Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vier Vrijheid = schedel aan gort op 5 Mei

trololololololol.jpgBeste redactie, Als trouwe bezoeker weet ik dat jullie met regelmaat oproepen plaatsen waarin gestolen goederen dan wel getuigen worden gezocht. Helaas heb ik iets meegemaakt waarvoor ik nu graag zelf jullie hulp inroep. Op 5 mei was ik samen met een aantal vrienden waaronder mijn broertje (24 jaar oud) op het Bevrijdingsfestival in Wageningen. Toen we na afloop rond 00.30 uur vanaf de markt over de Nudestraat terug naar onze fietsen liepen zagen we dat er op de kruising Nudestraat - Costerweg (nabij dit oorlogsmonument dus -red) een jongen mishandeld werd door een groep jongens. Voor ik het wist stond mijn broertje ertussen in een poging de boel te sussen. Zo is hij, dit doet hij vaker en meestal met succes. Maar letterlijk halverwege zijn zin "Jongens laten we nou met Bevrijdingsdag..." had hij de eerste klap in zijn gezicht al te pakken en werd hij vervolgens van alle kanten geschopt en geslagen. Ik heb hem toen bij zijn armen gepakt en voor zover mogelijk geprobeerd hem mee te trekken terug naar onze fietsen terwijl ik schreeuwde dat het klaar was, dat we weggingen, dat ze gewonnen hadden en dat ze moesten stoppen en ons met rust moesten laten. Terwijl wij in rap tempo richting onze fietsen liepen hebben we beiden meerdere trappen in onze rug gehad waarbij ze telkens met aanloop een soort 'karatetrap' uitdeelden. Daarbij is mijn broertje nog meerdere keren in zijn gezicht geslagen. Ik voel me behoorlijk machteloos dat ik hier als 'grote broer' weinig voor hem heb kunnen doen. In het ziekenhuis is vandaag geconstateerd dat hij zijn jukbeen op 3 plaatsen gebroken heeft: hij mag de komende 8 weken door een rietje eten. Als hij voldoende rust houdt (niet sporten, neus niet snuiten, van zijn vriendin afblijven, enz.) dan zou het zonder operatie weer goed moeten komen. En met een beetje geluk komt dan ook het gevoel in zijn tanden en kiezen weer terug (op dit moment zit zijn kaakholte namelijk vol bloed). Hier een OPG (orthopantomogram) van zijn gezicht. Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen, het had makkelijk erger gekund en als hij goed hersteld dan is er over een paar maanden niets meer van te zien. Maar ik kan het niet verkroppen dat mijn broertje, die vaker opkomt voor de minderheid, nu met een gezicht als een hamster thuis zit. Daarnaast hoor ik nu mensen in zijn omgeving zeggen dat het ook zijn eigen schuld is, want je kunt maar beter doorlopen als er iemand in elkaar geslagen wordt. Dit moeten we toch niet willen. Het was druk op straat en er moeten mensen zijn die het gezien hebben en ik hoop dat iemand die gasten kan aanwijzen. Wellicht weet de jongen die voor hem mishandeld werd meer, en ik sluit ook niet uit dat er na hem nog meer mensen de klos zijn geweest. Misschien heeft er iemand een foto of filmpje gemaakt, het had altijd Dumpert material kunnen worden... Op dit moment weet ik alleen dat een van de jongens lang (190cm?) en blond was (Nederlander) en een ander (de 'karate kid') was wat kleiner en had een licht getint uiterlijk. De overige gasten heb ik niet goed kunnen zien. Leeftijd schat ik voor allemaal begin 20. Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken). "Dat eventuele bewakingsbeelden dan alweer overschreven zijn is inderdaad vervelend meneer". Ik hoop dat jullie een oproep kunnen doen, het zou fijn zijn als dit soort kansenjongeren de volgende keer in hun prachtwijk blijft. Alvast bedankt voor jullie reactie, M

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

CheGuevaraNL | 09-05-11 | 14:09

Waren de heren met het kleinste beetje toeval 'getint' ?

Realist22 | 09-05-11 | 12:24

Ik bedoelde; of ie erbij hoorde weet ik niet zeker die lange jongen met pet.

vonkje | 09-05-11 | 10:58

Veel sterkte gewenst aan je broertje en jezelf.
Belachelijk dat die kudt politie het weer laat afweten, en dan nog raar opkijken dat we geen respect tonen voor die ambtenaren.

Yskonijn | 09-05-11 | 10:38

Bij het dj plein werd er achter ons ook gevochten. Groep van licht getinte kleinere jongens van leeftijd 17 denk ik. Beschrijving slecht; ging snel en werd snel ingegrepen. Was wel lange jongen met pet op bij aan het dansen. Of ie er bij hoorde. ( blanke jongen van jaar of 20).In iedergeval zou het mij nietgetbazen als het deze groep was ( om een uur of 17.00 toen Isis draaide). Dus er moeten mensen zijn die deze groep beter kunnen omschrijven.
Jammer dat er weinig foto's van zijn maar die bewakers daar moeten ook meer weten denk ik. Succes ermee en van mij mogen dit soort lui meteen bij het geringste aan tuiggedrag opgepakt!

vonkje | 09-05-11 | 10:34

he? zijn eigen schuld terwijl je broertje de wereld laat zien hoe je wel moet leven? ook flink bedankt voor de rappe handeling met de politie zeg hee, ze zijn echt een stuk sneller gaan werken ahem,,,ahem.

jongens de volgende keer erop aflopen met een honkbal knuppel of dergelijk en het gewoon weer op lossen, if you can't beat them, bring bigger weapons.

Beterschap aan je broertje

Diabolus | 09-05-11 | 10:09

En dan staan ze te kijken als er een leiding knapt in je hoofd en a lá Mnr v/d de vlis een payback geeft aan die honden!!!

Idiote mongolen op politiebureau Wageningen

Vinnie85 | 08-05-11 | 23:02

Helter Skelter | 08-05-11 | 21:58 | + 75 -

WaarschijNlijk bedoelde ik... klotetoetsenbord

Helter Skelter | 08-05-11 | 22:47

Lees hier comments over vechtsporten etc. Maar men vergeet dat als je in een klote situatie terecht komt, door stress/angst/adrenaline/agressie alles vergeet qua techniek tenzij je je kan beheersen. En dit soort dingen gebeuren overal. Niks nieuws. Wil je zekerheid? Draag een wapen. Niks zwaks aan want je lokt toch niks uit? Als mensen 't willen kunnen ze 't krijgen ook en niet achteraf gaan janken. Zo simpel is het. Spreek uit ervaring.

Klontenbeaur | 08-05-11 | 22:10

Een blonde knul van 1m90? Een zoon van Alexander Pechtold misschien? Waarschijlijk was hij solidair met de rest, een stelletje finnen dat nog pissed off was over het heengaan van Bin Laden. Bijna 10 jaar geleden vierden ze daar nog feest naar aanleiding van de gelukte aanslagen op de twin towers. Misschien was dat in Ede, maar dat ligt daar vlakbij.

Helter Skelter | 08-05-11 | 21:58

Dit maakt echt helemaal niks uit.
Ook al ken je de daders en heb je getuigen doet politie Wageningen niks met je aangifte.
Camera beelden worden ook niet opgevraagd als er iemand door 6 man voor het gat in puin word geslagen.
De uitsmeiters blijven idd achter de deur en zoek het lekker uit, niemand er meer uit en daar sta je dan in de Herenstraat. oeps

Voor het alibi is het ook altijd feest en op de markt idem. Wel wat laat in de avond natuurlijk.

Renkum komt vaak op bezoek en de finnen zijn hier helaas niet anders dan in Finland.
Beter ga je naar Korenbeurs,XL, Daniels om zo maar wat te noemen, niks aan de hand daar.
In je uitgaanstijd ben je soms gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plek.
Eerder naar huis gaan valt wel vaker in je voordeel.
Heb trouwens nog nooit gezien dat de politie er op zo'n moment bij is dus verwacht daar ook maar niet zoveel van, dit gebeurd vaker dan je denkt maar gewoon gedoogd.

bevrijdingsdag of een ander gratis feest zijn veel meer onschuldigen de pineut, risico.

sterkte met het herstellen van dit trauma

bottelnek | 08-05-11 | 21:52

Lintje voor deze meneer SVP :)

Superjus95 | 08-05-11 | 21:44

oh men, hoop echt dat ze gevonden worden! idd, je broertje had groot gelijk te helpen..

bigstra | 08-05-11 | 19:46

Ik was in Wageningen, maar niet daar. Dus ook niks gezien. Helaas!
Handig als je GS kan gebruiken gezien de politie je voor geen fuck kan helpen.

Silvyah | 08-05-11 | 17:39

Ik stel voor dat we een GS orde handhavingsteam gaan opstarten met een aantal reaguurders even gaan 'communiceren' met die kraagmansen.
Count me in!!

Barbatruuk! | 08-05-11 | 16:31

De politie is je slechtste vriend.
Je bewapenen en het recht in eigen hand nemen is het devies helaas als de overheid je persoonlijke integriteit gewoonweg niet meer wil beschermen.

Zarathustra1883 | 08-05-11 | 16:09

het houdt g`verdeg`verrr ook nooit op hè; meer blauw op straat betekent gewoon vette wouten..

*mart smeets modus aan*

wouten, mag ik dat zeggen ? ja dat mag ik zeggen dus: ja wouten.*mart smeets modus uidtdt*

basberger | 08-05-11 | 16:01

honderddagen 15:01

Joh doe niet zo ingewikkeld.
De tijd van redelijkheid zijn we allang voorbij.
Gewoon een dubbele "kneecap" en bij Zandvoort de grens over.
"Marokko is die kant op jongens, even flink doorzwemmen"

copywriter | 08-05-11 | 15:36

Oplossing:
1 Bied burgers een uitgebreide cursus zelfverdediging aan, en bewapen de goede cursisten zodat deze kunnen ingrijpen en eventueel arrestaties kunnen verrichten.
2 Privatiseer de politie gedeeltelijk. Bij dit soort incidenten moet je iemand kunnen inschakelen die precies weet om wie het gaat en die ook daadkrachtig optreed. Dit kun je dus beter overlaten aan een private partij, want: geen bureaucratie, meer effectiviteit en efficiëntie. En als de dienst je niet voorspoedig behandeld zal deze dienst failliet gaan en komt er een andere voor in de plaats. De betaling van deze dienst kan via (verplichte) verzekering.
3 Zorg dat de daders het niet nog eens doen. Gebruik geavanceerde therapeutische methodes (brainwashing) om ze weer de perfecte burger te maken. Dit is geen inbreuk op hun bestaansrecht omdat het therapie is. Wederom: laat private partijen met elkaar concurreren om de beste methode. Bij ernstige gevallen: zet ze vast op een eiland zodat ze niet meer van last zijn, en ook geen financiële last meer zijn.

Argument tegen: 'In zo'n samenleving wil ik niet leven.'

honderddagen | 08-05-11 | 15:01

-weggejorist-

Bull Dozer | 08-05-11 | 14:56

Oh ja, skrijverd: je broertje moet ook naar de tandarts. Rechtsonder twéé gaatjes :-)

Bull Dozer | 08-05-11 | 14:56

@1teen | 07-05-11 | 20:49
Pfff, in 't gat komt het grootste tuig ever since de Vrijheid gesloten is. Af en toe loopt er wat jong onschuldig Wagenings volk tussen, maar het overgrote deel is gewoon tuig dat speciaal uit de betuwe komt om te rellen. Zelfs met uitsmijters, heb ik daar vaak genoeg gezeik gehad en ben ik lastiggevallen door tuig. En met een beetje pech pleuren die uitsmijters je samen met die ruziezoekers de tent uit, en sta je buiten in je eentje tegenover een groep randdebielen. Bovendien is de eigenaar een enorme backstabber, die heeft zitten klagen bij de gemeente toen een aantal kroegen op de markt meededen aan een experiment om de terrassen open te houden tot 1 uur 's nachts ipv 12 uur. Tevens maakt hij barpersoneel van andere kroegen uit voor cokesnuivers, wat in de meeste gevallen niet waar is, en reputaties enorm schaadt. Kortom 't Gat is een klote tent.

Prins_Bernhard | 08-05-11 | 14:16

Mijn bloed kookt.

--Gerbino-- | 08-05-11 | 14:04

tssssss

Harken maar | 08-05-11 | 13:52

'Dit moeten we niet willen met z'n allen': Moraalriddert! De omgeving heeft wel gelijk, als je tussen vechtende mensen gaat staan kun je klappen krijgen.

Voor de volgende keer gewoon heel hard 'BRAND' schreeuwen, zo krijg je omstanders die filmpjes maken, dan kun je ertussen gaan staan en zeggen: 'Jongens, zo gaan we toch niet met elkaar om' (verontwaardigd). Logischer is dat de daders 'm dan op een rennen zetten en je ze kunt volgen/filmen (met het hele groepie, beetje de crowd enthousiasmeren natuurlijk).

Mocht je dan het mikpunt van een aantal mongolen worden (niet voor rede vatbaar) heb je in ieder geval beelden en getuigen die eventueel ook mee kunnen gaan klappen.

Nagemaakte Gek | 08-05-11 | 13:42

KeesKroket | 08-05-11 | 12:12 | + 0 -
"we onderzoeken de zaak" Er zit een werkwoord in die zin, maar verder straalt het vooral passiviteit uit.
"De man heeft zich al bij ons gemeld" Is het de dader? heeft hij een bekentenis afgelegd? Is hij naar de politie toegegaan omdat hij dacht dat de politie hem op de hielen zat, of doordat GS er aandacht aan besteedt?

domheid regeert | 08-05-11 | 13:36

"Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken). "Dat eventuele bewakingsbeelden dan alweer overschreven zijn is inderdaad vervelend meneer"."
.
Ik hoop dat dit een soort geenstijl twist aan de mail of andersinds een twist op de werkelijkheid want de politie er echt met zo'n mentaliteit tegenover staat moet er iemand ontslagen worden daar.

Kampfhund | 08-05-11 | 13:12

@ De La Puerco | 07-05-11 | 19:49

Het gaat hier inderdaad om een blonde marokaan van 1.90. Triest figuur met je xenofobische hersenspinseltjes. Lees eerst maar eens als je daar toe in staat bent, pauper.

Binnenbaan | 08-05-11 | 12:55

Op het bevrijdingsfestival in Utrecht werd mijn zusje ook opeens door een bondkraag in haar rug half om geduwd, en de laatste vond het nodig haar ook nog eens op haar achterhoofd te slaan, en dat terwijl ze stil stond te kijken naar een optreden...

Als ik ooit terminaal ben weet ik wel welke wijk ik in ga...

Uitvindert | 08-05-11 | 12:44

politieglm Gelderland-Midden
@AndreVanDelft deze man heeft zich al bij ons gemeld, er zijn geen camerabeelden, maar we onderzoeken de zaak. Typisch geenstijl verhaal ^PK

twitter.com/#!/politieglm/status/66926...

En zo doet de politie er zich weer lekker makkelijk vanaf, allemaal doorlopen!

KeesKroket | 08-05-11 | 12:12

Tja, van die types die een brandend huis in rennen om de kanariepiet te redden. Wat moet je ermee?

wegmetdebijstand | 08-05-11 | 12:05

@bamiblok | 08-05-11 | 11:17
Smaad.

doenormaal! | 08-05-11 | 12:04

Zolang babyboomers zich meer druk maken om 0,25% inflatiecorrectie dan om opkomend fascisme zal er weinig veranderen!

Widukinn | 08-05-11 | 11:45

Resptec voor de politie heb ik al lang niet meer. Als jullie erachter komen wie het zijn en de politie doet er niets aan, plaats hier dan even een oproepje. Ik ken genoeg mensen die deze rekening voor je willen vereffenen...

Randall Flagg | 08-05-11 | 11:29

@ iedereen die hier verkondigt dat ze vechtsport doen en juist daardoor respect hebben voor anderen en nooit in gevechten verzeild raken...
.
Top, heel netjes. Alleen zijn er veel mensen die het NIET op die manier beoefenen, maar het heel handig vinden om op straat mensen te beuken.

Tantalus K. | 08-05-11 | 11:24

http://www.dumpert.nl/mediabase/1471751/e9289003/ingrid_en_henk_gespot.html ik heb zo'n vermoeden dat zij er ook betrokken bij zijn, gaat op onderzoek uit!

bamiblok | 08-05-11 | 11:17

Kamervragen over dit soort gevallen. Dit moet de hoogste prioriteit hebben. Levens worden verwoest door dit geweld en de politie doet niets of frustreerd zelfs het onderzoek, dan moet er worden ingegrepen.

Statler en Waldorf | 08-05-11 | 10:55

"Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken)."
---------------------------------------------
Tuurlijk heeft de politie daar geen tijd voor.
Ze hebben wel tijd om mij te flitsen op een 80km weg. Ik reed 7 kilometer te hard. Ze hebben daarvoor uren in een hinderlaag moeten liggen. De stakkerds.

Resptec voor de politie? Nee dat had ik, maar dat is inmiddels over.

rijk | 08-05-11 | 10:46

tussen politie en drugsdealer had nog een komma gemoeten...

doenormaal! | 08-05-11 | 09:57

@Captain America | 08-05-11 | 02:25
Surinamer=bekende van politie=drugsdealer auto was van klant, Marokkanen zaten in het netwerk snappie?

doenormaal! | 08-05-11 | 09:54

Weer typisch zo'n geval, we hebben geen tijd voor U, U zit niet hoog genoeg in de boom, zoek het lekker zelf maar uit, maar doe niks wat tegen de wet is want dan bent U aan de beurt en wel gelijk!!. En dan vindt de politie het gek dat niemand meer resepect voor ze heeft!!!!!Een baby kan zien wat er krom is.

Umberto die trotzoni | 08-05-11 | 09:51

veel drinken leidt tot hersenbeschadigingen...

Theo T. | 08-05-11 | 09:36

Wen er maar vast aan. Dit is het nieuwe Nederland.

double punch | 08-05-11 | 09:29

KUDTLAND!!

the Baseball Bats | 08-05-11 | 09:27

Prachtwijk met kansenmensen, mooie naam voor het HvB.

* | 08-05-11 | 08:48

Welkom in tolerant NL! Heel veel sterkte gewenst met het herstel. Van eerherstel namens de daders kun je overigens wachten tot de eeuwigheid. Dat kennen ze hier niet.

5UCK MY D1CK | 08-05-11 | 08:47

Dat de overheid een monopolie op het gebruiken van geweld heeft, betekent tevens dat die overheid dan ook een zorgplicht heeft.
Zo blijft het in balans.
.
Ik zou hier dan ook over gaan zeuren bij meneer Brenninkmeier, de ombudsman, en ook bij Pieter van Vollenhove.
.
Verder voor alle zekerheid maar iets van een wapen in je laars stoppen volgende keer. Liever opgepakt worden voor noodweer, dan in elkaar geschopt. Toch?

Greetje Duisenberg | 08-05-11 | 08:18

postbus 51:

Van een andere planeet:

www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstr...

Vraag anderen om hulp en spreek samen de dader aan
Bel 1-1-2
Blijf bij het slachtoffer
Maak foto's voor de politie en meld je als getuige

nu even niet | 08-05-11 | 07:08

“Before all else, be armed.”
Niccolo Machiavelli

henkdekanarie | 08-05-11 | 06:25

Zo zoetjes aan toch maar eens nadenken over het formeren van knokploegen.
Die burgeroorlog komt er toch wel.
Dan maar liever nu, dan zijn we daar ook weer vanaf.

copywriter | 08-05-11 | 06:19

herodus | 08-05-11 | 03:31
Ja hoor, het is weer de schuld van rechts.

Nietvoordekat | 08-05-11 | 04:26

"licht getint". Say no more, het is verdomme weer zo'n klere-fin.

Nietvoordekat | 08-05-11 | 04:24

-weggejorist-

Eurotokkie | 08-05-11 | 03:36

-weggejorist-

Eurotokkie | 08-05-11 | 03:34

-weggejorist-

Eurotokkie | 08-05-11 | 03:33

-weggejorist-

herodus | 08-05-11 | 03:31

Deze daders lopen een keer tegen de lamp , zo te lezen hebben ze er plezier in om mensen te mishandelen en dit zal zeker niet de laatste keer zijn , of ze worden gepakt of komen een keer de verkeerde tegen en belanden zelf in het ziekenhuis, het laatste is zeer aannemelijk omdat deze gasten zichzelf nogal overschatten en denken dat ze iedereen aankunnen , als je in een geweldspiraal leeft kom je vroeg of laat iemand tegen
die nog gestoorde is .

Eurotokkie | 08-05-11 | 03:31

-weggejorist-

herodus | 08-05-11 | 03:31

De grootste helden zijn dood en daar worden stille tochten voor gehouden.

Oud gezegde in alblasserwaard, "ga nooit met een mes naar een schietpartij"

Politie had zich van zijn goeie kant kunnen laten zien
echter door de bezuinigingen van dit aanbeden kabinet,
werken ze woensdag pas weer. Kom VVD met jaren lang roepen dat veiligheid jullie paradepaardje is komen jullie er niet.

Nou nog de daad bij het woord.

Die ene surinaamse crimineel die na de uitzending van Peter R de Vries was opgepakt in opdracht van Opstelten was binnen enkele dagen weer vrij man.

Ik ga snel blaffer kopen voor zelfbescherming.

herodus | 08-05-11 | 03:30

Wel een beetje vreemde foto van het hoofd van je broer. Een orthopantomogram ziet er namelijk meestal zo uit: www.google.nl/search?um=1&hl=nl&am...

Dit lijkt meer op een plaatje van een oude opgegraven schedel, en dan nog het meest op die van een aap ofzo.

Zuster Clivia | 08-05-11 | 03:21

Sterkte M, en broertje van M., je bent een held. Beterschap!

erik123nl | 08-05-11 | 02:41

@j.j slauerhof, @Zyprexa20mg en @Gunnie

Ben graduate student Medical Imaging aan Massachusetts General Hospital en het plaatje is niet fake. Het is geen OPG, maar een oblique volume rendering van een CT-scan van het hoofd. We zien een "afgehakte schedel" omdat alleen de de onderkant van het hoofd gescand is. Verder zitten er met de toegepaste reconstructie (zgn filtered backprojection) aan de buitenste slices altijd artefacten, dus de vlekken in de lucht aan de onder en bovenkant kun je negeren. Volume rendering is mooi voor familie e.d. omdat je dingen kunt laten zien, maar wordt klinisch niet echt gebruikt voor diagnose. Bij de gebruikte (window)instellingen voor de rendering is bloed overigens niet zichtbaar, maar wat je wel duidelijk kunt zien is een simpele fractuur van het jukbeen.

Hoop dat je broertje voorspoedig geneest en dat de klootzakjes snel gepakt worden.

attunix | 08-05-11 | 02:28

@doenormaal!

Waar kom jij vandaan? Heb nog nooit surinamers en marokkanen gezien die vrienden waren.

p.s. Een donkere marrokaan is niet meteen een surinamer he?
p.p.s. En waarom schrijf jij deze ongure types met een Hoofdletter?

Captain America | 08-05-11 | 02:25

Yes Rutton en Opstelton, lekker bezuinigen op de politie! Die doet toch niets, en 'blonde wageningers van 1,90 tot 2 duizend meter' kunnen blijkbaar beter orde en gezag uitstralen (Geert waarom gedoog je deze regenten-VVD-kliek in evolutienaam?).

Captain America | 08-05-11 | 02:21

@speedy_con33 | 08-05-11 | 01:50
Wat een onzin! Je hoeft tegenwoordig alleen maar te vragen of ze je zusje met rust willen laten om finaal de vernieling in te worden geholpen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/...

Ikzelf ben bedreigd en op de grond geslagen door 1 Surinamer en zijn 15 Marokkaanse vrienden, die in no-time ter plaatse waren, omdat ik iets zei (op een vriendelijke manier) over een verkeerd geparkeerde auto.

doenormaal! | 08-05-11 | 01:58

Juist door zulke berichten zullen allerlei types de volgende keer bv een mes meenemen of andere rommel. Ze voelen zich weer eens niet veilig echter dit staat niet op zich.

De meneer die er tussen sprong(broer) zal vast en zeker helemaal schoon zijn en niks gedaan/gezegd hebben. Om maar even een voorbeeld te noemen: www.dumpert.nl/mediabase/1465591/9a55c... lijkt het allemaal een mooi verhaal maar brand schoon geloof ik niet in.

Ik ben erg benieuwd wat je broerheeft gezegd en op welke manier.

Ik zal het maar simpel houden zodat het nog te volgen valt ... Een foute reactie = altijd tegen actie. Je zal helaas de volgende keer ook wel weer in elkaar gemept worden tenzij je de oog om oog tand om tand gaat toepassen als in de VS. Die knallen elkaar dan dood. Je broer komt er in NL dus nog goed vanaf.

speedy_con33 | 08-05-11 | 01:50

-weggejorist-

DrsBukkake | 08-05-11 | 01:23

Vrijheid klinkt leuk, maar sommige mensen kunnen er niet mee omgaan, kijk maar, en lees de borden (0,28 min)http://www.youtube.com/watch?v=aj9E1ws42PY

reppert | 08-05-11 | 01:11

Centauri | 08-05-11 | 01:02
Aanvulling tot mezelf.

Pure Charls Dickingson's praktijken.
Jij mij betalen, jij veilig.

Centauri | 08-05-11 | 01:07

Hier idem. Na bedreiging en mishandeling kwam politie na 40 min. (na 112 te hebben gebeld) ter plaatse. Ik kon een afspraak maken om aangifte te doen drie dagen later. Ook mijn mond viel toen open... Ik hoor hier trouwens veel klachten over. Ook klachten over aangiftes die niet worden aangenomen zoals deze doodsbedreigingen op TV:
www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE
en deze:
www.youtube.com/watch?v=CHhwRG3qnT4&am...

doenormaal! | 08-05-11 | 01:06

Wist je dat je eauk geslagen/belaagd kunt worden als je niet op tijd je geld betaald voor de 'veiligheid die geboden wordt ./...(*)

Centauri | 08-05-11 | 01:02

@lion@night | 07-05-11 | 18:36
De volgende stap is het, laat ik het het de UPC methode noemen: dat je niet langs kan gaan, je alleen kan bellen voor 10 ct. pm. of kan twitteren of mailen via het webformulier. Een e-mail adres hebben ze vanzelfsprekend niet want stel je voor dat je bewijs zou kunnen verzamelen voor een juridische procedure. Kortom het wordt je onmogelijk gemaakt een normaal en eerlijk klantcontact te hebben.

doenormaal! | 08-05-11 | 00:57

Dit is wederom een triest voorbeeld van laf geweld. De daders hebben dit waarschijnlijk ook gelezen en lachen er misschien nog om. Wie hen kent en aangeeft is geen verrader.

nadenkeniseenkunst | 08-05-11 | 00:50

@m@rkus | 07-05-11 | 22:39

Volgens u moeten we ons dus conformeren aan de randdebielen, gajes en andere lowlife's? Nee dat is het begin van het einde.

Davidson | 08-05-11 | 00:43

Karateschool in de omgeving flink onder druk zetten totdat ze op de proppen komen met de naam van de daders. Maarja dat hoef je van het gedemotiveerde luie en onverschillige politieapparaat in Nederland niet te verwachten natuurlijk. Die doen (bijna) niets. Doen geen moeite, dat is teveel gevraagd. *geen woorden voor* Bah!

doenormaal! | 08-05-11 | 00:31

Een agent die in zo'n geval; doodleuk zegt: "Dat eventuele bewakingsbeelden dan alweer overschreven zijn is inderdaad vervelend meneer" moet per direct een ander vak kiezen! Wat is de politie toch een onvoorstelbaar onverschillig en nutteloos apparaat geworden. Te lui om te werken en totaal niet gemotiveerd om zaken op te lossen. Ik scheld normaal nooit maar als ik zo'n reactie lees dan denk ik echt: waardeloze hufter, je bent een schande voor de politie en je baan niet waardig.

doenormaal! | 08-05-11 | 00:27

Ik vind dit heel erg. Je hoort het steeds meer. Zomaar half dood getrapt worden op straat.
Maar goed hieruit blijkt maar weer (hoe laf het ook is): BEMOEI JE NERGENS MEE. De politie komt je niet helpen. En het tuig wordt zelden GOED gestraft.

grote haas | 08-05-11 | 00:27

"... een ander (de 'karate kid') was wat kleiner en had een licht getint uiterlijk."

ik las: Was kleiner en licht getint natuurlijk.

mr.hypocriet | 08-05-11 | 00:24

"Op dit moment weet ik alleen dat een van de jongens lang (190cm?) en blond was (Nederlander)"

Wederom een lange blonde jongen, gewoon paspoort afpakken en terug sturen naar friesland.

snajeh | 08-05-11 | 00:02

@domheid regeert | 07-05-11 | 23:57
De politie is slechts een post in de Rijks inkomsten. Produceer boetes anders geen promotie. Verwerpelijk.

Sliptong | 08-05-11 | 00:02

domheid regeert | 07-05-11 | 23:57
Kusje!

repulse | 07-05-11 | 23:57

Het zou mooi zijn als er een keer een minister komt die zegt dat hij alle meldingen van aangiftes die niet of niet tijdig worden opgenomen, op zijn bureau wil krijgen.
De minister gaat dan zorgen dat de aangifte alsnog wordt opgenomen en dat de betreffende politiechef zijn spullen kan pakken wegens werkweigering en dus ook geen bonus meekrijgt.
Het gedrag van de randdebielen op straat is verwerpelijk, het gedrag van de politie zoals hier geschetst is meer dan schandalig.
Hoog tijd dat de politiek ingrijpt als de politie zelf kennelijk geen idee meer heeft van haar kerntaak.

domheid regeert | 07-05-11 | 23:57

@Doesjen! | 07-05-11 | 23:45
"allemaal reaguurders" triggerde de reactie. Tuurlijk loopt een deel door, da's menselijk gedrag, maar een groot deel niet. Dus allemaal is niet correct en zeker niet voor mij. Dus ja, ik voelde me aangesproken. Zal wel een onverwerkt stukje trots zijn.

Sliptong | 07-05-11 | 23:50

Alsof de veldwachters 2.0 er iets tegen kunnen doen. Die moeten mensen beboeten voor het niet dragen van een gordel of een lamp op je fiets die stuk is.

Sliptong | 07-05-11 | 23:48

@Sliptong

Sorry, maar je voelt je aangesproken?!

Doesjen! | 07-05-11 | 23:45

@Doesjen! | 07-05-11 | 23:42
Spreek voor jezelf.

Sliptong | 07-05-11 | 23:44

Er moet in Nederland eens een belasting staking komen. Om die slappe zeikmongeaulen van de hermandad eens te laten merken wie er opdraaien voor hun salaris. De enigen waar die lui voor lopen is de familie Von Amsberg. De rest van Nederland kan de rambam van ze krijgen.

Willem VanDer Decken | 07-05-11 | 23:44

Het is niet normaal, respect voor het slachtoffer! Respect voor mensen die er tussen durven te staan! Hier allemaal reaguurders en als het erop aankomt lopen ze allemaal weg!

Nogmaals respect en sterkte man!

Doesjen! | 07-05-11 | 23:42

LijstG | 07-05-11 | 23:20
Lol, nee ik ben niet bang. Ik wil wel dat de politiek en justitie hun taak doen en dat ze begrijpen dat wanneer ze blijven weigeren/ falen, de burgerT niet zal falen.

repulse | 07-05-11 | 23:35

@LijstG 23:20: Daar heb je dat "bang" weer waar links ook zo mee schermt. Leer het verschil eens tussen angst en bezorgdheid.

Muxje | 07-05-11 | 23:31

@j.j slauerhof en @Zyprexa20mg

Het lijkt mij een 3D render van gemaakte OPG beelden, lijkt me beetje overhaast om meteen te roepen dat het fake is allemaal..

Anyway, triest verhaal.. als die ventjes nou gewoon elkaar verrot meppen ipv anderen die niet de intentie hebben om te vechten, dan is de wereld alweer een stukkie beter hè!

Gunnie | 07-05-11 | 23:29

@Sloober | 07-05-11 | 23:15
Nee, want de redactie heeft gelijk. Mensen beschuldigen zonder keihard (beeld) bewijs is verachtelijk. Ga ik dus ook niet doen.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 23:26

repulse | 07-05-11 | 23:05 |
U laat zich bang maken door een paar imbecielen die in ons land rondlopen. Dan ben je wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Dat laat onverlet dat de politie in dit geval wel ernstige steken laat vallen.

LijstG | 07-05-11 | 23:20

Nederland-lafland, alles onder het mom van beschaving.
Dappere actie van het broertje van M. Ik hoop dat je er overheen komt. Het is weer tijd voor de daalder en de eerste klap. Ook dat is in weze "5 mei beschaving" en snel weer doorlopen. Schat je je kansen slecht in, bel dan 112.

dePirK | 07-05-11 | 23:18

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 20:02

Tsja als redactie zegt nix te kunnen doen en zich hetzelfde gedraagt als de politie, is het dan geen idee om een hyves linkje neer te plempen? Anders heeft heel dit topic geen nut gehad..

Sloober | 07-05-11 | 23:15

Zow, leest als A.F.Th. Van der Heijden deze topic; *yawn* next :)

_ILT_ | 07-05-11 | 23:15

Slauerhof heeft gelijk, is geen OPG. Is vreemde scan of foto van schedel. Ziet er eerder uit als foto van iemand die al lang dood is en nooit bij een tandarts is geweest. Doet me twijfelen over het verhaal.

Zyprexa20mg | 07-05-11 | 23:10

@vraagstaart | 07-05-11 | 22:35
Geloof ik gelijk. Maar die worden niet uitgenodigd voor wedstrijden denk ik. Want dan gaat het niet "volgens de regels". Terwijl dat toch in heel veel gevallen veel effectiever is.
Moet ik eigenlijk denken aan "Debiteuren crediteuren" en "Ja maar dat mag dus niet". En dan die pegel van Storm. Ga gelijk kijken of ik die aflevering nog ergens kan vinden.

dantochmaar | 07-05-11 | 23:05

m@rkus | 07-05-11 | 22:56
Pleurt toch op halve zool, op welk moment heb je de vrijheid om iemand half deaud te meppen?
Politie moet zich inzetten tegen criminaliteit waar de burger last van heeft, geweldpleging inbraken en roofovervallen. Iemand die een paar km te hard rijd op de snelweg zal me een worst wezen, de ene crimineel die de andere omlegt net zo goed, das nou eenmaal het risico van het vak.

Het is een schande dat die jongens geen aangifte kunnen doen voor woensdag. Het is nog een grotere schande dat de politie geen eens zal gaan kijken of ze een verdachte kunnen vinden laat staan een zaak er van maken.

repulse | 07-05-11 | 23:05

De feiten liggen op tafel..

Ehm..

Sorry namens ons. :(

OomAgentFactcheck. | 07-05-11 | 22:58

repulse | 07-05-11 | 22:48

Nee, maar we moeten er wel bij stilstaan dat de vrijheid die wij door onze welvaart hebben, dus ook geldt voor staatsmongolen. Het een gaat niet zonder het ander. Dit is de schaduwzijde van de vrijheid. Accept it of beperk die vrijheid.
Wat wil je? Dat is het dilemma waar we vandaag in zitten. IK wil voor MEZELF alle vrijheid, maar voor 'de anderen' die mijn vrijheid bederven, wil ik dat niet.. Dat kan dus niet.
Wil je geen dronken knokpartijen meer met anonieme mafketels? Zorg dat mensen niet meer zo dronken worden en zorg dat er geen anonieme mafketels meer in je gebiedje komen...

m@rkus | 07-05-11 | 22:56

Beelden kunnen ze gewoon opslaan ten behoeve van opsporing van strafbare feiten. Maximaal vier weken mogen ze de beelden opslaan. Kijk maar naar artikel 151c Gemeentewet; st-ab.nl/wetten/0093_Gemeentewet_Gemw....

Kortom agent liegt.

LijstG | 07-05-11 | 22:48

m@rkus | 07-05-11 | 22:39
Lulletje.
Natuurlijk, omdat er randdebielen rondlopen moeten we maar allemaal opgesloten blijven zitten in ons huisje..

repulse | 07-05-11 | 22:48

Davidson | 07-05-11 | 20:42

Wil je ECHT dat dit stopt? Dan moeten we stoppen met het organiseren van evenementen die enkel bedoeld zijn als vehikel voor de middenstand om zoveel mogelijk om te zetten. Is er een feestje in Wageningen? Sluit de stadspoorten en laat het over zijn om 21.00 uur! Zolang er voor mongolen als de daders van deze misdaad (en andere, makkelijk anoniem te plegen misdaden) het makkelijk is om dit soort dingen te doen, zal het gebeuren. Face it: een deel van de Nederlandse bevolking bestaat uit randdebielen die zich niet kunnen gedragen bij een evenement, en de mogelijkheid van het veel kunnen drinken plus de mogelijkheid om je snel te verplaatsen, maakt het anoniem misdaden plegen veel makkelijker. Dit soort dingen horen bij dit land! Die zesbaans snelwegen maken het niet alleen voor bedrijven makkelijker om zich te verplaatsen, ook debielen en gestoorden kunnen dat nu.

m@rkus | 07-05-11 | 22:39

LOL@dantochmaar | 07-05-11 | 22:27 Ja stel je voor..... btw er zijn Shotokan-scholen in Nederland waar het kneiterhard gaat. Vroeger Boersma in Amersfoort (ik weet niet hoe ze nu zijn), daar ging het er vol op. *nostalgie*

vraagstaart | 07-05-11 | 22:35

Ik vraag mezelf af hoe de veredelde parkeerwachters zullen reageren, als ze mij een bon willen geven voor scheef oversteken of (erger nog) zonder licht wild plassen, wanneer ik tegen ze zeg: ik heb nu geen tijd.
Maak maar een afspraak...

paost712 | 07-05-11 | 22:34

Pak ze en zet ze uit. Allemaal.

lekker wijf | 07-05-11 | 22:28

@vraagstaart | 07-05-11 | 22:16
Zal ik doen. Trouwens even ter ondersteuning van jouw eerdere tegel. Hij doet sinds een half jaar iedere maandag een beetje mee met een Shotokan Karate vereniging. Gewoon voor de lol. Maar ze hebben hem al snel gevraagd of hij tijdens het "sparren" niet zo hard meer meer wil slaan en trappen. Want dat doet pijn!

dantochmaar | 07-05-11 | 22:27

For the record: De politie was op 5 mei wel in groten getale in de stad aanwezig om te controleren of iedereen zich wel braaf aan het verbod op blikjes hield... Prioriteiten, mensen.

mr_666 | 07-05-11 | 22:21

Ik lees vaak dat je geen eigen rechter mag spelen. Wie heeft het recht om dit stukje mensenrecht van mij af te nemen? En wie mag dan wel rechter spelen en doet dat dan ook? Gek dat je als slachtoffer geen eigen rechter mag spelen maar als dader wel. En als je nu toch terug slaat als slachtoffer met succes en je noemt jezelf geen slachtoffer meer maar dader, dan ben je toch klaar? Ik weet het niet meer eigenlijk.

Mark van Leeuwen | 07-05-11 | 22:21

@dezeookalbezet | 07-05-11 | 22:14 Check zijn tegel van 19:14 ff.

vraagstaart | 07-05-11 | 22:20

@Renkum0317 | 07-05-11 | 20:58
Grappig dat je dit vermeld. Degene die ik vermoed heeft hetzelfde aan de broek gehad

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 22:19

@frickY | 07-05-11 | 21:25
Lees het topic en lees mijn tegel en kijk morgen nog eens maar dan als je weer rustig bent.

dantochmaar | 07-05-11 | 22:17

@dantochmaar | 07-05-11 | 22:07 Klasse! Zo snel dat vrienden van de dader niet de tijd hebben om te reageren en een gillend slachtoffer. *buiging maakt* Feliciteer 'm maar van me ;-)

vraagstaart | 07-05-11 | 22:16

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 18:22 Grootspraak.

dezeookalbezet | 07-05-11 | 22:14

@vraagstaart | 07-05-11 | 21:46
Hij heeft het tot nu toe 1 keer gebruikt en dat duurde volgens zijn oudere broer (die puur toevallig in de buurt was) 2 seconden. Ze waren een avond uit met een vriendengroep (die kennen elkaar al zeker 10 jaar, sinds de lagere school) en iemand werd met een glas aangevallen. Die is met een ontwrichte schouder en elleboog naar huis gegaan.

dantochmaar | 07-05-11 | 22:07

-weggejorist-

Mark van Leeuwen | 07-05-11 | 22:06

Pas woensdag aangifte doen...
Rutger, ga eens vragen wat er dan precies hogere prioriteit heeft dan een gebroken schedel?

Koninging Beatricks | 07-05-11 | 22:04

Deze man overkwam 5 dagen eerder exact hetzelfde in die regio www.veenendaalsekrant.nl/page/Lokaal/R...

Ik las ergens in een reactie die een bekende van hem gaf dat het een wonder was dat hij het overleefd had

ethan_joy | 07-05-11 | 21:58

Het weekend van de politie in Wageningen eindigt dus op woensdag. Dan kruipen ze weer achter hun bureau om met een geeuw aangiftes op te nemen.

Zoetwaterpanharing | 07-05-11 | 21:58

Beste M

Wageningen? Karate trappen?

Dan is de kans heel groot dat deze kansenjongeren dat trappen hebben geleerd in het door de PvdA gesponsorde sportschooltje van Halim Issaoui ( www.nujij.nl/crimineel-is-veenendaals-... )

Hier de beelden: www.youtube.com/watch?v=G0PPebh1OAI&am...

hier het de grote meneer zelf aan het woord www.veenendaalsekrant.nl/page/Lokaal/R...

Ik zou de PvdA-ers en D66-ers voor het gerecht dagen die de training van die criminelen hebben gefinancierd met gemeenschapsgelden.

(Omdat het onverantwoordelijk is om jongeren met een ODD-CD syndroom en aanverwante stoornissen te trainen tot dodelijke vechtmachines)

Verantwoordelijk wethouder is Jaap Pilon www.rogierbos.com/blog/wp-content/uplo...

ethan_joy | 07-05-11 | 21:56

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 18:22 | + 174 -

Rest In Privacy | 07-05-11 | 21:47

@dantochmaar | 07-05-11 | 21:36 Ninjutsu (zoon vraagstaart doet dat ook) is precies waarom het gaat: toegepast sadisme. Daarmee win je op straat, precies zoals CoJoNes hierboven (21:31) zegt. En dat respect voor je tegenstander is belangrijk in de dojo, op straat maakt-ie z'n mannetje bij voorkeur af hoop ik. En snel. 5 seconden is de max.



vraagstaart | 07-05-11 | 21:46

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 18:22 | + 171 -

Wow + 170, hoogste wat ik tot nu heb gezien op geenstijl!

Tortelini | 07-05-11 | 21:45

Pest van evenementen met beveiliging overigens. Jij weet wel dat niemand op dat festival terrein een wapen bij zich heeft. Maar iedereen daar buiten weet dat ook ;)

frickY | 07-05-11 | 21:39

Wageningen, komen daar niet al die linkse moordenaars zoals Volkert van der G. vandaan?

funkyd | 07-05-11 | 21:39

@vraagstaart | 07-05-11 | 21:07
Mijn jongste zoon doet aan Ninjutsu sinds een jaar of 3. Heeft nu de 6e kyu. Maar ik denk inderdaad dat een zwarte band Karate of Judo aan hem een hele zware kluif zou hebben. Het is namelijk niet alleen maar ritueel met af en toe een echt gevecht maar gewoon flink aan de gang met technieken en leren incasseren.
Neemt overigens niet weg dat het eerste wat er geleerd wordt is dat je respect hebt voor je tegenstander. Zo snel mogelijk neer krijgen maar daarna ook stoppen (controleren).


dantochmaar | 07-05-11 | 21:36

Die blonde Nederlander wordt nog wel gepakt.
Die getinte niet

Service | 07-05-11 | 21:35

Treurig dit. Met name de reactie van de politie.

boasatlas | 07-05-11 | 21:34

De politie is weer druk bonnen schrijven ofzo, want hoeveel zaken krijgen die knakkers nu dagelijks eigenlijk binnen? Het is NY niet hoor. En het tuig moet zoals al vaker gezegd eens hard aangepakt en anders moeten we het zelf maar eens doen.

wirbel010 | 07-05-11 | 21:33

@vraagstaart | 07-05-11 | 21:07
Krav hier, precies om de redenen die je noemt.
Ben enorm pacifistisch ingesteld, totaal niet aggressief, maar als iemand het wil, krijgt ie het. Nothing fancy, gemeen, smerig, ranzig, niet chic maar o zo verdomde effectief.

CoJoNes | 07-05-11 | 21:31

M, sterkte d'r mee. En respect voor je broertje dat hij tenminste wel nog opkomt voor anderen!

*zich schamen doet voor medelanders*

Nr. 18 met bami | 07-05-11 | 21:29

@dantochmaar | 07-05-11 | 19:16
Je bent slechts naïef en blind als je denkt dat dit soort dingen niet aan de lopende band gebeuren.
Stoppen met NOS journaal kijken en eens naar buiten gaan.
Ga van de zomer maar met een leuk meisje met de trein naar Zandvoort, dan weet je genoeg.

frickY | 07-05-11 | 21:25

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 21:16 En nogmaals top van jou dat je bent gaan zoeken. Toch ff wat anders dan de keyboard warrior ;-) . Dus bij deze de +1 retour en dan stoppen we ermee voor ze ons Jan Kees gaan noemen ok?

vraagstaart | 07-05-11 | 21:22

Ik lees bijna elke dag weer waar ik weer op moet stemmen en dat is echt niet groenlinks en andere slappe hap.
Tijd voor echte daadkracht en aanpak en geen links gelul meer.
Veel sterkte gewenst!!!

3apen | 07-05-11 | 21:18

@vraagstaart | 07-05-11 | 21:07
Kan niets anders dan beamen. +1

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 21:16

Het begint er steeds meer op te lijken dat de overheid zijn burgers niet beschermen kan.

Bescherm dus jezelf!

Tis nie waar! | 07-05-11 | 21:15

-weggejorist en opgerot-

stelletjerukkers | 07-05-11 | 21:14

@Amigo1973 | 07-05-11 | 19:55 BTW en groot gelijk dat je je kinderen vroeg op een vechtsport doet. Goed voor zelfvertrouwen en karakter èn je kunt ze met een iets geruster hart op stap laten gaan.

vraagstaart | 07-05-11 | 21:11

tip voor elke Nederlander, draag een wapen.

DanDatDus | 07-05-11 | 21:07

@Amigo1973 | 07-05-11 | 19:55 Met alle respect: Muay Thai is een vechtsport, geen vechtkunst. De risicovolle / dodelijke elementen zijn er uit; bij Muay Thai bijvoorbeeld de kopstoten die er in de oorspronkelijke vechtkunst wel in zaten.

Idem voor Kyokushinkai karate, wat ik overigens nog wel een tikkeltje harder vind dat Muay Thai (Als je bij een echte sportschool traint tenminste en niet bij een McDojo): orthodoxe karatestijlen als Shito Ryu bevatten veel meer "smerigheid" die je in wedstrijden niet kunt toepassen en waarop dus ook niet wordt getraind bij Kyokushin.

Als je op straat je mannetje wilt staan als het echt niet anders kan, heb je meer aan bijvoorbeeld Krav Maga, Systema of Jiu Jitsu, of de kunst waarvan het is afgeleid: Wing Chun.

En sowieso als je minder dan 5 jaar intensieve training hebt gehad: forget it. Dus "ff een cursusje" is een lachertje. Je denkt dat je wat kunt, maar je gaat door de gehaktmolen. Zeker als het er meer zijn en er eentje achter je kan komen.

vraagstaart | 07-05-11 | 21:07

"Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen"
Hoe haal je het in je hoofd. Moet je dit dan maar normaal geven?

Wat ik alleen niet snap. Met hoeveel waren jullie, en met hoeveel hun? Was na 2 trappen tijdens het weglopen geen mooi moment om hen eens een stukje mishandeling te laten zien?

frickY | 07-05-11 | 21:07

@1teen | 07-05-11 | 20:49
Dat is wat ik zeg. Onder en bovenwereld komt elkaar daar tegen en houd de hand boven elkaars hoofd. Als je ze normaal behandelt is er geen enkel probleem en zijn ze zwaar relaxt. Ons kent ons daar. En tussen ons nauwelijks ruzie. Ben je niet van ons en lastig wordt je naar buiten gesodemieterd. En dan heb je inderdaad kans dat dat grof gebeurt.
PS. Het alibi heeft ook gewoon een uitsmijter hoor. Heet Mo, is Marokkaan, maar dan een goeie.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 21:01

Terecht dit, alsof voor iedere mishandeling maar bewakingsbeelden moeten worden opgevraagd en manuren vrij moeten worden gemaakt. Wat denken die gasten nou helemaal? Dat de politie waakzaam en dienstbaar is? Het is 2011, lutsers.

CoJoNes | 07-05-11 | 21:01

Krijgnauwnix!!! | 07-05-11 | 20:50
Dus elke keer als je moet niesen sta je doodsangsten uit?
En die drain kan er ook nog eens uit schieten, wat een klotezooi. *plop

De Dansende Kater ® | 07-05-11 | 20:59

Niet dat je daar wat aan hebt als het je overkomt...

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:59

@Krijgnauwnix!!
Ik heb wel geleerd dat de dader dan wel doodslag of dood door schuld krijgt opgelegd. Zou idd wel wat voor Nederland zijn om dan te zeggen: "ja maar dat kon die arme dader toch niet weten??". Maar dat is gelukkig niet zo.

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:58

Schijtpolitie wilde zeker niet komen, ook al waren ze 5 keer gebeld... (denk ik)

martijn6421 | 07-05-11 | 20:55

Dit gebeurd veel vaker in Wageningen, ik hoor bijna wekelijks van dit soort dingen. Ben zelf ook een keer in elkaar geslagen. Te veel klootjes volk. Veenendaal en Ede waren al niet lekker maar het sprijd zich steeds verder.

geertzoon | 07-05-11 | 20:54

@ Amigo1973|07-05-11|19:56

Maar wat nu als je, net als ik, hersenvliesontsteking heb gehad en dus met een "drain" in je hoofd loopt? Één stoot tegen je hoofd en 't is voorbij...

Krijgnauwnix!!! | 07-05-11 | 20:50

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:25

Helaas, maar in het Alibi en de malle molen komt ook geen zuiver volk.
Klagen over het gat kan dan echt niet, ik weet zeker dat de gemiddelde bezoeker van het alibi of de molen een groter strafblad heeft dan een bezoekertje van het gat.
Daarbij, in het gat lossen uitsmijters het op, bij de andere tenten vrienden, of familie, die snel langs komt.
(gezien, bij geweest).

1teen | 07-05-11 | 20:49

@De dansende kater
Lol, ik ben niet echt zo'n vechterstype maar die kerel waarvan ik dus een klein vermoeden heb dat hij er wel eens meer van kan weten, die hoek je met drie man nog niet neer. Nogmaals, ik weet verder niets van het debâcle af, alleen die desbetreffende kerel liep toen ik op m'n telefoon dit topic aan het lezen was langs en sprak met z'n vrienden over een vechtpartij op 5 mei in Wageningen dus dat vond ik nogal verdacht en erg toevallig, zeker omdat hij aan de omschrijving voldoet en ik weet dat hij een vechtersbaas is. Needless to say, ik wil eerst beeld zien voordat ik overweeg om verdere info te geven. Ivm ons kent ons en niet beschuldigen eer er bewijs is enz.

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:44

Op dat Dance square (waar ik overigens ook rond die tijd richting centrum vertrok) heb ik geen problemen meegemaakt, integendeel. Ik vond de sfeer vrij gemoedelijk vergeleken met vergelijkbare openbare gelegenheden met dezelfde uitstraling. Nu kan het zijn dat ik veel niet mee heb gekregen omdat ik met andere (belangrijkere) dingen bezig was, maar het was daar vrij goed geregeld met beveiliging voor de ingangen.

Het probleem ligt volgens mij niet op het terrein zelf, waar voldoende beveiliging aanwezig was, maar bij het feit dat die beveiliging inrukt zodra de boel sluit, en vervolgens er een hele horde opgefokte idioten door de stad lopen.

Problemen heb je meestal in twee vormen. De eerste vorm is de groep die zich te buiten is gegaan aan een aantal teveel biertjes, wat soms op ruzie uitloopt maar ook weer net zo makkelijk te sussen is, vrijwel nooit letsel en al helemaal zonder de intentie om letsel toe te brengen. Helaas is het broertje van bovenstaande slachtoffer geworden van groep twee, die er bevrediging uithaalt om mensen te mishandelen.

Het is toch jammer dat dit op een voor de rest prima festival gebeurt.

Pefi L | 07-05-11 | 20:42

@m@rkus | 07-05-11 | 20:28 |

Nee, nee en nog eens nee... Wij moeten verdomme eens harder optreden tegen dit soort kanslozen. Lik-op-stuk beleid, three-strikes-out... whatever. De manier waarop onze politiemacht omspringt met dit soort geweldsdelicten is werkelijk om te huilen. Ze stralen werkelijk niets uit.

Davidson | 07-05-11 | 20:42

*@De Dansende Kater ® inhaalt en op hem gaat zitten*

de grote Anti | 07-05-11 | 20:39

@Amigo1973:

Je hebt helemaal gelijk daarin. Ik en mijn broer moesten ook van onze vader verplicht vanaf onze 12e of 13e op karate. In het begin vond ik het verschrikkelijk, maar ben de sport uiteindelijk wel heel erg gaan waarderen (en beleefde er plezier van). Is inderdaad goed voor het zelfvertrouwen, maar ik zal het inderdaad wel afleggen tegen een kickboxer :)

wsc981 | 07-05-11 | 20:37

Goh.. een nichtje op televee.Hehe.

de grote Anti | 07-05-11 | 20:32

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:22
Kerels van 2 meter hoek je zo neer hoor. Zijn nogal lomp.
*snel wegrennen doet*

De Dansende Kater ® | 07-05-11 | 20:32

misschien tijd voor een Nederlandse versie van de
'Guardian Angels" Geinteresseerd ?
Redactie weet mij wel te vinden !

vonStauffenberg | 07-05-11 | 20:32

Nogmaals @raadmaarraak
Ja, ik zou inderdaad ook maar wat voorzichtig zijn met al te veel info, iedereen kent mekaar wel een beetje.

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:29

Meer dan schandalig als de politie dit zo af wenst te handelen, ik hoop toch echt dat er iemand meeleest hier die daar invloed op heeft.
Ze zouden gvd dit soort tuig met prio1 moeten opsporen.

captainobvious | 07-05-11 | 20:28

Tsja, dit is Nederland: een over-welvarend land dat verslaafd is aan evenementen en feestjes en waarin elke gelegenheid wordt aangegrepen om 'uit je dak te gaan' en ja: dat loopt wel eens verkeerd af. Ga dan eerder naar huis dan 00.30 uur. Ga naar huis om 22.00 uur...

m@rkus | 07-05-11 | 20:28

@raadmaarraak
Nee klopt, met mn bijna twee meter (nogmaals, ik was echt niet in Wageningen op 05/05 :p ) ben ik een van de weinigen. Ik begin een vermoeden te krijgen (kerel van ca 2m, zeer breed, notoire vechtersbaas) maar ik wil natuurlijk niemand beschuldigen zonder bewijs. Als er een foto of cctv-beeld is kan ik wellicht uitsluitsel bieden.

Het enige voordeel aan die bepaalde groep Renkumers (ja met één 'm') is dat ze kennelijk kansentuigh afschrikken, voor de rest is het, zoals gezegd, tuig van 't richel.

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:22

wow M , hierover geen ruimte voor grappen, ik word heel verdrietig van je verhaal.. Ik wens je sterkte en je broertje ook.

naatholweg | 07-05-11 | 20:19

@Cardinal | 07-05-11 | 19:01 |
kickboxen is hardstikke goed, je hebt juist zeer veel respect voor elkaar, wel een goede gym vinden want net als bij voetbal zijn er gyms met vervelende types er in

inktpot | 07-05-11 | 20:18

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 20:17
En die hints geef ik niet omdat de Vallei klein is. Ons kent ons enzo.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 20:18

@Renkum0317 | 07-05-11 | 20:06
Leer mij Renkummers kennen, gek.
Marcherend door de straten: Kommen we uit Renkum dan, ken je dat niet horen dan!
En inderdaad, als er een volk opgewassen is tegen die bontkraagjes, dan zijn zij het wel. Wat dat betreft vind ik het nog wel knap ook. Wageningers worden vaak wel beschimd om hun lafheid. Althans dat zegt men.
Extra hints kan ik je niet geven. Als je uit Renkum/Heelsum komt dan ben je ze vast wel een keer tegen gekomen. En echt veel grote Renkummers zijn er ook niet... nomnomnom

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 20:17

Triest. Het is overigens voor zover ik weet ieder jaar raak daar zo rond dat Dance Square. Dat is dan de vrijheid waar voor gevochten en gestorven is in de oorlog. Sneu.

Thurkish | 07-05-11 | 20:14

@Cardinal | 07-05-11 | 19:48

ik bedoelde te zeggen dat jij het een paar keer op een avond meemaakt, alsof je een superheld bent op zoek :)

als we allemaal zo zouden zijn zou de wereld er vast beter uit zien maar ik zeg eerlijk dat ik niet zeker ben of ik ook zo kan handelen in zo'n geval. respect voor jou als je het wel doet overigens hoor.

Signori | 07-05-11 | 20:13

-weggejorist-

DrsBukkake | 07-05-11 | 20:13

Trouwens wel een focking gave foto die :OPG (orthopantomogram) van zijn gezicht.

Crematorium-de-Asbak | 07-05-11 | 20:12

Politie heeft pas een week na dato tijd voor een aangifte, verrassend, bonnen schrijven en notoire "over de stoep met de neus"-parkeerders belerend benaderen...

Beste pliessie/stomme "wout", gaat u eens heel hard met uw ambtenaren reedt aan het werk.

*Voor de TS, wellicht even verstandig om langs alle toko's te gaan met CCTV en/of camera's en beeldmateriaal vragen, indien dat mogelijk is?

thapriest | 07-05-11 | 20:11

@Amigo1973 | 07-05-11 | 19:55 |

Veel mensen hier vinden vechtsport voor paupers en tokkies,
maar juist als je sterk bent en wat afweet van het gebruiken van geweld dan hoef je nooit te vechten, omdat iedereen het wel uit zijn hoofd laat om iemand met die "uitstraling" lastig te vallen. Mensen die zich bij wijze van spreken niet voor het slapen gaan opdrukken, die worden lastig gevallen omdat ze van zich zelf weten dat ze slap zijn en dat dan ook uitstralen en zo onheil over zich af roepen.

inktpot | 07-05-11 | 20:11

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14

Ik kom ook uit Renkum, (voor de goede orde: ik was niet in Wageningen op 5 mei), ik ken wel wat mensen uit deze contreien (voor de mensen die hier niet uit de buurt komen: in Renkum stikt het van de scooterrijdende tokkies die de rol van de absente bondtkraagjes glansrijk op zich nemen) dus met wat meer beschrijvingen kan ik misschien nog van dienst zijn. Belachelijk dat dit gebeurt zeg... Ben in Wageningen ook eens aangepakt door ruziezoekers, gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Toen was te politie trouwens wel snel en efficiënt, moet ik zeggen...

Renkum0317 | 07-05-11 | 20:06

@Amigo1973 | 07-05-11 | 19:55

*krijgt zin om 'Ong Bak' nog eens te kijken*

CarlitoBrigante | 07-05-11 | 20:06

@Dorian Gray | 07-05-11 | 19:55
Tja, ik heb al een mailtje van de redactie gekregen. Ze kunnen weinig met wat ik heb.
Zoals ik al zei: ik heb geen beeldmateriaal. Alleen van horen zeggen. Dat is te weinig. Afijn, ik hoop dat er meer mensen op GS kijken en reageren.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 20:02

Dat krijg je als je op links en links georiënteerde progressieve partijen stemt.

Goldway | 07-05-11 | 19:57

Claude Jacque | 07-05-11 | 19:50 |
Krav Maga principe is aanvallen als het kan, zo niet GTFO.
Ga nooit in gevecht met meerdere tegenstanders.
Val er een aan en zorg dat je wegkomt. Op de eerste plaats komt dus eigen behoud.

Steve1234 | 07-05-11 | 19:56

@Cardinal | 07-05-11 | 19:01
Hmmm ,, ik heb jaren lang op wedstrijd niveau Muay Thai gedaan en dat is Kickboxen alleen dan op zijn Thais dus waarbij ellebogen en knieen zijn toegestaan
gelooft u mij wanneer ik u vertel dat Muay Thai en afgeleide sporten de meest effectieve vechtsport zijn
een Judoka , Karateka , Kiyo kushin , etc etc die leggen het echt af tegen een Thai Bokser dus dan maar wat minder respect maar wel het meest effectief :-)

Overigens is mijn stelling dat ieder "normaal" mens beter wordt van een budo sport om het simple feit dat jeer meer bij stilstaat wat de gevolgen van jouw aktie kunnen zijn ...

Nadat ik goed was in mijn sport heb ik nooit meer een probleem gehad in het uitgaansleven, om het simpele feit dat je 1 iets uitstraalt ( buiten het feit dat ik een sixpack had :-) ) waardoor de ander zich wel bedenkt ( risico is te groot voor hem ) , en 2 je zelf ook iets hebt van shit waarschijnlijk hoek ik hem in 2 klappen out ,, maar shit wat als ....

Ik heb vaak agressieve mannetjes op mij af zien stappen waar ik dan zoiets van had die gast kan ik echt makkelijk hebben no problemo , daardoor bleef ik rustig en escaleerde het dan niet .

Dus ja budo helpt echt gevechten voorkomen mijn kinderen gaan 100% zeker op een budo sport vanaf hun 16e mogen ze echter pas aan Muay Thai beginnen

Amigo1973 | 07-05-11 | 19:55

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:32
Hoe het verder ook uit moge pakken, hulde voor de geleverde inspanning en nette afhandeling.
Als dit vaak genoeg gebeurd krijgen we misschien zelfs de heremedat zover dat ze wat meer gebruik gaan maken van de nieuwe media.
*hoopvol gebedje prevelt tegen beter weten in*

Dorian Gray | 07-05-11 | 19:55

Wat een verschrikkelijk verhaal! T maakt me boos en verdrietig!

*wacht op volks-militie en bereid zich voor*

De Grote Boodschap | 07-05-11 | 19:53

Hopelijk 120 Uur schoffelen als ze gepakt worden.

Crak-ho | 07-05-11 | 19:53

Wat kun je ook anders verwachten van de Nederlandse vmbo-kut-politie

joemiejas | 07-05-11 | 19:52

@CarlitoBrigante | 07-05-11 | 19:49
Evolutionair achterlopen bedoel je dus?
Ok I concurrrrrr

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:51

En Woensdag pas aangifte kunnen doen????? Die kutwouten moeten naar het ziekenhuis komen gvd. Waarschijnlijk te druk met wildplassers, kapot licht fietsers, schuin overstekende personen en natuurlijk het eeuwige flitsen voor 4KM/u te hard.

jvlaam2 | 07-05-11 | 19:51

-weggejorist-

Goldway | 07-05-11 | 19:50

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:46

Of ze nu zwart,bruin, blank, geel, groen of paars zijn. Figuren die dergelijk gedrag vertonen zijn apen.

Punt.

CarlitoBrigante | 07-05-11 | 19:49

Zolangzamerhand zal toch in moeten zakken bij de autochtonen, dat we te maken hebben met grote ploegen hondsdolle beesten, die los over straat lopen.

Je drinkt wat, je maakt/krijgt ruzie, dat is van alle tijden, maar abnormaal is dat geschop van mensen die al op de grond liggen.

Heel vervelend bedenkelijk is ook, dat de daders niet eens alcohol genuttigd hebben.

Dolle honden dienen afgemaakt !

De La Puerco | 07-05-11 | 19:49

@signori
nee, verre van zelfs. maar ik help wel wanneer een persoon dit nodig heeft (daarbij heb ik ook mijn EHBO)
Wat ik raar vind zijn mensen zoals jij, die dit dus niet zouden doen.. de maatschappij wordt er in ieder geval niet beter op.

Cardinal | 07-05-11 | 19:48

@Mokum Kosher | 07-05-11 | 19:43
Het waren geen apen volgens de briefschrijvert. Lezen.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:46

'Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken).'

Herkenbaar: na een inbraak op Tweede Pinksterdag uitstel tot de zaterdag erna - en let wel: ik wist wie de dader was. Het spul kon in de tussentijd dus worden geheeld. Ik kreeg in diezelfde tussentijd wél een bon wegens fietsen zonder licht.

Minder blauw op straat - pak de echte criminelen aan.

Arrabinekoeterine | 07-05-11 | 19:44

Ben ik de enige die - triest genoeg naar aanleiding van een bericht dat plaatsvond tijdens Bevrijdingsdag - ondertussen handenwrijvend zit te wachten op de dag dat er een burgeroorlog uitbreekt?

Seth | 07-05-11 | 19:44

Je moet ook niet zomaar over straat lopen in Nederland, dan kan je dit verwachten...

cyberneticorganism | 07-05-11 | 19:44

@kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 19:17
Ik tweet niet

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:43

Mensen leer het nu eens godverdomme. Met die apen valt niet te praten. Als je apen aanspreekt moet je bereid zijn om klappen uit te delen en om klappen te ontvangen. Als je daartoe niet bereid bent, dien je de politie te bellen et cetera. Ga gewoon niet in gesprek met die hufters.

Mokum Kosher | 07-05-11 | 19:43

Als je zo met anderen omgaat.. Gewoon het land uit. Sorry als ik het niet mag zeggen, maar ik doe het toch. Oprotten. Op dat we je nooit meer terugzien.

Mea Culpa Gump | 07-05-11 | 19:43

wat een laffe honden die gastenen de pliesie weten wel ho snel ze een bon moeten uitschrijven voor kleine overtreding inplaats van een waarschuwing dat dan weer wel. Dus als zou je die gasten kunnen vinden bivak muts op en steken beuken etc maar dat mag dan weer niet want dan ben je zogenaamd fout . En als ze gevonden worden en een verklaring moeten af leggen op bureau dan krijgen ze hooguit een taakstraf en een lichte geld boete . Wat een kutland is dit toch voor de normale mensch

datismij | 07-05-11 | 19:42

Wageningen.. leuke plaats ja.. Een vriend van mij woonde daar eens. Toen hij op bezoek in Den Haag was en 's nachts laat bij zijn auto terug kwam en er achter kwam dat deze was opengebroken en leeg geroofd was besloot hij om toch maar naar huis te gaan en de volgende dag in zijn eigen woonplaats aangifte te gaan doen.. nou nou nou.. meneer.. sorry, maar die aangifte kunnen we helaas niet in behandeling nemen.. dan gaat het criminaliteitscijfer voor onze gemeente omhoog.. en dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen. Gaat u maar terug naar Den Haag om daar aangifte te gaan doen!.. dat is inmiddels alweer zo'n 12 jaar geleden. Ik ga er vanuit dat het er in de tussentijd niet beter op geworden is daar.

Claude Jacque | 07-05-11 | 19:42

Voor de goede orde:

Is geen OPG.
Is wel een plaatje van iemand die een kapot jukbeen heeft.

Dat zegt tenminste onze scheepsarts,
de heer J.J. Slauerhoff.

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-11 | 19:40

Sterkte.

De Badtegelzetter | 07-05-11 | 19:38

LOL @ discussie over kroegen in de 'rest van Nederland'.

kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 19:38

@De Kampsjeng | 07-05-11 | 19:34

Dat is het punt juist: ze zullen het nooit snappen. De kanslozen die zulke grappen uithalen kennen maar 1 taal. Het mooie is dat ze 99 van de 100 keer altijd iemand zullen pakken die ze 'aankunnen'. Iemand die groter, sterker, breder is zullen ze nooit aanraken...

CarlitoBrigante | 07-05-11 | 19:37

Nederland kan zoveel beter, stem PvdA

Haagse-Geertje | 07-05-11 | 19:36

Die roep om eigenrichting bevalt me voor geen meter. Het is een vorm van agressie, en het ondermijnt de rechtstaat.
De politie moet potverdorie gewoon haar werk doen. Dan maar volgende keer een PVV-minister president. Ooit zullen ze het begrijpen.

De Kampsjeng | 07-05-11 | 19:34

Vorige week zaterdag (Koninginnedag) is een maat van me op straat gesloopt. Ook zomaar. Klootzak komt hem tegemoet en uit het niets krijgt hij 4 klappen. Kaak op 2 plaatsen gebroken (l+r), kin zit los, 2 hechtingen, week ziekenhuis, operatie, etc. Politie is nog ter plekke geweest, namen geen aangifte op. Die kan hij waarschijnlijk over een week alsnog doen. Maar ze bellen hem eerst om een afspraak te maken. Zitten er maar 14 dagen tussen. Helemaal top.

DeBruineSter | 07-05-11 | 19:32

'Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken). "Dat eventuele bewakingsbeelden dan alweer overschreven zijn is inderdaad vervelend meneer".'

De politie laat ze dus gewoon overschrijven.
Is dat niet verduisteren/vernietigen van bewijsmateriaal?
En is dat niet strafbaar?

Linke Joop | 07-05-11 | 19:32

@Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:28
Rockefeller. Indeed, indeed. Ken jij een tequilla superman? Heb ik daar geleerd.
Echter moet ik je ongelijk geven over het jonge tuig dat bij het Alibi komt. Het deurbeleid is echt wel goed in orde. En mochten er jochies binnenkomen, dan zijn het wel bouwvakkers die wat te besteden hebben. Heb ik geen problemen mee.
Daarnaast is het barpersoneel gewoon zwaar relaxt

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:32

@Cardinal | 07-05-11 | 18:29 | + 19 -

jij bent de nederlandse Kick-Ass?

Signori | 07-05-11 | 19:32

@Simon_GS | 07-05-11 | 19:05 Over pas aangifte mogen doen na een week en de oploskansen daarna,
de vraag stellen is hem beantwoorden, dunkt mij in die situatie.
Dat er juist in een stad met een historie als die van Wageningen zo'n slap korps moet zitten!

CynicalBastard | 07-05-11 | 19:30

Stelletje tyfuslijers dat het zijn.

Lummel | 07-05-11 | 19:28

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:25
Malle Molen is inderdaad nog wel te doen, maar de Alibi is 10x erger. Alleen maar jong tuig. Rockefeller viel nog wel mee, ook al snoven ze daar gewoon cocaine van de bar. Haha, Rockefeller, dat waren nog eens tijden.

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:28

Gek als een politieke partij - en de mensen die daar op stemmen - hier werkelijk iets aan wil doen dat men dan voor fascisten wordt uitgemaakt.

meneer Q | 07-05-11 | 19:27

@darkdaan
Tot zover ben ik trots dat de nederlander zich WEL kan inhouden.. Ik lees weinig over finnen die in elkaar gestampt worden,hopenlijk beseffen ze ook dat ze nog steeds de kans krijgen hun attitude te veranderen.

de grote Anti | 07-05-11 | 19:26

@dantochmaar | 07-05-11 | 19:16
Ja.
Blijkt dus schijnt het.
Ja.

dantochmaar | 07-05-11 | 19:26

@Appie Snappie | 07-05-11 | 19:23
Ja haha, 'straattuig gezocht', met het explicite doel om wraak te nemen.

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:25

@repulse | 07-05-11 | 19:22 Ik ben even de spieren aan het losgooien. Een vent van 2 meter zijn kop eraf trappen, dat vereist toch opgewarmd zijn.

Aan de andere kant: het is natuurlijk wèl weer makkelijk in zijn ballen bijten.

vraagstaart | 07-05-11 | 19:25

@Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:20
Ben over het algemeen een allemans vriend, maar mijn roots zitten in de Malle Molen en Alibi (nieuwe Rockefeller). Niet de netste kroegen als je begrijpt wat ik bedoel maar wel de plekken waar alle info van de onder en bovenwereld samenkomt. Daarnaast zijn die gasten als je ze normaal behandelt zeer goed te doen.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:25

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:20
@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:21
Goed gedaan!

Lewis Lewinsky | 07-05-11 | 19:24

stel je voor dat een groep nederlanders zo'n Fin op deze manier zou behandelen... dan werden er kamervragen gesteld, ging Cohen op bezoek in de plaatselijke moskee en werden er speciale eenheden ingevlogen om dit soort "terrorisme" direct te bestrijden..

maarja...
nu moet je maar gewoon FF een afspraak maken, balen dat die beelden overschreven zijn, jah, nu hebben we geen bewijs.... sorry meneer, we kunnen de daders niet vervolgens. Helaas, sterkte met uw gezicht...

wtf.... ik zeg: zelf oplossen die hap!!!

darkdaan | 07-05-11 | 19:24

Misschien een idee om hier ook een Dumpert categorie van te maken! De politie doet hier toch geen fuck aan.

Appie Snappie | 07-05-11 | 19:23

-weggejorist-

sjonkanon | 07-05-11 | 19:22

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:20
Nice
@redactie als de briefschrijver ze herkent? Kan joris dan even een kwartiertje koffie gaan drinken terwijl de gegeven online staan?

repulse | 07-05-11 | 19:22

Derk E Durr | 07-05-11 | 19:19

House calls gaan het helemaal worden in 2011....

The Evil One | 07-05-11 | 19:22

@Lewis Lewinsky | 07-05-11 | 19:16
Zie reactie op Prins Bernhard. Ik beloof niks.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:21

Voor alle (finse, marokkaanse en nederlandse tokkies is er echt maar 1 remedie: het strafkamp van Lubbers!
Neem dat nou eens van me aan!

Mr. E. Baron Topping | 07-05-11 | 19:20

@Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:16
Als ik een lutser was geweest had ik zonder pardon de info op internet gegooid. Maar nu vraag ik het via de redactie.
De info is niet 100%, maar van horen zeggen en van reputatie. De redactie zoekt het maar uit. Bij deze zijn ze bekend.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:20

@Cardinal | 07-05-11 | 19:16
Ik ben dan ook altijd vierkant tegen geweest dat 'ze' opgeschoren huftertjes een 'uitlaatklep' en meer 'zelfvertrouwen' *kuch* geven door vechtsporten aan te moedigen.Ik bedoel,zijn ze nu echt zo dom.Kat op het spek binden heet dat geloof ik in het nederlands.Olie op het vuur.Pissen tegen de wind in.

de grote Anti | 07-05-11 | 19:20

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:17
Ik heb andere dingen gezien. Gebroken neuzen, beurse koppen etc.
Maar goed. Wat is je stamkroeg? Doctor, Penny Lane, XL?

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:20

Als de bewakingsbeelden inderdaad niet worden veiliggesteld, dan lijkt het mij toch dat het slachtoffer een zaak heeft tegen de SD.

McPhart | 07-05-11 | 19:20

Wou dat ik erbij was geweest en iets voor jullie had kunnen doen. Met een groepje er op los slaan. Treurig.

Tocqueville Esque | 07-05-11 | 19:19

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14 Goed werk! Nu maar hopen dat de politie van de luie reedt komt.

vraagstaart | 07-05-11 | 19:19

Verwacht niks van de overheid, volgende keer naam en rugnummers noteren en een paar weken later in den avond met een knuppel langsgaan. Een andere oplossing zie ik niet.

Derk E Durr | 07-05-11 | 19:19

5 mei is nu niet de ideale dag om over heropvoedingskampen met Gunnery Sargent Hartman achtige drill instructors te beginnen, maar toch blijf ik dat een goed idee vinden. Maar het zijn lieve jongens en het was hun eerste ernstige mishandeling, dus 120 uur dienstverlening is hier een betere straf voor volgens de dames D66 rechter.

The Evil One | 07-05-11 | 19:18

Ik was ook aanwezig bij het bevrijdingsfestival te Wageningen. Helaas niets gezien van deze vechtpartij. Wel vond ik de security enorm slecht; wel meisjes betasten maar als een Marokkaantje -die op dat moment gefouilleerd wordt- door zijn vrienden weg wordt getrokken, mag meneer gewoon weglopen, en doet de security er vervolgens niets aan. M.a.w: Zo worden dus wapens naar binnen 'gesmokkeld'.

Senza | 07-05-11 | 19:18

@Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:12
Op alle drie punten ben ik het met je eens. Woon er nog steeds trouwens. Afgelopen 5 mei een paar akkefietjes gezien op dancesquare maar voor de rest alleen maar relaxte gasten. Heb geen massale vechtpartij gezien.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:17

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14
Even tweeten... daar is (nog) geen Joris.

kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 19:17

Concept voor Pownews: De Lijmende Rechter (ofzo)
Bezoek een willekeurige zitting, alwaar een geweldsdelict behandeld wordt.
Zoek vervolgens de desbetreffende rechter op. Niet thuis. En vraag beleefd in hoeverre hij de strafmaat overeenkomstig de roep om hardere straffen vindt. Op die manier zou het kunnen zijn dat rechters zich meer ter verantwoording geroepen voelen.
-
Wellicht kan de redactie het ter overweging meenemen.

De Kampsjeng | 07-05-11 | 19:16

Och ja. Vorige week, avond vóór Koninginnedag, had ik met zum kotzen jr. (4 jaar) gezellig gekeken naar een optocht van versierde wagens en muziekkorpsen. Toen we teruggingen kwamen we per ongeluk middenin een ruzie terecht. De bezopen / doorgesnoven hufters hadden kennelijk niet in de gaten dat er een kereltje van 4 tussen hen doorliep en waren druk bezig met elkaar te duwen en luidkeels uit te maken voor alles wat op 'kanker' volgt. Voor de zekerheid heb ik m'n zoon toen opgepakt en ben met een omweg teruggelopen.

zum kotzen | 07-05-11 | 19:16

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14
Hulde! Als het klopt tenminste. *naar nick staart*

Lewis Lewinsky | 07-05-11 | 19:16

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14
Hoe betrouwbaar is deze info? Zomaar hyves/facebook doorgeven kan natuurlijk eindigen in onschuldige slachtoffers.

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:16

Ben ik de enige die hier een heel vreemd gevoel over krijgt?
Ben ik achterdochtig als ik denk: hoax.
Ben ik zo onzeker dat ik echt 10 minuten heb nagedacht voor ik deze tegel zou plempen?

dantochmaar | 07-05-11 | 19:16

Zeeschuimer | 07-05-11 | 19:12
Ik heb een zeer sterk vermoeden, maar ik kan niks met zekerheid stellen. Als mijn drie vragen beantwoord zullen zijn kan ik u wellicht meer van dienst zijn.

Wittesnelheid | 07-05-11 | 19:16

@de grote Anti
Nee, maar het gaat mij erom dat vele kansenjongeren tegenwoordig op vechtsporten zitten zoals kickboxen ( waar vind ik veel te weinig aandacht wordt geschonken aan het feit dat je je krachten/technieken niet zomaar buiten de mat gebruikt.)
Tuurlijk is het een gevecht op leven en dood etc. en je zal mij niet zien buigen, ook ik sla de ander leiver neer dan andersom. maar het punt wat ik probeer te maken is het feit dat veel mensen tegenwoordig denken dat ze onoverwinnelijk zijn door de sport die ze beoefenen.

Cardinal | 07-05-11 | 19:16

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14
Onderaan tip aan de redactie, anders plempen en dan volgt de lynchmob vanzelf...

repulse | 07-05-11 | 19:15

Overigens kun je het beter nooit tegen een groep opnemen als je outnumbered bent.. Klinkt lullig,maar is gewoon zo.
Dat moet de politie maar eens goed in de oren knopen.Ga die groepjes lastigvallen goffedomme,jullie dragen een 9mm,wij niet.

de grote Anti | 07-05-11 | 19:15

Updates van eerder aangekondigd onderzoek:
- 1 Wageninger en 2 Renkummers waren betrokken
- 1,90 moet denk ik 2 meter zijn. Anders kloppen mijn bronnen niet. Het moet duidelijk een enorm persoon zijn geweest. Zowel in de lengte als in de breedte. 1,90 vind ik iets boven het gemiddelde, maar niet groot. Nogmaals briefschrijvert, als die persoon echt groot was, dan ken ik iig Renkummert 1.
Renkummert 1 is 22
Renkummert 2 is 25
Wageningert ken ik zelf niet.
In de huisregels lees ik dat ik geen namen en telefoonnummers/hyves mag plempen.
Waar kan ik de hyves, etc naar toe sturen? Let wel, van horen zeggen uit de kroeg en na 5 mei is iedereen een krankzinnige zombie in Wageningen.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:14

Sterkte.
Wat een verschrikkelijk verhaal. Hoe durf je als agent nog een lasergun uit het rek te pakken als dit soort dingen gebeuren en geen prioriteit hebben?
Zal vast al eens geplaatst zijn deze reactie, maar ik weet het anders ook niet. Met een goed functionerend politieapperaat kun je dit misschien niet altijd voorkomen, het kan iig getracht worden te genezen.

Vredige libertariër | 07-05-11 | 19:13

@Wittesnelheid | 07-05-11 | 19:10
Haha, ik weet over wie jij het hebt!

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:13

Gooien waxinelichthoudertje = tbs
Inelkaar slaan van burger = onbelangrijk
Deze boodschap werd U mogelijk gemaakt in het kader van de zendtijd voor politieke partijen.

repulse | 07-05-11 | 19:12

@Wittesnelheid | 07-05-11 | 19:10
Ik heb het idee dat u meer weet. Vertelt u eens. Bitte.

Zeeschuimer | 07-05-11 | 19:12

@Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:06
Café de Vrijheid bestaat al zeker 5 á 6 jaar niet meer.
De Malle Molen nog wel, daar kan zoiets zeker gebeuren. Of natuurlijk in de grootste tokkie tent van heel Wageningen, 't Gat.

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 19:12

Bij ons zeggen ze "Don't Get Mad, Get Even".
Als de Nedercops jou niet helpen ga hen dan helpen.
Even met een paar jongens zo'n straat schoon vegen is zo gedaan. Heb je gelijk een uitlaatklep voor je dagelijkse ongenoegens.

Steve1234 | 07-05-11 | 19:11

Had de 190 cm lange blonde Nederlander toevallig een pet op zijn kop? Met hoeveel mensen waren ze precies? En was er een blonde vrouw van begin 20 bij?

Wittesnelheid | 07-05-11 | 19:10

Simpel. Zelf oplossen. Stiekem in het donker, want de politie helpt je niet. Er op af en doen wat er in je op komt.

Boer in 020 | 07-05-11 | 19:10

@Cardinal | 07-05-11 | 19:01
Dat klinkt bijna romantisch,maar wanneer een stel hufters de regels niet kent wordt het al snel een lastige situatie.Daarom geloof ik niet in oosterse vechtsporten.Respect moet van twee kanten komen.Zo niet wordt het wat mij betreft een gevecht op leven en dood,ook ook wil die knuppel mij enkel het ziekenhuis in slaan en daarna hard lachen met zijn vriendjes.

de grote Anti | 07-05-11 | 19:08

@repulse | 07-05-11 | 19:04
En iets meer empathie ook.

Het valt me enorm mee dat heel die Ruktor nog geen enorme klap op zijn bek heeft gehad.

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 19:07

@beetjemoe | 07-05-11 | 18:55
Dat kan niet anders dan voor cafe de vrijheid geweest zijn, of voor de Malle Molen.

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 19:06

Tip voor M, retweet een Tweet van cybercrimineel Bert Brussen.
Staat oom agent vanavond nog aan de deur.
#prioriteiten

De Kampsjeng | 07-05-11 | 19:06

Heel veel sterkte broers. Ik vind het een schande dat je bij een dergelijke mishandeling pas na een week aangifte kan doen. Dat lijkt mij ook niet bijdragen aan de kans een dergelijke zaak op te lossen.

Simon_GS | 07-05-11 | 19:05

Vriend van mij was ook al bedreigd bij hetzelfde festival in Wageningen. Was tegen een muur aan gedrukt omdat ze zijn bier wouden hebben. Maar ik betwijfel of dat dezelfde daders zijn.

Wittesnelheid | 07-05-11 | 19:05

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:57
Er zit gewoon niets in hem, hij heeft niet de kennis om zijn attitude stand te houden, stompzinnig de lol broek uithangen dat is het enige wat hij kan.

Jelte is vele malen beter, je ziet gewoon dat hij veel meer algemene kennis heeft en hoort het ook duidelijk in de vraagstelling en de reacties die hij zelf geeft.

repulse | 07-05-11 | 19:04

Als je in Wageningen vergeet een parkeerkaartje te kopen of denkt: "ik blijf toch maar tien minuutjes weg" helpt het ambtelijk apparaat U binnen vijf minuten van Uw overtollige geld of. Just saying.

Renkum0317 | 07-05-11 | 19:03

extra noot richting eventuele politici die van hun wel verdiende rust gebruik maken om te zien op gs wat het plebs nu weer te zeiken heeft.

Hoelang denken jullie dat het nog duurt voordat de burgerT zelf gerechtigheid gaat halen? Het is nog een wonder dat ze alsnog aangifte willen doen, terwijl het duidelijk is dat de politie hier geen hol aan gaat doen. Het is gewoon weer een plankzaak, vervelend voor de statistieken maar niet meer als dat.

Nu is hier alleen nog de vraag naar informatie, die vraag naar informatie kan snel genoeg omslaan richting eigenrichting. Niet de schuld van de slachtoffers, niet de schuld van de mensen die het heft zelf in handen nemen. Jullie schuld, jullie politie en justitie.
Stelletje niksnutten.

repulse | 07-05-11 | 19:01

Dit is de rede dat ik zo voor het goed trainen van zelfverdedeging ben. en dan doel ik niet op kickboxen..
maar oosterse vechtsporten.
vechtsporten waar je respect voor elkaar hebt. en te weten krijgt waar de grenzen liggen. waar ook het Psychologische aspect en je innerlijke zelf zoveel belangrijker is.
Ik ben zelf niet de grootste, maar weet dat ik mezelf ten alle tijde in de hand kan houden, en wanneer alles in de scheit vliegt ik mn hoofd koel kan houden.
altijd.

Cardinal | 07-05-11 | 19:01

Dit soort dingen gebeuren in Nederland anno 2011, je moet jezelf gewoon enigszins kunnen verdedigen. Je broertje krijgt veel klappen en je durft/kan niks doen, dat kan echt niet. Als het mijn broertje zou zijn beet ik de strot van de daders door.
Het staat natuurlijk wel buiten kijf dat deze groep gewoon zweepslagen verdient.

rsd87-- | 07-05-11 | 18:58

Willen jullie de politici niet zo lastig vallen? Die hebben net lekker reces!

blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:57

@repulse | 07-05-11 | 18:55
Heb me gister weer doodgeërgerd aan Ruktor.

PowNews maar gauw afgezet.

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:57

@kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 18:52
Bedoel je niet 1984?

necrosis | 07-05-11 | 18:56

@Kingeef1975 | 07-05-11 | 18:52: Die comment suggereert dat je de politie face to face te spreken krijgt. Gekke Kingneef. Dat is iets van vroeger, heel lang geleden dus.

De Kampsjeng | 07-05-11 | 18:56

Ben daar jaren geleden na het bevrijdingsfestival ook in elkaar gebeukt door een stel volgesnoven tokkies, nadat een vriendin van één van deze gasten een beuk van hun kreeg en languit voor mijn voeten lag toen ik de kroeg uitliep. Toen ik haar optilde en vroeg of alles goed ging had ik die lui dus in mijn nek en werd er volop op mijn hoofd geschopt die ik kon beschermen met mijn armen. Leukste was nog dat toen de politie met honden arriveerde en ik blij was gered te zijn, ik door een agent tegen de muur geschopt werd toen ik opstond met een blaffende hond in mijn nek. Leuk, bevrijding vieren in Wageningen...

beetjemoe | 07-05-11 | 18:55

necrosis | 07-05-11 | 18:53
Laat ructor lekker zitten, stuur jelte.

repulse | 07-05-11 | 18:55

@blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:38
Dat was Café de Vrijheid, niet Troost. Nu is het een pannenkoekenhuis. Misschien dat het 20 jaar geleden 'Troost' heette, maar niet toen dat smerige mannetje Pechtold burgemeester was.
Tja, ik woon ook in Wageningen, en was dit jaar uiteraard weer van de partij. Ik ben gewoon op de markt gebleven, omdat daar flink wat politie rondloopt, en ik genoeg bekenden heb staan zodat een eventuele ruzie altijd in mijn voordeel zal aflopen. Als je richting 'dance square' gaat, met al de belachelijke DJ's en ditto tuig uit alle hoeken en gaten van Nederland, dan loopt het altijd uit op vechten. Elk jaar is dat daar zo. Daar moet je gewoon niet in de buurt komen. Dat geldt tevens voor de Nudestraat, waar elk jaar weer verdwaald tuig rondhangt. Maar dit terzijde. Het feit dat je niet eens meer normaal over straat kan in Wageningen is echt belachelijk. Als je een ruzie wilt opbreken, en jij zelf helemaal lens geslagen wordt is natuurlijk nog veel verschrikkelijker. Ook ik zal even rondvragen, ik ken trouwens wel wat blonde gasten, maar dat zijn niet de types die zoiets zouden doen, bovendien was ik rond die tijd met de meeste van die jongens ergens op de markt. Eventuele ooggetuigen zal ik via Geenstijl naar u doorverwijzen.

Prins_Bernhard | 07-05-11 | 18:55

En waar zijn, as we speak, de dames/ heren van de politiek die de bek vol hebben over "dat moeten we niet willen"?
Waarschijnlijk op een terrasje.....
Rutger!!!!!!
Werk aan de winkel!

necrosis | 07-05-11 | 18:53

@De Kampsjeng | 07-05-11 | 18:49

Bijna goed...

Oh en meneer M, ik zie dat u nog een parkeerboete heeft uitstaan. Wanneer denken wij die te gaan betalen? Dat kan nu wel, anders moet ik u aanhouden. Dat snappen wij toch wel? Wanbetalers moeten wij niet willen he?... Pas graag door de sleuf en pinnen maar.

Kingeef1975 | 07-05-11 | 18:52

Die mensen in je omgeving moeten zich schamen. Dat iedereen tegenwoordig doorloopt, betekend niet dat het onethisch en antisociaal is om een vechtpartij te sussen. Eigenlijk zou IEDEREEN tussen beide partijen moeten komen.
Ik kom niet uit de buurt, dus kan je helaas niet helpen. Hoop wel dat de daders gepakt worden en hard gestraft. Zal helaasch wel een illusie blijken te zijn.

prikbordpen | 07-05-11 | 18:52

Tip voor Marijn; privacy is zooo 1983.

kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 18:52

@blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:48
Dat geldt slechts voor woordvoerders. De rest van de staande magistratuur is permanent even helemaal weg.

De Kampsjeng | 07-05-11 | 18:52

Ik ben ook al een aantal jaar in Wageningen tijdens 4 en 5 mei, op de festivalterreinen in in de (betere) kroegen zijn er niet zoveel problemen. Net buiten het centrum is het link. Voordeel voor ons is dat we met 8 dudes van 1.90 lopen en dus weinig last hebben van anderen, die vaak een confrontatie met iemand zoeken die op het oog zwakker is. Ben je dat, dan heb je een probleem.

Maar on topic, de sterke arm heeft andere prioriteiten. Het bekeuren van studenten voor willekeurige kleine overtredingen bijvoorbeeld.

Pefi L | 07-05-11 | 18:49

"Jahahaha meneertje M, dat is natuurlijk heel 'vervelend' allemaal. Maar wij moeten prioriteiten stellen. Zo moet u weten; er rijden dagelijks duizenden mensen te hard. Daarbij, uw broertje herstelt vanzelf weer. Zegt u zelf. Nou dan... We zien ons woensdag, tot dan hè. Graag gedaan. Ja hoor, dahaag."
-
De politie is je beste vriend.

De Kampsjeng | 07-05-11 | 18:49

Trouwens, aangifte is zinloos. De mensen bij het OM zijn nog op vakantie.

blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:48

Waar is Marco Kroon als je 'm nodig hebt.

Kingeef1975 | 07-05-11 | 18:48

Wageningen? Contacts there. Will ask around!

brandweermeisje | 07-05-11 | 18:47

Nederland vindt het goed dat mensen zich vasthouden aan hun primitieve culturele waarden. Daar hoort geweld en irrationaliteit nou eenmaal bij. Get used to it!
Sterkte voor dit zoveelste slachtoffer van de culturele uitverkoop.

Antitheïst | 07-05-11 | 18:47

@KeurMeester | 07-05-11 | 18:44
ah,
bedankt!
*tweet uitsturen gaat*

lion@night | 07-05-11 | 18:46

Beste M,

Op de eerste plaats diep respect voor je broertje, ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn handen in het haar zou hebben gestaan en het niet had gedurfd, maar goed, wat kun je ook in je eentje tegen een hele groep met zoveel blinde haat?). Dus in plaats van de nadruk te leggen op zijn stommiteit, kan hij er in ieder geval trots op zijn dat hij er wat van heeft gezegd, ook al heeft hij die jongen niet kunnen redden en is het natuurlijk triest dat hij er zelf zo vanaf is gekomen.
Ik kan me voorstellen dat je het niet verkroppen kan wat je broertje betreft, maar je had even daarvoor al gezien hoe het je broertje verging, die enkel nog een vriendelijke poging waagde. en ook jij kon niks uithalen tegen zo'n groep, dus het is al dapper genoeg om te proberen hem eruit te trekken (je hebt dus op dat moment het maximale gedaan wat je kon). had je geprobeerd om bijv. de langste/sterkste/leider uit te schakelen zodat het wellicht ophield ( of iets dergelijks wat vast in je hoofd heeft rondgespookt) dan had je er net zo slecht uitgezien als je broertje, en met een beetje pech hadden ze je verkeerd kunnen raken en was je er niet eens meer geweest.

als het mij was overkomen?

dan zou ik voortaan enkel nog in een groep van minstens 5/6 man uitgaan en bij elkaar blijven, en als de politie daadwerkelijk niks doet en ze er dus mee wegkomen, dan zou ik in een vreemde stad in de eerste de beste coffeeshop proberen een 9mm te regelen, en uiteraard alleen nog uitgaan waar je zeker weet dat er niet gefouilleerd wordt bij de ingang, uiteraard. Of zeg ik dit nu uit boosheid?

*zucht*

Nforcer | 07-05-11 | 18:46

@lion@night | 07-05-11 | 18:36

En zo maken ze van iedere hardwerkende en onschuldige burger/slachtoffer een ambtenaar, simpel om je om wat voor vage reden dan ook te ontmoedigen en dwars te zitten.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 18:46

Klootvioolen... en dan bedoel ik die zogenaamde politiemensjes... als je fout parkeert zijn ze er wel, maar als er gemept word zie je ze niet die lutsers. Tijd voor een nieuwe wet die eigen rechters wel toestaat!

Strong | 07-05-11 | 18:45

@blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:38
Dude, start je eigen blog.

Zeeschuimer | 07-05-11 | 18:45

Advies voor betrokkene... net zolang met 112 bellen totdat de politie bij je op de stoep staat. Dan aangifte doen. verder bel je de Telegraaf en Geenstijl en geef je de naam van de ambtenaar die je heeft 'geholpen'.

Moet je eens zien hoe snel je aangifte kunt doen.

Kingeef1975 | 07-05-11 | 18:43

Uhm: bij een 'gevalletje' mishandeling kan er dan niet prompt een proces-verbaal gemaakt worden?
Door whatever-politie-korps hier ten-lande?
Of kom ik soms uit de Oertijd?

FredFlinstone | 07-05-11 | 18:43

Het is niet de bedoeling dat burgers eigen rechter gaan spelen. En de overheid heeft het geweldsmonopoly.
Dus ik ben zeer benieuwd wat de politie hieraan gaat doen. Tot woensdag nog even niks, dus.

vetkleppert | 07-05-11 | 18:42

@Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:36
Zo zal het verhaal inderdaad worden afgedaan.
*zucht*

lion@night | 07-05-11 | 18:42

Het aparte is ook dat er een maximaal aantal agenten in opleiding aanwezig waren.. broekies.. er was nauwelijks ervaring aanwezig.

Cardinal | 07-05-11 | 18:42

Email adres van de geachte burgemeester, iedereen even vragen hoe het kan dat je pas een week later aangifte kan doen.
geert.van.rumund@wageningen.nl

Ivo opstelten de minister van veiligheid.
formulieren.justitie.nl/nosearch/mini...

Als je niet in de buurt van wageningen woont, geen informatie hebt over het gene wat er is gebeurd kan je wel degelijk een verschil maken. Dit zijn de mensen die je rechtstreeks moet aanspreken, iedere keer weer opnieuw na dergelijke 'incidenten'

repulse | 07-05-11 | 18:41

@necrosis | 07-05-11 | 18:37
Ik beledig onze dorpswouten altijd op een dergelijke manier dat het hun intelligentie te boven gaat (dat kost weinig moeite).

Kijken ze je wel vuil aan, aangezien ze je niet snappen, maar je komt er altijd mee weg.

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:41

camerabeelden zijn er zeker nog wel

Flapgeit | 07-05-11 | 18:40

@Leipe Bromvlieg | 07-05-11 | 18:36
Indd. Ik zie bijvoorbeeld advocatenkantoor Steenhoff. Wellicht hebben zij beelden.

Zeeschuimer | 07-05-11 | 18:40

De politie blijft je beste vriend.. (als het uitkomt tenminste)

gwteg | 07-05-11 | 18:39

Wie hoorde ik laatst nou die vecht/verdediging sporten ging promoten, was dat niet la vie En Rose? Hallo La vie, zeg er wat van ;) dit kan toch niet de bedoeling zijn.

toetanchamon | 07-05-11 | 18:38

Toch triest, heb jaren lang 5 mei gevierd in Wageningen. Was altijd gemoedelijk. Maar de laatste jaren is het gemoedelijk uit Wageningen verdwenen.

Toen Pechtold burgemeester was, werd de eigenaar van een cafe (Troost), notabene tegenover Hotel de Wereld, in koelen bloede doodgestoken door een gek. Gewoon zomaar. Omdat het kon. Dat was voor het eerst dat Wageningen Wageningen niet meer was.

Maar laten we ook de moordenaar van Pim Fortuyn niet vergeten. Die komt ook uit Wageningen, uit de barakken op Droevendaal. Die Folkerts bestaan nog steeds en zijn nog steeds talrijk.

Helaas is het politie-apparaat totaal niet ingericht op geweldstoename. Wageningen is een dorp, en heeft evenredig veel politie. 10 jaar geleden was het al onmogelijk om aangifte te doen bij de politie omdat het enige bureau altijd dicht zat.

In Wageningen liep destijds ook een serieverkrachter rond die meisjes zwaar mishandelde en vervolgens verkrachtte. Ik heb een van de slachtoffers gezien. Haar hoofd zat in elkaar. Het joch is gepakt: hij was 16.

In cafe 't Gat (ja, zo heet het echt) was het elk weekend raak. Als je er al langs liep rook je de testosteron. Meerdere malen zijn daar bezoekers zomaar op de dansvloer mishandeld, en enkele malen zelfs met een mes bewerkt. Daar werd altijd over gedaan alsof het een incidentje was en "niks aan de hand". Waarschijnlijk nu nog. Het moet namelijk vredig zijn. En dat bereik je het beste door weg te kijken en doen alsof er niks aan de hand is. Dat weet iedereen.

blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:38

Michieldemuijter en zijn broertje?

kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 18:38

@Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:23
Helaas heeft "de sterke arm der wet" wel een bekeuring uitgeschreven binnen 1 minuut wegens belediging van een ambtenaar in functie.
*uw ID en bankpasje, alsjeblieft*

necrosis | 07-05-11 | 18:37

@deBree Oorzaak: het zoals altijd verveling gok ik.. 1 ding wat wel vast staat is dat ik + mijn vrienden geen ruziemakers zijn, maar vaak wel ruzie aantrekken.
dus ik gok verveling + alcohol?

aanleidingen: kijk hierboven.
omstandigheden: Drukte, weinig politie te zien, donker chaotisch.

Signalementen: Je standaart kansJongeren ;) je kent het wel.

Cardinal | 07-05-11 | 18:37

Langs de winkels in de buurt gaan en vragen of zij eventueel camerabeelden hebben.

Leipe Bromvlieg | 07-05-11 | 18:36

Nog een geluk dat de broer niet met een waxinelichtje gegooid heeft, dan was hij pas echt de klos.

spanarchist | 07-05-11 | 18:36

Ik vraag me ernstig af hoe je als hedendaags bestuurder met droge ogen kunt toezien hoe de 'samenleving' gestaag in een tikkende tijdbom aan het veranderen is.
Ik krijg het maar niet in die botte kop van me, en volgens mij ben ik niet de enige.

Jackanders | 07-05-11 | 18:36

@lion@night | 07-05-11 | 18:26
Ja, maar dat zijn autochtonen en als die dat doen zijn dat systeemhatende en staatsgevaarlijke racisten.

Die moet je ook keihard aanpakken, natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:36

Ik heb Rutger ook nog gezien in Wageningen, ik neem aan dat hij hier niks mee te maken heeft?

Henk003 | 07-05-11 | 18:36

Ja, als je je als politie zou bemoeien, kan je misschien wel een vlekje op je uniform krijgen. En de baas bataald dat niet. Veel beter om bonnetjes te gaan schrijven, burges die 5 km te hard rijden bekeuren, en zelf als agentje boven de wet te staan, door te hard te gaan, in te halen waar het niet mag, verkeerde richting, door rood. Dit gaat langzamerhand op Mexico lijken. Oh, fout, daar kan nog wat gebeuren met agentjes die drugscriminelen tegenkomen onderweg. onze agentjes zijn niet onderweg, die verstoppen zich langs de snelweg.

JDArtie | 07-05-11 | 18:36

Hé.... wat lees ik nu?

"Verdachte aanhouden
U mag de verdachte ook aanhouden. Iedere burger is hiertoe bevoegd. Het is wel zo dat het gebruikte geweld tegen de verdachte niet verder mag gaan dan nodig is om te voorkomen dat hij of zij ervandoor gaat. Zo mag u bijvoorbeeld de verdachte tegen de grond houden tot de politie is gearriveerd. Schat de situatie in en beoordeel wat de juiste actie is. Natuurlijk staat uw eigen veiligheid altijd voorop"
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/agres...

Aanvulling noodzakelijk;

Indien u - ondanks uw dappere aanhouding van de verdachte - lichamelijk letsel heeft opgelopen en daarvan aangifte wilt doen, dan adviseert de overheid u daarvoor een digitaal verzoek in te zenden bij de desbetreffende website van het regiokorps. Hiervoor heeft u uw BSN nodig en dient u eerst een profiel aan te maken. Vervolgens doorloopt u alle stappen en formulieren. Onjuist ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen. Formulieren worden alleen in behandeling genomen tijdens kantooruren en op volgorde van binnenkomst. Het kan zodoende enige tijd duren voordat uw aangifte in behandeling wordt genomen.

U kunt geen telefonisch contact opnemen met de politie en bezoek aan het bureau wordt sterk afgeraden.


lion@night | 07-05-11 | 18:36

@Cardinal
Oorzaak van het vechten, aanleidingen, omstandigheden, signalement daders etc.
Thanx.

de Bree | 07-05-11 | 18:34

M. woont die niet bij Meld Misdaad Anoniem? Of betrokken bij de 010 Underground?
*Poing meteen nog maar even opstuiteren doet*

F. von Zeikhoven | 07-05-11 | 18:34

-weggejorist-

Steve1234 | 07-05-11 | 18:34

Duidelijk, geen verstandskiezen.

kapotte_stofzuiger | 07-05-11 | 18:34

-weggejorist-

Byter | 07-05-11 | 18:34

Daders ophangen aan eigen leuter.

gwteg | 07-05-11 | 18:34

Het is moeilijk te geloven dat dit soort dingen steeds vaker en vaker gebeuren.
Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen?

Maodurodam | 07-05-11 | 18:33

Schandalig! Sterkte aan broederlief.

Zeeschuimer | 07-05-11 | 18:32

maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd...

Helaas ook een keer gehad. Heb ze toen gezegd dat ik wel via een kennis in belgië voor wat gereedschap zou zorgen om het zelf op te lossen. Toch plots tijd voor een aangifte!

boermetlul | 07-05-11 | 18:32

hierbij klopjacht geopend

Flapgeit | 07-05-11 | 18:32

Zeau, da's best confronterend, om zomaar op een zonnige zaterdagnamiddag op op je favo-hangout-blog patsboem te lezen dat bepaalde menschen er over de Steilloze Redactieleden weet van hebben dat ze "met regelmaat oproepen plaatsen waarin gestolen goederen (...) worden gezocht." Verontrustend! Eerst nodeloos kwetsen en nu ook al helen?

F. von Zeikhoven | 07-05-11 | 18:32

Ik snap het echt niet. Hoe kun je in hemelsnaam bevrediging halen uit het neerstampen, martelen en invalide maken van goedwillende medeburgers. Ongelooflijk dat dit soort mensen bestaan.

Angelo Azzurro | 07-05-11 | 18:31

PS.
Tijd dat adresgevens van dit soort daders vrijelijk beschikbaar komen, zodat iedereen met ze kan doen wat ie wil. Die jongens hebben ook een huis, waar ze niet graag opgezocht worden.....

Taas | 07-05-11 | 18:31

@ de Bree zoals?

Cardinal | 07-05-11 | 18:30

@Cardinal
Geef eens wat meer info please.

de Bree | 07-05-11 | 18:30

Heel erg sneu. Aanpakken die gasten. Op het plein vast aan een schandebok waar de hele dag met hardgekookte eieren in hun gezicht gestreept mag worden.

Hanzaplasttrekplek | 07-05-11 | 18:29

Verkeersveiligheid door middel van flitsen heeft natuurlijk voorrang.

gladstoned66 | 07-05-11 | 18:29

Ik Woon in Ede en was ook aanwezig in Wageningen, Heb ook meerdere malen hard door moeten lopen en heb ook meerdere mensen geprobeerd te helpen (terwijl deze afgetuigd werden). 2x gelukt... Jammer genoeg nooit op de locatie die je aangeeft. Had jou + je broertje zonder twijfel geholpen.
Zeer triest dit.
Succes.

Cardinal | 07-05-11 | 18:29

Overigens is Wageningen het Havana aan de Rijn, aan de burgemeestersstoel kleeft nog de geur van ene Pechthold.
Dan weten we het wel.

lion@night | 07-05-11 | 18:28

Dat het politie bureau in vlammen op gaat is ook heel vervelend mijnheer....

Maar wedden dat de dienders dan harder lopen?

Taas | 07-05-11 | 18:28

En dit zal nooit veanderen zolang hier een straf op staat van een paar dagen plantsoen schoffelen.
Niet-uitgelokt geweld zoals dit zou een minimumstraf van een half jaar cel onvoorwaardelijk moeten hebben, meer afhankelijk van de ernst van de toetakeling.
Wat een kutland leven we toch in wat dat betreft.

panadol | 07-05-11 | 18:27

Alleen als ie deaudgeslagen was zou de politie aan opsporing gaan doen.
Nu kan je het natuurlijk schudden.
Onveiligheid blijft ook in Wageningen een onderbuikgevoel.

de Bree | 07-05-11 | 18:27

@blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:25
En de wouten (ja, ik zeg wouten) zijn te lam om eventueel beeldmateriaal tijdig op te sporen.

Want ja, stel je toch eens voor dat ze meer dan 2% van de misdaden in dit land gaan oplossen!

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:27

En de politie heeft geen tijd.

Je verwacht het niet.

Parsons | 07-05-11 | 18:27

Word altijd zo moedeloos en boos van dit soort berichten. Dan probeer je als goedbedoelende Nederlander nog de boel te sussen krijg je klappen. BELACHELIJK.

Mea Culpa Gump | 07-05-11 | 18:26

Wat een bijzonder triest verhaal zeg :(

Rentboy | 07-05-11 | 18:26

@Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:23
Benieuwd wat er gebeurt als een groep 'Hollandse' jongens een allochtoon in elkaar mept.
Pliesie staat er binnen 5 minuten zeg ik je, waarschijnlijk inclusief een ME peleton.

lion@night | 07-05-11 | 18:26

Het is vervelend, maar dit soort verhalen wordt saai...

Het is verschrikkelijk wat erg gaande is in NL. Ik woon al 10 jaar elders in Europa en ben hoe langer hoe blijer dat ik die stap destijds genomen heb.

Het zijn geen uitzonderingen of incidenten meer, dit is de nieuwe regelmaat in NL.

Wanneer worden Pims woorden eens werkelijkheid: Dit land is het zat!
Wanneer komt er een landelijk georganiseerd anti klootzakkenleger van de grond om al die laffe Hendrikken eens eens lesje te leren?

Zum kotzen!

weissenflatz | 07-05-11 | 18:26

Blijf het ongelofelijk vinden dat de politie in Nederland wel tijd ziet om op zondag fietslichtcontroles en rollerbankcontroles te doen maar op het moment dat er mensen echt hulp nodig hebben kunnen ze wel een weekje wachten.
Waakzaam en dienstbaar was het toch?

Herr Knäckebröd | 07-05-11 | 18:26

Een nogal opgeblazen incidentje, zoiets komt in Nederland wel vaker voor. Even aangifte doen bij de politie en die lost het allemaal op.

Hansopje | 07-05-11 | 18:25

Tijd voor de herinvoering van de rotte tomaten en natuurlijk niet te ontbreken de strop voor deze zieke geesten.

mister_handy_man | 07-05-11 | 18:25

Dus je wordt zwaar mishandeld, en dan kun je pas "volgende week per afspraak aangifte doen".

Tsja.
Tsja.
Tsja.
Tsja.

blikjegrolsch | 07-05-11 | 18:25

Bring the motherfuckers down!

Bono | 07-05-11 | 18:24

Veel sterkte kerel.. Dit is dus ook Nederland.. Ik ben benieuwd of de horeca de beelden bewaart.. Wat een kut land is dit zeg..

Crematorium-de-Asbak | 07-05-11 | 18:24

Sterkte voor jullie allebei M!

Bovenstaand is weer te triest voor woorden.
Politie heeft geen tijd, behalve als een afspraak kan worden gemaakt.

O n g e l o f e l i j k !

lion@night | 07-05-11 | 18:24

-weggejorist-

ForHolland | 07-05-11 | 18:24

wordt hier zo pissig van dat verder commentaar uitblijft ;-)

Rest In Privacy | 07-05-11 | 18:24

Politie in Wageningen begint te werken, en kom van je luie reet achter je bureau vandaan..

Akkefietje | 07-05-11 | 18:23

'Aangifte doen we natuurlijk ook, maar dat kan volgende week woensdag pas. Want dan heeft de politie Wageningen pas tijd (wel even een afspraak maken). "Dat eventuele bewakingsbeelden dan alweer overschreven zijn is inderdaad vervelend meneer".'

*hoofd schudden doet*

Nee, meneer van de sterke arm der wet, wij hebben geen restecp meer voor u. Gek, hè?

Art Vandelay Ultor | 07-05-11 | 18:23

Godverdegodverdegodverdegodverdomme!

Spinazi | 07-05-11 | 18:23

-weggejorist-

Prof. Yakko | 07-05-11 | 18:22

Heel veel beterschap en ik hoop dat de daders gepakt worden. Belachelijk dat iemand die de opkomt voor een ander zo genadeloos afgetuigd wordt.

der_zeef | 07-05-11 | 18:22

*woont in Wageningen, kent veel Wageningers, gaat op onderzoek uit, heeft vermoeden, out en tot straks*

Raad_maar_raak! | 07-05-11 | 18:22

Kruistoch. Per direct. Rugnummers graag.

Mea Culpa Gump | 07-05-11 | 18:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken