Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Straffen Goudse meisjesmeppers bekend

winterpretgoudafiets.jpgEn daar is de uitspraak. Vijf verdachten van het meppen van Goudse fietsmeisjes en het ontvreemden van de betreffende fiets stonden vandaag terecht. Besloten want minderjarig. Inmiddels heeft de rechter uitspraak gedaan en is deze door Kitty de hoofdofficier de openbaarheid in getwitterd. Gordels vast, daar gaan we. Meisjesmepper Eén: bewezen dat hij de meisjes belaagde, dus 120 uur werkstraf waarvan 40 uur voorwaardelijk, proeftijd 2 jaar conform de eis van het OM. Meisjesmepper Twee: ook een belager, maar hij heeft geen geweld gebruikt. Daarom niet minder straf, want het gaat om de intentie. Dus een werkstraf van 120 uur, waarvan 40 voorwaardelijk. Meisjesmepper Drie en Vier hebben eveneens geen geweld gebruikt, maar aanzetten tot geweld is ook erg. Dit ventje krijgt dus ook 120 uur werkstraf, waarvan 40 uur voorwaardelijk. De uitsmijters zijn Meisjesmeppers Vijf en Zes. Nummer Vijf heeft diefstal van de fiets gepleegd met geweld. Hij is de aanstichter van gehele incident. Omdat hij al een strafblad heeft (applaus) krijgt hij vijf weken jeugddetentie, waarvan twee voorwaardelijk, en toezicht van de jeugdreclassering. Nummer Zes is ook aanstichter van het incident en wacht een civielrechtelijke maatregel, plus honderd uur voorwaardelijke werkstraf. En dat was het weer. Na alle hevige verontwaardiging en de discussie of de media-aandacht voor lichtere straffen dan wel zwaardere straffen zorgt, is dit het eindresultaat. Nou, brullen maar. Zijn uw wraakgevoelens gevoed of ontbreken volgens u de woorden 'zweepslagen' en 'kruisiging' in de opsomming? Hoe dan ook zult u het er maar mee moeten doen.

Reaguursels

Inloggen

@ Abdul M.
Als jij deze straffen zo extreem hoog vindt, hoe zou jij reageren als jouw eigen zus zo wordt aangepakt ?
En pleur lekker op met je islam zal zegevieren ? Zoek maar eens op wat er op 12 september 1683 gebeurde, lamlul

loser | 26-03-11 | 13:43

@Abdul M.
Marokkanen die zich netjes gedragen mogen gewoon resideren in Nederland. Meisjes met geweld van hun fiets beroven valt niet onder netjes gedragen, bagetelliseren van dit soort daden evenmin. Nederland een moslimland noemen is voorbarig en in ieder geval voor het grootste deel van Nederland een belediging. Moslims die er vanuitgaan dat ook andersdenkenden zich aan de islam moeten onderwerpen, roepen een oorlogsverklaring over zich af. Het zij zo. De keuze aan hen (en dus ook aan jou) is: assimileren en de Nederlandse wetten eerbiedigen, vertrekken of sneuvelen voor de jihad. Zeg het maar.

Helter Skelter | 25-03-11 | 23:52

Helter Skelter | 25-03-11 | 10:11
Ook niet-Marokkanen en zelfs Nederlanders zijn van harte welkom in Marokko. Net zoals Marokkanen welkom zijn in Nederland.
De stad Marakesh kan ik je van harte aanbevelen.
Ik voel me als Nederlander overigens niet geroepen om ergens naar terug te gaan en aan meneerQ wil ik nog meegeven dat Nederland een moslimland is, dus wegwezen waarnaartoe?

Abdul M | 25-03-11 | 19:09

vreemd, verkeerde topic

Den Meester | 25-03-11 | 17:32

mooiste plek vind ik tot nu toe de camera in de Camera Obscuradreef (overigens een stukje minder fraai Utrecht)

Den Meester | 25-03-11 | 17:31

stenigen

of wel | 25-03-11 | 15:01

@Abdul M. jij moet ook op rotten, weg uit de EU !

CenterFarcs | 25-03-11 | 13:58

Wat weet jij nou van de islamitische cultuur? Onthou wel, de Islam zal uiteindelijk zegevieren in de eeuwigheid.
Abdul M | 25-03-11 | 00:09
___________________________________________
___________________________________________

Oprotten en wegwezen naar Islam-landen.

meneer Q | 25-03-11 | 13:45

Ik ben zowieso überhaupt verbaast dat ze "straf" hebben gekregen.
Als ik de pa van dat meisje was geweest however....
Maar inderdaad, diep en diep triest weer.

insemismeer | 25-03-11 | 13:18

Taakstraffen zijn alleen maar effectief als ze voor iedereen zichtbaar zijn. Dus in een fel gekleurde overall (bij voorkeur oranje) straten vegen enz. Daar kunnen ze later dus niet trots over vertellen.

aderkalkballenbroek | 25-03-11 | 10:12

Abdul M (zwitsal)| 25-03-11 | 00:09 | + -2 -
Nee Abdul, ik ga niet in Marokko wonen want ik heb geen Marokkaanse nationaliteit. Bij de straatterroristen waar we het hier over hebben is dat wel het geval. Die hebben wat mij betreft (en jij trouwens ook met je "islam zal zegevieren") hun Nederlandse nationaliteit verspeeld.
Als Nederlanders zoiets zouden flikken in Marokko, dan werden ze zonder pardon doodgemarteld. Onderschat niet hoe gemakkelijk jullie hiermee wegkomen. Het is vooral jullie wangedrag en minachting voor de Nederlandse samenleving waarmee jullie het laatste restje goodwill in de westerse landen hebben verspeeld. Wat ik bedoel met "jullie" en "ons" heb je zelf wel duidelijk gemaakt met je islam-extremistische uitingen. Goede reis terug.

Helter Skelter | 25-03-11 | 10:11

Ik had dan ook nog hun nederlands paspoort afgenomen, want die is toch geen fuck waard, en op het vliegtuig gezet.

peetd2 | 25-03-11 | 09:56

Heerlijk dit voorbeeld van klassejustitie. Die meiden zijn getraumatiseert, die daders lachen zich een ongeluk en ik verlies mijn geloof in het Nederlandse rechtssysteem. Vraag mij af wat er gedaan zou zijn als die meisjes hoofddoekjes hadden ? Zouden de daders dan ook slechts een taakstraf krijgen ?

loser | 25-03-11 | 09:35

Die finnen hebben ook nooit respect voor vrouwen. Hoe weinig fatsoen heb je als je dit soort dingen doet.
Waarom doen ze dit niet met een man met het postuur van steven seagal.Zie hoe ze schreeuwen, het zijn ook echt net dieren.

sulkava | 25-03-11 | 09:21

Valt me eigenlijk niet eens tegen...

pappavan | 25-03-11 | 07:12

"Werk" en "Straf" is geen valide combinatie, is mijn mening.

Crak-ho | 25-03-11 | 06:47

Waar is de tijd gebleven dat zulke kindertjes gewoon een paar klappen voor hun kop kregen, zeg maar een lik-op-stuk-beleid avant la lettre? Dat zou als corrigerende maatregel een stuk beter werken dan het inschakelen van justitie.

bintang | 25-03-11 | 01:03

moeehhhaaa prachtig stephan66 heb nog wel venders gemaakt van houten balken en die gingen 2 weken mee heee das precies 1 taakstraf...

no coffee | 25-03-11 | 00:49

zelf wel wat vestand van de is lam Abdoel?

no coffee | 25-03-11 | 00:47

Ik zou ze een andere taak toewijzen. Een tijdje als fender op een binnenvaartschip doet wonderen.

stephan66 | 25-03-11 | 00:37

-weggejorist-

no coffee | 25-03-11 | 00:33

Abdul M | 25-03-11 | 00:09 | + 0 -

Die durf ik wel in te vullen. Hij ziet vanuit zijn onderbewustzijn een verschil tussen mensen die Henk of Ingrid heten en mensen die Abdul heten.

Anyway, je probeert de zaak te bagatelliseren maar als er een groepje respectloze, machtbeluste opgefokte pubers met kwade bedoelingen je tegenhouden ben je aan de goden overgeleverd. En hoewel het trippen ook de schuld is van het legaal zijn van energydrink is dit groepsgedrag gewoon corrumperende "macht". En die macht hoort de kop ingedrukt te worden door de énige macht die telt in dit land: de rechterlijke. Natuurlijk zorgt het niet geaccepteerd worden door de blanke NL'ers voor frustratie maar dat botvier je toch niet op een paar weerloze meiden???

evaQ8 | 25-03-11 | 00:23

Helter Skelter | 24-03-11 | 23:23
Wat weet jij nou van de islamitische cultuur? Onthou wel, de Islam zal uiteindelijk zegevieren in de eeuwigheid.

Nogmaals, de daders zijn ook gewoon Nederlanders net als jij en ik. Geboren en opgegroeid in Nederland. Ga jij ook in Marokko wonen als je een keer wordt veroordeeld? En wat stellen die beelden nou feitelijk voor. Een paar kwajongens die een eindje aan de wandel gaan met andermans fiets en die een paar sneeuwballen gooien. Als de daders blonde jongens waren geweest had je hier niemand over gehoord en zou er niet eens aangifte gedaan zijn. De hele rechtsgang was gewoon een kwestie van klassejustitie. In dat perspectief zijn de straffen inderdaad extreem hoog.

Wie bedoel je trouwens met jullie en ons?

Abdul M | 25-03-11 | 00:09

Abdul M (zwitsal)| 24-03-11 | 21:10 | + -1 -
Tuurlijk Abdul, gewoon Nederlandse daders maar gelukkig wel met genoeg islamistische mores om die hoeren te geven wat ze verdienen en daarom zijn de straffen natuurlijk veel te hoog. We respecteren je mening. Hier die van ons: zou je dat tuig alsjeblieft mee terug willen nemen naar Marokko en daar willen blijven? Jullie respecteren onze normen niet en hebben maling aan de Nederlandse wet. Wegwezen dus.

Helter Skelter | 24-03-11 | 23:23

En dan vinden ze het vreemd als deze etterbakken het weer doen.
Die lachen zich slap, want die gaan natuurlijk echt geen 120 uur borden wassen in het bejaardenhuis.

Gemeen Mosje | 24-03-11 | 23:01

Ik vind het nog steeds aan de lage kant. Zeker voor de hoofddader die al een strafblad heeft. (met 14 jaar)In plaats van 5 weken jeugddetentie had een tuchtschool en begeleiding tot zijn 21e misschien beter geweest, maar dat kost ons weer een hoop belastingpoet.

En die civiele straf die opgelegd is, (geldboete) die wordt binnen een week wel weer terugverdiend middels een paar inbraakjes of overvallen.

Ik blijf voorstander van 1 keer opgepakt, zwaar straffen, 2e keer, enkeltje land van herkomst met familie, aantrouwsel e.d. erbij.

En voor de linkse kliek; Als het Nederlanders zijn, de 2e keer dubbelle straffen en opvoedingscursus uit eigen zak betalen.

effe vissen | 24-03-11 | 22:08

evaQ8 | 24-03-11 | 21:32
Je hebt het wel erg vaak over sneeuwballen en holtes waar ze in gestopt zijn. Het lijkt me eerder een eigen verzinsel of fantasie van je dan dat dit echt is gebeurd.

Abdul M | 24-03-11 | 21:59

Je weet wel... minderjarig enzo....

Taas | 24-03-11 | 21:54

En hun ouders?

Taas | 24-03-11 | 21:54

120 uur werken. Dat doe ik elke maand om mijn belasting te betalen. Waarom is dat voor hun een straf?

datzitzo | 24-03-11 | 21:39

Abdul M | 24-03-11 | 21:10 |

Probeer je oordeel nog eens met een straight face te vertellen als je nichtje een sneeuwbal in d'r kut gestopt krijgt.

evaQ8 | 24-03-11 | 21:32

Dit zijn wel erg hoge straffen. Het betreft hier trouwens gewoon Nederlandse daders, dus die opmerkingen over terugsturen naar het Rifgebergte slaan echt nergens op.

Abdul M | 24-03-11 | 21:10

@Tinus Trekveer | 24-03-11 | 20:31
2500 euro boete gaat op termijn ook niet schaden, maar zo'n 14-jarige moet er verrekte lang een krantenwijk voor lopen.

Zware Majesteit | 24-03-11 | 20:50

Maar afwachten of ze ook komen opdagen voor hun werk straffen..

Discobedient | 24-03-11 | 20:48

Prima! Niks meer aan doen.

Vic Mackey | 24-03-11 | 20:46

Hele goede straffen, tenminste niet 25 euro boete wat bij kinderen nog al eens voorkomt. 5 weken zitten is voor een 14 jarige een eeuwigheid maar het zal hem niet schaden. Goed gedaan ik ben trots!

Tinus Trekveer | 24-03-11 | 20:31

*veroordeeld

evaQ8 | 24-03-11 | 20:30

henkojenko | 24-03-11 | 20:27 |

Aangezien de dader(s) bij een aantal slachtoffers sneeuwballen in hun lichaamsholtes heeft/hebben gepropt (inderdaad, ze zijn veroordeel voor aanranding) lijkt me dat wel het minste.

evaQ8 | 24-03-11 | 20:29

Goed. Een korte 'wrap-up' van de tot nog toe gegeven reacties. We kunnen ermee leven/vinden het passend maar het hadden geen lagere straffen moeten zijn.

Persoonlijk had ik het goed gevonden als de belaagde meisjes aanvullend het voorwiel van hun fiets in de klootzakken van die klootzakken hadden mogen fietsen.

henkojenko | 24-03-11 | 20:27

Dan nu de gecensureerde versie: de werkstraffen mogen bestaan uit het oplikken van de ontlasting van zieke varkens. De celstraf mag inderdaad gecombineerd worden met zweepslagen en kruisiging. Als dat er allemaal op zit moeten ze uiteraard ons land verlaten.

Helter Skelter | 24-03-11 | 20:26

omwenteling | 24-03-11 | 20:06 |

Ik wil de persoon ontmoeten die het probeert. Desnoods ga ik patrouilleren om er één tegen het lijf te lopen. Dat betekent oorlog.

evaQ8 | 24-03-11 | 20:08

Nou het meisje en gezin kunnen wel verhuizen. Hun leven zal tot het einde der dagen zuur worden gemaakt.

omwenteling | 24-03-11 | 20:06

Stenigen net als ze thuis gewend zijn!!!
Ik heb het uiteraard over de meisjes....

Adriaan van Bassie | 24-03-11 | 19:41

Kunnen we bij Finnen niet gewoon een ''three-strike-out'' systeem gaan hanteren? Na 3x dit soort geintjes terug naar de Berber bergen.

Rick4399 | 24-03-11 | 19:40

Ik ben over het algemeen geen persoon die zint op wraak.

Maar wanneer ik 's middags in de auto naar BNR aan het luisteren bent, een item hierover hoor dat iemand de straffen te hoog vindt, vervolgens kom je thuis en klapt iemand tijdens het avondeten uit de school dat mijn nichtje een van de slachtoffers is... Begint het bij mij te koken...

Landelijk, LANDELIJK samenscholingsverbod voor mensen minder dan 25 jaar oud!!

evaQ8 | 24-03-11 | 19:39

Stevige geldboetes opleggen met een vermenigvuldigingsfactor bij herhaling en bij niet betalen gewoon verhalen op de ouders.

Zware Majesteit | 24-03-11 | 19:22

Eigen rechter spelen ter verdediging van eigen kinderen was nooit zo verleidelijk als nu.

Tobus | 24-03-11 | 19:21

Taakstraffen, laat me niet lachen. Ze komen de helft van de tijd niet opdagen en worden wel voor 100% afgeschreven... Zwaarste straf 3 weken jeugd gevangenis, voor de kl#*$zak die al een strafblad heeft. Dat is een kleine vakantie voor hem. Begin eens bij de ouders!!!!!!!!!!!!!

Supahted | 24-03-11 | 19:12

Ik zal nooit begrijpen waarom de PVV'ers alhier middeleeuwse sharia-straffen eisen als hand afhakken (B.Joris 24-03-11 16:45) en vaak nog in dezelfde zin de islam voor achterlijk en alle moslims voor nicht erwunscht verklaren. We zullen het er maar op houden dat logica niet het sterkste punt is van de gemiddelde kansloze Limburgse Telegraaf-lezer.

Flippo | 24-03-11 | 19:09

... hmmm. ik mis de regel: ''Op expeditie in eigen woestijn voor onbepaalde tijd''....

Styllurt | 24-03-11 | 19:08

Ik vind het allemaal wat aan de hoge kant voor deze finse schavuiten, is er al hoger beroep aangetekend?

Barbatruuk! | 24-03-11 | 19:02

-weggejorist-

Martin Jokt | 24-03-11 | 18:57

Kunnen we ze niet gewoon laten werken voor hun enkeltje terug de woestijn in.

Jirome-sama | 24-03-11 | 18:35

Het zou een wonder zijn dat ze nog werk kunnen vinden. Beloningen af te halen bij de UWV.

Henk Houthakker | 24-03-11 | 18:24

-weggejorist-

Helter Skelter | 24-03-11 | 18:18

Toen ik een keer een grapje op het interwebz had geschreven keer ik een voorwaardelijke celstraf, mja ik heb dan ook een iets ander uiterlijk...

;..; | 24-03-11 | 18:06

Ophangen?

PrideOfMokum | 24-03-11 | 18:05

Ik zeg sharia voor mo-slims, dat willen ze zo graag.
Afgehakt jatjes + schweepschlagen, en daarna NL-pas door de shredder & enkeltje Rabat.

mothersfinest | 24-03-11 | 17:58

Ik mis nog die 4 zaterdagen schavot op de dam om ze te kunnen bekogelen met rotte eireren. Daarbij: hoe zit het met die nieuwe fiets die ze voor het slachtoffer aanschaffen?

De Stramme Kabouter | 24-03-11 | 17:56

@Ron6019 | 24-03-11 | 17:53
Lekker makkelijk om beloftes te doen die je toch nooit hoeft na te komen...

An die ARBEIT | 24-03-11 | 17:54

Diep in mijn hart, hoop ik dat de reclassering "deze jongeren" op mijn werkplek, hun taakstraf mogen doen, hahahahahahaha,

Dat wordt zeker iedere dag 10 m3 zand scheppen om 25 meter verder te dumpen op een hoop en vica versa.

Oja, een familielid van één deze meisjes, is bij mij in dienst, met als hoofdtaak: taakstraffers der Nederlandse staat: lichamelijk en fysiek te martelen, en hij wint alijd.

@ rechters, wederom een toppie uitspraak.

Ik zeg:
linkse politiek: natuurlijk - oneindig
rechters blijken dit keer wederom grote losers

@ taakstraffers, nu maar hopen dat jullie bij mij terecht komen, lijkt me erg lachen en cool, joh.

@ de meisjes, zoeken jullie werk / stage plaats voor school, bel me gewoon en er wordt iets geregeld voor jullie, met een extreem ruime stage vergoeding.

Ron6019 | 24-03-11 | 17:53

De straffen zijn beter dan ik had verwacht, een verkrachter krijgt toch ongeveer hetzelfde is het niet?
Desalniettemin mis ik de woorden "steniging" en "terugbrengen naar het land van herkomst".

reinaarden | 24-03-11 | 17:51

Sjit! Betekent dat dat we nog minimaal 120 uur met die kutlui zitten opgescheept?

Bram Puzze | 24-03-11 | 17:49

@meneer Q | 24-03-11 | 17:41
Hoe "bewijst" dat wat dan ook?

An die ARBEIT | 24-03-11 | 17:49

Is allemaal niet netjes wat er is gebeurd, maar ik word doodmoe van dat geroep om harder straffen. Tien jaar geleden zouden deze jongens, terecht, streng worden toegesproken. Opvoeden, daar gaat het om. Niet zo'n enge politiestaat willen maken, bah.

WeesFatsoenlijk | 24-03-11 | 17:48

Wie betaalt nu de fiets ?
Zonder dit filmpje was er niets gebeurd en lijkt me dat een fikse boete volledig op zijn plaats is. Deze jokers lachen om de straf, maar enige duizenden euro's boete komt goed aan.
Dit soort gedrag smoor je alleen wanneer de straf extreem hoog is, niet met dit linksche sociale strafje.

mambo43 | 24-03-11 | 17:48

Gaat al een stuk beter zo, jammer wel dat de publieke opinie er aan te pas moest komen voor ze opgepakt werden - dat dan weer wel. Laten we het ook nog maar niet over de nog steeds in- en in-slechte situatie in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en meer plaatsen waar de politie absoluut benedenmaats functioneert. Veel mensen ook onder de verkeerde noemers zogenaamd 'tolerant' zijn; daarmee in feite de eigen kinderen het leven in een werkelijk tolerante wereld onmogelijk makend.

Het is maar goed ook dat de uitvoerende en in zeer zekere zin ook rechtsprekende macht blijkbaar zeer langzamerhand door de dikke semi intellectuele plaat voor het voorhoofd heen krijgt te moeten functioneren omdat ze anders werkelijk, op vrij korte termijn zelfs (helaas), volledig het burgerlijk respect en achterban verliezen. Het is inderdaad namelijk zo dat dit al vijftien jaar in steeds meer toenemende maat eerder regel dan uitzondering is. En de normale burger wordt nog steeds regelmatig op een onzinnige manier behandeld. Laten we voor ons plezier overig (publiek) bestuur even buiten beschouwing laten.

Wat mij betreft slaan ze alleen de plank nog steeds wél mis. Met sommigen die vinden dat je de jongens niet te zwaar moet straffen ben ik het zeker eens; toch moet je straf effectief werken. De 'poging tot aanranding' of vernedering of wat dan ook van één van de jongens had zeker met een half jaar cel ofzo bestraft moeten worden, minstens en dus exclusief gedwongen extra behandeling ter voorkoming van herhaling. Daarnaast vindt ik de suggestie van relatief hoge geldstraffen (denk in deze situatie aan 5000 euro, vaak voor deze gezinnen een enorm bedrag) waarbij de ouders mede verantwoordelijk worden gesteld, werkt ook integratie technisch gezien bijzonder bevordelijk denk ik. Stimulans om misschien wat meer te werken, of het de vrouw toe te laten. Bovendien moet je wel aardig Nederlands kunnen lullen om de hele correspondentie in het proces te volgen. Leer je ze gratis en voor nieks ook nog wat Holland ouwehoeren.

2tirds | 24-03-11 | 17:44

laat ze maar eens werken inderdaad. Weten ze eens wat dat woord betekend.

Denniizzz | 24-03-11 | 17:42

An die ARBEIT | 24-03-11 | 17:27

----------------------------------------

Kopje koffie op? Daar gaan we.
Proces Wilders bewijst dat het veel makkelijker is een witte dan een koffiekleurige nederlander aan te klagen omdat de gevolgenkans (rellen) veel groter is.
Zie ook de beveiliging van de heer Wilders.
Pechtold en Job hebben die niet nodig omdat zij zich vaak tegen Wilders hebben gekeerd en dus ongestoord op straat kunnen lopen.

meneer Q | 24-03-11 | 17:41

Goed dat ze allemaal gestraft worden, ik ben tevreden met deze uitspraak.

Jaimy Fox | 24-03-11 | 17:38

zo dat zal je leren en beetje respect te krijgen voor de vrouwtjezzz not!!

nederland moe | 24-03-11 | 17:32

Laat ze maar werken op een varkensfokkerij en dan op het einde van de werkstraf lekker spareribs laten eten.

3apen | 24-03-11 | 17:31

Zweepslagen, kruisigen? Wat een soft gedoe. Een stuk ijzerdraad door hun voorhuid jassen en dan optakelen aan een boom! O wacht...

Veenkolonie | 24-03-11 | 17:30

@meneer Q | 24-03-11 | 17:18
Een hele hoop assumpties, heb je ook maar één stuk jurisprudentie dat jouw beweringen onderstreept?

An die ARBEIT | 24-03-11 | 17:27

+1 voor vierendelen

0nt0pic | 24-03-11 | 17:26

in 1 woord: GEWELDIG!

Was dat het nou echt waard jongens??? Meisjes plagen mag niet he.....

Fearless | 24-03-11 | 17:25

Voor de rechtbank voor dat kleine beetje kattekwaad is belachelijk. Voor die fietsendiefstal is nog te begrijpen maar voor een paar sneeuwballen,come on.

alles en niks | 24-03-11 | 17:24

rvg | 24-03-11 | 16:04

Bange bestuurders durven hetgene wat u aankaart nooit te doen.

meneer Q | 24-03-11 | 17:22

taakstraf = stoer

kuiken | 24-03-11 | 17:21

Als het Nederlandse jochies waren geweest tegenover Marokkanen dan was de (linkse) wereld te klein geweest.
Allemaal schuld van de PVV enz.enz.
En de straffen waren dan ook veel hoger geweest.
Ook werden dan ook weer de nodige kopjes thee gedronken door volksvertegenwoordigers zonder ruggegraat bang als ze zijn voor banlieu-toestanden.

meneer Q | 24-03-11 | 17:18

Ik vind het wel ok. Goed dat ze allemaal aangepakt zijn, niet alleen de hoofddaders. Straffen zijn niet te laag, het zijn tenslotte nog wel een soort van kinderen.

gameon | 24-03-11 | 17:12

Geen misselijke straf voor die jonge ventjes. Gaat je als ventje niet in je kouwe kleren zitten. +1 voor de rechter.

Steuntrekkert | 24-03-11 | 16:59

Die woekerweefsel-in-het-lichaam buitenlanders altijd.

Jan Doedel Man | 24-03-11 | 16:58

doe nog maar eens naar het filmpje kijken dan trek je weer wit weg bij het aanzien.
die meisjes zijn kansloos en proberen alles bij elkaar te houden in hun koppie. ze zijn niet gek ze hadden er één op hun bek kunnen slaan en dan was de meute helemaal los gegaan.... wat een laf bekken.en dan een taakstraf hou toch op idd een taakstraf en dan de keuken in, dat was dan ook hun laatste verzetje werkend! dan gaan ze echt het crimi pad op, want dat gebeurd hun niet een twee keer: WERKEN!
in zo'n situatie wanneer je iets terug doet gaan ze daar weer over janken......
geloof me in de zomer komt er weer een soortgelijk filmpje nog net ietsie erger en dan heeft die links rechter er niet zo zin meer in...... hoera voor holland die echt de zee in wordt geduwd door tuig die vrij kan ronddolen.

skaik | 24-03-11 | 16:57

Vindt het al heel wat dat ze opgepakt waren...

Necramonium | 24-03-11 | 16:54


Hand eraf en terug naar Marokko.

B.Joris | 24-03-11 | 16:45

Blijft grappig dat men werken in bijvoorbeeld een keuken of bij de groenvoorziening als een straf ziet. Eerzame burgers doen dat werk gewoon omdat het hun baan is.

Ik ben dan ook bang dat alleen Justitie het als straf ziet, maar niet de crimineeltjes en zeker niet het publiek, laat staan de slachtoffers.

Pierre Bezuhov | 24-03-11 | 16:37

Aangezien het hier mensen betreft die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in de komende jaren nog vele misdaden zullen begaan: zet ze ons land uit en neem hun Nederlandse paspoort af. Voorkomt nog meer ellende in de toekomst.

Avant | 24-03-11 | 16:35

succes, proletarische bontkraagjes.

lubriek | 24-03-11 | 16:33

@sigtyr
U zult vast niet precies gedaan hebben wat deze kinderen hebben gedaan en ik ook niet. Maar als er net sneeuw was gevallen dan kan ik mij herinneren dat er een geladen sfeertje heerste rondom school en dan liepen zaken wel eens uit de hand. Dan deden kinderen dingen waar ze later (als ze het niet vergeten zijn) met schaamte op terug kijken. Dat geldt zeker ook voor mij en ook voor velen van de reaguurders.

benerzoeentje | 24-03-11 | 16:32

Voor die twee oudsten 20 weken onvoorwaardelijk maar verminderd met 10 weken wanneer ze na 10 weken allebei kunnen Nederlands kunnen spreken zonder ghettoklank? In het begin zullen ze dan allebei wel "So man... echt kanker, weet je" zeggen, maar het gaat erom dat ze er wat van opsteken, nietwaar?

Zanger in het woud | 24-03-11 | 16:24

Goed om te weten dat een taakstraf een soort status symbool is... vrees niet dat ze heel veel gaan leren.

kw_nl | 24-03-11 | 16:15

Taakstraf laten doen bij een varkensboer of een asiel.
Weet je tenminste zeker dat ze het echt kudt gaan vinden.

Capy | 24-03-11 | 16:13

goeie straf voor een beetje kattekwaad.(meer kwaad dan kattig)

Zuitschuip | 24-03-11 | 16:08

Hebben die meisjes hun fiets al terug? Dat vind ik ook belangrijk. Als dat zo is, en deze jongens krijgen deze straffen dan vind ik het wel goed. Je kunt ze toch niet heel zwaar straffen omdat ze minderjarig zijn.

The Unjorisable | 24-03-11 | 16:05

Maar het meisje heeft hiermee haar fiets nog steeds niet terug. Ik zeg 2 maanden jeugd detentie voor een ieder en nog een half jaar uit school alle vuilnisbakken van gouda legen. En natuurlijk per persoon een geld boete die er voor zorgt dat het meisje haar fiets weer terug krijgt. Daarnaast eis ik voor de ouders een inburgeringscursus en een officiële waarschuwing tot uitzetting als het gedrag aan blijft. Dan worden ze tenminste bang nu komen ze gewoon 120 uur niet opdagen en dan horen ze er noooooit meer wat van.

Rest In Privacy | 24-03-11 | 16:04

Zou het dan toch kunnen in Nederland? #pvv stemt..

Crematorium-de-Asbak | 24-03-11 | 16:02

Is die uitspraak ergens na te lezen?
Als die fiets gelijk is teruggegeven hoeft de straf niet zo hoog.
Maar als een onderbroek naar beneden is gedaan en aan billen is gezetten zou dat m.i. een veel hogere straf moeten opleveren.
Taakstraf begrijpen ze niet. Die kinderen moeten grenzen leren. Hoe? Opvoedschool. En hun geloof (waar die belachelijke agressie, dwang en arrogantie uit voort komt) flink tegenspreken.

mrska | 24-03-11 | 15:52

benerzoeentje | 24-03-11 | 15:41 |
weet zeker dat velen van de reaguurders in hun onbezonnen kindertijd minsten zoiets op hun geweten hebben.
---------------------
Uhm, jij misschien wel, maar ik heb nooit met een groep kleine meisjes van hun fiets geslagen, ook heb ik nooit fietsen gejat. En ik ga er van uit dat de meeste reaguurders dit soort criminele activiteiten niet hebben uitgespookt in hun jonge jaren.
Dat jij denkt dat dit soort dingen normaal zijn zegt trouwens wel een boel over jou als persoon.

Sigtyr | 24-03-11 | 15:51

Licht getint is licht gestraft.

A. De Bree | 24-03-11 | 15:50

Een oorvijg was effectiever geweest.

skinner | 24-03-11 | 15:48

Shocking dat ze gepakt en niet licht gestraft zijn. Maar dat had natuurlijk alles met de mediaaandacht te maken. Dat dan weer wel.

deropofderonder | 24-03-11 | 15:47

Tja, dat deze kansjeugd voor de eerste keer sneeuw ziet, dan wordt je natuurlijk geweldadig.
Rare, psychisch gestoorde mensen worden heel rustig van sneeuw omdat het veel te neutra-
wait what?
had het filmpje overigens nog niet gezien. Ach, hier lacht de kansjeugd toch om? wat is 2 weken nou voor deze .. hoe noem je ze nou? .. nja goed, 's avonds maken ze hun huiswerk toch op tijd af zodat ze niet achterlopen met hun schoolwerk omdat ze moeten schoffelen..

Komt allemaal goed.

McHayes | 24-03-11 | 15:45

@ Capy | 24-03-11 | 15:38 |

Ben het voor de volle 100 met je eens. Het baldadig sloeg meer op de discussie met vraagstaart over het rondje fietsen of dat nu diefstal was of niet. Dus meer het voorval in de hele context.

Het is prima dat er eens een goed signaal wordt gegeven richting dit soort gastjes en hopelijk is dit het begin van een lange serie en geen symboolpolitiek.

netniet | 24-03-11 | 15:42

mirukal | 24-03-11 | 15:33
Haal je vrachtwaggelrijbewijs zou ik zeggen.

Superior Bastard | 24-03-11 | 15:41

vind het allemaal zwaar overdreven. ja deze kinderen gingen te ver en een straf is op z'n plaats. maar bijna alle verontwaardiging erover is schijnheilig: weet zeker dat velen van de reaguurders in hun onbezonnen kindertijd minsten zoiets op hun geweten hebben.

benerzoeentje | 24-03-11 | 15:41

@ netniet,

Ik heb bij baldadig toch een heel ander beeld dan wat deze kleautzakjes hebben gedaan.

Goed dat ze straf hebben gekregen hoewel ik grote vraagtekens heb bij de strafmaat. Maar goed voor Nederlandse begrippen is het misschien wel redelijk streng met het oog op de leeftijd van de daders.
Denk trouwens niet dat ze er wat van zullen leren.

Capy | 24-03-11 | 15:38

Na aanschouwen van het filmpje mogen ze van mij die lange trekpop trouwens wel standrechtelijk executeren en de ouders van die kleine teringlijertjes die op dat meisje inschoppen een verplichte opvoedcursus laten volgen.

Superior Bastard | 24-03-11 | 15:38

@ vraagstaart | 24-03-11 | 15:34 |

Bovenal mis ik nog steeds het enkeltje Marokko zoals ik eerder reeds zei, e.e.a. naar Zwitsers model :)

Jij ook dank voor de wisseling, slaap lekker en voor als je nog wakker wordt, art 310 WvS.

Groet

netniet | 24-03-11 | 15:37

@mirukal | 24-03-11 | 15:33

Issues dude, you got 'm.

Biff Eagleburger | 24-03-11 | 15:37

Straf high profile uit laten voeren gaarne. Lullige overall aan, gekleurd vestje, druk punt. Hoop ook dat ze de hoofd-daders civiel nog behoorlijk bij de portemonnee weten te grijpen, dat vinden ze nog veel vervelender. Ik begrijp er trouwens geen reet van waarom ze voorwaardelijke straffen niet HOGER maken dan de onvoorwaardelijke. Weet je meteen wat je te wachten staat als je weer gaat lopen klootzakken. Al die anti-moslim gasten die zo heerlijk hypocriet op zijn mohammedaans wensen te straffen: denk na zeg, 13/14-jarigen de handen af hakken? U bent net zo barbaars als de zandbakbewoners waar u zo graag op neer kijkt. Middeleeuwse lijfstraffen uitvoeren en verminkingen toebrengen aan minderjarigen met het EQ en IQ van een baksteen... bijzonder hoe beschaving acuut kan verdwijnen.

Snikkeldrift | 24-03-11 | 15:36

Ik vind het passende straffen, ik ben alleen bang dat ze er niets van zullen leren.

Slim SmOkeyy | 24-03-11 | 15:34

@netniet | 24-03-11 | 15:29 Van Nederland verbaast me niets meer. Dus als dit "baldadig" heet, is de straf wel heel erg zwaar. Een fikse schrobbering op het bureau en heenzenden was genoeg geweest. Toch?

Ik neem aan dat de advocaat van deze dekselse rekel in hoger beroep gaat. Klassejustitie en racisme is het. Schande.

*naar ironieknop zoeken doet*

Anyway: thnx voor je replies, ik ga *out* want slapen.

vraagstaart | 24-03-11 | 15:34

Belachelijk, want het waren natuurlijk de New Kids die dit indirect veroorzaakt hebben... Die arme kinderen weten tenslotte niet beter dan het voorbeeld te volgen van de mainstream Nederlandse cultuur zoals die voor hen vaak alleen in bioscopen te zien is.

jeanmondo | 24-03-11 | 15:34

Honderdtwintig uur taakstraf waarvan veertig uur nog voorwaardelijk ook? Rechters geven er blijk van zich niet in de slachtoffers te kunnen verplaatsen.
Je vraag je haast af aan welke kant zij staan. De rechter had natuurlijk moeten stellen: stelletje tuig van de richel uit de Rif, de straf die jullie opgelegd krijgen wordt vermeerderd met factor gelijk aan het aantal waarmee jullie waren. Waarom? Als teken dat wij, als vertegenwoordigers van de Nederlandse samenleving, blijk willen geven aan jullie van onze verontwaardiging vanwege jullie grenzeloze lafheid; met zijn allen, als dolle honden, één meisje te lijf, dat durven jullie. WIJ, alle Nederlanders te samen komen nu op voor haar en straffen jullie.

En dan meteen een jaar of zo de bak in dat stelletje etterbakken. Of ondersteboven aan hun voeten ophangen en honderd stokslagen onder hun blote voeten geven, dat is natuurlijk ook goed.

Maar misschien dat mijn gebeden verhoord worden en dat er eens een vrachtwagenchauffeur de macht over het stuur verliest en ze allemaal in een keer aflevert bij HUN voorzienigheid. Alles goed, als het maar heel erg is.

mirukal | 24-03-11 | 15:33

En dan zal de rechter waarschijnlijk nog rekening gehouden hebben (ook al mag dat niet) met de publiciteit, anders waren de straffen denk ik nog lager geweest.

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:33

Jaaah!! dat werkt... lekker schoffelen buiten.... waarschijnlijk ergens in de zomer... Neee dát zal ze leren...

*zucht*

kleinepluis | 24-03-11 | 15:33

@Superior Bastard | 24-03-11 | 15:28
met al die neef-nicht-huwelijken zijn dat gelijk alle Marokkanen ;-)

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:32

Erg netjes, valt me zeker niet tegen. Ben wel benieuwd naar het stukje in de Azijnbode waar het blijkbaar 'kattekwaad' genoemd wordt.

Daverz | 24-03-11 | 15:30

@jazeg | 24-03-11 | 15:21
Haha, nou wat ben je leuk! Ga nou maar je Zwitsal wassen.

An die ARBEIT | 24-03-11 | 15:30

@ vraagstaart | 24-03-11 | 15:22 |

Je kunt voor het Gerecht motiveren wat je wilt en misschien dacht die gozer wel he er worden hier veel fietsen gestolen laat ik dat ding maar even veilig stellen.

Dat is met een knipoog. Poging tot kun je misschien nog motiveren, hoewel een beetje advocaat daar toch chocola van moet maken, diefstal is het niet, hooguit feitelijk. Hij heeft die fiets zelfstandig teruggegeven het is baldadig en niet meer dan dat.

netniet | 24-03-11 | 15:29

Het feit dat ze allen gestraft zijn naar zwaarte van hun aandeel stemt mij tot tevredenheid.

naatholweg | 24-03-11 | 15:29

even omrekenen heb ik geen zin in, maar zelfs tegen minimumloontarieven is de straf in totaal aantal opgelegde uren schoffelen en jeugsddetentie wel een fietsje waard. Dank aan de rechtspraak en deze aardige jongeren voor zoveel vermaak

fweddy | 24-03-11 | 15:29

Over drie maanden wordt nr 6 weer opgepakt, nrs 3, 4, 5 en 7 volgen binnen een half jaar.

sjaakdeslinksesul | 24-03-11 | 15:28

Inclusief de gehele familie tot in de vierde graad uiteraard.
En de buren.

Superior Bastard | 24-03-11 | 15:28

Eens met de straffen, mits bij veroordeling voor een volgend misdrijf uitzetting volgt.

Superior Bastard | 24-03-11 | 15:28

Ik weet zeker dat onze Nieuwe Nederlanders hier zwaar van aangeslagen zijn! * kuch *
< honkbalknuppel in de lak gaat zetten >

Kobus Kloothamer | 24-03-11 | 15:27

Valt me niets tegen, zijn best redelijke straffen. 80 uur taakstraf is toch 10 volle dagen (lees als schoolgaande: je herfst en voorjaarsvakantie of tweeenhalve maand elke zaterdag) voor lul een of ander kutklusje doen. Ik hoop dat het ze zal leren...

henk janssen3714 | 24-03-11 | 15:25

@Che_cuevara | 24-03-11 | 15:22
Naar aanleiding van dat inmetselen in een vorig topic.
u bent bouwvakker of aannemer ?

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:25

@iter | 24-03-11 | 15:21 Ja, schandalig. Maar als jij daar niet mee zit, stuur je je dochter dan even langs in Gouda?

vraagstaart | 24-03-11 | 15:25

Ik vind dit prima straffen. Dat zal ze leren met hun flauwe grapjes!

Baziz | 24-03-11 | 15:24

Die taakstraf die ze moeten uitvoeren is waarschijnlijk nog op hun werkniveau ook dus dat maakt ze niets uit... Waar gaan we heen met dit land, blijkbaar mag dit allemaal.

AlterEgo- | 24-03-11 | 15:24

Niet zo huilen mensen, dit zijn best redelijke straffen

blauweleasebaklul | 24-03-11 | 15:24

@iter | 24-03-11 | 15:21
Totdat het je dochter is ...

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:23

@Che_cuevara | 24-03-11 | 15:18
In de gevangenis kunnen ze in iedergeval geen meisjes op fietsen lastig vallen ....

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:22

-weggejorist-

funkyd | 24-03-11 | 15:22

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:21
Ow, was ik natuurlijk weer jouw "beroep" vergeten.
Ik neem het dus zomaar van jou aan.
Goed hé. ;)

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:22

Die jongens zagen alleen maar een fiets met een vuil zadel. Conform hun vrouwbeeld. Dat is cultuur en dat kun je toch eigenlijk niet bestraffen?

MrMoustache | 24-03-11 | 15:22

@netniet | 24-03-11 | 15:12 Het verschil zit ' m in de intentie. Buurman A verleent feitelijk een dienst aan buurman B. Dat kun je in dit geval moeilijk volhouden; hij paste niet op die fiets voor het meisje, zodat zij zich kon bezig houden met vechten met zijn matties.

Er is sprake van een (strafbare poging tot) diefstal.

vraagstaart | 24-03-11 | 15:22

-weggejorist-

jazeg | 24-03-11 | 15:21

Aardige straffen, vind wel dat ze met bereiken van de meerderjarige leeftijd met een schone lei moeten kunnen beginnen.
De fietsendief zelf komt er te licht vanaf, die zou moeten werken tot hij, naast zijn taakstraf, een nieuwe fiets bij elkaar heeft verdiend voor die meid. Potje breken is potje betalen, zeg maar.

ZSU-23-4 | 24-03-11 | 15:21

Een werkstraf, ja daar zullen ze wel beter van worden. Die mogen straks papier prikken. Dat wil zeggen. 60 uur op je reet zitten in een bos. *zucht*

Armageddon | 24-03-11 | 15:21

" Een van de meisjes werd ook onzedelijk betast. Haar rokje werd opgetild, haar onderbroek naar beneden getrokken en haar billen aangeraakt. "

schandalig .... xD

iter | 24-03-11 | 15:21

@Che_cuevara | 24-03-11 | 15:17
Ja, dat geldt ook voor jeugddetentie
* spiritus zoeken gaat *

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:21

@gozahtje | 24-03-11 | 15:18
Dat ook ja.

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:20

@eerstneukendanpraten | 24-03-11 | 15:14
Via iris-controle.
Heb je geen handen voor nodig.

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:19

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:17
Als de voorwaarde "goed gedrag" is, kan hij het natuurlijk wel schudden.

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:18

@ MrMoustache | 24-03-11 | 15:13 |

Ik verafschuw het systeem zo verschrikkelijk dat ik graag weet hoe de regels werken dan kan ik ze omzeilen i.p.v. breken dat scheelt een hoop ellende.

Deze gozer had zijn zaken beter niet door Mr. B.A.S. van leeuwen laten behartigen. Trouwens hoe is het met Mo eigenlijk ?

netniet | 24-03-11 | 15:18

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:17
U bedoelt dat hij het goed krom kan lullen neem ik aan?

gozahtje | 24-03-11 | 15:18

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:16
Geldt dat ook voor jeugd detentie?

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:17

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:16
strafvermindering ivm goed gedrag - moet dat natuurlijk zijn.
* BBQ klaarzetten gaat *

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:17

@jazeg | 24-03-11 | 15:15
Hou eens op met dat ge-rifaap. Eikol. Je zit hier niet op stormfront.

An die ARBEIT | 24-03-11 | 15:17

@gozahtje | 24-03-11 | 15:10
Ik denk dat minister de Jager dat heel goed zal kunnen rechtvaardigen

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:17

@Che_cuevara | 24-03-11 | 15:13
Inderdaad 3 weken, maar dan hebben we nog het begrip strafvermindering (1/3) en dan houden we nog 2 weken over :-(

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:16

@ mezelf afgesloten... eikel

Dutch Peanut | 24-03-11 | 15:15

wel kijk, dit was een vrouw die de pretentie had om zo maar met een fiets te willen kunnen rijden (iets wat de gemiddelde rifaap niet kan (let maar op de dief, hij lóópt weg met de fiets). laten we het erover eens zijn dat een vrouw mag bestolen worden.

jazeg | 24-03-11 | 15:15

Het zijn redelijk milde straffen maar aan de andere kant is dat meisje nou ook weer niet helemaal kapotgetrapt ofzo, gezien ze nog minderjarig zijn vind ik het op zich niet onredelijk.
Lange gevangenisstraffen zouden overdreven zijn, wel vind ik dat er op dit soort gedrag een (stevige) geldboete bij mag, dat raakt ze denk ik harder dan een beetje schoffelen.

panadol | 24-03-11 | 15:15

jazeg | 24-03-11 | 15:09

Ja zeg, handen eraf hakken en dan via Schiphol ze het land uit mieteren! Maar hoe moeten ze nu inchecken zonder handen?

eerstneukendanpraten | 24-03-11 | 15:14

@Che_cuevara | 24-03-11 | 15:13
% = 5

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:14

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:31
% weken waarvan 2 voorwaardelijk.
Ik kom toch tot 3 weken dan.
Of zit je al een tijdje aan de Champagne?

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:13

Jezus! Het sterft hier ineens van de juristen.

MrMoustache | 24-03-11 | 15:13

Aaah, ik wilde lijfstraffen :(
En anders mogen ze beginnen met uitzetting

Dirk. | 24-03-11 | 15:12

Wederom iets met een afgeloten kamer, Cannibaal en een kaasschaaf......

Dutch Peanut | 24-03-11 | 15:12

@ vraagstaart | 24-03-11 | 15:08 |

Ik snap dat dat niet het terzake doende stukje is uit het artikel maar dat dit gedeelte uit hetzelfde stuk veel meer hout snijdt:

Neem het volgende voorbeeld:

Buurman A ziet dat de fiets van de buurman B ongesloten op de openbare weg staat. Buurman A, die bang is dat de fiets gestolen wordt - dat gebeurt de laatste tijd veel in die buurt- wil de buurman B waarschuwen maar merkt dat er niemand thuis is. De man pakt de fiets op en zet hem in zijn schuur in afwachting van de thuiskomst van de buurman.

Bij gebruikmaking van de populaire tekst zou de man schuldig zijn aan diefstal.

Bij gebruikmaking van de officiële tekst is de man niet strafbaar omdat de “diefstal” niet voldoet aan bepaalde elementen in dat artikel.

Buurman A had namelijk niet de bedoeling de fietst in eigendom te houden.

Allemaal via jouw link nog steeds. Die knakker kwam terug met de fiets en heeft hem weer aan het meisje gelaten en dus had hij niet de intentie om hem te houden en dus voldoet hij niet aan alle elementen van diefstal.

netniet | 24-03-11 | 15:12

@Lucille Werner | 24-03-11 | 14:31
Daarom is het ook de "azijnbode"

Che_cuevara | 24-03-11 | 15:12

Niet slecht, meer kan je ook niet verwachten.

Hoewel de optie ijsschots - weg laten drijven - afzinken ook een optie was geweest.

Wat mij betreft op het Markermeer *Free H.O.T*

An die ARBEIT | 24-03-11 | 15:12

@netniet | 24-03-11 | 15:04 Als het joyriding is, dan toch wel in de variant car- c.q. bicycle jacking? Het is niet ff het "lenen" van een fiets die niet op slot staat.

Nou ja: eerlijk is eerlijk, hij stond niet op slot. ;-)

vraagstaart | 24-03-11 | 15:11

De enige reden dat ze die fiets nog heeft komt door haar achtervolging vd dief. (Ondanks eerder geweld)

seven | 24-03-11 | 15:11

En krijgen de ouders ook een boete?

reade romke | 24-03-11 | 15:10

Waarom zijn die verkeersboetes zo hoog? Iemand die dat nog kan rechtvaardigen?

gozahtje | 24-03-11 | 15:10

dat zijn geen eerlijke straffen. deze jongens wisten niet eens dat ze iets onwettigs deden. als je al geen fietsje mag pikken.
een eerste maatregel zou moeten zijn: een reusachtige campagne met de de simpele mededeling:
1. het is verboden is om fietsen te pikken (in goed grote duidelijke letters, zodat elke rifaap het snapt);
2. volgens de sharia staat hier handje-hak-straf op (ook in goed grote duidelijke letters).
laten we toch beter communiceren, aub.

jazeg | 24-03-11 | 15:09

@netniet | 24-03-11 | 15:06 Wat snap je niet aan deze alinea?

"Als deze zakkenroller een portemonnee uit de tas haalt en kort daarop spijt krijgt en de portemonnee weer stiekem in de tas terug legt dan is dit geen poging tot diefstal maar een voltooid delict. Hij had de portemonnee immers al in zijn bezit. Het maakt niet uit of hij de portemonnee vrijwillig terug doet in de tas. Al zal de rechter vermoedelijk bij de uitspraak wel rekening houden met dat feit."

vraagstaart | 24-03-11 | 15:08

netniet | 24-03-11 | 15:04
Tuurlijk, nog even en het iemand van de fiets trappen past binnen het witte fietsenplan. (=oud plan v. gratis leenfietsen)

seven | 24-03-11 | 15:07

@rsk | 24-03-11 | 15:06
waarvan twee voorwaardelijk, en er gaat waarschijnlijk nog wat af voor goed gedrag (ze zullen zich wel vermaken met video/pc/ps3

veuve-clicquot | 24-03-11 | 15:07

@ @ vraagstaart | 24-03-11 | 15:01 |

De link die je opgeeft zuigt verschrikkelijk. Er staat namelijk haarfijn in beschreven waarom het geen diefstal is.

Doe hem zelf nog maar eens lezen, verder even goede vrienden, domoor :)

netniet | 24-03-11 | 15:06

5 weken jeugddetentie is niet niks. Vind het een goed vonnis.

rsk | 24-03-11 | 15:06

Zelfs als je het element diefstal uit de aanklacht schrapt, dan kan de straf nog gerust 5x zo hoog zijn. Justitie moet wat mij betreft in hoger beroep gaan.

lauwebal | 24-03-11 | 15:05

@ vraagstaart | 24-03-11 | 15:01 |

Ik zie het meer als een variant van joyriding. Het feit dat er geen vergoeding is gevorderd zegt ook iets.

netniet | 24-03-11 | 15:04

En terecht!

lowbudgetfilm | 24-03-11 | 15:04

Voor straf verbannen naar Gouda en in Goverwelle laten wonen.

Osdorpertje | 24-03-11 | 15:04

Ratten moet je kapot maken....

Klokkie | 24-03-11 | 15:03

@netniet | 24-03-11 | 14:59 Die fiets is wèl gejat geweest. Dat-ie daarna is teruggegeven kan hoogstens meespelen bij de bepaling van de strafmaat voor diefstal.

Hier, een handig linkje met uitleg: www.langevingers.nl/juridisch.htm

vraagstaart | 24-03-11 | 15:01

' diefstal van de fiets gepleegd met geweld. Hij is de aanstichter van gehele incident. Omdat hij al een strafblad heeft (applaus) krijgt hij vijf weken jeugddetentie, waarvan twee voorwaardelijk'
Ergo, de hoofddader, notabene een recidivist, krijgt uiteindelijk 3 weken cel.
De rest mag 2 weken (80uur) schoffelen.

seven | 24-03-11 | 15:00

En als ze 2 weken netjes geschoffeld hebben belonen we ze met een enkeltje naar het rif-gebergte

the_self | 24-03-11 | 15:00

@ Toontje Larger | 24-03-11 | 14:55

Als je dat filmpje kijkt dan zie je dat die gozer gewoon een rondje heeft gereden en met die fiets is teruggekomen.

Die hele fiets is nooit gejat geweest. Verder mis ik enkeltje Marokko nog in de strafmaat. Zeg maar meer richting Zwitsers model.

netniet | 24-03-11 | 14:59

@Project Newt | 24-03-11 | 14:49
Als het uw dochter was geweest die aangerand was dan zou u content zijn met de straf?

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:59

lauwebal | 24-03-11 | 14:35

Mag niet van Job, mag niet van Femke, mag niet van Peggold, mag niet van Britta Boehler...

eerstneukendanpraten | 24-03-11 | 14:58

Mogen ze die fiets nog houden ook!

MrMoustache | 24-03-11 | 14:57

Bubba huilt!

eerstneukendanpraten | 24-03-11 | 14:57

Volgens het WvS staat op diefstal met geweld maximaal 9 jaar. Voor geweldpleging 4 jaar.

Aanpassen dat wetboek dan maar? "Jaren" in "weken" veranderen?

vraagstaart | 24-03-11 | 14:57

Er zijn trouwens vrouwen die ik in ruil voor 80 uur werkstraf best eens van hun fiets zou willen meppen...

MrMoustache | 24-03-11 | 14:57

@Project Newt | 24-03-11 | 14:49
Dit was diefstal, aanranding, bedreiging, geweld en dan dit als straf?

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:56

Toontje Larger | 24-03-11 | 14:55
Slachtoffers krijgen geen vergoeding, enkel een aai over de bol!

gozahtje | 24-03-11 | 14:56

5e persoon= aanstichter en krijgt dus 3 weken jeugddetentie + 60 uur van eerdere veroordeling.
De rest van dat tuig allen voorwaardelijk.

deraderendraaien | 24-03-11 | 14:55

En wordt de fiets nog geretourneerd dan wel vergoed?

Toontje Larger | 24-03-11 | 14:55

Laten we eerlijk zijn. Als je als meisje zo maar een beetje door de sneeuw gaat lopen fietsen, dan vraag je er ook om.

MrMoustache | 24-03-11 | 14:54

*mompelt iets over links & het belonen van slecht gedrag*

my anal pony | 24-03-11 | 14:54

Opeens heb je het, je wordt crimineel!!

gozahtje | 24-03-11 | 14:53

Diefstal, aanranding, bedreiging, geweld en dan dit als straf?

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:52

-weggejorist-

Antonie80 | 24-03-11 | 14:51

Ingraven en stenigen volgens eigen traditie.

MidEvilOnYourAss | 24-03-11 | 14:50

@Tommato, geen excuus... als ze zich gedragen als in het midden oosten mag je ze straffen als in het midden oosten... Handjes afhakken dus.

Dutchc0w | 24-03-11 | 14:50

Geen slechte straffen, wat moet je anders. Wat ik ook wel een goede vind is dat de meeste in de groep dezelfde straf hebben gekregen, onafhankelijk van hun rol: zij hebben de anderen ook niet gestopt.
Als ze de taakstraf opbreken in stukken van 4 uur dan zijn die gastjes dik een maand na schooltijd bezig zonder vrije tijd en dat is niet slecht. Bij voorkeur iedere dag met een politie busje thuis ophalen en weer afzetten zodat de buren nog lang schande over de families spreken en dan komt het vast wel goed. Papa houdt vast niet van geroddel in het koffiehuis

De Veerboot | 24-03-11 | 14:50

@veuve-clicquot
Hoe hoog wil je dan dat de straffen worden? Ik vind het pittig deze straf. Verdiend maar pittig.

Project Newt | 24-03-11 | 14:49

wat is een werkstraf? administratieve werkzaamheden uitvoeren op een computer? vergaderen? callcenter?

kalukula | 24-03-11 | 14:48

Wow, zomaar een straf? Geen knuffel en vrijkaartjes voor het volgende concert van een rapper ofzo?
Nou, prima. Redelijk tevreden moet ik zeggen.

Aatje | 24-03-11 | 14:48

Ik kna ook leven met deze straffen, die uithuisplaatsing is ook een goeie. Ouders van dit soort tuig zijn niet in staat controle te houden

arikanari | 24-03-11 | 14:47

@zeg maar jansen | 24-03-11 | 14:41
Hebben we niet ook voor deze jongens een plekje in het Anne-Frankhuis. Kunnen ze samen met Lexie ook nog iets opsteken over de geschiedenis en achtergronden van sommige dingen.

Tommato | 24-03-11 | 14:46

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:38
Wat is de laatste nieuwe dan?

ZKH EénOog | 24-03-11 | 14:46

@jan-lul-de-behanger | 24-03-11 | 14:44 |
[PvdA]Vergeet ook niet het ontbreken van een jongerencentrum[/PvdA] [D66]Bovendien heeft het meisje het zelf uitgelokt[/D66]

lauwebal | 24-03-11 | 14:46

@Lady Vagabond | 24-03-11 | 14:37
Gezien de huidskleur en het gedrag zullen deze jongens niet aan Christus doen en dan ook niet aan de huidige christelijke mode. Momenteel is het 1568 na Mohammed dacht ik. Denk even terug aan hoe onze samenleving toen was. Dat verklaart het gedrag.

Tommato | 24-03-11 | 14:45

@Fratello | 24-03-11 | 14:43
signaaltje ... denk niet dat ze onder de indruk zijn. Op die leeftijd al een strafblad en dan dit doen .... dit stopt hier niet.

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:45

Prima dat ze uberhaupt bestraft zijn, dit geeft een goed gevoel. Alhoewel ik ergens een keer gelezen heb dat taakstraffen voor dit soort "kots" niet werkt, omdat het alleen maar goed is voor hun imago. Ze zijn er trots op dat ze gepakt/gestraft zijn. Goed voor de status.
In land van herkomst zouden deze apen zweepslagen gekregen hebben en van de dief zou nu het rechterhandje en voetje eraf gelegen hebben. Maar goed we wonen in Nederland en niet daar.

Omega79 | 24-03-11 | 14:44

Gezien het feit dat hier kansenjongeren en biculturele cultuurverrijkers betreft is het al verbazend genoeg dat er niet over de hele linie vrijspraak is gegeven want deze jongeren waren alleen maar opgefokt door het kwaadaardige gedrag van ene Wilders.

jan-lul-de-behanger | 24-03-11 | 14:44

Ah! Het tij lijkt iets te keren. Deze waarschijnlijk enkele keer dan.. Alhamdulillah!! :P

Schizofuk | 24-03-11 | 14:44

Echt jammer dit, gewoon over de grens met die hap. Dan ga je je ergens anders maar niet gedragen.

Verloren Zaak | 24-03-11 | 14:43

Wel een verschil met de uitspraak van het korps Hollands Midden vlak na het gebeuren.
'de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging is zes jaar'.

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/0...

drs.Nee | 24-03-11 | 14:43

Lijkt me prima straffen. Goed gedaan rechter!

ocealith | 24-03-11 | 14:43

Zweepslagen, kruisiging, hoofd en zilveren schaal zijn inderdaad de woorden die gemist worden ja.

zeg maar jansen | 24-03-11 | 14:43

@veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:35
Hopelijk zitten er ook Bubba's in Jeugddetentie, dan heeft ie er meer ongemak van dan die meisjes.

Tommato | 24-03-11 | 14:43

Ik mis 'steniging' en 'handafhakken' in de opsomming.

A. De Bree | 24-03-11 | 14:43

ook best dom om je filmpje online te zetten:P. Meisjes zouden wel niet bedreigd worden. zijn toch vervolgd door het filmpje? of is er aangifte gedaan?

zeurdertjeee | 24-03-11 | 14:43

Er is nu tenminste en sginaal afgegeven..

Fratello | 24-03-11 | 14:43

Ik meende ergens gelezen te hebben dat er ook een uit huis is geplaatst i.v.m. Crimineel verleden e.d.

Desalniettemin hadden de straffen minstens 3x zo hoog mogen liggen wat mij betreft.

Captain Ralphy | 24-03-11 | 14:42

-weggejorist-

Flippo | 24-03-11 | 14:42

Terugsturen naar Marokko en vragen aan het land daar om naar hun maatstaven te straffen....

De Drent | 24-03-11 | 14:42

En na die straf gaan ze dat meisje haar leven lang bedreigen?

conqueror | 24-03-11 | 14:42

"Nummer Zes is ook aanstichter van het incident en wacht een civielrechtelijke maatregel, plus honderd uur Ook aanstichter incident civielrechtelijke maatregel en 100 uur werkstraf voorwaardelijke werkstraf."

Welke taakstraf staat op dit soort teksten?

Don Knieschot | 24-03-11 | 14:41

Biff Eagleburger | 24-03-11 | 14:39 Marokkanen? Dat wordt garnalen pellen.

zeg maar jansen | 24-03-11 | 14:41

Is toch mooi zo'n rechtssysteem dat gewoon klopt.

Rest In Privacy | 24-03-11 | 14:41

werk? wat is dat?

zeurdertjeee | 24-03-11 | 14:41

Dat meisje moet slachtofferhulp inschakelen voor een flinke schadevergoeding.

meneer Q | 24-03-11 | 14:40

Het verbaast mij zeer hoeveel reaguurders deze straffen goed vinden. De straffen zijn deels voorwaardelijk, en stellen uiteindelijk weinig voor. Ook die 5 weken jeugddetentie zijn zomaar om.

lauwebal | 24-03-11 | 14:40

Ja, wat @ | NaN-NaN-N | NaN:NaN Zegt.

zeg maar jansen | 24-03-11 | 14:40

En terecht. Dit soort gedrag is kattenkwaad als het om kinderen van 6 gaat. Als je 13 - 14 bent weet je (als het goed is) het verschil tussen goed en kwaad... en mensen in een groep schoppen en de fiets stelen is geen kattenkwaad.

¿Ya tu Sabes? | 24-03-11 | 14:39

Kan er ook prima mee leven, mits de werkstraf bestaat uit flink ranzig werk.

Biff Eagleburger | 24-03-11 | 14:39

Prima straffen. Alleen die recidivist moet harder worden aangepakt.

Sjors W. | 24-03-11 | 14:39

@ZKH EénOog | 24-03-11 | 14:36
doet eens updaten naar de nieuwe GS-add-on

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:38

Hoe kan het dat iemand met een strafblad een (deels) voorwaardelijke straf krijgt?

James Lastig | 24-03-11 | 14:38

Sneeuw en een meisje op de fiets is gewoon te veel
voor deze kansjongeren. Dat escaleert.
Om maar eens een cultuur antropologische draai
aan het verhaal te geven.

strikdewepstroper01 | 24-03-11 | 14:37

Wraak is zóóóóó 40 voor Chr...

Lady Vagabond | 24-03-11 | 14:37

Niet te licht, niet te zwaar. En ze hebben nu allemaal een strafblad, dat zal ze ook nog achtervolgen.

Pergola55 | 24-03-11 | 14:37

Goede straffen. Had eigenlijk verwacht dat ze allemaal vrijuit zouden gaan, dus dit is alleen maar goed. Die met het strafblad had wel wat langer gemogen.

Ben benieuwd hoe deze mannetjes gaan reageren als ze het meisje die ze belaagd hebben weer tegen komen op straat. PWND.

Jordi | 24-03-11 | 14:37

@ | NaN-NaN-N | NaN:NaN

Dit zijn jochies die vanuit hun cultuur geleerd wordt dat diefstal van een lucifer gelijk staat aan diefstal van een vliegtuig. En, wat leert deze straf ze dan?

ZKH EénOog | 24-03-11 | 14:36

Als ze die werkstraffen bij de kerncentrale van Fukushima voldoen dan ben ik tevreden.

Kotsende lama | 24-03-11 | 14:36

Valt me eigenlijk nog mee deze straffen! Zonder media-aandacht waren ze waarschijnlijk met een waarschuwing weggekomen!

*Vraagt zich af wat voor straf op dit gedrag in Marokko staat*

frankmeister | 24-03-11 | 14:36

Ach, het meisje heeft levenslang......

En die gastjes gaan natuurlijk straks, zo als altijd, weer dreigen en verder met geweld en intimidatie plegen, zodra ze vrij zijn.

Creaguurder | 24-03-11 | 14:36

Valt me mee, ze staan tenminste niet gelijk op straat en misschien leren ze nog wat van 3 weken schoffelen.
Ik had verwacht: vrijspraak, of geen straf, conform de knuffel-mentaliteit van onze (D66) rechterlijke macht

Quasi Fout | 24-03-11 | 14:36

vierendelen dat tuig

zweedse chef | 24-03-11 | 14:36

En waarom worden ze niet het land uitgezet? Die straffen kan ik mee leven, mits ze allemaal inclusief familie het land uit worden getrapt.

lauwebal | 24-03-11 | 14:35

en dan ook nog "jeugddetentie"
De meisjes zullen meer last en ongemak hebben ...

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:35

nou nog kijken of ze komen opdagen voor de werkstraf

WillemvanderDecken | 24-03-11 | 14:35

Johnny lees je artikel nog eens door. Er zitten een paar vervelende copy/paste fouten copy/paste fouten copy/paste fouten in...

Misgeslagen Plank | 24-03-11 | 14:35

En na deze straffen blijven ze op het rechte pad? Van deze figuren komt helemaal maar dan ook helemaal niets meer terecht, deze kunnen zoals zovele allochtonen worden afgeschreven.

mr.nice.guy | 24-03-11 | 14:35

Voor deze leeftijd prima straffen. Volgende keer minimaal 3x zo lang.

mrfreeze | 24-03-11 | 14:34

Johnny, er zit een dubbele regel in. Zou je dat niet even aanpassen voor iedereen over je heen valt? Zie "Ook Civielrechtelijk".

Tommato | 24-03-11 | 14:34

Eigenlijk zo slecht nog niet deze straffen. Ik ben tevreden.

defjem | 24-03-11 | 14:34

Verkeerde straffen... een VETTE boete betalen en een eveneens VETTE schadevergoeding laten betalen.
Een taakstraf... daar lachen de "heren" om!

meneer Q | 24-03-11 | 14:34

tja beetje zwaar om deze teringjochies voor een half jaar in de bajes te flikkeren.. ik kan wel leven met deze straffen.

Wescobar | 24-03-11 | 14:33

Ik mis het woord executeren in de opsomming.

StijlvolRechts | 24-03-11 | 14:32

Hoogste straf dus twee weken ???
* ZUCHT *

veuve-clicquot | 24-03-11 | 14:31

Misschien ook nog interessant voor GS om een blik te werpen op een artikel in de Azijnbode van vandaag. Die bestempelen het als doodgewone kattenkwaad..

Lucille Werner | 24-03-11 | 14:31

Dat zijn nou eens goede straffen! Dat zal ze hopelijk leren!

M-Mad | 24-03-11 | 14:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl