Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Libië verzint door NAVO-bom geraakt kind

dertig%3Dprettig.jpg Oorlog = propaganda. Dat snapt iedere legerleider/dictator/president en dus helemaal die knotsgekke Kolonel Gadaffi. Al jaren hoaxt hij dode kindjes wanneer zijn machtige Westerse vriendjes zich tegen hem keren. Sowieso is de familie Gadaffi dol op televisiebeelden (zie: Ruben) van hulpeloze wurmpies in een smerig ziekenhuisbed. Niet zo vreemd dus dat deze truc nu weer wordt uitgehaald. Zo schreeuwen Gadaffiaanhangers momenteel moord en brand over een gewonde baby (7 maanden) die slachtoffer zou zijn van een NATO-airstrike. Het meisje ligt in het ziekenhuis en alle reporters zijn welkom om over deze zieke oorlogsdaad te rapporteren. Lokale dokter is opgetrommeld om een legertje internationale journalisten voor te lichten. Woedende oom geeft schuimbekkend interviews. Het hele verhaal is compleet. Behalve dan dat er geen reet van klopt. Een hoax. Canard. Broodje aap. Zodra de camera's uit en de regeringsfunctionarissen weg zijn komt de aap uit de mouw. Volgens het ziekenhuispersoneel is het meisje slachtoffer van een verkeersongeluk, niet van vliegtuigbommen. Oomlief werkt voor Gadaffi. De enige dodelijke slachtoffers zijn een hond, een geit en een paar vogels. Het hele verhaal is in scene gezet zodat buitenlandse kranten kunnen tikken: "Gadaffi is slecht, maar de Western Powers ook!". En dat terwijl de NATO juist zo vriendelijk is om Tripoli tijdens daglicht klimaatneutraal te carpetbomben om verdere misverstanden met collateral damage te voorkomen. Het is ook nooit goed. Debunk-artikel hier. BBC-video daar.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

the funnyman | 08-06-11 | 00:25

Het lijkt het NOS nieuws wel.

bosbaan | 07-06-11 | 21:39

beegh de amerikanen verzonnen het baai van tonkin incident en demassavernietigingswapens om hele oorlogen te starten, en dan de hoog van de toren blazen als khaffie eens wat uit zn duimpje zuigt.... nee nee zo werkt dat niet he

SmegmaSmeer | 07-06-11 | 21:20

Kadaffi zou naar Nederland moeten verhuizen.
Met zo'n sterke fantasie kan hij hier heel wat subsidiegeld zijn portemonnee in krijgen.

Reckneya | 07-06-11 | 20:55

Op hovel exacte burgerdoden door khadaffizitten we eigenlijk. Blijft wel stil kwa cijfers

iter | 07-06-11 | 18:18

Zo zie je maar een hele comotie om een verkeersongelukje. In Nederland is het dan weer omgekeerd helaas en is alles een incidentje..

mrazura | 07-06-11 | 18:15

Media wat zijn jullie weer oppermachtig !! Jullie rol in geschil en conflict is niet weg te denken (als de persvrijheid het toelaat, tenslotte kan de media schrijven wat ze willen).
Sommige nederlandse ministeries zijn ook ´goed´ in deze politiek en kunnen schrijven wat ze willen: op zoek naar een kapstok om een verhaal aan op te hangen.

hawie | 07-06-11 | 17:22

Heeft de Islam ook de 10 geboden???
Gebod 9.Leg over een ander geen valse getuigenis af.
Huyyyyy, als dat zo is brandt mijnheer de oom straks in de hel!!!!!!!

ikkebenhet | 07-06-11 | 17:06

@Sliptong | 07-06-11 | 15:36
Oke, zal ik doen.
Maar wel op jouw verantwoordelijkheid.
Als ik vakantie krijg van Joris, ga jij op reis.

Che_cuevara | 07-06-11 | 16:01

Slachtoffers verzinnen? Dat doen ze anders nooit hoor.... *kuch*gaza*kuch*

club662_new | 07-06-11 | 16:00

@Sliptong | 07-06-11 | 15:35
Als dat eens waar kon zijn.

Che_cuevara | 07-06-11 | 16:00

Al sinds het jaar 622 gebruiken moslims roddels, leugens en deceptie als redenen om oorlog te voeren!
Niks nieuws onder de zon!

Widukinn | 07-06-11 | 15:45

"De enige dodelijke slachtoffers zijn een hond, een geit en een paar vogels."

Dat Gadaffi niet woest op TV is dat zijn geit dood is!
Hij had zijn kaplaarsjes al klaar staan...

ZDEV | 07-06-11 | 15:36

@Che_cuevara | 07-06-11 | 15:24
Of deaudvallen. Je mag best wat assertiever worden... ;)

Sliptong | 07-06-11 | 15:36

@Che_cuevara | 07-06-11 | 15:11
Last in, first out.

Sliptong | 07-06-11 | 15:35

Libië is het ultieme bewijs dat er geen één Europa is. Geen centraal gezag. Niemand durft beslissingen te nemen. Allemaal half bakken missies en halve maatregelen. Ook laat dit zien dat het internationaal recht een wassen neus en een politieke speelbal is dat naar believen kan worden ge- dan wel misbruikt voor eigen politiek gewin.

Sliptong | 07-06-11 | 15:34

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:09
Tsja, die Leen weet wat.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 15:29

Dat Kadaffi na Hollywood, Bollywood en Pallywood ook Tripawood heeft ingelast, verbaast me niks en leek me al langer bekend.

Maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat een volgend topic op GS over de Russische bommenwerpers die boven de Noordzee onderschept werden, zouden gaan. Wtf... doen die Poetin-bommenwerpersvliegtuigen hier?
Volgens defensie onderschepten Nederlandse F-16´s in januari en maart ook al Russische Bears.
www.defensie.nl/actueel/nieuws/2011/06...

polt | 07-06-11 | 15:27

@ zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:22
Nope, zie: Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:24

Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:26

@McSnor | 07-06-11 | 15:14
Ja, maar probeer dat maar eens in Israël duidelijk te maken.

Misschien dat je met een advocaat als de Kreek nog wel iets kunt regelen.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:25

@zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:23
Héééél lang

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:24

@Uruzgaan | 07-06-11 | 15:02
Als het je niet interesseert ga je toch ff lekker wandelen of fietsen.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:24

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:22 Toen ze daar nog gewoon belasting betaalden ja. Toen.

Maar dat is wel lang geleden hoor.

zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:23

@zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:21
Toen Griekenland nog "Groot" was bestond Engeland niet eens.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:22

Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:18 En jij denkt dat dat zomaar een at random gekozen nick is?

zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:22

@necrosis | 07-06-11 | 15:15
Tot ze de inhoud van het testament weten.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:21

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:15 Zowel Griekenland als Palestina stonden onder Engelse invloed. De Engelsen gaven die landen weg toen ze ze niet meer nodig hadden.

Ze hadden ze wel zelf eerst gestolen, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 07-06-11 | 15:21

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 15:06
Voor menigeen dient dat sarcasme louter één doel, en dat is zijn of haar polemische armoede en cognitief onvermogen maskeren.

Eerst wat stompzinnig gereutel plempen en dan vervolgens de sarcasmekaart spelen. Man man.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:18

@ GekkeGerda
Vreemde en idiote opmerkingen maken we allemaal wel eens,maar jij doet het altijd,dus gefeliciteerd,jij hebt echt een naam om trots op te zijn.... duffe muts

kees2790 | 07-06-11 | 15:18

Ook in Nederland worden kinderen geëxploiteerd. Wat dat betreft is Jochem van Gelder de Gaddafi van NL.

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 15:16

@McSnor | 07-06-11 | 14:56
Gekocht?

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:16

@Che_cuevara | 07-06-11 | 15:08
Het is niet de enige reden, maar inderdaad zijn kleine necro'tjes geen optie.
En bang om alleen oud te worden?
Er zijn mensen met 6 kinderen en 18 kleinkinderen die hun dagen in eenzaamheid slijten in een bejaardentehuis......

necrosis | 07-06-11 | 15:15

@zeg maar jansen | 07-06-11 | 14:54
Gestolen van de Turken?

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:15

Tja, oorlog ia kudt. Echter heeft ome Moammar zelf de mogelijkheid in handen deze te beeindigen: Aftreden, zoveel mogelijk van zijn geripte 30 miljard meenemen en ergens stil gaan leven.

Greed=Good | 07-06-11 | 15:14

@che
Mijn voorouders van 1476 generaties terug hebben nabij Jerusalem al eens een vuurtje aangelegd. Is Israël nu van mij?

McSnor | 07-06-11 | 15:14

@ Mokum Kosher | 07-06-11 | 15:04
Nou, ik had eigenlijk enkel jouw laatste zin gelezen – mag je bést weten hoor.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:14

@blinde kip | 07-06-11 | 14:51
Ja, je snapt het niet dat er in zo'n woestijn, waar zoveel plaats is, ze toch nog tegen mekaar op botsen.
Of ze het er om doen.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:14

@mrXL | 07-06-11 | 14:51
Jawej.

Olie.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:12

@zeg maar jansen | 07-06-11 | 14:53
De Joden waren er al veel en veel eerder dan de Moslims.
Ook veel eerder dan de Christenen, die dan weer eerder waren dan de Moslims.
Dus de moslims komen eigenlijk op de laatste plaats en willen nu de hoofdprijs, dat kan natuurlijk niet.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:11

@Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 15:05
Klopt,
Snap die hele VN niet.
Als ze maar een beetje begrip hadden van strategie hadden ze Leen al lang ingehuurd en was het probleem la lang de wereld uit.
Maar daar zit dus het probleem. Met Leen hebben de media weer niks te melden, want al opgelost voor het nog maar begonnen is.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:09

Lachen op de redactie van GeenStijl.
Artikelen posten om:
11:11
12:12
13:13
14:14
Publishing tijd in het CMS.
Maar jullui vergeten dat de artikelen bij het inkloppen al op de Twitters staan.
Ik kan niet wachten op het artikel dat om 15:15 verschijnt!

ZDEV | 07-06-11 | 15:08

@pa
Van wie hebben de Joden Israël gekregen?
Van wie hebben de Grieken Griekenland gekregen?
Wie heeft mij eigenlijk mijn tuin gegeven?
Wat is grondbezit? Waar kun je wat dat betreft rechten aan ontlenen?
Als ik alle sterren uit het universum over de mensen verdeel, dan heeft iedereen miljarden sterren, veel ervan vergelijkbaar met onze zon en met een planetenstelsel.
Maar wat is bezit? En welke rechten geeft dat?
Allemaal vragen, vragen...
*gek wordt*

McSnor | 07-06-11 | 15:08

@necrosis | 07-06-11 | 14:54
En dat is precies de reden dat wij (mijn vrouw en ik) besloten hebben geen kinderen te nemen.
En zoals ik van jou al begrepen had, jij ook niet.
Ik weet het, het is maar een druppel, maar toch.

Che_cuevara | 07-06-11 | 15:08

Wat ik nou een beetje mis, is er eigenlijk al een realistisch zicht op een daadwerkelijk einde?
Of zitten de westerse mogendheden hier straks eauk jaren 'vast'? Iemand?

Ashtrey | 07-06-11 | 15:06

@ Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:00
ik heb een deja-vu? sarcasme Pa, dat is leuk

GekkeGerda | 07-06-11 | 15:06

Che_cuevara | 07-06-11 | 14:38
Leen doet 2 keer raar met zijn ellebogen en weg is ie.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 15:05

@du Roi Soleil | 07-06-11 | 14:54
Waar lees jij dat GeenStijl voorstander is van bombardementen?

necrosis | 07-06-11 | 15:05

@Papi Cartwright: Mijn "slimme bommen doden geen kinderen" was natuurlijk heel erg sarcastisch bedoeld! Vandaar de latere "no shit". Snapt U?

Mokum Kosher | 07-06-11 | 15:04

Die fukkin dolphins hebben het gedaan!

Itastijl | 07-06-11 | 15:03

Lekker op tijd dit was gisteren al bekend.

Uruzgaan | 07-06-11 | 15:02

@Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:00: No shit!

Mokum Kosher | 07-06-11 | 15:01

"De Navo gebruikt slimme bommen en slimme bommen doden geen kinderen."
@ Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:57
Zou mooi zijn. Maar het lijkt me een empirisch onhoudbare stelling.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 15:00

Kaas de Vies | 07-06-11 | 14:18
Ik moest lachen, merk wel op dat luchtverkeer ook verkeer is, vandaar de term: luchtverkeersleiding.

Mark Levinson | 07-06-11 | 14:59

@eg maar jansen | 07-06-11 | 14:54: Gekregen van de Ottomanen. ;-) Je maakt mijn punt overigens. Als je het conflict Israël Palestina oppakt dan moet je eigenlijk ook alle andere soortgelijke conflicten oppakken. Waarom wel de Palestijnen, maar waarom niet de Koerden? Waarom wel alle zogenaamde Palestijnse vluchtelingen terug naar Israël, maar niet alle Sudeten Duitsers terug naar Tsjechië of zelfs naar Rusland? Het is niet dat ik tegen Palestijnen ben, maar ik ben wel tegen die dubbele schijnheilige hypocriete moraal hier in Europa.

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:59

Pure propaganda berichtgeving: niets is goed verifieerbaar. wie is wie?
Zo lijken SAS, CIA al caida eenheden deze oorlog / coupe al weken lang voorbereid te hebben. Die zogenaamde 'binnenlandse' opstandelingen komen niet zo maar aan de zwaarste wapens...

afdankert | 07-06-11 | 14:58

@ McSnor | 07-06-11 | 14:56
?

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:57

Ik moest ineens denken aan dat item dat ik ooit op het Jeugdjournaal zag, over een meisje dat telepatische krachten zou hebben. Ik kende dat meisje en wist dat even buiten beeld haar vader/oom moest staan die met een dun draadje de veer optilde die het meisje zogenaamd optilde.

Voor een hoax hoeven we niet naar het buitenland. Alles draait om beeldvorming. Wie dat als geen ander weet, is onze minister-president, zéér daadkrachtig in het uitstralen van daadkracht. Alleen Edith Schippers heeft ondertussen toe iets bereikt.

En ondertussen staan onze kranten vol met non-nieuws: Libië, de Palestijnen, dit kabinet. Ik heb wel eens gedacht dat we in een rustiger wereld zouden wonen als het journaal om 20.05 zou stoppen als er een dag lang geen nieuws was geweest, en als de kranten op zo'n dag wat dunner zouden zijn.

Arrabinekoeterine | 07-06-11 | 14:57

@Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:53
De joden hebben toch het westen waar ze vrij kunnen leven.
#ikvergeeteventjesdemiddeleeuwenvan50jaarterug

Itastijl | 07-06-11 | 14:57

Vergeet ik nog te zeggen dat al die mensen die zo pro-Palestina zijn wel in een land wonen dat actief mee helpt om vele burgerslachtoffers te maken in Afghanistan. De werkelijke aantallen zullen wij nooit te horen krijgen, maar de geruchten zijn dat er de afgelopen jaren tienduizenden burgerslachtoffers zijn gevallen tijdens en door NAVO-aanvallen in Afghanistan. Tienduizenden!!! Dat is wel even iets anders dan die zogenaamde 1400 slachtoffers in Gaza. Maar daar hoor je die mensen nooit over. Sorry, moest het even kwijt. On topic weer. Zoals ik al zei.. De Navo gebruikt slimme bommen en slimme bommen doden geen kinderen.

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:57

En hoe kom ik eigenlijk aan mijn tuin?

McSnor | 07-06-11 | 14:56

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 14:50
houdoe

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:56

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:53 Haha, en hoe komen de Grieken dan aan Griekenland hè? Nou?

zeg maar jansen | 07-06-11 | 14:54

Hoe dan ook is het zeer waarschijnlijk dat allerlei onschuldige mensen omkomen of gewond raken bij deze bombardementen. Wat dat betreft hoeft Khadaffi echt niet te liegen, want dit soort dingen gebeuren altijd.
.
Waarom GS zo'n warm voorstander is van deze bombardementen ontgaat me, want tot welk doel ze uiteindelijk moeten leiden kan niemand vertellen. Ik denk dat ze voor zijn omdat ze denken dat dit nu eenmaal 'rechts' is.

du Roi Soleil | 07-06-11 | 14:54

@GekkeGerda | 07-06-11 | 14:18
De mens is de enige "diersoort" die overbevolking kent.
De meeste dieren zorgen voor een aantal nakomelingen dat in overeenstemming is met de overlevingskansen.
Zo baren olifanten (nauwelijks natuurlijke vijanden) slechts één kalf, terwijl schildpadden duizenden eieren leggen.
Alleen de mens houdt zich niet aan de spelregels van de natuur.
Bewustzijn is belangrijker dan oorlog voeren om het aantal mensen op peil te houden.
Van onszelf bewust zijn is volgens mij niet dodelijk, oorlog vaak wel.
Nog los van het feit dat GEEN enkele oorlog ooit een échte winnaar heeft gekend.
Noem eens een winnaar die geen slachtoffers hoefde te turven.....

necrosis | 07-06-11 | 14:54

Het blijft een intrigerend verschijnsel dat Midden Oosten. Velen zijn boos op de Joden, omdat zij land gestolen zouden hebben, maar verder dan dat komen die mensen niet, want zij vragen zich nooit af hoe de moslims aan het land zijn gekomen en van wie zij dat dan weer gestolen hebben. Dat is waarschijnlijk te verre geschiedenis voor die mensen. Ondertussen leven ze in een land dat zelf overzeese gebieden heeft (koloniën mag het niet meer heten) en daar misschien zelfs wel lekker naar toe gaan voor een welverdiende vakantie. Ook zonder na te denken wat wij daar eigenlijk nog doen et cetera.

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:53

haat | 07-06-11 | 14:50 Gehoord van het feit? Is het een feit dan? Doet eens onderbouwen met bewijzen. Volgens mij is het hooguit een veronderstelling, gebaseerd op Aartsvader Abraham met z'n zeven zonen die elk een deel van de erfenis kregen en interpreteerden naar eigen goeddunken.

zeg maar jansen | 07-06-11 | 14:53

@haat | 07-06-11 | 14:50
Dus ze hebben de propaganda van de joden geleerd.
Of is propaganda menseigen? en is "dit trucje hebben ze van X geleerd" een domme uitspraak?

Itastijl | 07-06-11 | 14:52

In die contreien is het verkeer doodsoorzaak nummer 1. Iedereen heeft gemiddeld 2 familieleden die zijn omgekomen bij een aanrijding met 10 andere auto's. Geen wonder dat er dictators nodig zijn om ze nog een beetje in goede banen te leiden.

blinde kip | 07-06-11 | 14:51

Nee natuurlijk niet... De NATO is zo onwijs goed dat er geen enkele burgerslachtoffer zal vallen. Alle bombardementen, sterker nog, iedere kogel afgevuurd is met microscopische nauwkeurigheid gericht...

Alsjeblieft zeg. We hebben nooit wat te zoeken gehad in die zandbak.

mrXL | 07-06-11 | 14:51

@ Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:41 |
na het volgende gezegd hebbende: ik heb niet het idee dat u sarcasme snapt begraven we de strijdbijl voor even.
ik neem mijn leven in tegenstelling tot menig reaguurder niet serieus.
als het je helpt: sorry

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:50

Itastijl | 07-06-11 | 14:44 |
Weleens gehoord van het feit dat de moslims zijn ontstaan uit de Joden?

haat | 07-06-11 | 14:50

@Itastijl | 07-06-11 | 14:44: Ik was al op zoek naar dat leuke artikeltje. Beste een leuke stelling, maar eigenlijk slaat het nergens op. Zowel niet van de auteur als van Leon de Winter. Als we terug gaan naar voor de periode Palestina dan kan je gerust stellen dat elke Arabier eigenlijk Israëliet heette et cetera. Het is zo'n lekkere dooddoener en nondiscussie.

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:48

@Itastijl | 07-06-11 | 14:38:

Palestijen zijn een verzameling door links gesteunde jodenhatende zwerfmoslims uit verschillende arabische landen die niets in Israel hebben te zoeken.
Palestina bestaat niet en zal nooit bestaan.

Haarkopje | 07-06-11 | 14:47

@Itastijl | 07-06-11 | 14:38: Grapjasje!

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:42

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 14:38
Nee. Ik lees nergens overheen. Jouw interpretatie van mijn plempje was even ondoordacht als stompzinnig. Meer niet.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:41

@Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 14:27
Geeft niet,.
Leen staat aan onze kant.

Che_cuevara | 07-06-11 | 14:38

@Haarkopje | 07-06-11 | 14:31
Palestijnen zijn de groep bewoners van palestina. o.a. joden, christenen...

Itastijl | 07-06-11 | 14:38

Je moet ook niet alles geloven wat er vanuit #[email protected] wordt getwitterd.

zeg maar jansen | 07-06-11 | 14:38

@ Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:35 |
Ik heb het idee dat je er een beetje overheen leest. wellicht moet u het houden bij bier drinken en kut roepen.
houdoe

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:38

Snap echt niet dat het zo lang duurt om die gek weg te laten gaan....

Aimforthebushes | 07-06-11 | 14:38

Gadaffi was vroeger een alleszins verdienstelijk tractorpuller.

Staat in z'n Groene Boekje.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:38

@Kaas de Vies | 07-06-11 | 14:18
Ja, en het kwam nog van links ook

Che_cuevara | 07-06-11 | 14:37

Dit is inderdaad een hoax, want iedereen weet heel goed dat de NAVO gebruik maakt van slimme bommen. En slimme bommen doden alleen militairen of terroristen, maar zeer zeker geen kinderen.

Mokum Kosher | 07-06-11 | 14:37

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 14:31
"ook" impliceert niet altijd samenwerking. Hier althans niet.

Een dictator gaat niet altijd zachtzinnig met zijn populatie om. De aardbol evenmin. Denk, bijvoorbeeld, aardbevingen.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:35

Die Q'hadaffy is in vroeger jaren wel een geraakt door een molenwiek, hoor je 'm ook niet meer over.

Biff Eagleburger | 07-06-11 | 14:33

Dit trucje heeft Gadaffi van de Palestijnen geleerd.

Haarkopje | 07-06-11 | 14:31

@ Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:28 |
ik citeer u even: Die aardbol zélf gaat anders ook niet altijd even zachtzinnig met z'n populatie om.
met name het woordje ook bracht me op deze (inderdaad voorbarige) conclusie doch niet geheel achterhaald. Of ze nu samenwerken of niet, ze hebben beide het effect dat de populatie daalt. kortom het is maar hoe u het beestje noemt, het komt op hetzelfde neer.
zeau
houdoe

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:31

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:26

Ok. Duidelijk. Precies.

Absoluut niet waar | 07-06-11 | 14:31

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 14:26
Nee.

Denk er nog eens rustig over na. Of vraag ik nu te veel?

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:28

Gadaffi heeft reeds Regilio benaderd voor advies.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 14:27

In tijden van eurlog kun je als dictator niet meer op artsen vertrouwen

hfakker | 07-06-11 | 14:26

@ Absoluut niet waar | 07-06-11 | 14:20 |
Soort zoekt soort

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:26

@ Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:21
Wat u dus probeert te zeggen is dat: de aarde zelf plus de hebberigheid van mensen samenwerkt om de mensenpopulatie te drukken?

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:26

Shit nu ga ik toch twijfelen aan de geloofwaardigheid van Gaddafi. Heel goed om die man argwanend te volgen, blijf roeren waar het stinkt Brusselmans.

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 14:26

Gadaffi laat momenteel Rage Boy invliegen.

Conan de Rabarber | 07-06-11 | 14:25

Doet me sterk denken aan onze Palestijnse vrienden.

haat | 07-06-11 | 14:24

@ Absoluut niet waar | 07-06-11 | 14:20

Wellicht ligt het antwoord in haar nick besloten.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:24

Als ik er bij was geweest zou ik het gezien hebben.

kwebbet | 07-06-11 | 14:22

Dit verhaal heb ik eergisteren al ergens gelezen. De arts gaf een briefje aan een journalist.

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:21

Ja, het is de islam opgevallen dat er in het Westen veel drukte gemaakt wordt over dode kindjes. Ik denk niet dat ze begrijpen waarom, maar wel snappen ze de kracht van de media en daarom zal er vast wel een dood kindje liggen naast de inslag van een Westerse bom.

Hou overigens een sop met het bombarderen of helpen van onderling vechtende moslims.

Jan Passant mk2 | 07-06-11 | 14:21

@ GekkeGerda | 07-06-11 | 14:18
Die aardbol zélf gaat anders ook niet altijd even zachtzinnig met z'n populatie om.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:21

Propaganda is achterhaald, ik kijk niet meer op van een dode baby meer of minder.

Is zeer zeker erg maar dat is oorlog, #erg.

irriducibili79 | 07-06-11 | 14:21

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:18

Waarom heb ik jou nog nooit op een zinnige opmerking weten te betrappen?

Absoluut niet waar | 07-06-11 | 14:20

Gadaffi is geen gevaar voor het westen.Dat hij aangevallen word is een blunder die het westen nog lang zal heugen als na hem de moslim fanaten de zaak overnemen.

streknek | 07-06-11 | 14:19

Kunnen wij geen foto's van Jan Jaap vd Wal in de ether gooien en daarbij Kadaffi's biochemische oorlogsvoering sterk veroordelen? #wiedehoaxkaatst

ojédiaré | 07-06-11 | 14:18

Oorlogen zijn goed, ze zorgen ervoor dat er niet teveel mensen op de aardbol rondlopen

GekkeGerda | 07-06-11 | 14:18

Verkeersongeluk, een Navo-vliegtuig is er dus tegenaan gereden?

Kaas de Vies | 07-06-11 | 14:18

Ze laten vrouwen daar toch mijnen opruimen?

Dhr. Z. Wijn | 07-06-11 | 14:17

Je zal maar in het verkeerde land geboren worden en overgeleverd zijn aan dit soort idioten.

Geeft nog maar eens aan dat het goed is om daar in te grijpen.

Absoluut niet waar | 07-06-11 | 14:16

In tijden van oorlog ligt de waarheid steevast als eerste op het kerkhof. Da's nooit anders geweest.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken