Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Noord-Korea begint in Apeldoorn

nkreapeldoorn.jpg Gevalletje machtsmisbruik door de politie. Freelance cameraman filmt een of andere calamiteit in het landelijke Apeldoorn. Brandweer, ambulance, lekkere SBS-beelden voor het hele gezin. Nou weet elke idioot dat in Nederland filmen op de openbare weg gewoon MAG. Daar hebben we wetten en zelfs een grondwet (artikel 7) voor. Privacyschendingen zijn voor achteraf bij de rechter. Alleen vond een ambulancebroeder dat de grondwet in Apeldoorn niet geldig is, dus werd de politie gebeld met de melding: "Help, een cameraman hindert ons in ons werk!". De rest is geschiedenis en gelukkig vastgelegd op film. Luistert u naar de intimiderende teksten van deze Apeldoornse straatgestapo's. Elk woord dat ze zeggen is pure bluf. Nee, u heeft GEEN perskaart (perskaarten zijn slechts een bewijs dat u lid bent van een outdated journalistenvakbond) nodig om te filmen op de openbare weg. Nee, u hoeft NIET te zeggen waar u vandaan komt. En nee, u hoeft NIET te stoppen met filmen omdat een agent dat zegt. Ja, de politie (regio Noord- en Oost Gelderland) praat hier peop en gaat ver buiten zijn boekje. Geinige nasleep: omdat dit gevalletje in de regionale media werd besproken was een politiepersvoorlieger er als de kippen bij om de filmer in kwestie te beloven "de zaak uit te zoeken" (LOL: "Lastig onderscheid tussen burger en journalist" en "grens toelaatbare". WTF? Journalist = burger! Burger = journalist!). U begrijpt: nooit meer wat van vernomen. Nederland is een vrij land, waar u gewoon mag filmen en fotograferen op de openbare weg en waar intimidatie door politie om u uw grondwettelijke recht op vrije nieuwsgaring te ontnemen ten strengste verboden is. Als we dit nog één keer zien eisen we een VN-interventie en schakelen we voor grof geld Amnesty in. Punt uit. Update: ook in Purmerend is stiekem de politiestaat ingevoerd. Camera's worden ingenomen indien incident met Persoon Te Water gefilmd wordt. Dit incident dus.

Reaguursels

Inloggen

Uhm, iemand het filmpje geluisterd? Volgens mij blijft het allemaal nog wel netjes hoor.

Ik snap best de ergernis van de politie op het moment dat je van een collegahulpverlener hoort dat iemand hinderlijk staat te filmen. Wat mij betreft prima als die wordt aangepakt...

holle-bolle-polle | 13-03-11 | 12:36

Tja,Apeldoorn: het blijft een groot dorp. Als je filmt dan komt de politie gelijk stennis maken. Maar als je als verkrachtingsslachtoffer aangifte wilt doen, moet je maanden wachten voordat de desbetreffende " deskundige " opgetrommelt kan worden.

loser | 11-03-11 | 10:52

Dit soort agenten moeten ze toch verplicht in de winter ergens op een kruispunt zetten en een fluit geven om het verkeer te laten regelen. Wat een zielige vent zeg!

gozahtje | 11-03-11 | 09:52

datzegik69 | 11-03-11 | 09:00
100% wat hij zegt. Kan er niets meer aan toe voegen.

Omega79 | 11-03-11 | 09:41

we moeten tokkie-gedrag niet verwarren met journalstiek. Dat tokkie-gedrag (90% van de Hollanders) is totaal niet waard om je druk voor te maken. De grootbek Hollander is een diersoort die gerust mag verdwijnen. Ook als ze filmpjes maken

Ed71886710 | 11-03-11 | 09:40

Geen Stijl heeft weer een politie-item... zucht....
Goeddoemme wat een in-en-in-triest item...
Ik hoor geen onvertogen woord van die agent. Hij vraagt alleen om een stukje fatsoen. Die ambulance-broeder heeft heus niet voor niets de politie er bij geroepen. Hij zal heus echt wel last hebben gehad van deze stoere filmert (althans op internet, in reallife is hij heel gedwee tegen de agenten i.c., maar dat terzijde). Wat hadden jullie anders van die agenten verwacht. De ambulance broeder moeten uitleggen dat er randdebielen/journalisten zijn die het nodig vinden om de bloedspetters op de lens op te vangen; in het kader van vrije nieuwsgaring?? En hier recht op hebben?
Niets daarvan.
Even voor alle journalisten... jullie werk is op een p.d. zo vreselijk veel ondergeschikter dan die van de hulpverleners!!!! Handel daar naar!!!!

datzegik69 | 11-03-11 | 09:00

@tis_wat | 11-03-11 | 08:46
Op afstand staan filmen valt niet onder storen.

rara | 11-03-11 | 08:52

Als iemand je vraagt om te stoppen met filmen DOEN we dat gewoon!
Das fatsoen, en dat is hier in de kutlandje ver te zoeken. Gelukkig breng ik mijn kinderen fatsoen bij.
Die broeders doen hun werk, en worden gestoord door een paar filmende tokkies, wat ik me prima kan voorstellen dat ze die liever kwijt dan rijk zijn.

tis_wat | 11-03-11 | 08:46

KLM personeel dat is.

ojédiaré | 11-03-11 | 08:38

@233 graden | 11-03-11 | 08:22
U heeft het niet over verpleegkundigen, neem ik aan? Brandweerlieden? KL personeel? vertel eens, wijze.

ojédiaré | 11-03-11 | 08:38

@t.e. stikel | 11-03-11 | 08:21
Sendai airport is taking on water -
Tokyo airport ok for now

veuve-clicquot | 11-03-11 | 08:37

@t.e. stikel | 11-03-11 | 08:08
onkruid ook niet, dat dan weer wel

veuve-clicquot | 11-03-11 | 08:35

waarom zijn er toch zoveel subjosti typen die graag een uniform willen en in rechtmatige uitoefening zijner bediening zich als apen met een testosteronprobleem te gedragen.. te stom om zelf te denken, als er een vreemde mogendheid binnenvalt zijn ze weer de eerste om hand- en spandiensten te verrichten. kotsvolk.

233 graden | 11-03-11 | 08:22

Vliegveld Tokyo compleet onder water...

t.e. stikel | 11-03-11 | 08:21

*out*

Krachtmeester | 11-03-11 | 08:18

Inwoner van Tokio: 'Tokio hasn't seen something like this in decades'.

Krachtmeester | 11-03-11 | 08:16

Wordt gemeld dat de magnitude 8,9 is.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 08:10

t.e. stikel | 11-03-11 | 08:08
Dat heb je goed.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 08:09

@t.e. stikel | 11-03-11 | 08:05
Bedankt. Nou zit ik de hele dag met die riff in m'n hoofd.

*vraagt zich af hoe je een aardbeving kan veroorzaken met een doosje lucifers

rara | 11-03-11 | 08:09

Sjeng de helle | 11-03-11 | 08:06
Tegen moeder natuur is geen kruid opgewassen.

t.e. stikel | 11-03-11 | 08:08

t.e. stikel | 11-03-11 | 07:59
Mogge Té,
Huizen en gebouwen in Tokyo staan ook in brand, wat een geweld.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 08:06

Smoke on the water (and fire in the sky).

t.e. stikel | 11-03-11 | 08:05

Brandende huizen dansen op het water. Surrealistisch.

Krachtmeester | 11-03-11 | 08:04

@t.e. stikel | 11-03-11 | 07:59
Morning.

Krachtmeester | 11-03-11 | 08:01

Holy shit.
Die tsunami overspoelt wel alles...

t.e. stikel | 11-03-11 | 08:01

Mogguh trouwens @all.

t.e. stikel | 11-03-11 | 07:59

Aardbeving was 8.9. Eerste naschok: 6.8.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:59

Earthquake has been upgraded to 8.9

t.e. stikel | 11-03-11 | 07:59

Holy shit. Bijbelse taferelen die beelden nu op CNN.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:57

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:48
Niks van zeggen.
Valt onder nieuwsgaring en persvrijheid.

Ik heb ooit eens gehoord dat er geen stomme vragen zijn, maar ik moet nu mijn mening toch herzien.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:52

ojédiaré | 11-03-11 | 07:50
Mogge Ojé,
Zoiets zal het wel zijn geweest.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:51

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:48
Wat een doos. Onmiddellijk degraderen.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:51

Verdomme, dat is dicht bij Honshu, een van de dichtst bevolkte gebieden op aarde.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:50

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:34
Hallo commandant, hallo commandant// Hier Ivonne, ik herhaal, hier Ivonne/ er staat een man naast mijn helikopter en die zegt dat ik niet van het strand weg mag, /over
Ineke hier de commandant// geef onmiddellijk je ...*zwaar geruis... krak* over// over

ojédiaré | 11-03-11 | 07:50

Hoor net de stomste vraagstelling van een journaliste ooit:
"Hoe is de stemming?"
Ze staan op straat te dansen Stomme Muts!

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:48

Allejezus mensen, als dit in de Noordzee zou gebeuren, zou half 0031 weg zijn.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:48

Kusten van Japan, Rusland, Indonesië, Marianen, Midway, Guam en andere eilanden(groepen): allemaal bedreigd door Tsunamigevaar van aardbeving met bizar ondiepe (maar 24 km diepte) aardbeving (8.8). Inschatting CNN: 'communities destroyed'.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:44

@Krachtmeester | 11-03-11 | 07:19 e.v.a.
Mogguh.

Da's zwaarder dan die in Kobe in 1995. Dat leverde toen meer dan 6000 doden op. Ik houd mijn hart vast.

Facts: factsanddetails.com/japan.php?itemid=8...

rara | 11-03-11 | 07:40

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:33
Japan heeft jaren achtereen flink geïnvesteerd in beschermende maatregelen zowel tegen Tsunami's als aardbevingen en landslides.
Het zal ervan afhangen hoe het verder in de pacific afloopt in de gebieden die niet High tech beschermd zijn.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:37

Bos Hout | 11-03-11 | 07:31
"Veel geloven en beloven houdt het volk stom en doof"
We zullen zien.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:34

Tsunamiwaarschuwing voor Japanse Noord-Oostkust geldt de komende uren, met golven van 3 meter en hoger.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:33

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:28
Als ze met staatsgeheim gaan schermen, stinkt het meestal erg.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:31

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:21
Môgge Sjeng, Rutte heeft volledige openheid beloofd, dus ik hoop op een spannend feuilleton met de Marmot erin.

Bos Hout | 11-03-11 | 07:31

CNN upgrade aardbeving naar 8.8 op de schaal van Richter.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:29

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:23
Dat hele verhaal met die helicopter stinkt tegen de klippen van de hel op, is meestal met Staatsgeheimen.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:28

Herstel: 150 km epicentrum vanaf Sendai, 24 km diepte (wat dan weer dichtbij voor een aardbeving schijnt te zijn).

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:27

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:19
Mogge,
Het is aardig aan het rommelen in de tectonische platen en de rim of Fire.
Nu maar hopen dat er geen slachtoffers vallen.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:26

Epicentrum 24 km uit de kust, in de buurt van Sendai. Hele Pacific 'under Tsunami watch', aldus CNN.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:25

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:23
Klopt.
Valt ook onder (onzin)HvN.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:24

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:21
Mogge Che,
Het valt onder de categorie Boerka zoekt vrouw en met je ster op het ijs.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:23

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:21
In deze geld de persvrijheid dus even niet.


*iets met staatsgeheim mompelt*

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:23

@Krachtmeester | 11-03-11 | 07:19
Da's niet best, 7.9 is echt veel.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:22

@Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:14
Mogge Sjeng,

En inderdaad, dit heeft niks met persvrijheid te maken.
Maar het tokkie-volk moet ook gevoed worden door SBS

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:21

Bos Hout | 11-03-11 | 07:17
Mogge,
"I.V.M. de veiligheid worden de details van de aktie niet publiek gemaakt!"
Ben benieuwd of de persvrijheid hier wel tot resultaat leidt.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:21

BREKEND: Zware aardbeving (7.9) treft Japan. Tsunami alert.

Krachtmeester | 11-03-11 | 07:19

Drie marinemensen zijn eindelijk echt vrij nu. Mooi. Fijn.
Het speculeren waarom er in de eerste plaats zo'n knullige actie was mag NU beginnen. Mabelgate 2?

Bos Hout | 11-03-11 | 07:17

@Che_cuevara | 11-03-11 | 07:13
laat ik het zo zeggen;
Zij telt, de kaart niet:-!

INH.30CL | 11-03-11 | 07:16

Mogguh @ All,
Wat heeft dit nu met persvrijheid van doen?
Dat is meer sensatiezucht.
Kobus v/h zandpad | 11-03-11 | 06:29
Dat is zwaar Kleaute! Maar is typisch voor het gebrekkig management op de leidinggevende posities, die lieden zijn het niet waard dat ze daar zitten.

Sjeng de helle | 11-03-11 | 07:14

@Markies de Schade | 11-03-11 | 06:58
Nog ff snel een bakkie heeft gezet maar nu echt op pad moet. CU all en vergeet je camera niet vandaag, je weet maar nooit welke scoop vandaag op je pad komt.

INH.30CL | 11-03-11 | 07:11

@Markies de Schade | 11-03-11 | 06:58
Morge Markies,
Koffie doorschuift.

En dit is inderdaad Nederland. We blijven polderen tot er een andere wind gaat waaien.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:11

@vraagstaart | 11-03-11 | 06:57
En waarom zouden reaguurders dit niet waarderen.
Ik wel in ieder geval.

Che_cuevara | 11-03-11 | 07:09

mijn perskaart is geldig wereldwijd, u bent gewaarschuwd. Op elk ongewenst moment ben ik daar om u te registreren op beeld en of geluid.
www.ifj.org/assets/photos/b/096/007/5f...

INH.30CL | 11-03-11 | 07:04

@insemismeer | 11-03-11 | 06:30
Jij hebt zelfs nog een hulpdienst nodig om jezelf in te laten smeren met Zwitsal, film het en stuur het op naar Dumpert.

INH.30CL | 11-03-11 | 06:58

INH.30CL | 11-03-11 | 06:51 |
Dat is Nederland, land van helden. Polderen tot we dood gaan, eeuwige consensus. En als dat betekent dat we toegeven aan tuigh dan doen we dat.

Zum Kotzen. Goeiemorgen, evenwel @all.

*Beschikbaar houdt voor Koggie*

Markies de Schade | 11-03-11 | 06:58

@INH.30CL | 11-03-11 | 06:54 ;-) OK. dat doen we dan maar buiten de panelen, al te langdurig off topic waarderen noch joris, noch veel reaguurders. CU!

tidur siang en *out* gaat

vraagstaart | 11-03-11 | 06:57

@vraagstaart | 11-03-11 | 06:25

Kom er nog wel eens op terug hopelijk:-) Thanks

INH.30CL | 11-03-11 | 06:54

@Kobus v/h zandpad | 11-03-11 | 06:29
Dat is kudt man. Weet niet wat je precies voor werk deed destijds, maar dat mag en kan nooit een reden zijn om je vrouw en/of gezin te bedreigen. Erger vind ik om te lezen het besluit van je toenmalige werkgever, die andere prioriteiten stellen belangrijker vond dan de veiligheid van zijn eigen mensen en hun gezin. Wat een wereld.

INH.30CL | 11-03-11 | 06:51

@vraagstaart | 11-03-11 | 06:38
Komt bij iedereen wel eens voor ligt niet aan jou.

Che_cuevara | 11-03-11 | 06:40

@Che_cuevara | 11-03-11 | 06:35 Dank je. Maar twee keer is wel een beetje veel van het goede.

*iets over al 6 jaar hetzelfde, serverT en dubbelpost mompelt*

vraagstaart | 11-03-11 | 06:38

@insemismeer | 11-03-11 | 06:30
Ik hoop voor jou dat je ze nooit nodig hebt.

Che_cuevara | 11-03-11 | 06:36

@vraagstaart | 11-03-11 | 06:28
Je mag er ook trots op zijn. En gezien al het gene er hier gebeurt is het nog niet fout ook

Che_cuevara | 11-03-11 | 06:35

@Kobus v/h zandpad | 11-03-11 | 06:29 Dat is inderdaad een in dit draadje onderbelicht aspect. De privacy van jou en jouw beroepsgroep moet wèl worden gewaarborgd. Kudt man, dit.

vraagstaart | 11-03-11 | 06:33

Vastleggen die wantoestanden van onze zg. hulpdiensten.

insemismeer | 11-03-11 | 06:30

-weggejorist-

vraagstaart | 11-03-11 | 06:30

Kobus werkte ook voor een opsporingsinstantie. Kobus werd ook gefilmd en uitgezonden. Twee weken later werd Kobus zijn vrouw bedreigd door zware criminelen. Kobus heeft aan de desbetreffende filmer gevraagd om die criminelen ook op de film te zetten. Daar was de filmer huiverig voor. Kobus heeft aan zijn meerdere verzocht om zijn vrouw te beschermen. Deze managers vonden een twitterproject belangrijker. Kobus is gestopt met dit fantastische werk.

Kobus v/h zandpad | 11-03-11 | 06:29

@Che_cuevara | 11-03-11 | 06:14 Wat niet weet, dat niet deert toch? Een alerte agent verdient er zo blijmoedig een maandsalaris bij, betrapte automobilisten zijn blij dat ze er met een tientje van af komen.... fuck Spee en De Jager. Het geluk van miljoenen mensen is belangrijker dan dat van twee farizeeërs.

*best wel trots is op deze volledig foute maar wel sluitende redenatie*

vraagstaart | 11-03-11 | 06:28

@INH.30CL | 11-03-11 | 06:10 Ja, en die hebben we nauw betrokken bij de beslissing. En ook wij hadden een kind dat niet wilde. Dat heeft geleid tot de afspraak om het een jaar te proberen en als hij (of één van de anderen) na een jaar terug wilde, zouden we dat doen. Dat zouden we ook echt gedaan hebben.

Zo'n kind moet er ook veel voor opgeven, en de eerste maanden waren ook niet makkelijk. Na een half jaar was-ie dolblij en hij wil nooit meer terug. Ik denk dat de wetenschap, dat hij zelf kon bepalen over wel of niet terugkeren, daar veel bij heeft geholpen.

vraagstaart | 11-03-11 | 06:25

@vraagstaart | 11-03-11 | 06:09
Dat zou mooi zijn,.
Maar ik vrees dat Spee ook zijn aandeel zal willen om over de Jager nog maar te zwijgen.
Maar het zou al veel blije gezichten opleveren.

Che_cuevara | 11-03-11 | 06:14

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:56
Even een andere vraag omtrent immigratie. Heb jij ook kinderen en zoja, hoe zijn die er mee omgegaan? Mijn kind staat bij mij een verhuizing in de weg naar een land waar ik graag zou willen wonen..... het geeft teveel strijd op dit vlak.

INH.30CL | 11-03-11 | 06:10

@Che_cuevara | 11-03-11 | 06:02
Vooral het leren van direct afrekenen met de agent, zonder bonnetje en met 80% korting, van snelheidsovertredingen zou iedereen al een hoop gelukkiger maken ;-)

vraagstaart | 11-03-11 | 06:09

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:54
pff, nu zouden we hierover een discussie kunnen aangaan, maar dat heeft geen zin, aangezien we wat dit punt betreft op dezelfde golflengte zweven.

Pliesie in NL heeft allang geen respect meer. wie/wat of hoe dit veroorzaakt heeft/is laat ik in het midden, alhoewel ik hiervan wel een beeld kan vormen uiteraard.

Respect krijgen is in dit land al op veel meer fronten een verloren strijd aan het worden. De individualist trekt op en het sociale van de mens trapt in elke voor de hand liggende hinderlaag tegenwoordig. Maar goed, we leven vrij en zijn democratisch... toch?

INH.30CL | 11-03-11 | 06:05

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:54
Misschien een optie.
In plaats dat wij politie naar Kunduz sturen om ze daar op te leiden, zou Indonesië politie naar hier kunnen sturen om de onze op te leiden.

Che_cuevara | 11-03-11 | 06:02

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:51 Dank je. Dat gevoel hebben wij ook nog steeds - echt nog nooit een moment spijt gehad.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:56

@Che_cuevara | 11-03-11 | 05:51 Hij zag er ondanks de amateuristische operatie nog erg mannelijk uit. Ik vrees dat het geen Kelly wordt.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:55

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:48 Nope. Ze staan erbij en blikken trots in de camera. Nu is de pliesie in Indonesië niet bang uitgevallen en hoeven ze hun frustraties omdat ze niets mogen tegen èchte criminelen, niet te botvieren op omstanders.

Ze zijn over het algemeen beleefd, buitengewoon vriendelijk en aardig. Maar ga geen ruzie maken of agressief worden, want ze slaan je kop er zo maar af (figuurlijk) en zo hoort het ook. Zouden ze in NL van mij ook zo mogen doen. Liever een paar huftertjes een onterechte knal voor hun harses dan geen respect voor de politie.

En aan het werk: misdrijven oplossen. Zou ook veel schelen.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:54

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:49
Hoe vaker ik je tegels lees, hoe meer ik het idee krijg dat jij en je vrouw een goede keuze hebben gemaakt daarheen te verkassen.

INH.30CL | 11-03-11 | 05:51

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:47
Maar dan kan hij toch omgebouwd worden. de helft van de operatie is al klaar.

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:51

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:47
Doe ik ook wel.
Maar als ze mij dit soort nieuws komt vertellen moet ik toch wel even tot 10 tellen.

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:49

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:45 Ja hoor, kwartje bestaat. Alleen: je krijgt het, in plaats van het te moeten betalen.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:49

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:47
En geen polisie in de buurt die de filmert aansprak op zijn "lullige" gedrag?

INH.30CL | 11-03-11 | 05:48

@Che_cuevara | 11-03-11 | 05:44
Deswege heb ik moeten leren mijn vrouw in waarde te laten... wel een opgave soms:-)

INH.30CL | 11-03-11 | 05:47

Over opdringerige pers gesproken: in de nacht van eergisteren op gisteren heeft een jaloerse mevrouw te Jakarta de piemel van haar echtgenoot afgesneden.

's Morgens werd hij al gefilmd in het ziekenhuis en er stond tijdens het verhoor van zijn vrouw op het politiebureau een camera live mee te draaien. Op TVRI alles direct mee te beleven.

Nee, de man was niet in zijn nopjes.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:47

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:42
Ik heb echt met je te doen.
Wat stellen die € 1,70 per liter hier nu nog voor ;)

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:45

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:42
WTF!
Snel wat Jerrycans gaat verschepen naar Bali. Vraagstaart vult en ik ben blij.Kwartje van Susilo Bambang Yudhoyono bestaat daar niet?

INH.30CL | 11-03-11 | 05:45

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:41
Nieuwsgierig, ja maar tot op zekere hoogte.
Mijn vrouw wel die smult van dit soort "nieuws".
Gisteren nog.
Had ze op shownieuws of zo gehoord.
Wibi Soerjadi heeft ook atijd pech zei ze.
Wat bleek, een van zijn 3 katten was gestorven.
Dat schijnt dus ook nieuws te zijn.

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:44

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:41
Moest eigenlijk zijn; beleg op een boterham.... whatever

INH.30CL | 11-03-11 | 05:43

@Che_cuevara | 11-03-11 | 05:35 Ja leuk. Mijn leven is hier al 40% duurder geworden sinds 2008. Ik betaal nu al 40 cent voor een liter benzine in plaats van 25. Heb medelijden....

vraagstaart | 11-03-11 | 05:42

@Che_cuevara | 11-03-11 | 05:35
Ook een bijzonder goede start van de vrijdag gewenst.
Zat nog even de tegels door te nemen op voor en tegens van de persmuskieten.Of het nu een plaag is of niet, we vinden het allemaal prima,al zeggen we van niet, nieuwsgierigheid is nu eenmaal een boterham die we allemaal graag eten.

INH.30CL | 11-03-11 | 05:41

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:22 Story of my life ;-)

vraagstaart | 11-03-11 | 05:40

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:12
Mogge,

Lekker laten dalen die Euro.
Gaan we misschien nog eens terug naar die goeie ouwe gulden

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:35

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:33
Lekker, en nog een goede morgen.

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:35

@Che_cuevara | 11-03-11 | 05:28
Lol, scherp gevonden!
Hiervoor een bakkie koggie toeschuift naar Che.

INH.30CL | 11-03-11 | 05:33

@INH.30CL | 11-03-11 | 05:22
Ik niet, ik hou op het einde van mijn geld nog een stuk maand over

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:28

Mogge @all,

Nieuwsgaring ok, maar dit is gewoon sensatiezucht om de tokkies van SBS6 tevreden te houden.

Che_cuevara | 11-03-11 | 05:26

@vraagstaart | 11-03-11 | 05:12
Ik kom ook wat tekort, elke maand weer overigens.

INH.30CL | 11-03-11 | 05:22

Politie heeft gewoon gelijk. Oprotten met sensatiegeile filmers. Of ze nou 'professioneel of amateurfilmers zijn. Filmen van ongelukken en zeker met slachtoffers in beeld is gewoon totaal niet nieuwswaardig alleen maar voor sensatiezoekers.

Artwido | 11-03-11 | 05:19

Dezelfde mongeaulen die vroeger voor de scanner zaten, zitten nu voor P2000 en rennen dan met hun Aldi-cameraatje naar iedere gebeurtenis om daarvan opnames te maken en die te versturen naar SBS6.
Wie is nu het zieligst?

Een paar maanden geleden is zo eens een vriend van mij gefilmd na een ongeval. Hij stond met zijn volledige bakkes op de film en dat werd mooi uitgezonden op de regio-tv.
Geloof mij maar als hij die camera-mongeaul (want dat heeft niets met nieuwsgaring te maken) weet te vinden, hij voor een röntgencamera kan gaan staan...

Lt. Postmortem | 11-03-11 | 05:18

en dan nòg meer goed nieuws: de Spaanse banken komen 15 miljard tekort. Ik dacht al: waarom lazert de koers van de Euro weer omlaag tov de rupiah?

En ook dan is er geen politie. We worden bestolen op klaarlichte dag.

vraagstaart | 11-03-11 | 05:12

*ook blij is*

En nog meer goed nieuws: het verzoek tot niet ontvankelijk verklaren van het OM door de advocaten van gluiperd Abu Bakar Ba'asyir is door het Gerechtshof van Jakarta verworpen. Het proces tegen dit terroristische zwijn gaat dus gewoon door en wordt vervolgd met het verhoren van 138 getuigen.

138? Natuurlijk, niet àlle rechters maken een pre-selectie naar eigen goeddunken.

vraagstaart | 11-03-11 | 04:52

welcome too the USA nederland !

n00benstein | 11-03-11 | 04:46

@hetluis | 11-03-11 | 04:15
Nee, groot inlevingsvermogen.

Parsons | 11-03-11 | 04:36

Parsons | 11-03-11 | 04:06
u is bijna té blij. familie?

hetluis | 11-03-11 | 04:15

@drs.Nee | 11-03-11 | 03:54
Zij niet alleen, ik ook! Ben oprecht blij!

Parsons | 11-03-11 | 04:06

@hetluis | 11-03-11 | 03:48
Maakt me in dit geval niets uit! Ze zijn vrij, ik ben erg blij voor ze en ik had het niet verwacht!

Parsons | 11-03-11 | 04:04

i

drs.Nee | 11-03-11 | 03:54

@Parsons 03:45
Da's moor. Reken maar dat ze opgelucht zijn daar in de lucht.

drs.Nee | 11-03-11 | 03:54

@parsons
we zullen nooit weten wat het ons heeft gekost, maar het is hen van harte gegund

hetluis | 11-03-11 | 03:48

-weggejorist-

Parsons | 11-03-11 | 03:45

Snap die Ambubroeder wel, mijn vader werkte tot 15 jaar geleden in Amsterdam op de Ambu en toen werd(en) ze al gek van die scanner,(amateur) fotograven,filmerts. Vaak hadden die ramptouristen hun auto gewoon midden op de weg of dubbelgeparkeerd staan o.i.d. in iedergeval in de weg. Meeste auto´s waren toendertijd prive/burgerauto´s met stickers van 06/11 elke seconde telt (later 112) achterop,kan U vertellen dat er toen een hoop zijspiegeltjes zijn gesneuveld...

Danny2005 | 11-03-11 | 03:22

vraagstaart | 11-03-11 | 02:44
jij zegt het; heb me daar schandalig over verbaasd (en nog steeds) bij deze foto's, zou dat die fractieseconde zijn, als bijv. reacties publiek bij vertraagde voetbalbeelden? - en/maar toch zijn op jouw foto hierboven al 5 mensen overhoop gereden; ik begrijp hier geen reedt van

hetluis | 11-03-11 | 02:57

De politie in NL is al zo lang de weg kwijt, dat niemand deze instantie nog serieus neemt: politie en justitie weten nog geen 3% van alle aangiftes om te zetten in een strafzaak. Tel daarbij op het aantal mensen dat niet eens meer de moeite neemt om aangifte te doen en je komt uit op een lachwekkend prestatieniveau.

Gelukkig heb ik vanochtend op de route richting werk (slechts 20 km) maar liefst 3 radarteams gezien. Dus de politie neemt haar taak uiterst serieus en weet haar prioriteiten zeer goed te stellen.

Mensen in NL, wordt aub wakker en weiger nog belasting te betalen. De "bescherming door politie" is een absolute farce, maar toch moeten we ervoor betalen via de inkomstenbelasting. Dit is simpelweg wanprestatie door de NL overheid.

Deipnosophist | 11-03-11 | 02:55

@neemjemoederindemaling 02:33
Verwacht dat ze na het vrijdagmiddaggebed de lucht in gaan.
Richting Griekenland, welteverstaan.

drs.Nee | 11-03-11 | 02:52

@hetluis | 11-03-11 | 02:26 Scherp. Was ook weer zo'n gevalletje van scherp oplettende dienders, als ik me niet vergis:http://upload.nieuws.be/e8a8132e-4631-494e-b5b6-79bdb494dd1c-auto.jpg

vraagstaart | 11-03-11 | 02:44

Boeiend man.

McNulty | 11-03-11 | 02:44

Parsons | 11-03-11 | 01:46 |

Wat mij betreft mogen ze nog wel ff in Libie blijven, 't was een stomme actie en hoezeer ik het ook oneens ben met k-daffi, in deze zaak heeft hij gelijk.

neemjemoederindemali | 11-03-11 | 02:33

dr zijn ook een hoop mensen voor wie het eindigde in apeldoorn

hetluis | 11-03-11 | 02:26

Parsons | 11-03-11 | 01:46
Ze komen uiteindelijk wel terug. Als Khadaffi het maximaal haalbare wisselgeld eruit gesleept heeft. En dat gaat nou eenmaal het beste als ze met 1 been in het vliegtuig staan en de hele wereld meekijkt.

Soy yo | 11-03-11 | 01:59

art. 365 wetboek van strafrecht:
vorderingen van een ambtenaar in functie die strijdig zijn met de wet kunnen worden bestraft met een geld boete uit de xde categorie.
muil houden dus oom agent

cooleman | 11-03-11 | 01:44

Kudt, net Ma Cartwright gemist. #fml

Parsons | 11-03-11 | 01:38

out

@vraagstaart | 11-03-11 | 01:22
bah, das kinderpolitie

prince | 11-03-11 | 01:23

-weggejorist-

prince | 11-03-11 | 01:22

@prince | 11-03-11 | 01:14 Alleen bij felle zon. De standaardwapens zijn wèl wat anders dan in Nederland. Dit soort tafereeltjes zijn geen uitzondering: si.wsj.net/public/resources/images/NA-...

vraagstaart | 11-03-11 | 01:22

@vraagstaart | 11-03-11 | 01:11
Bij jullie zijn die oogjes toch meer streepjes?

prince | 11-03-11 | 01:14

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:11
ik ook, welterusten.

prince | 11-03-11 | 01:13

Ah, daar heb je Vriend Vaak!
/out

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:11

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:09
Hufters zijn het, al die madurodammers.

prince | 11-03-11 | 01:10

@prince | 11-03-11 | 01:05
Daar zou ik het daarna vanaf geprobeerd hebben. Maar ze hadden me kort daarvoor net al van de Dom getrokken...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:09

@prince | 11-03-11 | 01:02
Ja, precies. Groote Lindt bit.ly/gibwxi zelfs...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:08

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:03
Ja, das ook niet slim.
Kon je de rembrandtoren niet vinden dan?

prince | 11-03-11 | 01:05

@prince | 11-03-11 | 00:59
Helaas, ik heb een permaban voor de Madurodam nadat ik daar van de toren van de Ouwe St Jan wilde springen...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:03

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:01
lint!!!!!!

prince | 11-03-11 | 01:02

@caravaggio | 11-03-11 | 01:00
Wow, diep.
Welke zee?

prince | 11-03-11 | 01:02

@mijn zus | 11-03-11 | 00:36
Neem er de Europese Perskaart van de EPF bij en gebruik die om achter het lind te komen, Die snapt geen agent, maar maakt altijd erg veul indruk. Werkt beter dan de Rellenkaart. De NVJ-kaart is leuk voor op de pleedeur aan de binnenkant. Geen geld aan besteden. Ik zie net dattie tegenwoordig op creditcardformaat is. Ik had er vijftien jaar terug nog één die in een geinige rode omslagmapdinges zat en paspoortformaat had....

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 01:01

@prince | 11-03-11 | 00:59
Kan je wel mooi zo een minitrix mooi op zijn plaats zetten.

prince | 11-03-11 | 01:00

Morgen sla ik met mijn stok op de zee. Op het pad dat ontstaat zullen een aantal reaguurders proberen mee te lopen.Ik hoop dat de oudere rijpe vrouw het red en ook rammstein. Botte Hond kwispelt, maar mark twain verzuipt jammergenoeg. Morgen zwemvesten aan on line .
En on topic; wie zich op internet begeeft is verdacht.

caravaggio | 11-03-11 | 01:00


@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:55
Is anders de modelspoorbaanpolitie niks voor jou?

prince | 11-03-11 | 00:59

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:53
Lachen dan toch, ikzelf ben ook wel voorstander van vuurkorven.
En ach, als je zo een aspirantje er onder kan lullen, helemaal mooi dan toch?
Jij blij, hij blij.

prince | 11-03-11 | 00:57

@mijn zus | 11-03-11 | 00:40
Dank je, snik. Het was de vrijwillige spoorwegpolitie, waar ik voor afgekeurd was....

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:55

@mijn zus | 11-03-11 | 00:51
Dat zal de politiek dan moeten veranderen want de wet is nu anders.

prince | 11-03-11 | 00:53

@prince | 11-03-11 | 00:22
Ik heb vanavond nog een aspirantje mogen dollen, in de achtertuin van het Von ZeikhovenSanatorium zelfs! Had met 'n vrind een vuurtonnetje aan de gang, maar dat had vrind met een mengsel van diesel/benzine even aangejaagd. Dat was dus even 'zo'n grote vuurbal, jong!'. Daar had een suffe buurtvervelio dus de meldkamer voor wakker gebeld, en oftie dan ook de brandweer niet moest sturen. Aspirantje vond het wel wat, kwam heulemaal uit 7 km verderopdorp om Von Zeikhoven te leren dat vlam niet boven rand van de ton uitmocht maar dat het dan verder wel goed was. Kheb hem geheel in lijn met de hier van mij bekende kretologie-unsinn toch een kwartier van de straat kunnen houden. En toen hij weg ging was hij blij en tevreden en fan van het Nationaallandschapseiland 'want je kan hier zomaar leuk met mensen praten. Kon in Dordt waar ik hiervoor zat, dus niet, die schelden je meteen de t*fus", aldus leeglopende aspirant... Hij had er in gepast, in de vuurton. Maar ja, ze zouden 'm gemist hebben denk ik. Ondanks z'n best hoge postuur van wel 1.40 meter...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:53

prince | 11-03-11 | 00:29 - afschieten moet je zulke gasten. Ik heb meegemaakt dat zo'n idioot met een camera rustig een sigaret opstak op een meter afstand van een zwaargewonde motorrijder die midden in een plas gelekte benzine lag. Het wordt hoog tijd voor strenge regels nu iedereen een camera heeft en een eigen nieuwssite onderhoudt.

mijn zus | 11-03-11 | 00:51

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:47
Inderdaad, proost man.
Aanbod blijft gelden hoor, zo ben ik ook wel weer.

prince | 11-03-11 | 00:49

@ prince | 11-03-11 | 00:43
Hij gaat uit knaap, we hebben nog even om je jou kunnen lachen – en dat is ook wat waard.

Enfin, sterkte verder. We gaan nog effe een biertje koppen en dan tukken.

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:47

@seven | 11-03-11 | 00:27
Jeetje! Das lang. Al meer dan 5 jaar mee bezig.

AntiSoof | 11-03-11 | 00:46

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:46

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:39
Wie van jullie geloofd dan dat die bestaat?
Verban die persoon en treed weer in de maatschappij, ik zal je helpen.

prince | 11-03-11 | 00:43

@seven | 11-03-11 | 00:27 Mooi stukkie seven!

vraagstaart | 11-03-11 | 00:41

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:19 - je klinkt alsof je ooit bent afgewezen voor de politiekeuring. Geeft niks hoor, gooi het er maar uit.

mijn zus | 11-03-11 | 00:40

@ prince | 11-03-11 | 00:36
Vloek maar knul, vloek maar.

Hooguit God hoort jou nog grommen.

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:39

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:35
Mooi he?

prince | 11-03-11 | 00:36

mrfreeze | 11-03-11 | 00:02 - mijn baas heeft de kaarten voor mij bij resp. de NVJ en de SLP aangevraagd ovv mijn lidmaatschapsnummer. Natuurlijk kun je zelf aan het knutselen slaan maar of dergelijke kaarten dezelfde rechten geven betwijfel ik al moet ik toegeven dat ik me er nooit in heb verdiept.

mijn zus | 11-03-11 | 00:36

@ prince | 11-03-11 | 00:26
Ah, je van platitudes bedienen. De ware toetsenbordtijger laat zich niet verloochenen. Prachtig.

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:35


Als ik een wiskundige zou zijn zou ik zeggen;
'Het is allemaal even logisch zoals 3-4-5 Phi vertegenwoordigDt. De maat van alle dingen, evenals haar broertje Pi dat is.
Dat is Wiskunde, mensen.
Dát is de maat der dingen.
De Fibbonaci-reeks is gekend, maar de mens kent zichzelf niet eens? Laat me niet lachen! Dat ís die reeks. Die schoonheid ís díe maat.'
Maar aangezien ik dat niet ben zwijg ik maar.
En aangezien ik bijna niks weet zwijg ik maar helemaal.
Behalve om af en toe mijn onwetendheid te prevelen.
Beláchelijk. Ergens?
KuDt brein.

AntiSoof | 11-03-11 | 00:35

@Lets Kuttekrap | 11-03-11 | 00:31
In ieder geval een reaguurder die Geenstijl een meerwaarde geeft.

prince | 11-03-11 | 00:33

@ janeedantoch | 11-03-11 | 00:19 | + 0 -
Volgens mij had ik geen Rosenmöller genoemd, je gaat al dingen zien die er niet zijn en al evenmin ben ik vadsig. Integendeel zelfs, ik zit in het groene gedeelte van de schaal.
Van de werkelijkheid en de feiten valt niets op af te dingen. 1+1 blijft altijd 2.
Als je in het voorjaar een fietstochtje maakt zul je elke keer weer constateren dat de mest die de boeren verspreiden stinkt.
Dit gaat echt nooit veranderen, daar kun je an op aan. Elk jaar weer hetzelfde.
Vertrouw me in dezen.
.
Je mag van mij je kop in het zand steken maar de boeren injecteren tegenswoordig de mest dus dat gaat je ook al niet helpen. Misschien toch maar de werkelijkheid accepteren zoals ie is.

said_fred | 11-03-11 | 00:33

@seven | 11-03-11 | 00:27
Als we jou ook niet hadden seven. ;-) Volgens mij ben je één van de weinige onafhankelijke journalisten die Nederland nog rijk is.

Lets Kuttekrap | 11-03-11 | 00:31

@seven | 11-03-11 | 00:27
Precies, zo ken ik jou.
Hulde voor elke keer dat jij de juiste linkjes weet te plaatsen.

prince | 11-03-11 | 00:31

seven | 11-03-11 | 00:08
Dus jij was het, die destijds tussen de resten van de omgekiepte draagstoel van de Praetor van Milaan aantekeningen over het ongeval in je stenen tafeltje stond te beitelen?!
Rakker!

Krachtmeester | 11-03-11 | 00:31

@ AntiSoof | 11-03-11 | 00:22
Ik mag alleszins niet klagen. Derhalve kom ik hier ook zo graag. Wat plemps van vroegoude zuurpruipmpjes lezen. Mooi man.

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:29



@mijn zus | 11-03-11 | 00:20
Als ze inderdaad in de weg lopen mag je ze voor mijn part lamrossen ja.

prince | 11-03-11 | 00:29

Wil niet lullig doen, maar in het filmpje zie ik opnames waarbij de persoon recht voor de brandweerwagen etc staat te filmen. Dan snap ik best dat ze hem in de weg vinden lopen. Verder is de regel: filmen in het openbaar mag, maar als mensen vragen onherkenbaar te zijn, dan moet je ze ook onherkenbaar maken (portretrecht).

SebTC | 11-03-11 | 00:28

Fred, AH is een prima supermarkt hoor.

boeglul | 11-03-11 | 00:28

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:19
Dus jij bent net naar de FEBO geweest met zijn 1-en en kwam erachter dat 1 van jou de pc niet afgesloten had.
Wij hangen hier eenzaam op geenstijl omdat we geen mps hebben.
Sorry.
Misschien kom ik jullie morgen wel tegen hier in amsterdam.
Ik zie mij jou zo voor me als een rare man in rare kleding met een baard.
Dan zal ik je morgen een handje geven, als ik je zie bij het luchten in de havenstraat.
flapdrol.

prince | 11-03-11 | 00:26

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:19
Snap heus jouw afkeer wel maar zou jij agent willen worden dan?

prince | 11-03-11 | 00:22

Nee! Boven alles geldt fatsoen, respect en een logisch nadenken.
De wet is namelijk een soort robot die geen humane trekken kent.
doenormaal! | 10-03-11 | 21:27
De wet is een noodzakelijk kader, juist omdat 'fatsoen, respect en een logisch nadenken' per dag en per persoon kunnen veranderen. Of vertrouw jij Nederlandse rechters als een soort van hoeders van goede zeden en logica? [vul hier alvast uw oneindig repeterend 'MUHAHAHAHA' in]
Zeker, wij worden het hier vast snel samen eens wat een nette manier van handelen zou zijn voor (burger-)journalisten. Maar wie gaat dat dan controleren en handhaven? Een nog op te richten perspopo? En wie gaat hen dan controleren?

Krachtmeester | 11-03-11 | 00:22

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:19
Great. Jouw leven is mooi. Of niet soms?

AntiSoof | 11-03-11 | 00:22

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:37 - waarom is het raar alleen de geregistreerde en integere beroepsgroep toe te laten op bv plaats delict of bij een ernstig ongeval? Iedereen kan tenslotte in een kwetsbare situatie komen te verkeren, juist dan moet olgens mij het recht op zoveel mogelijk privacy gewaarborgd zijn.
prince | 10-03-11 | 23:39 - misschien is het dan wel de familie die het niet zo tof vindt dat een stel idioten met een camera de hulpverlening in de weg loopt die jouw leven probeert te redden.
AntiSoof | 10-03-11 | 23:43 - bedankt.

mijn zus | 11-03-11 | 00:20

@said_fred | 11-03-11 | 00:12
Tja. Zo kan men het ook zien.
Triest.

AntiSoof | 11-03-11 | 00:20

@prince | 11-03-11 | 00:12
Geen leuke baan? Wie dwingt ze dan om pliesie te worden? Hou toch op. Lees het topic nog een keer. Agentjes reageren als acuutautist als een persmuskiet 'achter de afzetting' geweaun z'n werk loopt te doen maar geen PolitiePersAusweis bij de hand heeft. Maakt volgens jou niet uit, laat ze lekker de interne tools voor pretparkrecreatiemail gebruiken, ies spanning afblazen, niks aan de hand geweaun doorlopen...?

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:19

@ AntiSoof | 11-03-11 | 00:14
Care. Care.

Gast, deze pc stond nog even aan. We komen net binnen. Goed eten & goed zuipen. En een zooitje lutserts die eenzaam op GS hangen. Mooi man.

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:19

said_fred | 11-03-11 | 00:12
gelukkig ben jij er nog, vadsige godwinnert. want die eeuwige pol pot rosenmoller riedel heeft inmiddels een baard langer dan die van fidel castro.

janeedantoch | 11-03-11 | 00:19

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:00
Dat ligt eraan tegen wie ik nu heb.

AntiSoof | 11-03-11 | 00:14



@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:12
Ja, mooi man, zo had ik het nog niet bekeken.
Krijg je ook met een IQ die hetzelfde is als je lengte.

prince | 11-03-11 | 00:13

@mrfreeze | 11-03-11 | 00:02
Dan heb jij nog nooit die Rellenkaart om je nek gehad. Scheelt toch echt aardig aan slagingskans van lange lat in je nek als je de AutonomenSpelen in 020 op straat bij één of andere EG-top moet verhalen...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:13

Bij De Weg trouwens, nu we het verband zien tussen de Mad dog of the Middle East en iets als een Noord-Korea kunnen we ook stil staan bij diens blinde adepten.
Bij WNL ging het vanmorgen dus ook over vernoemde dictator die zijn eigen bevolking bombardeert en werden dus ook de opmerkingen gemaakt met eerdere gevallen met massamoordenaars/dictators die dingen deden waarbij vergeleken de dingen die de Mad dog of the Middle East doet niet meer zijn een vingeroefening.
.
De vergelijking werd gemaakt met China, waar een SP of GL totaal geen bezwaren tegen maakten als het ging om contacten met de Grote Roerganger. Sterker nog, men dweepte en dweept met massamoordende psychopathische gekken als Mao, Pol Pot en de rest.
Men maakte de vergelijking met Stalin of een DDR waar Nederland als enige de DDR zou hebben erkend die dus in 1989 verdween.
Je kunt nog denken aan kleine, minuscule, details als de Pogroms, de gedwongen collectivisatie, de Holodomor. Enz. Enz.
.
Enkele reactie van de presenterende muts; " t'is allemaal lang geleden" sputterde ze met een verontwaardigde blik.
Van zoveel hemeltergende domheid/onverschilligheid/stompzinnigheid valt je toch wel even de bek open.
Want oké, je weet dat poep stinkt en je weet dat de blinde discipelen van de Linksche Kerk dikke vette scheitd hebben aan de werkelijkheid en de feiten en een kadaverdiscipline aan de dag leggen waar een lid van de Hitlerjugend of een Freie Deutsche Jugend nog een puntje aan kunnen zuigen.
Maar dit is toch wel een beetje heel erg erg.
.
What's next ? iemand die gaat beweren dat AH een goede peer was enkel die Holocaust was geen goed idee ? Was er wel een Holocaust/Holodomor/Progroms ??
Ach, weet je. Het is ook allemaal zo lang geleden. Goedver de Goedver de Goedver.
.
Exact hetzelfde beweerde Albayrak toen ook over de Genocide van de Armeniërs.
" Het is ook allemaal zo lang geleden" en was er nog niet uit of het wel eens een Genocide was.
Misschien dan wel, maar dan een kleintje.
Of zoals AH het uitdrukte "Wer erinnert sich noch die Armenier".
.
Ach weet je onnozele muts, dingen zoals dit; www.google.nl/images?hl=nl&q=holod...
www.google.nl/#hl=nl&source=hp&... stellen echt niets voor hoor en het is ook zo lang geleden niewaar.
.
Als er een wedstrijd was in stompzinnigheid zouden dergelijke discipelen van de Linksche Kerk het glansrijk winnen.

said_fred | 11-03-11 | 00:12

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:10
Ach, dat vind ik een beetje gezeik.
Laat die gasten lekker, zo'n leuke baan is het nou ook niet weer.

prince | 11-03-11 | 00:12

@ prince | 11-03-11 | 00:07
Nee joh, jij gekke schelm. We zitten hier gewoon ons nog effe lekker te vermaken met een minderbegaafde als jij. Mooi toch man?!

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:12

@seven | 11-03-11 | 00:08
Meestal heb jij gelijk, toch mis ik een linkje hierbij.
;-)

prince | 11-03-11 | 00:10

@prince | 11-03-11 | 00:06
Simpel. P2000 is er niet voor de gezelligheid. Daar voor stuur je maar een mail @All over je Intranets...

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:10

Het is heel eenvoudig, opnames maken buiten op de openbare weg mag gewoon. Hinderen mag niet. Uit de beelden (met daaronder kennelijk de latere? vermaning vd politie) blijkt niets van hinderen. Ongevallenjournalistiek is trouwens zo oud als de weg naar Rome.

seven | 11-03-11 | 00:08

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:05
Nee, dat was het wel.
Jij?

prince | 11-03-11 | 00:07

@F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:04
Vind jij daar wat mis mee dan?

prince | 11-03-11 | 00:06

@ prince | 11-03-11 | 00:03
Waar heb jij het over knaap; kom net binnen.

Verder nog wat?

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:05

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:05

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 11-03-11 | 00:04

@Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:00
Dacht dat jullie al sliepen.

prince | 11-03-11 | 00:03

@AntiSoof | 10-03-11 | 23:55
Wijsheid in deze is inderdaad normen en waarden.
Het kan gewoon, dit soort dingen filmen maar laat de hulpverleners gewoon hun werk doen en hinder ze niet.
Als jij dan die mooie bloederige beelden hebt prima zolang dat de hulpverlening niet gehinderd heeft.

prince | 11-03-11 | 00:02

mijn zus | 10-03-11 | 23:35
Het is al eerder gezegd, maar een perskaart stelt niks, maar dan ook helemaal niks voor. Iedereen mag zelf zo'n ding maken. Ze hebben geen enkele officiële status, waarde of wat-dan-ook.

mrfreeze | 11-03-11 | 00:02

Oost west, thuis is het ook niet alles.

Bos Hout | 11-03-11 | 00:01

@ AntiSoof | 10-03-11 | 23:55
Ja. Hier. Eenmaal. Multi-personal-disorder-type.

Had je wat?!

Pa Cartwright | 11-03-11 | 00:00

En wederom heeft een ieder vanuit zijn/haar standpunt gezien natuurlijk gelijk. Dat maakt dit soort discussie altijd zo boeiend.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
En dan valt het nog mee dat er geen multi-personal-disorder-types aanwezig zijn, want dan krijgt men nóg meer standpunten.
Maar zoals altijd rest de vraag, wat is wijsheid? Ligt die ook in het midden, net als de waarheid? Ach. Waarheid is het leven. Niet die illusie die werkelijk heet. Dan is wijsheid dus ook relatief. :P

AntiSoof | 10-03-11 | 23:55

@koerbagh | 10-03-11 | 23:54
O, dank je, snapte het al niet;-)

prince | 10-03-11 | 23:55

@23:49
*gied = goed* Toetsenbordstress.

koerbagh | 10-03-11 | 23:54

- de r....

L. Hannes | 10-03-11 | 23:51

Sorry hoor, maar op beide filmpjes niet echt veel te zien. Beertje gevalletje van aandachttekort lijkt me....

L. Hannes | 10-03-11 | 23:51

Filmen op de openbare weg mag gewoon. Willen hulpverleners ruimte/privacy dan kan de pliesie met een lint de straat afzetten. Meer valt er met gied fatsoen niet over te zeggen.

O ja,
*Free HoT*
img171.imageshack.us/img171/446/freeho...

koerbagh | 10-03-11 | 23:49

@mijn zus | 10-03-11 | 23:35
Goed zo.

AntiSoof | 10-03-11 | 23:43

@mijn zus | 10-03-11 | 23:35
Als je ligt te creperen op straat zal het je weinig boeien dat je gefilmd wordt dunkt mij.
Als je dan na een paar dagen/weken ziet dat je gefilmd bent dan kan je wellicht naar aanleiding van dat stappen ondernemen maar dat lijkt me sterk.
Hier, 020, ben je vrij anoniem, wat vandaag gezien wordt is morgen weer vergeten dus deal with it.

prince | 10-03-11 | 23:39

mijn zus | 10-03-11 | 23:35 Dus jij wil fotografen en videofilmers verplicht lid laten worden van een clubje?

Heet jij Hosni?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:37

necrosis | 10-03-11 | 22:07 - mijn punt lijkt me duidelijk: elke fotograaf zonder perskaart helemaal weren en fotografen met een perskaart op afstand houden. Fatsoen is geen ding van vroeger, weg met al die hufterigheid.
blikjegrolsch | 10-03-11 | 22:24 - de openbare weg is je heilig tot op het moment dat je zelf aan de beurt bent. In dat geval roep ook jij dat het recht op privacy moet prevaleren.

mijn zus | 10-03-11 | 23:35

@Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:22
Weet niet, wij hebben geen heuvels.

prince | 10-03-11 | 23:32

@Willianus Wortelus | 10-03-11 | 23:24
Nou, dat lijkt me fijn wonen.

@F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:24
Goh.
Nou ik kijk liever naar de vogels in de tuin, mag dat ook? En weet je, de film is telkens anders. En het is geen smeerpoetserij. Want poetsen? Dat ligt me niet.

AntiSoof | 10-03-11 | 23:29

Avond @ all. Zijn we nog ontopic?

Steilloos ten Onder | 10-03-11 | 23:26

@prince | 10-03-11 | 23:17
Ja, dacht ik ook al aan ja. Straks even doen. Maar zuigt wel, kudt Youtube. Is er al een vette peop aan de Sony's- underground Jijbuis, dat iemand me kan zeggen?

F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:25

@prince | 10-03-11 | 23:17
Ja, dacht ik ook al aan ja. Straks even doen. Maar zuigt wel, kudt Youtube. Is er al een vette peop aan de Sony's- underground Jijbuis, dat iemand me kan zeggen?

F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:25


AntiSoof | 10-03-11 | 23:18 | Ik woon in een dorpje zonder camera's. We hebben ook geen stoplichten, trams, treinen, bussen, huurhuizen, hoogbouw etc. We hebben twee cafe's en een warme bakker.

Hier is het goed toeven.

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 23:24

Iedereen die hier loopt te janken dat je doodstervende mensen niet mag filmen en dat zij er zeker niet naar kijken, weet precies wat de meest deaudelijke filmpjes op Rotten.com zijn. Of waar je eauk alweer op NSFW.com die hak-akhbars met hun afvalhoofdzakencinematographieën hebt staan...
Die keken vroeger ook al niet naar The Pin-up Club...

F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:24

@doskabouter | 10-03-11 | 23:09
Iedere keer als ik 's morgens om 5 uur ga staan zingen krijg ik bedankjes van de buurt omdat ik mijn gitaar en versterker er niet bijgesleept heb.

Jackanders | 10-03-11 | 23:22

prince | 10-03-11 | 23:19
Ligt eraan. Heuveltje op of heuveltje af?

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:22

@doskabouter | 10-03-11 | 23:14
Dat noem jij géén leed?
Ik denk dat sommige politici/ politica Rutger wel kunnen wurgen/ slecht slapen.
Maar hij heeft wél gelijk!

necrosis | 10-03-11 | 23:20

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:16
Joh? Oh.

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:19

F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:15 Uitloggen uit je google-account en na selecteren van jijbuis aangeven dat je ergens anders zit.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:19


@Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:15
Hoe snel kan jij fietsen dan?

prince | 10-03-11 | 23:19

@doskabouter | 10-03-11 | 23:14
Dat klopt niemand wil 'opgenomen' worden. Dat is onze natuur. Dat opnemen druist namelijk tegen onze natuur in. Daarom heb ik de camera's in de straten ook niet lief. En pasjes ook niet, enzo. Dat is allemaal raar. Onnatuurlijk.
Dat heet fasjisme. En is raar en schandelijk.

AntiSoof | 10-03-11 | 23:18

@F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:15
proxy?

prince | 10-03-11 | 23:17

necrosis | 10-03-11 | 23:15
Kom dan maar eerst eens met steekhoudende argumenten. Anders wordt het zo'n zinloze discussie.

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:17

Trouwens ze hadden het over een drenkeling, maar dat mens kon prima zwemmen!

Henkei | 10-03-11 | 23:16

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:15 Maar je krijgt nooit een bekeuring voor drie kilometer te hard rijden, dat is altijd ná meetcorrectie, je reed dus veel harder.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:16

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:13
Maar wat dan als er caravans staan?
Vragen, vragen, moeilijk hoor.

prince | 10-03-11 | 23:16

Ondertussen op Youtube: Wil ik even iemand Met Hart En Ziel van de Kecks laten horen, zegt Jijbuis: "Deze video bevat inhoud van Sony Music Entertainment en is niet beschikbaar in je land. Het spijt ons"... WTF? Ik dacht dat wij daar geen last van hadden, allen die duffe Duitschers? Hoe lang hebben die CensuurJappanerTs het dan al voor het zeggen op 0031-Youtube? Iemand?

F. von Zeikhoven | 10-03-11 | 23:15

Wel apart dat mensen hier schreeuwen dat het "de wet" is. Moet je de volgende keer ook roepen als je een bekeuring krijgt voor 3 km/u te hard rijden. Hypocriet.

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:15

@Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:08
Jij gaat nergens in op mijn argumenten.

necrosis | 10-03-11 | 23:15

necrosis | 10-03-11 | 23:09

Iets met appels en peren. Dat zijn publieke figuren, dat is nieuws en geen leed. Dat heet beroepsethiek.

Bovendien is het net zo irritant voor hulpverleners als iemand filmt met een camera die uit staat.

doskabouter | 10-03-11 | 23:14

doskabouter | 10-03-11 | 23:09 Dat hangt er maar helemaal vanaf in welke straat en hoe hard je zingt.
Op zich is het namelijk niet verboden. Maar je mag ook geen overlast veroorzaken. Dus als er geen huizen staan is het geen overlast.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:13

Zelfde politie gezever in Purmerend...
Steken die lui elkaar aan?
Ontbreekt die agentjes aan wetskennis.
Vandaar dat die pet hun allemaal past!

Henkei | 10-03-11 | 23:12

@doskabouter | 10-03-11 | 23:09
Precies, en dat mag dan weer niet.

Wat is je punt?

Parsons | 10-03-11 | 23:11

@doskabouter | 10-03-11 | 23:03
Had jij de legendarische beelden willen missen van Ella Vogelaar, Rattus Catholicus Maximus (AKA: ik lieg dus ik geloof) of Gretta?
Zonder dergelijke beelden geen Powned, en die laat toch altijd iets anders zien dan de gevestigde orde.

necrosis | 10-03-11 | 23:09

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:00
Hou jij je op andere vlakken ook zo braaf aan de wet? Ga toch weg man je hebt gewoon geen fatsoen, wet of geen wet.

Zingen op straat mag ook maar als je om 5 uur s'ochtends de buurt wakker zingt op je fietsie is het geluidsoverlast.

doskabouter | 10-03-11 | 23:09

necrosis | 10-03-11 | 23:02
Natuurlijk, jung. Jij internetheld jij.

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 23:08

slashd | 10-03-11 | 23:05 Ja dat deed ie goed. Horkerigheid van de een hoeft niet te leiden tot onbeleefdheid bij de ander.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:07

necrosis | 10-03-11 | 23:05 Dus jij weet het ook al niet? Ik dacht dat ie mij bedoelde en heb de stekker van het trafootje er al uit. Zes uur, man dat is veel te vroeg voor bezoek.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:06

Wat nou "dank je wel" op het einde als die agent z'n legitimatiebewijs teruggeeft? Gewoon "ok" zeggen.

slashd | 10-03-11 | 23:05

@Tim Grimbek | 10-03-11 | 22:48
Ik geef het op, ik weet het niet.
Maar vertel het me, anders kan ik niet slapen....

necrosis | 10-03-11 | 23:05

Echt puberaal en kansloos als je op zo'n moment denkt dat je de wet aan jouw kant hebt. Dat denken krakers ook altijd en dat is net zo iritant. Waarom moet je alles filmen, geen hond zit daar op te wachten. Gewoon een stomme hobby.

doskabouter | 10-03-11 | 23:03

@Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 22:53
Ik ga geen mensen filmen die liggen te sterven.
Nogmaals, het zijn jouw woorden!
Deal with it!

necrosis | 10-03-11 | 23:02


vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:48 | Ik ken je verder niet, heb je comments nooit echt goed gelezen, maar die wortel in je nick staat me nu al tegen.

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 23:01

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:58 Ik snap dat de vrijheid om op de openbare weg te filmen voor jou teveel vrijheid is.

Vraagje, ga jij wel eens op vakantie? En neem je dan een camera mee?
Indien "Ja", wil je dat dan niet meer doen?


Ik weet het, het is op de openbare weg en jij..

Enfin.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 23:00

@ zeg maar janssen: je snapt er helemaal niets van. En dat is echt triest.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:58

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:48
Je bent slecht ingelicht, soms raakt iemand zwaar gewond, komt er een ambulance en familie/ vrienden van het slachtoffer lopen de ambulanciers in de weg vanwege oplopende emoties.
Hoe wil jij je werk als verpleegkundige doen als je bedreigd word met de dood als "hun" pa/ ma/ broer/ neef/ nicht/ vriend/ etc, komt te overlijden?
Bekijk de wereld niet alleen vanuit jezelf.

necrosis | 10-03-11 | 22:57

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:48 Jij moet haast wel die tokkie zijn uit dat onderzoek over vroeger.
Kan haast niet anders.
Ik denk dat je zelfs de ambulancebestuurdert aanpakt omdat ie er niet snel genoeg was. Of niet soms?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 22:54

necrosis | 10-03-11 | 22:51
Natuurlijk. Had ook niet anders van je verwacht.

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 22:53

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:37
Daar heb je een punt. Dat doet me denken aan pestkoppen in een klas. Die zuigen net zo lang totdat iedereen straf heeft. Fijn hoor. (NOT)
De politie is ook een soort meester. Die moet je ook niet uitdagen. Dan worden ze alleen maar strenger. En de minister van justitie? Idem dito. Die verzint nóg zwaardere straffen en nóg hogere boetes. Fijn hoor! Ach, we lijden allen onder de slechten.
Rot lekker op met je camera! Men dóét zoiets gewoon niet. Maar ja. Dat is een kwestie van aanleg en opvoeding. Als het nou nog ergens góéd voor was, dat treiteren?

AntiSoof | 10-03-11 | 22:53

@blauw! | 10-03-11 | 22:49
Toen Joost Eerdmans laatst zoiets zei kostte hem dat zijn programma.
Maar goed, deze tijden hebben we Twitter en dat is immers veel sneller dan de courant.

prince | 10-03-11 | 22:52

En ik kan het weten want ik heb ook een camera!

blauw! | 10-03-11 | 22:52

@Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 22:46
Die woorden komen voor jouw rekening, niet de mijne!

necrosis | 10-03-11 | 22:51

Iedereen met een camera is tegenwoordig journalist. Dus dat vak stelt ook niks voor.

blauw! | 10-03-11 | 22:49

eenmaal raden waar morgenvroeg rond 6 uur de bel gaat

Tim Grimbek | 10-03-11 | 22:48

@necrosis | 10-03-11 | 22:46
Of natte chinees, je weet het niet.

prince | 10-03-11 | 22:48

@Necrosis: het handelt zich hier over respect voor diegene die emotioneel zijn aangedaan.Bij een ziekenauto is het feit al gepleegd en is de toegevoegde waarde nul om daar met een camera bij te gaan staan. Als je op een halve kilometer gaat staan, en de familieleden hebben het amper in de gaten, zeg ik mwhoa moet kunnen. Ik kan je vertellen dat als de ziekenauto ooit nodig is bij mijn ouders er een dergelijke pauper staat te filmen onder het motto van "vet cool", er meteen een additionele ziekenauto nodig is. Dat geldt denk ik voor iedereen hiero. Respect en normen en waarden, heeft vrij wenig met de wet te maken. Meer met opvoeding.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:48

necrosis | 10-03-11 | 22:44
O, dus jij bent er zo eentje die er bij gaat staan en gaat filmen... zo'n held dus... Persoon ligt dood te gaan maar JIJ hebt het op film...

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 22:46

@prince | 10-03-11 | 22:40
Hij beweert niet te drinken, wellicht is "drogebever" reeds in de maak.....

necrosis | 10-03-11 | 22:46

@Parsons | 10-03-11 | 22:42
Dan had hij een slechte avond, helaas.

prince | 10-03-11 | 22:44

Ghe, zo'n gevalletje heb ik laatst gehad toen ik een instortende boerderij op de gevoelige plaat vastlegde. Gelukkig kan ik terug intimideren met de juiste kennis over wat ik wel dan niet mag.

* | 10-03-11 | 22:44

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:28
Wat als je vader in elkaar gebeukt wordt door 15 tuighjongeren en een alerte filmerT legt alles haarzuiver vast op video?
Dan vind jij het zeker niet erg als die tuighjongeren worden opgepakt naar aanleiding van de beelden en een forse straf (voor zover mogelijk) krijgen?
Of heb je liever dat "niemand' iets gezien heeft en de daders nooit worden gepakt?

necrosis | 10-03-11 | 22:44

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:33
Geef me nou eens antwoord!
Met je gezonde verstand.

prince | 10-03-11 | 22:43

@prince | 10-03-11 | 22:40
Laten we hopen van niet. Als HoT in de draden komt ga ik terstond meelezen.

Beste guurder allertijden!

Niet te filmen, dat is.

Parsons | 10-03-11 | 22:42

@blikjegrolsch: je kunt wel bijdehand gaan doen maar je begrijpt precies wat ik bedoel. Door dit te negeren en de wijsneus uit te hangen zeg ik: Q.E.D.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:42

vierkantswortel0 | 10-03-11 je kunt wel lekker mensen gaan lopen beledigen, maar dat verandert de wet niet. De journalist blijft dus in zijn recht staan.
En een kerk is eigen terrein.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 22:41

@Parsons | 10-03-11 | 22:37
Stijllozer kan bijna niet.

*Spandoek met 'Free HoT' verft*

Transformatorhuisje | 10-03-11 | 22:41

@Parsons | 10-03-11 | 22:37
Nou, ik heb het gezien en je kon er op wachten.
Mij benieuwen, 5e keer.
Volgens G-Unite ook de laatste keer.

prince | 10-03-11 | 22:40

Parsons | 10-03-11 | 22:37 Hij is naar de haaien. Het is niet anders.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 22:38

Free HoT!

Art Vandelay Ultor | 10-03-11 | 22:38

In een censuurdraad HoT bannen.

't Is allemaal wat.

En ik was net te laat om het te filmen zo te zien.

Parsons | 10-03-11 | 22:37

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:35 Jij wil bij filmen de camera afgepakt zien hè? Het is na publicatie dat je je kunt beklagen, eerder is er niets aan de hand, niks te zien en doorlopen maar.

Eigenlijk net als bij iemand die zegt je op je muil te willen slaan. Pas als ie het doet heb je reden tot klagen. Eerder niet.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 22:37

Je kunt ook gewoon een kerk binnenlopen en gaan uitleggen dat ze het allemaal niet zo goed snappen onder het mom van Vrijheid van meningsuiting. Volgens de wet is er niets aan de hand maar je doet het niet. Zoiets heet gezond verstand wat bij de meeste hier ver te zoeken is.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:37

Ja, drie bier dikke lul. Ik wil eerst weleens de oorspronkelijke beelden zien. Als die lulhannes inderdaad recht in hun smakkert staat te filmen terwijl ze hun werk willen doen, dan is het niet meer dan logisch dat hij daar op aangesproken wordt.

Die ambulancebroeder zal niet voor niets om assistentie gevraagd hebben...

Datkanikvéélbeter! | 10-03-11 | 22:37

@TMTR | 10-03-11 | 22:24
Dat is meestal NIET de motivatie van de filmerT/ journalist, maar af en toe filmen mensen historisch beeldmateriaal (puur toeval), omdat het kan/ kon, omdat ze er zijn/ waren en omdat men toevallig een camera bij zich/ haar had.
Een haarscherpe opname is nog altijd betrouwbaarder dan 10 getuigenverklaringen die op cruciale punten verschillen.

necrosis | 10-03-11 | 22:36

@zeg maar janssen: nee, campingzenders zijn mijn stijl niet. Kijkende naar de reacties alhier, is dit wel de doelgroep ja.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:35

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:33
Ja, ook papieren versies.
Hoezo?

prince | 10-03-11 | 22:34

@Prince: heb je wel eens een boek gelezen? E-books of zo?

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:33

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:28 Maar wel elke avond "Hart van Nederland" aanzetten om te kijken wat het nou precies was hè? Je wil toch geïnformeerd blijven.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 22:33

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:28 | + 0 -
Het schijnt dat de wet heilig is voor de meesten hier.

Totdat de wet een keer niet zo goed van pas komt natuurlijk.

fail | 10-03-11 | 22:32

@vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:28
Heb jij wel eens emigratie overwogen?
Noord-Korea of zo?

prince | 10-03-11 | 22:31

blikjegrolsch | 10-03-11 | 22:24 Als ze niet gefilmd willen worden hadden ze maar binnen moeten creperen.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 22:31

Rot toch een eind op met je recht op filmen en wat dies meer zij. Het is gewoon verkapt rampentoerisme. Als je pa een hartaanval krijgt en de hele buurt staat te filmen hoe je pa al gorchelend de ziekenauto wordt ingedragen, kijken of je dan nog zo voor vrije nieuwsgaring bent. Het handelt zich hier om normen en waarden, meteen oppakken, camera vernietigen en een week de cel in. Leren ze het wel af. Stelletje stumpers hebben een keer een paragraaf in het wetboek gelezen en gaan dan stoer doen, tsssk.

vierkantswortel0 | 10-03-11 | 22:28

TMTR | 10-03-11 | 22:24 de motivatie doet er niet toe. Ze hebben het recht, punt.Staat zwart op wit. Je babyboomersgepredik bewaar je maar voor in de kerk.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 22:26

@Boyo | 10-03-11 | 22:14
LOL

prince | 10-03-11 | 22:25

TMTR | 10-03-11 | 21:46 nou, nee dus. Je kunt wel op hoge toon je fatsoensmoraal er in dammen, dat maakt het nog geen wet. Mensen maken zelf wel uit wat ze fatsoenlijk vinden.
@mijn zus: speak for yourself. Creperen op de openbare weg = worden gefilmd. Dat is de prijs die ik betaal. De openbare weg is mij heilig.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 22:24

raarrrr er is toch niets aan de hand zou je denken, althans niets wat kan verklaren waarom die pliesie zich als zulke douchebags moeten manifesteren

RobbieG | 10-03-11 | 22:24

@ Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:50

Wereldvreemd? Blijkbaar de praktijk van alle dag.

@ necrosis | 10-03-11 | 21:59

Ja dat zal zeker de motivatie zijn van deze journalisten.

TMTR | 10-03-11 | 22:24

@updatefillum
Ze kunnen beter wind-bestendige plopkappen uitdelen daar.

Jackanders | 10-03-11 | 22:23

@Boyo | 10-03-11 | 22:14
Om de serverTs van Joris kapodtstuk te maken moet je van zéér goede huize komen.

necrosis | 10-03-11 | 22:17

Sorry Joris, ik heb je server kapot gemaakt met m'n laatste post.

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [email protected]ocalhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Boyo | 10-03-11 | 22:14

Cameratoezicht is toch eigenlijk ook gewoon filmen op straat. Mag dat dan wel van de politie?

Boyo | 10-03-11 | 22:12

@mijn zus | 10-03-11 | 21:55
Het hebben van een perskaart is geen garantie voor fatsoen, goede foto's of goede artikelen.
Wat is je punt?

necrosis | 10-03-11 | 22:07

@TMTR | 10-03-11 | 21:46
Die "vervelende journalisten" zouden mogelijk geweld tegen ambulanciers/ brandweerlieden op video kunnen vastleggen waardoor vervelende hufterjeugd in volle glorie kan verschijnen in programma's als opsporing verzocht.
Men wilde toch hogere straffen voor agressie tegen hulpverleners?
Dan moet je die koppen van de daders goed in beeld krijgen, ik heb nog nooit een ambulancier of brandweermens (policor!) zien filmen, dat is hun vak namelijk niet.

necrosis | 10-03-11 | 21:59

Zelf schrijf ik ook voor een regionaal sufferdje (met perskaart) en ik schaam me vaak dood voor al die 'persfotografen' die rustig door sporen heenlopen en geen enkel respect tonen voor gewonde of dodelijke slachtoffers. Ik kan me goed voorstellen dat hulpverleners soms door het lint gaan, met al die moderne apparatuur kan tenslotte best op gepaste afstand gefilmd worden zonder de hulpverlening te traineren. Wel raar is dat elke politieafzeiker, ook die hierboven, de eerst zo hooggeroemde vrije nieuwsgaring geen verworvenheid meer vinden als zij-of hun geliefden- zelf in een plas bloed op straat liggen te creperen.

mijn zus | 10-03-11 | 21:55

@ TMTR | 10-03-11 | 21:46 |
U herhaalt eerder gedane zetten.
Doe eerst eens de draad lezen alvorens de spuisluizen open te zetten met een reactie die - alhoewel sympathiek - een tikkeltje wereldvreemd is.
Trouwens, TMTR, is dat een engelse sportwagen?

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:50

@Jackanders | 10-03-11 | 21:44
dito

veuve-clicquot | 10-03-11 | 21:50

De gedichdt Ajax
Het is allemaal het net niet

Raad_maar_raak! | 10-03-11 | 21:48

Tsja, dat kon je verwachten HoT, mezcal.

prince | 10-03-11 | 21:47

Oja ik vergeet helemaal de zaak 'Tom Poes'

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5557864/Strafzaak-Tompoes-lijkt-mispoes.ece

1 grote miskleun van de Apeldoornse politie, van begin tot eind.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 21:47

Laat die mensen gewoon hun werk doen, of je nu in de weg loopt of niet, die ambulancemedewerkers staan tegen wil en dank op youtube en allerlei ander regionale suffe 112 sites. Weegt het belang van de vrijheid van dat soort fantastische en hoogstaande journalistiek boven dat van de privacy van de ambulancemedewerkers en brandweerlieden? Zij vinden het duidelijk onprettig en voelen zich gehinderd, wees dan zo fatsoenlijk om lekker je camera uit te doen en weer lekker iets nuttigs gaan doen.

TMTR | 10-03-11 | 21:46

-weggejorist en opgerot-

lanexxx | 10-03-11 | 21:46

@veuve-clicquot | 10-03-11 | 21:39
-1, omdat het kan.

Jackanders | 10-03-11 | 21:44

Ik vrees dat ik een beetje moet gaan opletten. Sorry @ moderators. Soms dwaal ik wat af, vooral als er kipjes online zijn. Menschlich, allzu menschlich.

*Leven beteren gaan doet*
-edit net na de buzzer -

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:40

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:38
* zwaai zwaai *

veuve-clicquot | 10-03-11 | 21:39

-weggejorist en opgerot-

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:38

nou ja, laat maar dus.

geurtje | 10-03-11 | 21:38

-weggejorist-

geurtje | 10-03-11 | 21:37

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:34
gaat eens lekker spelen ipv hier onzin te spuien

veuve-clicquot | 10-03-11 | 21:36

-weggejorist-

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:34

@ Krachtmeester | 10-03-11 | 20:36 | + 0 -
Een wannabe-hoernalist die "hinderlijk" met zijn camera loopt te zwaaien en weggestuurd wordt door de politie.
Als hij het op een rechtszaak aan laat komen dan wil ik nog wel eens zien of het recht op vrije nieuwsgaring onder alle omstandigheden overeind blijft. (iets met de letter en de geest van de wet).

Voor de rest is het gewoon een verongelijkte jankert.

Mongoose | 10-03-11 | 21:33

@StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:3,

Hij mag inderdaad niet in de weg lopen.
Of hij in de weg liep is nog maar de vraag. Het is simpelweg geen taak van de politie om te bepalen wat je wel en niet mag filmen op de openbare weg.

basweetutwel | 10-03-11 | 21:33

-weggejorist-

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:32

gewoon machtsgeyle mannetjes ...

veuve-clicquot | 10-03-11 | 21:31

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:24
ik ben juist dol op gekronkel, dus fuck off met je rechtlijnigheid, thomas à kempis dat je d'r bent. zie ook enige topics geleden. minstens.

geurtje | 10-03-11 | 21:28

-weggejorist-

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:27

@Krachtmeester | 10-03-11 | 20:36
Nee! Boven alles geldt fatsoen, respect en een logisch nadenken.
De wet is namelijk een soort robot die geen humane trekken kent.

doenormaal! | 10-03-11 | 21:27

@geurtje | 10-03-11 | 21:21
Ik probeer je op het rechte pad te houden, jij zondaar. Is veel makkelijker ook. Al dat gekloot, daar kopen wij niets voor.

Is dit nog on topic? Geloof van wel, al zal het mij verder Hema-worst zijn (cross-topic en bladiebla).

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:24

@ Heads or Tails | 10-03-11 | 21:23
* met brede grijns oorlam aanreikt *

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:24

@ Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:15
PlatTelandskippen, ouwe!
... maar ja. Wat weet een eerlijk zeeman van het platteland...

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:23

@Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:20
Soms moet je voorbij de ironie reaguren, Kapitein, anders begrijpen de mensen d'r niks van.

Goed dat je het opmerkte. 't Was mij niet eens opgevallen, maar ik leef dan ook in een andere dementie of hoe heet het.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:23

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:18
zeg hé, gaan we corrigerend optreden? je lijkt wel een apeldoornse politieagent.

geurtje | 10-03-11 | 21:21

@ Heads or Tails | 10-03-11 | 21:18 |
Jaja. Die arme Geurtje van drankmisbruik betichten, en dan met Reve als lichtend voorbeeld aankomen....

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:20

@geurtje | 10-03-11 | 21:18
Zuipen is nergens goed voor, snuiven ook niet. De ellende onverdund tegemoet treden, dat doet een moedig mens.

Enfin, net als Jezus vergeef ik af en toe een hoer - je zult het verhaal wel kennen.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:20

Apeldoorn +1.

maulibu | 10-03-11 | 21:20

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:15
zou dat kunnen helpen, dokter?

geurtje | 10-03-11 | 21:18

Ja ja, en maar nadenken. Tijdverspilling, geurtje, allemaal tijdverspilling. Soms lijkt het alsof je dwangmatig origineel wilt zijn.
Nergens voor nodig.
Om met Reve te spreken: Alles wat nieuw en origineel is, is slecht en waardeloos.

Had-ie nog gelijk in ook.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:18

@fail | 10-03-11 | 21:12 geen idee, als je denkt dat je dat recht moet uitoefenen moet je dat doen. Daar is dat recht voor. En daar gaat het over. Niet wat jij zou doen maar wat algemeen geldend bindend is voorgeschreven.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 21:18

@geurtje | 10-03-11 | 21:14
Zingeving?
Heb je gezopen of zo?

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:15

@ fail | 10-03-11 | 21:06 |

"Ik ga er vanuit dat bonafide journalisten even een stapje terug doen als hulpverleners daar om vragen."

Forget it.
Eelt op de ellebogen.
Geen stap opzij, tenzij met geweld verdreven.
Plaat moet geschoten, plaat moet verkocht.
Sorry, het is niet anders. Zo werkt fotojournalistiek.

Ken je de beroemde plaat van dat Vietnamese meisje dat naakt, huilend en brandend van de napalm op de fotograaf komt aangerend?

www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...

Etische vraag: moest de fotograaf het arme kind helpen, of een foto maken (is later World Press foto geworden).

Toegegeven, niet te vergelijken met een straatfilmert, maar in principe hetzelfde.
Men blijve met de ongewassen vingers van de pers af.
Zéker platelandskippen.

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:15

@Heads or Tails | 10-03-11 | 21:08
oké, en laten we dan de algehele zingevingsvraag deze avond ook maar eens vroeg in het hoenderhok gooien.
ik heb d'r zin an.

geurtje | 10-03-11 | 21:14

@Mokum Kosher | 10-03-11 | 21:08
Hoe bang ben je, op een schaal van 1-10 waarbij 1 niet bang is en 10 extreem bang?
Gewoon, nieuwsgierigheid - niks om bang voor te worden, haha.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:13

de apeldoornse politie is zowieso dubieus.............

einstein brain | 10-03-11 | 21:13

blikjegrolsch | 10-03-11 | 21:07 | + 0 -
Dat is natuurlijk ook zo. Maar het feit dat je van de wet een lul mag zijn, betekent toch niet dat je dat recht ook uit moet oefenen?

fail | 10-03-11 | 21:12

@Mokum Kosher | 10-03-11 | 21:08

Dat weet die agent zelf ook niet, is een soort van reflex voor ze...

brutus68 | 10-03-11 | 21:12

Wat mij beangstigd is dat de agent zonder enige reden of motivatie meteen om een legitimatie vraagt.

Mokum Kosher | 10-03-11 | 21:08

@brutus68 | 10-03-11 | 21:03
Dat kun je je bij zo ongeveer elk nieuwsbericht afvragen - wat is de meerwaarde van wat jij vorige week op het journaal hebt gezien of in de krant hebt gelezen.

Je weet het niet eens meer. Ja, stop die kers maar in je reet, als die niet al vol zit met ouwe kranten.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:08

@fail | 10-03-11 | 20:58 gelukkig dan maar dat "goed fatsoen" niet is vastgelegd in de wet en de politie daar dus verder niets over te zeggen heeft.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 21:07

De provinciale platvoeten zijn er gloeiend bij:
Art. 365 Sr: "De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."
Zo worden de straten weer veilig en ontdaan van flits-vmbo'ers.

Dino Z. | 10-03-11 | 21:07

En de pliesies zich maar afvragen waarom ze zo impopulair zijn bij de doorsnee blanke. Get a fucking life, met je gezever over filmen op straat. Zelf goddomme de hele dag een beetje aan 't filmen, nou ja, aan 't flitsen, en dan nu het baasje gaan uithangen?
Leren die uilskuikens dan helemaal niets meer op het VMBO?

En maar denken dat iemand onderscheid gaat maken tussen verkeerslutsers en straatlutsers - flikker toch op en ga boeven vangen.

Heads or Tails | 10-03-11 | 21:06

@ brucity | 10-03-11 | 20:46
Klopt. Hoort erbij.
Als je het er niet mee eensch bent kan je -achteraf- de fotograaf of filmert suen. Ook als hulpverlener.
Niet goed?
Wet veranderen.

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:06

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:02 | + 0 -
Ik lees wel eens een krant. Ik ga er vanuit dat bonafide journalisten even een stapje terug doen als hulpverleners daar om vragen.
Verder snap ik ook wel dat het wettelijk allemaal mag en dat de agenten het fout aanpakken, maar ik kan me er aan ergeren dat mensen alleen nog maar bezig zijn met hun onaantastbare rechten en niet met hoe we het elkaar een beetje gemakkelijker kunnen maken.

fail | 10-03-11 | 21:06

Amnesty is inmiddels in Nederland harder nodig dan in menig dictatuurtje.

faz | 10-03-11 | 21:04

@fail | 10-03-11 | 20:58

Yep. Inderdaad. Zelfs aasgieren hebben meer fatsoen. Wat is de meerwaarde van het filmen van een gewonde of dooie (helemaal de kers op de taart) of andere ellende?

brutus68 | 10-03-11 | 21:03

@ fail | 10-03-11 | 20:58 | (name well chosen)

U leest wel eens een krant?
Enig idee hoe al die plaatjes die daarin te zien zijn tot stand komen?
Fatsoen heeft hier niets mee te maken.
Hulpverleners hebben hun werk, pers (met of zonder lidmaatschapskaart) heeft z'n werk.

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 21:02

Ik kan me voorstellen dat het irritant kan zijn als iemand je loopt te filmen tijdens je werk maar zolang het niet verboden is moet je het maar laten gaan. Wat me het meest verbaasd is dat agenten blijkbaar niet allemaal weten dat filmen op de openbare weg niet verboden is. Het lijkt me dat er anno 2011 nu alle mobieltjes een camera hebben juist dat dat als eerste wordt uitgelegd op de politieschool. Nou ja, misschien als tweede na hoe je het beste kan parkeren op de stoep.

defjem | 10-03-11 | 21:01

Cameraman blijft correct.
Ben toch stiekem wel benieuwd wat er was gebeurd als hij had gezegd: "Niet netjes is niet hetzelfde als strafbaar". Of: "OK. Als je niet wilt dat ik doorfilm zal je me moeten arresteren. Prettige avond nog verder, heren."

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-11 | 20:58

Vrije nieuwsgaring mijn reet... Bijdehand en irritant met je bakkes vooraan staan terwijl de hulpdiensten hun werk doen.
Alles weten over je rechten, maar niet begrijpen wat goed fatsoen is. Flikker toch op.

fail | 10-03-11 | 20:58

Als de filmer inderdaad de ziekenbroeder hindert kan de politie een lint zetten waarachter er verder gefilmd kan worden. Desnoods had de politie hem een meter naar achter kunnen duwen om ze hun gang te laten gaan. Maar ga niet ouwehoeren over stoppen met filmen. Je zou toch denken dat ze inmiddels op iedere politieacademie inmiddels wel genoeg voorbeelden zullen hebben van zulke kansloze dreigementen.

De Zwijger | 10-03-11 | 20:57

Het stijgt die ambtenaren nu wel echt naar hun bol. Wat een arrogantie vertonen die parasieten toch. Toon goedverdoemme respect voor de mensen die elke maand tussen de 35 en 55% van hun loon afstaan voor jullie onrendabelen.

Eagle_Eye | 10-03-11 | 20:57

@brucity perskaarten zijn NIETS waard. Aan codes hoef je je niet te houden, aan de wet wel. En die wet zorgt ervoor dat ook de suffe regiojournalistjes gewoon op straat mogen filmen.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:54

StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:33
Als je weet dat die agent op dat moment niet in zijn recht staat, dan hoef jij helemaal niet te doen wat die agent zegt.
Da's nou exàct het verschil tussen wel of geen politiestaat zijn.

Bos Hout | 10-03-11 | 20:48

@blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:43 | + 0 -

Ok zit wat in ja. Maar toch zit het me ergens niet lekker. Ik weet niet wat het is, maar daar kom ik nog wel achter.

StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:48

Het gaat erom dat iedere hulpverlener, agent brandweerman of whatever, ongevraagd met zn bakkes op internet gegooid kan worden door ieder persoon die zich journalist noemt. Zou best wel een code voor kunnen komen. Is er natuurlijk al deels in de vorm van een perskaart. Heb je die niet, flikker je maar op.

brucity | 10-03-11 | 20:46

Het zijn ook altijd van idioten die op regionaal niveau journalistje willen spelen. "Kat in boom" en "Schoorsteenbrandje", dat niveau. Niemand die het ook maar een fuck boeit, maar wel in de weg lopen en een grote bek hebben tegen hulpverleners en de politie. Vervelend volk. Maar ik ben wel voor vrije nieuwsgaring.

brutus68 | 10-03-11 | 20:46

Goede journalisten zijn nodig, het is alleen zo jammer dat ze zichzelf vaak o zo belangrijk vinden.

Jackanders | 10-03-11 | 20:45

Hypocriete mensen hier. Als diezelfde agent jou een bekeuring geeft omdat je 5 km te hard rijdt is het huilen geblazen. Maar nu moeten zij zich aan de wet houden.

brucity | 10-03-11 | 20:44

@Stijlvolrechts: dan is de hele functie van vrije journalistiek weg, want dan bepaalt iemand anders (de staat) wat journalistiek is. Bovendien zou dan moeten worden bepaald dat de burger niet geheel vrij is op de openbare weg, wat in strijd is met de grondwet en de open democtatische rechtstaat.

Het punt si dan ook niet zozeer dat burgers journalist zijn, het punt is dat journalisten ook burger zijn en iedere burger dus gelijk is aan de journalist.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:43

Precies Bert.
Amnesty blijft nodig en als je een pinda salaris betaald krijg je een aap als directeur.
Maar het leuke van een reactionair blog is dat het in het ene geval te veel kost en in het andere geval er een incompetente aap directeur is.
Een win-win formule!

Einde van de Domheid | 10-03-11 | 20:41

En je hebt al helemaal niet in alle gevallen te doen wat de politie zegt. De politie moet zich gewoon aan de wet houden.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:40

@Krachtmeester | 10-03-11 | 20:36 @blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:37

Daarom moet er ook een wet komen die er voor moet zorgen dat niet iedereen zomaar journalistje kan gaan lopen spelen.

StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:40

@Stijlvolrechts: maar dat is precies het punt: ze houden zich gewoon aan de wet. Ze staan er dus niet boven, de wet zorgt er nou juist voor dat ze hun werk kunnen doen. Dat jij dat liever anders zou zien maakt het werk van die journalisten niet onwettig.

blikjegrolsch | 10-03-11 | 20:37

StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:33
Kwatsj ende kauweflul. Ik ben helemaal voor fatsoensnormen en zelfregulerend gedrag, juist in het geval van (burger-)journalisten. Maar boven alles geldt de wet.

Krachtmeester | 10-03-11 | 20:36

"En nee, u hoeft NIET te stoppen met filmen omdat een agent dat zegt" En dat is precies wat er mis is met Nederland. Je hebt in ALLE gevallen te doen wat een Agent zegt zijn ongelijk komt later bij de rechter eventueel wel, en niet andersom. Ik ben blij dat er Journalisten zijn begrijp me niet verkeerd. Maar ook hun moeten zich aan de wet houden en luisteren naar oom agent. Maar omdat ze een camera vasthouden omdat ze zogenaamd aan het werkt zijn, de lijkenpikkers. Denken ze boven de wet te kunnen staan. Geld is belangrijker dan respect voor een ander die ook zijn werk aan het doen is. Dus als iemand het niet op prijs stelt dan luister je daar gewoon naar in mijn optiek.

StijlvolRechts | 10-03-11 | 20:33

Machtsmisbruik door de dienders met minderwaardigheidscomplex; op staande voet ontslaan

Tobi | 10-03-11 | 20:30

Sliptong | 10-03-11 | 20:22
Ex medewerker van de satanskerk.

Einde van de Domheid | 10-03-11 | 20:26

RockBock | 10-03-11 | 20:22 |
Verkeerde linkje dan, excuus.

Die op de 1e wormseweg is ook iets van 5 x in een maand overvallen.

Toeval dan.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:26

Men is dat niet gewend hier dat doe je maar in de randstad.

winterpeen | 10-03-11 | 20:25

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:12
Sliptong | 10-03-11 | 20:20
En anders kun je bij de PO 24/7 het Deugjournaal kijken.

Krachtmeester | 10-03-11 | 20:23

@Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:09
De Asselsestraat zit niet echt in de buurt van de Wormseweg hoor...

RockBock | 10-03-11 | 20:22

-weggejorist-

tegendedraad | 10-03-11 | 20:22

Sliptong | 10-03-11 | 20:20 |
En ze gebruiken geen moeilijk woorden en termen.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:22

bedoelt = gesproken.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:21

@Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:12
Ik kijk tegenwoordig ook het jeugdjournaal. Het heeft de hoogste nieuwswaarde heden ten dage.

Sliptong | 10-03-11 | 20:20

tegendedraad | 10-03-11 | 20:14
Bij Micha Kat is iedereen gelijk een criminele pedofiel.

Bos Hout | 10-03-11 | 20:20

Dit is trouwens de telefoon die men altijd belt als er over 'even Apeldoorn bellen' wordt bedoelt.

http://farm3.static.flickr.com/2733/4134698858_78f9281027_o.jpg

Die vrouw die ervoor staat is voor mij onbekend. Maar het zou zomaar 1 van de telefonistes kunnen zijn.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:20

Nu op Argusoog radio: Micha Kat en co, bespreken het proces tegen Kat en over de Politiestaat en dergelijke.
Luisteren, beste reaguurders..

data.argusoog.org/radio/jw/POPup_Playe...

tegendedraad | 10-03-11 | 20:14

Toch kan ik mij voorstellen dat het heel irritant moet zijn om bij elke beukering die je uitschrijft een stelletje tokkiënde paupers hebt die dat menen te moeten filmen met hun pis-mobieltje.
Fuck dat soort low-life! Dat zijn degenen die er ook voor zorgen dat je kilometers lang in een file komt te staan als er op de andere baan een aanrijdinkje is.

Treurig varken | 10-03-11 | 20:14

hfakker | 10-03-11 | 20:10
Dat is een andere zaak. Het gaat om het bestaande grondwettelijke recht op vrije nieuwsgaring. Dat mag nooit zonder grond opzij geschoven worden. Of we moeten de wet aanpassen, kan ook. Maar dat is dan een politieke keuze.

Krachtmeester | 10-03-11 | 20:13

niet/HQ

Einde van de Domheid | 10-03-11 | 20:13

Krachtmeester | 10-03-11 | 20:10 |
Op het jeugdjournaal was net een item over een jochie dat een soort van bommelding had gedaan op de Twitters.

Oom agent was er ook, om de kijkertjes te waarschuwen wat ze niet en wel konden zeggen op internet.

Onzin.

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:12

Beste Bert, dit is de provincie.
Er is een probleem met de provincie.
Er wonen veel meer mensen dan in Amsterdam.
Meer mensen leveren meer kliks op.
HIerbij even mijn laatste verzoek om Amsterdam belachelijk te maken ten faveure van de provincieklikkers. (EN anders het voorstel om je kewle HW eeb tijdje naar de mooie achterhoek, het altijd geinige Tilburg of het hautaine Grun te verplaatsen. We spreken elkaar.)

Einde van de Domheid | 10-03-11 | 20:12

Pliesie, altijd en eeuwig -1...

The pirate Say | 10-03-11 | 20:11

Maar nu de andere kant: wat moet je als hulpverlener dien tegen irritante burger dikkerds die afleiden, dingen roepen, provoceren en hinderlijk doen.
Vaak zijn het zogenaamde 'Tjappies' die echt overlast geven... en ok tegelijk filmen.

Tja

hfakker | 10-03-11 | 20:10

Ambtenaren in 0031 hebben kennelijk het - ongeschreven - recht op intimidatie. Daar zou nu eens een wettelijke regeling tegen moeten komen, zonder al dat achteraf-ombudsman-WOB-gedoe.

Krachtmeester | 10-03-11 | 20:10

Direct de oorlogsbodems uit de Middellandse zee terughalen en op laten stomen naar Deventer. Dat zal ze leren, die koninginnedagverpesters

Klukkluk | 10-03-11 | 20:10

Shit hier is de link; http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5850622/Opnieuw-overval-snackbar.ece

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:09

Leuk detail; In dezelfde weg zit een snackbar. Die is in 1 maand tijd 4 x (!) overvallen.

Maargoed, u ziet het, ze hebben het druk met dit soort zaken...

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:09

*boeltje pakt en verhuizen gaat*

Nacho_Vidal | 10-03-11 | 20:07

En daarom zijn we het zelf.

Bos Hout | 10-03-11 | 20:05

De tijd dat je nog iets aan journalisten had is al lang voorbij.

Bos Hout | 10-03-11 | 20:05

"Even Apeldoorn bellen", krijgt zo wel een andere betekenis..

Crematorium-de-Asbak | 10-03-11 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken