Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GodHateFags bewijst Amerikaanse vrijheid

godhatesfagssigns.jpgJe kunt een hoop roepen over de Verenigde Staten, maar vrijheid van meningsuiting dragen ze hoog in het vaandel. Kun wij hier met al die haatzaaiende rechtzaken nog wat van leren. Nabestaanden van een dode marinier hadden de GodHateFags van de Westboro Baptist Church aangeklaagd vanwege de kwetsende protesten tijdens de begrafenis. Zaak ging door tot de Supreme Court, die met 8-1 besloten dat de gristenmongolen in hun recht staan om onzin te brultoeteren. Vrijheid van meningsuiting staat boven de inhoud van die mening, hoe stompzinnig, kortzichtig en kwetsend deze mening ook is. "Speech is powerful. It can stir people to action, move them to tears of both joy and sorrow, and -- as it did here -- inflict great pain. On the facts before us, we cannot react to that pain by punishing the speaker", aldus de rechters. Dus kunnen de religieuze doedelzakken door met hun protesten. Terecht, want zo is dat geregeld in een democratisch land. Onder het First Amendment valt dus ook het recht op Ultiem Zieken. Hoe smakeloos, kwetsend en fout een mening ook is, er moet vrijheid zijn om die mening te uiten. Ook voor oorkanker verwekkende bostrollen als de Westboro Church. Kunnen we in Nederland nog wat van leren. Amerikanen zijn tuig. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

@ Fireblade1971versie2 | 03-03-11 | 11:07
Wacht, suggereer je nu dat de US Supreme Court bestaat uit burgerjuryleden..?

McNulty | 03-03-11 | 15:06

Wacht, suggereer je nu dat de US Supreme Court bestaat uit burgerjuryleden..?

McNulty | 03-03-11 | 15:05

Daarom moet je ook geen jury rechtspraak willen. Daar zitten ook van die gristenmongolen in die geen ruk snappen van hoe de samenleving in elkaar hoort te zitten, of überhaupt wel iets van de buitenwereld snappen. En daar leg je dan het lot van de rechtspraak in?? Lekker bezig! Freedom of speech is één ding, maar ethiek is net zo belangrijk. In dit geval is het nodeloos kwetsend. Die soldaat heeft wel z'n leven gegeven voor iets waar de Amerikanen heel erg trots zijn. Ze hadden die gristenmongolen naar dat gebied moeten sturen, maakt de samenleving een stuk prettiger.

Fireblade1971versie2 | 03-03-11 | 11:07

Je brengt het leuk Johnny, maar als die gasten op de begrafenis van mij zoon zouden gaan demonstreren dan schoot ik toch echt een paar magazijnen op die imbecielen leeg. Er zou er geen één levend naar huis meer gaan. Dikke lul met je vrijheid van meningsuiting.

Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 10:52

God haat sigaretten?

tadnecty | 03-03-11 | 10:04

@ mijzelf tolerant dus... niet telerant....

Wilhelmus Hendrikus | 03-03-11 | 09:53

Natuurlijk.... zodra een heaumeau gepest wordt staat Geenstijl weer moord en brand te schreeuwen!

Typische hollandse tolerantie: we zijn tolerant naar iedereen die ook telerant is. Mensen die anders denken (dus niet naar alles en iedereen tolerant zijn) zijn stom en slecht.

DAT HEEFT NIETS MET TOLERANTIE TE MAKEN!!!

Je bent dan namenlijk intolerant naar iemand die dat ook is en dat maakt jullie toch weer gelijken.....

Als je zegt tolerant te zijn dan moet je niet gaan zitten zeiken als een haatbaard vrouwen geen handjes wil schudden of een christenhond heaumeaux tegen natuurlijk vind. Telerantie is het respecteren van andermans grenzen/ principes / overtuigingen.
Hans Teeuwen wist dat heel goed duidelijk te maken op dat plastic spijkerbed. Alleen jammer dat de infantieltjes van Geenstijl zich geen spiegel kunnen voorhouden en het eens andersom bekijken.

Wilhelmus Hendrikus | 03-03-11 | 09:37

lukken=lullen

demacky | 03-03-11 | 09:17

Flikker op man,
de US of A is het meest preutse hypocriete land dat zichzelf westers noemt.

Er worden hier mensen ontslagen omdat ze een keer iets verkeerds zeggen (denk suffe scheldwoorden), of het kost ze een promotie...
Meestal gebeurt het dan ook nog op een manier waarbij degene die zich 'gekwetst' voelt, dat niet direct tegen deze persoon zegt, maar via een andere weg, omdat ze elkaar niet durven te zeggen waar het op staat.
Amerika is het land van veel dingen, maar het is al lang niet meer het land van de vrijheid.

Koning Blerf | 03-03-11 | 09:06

Wat lukken jullie nou met:"daar kunnen we nog van leren"?
Er is tot aan de Supreme Court (Hoge Raad) in de VS aan geprocedeerd. Kennelijk zijn de meningen in de VS ook verdeeld net zoals hier in Holland!!

demacky | 03-03-11 | 08:56

Alle gristenen zijn mongeaulen. Allemaal.

Flushing | 03-03-11 | 08:51

ja maar........ de ene rechter is de andere niet he

Iwmac | 03-03-11 | 08:10

Een begrafenis is een prive-aangelegenheid, en ook een nogal trieste. Als iemand iets wil gaan roepen dan mag dat best, maar dan een stukje verderop, buiten gehoorafstand.
Vrijheid van meningsuiting is toch niet hetzelfde als het recht hebben om een begrafenis te verstoren?

BMNapsema | 03-03-11 | 03:19

@mezelf
Racisme is de foute term, dat is strafbaar. Andere zeer kwetsende of smakeloze uitspraken worden desalniettemin vaak weggejorist.

conservo | 03-03-11 | 03:17

-weggejorist-

conservo | 03-03-11 | 03:14

Het is wèl duidelijk waar de gemiddelde reaguurder zijn kennis over de U.S.A. vandaan haalt en dat is geen plus voor die reaguurder. U.S.A. vergelijken met Nederland is nog krommer. Als je het goed wilt doen dan maak je een vergelijking met Europa en dan hebben we ineens paupers in Portugal, dieven in Griekenland en zigeuners in de Balkan. Er is dan slechts één verschil: wij, in Europa zijn een, tegenstribbelend los zooitje met alleen eigenbelangen en de U.S.A. is een Federatie en daarin lopen ze 100 jaar op ons voor.

Kapitein-Ter-Zee | 03-03-11 | 01:01

Hopelijk komt er eens een vent die die hele kerk overhoop schiet op de stoep... Je bent gewoon ziek in je kop als je bij een begrafenis degene gaat uitschelden voor homo omdat hij niet natuurlijk is gestorven...

Necramonium | 03-03-11 | 00:36

En wat wil jij dan Johnny Quid ? Dat alleen jou mening gehoord mag worden ? Jij snapt niks van vrijheid van meningsuiting en kan beter naar een dictatuur verhuizen ... doei !

watson357 | 03-03-11 | 00:23

@ acac | 02-03-11 | 21:45
'Snap gewoon niet waarom er niet direct naast deze roeptoeters iemand staat die precies het tegenovergestelde roept, of nog erger want satanisch Sgafsetahdog!'

Die staan er regelmatig wel. Op deze foto's briljante humoristische protestborden. twitpic.com/45grxe Ze zijn ook ge-rickrolled. Veel youtubefilmpjes van. Hopelijk gaat een van die arme kinderen die hierin meegesleept worden toch twijfelen.

mrska | 03-03-11 | 00:14

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 02-03-11 | 23:22

Dat ze in Amerika gek zijn wisten we al lang, zo gek zelfs dat Obama nog rechtser is dan Wilders, overigens is Obama ook de enige neger die ik ken die werkt. Of mag ik dit ook al niet meer zeggen.

$T!n0 | 02-03-11 | 23:18

de Supreme Court... deuh. Natuurlijk serveren zoiets dan af met 8-1. De supreme court zijn zelf namelijk van die gristelijke honden. Daar heeft Bush zelf wel voor gezorgd.

Maar dan nog mist er 1 ding in deze discussie: vrijheid van meningsuiting, ok! Van mij mogen ze die ding best roepen. Maar niet op een begrafenis! Dat kun je domweg niet maken, hoe oneens je het ook bent. Dat is botweg de belediging opzoeken. Fatsoen.... we willen hier toch ook zo graag terug naar de jaren '50? Naar dat knusse nederland met die windmolentjes? Ga dan eerst maar eens wat fatsoen in je broek krijgen. Waren ze in de jaren '50 namelijk nog wel goed in.

hanz71 | 02-03-11 | 23:13

Zo hoog hebben ze vrijheid van meningsuiting ook niet in het vaandel. Bovendien hangt het vaak af van welke staat. Er is hier veel meer persvrijheid, dat is al decennia zo. Dat achterlijke amerika waar ze wietrokertjes 15 jaar wegstoppen.

Tinusutrecht | 02-03-11 | 23:01

Het wachten is op de eerste drive-by shooting van de picketline van de fam. Phelps. Vreemd dat dit nog nooit is gebeurd.

flinkescheet | 02-03-11 | 22:58

Westboro Baptist Church wanted to drive Traffic to it's site But Because Mr.@th3j35t3r WBC Tango Down 8 days Straight and Counting....

Oldschool N. | 02-03-11 | 22:34

Naast het recht om te zeggen wat je wilt heb je gelukkig ook het recht om niet naar onzin te luisteren.

Snap gewoon niet waarom er niet direct naast deze roeptoeters iemand staat die precies het tegenovergestelde roept, of nog erger want satanisch Sgafsetahdog!

acac | 02-03-11 | 21:45

Die GodHateFags dudes verdenk ik ervan dat het stiekem gewoon allemaal Atheïsten zijn en dat ze dit doen om het geloof te kakken te zetten.
Als mijn verdenking klopt zijn ze geniaal.
*gaat weer verder met dagdromen

nietnietniet | 02-03-11 | 21:35

Als je een zo zieke mening heb op zo een opdringerige manier als de WBC, heb ik er geen probleem mee dat een rechter zegt: nou, dit dus maar even niet.
Ik zou dan niet het idee hebben dat de vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, integendeel.
Maar ja, ik ben geen Amerikaan (en ook geen rechter)

Koos Knak | 02-03-11 | 21:19

Lees je even mee Joris. We mogen alles zeggen.

zooishettoch | 02-03-11 | 20:57

in dit aspect petje af voor de yankees.

relmotta | 02-03-11 | 20:51

Kampfhund | 02-03-11 | 20:40
Daar zijn bepaalde redenen voor. Ik moet even opzoeken wat het ook alweer was.

Komt van lang geleden iig.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:42

Tabula Rasa | 02-03-11 | 20:30

Dat is ook zoiets ja, geweren geen probleem, begrafenissen verstoren is vrijheid van meningsuiting, maar als je het flikt om fuck op tv te zeggen..
Of tieten, zat toevallig te kijken naar een docu van een band die hun trailer moest afplakken omdat er tieten zichtbaar waren...

Vrijheid my ass, bekrompen politiestaat.

Kampfhund | 02-03-11 | 20:40

Krachtmeester | 02-03-11 | 20:34 |
Uit de 7e dynasty? Dat valt nog mee, als het echt te bont wordt stamp ik mijn verzameling Mcdonalds poppetjes aan gort

( is on topic, Amerikaans he)

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:36

Tabula Rasa | 02-03-11 | 20:30 |
Quote Ali G; I is understand that I is not allowed to say M O T H E R FUCKER on radio?

(live op amerikaanse radio ooit, dubbel gelegen)

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:35

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:29
Als ik een woedeuitbarsting heb, smijt ik meestal een paar Ming-vazen met paars sterrenstof door de kamer. Mijn vriendinnen en Charlie Sheen maken daar dan foto's van.

Krachtmeester | 02-03-11 | 20:34

@ zovoklets | 02-03-11 | 19:38 |

Ja, dus?

Geil Kippetje | 02-03-11 | 20:33

Iedereen kan zo zien wat voor een loser ik ben.
Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:27
ROFL en +1.

Krachtmeester | 02-03-11 | 20:32

Christenen zijn tuig. Allemaal!

Haarkopje | 02-03-11 | 20:31

geen = een. #fail

Steilloos ten Onder | 02-03-11 | 20:30

In Amerika kun veel vinden en zeggen behalve FUCK op de TV.
Over Amerika kun je nog veel meer vinden en zeggen maar dat wordt niet echt gewaardeerd.

Tabula Rasa | 02-03-11 | 20:30

In Amerika kun veel vinden en zeggen behalve FUCK op de TV.
Over Amerika kun je nog veel meer vinden en zeggen maar dat wordt niet echt gewaardeerd.

Tabula Rasa | 02-03-11 | 20:30

De Kampsjeng | 02-03-11 | 20:16
Best een fraai gedigt over fraaie zang van fraaie zangeressen enzeau, maar met zo'n typische Godwinverwijzingsedge (1939!) waar je van over je neque gaat.

Krachtmeester | 02-03-11 | 20:30

En een jostie, omdat ik voor de zoveelste keer het voor elkaar krijg dubbel te posten.

Nog 1 keer en ik flikker letterlijk de laptop door de toko verdomme.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:29

@ Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:25 |
Zelfspot = ik geef jou +1

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:29

Maar dan mag ik hier dus ook zeggen dat GHF wat mij betreft de graftering achter de oogballen kan krijgen en dat ik hoop dat die lui heel snel dood gaan. (geen bedreiging, maar geen wens, kom maar op joris!)

Steilloos ten Onder | 02-03-11 | 20:29

Helemaal mee eens, iedereen moet de meest verschrikkelijke dingen kunnen zeggen, dat is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting. Je gekwetst voelen doe je altijd zelf en nooit een ander. Daarom kan je de ander hier ook niet aansprakelijk voor stellen!

gozahtje | 02-03-11 | 20:29

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:19
Iedereen kan zo zien wat voor een loser ik ben.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:27

@Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:23: Vergeet niet dat veel mensen PowNews via internet (terug)kijken. PowNed is voor een jongere, moeilijker te bereiken doelgroep gemaakt. Die twee factoren moet je niet onderschatten.

De Kampsjeng | 02-03-11 | 20:27

@ Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:25 |
Zelfspot = ik geef jou +1

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:26

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:19
Iedereen kan zo zien wat voor een loser ik ben.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:25

@Frau Antje | 02-03-11 | 20:20
Maar het totaal van Pownews die dag is lager dan 1 uitzending van die Madiwodovrij show. Treurig

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:23

@Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:15
Jemig, die Judith is van alle markten thuis.

Frau Antje | 02-03-11 | 20:20

Dat het in het verziekte USA kan, betekend niet dat het een goede zaak is. Gelukkig hebben we in Nederland niet oneindige vrijheid van meningsuiting.

Drs.Noooooo | 02-03-11 | 20:20

@Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:17
Maar wat doen ze ermee? Stel jij hebt nu al -23? Wordt je bij -30 weggejorist?

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:19

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:16
Ebaumsworld doet het al jaaaaren.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:17

@Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:15 | + 0 -
Haha! Geeft de absurditeit van die tool ook aan. Wat wil de redactie/moderator ermee doen eigenlijk?

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:16

@Krachtmeester | 02-03-11 | 20:12: Sommige mensen kijken niet naar PrVoDpAganda TV, aangeboden door de VARA. Wat had dat pratende minderwaardigheidscomplex te melden?

De Kampsjeng | 02-03-11 | 20:16

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:13
Het was helemaal niet grappig bedoeld !

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 20:15

LOL @ Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:06 | + -22 -

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 20:13

Jullie moeten meer naar Southpark kijken, Fartman brengt een geyt terug naar Afghanistan, geniaal...

eerstneukendanpraten | 02-03-11 | 20:12

OT: Mega-Godwin van Dijkshoorn nu op DWDD, inclusief jaartal.

Krachtmeester | 02-03-11 | 20:12

@brutus68 | 02-03-11 | 19:52
Aandacht, aandacht, dat is het waar het hem om gaat?!

Frau Antje | 02-03-11 | 20:10

Geen Stijl in het groot en openbaar dus. Niks anoniem trollen: gewoon daar waar jij dat nodig acht je mening verkondigen. Met de wet aan jouw kant, ook nog eens.

Je kan van Amerika heel wat zeggen, maar de Founding Fathers hadden het verdomd goed begrepen. En hun grondwet is van een grandeur die sindsdien zelden meer is herhaald.

Laat staan nageleefd. America, fuck yeah!

Markies de Schade | 02-03-11 | 20:08

Kingeef1975 | 02-03-11 | 19:57
lol +1

polt | 02-03-11 | 20:03

Tjah het is wel vrijheid van meningsuiting, maar als je met die bullshit een begrafenis komt verstoren ben je gewoon eeuwig kapot in je hoofd.
Als je nog niet eens het respect kan opbrengen mensen gewoon hun begravenis te laten hebben, doe je domweg niet meer mee. Dus als ze nou gewoon even aids krijgen van een gestoorde relnicht die ze spontaan verkracht en vervolgens doodgaan, is de wereld weer een beetje beter.

Kampfhund | 02-03-11 | 20:02

polt | 02-03-11 | 19:54
Je hebt gelijk! Ik had mijn woorden wat zorgvuldiger moeten kiezen. Maar het idee komt over toch? :-)

favolkin | 02-03-11 | 20:00

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:50
De waarheid zal voor meer pijnlijkheden gaan zorgen in de toekomst voorspel ik. Krampachtig volhouden zijn ze erg goed in. Gelukkig is er een medium dat internet heet.

DijenkletserT | 02-03-11 | 19:59

polt | 02-03-11 | 19:53

Een mening is als een geslachtsdeel... iedereen heeft er een.

Kingeef1975 | 02-03-11 | 19:57

'Ik ben het niet eens met wat u zegt'

'Maar u mag het zeggen'

Kingeef1975 | 02-03-11 | 19:55

favolkin | 02-03-11 | 19:52 |
Iets hopen is toch niet iets vinden? :) "Ik hoop dat morgen de lucht paars met witte stippen zal zijn" is ook geen mening.

polt | 02-03-11 | 19:54

Het enige probleem van vrijheid van meningsuiting is dat iedereen, maar dan ook iedereen, een mening MOET hebben. En dat is best vermoeiend.

polt | 02-03-11 | 19:53

plaspop | 02-03-11 | 19:06
Nee, vrijheid wordt beperkt door andere regelgeving. Dit is maar goed ook, want er bestaat niet zoiets als absolute vrijheid (van meningsuiting). Een leus als "ik hoop dat Geert Wilders vanmiddag een kogel door zijn flikker krijgt en flink wat messen in zijn rug" is gewoon een regelrecht dreigement, ookal is het strikt gezien een mening.

Vrijheid wordt altijd "beperkt" door de mensen waarmee je samenleeft.

favolkin | 02-03-11 | 19:52

@Frau Antje | 02-03-11 | 19:49

Dat zelfvoldane leeghoofd zit gewoon voor lul, niets meer of minder.

brutus68 | 02-03-11 | 19:52

@Frau Antje | 02-03-11 | 19:49 |
Hij deed hem uiteindelijk toch af omdat hij het te warm vond. Voelt hij ook eens hoe die vrouwen zich voelen in de zomer met hoge temperaturen.

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:51

Toch is de vrijheid betrekkelijk. Als ik hier (de stad van 1001 diverse geslachten: San Francisco) op de zaak 'lady' zeg in plaats van 'woman' tegen een collega van het vrouwelijke geslacht krijg ik een uitbrander en moet ik een sexual harassment cursus volgen. Op straat is het geen probleem, dat dan weer wel.

vive epicure | 02-03-11 | 19:51

@DijenkletserT | 02-03-11 | 19:43
Wel heerlijk dat ze toch zeggen dat Wilders die prijs heeft gewonnen als beste campagnevoerder. Moet toch pijn doen bij het links DWDD-kijkend volk

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:50

@Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:35
Beau van Nietspresteren tot Eeuwiggrootspraak snapt werkelijk niets.#dragen van zo'n doek

Frau Antje | 02-03-11 | 19:49

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:35
Het blijft een rattenzooi daar... Weer dat oh zo spontane voorbeeld van die vrouw, echt te triest. Valt mij nog mee dat ze bij dwdd niet ook dat "nee schuddend" klapvee hebben zitten als er kritische antwoorden gegeven worden over links!

DijenkletserT | 02-03-11 | 19:43

Het verbaasd me wel dat de rechter geen eisen stelt aan de locatie. Dat is volgens mij toch niet helemaal ongebruikelijk in de VS.

Tijdens speeches van Bush zijn demonstranten ook wel vaker verplicht om dat op een bepaalde locatie te doen, maar dan vanuit het oogpunt van openbare orde en veiligheid. Soms zelfs een heel stuk bij het evenement vandaan in omheinde gebieden. 'Free speech zones' noemen ze dat. Dat ziet er zo uit: www.harpers.org/archive/2008/08/hbc-90...

Klinkt wel een beetje een Orwelliaans moet ik zeggen. Je zou toch zeggen dat het hele land een 'free speech zone' dient te zijn.

Get back into your free speech zone!
img2.moonbuggy.org/imgstore/get-back-i...

Fulgrim | 02-03-11 | 19:41

Geil Kippetje | 02-03-11 | 19:31 | + 0 -

Phelps was vroeger als advocaat een groot voorvechter van negerrechten. Ook elf (sic) van zijn kinderen zijn advocaat.

zovoklets | 02-03-11 | 19:38

asteroid | 02-03-11 | 19:35
Ok, deal. En dan mag jij over een paar maanden niet meer 'gezeik' schrijven. Want dat is dan 'kwetsend'.

Krachtmeester | 02-03-11 | 19:36

"Het geloof" Kunnen ze de bedenker(s) niet even naar Internationaal Gerechtshof in Den Haag brengen?

DijenkletserT | 02-03-11 | 19:35

Dan mag je op zondagochtend dus ook voor de kerk staan vloeken?
Cool...

ZDEV | 02-03-11 | 19:35

OT: Die Vieze Beau bij DWDD laat weer eens zijn kleuren zien zeg met die hoofddoek van hem.

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:35

Als al die discipelen van de heilige vrijheid van meningsuiting nou eens lekker naar GodHatesFagsland verhuizen. Kunnen ze mekaar in alle vrijheid beledigen, zijn we hier van dat gezeik af.

asteroid | 02-03-11 | 19:35

Eigenlijk valt het recht op meningsuiting en het wettelijk verbod op discriminatie niet met elkaar te rijmen.

wakkere_nederlander | 02-03-11 | 19:34

@Diny in Bikini | 02-03-11 | 19:31

Dat is ook zo in het geval van die imbecielen van de Westboro Church...

brutus68 | 02-03-11 | 19:34

Ik vind ook dat ze moeten mogen protesteren.
Maarrrrrr, wel op een bepaalde afstand van een begrafenis. Zo is dat in veel Amerikaanse staten ook geregeld.

Diny in Bikini | 02-03-11 | 19:31

Een goed stukje Quidd.

magentaplacenta | 02-03-11 | 19:28

Ik vind er veel voor te zeggen als iedere zieke vrucht gewoon kan zeggen wat hij op zijn hart heeft. Zodat de rest van de wereld weet hoe ziek hij is en eventueel nog in discussie kan.

vetkleppert | 02-03-11 | 19:28

deministerpresident | 02-03-11 | 19:24
Nee dat had hij niet. Maar Nederlandse rechters hadden jou dan niet via gepruts aan de vrijheid van meningsuiting, maar op grond van andere artikelen kunnen verurteilen.

Krachtmeester | 02-03-11 | 19:27

Kwam er pas na het posten achter dat ik een copypaste fail had begaan.
Herstel:
_ILT_ | 02-03-11 | 19:19
Dat is de overheidsvorm, een republiek.
Dat betekent niet dat het geen democratisch land is..
Sla eens een boek open joh.

makreelvanger | 02-03-11 | 19:26

Los van het totale onfatsoen van de dwaasklazen van GHF, is de argumentatie van de rechters juist: zij kunnen de pijn van de nabestaanden niet verzachten door aan de fridum of spietsj te glijdendeschalen. Anders krijgen ze een miljoenmiljard klaagzaken per dag op hun bord: onwerkbaar.

Krachtmeester | 02-03-11 | 19:26

Dat is de overheidsvorm, een republiek.
Dat betekent niet dat het geen democratisch land is..
Sla eens een boek open joh.

makreelvanger | 02-03-11 | 19:25

De Amerikaanse vrijheid van meningsuiting betekent ook dat Nazis daar mogen marcheren, met hakenkruisen en leuzen, en ook nog beschermd tegen antifascistische tegen-demonstranten door de politie.
-
Vervolgens worden die Nazis door bijna iedereen uitgelachen (ook door die begeleidende agenten), en het worden er ook niet steeds meer.
-
Hier denken velen dat dat heel gevaarlijk zou zijn (straks worden allerlei lieden nog nazistisch). Gelul!
-
Vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn of niet zijn.
USA, go go go.

caudillo | 02-03-11 | 19:25

Dus Johnny had het bijvoorbeeld ook een mooi stukje vrijheid van meningsuiting gevonden als ik bijvoorbeeld tijdens de begrafenis van Pim Fortuyn keihard had lopen schreeuwen dat homo's dat lot verdienen?

deministerpresident | 02-03-11 | 19:24

buitenstebuiten | 02-03-11 | 19:21
Maar wel vermakelijk.

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:24

Die kerkmongolen zijn zwaar gestoord, dus hun mening is uberhaubt twijfelachtig. Maar toch, toch vind ik het kwetsend. Vooral omdat het wederom een Amerikaans teken naar minderheden is, waaruit blijkt hoe subjectief die vrijheden zijn. Ik vind het een onaantastbaar recht, dat ieder mens in rust/vrede zijn dierbaren kunnen vaarwel zeggen.
De KKK is ook toegestaan in de VS. Tot zover een teken van vrijheid. Maar wanneer de KKK of die gristusmilities bewust overlast geven moet dat strafbaar zijn. Een begrafenis verstoren door vreselijke leuzen te scanderen vind ik geen vrijheid. Fuck de USA, leve Europa.

De Kampsjeng | 02-03-11 | 19:23

Binnenkort mag je niet eens meer paffen op straat daar.

vetkleppert | 02-03-11 | 19:22

Kan je zien hoe een grote geestelijke achterstand sommige mensen daarzeau in de joeësafeej hebben. Protesteren tegen homotolerantie tijdens een begrafenis. Diep en diep triest dat dit goedgekeurd wordt. Gezond verstand is daar echt ver te zoeken.

buitenstebuiten | 02-03-11 | 19:21

Je mag alles zeggen, zwaar bewapend over straat lopen, maar o wee als je per ongeluk een stukje bloot mens ziet, dan wordt je meteen opgesloten. Democratie my ass

deministerpresident | 02-03-11 | 19:20

"Terecht, want zo is dat geregeld in een democratisch land."

Euh, je bedoelt republiek. Die mening van vrije uitings bestaat nog zo omdat de democratie die Amerikaanse grondwet nog niet helemaal heeft kunnen gangrapen.

_ILT_ | 02-03-11 | 19:19

USA Rules!!!

Jopie Peerhoofd | 02-03-11 | 19:17

ja daar kan Nederland idd iets van leren, maar ja hoe moeten de linkse Vara fascisten dan Geertje bestrijden?

Haagse-Geertje | 02-03-11 | 19:16

Ben voor VvMU zolang er geen geweld wordt gepredikt maar m.i. had de rechter iets kunnen beslissen over de plek waar die mensen staan te schreeuwen. Je kunt bijvoorbeeld een begraafplaats of de 15 meter stoep voor een abortuskliniek of voor een bijeenkomst van joden afzetten zodat ze wel het recht hebben om te schreeuwen wat ze denken maar wel op een plek waar ze geen extreme overlast veroorzaken?

mrska | 02-03-11 | 19:16

Dat het compleet verwerpelijk is even daargelaten. Ze hebben wel een punt. Het staat wel degelijk in de Bijbel. En als men daar elk woord van gelooft dan kan ik me voorstellen dat je daar voor uit wilt komen om mensen te waarschuwen.
Persoonlijke disclaimer: Auto, richting menigte sturen, gas, boem, auw! In z'n achteruit, gas, boem, deaud.

Raad_maar_raak! | 02-03-11 | 19:16

De eerste die dit recht in mijn gezicht (face to face) zou zeggen, die kan beter een goede dokter hebben.. Ik zou helemaal blind van woede worden..

Crematorium-de-Asbak | 02-03-11 | 19:16

Die 8-1 uitslag komt dan ook omdat die rechters van dat Supreme Court, eeuwenoude zware christen zijn in hart en ziel en al hun onverstand.
Ja ze neuken ook kleine jongetjes, maar god hates fags en homofielie mag gewoon niet van christenen.
_
Overigens kan ik wat die Westbooro-megolen doen, nou niet echt 'een mening geven' noemen.

Creaguurder | 02-03-11 | 19:15

@ hfakker | 02-03-11 | 19:07

Dit heeft geen ene flikker met religie te maken. Dit gaat over de vrijheid van meningsuiting van een stel geesteszieken. Die hele Westboro Baptist Church draait om een gerustreerde doorgedraaide mongool die de godvrezendheid van zijn familie en vrienden misbruikt om ze zijn wil op te leggen.

Zie ook de docu van Louis Theroux:

www.google.nl/url?sa=t&source=web&...

plaspop | 02-03-11 | 19:13

Freedom speech in de VS ophemelen zou ik enorm mee oppassen. Er zijn genoeg voorbeelden van het tegendeel te vinden.
Dat christenextremisten ongebreideld hun gang kunnen gaan in de VS klopt wel. En die vrijheid hebben ze inderdaad.
Gelukkig blijken het nu bostrollen. Daar kan ik tenminste wat mee.

Bos Hout | 02-03-11 | 19:11

Pasta-saus | 02-03-11 | 19:07
Aah zo te zien niet ;)

-4 alweer.

out!

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:11

Dat is dus echte vrijheid van meningsuiting. Als zieke debielen hun rotte hersenpaninhoud ongehinderd kunnen etaleren.

vetkleppert | 02-03-11 | 19:08

Schouders ophalen en gewoon doorlopen. Al zal dat niet makkelijk zijn als nabestaande van zo'n gesneuvelde militair.

brutus68 | 02-03-11 | 19:07



@Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:06
Was dat maar waar!

Pasta-saus | 02-03-11 | 19:07

Aha hoe monotoon, Johnny Quids dagelijkse anti religie columnpje
Soort Albert Verlinde, maar dan over reli

hfakker | 02-03-11 | 19:07

"I disapprove of what
you say, but I will defend to the death your right to say it."

Pasta-saus | 02-03-11 | 19:06

GodHateFags.com heeft een week plat gelegen door Anonymous, ze hebben dus een week lang niet hun vrijheden kunnen uiten. (wat volgens mij ook maar beter is..)

Oldschool N. | 02-03-11 | 19:06

OT
De + en - knoppen geschrapt?

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:06

Vrijheid van meningsuiting is per definitie absoluut. Iedere beperking ervan betekent per definitie dat je niet meer vrij bent om te zeggen wat je wilt. In Amerika snappen ze dat gelukkig wel.

Wat niets afdoet aan het feit dat het in dit geval jammer is dat er geen God bestaat omdat Hij alleen het soort van sadistische straffen kan verzinnen die die malloten van Westboro eigenlijk verdienen....

plaspop | 02-03-11 | 19:06

De Verenigde Staten, daar hoor je hier in Nederland een eensgezind en plechtig "foei" over uit te spreken. Daar zijn vooral links maar ook "rechts" het over eensch. Dit is nog net niet zo bij Wet geregeld, maar iets anders zeggen oogst een storm van boe.
Komt ie dan: de U.S.A. is een beter geregelde democratie dan Nederland.

Jan Passant mk2 | 02-03-11 | 19:05

Kun wij hier met al die haatzaaiende rechtzaken nog wat van leren.

Die zin loopt niet lekker Johnny.

StijlvolRechts | 02-03-11 | 19:05

Heel goed nieuws dit.

Om ons tegen deze mongolen te beschermen moeten ze juist 'zichtbaar' zijn.

Niet wegstoppen.. Dat gaat broeien en etteren!

Nacho_Vidal | 02-03-11 | 19:04

Relidotenland

Dömper | 02-03-11 | 19:02

Will pray for Gay

zovoklets | 02-03-11 | 19:01

Totaal achterhaalde club, zoals de meeste religieuzen overigens. Gaan nooit met de tijd mee

Pasta-saus | 02-03-11 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken