Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lekker op linkerbaan rijden. Daarom

crasha67rechtsrijden.jpg Ja we weten: Persistente linksrijders op de snelweg verdienen een enkeltje naar een ondergelopen eiland in de Stille Zuidzee. Ze bevolken al jaren de bovenste plekken in de ergernis top zoveel op de snelweg. Het is ook bloedirritant om achter een Cuore/Picanto/Daihatsu i30 te moeten hangen die een vrachtwagen met 102 km/h probeert in te halen. De KLPD let er deze maand zelfs extra op en bekeurt het linksrijtuig waar het kan. En toch he?. Nu we er over nadenken. Blijf maar lekker links rijden. Stukken veiliger.

Reaguursels

Inloggen

ik heb nog nooit een politie auto op de rechter baan zien rijden zodat ik hem links kon inhalen!

razerhead | 28-04-11 | 20:37

als ik dit zo zie had die vrachtwagen ook niet op tijd kunnen stoppen zonder [focus-fiesta-golf] ertussen. sowieso knap dat de dames de auto ertussen kregen,daar krijg je meestal geen kans voor met die bumper aan bumper rijdende vrachtklootzakjes.
oh,ja ieders werk is belangrijk. niet alleen dat van de chauffeurs.tol heffen bij de grens voor vrachtsluipverkeer.tevens visumplicht invoeren voor buitenlanders. en max 80 is 80 kontroleren maar pliesies.

dikkedeur | 28-04-11 | 17:40

Het Zilte Nat | 27-04-11 | 19:52 | + 5 -
Als die verklaring waar is, dan kun je het de automobilist wel aanrekenen. Als je op die - 2 baans - weg wisselt van rijstrook dan heb je ruim overzicht wat er gebeurd voor de vrachtwagen en kun je daar dus ook op anticiperen.
Maar goed, 18 en net je rijbewijs.. dan kan ik er wel inkomen dat die kwaliteiten nog ontbreken om iets verder weg te kijken.

Fommie | 28-04-11 | 13:06

Deze meisjes hebben meer dom geluk gehad dan iemand die een loterij wint!
Meiden gefeliciteerd met jullie leven!

Prins Pils | 28-04-11 | 11:59

Als mevrouw haar binnenspiegel had gebruikt om te kijken wat er achter haar gebeurt in plaats van haar make-up bijwerken had dit een hoop schade gescheeld.

okkiwokki | 28-04-11 | 11:55

Geen vrachtwagens op de weg tussen 06:00 - 09:00 en 15:00 - 18:00 't gaat nergens meer over..

BijnaWakker | 28-04-11 | 11:45

Mijn Daihatsu Cuore bromt het mooiste bij een snelheid van 105.Vrachtauto's mogen maar 90. Is het dan mijn fout als ik een vrachtauto die bijna 100 rijdt inhaal? Als je er problemen mee hebt in je x5 dan sein je maar even, dan hebben we het er even over bij de volgende afslag.

#Manneningroteautostercompensatievanhunklabanus

Geppie. | 28-04-11 | 11:28

Van een flinke Mercedes naar een Smart in een halve seconde.

Mark van Leeuwen | 28-04-11 | 09:16

A67 tussen Someren en Geldrop, ah, no surprise there. De wegbeheerder die steevast de snelheid naar 50km/h gooit op dat stuk omdat half Geldrop daar anders niet in staat is met de te korte invoegstrook fatsoenlijk in te voegen.
Imho dus net zoveel de schuld van de wegbeheerder dan van de slapende trucker die niet naar Matrixborden kijkt maar meer naar hoe ie de automobilisten op de linkerbaan kan irriteren... :/

Rowdy.nl | 28-04-11 | 09:07

18 jaar dan kan je nog niet autorijden

als autorijden voor 80% anticiperen is. We maken allemaal wel eens de fout dat we de afstand tot een afrit verkeerd inschatten.

Deze dames zullen nooit meer de fout maken om tussen 2 vrachtwagens door een aftrit te halen.

novocaine | 28-04-11 | 08:53

Ik gok op basis vande velgen dat het een Ford Fiesta is geweest. Het zijn nl Ford velgen met een steek van 4 bouten. De Focus heeft er 5

McGyvert | 28-04-11 | 08:50

Jammer dat er ook hier weer trollen uit de transportsector die slapende (t)ruckers gaan lopen verdedigen of komen aanzetten met totaal irrelevante jankverhalen over automobilisten (rieschert, als iets irritant is, is het wel een vrachtauto die naar links gaat "om iemand te laten invoegen").
Ik rijd elke dag op de A67 en je bent op de rechterbaan je leven niet zeker door die halfgare mafkezen in hun vrachtwagens. Het is bijna elke week raak met die idioten die in één ruk vanuit Polen/Oekraïne/Roemenië/Bulgarije/Portugal/Griekenland komen gereden.

Novius | 28-04-11 | 08:23

RugOp81 | 27-04-11 | 20:20 |
droplul

vierkantswortel | 28-04-11 | 02:03

Welke vrouw met zand in der kut heeft mij een *-* gegeven!?
Nou!? *gluurt rond*...

insemismeer | 28-04-11 | 00:34

Niet genoeg afstand gehouden mensen?

Hölzenbein | 28-04-11 | 00:25

Bij "files" is het op de rechterbaan altijd doorrijden geblazen. En waarom gaat iedereen al links rijden omdat er twee kilometer verderop een vrachtwagen rijdt? En dan lekker 98 blijven rijden terwijl je 120 mag. Ga dan ook 120. Het werkt toch ook bumperkleven in de hand. Hoe maak je anders zo'n sukkel wijs dat ie of gas moet geven of opzouten naar rechts? En hou je afstand, dan duikt er weer ééntje tussen met 90. Ik kan me er zo gigantisch aan ergeren.
Major Error | 27-04-11 | 17:58 | + 7 -
Inderdaad!
Met de motor ga ik er gewoon tussendoor, kheb het er helemaal mee gehad.

Illegale realist | 28-04-11 | 00:12

Links blijven rijden?! Echt niet! Opzouten! Naar rechts met dat trage hok! Alsof zulke incidenten een vrijbrief zijn om maar aan de links kant te blijven plakken.

Dan zie ik het als een vrijbrief om rechts in te halen.
*zwaait naar linkshangende chauffeur terwijl ie inhaalt*

Illegale realist | 28-04-11 | 00:10

Lang leve de 3 baans weg, de tweebaans zoals hij hoort te zijn. Zonder vrachtwagens

Onder een Steen | 28-04-11 | 00:09

2 Vrouwen, te makkelijk....

insemismeer | 28-04-11 | 00:09

Weinig toevallig, dat de beide vrachtwagens geen gele kentekenplaten hebben.
Buitenlandse truckers.... tuig.... allemaal!

The_Master_Bear | 28-04-11 | 00:07

Zo'n groene 20% bijtelling auto zoals 90% van alle Nederlandse Focussen

Mijnbescheidenmening | 27-04-11 | 23:58

Gewoon oprotten! niet links rijden wanneer nodig! Waarom denk je dat je in duitsland geen max is op sommige plekken. Als je dan niet veilig voeld..... rij dan niet!!!!!!!!!!!!

fiksuh | 27-04-11 | 23:45

Altijd die schijttruckers... Mij zie je niet tussen die dingen rijden. Dan maar lekker het gas er op en een paar banen naar links.

n0hh | 27-04-11 | 23:44

Er zijn tegenwoordig zoveel kneuzen die links rijden dat ik bijna constant 140 rechts kan blijven rijden...

funkyd | 27-04-11 | 23:42

Rechts rijden doen vrachtwagenchauffeurs en bejaarden maar.

Affengeiler Schwanz | 27-04-11 | 23:36

Ik reed hier vanochtend langs op (richting andere kant), zag nog net de auto langs de blauwe wand. Toen ik de auto zo zag had ik niet verwacht dat hier mensen levend uit zouden kunnen komen. Maar goed dat er niemand achterin zat.

Spiny | 27-04-11 | 23:33

Peter_K | 27-04-11 | 23:08 | + 0 -

Deze gevaarlijke gek had waarschijnlijk een lading van 40 ton. Dan sta je niet zo snel stil hoor.

En die achterste vrachtwagenchauffeur is dan zogenaamd een "professionele bestuurder". Uit eigen ervaring meen ik dat er heel wat gevaarlijke gekken tussen zitten die helemaal geen rijbewijs zouden moeten hebben.

Peter_K | 27-04-11 | 23:08

Of futuristische ondergronds transport systeem aanleggen zodat vrachtwagens verboden kunnen worden voor de meeste dingen.

Kost wat maar bespaart nog veel meer.

Oja en dan zijn we misschien daalt het overgewicht percentage dan ook nog omdat vrachtwagen chauffeur uitstervende wordt

mister_handy_man | 27-04-11 | 23:03

Mmaak me er niet zo druk om, ik kleef gewoon lekker achter de links rijdende kloothommel die niet aan de kant wil. Mocht dat niet helpen dan doe ik mijn groot licht aan en stel ik mijn lampen bij om het totale genot eventjes te maximaliseren. Als dit nog niet helpt steek ik de vinger op en ga ik de vluchtstrook over.

@Moetdatdan | 27-04-11 | 21:45

Als je nou, voordat je je oordeel velt, eerst ff de rest van de comments leest, had je gezien dat er al minstens twee keer een getuigenverklaring wordt vermeld, waarin wordt vertelt dat de dames in kwestie net invoegden tussen twee vrachtwagens, waarvan de voorste spontaan moest remmen voor opstoppend/afremmend verkeer bij de afslag. Als zij daar niet tussen was gedoken, had de tweede vrachtwagen het gewoon gered, nu blokkeerde zij dus blijkbaar de remweg. Als je een afslag wilt nemen, ga je ruim van tevoren op de rechtse baan rijden, niet last minute ertussen duiken.
Pijnlijke les, maar gelukkig vertellen ze het na.
En jij, alsmede enkele andere sukkels hierboven die het op de trucker gooien, bent gewoon een dwaas. Het zijn niet alleen de truckers die met het personenverkeer rekening moeten houden, ook het personenverkeer moet in het achterhoofd houden dat de remwegen van truckers vele malen langer zijn.

ZKH EénOog | 27-04-11 | 22:58

Die dames hebben hun rantsoen geluk wel in 1x opgemaakt. Niet slim om tussen 2 vrachtauto's te rijden, zoals al werd opgemerkt, want vaak houden vrachtauto's TE weinig afstand. En een compact wint niet van 25 ton op wielen.

xspalm | 27-04-11 | 22:45

@rieschert | 27-04-11 | 22:02
sinds ik een SUV heb, laten ze me een stuk sneller invoegen dan voorheen... :-)
enkel de Audi Q5 en BMW z5 bestuurders willen nog wel eens voordringen, of een verdwaalde chevrolet avalanche.

prakkie | 27-04-11 | 22:44

De politie let extra goed op? WELKE POLITIE??? die twee agenten die Nederland nog slechts rijk is? Die staan langs de A2 bekeuringen te verzamelen met een lasergun. de rest is wegbezuinigd, want onrendabel.

prakkie | 27-04-11 | 22:37

dibs op de velgen

Oyibo | 27-04-11 | 22:26

Kleaudtzakken die je snijden om ruimte te maken voor hardrijders op de linkerbaan,
of die het verdommen je terug te laten op de rechterbaan als je ze ruimte geeft om in te voegen, laten ze daar eens aandacht aan besteden ipv dit geneuzel.
Ik ga alleen nog voor gegarandeerd langzaam verkeer naar links dat invoegd. 9 vd 10 kan dus de pot op en zoekt maar uit hoe die invoegd met zijn lelijke Alfaromeo-kop.

rieschert | 27-04-11 | 22:02

rij zelf ook vaak veel links om niet tussen vrachtauto's te rijden.

177.natu | 27-04-11 | 21:50

Het ongeval in dit topic is dus gewoon weer veroorzaakt door dat vrachtwagentuig dat het nodig vindt op 30 centimeter van je achterbumper irritant te gaan zitten doen terwijl NIEMAND door kan rijden omdat het DRUK is, en dus heeft dat opdringerige asogedrag geen enkele zin. Maar daar zijn die (t)ruckers te stom voor, vrees ik.

Moetdatdan | 27-04-11 | 21:45

Aan de wielen te zien is het een VW Polo.
Davidson | 27-04-11 | 19:48

Sjonge wat een autonoob ben jij.

de kudtkrantenjongen | 27-04-11 | 21:24

Even voor de duidelijkheid: dit was/is een ford C-max, dat is duidelijk te zien aan de wielen (titanium uitvoering van ford) en het interieur.

Dus geen polo of grande punto.

de kudtkrantenjongen | 27-04-11 | 21:19

A67 rijden toch meer vrachtwagens als auto's..

PierDrie | 27-04-11 | 21:00

De bestuurder is een 18-jarige vrouw, dus heeft nog niet zo lang haar rijbewijs. Ik ben zelf bezig met rijles en het 1e wat je leert als je de weg op gaat en er rijd een vrachtwagen is dat je er nooit achter of tussen moet gaan rijden.
Maar ze hebben heel veel geluk gehad dit keer, meestal loopt het af tussen 6 plankjes.

DuckSauce | 27-04-11 | 20:51

@RugOp81 | 27-04-11 | 20:20

Sterf troll

GroenLinks | 27-04-11 | 20:44

Tussen 2 vrachtwagens doe ik niet, of met een grote afstand. Als ik zie hoe dicht die soms op elkaar rijden! Dan denk ik echt van hier moet nu niets gebeuren. De één gaat 89 en de ander 90, en dan maar wachten wanneer het, zo lang mogelijk in de slipstream hangend, mogelijk zou kunnen zijn om de ander te kunnen inhalen waar dan 4 km over gedaan wordt. Reken eens uit! Wat schiet je er mee op! Je rijdt godver met bijna 50 ton tegen een playmobiel auto gek!

datisookwat | 27-04-11 | 20:42

@Het Zilte Nat | 27-04-11 | 19:52
Kijk even naar de auto. Op welke afstand wilde meneer de vrachtwagenchauffeur dan stilstaan?
Bullocks! lifetime without parole!

ojédiaré | 27-04-11 | 20:32

pfff dat is nog eens geluk hebben als je hier levend uit komt

niet 1 engel maar een heel elftal godenzonen op je schouder zullen we dan maar zeggen

novocaine | 27-04-11 | 20:23

Ja sorry hoor, maar als je niet begrijpt dat het niet echt slim is om tussen twee vrachtwagens te rijden ... verdien je imo niet beter.

RugOp81 | 27-04-11 | 20:20

Is net zoiets als mensen die files in stand houden om als het kan toch 500 meter tussen de voorganger als afstand te houden. Files onstaan door te veel auto's op te weinig asfalt. Wel handig als je dat beetje asfalt dan ook benut en niet van die gaten laat vallen. Los nog van de Saabjes die met 80,1 een vrachtwagen die 79,9 rijdt inhalen ergens tussen Amsterdam en Den-Haag zo ongeveer.

IgNOraNcE | 27-04-11 | 20:13

Mercedes is toch redelijk ver met dat afstand/radar,rem assist gebeuren.?
Misschien moet dat verplicht worden.

lidlbier | 27-04-11 | 20:10

Je denkt toch niet dat een vrachtwagenchauffeur met laptop, navigatiesysteem, televisie en magnetron nog tijd heeft om op de weg te letten ? Dat is zo 1990!

Skyeisthelimit | 27-04-11 | 20:01

Een getuige:
De luxe wagen ging op dat moment net van baan verwisselen tussen de twee vrachtwagens voor afrit Geldrop, de voorste moest remmen voor al stilstaand verkeer voor de afslag en de luxe wagen ging op dat moment net tussen... en was de remweg van de achterliggende vrachtwagen weg. Dit is gewoon domme pech en niet de schuld van beide.

Het Zilte Nat | 27-04-11 | 19:52

Gewoon rechts rijden in je Daihatsu. Achteruitkijk spiegel in de gaten houden. Afstand bewaren....
Komt er iets achterop met hoge snelheid dan duik je snel de vluchtstrook op.... VLUCHTstrook. Daar is 'ie voor.

Treurig varken | 27-04-11 | 19:50

Aan de wielen te zien is het een VW Polo. Ik begrijp ook niet goed wat dit nu met links rijden te maken heeft... Mensen die met een slakkentempo op de linkerbaan blijven rijden, zijn een grote bron van ergernis. Deze vrouwen hebben bijzonder veel geluk gehad... Ik heb zelf ook een aanrijding met een vrachtwagen gehad waar ik en een aantal vrienden ook ontzettend geluk hebben gehad; het einde leek nabij.

Davidson | 27-04-11 | 19:48

Onmiddellijk ophouden met die Links Rijdende hobby's!!!
O nee dat klopt niet... Onmiddellijk ophouden met die Rechtse Hobby's!!!!
Verbieden dat Vrachtwagen Tuig!!!!
O nee, da's ook weer niet handig... is er morgen geen shampoo meer te krijgen.

Uhmm.... Laten we een beetje rekening houden met elkaar!
Ja, dat is beter.

keikoud | 27-04-11 | 19:34

@Watunflater | 27-04-11 | 19:03
We moeten naar een systeem dat vrachtwagens en hun chauffeurs overbodig maakt. Dat zijn ze al maar alleen nog even de infra aanpassen.
Gewoon een systeem naast de snelweg, volledig geautomatiseerd met robots en camera's. (Voor de lokale korte ritjes en, naar de rurale gebieden in het Oosten des lands huren we u, met uw elektrische ubergolfkarretje dan wel in)
Ik neem u niets kwalijk hoor, u kunt er ook niets aan doen dat het leven u tegen heeft gezeten.

ojédiaré | 27-04-11 | 19:21

Overgins heb je als het goed is geleerd bij een noodstop direct de binnenspiegel te kijken wat eraan komt stormen, en als er een vrachtwagen aan komt stormen stuur je hem de vluchtstrook op maargoed.

Ik heb zelf ook wel eens zo een acute file meegemaakt met maar 25 ton, ik vind persoonlijk dat een vrachtwagen nog best aardig remt bij een noodstop, me voorganger vertrouwde er niet op en schoot er tussenuit de vluchtstrook op. :)
Zolang de lading 100% vast staat remt het aardig. Als je zwaar hangend spul hebt of rolcontainers krijg je een duw na die extra meters kosten..

a1exs | 27-04-11 | 19:20

Dit heeft toch niks met links rijden te maken dacht ik? Tenzij opeens alle vrachtwagens links rijden, maar de laatste keer dat ik op de snelweg was reden ze ( de meeste ) nog netjes rechts.

crocker | 27-04-11 | 19:17

Pim 033=sukkel, burgelijk stuk blik heeft wel de levens van die vrouwen gered !!

Mopho=kluns, zolang de schrijvende pers jongetjes van 18,19 jaar mannen noemt zijn vrouwen van 18 , 19 , geen meisjes maar ook vrouwen.

piet de hond | 27-04-11 | 19:13

@KevinBeun | 27-04-11 | 18:53
Duizenden malen grotere automobilisten?? OMG OMG OMG, dus 21 mei is ook waar?

ojédiaré | 27-04-11 | 19:09

Ga dan ook nooit tussen 2 vrachtwagens rijden, meestal rijden die ook al zo dat er niet genoeg ruimte is voor een auto om er tussen te gaan, maar het is niet echt veilig om te doen.
Onnodig links rijden is inderdaag ook mijn top ergenis. Ook als mensen op de middelste baan/banen blijven rijden terwijl er genoeg ruimte is om naar rechts te gaan. Vooral op het nieuwe gedeeltes van de A2 waar het nu 4-baans is blijken er toch ontzettend veel mensen te zijn die niet snappen hoe het werkt.

-TJ- | 27-04-11 | 19:08

Meeste ongevallen zijn toch echt links hoor. Zelfs dodelijke.

a1exs | 27-04-11 | 19:08

Als ik met 40 ton 80 rijd begrijpt de gemiddelde automobilist met 1 hersencel niet dat je niet gelijk stil staat bij een noodstop. Ga lekker links rijden, dan zijn wij op tijd op het laad/los adres. Nee, nog gauw even ervoor invoegen, liefst met caravan 70 rijden.
En die chauffeurs die wat anders aan het doen zijn tijdens de rit, rijbewijs inleveren. En voor de Oostblokkers moeten de grenzen dicht.
En ja, ik ben nog serieus met m'n vak bezig, als er zo'n autootje voor me hangt met 79 km/u blijf ik netjes op afstand.
Heb wat comments gelezen maar afgeven op chauffeurs vind ik zo idioot. Iedereen wil morgen weer z'n boodschappen doen maar begrijpen niet dat wij als chauffeur daar voor dag en dauw voor op de weg moeten.
Dat begrip is zoek en dat zie je terug op de weg. Niemand gunt ieder z'n plekje op de weg. Echt mensen, die twee minuten maken geen verschil en maakt het voor een ieder een stuk aangenamer. Voor zover mijn preek voor vandaag.

Watunflater | 27-04-11 | 19:03

Als de dames inderdaad achter een remmende vrachtauto doken en daardoor de remweg van de achteropkomende vrachtbak dusdanig verkort hebben, dan is er sprake van schuld bij de dames... en hebben ze nog meer mazzel met hun kamikaze actie.
Indien ze reeds de gehele tijd achter die vrachtwagen reden dan is natuurlijkde achterste vrachtwagen zo fout als maar kan. Die zou dan feitelijk zijn rijbewijs moeten inleveren. IMHO.

heethoofd | 27-04-11 | 19:02

@ Major Error | 27-04-11 | 18:09

Zoek voor de gein even het aantal verkeersdoden van de zuiderburen erbij, of hou je mond anders als je geen verstand van zaken hebt.

captainobvious | 27-04-11 | 19:01

Lummel | 27-04-11 | 18:50 |
Net wakker of wat? Effe de linkjes aanklikken voor je weer een domme vraag stelt.

Als dan het kwartje nog niet valt, ben je een nog grotere idioot als dat ik nu al vrees.

Markies de Schade | 27-04-11 | 18:59

Pleuris vrachtwagenchauffeurs. Aan het bellen, tv kijken of een potje koffie aan het zetten misschien. In ieder geval weer zo'n beukennoot die niet kon opletten.
We moeten de bouwers van vrachtwagens verplichten de chauffeurspositie in een glazen koepeltje net boven de bumpers te voorzien.

ojédiaré | 27-04-11 | 18:58

DoubleEight | 27-04-11 | 18:35 |

Ja man, en die trein stopt ook voor de deur van elke winkel/supermarkt/bedrijf? denk is na nobo

KevinBeun | 27-04-11 | 18:55

Haarkopje | 27-04-11 | 18:38 |

Mongool, net of elke chauffeur een gevaar op de weg is. er zijn duizenden malen grotere automobilsten die niet kunnen rijden dan chauffeurs hoor. Jou zouden ze alles moeten ontnemen wat met een vrachtauto wordt vervoerd. en dan sta je echt in je blote kont. sukkel!

KevinBeun | 27-04-11 | 18:53

Het verlagen van de snelheden heeft juist tot gevolg dat al het verkeer dicht op elkaar kruipt. Men wil immers wel harder, maar het mag niet.
Zodra vrachtwagen bv 95 zouden mogen rijden zul je ze veel minder vaak dicht achter elkaar zien en ben je ze ook van de linkerbaan kwijt.
Het verhogen van de maximum snelheid zal ook de doorstroming op de wegen bevorderen. Je kunt immers meer auto's per uur van hetzelfde stuk asfalt gebruik laten maken bij 120 km/u dan bij 80 km/u. De bekende dikke stront door een nauwe trechter.
.
Het toepassen van Belgische invoegstroken zou dit soort ongevallen in ieder geval voorkomen.

mambo43 | 27-04-11 | 18:50

Wat heeft dat ongeluk met constant links rijden te maken?? Ze reden toch op de rechter helft als ik de picca bekijk?

Lummel | 27-04-11 | 18:50

@Haarkopje | 27-04-11 | 18:38 | + 0 -
Voorruit maar aftapen dan?

Komdan | 27-04-11 | 18:48

Of het is een Ford C-max of een Seat leon... gezien het grijze platic op de middenconsole denk ik zelf een seat maar het zijn wel weer ford velgen.
Iemand...?

hordijk | 27-04-11 | 18:48

@pim033: Zeker weten?
Ik dacht een grande punto
OT: kut zeg

libero | 27-04-11 | 18:43

vetkleppert | 27-04-11 | 18:28
hou het maar op grote particuliere slurper met weinig bezinegeld.
Mijn punt blijft, ik wil op een normale manier vrachtverkeer in kunnen halen met 100/110kph zonder dat arrogante zakken met hun autootje 140kph+ homo-erotische bewegingen komen maken richting mijn kofferbak.
Is iets anders dan de terreur van onnodig linksijden.

rieschert | 27-04-11 | 18:42

Dit is (was?) een Ford Focus. Mijn buren hebben zo'n vreselijk burgerlijk stuk blik.

pim033 | 27-04-11 | 18:41

Nogal wiedes dat bestuurders op de Nederlandse snelwegen veel links blijven rijden. Je hoeft er namelijk niet op te rekenen dat medeweggebruikers je er tussen laten, wanneer je op de rechterbaan een vrachtwagen nadert.

Jaypelsteeltje | 27-04-11 | 18:41

Licht gewond de ene, de ander enkele botbreuken.
En dan zie je dat wrak...
Die twee hebben geluk gehad.

BeunDeHaas | 27-04-11 | 18:41

@ vip33 | 27-04-11 | 18:37
"Rij". En daar hou je het bij?

Pa Cartwright | 27-04-11 | 18:40

Vrachtwagenchaufeurs veroorzaken dagelijks een bloedbad op de Nederlandse wegen en het is de hoogste tijd dat de gevaarlijke idioten van de weg worden gehaald. Laat men maar eens beginnen met alles in de cabine te verbieden dat de chaufeur tijdens het rijden kan afleiden.

Haarkopje | 27-04-11 | 18:38

rij ik pff

vip33 | 27-04-11 | 18:37

om deze reden rijdt ik nooit tussen 2 vrachtwagens
beter links rijden
en als fietser naast een vrachtwagen altijd wachten met fietsen
je weet nooit of die vrachtwagen ineens afslaat

vip33 | 27-04-11 | 18:37

+1 voor lichtgewond uitstappen

Nonik Neem | 27-04-11 | 18:36

Zet al die vrachtwagens lekker op de trein, en verbied alle wegenbelastingvrije auto's op de linkerbaan te rijden.
zou een hoop schelen tbfh.

DoubleEight | 27-04-11 | 18:35

Op woensdagen is dlseth_ altijd bijzonder goedgeluimd.

Want dan gaat ie 's avond uit nøqen.

Pa Cartwright | 27-04-11 | 18:35

Elke auto kan 120. Het is tegenwoordig te druk op de weg om te zeggen dat 120 km/u de max is en dat je best zachter mag rijden. Op de linkerbaan: minimaal de toegestane snelheid. Is veiliger en beter voor de doorstroming.

Echt He! | 27-04-11 | 18:34

@Dafman | 27-04-11 | 18:02 |

Even filmpje kijken, zie je dat het een Belg was die achterop gereden is.

Tja links rijden, het is en blijft een ja/nee discussie. Maar dit artikel gaat ook over het feit dat linksrijden veiliger is, ondanks de irritatie die dat oproept bij de leasrijders, welke zich niet bekommeren op een deukje of litertje benzine meer of minder. Bij schade bellen ze de leasemaatschappij en een uurtje later hebben ze weer een nieuw racemonster.

Anders wordt het als je het zelf moet gaan betalen.

Mr. T. | 27-04-11 | 18:29

@rieschert | 27-04-11 | 18:26
U kunt zich slechts een klein wagentje permitteren, aan uw reactie te zien.

vetkleppert | 27-04-11 | 18:28

wel goed te zien hoe veilig moderne auto's in amper tien jaar tijd zijn geworden, al speelt een beetje geluk in dit geval ook een flinke rol..

Andreas B. | 27-04-11 | 18:27

Dit was een smart?

Willem VanDer Decken | 27-04-11 | 18:27

Nou ik haal liever links alle vrachtwagens in met mijn baggere autootje die misschien net-niet de 120 haalt, dan tussen die vrachtwagens in te rijden en gesandwiched te worden als het fout gaat. Sowieso is je zicht kudt als je daar tussen in rijdt dus gewoon niet doen.
Als je echt zo'n haast hebt moet je maar leren plannen, dan maken die 30 seconden die ik langzamer rijd dan jij ook niks uit :)

Silvyah | 27-04-11 | 18:26

Maarruh,
'een vrachtwagen met 102 km/h inhalen' is iets anders dan "onnodig linksrijden", ook al denken mensen met asoleasebakken daar soms anders over.
Dus Brusselmans, wel met de juiste argumenten komen hoor.

rieschert | 27-04-11 | 18:26

En alleen in Nederland vind je dit gedrag van linksrijdende mensen die met 95 km/uur een vrachtwagen in halen... Bij Hazeldonk de grens over is het probleem opeens over... Bijna dan, want alleen de Hollander blijft lekker links hangen met 95... De Belgen worden er gek van... Wat wonen wij eigenlijk in een KUT land!

Leaque of Morons | 27-04-11 | 18:26

Lijken mij de velgen van een Ford, zou dus een Focus danwel Fiesta kunnen zijn... Wel een slechte kooiconstructie trouwens!

Tinio | 27-04-11 | 18:25

@Major Error | 27-04-11 | 17:58
Bij op- en afritten vrijwel altijd ja. Weet je waarom? Omdat er van die stoethaspels zijn die de snelweg op komen en dan met 70km/u direct naar links duiken. Gevolg is dat iedereen links in de ankers moet terwijl ik lachend iedereen rechts inhaal. Sukkels.

dlseth_ | 27-04-11 | 18:24

Kleven door vrachtwagens en (Mensis) touringcars staat bij mij al een hele poos op ergernis nummer een.
Topic geeft wel aan waarom.

Beëlzebul | 27-04-11 | 18:23

Rechts rijden bedoel ik natuurlijk.

KevinBeun | 27-04-11 | 18:23

Je bent ook een volkomen idioot als je tussen een aantal vrachtwagens blijft rijden, ga er gewoon lekker voorbij en ga dan links rijden. is voor iedereen beter.

KevinBeun | 27-04-11 | 18:23

Volgens mij was dit een Smart.

joemiejas | 27-04-11 | 18:22

Gaat lekker vandaag. Sfeer reportage van de A12 vanmiddag : yfrog.com/h6756tmj

PSZ-E | 27-04-11 | 18:21

Er vanuitgaande dat de politie consequent aan de verkeerde kant staat gaan ze dus echt niet de oude seniele 98 km per uur vrachwageninhalers bekeuren, maar diegenen die daarachter geheel functioneel bumperkleven.

The Evil One | 27-04-11 | 18:21

Tja... twee vrouwen... Zeker druk aan het kwebbelen over schoenen, mannen, handtassen en de laatste zomermode... En dan zegt men ook nog dat vrouwen kunnen multi-tasken, pfff!

Mobiel bellen achter het stuur mag niet, maar hoe vaak zie ik niet twee (of meer) mensen druk met elkaar in discussie tijdens het autorijden, terwijl ze geen oog meer hebben voor het overige verkeer? Dat laatste is dan weer volkomen legaal.

bokkenrijder | 27-04-11 | 18:20

dat krijg je met die professionele chauffeurs. Gewone mensen letten beter op

Ed71886710 | 27-04-11 | 18:17

kruip nooit tussen 2 vrachtwagens in
en snijd geen vrachtwagens
als automobilist verlies je het altijd
kijk de pica
de achter bumber van de oplegger is amper beschadigt

Redneck | 27-04-11 | 18:13

aan de achterkant te zien duidelijk een ford focus

robin-2910 | 27-04-11 | 18:12

Gadsie, daarom rij ik een heeeel grote auto, voor mij geen kreukelzone van 50 cm aub. En vrachtwagens, daartussen ga ik ook niet resideren, eigenlijk.. ik rij liever over de vluchtstrook.. ruimte zat. :)

Causa Sui | 27-04-11 | 18:12

Ik kan nog wel een punt van aandacht noemen voor de blauwe beestjes:
die typisch Nederlandse gewoonte om bij het naderen van een vrachtwaggel op het laatste moment je auto naar links te smijten, ook al rijd je 40 km/h langzamer dan degene achter je in de linker baan.
Als dit je in het buitenland overkomt is het ook altijd en eeuwig een Neeeeederlanderrrrrr.

vetkleppert | 27-04-11 | 18:12

En die vrachtwagenchauffeurs zitten lekker op hun aangepaste nav systeem een filmpie te kijken onderweg.

Major Error | 27-04-11 | 18:10

@Eurotokkie @ Haragha
Je kunt best wel ritsen op de snelweg met 120. Als je maar een beetje op elkaar let en elkaar de gelegenheid geeft. Kijk eens bij onze zuiderburen. Die rijden toch een stuk beter. Anticiperen noemen ze dat. Maar ja, de meesten hebben het te druk met bellen, hun I-pod of weet ik veel waar die koppies naar staren. In ieder geval niet naar de medeweggebruikers.

Major Error | 27-04-11 | 18:09

Vrachtwagen chauffeurs zijn allemaal klootzakken en ze kunnen niet rijden, maar dat valt ook niet mee als iedereen er voor kruipt (dringen) terwijl je daar met een vracht van 20 ton achter je aan rijdt. Je zou eigenlijk eens een keer een dagje mee moeten rijden.

Syst3m Err0r | 27-04-11 | 18:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 27-04-11 | 17:52
Mhm, ik probeer 't nogmaals..
*Rob Brydon om hulp vraagt*

Zeeschuimer | 27-04-11 | 18:06

@Eurotokkie | 27-04-11 | 18:01
Alsjeblieft zeg! Waarom niet de hele linkerbaan uitrijden om aan het einde te ritsen? Word zo moedeloos van mensen die halverwege invoegen op de middelste baan en daardoor de gehele linkerbaan ophouden.

Haragha | 27-04-11 | 18:04

En dan nog kunnen uitstappen, je kleren afkloppen en bellen dat je wat later komt... wow.

Canis Spurcus | 27-04-11 | 18:04

Volgens ooggetuige ging de auto juist tussen de vrachtwagens rijden toen de voorste moest remmen.
Dan heb je als achterste vrachtwagen niet veel remweg meer over.

Binx | 27-04-11 | 18:04

Jammer hoor van die... Ford Focus? Links rijden rijdt toch stukken prettiger dan tussen die vrachtwagens. Meest irri is een 80/90 km rijder op de linker baan of middenstrook... met meestal kin boven het stuur.

pe4444 | 27-04-11 | 18:04

@Eurotokkie
Precies. Hebben de meeste nog nooit van gehoord. Maar, hoevaak zie je lesauto's wel niet fijn op de middelste baan blijven rijden terwijl de rechter helemaal vrij is? Dat wordt je dus blijkbaar al geleerd. Drama.

Major Error | 27-04-11 | 18:03

@vetkleppert | 27-04-11 | 17:55
Zou kunnen, al hebben die dingen tegenwoordig de afmetingen van een hutkoffer.

Prof. D.A.H. Vintik | 27-04-11 | 18:02

Dat ze dit overleefd hebben! Maar goed dat er niemand achterin zat.
De achterop rijdende vrachtwagen heeft witte platen trouwens. Uit welk land zou de dronken Oostblokker van de week komen? U kunt nu stemmen.

Dafman | 27-04-11 | 18:02

Ik trek hem er ook rechts langs. Ik bedoel, die keer dat de politie het ziet en je een bekeuring krijgt weegt niet op tegen de jaren die je er door langer leeft.

Caprica | 27-04-11 | 18:02

Major Error | 27-04-11 | 17:58 |

Ritsen is nog steeds voor heel wat automobilisten
een uitdaging.

Eurotokkie | 27-04-11 | 18:01

Goed opgelet meneer de vrachtwagenchauffeur.
Rijbewijs inleveren en nooit meer een wagen besturen!

Fearless | 27-04-11 | 18:00

Bij "files" is het op de rechterbaan altijd doorrijden geblazen. En waarom gaat iedereen al links rijden omdat er twee kilometer verderop een vrachtwagen rijdt? En dan lekker 98 blijven rijden terwijl je 120 mag. Ga dan ook 120. Het werkt toch ook bumperkleven in de hand. Hoe maak je anders zo'n sukkel wijs dat ie of gas moet geven of opzouten naar rechts? En hou je afstand, dan duikt er weer ééntje tussen met 90. Ik kan me er zo gigantisch aan ergeren.

Major Error | 27-04-11 | 17:58

Mopho | 27-04-11 | 17:52 |
Stelletje run-over-road-whores zijn het, dan in ieder geval.

Wie laat zich nou door vrachtwagenchauffeurs douwen....

Markies de Schade | 27-04-11 | 17:57

Nog even en bumperkleven is een ware deugd.

Schoorsteenveger | 27-04-11 | 17:56

@carramba | 27-04-11 | 17:52
Pertinent niet.

Prof. D.A.H. Vintik | 27-04-11 | 17:56

@Prof. D.A.H. Vintik | 27-04-11 | 17:52
Beauty-case misschien?

vetkleppert | 27-04-11 | 17:55

Begrenzers eruit, minimumsnelheid van 80 km/u invoeren en een totaalverbod op inhalen voor vrachtwagens. Dat zijn mijn twee centen. Die meiden hebben veel geluk gehad. Dit scheelde weinig.

Wedstrijdkrokodil | 27-04-11 | 17:54

Daarom rijd ik ook nóóit tussen vrachtwagens. Dan liever een boete voor te hard rijden (om voor de stoet vrachtwagens uit te komen).

DeToerist | 27-04-11 | 17:54

@Markies de Schade | 27-04-11 | 17:50
Dit lijken mij ook Ford Focus velgen maar goed je kan velgen ook los kopen. Als we op basis van de vorm van dat wrak moeten gokken, kunnen we alle auto merken hier noemen.
www.rijtesten.nl/afbeeldingen/277/ford...

Haragha | 27-04-11 | 17:54

vrouwen, 18, 19, meisjes bedoelen ze!

Mopho | 27-04-11 | 17:52

persistente = pertinente?

carramba | 27-04-11 | 17:52

@deoudererijperevrouw | 27-04-11 | 17:42
De zwarte doos, die gelukkig nog intact is, zal daar wel uitsluitsel over geven of is dat een koffertje met cassettebandjes?

@Zeeschuimer | 27-04-11 | 17:47
*harde QI-zoemer af laat gaan*

Prof. D.A.H. Vintik | 27-04-11 | 17:52

Dat er zo weinig ongelukken zijn gebeurt is op zich al een wonder, als je ziet hoe mensen dicht achter een vrachtwagen rijden en zich ook nog eens laten insluiten door een vrachtwagen.

Eurotokkie | 27-04-11 | 17:50

Rip voor het koekblikje.
Ik had niet durven hopen dat voorbumperklevers ook ooit nog eens aan de beurt zouden komen in dit strafkamp.
Geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar sinds het nieuwe kabinet is er ook wel eens goed nieuws.

vetkleppert | 27-04-11 | 17:50

Mijnbescheidenmening | 27-04-11 | 17:45 |
Wieldopjes doen anders meer dan vermoeden dat het ooit een Volkswagen Golf is geweest.

Markies de Schade | 27-04-11 | 17:50

Daarom rij ik dus zo veel mogelijk links zeker als ik een file nader.... klote vrachtwagens

Bodde | 27-04-11 | 17:49

De boete voor onnodig links plakken mag van mij van 100 euro naar 1000 euro. Eens kijken of er dan nog van die zeikerts zijn die denken dat ze een ander onnodig mogen ophouden.

von sokkenstopfen | 27-04-11 | 17:49

Dat overleven. Ongelofelijk.

loerelau | 27-04-11 | 17:49

Er zijn op zijn minst twee op de schouder zittende engeltjes overleden.
Nooit meer tussen twee vrachtwagens rijden, meiden!

Jackanders | 27-04-11 | 17:47

ik gok, een ford focus?

la santa muerte | 27-04-11 | 17:47

Winterbanden?

Zeeschuimer | 27-04-11 | 17:47

@ad melkert | 27-04-11 | 17:40

Vaak ook bange automobilisten die al kilometers van te voren voor sorteren, omdat ze het anders niet meer halen.
Niet zelden hoedjes dragende ouwe lulletjes, die al minstens een rijbewijs te lang door gaan met autorijden.

ZKH EénOog | 27-04-11 | 17:46

Echt een treurig geschreven bericht. De Ford Focus reed keurig rechts, de vrachtwagenchauffeur is zijn beroep niet waard. Die vrouwen hebben inderdaad erg veel geluk gehad, en dat verdienen ze! Ik hoop dat ze snel herstellen.

Mijnbescheidenmening | 27-04-11 | 17:45

@gozahtje | 27-04-11 | 17:39
Helemaal gelijk in, doe ik ook al een tijdje. Als je rechts kan inhalen betekent dit dat de auto die je inhaalt onnodig links rijdt.

Haragha | 27-04-11 | 17:45

Sinds een paar maanden bespreur ik een toename van overbezorgde zwarevoetrijderts. Dan weer flink gassen en ineens terug naar 50 omdat verderop een vrachtwagen gaat inhalen. Ik ben voor een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens maar die angsthazen mogen ze ook bekeuren.

blinde kip | 27-04-11 | 17:45

Nooit tussen twee vrachtwagens rijden!
Vorig jaar zijn een moeder en een groepje kinderen van de Lucia Martens dansschool tussen twee vrachtwagens geplet.
Gruwelijk.

mrska | 27-04-11 | 17:44

ad melkert | 27-04-11 | 17:40
Nee joh, die zijn gewoon 'Skaffa' en dan blijf je het liefst in je eigen baan hangen, wel zo relaxt.

gozahtje | 27-04-11 | 17:43

Er staat toch nergens dat ze links reden? Of is dat nu juist de clou: dat ze rechts reden?

deoudererijperevrouw | 27-04-11 | 17:42

Riante kreukelzone, ja toch.

Pielsje | 27-04-11 | 17:42

Cuore, Picanto en I30 zijn typebenamingen. Daihatsu is een merknaam. Een beetje rommelig dus. Maar inderdaad ik haat deze linksrijders. Zijn vaak "medelanders", en zien het continu linksrijden (volgens mij) als "stoer".

ad melkert | 27-04-11 | 17:40

Tja, daar wordt ook niet op getest tijdens de botsproeven.

Binx | 27-04-11 | 17:40

wat dit ooit geweest is weet ik niet.
Wat de Markies zegt? een golf? wie het weet mag het zeggen...

two ball cane | 27-04-11 | 17:40

Twee vrouwen, verder geen woorden nodig.

netniet | 27-04-11 | 17:40

Lekker compact autootje...

c.onjo | 27-04-11 | 17:39

En allebei overleeft?! De meiden hebben hun geluk van dit jaar wel opgemaakt.

Spaarnwouderpoort | 27-04-11 | 17:39

Ik haal gewoon direct rechts in, ik ga mij niet meer druk maken om links rijders.

gozahtje | 27-04-11 | 17:39

@mezelf

waar m staan.... enfin

Markies de Schade | 27-04-11 | 17:37

Het is ook niet verstandig om tussen 2 vrachtwagens te rijden. Maar dat zullen ze zelf wel ondervonden hebben nu.

slechtmens | 27-04-11 | 17:36

Da's geen Golfje meer. Meer eem tsunami aan oud ijzer.

Markies de Schade | 27-04-11 | 17:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken