Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Extreme toename geweld maakt politie kapot

politierollatort.jpg Mag u dus niet weten. Gaarne onder de politiepet houden, terughoudend over berichten en zo min mogelijk doorvertellen: twintig procent van de Nederlandse politieagenten lijdt aan psychische problemen. Van deze geuniformeerde RIAGG-bezoekers heeft tien procent een posttraumatisch stress-syndroom, een aandoening die je best wel ernstig kan noemen. Tot zover het saaie gedeelte. Wat u dus echt niet door mag vertellen (beloofd?) is dat dit een tussenrapportage is van een politieacademie-onderzoek dat niet voor het grote publiek bestemd is. In deze rapportage worden namelijk ook oorzaken voor het stijgende Prozac-gebruik bij politiekorpsen genoemd: bureaucratische ellende (we noemen een falend ICT-systeem) en een enorme toename van geweld en agressie in de maatschappij naar de politie toe in slechts tien (!) jaar tijd. Stel nou dat u zoiets wel te weten komt. Dan wakkert dat alleen maar gevoelens van onveiligheid aan. Daar trekt u weer allerhande conclusies uit, bijvoorbeeld over veroorzakers van dat geweld, en met een beetje pech wilt u straks weer dat rechters daders ook nog bestraffen, dat er meer agenten op straat komen en dat problemen worden benoemd. Dat mag dus niet. Nederland is veilig. Iedereen is lief, uitsluitend slachtoffer en vooral maakbaar. Zo hebben we "dat afgesproken in dit land". Iets anders moeten we "niet willen met z'n allen". De werkelijkheid vertellen is tenslotte niks anders dan "haat zaaien en verhuftering in de hand werken". Gaarne verschillig blijven.

Reaguursels

Inloggen

'Run-off-the-mill' boefjes kunnnen aangepakt worden door 'run of the mill' agentes/n. Het soort crimineel dat zich nu al decennia op onze vruchtbare klei aan het onwikkelen is tot Giga-Gajes. Vereist een andere aanpak. Nee, geen beschuldigende vingertjes naar allochtonen maar minimaal tien naar de overheid die v.a. de jaren 50 vorige eeuw, kennelijk niet in wilde zien dat babyboomers al niet voor genoeg ellende en overlast zouden gaan zorgen, laat er vrolijk en onbezorgd nog n’s vele K’s 'gastarbeiders' op los, die later evolueren tot 'buitenlandse werknemers'. Tel daar die handjes vol vluchtelingebn en asyzoekers bij en ziedaar het tableaux de la troupe voor de 21ste eeuw. Allemaal geen punt, maar je moet de wel infrastuctuur daarop afstemmen: criminelen van zwaar kaliber verdienen politie van bijna crimineel en nog zwaarder kaliber die zich nog net binnen de regels houden. WE kunnen natuurlijk ook mezze alle gaan zitte bidde! O Ja, iedere fatsoenlijke burger (autoch- of allochtoon) krijgt met kerst een AK 47. Instructies op NL 2

blackpeace | 07-03-11 | 08:30

Het komt allemaal door het domme pacifistische linkse ideologie in nederland.
Het land gaat in snel tempo naar de afgrond.
Hopelijk kan rechts hier tijdig een halt toe roepen.

lanexxx | 07-03-11 | 00:28

en ook niet tijdelijk want ze zijn 24 uur per dag smeris ze hebben de eed afgelegd.dus zelfs als ze de pik zuigen van hun homo lover zijn ze "the men in blue"

no coffee | 07-03-11 | 00:13

Ze zijn dus eigenlijk allemaal ontoerekeningsvatbaar.......

ozzam | 06-03-11 | 23:30

Het CDA, de pvda de VVD en D66 zijn schuldig aan de teloorgang van politie justitie onderwijs enz. enz. Kortom van het ineenstorten van alles. We hadden het zo goed. Het leven was goed en overzichtelijk. Ik kan er met mijn gezonde boerenonderbuikverstand niet bij hoe de politiek dit heeft kunnen laten gebeuren.

frisenfruitig | 06-03-11 | 23:21

Ik heb wel eens moeite gehad met Bert Brussen maar ga hem nu toch steeds meer waarderen waarvoor dank.

frisenfruitig | 06-03-11 | 23:09

De politie heeft werkend Nederland anders prima onder de duim. Vrijwel niemand rijdt nog met een te hoge snelheid naar zijn werk. Prima werk van deze regeltjesneukers die de grote problemen links laten liggen.

datzitzo | 06-03-11 | 22:55

Mooi stukje tekst. Regels en politiek werken tegen en daardoor is een politieagent na verloop van tijd uit balans. Zou best eens kunnen helpen als de tuut meer van zich af mag slaan. Kortom wie niet horen wil moet voelen. Ram eerst een mocro van 20 in een nieuwe bmw de schoolbanken in, daarna de nieuwe aanpak eens evalueren.

Dulf | 06-03-11 | 21:51

Het gaat ook steeds meer op '1984' lijken uit het gelijknamige boek van George Orwell.
Niet alleen wordt de taal aangepast om mensen onbewust te beïnvloedden, allochtonen heten nu dan weer 'Prachtmensen' en hun verpauperde wijken 'Prachtwijken', waar 'kansenjongeren' wonen, ook moet in de media en de politiek net gedaan worden alsof er niks aan de hand is.
.
Het is één grote, gezellige mieterse boel met al die mensen en culturen op één hoop. Een feestelijke buurtbarbeque en wie anders denkt of zegt is een nazi en verantwoordelijk voor het vermoorden van zes miljoen Joden.
.
Bovendien is er helemaal geen sprake van massa-immigratie, hooguit enkele duizenden gastarbeiders die spoedig alweer huiswaarts zullen keren.
.
Dat er een complete demografische omwenteling heeft plaatsgevonden en dat je als Nederlander je niet eens meer thuis voelt in van oorsprong Nederlandse steden, dat is allemaal maar onderbuikgevoel.

du Roi Soleil | 06-03-11 | 20:44

Einde van de Domheid | 06-03-11 | 18:16
Als ik de politie bel omdat mijn vriendin is mishandeld, is dat niet omdat ik verwacht dat het daarmee ook maar enigzins is opgelost, maar voor de verzekering. Het feit dat je je belastingopgave elk jaar braaf invult, betekent nog niet dat je het met de besteding ervan eens bent..

De grap is juist dat een stel hippies, die blind voor individuele vrijheid vechten, zichzelf uiteindelijk hebben verheven tot een autoritaire staat, het evenwicht uit elke sociale verhouding binnen de nederlandse maatschappij hebben geslagen door kritiek of corrigeren te verbieden en als 'onderontwikkeld' af te schilderen. Alles mag, en elke vorm van kritiek daarop werd en wordt gezien als een aanval op hun principes. Ze proberen de schuld van de moord op critici zelfs in de schoenen van de critici te schuiven. "Had hij maar niet zoveel kritiek moeten uitten..". Nog even, en elke permanente beperking van individuele vrijheid, van alles en iedereen die HUN denkbeeld van individuele vrijheid in de weg zit, is normaal.

Ze hebben zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.

O2Consumer | 06-03-11 | 20:08

En dat komt allemaal door de pvda, de uitvinder van het slappe knieeenbeleid en degene die de politie totaal hebben uitgekleed. (oa door Gussje Nadorst)

msgambler | 06-03-11 | 18:59

@ kampsjeng;
recherche, dat zijn toch die gasten die; als ze 100 gram coke in beslag nemen 20 gr. zelf opsnuiven en 30 gr. weggeven aan hun informanten?

the wanderer | 06-03-11 | 18:55

@Heads or Tails | 06-03-11 | 17:27
Ik heb je comments gelezen. Je gebrek aan begrip aangaande PTTS is duidelijk. Daarmee geef je ook duidelijk aan geen benul te hebben van wat PTTS nou eigenlijk inhoud. Kort gezegd is het geen fenomeen wat "tussen de oren zit". Ieder onbegrip is daarom nogal misplaatst. Het is een ernstig fenomeen waar EENIEDER (dus ook de meest stoere en nuchtere en geharde man of vrouw)die met traumatische ervaringen in aanraking komt last van kan krijgen. En als je er last van krijgt dan is dat dus niet zonder reden. Het is net zoiets als een blauwe plek krijgen wanneer je je stoot. Met andere woorden een onvermijdelijk en logisch triest gevolg. Erg genoeg voor de mensen die ermee te maken krijgen. En het kan jou ook overkomen wanneer je zelf iets traumatisch meemaakt. Ik hoop het niet voor je. Respect voor alle politiemensen die het risico op PTTS dagelijks nemen om anderen te helpen. Geen respect voor de kortzichtigen die hier niets van snappen en eigenlijk dus geen idee hebben wat politiewerk inhoud.

doenormaal! | 06-03-11 | 18:42

Flodder-Sjakies in uniform die murw worden geslagen/bespuwd/geschopt/ door backfire?
Ach gut.

Cabaret Voltaire | 06-03-11 | 18:39

Ik zat er al op te wachten totdat GeenStijl hierover ging berichten. Want wat ik er over kwijt wil: laat ik nou al die keren dat ik met de politie in aanraking ben geweest, net met die 20% die aan psychische klachten lijdt, te maken hebben gehad!

Helter Skelter | 06-03-11 | 18:22

Hard gewerkt wordt er overal (behalve bij de F5ers) maar de politie doet echt soms heel naar werk. Als er een vrouw verrot is geslagen, who are you gonna call... Precies!

Einde van de Domheid | 06-03-11 | 18:16

Juultje2000 setup met Marokkaans accent en bloederig mes en nepvuistklappen?

hfakker | 06-03-11 | 17:53

zeefert | 06-03-11 | 16:39
Ik hoor mensen wel vaker bijdehand roepen "we hebben 120km/u afgesproken met z'n allen" . Oh ja? Daar was ik dan in elk geval niet bij. Maar ik heb idd zelf de gok gewaagd, gegokt dat de politie betere dingen te doen heeft dan om 01:10 's-nachts op een brede en lege A50 te gaan staan flitsen. Ik zal betalen hoor, dus verloren heb ik, en dat heb ik zelf in de hand gewerkt. Maar dat neemt niet weg dat ik het volkomen absurd mag vinden dat voor zo'n overtreding (een overdrijving van de snelheid op een SNELweg) zulke onmogelijk zware boetes gelden, terwijl voor zwaardere overtredingen en zelfs misdaden lichtere sancties gelden. De verhoudingen zijn zoek mensen, achtervolgingsscenes zoals tot voor kort alleen op TV zenders uit de UK en USA zullen naar Nederland toekomen. Dat is het resultaat van de rigide jacht op snellere weggebruikers, met dank aan de heer Spee. Dit land is ziek.

Mijnbescheidenmening | 06-03-11 | 17:44

@zeefert | 06-03-11 | 17:35
Allemaal thuis, zeefert. 't Is volstrekt zinloos om terminale patiënten in een ziekenhuis te laten verplegen (tenzij je geen andere keuze hebt).
Trouwens, ook voor die verplegers of verpleegsters geldt natuurlijk dat ze niet alleen maar gebroken benen binnen krijgen. They know.

Ik zeg niet dat ik hun werk niet waardeer (integendeel), maar dat zij verdomde goed weten wat hun werk inhoudt of kan inhouden. Ik geloof niet in een politiekorps waarvan 20% min of meer debiel raakt door het werk wat ze doen. Don't make any sense. Je hoeft daar niet gevoelloos voor te zijn, zeefert, maar professioneel. Wat denk je van een snijdend specialist (zoals dat heet) - dat hij geen gevoel heeft? Hij of zij opereert gewoon, 't is zijn of haar werk. Meer niet.

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:43

mijn zus | 06-03-11 | 17:39 | + 0 -
Klopt! Het niveau is hier behoorlijk links!

zeefert | 06-03-11 | 17:41

Lachwekkend zoals hier de gewone politieman wordt afgezeken. En dom omdat toch bekend moet zijn dat er net als in een ziekenhuis met specialisten wordt gewerkt. Als de rij bij een kaakchirurg lang is vraag je toch ook niet aan een laborant of hij je opereert? De bonnenbrigade, waaraan het huidige kabinet een einde heeft gemaakt, komt niet in actie bij een overval of moord, daar zijn anderen voor. De meeste schuld aan de incompetente politie hebben overigens de linkse stemmers, het klotelinks heeft ook de veiligheid in dit land naar de verdommenis geholpen.

mijn zus | 06-03-11 | 17:39

Hey GS, ik wil hier ff mijn opbouwende en welgemeende, doordachte commentaar geven op een paar puntjes van het nieuwe design. Heb er een tijdje mee gewacht omdat nieuwe designs altijd lijken te zuigen in het begin (zie Gawker media).

Allereerst: het font zuigt. Kijk nou eens in deze post naar de cursieve tekst. Aan het einde leunt de tekst tegen het " aan, terwijl er bijna een km zit tussen het tussen de begin" en de eerste letter. Dat kan echt niet meer. Daarbij gaat het laden van de pagina erg rommelig, met al die losse frames die de pagina doen verspringen. Voor de rest zijn jullie wel goed bezig hoor.

Nepkarel | 06-03-11 | 17:37

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:27 | + 0 -
Vraagje dan: jij hebt de ouders en broer aan kanker verloren, ik neem aan dat ze verpleegd zijn in het ziekenhuis. Denk je ook niet dat ze blij waren met wat menselijkheid van verpleegsters ipv een zakelijke aanpak? Denk je niet dat ze blij waren met die ene zuster die iets extra's deed voor ze, die een aai over hun bol gaven toen ze het moeilijk hadden op de momenten dat d'r familie er niet kon zijn? Wat denk je? Want wat jij verlangt is nl dat mensen op dit soort posten hun werk moeten doen en iedere vorm van menselijkheid thuis moeten laten als ze naar hun werk gaan. Menselijkheid daar heb ik het over!!

zeefert | 06-03-11 | 17:35

@zeefert | 06-03-11 | 17:19
Verschil is dat ik er niet voor gekozen heb om al die ellende aan te zien, terwijl je als agent of militair kunt weten dat dit part of the job is.

Dan gaan zeiken over je PTSS, daar heb ik geen begrip voor.

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:27

@Kees Klinker 14:58
"arbeiTsongeschikt", u ook aan de Prozac??
Maar apropos, u heeft gelijk. Met zware medicijnen in je mik, nooit een pistool op je heup.

grote haas | 06-03-11 | 17:25

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:14 | + 0 -
Ben blij dat je inziet dat je wereld- en mensbeeld is veranderd. Ga daar mee aan de slag ipv het af te reageren op mensen die er voor gekozen hebben om zich in te zetten voor onze maatschappij. En geloof me: ze doen het niet voor het geld!

zeefert | 06-03-11 | 17:19

@Pasta-saus | 06-03-11 | 14:51
Of zou het komen omdat alle mannen hier maar aannemen dat alle reaguurders mannen zijn...? *Iets over mannenwereld mompelt*
Misschien zit je in 60% van de gevallen wel tegen een vrouw te lullen zonder het te weten...

doenormaal! | 06-03-11 | 17:16

Totáál geen medelijden mee. Waarom gaan die jongens (en meisjes) bij de politie? MACHT! Lekker uniformpje dragen, blaffer op de heup, bonboekje. En... hup, autootje overal neerplempen waar een ander het niet mag.
Nee dames en heren, GEEN meelij dus.
Wél met de PAARDEN en de HONDEN die er niet zelf voor hebben gekozen om stenen tegen hun kop te krijgen en met stokken afgerost te worden. Dat en alleen DAT vind ik heel erg.

grote haas | 06-03-11 | 17:16

@zeefert | 06-03-11 | 17:06
Als je beide ouders en een broer ziet wegrotten aan kanker verandert dat wel iets aan je wereld- en mensbeeld ja. Het deed mij erg veel, meer dan ik hier kwijt wil.

Hope you get my point. 't Is wat anders dan wildvreemden geplet te zien in een auto, dat ben ik wel met je eens - 't is gruwelijker, dat kan ik je verzekeren. Natuurlijk vind ik het altijd vreselijk, maar ben je professional en kies je zelf voor dat werk, dan is dat part of the job, evenzeer als mensen op de eerstehulp moeten wennen aan de bebloede koppen en afgerukte ledematen. 't Zou mijn baan niet zijn en 't is a dirty job etc.

Als een op de vijf agenten last heeft van PTSS, dan vraag ik me in alle ernst af wat zij met die baan wilden in the first place.

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:14

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:07 | + 0 -
Precies! Kogels voor ontbijt, granaten voor lunch en 's avonds vreten we bommen!!

zeefert | 06-03-11 | 17:08

mannelijk politieagenten dienen op dokters recept een aanvulling te halen op het gebied van testosteron en vrouwen een aanvulling op oestrogeen dit alles omdat de 2 stoffen nu door elkaar zijn gemixt in de smerige gnieperige PVDA blender.resultaat van dit nieuw ontwikkelde project vind u in de link hieronder...
www.youtube.com/watch?v=S0_fxEtrAJQ&am...

no coffee | 06-03-11 | 17:08

@zeefert | 06-03-11 | 17:00
Part of the job. Als je daar niet bij stilstaat, moet je niet bij de politie (of het leger) gaan, maar de pias uit gaan hangen in Disneyland.

Geef die apen maar een docu over Patton te zien.

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:07

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:04 | + 0 -
Maar het doet je niets he! Sterk ben je! Zo hoort he!

zeefert | 06-03-11 | 17:06

@Michelos | 06-03-11 | 16:59
Je moet ze dan ook selecteren op de kans dat ze een PTSS oplopen. Alsof je dat niet kunt zien op voorhand - get a life!

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:06

@rara | 06-03-11 | 16:57
Geh, ik heb genoeg meegemaakt, maak je geen zorgen. Mensen van nabij zien wegrotten. Mensen van wie ik hield.
Da's wel genoeg, lijkt me zo.

Heads or Tails | 06-03-11 | 17:04

Jim Beam | 06-03-11 | 16:59 | + 0 -
Kom nou maar uit de kast Jim en accepteer je homoseksualiteit! Word je een stuk rustiger van.

zeefert | 06-03-11 | 17:04

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:51 | + 0 -
Stoer ben je!!! Het doet jou helemaal niets he als je een auto leeg moet halen waarin kinderen zitten die verbrand zijn omdat een vrachtwagen niet op tijd kon remmen en achterin de file dook. Man man man wat ben jij een geweldige stoere man!! Tsjongejonge wat stoer!! Rambo himself!

zeefert | 06-03-11 | 17:00

Politieafenten zijn heden ten dage FLIKKERS... in de zin van mietjes.
Mietjes zijn mensen zijn niet kunnen doorpakken, incasseren, plaatsje geven en doorleven.
Maar dat word ook niet verwacht van de hedendaagse agent.
De hedendaagse agent is een geuniformeerde, gewapende belastingsambtenaar, een tollenaar. Zijn taak is het genereren van kapitaal voor de schatkist, niet het handhaven van de openbare orde en veiligheid.
.
30 jaar kloten in Den Haag is hier de oorzaak van.
Jim vind dat alle politici van de afgelopen 30 jaar de doodstraf verdienen wegens hoogverraad.
(Ja, Jim heeft ellende gezien en alles wat erbij hoort en heeft GEEN psychische problemen. Kwestie van uithuilen, opstaan en verder leven.)

Jim Beam | 06-03-11 | 16:59

@Heads or Tails 16:34

Alsof agenten met overduidelijke PTSS worden aangenomen, je moet je medische en psychologische gegevens openbaren tijdens opleiding en sollicitatie, die PTSS lopen ze tijdens hun werk op, onwetende mongol dat je bent.

Michelos | 06-03-11 | 16:59

@Heads or Tails | 06-03-11 | 16:51
Jij hebt nog niet veel meegemaakt, zo te zien. Moge het leven jou genadig zijn.

rara | 06-03-11 | 16:57

@rara | 06-03-11 | 16:42
Als je mensen aanneemt, herken je een zeikerT of lutser in a minute. Ik heb genoeg lijken gezien om te weten wat een lijk is.

Mensen die zelf met 180 km/u tegen een boom knallen (wat je in D. nog wel eens ziet) - zie niet wat dat met het onderwerp te maken heeft en overigens interesseert het mij geen reet. Ben je 18+, ga lekker Oerend hard & shit like that. Die mensen hebben ook stemrecht enzovoorts.

Het oplopen tijdens diensttijd (bij de politie) van een PTSS vind ik buitengewoon zielig en sneu, in de pejoratieve zin van het woord. Meer dan imbecielen kan ik er niet zien, al helemaal niet als je bedenkt dat ze met 800 man een kruimeldief gaan inrekenen (ik chargeer een beetje, maar you get my point, denk ik).

Een dooie is een dooie, rara, hoe die er verder ook uitziet. Misschien dat ze tijdens de opleiding wat meer snuffmovies moeten laten zien. 'Ja jongens, we zijn hier niet om te ballen'.

Je kunt ook apothekersassistent worden, weet je wel. Doet me denken aan die huilie-huilie figuren die beginnen te janken als een van hun medesoldaten ergens gegijzeld wordt. Ook al zo'n bak gezanik. Wil je lijken, join the army.

Voor de politie geldt min of meer hetzelfde, maar je moet ze niet opvoeden alsof het buurtregisseurs zijn, die met een knuffeltherapie het tuig van de richel aan banden moeten leggen.
Kill 'em.

Zal eens bellen met Apeldoorn (politie-academie).

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:51

@Heads or Tails | 06-03-11 | 16:34
Jouw zienswijze is ergens een beetje vreemd, sorry.

'Geef ze dan maar een bom duiten mee of zo, als ze maar oprotten met hun PTSS. Dat volk moet je niet aannemen in the first place.'

Die PTSS hebben ze tijdens het werk opgelopen, maar op dat moment zijn ze al in dienst. Toch roeptoeter je dat de overheid ze niet in dienst moet nemen. Geloof jij in tijdreizen of zo?

Overigens, iedereen, dus jij ook, kan PTSS oplopen. Hoeveel lijken heb jij ooit in je leven gezien? Niet die in het ziekenhuis, maar bijvoorbeeld nadruipend als ze met 180 km/u tegen een boom zijn geknald? Of als er weer eens een juwelier is neergeknald door een groep malloten? Daar hebben we het over.

rara | 06-03-11 | 16:42

@Heads or Tails | 06-03-11 | 16:34
Ik wil best mijn eigen verantwoording nemen als mijn bejaarde buurvrouwtje berooft wordt.
Probleem is: wie haalt mij van op bij het lokale pliessiebureau?
Jij soms?

necrosis | 06-03-11 | 16:41

Mijnbescheidenmening | 06-03-11 | 16:23 | + 0 -
Rijd dan ook gewoon de normale snelheid, je weet toch dat je bekeurd kan worden als je te hard rijdt! En nou een beetje bijdehand gaan toen tegenover de politie, jij doet het toch!! Wees een man en geef ruiterlijk toe dat je gegokt en verloren hebt!

zeefert | 06-03-11 | 16:39

@Theodoros | 06-03-11 | 16:28
Je bent onderweg naar Barcelona?
*hips en ook buuuuurps*

necrosis | 06-03-11 | 16:34

@rara | 06-03-11 | 16:25
Dat en of de overheid betalen moet bij ontslag boeit mij niet zo. Iedereen die bij de overheid werkt kan gewoon ontslag nemen.

Daar is men vaak te laf voor (het 'enge bedrijfsleven waar je geen baan hebt voor het leven -kots'), maar 't is geen enkel excuus. Al helemaal niet voor politiemensen. Geef ze dan maar een bom duiten mee of zo, als ze maar oprotten met hun PTSS. Dat volk moet je niet aannemen in the first place.

En yep, ik zie het toch in eerste instantie als de verantwoordelijkheid van een mens om de verantwoordelijk voor z'n eigen leven en werk te nemen. Wie moet het anders doen, Donald Duck?

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:34

Stomdronken in een Avensis 's nachts rijden over de C-32 richting Barcelona, waar Mikaela op je wacht. Alle ramen open, in de hoop dat je tijdig nuchter bent.
Schande.

Theodoros | 06-03-11 | 16:28

@Mijnbescheidenmening | 06-03-11 | 16:23
Maar eens een juwelierszaak binnenstappen, zou ik denken.

Ben het wel met je eens (wie niet eigenlijk?) - totaal absurd. Ik rij zelf ook wel eens rond de 200 km/u als het rustig is. In delen van D. geen probleem, maar hier doet men alsof je met pistool en al een kassa komt leegroven.

Het strafrecht in NL is een totaal lachertje, ik kots er op, met name op de prioriteiten die men stelt. De betaler is blank en Westers - hou dat maar in gedachten, zit je altijd geramd.

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:27

@rara | 06-03-11 | 16:25
libk = link

rara | 06-03-11 | 16:26

@Heads or Tails | 06-03-11 | 14:50
Het woord dat de libk legt tussen 'slechte werkomstandigheden bij de staat' en 'eigen verantwoordelijkheid'. Zoals je het nu neerzet lijkt het alsof de Overheid niet verantwoordelijk gehouden mag worden voor haar eigen falen, en lijkt het er op dat jij die verantwooding bij de burger wil leggen. Ieder zinnig mens begrijpt dat de overheid zal moeten betalen als zij zelf de boel versjteerd.

rara | 06-03-11 | 16:25

de gevolgen van de afbraak van alles wat met autoriteit en macht te maken heeft, ingezet in de jaren 60, en jaren gepropageerd door links-alternatief Nederland, laat overal haar sporen na in de samenleving.
De Politie is een van de instanties die dit dagelijks ondervindt. Zelf is zij hier echter mede debet aan. Weet u nog wel, er is een tijd geweest dat blanke Hollandse mannen niet aangenomen werden bij de politie omdat vrouwen en niet-blanken voorrang hadden.
Inmiddels zijn ook ambulance medewerkers en brandweermensen niet meer veilig.
Hoe dit te keren? Geen eenvoudige opgave. Het vereist een cultuuromslag. En hoe gaan we dit doen?

realisticus dutch | 06-03-11 | 16:25

@Theodoros | 06-03-11 | 16:20
Toch heeft iedereen schijt aan de politie. Misschien tijd om wat te gaan folderen?

Een bak gezeik, Theodoros, waar we niks aan hebben. Natuurlijk zal de politie af en toe z'n boekje te buiten gaan, maar als niemand dat weet heb je er niks aan.

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:23

De politie kan alleen maar flitsen, laatst nog een boete gehad van 800 euro omdat ik midden in het holst van de donderdagnacht, geen kip op de weg, op een rechte snelweg 188 km/u zou hebben gereden. Kan zijn ja, maar de opgelegde sanctie staat buiten alle verhouding. Voor 800 euro kun je 5 keer gepakt worden voor winkeldiefstal. Te zot voor woorden, en de Marcellen van Dam van deze wereld zich afvragen hoe het komt dat de samenleving verruwt en meer mensen zich aggresief uiten richting poltiie/overheid.

Mijnbescheidenmening | 06-03-11 | 16:23

@vraagstaart | 06-03-11 | 16:09
Dat laatste weet ik niet. Kan me voorstellen dat je voor de islam-Jugend de strafrechtelijke sharia invoert.

Wat een gelul eigenlijk. Die troep kun je beter tot 4 generaties terug het land uit donderen. Is dat minderwaardige volk weg, dan hebben we het eigenlijk nergens meer over, behalve over een paar verdwaalde Antillianen en kunnen we weer verder met Bromsnor. Blanke sabel & shit like that. ik herinner me gedonder met de politie omdat we godbeterehet op straat voetbalden (waar nauwelijks verkeer was). Nu kun je ouwe vrouwtjes verrot beuken en zeggen dat het 'een gebbetje' is. Dat vind ik allemaal geen verbetering.

Iedereen weet dat, weinigen zeggen het.

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:20

De politie doet heus wel eens een 'guardia civieltje', maar daar wordt geen ruchbaarheid aan gegeven. Vraag de Rotterdamse politie maar eens wat het begrip "we geven hem een Lift Speciaal" betekent.

Theodoros | 06-03-11 | 16:20

@Heads or Tails | 06-03-11 | 16:03 Volkomen mee eens. Kijk maar eens hoe de politie in Marokko of Turkije optreedt. Dan kun je je ook vorstellen dat de agenten in Nederland geen respect (lees: angstige onderdanigheid) krijgen.

Maar dankzij de generatie Welten c.s. gaat er geen omslag komen.

vraagstaart | 06-03-11 | 16:09

@ timonmja | 06-03-11 | 16:01 |

Je mag dat stiekem er best wel aflaten wat mij betreft. Het eerste dat door mijn hoofd schoot was de afhandeling van de zaak van Sander V. Waar gewoon met droge ogen beweerd werd dat hij volgens de huidige maatstaven niet meer aangenomen was geworden. Ik vraag me af hoeveel van dat soort klanten er nog meer in de rondte lopen bij politie.

Mooi van die tikkende tijdbommen bij de dienst handhaving.

netniet | 06-03-11 | 16:05

Islam_ies_Vrede | 06-03-11 Er staan schitterende voorbeelden van uw suggestie op youtube. Net zo leerzaam maar dan zonder een bezoekje aan het lokale ziekenhuis.

lichtpunt | 06-03-11 | 16:04

@vraagstaart | 06-03-11 | 15:57
Heavy stuff man. Ik denk alleen nog maar in termen van 'pakkans' en 'how to get away with it'.

Wordt het allemaal niet leuker van, maar ja, 't is hier ook niet de Efteling (waar ik ook al een tyfushekel aan had). Denk dat we zonder massa-immigratie al die shit niet gehad zouden hebben. Ik kom wel eens in CH en dat is serieus een ander kopje thee.

Wij hebben buitengewoon laffe bestuurders en politici, opgegroeid in een cultuurrelativistisch droomland en te stom om te begrijpen dat iedereen met een andere cultuur daar schijt aan heeft. Terecht ook, want 't is een notie van niks, een links waanbeeld, meer niet.

De prijs wordt nu betaald en zal stijgen.

Heads or Tails | 06-03-11 | 16:03

Je mond is je beste wapen, het ene moment ben je een hufter het andere moment een held.
Dit soort slogans werden in de jaren 80 vermeld in brochures om jonge mensen het politievak in te lokken.
om er na 10 jaar achter te komen dat je praktisch gemuilkorfd bent als agent.
Ik blijf erbij dat potentieel prima agenten door bange bestuurders/korpsleiding/O.M. en tekortschietende wetgeving cq bevoegdheden kapoet gemaakt zijn/worden.
USA stijl is niet alles maar in deze tijd een beter alternatief dan wat in NL voor pliesie door moet gaan.
*zet nog eens een videootje van COPS op*

Broeder | 06-03-11 | 16:02

Ik hoop stiekem op een gekke kolonel die Nederland overneemt.

Sliptong | 06-03-11 | 16:02

Ik vraag mij stiekem af hoeveel procent van die arme mensen al psychische problemen had voordat ze bij de politie gingen.

timonmja | 06-03-11 | 16:01

@De Kampsjeng | 06-03-11 | 15:19
2 jaar = ambitieus. Ik denk dat er nog wel een extra kabinetsperiode met VVD-CDA en PVV overheen moet gaan wil het enigszins goed komen.

Sliptong | 06-03-11 | 16:01

@Heads or Tails | 06-03-11 | 15:46 Ik had in een paar jaar tijd in de provincie negen (9) inbraakpogingen achter de rug, mishandeling, diefstal, vernieling en nog zo wat. De politie had geen tijd voor PV's, die was te druk met het bekeuren van mijn vrouw of mij en het opnemen van het PV van de vent die ik op zijn bek sloeg omdat ik toevallig in de buurt was toen hij probeerde mijn vrouw dood te rijden.

Ik ben ermee gestopt. Weg. Het Buitenland is groter dan Nederland, raar maar waar.

Maar dat neemt niet weg dat het me aan het hart gaat. Zoiets als kijken naar je junkie kind, dat ooit alles in zich had om er iets moois van te maken. Hoe krijg je het weer recht?

vraagstaart | 06-03-11 | 15:57

Slappe hap zeg, met tuig vang je tuig! Fijn dat ze er zijn de pliesie zeg ik altijd maar die lui die het doen... Wat voor hufter ben je om de hele dag andere mensen te willen vertellen wat ze moeten doen? Het liefst d'r aan naaien met een vette bon! Maar als ze dan 'n keer een klap voor de kop krijgen zitten ze aan de prozac. Huilie huilie doen en de getto niet meer in durven. Dus toch maar een nationale garde van assholes die wel durven op te treden? Doe maar en van te voren wel ff testen aub

Nymfje | 06-03-11 | 15:53

De politie is niet getraind voor oorlogssituaties!

mxistence | 06-03-11 | 15:51

iets minder communicatieve vaardigheden en wat eerder naar wapenstok, pepperspray etc grijpen... dat dwingt vanzelf respect af.
Met die jaren 80 en 90 communicatieve vaardigheden zijn we niet veel opgeschoten.. ergo de gemiddelde agent heeft er zelf last van, blijkt nu.

Docta | 06-03-11 | 15:50

Het is ook vooral de mentaliteit van de pliesie zelf: probeer bij wijze van experiment maar eens een agent verrot te schelden in Frankrijk, Duitsland, Spanje of met name de USA. Let vervolgens goed op wat er dan gebeurt.......

Islam_ies_Vrede | 06-03-11 | 15:49

@Michelos | 06-03-11 | 15:45
Je lijkt me een mongool eersteklas, maar wat je zegt lijkt me helemaal te kloppen.

Sorry@mongool

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:47

Tsja ach het zijn ook maar mensen..... en net als alle mensen wijzen ze naar anderen ipv de oorzaak bij zichzelf te zoeken.

ozzam | 06-03-11 | 15:47

@vraagstaart | 06-03-11 | 15:36
Wat maak jij je dan nog druk om NL als je daar, in Indonesië, woont? Wil je terug of zo?

Hier, zeker in 020, moet je zelfs kettingkabels om je fiets leggen. Deur open is huis leeg. Als je buren hun huis meer beveiligd hebben dan jij (vaak zichtbaar aan deur) ben jij aan de beurt.

Kun je wel de politie gaan bellen, maar ach, die zijn te druk met het leren van Word Perfect. Beste is recht in eigen hand nemen en het lichaam dumpen, somewhere. Kost het je goffurdomme nog brandstof ook - is het niet om huilie-huilie te doen?

In de provincie is het geloof ik hier en daar anders, maar ook dat verandert - dat is: verslechtert.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:46

Dat verklaard hun opgefokte overspannen gedrag, in combinatie met hun favoriete veilige bezigheidtherapie: gewelds ontvluchtend struikroversgedrag met onnozele lasersguns.

Politie is al decennia sm-slaaf van de staatskas zonder eigen mening, en laten zich tot in den treure daarvoor vrijwillig misbruiken zonder door te hebben hoeveel schade dat voor hun imago oplevert.

Dit is overigens niet pvvstemmer gerelateerd, maakt niet uit wie je vraagt of spreekt van welke afkomst of politieke kleur, 70% van NL heeft een bloedhekel aan de politie van tegenwoordig en hun infantiele houding tov de burger die hen betaalt.

Michelos | 06-03-11 | 15:45

Ik moet er van tussen; groet en tot later allen. KTZ

Kapitein-Ter-Zee | 06-03-11 | 15:44

@vraagstaart 15:36
Ik heb overal 3 sloten op; en kettingen natuurlijk en de auto staat binnen en ook op slot.
Ja hoor; ik slaap rustig.

Kapitein-Ter-Zee | 06-03-11 | 15:39

vraagstaart | 06-03-11 | 15:32
Ja, de criminelen (allochtoon én autochtoon) hebben het slachtoffertje spelen tot een ware kunst verheven. Ze doen dat zelfs beter dan hun echte slachtoffers en maken zo optimaal gebruik van het systeem. Dáár zou je inderdaad van aan de pillen gaan, 20% is dan nog een magere score.

Soy yo | 06-03-11 | 15:38

@Heads or Tails | 06-03-11 | 15:30 Ik vrees weer een herhalio tekst van me maar vooruit: ik ben nog steeds niet vergeten hoe een paar maanden terug een dief te grazen werd genomen in Denpasar. Hij had een telefoon gestolen.

Hij is lens geslagen door voorbijgangers, ze hebben 'm laten liggen en de politie heeft hem meegenomen. Niemand is verder aangehouden.

Vorig jaar een inbreker: doodgeslagen door buurtbewoners.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar bij mij hoeft de deur niet op slot 's nachts. Buiten staat de auto, ook niet op slot. Ik slaap rustig. Jullie ook, in Nederland?

vraagstaart | 06-03-11 | 15:36

@GinoPietermaai | 06-03-11 | 15:27 Oneens. Ik ken er een paar en die zijn voor de duvel niet bang. Wel gedemotiveerd door die achterlijke administratie en het gevoel dat zij met hun handen op de rug gebonden mogen free fighten met Badr Hari (sympathieke verkeerd begrepen jongen, zegt zijn advocaat).

Je moet eens zien wat er gebeurt als je als smeris een wegens gebrek aan bewijs niet veroordeelde verkrachter die je uitlacht in de café-plee duwt en hem het dienstwapen in zijn bek duwt met de tekst "zuigen, kreng!". Echt gebeurd.

Reuze leuk, die volgescheten broek. Maar het kost je wèl je baan.

vraagstaart | 06-03-11 | 15:32

@vraagstaart | 06-03-11 | 15:25
Gaaf, die uitdrukking 'een dekselse rekel', hahaha.

Je hebt wel een punt trouwens. Denk dat als het toch zo is dat de gemiddelde burger wel uitkijkt om bijvoorbeeld rifapen aan te spreken (for obvious reasons) de politie die taak moet overnemen. Keihard. In de landen van herkomst heb je inderdaad nog die sociale controle van andere volwassenen, dat heb je hier niet (meer).

Ik zou menen, vrij schieten met bonuspunten. Ik denk zelfs dat het nog wel een keer zo ver komt.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:30

@vraagstaart 15:25, mooi geschreven en het klopt nog ook!

Kapitein-Ter-Zee | 06-03-11 | 15:29

De politie in het algemeen zijn nou eenmaal mensen die in hun broek schijten.
Repressie is nodig voor Islamitische immigranten. Vandaar dat ze alleen maar bonnen durven uit te schrijven of te laseren vanachter de struiken... Minder risico op fysiek geweld.
Vervolgens durft Nederland te denken dat ze agenten kunnen gaan opleiden in Afghanistan? Laat me niet lachen...
Dit kabinet moet schoon schip maken met dit soort falende organen. Ik zeg alle korpschefs eruit gooien. Zet er wat jongere mensen op die functie. Kijken of het dan beter gaat.

GinoPietermaai | 06-03-11 | 15:27

@Sliptong | 06-03-11 | 15:11 Ik heb het gelezen. Degene die die regel verzonnen heeft, moet platgespoten worden en in een dwangbuis.

vraagstaart | 06-03-11 | 15:26

Op het gevaar af in storende herhaling te vervallen: vroegah hoefde je als klein etterbakje niet op de pliesie te wachten als je een rotstreek had uitgehaald: je kreeg een pak op je lazer van de eerste de beste volwassene en als je dan jankend thuis kwam, kreeg je er van je vader of moeder nog één.

Zo leerde je manieren.

Nu is het zo, dat elk tiefusjong een grote muil opentrekt als je hem betrapt bij een diefstal en dan moet je nog snel maken dat je wegkomt anders trekt grote broer wel ff een mes.

Geef je zo'n dekselse rekel een oorvijg, dan komt éérst de familie verhaal halen door je huis te slopen en daarna kun je een dagvaarding wegens mishandeling tegemoet zien omdat de politie wèl tijd heeft om hùn aangifte in behandeling te nemen - natuurlijk, met twintig agressieve kudt-tokkies op het bureau is er altijd tijd genoeg.

Wat ik wil zeggen is dit: als sociaal systeem hebben we alles uitbesteed aan de politie en treden zelf nergens meer tegen op. Dat werkt niet. Als je de kleine crimineel ("ondeugd") niet weet te managen, wordt het een grote.

Dat is geen politie-probleem. Dat is een samenlevingsprobleem. We hebben geen sociale cohesie meer en daardoor krijgt het kleine tuig de kans om groot tuig te worden.

Tel daar een politie-apparaat bij op dat in plaats van een gummilat een theezakje op de ronde mee moet nemen en de ellende is compleet.

Het lijkt wel een complot.

vraagstaart | 06-03-11 | 15:25

@ymmv | 06-03-11 | 15:16
Ach, Marokkanen zijn in feite tribale apen, voor je het weet staan er honderd om je heen. Kan me dan wel iets voorstellen bij dat massale uitrukken.

Kan me nog meer voorstellen bij het opheffen van het afschotverbod. 't Enige wat die retards begrijpen.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:24

Ik heb geen retspetckkktktk voor flitsers, en bonnenschrijvertjes omdet je bel het niet doet oid, wel voor mensen die elke dag verbale shit over zich heen krijgen van lowlife - van welke afkomst dan ook - en het risico op lichamelijk letsel.
Verder worden agenten natuurlijk gek van de linkse knuffelcultuur en de mongoloide besluitvorming bij justitie en de rechterlijke macht. Ik zou als agent binnen 3 maanden op non actief staan vanwege "excessief geweld tegen arrestant, waaronder het breken van neus, arm en been, ernstige snijwonden veroorzaakt nadat de verdachte door het raam viel bij het uitten van dreigementen en uitgleed."

funkyd | 06-03-11 | 15:23

Het probleem zit hem in dat die pet ons allemaal moet passen. Dan is het logisch gevolg dat je ook wat mindere labiele figuren in je korps krijgt.

brutus68 | 06-03-11 | 15:23

@Heads or Tails | 06-03-11
dat heet groeps therapie

stephan66 | 06-03-11 | 15:22

@Soy yo | 06-03-11 | 15:09
Vandaar dat ik van tijd tot tijd roep dat mensen los moeten komen van de pamperende staat zoals wij die kennen en die alleen maar debielen doet opgroeien, achterlijke halfapen die alles verwachten van de staat.

Zelfs Drees zou daar van hebben moeten kotsen.

Denk dat het nog niet te laat is. De verzorgingsstaat, die overigens stilaan wordt afgebroken, is dringend toe aan revisie, waaronder ik versta dat iedereen die ook maar iets kan, iets doet, en dat de echte schrijnende gevallen geholpen worden. Dingen als giftenaftrek in de IB, kinderbijslag, HRA, huursubsidie - allemaal geen staatstaken. Heb ik het nog niet gehad over de AOW die allang vervangen had moeten worden door een kapitaaldekkingsstelsel, en wat er verder nog aan uitkeringen wordt 'gegeven' die van belastingbetalers worden gejat. Heb ik het al gehad over de verborgen werkloosheid in het ambtenarenapparaat? Loop eens een stadsdeelkantoor binnen, kun je lachen. Of huilen.

Ben er inmiddels kotsziek van en adviseer elke werkende Nederlander om zoveel mogelijk zwart te doen. Dat gebeurt natuurlijk ook meer en meer - ergens ligt een omslagpunt.

Wat de politie betreft (even on topic blijven) - gewoon schieten ingeval van twijfel en bonuspunten als je een naffer raakt.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:20

@Sliptong | 06-03-11 | 15:06: Eens, wil je dat veranderen moet je zeker twee jaar uittrekken.

De Kampsjeng | 06-03-11 | 15:19

Ik denk dat die agenten die straks uit Afganistan terug komen de klus hier in Nederland wel kunnen klaren en misschien is dat ook wel de reden voor hun uitzending.

Kapitein-Ter-Zee | 06-03-11 | 15:19

Even kijken; ik krijg nog terug van de pliesie:
1 Auto + Inhoud kofferbak en 6 autoradios ( over de afgelopen 20 jaar ). Laatst kreeg ik weer eens een onzin-boete wegens bellen in de auto, op een weg waar iedere 10 minuten een auto langs komt en het bellen was ook nog eens een inkomend gesprek met een medisch noodgeval. Bij de Pliesie die mij aanhield en later bij de RechterT vroeg ik of ik dit even mocht verrekenen, mocht GVD niet. Ik heb anders nog 12000 euro tegoed, sprak ik nog.....
De RechterT verlaagde de boete wel van 160 > 50 pleuro wegens het noodgeval, dat dan weer wel.

Volgens mij wordt je van al dat geflits langs de snelweg inderdaad depri, ik wel althans.

Islam_ies_Vrede | 06-03-11 | 15:19

Heads or Tails | 06-03-11
Ik heb vorige maand maar liefst 7 politieauto's en 4 motoren voor een schoolgebouw zien staan toen een Marokkaanse MBO-scholier een concierge had geslagen. Doen ze dat nou omdat ze koste wat het kost die knaap willen pakken of zijn ze zo bang dat ze enkel nog massaal uitrukken?

ymmv | 06-03-11 | 15:16

wsc981 | 06-03-11 | 14:14
Dat heeft u eens mooi omschreven en onderstreept.

3apen | 06-03-11 | 15:16

Vandaag in het nieuws: gestolen motor komt niet eerder terug naar de eigenaar omdat de dief weigert een "afstandsverklaring" te tekenen van het "gestolen goed". Tot dat de rechter de man veroordeelt zal de motor dus "eigendom" blijven van de dief. Lang leve de wet- en regelgeving in Nederland. Krom, krommer, kromst, Nederland.

Sliptong | 06-03-11 | 15:11

Heads or Tails | 06-03-11 | 14:50
Het begrip 'eigen verantwoordelijk' is in dit lang al lang overleden. De staat heeft de burger de afhankelijk ingedrukt in het belang van de staat. De burger heeft zich daar in laten drukken uit gemakzucht. Nu het de burger niet meer bevalt is het enige dat ze nog kunnen: klagen. Iets doén is er niet meer bij. Daar komt bij dat lieden die wél een zogenaamde VOC mentaliteit hebben ongenadig neergesabeld worden op o.a. financieel en bureaucratisch gebied door dezelfde plucheplakkers die om het hardst roepen dat de VOC mentaliteit terug moet komen. Het loont in dit land gewoon niet om eigen verantwoordelijkheid te nemen. En dus blijven we allemaal lekker op onze kont zitten. En trekken nog een blik psychologen en deskundigen open die ons op kosten van de belastingbetaler fijn bevestigen wat we willen horen: het is ons aangedaan en we moeten ermee leren omgaan. Zucht. Deze samenleving moet dringend "ontsoft" worden.

Soy yo | 06-03-11 | 15:09

@Che_cuevara | 06-03-11 | 15:02
lol. Ik vind het weer tijd voor discussie op GeenStijl, maar de topics zijn er niet echt naar

Pasta-saus | 06-03-11 | 15:09

Schaf heel dat politieapparaat af.
Ze zijn te dom om voor de duvel te dansen, en het kost kapitalen.

insemismeer | 06-03-11 | 15:08

Sorry Bert, ik vind het een beetje een loos stukje. Niet dat je ongelijk hebt, maar puur qua schrijftechniek mag je wel eens iets anders proberen dan azijn pissen.

Frdnnd | 06-03-11 | 15:07

Politie zou meer American-style bevoegdheden moeten krijgen. Wat je nu in 020 ziet (laatst nog) is dat er 8 man uitrukt voor een winkeldief bij de C1000, of dat er (vorig jaar) 4 auto's komen aanscheuren omdat iemand kennelijk op een gejatte scooter zit.

Dan ben je lekker bezig ja. In de tussentijd laten de agenten zich helemaal verrot schelden door de verdachte in plaats van dat ze hem een knieschot geven om tot bedaren te komen.

Nee, een leuk vak is het niet. Het kan op eenvoudige wijze een stuk leuker gemaakt worden door die piepeltjes wat trigger-happier te maken, zonder gezeik na afloop.

Moet jij eens gaan opletten, friendo, gehgehgeh.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:06

@De Kampsjeng | 06-03-11 | 14:59
Misschien moeten wij als welwillende burgers de politie bijstaan door ze aan te moedigen... Sorry hoor maar zolang de politieacademie mensen opleidt tot hulpverlener met een pistool zal er niets veranderen. De politie moet een enorm gezichtsverlies verwerken dat zorgvuldig door links-elitairen is veroorzaakt. De politie moet met hulp van de politiek letterlijk de straat terugveroveren. En zolang de linkse bobo's de bestuurlijke top van de politie vormen zal dat nog een lange weg nodig hebben. Ondertussen verliest de politie steeds meer terrein. No-go zones zijn al een feit. Economische delicten, die veel ellende veroorzaken, hebben geen prioriteit. Agenten komen te laat opdagen of helemaal niet. Vaak is de ambulance eerder ter plekke en krijgen de broeders klappen. Ik heb bange vrees.

Sliptong | 06-03-11 | 15:06

Gewoon zelf wat meer geweld gebruiken, goeie uitlaatklep.

Dop | 06-03-11 | 15:04

@Heads or Tails | 06-03-11 | 15:01: LOL

De Kampsjeng | 06-03-11 | 15:04

Lekker makkelijk Brussen, dit stuk heb ik eerder gelezen, letterlijk.

swebe | 06-03-11 | 15:04

@Kees Klinker,

het is nog erger. Mensen die 6 keer over hun ambtsinstructie mogen doen Mensen die te zenuwachtig zijn voor hun schietexamen een daarom onder de rustgevende middelen zitten. Dat soort types lopen met een vuurwapen. Als je die druk al niet aan kan dan heb je op straat niets te zoeken.

Kobus v/h zandpad | 06-03-11 | 15:04

PS niet doorvertellen, maar bij het plaatselijke politiekorps hebben ze mij ook toevertrouwd dat ze die kutmarokaantjes, en zo noemde ze ze daar, MOE ZIJN! En in een stad noordelijker waren ze de antilliaantjes spuugzat. Ook is de laatste jaren het geweld in mijn horecazaak toegenomen. Alleen dit jaar heb ik al 5 incidenten gehad waarbij de politie aan te pas moest komen. Ik stem PVV omdat ik het ook moe ben, en ook op het punt sta om naar het Riagg te gaan voor die flauwekul, en dan niet voor een posttaumatisch stresssyndroom, maar om mijn woede te kunnen indammen, voordat er echt ongelukken gebeuren. En ik zo'n geiteneuker iets aandoe.

stephan66 | 06-03-11 | 15:03

@Pasta-saus | 06-03-11 | 14:58
Ja,ja, die lopen hier gewoon los.
En het zijn ook nog de "betere" exemplaren

Che_cuevara | 06-03-11 | 15:02

@De Kampsjeng | 06-03-11 | 14:59
Hoe laat ongeveer ga je huilie-huilie doen, zakkenwasser, met je zus bij de recherche? Ja, daar wordt hard gewerkt, ongetwijfeld, maar misschien dat ze hun prioriteitenlijstje eens wat moeten bijstellen.

Heads or Tails | 06-03-11 | 15:01

Enerzijds kan het dan maatschappelijk zijn, anderzijds is het aanstellingsbeleid bij de politie ook anders geworden zoals vanuit de politiek beslist.

Zo raak je wel door het budget heen met al die ziektegevallen.

Vitayalin | 06-03-11 | 15:01

Misschien moet je gewoon zeggen dat je Femke Halsema heet als je de politie nodig hebt.

vetkleppert | 06-03-11 | 15:01

Ik moet zeggen dat ik bij mezelf ook steeds minder tolerantie constateer jegens die faalhazen. Je weet dat ze niks doen met een eventuele aangifte maar intussen wel trammelant maken over iemand die 3 km/u te hard rijdt of een stuk fietslampje heeft. Dat gevoel bestaat kennelijk bij steeds meer mensen en vandaar de toename van vooral verbale agressie naar die lui toe. Niet gek en het is op te lossen als ze eindelijk hun werk gaan doen.

RL | 06-03-11 | 15:01

Misschien dat de bedrijfskundigen, economen en juristen, die tegenwoordig de top van de politie bestieren, weer wat spreadsheets kunnen aanpassen. Dan komt het gevoel van veiligheid vanzelf terug. In de spreadsheet dan.

Sliptong | 06-03-11 | 15:00

Hear hear@Einde van de Domheid | 06-03-11 | 14:54: Dat snap ik dus ook niet van GS. Ben het bijna altijd met de teneur van een topic eens, maar dat kinderachtige geklaag over de politie. Diepe zucht. Die mensen hebben onze steun juist hard nodig. Mijn zus is rechercheur bij de politie, en ik kan je verzekeren dat daar echt hard gewerkt wordt.

De Kampsjeng | 06-03-11 | 14:59

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:52
Lopen die gewoon los hier?! Wist ik niet, *nachtkijker, verrekijker, veldfles en deet pakt en op safari gaat*

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:58


Lekker om te weten, dat 10 % met een zware psychologische aandoening, wel gewoon met een pistool de straat op wordt gestuurd. Eigenlijk zijn deze mensen gewoon arbeitsongeschikt en moeten ontslagen worden.

Kees Klinker | 06-03-11 | 14:58

@Einde van de Domheid | 06-03-11 | 14:54
Topic niet gelezen?
Ow... wacht, einde... juist ja

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:58

10% heet PTSS? Geen probleem, de leukste seriemoordenaars en vrouwenmishandelaars hebben het ook en daar is ook niets mis mee, toch?

vagehond | 06-03-11 | 14:56

Het wordt tijd dat de elite die dit allemaal veroorzaakt eens met de neus op de feiten gedrukt wordt. Misschien eens een tuigdorp net buiten Wassenaar, Bloemendaal etc. bouwen of een asielzoekerscentrum. Laat deze mensen eens kennis maken met de ruwe diamantjes van de samenleving waar ze zo dol op zijn. Laat deze mensen eens meemaken waar de gewone man mee te maken krijgt. Het enige wat we te horen krijgen is bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen terwijl de top zich verrijkt aan subsidies en overheidsbudgetten. Op de werkvloer moet alles goedkoper, aan de top moet er geld bij want dat schijnt redelijk te zijn. De gewone agent, brandweerman, ambulancebroeder, verpleegster etc. moet het doen met steeds minder middelen en zelfs minder uren terwijl de administratie zich steeds verder ophoopt. Dat dat ten koste gaat van de dienstverlening weten we al jaren maar nu dreigt er een omslagpunt bereikt te te gaan worden, namelijk dat de patiënten en de burgers in termen van veiligheid er onder gaan lijden. Aangiftes waar niets mee gebeurt, ernstige misdrijven die gebagatelliseerd worden, daders die meer privacy genieten dan slachtoffers. Het gaat al geruime tijd de verkeerde kant op en we gaan vrolijk verder. Wat moet er goddoemme eerst gebeuren? Steden waar de sharia wordt ingevoerd? No-go zones in ghettobuurten (voor zover die er al niet zijn) die we dan afsluiten van de buitenwereld? Wanneer eindigt deze waanzin en wordt de orde herstelt? Iedere politieagent die een crimineel te hard aanpakt wordt sneller dan de dader voor de rechter geleid. Totale waanzin.

Sliptong | 06-03-11 | 14:56

Hoe vaak ik wel niet alleen heb gestaan. De politiek wilde meer vrouwen. Keuringseisen werden voor de vrouwen aangepast. Ook werden de keuringseisen voor onze medelanders aangepast.

Wanneer de nood aan de man was sprak de medelander geen nederlands en piste de vrouw van angst in haar broek.

Kobus v/h zandpad | 06-03-11 | 14:55

Toch leuk om te weten dat GS manhaftig de politie volgt bij een KM te hard, verhuizing of stoepparkeeraktie.

Einde van de Domheid | 06-03-11 | 14:54

@Mobo | 06-03-11 | 14:47
Ik heb geen pms en geen beroep,
Ik verdien gewoon geld.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:53

@Pasta-saus | 06-03-11 | 14:51
Als je goed zoekt kom je er hier en daar wel eentje in het wild tegen.
Echt waar.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:52

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:47
Vrouwen? Die zijn niet te vinden op GS

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:51

@rara | 06-03-11 | 14:48
Mensen die in de problemen zijn gekomen door de slechte werkomstandigheden bij de staat moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en moven en niet gaan lopen janken.

Welk woord begrijp je niet?

Heads or Tails | 06-03-11 | 14:50

@Heads or Tails | 06-03-11 | 14:32
Dus de overheid moet de mensen die in de problemen zijn gekomen door de slechte werkomstandigheden maar gewoon dumpen. Volgens mij zijn er wetten die dat verbieden. Denk je trouwens dat er dan nog veel mensen agent willen worden?

rara | 06-03-11 | 14:48

In elk beroep hebben mensen pms..

Mobo | 06-03-11 | 14:47

@Pasta-saus | 06-03-11 | 14:42
Hangt er van af of Boyo en "lekkere meid" is of niet.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:47

@rara | 06-03-11 | 14:43
Dank je wel.
Ik zal je gedenken in mijn gebeden als bekeurling

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:47

@Captain Pervert | 06-03-11 | 14:39
Dat marokkanen-accent irriteert me mateloos

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:45

- 2500 + 3000 - 500 = 0 agenten erbij

quasiintellect | 06-03-11 | 14:45

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:30
*Hoofdletter 'E' kado doet.

rara | 06-03-11 | 14:43

@Kobus v/h zandpad | 06-03-11 | 14:36
De meeste mensen weten heus wel dat individuele politiemensen het anders willen. Ook degenen die altijd schuimbekken over de politie. Ik in ieder geval wel.

vetkleppert | 06-03-11 | 14:43

@Boyo | 06-03-11 | 14:30
Dat zal hij wel waarderen denk ik ja

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:42

Aanvulling 14:40 - omdat je 55 rijdt, waar je 120 kunt.

Heads or Tails | 06-03-11 | 14:42

Ik heb geen enkele medelijden met die boetequota ratten.

slashd | 06-03-11 | 14:42

@Snuifje | 06-03-11 | 14:30
Nee. Die andere aandoeningen zijn ook echt. Net zo echt als de mensen die misbruik maken van de aandacht die je krijgt als je zegt dat je 'depressief' bent. De meeste mensen die dat roepen weten echt niet wat dat inhoudt.

Net zo echt als de ouders die de gevolgen van hun slechte manier van opvoeden bagatelliseren onder het motto "hij hep ADHD".

Net zo echt als de autist die wel wil werken, maar niet mag van de diverse instanties. Tegengehouden door de zorgindustrie die meer verdienen kan aan zielige mensen dan aan gemotiveerden.

rara | 06-03-11 | 14:42

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:21
Inderdaad, ik ben die huiliehuilie-roepers ook meer dan zat. FOK is misschien een optie voor @Turrukje

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:42

rara | 06-03-11 | 14:34
Ze lossen maar 4 % van alle misdaden op.
Maar als je je belasting 1 dag te laat betaalt, heb je razendsnel de herinnering = bpete in huis.
Keurig geregeld.

En het laat zo goed zien waar de Nederlandse Staat de prioriteiten legt.
Ze zijn helemaal niet geinteresseerd in misdaadbestrijding.
Misdaad heeft de overheid geen last van.
Integendeel.
Via de Zieligheidsindustrie verdienen ze er goudgeld aan.
De last ervan ligt bij de burgers.
En de Staat heeft duidelijk aangetoond niet direct wakker te liggen als die ergens last van ondervinden.

Wat wél prioriteit heeft, is het disciplineren van het fiscale melkvee.
Intimidatie, verdeel en heers, fijnmazige controlenetten.
Want zonder het melkvee kan Boerke Staat geen dag overleven.


Merlot | 06-03-11 | 14:41

@Merlot | 06-03-11 | 14:33
Eerst moslim, dan Turk, Nederlander zijn ze nooit.
Wel het paspoort, maar da's voor de uitkering.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:41

Bespottelijk dat men poogt dit onder de roos te houden. Denkt de politie soms dat we achterlijk zijn? Men kan wel klagen over het toenemend geweld jegens agenten, maar raadzamer is het om na te gaan hoe zoiets uberhaubt kán ontstaan. Misschien wel omdat de rechters geweld zien als een vorm van godverdomme roepen. Niet netjes, maar we doen er niet moeilijk over. Sterker nog, soms worden verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan het lens beuken van een wildvreemde. Typisch iets voor Hollanders.
Als ze maar op de penning kunnen zitten, lachen ze om rechten en moraal.
Kijk eens hoe die opgeblazen Hollandse ego's tot grote hoogte worden gestuwd bij DWDD. Ongemanierd en ronduit onbeschoft. Dat de onderklasse dit overneemt, zonder de spelregels in acht te nemen, is dan ook logisch.

Die mentaliteit, gecombineerd met de progressieve ziekte die Holland al jaren in de greep heeft, is het ideale recept voor misstanden en verpaupering. Misstanden bij de politie, verpaupering van het aanzien van de flikken. Ga zo maar door. Ofwel je accepteert dat als uitwerking van vrijheden, ofwel je gaat zwaarder straffen. Zo simpel is en blijft het.

De Kampsjeng | 06-03-11 | 14:41

Waar ik een PTSS van krijg, is dat het 4 uur duurt om een ongeletterde aap op het politiebureau een pv op te laten maken van een eenvoudige auto-inbraak. Reken ik de middag die je kwijt bent bij Carglass niet mee (eerst noodraampje, later weer terugkomen voor glazen raampje & shit like that).

Dan krijg je als vanzelf zwaar het schijt aan de politie. Wel bekeurinkjes uitdelen omdat je 50 rijdt op de uitgaande wegen in 020 (meestal 4-baans) - ja, daar zit de burger op te wachten - maar als jij een keer met iets komt mag je al blij zijn als je überhaupt iemand aan de telefoon krijgt die NL verstaat c.q. een IQ heeft boven de 80.

De politie in NL anders zien dan als born losers - ik zou niet weten waarom. Jaja, ook maar gestuurde sukkels, dat zal allemaal wel. Ga dan maar staken, niemand die het merkt. Ja, de automobilist.

Heads or Tails | 06-03-11 | 14:40

@Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 14:05
Hoe meer verkiezingen, hoe minder mensen er gaan stemmen.

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:40

@vetkleppert | 06-03-11 | 14:02
Eens, de opleidingen worden ook altijd mooi gepresenteerd, maar ben je eenmaal klaar dan zit je gewoon achter een bureautje cijfertjes en namen in te vullen

Pasta-saus | 06-03-11 | 14:39

Ja,Lieve mensen en dit is nog maar het BEGIN van nog veel meer ellende.Wendur maar aan!

streknek | 06-03-11 | 14:38

Het zal nog een lange mars door de instituties worden.

newrealist | 06-03-11 | 14:37

Ik heb lang bij verschillende opsporingsdiensten mogen werken. De basis ligt bij de politiek en managment. Niet mogen acteren op geweld korps en burgemeester zij als de dood veer imagoschade. Dienders voelen zich niet gesteund. Ja.. er is slachtofferhulp. Je mag je op je smoel laten slaan en daarna naar slachtofferhulp. Hard reageren op de dader mag niet. Trias politica is in- en in verrot. Allemaal over de rug van de dienders.

Kobus v/h zandpad | 06-03-11 | 14:36

sjaakdeslinksesul | 06-03-11 | 14:30 | + 0 -
Zeker.
Allemaal erg antie-otoritair opgevoet.
Nog zo'n siksties-stokpaardje dat totaal mislukt is.

Merlot | 06-03-11 | 14:35

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:31
De kerk van Vrouwe Justitia heeft een betere manier van collecteren en incasseren dan de andere kerken. Dat dan weer wel.

rara | 06-03-11 | 14:34
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 06-03-11 | 14:33

5 van de 10 burgers hebben psychische problemen door het slappe optreden van de politie. Wie is hier nou zielig?

PierDrie | 06-03-11 | 14:33

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:23 | + 0 -
Hoe was het ook al weer; eerst moslim, dan Turk en dan pas Nederlander?
Als je zo denkt is je identiteit ook niet meer als "Turk".
Bij dergelijk tribaal kuddegedrag is je individuele identiteit zo goed als non-existent.

Merlot | 06-03-11 | 14:33

Ja, een mens krijgt wel zakjeuk van dat gezanik over PTSS. Godallemachtig, wat een tissues...

Gelijk de tent uitdonderen, dat ze maar een baan gaan zoeken in het bedrijfsleven.

Heads or Tails | 06-03-11 | 14:32

@rara | 06-03-11 | 14:28
Dan ben ik een bekeurling, maar jij waarschijnlijk ook.
Zitten we dus in dezelfde kerk.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:31

@rara | 06-03-11 | 14:26 |
Jaja Dus autisme, ADHD en depressiviteit zijn wel aanstelleritis, en PTSS is dat niet?

Snuifje | 06-03-11 | 14:30

Merlot | 06-03-11 | 14:26
Ik zei niet dat het er niets mee te maken heeft, ik zeg dat het breder is dan alleen de immigratie (of eigenlijk het gebrek aan integratie) van moslims. Of denk jij dat er onder autochtonen geen sprake is van een een trend naar asociaal gedrag?

sjaakdeslinksesul | 06-03-11 | 14:30

Vanaf nu ga ik liev zijn voor de politie. De eerste agent die ik vandaag zie zoen ik vol op de mond.

Boyo | 06-03-11 | 14:30

@rara | 06-03-11 | 14:26
Aaanstelleritis? tsss.
een 'a' maar uitgumt.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:30

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:26
Iemand die bekeerd is noemen we een bekeerling.
Iemand die bekeurd is noemen we een bekeurling.

rara | 06-03-11 | 14:28

Ik kan er nu niets over kwijt
Kben zelf ook aan de pillen

plicieman | 06-03-11 | 14:28

@babybolleke | 06-03-11 | 14:21
Ja, jij kunt het weten met je 5 reacties tot nu toe.
Lutser

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:28

@rara | 06-03-11 | 14:25
LOL

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:26

@Snuifje | 06-03-11 | 14:24
Aaanstelleritis is geen psychische aandoening, maar zo'n posttraumatisch stressyndroom is dat wel.

rara | 06-03-11 | 14:26

@rara | 06-03-11 | 14:24
'l' van rara uitgummen doet.
Het schijnt inderdaad zo e zijn dat als je je bekeert tot de verschilligheid je wel wat korting op de bekeuringen kunt bedingen.
Maar zeker weten doe ik dat niet, heb het ook maar van horen zeggen.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:26

sjaakdeslinksesul | 06-03-11 | 14:15 | + 0 -
Oh ja, heeft het niks met de huidige "allochtonen" (lees islamitische immigranten) te maken?

Reken even met me mee.
We hadden ooit 40.000 Marokkaanse en Turkse gastarbeiders.
En tegelijkertijd 70.000 Spaanse, Griekse, Portugese en Italiaanse.

Waarom zitten de gevangnissen nu dan niet vol met Grieken, Spanjaarden, Portugezen en Italianen van de derde generatie?
Waarom voeren niet ook zij letterlijk **alle** foute lijstjes die dit land kent onbetwist aan?
Waarom hebben we hier nu dan geen 2 miljoen disfunctionerende Grieken, Portugezen, Spanjaarden en Italianen?
Met de rug naar de Nederlandse maatschappij levend in zelf-geeiste ("geef hausj naast neef!") getto's?
Griepend, scheldend en boordevol slachtofferisme?
Waarom zijn er niet overal centra, stichtingen, kerken, meldpunten en buurthuizen voor Grieken, Spanjaarden, Portugezen en Italianen?
Waarom gaan er geen miljarden op aan vruchteloze integratiepogingen van Grieken, Italianen, Portugezen en Spanjaarden?

Die Spaanse, Griekse, Portugese en Italiaanse mensen waren immers ook arm, vaak analfabeet, spraken de taal niet, deden vuil werk en kenden de Nederlandse maatschappij niet?
Net zoals hun Turkse en Marokkaanse collegae?

En wát is nu ook al weer het meest opvallende verschil tussen Marokkanen en Turken enerzijds .... en Portugezen, Spanjaarden, Grieken en Italianen anderszijds?
Hmmm?

Merlot | 06-03-11 | 14:26

-weggejorist-

phes | 06-03-11 | 14:26

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:23
Nee, hij is komende week te zien bij Opsporing Verzocht.

rara | 06-03-11 | 14:25

Ik dacht dat dat soort psychische ziektes onzin was...
Leg eens uit GS???

Snuifje | 06-03-11 | 14:24

Het is te cynisch voor woorden als je met goede bedoelingen bij de politie bent gaan werken en vervolgens dagelijks moet voelen dat iedereen je het liefst verrot zou schelden, maar daar om financiële redenen vanaf ziet.

vetkleppert | 06-03-11 | 14:24

@ziende blind | 06-03-11 | 14:14
Als we het aan de natuur teruggeven is het toch nog van "ons". Anders niet meer

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:24

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:21
Oh, ik dacht dat je als bekeerling korting kon krijgen op de boetes. Maar het gaat dus om bekeurlingen.

rara | 06-03-11 | 14:24

@Turrukje | 06-03-11 | 14:12
Jij bent niet anoniem begrijp ik?

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:23

ach,Bertbrussen loopt weer eens leeg.......

babybolleke | 06-03-11 | 14:21

@Turrukje | 06-03-11 | 14:09
Moet je dat ook niet plempen en gewoon weg gaan.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:21

@rara | 06-03-11 | 14:16
Tja, ze wilden me bekeren tot het verschilligen geloof. Niet gelukt natuurlijk.
"u" naar boven schopt.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:21

@Merlot | 06-03-11 | 14:11
Dat klopt. Als je in een ivoren torentje zit met oogkleppen zo groot als olifantsoren, zie je niks.
@@Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 13:59
Die kans is inderdaad klein.
Enige oplossing is heel dat zootje weg en vervangen door wel capabele mensen.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:19

@Turrukje | 06-03-11 | 14:12
Jij hebt last van vooroordelen, niet te zuinig.

rara | 06-03-11 | 14:18

@sjaakdeslinksesul | 06-03-11 | 14:15
Eens. En een overbevolkingsbelasting na het tweede kind, graag.

vetkleppert | 06-03-11 | 14:17

@Turrukje | 06-03-11 | 14:09
Bang voor de discusie?

rara | 06-03-11 | 14:17

@veuve-clicquot | 06-03-11 | 14:11
Dirty Harry maalt om een snelheidsovertreding.
Die doet alleen het "echte" werk

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:16

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:13
Bekeringen? Is de politie nu ook al bezig met het redden van zieltjes?

rara | 06-03-11 | 14:16

Stel je voor:
Je wilt de maatschappij verbeteren en wat betekenen voor de samenleving. Het tuig van de straat halen en belhamels naar moeders sturen!

En dan zit je opeens na de academie, papieren in te vullen 60% van je tijd en quota's proberen te halen.

En schiet je een keer een boef neer, ben je opeens zelf de crimineel.

Ik zou ook gek worden af en toe.

datzouzomaarkunnen | 06-03-11 | 14:16

Wat grappig om te zien dat de hardcore GeenStijlers meer en meer de platte provocaties en generalisaties van de voorbijkomende boeroepert straal negeren.

Merlot | 06-03-11 | 14:15

Merlot | 06-03-11 | 14:07
Je moet het toch wat breder zien. De 1e generatie migranten was vrij braaf, de 2e en 3e niet, maar ook autochtonen laten zich niet onbetuigd.
Volgens mij is die geweldsgolf een demografisch fenomeen. De brave middenklasse houdt het op een of twee Fleurtjes en Mathijsjes, de onderklasse fokt lekker door.
De beste maatregel zou volgens mij afschaffing van de kinderbijslag en al die andere voordeeltjes voor paren met kinderen zijn. Laat het tuig zelf maar opdraaien voor het produceren van mini-tuig.

sjaakdeslinksesul | 06-03-11 | 14:15

@veuve-clicquot | 06-03-11 | 14:10
Begrijp jij goed. CC's ouders waren Nederlanders uit, ik durf het bijna niet zeggen, Amsterdam.
Vrouw van CC is ook Nederlandse. Vandaar.
Maar liever vandaag nog terug dan morgen.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:15

Of we nu land terug geven aan de natuur of we geven het aan de islam,wat is het verschil dan.

ziende blind | 06-03-11 | 14:14

da wizard | 06-03-11 | 14:04
Eens met 75% van wat je zegt. Het is en blijft een EIGEN KEUZE. Net als dat voorbeeld van Sartre met die ober in L'être et le néant. (Dit staat er los van, maar daarom snap ik ook klagende verpleegsters en verpleegkundigen niet. Want oh-oh-oh wat moeten ze me toch hard werken met z'n allen!!! Nou, dan ga je toch wat anders doen?)

Theodoros | 06-03-11 | 14:14

Mijn ouders waren in 2004 omgekomen bij een auto-ongeluk. Het was een kettingbotsing waar ze terecht in waren gekomen. We hadden contact met een agent die ter plaatse was om alles in goede banen te leiden - volgens mij heeft mijn zusje nog steeds contact met hem. Deze agent heeft na dit ongeluk grote psychische problemen gehad en ik meen dat hij uiteindelijk gekozen heeft om kantoorwerk te doen. Ook dit soort zaken vallen onder het posttraumatisch stress syndroom en wellicht is het iets te eenvoudig om de politie hierop te bashen. Waarschijnlijk gaat het onderzoek te kort door de bocht als het slechts geweld aanwijst als oorzaak van het PTS syndroom bij agenten.

wsc981 | 06-03-11 | 14:14

In groepsverband durven die helden wel. Ze hadden hier gisteren een parkeerterrein bezet om boetes uit te schrijven voor niet werkende ruitensproeiers en knipperlichten.

Bo Dreksma | 06-03-11 | 14:14

@Merlot | 06-03-11 | 14:11
Gisteren stond er een gemaskerde vrouw (?) voor het Onze Lieve Vrouwengasthuis. Zo'n zwarte doek voor het gezicht. Geen agent die haar aansprak. Zaten waarschijnlijk allemaal net bij de psychiater.

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 14:14

@Bubba | 06-03-11 | 14:10
Als we als Nederlanders niet zulke warmdouchers waren, had je nu niet eens op dat idee hoeven komen.

vetkleppert | 06-03-11 | 14:13

@ZDEV | 06-03-11 | 14:05
Hier hetzelfde.
Iets meer bekeringen en 3 aangiften waar niets mee gedaan werd.
De laatste heb ik zelf maar even opgelost.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:13

Oesp, wta een splefutten!
*zicht*
Solly.

Merlot | 06-03-11 | 14:12

Maar veel plezier verder allemaal met bang en haatdragend zijn achter uw anonieme LCD schermpjes en stempotloodjes!

Turrukje | 06-03-11 | 14:12

@Merlot | 06-03-11 | 14:07
Er een van is ;-)

veuve-clicquot | 06-03-11 | 14:12

Als ze dit al niet aan kunnen, hoe zwaar getraumatisserd zullen ze dan wel niet terugkeren uit Afghanistan.

Osdorpertje | 06-03-11 | 14:11

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:06
Afhankelijk van de situatie, bij een overval : Ja graag, bij een snelheidsovertreding: Nee, liever niet.

veuve-clicquot | 06-03-11 | 14:11

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 13:59
Che_cuevara | 06-03-11 | 14:08

Je zou zeggen dat de jungle van 020 toch bij uistek een plaats is waar je met de neus op de realiteit egdrukt wordt.
Maar zo niet bestuurders en wetshandhavers aldaar.
Die dobberen voort in hun lauwwarme, rozerode ideologie-zeetje.
Dat is trouwens precies hoe 020 ooit een jungle wérd.
.

Merlot | 06-03-11 | 14:11

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:08
Daar is geen kans op, Che.
Er zit niets anders op dan die hele corrupte elite te verjagen!
Dat helpt tegen psychische agenten.

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 14:11

@etkleppert | 06-03-11 | 14:08: Ook omtrent de rotjochies heb ik meer last van de politie dan de jochies zelf. Zou ze namelijk graag de tiefus meppen, maar ja, wie is dan de lul?

Bubba | 06-03-11 | 14:10

Overigens begrijp ik niet waarom je geen andere baan zoekt als je er geestelijk onwel van wordt. Dan kan je ook eindelijk gewoon op een feestje vertellen wat je doet voor de kost.

vetkleppert | 06-03-11 | 14:10

@Che_cuevara | 06-03-11 | 14:04
begrijp ik nu goed dat CC van Antwerpen naar NL is verhuisd?

veuve-clicquot | 06-03-11 | 14:10

@Merlot | 06-03-11 | 14:07
Vroeg of laat komt die boemerang wel terug,
*Right in their face*

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:10

BertBrussen topic voor onderbuik PVV tokkies, ik haak weer af.

Turrukje | 06-03-11 | 14:09

@Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 13:59
Als die nou ook eens wat dichter bij de realiteit zou komen schiet het een beetje op

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:08

Verreweg de meeste mensen hebben aanzienlijk meer last van de politie dan van criminelen.
Even afgezien van de ergernis omtrent "rotjochies"

vetkleppert | 06-03-11 | 14:08

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:04 | + 0 -
Links meldt altijd reuze trots dat Nederland helemaal geen "massaimmigratieland" is.
Want er vertrokken weer eens 15.000 mensen dit jaar, zo zeggen ze dan.
Dat dat een optelsom van 80.000 kanslozen erin en 95.000 productieve autochtonen eruit is, "vergeten" ze er even bij te zeggen.

Merlot | 06-03-11 | 14:07

@veuve-clicquot | 06-03-11 | 13:54
Misschien moeten dat er een paar meer worden.

*aan Dirty Harry denken doet*

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:06

"We're policemen! We are not trained to handle this kind of violence!"

Bubba | 06-03-11 | 14:05

Nou mensen vertel eens: van de hoeveel keer dat je met de politie te maken had hebben ze je gepest (boete voor flauwekulovertreding) of je geholpen (aangifte opgelost).

Mijn score over de laatste vijf jaar is 12 bekeuringen (parkeren, paar KM te snel) en 0 van de 2x aangiften (vernieling en poging tot inbraak) zijn opgelost.

ZDEV | 06-03-11 | 14:05

Je hebt ook landen waar het volk de hoofdcommissaris kan kiezen. Via verkiezingen. Zouden wij ook moeten doen. Zou een hoop gek geworden agenten schelen.

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 14:05

@dosis | 06-03-11 | 13:52
En Job voorop natuurlijk

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:05

@Molly-Bolly | 06-03-11 | 13:50
Je kan beter aan massa-emigratie denken.

Che_cuevara | 06-03-11 | 14:04

Welten! Bernard Welten. Zo heettie. Compleet ziek in de kop, als je het mij vraagt.

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 14:04

Als je je werk niet aan kunt dan moet je ander werk gaan zoeken.
Als je geen boerka's wilt beboeten, dan zoek je maar ander werk.
Als je nog steeds wilt flitsen langs de weg, dan zoek je maar ander werk.
Politieagent zijn is een keuze, geen verplichting...

da wizard | 06-03-11 | 14:04

dosis | 06-03-11 | 13:54
We hebben inmiddels al moeten uitvinden waar de loyaliteit van dat soort gastjes ligt.
Niet bij Nederland.
Men acht zich eerder "broeders" van het gespuis in de Gazastrook.
En daarom zijn ze in het leget zo mogelijk nog gevaarlijker dan op straat.

Merlot | 06-03-11 | 14:04

In principe allemaal heel erg natuurlijk. Maar de Balkanisering is nog maar net ingezet! Dit is nog niks, ze moeten gewoon een paar para-militaire pillen slikken en connecten als decepticons!

Widukinn | 06-03-11 | 14:02

max_laadvermogen | 06-03-11 | 13:57 | + 0 -
Bonnenquota bestaan officeel niet meer.
Maar toch stond er hier gisteravond nog een busje met agenten bonnetjes te schrijven - aan uitgaans-fietsers, om één of ander lulligheidje.

150 meter verderop is een hangplek van een beruchte gang Turkse dealertjes.
Die sinds jaar en dag met rust worden gelaten.
Je kon ze vanuit het bonnenschrijf-busje zien.
De kk-herrie uit hun peperdure cabrioletje kon je weer eens tot in de wijde omgeving horen.

Merlot | 06-03-11 | 14:02

Zjesus Bert, zoveel PvdA/VARA taal in een laatste alinea en dat terwijl ik even zit te eten... (barf)

ZSU-23-4 | 06-03-11 | 14:02

Tja, los van de extreme agressie heeft de betutteling ook z'n weerslag op de bevolking want wanneer je een agent treft weet je bijna zeker dat je genaaid gaat worden. Zelfs de meest vredelievende burger wordt er weerbarstig door.

Inguz | 06-03-11 | 14:02

Ik zeg niet snel iets vriendelijks over de politie als geheel, maar ik heb toch wel medelijden met mensen die dachten politiewerk te gaan doen. En die zich in plaats daarvan als een laf, gefeminiseerd verlengstuk van de politiek moeten concentreren op bekeuren en bureaucratie.


vetkleppert | 06-03-11 | 14:02

Door de positieve discriminatie is het aantal agenten met PMS de afgelopen 30 jaar flink toegenomen, maar daar hoor je niemand over.

rara | 06-03-11 | 14:00

Een ernstig geval van psychische problemen is de hoofdcommissaris van Amsterdam (hoe heettie ook weer). Die *heeft de ramadan leren kennen als een periode van bezinning om dichter bij god te komen*. #knettergek

Lewis Lewinsky | 06-03-11 | 13:59

Nou Bert, ik hoop dat je fietsverlichting in orde is, anders heb je echt major problems man. Je moet niet fokken met die éénstrepers.

De Dansende Kater ® | 06-03-11 | 13:59

Achter bonne-quota word ik ook gek van.
En ik zit niet eens bij de politie

max_laadvermogen | 06-03-11 | 13:57

Als ze je aanhouden hoef je helemaal niet te schelden.
"Wil je er over praten?" is voldoende om ze in huilen te doen uitbarsten.

ZDEV | 06-03-11 | 13:56

Tja sommige pliesie-agenten zijn inderdaad trigger-happy.

veuve-clicquot | 06-03-11 | 13:54

Merlot | 06-03-11 | 13:52
Het leger inzetten? Zet ze in het leger!
Terug met die dienstplicht, en snel!

dosis | 06-03-11 | 13:54

Niets aan de hand, allemaal doorlopen mensuh! Het liefst in een rijtje achter elkaar met de armen op elkanders schouders.
Biertje d'r bij?

dosis | 06-03-11 | 13:52

Heel goed.
Scheidt de watjes van de echte politie-agenten.

Natuurlijk moet dan wél in wijken/gebieden waar men de oorlog aan Nederland heeft verklaard, het leger ingezet worden, en niet oom agent.

**Altijd twee kanten aan verhaal ziet**
.

Merlot | 06-03-11 | 13:52

Kortom, massa-immigratie is beter voor ons allemaal!

Molly-Bolly | 06-03-11 | 13:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl