Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schinnen. Het Palermo van Limburg

berrylinkcda.jpg Onvoorstelbaar smerig verhaal in ambtenarenvakblad Binnenlands Bestuur vandaag. Het goorste beerputje uit de allerdiepste regionen van de door en door corrupte Limburgse gemeentepolitiek wordt even opengetrokken om de totaal uitgewoonde burger van deze bananenrepubliek een kijkje te gunnen in de inktzwarte nachtmerrie die Limburgs CDA-gemeentebestuur heet. We hebben het over Schinnen (bekend van de Awacs-toestellen) alwaar CDA-burgemeester Berry Link eigenhandig een topambtenaar kapot probeert te maken door officiële integriteitsonderzoeksrapporten te vervalsen. Jazeker, dat is fraude. Jazeker, deze Berry Link won eerder de Philip Brouwers Integriteitsprijs. Zieker kan het bijna niet. Jezelf voorstaan op je CDA-integriteit en ondertussen in de achterkamertjes op maffiose wijze een ambtenaar kapotmaken zodat deze ambtenaar met zijn gezin de bijstand wordt ingejaagd. Pure wraakzucht van een nietsontziende machtswellusteling, notabene van een christelijke partij. Enfin, leest u zelf het hele verhaal maar in Binnenlands Bestuur. Wij garanderen u dat u na lezing met een goed gevoel de naam Schinnen kunt vervangen door Palermo. Quote to end all quotes: "Er zijn geen koeien zonder vlekjes in het koninkrijk der bananen". Spijker. Kop. Raak.

Reaguursels

Inloggen

lol de Awacs staan idd in Schinveld gemeente Onderbanken en niet in Schinnen, maar ja alles voorbij Utrecht is buitenland voor de heren van GS

(BTW ik woon in Utrecht dus ik woon nog net in nl )

novocaine | 14-04-11 | 11:50

Zum kotzen.

Bataaf | 14-04-11 | 11:16

@Biggebrein: nee hoor, maar ik neem het GeenStijl wel kwalijk dat ze de verkeerde man zwart maken! Berry Link heeft juist een einde gemaakt aan de kwalijke praktijken van het CDA in Schinnen, terwijl hij nota bene zelf lid is van het CDA! Het heeft hem emmers vol kritiek opgeleverd van het CDA, maar daar trekt hij zich niks van aan. Zo iemand verdient alleen maar lof en niet die ongein die hij nu over zich heen krijgt. Die ambtenaar is terecht ontslagen: hij was hoofd Ruimtelijke Ordening en heeft grond gekocht van de gemeente waarop een non-speculatieregel van toepassing was. Dat houdt in dat je de grond alleen mag kopen als je daar zelf op gaat bouwen. Je mag hem dus niet met winst weer verkopen. En dat heeft die man dus wel gedaan: onmiddellijk nadat hij de grond had gekocht, heeft hij hem met 20.000 euro winst weer doorverkocht. En als klap op de vuurpijl heeft hij dat allemaal gedaan in zijn hoedanigheid van Hoofd Ruimtelijke Ordening. Hij heeft zelfs zijn handtekening namens de gemeente gezet, terwijl het om zijn persoonlijke koop ging! En terwijl de grond nog van de gemeente was, deed hij zich bij de uiteindelijke koper al voor als de eigenaar... Burgemeester Link heeft groot gelijk als hij dergelijke lieden aanpakt! Daar heb je als weldenkend mens helemaal geen rapport voor nodig. Maar dat moet dan weer in Nederland... Dat ze met dat rapport hebben zitten kloten, is natuurlijk niet goed, maar dat die ambtenaar is ontslagen, is alleen maar toe te juichen!

De Geer | 14-04-11 | 01:55

@De geer,
Vergeat Sjaekens neet. Nog altied de biste frit van 't durp. Auch noe Pieje weg is.
Ich woonde hierveur trouwes in Oesjbik doa hau ich pas last van de awacs. Hie in Sjènne vilt dat echt waal mit.

BerendB | 14-04-11 | 01:16

@ De Geer : heb je verkering met Berry ofzo? Of zie je hem regelmatig in de darkroom?

Biggebrein | 14-04-11 | 00:31

Fout? "een nietsontziende machtswellusteling, notabene van een christelijke partij". Moet "notabene" niet vervangen worden door "uiteraard" of "zoals te doen gebruikelijk" of iets dergelijks? Religie en nietsontziende machtswellust gaan immers al eeuwen hand in hand?

Biggebrein | 14-04-11 | 00:27

Geen Stijl moet wel beter haar huiswerk maken, dat wat U anderen verwijt doet U nu ook. De Awacs is in SchinVELD.

jbcvroomen | 14-04-11 | 00:18

Chapeau voor burgemeester Link, die als een van de weinige burgemeesters een einde wil maken aan dergelijke praktijken!!!

De Geer | 14-04-11 | 00:04

Die grappenmaker heeft als hoofd ruimtelijke ordening grond gekocht en meteen doorverkocht met 20.000 euro winst, terwijl er een non-speculatiebeding op rustte, d.w.z. hij mocht die grond niet doorverkopen. Bovendien tekende hij de stukken uit naam van zijn functie als hoofd ruimtelijke ordening, terwijl het een privé-transactie was. Hij deed zich ook voor als de eigenaar van de grond, terwijl die nog van de gemeente was. Kortom: genoeg om ontslagen te worden, zou ik zeggen!!

De Geer | 14-04-11 | 00:03

Overigens zijn wij in Schinnen wel bekend met de AWACS-toestellen, maar dan alleen omdat ze hier de hele dag overvliegen. De AWACS-basis is in Geilenkirchen, vlak over de grens bij Schinveld. Schinnen is dan weer bekend om zijn heerlijke Alfa-bier en de overheerlijke stroop van Canisius. Bij deze!

De Geer | 13-04-11 | 23:27

Nou, ik kan iedereen verzekeren dat burgemeester Link de beste burgemeester is die we ooit in Schinnen hebben gehad. Hij heeft juist een einde gemaakt aan alle achterkamertjesgesodemieter van het CDA, dat tientallen jaren de dienst heeft uitgemaakt. En die ambtenaar is zeer terecht ontslagen! Dat daar dan weer een rapport over moet worden gemaakt is eigenlijk te gek voor woorden. Als ik op mijn werk de zaak fles, word ik zonder rapport op straat gezet, dat weet ik wel!

De Geer | 13-04-11 | 23:24

Eh, Schinnen? Bekend van de Awacs toestellen? GS, dan heb je het over SchinVELD!

negers zijn zwart | 13-04-11 | 23:19

Schinnen heeft dan wel weer een Amerikaanse "basis". Altijd mooi dat men het een en ander niet uit elkaar kan houden.

Andersdenkend | 13-04-11 | 23:05

Verrek dat is hier....
lol!
Waarom verwarren ze ons sjoene Sjenne altijd met die Duitsers uit Schinveld?! Schinnen is bekend van het Alfa bier! Dat zeg ik terwijl ik aan een fles Jupiler lurk maar dat terzijde.
OT; We zijn dit wel gewend hier, een grote steekpenningen teringzooi.

BerendB | 13-04-11 | 23:02

Jeh wel vajer meegemaajt dat eej selecte club een prijs bedenkt die men elkaar per jaar roulerend toespeeld. Die integriteitsprijs zal ook wel zoiets zijn.

ontlullen | 13-04-11 | 22:37

Cabyon | 13-04-11 | 18:23
Alleen in holland (Sliedrecht!)

steile helling | 13-04-11 | 22:16

Sliedrecht. Het Palermo van holland!

steile helling | 13-04-11 | 22:14

-weggejorist-

aannaarrcchhiisstt | 13-04-11 | 21:31

Schinnen Awacs is fout, moet zijn Schinveld Awacs.
Zo;n twintig kilometer verder zuidoost aan de grens.

Quuick & Dirty | 13-04-11 | 21:09

Je zou dan verwachten dat de CDA als partij ingrijpt als een onderdaan zo verschrikkelijk in de mist gaat.
Het is afwachten, maar denk dat dit niet gebeurd.
Dit is namelijk dagelijkse gang van zaken van mijn gristen vrienden.

Elke week vrolijk voor in de kerk, elke dag lezend in dat oude boek over farizeërs, maar niet door hebben dat die partij gekaapt is door ultra extremisten voor macht, power en eigen gewin.

Free Fall-ing | 13-04-11 | 20:34

Niet om het één of ander, maar als je al 42 jaar ambtenaar bent in Limburg, dan ben je intussen een hele bruine banaan. Voor de mongols: dan ben je corrupt tot op het bot. Vervolgens zal de klachtencommissie (oid) een lokaal onderzoeksbureau ingehuurd hebben (ook corrupt tot op het bot) om de boel te onderzoeken. De gemeentesecretaris (c.t.o.h.b.) vraagt vervolgens of het rapportje niet aangepast kan worden. Het zou zo maar kunnen dat de burgemeester daaro de enige is met schone handen.

Taggart | 13-04-11 | 20:02

Pol Pot zou deze man met liefde kapot maken....
gewoon om een voorbeeld te stellen.....
hopelijk komt er ooit in NL.... ach laat ook maar.

SpvvD | 13-04-11 | 19:04

Het is inderdaad behoorlijk mis in Limburg. Als het CDA al INTERN met lijstjes sjoemelt...., corrupte burgervaders/Sinterklaas-gedeputeerden heeft en pastoors de zaak flessen blijft er weinig meer over.
Waar het helemaal stinkt is Regionale Omroep L1, U wilt NIET weten hoe daar alles gefaked wordt door corrupte baasjes met hun laakbare netwerkjes. Lachen als het niet zo triest was.

hagelkruis | 13-04-11 | 18:40

Het CDA heeft het vertrouwen in de rechtstaat de nek omgedraaid. Alleen mensen die nog enigszins erbij zijn gebleven kunnen niet anders dan PVV of SP stemmen.
Anderen stemmen gewoon op partij eigen belang. Zie daar de teloorgang van de democratie. Je kunt het lezen bij Caplan:
en.wikipedia.org/wiki/The_Myth_of_the_...

ecologiste | 13-04-11 | 18:38

Wanneer je 42 jaar voor dezelfde kleine k*tgemeente in Limboland werkt en nog steeds integer bent betekent dat:
1. je een ongelofelijke sukkel bent want een beetje goede ambtenaar maakt op z'n minst carrière door naar een gemeente met een beetje omvang te verkassen waardoor ie al gauw een paar salarisschalen omhoog schiet en
2. een ontzettende einzelgänger in het gemeentelijk apparaat is. 42 jaar in een volle varkensstal staan en nog steeds niet naar stront stinken is best moeilijk.

Dat gekoppeld aan het hebben van kleine kinderen betekent hier dat we te maken hebben met een ongelofelijke weirdo die ik de punaises van Schinnense prikborden nog niet zou laten poetsen.

BozeKater | 13-04-11 | 18:38

Cabyon | 13-04-11 | 18:23

Vast ook elders in NL bij CDA en misschien zelfs ook al bij de PvdA.

ecologiste | 13-04-11 | 18:31

Alleen in Limburg.

Cabyon | 13-04-11 | 18:23

Ja ik ken ook zo'n prominente Cda bestuurder en plaatselijke fractievoorzitter die stukken vervalscht (gesprekken verdraaid weergeven) die intimideert zonder dat iemand erbij aanwezig is en die in samenwerking met de rechtbank bepaalde stukken niet gewoon express niet leest, gebillijkt door de fnv in ruil voor andere hand- en spandiensten.
Pure maffia en zo iemand is dan ook nog voorzitter van een kerkgenootschap én is ambtelijk directieraadlid.
Zo iemand maakt talenten kapodt en kost de samenleving klauwen met geld omdat wat hij verkeerd breit wordt bedekt door de kritische medewerker die dat opmerkt kapodt te maken. Vandaar dat het nooit meer goed komt met de maatschappij omdat deze lieden geen weerwoord meer krijgen.

ecologiste | 13-04-11 | 18:16

Waar is Che Cuevara ! Het is tijd voor de revolutie! Wat voor een revolutie gaat het worden... lesjes in respect ?! Find your mark ! Whahahahahahaha !!!

hawie | 13-04-11 | 18:07

Ik vind het vooral zielig voor Palermo. Want das best een hele mooi stad.

Francesca | 13-04-11 | 17:52

Deze kerel moet dus strafrechtelijk vervolgd worden.
In China ga je tegen de muur voor dit soort dingen. En terecht.

Zzzzooooffff | 13-04-11 | 17:46

Kan me nog een heerlijk interview herinneren op de lokale omroep in Limburg.
Hoge CDA'er: "Ja, als je gepakt wordt op diefstal, verduisteren en fraude moet je natuurlijk gewoon toegeven dat je fout zat."

buurvanurk | 13-04-11 | 17:43

Eerst maar eens info over die ambtenaar. Zal niet zomaar weggewerkt worden.

sitzkrieg | 13-04-11 | 16:53

Zolang bestuursorganen zelf op moeten draaien voor WW-uitkeringen zul je dit soort smerige spelletjes houden. Je kunt niet alle sociale lasten maar uit de collectiviteit halen en bij de werkgever leggen, want werkgevers hebben doorgaans veel meer middelen om werknemers kapot te maken dan andersom als het gaat om wie schuld heeft aan een verstoorde arbeidsverhouding en dus moet gaan dokken.

John Toroflex | 13-04-11 | 16:44

Wat doe we allemaal verbaasd? Of dachten jullie dat het alleen in landen als Nigeria zo werkt bij overheden? Het enige verschil is dat ze er daar open over zijn, en het hier meestal goed verborgen weten te houden.

me163komet | 13-04-11 | 16:37

Ha, ha. Alle burgemeesters, wethouders en gemeentesecretarissen lezen dit blad. (In mijn tijd als wethouder kreeg je dat blad gratis toegestuurd.) Het blad is altijd goed geinformeerd en wordt gerespecteerd. Ha, ha, die Link.

bijtertje | 13-04-11 | 16:29

@Markies de Schade | 13-04-11 | 16:14
O ja, in Wallonië is geen Vlaams Belang. Maar eh... dan hang jij er toch ook boven? Of hang jij onder die keutel?

Hölzenbein | 13-04-11 | 16:28

Ik bedoel oud redacteur van de volkskrant.

hawie | 13-04-11 | 16:27

Is dit waar?! Dan is het tijd voor Rutger om weer eens iemand volledig kapot te slopen.

Mr. Vengeance | 13-04-11 | 16:27

Markies de Schade | 13-04-11 | 16:00
Vroeger was Limburg een poot waar Nederland op stond ten tijde van de kolenmijnen. Nu is er corruptie, vergrijzing en werkloosheid. Ik vraag me toch af waar het ooit mis is gegaan.

Tortasi | 13-04-11 | 16:26

Er was ooit een tijd dat burgemeesters nog op het schavot werden geroepen nadat ze lallend het carnavalsfeest verlieten en in hun vehicel waren gestapt. Mw. K. Schuurman werd daar alleen maar om gelaafd. Maar die heeft ook een BN status. Wie weet mogen in de toekomst de burgemeesters ook wel BN ers zijn, als we gekozen burgemeesters krijgen. Altijd leuk zo´n monopolie op een monopolie postitie. Iemand met een contract bij SBS 6 of RTL 4 en tegelijkertijd burgemeester ! Oud redacteur van het NRC is ook burgemeester geworden ! GS heeft helemaal gelijk... het is geen stijl ! Goed dat ze het publiceren.

hawie | 13-04-11 | 16:22

tis nog wel ff de vraag wie nou de waarheid spreekt. Want dat moet nog wel ff bewezen worden...

Rest In Privacy | 13-04-11 | 16:16

rara | 13-04-11 | 16:06 |
Gaarne.

@Hölzenbein | 13-04-11 | 16:08 |Ik weet niet hoe jij schijt, maar hier overwint de zwaartekracht het en valt e.e.a. Je kan er lang of kort over delibreren, maar Limburg is gewoon kut. Het hangt niet voor niets boven Wallonië.

Markies de Schade | 13-04-11 | 16:14

Bert????

Moeten we ergens medelijden mee gaan krijgen?
Moeten we actie gaan voeren nu topambtenaren ook elkaar gaan naaien ipv onschuldige burgers dwars te zitten?

Vragen... vragen..

KeurMeester | 13-04-11 | 16:11

@Markies de Schade | 13-04-11 | 16:00
En dat toilet is de rest van Nederland. Nou lekker fris hoor.

Hölzenbein | 13-04-11 | 16:08

Kijk, daarom is er dus ontslagbescherming voor ambtenaren. Dat is dus niet bedoeld als fijne secundaire arbeidsvoorwaarde zodat je ongestraft uit je neus kunt gaan vreten, maar wel om bescherming te bieden tegen dit soort machtsmisbruik.

Ik geef toe dat de bescherming wel voor onoirbare dingen kan worden ingezet. Maar het alternatief is zoals het in België gaat, waar elke politicus zijn eigen ambtenaren meeneemt. Dat roept vragen over continuïteit enzo op.

Maar een lekker ziek verhaal iig.

daniel37 | 13-04-11 | 16:06

@Markies de Schade | 13-04-11 | 16:00
Met de Belgen ruilen voor Vlaanderen?

rara | 13-04-11 | 16:06

Ach, deze kutgein flikt de directie van de IND ook, die maken ook liever iemand kapot dan dat ze hun ongelijk moeten toegeven.

Nice_Wheels | 13-04-11 | 16:05

@Drs. D. | 13-04-11 | 15:37
bullshit, er zijn wel degelijk hardwerkende ambtenaren. Er zijn er die zich prima kunnen meten met mensen in bedrijfsleven, variërend van artsen in universitaire ziekenhuizen tot sommige bestuurders, rechters etc.
Ter illustratie ken ik een Ie kamerlid, voorheen hoge raad/hoogleraar/leerboeken schrijver etc etc etc die enrom hard werkt, zo zijn er meer.
Maar idd er zijn teveel voorbeelden van niet.

hfakker | 13-04-11 | 16:03

Ach Limburg.... Wie op de kaart kijkt kan niet anders concluderen dan dat het een drol boven het toilet is die is blijven plakken en niet wil vallen, terwijl het toiletpapier op is.

Negeren gaat ook niet, maar wat te doen ermee?

Markies de Schade | 13-04-11 | 16:00

Hölzenbein | 13-04-11 | 15:49
Scheinheilig moet overigens schijnheilig zijn, maar in het Duits klinkt het ook best aardig. De klemtoon ligt iets anders...

Hölzenbein | 13-04-11 | 16:00

Drs. D. | 13-04-11 | 15:37
Inderdaad. Ga maar eens op een gemiddeld stadskantoor om 17.30 uur rondkijken. Goh, wat werkt men zich uit de naad. Je kan een kanon afschieten.

Theodoros | 13-04-11 | 15:58

@baba4oog | 13-04-11 | 15:52
Tja, Als hij op zijn twintigste ambtenaar is geworden zou hij nu toch 62 zijn.
En dan nog "kleine kinderen"? Dat kun je zo'n kind toch niet aandoen.
Papa die met de rollator mee gaat voetballen?
En ja, een ambtenaar die zich kapot heeft gewerkt. Tja, die moet echt nog geboren worden.

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:56

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:47 |

Helaas zijn er in het bedrijfsleven ook veel prutsers en foute mensen bezig, CV's worden nauwelijks of niet gecontroleerd. En als er eenmaal vrienden gemaakt zijn worden zulke zaken eerder getolereerd en in de doofpot gestopt.

Idontgiveafunk | 13-04-11 | 15:55

Schinveld is bekend van de AWACS-toestellen. Schinnen heeft er alleen maar ook last van.

polt | 13-04-11 | 15:54

He leuk een nieuw woord: CDA-integriteit. Volgend jaar in de Dikke van Dalen?
Het is wel een oxymoron, trouwens.

Veldmaarschalk Sorry | 13-04-11 | 15:53


Je moet ook in Puth gaan wonen... das de echte shit.
DYRR | 13-04-11

Zelf opgegroeid in Puth, gat der gaten in het gat genaamd Schinnen. Puth vond ik wel leuk maar Schinnen sprak mij nooit aan. Schinnen baalt gewoon van het feit dat het zo'n nietszeggende gemeente is tussen Sittard en Heerlen.

XyberBorg88 | 13-04-11 | 15:53

N.a.v. de frase, dat de ambtenaar zich al "42 jaar kapotgewerkt" heeft : bestaan er überhaupt wel ambtenaren van wie met droge ogen beweerd mag worden dat ze zich "kapot gewerkt" hebben ?

En qua dat-ie nog kleine kinderen heeft : gezien de lengte van z'n arbeidsverleden is-ie al niet zo jong meer. Heeft-ie de secretaresse van Link soms geschaakt en aan liggen douwen. Dan is Link's rancune misschien te begrijpen (pica's van de secretaresse graag).

baba4oog | 13-04-11 | 15:52

@ paost712 | 13-04-11 | 15:48
An sich is Wagemans' stelling zonder twijfel steekhoudend.

Echter zouden advocaten zich beter niet over integriteit uitlaten.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 15:51

@paost712 | 13-04-11 | 15:48
"Het gaat nof druk worden in de Nederlandse strafgevanenissen..."

Hebben we die dan. Het zijn toch hotels?

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:51

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:47
Het begint er op te lijken dat dit de standaard procedure is om een of ander "lucratief" baantje te scoren.
Kotsmisselijk wordt je er van.

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:50

Zo rollen die handenwrijvers van de CDA altijd, dus niets nieuws. Geen wonder dat veel CDA stemmers op de PVV stemmen in Limburg. Scheinheilig en achterbaks zijn ze.

Hölzenbein | 13-04-11 | 15:49

Nog een quote uit het artikel

Verder vindt Wagemans bestuurders die zich laten voorstaan op hun integriteit maximaal verdacht. ‘Zij deugen het minst.’

Het gaat nof druk worden in de Nederlandse strafgevanenissen...

paost712 | 13-04-11 | 15:48

@Biff Eagleburger | 13-04-11 | 15:39
Ja, en dat kunnen ze ook nog zeggen met een stalen gezicht.
Hoe ze dat in Limburg ervaren weet ik niet, maar ik word er een beetje misselijk van.

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:48

Idontgiveafunk | 13-04-11 | 15:45

Ja, gewoon triest zoiets. Hoef ik in het bedrijfsleven niet te proberen, dan blijf je besmet en moet je maar een baantje op een lager niveau/salaris accepteren. Zo gaat dat nu eenmaal.

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:47

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:42

Zal me inderdaad niets verbazen als hij hier een stuk beter uitkomt.

Idontgiveafunk | 13-04-11 | 15:45

Helaas is dit verhaal in de ambtenarij geen uitzondering. Als ambtenaren niet meer dansen naar de pijpen van leidinggevenden of bestuur worden ze "weggewerkt". Daarbij zijn ambtenaren arbeidsrechtelijk (nog) goed beschermd, maar als ze moeten kiezen tussen een langlopend juridisch- c.q. functioneringstraject of "vrijwillig" opstappen is de pijnlijke keus veelal snel gemaakt. Dit komt zo frequent voor dat er detacheringsbureaus zijn die er van bestaan door voornamelijk opgestapte ambtenaren in dienst te nemen. Om ze vervolgens als duurbetaalde externe kracht te plaatsen bij dezelfde overheid...

Alexander de Kleine | 13-04-11 | 15:45

Hinderlijk volgen, zou ik zeggen.

Karel Kruizenruiker | 13-04-11 | 15:44

Drs. D. | 13-04-11 | 15:37

Kijk maar eens naar het percentage ziekteverzuim onder ambtenaren, dat ik knap hoog hoor! Arbeit macht frei, toch?

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:44

@mezelf
volg = volK

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:43

Idontgiveafunk | 13-04-11 | 15:41

En twee ton vangen voor drie dagen in week of zeau...
KudTvolg gewoon!

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:42

Glas plas, gebeurt toch niets mee.
Hij moet hooguit weg hier om vervolgens 1 of andere bestuursfunctie te krijgen bij een HBO Raad ofzo

Idontgiveafunk | 13-04-11 | 15:41

Wat is hier vreemd aan? Man werkt al 42 jaar voor den gemeente Schinnen en heeft kleine kinderen. Als hij met 18 jaar is begonnen is hij nu 60! Is hij aan een tweede of derde leg bezig of zeau? Wie legt mij dit uit, er zijn vast wel Schinnegers onder de reaguurders. Dan kan ik ook vast wel vragen hoe de nieuwe oogst asperges van 2011 smaakte!

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:41

Dus ze hebben in dat dorp zowel een topambtenaar als een burgemeester met een integriteitsprobleem. Allebei raus dan maar, dubbele besparing.

RL | 13-04-11 | 15:40

@Che_cuevara | 13-04-11 | 15:36

Integriteit, nondeju! Met een hoofdletter I en een zachte g.

Biff Eagleburger | 13-04-11 | 15:39

Tja, en zo zullen er nog veel meer van dit soort gevallen te vinden zijn bij onze overheid. Er is geen enkele controle op de overheid en de regels die gelden zijn niet van de zelfde strengheid als de regels die voor burgers gelden. Dan krijg je dit dus!

gozahtje | 13-04-11 | 15:38

Very flink Berry Link.

jullie ook hier? | 13-04-11 | 15:38

Wat een gristenhond! Hij mag toch niet liegen van God?

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 15:38

Staat trouewns wel iets dat niet helemaal klopt: ‘Ik vind het wrang, schandalig en ongelooflijk dat zo’n ambtenaar die zich kapot heeft gewerkt voor de gemeente op deze manier brodeloos wordt gemaakt.’
En dan doel ik op, juist, "ambetnaar die zich kapot heeft gewerkt". Da kan nie héhh.

Drs. D. | 13-04-11 | 15:37

@Biff Eagleburger | 13-04-11 | 15:34
Tja, CDA wat had je verwacht?

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:36

@ babyolie | 13-04-11 | 15:32
Zanik eens niet zo.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 15:35

Dat ze mogen branden...

Drs. D. | 13-04-11 | 15:35

Mooi, dat willen we in Amsterdam ook. Is er geen Limburgse partij die dit propageert?

Einde van de Domheid | 13-04-11 | 15:33

Wat een lange openingszin..
OT:Dit wordt weer een mooi moment voor de schandpaal..

babyolie | 13-04-11 | 15:32

Je moet ook in Puth gaan wonen... das de echte shit.

DYRR | 13-04-11 | 15:32

Als dit waar is, zijn pek en veren nog te makkelijk.
Deze burgemeester moet dam op staande voet ontslagen worden zonder enig recht op wachtgeld, ww of wat dan ook.
War is politiek toch smerig.

Che_cuevara | 13-04-11 | 15:31

Valt wel mee, woon er zelf. Heerlijk dat de politici wel eens *kuch* gepakt worden met wat semi-ethisch verantwoorde beslissingen, maar je hebt tenminste geen last van ze.

Red Foreman | 13-04-11 | 15:28

+1 voor laatste quote. Geen speld tussen te krijgen

Pasta-saus | 13-04-11 | 15:27

Opzouten als dit waar is

hfakker | 13-04-11 | 15:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken