Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar artikel in de Volkskrant

RAAAAAAAAAAAAR.jpgWierde shizzle op pag. 3 in de Volkskrant. Een Bericht aan de Regering. Vaag pamfletdingetje, ondertekend met K.T. Dröfe, waarin wij uiteraard Katadreuffe uit "Karakter" (boek) van F. Bordewijk herkennen. Een anoniem kloodtzakje dus, zomaar in het integere kwaliteitstabloidje. Maar wat is het? Een oorlogsverklaring? De Illuminatie? Jeroen de Kreek? Poging tot humor van Bertje Wagendorp? Bilderbergers? Of toch eindelijk een teken van leven van De Sterke Man, die dit land en de rest van de wereld weer op de rails gaat zetten. Iemand?

Reaguursels

Inloggen

Goede punten, ik ben voor! Op wie moet ik stemmen?

kort_lontje | 08-06-11 | 10:57

post-kapitalisme:
In het postkapitalisme zoals wij dat verstaan, is met opzet een einde gemaakt aan het fenomeen van de moordende concurrentie, zoals die bestaat tussen kapitalistische bedrijven op de markt, waartoe ook de banken behoren. Die opzet wordt gerealiseerd door het voor iedereen onmogelijk te maken om een inkomen te verdienen met inzet in het productieproces. Dat geldt voor de werkers en ook de grondstofleveranciers in brede zin. En omdat dit zo is, zijn er ook geen kapitalisten meer nodig die met investeringen er meer uithalen dan ze investeerden, en zo een inkomen verwierven. Het gevolg is dat de geproduceerde goederen en diensten in het postkapitalistisch productieproces gratis zijn. En ter wille van een sociaal rechtvaardige verdeling van de consumptiegoederen, die bovendien blijft binnen de grenzen van de draagkracht van het milieu, krijgt eenieder een ongeveer gelijk periodiek budget, uitgekeerd door de overheid. De waarde van dat budget kan niet uitgedrukt worden in geld dat in de productiesfeer is verdiend. In het postkapitalistisch productieproces wordt immers geen geld meer verdiend.
=klinkt bekend?

Brosjnov | 08-06-11 | 09:23

"De komkommerellende schijnt zich allemaal te concentreren rond Hamburg. Zat daar ook toevallig zo'n 10 jaar geleden de cel van Mohammed Atta die met een vliegende komkommer het WTC binnenvloog. Is Al Quaida misschien bezig te oefenen voor een dodelijk lustrum. Condoom over de komkommer kan een hoop ellende besparen."

Deze tegel werd door mij op 01-06-11 | 00:58 geplaatst.
Bovenstaande maakt in ieder geval duidelijk dat mijn aluhoedtje wat mij betreft dichter bij de waarheid zou kunnen liggen dan bovenstaand kapitalistisch samenzwerings theorietje.

idopane | 07-06-11 | 20:09

Wanneer een samenleving onvoldoende gekapitaliseerd is krijg je vanzelf kinderarbeid, sterker nog, het is van levensbelang! Het feit dat in NL geen kinderarbeid meer bestaat/hoeft te bestaan heeft niets met regelgeving (pas ingesteld door overheden nadat het probleem al was opgelost, ff lekker de eer claimen) te maken of het feit dat hier alle 'goede' ouders zitten en in bv. India al slechte ouders. Het heeft puur te maken met de productiviteit (=gevolg van kapitalisatie) van de samenleving. Het feit dat een volwassenen door opleiding, levenservaring etc. hier 100 maal zo productief is als een volwassenen in een primitieve samenleving zorgt ervoor dat het hollandse kind zich kan richten op de opleiding en andere bijzaken....

pjdo | 07-06-11 | 18:42

En nu naar pagina 2/3 van V van de Vkrant! toch? Pritt?

Varkensjuin | 07-06-11 | 17:29

Wat Piep van Poep zegt, of, kan ook nog, een trol.

Verder werkt democratie zo niet, dergelijke ideeen zullen nooit op deze manier een wet worden.

Toch zijn het goede ideeen, kleine veranderingen daargelaten

Ruige Roland | 07-06-11 | 17:26

Viral of kunsdt, zoals altijd.

Piep van Poep | 07-06-11 | 16:33

V for Victory.

Het CDA | 07-06-11 | 16:31

Punt 1 en 4 zijn heel sterk en verrassend realistisch tegenover de voltrekt onrealistische andere punten. Punt 2 is misschien niet volstrekt idioot, maar zo'n omgekeerde diaspora is wel totaal onuitvoerbaar.

effen | 07-06-11 | 15:36

my god, he's right

genius

Judas3rd | 07-06-11 | 15:10

Met alle punten eens.

Kijk naar punt 1: maak het legaal en verdien als overheid door de verkoop van drugs door de btw.
De strijd tegen drugs kost elk jaar miljarden zoals schade door inbrekerstuig, tasjesroof, diefstal, criminaliteit etc. Dit is bewezen. En vermenigvuldig dit met 40 en je hebt de totale wereldkosten per jaar.

De oorlog tegen drugs is hopeloos verloren. Maak het zsm legaal en hanteer een goed pasjessysteem met vergunningen. De andere landen in de EU staan te springen om te leren van deze proef.

zadelruiker | 07-06-11 | 15:10

Met alle punten eens.

Kijk naar punt 1: maak het legaal en verdien als overheid door de verkoop van drugs door de btw.
De strijd tegen drugs kost elk jaar miljarden zoals schade door inbrekerstuig, tasjesroof, diefstal, criminaliteit etc. Dit is bewezen. En vermenigvuldig dit met 40 en je hebt de totale wereldkosten per jaar.

De oorlog tegen drugs is hopeloos verloren. Maak het zsm legaal en hanteer een goed pasjessysteem met vergunningen. De andere landen in de EU staan te springen om te leren van deze proef.

zadelruiker | 07-06-11 | 15:08

Postkapitalitisch = Postkapitalistisch

Kobus Kloothamer | 07-06-11 | 15:08

Met alle punten eens.

Kijk naar punt 1: maak het legaal en verdien als overheid door de verkoop van drugs door de btw.
De strijd tegen drugs kost elk jaar miljarden zoals schade door inbrekerstuig, tasjesroof, diefstal, criminaliteit etc. Dit is bewezen. En vermenigvuldig dit met 40 en je hebt de totale wereldkosten per jaar.

De oorlog tegen drugs is hopeloos verloren. Maak het zsm legaal en hanteer een goed pasjessysteem met vergunningen. De andere landen in de EU staan te springen om te leren van deze proef.

zadelruiker | 07-06-11 | 15:08

Ben ik dan de enige die vindt dat de standpunten door een volledig van de pot gerukte malloot zijn geschreven?
Iedereen gratis aan de coke, XTC, GHB en meer van dat soort fijne spul? Asielzoekers centraal opvangen? Heb je enig idee hoeveel er dat zijn? En waar wil je dat dan doen? Je hebt er een land ter grootte van Nederland voor nodig en dan nog zitten ze op elkaar gepakt? Wat is er mis met het daadwerkelijk helpen in hun eigen land!? Mensen daar ter plekke leren hoe ze de zaak op de rit krijgen? Kinderarbeid bevorderen? Wil je ze vanaf de kleuterschool Nikes laten opleuken? Rot toch op... De problemen zitten veel dieper. Postkapitalitisch? Je bedoeld communistisch?
Mensen als doel. Natuurlijk. De hardwerkenden betalen degenen die geen flikker uitvoeren. Prima...... Heerlijk stukje in die lachkrant!

Kobus Kloothamer | 07-06-11 | 15:07

Hoewel op eerste blik anders lijkt, is die K.T. Dröfe zeker niet gek.

Jerry Nick | 07-06-11 | 15:02

klink wel in de lijn van : 'Rammelen aan de wijsbegeerte : kanttekeningen van een tegendraadse liefhebber'

af te halen voor 10 euri op www.boekenverkoper.nl/distinct_author.....

Schaapskleren | 07-06-11 | 14:56

Punt 6, Alle Leopards 2 afschaffen, ben je gek, we hebben juist meer van die kewle dingen nodig, Hans Hillen = heaumeau, haalde vreemd genoeg op het laatste moment het lijstje niet

Tobi | 07-06-11 | 14:53

Drugs moet verboden blijven of worden en er moet HARD tegen worden opgetreden, niet dat halve gedogen

Graftak | 07-06-11 | 14:51

Ik moet zeggen dat ik het met alle punten eens ben.

Bijvoorbeeld punt 1: vergelijk Nederland maar eens met Amerika. Wij zijn wat soepeler en daardoor is er veel minder geld te verdienen aan drugshandel en het veel beter te controleren. Amerika met hun strenge vingertje heeft juist de grootste problemen en rijkste drugsbazen

Mister13 | 07-06-11 | 14:41

Ach ja Pritt, die Volkskrant toch!!!! Nog commentaar op het artikel waarin jij de hoofdrol vervult?? Graag!!!

nolke53 | 07-06-11 | 14:40

Dat was een reactie op De La Puerco | 07-06-11 | 13:58 |

SamKoeman | 07-06-11 | 14:36

SP en onderwijzer? Nee, geen van beide. Het punt dat ik wilde maken is dat kennisoverdracht beter door mensen dan door computers gedaan kan worden.

SamKoeman | 07-06-11 | 14:35

Pure wanhoop is wat het is.

Sliptong | 07-06-11 | 14:30

praatjepoepofzo | 07-06-11 | 14:15

Het grote probleem is die kleaute (SP) onderwijzers, die tijdens rekenlessen louter linkse propaganda staan te spuien.

De La Puerco | 07-06-11 | 14:20

1.) Drugs is slecht voor je, allemaal
2.) Godwin alert pur sang, dus onhaalbaar
3.) Les is niet alleen kennis tot je nemen, klopt deels, maar 'onderwijzen' blijft cruciaal
4.) Klopt als een bus, gebeurd al, soort poldermodel; ontwikkelingshulp/business doen gedogen, mits kinder-leer-werk-systeem, zie www.stopchildlabour.eu/stopkinderarbei...
5.) Schopt geloofwaardigheid publicist volledig onderuit, wat een Marxistische quatsch. Jomanda meets Jeroen de Kreek?

hfakker | 07-06-11 | 14:16

@self swindler
puntje 3 is toch crap, alsof alles wat op inet staat waar is! De grootste fout die men kan maken is het zomaar voor waar aannemen.

praatjepoepofzo | 07-06-11 | 14:15

Self Swindler | 07-06-11 | 14:02

Over je puntje 5: Uit en te na in alle faalstaten van deze wereld geprobeerd, o.a. in Griekenland hebben ze van die staatsmonopolies. Na een baan te hebben gegeven aan zelfs de meest debiele neven van het management, kunnen overheids bedrijven gewoon nooit meer echt concurreren met de vrije markt, behalve dan als diezelfde 'ondernemende' overheid, gewoonweg concurrentie verbied. En inderdaad, theoretisch is er minder belasting nodig, als de overheid 3000 euro voor een aspirientje uit de burgers perst.

De La Puerco | 07-06-11 | 14:14

Al zijn de genoemde 'oplossingen' weinig origineel, het zijn geluiden die je keer op keer weer hoort binnen het gehele politieke spectrum, overal zit uiteraard een kern van waarheid in.
De brief had alleen beter gericht kunnen zijn aan de baasjes die deelnemen aan de G20, dan aan een regerinkje in 0031. Rutte bevindt zich niet in de juiste positie om het drugsprobleem of kinderarbeid op te lossen.
Ook vind ik het een beetje arrogant om als 'geheimzinnige allesweter' anoniem advertenties in te zenden. Het komt een beetje over als: "Die politiek begrijpt er niks van, ze boffen maar dat ik ze een handje wil helpen."
Als je het allemaal zo goed weet, ga de politiek in.

Tegenspraak | 07-06-11 | 14:07

-weggejorist-

Self Swindler | 07-06-11 | 14:02

@NO MORE TEA FOR ME! | 07-06-11 | 13:25
Lees dat boek nou maar eerst eens. De schellen zullen je wel van de ogen vallen. Mits je voldoende je best doet en de taal daarin gaat leren begrijpen. Want eerlijk is waar; heel veel wat er nu gebeurt is te begrijpen met kennis uit dat boek. En ik wil niet zeggen dat je je moet bekeren of zo hoor. Ik wilde alleen maar aanstippen dat de kern van de wereldpolitiek daarin te vinden is.
En me na laten kijken? Weet je wel tegen wie je het hebt?

AntiSoof | 07-06-11 | 13:59

Jonge mensen worden zo gereduceerd tot producten. Zo'n ontmenselijking moeten we niet willen.

SamKoeman | 07-06-11 | 13:02

U heeft duidelijk geen zin, om niet meer uw 'visie' op te kunnen dringen en alleen bij kennis overdracht te helpen. Laat me raden, SP onderwijzer in groep 3 ?

De La Puerco | 07-06-11 | 13:58

Vogelbeest | 07-06-11 | 13:28 | + 4 -

+oneindig veel....

deMeer | 07-06-11 | 13:48

Mompelt iets met Theodor Herzl. Alle asielzoekers opvangen in één gebied, wat een onzin.

Cliznitch | 07-06-11 | 13:40

vraagstaart | 07-06-11 | 13:19
dank voor gedetailleerde uitleg!
1: ben het eens met je redenering maarrr: dit gaat alleen werken als we dat op zijn minst Europa wijd doen. En dan zijn er te veel landen die zich heel diep in het restrictieve anti drugs kamp hebben ingegraven. met name Zweden en Frankrijk. doen we het niet met heel Europa dan krijg je Al Capone achtige toestanden.
5: je vertelt mooi hoe jij dat zelf hebt toegepast en hoe jouw bedrijf dat in staat heeft gesteld om de concurrentiestrijd te winnen. Dat klinkt heel goed en ook heel kapitalistisch. Dus is de oproep van de auteur om dit post-kapitalistisch te stimuleren overbodig en nogal links interventionalistisch
daar laat ik het even bij ;-)

benerzoeentje | 07-06-11 | 13:32

Nog even een punt toevoegen:

Wie structureel leeft van voedselhulp dient gesteriliseerd te worden. Het feit dat je op kosten van de Westerse belastingbetaler in leven gehouden wordt betekent niet dat je ook nog 12 kinderen moet produceren waar je toch niet voor kunt zorgen.

Vogelbeest | 07-06-11 | 13:28

@AntiSoof | 07-06-11 | 13:13 |
.
Kerel, je mot je echt eens laten nakijken.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-06-11 | 13:25

Volgens mij het meest zinnige dat in de VK van de afgelopen 30 jaar heeft gestaan. Met uitzondering van Sigmund dan.

Kommaneukertje | 07-06-11 | 13:25

Anoniem kloodtzakje?
Kan ook op een GS-baasje slaan, al is die wat minder anomiem na dat stuk in diezelfde Azijnbode van vanochtend.

chagrijnige ouwe lul | 07-06-11 | 13:22

Standpunten van een verdwaasde linksmens die alsnog de wereld wil verbeteren....
.
Mijn visie:
Oorlog tegen softdrugs beëindigen.
"Asiel"zoekers, (wist niet dat asiel geluk betekent)
Collectief opvangen in grote kassen en daar te werk stellen bij de aanbouw van softdrugs.
De kennisoverdracht, over hoe te knippen, mesten, belichten enz kan dan per computer worden overgebracht.
Hebben onze onderwijzers weer tijd om echt les te geven.
Kinderarbeit kunnen we hier ook best maar introduceren, van de gemiddelde jeugd komt toch niks terecht.
Nu ga ik weer gauw werken want geld is mijn doel, oh nee wacht, ik ben mens, ik ben geen middel.
Dokter zoeken gaat...

NO MORE TEA FOR ME! | 07-06-11 | 13:20

@benerzoeentje | 07-06-11 | 13:05 Het staat er erg beknopt, maar dat onrealistische ben ik niet zo met je eens - bijvoorbeeld:

1) Als er zelfbeschikking is voor volwassenen om met een gevaarlijke drug als alcohol om te gaan, waarom dan niet voor andere? Op dit moment worden er criminelen erg rijk van en gebruikers vervallen tot misdaad om hun verslaving te kunnen bekostigen.

De drooglegging van de US heeft alleen de Cosa Nostra groot gemaakt en verder niets bereikt - waarom zou dat voor cocaïne anders zijn?

2) Asielzoekers centraal opvangen zou wellicht grote voordelen kunnen hebben als het gaat om het aanbieden van bijvoorbeeld zorg; nu is alle hulp erg versnipperd en ik kan me voorstellen dat daar niemand bij gebaat is. Maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik me met dit punt het minst heb bezig gehouden.


3) In Canada en Australië wordt met behoorlijk succes gewerkt met blended learning en onderwijs op afstand. Ook in Nederland trouwens, zij het dan in beroepsgebonden opleidingen. Zo maar op voorhand afschieten zou ik het zeker niet doen.

4) Heb ik al eerder wat over getoeterd.

5) De laatste jaren (Human Resource Management, alleen het woord al) is de medewerker in (grotere) bedrijven gereduceerd tot een productiemiddel; lees bijvoorbeeld Jaap Peeters' "Intensieve Menshouderij".

"De mens als doel" gaat misschien wat ver, maar dat het met mensen ànders kan dan we nu doen: daar ben ik van overtuigd. Sterker: ik heb een bedrijf gehad met enkele honderden medewerkers waar we het op een andere manier deden. De betrokkenheid was daardoor enorm en uiteindelijk hebben we dankzij onze mensen de concurrentie letterlijk van de kaart geveegd. Ik ga hier niet in op het "hoe", maar het was wel heel anders dan "de mens als middel".

Dus al met al: ik zie de denkrichting wel zitten. En sorry voor de lap tekst.

*out*

vraagstaart | 07-06-11 | 13:19

1. Eens (mits grondige educatie)
2. Niet mogelijk (nimby)
3. Goed om aan te werken
4. Moeten ontwikkelingslanden zelf uitkomen, niet mee bemoeien.
5. Wartaal

landlopertje | 07-06-11 | 13:17

-weggejorist-

Bloodzone | 07-06-11 | 13:15

vagehond | 07-06-11 | 13:02 |
1. en onze omringende landen dan? dat werkt alleen als zij ook meedoen, anders krijgen war on drugs met hen - dus toch weer maffia.
2. hier heb je groot gelijk. stom, had ik aan moeten denken. dat land heeft voorlopig toch geen regering, dus dumpen die asielzoekers.
3. tuurlijk. maar om dat zo even als oplossing van lerarenprobleem te poneren is al te gemakkelijk: ovchipkaart als oplossing van OV probleem ect.
4. begrijp je punt hier niet
5. "mensen geen middel, maar mensen doel" kom op zeg!

benerzoeentje | 07-06-11 | 13:14

Stond ook een gewaagde cartoon vandaag in De Volkskrant.
Iemand staand in de deuropening van een moskee (een imam?) die een man - tekst erboven: een ongelovige hond - de moskee uittrapt. De kop ben ik even kwijt. Stond versteld.

vip33 | 07-06-11 | 13:13

Nou, die heeft het licht nog niet gezien.
Wat een rare mening heeft die man. (Het zal wel een man zijn te oordelen naar de punten.)
Als de hele wereld zou luisteren naar Jezus, dán pas kan er rust en vrede zijn. En dan heb ik het niet over de huichelaars van de politieke partijën dat zich C noemen. Een mens kan nog zoveel schijnoplossingen verzinnen als hij kan, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?

AntiSoof | 07-06-11 | 13:13

Nee, dit noemt men gewoon komkommertijd...

Mongoose | 07-06-11 | 13:11

1) Niemand heeft er niets aan.
2) Kinderen moeten niet werken.
3) Het succes van scholen is huiswerk en tests. (Anders hadden ze wel wat boeken rondgestuurd.)
Gisteren 'de toestand van ons onderwijs keldert en keldert. Onderwijs is DE garantie voor een goede economie!'

Einde van de Domheid | 07-06-11 | 13:08

Slecht artikel hoor, Marck Burema uit Ilpendam.

Willem4246 | 07-06-11 | 13:07

Ook lekker onderbouwd die punten.

Superior Bastard | 07-06-11 | 13:06

vraagstaart | 07-06-11 | 12:13 |
dat meen je niet serieus toch? ok punt 4 klopt zoals het er staat. maar 1,2 en 3 zijn volledig onrealistisch. En punt 5 dat klinkt als een cup-a-soup reclame.

benerzoeentje | 07-06-11 | 13:05

Haha, nu ineens zijn dit linkse ideeen? Omdat het duidelijk is dat ze niet helemaal reeel zijn?
Ik ben heel benieuwd wat er links is aan het idee om alle asielzoekers bij elkaar te gooien, om kinderarbeid te laten bestaan en menselijk onderwijs te vervangen door computeronderwijs. Punt 1 wordt in NL door zowel links als rechts soms geroepen en soms bestreden en punt 5 is mij te onduidelijk om iets zinnigs over te zeggen.

mailor | 07-06-11 | 13:03

@benerzoeentje | 07-06-11 | 12:55
1.Door decriminalisering van drugs hoef je de mafia er niet buiten te houden.
Als drugs gewoon legaal verkrijgbaar is, kan de mafia ook gewoon een winkel openen.
2.Ik stem voor België, die hebben toch geen regering die er tegen kan protesteren.
3.Vroeg of laat zal het toch onontkoombaar zijn, dan liever het concept omarmen en de problemen oplossen.
4.True, in Nederland leunt het sociaal beleid ook sterk op werkgeversorganisaties.
5.Als je ooit voor een Amerikaans cubicle-bedrijf hebt gewerkt begrijp je het.

vagehond | 07-06-11 | 13:02

Een krant voor het volk wordt door de politiek niet gelezen. Het is jammer zijn wel punten waar ik me in kan vinden.

toetanchamon | 07-06-11 | 13:02

Dodelijk saai.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-06-11 | 13:02

Punt 3 vind ik bijzonder slecht. Door leraren te vervangen door computers worden leerlingen, nog meer dan nu al het geval is, onderdeel van automatisering. Het is vergelijkbaar met computers die aan een lopende band staan waarop kinderen voorbij komen. Jonge mensen worden zo gereduceerd tot producten. Zo'n ontmenselijking moeten we niet willen.

SamKoeman | 07-06-11 | 13:02

Het was komkommertijd... met ehec en zo.
Nu is het zelfs kwamkwammertijd gezien de aard van de artikelen op GS...

NO MORE TEA FOR ME! | 07-06-11 | 13:00

Extremistische-SciFi-Hersenspinsels;
Gooi wat politieke actualiteiten op een hoop en publiceer gewoon de meest extreme (uiterste) stellingnames.
Dat het "Pamflet" anoniem wordt gepost bewijst maar weer eens dat VK erachter staat..
Betr.Waandenkbeelden doen me denken aan de films:
Brazil;
A Clockwork Orange en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Kubrick#...
Dream-on Linkse-Chielen!

FredFlinstone | 07-06-11 | 12:59

Wie het ook is, een cursus grammatica en helder formuleren zou geen overbodige luxe zijn. Verder op verzoek geplaatst door een gek. Duidelijk. De Volkskrant had beter moeten weten.

doenormaal! | 07-06-11 | 12:58

@vraagstaart | 07-06-11 | 12:44

Om eerlijk te zijn, lijkt dat me lastig te herinneren voor mij, want dat was in de periode dat ik er nog niet was, tot ik zo ongeveer liep te knikkeren. Daar ergens tussenin. En toen vond ik knikkeren en de buurtoorlogen tussen de Gereformeerde en Marokkaanse buurtkinderen belangrijker om me in te verdiepen. Lag iets dichter bij huis. Maar is verder totaal off-topic, sorry.

Maar dat dergelijke ondoordachte 'goedbedoelde' acties averechts werken, zie je, zoals ik al zei, wel vaker. Vaker dan je lief is.

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:58

@mezelf Provincies afschaffen..?

Frdnnd | 07-06-11 | 12:57

@TonyM | 07-06-11 | 12:42
Willen niet alle politici de problemen oplossen. Dat links er juist meer maakt dan op lost staat daar dan weer lost van maar ze willen allemaal de problemen oplossen?

Overigens vind ik het wel apart dat Wilders consequent populist wordt genoemd. Hij roept dingen die volgens veel mensen niet kunnen, wat daar dus populistisch aan is weet is niet? Daarnaast vind ik het ook wel apart dat links populisme probeert neer te zetten als negatief. Wat erg, iemand die roept wat veel mensen willen. Dan kun je inderdaad beter ze jou mening opdringen en indoctrineren van kinds af aan. Vraag ik me dan echter weer af of als dan al die mensen jou ideeën zo goed vinden je dan weer geen populist bent? Links draait zich in zo'n vreemde bochten dat de knopen er niet meer uit te halen zijn. Op zich is dit niet slecht voor ze, hoe minder overzichtelijk alles is hoe beter ze alle negatieve effecten van de linkse ideeën kunnen verbergen. De socialisten geloven zelf nog in hun eigen gelijk in welke bochten ze zich ook ervoor moeten wringen.

DerUnterMensch | 07-06-11 | 12:56

Ook nog wat plannetjes voor staatkundige hervorming erbij misschien? Koningin uit de regering? Of ga ik nu te snel?

Frdnnd | 07-06-11 | 12:55

utopisch linksch gebrabbel van deze anonymus:

punt1: makkelijk om dat te roepen, maar veel lastiger om concreet uit te voeren. hoe hou je de maffia erbuiten?
punt2: ook zo makkelijk, maar waar dan? nimby all over
punt3: dan hebben we tenminste een gecomputeriseerd kennisoverdrachtsprobleem
punt4: eindelijk een punt waar echt iets in zit
punt5: postkapitalische basis wa?

benerzoeentje | 07-06-11 | 12:55

Eigenlijk prachtig; de schrijver van de vijf punten ziet zichzelf inderdaad als Katadreuffe en de staat als zijn vader die hem in werkelijk alles dwarszit.

Niemands Knegt | 07-06-11 | 12:55

Misschien is K.T Dröfe wel gewoon Marck Burema?

Bernard Weiss | 07-06-11 | 12:53

Sytze_Vliegen | 07-06-11 | 12:47 | + 2 -

De melk zit in de bus?

deMeer | 07-06-11 | 12:50

Vroeger zeiden ze nog: een slimme zin en je bent al communist.

Dröfe heeft Kim-Jong, Fidel en Hugo zonet flink links ingehaald.

acac | 07-06-11 | 12:50

Chicka | 07-06-11 | 12:48 |
Je mag niet gokken van dominee Dorenbos.

Sytze_Vliegen | 07-06-11 | 12:49

Ik gok op dominee Dorenbos

Chicka | 07-06-11 | 12:48

Het hooi is op de wagen. Ik herhaal: het hooi is op de wagen.

Sytze_Vliegen | 07-06-11 | 12:47

@harry pikkel | 07-06-11 | 12:44
Drie is geen onzin da's gewoon 1+2 en vijf is dan weer 2+3
Zo simpel als je het even analyseert.

Che_cuevara | 07-06-11 | 12:47

@nogeentjedan | 07-06-11 | 12:22
Stelen aan de armen geven aan de rijken.. Ik zie het er niet tussen staan.

---

Maar ben het niet overal mee eens. Punt 2 klinkt leuk, maar nog beter is opvangen in de regio. Echte asielzoekers gaan niet de halve wereld over. Met uitzondering van economische asiel zoekers, maar dat valt bij mij dan weer niet onder asielzoekers.

Zijn idee is dan niet helemaal slecht maar wat mij betreft ook niet compleet.

3 Vind ik ook slecht, iedereen leert op een andere manier, daarbij is er geen tekort maar een overschot aan leraren. Overigens vind ik het huidige school-systeem ook enorm slecht. Ik heb er wel goede ideeën daarover maar dit is niet de oplossing.

5 Ondernemers moeten mensen als doel zien en niet als middel? Iets concreter want hier kan ik niets mee. Dit is zoiets dat socialisten leuk in de oren klinkt maar hoe ze het in de praktijk willen zetten weet ik niet.

Punt 1 en 4 zijn goed, 2 niet slecht maar ook niet 'de' oplossing.

DerUnterMensch | 07-06-11 | 12:46

du Roi Soleil | 07-06-11 | 12:37 | + 0 -

Ik weet nog wel een rekening nummer waar je je euro kan doneren.. Dan zorg ik wel dat het goed komt (heus).

deMeer | 07-06-11 | 12:45

@TonyM | 07-06-11 | 12:42
Misschien was die advertentie wel van hem.

Che_cuevara | 07-06-11 | 12:45

@Che_cuevara | 07-06-11 | 12:43

Jammer dat die actievoerders gemiddeld zelf ook geen ene reet bijdragen aan de 'eigen' economie die ze volgens jou willen beschermen.

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:45

Drie is onzin en vijf is onbegrijpelijk.

harry pikkel | 07-06-11 | 12:44

Waar kunnen we tekenen? Ik zeg doen!!!

//goedgelovige modus uit..

Ja wel leuk allemaal, maar denk je dat de EU hierop zit te wachten? Nee hoor, we blijven gewoon stom door gaan en volgende week is iedereen dit stukje (helaas) weer vergeten..

deMeer | 07-06-11 | 12:44

@ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:40 Precies. Herinner je je die hilarische boycot van Zuid-Afrikaanse Outspan-sinaasappels nog, in de tijd van de apartheid?

Een vriendin van me werkte destijds in Johannesburg en vertelde me dat die activisten zijn vervloekt door de zwarte arbeiders op de plantages - want die kwamen zonder inkomen en eten te zitten, omdat er geen sinaasappels geplukt hoefden te worden.

Las je hier natuurlijk weer niets over.

vraagstaart | 07-06-11 | 12:44

Bijzondere unieke standpunten die absoluut het bekijken en bediscusieren waard zijn.
@vMuiden: Uitvoerbaar lijkt me toch echt nog niet, als je iets langer nadenkt blijkt het juist leuke ideeen maar heel moeilijk uitvoerbaar.

mailor | 07-06-11 | 12:44

Dit is toch geen artikel? Het is gewoon een advertentie.

Uriël Fack | 07-06-11 | 12:43

@ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:40
"En zo werken de acties van (goedbedoelende?) antikapitalistische demonstranten alleen maar averechts"

Ze bedoelen het misschien wel goed, maar niet voor die kinderen.
Als je de goederen die door die kinderen gemaakt worden boycot, bescherm je gewoon je eigen economie en dat is wat ze met "goedbedoeld" bedoelen.

Che_cuevara | 07-06-11 | 12:43

Een soort achterwerk in de kast voor volwassenen.
Welke 5 dingen zou u doen als u baas van de wereld was?
Ik vrees dat Jonh de Mol hier een format uit sleurt en dat (gelardeerd met Volendamse zanger) nog jaaaren gaat uitmelken.

Einde van de Domheid | 07-06-11 | 12:43

Weer een populist erbij die alles wel even zal oplossen? Nee bedankt. 1 Wilders vind ik al genoeg. Alhoewel, benieuwd hoe hij zou reageren op de concurrentie.

TonyM | 07-06-11 | 12:42

Oude wijn, nieuwe zak.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 12:42

Dat punt 3 heeft ook een paar sterke punten. Blended learning, waarbij je de overdracht van informatie via een geautomatiseerde oplossing (thuis of op school) doet zodat de leerkracht zijn focus kan leggen op het uitleggen van zaken (evt. ook via internet) die onduidelijk zijn en het oefenen met leerlingen, maakt de effectiviteit van de uren die in de schoolbanken met een leraar worden doorgebracht een stuk groter.

Daarbij lijkt het me voor leerlingen ook heel wat motiverender om "bezig" te zijn in een klas dan te luisteren naar een monoloog.

*zich de eigen lessen nog herinneren doet*

vraagstaart | 07-06-11 | 12:41

een politicus die luistert is natuurlijk ook een unicum..

tweekeerdehelft | 07-06-11 | 12:41

@vraagstaart | 07-06-11 | 12:31

Een leer/werk traject zou inderdaad het beste kunnen zijn. Dat beetje werken is dan toch nodig om het leren en levensonderhoud te bekostigen. Een beetje werk kan voor niemand kwaad, ook niet voor kinderen, mits binnen hun macht.

Maar in plaats daarvan, zien gutmenschen hier liever boycots op de middels kinderarbeid vervaardigde goederen, hetgeen betekent dat er helemaal te weinig inkomsten zijn in een gemiddeld armoedig gezin, en het onderwijs dus onbetaalbaar blijft. En zo werken de acties van (goedbedoelende?) antikapitalistische demonstranten alleen maar averechts. Zo als wel vaker.

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:40

gheghe @sjaakdeslinksesul | 07-06-11 | 12:35

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 12:40

Het wordt tijd voor een artikel van Brussen over de stakingen in het OV.

ZDEV | 07-06-11 | 12:40

Het ziet eruit als een boodschap van de satanische loge van de katholieke kerk 'lucifers lodge'.

Einde van de Domheid | 07-06-11 | 12:37

Welke partij neemt dit over?
Die heeft meteen mijn stem.

Che_cuevara | 07-06-11 | 12:37

ROFL @ tipo | 07-06-11 | 12:36 | + 1 -

Pastor Sippenhaft | 07-06-11 | 12:37

Maar zullen we allemaal een euro lappen en het bericht na de zomer nogmaals in de Volkskrant laten plaatsen?

du Roi Soleil | 07-06-11 | 12:37

Hier houd ik nou van. Gelijk of niet, ten minste wel pragmatisch en uitvoerbaar.

vMuiden | 07-06-11 | 12:36

Best goede punten allemaal, en het is gewoon iemand die een advertentie heeft geplaatst. Allemaal niet zo gek toch? Kan iemand linken naar een paar van die alluhoedje websites, die mensen moeten wel denken dat de NWO nu écht voor de deur staat.

Velocity | 07-06-11 | 12:36

Als er straks allemaal kinderen blowend achter een computer zitten te chatten met de asielzoekers in Turkenberg, dan weten we in ieder geval door wie het komt.

tipo | 07-06-11 | 12:36

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 12:26
Zou kunnen, maar meestal hebben ze een nick die in schril contrast staat tot hun werkelijke capaciteiten. Zie deministerpresident @ 12:32.

sjaakdeslinksesul | 07-06-11 | 12:35

Bericht uit de VK: negatief, afzijken, dode boom. Bericht uit de Teleraaf: positief, waardering, levende boom. Ook geenstijl heeft zo zijn vaste stijlfiguren.

Flippo | 07-06-11 | 12:35

Trouwens leraren hebben geen gezag meer.
Net als de politie.

winterpeen | 07-06-11 | 12:34

Ja, dit gaat echt de politiek overtuigen! Ga zo door!

dr-j | 07-06-11 | 12:34

Toen de eerste auto door Nederland reed vond de hoefsmid het maar niets.

winterpeen | 07-06-11 | 12:32

KT Dröfe for president! Alle 5 raak zou ik zeggen!

deministerpresident | 07-06-11 | 12:32

De volgorde staat me tegen. Beginnen met drugs... Ik voel een 'kumbaya my lord' opkomen. Freakin' hippie!
Daarnaast zendt heel stemmend NL iedere 4 jaar een bericht aan de regering, nuf said...

Pastor Sippenhaft | 07-06-11 | 12:32

Waarom moet ik ineens aan Mohammed Rasoel denken.

Rambo John J | 07-06-11 | 12:31

@Passie 12:30
Ah, u bent echt een genie.

tipo | 07-06-11 | 12:31

@ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:22 Ik heb werkelijk geen idee, maar het zou hun concurrentiepositie en daarmee hun economische inhaalslag inderdaad aanmerkelijk verzwakken.

De armoedeval waar veel mensen in die landen (in Z.O. Azië dan, dat zijn de enige waar ik wat van weet) in zitten is alleen te doorbreken door ze onderwijs te geven (tenminste leren lezen, schrijven en rekenen) en de toegang tot informatie via telefonie en internet.

Dan helpt het niet als je 12 uur per dag, 7 dagen in de week in een fabriek kleren staat te naaien of op je achtste al in een bordeel zit voor een loon waar je nèt (niet) van kunt eten.

vraagstaart | 07-06-11 | 12:31

Zul je zien dat dit soort initiatieven, hoe goed ze ook in elkaar zitten, als een druppel zijn op de gloeiende plaat van de achterlijke, op electoraal gewin gerichte Nederlandse partijpolitiek. Er zal echt een oceaan voor nodig zijn om daar verandering in te brengen. Idealisme is dood. Leve de werkelijkheid.

Frdnnd | 07-06-11 | 12:31

@Wim-Lex | 07-06-11 | 12:26
Plus lekkere inkomsten van drugstoeristen. Lekker veel geld binnenharken vanwege het kortzichtige beleid van andere landen. Of denk je dat toerisme in Nederland het moet hebben van de Keukenhof, de Veluwe en, oh gruwel, Volendam?

dlseth_ | 07-06-11 | 12:30

chips, ontdekt, ik beken.
Het was eens tijd dat ik mijzelf bekend maakte.

@tipo: misschien zomerreces en daarmee effect?

Passie-op | 07-06-11 | 12:30

Punt 3 is een lastige. Overheid en ICT zijn nou niet echt de beste vriendjes gebleken, afgelopen decennium 8\

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:29

Goede punten maar niet haalbaar. Dogmatische politici, gelovigen, linksen en zij die profiteren vinden efficiëntie een heel vies woord.

wijsvinger | 07-06-11 | 12:28

Als dat gebied midden in de Sahara, Noordzee of Middelandse Zee ligt ben ik er ook voor.

jvlaam2 | 07-06-11 | 12:28

er zitten óók volgens mij wel wat goede voorstellen bij, b.v. kinderarbeid
punt 3 zeker niet, hier weer dat heilige geloof in apparaten, hoogstens hulpmiddel

Danbolig | 07-06-11 | 12:28

Deze meneer legt een vette nuke onder het gangbare politiek correcte denken dat barst van de inherente absurditeiten. +1 dus.
Maar wat meer onderbouwing en argumentatie zou geen kwaad kunnen.

Fijnstoffer | 07-06-11 | 12:28

punt 2: super, maar NIMBY!

kwebbet | 07-06-11 | 12:28

Het is een betweter, dat is het.

StijlvolRechts | 07-06-11 | 12:28

Prettige dag verders.

Ratzing. | 07-06-11 | 12:27

Katadreuffe bleek uiteindelijk een mislukkeling, waarom dan voor dit pseudoniem gekozen?

landlopertje | 07-06-11 | 12:27

best aardige punten.
Van het boek heb ik destijds niet echt genoten, maar misschien moet je die ook niet lezen als je 6 bent.

libero | 07-06-11 | 12:27

Waarom mag dit bericht pas na de zomer opnieuw geplaatst worden?

tipo | 07-06-11 | 12:26

Pim is niet dood hij leeft!

alex.66 | 07-06-11 | 12:26

Als docent ben ik zwaar tegen punt 3!

McSnor | 07-06-11 | 12:26

Punt 2 kan trouwens in Griekenland uitgevoerd worden. Doen ze iets nuttigs voor ons dure geld. Kunnen degenen die hier aan de navelstreng van de zieligheids industrie hangen (aan beide kanten van de balie) ook daarheen. Geeft weer een beetje lucht hier, lekker.

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:26

Snoeiharde stakingsoorlogrellen op komst!

widtvoet ® | 07-06-11 | 12:26

(soft)Drugs moet ook gewoon gelegaliseerd worden. Dan verdwijnt de kweek en inkoop (door coffeeshops) uit het criminele circuit, mits goed door de overheid gereguleerd. Zet als regering zelf grote kwekerijen op, zo waarborg je kwaliteit en verkoop. Plus je kan er nog belasting over heffen ook!

Wim-Lex | 07-06-11 | 12:26

Zou zomaar een reaguurder kunnen wezen. Er zwerven zat van dat soort zelfverklaarde genieen rond hier. Miskend dat wel, maar even goed genieen.

sjaakdeslinksesul | 07-06-11 | 12:25

het is 'het VeenMeisje dat dit schreef ...

Centauri | 07-06-11 | 12:25

Gewoon iemand die zijn eigen, enigszins eigenzinnige, kijk heeft op de problemen waarmee Nederland nu geconfronteerd wordt en van zijn recht op vrij meningsuiting gebruik maakt om deze onder de aandacht te brengen.
Helemaal niks mis mee naar mijn mening.

du Roi Soleil | 07-06-11 | 12:24

Het is een realist! hulde, held!

GekkeGerda | 07-06-11 | 12:24

Welk partijprogramma is dit? Ik wil stemmmen op deze meneer.

Skinkie | 07-06-11 | 12:24

Met nummer 3 ben ik het wel eens.

winterpeen | 07-06-11 | 12:24

Een soort noveen St. Clara. Ik ga meteen een kaars voor mijn raam zetten.

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 12:23

Ik denk dat Armand dit geschreven heeft........

DeGezalfde | 07-06-11 | 12:22

Vergeten jullie niet dat hier toch wel een aantal linksche standpunten verwoord worden. Die zijn toch altijd slecht?! Of valt het toch eigenlijk wel mee, als je verder kijkt dan je neus lang is..

nogeentjedan | 07-06-11 | 12:22

Laten we allemaal verzamelen op het tahir plein in AMSTERDAM.

Dhr. Z. Wijn | 07-06-11 | 12:22

Hebben ze een keer iets interessants in een dooiboom, is het anoniem...

@vraagstaart | 07-06-11 | 12:17

Alle landen in het westen die kapitalistisch groot geworden zijn, hebben dat onder meer te danken aan juist de kinderarbeid. Andere landen dit te vroeg verbieden, is ze bewust onderontwikkeld houden.
En dat zou er toch niet stiekem achter zitten?

ZKH EénOog | 07-06-11 | 12:22

Typisch dat het enige inhoudelijk juiste stukje in de VK een advertentie is..

Absoluut niet waar | 07-06-11 | 12:22

+1 voor punt 4 in ieder geval. Opsteller heeft in ieder geval realiteitszin.

Lepo | 07-06-11 | 12:21

Goede punten, al zie punt 2 nog niet zomaar uitgevoerd worden. Wel heerlijk om eens wat praktische zaken te lezen i.p.v. de ideologische oplossingen.

Doe eens rustig | 07-06-11 | 12:21

Hey, dat klinkt allemaal best logisch.

Emsarrev | 07-06-11 | 12:21

@Frdnnd | 07-06-11 | 12:19 | + 0 -
Toch wel een spaar-peertje?

Kaas de Vies | 07-06-11 | 12:21

Het is Bea met een anonieme brief aan zichzelf.

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 12:20

E-mailtje was niet stoer genoeg?

Kaas de Vies | 07-06-11 | 12:20

Jeroen de Kreek of niet, hij heeft wel gelijk.

snuifert | 07-06-11 | 12:19

Peertje boven hoofd. Ping!

Frdnnd | 07-06-11 | 12:19

Punt twee doet mij denken aan Koot / Bie : Turkenburg

Dennanas | 07-06-11 | 12:18

Het zijn alle vijf punten die de moeite waard zijn om over na te denken. Vooral punt 2 vind ik zo gek nog niet.

LegeJuspan | 07-06-11 | 12:18

Remember, remember the fifth of November...

van Vee | 07-06-11 | 12:17

Bijvoorbeeld punt 4 "Kinderarbeid": ik ken het fenomeen van heel erg dichtbij en het is ondoenlijk om mensen die vrijwel niets hebben te vertellen dat hun kind niet werken mag (kost geld) maar naar school moet (kost nog meer geld).

Als je daar een "werken en leren"-traject mee kunt regelen, heb je in ieder geval ìets bereikt om deze kinderen te helpen aan een kans op een wat betere toekomst.

Het weigeren om Nikes-uit-India te dragen lost bijvoorbeeld niets op: je stoot hoogstens het beetje rijst uit de mond van een kind dat toch al niets heeft. Beding dan liever een 50/50 werk/scholing contract.

vraagstaart | 07-06-11 | 12:17

Tja, hij/zij heeft helemaal gelijk. Niet dat de regering er naar zal luisteren, maar toch ...

mrfreeze | 07-06-11 | 12:17

Ik voel me plotsklaps verlicht.

ChillBill | 07-06-11 | 12:16

Fascinerend en helegaar zeau gek nog nie!

Ashtrey | 07-06-11 | 12:14

Het is en blijven kansloze dingen, die kranten.

Pasta-saus | 07-06-11 | 12:13

Het klinkt misschien raar maar ik kan me met alle vijf de punten wel verenigen. Hij is nog niet zo gek, deze Dröfe.

vraagstaart | 07-06-11 | 12:13

En als de regering niet luistert dan volgen er wilde stakingen, hevige protestmarsen, geweldsuitbarstingen en ander linkse overredingsmethodes...

Tommygunner | 07-06-11 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken