zit geen rust in, geen moment dat ze zeggen: wacht even, dit slaat nergens op. Beelden dat mensen 2 dingen doen tegelijk zijn tekenend. Geen concentratie op 1 ding tegelijk, maar van alles een beetje.

KapiteinClaus | 10-06-11 | 11:44

Hoe schattig, al die bewust vrijgezellige en kinderloze mensen hier, die totaal niets van de materie begrijpen.

Voor veel gezinnen is het pure noodzaak dat beide ouders werken. Daarmee zeggen die mensen niet 'wat hebben wij het slecht', want dat is niet zo. Maar als je ziet hoeveel er binnen komt en er weer vertrekt, en dan filmpjes ziet van Amsterdamse rochelende volkshelden die de hele dag op een terras zitten.. tsja... is het dan raar dat mensen scheve ogen trekken?

Ik heb de aflevering niet gezien, na m'n werk maar ff streamen.

Tripps | 10-06-11 | 11:43

Haragha | 10-06-11 | 11:31 | Een kind neem je voor jezelf, omdat je 'er aan toe bent'. Het is een puur egocentrische beslissing!

Fimbulvetr | 10-06-11 | 11:43

Ik lach me al járen een kriek om al die stresskippen. Mijn vrouw besloot destijds om thuis te blijven toen de kids kwamen. Dat gaf een zalige rust, zowel voor onszelf als voor de kids. Ik vergaapte me altijd aan de opgestresste moedertjes die in hun gezinsautootjes de straat bij de school in kwamen racen. Truttig kapseltje, truttige doorsneekleren, alles doorsnee en volgens de laatste trents. Maar een stress ! De kids werden met veel haast en vaak geschreeuw de auto uitgedirigeerd en moeders vloog alweer met haast de straat uit, op weg naar "de werkplek". In de middag herhaalde het tafreel zich in omgekeerde volgorde, voorzover "de kids" niet naar de overvolle en peperdure Buitenschoolse Opvang werden gezonden.

Ook in de vrije uren was het altijd stressen bij die lieden. Tachtig sportclubs, therapie, training, hobby hier en daar, creacursus zus en muziekopleiding zo.
Om compleet gek van te worden, die stresskippen.

Gelukkig heb ik dat nooit hoeven meemaken. Helaas (en soms gelukkig) is mijn huwelijk gestrand, maar ook nu, nu ik fulltime voor mijn kids zorg, probeer ik stress zoveel mogelijk buiten het gezin te houden en dat bevalt ons allen prima !

Al die stresskippen met hun veel te dure tophypotheekhuizen, hun veel te dure zwaar gefinancieerde Franse gezinsauto's, hun tig clubs en verenigingen en hun vaak gedrilde maar erg achterbakse kindertjes komen zichzelf vroeg of laat tegen. Door de onvermijdelijke burn out. Of door de onvermijdelijke dip op de huizenmarkt met dito onvermijdelijke rentestijging, danwel door de onvermijdelijke midlifecrisis met alle gevolgen van dien voor het door stress bijeengehouden huwelijksbootje. Bah !!

paul1965 | 10-06-11 | 11:43

Het ergste wat dit soort mensen kan overkomen is een gehandicapt kind...

Kingeef1975 | 10-06-11 | 11:14

No mister!

Het ergste dat hen kan overkomen is dat hun werk niet op orde is ....

Wie zijn daar de dupe van. Justem! Die arme kiddies.

Centauri | 10-06-11 | 11:42

Ik heb het gister gezien!

Wate een beschamende vertoning, zeg! Lekker klagen over de kinderen. Terwijl die kids zelf niets maar dan ook niets in dat gezin te vertellen hebben/mogen.

En dan nog hoog van de toren blazen dat de carriere zo goed loopt ...

Tssssss.

Centauri | 10-06-11 | 11:39

@Alfred E. Neuman | 10-06-11 | 11:33 | + 0 -
Bij ons op school ging dat anders.

"Mijn Frederik kent alle modellen van de 7 serie uit zijn hoofd".

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:38

Kinderen en werk combineren een maatschappelijk probleem? Flikker toch op. Wij hebben dit soort gesprekjes ook met onze vrienden, maar dan janken we niet dat de samenleving dit moet oplossen, maar dan wissel je gewoon wat tips uit. En ja, zo af en toe vraag ik ook aan mijn ouders hoe zij het vroeger allemaal geflikt hebben en dan is kindje opvoeden, 2 fulltime banen best te combineren met nog wat tijd voor jezelf voor een hobby, of een opleiding, of maatschappelijk actief zijn. Ja ik betaal een godsvermogen aan KDV, hulp en mannetjes die rond het huis klussen en ik sport lang niet meer zo veel als vroeger, maar de kleine en ik hebben wel hele dikke pret als we een balletje trappen op het strand of hertjes voeren in het bos of op ons buik een legokasteel aan het bouwen zijn. Dat hierdoor mij carriere wat minder snel gaat, ik minder geld te besteden heb aan 'luxe' en ik minder tijd heb voor zelfontplooiing of hippe weekendjes weg, dat is mijn eigen keus en geen maatschappelijk probleem!

Fimbulvetr | 10-06-11 | 11:37

Buitengewoon genoten. Dit binnenkijken bij onze zogenaamde elite had veel langer mogen duren. Margriet was voor mij de enige negatieve factor van het programma. Ze kan het gewoon niet.

frisenfruitig | 10-06-11 | 11:37

Allemaal bezig met Hoe-Acteer-Ik-Mijn-Eigen-Leven

suikerbiet | 10-06-11 | 11:36

Jamaar. dit is toch wel de Groen-Links zeikgeneratie, verwende kleuters in volwassenformaat. Moet je maar niet een megahypotheek afsluiten enzo.

ZSU-23-4 | 10-06-11 | 11:36

@Haragha | 10-06-11 | 11:31
Gewoon om bij het schoolplein tegen de andere ouders op te kunnen scheppen dat jou mormel van 4 al alle kleuren kent en zonder zijwieltjes fietst.

Alfred E. Neuman | 10-06-11 | 11:33

@Haragha | 10-06-11 | 11:31

het is niet verplicht. Alleen fiscaal aftrekbaar.

Jan Kaas | 10-06-11 | 11:33

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:28 | + 0 -
Nee

Hypotheekrente-aftrek afschaffen, dat maakt de mensen nederig en niet zo blasseeeeeeeeeeeeeeeeee.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:31

Enne kan iemand mij een goede reden geven waarom je eigenlijk een kind moet hebben?
Als het aan mij zou liggen zou ik absoluut geen kinderen willen hebben maar dan liggen bij mij de echtscheidingpapieren sneller klaar dan dat je Moszkowicz kan zeggen.
Kinderen geven hoofdpijn en je zit er 18 jaar aan vast. Waarom zou je jezelf dat aandoen? Om nageslacht te kweken? Je familienaam voor te laten leven?

Haragha | 10-06-11 | 11:31

maarre, genoeg gewerkt jongens, ik moet de kinderen uit school halen....

Jan Kaas | 10-06-11 | 11:29

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:28

@vagehond | 10-06-11 | 11:09
Zeer duidelijk. Zo ben ik ook opgevoed en zo zal ik mijn aankomende kids ook opvoeden. We hebben er allebei bewust voor gekozen om kinderen op een latere leeftijd (33~35 jaar) te nemen omdat we eerst zelf lang leve de lol willen hebben.
Want imho zodra je een kind hebt zit je daar 18 jaar aan vast en draait het leven om hun en niet meer om jou en je partner, dat komt daarna pas.
Enne... als je een beleidsmedewerker in schaal 18 was is er toch een verschil in het bejaardentehuis of een vol pensioen in Spanje of Suriname of armzalig bejaardentehuis in Nederland waar niemand naar je omkijkt.

Haragha | 10-06-11 | 11:26

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:17 | + 0 -
Trouwens bij normale huurwoningen vragen ze ook een inkomsten-statement.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:20

Als je áltijd haast hebt' dan moet je beter plannen en op tijd vertrekken.

Kingeef1975 | 10-06-11 | 11:20

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:17 | + 0 -
Ja ik ben het met u eens, en ik doe zelf niet anders, maar ik praat in algemeenheden.

Domme henkie wordt aan alle kanten gelokt om juist voor het verkeerde gedrag te kiezen.

Dat moet dus ophouden.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:19

Drie keer terug moeten luisteren voor ik het geloofde, maar een van die kinderen heet: Fee...
Moeder zoekt instemmend geknik van kinderen bij het nemen van ontslag. Lekker voorbeeld!!!
Alsof het een wedstrijd is gaan ze even zitten nabeschouwen. Misschien is het wel leuk om Derksen en die lachebek erbij aan tafel te zetten.

Hooijstra | 10-06-11 | 11:18

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:17

Gelukkig, ik mis een plugin en kan dus niet naar deze treurnis kijken. Bespaart me zeker weer een half uur, die ik therapeutisch kan volblazen op mijn didgeridoo in mannenpraatcentrum 'De paarse fluit'. Oh nee, kut, ik werk voor mezelf en heb vandaag nog 3 deadlines. Geenstijl.nl uitschakelen doet.

FrankVeer | 10-06-11 | 11:15

@vagehond | 10-06-11 | 11:09
Het gaat toch regenen dit weekend?

wilmeister | 10-06-11 | 11:15

Het ergste wat dit soort mensen kan overkomen is een gehandicapt kind...

Kingeef1975 | 10-06-11 | 11:14

+100 voor ventje die op het glas blijft tikken!

Hooijstra | 10-06-11 | 11:13

Bor2601 | 10-06-11 | 10:08
Laat me raden, U doet aan Nordick Walking en bent lichtelijk Frigide ingesteld. Kort samengevat: u bent een gefrustreerde KIP die alleen maar windeieren kan leggen.

fritsspits | 10-06-11 | 11:09

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:02
Dan leef ik met u mee.

Don Quijote | 10-06-11 | 11:09

@Haragha | 10-06-11 | 10:43
Contact met je kinderen, echt vrije tijd besteden..
Ik was op vakantie in Frankrijk en mijn buurman had het alleen maar over zijn werk.
Had zijn laptop meegenomen om zijn mail te kunnen lezen, hield zich niet in het minst bezig met de kids.
Heeft behalve de receptie ook geen fuck gezien.
Mijn broer werkt ook 20 uur per dag, kan niet zonder zijn blackberry en iPad.
Ik was ook ooit zo, heb een burnout gehad en weet het nu te relativeren.
Dit weekend met mijn oudste zoon kamperen op Schier, heerlijk..
Als je later in het bejaardenhuis zit, boeit het werkelijk geen mens dat je beleidsmedewerker in schaal 18 was en dat je twee Volvo's hebt gehad.
Je werk boeit werkelijk geen mens behalve jezelf.

vagehond | 10-06-11 | 11:09

Goed stuk Rossie! +1
Het is inderdaad schrijnend om te zien dat kinderen "er ook nog maar even bij komen". Je besluit om kinderen te nemen (diegene die nu roept: die neem je niet, die krijg je zou stante pede gefusilleerd moeten worden!) en dan heb je plichten. Dat houdt in dat je allebei moet inleveren aan tijd, carrière, hobby's etc. Dat je dan krampachtig vasthoudt aan het motto "alles er uit halen wat er in zit" is je reinste kindermishandeling. Kinderen te pas en te onpas dumpen om je eigen dingen te kunnen blijven doen is puur egoïsme. Wat komt er terecht van die kinderen? En wat is jouw band met die kinderen later? Kleine kinderen worden groot en denken bij zichzelf: ik heb nooit een papa en mama gehad want die hadden het te druk met zichzelf en elkaar dus ik heb me er daar toch een partij schijt aan ze. Dit uiteraard compleet met bijbehorende complexen. En dan komt de dag dat je van je kinderen afhankelijk bent en ze heel verrassend "geen tijd" voor je hebben want ze zijn heel druk met zichzelf. Dat hebben ze namelijk geleerd van.... juistem. En zo krijg je uiteindelijk toch die deksel van de put die egoïsme heet op je geriatrische neus. Gelukkig heb je dan nog wel een paar jaartjes om hierover na te denken, spijt van te hebben, je spaarcenten kwijt te raken terwijl je nog maar een hapje gele vla op waterbasis van die lieve zuster toegediend krijgt.

Sliptong | 10-06-11 | 11:07

Binnenkort heeft Rutte 1 de helft van deze nutteloze nietskunners gewoon wegbezuinigd. Te veel gespiegeld aan Babyboomers en daarom voor de arbeidsmarkt:
[o]geschikt
[x]ongeschikt

Hooijstra | 10-06-11 | 11:07

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:05 | + 0 -
Maar je wordt wel een beetje gepushed om een richting op te gaan. Je kan als starter niet in je eentje een huis kopen. En langzaamaan word je naar binnen gezogen.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:07

@vast goed | 10-06-11 | 11:00
Dat is waar, tel je zegeningen, doe ik ook, maar aan de andere kant heb je ook geen andere keus en ben je een halve gevangene van de samenleving.

wilmeister | 10-06-11 | 11:06

@Jan Kaas | 10-06-11 | 11:04 | + 0 -
Die kinderen hebben eerder een burn-out dan die ouders.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:05

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 11:05

"DeGezalfde | 10-06-11 | 10:49 `Stuk stront.`
Het gooien met uitwerpselen is voorbehouden aan Bokito´s, maar die doen dat alleen om positieve aandacht te trekken.

Tjemig | 10-06-11 | 11:04

@kneuterzak | 10-06-11 | 10:57

inderdaad, zie het vaak, er MOET 3 keer per jaar op vakantie gegaan worden, er MOET om het jaar een niet bankstel, om de week MOET er weer met dinnetjes en hockeyteam worden afgesproken en sam en mees MOETEN op voetbal/hockey/painoles en ballet. O ja, er wel goede cijfers halen kids, anders schiet ik in de stress..

Jan Kaas | 10-06-11 | 11:04

Na het Gat van Nederland de VPRO ´n beetje links,rechts laten liggen maar goed laat´k´t nog eens proberen.
Eerst de Quit van vanmiddag .

Ratzing. | 10-06-11 | 11:04

Jongetjes krijgen eerst, want die moeten naar de Voetbal. En zo hoort dat!

fritsspits | 10-06-11 | 11:03

@Don Quijote | 10-06-11 | 11:02 | + 0 -
Ze kan ook al niet koken.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 11:02

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:59
Ja. Sterkte ermee. Het heeft ook voordelen hoor, zo een Spaans vrouwtje. Niks mis mee.

Don Quijote | 10-06-11 | 11:02

Bram aan de telefoon:"... you are speaking with Bram Verkerke..."

Haha, wat een domme, zogenaamd bovengemiddeld opgeleide ontwikkelingssamenwerker. Cursus Engels kan geen kwaad.

marielle | 10-06-11 | 11:01

ik ben ook een bovenmodale tweeverdiener met 2 kinderen maar toch blijft het leedvermaak.
Beetje jenken over dat het zo zwaar is, boehoe.

Sinds vrouwen zijn gaan werken hoor je dit soort gejank steeds vaker.

Jan Kaas | 10-06-11 | 11:01

Waarom krijgen Nederlandse vrouwen vaker een burn-out? Simpel ze drinken minder dan Vlaamse vrouwen. Pilske erbij en wat meer bourgondisch leven!

Hooijstra | 10-06-11 | 11:00

Ik vraag me wel eens af waar ik het allemaal aan verdiend heb: kinderen, vrouwlief, mooi huis, vrije tijd, plezier, geld, bijbehorende stress en hard werken maar nooit saai, etc.

Misschien omdat ik accepteer dat veel het gevolg is van eigen keuze, en de rest geluk/pech. En geluk/pech zie ik gewoon als gegeven, is geen eigen verdienste.

Maar altijd lekker om te kankeren op stereotiepetjes. Wanneer zijn Henk & Ingrid, Muis & Pluis of Johnny & Anita weer aan de beurt?

vast goed | 10-06-11 | 11:00

@lemmus | 10-06-11 | 10:52
Valse hoop!

Art Vandelay Ultor | 10-06-11 | 10:59

@Don Quijote | 10-06-11 | 10:58 | + 0 -
Zuur voor mij.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:59

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:52
Mevrouw is Nederlandse. Geen gezeur met achternamen en lekker tam. Ze eet zelfs uit de hand. Spaanse vrouwen worden met de leeftijd temperamentvoller. Ik heb het andersom.

Don Quijote | 10-06-11 | 10:58

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:55 | + 0 -
Ik wil helemaal niet dat mijn hert gaat werken, maar goed ik ben ook de verkeerde kant op aan het integreren.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:57

Nee, dan liever de Antilliaanse tienermoeder of de gesluierde fokzeug. Niet zeuren maar werpen.

Detlev Tarnowitz | 10-06-11 | 10:57


@wilmeister | 10-06-11 | 10:46 "Weet iemand trouwens waar mijn pensioen gebeleven is?"

Ja, hier www.coa.nl/NED/website/home.asp

Tjemig | 10-06-11 | 10:57

Vermakelijk om te zien, hoog opgeleide mensen, die zelf geen keuzes kunnen maken, de regie over hun leven kwijtraken en toch mee willen blijven draaien in de mallemolen, want is status.

kneuterzak | 10-06-11 | 10:57

@Hooijstra | 10-06-11 | 10:55 | + 0 -
Mijn kinderen gaan jouw pensioen betalen, dus het is niet meer dan redelijk dat je deelt in de kosten van de opvang.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:57

lemmus | 10-06-11 | 10:52

Hear, hear. Ik ben ondernemer, mijn vrouw is ondernemer. 2 kids van 5 en 7 en alles loopt op rolletjes. Schei toch uit met dat gezeik en begin anders niet aan kinderen!

Big Bear Hunk | 10-06-11 | 10:57

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:55

Zag in de docu maar weinig ouders die in het bedrijfsleven werkzaam zijn. Met dat "harde werken" zal het dus wel meevallen..

Bozebuurman | 10-06-11 | 10:55

Me is a DINKY: Double income, no kids!
4 keer modaal is prima huishouden zo.

Hooijstra | 10-06-11 | 10:55

@lemmus | 10-06-11 | 10:52 | + 0 -
Ja, het enige wat je kan doen is hopen. Heb je ook wel eens een klein adminstratief foutje gemaakt, of een bekeuring net te laat betaalt? Heeft u daarna ook een forse moralistische brief gehad?

Hoe doen die andere mensen dat toch waar je zo veel over hoort in de krant.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:54

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:45
Helemaal gelijk, iedereen heeft in Nederland recht op 1 dag ouderschapsverlof voor max 3 jaar per kind.
Dus papa 1 dag in de week.
Mama 1 dag in de week.
Oma Papa 1 dag in de week.
Oma Mama 1 dag in de week.
1 dag kinderopvang.
Na die 3 jaar, gaat het kind volgens mij (heb geen kinderen) naar de peuter/kleuter/basisschool.
Tja, dat ga je maar 32 uur per week werken en krijg je wat minder salaris en bonus. Volgens mij is de toekomst van je kind(eren) belangrijker dan je eigen geluk. (nogmaals heb nog geen kinderen)

Haragha | 10-06-11 | 10:54

Hallo daar, voordat ik uberhaupt ga kijken, wil je 'ons' niet over 1 kam scheren aub!!

Ik herken me totaal niet in dit verhaal maar misschien komt het wel omdat ik geen Groenlinkser ben. Rechts=geen zuurpruim=gelukkiger.
En de kinderen komen bij ons op de 1e plaats.

Rossie | 10-06-11 | 10:53

@Don Quijote | 10-06-11 | 10:51 | + 0 -
Hoe doe jij het met die achternamen van de Spaanse? Want ik vind het een deal-breaker.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:52

kinderen van de rekening

lame | 10-06-11 | 10:52

De Mrs en ik zijn ook tweeverdieners (twintiger en dertiger), 1 kind en nog 1 op komst, geen grootouders in de buurt en een huis in Vinexland. Maar wel een stel met een redelijke (afbetaal)hypotheek dat de helft van de week thuis werkt en veel belasting betaald. Als je werkt en kinderen hebt, is dat best wel eens zwaar en moet je soms dingen laten. Daar is niets mis mee en daar moet je niet over zeiken. Oh ja, en we stemmen VVD in de hoop dat ons belastinggeld zinnig wordt besteed.

lemmus | 10-06-11 | 10:52

Het is gewoon kut om net bovenmodaal te zijn. Je wordt genaaid door de regering, want je hebt net iets meer geld dan de arme medemens en je wordt genaaid door de rijken, want je hoort er niet bij en kan ook geen gebruik maken van allerlei handige regeltjes.

Zeg een soort van manager die wordt genaaid door het personeel onder hem en door de directie boven hem.

brabandertje | 10-06-11 | 10:52

@Superior Bastard | 10-06-11 | 10:46 | + 0 -
Ik ben opgevoed door een Golden Retriever.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:51

Mevrouw Quijote en ik hadden het laatst nog over kinderen. In de nabije toekomst zit het er wellicht wel aan te komen. Wat wel vast staat is dat zij in ieder geval niet full-time gaat werken. Wanneer het kind de leeftijd heeft gekregen om naar de basisschool te gaan, dan zullen we allebei weer full-time knallen. Dit vindt niemand binnen onze kringen vreemd. Wat wel vreemd zou zijn is dat we allebei full-time blijven werken en ook blijven klagen. Net zoals de types uit de docu zeg maar. We verdienen 1,5 keer modaal en iets achteruit gaan een paar jaar ten gunste van het kind zitten we echt niet mee.

Don Quijote | 10-06-11 | 10:51

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:45 | + 0 -
Het is sowieso moeilijker dan vroeger. Toen kon 1 inkomen van een hoger opgeleide 4 kinderen voeden + nog een vakantie in de dordogne per autootje + een normaal huisje.

Toen het tweeverdiener-model steeds meer voorkwam, steeg ook de huizenprijs, toeval? Nee.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:50

wilmeister | 10-06-11 | 10:46

Zo is het maar net.

Bor2601 | 10-06-11 | 10:50

LOL! Dank voor de link, zal het terugkijken. zat met stijgende verbazing te kijken en te luisteren naar deze 'jaren 30 met erker' stakkers met hun geklaag. Damn wat een verwende types zeg!

Tjemig | 10-06-11 | 10:46 |

Stuk stront.

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:49

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:39 |
Nee dat bedoel ik niet.

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:47

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:39 |

Nee dat ik niet.
Daar zijn andere posten verantwoordelijk voor.
Wat ik bedoelde is dat een huishouden meer heeft aan een hoger nettoloon dan aan een subsidie.
Als ik 1000 euro netto meer te besteden heb is mijn waarde als huishouden sterker.
Dus niet alleen qua koopkracht maar ook als je bijvoorbeeld een lening afsluit of een hypotheek enz.
De overheid is niet bereid om het volk dmv belasting verlagingen sterker te maken. Ze willen continu de beschikking houden over een bepaald budget. En daar kunnen ze dan meespelen.

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:46

@Bor2601 | 10-06-11 | 10:39
Correct, wij tweeverdienders werken ons de kanker om onszelf/kinderen/teduurhuis en door de belasting de rest van Nederland te onderhouden en wat krijg je te horen? Dat we een stel verwende kinderen zijn. De ruggegraat van de samenleving zul je bedoelen.
Weet iemand trouwens waar mijn pensioen gebeleven is?

wilmeister | 10-06-11 | 10:46

Biff Eagleburger | 10-06-11 | 10:43
Met de bakfiets naar hockey en een Golden Retriever als beste vriend.

Superior Bastard | 10-06-11 | 10:46

@Theo Reet | 10-06-11 | 10:38
Je bedoelt van die ouders waar je je in de super kapot aan ergert omdat de kids staan te blèhren en te stampen om een zak snoep die ze niet krijgen en dat papa dan zegt: "Nee Sterre, daar zitten de veel E-tjes in en dat is niet goed voor je tandjes". Inplaats van dat ze een schop onder d'r reet krijgt. Al jij je het meest aangetrokken voelt tot de laatste actie, kan je er gerust nog één bij nemen hoor.

Tjemig | 10-06-11 | 10:46

En zo weet ik weer waarom mevr Che en ik geen kinderen willen.

Che_cuevara | 10-06-11 | 10:46

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:45

Voor deze mensen heb ik een spritueel centrum opgericht.
Verdien bakken met geld met die zweverige types die op zoek zijn naar......
Tja wat? Dat weet ik ook niet, als ze maar dokken!

kwark001 | 10-06-11 | 10:45

Ik kijk tegenwoordig met medelijden naar die gestresste tweeverdienende stakkers, over 30 jaar kijken ze terug op hun leven en moeten ze constateren dat ze alle leuke dingen hebben gemist.
@vagehond | 10-06-11 | 10:32
Heb nog geen kinderen dus ik weet het niet.
Wat voor leuke dingen zouden tweeverdieners missen in die 30 jaar? Zou je dat willen toelichten?

Haragha | 10-06-11 | 10:43

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:38
Lol!

Superior Bastard | 10-06-11 | 10:43

Deze mensen hebben kinderen die geen groente eten, want dat is vies. Die met de auto naar school en bijbaantjes worden gevraagd. Die als ze 25 zijn en werken, nog steeds op de helft van de maand heel zielig mama gaan bellen, omdat het salaris van administratief medewerker al op is. Fuck 'm.

Biff Eagleburger | 10-06-11 | 10:43

@Bor2601 | 10-06-11 | 10:39 | + 0 -
Het leuke is

Wij betalen de pensioenen.

Gaan ze de pijp uit, mogen we ook nog even successierechten betalen.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:41

EJB86 | 10-06-11 | 10:35
Dat soort linkse 'aardappel in de keel' vrouwtjes en mannetjes zijn veel minder productief dan mannen die full time werken. Daarnaast kosten ze de belastingbetaler nog eens heel veel geld omdat ze constant ziek zijn of met een 'burnout' thuis zitten. Maar omdat ze vrijwel altijd in de collectieve sector werkzaam zijn, maakt dat niemand wat uit. Succes verder met je leven, je hebt het goed voor elkaar met die Japanse vrouw.

Milton Friedman | 10-06-11 | 10:40

@DeGezalfde | 10-06-11 | 10:36 | + 0 -
Denk je werkelijk dat Kinderopvangtoeslag de belastingdruk zo hoog laat zijn? Nee er moeten andere dingen gebeuren, eerst de makkelijkere bezuinigingen. De meest humane trouwens, stop geldelijke ontwikkelingshulp.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:39

Die mensen willen te veel. De powervrouw zit bij mij in de allergiehoek. Wedden dat ze met haar overvolle bestaan nog steeds heel veel leegtes voelt/ervaart.

En zag je hoe haar man haar probeerde te redden voor de camera toen ze een ongezouten en ongenuanceerde mening gaf over vrouwen in de bijstand. Erg grappig!

MacVulpen | 10-06-11 | 10:39

Deze mensen draaien gewoon op voor de megapensioenen van generatie VUT. En het miljoen dat het huis van generatie VUT waard is. Zij zijn de eerste die bloeden, alles wat er na komt (nog jonger is) is nog meer de lul. Nieuwe pensioen akkoord al meegekregen? Wederom is iedereen onder de 50 de LUL.

Bor2601 | 10-06-11 | 10:39

@EJB86 | 10-06-11 | 10:35
Heb er ook één.... uit Twente.

Tjemig | 10-06-11 | 10:39

Wat een discussies hier over het leven van gezinnen die zelf mogen weten hoe ze dat willen inrichten. Heb me wel zitten afvragen of powervrouwtje een goede moeder is. Verder dan napraten over de stand van de arbeidsmarkt kwam ze niet en haar leven is belangrijker dan dat van haar kids. Nergens ouders gezien die streng optreden als de kids niet meteen doen wat jij wilt. Nergens consequent zijn. Dan lopen kinderen met je weg. Dan zorg je dus zelf voor de klachten die je in de uitzending hoorde. Ze doen het echt zelf. Weet wel dat ik na het zien van deze uitzending niet een tweede kind wil!

Theo Reet | 10-06-11 | 10:38

@EJB86 | 10-06-11 | 10:35 | + 0 -
Japanse vrouwen hebben 3 spleetjes. Heb ik ook al van mijn Bingo-kaart gehaald.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:38

*boodschappen gaat doen, ook dat nog - drukdrukdruk*

vraagstaart | 10-06-11 | 10:37

Kinderopvangtoeslag moet onmiddelijk afgeschaft worden.
Dat geld moet dmv belastingverlaging terugvloeien bij werkende ouders met kinderen.
Dan kunnen ouders zelf de keus maken of ze beide willen werken of niet.
Tevens heb je geen grote economische verschuivingen op het gebied van de welbekende C.
Dit zou een enorme sprong betekenen voor NL.
Het nettoloon moet gewoon drastisch omhoog.
Dit is hooguit nog 1 generatie vol te houden.
Dan klapt dit systeem in elkaar.
Te duur is te duur.
Het is helaas te sociaal.

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:36

Wat fantastisch dit. Ik ben jong (27), verdien nu twee keer modaal, ben dus lekker "carrière" aan het maken (ik noem het liever gewoon hard werken) en heb een Japanse vriendin waar ik later dit jaar mee ga trouwen. Zij werkt niet, en wij zijn enorm tevreden met ons leven. Ze is zorgzaam en lief, en waardeert het feit dat ik hard werk om samen een goed leven op te bouwen.

Het enige waar we constant tegenaan lopen is het gezeik van Hollandse vrouwen van middelbare leeftijd die eigenlijk vinden dat dit allemaal helemaal niet MAG! Jammer voor hun, want wij weten wat we doen en staan sterk genoeg in onze schoenen om het leven te leiden dat we willen. Ondertussen kan ik iedere Nederlandse man een niet-Nederlandse vrouw uit een wat traditionelere cultuur aanraden..

EJB86 | 10-06-11 | 10:35

@aherzenberger | 10-06-11 | 10:31 | + -2 -
Of oorlog. Ik denk oorlog, zit in onze aard.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:34

Volgens mij zijn we vergeten dat het krijgen en hebben van kinderen een keuze en voorrecht is. En in plaats van alle verantwoording buiten jezelf te leggen zou het goed zijn eens in de spiegel te kijken en jezelf af te vragen: "Hadden mijn ouders mij niet beter kunnen aborteren?"

Eagle_Eye | 10-06-11 | 10:34

@zedenmeester | 10-06-11 | 10:24
'Egomane antisociale zelfbevlekkers' blijken wel vaak die harde werkers te zijn die dit land met idioot hoge belastingafdrachten draaiende houden.

Als ruifvreter ben ik ze daar erkentelijk voor.

Art Vandelay Ultor | 10-06-11 | 10:34

Haha, ik heb er flitsen van gezien (bij het zappen tijdens de reclame van een veel leuker programm) en ik vroeg me af hoe serieus die lui zichzelf nemen om zo voor l*l te staan op tv.

Maar ja, ik heb als bovenmodale eenverdiener natuurlijk weer geen recht van spreken :-)

HJDB | 10-06-11 | 10:34

@Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:26 Same here. Wel jaloezie om de uiterlijke zaken, geen idee van de risico's, de uren en stress die daarbij horen ("jij hebt makkelijk praten als directeur") en zelf geen kans benutten.

Prima als je kiest voor veilig, rustig en tijd voor andere zaken - maar dan ook niet zeiken.

Keuzes hebben altijd het woordje "of" in zich, nooit het woordje "èn".

vraagstaart | 10-06-11 | 10:33

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 10:25
Het leven - in general - is een onhaalbare droom die zonder moeite de meest verschrikkelijke nachtmerrie kan overstijgen.

Ashtrey | 10-06-11 | 10:33

Ik ben zo verdomde blij dat we terug zijn gegaan naar 1 auto, 1 vakantie per jaar en 1 kostwinner (ik).
Mijn vrouw kan lekker freelancen vanuit huis wanneer er tijd voor is, voor de rest is ze lekker thuis voor de kids.
Na aftrek van de kinderopvang en aanverwante kosten gaan we er hooguit een paar honderd op achteruit, maar het is het dubbel en dwars waard.
Ik kijk tegenwoordig met medelijden naar die gestresste tweeverdienende stakkers, over 30 jaar kijken ze terug op hun leven en moeten ze constateren dat ze alle leuke dingen hebben gemist.

vagehond | 10-06-11 | 10:32

Zijn wel de mensen die grossieren in belastingafdracht, de laatste waren die dienstplicht nog actief moesten vervullen en die de eersten zijn die voor de pensioenen van zwaar overbetaalde arrogante babyboomers mogen werken. Oh ja, ook de mensen die de financiele crisis het sterkste in hun huiswaarde voelen en die massaal gepakt zijn met de beleggingoplichtinghypotheken. En de eerste mensen waar zowel man als vrouw moest werken (een goede meid is op haar toekomst voorbereid), ipv ruime gratis echtgenotentoeslag te ontvangen.

Fred Janssen | 10-06-11 | 10:31

Kinderen -1. Zijn oorzaak van overbevolking, dus milieuvervuiling en voedselschaarste. We zouden moeten overgaan tot wereldwijde max-2-kind politiek. Enige oplossing Aarde te redden.

aherzenberger | 10-06-11 | 10:31

@Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:28 | + 0 -
Maar dan neemt geen enkele academicus een kind, dus wie moet uiteindelijk de verzorgingsstaat betalen?

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:31

Ik ben gisteravond halverwege het programma binnen gevallen, het stel zangkoor en powervrouw heb ik gezien.

Ik zeg altijd maar zo, kinderen is een grote hobby erbij, dat betekent dat een aantal andere hobby's moeten wijken/vervallen. De hobby's koor, linkedinwittewijnzuippowervrouwclub zijn dan van die hobby's die tijdswinst en rust opleveren.

Jammer dat de kinderen niet geïnterviewd werden. Of gaan ze over 15 jaar de kinderen interviewen als vervolgprogramma, lijkt me zeer interessant.

MacVulpen | 10-06-11 | 10:30

Eigenlijk vraag ik mij af wie in dit geval de doelgroep van de VPRO is? Ze zetten zo 80% van hun bakfietsende leden voor lul. Had het op z'n minst verkocht aan Rtl onder de titel "Help mijn ouder zijn lutser".

Tjemig | 10-06-11 | 10:30

Trouwens, goed geschreven van Rossem.

Superior Bastard | 10-06-11 | 10:30

Leedvermaak? Ik kreeg bij het kijken last van plaatsvervangende schaamte toen ik in de gaten kreeg dat dit geen satire was.

Superior Bastard | 10-06-11 | 10:29

Maar dat pappa op z'n pappadag na het naar school brengen van de 'kids' met zo'n milf wegbrengmoeder die haar 'mammadag' heeft te koffer duikt, dáár hoor je ze niet over klagen hè?


En dat gebeurt.

zeg maar jansen | 10-06-11 | 10:28

Mamma eet te weinig vlees... ook het vlees van pappa

gesubsidieerd_vet | 10-06-11 | 10:28

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-06-11 | 10:28

Is er nog geen commissie tot leven gewekt die deze mensen ondersteund in zulke moeilijke tijden? Lalala geld.

Don Quijote | 10-06-11 | 10:26

@vraagstaart | 10-06-11 | 10:24 | + 0 -
Wat ik nooit snap, van die mensen die dat serieus menen. Ik voldoe aan het behoefte, en ik loop risico, en ik vraag hier premie voor terug. Toevallig heb ik deze kans benut. Wat ik ook had kunnen doen is een Audi S5 kopen, gaaf man. Ik rij nu in een auto, aangekocht voor "50" euro. Voel ik mij veel prettiger bij.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:26

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:14

Overigens wel eens met het feit dat deze samenleving wel veel geld kost.

Het kan een stuk minder en een stuk efficienter, true. Maar toch kun je stellen dat we hier hierdoor ontzettend goed hebben. Kijk eens naar Griekenland, waar nooit een cent belasting is geïnd. Die mensen daar worden alsnog leeggeklopt.

Absoluut niet waar | 10-06-11 | 10:25

De maakbaarheid van de samenleving, de illusie dat al die prachtige idealen van harmonie, welzijn, geluk, gezondheid en nog veel meer gewoon voor het oprapen liggen, en de overtuiging dat wanneer dit niet het geval is de onvolmaakte ander of de boze wereld die niet mee wil buigen de schuldige is. Wat een armoede, wat een zwakte, wat een gebrek aan zelfinzicht.
Gelukkig draait er een hele welzijnsindustrie om dit soort zielepoten heen, een bedrijfstak die hen en hun kinderen van de wieg tot het graf pampert en wijsmaakt dat het allemaal best wel haalbaar is, als er maar betaald wordt, geruisloos overgaande in de fuiken stervensbegeleiders en uiteindelijk de afvalverwerking der begrafenisondernemingen.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 10:25

@zeg maar jansen | 10-06-11 | 10:22 | + 0 -
Ik heb beter gehad, en Spanje heb ik al van mijn Bingolijst gehaald, dus geen interesse.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:25

Owja - en de destructieve sociale gevolgen van de 'dump dat kind op de kinderopvang' generatie zijn natuurlijk al erg zichtbaar - 90% van de reacties hier op GeenStijl komt van de egomane antisociale zelfbevlekkers die daarmee zijn gekweekt.

zedenmeester | 10-06-11 | 10:24

@dr.knalban | 10-06-11 | 10:22 | + 0 -
Dat heeft ze geweten.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:24

@Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:20 Rechtse bal dat je er bent! Daar zijn "Instanties" voor hoor. Zo loop je de buurtregisseur, de opbouwwerker, de alleenstaandencoach en nog zo wat quartaire sector voor de voeten.

Broodroof, vuile kapitalist!

Maar ìk vind het top van je.

vraagstaart | 10-06-11 | 10:24

@Tjemig | 10-06-11 | 10:21 | + 0 -
Ja maar ze kopen dit schuldgevoel af door giften.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:22

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:20 Lekker ding zeker?

zeg maar jansen | 10-06-11 | 10:22

@Kaas de Vries

Grappig. Ik ben medisch specialist en ik factureer die uren dus wel. :-)

dr.knalban | 10-06-11 | 10:22

Eigenlijk zouden wij werkgevers dit soort verwende zeikmedewerkers op staande voet moeten ontslaan.

*checkt personeelsbestand*

ZDEV | 10-06-11 | 10:21

Ja, dat is toch raar: een regering die roept dat tweeverdienen de norm moet zijn om de gevolgen van de vergrijzing op te vangen, en daarmee het voortplanten dan wel opvoeden onmogelijk maakt.
Ongezien een tijdsdocument dat de waanzin van de 'je moet werken om erbij te horen' genadeloos aantoont.

@BlitzFlicker Wat een demoniserend vooroordeel. Het huishouden en opvoeden een baan noemen is natuurlijk onzin; het is een levenstaak die voldoening zou moeten geven. Sukkels als jij verpesten dat totaal. Een baan heb je voor de hypotheek en de boodschappen. De status eromheen is gebakken lucht.

zedenmeester | 10-06-11 | 10:21

Triest. In landen waar man en vrouw moeten werken voor een paar dollar per dag, wordt om de negen maanden, al is het op het rijstveld tijdens het werk, nieuw kroost toegevoegd. Maar hier maken we een docusoap over de problematiek van bovenmodale kneusmenschen. Die kinderen zijn het probleem niet, die ouders!

Tjemig | 10-06-11 | 10:21

@Einde van de Domheid | 10-06-11 | 10:14 LOL ja, las het vanmorgen. Wat zijn we toch een Derde Wereldland hè, met al die vreselijke lege schappen en rijen voor de kassa... gaarkeuken-ervaringen!

Stront-ver-wend.

vraagstaart | 10-06-11 | 10:21

@dr.knalban | 10-06-11 | 10:15 | + 0 -
Wie maakt die classificaties toch allemaal?
En waarom leven mensen hier naar.

Ik word geclassificeerd als een ontzettende rechtse bal, een huisjesmelker, het liefst moet ik dood.

Ik sta wel voor een huurster om 22:14, naast haar bed, in het ziekenhuis, omdat ze niemand anders heeft en alleen mij kon bellen.

Ik factureer geen uur.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:20

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:14

Tweeverdienen is noodzaak om te voldoen aan een hoop standaard idealen die door de maatschappij worden opgelegd.

Mensen kunnen nu eenmaal niet accepteren dat ze geen flatscreen, 2 auto`s, een golden retriever en 4 kinderen kunnen betalen.

Als ik naar mij persoonlijk kijk heb ik de leukste tijd gehad toen ik geen cent te makken had (opstartfase eigen bedrijf). Het is maar wat je zelf van het leven maakt.

Absoluut niet waar | 10-06-11 | 10:20

van Rossum zegt het zoals het is.
Veel te verwende nesten zijn het.
Geen greintje karakter.
Geen vezeltje ruggegraat.

Het zijn mensen die verworden zijn tot een schaduw van de uitwerpselen van Paris Hilton, wat een treurnis.

En dit is dan het slag mensen dat momenteel de huizenmarkt op slot houdt, dat het ambtenarenapparaat van Nederland doorweekt heeft op alle bovenste lagen en het vertikt om op te sodemieteren.

Wat wij nodig hebben is een opstand van generatie Nix, of generatie X, de "verloren generatie" > ja, als ze niet opstaan wel ja. De bezem er door, deze beschimmelde over datum kliek. Vooruit! Visie!

.. 5 november, Malieveld, Den Haag

zeg het al jaren

hypotheekrenteaftrek maakt onze maatschappij kappot!!!!

novocaine | 10-06-11 | 10:20

Eigenlijk heeft elk gezin een ruim Persoonsgebonden Budget nodig, verstrekt door de Overheid.

fuckje | 10-06-11 | 10:20

Had je wat anders verwacht van de kinderen van de babyboomers?????
Ze kunnen er gewoon niets aan doen, zit in hun genen.

de kaleman | 10-06-11 | 10:19

De zijkende GL/D66 V.P.R.O. vraagt zich af: "Hoe komt het dat Nederlandse vrouwen veel, vaker dan bijvoorbeeld Vlaamse vrouwen, last hebben van burn-out en overspannenheid?" Dat komt omdat die vrouwtjes uit die film alles willen. Op stap met het jaarclubje, veel geld verdienen, 3x op vakantie, kinderen overal heenslepen, nog meer subsidie, en maar zijken.

Milton Friedman | 10-06-11 | 10:19

En die blonde muts op 8 minuten zit gewoon te bellen achter het stuur. Niet handsfree. Als je daarmee gepakt wordt geef je alweer een weeksalarisje terug.

Dat schiet dus niet op.

zeg maar jansen | 10-06-11 | 10:18

Wat een prutsers!

kn | 10-06-11 | 10:18

@Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:10 Dat gaat snel anders worden. Zeker als ze ontdekken dat hun pensioen nog maar 30% van hun verwachting gaat zijn en dat dat nog het minste van de problemen is.

vraagstaart | 10-06-11 | 10:18

@DeGezalfde | 10-06-11 | 10:14 | + 0 -
U heeft helemaal gelijk.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:16

@Kaas de Vries

Boven modaal wordt te vaak gezien zodanig.
De bevolkingsgroep die wordt geclassificeerd als bovenmodaal is kleinburgerlijk en verdient simpelweg niet genoeg om hun uiterlijk vertoon (en dromen) waar te maken. Dat illustreert deze serie mooi.

Iemand die namelijk wel genoeg geld verdient heet namelijk gewoon "leuke vent/meid met een goede baan"

dr.knalban | 10-06-11 | 10:15

Twee verdienen is noodzaak.
Om normaal de rekeningen te kunnen betalen heb je in dit land minimaal 60K bruto nodig.
Als NL niet zo duur was of als NL niet zoveel onrendabele inwoners had.
Dan zouden de belastingtarieven er ook na zijn.

NL is te duur en vol met onrendabelen.
Overigens is een academicus alleenstaand zonder kinderen al onrendabel te noemen.
Zonder kinderen geen toekomst voor Nederland immers.
Dus niet alleen Noord Afrikanen of andere niet westerse allochtonen behoren tot deze groep.

De maat is vanzelf vol.
Dan betalen we helemaal nergens meer voor.....

DeGezalfde | 10-06-11 | 10:14

En dan hebben 20% van die vrouwen ook nog tijd voor een buitenechtelijke relatie.

Zo'n burn-out, dat is dan niet raar.

zeg maar jansen | 10-06-11 | 10:14

Wat een kansloze muts is "commercieel directeur". Eerder een koffieleut met aardappel in de keel.

Nog zo'n leuke Linkedin groep:

Powervrouwen in Recruitmentland (1000+)

jonguh | 10-06-11 | 10:14

Kommer en kwel die tweeverdieners met kinderen. Vandaar dat dit soort mensen die het allemaal niet trekt na een aantal jaren weer gaat scheiden. Simpele oplossing voor een deze simpele zielen.

Oh ja, het gaat allemaal niet vanzelf.

not born in the USA | 10-06-11 | 10:12

Boeie. Liever dat beide ouders werken dan dat er eentje de hele dag met haar vadsige reet op de bank hangt, GTST kijkt, foto's van haar kinderen inplakt en 'huisvrouw zijn is ook een baan' op libelle.nl kwakt. Dat het bovenmodale vpro gezin hun kinderen graag Mees of Sterre wil noemen neem ik dan op de koop toe.

BlitzFlicker | 10-06-11 | 10:12

Gister bij het zappen ook gezien, wat een irritant volk zeg. Vooral die "powervrouw" en die kerel met zn sjaaltje *kots* En die linke hippies, hij ontwikkelingshulp (sinterklaas spelen), zij klimaatbeleid(geloven in guru Al Gore en zn sprookjes).
Man man man, wat een volk. Blij dat ik nooit trouw en ook geen kinderwens heb, wat voor wereld zetten we die koters? En waarom, omdat het hoort en iedereen het doet? Nee dankje

Harreeee | 10-06-11 | 10:12

@vraagstaart | 10-06-11 | 10:09 | + 0 -
Komt omdat veel mensen nog nooit echt leed hebben meegemaakt. Dan hadden ze wel andere prioriteiten.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:10

@dr.knalban | 10-06-11 | 10:07 | + 0 -
Boven modaal is niet gelijk aan goede smaak/manieren of intellect.

Veel bankiers verdienen bijvoorbeeld boven modaal.

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:09

Prachtig toch, zo strontverwend je leven lang..èn een wereldreis, èn een carrière, èn een partner en kinderen, èn veel tijd voor jezelf en je hobbies, je vrindjes en vriendinnetjes uit je jaarclub, drie keer per jaar op vakantie, buiten de ring van 020 woon je tussen boeren en dat kan niet...

Fijn dat er een crisis is. Kunnen we veel van leren.

vraagstaart | 10-06-11 | 10:09

Blijf met je gore rotpoten van onze bovenmodaal verdienende Groenlinksstemmende tweeverdienende ouders af! Stelletje Wilders tuigh!

Bor2601 | 10-06-11 | 10:08

Wat kunnen mensen toch moeilijk over het leven doen.
Zichzelf vrijwillig via ingewikkelde constructies vastketenen aan een partner, de bank, werkgever, carriere, kinderen en de crèche.

Terwijl het enige wat je zou moeten doen in het leven is genieten. Is dat nou zo moeilijk?

Absoluut niet waar | 10-06-11 | 10:08

Boven modaal?!?! Laat me niet lachen. Wat een ondermaatse treurigheid.

dr.knalban | 10-06-11 | 10:07

Mees en Sterre, dat zegt al genoeg.

Dostranamus | 10-06-11 | 10:06

En dat allemaal om "hun eigen Huis" dat later toch van de bank bleek te zijn. Ik lach ze al jaren uit.

kwark001 | 10-06-11 | 10:05

*snapt plaatje niet*

Godsammekraken | 10-06-11 | 10:05

Ik kan hier om lachen, maar dit is mijn voorland. Ik kan allen niet een starterswoning kopen, van dat salarisje van mij. Dit is de enige reden waarom ik een vaste vriendin heb.

"klein-burgelijkheid here we come"

Kaas de Vies | 10-06-11 | 10:04

Kinderen zijn dus een SOA voor die mensen? Lekker verschillig.

vraagstaart | 10-06-11 | 10:04

gisteren gekeken; ik ben een bovenmodale tweeverdiener en toch blijft het leedvermaak (vooral die gozer met dat sjaaltje, bwlegh)

Den Meester | 10-06-11 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken