
Is het nu eindelijk afgelopen met al die sgolieren die maar ongeremd gebruik maken van moderne communicatiemiddelen? Als het aan de Raad van Europa - soort tovenaarscollectief in Straatsburg - ligt komt er onmiddellijk een totaalverbod op mobiele telefoons, DECT-telefoons, wifi- en wlan-systemen in ALLE klaslokalen in ALLE scholen. Conform een nieuwe Europees voorstel moeten de kinderen maar weer net als vroeger met een blikje en een stuk touw met elkaar gaan praten. De weke hersentjes van die kiddo's worden namelijk gepulveriseerd door
LEVENSGEVAARLIJKE elektromagnetische straling die moderne communicatiesystemen afstoten. Iedereen keer dat uw kind via de ping op zoek is naar goedkope sigaretttenseks, verschrompelen zijn hersencellen als sneeuw in de zon. Even via de iphone op de schoolwifi een nieuwe appje downen en Stefan/Bloem/Mohammed/Lotte is wederom aantoonbaar een stukje dommer. Hotspots slopen uw kroost. Hersenen gaan koken tussen de 2,4 GHz- en/of 5,0 GHz. En dat moeten we niet willen met zijn allen. Daarom zegt Luxemburger Jean Huss: Bescherm de kinderhoofdjes tegen de alles verwoestende kracht van een draadloos netwerk. Verbied WIFI. Herintroduceer de T-65 met draaischijf + vaste lijn. Wikkel uw kinds hoofd in folie en laat ze alleen TV kijken via de coaxkabel. Haal de telefoonklapper van zolder. Lang leve de abacus!
InstantUpdate: UMTS-masten zijn ook babykillers.
Reaguursels
InloggenAlsof er zonder al die technologie geen straling bestaat. Hebben ze zelf eigenlijk wel opgelet bij natuurkunde..?
@jaco | 17-05-11 | 12:40
Een beetje off-topic en ook grote flauwe kul. Shale gas zal ons voor lange tijd van gas kunnen voorzien. blogs.telegraph.co.uk/news/jamesdeling...
"Is het nu eindelijk afgelopen met al die sgolieren die maar ongeremd gebruik maken van moderne communicatiemiddelen?"
zolang de schrijver van dit stuk de regelen der Nederlandse taal weigert te hanteren, kan ik dit bericht NIET serieus nemen....
[sarcastisch]iedereen weet toch dat sgolieren met dubbel r is?....[einde sarcasme]
leer eerst eens Nederlands voor je gaat proberen om een maatschappij terug te gooien naar het niveau van 1622 ..
Volgens mij zitten hier fundamentalistische groeperingen achter die de macht der religies willen herstellen . Volgens het credo: hou JIJ ze dom dan hou IK ze arm
De LUTSERS ..
Opgelegde 'vooruitgang' met voldoende aanwijzingen voor schadelijke bijwerkingen noem ik altijd nog achteruitgang.
ga eens dood!
-weggejorist-
ReinierK | 17-05-11 | 13:43 | De resonantiefrequentie van water is 2,4 GHz? LMAOROFLOL!!!!
Meta-analyse van studies naar de gevolgen van microgolf EM straling levert geen eenduidig antwoord op dat een definitief causaal verband stelt tussen het gebruik van mobiele telefoons en gezondheidseffecten. Cherrypicken van artikelen die op een vage manier suggereren dat er wel een verband is, zoals Majid doet is natuurlijk makkelijk, maar geen onderbouwd argument.
Toch zit er wel iets in...
Als ik aan het bellen ben (antieke LG Cooky)krijg ik altijd een gloeiend oor terwijl het toch niet altijd rooie oortjes gesprekken zijn....
Deze straling is inderdaad gevaarlijk, maar onze overheid vullen hun zakken hier mee zo goed, dat ze dit graag onder de pet houden
Rond 2020 komt dit nog wel boven water hoe gevaarlijk het eigenlijk is, aangezien het dan de verwachting is het de eerste slachtoffers gaat kosten
@ Dikkepaal
Vroeger werdt inderdaad aangenomen dat straling vanaf een bepaalde golflengte geen gevaar voor de gezondheid kan betekenen omdat de individuele photon niet genoeg energie heeft om een chemische bond te kunnen verbreken. We weten nu echter dat als de photondichtheid maar hoog genoeg is, de energie per individuele photon, en dus de golflengte, irrelevant is. Om het simpel uit te drukken: De photons werken samen en veroorzaken hierdoor alsnog schade terwijl de individuele photon hier niet toe in staat is.
Ik citeer:
arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1104/1104.5...
It has been argued repeatedly[Park 2001, 2002, 2006, 2009, 2010, 2011, Shermer 2010] that cellphones must be safe because a single microwave photon does not have enough energy to break a chemical bond. This argument would perhaps be convincing if the photon flux were less than 1 photon per square wavelength per
photon period (equivalent to a photon density of < 1 per cubic wavelength).
However, this condition, which holds for some common sources of ionizing radiation, does not hold for cellphone exposures (Table 1). This means that while ionizing radiation is typically in the pure quantum limit of low photon density, cellphones and cell towers operate in the classical wave limit of high photon densities. In this situation the energy
of each photon is often irrelevant.
www.youtube.com/watch?v=TAAd-x7dqAo
www.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/Bome...
De sauna is ook slecht voor je! Het verwarmt ook je hoofd.
2.4 ghz is de resonantie frequentie van water, natuurlijk verwarmt dit. Maar met de vermogens dat dit wordt uitgestraald is het verwaarloosbaar.
Pasgeleden nieuw WiFi-netwerk aangelegd thuis op zowel 2,4 als 5,0 Ghz. Werkt verder prima maar als ik nu vlees op 't aanrecht laat liggen is 't automatisch 'Well-Done' na 30 minuten.
Behalve een alu-hoedje heb ik nu ook een alu-badjas verplicht gesteld in een straal van 50 meter rond 't huis...
en hoe zit het dan als je het internet moet gebruiken voor je opleiding?
dat wordt lastig op hoge scholen, universiteiten en bedrijfvloer of zijn de hersens die hier rondlopen stralinproof?
Boswachter | 17-05-11 | 12:18
en ondertussen smeert de hele aardbol zonnebrandcreme voor niks?
www.katholieknederland.nl/actualiteit/...
(rechters omkopen en komt alles weer goed)
Willianus Wortelus | 17-05-11 | 12:19 | Droom maar lekker verder.
Zucht, zucht. Veldsterkte is toch echt in V/m. De Dect telefoon is de winnaar op afstand in de competitie en die raakt langzaam buiten gebruik.
Dan kan je wel studies over teelbalkanker gaan citeren, maar bedenk wel dat door het modeverschijnselen er die periode strakke onderbroeken gedragen zijn die ervoor zorgen dat de teelballen niet de juiste temperatuur hebben. En verkeerde temperaturen is een belangrijke oorzaak van kanker.
Mensen hebben in onze samenleving geen rust meer. Door een continue bereikbaarheid en door een continue beschikbaarheid van informatie. Dit veroorzaakt mentale problemen.
Het is kortzichtig deze snelle veranderingen in de maatschappij direct te willen koppelen aan technische hulpmiddelen. Dan kan je wel onderzoeken gaan citeren, maar er zijn genoeg onderzoeken die het tegendeel aantonen.
Dat je die straling niet kan ontwijken is totale onzin. Begin eens te slapen in een kooi van Faraday. Een uitvinding uit de 19de eeuw.
Hoezo mobieltjes ongezond? Hydraulic fracturing, dat is pas echt ongezond voor de mens en diertjes: en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fractu...
In 2005 heeft ministerie van VROM in samenwerking met TNO in het centrum van amsterdam bij basisscholen dit uitgebreid bekeken. Heb niet de indruk gekregen dat de ongerustheid van ouders hierover geijk staat aan de aanschaf van ´gps tech gadgets´ sindsdien.
@ Jan Gordelroos - "Kon het niet geloven dat het door mijn iPhone kwam, totdat ik mijn oude Sony Ericsson weer een tijdje gebruikte toen de iPhone in reparatie was. WEG PIJN !" - Ik stond laatst bij de tramhalte te wachten toen mijn telefoon afging. Knalde er meteen twee auto's op elkaar! Geef mij ook maar zo'n Sony Ericsson.
Zei ik onderbouwd met een -d-. Goedver.
Enfin.
@fertility-artikelen@Majid: hebben ze gecontroleerd voor de temperatuurstijging in de teelballen van de cell phone-groep in vergelijking met de non-cell phone-groep? Van warme ballen is het namelijk al langer bekend dat die minder goede zwemmertjes maken.
@ Majid, al die referenties die je via PubMed citeert: stuk voor stuk waardeloos of nietszeggend.
@Majid (11:40)
KLOPT !!! Heb al een tijdje pijn in mijn linker testikel. Komt waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon de hele dag in mijn linkerbroekzak heb. Met name met mijn iPhone. Kon het niet geloven dat het door mijn iPhone kwam, totdat ik mijn oude Sony Ericsson weer een tijdje gebruikte toen de iPhone in reparatie was. WEG PIJN !
Geloof mij nou, het klopt wat hier staat. Het is zo schadelijk als de pest. Alleen wordt het pas op langere termijn geopenbaard als er meer mensen gezondheidsklachten krijgen. Tuurlijk, je kunt zeggen: "Roken is ook ongezond en dat doen we ook gewoon, ondanks dat je kanker kunt krijgen"
Echter deze straling is vele malen schadelijker.
Klopt ook dat mensen zo verknocht zijn aan hun mobieltje, dat ze niet meer zonder kunnen. Het is erger dan bepaalde soorten drugs.
Persoonlijk vind ik het straatbeeld zeer negatief veranderd. Ik irriteer me dood aan al die labiele wijfen die de godsganse dag lopen lopen te telefoneren, chatten en sms-en. Ze hebben alleen nog oog voor hun mobieltje. Hele gesprekken moet je ongewild meeluisteren. Popi Jopi gedoe ! Kerels iets minder, maar ook zij hebben vaak een mobieltje constant in hun hand.
Kan me voorstellen dat het aantal verkeers- -doden, -ongelukken, en -incidenten de laatste 10 jaar verdubbeld zijn. Het aantal jongeren met een contactstoornis ook. Men is in staat om iemand te bellen die binnen gehoorsafstand is, simpelweg omdat men het gewend is door dat lulijzer te praten.
Beëlzebul | 17-05-11 | 11:33 | Ja zo lust ik er nog wel een paar. Om een magnetronoven een in amplitude gemoduleerde zender te noemen slaat nergens op.
Het vermogen van alle zenders der Wereldomroep bij elkaar optellen slaat ook al nergens op. Maar zelfs al zou je dat doen kom je niet op meerdere Megawatts uit. Effectief uitgestraald weer wel. Maar wat is nou je punt? Moeten we bang worden van die vreselijk lange golven ofzo?
Ik onderbouw inderdaad niets. Maar jij onderbouwd ook niets. Je roept alleen maar. En ik roep alleen maar dat je onzin uitkraamt.
John Toroflex | 17-05-11 | 11:29 | hehe. Het meeste e.r.p. wat ik in de lucht knalde was een 20 watt uit een TWTA (een hele mooie 24 Volt Siemens) op 10.4 Ghz in een 40 dB schotel. Da's 200 kiloWatt boven mijn hoofd. Ook niks aan overgehouden.
Ja, één ding: een afkeer van kletspraatverkopers.
Qua 'straling': Elektromagnetische straling met golflengten >320nm kankerverwekkend? Daar is geen enkele plausibele fysische verklaring voor en er is ook geen enkel degelijke wetenschappelijke studie voor uitgevoerd die dat onderbouwd.
Qua klimaathoax (meteen ook maar even te onpas aangehaald door een aantal reaguurders hierboven): Antropogene klimaatverandering? Daar zijn heel veel modellen en verklaringen voor en heel veel degelijke wetenschappelijke studies voor uitgevoerd die die modellen ondersteunen.
Ik weet ook wel dat jullie graag A. met je iPadjes op GS willen WiFi-en en B. met jullie Audi-tje een eindje willen rijden gewoon omdat het kan. Moge dit duidelijk zijn: Bellen en WiFi-en = goed. Fossiel verbranden = slecht. Maar, na jullie de zondvloed.
@Majid | 17-05-11 | 11:40
Mij bekruipt het gevoel dat u zich laat beïnvloeden door allerlei wollige rapporten en verslagen die er erg interessant uitzien maar verder niets daadwerkelijk hard kunnen maken.
We praten pas over schadelijke (elektromagnetische) straling wanneer deze frequenties gaan bereiken die in de buurt komen van Ultra Violet en hoger. Men spreekt dan over Ioniserende stralingen (röntgen en gamma en verder.)
Alles daaronder kan (bij voldoende vermogen, denk aan een magnetron) iets waar water in zit, wij mensen dus, enigzins doen opwarmen.
Mobieltjes, mobiele zendmasten en dergelijke zenden qua vermogen ongeveer één miljoen MINDER energie af.
Kortom, waar praten we over?
God Wint Altijd | 17-05-11 | 11:41
LOL, + heel veel
En thuis worden er geen magnetrons, WLAN of DECT telefoons gebruikt?
Majid | 17-05-11 | 11:40
Zullen we de zon dan ook meteen maar even 'uitzetten'?
-weggejorist-
Niks aan de hand mensen. Die straling is eenvoudig tegen te houden door een dunne laag lichtmetaal, op hippe wijze om het hoofd gewikkeld.
@kapotte_stofzuiger
Vooruit dan maar, dan zal ik er serieus werk van maken. Ik ga niet alle studies volledig copypasten want dan krijg je weer een ellenlang betoog.
Acoustische neuroma, bel je meer dan 20 minuten per dag? Je hebt al een risico.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21031411?d...
4.9 keer verhoogt risico voor mensen die onder de 20 beginnen met bellen:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21331446?dopt=Abs...
Een review van 2 cohort studies en 16 case control studies komt tot de conclusie dat er een risico is:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17409179
Een review studie van tientallen studies naar DNA schade toont aan dat het merendeel van de studies concludeert dat elektromagnetische straling met een microgolflengte DNA schade aan toont:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19285841
Gebruik je al ten minste 10 jaar een mobiele telefoon?
Je hebt een tenminste 10 keer verhoogde kans op speekselklier kanker!
www.microwavenews.com/Duan.Zhang.html
Hoe zit het met die GSM toren die naast je huis staat?
Die veroorzaakt ook kanker. Woon je binnen 3 of 4 honderd meter ervan, dan heb je een verhoogt risico op alle vormen van kanker. Dat is door ten minste drie studies bewezen:
www.vws.org/documents/11GermanreportIn...
www.duisburg.de/vv/31/medien/netanya-e...
www.vws.org/documents/Austrianstudy.pd...
Ik gebruik al jaren geen mobiele telefoon meer. Ontwijken kan ik de straling niet, maar ik heb geen behoefte er verder aan bij te dragen.
Mannen die veel hun mobiele telefoon gebruiken zijn gemiddeld minder vruchtbaar dan mannen die dit in mindere mate doen:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17482179
Dit bevestigt tientallen eerdere studies in ratten konijnen en andere dieren. We kunnen ook een epidemie in teelbalkanker verwachten, aangezien de mobieltjes lekker doorstralen wanneer ze in je broekzak zitten.
In politieagenten die een radargun gebruiken is een verhoogd risico om teelbalkanker meetbaar:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8213849
In Europa is al een sterke stijging in teelbalkanker te meten:
mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/6...
De incidentie van teelbalkanker steeg jaarlijks met 2,5% tussen 1980 en 2005. Deze stijging is wereldwijd waar te nemen, maar meer uitgesproken in Europa.
We kunnen eindeloos doorgaan met discussiëren en wachten tot de tumoren komen, maar het blijft zo dat de wetenschappelijke consensus al duidelijk is:
Microgolfstraling is in staat om negatieve gezondheidseffecten te veroorzaken bij hoeveelheden lager dan wettelijk toegestaan is. De mensheid heeft een gigantisch probleem.
@Boomschade | 17-05-11 | 10:31
-- . -. / .... . . ..-. - / -.. . / -- . .-.. -.- / .... --- .-. . -. / -.- .-.. --- - ... . -. / -- .- .- .-. / -- . -. / .-- . . - / -. .. . - / .-- .- .- .-. / -.. . / - . .--. . .-.. / .... .- -. --. -
Hölzenbein | 17-05-11 | 11:37 | Oeps! Sorry!
@sitzkrieg | 17-05-11 | 10:13
Je diskwalificeert jezelf in de 1e zin. Je geeft meteen toe dat je niet weet wat de Raad van Europa is om vervolgens over Straatsburg te neuzelen.
Raad van Europa heeft NIETS met de EU te maken. Behalve dat ze óók in Straatsburg zitten. Maar volgens die redenatie heeft ADO ook wat met de regering te maken...
@Willianus Wortelus | 17-05-11 | 11:15
Huh? Whot?
Willianus Wortelus | 17-05-11 | 11:07 | Ik ben misschien een faalhaas in jouw ogen maar ik weet tenminste hoe een magnetron werkt en dat magnetron ovens een enkelzijdige gelijkrichter hebben en daarmee de amplitude van de magnetron AM moduleren met de netfrequentie.
Verder mik ik met 1600MHz inderdaad net naast de 1800MHz die weldegelijk ook voor gsm wordt gebruikt mea culpa.
Niet dat het voor het effect op onze hersenen veel uitmaakt.
Verder zend de wereldomroep verdeeld over een aantal opstel punten in combinatie met andere .nl AM zenders weldegelijk met meerdere MW uit.
Verder vertoon je kleuter gedrag door niet met argumenten te komen en te gaan schelden.
Misschien moet je je hoofd eens in een magnetron oven steken.
@Willianus Wortelus | 17-05-11 | 11:07
Sterker nog, de wereldomroep gebruikt die zenders in Flevoland niet eens meer! Aanbesteding, Nozema/KPN te duur, buitenlandse zenders kunnen het goedkoper (het is tenslotte kortegolf dus wereldwijd), je weet wel.
Als straling al gevaarlijk is is GSM veel erger dan wifi of DECT. Een zender van een watt of twee tegen je oor aan i.p.v. een accesspointje van een paar honderd milliwatt.
Trouwens, ondergetekende tokkelde 30 jaar geleden met een paar honderd watt ERP een paar meter onder de antenne en ik leef ook nog steeds.
@rockaroundtheclock | 17-05-11 | 10:34
Dat komt omdat ze vaker van de schommel vallen door naar die mast te kijken.
Leren ze misschien weer eens spellen.
@necrosis | 17-05-11 | 10:26
Ik heb een secretaresse om te bellen.
Opgevist | 17-05-11 | 11:13 | Als sneeuw voor de zon is het gezegde.
Zonne straling kan ook gevaarlijk zijn.
Ik zeg, zon uit.
Waar is dat houten been nou?
"Iedereen keer dat uw kind via de ping op zoek is naar goedkope sigaretttenseks, verschrompelen zijn hersencellen als sneeuw in de zon."
Voor dit soort zinsneden moet een prijs bestaan.
Nee is goed, dan slopen we gewoon alle communicatiemiddelen op aarde en gaan we weer in grotten leven. Wie doet het als eerste? Oh ja, niemand...
@ me
Werk jij dan even in de tussentijd aan je grammaticale wanorde? Lutser.
BIFI worstjes op school zijn ook gevaarlijk.
Op zich een punt waar men zich druk over zou moeten maken. Zeker voor diegene die daar geschoold in zijn.
WARE HET NIET dat we de wereld zichzelf eerst zou moeten zien redden van collectieve WANORDE, die nogal
een klein beetje heel veel heerst op dit moment.
Ik kan me hier wel in vinden. Ik ben er van overtuigd dat de schrikbarende toename van kanker deels te wijten is aan de snelle toename van straling in de lucht met alle routertjes, mobieltjes, zendmasten, hotspots etc. Het zou best goed zijn om op sommige plekken waar veel mensen geruime tijd zijn en waar het tevens onnodig is om constant met een telefoon of computer in de weer te zijn deze straling wat te verminderen. Niks dramatisch, geen hippie gedrag maar gewoon een beetje rustig aan.
@Majid | 17-05-11 | 11:00
Kom dan aan met een iets betere bron dan een met een impactfactor van 2.4.
Beëlzebul | 17-05-11 | 10:35 | Zelden zo´n tenenkrommend FAILverhaal gezien.
Magnetronovens zijn AM zenders? Rofl. Waarom zou je een magnetron in amplitude gaan moduleren en waarmee? Gekkie. Een magnetron moduleer je helemaal niet en al helemaal niet in amplitude want dat kost je je efficiency.
We gaan verder. De 2,4 Ghz is precies de juiste frequentie voor bakken en braden? ROFL. Maakt geen reet uit. Of je nou 1 GHz of 3 of 5 GHz gebruikt, je vreten wordt even warm. Dat penetratieverhaal van je is trouwens ook complete onzin. Hoe je vreten precies warm wordt ga ik je niet uitleggen, daar snap jij toch geen reedt van.
Voor telefonie wordt helemaal geen 1600 MHz gebruikt lulhannes.
En dan je laatste FAIL. De wereldomroep zendt helemaal niet uit met ettelijke megawatts Lutsert. Ze gebruiken een paarhonderd kilowatt. Met als grote verschil tot magnetrons de golflengte. Vandaar ook die schandalig grote antennes in Flevoland.
Al met al vind ik je een grote prutser.
Four Eyes | 17-05-11 | 11:01
Enfin, je begrijpt wat ik bedoel.
En het feit dat zo'n beetje elk warm voorwerp elektromagnetische straling uitzendt wordt geheel vergeten. EM straling is alleen schadelijk in hoge energieniveaus, denk aan UV, röntgen- en gamma-straling. Maar de EM die gebruikt wordt om afstandsbedieningen en telefoon- en radiosignalen door te seinen kan geen kwaad. Ik stel voor om naast een verbod op mobiele telefoontjes in en rond school (omdat ze gewoon fukking irritant zijn) een verplichte les in wat straling nu werkelijk is. Stelletje wetenschapsvreemde beunhazen.
Laten we het oplossen op z'n Nederlands. De Wifivrije School of het Voorbereidend Wifi Onderwijs, alles kan een gooi doen naar bestaansrecht.
Detlev Tarnowitz | 17-05-11 | 10:58
Ja, of überhaupt les, dat krijgen ze thuis ook niet. Wat, gewoon school afschaffen, problemen opgelost.
Och ja, want toen men zelf nog geen radio golven de lucht in stuurde kwamen die nog niet vanuit de ruimte binnen?
Geen bewijs = onzin.
Heerlijk als het leven zo simpel is.
Nu zijn er natuurlijk best al wel wat onderzoeken die zeggen dat straling van WIFI en GSM ongezond is, maar de telecom industrie (toch al snel een paar biljoen dollar waard) laat zich natuurlijk niet zo snel in een hoek zetten en huurt wetenschappers in die natuurlijk alleen hun salaris krijgen als ze het tegenovergestelde bewijzen.
Een beetje kritisch zelf nadenken, is dat echt teveel gevraagd?
Diverse studies hebben al aangetoond dat mobiele telefoongebruik een risico factor is voor kwaadaardige hersentumoren, vooral bij mensne die beginnen met het gebruik onder de 20. Ik citeer:
We studied the association between use of mobile and cordless phones and malignant brain tumours. Pooled analysis was performed of two case-control studies on patients with malignant brain tumours diagnosed during 1997-2003 and matched controls alive at the time of study inclusion and one case-control study on deceased patients and controls diagnosed during the same time period. Cases and controls or relatives to deceased subjects were interviewed using a structured questionnaire.
Replies were obtained for 1,251 (85%) cases and 2,438 (84%) controls. The risk increased with latency period and cumulative use in hours for both mobile and cordless phones. Highest risk was found for the most common type of glioma, astrocytoma, yielding in the >10 year latency group for mobile phone use odds ratio (OR) = 2.7, 95% confidence interval (CI) = 1.9-3.7 and cordless phone use OR = 1.8, 95% CI = 1.2-2.9.
In a separate analysis, these phone types were independent risk factors for glioma. The risk for astrocytoma was highest in the group with first use of a wireless phone before the age of 20; mobile phone use OR = 4.9, 95% CI = 2.2-11, cordless phone use OR = 3.9, 95% CI = 1.7-8.7.
In conclusion, an increased risk was found for glioma and use of mobile or cordless phone. The risk increased with latency time and cumulative use in hours and was highest in subjects with first use before the age of 20.
Voor het originele abstract zie:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21331446?dopt=Abs... .
Kijk, het is heel simpel. We gaan een epidemie van kanker, dementie, onvruchtbaarheid en andere stralingseffecten krijgen de komende jaren. Iedereen loopt rond met een mobiele telefoon tegen zijn lichaam aan. Kinderen, volwassenen, zwangere vrouwen. Het is al begonnen. In Finland is in 8 jaar de vruchtbaarheid van 18 jarigen naar beneden gekeldert.
Waarom denk je dat er zoveel kinderen autistisch zijn tegenwoordig? In Zuid Korea heeft nu 1 op de 38 kinderen een vorm van autisme. De schwann cellen zijn de meest gevoelige hersencellen in ons lichaam voor straling. Juist in gevallen van autisme zien we dat kinderen schade aan hun schwann cellen hebben.
Normaal ben ik sterk geneigd de overheid schuldig te stellen voor dit soort dingen. In dit geval geef ik echter de bevolking de schuld. Zie hoe de mensen hier reageren.
Niemand wil dat dit waar is omdat mensen hun mobieltjes hun meer dier zijn dan hun eigen kinderen. Mensen beginnen een vreemde relatie op de bouwen met hun smartphones. Ik ken meisjes die naar hun blackberry verwijzen met "mijn baby". Daarom ontkent iedereen dat er een gevaar is. Dit gaat de loop van de 21ste eeuw bepalen. Let op mijn woorden.
Four Eyes | 17-05-11 | 10:56
Waarom eigenlijk sporten op school, dat doen ze thuis toch ook niet.
The Invasion of The Alu-hoedjesdragers.
This is the End of the World as we know it.
zou me werkelijk ook niet verbazen dat het echt slecht is. Maar geen wifi? Dat zou ik ook niet overleven #verslaafdaaninternet
Detlev Tarnowitz | 17-05-11 | 10:53
En sigaretten, bier en sterke drank. Want dat krijgen ze thuis ook.
Allemaal een gratis mobieltje met extra veel straling.
Overbevolking.. samen lossen we het wel op.
Nee die schimmelhokken zonder airco of verse lucht waar je elke dag met barstende koppijn uit kwam/komt zijn goed voor je willen ze zeggen?
Four Eyes | 17-05-11 | 10:47
Om dezelfde reden dan ook maar het gezonde eten weghalen en patat en snoep verkopen in de schoolkantine?
Ik mis in deze serie nog een aanbeveling over electronische zakrekenmachines, overhead-projectoren, electrische verlichting, etc.
Terug naar het telraam, kaarslicht en het klassieke schoolbord met krijtjes...... alhoewel..... die stof...... zou ook wel weer een gevaal kunnen zijn!
Lang leve de bureaucratie! Wat kost deze onzin ons weer?
@Four Eyes | 17-05-11 | 10:47
mooi hoe je, je gezin omschrijft...
-weggejorist-
@necrosis | 17-05-11 | 10:42
Dat gaat idd niet... maarja.. ale mijn papieren worden door maatschappelijk werk gedaan en mijn geld door de reclassering... dus hoef niet vaak te bellen...
*naar voedselbank vertrekt*
Dus de 6 tot 8 uur dat de kids op school zitten worden ze niet blootgesteld aan straling, maar zodra ze thuis zijn of bij vriendjes op bezoek worden ze alsnog gegrilld door de WiFi's van paps en mams , worden ze doorboord door de pings en tweets van hun puberende zus en als ze eindelijk in bed liggen, worden ze doorkliefd door de pornostraling van de overspelige buurman die anoniem op het niet-beveiligde netwerk van de andere buurman meelift om aan zijn trekken te komen zonder dat zijn vrouw erachter komt?
Zodra er ergens een mast of een antenne staat krijgt die overal de schuld van.... @rockaroundtheclock of zou het gewoon zo zijn dat ze nu een object hebben die schult kan krijgen. Als dat allemaal echt zo was dan moet ik wel helemaal naar de tering gebakken zijn. Sta elke dag onder de antennes van alle mogelijke netwerken wifi, straal, umts, noem maar op. En ik ben zo gezond als een vis.
Oh leuk. Er hangen hier 60 accespoints op school, en ongeveer 500 leerlingen met allemaal een laptop. Je kan toch niet zonder meer, zie je leerlingen al met UTP kabels rondlopen waar ze vervolgens over struikelen?
Ja, en de kosmische achtergrondstraling dan? Ik zeg: één groot alu-scherm om de wereld aanbrengen, anders zijn we verdoemd.
@overVecht | 17-05-11 | 10:34
Bel eens een nummer met een keuzemenu, gaat je niet lukken.
*grinnik*
"Huh, wat is dat voor warm iets. Je moet er steeds hout bij doen. Auw, heet. Levensgevaarlijk, vuur moeten we niet willen met z'n allen"
@Hölzenbein | 17-05-11 | 10:35
Mobiele telefoons niet gevaarlijk?
Heb jij wel eens geprobeerd een Iphone door te slikken?
@necrosis | 17-05-11 | 10:36
Er is een speciaal model voor politici. Hier in NL heet dit Tweede Kamer.
Uit voorzorg zet ik ook geen DECT babytelefoon naast mijn baby. En m'n draadloos netwerk schakel ik 's nachts uit. Telefoon is een nieuw type DECT die alleen pulst als er wordt gebeld. Televisie via de kabel en binnenkort glasvezel.
Maar ja, op ~150m loopt de 150kv hoogspanning en op een flat in de buurt is een telefoonmast. En elke buur heeft een draadloos netwerkje. Er is geen ontkomen aan.
"Als we wachten totdat er zwaarder wetenschappelijk en klinisch bewijs is..."
Daarom is China een wereldmacht en sukkelt Europa straks in een soort nieuwe Middeleeuwen.
Toch moet je het verhaal serieus nemen. Geenstijl maakt het alleen belachelijk.
@SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 10:27
@acac | 17-05-11 | 10:27
Ik weet niet welk merk magnetron jullie hebben maar de mijne doet niets zolang de deur opstaat.
Leuk weetje: Magnetron ovens zijn feitelijk zware (500W tot kilowatt) AM zenders die uitzenden op 2,4GHz of 5GHz.
Geheel niet toevallig dat W-lan op deze zelfde frequenties zit,das omdat die band een soort dump is voor consumenten toepassingen.
Wel blijkt deze frequentie regio het meest geschikt voor bakken en braden omdat de straling precies diep genoeg het voedsel penetreert om dat gelijkmatig te garen.
Voor telefonie worden ook delen van de 800 en 1600MHz band gebruikt en er zijn nog veel meer stoorzenders zoals consumenten ontvangers voor digitenne met ingebouwde antenne versterker bijvoorbeeld.
Consumenten hebben er geen weet van hoeveel dergelijke actieve antennes rondzingen in de radioband.
Maakt ook niet uit verder omdat de wereld inmiddels een natuurlijke en vooral kunstmatige kakofonie van allerhande radiogolven is verworden.
Onze wereld(AM)omroep alleen al poept ettelijke megawatts de ether in dus er kan altijd nog meer bij harharHAARP<ook bullshit wel veel vermogen ghehe.
Wanneer ik de taalvaardigheden van de jonge einsteins zie kom ik tot de conclusie dat er niet veel hersencellen meer verschrompelen want ze zijn er simpelweg niet.
Daarnaast is er volgens mij geen enkel bewijs dat mobiele telefoons gevaarlijk zijn. Die straling is een hoax.
-weggejorist-
Wat is er mis met T-65 met draaischijf + vaste lijn... bevalt me nog altijd prima!
*kkrrriiiieettsss krrriinnngg*
Hier het volledige rapport:
www.stopumts.nl/pdf/Council_Europe_Rep...
Puntje 8.3.2: ban all mobile phones, DECT phones or WiFi or WLAN systems from classrooms and schools
--. . .-.. ..- .-..
Werken met rooksignalen gaat ook prima, zolang je maar niet benedenwinds staat want anders krijg je een vervelende kuch vanwege de rookvergiftiging. Oh dat mag ook niet, CO2 uitstoot enzo.
Probleem is dat bijna alle politici te lang met hun hoofd in de magnetron hebben gelegen. Nu gaan ze onzin verkopen en zich als Sinterklaas gedragen.
Straling is een wat besmet woord. Beter is het te spreken van hoogfrequente energie. Die is inderdaad fors als je met je harses dicht tegen de bron aanzit. Aantasting van de hersenen is wetenschappelijk aangetoond. Daar hoef je overigens geen wetenschapper voor te zijn; je steekt je kop ook niet in de magnetron, al is daar de energie uiteraard onvergelijkbaar veel hoger. Neemt niet weg dat de antenne op het dak van je auto gloeiend heet kan worden bijvoorbeeld, maar mits je ervan afblijft, is dat ongevaarlijk. De hele dag rondlopen met je phone tegen je kop is dat niet; zeker niet als je dat 365 dagen per jaar doet.
Kortom. Lang leve kritiek op Europa!
De hele wereld is vergeven van draadloze communicatie en dan gaan ze bedenken dat dat niet kan ? Ze denken zeker: We hebben die slechte gewoonte van roken ook weg gekregen door vooral het mee-roken te verketteren. Op naar de volgende verslaving.Bedenk ook even dat negatieve motivatie een verslaving is,gezien het oneindige gejuridiseer in ons bestel.
@da wizard | 17-05-11 | 10:13
Ik bel al ruim 20 jaar mobiel en mijn oren mankeren niets, geen van de vier......
Hij beroept zich op conclusies van sommige regionale autoriteiten, medische organisaties en burgerorganisaties. Dus door conclusies van 'sommige REGIONALE autoriteiten' wil hij een Europese ban op wifi in de klas...
Het is overigens een hype, straling van telefoons en wifi is dusdanig laag dat is niet schadelijk
Goh. Ik dacht altijd dat het de docenten waren die de hersenen aantastten.
Toch nog wat geleerd. *proest*
Weet je wat, van leven ga je dood. Laten we het maar verbieden. Stelletje wereldvreemde klootzakken, ga toch een eind fietsen. Niemand gaat mij vertellen wanneer ik wel en geen internet mag hebben. Sterf.
Wie de neuk is "De Raad van Europa" en waarom doen die #idioten ongefundeerde uitspraken?
Als een imponerende 'officieel klinkende' naam alles is wat je als clubje idioten nodig hebt om in het nieuws te komen...
Citaat van: www.europa-nu.nl/id/vg9ho48czuz9/raad_...
De Raad van Europa is in 1949 opgericht om de democratie en de mensenrechten in geheel Europa te bevorderen. Dit orgaan is géén onderdeel van de Europese Unie en moet niet verward worden met de Raad van de Europese Unie of de Europese Raad.
ja ja, alu-hoedjes gaan nog heel populair worden...
Hersenen aansluiten op wifi en scholen afschaffen, dat heeft de toekomst.
Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek? Welk?
Luisteren naar burgerorganisaties? Zoals 'NIMBY'?
Gevoeligheid voor EM-straling serieus nemen? Uit welk onderzoek blijkt dát mensen er gevoelig voor zijn?
Wetenschappers die in een vroeg stadium op de gevaren wijzen meer aandacht schenken? Welke wetenschappers en welk onderzoek?
Wachten op zwaarder epidemilogisch onderzoek niet verantwoord? Maar we gebruiken al 15 jaar intensief mobieltjes, en elk jaar is weer een jaar extra. Het epidemilogisch onderzoek geeft binnen nu en 10 jaar al uitsluitsel.
Ik vraag me af welke lobbyist hier aan de gang is geweest. Dit is zulke hetzerige paniekmakerij, kan niet anders dan het werk van een paar True Believers zijn.
CharlieHarper | 17-05-11 | 10:10 | Ja en?
Ben benieuwd naar je antwoord.
@Wim-Lex | 17-05-11 | 10:18
Dan heffen we gewoon extra accijnzen en taksen en dan is het nog steeds onveilig... Maar wel rendabel. (Zie alcohol en tabakswaren)
Gewoon verplicht stellen:
3.bp.blogspot.com/_baPSplXYBpk/S_Gfi7i...
Maar het zal mij niks verbazen als over 30 jaar duidelijk wordt dat al die extra straling toch wel wat negatieve gevolgen heeft. Vroegâh dacht men dat het gebruik van asbest ook geen kwaad kon voor de volksgezondheid.
tv kijken via coax geeft ook de beste kwaliteit
Realisties | 17-05-11 | 10:09 |
Hoe is privacy een anti-vooruitgangshype? Anders gezegd: hoe is het een vooruitgang als derde partijen en de overheid ons continue in de gaten kunnen houden?
Maargoed dat ik m'n aluhoedje op heb.
Scholieren, dus op alle uni´s nog wel internet?
Wat ze echt zouden moeten verbieden (in ieder geval de eerste leerjaren) is de rekenmachine. Er is echt niemand meer die kan hoofdrekenen.
@ sitzkrieg, de Raad van Europa heeft niets met het Europees Parlement of de EU as a whole te maken. De Raad van Europa houdt zich voornamelijk bezig met mensenrechten en bestaat uit 47 landen, niet 27 zoals de EU. Er is een heel groot verschil tussen de EU en de RvE, want de laatste bemoeit zich niet zo erg met het leven van West-Europeanen.
@toontje larger:
Een maatregel die scholen verbied wifi aan te leggen zal eerder geld opleveren dan geld kosten lijkt me.
@GJ76 | 17-05-11 | 09:56
Europa in z'n huidige vorm bashen is ALTIJD nodig. Claimen dat Europa ook goede dingen doet is net zulke onzin als mensen die een dag ziek thuis met sproeipoep op de WC zitten vergelijken met een vrije dag.
En zulke sukkels souperen onze tax...
Laten we de Raad van Europa verbieden...
@Cum Infamia: Ik weet niet precies wat je punt is maar het Europees parlement zit ook regelmatig te vergaderen in Straatsburg. Dat is 1 van de 2 "Europese steden".
Europa bashen is hier volkomen terecht, als je tegen bent althans.
Uit TFA: Zo moeten er gaten in de diverse netwerken worden gecreëerd, vrijplaatsen zonder enige straling en dus geen dekking van telefoon- en internetsignaal.
.
Die gaten zijn er al, namelijk bij mij thuis valt niet normaal umts/hsdpa te gebruiken...
Dadelijk weggen ze nog dat je van mobiele telefoons oorkanker kunt krijgen...
Het is gewoon allemaal hekserij. Ik zeg de brandstapel!
"Iedereen keer"?
De EM-maffia propaganda machine draait net als bij de klimaathoax weer op volle toeren. Er is geen enkel overtuigend bewijs dat EM-straling dit soort effecten heeft, maar de overheid houdt ervan om a) paniek te zaaien (want een bang volk gehoorzaamt makkelijker), b) onnodig geld te pompen in bullshit maatregelen (het is toch uw geld maar dus who gives a fuck) en c) bakken met geld te verdienen aan belastingen die hierop weer geheven kunnen worden (EM-taks op alle mobieltjes, routers, UMTS-masten en dus uw mobiel abonnement, etc.).
Wat een gelul...
EU heeft gelijk.
Volwassen kunnen wel wat hebben maar de snel delende kindercelletjes zijn veel gevoeliger voor straling.
Div. routertypes die in NL zijn toegestaan zijn overigens ook niet toegestaan in andere Europese landen. Draadloos internet etc. is big bussiness, daarom hoor je weinig over de nadelen.
Dat mobieltjes de hersens aantasten is al duidelijk uit het telefoongedrag in de openbare ruimte. Daar is helemaal geen onderzoek voor nodig.
De Raad van Europa heeft niks met de EU te maken. Het zit ook niet in Brussel, maar in Straatsburg. Maar het is slechts een voorstel, de assemblé moet hier nog over stemmen, en er zijn veel mensen die vinden dat de RvE geen zeggenschap hier over heeft, dus komt het er toch niet door. Jammer dat het Europa bashen zo belangrijk is dat er niet eens gekeken wordt of het wel nodig is.
@ Brusselmans, de Raad van Europa zit in Straatsburg, nie Brussel nie.
Lijkt me een goed idee om alle (smart)phones in klassen te verbieden. Er wordt wat afgepingd bij ons op het ROC tussen de Marokkaantjes.
Wanneer houden we nou eens op met mensen beschermen? We hebben er al veel te veel van, laat Darwin's laws nou eens zijn gang gaan!
fun fact.
Magnetrons gebruiken ook de 2,4 GHz frequentie
Verbod van mobiele telefoon e.d. in klaslokalen vind ik helemaal niet zo erg. Ongetwijfeld worden kinderen een stuk dommer wanneer ze in de les op die telefoonjapanner lopen te knoeien dan aandacht te schenken aan de les. Dus of het nu door de straling komt of niet, gewoon verbieden.
Zucht ... Raad van Europa ... Er was zeker al een dag of drie niks meer verboten.
Dat stralingsverhaal is natuurlijk grote onzin.
Een totaalverbod op mobiele telefoons, DECT-telefoons, wifi- en wlan-systemen in ALLE klaslokalen in ALLE scholen daarentegen, klinkt mij als muziek in de oren. Niet omdat ze beschermd moeten worden tegen straling, maar omdat ze moeten leren. Voor educatieve doeleinden is er altijd nog zoiets als bekabeld internet.
Dan gaat het kind wel op een andere manier op zoek naar goedkope sigarettenseks...
Weer zo'n anti-vooruitgangshype. Net als klimaat, multikul en privacy. What's next?
Weer zo'n anti-vooruitgangshype. Net als klimaat, multikul en privacy. What's next?
Straling is nooit goed. Maar soms is het zonder erger. #allestraling.
REAGEER OOK