Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buitenvrouw Erdogan infiltreert in PVV

hier hoort dat fluit melodietje tralalala Al hanteren de veiligheidsdiensten nog zo'n stringent toelatingsbeleid als het gaat om de PVV. Al loopt Hero Brinkman dagelijks de deur plat bij de Rijksrecherche. Al herkent Martin Bosma vreemde buitenlandse luchtjes op een kilometer afstand. De partij heeft niet weten te voorkomen dat een Turkse spion zich binnen de gelederen heeft genesteld. Vandaag wordt bekend dat een kersvers lid van Provinciale Staten van Gelderland voor de PVV in werkelijkheid twee paspoorten heeft. Eentje uit Nederland en eentje uit Turkenland, zo blijkt uit het GBA. Petra Kouwenberg uit Arnhem dacht: "Dat vindt die Wilders vast niet belangrijk. Er komt vast nooit iemand achter. Laat ik het maar verzwijgen". Mevrouw Kouwenberg zat waarschijnlijk steeds een broodje kebab te eten toen Wilders de afgelopen jaren in de TK de dubbele nationaliteit tot persona non grata verklaarde. Het wachten is dus op de Grote Blonde Leider haar loyaliteit in twijfel trekt. Na een rellende kroegtijger, brievenbuspisser, de kopstoter en de internationale pornobaron heeft de PVV nu dus ook een liegende Ottomaan in huis. Zeg Petra, heb jij toevallig ook een mening over de Armeense genocide?

Reaguursels

Inloggen

eh ik bedoel: méér...

Onderbuik | 11-03-11 | 15:00

@Den Meester | 11-03-11 | 09:33
Nee dat snap ik, jij mist mijn punt: door het opgeven van je dubbele paspoort wordt de loyaliteit i.i.g. niet minder, dus altijd doen.

Onderbuik | 11-03-11 | 14:58

@Onderbuik
Volgens mij mis je het (terechte) punt dat Geert Wilders maakt: dubbele loyaliteit kan onwenselijk zijn. Maar het opgeven van een nationaliteit (niet paspoort) helpt daar dus niet bij...

Den Meester | 11-03-11 | 09:33

Petra Kouwenberg komt thuis, wordt ze direct in elkaar geslagen door haar jongere broertje. Hjj roept daarbij aanpakken Dilli Ayse jij assimileert aan de verkeerde kant!

Cerdo | 11-03-11 | 09:20

Het was vanmorgen nog eens weer op het radio5 nieuws, hoezo linkse sensatiepers.
.
Doordat er een zware aardbeving en tsunami (sick) in Japan is, werd het bericht om acht uur niet herhaald.
.

Onderbuik | 11-03-11 | 08:35

Toen ik dat mokkel op tv zag dacht ik al meteen
hier klopt iets niet.
Petra Kouwenberg...
Das hetzelfde als Fatima Elatik zich zou voorstellen alsch Truus van Hanegem.

Geheimrat Schultz | 11-03-11 | 07:56

Waarde Brusslemans. U hebt het over PASPOORTEN. Ik heb slechts kunnen constateren dat mevrouw 2 NATIONALITEITEN heeft. Dat is iets hééééél anders vriend! U kent uw klassiekers niet!

peacemaker | 10-03-11 | 22:46

@henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:25
Het is niet aan de overheid om loyaliteit vast te leggen of zo. Punt is dat iemand die 2 nationaliteiten heeft makkelijk in problemen kan komen met wetten die hier niet gelden. Het belangrijkste voorbeeld is Turkse nationaliteit en de Armeense genocide. Een Turk die toegeeft dat de Turken niet zo netjes waren tegen de Armenen is strafbaar. Als volksvertegenwoordiger in NL moet je kunnen zeggen wat je wilt. Het is een principe kwestie. Om te bepalen of iemand integer is, loyaal en oprecht heb je verkiezingen. Als je vermoed dat iemand dat niet is, moet je voordat iemand verkozen is daar wat van zeggen.
Dus dat deze dame verkozen is is een grote faal van ons allen.

Fappo de clown | 10-03-11 | 22:06

@Behaard smaalkopje
Ik ben het grotendeels met je eens. Maarreeh. hoe oud is die spitsreaguurder? Als je een rijbewijs hebt oid heb je een afschrift burgerlijke stand in je klauwen gehad. Als je trouwt moet je een geboorteakte inleveren. Dan zie je dat toch. Mijn dochter van 3.5 jaar(!) weet dat haar moeder uit een ander land komt. Zodra ze het concept nationaliteit begrijpt zal ze weten dat ze er zelf 2 heeft, net als haar moeder. Ik ben het op 1 punt volledig eens met de PVV, namelijk met het feit dat vanaf een bepaald niveau in het bestuur je 1 nationaliteit moet hebben. Zie Armeense Genocide. maar ik weiger te geloven dat mevrouw K niet wist dat ze turks was. We wachten de verklaring af.

Fappo de clown | 10-03-11 | 21:48

-weggejorist-

lanexxx | 10-03-11 | 21:44

De Veerboot | 10-03-11 | 15:34

Heel sterk, Piet, je optreden in DWDD gisteren ook.

Supermatthijs | 10-03-11 | 21:18

henk janssen3714
Moeilijk hé om een plekkie te vinden waar islam met andere geloven vreedzaam leeft, zonder intimidatie, zonder geweld en zonder bedreigingen, die plek bestaat namelijk ook niet.

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 17:49

@dhr_paddo | 10-03-11 | 15:55
-
Ik waag het om te disaccorderen met de grote Voetius!
-
Zeker: onder Suleiman I werden religieuze minderheden boven hun tot dan toe geldende status van lijfeigenen verheven en werden met name Saksische boeren en Joden naar een hoger sociaal plan getild,(uiteraard tegen afdracht van de zishya) maar:
-
De achterliggende reden voor de penning moet gelegen zijn geweest in het gegeven dat de Turken rondom 1566 voortdurend in oorlog waren met het Spaanse rijk om de hegemonie van de Middellandse Zee.
-
Het is een 'pesterijtje': liever getrouw aan de aartsvijand dan horig te zijn aan de Spaanse Habsburgers. (de 'tachtigjarige' oorlog was niet zozeer een religieus, alswel een economisch conflict...)
-
En daar moest je ook nog eens behoorlijk gék (=onberekenbaar) voor zijn, namelijk: 'zo gek als een Turk' (vóórdat er reaguurders gaan jammeren: die uitdrukking bestaat al sinds ongeveer het beleg van Wenen van 1536 in de Nederlandse taal)

azoturie | 10-03-11 | 17:30

@Den Meester
Als het paspoort van Turken en Marokkanen weinig of niets zegt over hun loyaliteit, maakt dit het alleen maar makkelijk om hun turkse of marokkaanse paspoort op te geven.

Onderbuik | 10-03-11 | 17:21

Doet me beetje denken aan de tijd dat surinamers lid werden van de partij van Janmaat en het met hem eens waren.
Lache was dat.

Linke Joop | 10-03-11 | 17:15

@La vie en rose 14:27
Helemaal mee eens, GS besteed aan bijna alles aandacht, het journaal is erg selectief.
Het valt mij ook op dat als het over Wilders gaat er allerlei zure types ineens in het topic verschijnen, tamelijk lachwekkend.

Onderbuik | 10-03-11 | 17:13

Vertederend de liefde van LaVieEnRose, geen duidelijker voorbeeld van "liefde maakt blind"
Daarnaast heb je "blinde haat" en dat geldt dan weer voor alles wat niet van hier is!!!

Zwadderneel | 10-03-11 | 17:05

@da wizard | 10-03-11 | 11:26

ROFL , nee dat is pas een goeie.
Dat houd in dat geen 1 partij dit land kan besturen.
Ze liegen en bedriegen allemaal , met de PVDA als vlaggendrager.

DeepDownUnderGrunn | 10-03-11 | 16:47

Den Meester, ik ben het helemaal met je eens. Hetzelfde geldt ook van de Australische nationaliteit. Je kan hem opgeven maar het verandert niets qua loyaliteit en in nood zal de Australische overheid nog altijd als terugval optie kunnen dienen voor een voormalig staatsburger.

Rut_ger | 10-03-11 | 16:29

@ la vie en rose
zou je willen uitleggen waarom de loyaliteit van iemand staat of valt met de nationaliteit die iemand heeft cq opgeeft? Ikzelf heb ook de Britse nationaliteit omdat ik daar geboren ben. Daarmee ben ik dus loyaal aan het Verenigd Koninkrijk? En als ik die nationaliteit opgeef ben ik dat niet meer? Droom lekker verder...

Den Meester | 10-03-11 | 16:19

@La Vie En Rose | 10-03-11 | 15:27

Het is 'staats'-nieuws omdat de PVV als landelijk politieke partij nogal fel dezelfde staatsmedia gebruikte om stemmen voor zich te winnen door zich KEIHARD op te stellen op het onderwerp dubbele nationaliteit.

Dit kan ook goed zijn voor de PVV omdat het kan laten zien dat ook bij de PVV oog is voor de realiteit van alle dag.

Rut_ger | 10-03-11 | 16:19

Liever Turks dan paaps (eigenlijk: Liver turcx dan paus) was een leuze ten tijde van de Tachtigjarige Oorlog (1568 - 1648). Hij werd in de Nederlanden voor het eerst gebruikt tijdens hagenpreken te Antwerpen in 1566, het jaar van de Beeldenstorm. De leuze wordt tevens gevonden op zilveren geuzenpenningen in de vorm van een Turkse halve maan, die door de geuzen aan hun kleren werd gedragen. De leus illustreerde hoe anti-katholiek de geuzen waren: de islamitische Turkse sultan kreeg van hen de voorkeur boven de katholieke paus van Rome.

De leuze kwam voort uit het verlangen van de vervolgde protestanten naar religieuze verdraagzaamheid. Terwijl de paus protestantse groepen in Europa vervolgde, gaf de Turkse sultan andersdenkenden, na afdracht van een financiële tegenprestatie, godsdienstvrijheid in het Ottomaanse Rijk. Door dit contrast naar voren te brengen gaven de protestanten blijk aan hun wens om hun geloof in vrijheid te belijden.[1][2] De dichter Jan Fruytiers schrijft in 1577:

En daarom droegen sommige geuzen destijds zilveren halve manen met daarop de tekst "Liever Turks dan paus". Want zij achtten de tirannie van de paus groter dan die van de Turk, die het geweten van de mensen tenminste ongemoeid laat als zij belasting betalen, en bovendien zijn beloften even goed of zelfs beter nakomt dan de Paus.[3]
Dezelfde verklaring wordt gevonden in de “Historiën” van Pieter Cornelisz. Hooft uit 1642 en in de voordracht "Over het Mohammedanisme" door de theoloog Voetius uit 1648.

dhr_paddo | 10-03-11 | 15:55

"Het staatsjournaal hoort er dan ook bij te vermelden hoe het komt dat die mevrouw een dubbele nationaliteit heeft en dat zij hier nooit bij stil heeft gestaan."
@La vie en Rose,
haha..., dat wil het staatsjournaal vast wel vermelden, maar Petra mag niets zeggen van de PVV leiding, vast bang dat ze zomaar de onnozel waarheid gaat vertellen en bij enig doorvragen door de mand gaat vallen.
Probleem ligt dus bij de PVV, niet bij het journaal, dat heeft iedereen allang begrepen, behalve jij dan niet.

louis6227 | 10-03-11 | 15:37

PVV Sollicitatie formulier

1: Pist u wel eens door brievenbussen (Ja/Nee)
2: Heeft een een Israelische vlag in uw kamer maar twijfelt u aan andermans loyaliteit? (Ja/Nee)
3: Deelt u wel eens kopstoten uit, anders dan een biertje met een borrel? (Ja/Nee)
4: Heeft u een groot aantal URLs op uw naam staan met namen verwijzend naar uw grootmoeders geslachtdelen? (Ja/Nee)
5: Rijdt u wel eens dronken? (Ja/Nee)
6: Probeert u wel eens de politie te ontwijken? (Ja/Nee)
7: Heeft u wel eens gelogen over uw opleiding? (Ja/Nee)
8: Als u naar uw vader/moeder kijkt, zo het dan kunnen dat u ook een buitenlandse nationaliteit heeft? (Ja/Nee)
9: Rost u wel eens uw vrouw in elkaar? (Ja/Nee)
10: Zit u wel eens een aannemer met een bijl achterna? (Ja/Nee)
11: Heeft u onduidelijke inkomsten en/of een onduidelijk internationaal netwerk? (Ja/Nee)

De Veerboot | 10-03-11 | 15:34

Mmmmm, iemand met 2 paspoorten en die niet eens weet dat ze ook een Turks paspoort heeft.!!!

Klinkt een beetje zwak. :-(

Use less | 10-03-11 | 15:30

louis6227 | 10-03-11 | 15:11
Nog één keer dan, omdat jij er ook niks aan kan doen dat je het IQ van een stoofpeer hebt.
Het staatsjournaal hoort er dan ook bij te vermelden hoe het komt dat die mevrouw een dubbele nationaliteit heeft en dat zij hier nooit bij stil heeft gestaan.

Wat denk jij, zou er dan nog enige nieuwswaarde zijn, om hier melding van te maken, nee zelfs het journaal er mee openen? Ik dacht van niet.

Dat kranten en sites als GS hiermee komen, GS gewoon om een discussie uit te lokken, staat hier helemaal los van. Die moeten verkopen. Het staatsjournaal behoort gewoon politiek neutraal nieuws te brengen.

Als ze die pretentie niet hebben, dan hadden ze ook die fails van Elatik en die 2 ton aan subsidie aan die sjoemelende handenschudweigeraar (zie topic gisteren) moeten melden. Maar dat doet het staatsjournaal nou nooit, evenals hun vrienden bij de Vara dat niet doen. Dat laatste is begrijpelijk. Dat is een dependance van de PvdA, dus duidelijk politiek gekleurd.

Het staatsjournaal behoort niet politiek gekleurd te zijn, maar is dat duidelijk wel en voor iedereen zichtbaar, behalve voor ziende blinden en horende doven ter linkerzijde van het politieke establisment en mensen met het iq van een stoofpeer.

La Vie En Rose | 10-03-11 | 15:27

@la vie en rose,
Petra heeft een turkse vader, dat weet ze als ze in orde is.
Dan zou ze ook moeten weten, dat ze weleens de turkse nationaliteit zou kunnen hebben, maar mevrouw heeft dat kennelijk aldoor ontkend en de naam van haar moeder aangenomen.
De pvdA politici van turkse en marokkaanse afkomst ontkennen hun werkelijkheid en de waarheid niet. Zie hier het grote verschil, de keuze voor de waarheid i.p.v voor de leugen.

louis6227 | 10-03-11 | 15:20

louis6227 | 10-03-11 | 15:00
En wéér zo'n ongelofelijk domme opmerking. Mevrouw heeft een nederlandse voor- en achternaam, is in Nederland geboren en getogen, opgevoed door Nederlandse ouders en heeft, buiten dat haar verwekker blijkbaar een Turk is, geen enkele connectie met Turkije of politici aldaar.

Dat laatste kun je niet zeggen van al die PvdA politici van Turkse- en Marokkaanse afkomst, die zowel in de Tweede Kamer, als landelijk een grote rol in de Nederlandse politiek spelen. Natuurlijk zijn die geintegreerd, maar hebben allemaal contacten met overheden in hun land van herkomst.

La Vie En Rose | 10-03-11 | 15:13

@la vie en rose,
Pfff..., kijk eens hier, en PVV-er die vindt dat een staatsjournaal, door ons allen betaald, een onnodig onderzoek moet doen naar iets wat al onderzocht is, nml. de vaststelling van Petra's dubbele nationaliteit.
Waar jij dus voor pleit, is verkwisting van overheidsgeld.

louis6227 | 10-03-11 | 15:11

Dus Greet komt met een wijf aanzetten dat te achterlijk is om te beseffen dat ze turks is?
En dat wil ons land gaan besturen?
MHUHOEHAHA!!!
En dan nog een hoop lutsers die het volkomen normaal vinden dat je niet weet dat je een turk bent:Onbetaalbaar!!!

K.Zwellever | 10-03-11 | 15:06

@louis6227 | 10-03-11 | 14:17
U kunt blijkbaar geen onderscheid maken tussen wat kranten en websites publiceren en berichtgeving van het staatsjournaal, dat door ons allen wordt betaald en waarvan geacht wordt dat die niet alleen aan neutrale berichtgeving doet, maar ook aan onderzoek vóór zij menen met dit flutbericht het journaal te moeten openen.

@Bicycle_Repairman | 10-03-11 | 14:32

Nee heur, ik ben wakkerder dan jij. Zie mijn reactie hierboven.

@louis6227 | 10-03-11 | 14:34
Als er één blind is en ongelofelijk dom dan ben jij het wel. Vast slecht gescoord op het onderdeel begrijpend lezen. Doe daar eens wat aan voor je gaat schreeuwen, lutser!

La Vie En Rose | 10-03-11 | 15:04

Het goede nieuws is natuurlijk wel dat mevrouw bewijst dat de PVV opvatting, dat een dubbele nationaliteit de integratie belemmert, dikke vette onzin is.
I.i.g. hebben ze bij de PVV helemaal nada, nakko, niets gemerkt.

louis6227 | 10-03-11 | 15:00

@StevieR | 10-03-11 | 14:52 |
Ik weet niet helemaal waar je heen wilt. Als je met 'een zooi bulshit' Geerts eigen woorden bedoelt, ja dan geef ik je gelijk.
De PVDA heeft nooit een probleem gemaakt van een dubbele nationaliteit, Geert wel. Dan is het toch niet vreemd dat we Geert op zijn eigen woorden wijzen?
Een man een man, een woord een woord

De Veerboot | 10-03-11 | 14:59

E. Verantwoord 09.24

Joh , doet eens een leuk verslagje van dubbel paspoorter F.Elatik ,de neus , dan hebbie aan 150 regels niet genoeg , als het gvd de PVV aangaat komen de dhimmy's uit hun nest en flikkeren een zooi bulshit op het net .

StevieR | 10-03-11 | 14:52

Natuurlijk is dit nieuws dat de PVV zelf over zich heeft afgeroepen. Ze hebben bij de verkiezingen zieltjes gewonnen door fel van leer te gaan tegen iedereen met twee paspoorten. Nu blijkt dat een PVV'er zelf twee paspoorten heeft draait de PVV erom heen. Natuurlijk is dat nieuws.
"Het leidt geen twijfel dat twee paspoorten/twee nationaliteiten leidt tot een dubbele loyaliteit". Ik ben benieuwd hoe de PVV omgaat met die dubbele loyaliteit van mevrouw Kouwenberg en de dossiers die zij onder haar hoede krijgt.

Rut_ger | 10-03-11 | 14:43

@La vie en rose,
probeer eerst jezelf eens te volgen.
Jij schrijft "Gewoon ophef over niets, waarbij ik mij afvraag welke nitwits er belang bij hebben om dit in de publiciteit te brengen.
Gezien het feit dat het onafhankelijke *kuch* taatsjournaal dit ook nog even groots meldt, heb ik zo mijn vermoedens."

Kennelijk heb je niet door of ga je voor het gemak er even aan voorbij, dat die "nitwits" van geenstijl precies hetzelfde doen, die brengen het ook als nieuws.

Hoe blind kun je zijn of dom ofzo !!

louis6227 | 10-03-11 | 14:34

Onderbuik | 10-03-11 | 14:22
Wat een sneue godwin

Bicycle_Repairman | 10-03-11 | 14:33

@La Vie En Rose | 10-03-11 | 13:57
Hé lieve schat, net je bed uit?
Het is de scope van De Gelderlander en werd nationaal vooral opgepikt door de Televaag. ook opheffen, die linkse t*fusbende?

Bicycle_Repairman | 10-03-11 | 14:32

@louis6227 | 10-03-11 | 14:17
Ben jij dom ofzo?
.
Staatsjournaal moet inderdaad op de schop, het Wilders bashen kennen we zo langzamerhand wel. En doe die Ferry Mengele ook maar de laan uit, kan hij nog een keer een wandelvakantie houden maar nu wat langer...

Onderbuik | 10-03-11 | 14:22

@La Vie En Rose,
Niet alleen het staatsjournaal komt met dit nieuws, ook jou eigen "Geenstijl", dus kennelijk is er toch iets nieuws aan.

louis6227 | 10-03-11 | 14:17

tipo | 10-03-11 | 14:00
Yep en asap!

Maar als eerste moet er een bezem door dat door en door corrupte zooitje bij de NOS. Dat hoort een politiek neutrale nieuwszender te zijn, en geen doorgeefluik van de PvdA!

La Vie En Rose | 10-03-11 | 14:06

Overigens ,, mochten wij ooit kinderen krijgen dan krijgen onze kinderen van Colombia ook het recht op deze nationaliteid ook al zijn ze hier geboren ,persoonlijk vind ik dit een mooie geste van dit land kunnen mijn eventuele kinderen Eurabie tenminste ontvluchten mocht dit nodig zijn , overigens neemt NL dan meteen de Nederlandse nationaliteid af .

Amigo1973 | 10-03-11 | 14:04

Bij deze partij van opgepompte nachtclubportiers zal wel nooit een lichtje gaan branden, zelfs niet als bij een kandidaat als Petra de vader Turks is en zij de naam van haar moeder heeft aangenomen, wat dus het geval is.

louis6227 | 10-03-11 | 14:02

Amigo1973 | 10-03-11 | 13:54
U was me voor.
En nee, daar hebben die idioten die dit als groot nieuws hebben gebracht, zo ook vele reaguurders in deze draad, niet over nagedacht. Dat is hun intentie n.l. niet!

La Vie En Rose | 10-03-11 | 14:01

@La Vie En Rose 13:57
De publieke omroep moet worden opgeheven.

tipo | 10-03-11 | 14:00

Overigens mevrouw Amigo wil door jullie hypocrieten geen Nederlands paspoort , want in tegenstelling tot wat menigeen denkt zijn er mensen in dit land Die hier zijn door hun partner keuze en niet het risico willen lopen dat zij nooit meer naar hun vaderland terug kunnen omdat jullie dat zo graag willen, als ik de pijp uit gaat zal zij vast wel terug willen naar haar Colombia en dat zou dan niet meer kunnen alhoewel Colombia gewoon schijt heeft aan de nederlndse wetgeving .

Amigo1973 | 10-03-11 | 13:59

Gottegot, het is wat? Zelfs het staatsjournaal opent met wederom een groot schandaal binnen de PVV. Gisteren geen woord over de grootse daden van mevr Elatik, ook geen woord over die 2 ton aan subdisie voor het 'Ons Fonds' van die handenschudweigeraar. Wel over Hero natuurlijk, want dat leidt de aandacht af van wat de PvdA broeders en zusters allemaal uitvreten.

Maar goed, deze mevrouw met een Nederlandse voor- en achternaam, blijkt een dubbele nationaliteit te hebben en wist daar niets van.

Dat kan. Wellicht is haar verwekker van Turkse afkomst, heeft haar moeder een relatie met een Nederlandse man gekregen die haar officieel als zijn eigen kind heeft erkend.

Gewoon ophef over niets, waarbij ik mij afvraag welke nitwits er belang bij hebben om dit in de publiciteit te brengen. Gezien het feit dat het onafhankelijke *kuch* staatsjournaal dit ook nog even groots meldt, heb ik zo mijn vermoedens.

Wat een godvergeten stumperTs.

La Vie En Rose | 10-03-11 | 13:57

Hmmm ,, Iemand als nagedacht over het volgende scenario , Nederlandse vrouw ontmoet Turkse man , Nederlandse vrouw trouwt met Turkse man , het huwelijk word geconsumeerd en daaruit ontstaat kindje Petra . Automatisch heeft Petra nu de Nederlandse & Turkse nationaliteid gewoon omdat in Turkije de wet zo is . Zou dus heel goed kunnen dat Petra nooit heeft geweten dat zij zonder probleem over een Turks paspoort zou kunnen beschikken .

Amigo1973 | 10-03-11 | 13:54

Ik had gereageerd als Charlie Sheen zou hebben gedaan. It's not just the double passport but I'm also double WINNING.

Bigi Bana Boy | 10-03-11 | 13:45

Leugenachtige vrouw. Actieshotje waarop ze met een sigaret in haar gezichtssleuf staat afgebeeld zegt ook weer iets. Echt een type die je dus NIET bij de PVV moet hebben zitten. Deze partij heeft nog een lange weg te gaan voordat het mensen aantrekt die intellectueel wat in de melk te brokkelen hebben en tegelijkertijd niet bang zijn hun carrière op het spel te zetten. Tot dan blijft het behelpen.

De narrige kabouter | 10-03-11 | 13:43

Gut o gut, het hypocrietie gehalte is weer zeer hoog als het om leden van de PVV gaat. Maar gelukkig is niets menselijks ons vreemd. Als het niet in ons straatje te pas komt, gaan we gewoon de dingen die krom zijn recht lullen. Niet weten dat zij ook Turks zou zijn, kom op zeg. Ze ziet er uit als een boerin uit Bolu, en het vlas op haar bovenlip spreekt ook boekdelen. Ik ga niet generaliseren maar dit is typisch een gevalletje van "ikke wel wete maar nie vertellen" Guler guler, merhaba.

Nico Mudde | 10-03-11 | 13:30

De Veerboot | 10-03-11 | 11:58
LOL ! Nog een paar ... Wouter Böç, Bürt Kündürz, Kürt Wildürz.

Bigi Bana Boy | 10-03-11 | 13:28

Inderdaad, een opportunistische baantjesjaagster, zoals zovele bij de PVV. Tuurlijk wist die trol dat ze ook de Turkse nationaliteit had. Voor zoveel zaken moet je tegenwoordig een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie overhandigen. Denk aan huwelijk, geboorte eigenkind, bij sommige ( hahha, ook als Statenlid) banen. Dat zou deze turkin nooit zijn opgevallen? Kom nou toch!
Gezien die donkere bos op het hoofd van deze trol zal ze de Turkse nationaliteit wel van moeders kant hebben.
Ongelooflijk, om iedere PVV kandidaat hangt wel een muf geurtje lijkt het. Jammer dat Geert dit niet ruikt; bedwelt door de waterstofperoxide geur die om hem zelf heen hangt.

moeske | 10-03-11 | 13:25

Voor alle Turkse Nederlanders:
-Met toestemming afstand doen van de Turkse nationaliteit.
.
De voorwaarden en bescheiden voor het afstand doen volgens de Rijkswet op de Turkse nationaliteit art. 403 zijn de volgende:
.
1. Kennisgeving van naturalisatie waarin staat dat men de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen en een vertaling in het Turks door een beedigde tolk.
2. Turkse en Nederlandse paspoort,
3. 2 pasfoto's,
4. Turkse identiteitskaart (Nüfus cüzdaní),
5. Diienstplichtigen moeten hun dienst uitstellen voordat ze afstand van de Turkse nationaliteit gaan aanvragen.
6. Als u gescheiden/weduwe/weduwnaar bent of als uw echtgenoot van buitenlandse afkomst is dan moet u hiervoor een overlijdensakte en/of een echtscheidingsakte meenemen. Als uw echtgenoot van buitenlandse afkomst is dan moet u een internationale geboorteakte van hem/haar meenemen.
7. Meerderjarigen en minderjarigen vanaf 15 jaar moeten hiervoor persoonlijk een aanvraag indienen.
.
De kosten bedragen 39 Euro per persoon en 76 Euro voor het hele gezin.
www.adalet-consultancy.nl/Nieuws.htm

tipo | 10-03-11 | 13:25

Illustreert dat landen als Turkije en Marokko mensen ongewild automatisch hun nationaliteit geeft.
Te belachelijk voor woorden, en dat moet bestreden worden.
Dit statenlid was dus niet op de hoogte, en gaat onmiddelijk over tot de procedure om de Turkse nationaliteit te bestrijden.
Dit is dus non-nieuws, en het wordt gebruikt door zieligerds om de PVV aan te vallen.
Als dit de zwaarste aanval is vrees ik voor de zieligerds.
@Haagse Geertje: Mooi gezegd.
.
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Alteidt Glijck | 10-03-11 | 13:21

Uhh | 10-03-11 | 11:27
Zit jij er ff naast, ik stem geen PVV nooit gedaan en zal ik ook nooit doen omdat ze veel te links zijn, maar wat betreft hun Islam kritiek daar sta ik 100% achter, ik zou nog veel verder gaan.

Ik ben voor een verbod op de Islam omdat ik stellig geloof dat de Islam een bedreiging is voor het vrije westen en daarbij ook een bedreiging voor onze nationale veiligheid.

Islam is geen religie vriend. het is een hele foute ideologie en het is naïef om te denken dat moslims willen "samen" leven terwijl dat gene waar zij in geloven hun opdraagt iedereen te onderwerpen aan hun waanideeen.

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 13:17

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:02
Nee hoor was niet ironisch bedoeld, kijk dat jij je ogen dicht heb zitten en te beroerd ben om te zien wat er in de rest van de wereld gebeurd waar een islamitische aanwezigheid is dat moet jij lekker voor je eigen weten, naïeve sukkels als jij gaan er het eerst aan, of dacht je dat we hier geen burgeroorlog gaan krijgen? stumper, kijk overal in de wereld waar de Islam voet aan de grond krijgt, is geweld , bedreigingen en onderdrukking vanuit die hoek de normaalste zaak van de wereld.

Als de de koran had gelezen dan weet je dat moslims de opdracht van Allah hebben om ons allemaal te onderwerpen aan zijn wel MET of zonder geweld, hoe dan ook de Islam MOET de wereld rullen.

Maar ja jij volgt liever naar het geïndoctrineerd van Job (de boel bij elkaar houden) Cohen, jij denkt echt dat er een vreedzame samenleving met Islamieten kan bestaan, noem mij dan eens één plek op de wereld waar dat zo is, waar de Islam samen leeft met het gristen-dom en met bijvoorbeeld joden, zonder bedreigingen, zonder intimidatie, zonder geweld, één plekkie maar.

Succes

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 13:11

Als je Turk bent, dan ben je toch Turk voor het leven? Of je nu een Nederlands paspoort hebt of niet? Net zoals bij de Marokkanen?
Graag opheldering.

ljcoster | 10-03-11 | 13:08

Iemand die niet weet dat hij/zij een dubbele nationaliteit heeft? Dat is zo buitengewoon bijzonder, dat is op het ongelooflijke af.
Maar het kan.
Het positieve hiervan is dat de PVV alweer in het nieuws is.
Voorstel voor partij slogan:
Never a dull day
with Wilders' PVV.

ljcoster | 10-03-11 | 13:05

Ze wist het niet en gaat van de week naar de ambassade om haar Turkse nationaliteit op te geven - zoals het hoort.

Next.

Parsons | 10-03-11 | 12:56

Niet weten dat je twee nationaliteiten hebt?
Ik ben benieuwd naar haar uitleg.
Goed dat ze haar lidmaatschap van Turkistan gaat opzeggen.

Lewis Lewinsky | 10-03-11 | 12:54

PVV een serieuze partij? I rest my case...

Lucky Duc | 10-03-11 | 12:50

Het kan best zijn dat je geen weet hebt van je nationaliteit.
Een vriend van me is in Argentinie geboren en toen hij 6 maanden oud was zijn zijn Nederlandse ouders terug gegaan naar Nederland.
Toen hij naar Argentinie op vakantie wilde op zijn 40ste wist iemand hem te vertellen dat hij op moest passen. Het bleek dat hij voor de Argentijnen dus Argentijns was en bij aankomst in Argentinie direct opgepakt zou kunnen worden voor het vervullen van de dienstplicht. Hij heeft hiervoor een speciale dispensatie moeten halen bij de Argentijnse ambassade.

Lafayette | 10-03-11 | 12:24

@ Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24
Die gebruikelijke onderwerpen die jij opsomt zijn niet populistisch maar realistisch.

Kees Knetter | 10-03-11 | 12:11

De overeenkomst tussen de PVV en een drol? Er komt allerlei ongedierte op af.

Jaap Knasterhuis | 10-03-11 | 12:11

@tipo | 10-03-11 | 11:55 |
Het gaat er niet zo zeer om wat jij vindt maar wat een Katholiek vindt als hij op de dag des oordeels voor de Heere staat. De Paus is onfaalbaar en de Katholiek moet hem volgen. Buitengewoon gevaarlijk.
Deze hele discussie is natuurlijk onzin: niemand is een-dimensionaal. Geert is behalve Nederlander ook Limburger. Ik ben behalve Nederlander ook een natuur liefhebber. Je moet mensen op hun woorden en daden beoordelen en niet op veronderstelde eigenschappen

De Veerboot | 10-03-11 | 12:07

Bigi Bana Boy | 10-03-11 | 11:51 |
Yalla Bighb Anab Öy!!

De Veerboot | 10-03-11 | 11:58

tipo | 10-03-11 | 11:46

Trouw zijn aan een buitenlandse grondwet, geinig toch?
Hebben socialisten geen moeite mee, tot voor kort kregen ze hun instructies uit Moskou.

skinner | 10-03-11 | 11:58

@De Veerboot 11:50
Een Nederlandse katholiek is geen onderdaan van het Vaticaan en zal niet in Vaticaanstad veroordeeld worden als ie zondigt. Een Nederlandse Turk is wel onderdaan van Turkije. Appels en peren, dus.

tipo | 10-03-11 | 11:55

Brüss El Mans

Bigi Bana Boy | 10-03-11 | 11:51

@henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:25 |
Nog niet zo heel lang geleden, toen de Christelijke partijen samensmolten in het CDA, stelden de Protestantse Christelijken dat je Katholieken niet kon vertrouwen omdat zij twee heren dienden: de Nederlands Staat en de Paus.
Deze hele twee nationaliteiten discussie is gewoon een herhaling, maar nu met uitkeringssleurpende Limburgers aan het woord.

De Veerboot | 10-03-11 | 11:50

Petra çöwnbürkül

Bigi Bana Boy | 10-03-11 | 11:50

Indien deze mevrouw in een autochtoon gezin en in Nederland geboren is kan zij onmogelijk de Nederlandse en de Turkse nationaliteit bezitten, aangezien de Nederlandse wet het autochtonen verbiedt een tweede nationaliteit aan te nemen.
Iedere Nederlandse autochtoon die een tweede nationaliteit verwerft verliest automatisch de Nederlandse nationaliteit.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

PietjePuk | 10-03-11 | 11:48

@henk janssen3714 11:37
Een Nederlandse overheidsdienaar kan gewoon geen onderdaan van een ander land zijn. Ja, dat is een open deur. Dus wat is het probleem als Petra haar Turkse paspoort inlevert? En waarom deden al die PvdA-ers niet gewoon hetzelfde. In elk fatsoenlijk land kan je geen volksvertegenwoordiger zijn als je onderdaan van een ander land bent. Daar ben je het dus gewoon mee eens.

Iemand met een Turks paspoort mag van de Turkse wet de Armeense Genocide niet erkennen, bijvoorbeeld. Als Petra haar Turkse paspoort inlevert, dan mag ze elke dag de Armeense Genocide erkennen. Zonder enige gevolgen. Prima toch?

tipo | 10-03-11 | 11:46

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:37
Definieer loyaal in jouw ogen dan eens?

psycho_3 | 10-03-11 | 11:44

@tipo | 10-03-11 | 11:32

Je kan goed open deuren intrappen zeg tjonge tjonge. Maar wat betekent het als iemand zijn tweede paspoort opgeeft omdat dat moet om in aanmerking voor een baan te komen? Dat verandert in dat geval toch niets aan de loyaliteit?? Ik dacht dat het juist deze vermeende loyaliteit was die het probleem van een dubbel paspoort vormde.

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:37

@henk janssen3714 11:25
Iemand met een Turks Paspoort valt onder Erdogans autoriteit, ook als die persoon in Europa woont. Althans, Erdogan vindt dat. Iemand die zijn Turks paspoort dus aanhoudt in Europa, erkent die autoriteit van Erdogan over onderdanen die niet in Turkije wonen. Dat is de loyaliteit waar het over gaat. Het gaat niet over spionnen. Die hebben allemaal een Luxemburgs paspoort.

tipo | 10-03-11 | 11:32

@Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:26

Ik heb je link gelezen en zie niet waarom dit Petra ontlast. Prima dat je een nationaliteit krijgt als je het niet wil, het niet weten is echter heel wat anders en zeer ongeloofwaardig.

Verder zou jij toch ook de ironie van de situatie moeten inzien. Verder boeit het me geen ruk, pvv'ers sporen sowieso niet.

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:32

Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:26

en met hem 3713 andere henk janssens..

skinner | 10-03-11 | 11:30

hoe kan ze dat nou vergeten? weet wel wat het is eerst gekozen worden dan pas vertellen een trap krijgen en 2 jaar wachtgeld vangen nee dat wijf is echt niet dom haha

straatkat | 10-03-11 | 11:29

@Jos Tiebent | 10-03-11 | 10:01
Linkje?

rara | 10-03-11 | 11:29

@ Hanz Ziezo | 10-03-11 | 11:27
Inderdaad.

Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:28

Behaard smaalkopje | 10-03-11 | 11:18
Ja ja, ik snap het... Kouwenberg stelt een voorbeeld. Zoals Hero Brinkman een voorbeeld stelde door de bierfles af te zweren en Geert een voorbeeld stelt door zijn poepbruine haar te peroxideren. Kappers van Nederland: werk aan de winkel!

18konijn | 10-03-11 | 11:27

Maar.... hoe komt het nou dat zij een dubbele nationaliteit heeft?? Dat zou nou eens interessant zijn om te weten.

Hanz Ziezo | 10-03-11 | 11:27

@Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:41

Aan het uiterlijk kun jij dat allemaal zien? Wauw.En Hirshi Ali (enge achternaam) zou dan in het geval ze een onbekende voor jou was dus nog steeds moslim zijn? Hetzelfde geldt voor Ehsan Jami en velen anderen die niet in de schijnwerpers staan. Jouw selecteer methode is niet te omzeilen hoor. Precisiewerk. Verklaart wel weer waarom je op de PVV stemt.

Uhh | 10-03-11 | 11:27

@ henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:21
Dat kan. Er zijn legio voorbeelden van. Zie bijvoorbeeld mijn post van 9:49. Maar ik vermoed dat jij als PVV-hater niet geïnteresseerd zult zijn in ontlastende feiten.

Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:26

Hoeveel liegende PVV-ers moeten er nog komen voordat mensen inzien dat dit volk niet geschikt is om dit land te regeren.
Want als degene in de TK en in de EK representatief zijn voor de Nederlandse burger, dan is het slecht gesteld met dit land...

da wizard | 10-03-11 | 11:26

@Behaard smaalkopje | 10-03-11 | 11:18 #2

Wat zegt je officiele nationaliteit eigenlijk over je loyaliteit? Stel je even het volgende voor. Spion van Turkije wil infiltreren in Provinciale Staten (ik zei al, het is een hypothese), hij heeft een dubbele nationaliteit en dat is een probleem als de PVV zijn zin krijgt. Wat let de spion dan om zijn Turkse nationaliteit op te geven en vervolgens te infiltereren???? M.a.w. wat zegt een tweede paspoort nou over loyaliteit?????

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:25

Alleen met de intelligentie van een half-ontdooide visstick kun je Wilders en Petra's reactie serieus nemen. Met een IQ van 50 echter moet het al mogelijk zijn de leugens en hypocrisie erin te ontdekken.

louis6227 | 10-03-11 | 11:25

@Ethisch Verantwoord 11:20
Waarom zou die? Zijn alle nationaliteiten gelijk? Nee, want anders hadden we allemaal wel een wereldburgerpaspoort en hadden we in alle landen stemrecht. Wat een raar idee om een probleem met een Zweeds paspoort te hebben.

tipo | 10-03-11 | 11:25

Wat een schreeuwstukje zonder inhoud. Volgens mij spreekt ze de waarheid en doet gewoon afstand. Probleem opgelost. Maar nu dan de pvda en gl leden met dubbel paspoort die er bewust geen afstand van doen. Of is de verontwaardiging selectief...

doskabouter | 10-03-11 | 11:25

@ Behaard smaalkopje | 10-03-11 | 11:18
Klopt. De Turkse nationaliteit kun je gewoon opgeven. Het nadeel is dan wel dat je geen vastgoed in Turkije kunt bezitten of kunt erven of zoiets. Maar als zij en haar familie geen noemenswaardige bezittingen in Turkije hebben, dan staat niets het opzeggen van de Turkse nationaliteit in de weg.

Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:25

@Behaard smaalkopje | 10-03-11 | 11:18

Ga je nu een reaguurder van de website van SPITS aanhalen als bewijs dat je prima zonder te weten twee nationaliteiten kan hebben? Hoe betrouwbaar is dat? Vindt je jezelf ook niet een beetje naief/goedgelovig??? Waar is je zwitsal?

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:21

Zou Geert Wilders ook problemen hebben gemaakt van deze zaken als de tweede nationaliteit deens, engels, zweeds, of belgisch is?

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 11:20

@Zwadderneel | 10-03-11 | 11:16

Ik ben bang dat je gelijk hebt, ik heb nog nooit een PVV'er gezien die fatsoenlijk kon argumenteren (of althans, misschien kon hij/zij het wel, hij/zij deed het niet). En feiten is ook een vies woord geloof ik.

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:19

@Fappo de clown | 10-03-11 | 10:21 die zich afvraagt "Hoe dom kan je zijn?? (of leugenachtig)"

Noch over de intelligentie, noch over de integriteit van Kouwenberg valt vooralsnog enig oordeel te vellen:

- Twijfelachtig:
Kouwenberg zegt dat ze niet van haar Turkse 2e nationaliteit op de hoogte was:
Wij weten niet hoe dat kan, maar het ìs inderdaad mogelijk, zie "voor over de pasta | 10-03-11 | 10:57" op www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland... die o.a. zegt:

"Ik heb ook een dubbele nationaliteit en kwam er pas achter nadat ik in mn geboorteplaats een uittreksel moest halen. Ik was zelf flabbergasted en ben toen nog terug gegaan naar de balie, waar de dame aldaar zei dat ze er verder ook niks aan konden doen"

Kouwenberg is VERPLICHT zeer binnenkort aan de kiezers uit te leggen hoe dit zit:
Weigert ze dat, dan is ze niet integer!

- Wèl integer:
Kouwenberg gaat morgen naar de Turkse ambassade om duidelijk te maken dat ze geen prijs stelt op haar Turkse 2e nationaliteit en een procedure te starten om die te doen opheffen (i.t.t. wat velen zonder verstand maar eindeloos nakakelen is dit wel dégelijk mogelijk, óók voor Nebahat Albayrak overigens):

Daarmee geeft Kouwenberg namens de PVV hèt voorbeeld van wat je behoort te doen met je 2e nationaliteit als je in overheidsdienst treedt, volksvertegenwoordiger wordt, of een politiek ambt gaat bekleden, en in dit opzicht is de hele kwestie juist een uitgelezen kans voor de PVV om haar standpunt te demonstreren ...

Behaard smaalkopje | 10-03-11 | 11:18

@ethisch verantwoord
Beetje laat, maar de PVV is zo geweldig omdat:
Tegen kilometerheffing, voor afschaffing ontwikkelingshulp, voor afschaffing publieke omroep, voor afschaffing subsidiecircuit, voor referenda, voor afschaffing Eerste Kamer en Provinciale Staten, voor een Constitutioneel Hof dat de grondwet gaat handhaven in de strijd tegen positieve discriminatie, voor meer nationale zeggenschap, voor goed en betaalbaar onderwijs en ouderenzorg, tegen dure windmolens.

De PVV is zo geweldig, omdat ze zoveel niet willen doen. Dat scheelt me toch een berg staatsschuld, ideaal.

tipo | 10-03-11 | 11:17

@psycho_3 | 10-03-11 | 11:12

Je doet je naam eer aan.

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:17

@Henk Jansen: Nee dat zal geen ironie zijn (is sowieso te moeilijk voor de gemiddelde PVV'er), het zijn bange, domme en ontevreden mensen die, zoals dat wel vaker in de geschiedenis gebeurt is, al hun ellende en ongenoegen ophangen aan minderheden.
PVV'ers zijn zielepieten die over het algemeen een triest en ongelukkig bestaan koppelen aan een veel te grote mond voor het intellect dat ze meedragen (Daarom komt Wilders ook nooit bij moeilijke debatten)

Zwadderneel | 10-03-11 | 11:16

Het is echt gillend genieten hoor, met die PVV. Voortdurend anderen de maat nemen, maar als puntje bij paaltje komt zelf op die punten hopeloos falen. Tot zover de christelijk--joodse herijking van de normen in de Nederlandsche samenleving. Op weg naar het volgende lachsalvo!

18konijn | 10-03-11 | 11:16

De schuimbekkende reacties van de PVV-haters onder dit stukje zijn eigenlijk minstens zo interessant als het nieuws zelf. Het geeft een inkijkje in jullie denkwereld. Vooral de moedwillige pogingen om het niet te begrijpen zijn echt voer voor psychologen.

Ivoren Toren | 10-03-11 | 11:14

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:09
Wat was er dan mis met het comment van Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:23? Hij heeft groot gelijk.

psycho_3 | 10-03-11 | 11:12

Weinig boeiend, mijns inziens. Wel leuk om te zien dat Wilders dit politiek gezien prima oplost. Hoewel *180 omdraait* waarom barst de puist met veroordelende one-liners deze keer juist niet open..?

Al Shaikh | 10-03-11 | 11:12

Vreemd dat ondanks alle NSB en nazi beschuldigingen aan het adres van de PVV, er nog geen Duits paspoort is opgedoken - dat zou pas erg zijn. Vreemd ook dat het anti israel/joodse geluid ter linkerzijde steeds sterker aan het worden is.

funkyd | 10-03-11 | 11:11

Ze wist het niet mensen, of is dat ook al weer een Godwin als het om GW gaat...

da wizard | 10-03-11 | 11:10

@brabandertje | 10-03-11 | 10:49
Dat maakt hem geen goede debater.
Dat maakt hem een goede schreeuwlelijk met een grote bek.
Een goed debat voer je door veel verstand te hebben van de inhoud van de onderwerpen waar het om gaat, met dat verstand lul je iemand vervolgens onder de tafel of weet je anderen te overtuigen van jou mening.
Wat wilders doet is provoceren, shockeren, beledigen en vernederen.
En dat vind het publiek leuk, jij blijkbaar ook.
Dat is geen debat voeren, dat is aandacht trekken om dat vervolgens ook te krijgen.

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 11:09

@psycho_3 | 10-03-11 | 11:06

??? Hoe zo??

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:09

en on-topic:

jaja PVV-stemmerts jullei stemmen op een partij wiens vertegenwoordigers zeggen niet te weten welke nationaliteiten ze bezitten! Dat jullie goedgelovig zijn moge duidelijk zijn (zie ook haagse-geert) maar zooooo goedgelovig zijn jullie toch oook niet mag ik hopen. Het is toch duidelijk dat ze liegt dat ze barst???? En wat doet Geert? Onze schreeuwlelijke droeftoetert? Hij gelooft dat ze het niet wist en accepteert blijkbaar een demente vertegenwoordiger van zijn 'partij'.

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:08

Ooooh, wat een heerlijke ochtend :)

JDulop | 10-03-11 | 11:07

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:02
Ah, u heeft ook een dubbele paspoort.

psycho_3 | 10-03-11 | 11:06

@Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:23

Jij bent wel echt goed van het padje hé.... Ik zal je deur maar op slot doen als ik jou was, de ramen dichttimmeren en dan samen met je familie in de kruipruimte gaan liggen. ZE komen eraan!!! Zoek dekking!

LOL, wat een paranoide flapdrol ben jij zeg... (of was het allemaal ironisch bedoeld??)

henk janssen3714 | 10-03-11 | 11:02

Ja ja Bert, dat is weer smullen he zulk nieuws..
Zucht.

harbi | 10-03-11 | 11:01

Moslima. Eerst getrouwd met een Nederlander en toen (heel handig) zijn achternaam aangehouden. Kijk uit voor die types!!

grote haas | 10-03-11 | 10:59

Lijkt mij toch een plas in een brievenbus of een storm in een kopje thee. Maar het is idd komisch als die gekozen PVV staten leden maar op het juiste knopje weten te drukken in mei en niet per ongeluk op de verkeerde stemmen.Overigens mogen er van mij wel wat minder politici komen.Hoe bedoel je overkill aan bestuurders voor een landje van 16,5 miljoen mensen?

daniel78 | 10-03-11 | 10:58

De Veerboot | 10-03-11 | 10:21 | + 0 -
nederland levert in principe wel uit.
altijd, als daarom gevraagd wordt.'wie zijn wij om een ander rechtstelsel niet te vertrouwen'.
enige voorwaarde is dat je de straf hier uit mag zitten.

jehebthetnietvanmij! | 10-03-11 | 10:57

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 10:01 | + -2 -
Kan allemaal wel kloppen, maar het gaat de meeste kiezers helemaal niet om inhoud. Waar de meeste partijen gaan draaien en stamelen als het om het multiculturele probleem gaat, zegt GW gewoon waar het op staat. Kort door de bocht en vaak bot, maar wel precies hoe mensen het voelen. Als ze inhoud willen kijken ze wel naar GTST of SBS6. Omdat GW dit goed aanvoelt en verwoordt vind ik hem een goede debater. Wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben, want ik ga ook voor inhoud.

brabandertje | 10-03-11 | 10:49

@Cuyahoga | 10-03-11 | 10:28

Inderdaad. Van Persie is ook niet gelovig. Z'n vrouw is Marokkaanse, that's it.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 10:48

@Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:41 |
Mee eens. Ik probeer alleen aan te geven dat de PVV een aantal dingen in te extreme trekt die, als je logisch doorredeneert, absoluut niet kunnen kloppen.
Natuurlijk zijn er problemen met een aantal groepen in de samenleving, en daar moet je het ook over kunnen hebben. Ik denk alleen dat de religie er niet veel mee te maken heeft. In de VS zijn de grootste groep criminelen de Hispanics. Niemand zegt dat het door het Christelijke geloof komt.
De Marokaanse klootzakjes zijn echt niet de meest gelovige Islamieten. Het probleem is dat er geen ouderlijk toezicht op ze is.

De Veerboot | 10-03-11 | 10:48

Dit is gewoonweg opgezet door de linkse politiek natuurlijk, die haar zonder haar medeweten een Turks paspoort door de strot hebben geduwd. Tot zover de conspiracy.

psycho_3 | 10-03-11 | 10:46

De Veerboot | 10-03-11 | 10:36
De kans dat een blanke Europeaan moslim is, is echt te verwaarlozen, meestal hebben die het gristen-dom ingebakken gekregen, minder gevaarlijk maar net zo debiel.

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:41

Eigenlijk is een dubbele nationaliteit alleen maar een administratief iets wat helemaal geen impact op de loyaliteit heeft, toch? meneer wilders?

Grote Nerd | 10-03-11 | 10:40

@ borderliner | 10-03-11 | 10:31
Om een probleem op te lossen, moet je eerst een goede probleemdefinitie opstellen.

Ivoren Toren | 10-03-11 | 10:40

@Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:23 |
Maar het punt van de takiye is nu juist dat je niet weet wanneer iemand Islamiet is. Dit zijn niet mijn woorden, het komt van Martin Bosma.

De Veerboot | 10-03-11 | 10:36

LOL !!!
Links heeft weer een stok om teslaan.

DeepDownUnderGrunn | 10-03-11 | 10:35

Fantastische slotzin.

Denkt Na | 10-03-11 | 10:35

Allochtoon Raymann screent beter dan die hele door de mossad opgeleide PVV-screenafdeling bij elkaar. Eerste wat ie vraagt is, wie is je vader, wie is je moeder.
Als een van de twee turks is, moet er op zijn minst een lichtje gaan branden, maar uiteraard weer niet bij de club van die nachtclubportiers.

louis6227 | 10-03-11 | 10:32

Dubbel paspoort blijft niet boeiend.
Kom nou eens met oplossingen voor echte problemen.
Wilders benoemd alleen maar, er komt verder niets uit zijn handen.

borderliner | 10-03-11 | 10:31

Zo waren er tijdens het afgelopen WK miljoenen Nederlanders die niet wisten dat Van Persie zich tot de islam bekeerd had, en toch stonden ze allemaal voor hem te jui...
Oh, wacht effe, dat klopt niet.

Cuyahoga | 10-03-11 | 10:28

De Veerboot | 10-03-11 | 10:15
Nah je weet zo of iemand Islamitisch is of niet, wat die relie gekkies vaak hebben is dat ze er graag over praten dat into Allah of God zijn, daarbij komt dat moslims nogal herkenbare uiterlijke kenmerken hebben zoals baarden en hoofddoekjes.

Ik kan en zal een moslim nooit kunnen vertrouwen want je weet dat ze een dubbele agenda hebben, een opdracht van Allah.... dus ik hou ze graag verre van me, ben niet voor niets verhuist naar een blanke wijk.

Ben ik een racist? nee want de islam is geen ras maar een vreselijke woestijn ideologie waar je heel goed voor moet oppassen en heel ver weg van moet blijven en eigenlijk geen wortel moet laten schieten in NL want dan ben je verloren.

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:23

@Ivoren Toren | 10-03-11 | 09:49 Interessant. Dus als je èrgens in de zoveelste generatie voor je een Turkse(of Marokkaanse) man hebt zitten, worden al diens nazaten, dus jij ook, door Nederlandse ambtenaren automatisch voorzien van een tweede, Turkse (of Marokkaanse) nationaliteit, buiten de betrokkenen om.

En je kunt je daar niet tegen verzetten als je daar achter komt.

Lijkt me een leuk debat-onderwerp voor de Tweede Kamer.

vraagstaart | 10-03-11 | 10:23

Jaah. Meverouw wist niet dat ze dubbele nationaliteit had.
Huh??? Doe es uitleggen? hoe kom je aan die nationaliteit dan??? Dat krijg je echtniet kado hoor. Moet je als Turk geboren worden of met 1 trouwen oid. Hoe dom kan je zijn?? (of leugenachtig)

Fappo de clown | 10-03-11 | 10:21

louis6227 | 10-03-11 | 09:54
Ik snap best dat dit één van de mooiste dagen van het jaar is voor jou, maar we begrijpen onderhand wel wat je punt is.
Nu eventjes hup hup wat tissues pakken, dat toetsenbord schoonmaken en weer terug naar nujij.nl of zoiets.
En niet vergeten om om de drie comments een keer: 'Bron?' te typen.
Doei!

Cuyahoga | 10-03-11 | 10:21

@jehebthetnietvanmij! | 10-03-11 | 10:18 |
Dat is een interessante. Een land levert in principe niet zijn eigen onderdanen uit. Ik weet niet hoe dat bij een dubbele nationaliteit zit. Zeker niet bij een nationaliteit waar je niet vanaf kan, zoals de Marokkaanse

De Veerboot | 10-03-11 | 10:21

VictorvanZuydewijn | 10-03-11 | 09:05
Dat is echt mogelijk, hoor.

polt | 10-03-11 | 10:19

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 10:11

Het benoemen van problemen is het begin van de oplossing, hebben andere partijen te lang laten liggen.
Net doen of er niks aan de hand is, met een bos peterselie in je oor, wordt niet meer gepikt door de kiezertjes.

skinner | 10-03-11 | 10:18

Dit is toch wel een interessante.
Ze is (ook) Turks.
Wilders zegt van hun Premier dat ie een total freak is.
Turks journalisten en andere worden vastgezet als ze de premier van turkije 'beledigen'.
Stel nu dat ze zegt ik ben het eens met wilders wat betreft erdogan.
Moet nederland haar dan uitleveren als de turken daarom vragen?
Volgens mij wel www.rechtspraak.nl/Gerechten/HogeRaad/...

jehebthetnietvanmij! | 10-03-11 | 10:18

De Partij Van het Verraad is weer verraden. En toen ze haar rijbewijs ging ophalen had ze ook niet door wat die TR op de formulieren betekenden?

Nee, ik geloof er nix van dat ze niet wist dat ze Turkse was.

Sabroso | 10-03-11 | 10:17

@Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:10 |
Dat is precies mijn punt. Omdat je zegt dat een Islamiet niet te vertrouwen is, waarom zou je dan iemand vertrouwen die zegt dat hij geen Islamiet is? Wie weet is het wel gewoon een liegende Islamiet. Ergo, je kan niemand vertrouwen. Inclusief Geert, wie weet is hij wel een Islamiet

De Veerboot | 10-03-11 | 10:15

Denk nou even na GS. Je krijgt standaard de Turkse nationaliteit als één van jouw ouders Turks is. Ook al kom je er nooit en spreek je het niet.

Mokum Kosher | 10-03-11 | 10:12

@skinner | 10-03-11 | 10:05
De onderwerpen staan los van de uitvoering.
Het opnoemen van de oplossingen in hoofdlijnen is makkelijk, dat doet geert wilders.
Hij benoemt de oplossingen in hoofdlijnen maar heeft geen idee hoe het uitgevoerd dient te worden en of het uberhaupt uit te voeren is.
Dat bedoel ik met inhoudelijk ergens op in gaan.
Dat is hetzelfde als wanneer je alle kopteksten leest van de krantenartikels zonder de aanvullende tekst te lezen en dan maar roepen dat je alles weet wat er staat.
Geert Wilders roept de dikke hoofletters aan het begin maar heeft geen flauw benul van de rest.
En dat is nou net wat iedere randdebiel in nederland kan. Het trieste van het hele verhaal is dat hij nog stemmen krijgt ook.

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 10:11

De Veerboot | 10-03-11 | 10:05
Tja islamieten zijn ook niet te vertrouwen, ik vertrouw er iig geen één wat mij betreft zijn het zeer gevaarlijke fundies die niets liever willen dan mij het leven als ongelovige onmogelijk maken, en mij willen onderwerpen (zoals Allah de moslims opdraagt) aan hun woestijn ideologie.

Wilders heeft gelijk wat betreft de Islam, maar daar kom jij nog wel achter als straks je vrouw in een tent rondloopt en jij je afvraagt hoe heeft dit nu kunnen gebeuren.

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:10

Het GBA? Brusselmans ies ook Turkenmans?

Ad Hominem | 10-03-11 | 10:09

Volgens het door de PVV zo veel besproken taqqiya principe is deze mevrouw niet meer te vertrouwen. Overigens is volgens taqqiya niemand meer te vertrouwen want iedere Islamiet met een slecht geweten zal zich als een niet-Islamiet voordoen. En in welke partij bevinden zich de meeste niet-Islamieten?
Daarnaast, ontgaat het iedereen hier nu echt dat Geert naast de Nederlands ook de Limburgse nationaliteit heeft? Verraad!! Verraad!!

De Veerboot | 10-03-11 | 10:05

@Ethisch Verantwoord

Grenzen dicht, belasting verlagen, zwaarder straffen, noem dat maar niet-inhoudelijk.
Andere partijen nemen het vanzelf over, kwestie van tijd.

skinner | 10-03-11 | 10:05

Beetje vaag verhaal, hoe kun je nu niet weten dat je twee nationaliteiten heb, zou iemand mij dat uit kunnen leggen?

Haagse-Geertje | 10-03-11 | 10:05

Eenmaal geneukt met een turk of marokkaan al je nazaten opgezadeld en met handboei vast geklonken aan deze idioten.LEVE ARABIA.

rechtse bal | 10-03-11 | 10:03

@brabandertje | 10-03-11 | 09:37\
Geert Wilder de beste Debater???
Wacht even....
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, HIHI, HOHO. o mijn god, jij hebt wel humor!

Geert Wilder debateert wanneer dat hem uitkomt en dan ook alleen wanneer hij ermee kan scoren bij het stemvee.
Geert Wilder gaat elk moeilijk debat uit de weg.
Talloze gelegenheden voor debat of discussie worden stelselmatig uit de weg gegaan door Prins Wilders.
Ga toch weg man.
Geert Wilders voert een debat met one-liners en sarcastische humor. Hij speelt in op onderbuikgevoelens van het publiek door gevoegige onderwerpen uit te buiten voor zijn eigen gewin.
Elk moment dat het in een discussie echt inhoudelijk gaat worden zie je Wilders dicht klappen en gaat hij over tot bespotten en beledigen van zijn collega's.
Oplossingen zoals de grenzen dicht, belasting verlagen, zwaarder straffen kan elk kind bedenken.
Maar als het daarna inhoudelijk gaat worden dan is Geert Wilders nergens te bekennen.

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 10:01

Ik wil ook een Turks paspoort. Mijn voornaam is trouwens Ali.

Hölzenbein | 10-03-11 | 09:46

Ik zie ze gelukkig niet, mijn browser op deze kompjoeter is nog steeds niet capabel of zeau...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 10:01

Ivoren Toren | 10-03-11 | 09:49
Was dat geen 1-april grap van De Telegrof?

Jos Tiebent | 10-03-11 | 10:01

Het leuke aan dit soort incidenten is dat het laat zien hoe creatief PVVers zijn in elk vlekje wegpoetsen en een ander de schuld geven.

mokum4all | 10-03-11 | 10:00

@louis6227 | 10-03-11 | 09:54
Clowntje Wilders probeert zich weer van de domme te houden. Zijn we al gewend.

Hölzenbein | 10-03-11 | 09:58

Wat een non-issue zeg. Oh nee, de PVV heeft van dubbele nationaliteiten een issue gemaakt en daarmee is het een issue. Ik word een beetje moet van al die non-issues die dankzij de PVV issues zijn geworden. Ga je eens met belangrijke zaken bezighouden. Overigens wel echt volstrekt ongeloofwaardig dat mevrouw van niks wist. Tuuuuuurlijk... Geloven jullie het?

Den Meester | 10-03-11 | 09:57

Er wordt hard aan gewerkt, dat we over niet al te lange tijd, zonder te weten , ook over een tweede Noord-Afrikaans paspoort beschikken.

koetmeurning | 10-03-11 | 09:57

Petrus de Rewa | 10-03-11 | 09:47 | + 0 -
Diplomatenkinderen - en de meeste mensen met een normaal leven - vragen wel eens een uittreksel aan bij de gemeente. Of deze mevrouw is compleet wereldvreemd of ze heeft willens en wetens dit onbenullige feitje verzwegen.

mokum4all | 10-03-11 | 09:57

Spinal Fap | 10-03-11 | 09:46
Nou dan zitten we toch echt met de gebakken peren.
Je wilt toch niet beweren dat als de PVV verdwijnt het haleluya wordt in nederland met de PvdA, GL en D66.
De PVV zorgt dat de andere partijen scherp blijven door provocatie, een prima manier om te laten zien waartoe dat linkse gebroed in staat is.

lanexxx | 10-03-11 | 09:56

@Ivoren Toren | 10-03-11 | 09:49
Dan lijkt het me hoog tijd dat de overheid ingrijpt. Dit is natuurlijk van de gekke; in wezen is het een vorm van identiteitsdiefstal.

rara | 10-03-11 | 09:55

Wilders gaat er kennelijk vanuit, dat Petra nog nooit een uittreksel uit het GBA van zichzelf heeft gezien of dat ze simpelweg niet kan lezen.

louis6227 | 10-03-11 | 09:54

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:41 | + 0 -
GW vind ik zeker een van de betere debaters. Hij is duidelijk, gebruikt veel humor en weet waar hij over praat. Ook Mark Rutte en Emiel Roemer beheersen dit spelletje. Job, Alexander en Maxime blijven ver achter. Toch kan GW niet tippen aan Pim Fortuijn. Vond ik veruit de beste debater ooit. Toen was het echt smullen in de politiek. Vooral het debat in 2002 met Ad Melkert is echt legendarisch!

brabandertje | 10-03-11 | 09:52

Het is heel goed mogelijk dat ze niet wist dat ze de Turkse nationaliteit had. Dat komt namelijk vaker voor. Lees dit maar eens:

Geboorteaangifte bij Turkse consul


AMSTERDAM - Een ras-Amsterdams jongetje is door overijverige gemeenteambtenaren officieel als Turk aangemeld bij het consulaat. Tot wanhoop van zijn ouders.

Het echtpaar Suzan en Vincent van Saase uit Amsterdam-Noord ontving tot hun grote ontsteltenis na de geboorte van hun zoon Friso bericht van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) van Amsterdam-Noord dat Friso naast de Nederlandse ook de Turkse nationaliteit heeft gekregen. "Tijdens contact met de gemeente hierover waarbij wij aangaven absoluut geen Turkse nationaliteit voor onze zoon te willen, werd ons medegedeeld dat wij hierin geen keuze hebben", zegt Vincent van Saase.
www.telegraaf.nl/binnenland/3612936/__...

Ivoren Toren | 10-03-11 | 09:49

PS zijn natuurlijk uitermate geschikt om dit soort figuren eruit te filteren, op provinciaal niveau kan ze verder weinig uitrichten.

skinner | 10-03-11 | 09:49

Krijgen we nog een keer beeld?

RL | 10-03-11 | 09:49

Ik wacht op de foto, waarop ze Geert hebben vastgelegd, met Hoofddoek en BH, Swaffelend tegen de Klaagmuur, denkende dat niemand hem kon zien...

hollandwar | 10-03-11 | 09:48

-weggejorist-

dutchdj | 10-03-11 | 09:48


Zal deze 'mevrouw Erdogan' op een D66 kandidaat stemmen voor de eerste kamer?
Alleen D66 heeft de volledige steun van de Turkse regering, iets met geen-ocide..

skinner | 10-03-11 | 09:47

@VictorvanZuydewijn | 10-03-11 | 09:05
Niet zo moeilijk. Als je een bepaalde grootouder hebt die in een zeker land geboren is. Veel diplomatenkinderen hebben verschillende nationaliteiten waarvan ze zelf vaak geen weet hebben.

Petrus de Rewa | 10-03-11 | 09:47

Ha lekker! Even hakken op de PVV. Ik lees me even in en ben zo terug met een eerste tegel

De Veerboot | 10-03-11 | 09:46

Chiant | 10-03-11 | 09:23
"@Brusselmans: daar had je best iets over kunnen melden hoor. Nu is het wel érg tendentieus geworden."
De bedoeling van dit artikel is dan ook helemaal niet de hypocrisie van de PVV aan te tonen. De bedoeling van het artikel is vooroordelen tegen Turken te weerspiegelen en de haat tegen vieze buitenlanders aan te wakkeren. En daarmee dus indirect de doelen van de PVV versterkend.

Flippo | 10-03-11 | 09:46

-weggejorist-

Hölzenbein | 10-03-11 | 09:46

Het mooie is dat dit te verwachten was. Die hele PVV hangt aan elkaar van opportunisten, baantjesjagers en halve garen. Er is geen gedachtengoed, programma of consistentie. Laat staan idealen. Het is alleen boeroepen en middelvingers omhoog steken.
Het Gheert-effect is uitgewerkt. Nog een paar jaar en deze nare man kan in de mottenballen.

Spinal Fap | 10-03-11 | 09:46

@zeg maar jansen
nee, nee en nee... mevr ed heeft een baan, maar gelukkig woon ik een service orientated land, i.e. daar hebben we mannetjes en vrouwtjes voor ;)
@ev
'vrouwen zijn er gewoon'? mmm... en dat twee dagen na de internationale vrouwendag!

ed.. | 10-03-11 | 09:45

Want? Ik mis de argumentatie.
vraagstaart | 10-03-11 | 09:26

Oowh fuck, jij bent écht dom hè?!

fredmo | 10-03-11 | 09:44

Ronduit hilarisch.

brabandertje | 10-03-11 | 09:37
Ja je hebt helemaal gelijk. Daarom kwam 50% van de PVV-stemmers, de trouwe achterban, niet opdagen tijdens de PS verkiezingen. Het zijn gewoon mensen die gefrustreerd zijn. Tuurlijk zijn er problemen met Marokkanen. Maar daarvoor hebben een partij zoals de LPF nodig. Niet de PVV. Die zet ons enkel en alleen internationaal voor lul.

tagliatelle | 10-03-11 | 09:42

@mokum4all | 10-03-11 | 09:33
"Fractievoorzitter Marjolein Faber was 'totaal overvallen' door het nieuws en was niet in staat een inhoudelijke reactie te geven." - zij staat dus naast Petra Kouwenberg meeuwen te voeren. Vraag mij wel af of de PVV überhaupt ergens een inhoudelijke reactie op kan geven.

Hölzenbein | 10-03-11 | 09:41

brabandertje | 10-03-11 | 09:37
GW één van de beste debaters van Nederland? Lol!
De man weet als geen ander retoriek te laten klinken als argument, dat moet je hem nageven, maar dat is geen debatteren.

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:41

Ik wens Mevrouw Kouwenberg trouwens succes bij de Turkse ambassade, Turkse nationaliteiten kon je toch niet zomaar laten opheffen?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:40

Ik denk dat deze dame misschien beter bij Groen Linksch kan gaan. Daar heeft men geen enkel probleem met personen die 5 nationaliteiten hebben en daarenbuiten een "eigen mening" hebben over de Armeense genocide. Ik wilde weer even naar het Groen Linksch standpunt over de Armeense Genocide browsen, maar zie dat ik daar nu ineens geen toegang meer heb.
standpunten.groenlinks.nl/armeense+gen...
Jammer Groen Linksch, ik vond deze pagina altijd een hoogtepunt uit jullie hypocriete ouvre.

Marcus Porcius Cato | 10-03-11 | 09:39

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24
Wat had je dan verwacht? Dat politici plotseling eerlijk zouden worden?
Het 'goede' van nieuwe politieke partijen is, dat oudere partijen de werkbare ideeën uiteindelijk zullen overnemen. Zo werkt democratie. Langzaam, pijnlijk, enzovoort. Maar weet jij een betere manier?

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:38

@ed.. | 10-03-11 | 09:35
Daar heb je een punt
Alleen is het verschil dat we niet voor vrouwen kiezen, maar dat het een verspilde moeite is om een man te neuken en dan vervolgens hopen dat hij jou zoon of dochter ter wereld brengt.
De PVV keizen mensen voor, vrouwen zijn er gewoon

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:38

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24 | + -1 -
- De hele politiek is een poppenkast, de PVV is dus geen uitzondering
- GW is een van de beste debaters in Nederland, dus geen onsamenhangende onzin. Heb je Job wel eens onsamenhangend horen spreken?
- Veel mensen zijn het politiek correcte geneuzel van de andere partijen beu. Dat is de enige reden dat de PVV zo groot is. Zolang de andere partijen (aangevoerd door de PVDA en D66) dat niet door hebben, zal de PVV groot blijven. Mensen zijn het spuugzat dat het land wordt afgebroken door laagopgeleid tuig dat vooral vanuit het Rifgebergte hiernaartoe komt. Met hoogopgeleide buitenlanders hebben ze minder moeite.
- Een andere binding met de PVV hebben ze niet echt.

brabandertje | 10-03-11 | 09:37

Brusselmans | 10-03-11 | 08:59 |
Als je nou je eigen link had aangeklikt, had je geweten wat Geert daarvan vind.

XaaD666 | 10-03-11 | 09:37

Dit is nu hetzelfde als wanneer een prominent PvdA'er, of oud vakbondsman, ineens graaicommissaris bij een financieel multinational zou worden.
Oh wacht..

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:37

ed.. | 10-03-11 | 09:35 Dat je vreten klaar staat als je thuiskomt? Je was gedaan? Of is het gewoon een bende bij jou thuis?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:36

@Twaalf: wel even principieel blijven he en niet gaan draaien naar voorbeeld van de grote roerganger!!!

Zwadderneel | 10-03-11 | 09:36

twaalf | 10-03-11 | 09:33
Ik neem direct aan dat ze alles weet over haar joods-christelijke achtergrond en daar ook boeiend over kan vertellen op partijbijeenkomsten.

Schoorsteenveger | 10-03-11 | 09:36

Groeistuipen.. als dit over 5 jaar nog steeds voorkomt, hebben we een punt.. maar je kunt een partij die in 4 jaar tijd een groeispurt van 1000 procent meemaakt, niet verwijten dat er hier en daar een raar appeltje tussen zit.

komt dat schot | 10-03-11 | 09:35

@ethisch verantwoord
zeg niet dat ik het er mee ens ben.. maar je vraag in je vorige plempsel (Is er iemand die mij kan uitleggen wat er zo gewelig is aan de PVV zonder de gebruikelijke populistische onderwerpen zoals; immigratie, belastingdruk, zwaarder straffen en dergelijke aan te halen?) is hetzelfde als deze; Is er iemand die mij kan uitleggen wat er zo gewelig is aan vrouwen zonder de gebruikelijke populistische onderwerpen zoals; tieten, kont, kudt en dergelijke aan te halen?..

ed.. | 10-03-11 | 09:35

Dit keer geen Zweeds maar een heus Turks paspoort OMG, eerst die straat terrorist toen die oplichter en nu dan Turks bloed, kijken hoe Geert zich hier gaat uitdraaien, want eerlijk is eerlijk Geert kan draaien als de beste.

Zwadderneel | 10-03-11 | 09:35

Lijkt mij een match made in haven. Allebei de pvv en de vrouw even onbetrouwbaar.

Niccolò_Machiavelli | 10-03-11 | 09:34

Hee pssst paspoortje kopen? Dat mevrouw niet wist dat ze een tweede pas had is ongelofelijke lulkoek. Je weet toch hoeveel paspoorten je hebt? Wat een dom gezwets. Moeten we het maar weer afdoen als een storm in een glas water omdat het alweer om een PVV-er gaat? Nee!

Hölzenbein | 10-03-11 | 09:34

Bakito | 10-03-11 | 09:32 Er wordt nog gezocht naar iemand om de schuld te kunnen geven, liefst iemand buiten de PVV.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:33

Als haar vader vroeger als (Nederlands) diplomaat in Istanbul heeft gezeten, zij daar is geboren (en daarom automatisch de Turkse nationaliteit zou hebben gekregen) en vervolgens met 4 maanden weer terug naar Nederland is verhuisd en nooit meer in Turkije is geweest, vind ik het persoonlijk wel plausibel dat ze niet op de hoogte is van die nationaliteit. Wel getuigen van een gebrek aan interesse in je eigen geschiedenis, maar goed...

twaalf | 10-03-11 | 09:33

net op Twitter gelezen:
"Petra Kouwenberg was niet bereikbaar voor commentaar.. Nee, die staat ergens meeuwen te voeren natuurlijk" LOL!

mokum4all | 10-03-11 | 09:33

louis6227 | 10-03-11 | 09:30 De screenafdeling ziet ook nooit strafbladen. De screenafdeling vult z'n zakken en levert z'n diensten uiterst belabberd af.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:32

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24
+1.

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:32

Ze gaan het toch oplossen? NEXT.

Bob de Bouter | 10-03-11 | 09:32

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24
Soms is de domheid en onzinnigheid van de een nodig om de slinksheid en dubbelheid van de ander zichtbaar te maken. Het blijft fascinerend om te zien hoe slecht men in staat blijkt om de opmars van de PVV te bevechten.

Schoorsteenveger | 10-03-11 | 09:32

Typisch politiek opzetje. Een foutje maken, om dat vervolgens met veel bombarie te herstellen. Slecht acteerwerk in ieder geval.

Bakito | 10-03-11 | 09:32

In de Telegraaf staat "Haar dubbele nationaliteit staat vermeld op een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie". Dan mag zij het misschien niet gewten hebben, wat onwaarschijnlijk is, maar de screenafdeling van de PVV had het natuurlijk wel moeten weten, tenzij ze daar nog slechter nederlands kunnen lezen dan een gezakte inburgeraar.

louis6227 | 10-03-11 | 09:30

Feit: de bedrijfstak 'politiek' trekt onevenredig veel schimmige 'ik-wist-niet-dat-ik-voorkennisaandelentransacties-driedubbele-paspoorten-strafbladen-van-hier-tot-Tokio-belangenverstrengelingsconstructies-buitenechtelijke-kinderen-buitenlandse-rekeningen-had-types aan.
Voorstel zou dan ook zijn om deze bedrijfstak voortaan 'Pinokkiotiek' te noemen.

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:30

@ed.. | 10-03-11 | 09:27
- onhaalbare populistische ideeën, onuitvoerbaar
- niet onderbouwd, gaten in begroting.
- onhaalbaar, in strijd met talloze wetgeving
etc.

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:29

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:26 Kopstoten uitdelen en pornosites beheren ben je nog vergeten.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:29

@ethisch verantwoord
-immigratie
-belastingdruk
-zwaarder straffen
etc.

ed.. | 10-03-11 | 09:27

PVV en LPF.... zoveel verschillen ze niet van elkaar, vroeger had je een Bentley rijdende platenboer in de partij en nu heb je een brievenbuspissende rand crimineel, vroeger had je een draaiende en liegende Mart Herben en nu een jokkenbrokkende Petra Kouwenberg.

Karel Kruizenruiker | 10-03-11 | 09:27

Lol! Wat een ramp. Daar valt brievenbuspissen, barvechten, vrouwmeppen, klikken en frauderen natuurlijk ver bij in het niet.

Superior Bastard | 10-03-11 | 09:26

Ik hoop dat ik voor het eind vd maand ineens ook Monegask blijk te zijn. Dit ivm belastingaangifte.

Bos Hout | 10-03-11 | 09:26

@Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24 Want? Ik mis de argumentatie.

vraagstaart | 10-03-11 | 09:26

Blijft een rommel club die PVV, maar ja welke politieke club niet?

maraboe | 10-03-11 | 09:26

Die stiekeme Turken, zomaar nationaliteiten uitdelen aan willekeurige buitenlanders! Welk zichzelf respecterend land doet dat nou zoiets?

sjaakdeslinksesul | 10-03-11 | 09:26

Petra Kouwenberg, tjaa, dan denk je toch gelijk aan een Turkse ?

070 | 10-03-11 | 09:25

Het wordt steeds duidelijker dat de PVV één grote belediging is voor de nederlandse samenleving.
Keer op keer wordt aangetoont dat Geert Wilders zijn eigen stoere woorden moet intrekken om vervolgens met de billen bloot te gaan.
Het is gewoon een domme partij, met domme partijleden.
De enige rede waarom mensen op Geert Wilders en zijn gevolg stemmen is omdat ze daarmee hun onvrede over allochtonen en aanverwante zaken willen ventileren.
Is er iemand die mij kan uitleggen wat er zo gewelig is aan de PVV zonder de gebruikelijke populistische onderwerpen zoals; immigratie, belastingdruk, zwaarder straffen en dergelijke aan te halen?
Het is gewoon een grote poppenkast, die hele PVV, Geert Wilders had lekker in de oppositie moeten blijven zitten om vanuit daar alles en iedereen toe te blaffen met onsamenhangende onzin, dan had het land gewoon door kunnen gaan.
Ik wil niet impliceren dat de andere partijen zo geweldig zijn, van de PVDA moet ik met enige regelmaat ook braken, maar de PVV spant toch wel elke keer de kroon met zijn domheid en onzinnigheid.

Ethisch Verantwoord | 10-03-11 | 09:24

Hoor zojuist op de radio dat de grote blonde leider gereageerd zou hebben. Mevrouw zou zelf, aldus Wilders, niet geweten hebben dat ze ook een turks paspoort c.q. turkse nationaliteit heeft, zou dat ook niet willen en zou nu spoorslags naar de Turkse ambassade gesneld zijn om een en ander te regelen.

Schoorsteenveger | 10-03-11 | 09:23

@rara | 10-03-11 | 09:19 Precies. Ofwel de arme meid kan er niets aan doen en krijgt ten onrechte emmers drek over zich heen, ofwel die vuile hoer moet onmiddellijk oprotten. Eerst feiten.

vraagstaart | 10-03-11 | 09:23

Omdat het voor veel blaatschapen klaarblijkelijk te veel moeite kost om even op de link te klikken en het artikel te lezen, zal ik de essentie hier nog een keer plakken:
"PVV-leider Geert Wilders laat in een reactie weten dat Kouwenberg tot voor kort zelf niet wist dat ze ook de Turkse nationaliteit had. Het Statenlid heeft Wilders laten weten dat ze er zo snel mogelijk vanaf wil en gaat daarom vrijdag al naar de Turkse ambassade. "Het probleem van haar dubbele nationaliteit zal dus snel tot het verleden behoren", zegt Wilders."
@Brusselmans: daar had je best iets over kunnen melden hoor. Nu is het wel érg tendentieus geworden.

Chiant | 10-03-11 | 09:23

Ze heeft Wilders laten weten dat ze er zo snel mogelijk vanaf wil en gaat daarom vrijdag al naar de Turkse ambassade. “Het probleem van haar dubbele nationaliteit zal dus snel tot het verleden behoren”

afijn wel leuk om te zien hoe de anti wilders deusjes hun laatste adem gebruiken om te trollen!

feboburger | 10-03-11 | 09:22

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:15

Ja, weet ik veel. WOEST ben ik. En ZIEDEND ook nog.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 09:22

@exkoppijn | 10-03-11 | 09:17 Dat maakt jou dan een racistisch persoon en daarom in beginsel ongeschikt voor een niet-racistische partij als de PVV die onder meer de vrijheid van iedereen wil beschermen tegen een totalitaire ideologie.

vraagstaart | 10-03-11 | 09:22

Visumaanvraag Canada.
Vraag 3: Nationality
0 Dutch
0 Turkish
0 Unknown

Whoeoehahahahaaaaaa, ze wist het zelf niet.
Tuurlijk joh!

bar-en-boos | 10-03-11 | 09:22

.. een turkse nationaliteit Petra Kouwenberg? Die krijg je toch niet van een wc bril of een broodje kebab?

Jan Passant mk2 | 10-03-11 | 09:21

Lijkt me dat Petra een turkse is, die met een Nederlander getrouwd is en daar ze bij de PVV nu eenmaal niet in staat zijn de meest simpele gegevens te checken, kun je ook makkelijk een vernederlandste voornaam aannemen.
De PVV stoot zich i.i.g. weer eens aan dezelfde steen.

louis6227 | 10-03-11 | 09:21

@Che_cuevara | 10-03-11 | 09:10
* plop - gelijk openen doet *

veuve-clicquot | 10-03-11 | 09:20

'Mag ik van jou, uit de serie 'Zuid-Amerika', een paspoort van Chili?'
'Kwartet!'

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:20

@ VictorvanZuydewijn | 10-03-11 | 09:05 |
accoord, dat klinkt nogal suf en niet erg geloofwaardig. Maar zoals rara ook al aangeeft, ze wil blijkbaar meteen van d'r Turkse paspoort af. Ik ben in een goeie bui; laat ik d'r maar het voordeel van de twijfel geven.

vive epicure | 10-03-11 | 09:19

@vraagstaart | 10-03-11 | 09:14
Ik wil ook meer informatie over deze zaak voordat ik een oordeel vorm.

rara | 10-03-11 | 09:19

titsme | 10-03-11 | 09:15
*erdoGan*, da krijg je dr nou van.

titsme | 10-03-11 | 09:17

-weggejorist-

exkoppijn | 10-03-11 | 09:17

Ik ga vanmiddag toch ook maar eens informeren aan de balie van het gemeentehuis of ik meerdere nationaliteiten heb waar ik niets vanaf weet.
Misschien ben ik wel Emir!

Chiant | 10-03-11 | 09:17

@ louis6227 | 10-03-11 | 09:09

Dombo's halen ook enkelvoud en meervoud voortdurend door elkaar.

Admiraal_de_Ruijter | 10-03-11 | 09:17

He Petra, vind jij Erdohan ook een 'total freak'?

titsme | 10-03-11 | 09:15

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 09:13 Stommerd, neem dan een nationaliteit aan waar ze een goed sociaal vangnet hebben. Oh, wacht, die had je natuurlijk al.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:15

@[email protected] | 10-03-11 | 09:09
Als zij wist dat ze ook Turks was wel, ja.

rara | 10-03-11 | 09:15

.. dus ik kijk voor de zekerheid in m'n paspoort blijk ik verdikkeme oezbeek en oostenrijker te zijn..

Das Ungeheuer | 10-03-11 | 09:15

Een vriend van me kwam er achter dat hij ook de Canadese nationaliteit had toen hij een uittreksel ophaalde bij de Burgerlijke Stand. Bleek-ie automatisch gekregen te hebben omdat hij in Ottawa uit Nederlandse ouders was geboren.

Nooit geweten.

#ikbedoelmaar

vraagstaart | 10-03-11 | 09:14

@[email protected] | 10-03-11 | 09:09
Misschien heeft haar man dit buiten haar om geregeld?

rara | 10-03-11 | 09:14

*bureaulade opentrekt*
Hè?! Vind ik hier toch zomaar 12 paspoorten van andere landen op mijn naam! Nooit geweten. Grappig.

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:14

Hoe kom je überhaupt aan een tweede, in dit geval, Turks paspoort? Aanvragen? Daar geboren zijn? De Turkse Per Seconde Wijzer winnen?
Het lijkt me nou niet iets dat je zomaar poltklaps overkomt. Toch?

Bos Hout | 10-03-11 | 09:14

@Fatwabuster | 10-03-11 | 09:05
Hoe is ze aan die tweede nationalteit gekomen? Zou me niets verbazen als daar iets vreemds mee aan de hand is. Ze beweert dat ze van niets wist, en dan zou er sprake kunnen zijn van identiteitsfraude door een ander.

rara | 10-03-11 | 09:13

Kom ik er godverdomme net achter dat ik een halve Oezbekistanees ben. Nóóit geweten en ik ben totaal overvallen door dit nieuws.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 09:13

@louis6227 | 10-03-11 | 09:09
Als je dan anderen de maat neemt langs de lat van intelligentie, zorg dan in ieder geval dat je tegels in foutloos Nederlands geschreven zijn.
hoeiboei.blogspot.com/2011/03/taallesj...

Chiant | 10-03-11 | 09:13

Jezus, wat een faal.

GeflipteVlaflap | 10-03-11 | 09:13

Als excuus mag gelden dat ze zich meer Koerdisch dan Turks voelt.

sjaakdeslinksesul | 10-03-11 | 09:12

Met al die wazige figuren binnen de gelederen begint de PVV steeds meer op de PvdA te lijken.

Admiraal_de_Ruijter | 10-03-11 | 09:12

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:11
Alle vrouwen het land uit! Ow, wacht..

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:12

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:10 Zelf zeggen ze dat ze niet liegen. Maar dat is gelogen.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:11

Bij zo'n naam denk je ook niet meteen aan een kopvodt, toch?

Leeuwarder | 10-03-11 | 09:11

Vrouwen liegen. Allemaal!

Krachtmeester | 10-03-11 | 09:10

@veuve-clicquot | 10-03-11 | 09:06
ROFLOL
Hiervoor een fles veuve.


*polp*

Che_cuevara | 10-03-11 | 09:10

@rara | 10-03-11 | 09:03
En ten derde lopen er wel meer landgenoten rond die van de Turkse nationaliteit af willen die ze ooit via (groot)vader hebben meegekregen. Al was het maar om onder de Turkse dienstplicht uit te komen (die is dan weliswaar af te kopen, maar dat kost Euri's).

Chiant | 10-03-11 | 09:10

Voor het aansluiten bij Geert z'n clubje is intelligentie kennelijk niet vereist. Dat zie je aan Hero, aan Lucassen en nu weer aan Petra.

Dom volk is loyaler, moet Geert gedacht hebben.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:10

Grijze wolf in schaapskleren.

sjaakdeslinksesul | 10-03-11 | 09:09

Dis toch wel een bewijs dat die PVV alleen maar uit dombo's bestaat. Hun screen afdeling, nogwel opgeleid door de mossad afd. bijzonder onderwijs (datwel), is nog niet in staat om een GBA uittreksel te lezen.

louis6227 | 10-03-11 | 09:09

Toegegeven dat een nationaliteit niets meer is dan een administratief gegeven, hoe kun je nou niet weten dat je er twee hebt?

Bos Hout | 10-03-11 | 09:09

@Yoast92 | 10-03-11 | 09:04
Ga naar TT en lees het hele verhaal.

Che_cuevara | 10-03-11 | 09:09

@rara | 10-03-11 | 09:03
dat kan volgens mij maar op 1 wijze;
Trouwen met een Turk, opdat de kinderen dan automatisch ook de Turkse nationaliteit krijgen.
Dan is op het zich toch merkwaardig dat deze mevrouw zich kandidaat stelt voor de PVV.

Petra moet hoogblond zijn. Van nature.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:08

vive epicure | 10-03-11 | 09:02 Als de dame in kwestie zegt er geen weet van te hebben gehad heeft ze zitten slapen. Ik denk dat je best wel weet welke paspoorten je hebt. En als ze zegt gedacht te hebben dat het voor haar partij niet zo belangrijk zou zijn is ze geen goede vertegenwoordiger voor hen die PVV stemden.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 09:07

Een liegende Ottomaan is een beetje bubbelop natuurlijk.
Zie ook: domme Belg.

Akabei | 10-03-11 | 09:06

@00000111000111001111 | 10-03-11 | 09:01
De PvdA zette Fatima Elatik ooit uit de PvdA en ze was binnen de kortste keren weer terug.
Only in... nou ja met de PvdA.

veuve-clicquot | 10-03-11 | 09:06

Wel het hele verhaal vertellen.
Petra Kouwenberg wist er zelf niets van en zet morgen de procedure in gang om van haar Turkse nationaliteit af te komen.

Che_cuevara | 10-03-11 | 09:05

rara | 10-03-11 | 09:03

Storm in een glas water dus....

Fatwabuster | 10-03-11 | 09:05

vive epicure | 10-03-11 | 09:02
De dame zelf er geen weet van had?! Hoe de fuck kan je er geen weet van hebben welke nationaliteit(en) je bezit?!

VictorvanZuydewijn | 10-03-11 | 09:05

@dubbert | 10-03-11 | 09:02

Je weet 't ook altijd goed te praten, he? Natuurlijk heeft de PvdA verschillende statenleden met dubbele paspoorten. Cohen heeft dan ook nooit gedreigd ze á la 1940 te -and I quote- deporteren.

Yoast92 | 10-03-11 | 09:04

-weggejorist-

Kamervraag | 10-03-11 | 09:03

@[email protected] | 10-03-11 | 09:00
Ten eerste kun je je afvragen hoe ze aan die tweede nationaliteit is gekomen.
Ten tweede heeft ze al geroepen dat ze van haar turkse paspoort af wil.

rara | 10-03-11 | 09:03

@[email protected] | 10-03-11 | 09:00
Had ik niet beter kunnen verwoorden

Che_cuevara | 10-03-11 | 09:03

Las 't net op Teletekst (p109) en wist dat GS er mee zou openen. TT wist ook te melden dat de dame er zelf geen weet van had. Storm in glaasje thee?

vive epicure | 10-03-11 | 09:02

Ga eens tellen bij de PvdA ! Het bewijst dat de PVV een goede stabiele democratische partij is en niet - zoals de Arabisch georiënteerde partijen willen doen geloven - een radicale racistische partij. Positief nieuws dus dit.

dubbert | 10-03-11 | 09:02

@[email protected] | 10-03-11 | 09:00
U haalt de woorden uit mijn mond. Wilde exact hetzelfde plempen...

chevyeddy | 10-03-11 | 09:01

Ik las het in de dode boom van De Gelderlander.
Mijn ochtend is weer goed. Eens zien hoe de PVV zich hier uit gaat lullen!
Dat wordt in het Huis Der Provincie vuurwerk...

BeunDeHaas | 10-03-11 | 09:01

Rofl, dit is eigenlijk best wel humor..
Only in... nou ja met de PVV.

00000111000111001111 | 10-03-11 | 09:01

Een blijkbaar oerhollandse vrouw die zich de Turkse nationliteit laat aanmeten en daar met geen woord over rept is sowieso al totaal onbetrouwbaar. Dat staat los van de PVV.

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken