Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Carspotting. Toyota Cabrio Pickup Gullwing

toyota534.jpgAutogespot. Op de E10 van Libië. Die gezellige kustweg tussen Sirte en Benghazi, waar de rebellen en de regeringstroepen heen en weer jojoën. Een prima rijdende Toyota met wat carrosserie issues. Groter plaatje hierrr. Opname van bovenaf daar. Via het uitstekende picdumpforum van MilitaryPhotos. Met nu al 72 pagina's Libyan Conflict. Ook epic: Geraldo Rivera, de Charlie Sheen van de journalistiek, vanuit Benghazi over een eventuele ceasefire in Libië. En wat vinden de rebellen nou van ons? Nou dit. En bedankt!

Reaguursels

Inloggen

Straks, als het land een grote puinhoop is,
komen deze gasten allemaal naar Nederland.

meneer Q | 03-04-11 | 14:10

thanks Al Jazeera for pimpin' my ride!

foreverman | 02-04-11 | 18:21

Zijn kenteken is niet goed leesbaar, dus strafbaar!

zeefert | 02-04-11 | 14:30

Toyota Hi-Lux... altijd +heelveel.
Die dingen blijven rijden en er gaat zelden iets stuk.
Heb er een uit 1985.
Met inmiddels 679000km op de teller.
Denk dat ik er nog zo`n jaartje of 10 mee doorrij...

joemiejas | 02-04-11 | 11:58

Toyota FJ 62 uit 1988; 4.2 ltr. 6 cylinder benzinemotor.
155 PK.
-
www.landcruiser-club.nl

azoturie | 02-04-11 | 01:58

@vraagstaart 07:46 U maakt zaken bekend die ik slechts kan vermoeden en u stelt aan de kaak wat u weet, en ik niet. Uw analyse over Libië is vlijmscherp en waarschijnlijk correct.
Hoedje af neemt.

Kapitein-Ter-Zee | 02-04-11 | 00:08

Wat ik niet snap is hoe die wagen half opgeblazen kan zijn, maar het Toyota logootje nog gewoon aan de motorkap vast heeft zitten.

Korporaal Banaal | 01-04-11 | 23:44

@repulse | 01-04-11 | 19:43
Die mensen met die goeie informatie systemen weten het inderdaad ook. Je kan je afvragen waarom ze de kant blijven kiezen van de rebellen.
Ze halen alleen maar de hete kastanjes uit het vuur voor de moslim brotherhood. En waarom? omdat Sarko goeie sier wil maken tijdens de verkiezingen?

extraLuts | 01-04-11 | 22:43

@sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:30
Juist zij zijn de fanatiekste.

extraLuts | 01-04-11 | 22:35

'Nederlandse F16's krijgen geen bommen mee
De Nederlandse F-16's die boven Libië zowel het vliegverbod als het wapenembargo gaan handhaven, krijgen geen bommen mee maar alleen raketten. Daar is voor gekozen omdat het niet de taak is van de Nederlandse piloten om gronddoelen te bestoken.'
'niet kunnen ingrijpen als ze zien dat op de grond iets gebeurt.

Maar volgens de militaire top lopen de vliegers geen extra risico en is de procedure vooral verdedigend. In het ultieme geval zullen er volgens Van Uhm waarschuwingsschoten worden gelost, met het boordkanon.

Als er sprake is van een aanval op de F-16, dan heeft de piloot middelen die te ontwijken. Dat kan onder meer met manoeuvres en flares, hittebolletjes die raketten misleiden.'
'De toestellen hebben wel raketten om eventueel vijandelijke doelen in de lucht te raken. Maar ook zo'n beschieting zal pas mogen doorgaan nadat daar een specifiek bevel voor is gegeven door het NAVO-commandocentrum.' (nu.nl)

We hebben helemaal niets geleerd van Srebrenica.

seven | 01-04-11 | 21:55

TK, Toyota, van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.

seven | 01-04-11 | 21:44

Als Koossie S. dit zou zien...

Eagle | 01-04-11 | 21:32

Die gasten kunnen al geen auto besturen, laat staan een land. Nog even en ik reken mezelf tot de 'pro-Ghadeaffi forces'. Typisch trouwens dat het tot voor kort vrij neutrale Al Jazeera maar blijft mekkeren over dat tuig als zijnde 'pro-democracy fighters'. Maar dat terzijde.

Horror Skopie | 01-04-11 | 20:44

2 bier voor de bijrijder.

Russ Meyer | 01-04-11 | 20:36

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:26
haha, dan kan je je misschien invoelen hoe ik mij voel..
Ondank het gene wat ik hier plemp sta ik volledig achter de acties. Juist omdat ik denk dat het nodig is voor de mensheid als geheel om eindelijk afstand te doen van het religieuze juk, dat kan mijn inziens alleen op deze weg bereikt worden.

repulse | 01-04-11 | 20:31

repulse | 01-04-11 | 20:19
Ik weet niet eens of het islamisten zijn, maar vrijheidsstrijders lijkt me een eufemisme. Volgens mij zijn het stamleden, hooligans en criminelen die vinden dat nu zij aan de beurt zijn om macht uit te oefenen. Seculiere studentjes zie ik nog niet zo gauw met een ijzerzaag in de weer.

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:30

Oh voor de mensen die denken dat de rebellen vechten voor democratie wil ik trouwens alleen maar even wijzen op de iraanse revolutie. Waarbij de sjah werd weggejaagd door een coalitie van seculiere en islamisten. Zodra de revolutie was gewonnen door die coalitie werden de seculieren ook vastgezet/ vermoord/ verjaagd en de theocratie iran was geboren.

repulse | 01-04-11 | 20:26

Superior Bastard | 01-04-11
Vandaag nog een discussie op werk gehad. Ik zei dat ik ervan baalde dat ik in dezelfde hoek als de PVV en de SP beland ben, alleen maar omdat de rest van NL staat te springen om F-16's te sturen, terwijl niemand snapt laat staan kan voorspellen wat daar allemaal aan de hand is. De rest was voor deelname trouwens, dus met steeds meer mensen valt het wel mee.

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:26

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:03
Hij is 1 niet gek en 2 heeft duidelijk de meerderheid van de bevolking achter zich. Anders had het hem nooit gelukt om de bombardementen al zo lang te weerstaan. De islamitische horde die het westen nu aan het steunen is, hadden al lang aan steun in libie gewonnen, steden die "bevrijd" waren hadden nooit meer onder door daffie kunnen worden heroverd.

Wanneer mensen in een situatie van chaos en anarchie komen zullen zij opzoek gaan naar duidelijkheid, vaste regels, De enige stroming die vaste regels bied in de regio is de islam. De islam die al die jaren in toom werd gehouden door de dictators die sinds de creatie van de verschillende landen door het westen werden gesteund.

Ondertussen wordt in het westen steeds duidelijker wat de islam is, waar het voor staat. Dit kan maar op 1 manier aflopen.

repulse | 01-04-11 | 20:19

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:03
Gelukkig lijken steeds meer mensen daarvan overtuigd te raken. Het helpt alleen zo weinig als je een regering hebt die daar schijt aan heeft en in de pas met de "grote" landen wil blijven lopen.

Superior Bastard | 01-04-11 | 20:17

Tsja, Toyota blijft een betrouwbare auto. Wel de APK regeltjes buiten beschouwing gelaten dan:-)

effe vissen | 01-04-11 | 20:17

miko | 01-04-11 | 20:03
Staaltje islamitisch vernederen:
www.youtube.com/watch?v=RwW6KggvbGM

Let op de kleding: gevangenen dragen allemaal kleding van Ghaddafi's leger, de overwinnaars allerlei kleding, zoals grijs, of groen (oftewel overwinnaars zijn de rebellen).

La Bailaora | 01-04-11 | 20:11

Hoe dan ook, goetmensen kunnen natuurlijk heel hard roepen dat het allemaal hele lievve mensen zijn, maar ik vertrouw ze niet.

tpo.net/islam/

Parsons | 01-04-11 | 20:10

North Coast customs.

Jackanders | 01-04-11 | 20:09

Parsons | 01-04-11 | 19:07
Van begin af aan gezegd.En onze regering en politiek zijn ziende blind.Qaboos bijv. is het beste wat mensen kon overkomen.Ghadaffi ies niet mijn vriend maar ben bang dat zijn opvolgers in een zeer korte tijd meer bloed aan hun kromzwaard hebben dan de Libian madman.Zie Iran.

miko | 01-04-11 | 20:03

repulse | 01-04-11 | 19:48
Er wordt gedaan alsof het een gek is, maar hij is toevallig wel de geestelijke vader van de OPEC (en zodoende de reden waarom de arabische landen niet op het niveau Zimbabwe zitten).
Een slimme machtspoliticus ruil je in voor... ja voor wat eigenlijk? Chaos, anarchie en bloedvergieten gok ik. De Libiërs zullen nog wel eens spijt krijgen. En wij ook.

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 20:03

Claude Jacque | 01-04-11 | 18:42
die zijn voor de schapen bedoeld.

von sokkenstopfen | 01-04-11 | 19:59

En naarmate de tijd verstrijkt wordt het linkse trollengilde alhier een stuk stiller.

#opvallend

Parsons | 01-04-11 | 19:58

@repulse | 01-04-11 | 19:43
De informatie is er wel, maar deze is obviously niet salonfähig.

Het is politiek incorrect om op de gevaren van de islam te wijzen.

Heb je twitpic.com/4f1srf/full al gelezen?

Parsons | 01-04-11 | 19:53

Parsons | 01-04-11 | 19:07
vraagstaart | 01-04-11 | 07:46
Toch heb je nog vergeten dat Sarkozy stond te popelen om in te grijpen omdat Khadaffi in tegenstelling tot Saddam zijn wapenleveranties wel al had betaald een goede reden voor Chirac om destijds van een ezel plotseling te veranderen in een vredesduif aangezien de 'stabiele' Hoessein zijn openstaande rekening van 9 miljard nog niet had voldaan.

idopane | 01-04-11 | 19:53

repulse | 01-04-11 | 19:43
volgens mij gaan ze in dit geval uit van opportunisme, geld (olie), persoonlijke vete met Ghaddafi, en onderschatting van de 'vijand'.

La Bailaora | 01-04-11 | 19:50

@a.n.alvabeet | 01-04-11 | 19:30 |
Tja het is oorlog, dus dan krijg je helaas dat soort dingen.
Ben verder benieuwd als die nieuwe regeringen er eindelijk zijn in Noord-Afrika of we dan echt met zijn alle kunnen roepen; Islam ies vrede!!!

IkSchrijfDusIkBen | 01-04-11 | 19:49

a.n.alvabeet | 01-04-11 | 19:17
Zet je er voortaan wel effe een waarschuwing bij die allah akhbar beelden?

La Bailaora | 01-04-11 | 19:49

sjaakdeslinksesul
Hear hear!

repulse | 01-04-11 | 19:48

Eigenlijk hoop ik dat Ghadaffi wint.

sjaakdeslinksesul | 01-04-11 | 19:46

Daarom zouden ze Twitter moeten afschaffen....

knight03 | 01-04-11 | 19:45

Dat vaderlandsche gezeur over een deukje meer of minder ook altijd.
Ik voel helemaal mee met die mannen.
Auto in reepjes maar opgewekt als altijd.

Merlot | 01-04-11 | 19:45

Wie ziet de combo?

de kudtkrantenjongen | 01-04-11 | 19:45

Parsons | 01-04-11 | 19:07
Niet altijd is het doel het gene wat wij denken dat het doel is. Wanneer is de jsf klaar? Wat is/ zijn de gevecht situaties waar hij uitermate geschikt voor zou zijn?

Wat is de beste manier om de islam te stoppen in zijn opmars? Een bedrijf wat sneller groeit als dat zijn basis kan verdragen is ten dode opgeschreven.

Jij en ik weten welke kant dit opgaat, denk je echt dat mensen die de beschikking hebben over vele miljarden waarde aan informatie verzamel systemen dat niet hebben?

repulse | 01-04-11 | 19:43

@a.n.alvabeet | 01-04-11 | 19:30
Ja, en "wij" steunen dat dus met onze belastingcentjes.

Volstrekt krankzinnig.

Parsons | 01-04-11 | 19:42

Parsons | 01-04-11 | 19:27 | + 0 -

Ik vind het maar ziek. Snap niet dat de politiek dit niet ziet/wil zien.

En zo zijn er nog veel meer van dit soort zieke beelden.

Een hele massa die een vent ondersteboven ophangt en met een ijzerzaag zijn kop afsnijdt. Duizenden mensen die staan te juichen.

a.n.alvabeet | 01-04-11 | 19:29

diep RESPCET voor deze VRIJheidsstrijders
We Moeten ons eigenlijk diep-schamen met onze
vanzelfsprekend-genomen democratische-bestuur en felbevochten verworven-vrijheden

Diepe-buiging-doet voor de Amerikanen en de Fransen etc..

[trapt zijn FF-mobiel maar nog eens aan
1.bp.blogspot.com/_Mip5FCAyT50/TVA6Fsq...

FredFlinstone | 01-04-11 | 19:27

@a.n.alvabeet | 01-04-11 | 19:17
Ja, dat bedoel ik dus. Waar werken wij dus aan mee.

Mooi toch?

Parsons | 01-04-11 | 19:27

Ze mogen 'm wel eens wassen. (die auto).

Heiner | 01-04-11 | 19:21

Lijkt precies op die van Patty Brard! Toevallig!

Cabyon | 01-04-11 | 19:08

Ik mag vast wel zo vrij zijn om de tegel van @vraagstaart van vanmorgen integraal over te nemen.

--
@Sjeng de helle | 01-04-11 | 07:17 Dat is geen grap. het onderschrijft precies waar o.a. Parsons en ik al maanden over doorzeuren: de opstanden in Tunesië, Egypte en Libië zijn géén opstanden van burgers die meer democratie willen.

Deze opstanden zijn begonnen en aangewakkerd door islamisten, die de economische onvrede wisten te exploiteren. Degenen die de opstand begonnen zijn in Egypte, de studenten, staan allang op een zijspoor. De opstand is gekaapt door de Moslim Broederschap, die van oudsher goede banden heeft met het leger. De onderdrukking van en moord op christenen is daar inmiddels gestart - reken op een bevolkingsafname van 10%: dode of gevluchte Kopten. Egypte wordt een fundamentalistische moslim-staat die Hezbollah en Hamas actief steunt in de strijd tegen Israel en het Westen.

In Libië is precies hetzelfde aan de hand: een door fundamentalisten opgejutte minderheid komt in opstand en het Westen heeft zich laten verleiden tot ingrijpen in de binnenlandse aangelegenheden van een soeverein land. Inmiddels is wel duidelijk dat Khadafi niet op de steun van slechts een handjevol getrouwen kan rekenen, maar op veel Libiërs. Maar de Navo kan nu niet meer terug! Waarmee het MB-recept: het Westen is de vijand en islam is de enige juiste weg, is ingevuld. De rol van de OIC in de VN mogen we daarbij niet onderschatten. Libië is voor ons verloren: de olie en het gas misschien krijgen we wel, maar de bevolking zijn we kwijt. Die gaan voor de jihad.

Nu Tunesië nog en dan Marokko en Algerije.
vraagstaart | 01-04-11 | 07:46
--

Bron: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/...

Spijker, kop, raak.

Parsons | 01-04-11 | 19:07

Toyota Hi-Lux altijd +1

Crematorium-de-Asbak | 01-04-11 | 19:05

Blz. 71 toont een aardig beeld van de "vreedzame" betogers....

C. M. Carlier | 01-04-11 | 19:04

@ twitter Freedom fighters [in their protection AGENTS(?) Gadhaffi army]
Eerst Engels leren, dan pas schieten.
"Agents" hebben we al naar een ander Islamland gestuurd.

Rest In Privacy | 01-04-11 | 18:58

Kickuh!
Goed moment om die oude Playgirl op eBay te zetten. tinyurl.com/3mjo7f2

Prof. D.A.H. Vintik | 01-04-11 | 18:57

Mad Max 4 The road ahead is empty

Calihero | 01-04-11 | 18:56

.. ai, een democratie-brengende bom trof per ongeluk het voertuig van deze gematigde moslims op hun zegerit voor meer menschen- en ook vrouwenrechten in libie?

Ik vind het overigens wel kundig van onze leiders dat zij zo goed weten dat deze heren beter zijn dan kadaffi, ik had dat nooit kunnen bedenken.

Jan Passant mk2 | 01-04-11 | 18:54

HJ61. Geweldige auto.

De Regeering | 01-04-11 | 18:53

25 euro, en de roest mogen ze zelf houden!

Vic Mackey | 01-04-11 | 18:53

Wapens uitdelen aan losgeslagen rebellen valt niet echt onder onze taakomschrijving. Begrijp me niet verkeerd, ze moeten gewoon hun ding doen en Gadhaffi kapotschieten enzo, maar wapens uitdelen gaat te fur.

-sjaak- | 01-04-11 | 18:50

niet stuk te krijgen die toyota's..

panadol | 01-04-11 | 18:48

Pakje sigaretten tussen de fauteauils laten vallen ?

070 | 01-04-11 | 18:43

Ik heb de fotopagina eens bekeken en ik moet zeggen dat die rebellen een erg democratische indruk op me maken.
Je ziet gewoon aan hun gezichtsuitdrukking, houding en kleding dat het vriendelijke spontane jongens zijn, zonder religie-issues of zo.
Wat ben ik blij dat "wij" die mensen gaan helpen.

vetkleppert | 01-04-11 | 18:43

"Waarom terroristen zo dol op Toyota's waren..."
moest erbij.
"Koning Clarkson wist inderdaad waarom terroristen (nu nog "rebellen" , maar dat was Al Qaida 20 jaar geleden ook...)zo dol op Toyota's waren"

Weeraanmelden | 01-04-11 | 18:42

Degelijke auto!! Alleen een beetje vreemd die airbags in de kofferbak!

Claude Jacque | 01-04-11 | 18:42

Koning Clarkson wist inderdaad waarom terroristen (nu nog "rebellen" , maar dat was Al Qaida 20 jaar geleden ook...)
Jerremy Clarkson puts Toyota's claim the their Hilux pick-up is virtually indestructible to the ultimate test
www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk&am...

Weeraanmelden | 01-04-11 | 18:41

Een afzwaaier

idopane | 01-04-11 | 18:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl