Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat lul je? 5% extra per jaar betalen zul je!

eussr.jpg Huiskamervraag: Van wie de de navolgende kwoot? "Er mag geen euro bij. Nul is nul. Brussel moet net als iedereen de broekriem aanhalen. Het is niet meer dan normaal dat wanneer alle lidstaten bezuinigen, Europa dat ook doet." Drie keer raden. Wilders? Nog een keer. Roemer? Mispoes. Het was Ronald Plasterk, rising star binnen de PvdA. Het ging over de vraag of de Nederlandse bijdrage aan het geldverslindende Europees Parlement voor de begroting van 2012 conform de inflatie moest meestijgen. En daar wisten onze volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer wel antwoord op: Over my dead body, brulden behalve de PvdA ook de PVV, SP, ChristenUnie en de SGP in koor. Maar vandaag werd er in het EP gestempt en die 5% extra per jaar is keurig door de stemprocedure heen gefrommeld. U bent benieuwd naar het stemgedrag van de NL partijen? Komtie: PVV - TEGEN. VVD - TEGEN (behalve Jan Mulder die VOOR stemde). CU - TEGEN. SGP - TEGEN. Tot zo ver niks verrassends. De partijen die zoals gebruikelijk slaafs de portemonnee trekken voor het EP zijn het CDA, D66 en Groenlinks. En de Partij van de Arbeid? Die hebben zich onthouden van stemming. Eerst met Plasterk voor de camera's een grote mond opzetten en dan als het puntje bij paaltje komt heel lafjes de harde keutel intrekken. Daar maken ze bij RechtsBlond uiteraard gehakt van. En terecht. Dit grapje kost de komende tijd 16 miljard euro extra bovenop een begroting van 152 miljard euro. Voor een ondemocratische, dikwijls frauderende, inefficiënte en oncontroleerbare gedrocht van een bestuurslaag. En dan klagen dat mensen niet blijven mee hossen in de Europese polonaise...

Reaguursels

Inloggen

De effecten van de EU zijn op langere termijn groter dan WOII op Nederland heeft gehad. Ik praat nog liever Duits dan Europees!

kort_lontje | 09-06-11 | 12:34

Flapdrollen gedrag van de PvdA.

Bataaf | 09-06-11 | 11:16

Wim Kan zei eens:
"Democratie is je er elke ochtend bij het lezen van de krant erover verbazen wat je nu weer wilt".
How fucking true!

pennestront | 09-06-11 | 05:15

Yep weer 1000 euro per inwoner. Net als die 7000 euro per inwoner voor Griekenland. Dan weet je tenmiste waar je geld heengaat. Naar een goed doel. Toch?

ad melkert | 08-06-11 | 23:00

-weggejorist-

Sokolum | 08-06-11 | 22:54

Toch jammer dat we ons goud hebben verkocht en hebben omgezet in Griekse staatsobligaties.

Petrus de Rewa | 08-06-11 | 22:46

Leest u mee, PvdA stemvee?

MeneerJoost | 08-06-11 | 20:54

@seven: beetje raar om een overzicht te geven van 1994-2007. Dan moet je eerlijkheidshalve ook toegeven dat over de laatste twee afgeronde jaren eigenlijk wel een positieve beoordeling werd gegeven ("Naar het oordeel van de Rekenkamer geeft de „jaarrekening van de Europese Unie” in alle materiële opzichten een getrouw beeld (voetnoot 7) van de financiële situatie van de Unie per 31 december 2009, en van de resultaten van haar verrichtingen en kasstromen voor het op die dag afgesloten begrotingsjaar, overeenkomstig de bepalingen van het Financieel Reglement en de door de rekenplichtige van de Commissie vastgestelde boekhoudregels.").

Prze***walski | 08-06-11 | 20:40

edit @ mezelluf... Wilders die zijn rug NU wel recht hield...

datisookwat | 08-06-11 | 19:43

Ongelofelijk. Dit gaat Wilders nog meer stemmen brengen aangezien die zijn rug wel recht houdt. Niet dat dat stelletje mijn hoop is, maar dit KAN gewoon niet! Miljarden naar landen die er niet op tijd iets aan willen doen. En hier miljarden bezuinigen? En nog steeds de grootste NETTO betaler zijn!!! www.netwerk.tv/node/4037

datisookwat | 08-06-11 | 19:41

Hartong van de PVV:''Wat de stemmingsuitslag betreft is het een heel treurige dag, maar er is nu tenminste wel duidelijkheid hoe partijen omgaan met hun beloftes. Dat is een kleine winst''.

Nou, beste Lucas. Ik werk zelf bij het OV in Den Haag. En ondanks dat ik totaal tegen die zeikstaking van vandaag was moet ik nog wel even terugdenken aan wat jou partij als ''keihard'' onderhandelingspunt bracht betreffende de aanbesteding van het OV. Dus beetje dimmen vriendelijke vriend.

rien6139 | 08-06-11 | 19:40

Laat Nederlan even uitrekenen hoeveel Europa ons per hoofd van de bevolking heeft gekost en doe hetzelfde voor de andere EU landen... Vervolgens maken we de balans op en komen we erachter dat de Nederlander al jarenlang vijf keer zo veel betaald dan de rest. Vervolgens zeggen we gewoon dat het nu eens een keer de beurt aan anderen is. Simpel zat. En die Grieken die moeten ook gewoon werken tot hun 67. Ook simpel zat!

doenormaal! | 08-06-11 | 19:34

@Da was ik nie... | 08-06-11 | 18:56 | + 0 -
Eén van de grootste partijen de PvdA dacht .......... fuck it! Wij stemmen lekker niet..

Hobbykip | 08-06-11 | 19:00

Damn you PvdA!
Snap trouwens de CDA ook niet...... waarom in hemelsnaam hier bezuinigen en vervolgens extra geld in dat bureaucratische gezwel pompen?

Hobbykip | 08-06-11 | 18:59

Hoe kan dit er doorheen zijn als de grootste partijen nee zeggen?

Da was ik nie... | 08-06-11 | 18:56

U liegt en u draait PvdA.

JoeDaPlumbert | 08-06-11 | 18:51

Natuurlijk stemden Groenlinks, D66 en het CDA voor deze riante salarisverhoging van lieden die toch al een riant salaris en dito regelingen hebben. Vinnik niet zo gek. Die zitten tot hun nek in de EU, idem het laffe geteisem van de PvdA dat zich - ondanks de uitspraak van Plasterk - van stemmen onthield.

En maar janken, avond aan avond, in alle door links vergiftigde actualiteitenrubrieken over bezuinigingen in de zorg, alles moet eerlijker etc. En maar miljarden in die bodemloze EU- en EPput storten.

Vanavond verscheen Plasterk in Een Vandaag. De Tros, ook totaal vergiftigd door het linkse gedachtengoed, stelde geen enkele vraag over wat Plasterk toch vond van het feit dat de PvdA zich van stemmen onthield. Neuh, Plasterk mocht nog even melden dat dit kabinet had besloten geen subsidie te verlenen aan het Nationaal Museum. Thats all!

Hier nog een goed stuk en eye opener over waarom er miljarden naar Griekenland gaan. Om de Grieken te helpen? Lees en huiver!

www.dereaguurder.nl/2011/06/door-de-ba...

La Vie En Rose | 08-06-11 | 18:47

We zullen vast onze welvaart geheel aan Europa te danken hebben gehad en daar hoort een bonus bij,net als chips,bier en nootjes. Kassa!

lichtpunt | 08-06-11 | 18:40

Revolutie, op naar de echte dictatuur ipv de democratische dictatuur. Direct de kolenmijnen in Limburg weer open en die laten bemannen door goedkope Polen etc.

Pajero | 08-06-11 | 18:38

Net als 'scheefhuurders'. EU = Communiste Unionfasciste. EU bepaalt u betaalt.

ecologiste | 08-06-11 | 18:20

Kingzor | 08-06-11 | 17:53

Mensen die Europa besturen zijn eng .

Eurotokkie | 08-06-11 | 18:00

@seven

Nogmaals: wie is de EU volgens jou? Wie heeft de hoogste macht binnen de EU?

Romanov | 08-06-11 | 17:53

Europa is eng.

Kingzor | 08-06-11 | 17:53

@relex | 08-06-11 | 15:35
Dat is geen valide regex.

keEschkkKachel | 08-06-11 | 17:49

Romanov | 08-06-11 | 17:41
De EU dient als machtsversteviging vanuit de bestuurlijke elite tov burgers. De directe inspraak in de EU door burgers is door de gelaagde verkiezingen en indirecte benoemingen minimaal, das geen toeval. Lees @17:42 eens. De term EUssr is zo vergezocht nog niet.

seven | 08-06-11 | 17:46

Kudt PvdA. Wat een faal cluppie is dat zeg.

funkyd | 08-06-11 | 17:43

ps lees deze 2 cents (2 reaguursels ) over hoe de EU in het begin door socialisten werd ingericht om marxistische dilemma's voortkomend uit de marxistische dogmatiek te slechten. search-geenstijl.thruhere.net/#seven%2...

seven | 08-06-11 | 17:42

@Seven

Wie is die EU dan volgens jou?

Romanov | 08-06-11 | 17:41

Romanov | 08-06-11 | 17:22
LOL, je moet nog veel leren. Jij denkt dat de EU politiek echt bestaat voor de burgers, hoe naïef.
De EU is van oorsprong geen vredes, maar een socialistisch project, het heeft weliswaar steeds meer de vrije markt gepromoot, maar subsidieert tegelijk ook zeer fors de sectoren waar ze vaak zelf diep inzitten.

seven | 08-06-11 | 17:35

Je moet voor je zelf zorgen,dat doet onze roverheid ook.

fleurtje | 08-06-11 | 17:34

Gelukkig voor Brussel zijn de VVD stemmers ook voor zo aan de Geenstijl poll van vandaag te zien: liever betalen dan een enge ziekte. Griekenland mag wel een bosje bloemen sturen wat dat betreft.

vrijheid-van-spreken | 08-06-11 | 17:26

De EU zorgt voor minder concurrentie tussen politiek economische systemen cq belastingsystemen in landen. Je kan nml niet meer ontsnappen omdat de EU een monopolie / een kartel tussen de bestuurders uit veel landen is. Als burger heb je dus geen keuzevrijheid meer.

seven | 08-06-11 | 17:26

@De La Puerco

Flikker op man. Zet jij als het koud is je gloeilampen maar aan hoor.

Romanov | 08-06-11 | 17:24

Romanov=troll, zo dom kun je niet zijn.

ben weg, bye.

De La Puerco | 08-06-11 | 17:24

Ik snap niet dat ze in het EP beslissen over het verhogen van de begroting, het is toch veel logischer als de geldschieters/individuele landen dat zelf beslissen in hun nationale parlementen?

sitzkrieg | 08-06-11 | 17:22

@Seven

Dat is dus gewoon pertinent onwaar. Heb je überhaupt enig idee hoe de EU werkt en hoe ze tot stand is gekomen?

Romanov | 08-06-11 | 17:22

Romanov | 08-06-11 | 17:16
Als u niet inziet wat er mis is met zonder goede reden producten te verbieden, dan snap ik ook waarom u niet inziet wat er mis is met de EU.

reinaarden | 08-06-11 | 17:22

Romanov | 08-06-11 | 17:16

Ieder instituut, dat zich bezig houdt met het verbieden van kromme komkommers heeft zichzelf volledig futiel bewezen.

Gloeilampen geven naast licht ook warmte, die vervangen door 'koude' lampen verhoogt het verbruik van gas en olie voor verwarming.

De La Puerco | 08-06-11 | 17:20

Met dezelfde overtuiging waarvoor de NL politiek voorop D66 & PvdA ooit voor de EU koos (Een nog steeds zeer ondemocratisch instituut wat steeds meer macht krijgt en de naam Europa heeft gejat van de Europeanen en daarna heeft besmeurd) terwijl de burgers daar niks mee hadden. Net zoals bij de Euro, laat staan de toetreding van arme landen wist de EU lobby (lees politici van bv d66) (want dat is het) in den Haag het veel beter dan de Nederlanders. We zijn er inmiddels achter wie er gelijk had. Vraag maar aan ooit qua welvaart met NL vergelijkbare landen als noorwegen, Zwitserland, Zweden, Denemarken (Zijn ons allen nu na een decennium euro gewoon voorbij gestreefd) of ze bij de euro willen, ze lachen je dan uit.

seven | 08-06-11 | 17:18

@seven

Nee hoor. Dat is niet aan de orde. Europees recht gaat namelijk boven nationaal recht.

Romanov | 08-06-11 | 17:17

@ Bisschop Gijsen | 08-06-11 | 16:48
Lekker vooruitzicht.
De waarheid is hard en bonkig.

Kees Knetter | 08-06-11 | 17:17

seven | 08-06-11 | 17:08

Gewoon een goedkoop handelsverdrag afsluiten. De EU is ieder doel gaan missen.

De La Puerco | 08-06-11 | 17:16

@De La Puerco

Ik zeg niet dat alles wat de EU doet goed is. Daarnaast is dat verbod op kromme komkommers inmiddels opgeven. En wat is er eigenlijk slecht aan het verbieden van gloeilampen?

Romanov | 08-06-11 | 17:16

Romanov | 08-06-11 | 17:13
Tja, hoe meer bestuurslagen, des te meer wetten, des te meer rechtzaken, nietwaar?

seven | 08-06-11 | 17:15

@C. van der Laak

Welnee. Ik ben slechts een rechtenstudent met voortschrijdend inzicht. Ik dacht eerst ook dat de EU een dictatoriaal apparaat is dat alleen maar geld komt halen. Nu ik er meer van weet zie ik de voordelen van de EU en ben ik blij dat ze bestaat.

Romanov | 08-06-11 | 17:13

@ eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 17:10 Juist. Maar in beide gevallen profiteert hij er flink van ;)

C. van der Laak | 08-06-11 | 17:12

C. van der Laak | 08-06-11 | 17:07

Zo aan de naam te horen het eerste. Net als de jongens die hier de hele godganse zomer bij de supermarkt zitten te spelen op hun trekharmonica...

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 17:10

Ik ga vanavond een fles jenever kopen...

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 17:09

Romanov | 08-06-11 | 17:03
De EU verbiedt kromme komkommers, gloeilampen etc.

Los daarvan, waarom moet het 150 miljard euro kosten om wetten te 'harmoniseren' en op concurrentie regels toe te zien.

De La Puerco | 08-06-11 | 17:08

De La Puerco | 08-06-11 | 16:57
Je hebt het instituut EU totaal niet nodig om handel met Europese landen te drijven. Een Swatch watch ligt gewoon bij de NL juwelier. Energiebedrijven in NL importeren gewoon waterkrachtstroom uit Noorwegen. Zw. & No zijn geen EU lid. (Denemarken en Zweden wel, maar hebben de Euro niet, Ikea doet hier toch goede zaken, idem Vestas)

seven | 08-06-11 | 17:08

Rare procedure. Het is toch uiteindelijk de Nederlandse regering (Dus VVD+CDA) die bepaalt of we meer aan Brussel bij willen dargen. Dat is toch niet aan een aantal PvdA faalhazen in het EP

nance | 08-06-11 | 17:07

@ Romanov | 08-06-11 | 17:03
U bent zigeuner of EU parlementariër.

C. van der Laak | 08-06-11 | 17:07

waarom moet er zoveel geld in de EU gepompt worden??? waar is 154*1.05 goed voor? Alleen voor chique etentjes en stumperlanden zoals griekenland?

wat een feest, volgens mij moet ik de politiek in mooi geld graaien ja

maaktnieuit | 08-06-11 | 17:03

@De La Puerco

De EU zorgt voor harmonisering van wetten.
De EU ziet toe op concurrentieregels en staatssteun.
Onze grondrechten worden door de EU beschermd.
De EU heeft ervoor gezorgd dat de binnengrenzen zijn opgeheven. Geen fiscale grenzen meer, geen technische grenzen meer. Allemaal goed voor de handel..

Lees eens een verdrag ofzo..

Romanov | 08-06-11 | 17:03

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:53
Het afschaffen van de grenzen was een ramp voor de grensstreken in NL (zo een beetje heel NL zonder de randstad) vraag maar aan de botersmokkelaars en zo.

De La Puerco | 08-06-11 | 17:02

Romanov | 08-06-11 | 16:55
Ja... En het heeft dus geen Euro.

reinaarden | 08-06-11 | 16:58

Noorwegen is gewoon onderdeel van Schengen, EVA en EER.

Romanov | 08-06-11 | 16:55

Ja, ik ben lid van de pingpong club en betaal ook geen contributie, waar heeft u het over ?

De La Puerco | 08-06-11 | 16:57

ps Andere eurosceptici kwamen ook vaak in gevaar. Haider kwam om na een auto-ongeval, Nigel Farage overleefde daarintegen ter nauwernood een sportvliegtuigcrash.

seven | 08-06-11 | 16:56

Romanov | 08-06-11 | 16:49

Je overschat de grootte van de NL goulash industrie en de zielige NLers met een uitkering, die natuurlijk (zelfs) niet kunnen concurreren op de Arbeidsmarkt tegen zwartwerkers uit Bulgarije(Turken) en Roumenen(Roma's/zigeuners).

De La Puerco | 08-06-11 | 16:55

Romanov | 08-06-11 | 16:49

Je overschat de grootte van de NL goulash industrie en de zielige NLers met een uitkering, die natuurlijk (zelfs) niet kunnen concurreren op de Arbeidsmarkt tegen zwartwerkers uit Bulgarije(Turken) en Roumenen(Roma's/zigeuners).

De La Puerco | 08-06-11 | 16:55

@ reinaarden | 08-06-11 | 16:52 | Tegenwoordig begint de revolutie op Twitter geloof ik.

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:55

@De La Puerco

Noorwegen is gewoon onderdeel van Schengen, EVA en EER.

Romanov | 08-06-11 | 16:55

@ De La Puerco | 08-06-11 | 16:51
Veel verder dan: "Je hoeft geen geld meer te wisselen als je op vakantie gaat", komen ze meestal niet. En laat ik dát nou juist altijd zo leuk gevonden hebben, al die mooie buitenlandse biljetten.

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:53

Theo van Gogh in gesprek met Pim Fortuyn over deze de corruptie, cultuur en bureaucratische groei @ EU www.dumpert.nl/mediabase/17097/9b1fdd1...
Beide eurosceptische opinieleiders kwamen voortijdig aan hun einde, maar zagen wel allang aankomen waar we nu middenin zitten. Verlies van een zelfbeschikkingsrecht, weggegeven aan een halfdictatuur.

seven | 08-06-11 | 16:53

Romanov | 08-06-11 | 16:38
Leg eens uit. "Meekomen met de globale ontwikkelingen". Klinkt leuk hoor, maar wat bedoelt u ermee? Het is namelijk een argument dat nogal vaak wordt gebruikt door Eurofielen, maar volgens mij snappen ze zelf niet eens wat ze zeggen.
.
En @rara: Ik zou niet weten waar ik moet beginnen om een demonstratie te organiseren om eerlijk te zijn. Ik kan wel in m'n eentje ergens gaan rondlopen, maar dat schiet ook niet op.

reinaarden | 08-06-11 | 16:52

Je verwacht dit niet van een pvdaer he? Valt me weer tegen van die Ronald plastzwak ^_^

Fokjeop | 08-06-11 | 16:51

Romanov | 08-06-11 | 16:44

Geef eens een voorbeeld van wat de EU, ooit, voor goeds gedaan heeft met ons geld. Wellicht weet je mij daar mee te overtuigen, dat meer geld aan de EU een goede investering is.

Ik weet het, wordt moeilijk, doe je best.

De La Puerco | 08-06-11 | 16:51

@Haassje | 08-06-11 | 16:01
Ah, dus we worden maar een beetje bestolen.

Nou, dan heb ik er geen problemen mee hoor.

Je hebt gelijk.

#ZUCHT

Parsons | 08-06-11 | 16:49

@ Romanov | 08-06-11 | 16:38
Het is maar wat je democratisch noemt. Ik heb op een partij gestemd die absoluut tégen de Europese Grondwet was. Na de verkiezingen waren ze plotseling vóór. Mijn persoonlijke tegenstem is dan dus een vóórstem geworden. Democratisch? Me hoela.

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:49

@Widtvoet

Lang leve Schengen! Lang leve open grenzen en vrij verkeer van goederen, diensten en personen. Hoe groter de unie, hoe sterker we staan. Ik wil die Bulgaren en Roemenen best helpen hun staat op orde te krijgen zodat we ze diensten en goederen kunnen leveren. Andersom staan de Hollandse tuinders te springen om goedkope arbeiders.

Romanov | 08-06-11 | 16:49

Het verzwegen verlies van onze pensioenfondsen
Door onverantwoorde speculatieve beleggingen zit menig Nederlands pensioenfonds in de staatsobligaties van crisis-landen. In 2013 zullen de staatsobligaties van vele crisislanden worden afgestempeld. Het is aangekondigd. De Europese overheden hebben immers besloten dat ze het zo gaan oplossen middels schuldsanering. Uw pensioen zal worden gebruikt ter meerdere eer en glorie van slimme politici. Minister De Jager weet het wel, de andere Europese politici ook. Zeg maar dag tegen uw pensioen als u nog geen 60 bent.

Binnen vijf jaar zullen vooral de vette Nederlandse pensioenfondsen als onderpand gaan dienen voor Griekenland, Ierland, Portugal, België, Spanje en andere crisislanden. Reken er maar op dat het onderpand opgevraagd zal worden. Dat is in het systeem al ingebakken. De huidige politici zijn er dan toch niet meer, en hun opvolgers mogen puinruimen. Dit is één van de hoofdredenen waarom veel betrokken mensen nu adviseren om financieel verder te gaan met het helpen opvullen van de bodemloze schuldenput bij menig crisisland.

Wat denkt u dat er gebeurt als de Nederlandse samenleving de waarheid weet over hun pensioenfondsen? Op rellen zit niemand te wachten, dus men kan het beter nu oplossen door kordaat in te grijpen.

Bisschop Gijsen | 08-06-11 | 16:48

Romanov | 08-06-11 | 16:38

Zwitserland en Noorwegen doen het veel beter buiten de EU als wij er in en zijn (veel) kleinere landen dan NL.

Denk eens na, aub.

De La Puerco | 08-06-11 | 16:47

Wat Parsons | 08-06-11 | 15:41 zegt. Eensch;)

ps EU nog meer geld? Besteden ze het dan zo netjes dan?
Overzicht DAS-oordelen Europese rekenkamer 1994–2007
Begrotingsjaar Totaaloordeel DAS Kwantitatief beeld
2007 Geen positieve verklaring
2006 Geen positieve verklaring.
2005 Geen positieve verklaring.
2004 Geen positieve verklaring.
2003 Geen positieve verklaring.
2002 Geen positieve verklaring.
2001 Geen positieve verklaring.
2000 Geen positieve verklaring.
1999 Geen positieve verklaring.
1998 Geen positieve verklaring.
1997 Geen positieve verklaring.
1996 Geen positieve verklaring.
1995 Geen positieve verklaring.
1994 Geen positieve verklaring.

ps regelmatig staat deze tekst erbij Onaanvaardbaar groot aantal materiële fouten.

Bron: Jaarverslagen 1994–2007 Europese rekenkamer

seven | 08-06-11 | 16:47

Maakt ondergetekende gaarne gebruik hier van de gelegenheid onze nieuwe vrienden binnen Schengen te verwelkomen.

Welkom Bulgarije! Welkom Roemenië!

Tafelzilver ligt in de bijkeuken (bovenste plank naast de kast met antiek servies). Bankpassen, paspoorten en waardepapieren in de kluis in de slaapkamer onder de handdoeken en de (reserve)sleutels van 't wagenpark, ons tweede woninkje en de boot gewoon in het kastje in de hal (tweede laatje van links).

Wees welkom nieuwe vrienden. Leve de EU!

widtvoet ® | 08-06-11 | 16:45

De staat c.q. overheid snapt niet dat hun draagvlak ergens limited is.

Denkt Na | 08-06-11 | 16:45

@De La Puerco

Als je wil dat de EU zijn taken op een betere manier uitvoert, moet er geld bij. Je kan geen verbetering verwachten als daarvoor niet voldoende financiële middelen beschikbaar zijn.

Romanov | 08-06-11 | 16:44

Volgens mij heeft Zalm ons in de stront getrokken , en nu gaan janken alleen omdat Plasterk een PVDA mannetjes is , zwak hoor.

Eurotokkie | 08-06-11 | 16:26

Ehhh, in welk kabinet was dat ook alweer en wie was de premier toen, was dat niet Puinhoop Kok ?

Plaszerk is nu nog meer een homo, nee zeggen namens de PVDA, om daarna toch maar niet tegen te stemmen.

De La Puerco | 08-06-11 | 16:44

Wat verrot mij het eigenlijk nog dat wij een staadsschuld hebben. Die regering hier is net Griekenland en de hardwerkende burger de EU.

Service | 08-06-11 | 16:39

@C. van der Laak

De supranationale staat is democratisch tot stand gekomen. En geloof me.. We zijn erbij gebaat. We kunnen als klein landje niet meekomen met de globale ontwikkelingen als we ons niet verenigen.

Romanov | 08-06-11 | 16:38

Je weet dat eigenliik Philips de gloeilampen heeft verboden?

Nonik Neem | 08-06-11 | 16:38

Romanov | 08-06-11 | 16:29

De sterke en efficiente supranationale staat die ik in gedachten heb, heeft niet constant meer geld nodig...

En verbiedt ook geen gloeilampen, overigens.

De La Puerco | 08-06-11 | 16:36

Romanov | 08-06-11 | 16:29 |

Een ketting met zwakke schakels dat is de EU en er komen er steeds meer bij.

Eurotokkie | 08-06-11 | 16:35

Onze samenleving begint steeds meer op een Euro-dictatuur te lijken.

caspert79 | 08-06-11 | 16:35

@Romanov | 08-06-11 | 16:29
"... en we hebben een supranationale staat in het leven geroepen die nu eenmaal ook gefinancierd moet worden."

Wat een drogredenering.

En "we hebben" ook gewoon, hè. Met alle respect: fuck off.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 16:34

@Romanov | 08-06-11 | 16:29 |
Die supranationale staat van jou is niet door de Europese burgers in het leven geroepen hoor.

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:34

Als ik een lul had (nee, drie), zou ik zo graag stevig klassiek op z'n Grieks het Europese Parlement, in het bijzonder de NL'se vertegenwoordiging, en nog een club volksverlakkers (optioneel) in hun reedt nemen?!?

Zo hárd, dat slechts genade en braaf terug betalen rest.

Kudtkip | 08-06-11 | 16:33

Rikketiktik | 08-06-11 | 16:29 |

We zijn er al jaren voorbij het Point of no return,
maar langzaam gaan de heren zweten ,pakken hun koffers en op naar Zuid Amerika.

Eurotokkie | 08-06-11 | 16:32

Ohh 5% is nog te betalen :)

meatwuddle | 08-06-11 | 16:32

We zijn allemaal gebaat bij een sterke en efficiënte EU. Dat mag ook wat kosten. Ik snap dat rechts conservatief zich graag achter de dijken verschuilt, maar het is 2011 en we hebben een supranationale staat in het leven geroepen die nu eenmaal ook gefinancierd moet worden.

Romanov | 08-06-11 | 16:29

Point of no return zijn we allang voorbij mensen! Het is slikken of stikken!

Rikketiktik | 08-06-11 | 16:29

5% is conform de inflatie ??

Dus met onze zgn. 2% inflatie betalen wij ook nog eens een stukje voor de hogere inflatie in bv. Polen/ Roemenie etc...
Of het CPB liegt elk jaar over onze inflatie (sowieso) en we hebben dus een hogere inflatie dan de door hun geschatte inflatie.
Alleen wordt Jan Lul niet met 5% gecompenseerd.

Barbarous_Relic | 08-06-11 | 16:28

hfakker | 08-06-11 | 16:0
Het is toch al lang en breed onderkend waarom er tegen gestemd wordt.
De hele linkse kliek die voor voorstemt hebben kilo's boter op hun hoofd.

lanexxx | 08-06-11 | 16:27

Prof. D.A.H. Vintik | 08-06-11 | 16:24
is gericht @reinaarden | 08-06-11 | 16:06

Prof. D.A.H. Vintik | 08-06-11 | 16:27

Creaguurder | 08-06-11 | 16:21 |

Volgens mij heeft Zalm ons in de stront getrokken , en nu gaan janken alleen omdat Plasterk een PVDA mannetjes is , zwak hoor.

Eurotokkie | 08-06-11 | 16:26

@mezelf
"oude" moet zijn "boude", excuus voor deze kennelijke verschrijving.

de directeur | 08-06-11 | 16:25

@reinaarden | 08-06-11 | 16:06
Waarom organiseer je zelf geen demonstratie? Da's vrij eenvoudig.

rara | 08-06-11 | 16:25

In december was er 1 in Dublin, was een eenzame bedoening voor me: i53.tinypic.com/213oe38.jpg

Prof. D.A.H. Vintik | 08-06-11 | 16:24

Haassje | 08-06-11 | 16:01
Oei, das een heel oude uitspraak amice, verklaar u nader waarom we beter de crisis konden doorstaan vanwege de monetaire unie. Check 0045 bijvoorbeeld of het land van Federer, doen het toch niet slecht zonder de unie dunkt me. U vergeet ook nog wellicht in uw gedachtengang te verdisconteren dat eerst en m.n. de lidstaten van de monetaire unie dringend genoodzaakt zijn om de pigs financieel bij te springen. De niet leden zitten hier toch iets comfortabeler in en lachen stil in hun vuistjes.

de directeur | 08-06-11 | 16:24

@Dostranamus | 08-06-11 | 15:51
Dan is het ook gedaan met de hypotheekrenteaftrek.

rara | 08-06-11 | 16:22

Eén grote smeerlapperij, Plasterk gaat zelf maar die schade dokken met zijn PVDA-misdaadvriendjes,
ik weiger echt nog belasting te betalen voor die rooie, corrupte teringzooi en de EU!

Creaguurder | 08-06-11 | 16:21

denoorman | 08-06-11 | 16:11

Precies, de VS heeft ook jarenlang zijn contributie aan de VN niet betaald omdat ze niet doelmatig met het geld omgingen... Moet NL ook doen met die Europese
waanzin!

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 16:17

Lachen de VVD tegen maar via de achterdeur gewoon miljarden naar Brussel sturen.

Eurotokkie | 08-06-11 | 16:17

@C. van der Laak | 08-06-11 | 16:15
Hoe is het eigenlijk met die revolutie in Spanje?

Detlev Tarnowitz | 08-06-11 | 16:16

WTFGVDBBQ! En dan maar denken dat wij een relatieve grootmacht zijn in de EU, maar we worden gewoon geschoffeerd. Meeste partijen zijn tegen, coalitie in NL is tegen, maar goedverdoemme toch meer betalen. Wanneer houd dit een sop!

Pharan | 08-06-11 | 16:15

Brussel denkt dat zoiets als een Europese Lente onbestaanbaar is. Ik zeg: het is slechts een kwestie van tijd.

C. van der Laak | 08-06-11 | 16:15

Dit is een veeg teken aan de nog met vers druipend doorbloede executiewand van “Lager” Eurowitsch… Wie stopt de massadeportaties van onze Euries?

PIS-Alchimis | 08-06-11 | 16:14

Wij vinden, eeh WIJ bepalen dat WIJ meer geld willen. Klaar.

freakindelspeciaal | 08-06-11 | 16:13

Zo zijn de regels! Maaaarrrrr, je kan kiezen uit een reeks van regels, uiteraard. Het is net als bij indexeringen die worden toegepast bij bijvoorbeeld echtscheidingen. Als je 180.000,00 per jaar aan salaris ontvangt en je behoeft bij een echtscheiding, alleen het ´vakantiegeld´ aan je ex te doneren met een ´wettelijke indexering´, heb je het goed gedaan. Kijk, het zit zo..... zelfs na 20 jaar kan de behoefte eeeenormmm verschillen, volgens verschillende interpretaties.
Ik ken iemand die toen heeft gedacht, weet je wat, ik zet een tentje op in de tuin. Is het toch nog een beeeeetje vakantie! Helaas, werd geen fijne vakantie!

Misschien kan de overheid de voorwaarden voor deelname aan Europa nog eens opnieuw berekenen en de economische cijfers een beetje bijstellen. Veel succes, hoor !
En... europese parlementariers bezuinigen al. Velen gaan op de fiets in plaats van met de auto.... Alhoewel, die autoverkoop is ook wel weer goed voor de europese portemonnaie..
Tjeee, vreselijke ingewikkeld, hoor !

hawie | 08-06-11 | 16:11

Natuurlijk willen ze meer geld. Meer geld is wij zijn nog belangrijker. klote politici. In plaats van 5% erbij, 5% inleveren! Inkrimpen en bezuinigen!! Wat een voorbeeld geven ze daar bij de EU. Teveel socialisten en plucheplakkers daar. Verwacht toch wel meer protest van onze regering. Nu eens even met de vuist op tafel ja!!

denoorman | 08-06-11 | 16:11

En waar zullen ze het in pompen? In elk geval niet in het onderwijs, want dat doet niemand!

Silvyah | 08-06-11 | 16:11

Even over de procedure: dit is toch slechts een intentieverklaring van het Europees Parlement? Er ligt toch nog helemaal geen voorstel van de Europese Commissie en ook de Ministers van Financiën hebben hun zegje toch helemaal nog niet gedaan? Beetje voorbarig allemaal dus, die ophef.

Prze***walski | 08-06-11 | 16:09

Hmm. Ik ben groot voorstander van bij ieder bericht zetten welke partij er voor of tegenstemde. Dit is dan wel weer typisch de PvdA. Alleen heeft Plasterk binnen de PvdA helaas geen absolute macht:P

Santac | 08-06-11 | 16:08

Ze graven hun eigen graf.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 16:04

Maar dan wel op het jouwe.

netniet | 08-06-11 | 16:07

Bakito | 08-06-11 | 15:47

wees blij dat ik niet door je briefjesbus kan plassen:-)

irma zonderboezem | 08-06-11 | 16:07

Bakito | 08-06-11 | 15:47

wees blij dat ik niet door je briefjesbus kan plassen:-)

irma zonderboezem | 08-06-11 | 16:07

Wanneer beginnen de eerste demonstraties tegen de EU? Geef me een datum & locatie en ik zal er zijn.

reinaarden | 08-06-11 | 16:06

@Haassje | 08-06-11 | 16:01
De EMU staat vrij los van de EU.

Je gebruikt ze door elkaar heen, maar ze zijn niet inwisselbaar.

Ergo, fail.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 16:06

En weer 16 miljard die meer bezuinigd moeten worden bovenop de huidige bezuinigingen.

Dank je wel socialisten, en straks weer een grote mond als de rechtse partijen jullie troep op moeten ruimen.

IJStengel | 08-06-11 | 16:06

De EU is een plunderbund.
Zuid-Oost Europa rooft Noord-West Europa leeg.

Merlot | 08-06-11 | 16:05

@hfakker | 08-06-11 | 16:01
Ik vind het alleen al in zoverre een argument dat de periode die je aanhaalt de EG betreft en niet de EU.

Voor de Unie zijn we altijd nettobetaler geweest, dus als Nederland vind dat het een keer genoeg is geweest, dan dienen we in ieder geval gehoord te worden. Nu worden we - alweer - volledig genegeerd.

Bovendien is het schandalig dat de EU-moloch er 5% bij wil in een periode dat alles en iedereen aan het bezuinigen is geslagen. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Die tegendraadse, elitaire en compleet van de realiteit gerukte houding van de EU is nu *precies* de reden waarom steeds meer mensen aan hekel aan die kliek krijgen.

Ze graven hun eigen graf.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 16:04

Merlot | 08-06-11 | 15:55

En Marcel van Dam keek vanuit zijn landhuis van
EURO 1.500.000,- neer op het plebs en zag dat het goed was...

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 16:03

"De partijen die zoals gebruikelijk slaafs de portemonnee trekken ..." #Brusselmans

Ze trekken wel jouw en mijn portemonnee hoor, Brusselmans.
Zelf leven ze voor het merendeel net zo goed van belastinggeld als het EP.

Merlot | 08-06-11 | 16:02

Bij een haircut van 4,5% op Griekse/Ierse/Portugese staatsleningen is de ECB failliet. Gelukkig weet Jan Kees de Jager dat nog niet, zijn adviseurs hebben hem nog niet weten te bereiken op zijn eigengeilende KvK en MKB schnabbel tournee.

CoJoNes | 08-06-11 | 16:01

@deraderendraaien | 08-06-11 | 15:59
Die F van F*ck inruilen voor V

deraderendraaien | 08-06-11 | 16:01

@Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:51
Dat in het bruto/netto betalen op zich niet per sé een of het argument zit.
Het per definitie tegen verhoging zijn lijtk uit het onderbuikgevoel te komen. Wat dat betreft ver-televaagt GS nogal. Een onderbouwing van waarom 'tegen' verhoging zijn goed is ontbreekt.
Overigens ben ik ook tegen, maar dan op gronden.
Bijvoorbeeld dat wij als enige/weinige een goede onderbouwing van financien overhandigen itt veel/meest andere staten.
Tweedens zijn we al geruime tijd netto betaler.
Ten derde is er teveel bewijs van wanprojecten, te hoge betaling van euro ambtenaren en een hedonistische werkwijze van verrijking, onzinnige kosten maken e.d.
Voorts ontbreekt onderbouwing en transparantie van hoe/wat/waar. Oftewel De EU legitimeert zich niet (ondanks de enorme legitimatie drift naar burgers toe, maar dat is een woordgrapje (wel op haar plek overigens dat woordgrapje).

hfakker | 08-06-11 | 16:01

@Parsons; True, weet je ook hoeveel dat is per Nederlander? Minder dan 100 euro per jaar. Netto.
Als je dat opweegt tegen alle voordelen die de EU ons brengt. (Zonder onze Monetaire unie hadden we een stuk slechter de kredietcrisis doorstaan bijv) dan is dat een schijntje.

Haassje | 08-06-11 | 16:01

@Jellinek | 08-06-11 | 15:54
Blanco= achterbaks laf stemmen en niet durfen laten zien waar je voor staat.
Typisch PvdA dus.

deraderendraaien | 08-06-11 | 15:59

Ik zeg, stuur gevechtsvliegtuigen naar Brussel en Straatsburg. Vroeger werd de Nederlandse soevereiniteit met hand-end-tand verdedigt. Nu komen de vrouwtjes Sap en Pechtold spuitend klaar wanneer ze dit land nog verder kunnen verraden aan Europa en denkt Verhagen enkel aan het opvolgen van De Hoop Scheffer als opperhoofd ja-knikker bij de NAVO...

dlseth_ | 08-06-11 | 15:59

Dat is toch potverdomme om giftig van te worden. Dat hele zootje pauperlanden waar corruptie standaard is, wordt volgekotst met onze centen. Luie, volgevreten
EP hoeft maar met de vingers te knippen en onze (mijn) portemonnaie wordt leeggekiepert. De tyfus met die hele Europese Unie (excuus voor evt. ongepast taalgebruik).

Ignatius Barracuda | 08-06-11 | 15:58

@ Sliptong | 08-06-11 | 15:41
Vanuit Londen? Wie zegt dat we daar gaan zitten deze keer?

Wim-Lex | 08-06-11 | 15:57

@Jellinek | 08-06-11 | 15:54
Het is simpel: de grote bek van Plasterk had alleen kunnen leiden tot een tegenstem.

Dat hebben ze niet gedaan, dus staat de PvdA voor lul. Again.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:55

Kunnen we de EU niet verkopen aan China of is de prijs nog te hoog ?

netniet | 08-06-11 | 15:55

De PvdA beslist zonder u, over u.

Merlot | 08-06-11 | 15:55

Onthouden is niet hetzelfde als voor dus wat zeik je dan Brusselmans? Als ze voor hadden gestemd had je een prima punt, nu is het loos geroep (om in te spelen op je achterban, die het verschil tussen blanco en voor ook niet relevant vindt als er gezeken kan worden op "links"?)

Jellinek | 08-06-11 | 15:54

irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:33

Dat heb ik vorige week al volledig betaald...

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 15:54

Publieke Omroep (afschaffen)
Windmolens (afschaffen)

Het ruimt wel lekker op, zo een EU.

tipo | 08-06-11 | 15:53

*Bijzonder bijstand aanvragen doet"
Tja die 5% moet toch ergens vandaan komen.

toetanchamon | 08-06-11 | 15:53

Holle bolle EU: Waardepapier hier. Niets te danken. Waardepapier hier.

Sliptong | 08-06-11 | 15:52

Dat wordt dan kei en keihard bezuinigen op o.a. ontwikkelingshulp. (afschaffen)
Bezuinigen op de sociale werkplaatsen. (opheffen)
Kinderopvang. (afschaffen)
Kinderbijslag. (afschaffen)
Milieu. (negeren)
PGB. (afschaffen)
Gezinshereniging. (afschaffen)
Ja, de keuze van de PvdA moet toch ergens van betaald worden, of niet soms?

Dostranamus | 08-06-11 | 15:51

@hfakker | 08-06-11 | 15:47
Na, und?

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:51

@bosbaan 15:45
Onzin. Enkel als Griekenland de drachme invoert, is het pas in staat om concurrerend te worden.

Een herkapitalisatie van de ECB na een haircut van Griekenland van 50% kost nu Nederland slechts 5,7 miljard en dan zijn we ook echt van alle kosten af. Als we wachten tot 2013 met het Griekse default kost het Nederland 1,8 miljard extra en tegen die tijd hebben we een Fiscale Unie.

Waarvoor denk je dat die 2,2 miljard nodig is? Juist! voor de eeuwige Eurodrain naar Griekenland, Spanje en Portugal.

tipo | 08-06-11 | 15:50

@sliptong 15.23.
Luisteren naar Radio Oranje vanuit Argentinië, elke dag 15 km.lopen om melk te halen en kooltjes zoeken op het spoor. De Tommies zien overvliegen en papa heel lang weg.

bosbaan | 08-06-11 | 15:50

@Sliptong | 08-06-11 | 15:47
En dan storten ze zichzelf ook in algehele malaise. Ik denk niet dat die Grieken veel te zeggen hebben op het moment.

De banken vallen toch niet. Bovendien kun je veel beter dat geld in die banken steken dan het te verpakken als extra leningen voor de Grieken die uiteindelijk toch wel verdampen.

Ik zal dit verder duiden, maar niet hier ;)

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:50

Gewoon als een dief in de nacht vertrekken uit de EU. Telefoontjes niet meer beantwoorden, e-mailaccounts afsluiten,
niet meer opendoen als er wordt aangebeld, niet meer achterom kijken als je wordt nageroepen.
Vingers in de oren, ogen dicht, de storm over laten waaien en overnieuw beginnen.

Superior Bastard | 08-06-11 | 15:50

@Klokkie | 08-06-11 | 15:47
LOL

Sliptong | 08-06-11 | 15:48

@hfakker | 08-06-11 | 15:47
Netto (of is het Nato?)

hfakker | 08-06-11 | 15:48

Misschien waren ze net ff fappen op verzoek van Anouk en konden ze niet stemmen

Klokkie | 08-06-11 | 15:47

@Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:43
Maar de Grieken weten dat ook en weten ook dat ze onderhandelingsruimte hebben. Als ze immers de boel laten ploffen en teruggaan naar de Drachme die banken het grootste gedeelte van de schulden zien verdampen.

Sliptong | 08-06-11 | 15:47

@irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:40
Ja, dat geld van jou komt terecht bij een of ander evenementenbureau en zijn sponsorende brouwerij. Het enige dat ik terugzie, is de kots in mijn portiek.

Bakito | 08-06-11 | 15:47

Als we nu eens een machtig leger opbouwen, België en Luxemburg annexeren, de wereld vertellen dat we slechts "Aansluiting" aan het maken zijn en dan veroveren we Frankrijk en zetten we de Duitsers klem. Moet je eens kijken hoe snel je die gulden terug hebt....

Sliptong | 08-06-11 | 15:45

Als de Eu Griekenland laat vallen, is iedereen z'n spaargeld kwijt, ook de heren uit Brussel. Aangezien ze zelf ook aanzienlijke bankrekeningen hebben zullen ze dit voorkomen en de burgers er voor laten opdraaien.

bosbaan | 08-06-11 | 15:45

@Sliptong | 08-06-11 | 15:41
De banken die zo smerig waren om, wetende dat laffe politici ze toch keer-op-keer met belastinggeld blijven redden, Griekse schuldpapieren te blijven binnenharken hebben ons bij de taas.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:43

Slaafse houding Nederlandse staat ten aanzien van EU is onbestaanbaar. Typisch gevalletje onderschatten en wegcijferen op basis van landoppervlakte. Ondertussen bent U een slaafje van de EU met de een of andere Belg en Portugees of Stockholmsyndroomlinkschzweed als baas.
Ik zeg: Kappen tegen elke prijs.

Stroopdoos | 08-06-11 | 15:43

Oh ja, onze overheid kwam elk jaar 32 miljard te kort. Dat is nu dus 36 miljard/jaar geworden, dankzij het CDA.

tipo | 08-06-11 | 15:42

@Parsons | 08-06-11 | 15:23
Two minds, one thougt. Die Grieken hebben ons bij de taas en niet andersom. De democratie is er ooit begonnen en misschien dat ze nog een mooie revolutionaire stap kunnen maken. Trouwens, ik heb wel weer eens zin in een nieuwe oorlog in Europa. Tis allemaal zover van m'n bed. Gezellig de kamer verduisteren, luisteren naar koning Pils vanuit London, schuilkelders invluchten. * koffie halen gaat *

Sliptong | 08-06-11 | 15:41

Kom maar op met zo'n EU begrotingsreferendum
Dan weten we tenminste in Europa van elkaar dat we massaal tegen deze onzin zijn

Tobi | 08-06-11 | 15:40

Zet de pompen in Slochteren maar op dubbel vermogen..

zee-ellende | 08-06-11 | 15:40

Bakito | 08-06-11 | 15:34

maar!!
wij vd hofhouding komen dat geld dan weer uitgeven met zomerfeesten en 4daagse in Nijmegen. dat dan weer wel!

irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:40

Waarom laten we onze overheid niet collecteren voor een bijdrage voor de EU? Zij die willen betalen deponeren een paar euro in zo'n geldpot, zij die niet willen houden het geld in eigen zak. Dat dit een verplichte belasting is is pure diefstal!!!

Eagle_Eye | 08-06-11 | 15:39

Dus we zijn structureel 2,2 miljard/jaar extra kwijt door dit geintje en morgen structureel 1,8 miljard/jaar aan bailouts en het op de been houden van de ECB en Credit Agricolere.

Dus van de 18 miljard/jaar die dit kabinet structureel wilde bezuinigen is al weer structureel 4 miljard weg.

En de week is nog niet eens om.

tipo | 08-06-11 | 15:39

En we kunnen er geen ene fuck aan doen. Het is slikken of stikken, blijkbaar. Ze hebben ons een keer gevraagd wat we vonden van een Europese grondwet. Het antwoord was helder. Daarna werd dit in een andere vorm gegoten et voila, het gedrocht is geboren. De EU is geen haar beter dan de maFifa. Één grote corrupte baantjesmachine die zich alleen maar druk maakt om de eigen voorzieningen. Wat in vredesnaam was er mis met de EEG? Het begint steeds meer op de Sovjet-Unie te lijken.

Sliptong | 08-06-11 | 15:39

het moet toch goedverdoeme niet gekker worden..... die incompetente kut club in Brussel/Straatsburg beslist dus even dat er nog meer miljarden die kant op gaan.... De grootste netto betaler, Nederland dus, wordt waarschijnlijk een nog grotere netto betaler.....

Tja.... en de PVDA? Ieder woord aan die partij verspillen is er eentje teveel eigenlijk.... definitief door het afvoerputje trekken deze draaikontende leugenaars!

Fatwabuster | 08-06-11 | 15:38

@rara | 08-06-11 | 15:35
Malsharrpran.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 15:38

@Haassje | 08-06-11 | 15:34
Nederland is NETTO betaler. Altijd al geweest.

Weet je wat dat betekent of moet ik ook dat nog uitleggen?

Parsons | 08-06-11 | 15:38

Ik kan wel janken. We zijn een bananenrepubliek op een bananencontinent. Het heeft werkelijk alle kenmerken van een gezwel, niet te stoppen en zeer ongewenst.
Alleen elitaire D66-ventjes en Christenfundiappelers krijgen nog een strakke plasser van één groot Europa met een grondwet. Maar goed, wat verwacht je dan van die Pechtoldgroupies en mensen die een sprookjesboek als levenslijn beschouwen?

De vraag is niet óf de EU uit elkaar gaat vallen maar wanneer. En meer geld erheen sluizen om dit tegen te houden lijkt voor veel pluchezitters de methode om dit uit te stellen. Om over die kudteuro maar weer niet te beginnen...

Tommygunner | 08-06-11 | 15:37

Haassje | 08-06-11 | 15:34 |
Dat is de EEG, vriend. Niets mis met een vrijhandelszone die import en export bevordert.

Waar wel iets mis mee is, is een monetaire unie en een compleet doorgedraaide bureaucratische molen, en niet-gekozen Europese politici die voor elk land gaan bepalen wat we wel en niet meer mogen doen.

TBA | 08-06-11 | 15:36

@Parsons | 08-06-11 | 15:23
Hoe zeg je "Marshallplan" in het Chinees?

rara | 08-06-11 | 15:35

Ophoere met die %^%$%^$^%$ EU

relex | 08-06-11 | 15:35

Ik hoop dat die verraders zich beseffen dat de tijden echt gaan veranderen. Ze horen op de brandstapel compleet met omgeving.

FantaBoy | 08-06-11 | 15:35

Stinkt!

starry | 08-06-11 | 15:35

(Vaderdag) Kadotips: bit.ly/mgRsQW

Prof. D.A.H. Vintik | 08-06-11 | 15:34

Wij Gelderlanders moeten ook meebetalen aan de hofhouding van het Haagse bolwerk en de typische randstadproblemen. Zo is het altijd iets.

Bakito | 08-06-11 | 15:34

Tja, dat Geenstijl het belang van Europa niet in ziet is al langer bekend, oa het handelsbelang en de voordelen voor de Nederlandse economie en het handelsverkeer..

Het was ook al langer bekend dat de PvdA vaker draait dan een draaimolen, dus ik zie de nieuwswaarde van dit topic niet echt.

Haassje | 08-06-11 | 15:34

De breedste schouders moeten de zwaarste lasten dragen, logisch...
Alleen jammer dat vrijwel de rest van Europa last van z'n schouders heeft...

MichieldeMuiter | 08-06-11 | 15:33

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 15:30

gerne... voordat het richting algarve verdwijnt:-)

irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:33

Haarkopje | 08-06-11 | 15:29
ROFLOL!!
Mooi dat cynisme van u.

Superior Bastard | 08-06-11 | 15:32

Verrassing...

Herr Erik | 08-06-11 | 15:31

Valt nog mee.
Als ik bij de grote graaimachine zou werken begon ik met in te zetten op 15 % en iedereen een vliegtuig.

Uw Verzekeringsadvis | 08-06-11 | 15:31

Geen nood mensen. Er komt buiten dit alles ook nog een rechtstreeks geheven Europese belasting die u óók netjes mag gaan afdragen.

Corruptie mag tenslotte wat kosten, dat is eigenlijk de kern van het spelletje.

Dus allemaal wat harder werken, wat minder verdienen en vol bewondering blijven kijken naar die tijgers in het Europees parlement die voor úw belangen vechten.

Toch ook maar mooi dat JP de MP dat verdrag van Lissabon heeft getekend. Prachtig dat we nu die Euro hebben in plaats van de gulden. *doorgaat met reciteren van de zegeningen van de EU*

vraagstaart | 08-06-11 | 15:31

irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:29

Ik ga direkt overmaken...

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 15:30

Dat is toch normaal gedrag van de PVDA, eerst ja zeggen en als het erop aan komt zich onthouden van de stem.Net zoals met het referendum tegen Europa.Dat we in de Eu zitten danken we dus aan de PVDA sukkels.

bosbaan | 08-06-11 | 15:30

sjaakdeslinksesul | 08-06-11 | 15:27

Was hier ooit minister van koeltoer! Ging meevaren met kontenbonkers op de gay-pride en zeau. Liep altijd met een grote hoed op, wellicht is hij jou daarom nooit opgevallen.

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 15:29

Lijkt me logisch... | 08-06-11 | 15:24

rekeningnummer is : 567890678 t.a.v. Irma zonderboezem.

irma zonderboezem | 08-06-11 | 15:29

De PVV is de enige partij die tegenwoordig nog betrouwbaar is. Alle andere partijen roepen maar wat om vervolgens het tegenovergestelde te doen.

Haarkopje | 08-06-11 | 15:29

Nederland schaft zich af!

eerstneukendanpraten | 08-06-11 | 15:28

We hebben geld zat toch? Oh wacht...
*centen telt*

Biff Eagleburger | 08-06-11 | 15:28

Onthouding: zegt alles over de staat van de huidige PvdA

landlopertje | 08-06-11 | 15:28

Oh, het antwoord was al gegeven in de volgende zin.

sjaakdeslinksesul | 08-06-11 | 15:27

Ronald Plasterk?

sjaakdeslinksesul | 08-06-11 | 15:27

ben benieuwd naar plasterk morgen bij het griekenlanddebat. waarschijnlijk dat hij de porte-monnaie dan weer opentrekt.

cumshaft | 08-06-11 | 15:26

Het maakt me geen reedt uit van wie die kwoot is. Er staat wel een fout in de zinsbouw. Just sayin.

Mea Culpa Gump | 08-06-11 | 15:26

Je bent vergeten te vertellen wat de SP stemde :(

You dork!

prins_heerlijk | 08-06-11 | 15:25

dependance Straatsburg afschaffen... dan krijgen we geld terug

hooliganica hollandi | 08-06-11 | 15:25

Onmiddelijk kappen met die EU. Dit fuik representeert de vrijwillige capitulatie van de soevereiniteit. Hier is geen enkele geldig argument voor te verzinnen.

Stroopdoos | 08-06-11 | 15:25

Nou ja, nog meer bezuinigen op de 'kunst'sector dan maar?

Jan en Alleman | 08-06-11 | 15:24

Naar wie moet ik het overmaken?

Lijkt me logisch... | 08-06-11 | 15:24

Terug naar de gulden!

Bitage | 08-06-11 | 15:24

Revolutie?

Beauts | 08-06-11 | 15:24

Lul je daar maar eens uit @WimvandeCamp

hfakker | 08-06-11 | 15:24

De EUSSR zal ons uiteindelijk met harde hand keihard de economische afgrond in duwen.

En wie staat er dan klaar om ons op te vangen?

Griekenland?

Parsons | 08-06-11 | 15:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl