Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Annemarie Jorritsma. Vrouw van 4 miljoen

jorritsmavetjes223.jpg Dus u dacht dat die megascoop onlangs over de hypotheken (Donner: 1 miljoen euro. Rutte: woont bijna gratis in studentikoze rukbunker) en bijbehorende royale aftrekmogelijkheden van ons kabinet schokkend was? Er is altijd baas boven baas. En in Nederland heet de opperbaas als het gaat om fiscaal ritselen natuurlijk Annemarie Jorritsma. De burgemeester van Almere kijkt niet op een lullig regeltje meer of minder. Vooral als het gaat om eigen huisvesting denkt de VVD-mastodonte bijzonder creatief. Zo krijgen we op dit lokale buurtblog inzage in de hypotheekcontructie van La Jorritsma. Het draait allemaal om kaveltje nummer 20 in het megalomane villawijkje Overgooi net achter de dijk bij Almere. Volgens het plaatselijke bestemmingsplan Overgooi (pdf) mocht daar slechts één (huis)houden gevestigd worden. Maar Annemarie moet natuurlijk ook aan een dak boven het hoofd van haar kinderen + aanhang denken. Beetje schuiven met de regels. En voila: Er prijken nu drie schitterende woningen met slechts een voordeur, maar inclusief gezamenlijke sigaar- en bierruimte. Zoiets kost natuurlijk dik knaken: De grondprijs alleen bedroeg 500K en de bouw in totaal een kleine 4 miljoen euro. Zonder aflossen. Zo goed als belastingvrij! Maar dan heb je ook wat. Vergeet vooral niet die fiscale U-bocht die Jorritsma en haar man Gerlof hebben bedacht om de kids een financieel zorgeloze toekomst te garanderen. Parbleu! Het kán in Almere!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ikweetnogmeer | 25-02-11 | 20:41

Gut gut wat een jaloezie weer. Woont er eens iemand ergens fatsoenlijk mag het weer niet. Ik zeg weg met die middelmatige truttigheid en bouwen die villa's.

Boudt | 25-02-11 | 14:51

Volgens hebben ze van Jorritsma bouw (ja ze hebben ook een bouwbesdrijfje)dan gewoon een huis gemaakt voor 1 mil en een dikke rekening ingediend van 3,5 mil even incasseren en de rest aftrekken van de belasting. Volgens mij heeft ze ook niet zo'n beste naam daar in de buurt als ik op verschillende sites kijk.

blonde slet | 25-02-11 | 12:54

Krijg weer veel vertrouwen zo in de politiek.
Vooral leuk dat Robespierre, de ingenieur van het schrikbewind tijdens de revolutie, genoemd wordt
(bouw een guillotine modus aan)

mothersfinest | 25-02-11 | 12:47

Het riekt hier naar communisme. De Jorritsma'tjes hebben aanzienlijk harder gewerkt dan de gemiddelde Almeerse pauper, zo gaat dat in een vrij land. Dat buurtblogje is overigens anoniem geschreven en daardoor niet serieus te nemen.

Generaal P. | 25-02-11 | 12:34

iedereen die meer heeft dan ik en ook nog in overheidsdienst werkt, heeft het gedaan... wat leven we toch in een vreselijk land als dat soort meningen hoogtij viert... doe ff niet zo huilie huilie en ga zelf geld verdienen en een Jorritsma-huis kopen, oh nee, te druk met klagen op GS om te werken...

Den Meester | 25-02-11 | 12:29

Zum kotsen.

Bataaf | 25-02-11 | 11:12

@tommato 18:08: behalve dat zij VVD is natuurlijk.

Mokum Kosher | 25-02-11 | 09:58

En de huren worden allemaal fors verhoogd om dit allemaal te kunnen gaan betalen.

meneer Q | 25-02-11 | 09:47

@ TimmyRoltLekker | 25-02-11 | 08:43

mee eens. tendentieus stukje. daarnaast is ze getrouwd met een niet onbemiddeld eigenaar van een groot bouwbedrijf die het ook zonder het burgemeesterssalaris van zijn vrouw prima betalen kan.

matzerath | 25-02-11 | 09:42

cohen joritsma wie is de volgende, even vlug een pandje kopen in deze tijden.wat hebben we toch een fijne zakkenvullende regering.nieuwe ronde graait u maar.

mamma5506 | 25-02-11 | 09:23

Lees eens verder. Dit verhaal van Brusselmans klopt ook voor geen meter. Deze reactie stond op de lokale buurtblog en dan leest het toch iets anders.

Op basis van de getoonde delen van de hypotheekakte is te zien dat de hypothecaire inschrijving 2,9 miljoen bedraagt. DAT is ook het maximale bedrag dat binnen de inschrijving kan worden opgenomen. Het betekent NIET dat dat bedrag ook daadwerkelijk is gebruikt. Er is uitsluitend "hypotheek verstrekt" tot dat bedrag.

Iedere hypotheekakte kent een "opslag" op de inschrijving - in dit geval ruim 1 miljoen. Dat bedrag kan echter NIET worden opgenomen en worden gebruikt voor bouw / verbouw o.i.d.

Als namelijk een hypotheekgever (Jorritsma c.s.) niet meer aan de verplichtingen kan of wil voldoen zal de bank haar een termijn stellen waarbinnen evt. achterstallige rente en kosten moeten worden voldaan.
Wordt hier niet aan voldaan dan heeft de bank het recht om het onderpand in het openbaar te verkopen en zich uit de opbrengst te verhalen.

Omdat op dat moment de daadwerkelijke schuld ten gevolge van achterstallige renten, kosten (waaronder de kosten van de executieverkoop) hoger kunnen zijn dan de verleende hypotheek (2,9 miljoen) heeft de bank een "opslag" op de inschrijving zodat ze ook de kosten e.d. kunnen verhalen. Dit is heel normaal in een hypotheekakte en iedereen die zelf een hypotheek heeft zal dat simpel in zijn/haar eigen akte kunnen controleren.

Dus, eigenlijk zegt het artikel weinig tot niets over de werkelijke hoogte van de hypotheek van de familie Jorritsma behalve dat die maximaal 2,9 miljoen zou kunnen zijn

TimmyRoltLekker | 25-02-11 | 08:43

links lullen en rechts vullen, of hoe zat het ook al weer..

Das Ungeheuer | 25-02-11 | 08:42

Wat is er nou toch eigenlijk te zijkstralen over die Jorritsma? Het is toch heel leuk om met je familie samen te wonen? Dat is een prima principe. Wees blij dat het mens het goede voorbeeld geeft. En 4 miljoen? Nou en? Daar hebben veel bouwvakkers een mooie klus aan gehad. Hebben die ook weer salaris. Moet die mannen soms werkeloos worden van GS? Gezeur over niets. Ga eens aan het werk, GS.

Flippo | 25-02-11 | 07:59

4 Miljoen voor een stuk grond met wat opstal in een gebied wat je zo snel mogelijk weer terug moet geven aan de natuur (met gevulde tuigdorpjes erop natuurlijk, het moet een win-win situatie blijven), blijft een hoop centen. Voor dat geld kan je ook mooi aan de kust wonen.

Fireblade1971versie2 | 25-02-11 | 07:20

Niet zo klagen mensen, de VVD heeft er wel voor gezorgd dat we op de afsluitdijk 130 km per uur mogen rijden. Ze doen het allemaal voor de burger hoor..

drenkeling69 | 25-02-11 | 06:59

die gasten van de VVD zijn toch altijd de grootste zakenvullers geweest.geld stelen van de burgers en lekker opmaken en ze schamen zich eigen geen meter ervoor waarom niet gewoon om dat het kan he

straatkat | 25-02-11 | 06:31

Echt niet koosjer dat die rijken niet mee bloeden door de economische crisis.

Jeroen Blue | 25-02-11 | 04:53

Jorritsma is Nederlands meest smerige regent. Nog net een tikkie erger dan Herfkens.

lauwebal | 25-02-11 | 00:51

Wat een pauperbunker heeft Jorritsma gebouwd. En dan ook nog in een wijkje dat heel treiterig Overgooi heet, zodat de bewoners er iedere dag weer aan worden herinnerd dat het Gooi toch echt aan de overkant ligt.

Anders nog? | 25-02-11 | 00:39

@TheLuggs | 24-02-11 | 23:35
Bovendien is het wat mij betreft ook een heel verschil dat joritsma vvd'er is, en politiek gezien ook staat voor het grootverdienen. Een verschil met een socialist die praat over eerlijk delen en ondertussen flink zit te graaien.

TheLuggs | 24-02-11 | 23:40

@Petrus de Rewa | 24-02-11 | 22:21
Dat ze voor die teruggave gebruik maakt van belastingregels waar iedereen gebruik van kan maken. Dat zij als grootverdiener daar meer van profiteerd dan jij en ik doet daar weinig aan af.

TheLuggs | 24-02-11 | 23:35

@TheLuggs | 24-02-11 | 21:43
Maar wel deels betaalt met belastingteruggave. Wat is het verschil?

Petrus de Rewa | 24-02-11 | 22:21

Nederland is net zo corrupt als Zimbabwe, en het is van links naar rechts, alle politici zijn zo corrupt als de cholera

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 22:06

Kun je zeiken wat je wilt, maar joritsma heeft die hut wel gekocht, en huurt m niet voor ene fooi zoals andere burgemeesters

TheLuggs | 24-02-11 | 21:43

Ik zie het probleem eigenlijk niet, kan iemand me het uitleggen?

Revo | 24-02-11 | 21:31

Oud nieuws. Politici worden hun meelulbeurt na een tijdje lummelen bijna allemaal zakkenvullers. Is triest maar waar.
*Denkt hard na over een carriëreswitch*

Thuisfluiter | 24-02-11 | 21:19

Volgens mij heeft ze geen subsidie hiervoor ontvangen, maar alles zelf betaald. Dus niet zeiken, wou dat ik een 4 met 6 nullen kon neerleggen.

BlueTec | 24-02-11 | 21:05

-weggejoritsma-

prof.essers | 24-02-11 | 20:58

@brutus68 | 24-02-11 | 20:32,
absoluut, en de ISS is im großen und ganzen wel ongeveer af,
ik meen dat om die reden de Spaceshuttles überhaupt nog vliegen.

vander F | 24-02-11 | 20:39

Graag even de decimale voorvoegsels correct vermelden, Brusselmans. Het is 500k en geen 500K.

Net zoals het kHz en MHz is.

nllismaj | 24-02-11 | 20:33

@vander F | 24-02-11 | 20:28

Tsja, kosten/baten-plaatje. Je kan een hoop van die Russen zeggen, maar die Sojoez is een betrouwbaar ding.

brutus68 | 24-02-11 | 20:32

Wat de neuq?!

"Onbegrijpelijk dat kamer zich blijft bemoeien met chipkaart. Ooit gevraagd naar de fraudeschade van de strippenkaart?" twitter.com/alebbink/status/3089517087...

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 20:32

Waarom doet GS nou zo huilie-huilie ?
Dit is dagelijkse kost voor iedere goede belastingadviseur. Niet aan het handje. Allemaal doorlopen. Next !

De Literator | 24-02-11 | 20:31

@brutus68 | 24-02-11 | 19:54,
dat dan weer wel maar het blijven lelijke jaren '50 bakken.

En dan af en toe zo'n ESA vrachtcontainer omhoog schieten voor eenmalig gebruik,
toch een stapje terug in de tijd.

vander F | 24-02-11 | 20:28

OT: *proest* Zie nu per ongeluk voor het eerst 'Secret Story' op de televee. Wat een pauperpulp. The end is nigh people! Run! Run!

Krachtmeester | 24-02-11 | 20:25

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 19:55
lol = lol

veuve-clicquot | 24-02-11 | 20:22

lanexxx | 24-02-11 | 19:56
En een grote gouden ketting moet ook geen probleem zijn met hun aanhang.

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 20:22

Hoe komen jullie er bij dat het aflossingsvrij is?

Grote Nerd | 24-02-11 | 20:20

@Jackanders | 24-02-11 | 20:09
maar hij is en blijft leuk...

veuve-clicquot | 24-02-11 | 20:20

En natuurlijk met zijn alleen 3 vervuileenheden betalen, wij betalen met zijn 2en ook 3, logisch toch?

Bluto Blutarsky | 24-02-11 | 20:20

@Jackanders | 24-02-11 | 20:09

Sommige mensen vinden zo'n wegjoris blijkbaar interessant staan, tragisch genoeg.

brutus68 | 24-02-11 | 20:18

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:47
Een echte -weggejorist- is nu onmiskenbaar te onderscheiden van een neppert, scroll maar eens terug.
Daar kan geen watermerk of vingerafdruk tegenop.

Jackanders | 24-02-11 | 20:09

Kom op Brusselmans! Dat je geen verstand van aktes hebt... ok... maar dat je het almereachterbuurtnieuws zomaar klakkeloos citeert zonder je eigen onderzoek te doen is zeer teleurstellend!

moe... | 24-02-11 | 20:06

Jaloers, Brusselmans?!

Dr. Plofkop | 24-02-11 | 20:05

@Rammstein | 24-02-11 | 19:56

Gelukkig nul. Heb niets te zoeken in de ruimte.

brutus68 | 24-02-11 | 19:58

brutus68 | 24-02-11 | 19:54
De kans dat je in een van beiden mag plaatsnemen is ...... ???

Rammstein | 24-02-11 | 19:56

Volgens mij is Jorritsma geen babyboomer, dus?
Neemt niet weg dat ze behoorlijk goed voor zichzelf en familie zorgt. Misschien tijd om een PVV burgermeester te installeren, zetels hebben ze.

lanexxx | 24-02-11 | 19:56

Nonkel Frituur | 24-02-11 | 19:52
Neuh .... hoe is het met uw ouders ?

Rammstein | 24-02-11 | 19:55

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:47
Dat doet de guurder zeg maar zelf.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 19:55

@vander F | 24-02-11 | 19:50

Zou me toch veiliger voelen in zo'n Sojoez.

brutus68 | 24-02-11 | 19:54

veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:44
Thanx sweetee : )

Rammstein | 24-02-11 | 19:53

Babyboomers zijn tuig. Allemaal.
Moeten er nog bewijzen zijn ?

Nonkel Frituur | 24-02-11 | 19:52

Wat is het PvdA credo ook al weer?
O ja, Het moet eerlijker.
Vandaar

zebikboss | 24-02-11 | 19:52

@brutus68 | 24-02-11 | 19:46 ,
dacht ik ook,
maar binnenkort is het toch echt over en voorbij met het op-en-neer raggen naar space in een coole semi-Star Wars bak.

vander F | 24-02-11 | 19:50

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:47
Is niet van Joris.

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 19:50

LOL @Joris -weggejorritsma-

veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:47

Reaguren vanaf mobiel op wc gaat prima!

Nacho_Vidal | 24-02-11 | 19:47

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:44

Wat nou historisch? Er worden de komende maanden nog een paar van die vliegende wrakken gelanceerd.

brutus68 | 24-02-11 | 19:46

Rammstein | 24-02-11 | 19:43
Gut, eigenlijk geen idee.

Elisabeth2 | 24-02-11 | 19:46

@Jackanders | 24-02-11 | 19:38,
Okeej!

*wekker zet*

Ik herinner me, bijna helaas, de eerste nog.

vander F | 24-02-11 | 19:45

Elisabeth2 | 24-02-11 | 19:40
Is ze niet meer van de Veeveedee dan ?

Rammstein | 24-02-11 | 19:43

tipo | 24-02-11 | 19:41
"wordt ik"

Daar word ik pas verdrietig van.

Rammstein | 24-02-11 | 19:42

-weggejorritsma-

Nilfisk | 24-02-11 | 19:42

Een Limburgse hoeve in Almere? Daar wordt ik verdrietig van.

tipo | 24-02-11 | 19:41

@Jackanders | 24-02-11 | 19:36
Monique Weensie tegen NASA: "Als jullie 2 PowNed-stickers op de Shuttle plakken en tenminste één astronaut trekt een T-shirt van ons aan, zenden we het live uit."
Goeie deal!

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 19:41

De Kampsjeng | 24-02-11 | 19:35 | + 0 -
Vreemd, ik gebruik nu ook safari en zie ze wel.

gozahtje | 24-02-11 | 19:40

Bij de weg, Zat Annemarie ook niet vuistdirp in de bouwfraude. Of was dat een andere PVDA-er. Nou ja, één pot nat die graaierts. Ik zie nog steeds dat ene meisje snikken bij onderzoekscommissie "en nu wil ik naar huis"

Elisabeth2 | 24-02-11 | 19:40

@GS +1 voor de lijst met topic aan de linker zijde ...

veuve-clicquot | 24-02-11 | 19:39

Krachtmeester | 24-02-11 | 19:29
Ik hoop van wel. De zakdoeken liggen hier al klaar. Balen, dat ik er niet bij kan zijn.
Uhoh, here come the waterworks .....

Rammstein | 24-02-11 | 19:38

@vander F | 24-02-11 | 19:34
De allerlaatste.

Jackanders | 24-02-11 | 19:38

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 19:29
Geen idee, twee PowNed-stickers en een T-shirt misschien?

Jackanders | 24-02-11 | 19:36

The Concierge | 24-02-11 | 19:34 | + 0 -
Als ik ergens niet jaloers op ben is het op mensen die in Almere wonen, daar heb ik enkel medelijden mee.

gozahtje | 24-02-11 | 19:35

@gozahtje | 24-02-11 | 19:31: Safari heeft moeite net de plus en minnen, op iPad zie je ze helemaal niet.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 19:35

@Jackanders | 24-02-11 | 19:18 ,
de laatste van de Discovery of de laatste ûberhaupt?

vander F | 24-02-11 | 19:34

haha.... jaloers dat wij een stink rijke burgermeester hebben !

The Concierge | 24-02-11 | 19:34

j0shua | 24-02-11 | 19:28 | + -1 -
Dat is gesubsidieerde kunst, vond men wel bij GS passen!

gozahtje | 24-02-11 | 19:32

Jackanders | 24-02-11 | 19:30
Ja dank, die streamt al simultaan met GS.

Krachtmeester | 24-02-11 | 19:31

Elisabeth2 | 24-02-11 | 19:22 | + 0 -
Je ziet nu hierboven achter jou nick toch een + 0 en een - teken staan? die + en - zitten dan alleen in een blokje en daar kan je dan ook op klikken. Weird, want ik zie ze wel! Of ik moet eens van de paddo's afblijven, dat kan natuurlijk ook! ;-)

gozahtje | 24-02-11 | 19:31

@prof.essers | 24-02-11 | 19:25,
leg Jorritsma voor de deur en je kunt er nog een jaar aan vastplakken.

vander F | 24-02-11 | 19:30

Over zwaargewichten gesproken: komt er nog een bye bye Discovery topic? (Launch scheduled in 03:20 hours).

Krachtmeester | 24-02-11 | 19:29

@Jackanders | 24-02-11 | 19:18
Hoeveel heeft PowNed voor dat lanceertijdstip betaald?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 19:29

Sorry, maar ik mis de bedoeling van die kapotte vaas op de achtergrond een beetje...

j0shua | 24-02-11 | 19:28

@Willianus Wortelus | 24-02-11 | 18:07
ROFLOL

Steuntrekkert | 24-02-11 | 19:27

@Rammstein | 24-02-11 | 19:23
Voor mij niet, maar ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk.

Jackanders | 24-02-11 | 19:26

Behalve de lay-out is blijkbaar ook het Joris-beleid aangepast.

Hulde.

Leo* | 24-02-11 | 19:25

In die Jorritsma-bunker zou Gadaffi het nog zeker
een jaar kunnen uithouden

prof.essers | 24-02-11 | 19:25

Jackanders | 24-02-11 | 19:18
Alsof dat een straf is, met de space shuttle mee.

Rammstein | 24-02-11 | 19:23

gozahtje | 24-02-11 | 18:48
Ik zie echt niets. Zachtjes met muis erover heen, dubbelklikken, rechtsklikken. Niente...

Elisabeth2 | 24-02-11 | 19:22

Als 'schoonzoon van' zou je toch willen dat je vanavond met de laatste (22:50) Spaceshuttle mee mag?
Hoeft het niet eens goed te gaan.

Jackanders | 24-02-11 | 19:18

@defjem | 24-02-11 | 19:12
Barth doet het van belastinggeld.

Wat begrijp je niet?

Parsons | 24-02-11 | 19:17

@piet de hond | 24-02-11 | 19:13

Onverkiesbaar dus...

brutus68 | 24-02-11 | 19:16

Gerlof Jorritsma staat op de kandidaten lijst ( VVD)van de Provinciale Staten op nr. 20!
Nog meer belasting aftrek !

piet de hond | 24-02-11 | 19:13

Jorritsma is zeker een goede vriendin van Marleen Barth. Kotsmisselijk word ik van zulke figuren. Oplichters zijn het. Geen haar beter dan dan welke draaideurcrimineel dan ook. Waarschijnlijk is haar voordeur dan ook een draaideur.

defjem | 24-02-11 | 19:12

En dit is allemaal heel erg, omdat?

Parsons | 24-02-11 | 19:09

@De Veerboot | 24-02-11 | 19:06

Nee, jouw comments trekken volle zalen, zwitsal...

brutus68 | 24-02-11 | 19:08

vander F | 24-02-11 | 19:00
Corrected.

Rammstein | 24-02-11 | 19:07

Nou Mark. Begin maar om haar uit de VVD te pleuren.

Boomschade | 24-02-11 | 19:07

-weggejorist-

De Veerboot | 24-02-11 | 19:06

rara | 24-02-11 | 19:04 | + 0 -
Zou ik ook niet doen, ben je namelijk nog wel even bezig!

gozahtje | 24-02-11 | 19:06

@Leo* | 24-02-11 | 19:01
Nee, u bent niet de enige die dom, lui en geneigd om dat te blijven doen wat hij gewend is. Maar ik noem geen namen.

rara | 24-02-11 | 19:04

@Leo* | 24-02-11 | 19:01,
ze moesten de lay weer eens zo nodig veranderen,
hou je toch.

vander F | 24-02-11 | 19:04

Leo* | 24-02-11 | 19:01 |
Hoezo ziet alles er anders uit? Geen idee waar je het over hebt.

gozahtje | 24-02-11 | 19:03

-weggejorist-

koolteer | 24-02-11 | 19:03

@Harald | 24-02-11 | 18:52,
'Haar man is directeur/eigenaar van een bouwbedrijf.'

Nou, ik ben weer helemaal gerustgesteld..

vander F | 24-02-11 | 19:03

Is al bekend wanneer ze erelid wordt van de PvdA?

rara | 24-02-11 | 19:01

-weggejorist-

Leo* | 24-02-11 | 19:01

@blinde kip | 24-02-11 | 18:58: De Eerste-Kamer?

De Kampsjeng | 24-02-11 | 19:00

@koerbagh | 24-02-11 | 18:27,
you stand correct dear Nazi.

@BigBill | 24-02-11 | 18:39,
ennnn bedankt hè,
ik had die kudtvaas nog niet gezien maar die is nu in ene heel preponderant aanwezig.

vander F | 24-02-11 | 19:00

Ik ga straks de minkudo's tellen. Klik maar raak, allen!
*=out*

blinde kip | 24-02-11 | 19:00

@Harald | 24-02-11 | 18:52
Maakt ze geen gebruik van haar hypotheekrente aftrek? Anders telt ze alles bij elkaar op om nog meer poen terug te krijgen. Dus eigenlijk geld verdienen zonder ervoor te werken. Waar kennen we dat van?

blinde kip | 24-02-11 | 18:58

@Harald | 24-02-11 | 18:52

Correct. Dat hele Overgooi is een mislukking geworden, het zal t.z.t nog een hele klus worden om die hut weer te verpatsen. Maar Jorritsma heeft niks verkeerd gedaan, afgezien dat de familie een casa heeft laten bouwen op een praktisch onverkoopbare lokatie. Maar dat is niet ons probleem.

brutus68 | 24-02-11 | 18:55

@Bos Hout | 24-02-11 | 18:48
Is goed.
Het nut van die +/-tjes ontgaat mij nog steeds maar misschien is het ook een goede manier om te de frustratie voor de reaguurders die geen tegel weten te schrijven.
Het lijkt me leuk als er na een jaar een lijst wordt gepubliceerd wie de meeste minkudo's heeft uitdelen. Een soort NSB-lijst.
Maar nu bier! *plop*

blinde kip | 24-02-11 | 18:55

Creaguurder | 24-02-11 | 18:50
Speak for yourself, please. Ik ben allergisch voor "ge-wij".
Gisteravond is er nog iemand in zijn blote kont door een raadsvergadering geracet.

Rammstein | 24-02-11 | 18:54

@brutus68 | 24-02-11 | 18:48: Ze zijn lesbisch, zeg maar. Of, om met Andre Rouvoet te spreken, satans voor de eeuwige verdoemenis voorbestemde slaven. Dat bekt wel zo lekker. Maar goed, we dwalen af. Je schreef eerder de Huizen in OverGooi gedrochten te vinden. Helpt het als ik je vertel dat Jan des Bouvrie dat veredelde bungalowpark ontworpen heeft?

De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:54

Het zou ook allemaal niet zo erg zijn als ze er openlijk voor uitkwamen dat ze profijt trekken van hun machtspositie ipv net te doen alsof ze zich uit de naad werken voor ons.
Bier *check* chips *check* snor *check*, lekker voetbal kijken.

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:54

Creaguurder | 24-02-11 | 18:50 | + 0 -
Gewoon allemaal een maandje geen belasting betalen, maar bruto salaris ontvangen! Maar dan moet iedereen wel meewerken!

gozahtje | 24-02-11 | 18:53

Vrij wonen moet overal mogen. Minder regels meer woonplezier.
*tikt hoge veluwe in*

ZDEV | 24-02-11 | 18:52

Dit verhaal is Bullshit. Omdat villa's niet zo goed meer verkopen, heeft men besloten dat je een kavel met meerderen mag delen in Overgooi. Er staan daar ook apartement gebouwen e.d.. Jorritsma deelt een kavel met haar kinderen. Zou niet mijn keuze zijn, onder 1 dak met mijn moeder, maar dat doet er niet toe.

Overigens is, zoals eerder gesteld, hier geen belastingcent naartoe gegaan. Haar man is directeur/eigenaar van een bouwbedrijf.

Harald | 24-02-11 | 18:52

@The Observer | 24-02-11 | 18:34
Waarschijnlijk effectief betalen ze 30%(door veel aftrek) terwijl de modaalverdiener over de 50% gaat. Tel ik zorgverzekering en dat soort ongein wel even mee. In Zweden betaal je alles via de belasting. Dan valt een verhoging ook eerder op dan verdeeld over vele afschrijvingen.Een vlaktax invoering zou vooral voor de grootverdieners eens tegen kunnen vallen.

blinde kip | 24-02-11 | 18:50

Ach.. wat maakt het uit denken die lui, het volk werkt maar lekker door tot hun 97-ste.
En wat doen wij, het volk? Wij gaan dat nog doen ook voor hen, met alleen wat gemor op internet, verder niks. We laten het toe.

Creaguurder | 24-02-11 | 18:50

Rammstein | 24-02-11 | 18:42 |
Ja, die kwam er ook in voor, maar helaas nemen ze die weer niet over. Ja, of zij verstaan onder iedereen zij die een partijkaart hebben.

gozahtje | 24-02-11 | 18:49

@De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:46

Is Onno het vrouwtje en Albert het mannetje? #durfttevragen? Dacht dat het omgekeerd was.

brutus68 | 24-02-11 | 18:48

blinde kip | 24-02-11 | 18:41
Ik heb je er een cadeau gedaan. Doe je mij er een terug? Dan moeten we daarna wel samen bier en een sigaar doen.

Bos Hout | 24-02-11 | 18:48

Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:32 | + -1 -
Zie uw eigen plempsel! Achter de nick, datum en tijd!

gozahtje | 24-02-11 | 18:48

Een ingewikkeld verhaal ,maar als ik het goed begrijp leent ze ook 2,5 miljoen voor wat er aan rente betaald moet worden en als dat zo is kan ze die rente ( van de 2,5 miljoen) niet aftrekken.

piet de hond | 24-02-11 | 18:46

Grappig, een vriend van mij woont bij haar om de hoek, aan het Stamerbos. Die had nog wel iets te stellen met de welstandscommissie, ondanks moderne bouw...

Dr. U.I. Loor | 24-02-11 | 18:46

@brutus68 | 24-02-11 | 18:38: Da's ruimhartig van je. Over VVD-Burgemeesters gesproken, Ik garandeer dat over maximaal vier maanden dit soort topics over onze burgermoeder Onno Hoes verschijnen. Ook zo'n totaal incompetente VVDvogel die nog een baantje tegoed had.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:46

Hoe jaloers kan je dáár nou op zijn:In die criminele kutpolder geven ze de huizen z.g.a. wég,dus ook wat dat betreft past die mastodonte perfect in het plaatje.

R.B.Scott | 24-02-11 | 18:44

@kapotte_stofzuiger | 24-02-11 | 18:41

Deed ze het maar eens. Zou d'r voor me innemen.

brutus68 | 24-02-11 | 18:43

gozahtje | 24-02-11 | 18:25
Dat was toch "geen gezeik, iederéén rijk" ?

Rammstein | 24-02-11 | 18:42

brutus68 | 24-02-11 | 18:40
Qua NSB-gehalte ligt die tool PVV-ers wel.

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:42

@Bos Hout | 24-02-11 | 18:38
@sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:37
Wacht maar, ik schijn er niks voor hoeven te doen.

blinde kip | 24-02-11 | 18:41

Het enige verschil is dat zij nog niet met scherp op inwoners van Almere schiet.

kapotte_stofzuiger | 24-02-11 | 18:41

@BigBill dan heb je dus nog niet de extraficiente smallmodus ontdekt.

* | 24-02-11 | 18:40

@sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:37

Qua minnetjes, neem ik aan? Ik heb nog nooit in de plus gestaan.

brutus68 | 24-02-11 | 18:40

gozahtje | 24-02-11 | 18:30
Ik trapte erin. Zichzelf voor hoofd stompt en flauwvalt...

Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:40

Gewoon omdat het kan ?!

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:39

Ik scroll door de reaguursels, maar betrap mezelf erop dat ik alleen maar naar die schitterend uit elkaar klappende vaas zit te staren!

BigBill | 24-02-11 | 18:39

@wim kokring | 24-02-11 | 18:13
Toch apart dat politici veel belang hebben bij handhaven van de status quo.
En daarbij maximiseren ze de belasting(!)aftrek terwijl ze veel poen op de bank hebben staan.
Als de verhouding nu gelijk stond aan die van de doorsnee burger (dus iedereen evenveel aftrek bij evenveel loonbelasting), was het al eerlijker. Nu is het gewoon een ordinaire subisidie, en dan vooral voor een groep die het niet nodig heeft. Moet je kijken hoe fel men hier wordt als het over kunstenaars gaat.

blinde kip | 24-02-11 | 18:39

Ik voer bij mijn komende aangifte 100.000 GS-minnetjes in.

Bos Hout | 24-02-11 | 18:38

@De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:36

Ja, ik neem je niks kwalijk hoor. Elk beest zijn feest.

brutus68 | 24-02-11 | 18:38

@brutus68 | 24-02-11 | 18:34
Wacht maar tot het volgende PVV-topic. Dan ga ik een record breken.

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:37

@brutus68 | 24-02-11 | 18:27: Ho ho, ben ook nog lid van PowNed, hoor.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:36

Ik wil ook een hypotheekcontructie.

* | 24-02-11 | 18:35

@Reinaert
It takes three to tango.

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:35

Jackanders | 24-02-11 | 18:30 |
Misschien, omdat het toen allemaal beter was?

gozahtje | 24-02-11 | 18:34

@ sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:30
Min?!

Uhmm, is dat, uhmm, erg?

Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:34

Ik denk dat het dak er af gaat als alle belastingaangiftes openbaar zouden worden gemaakt zoals in, wat is het ook alweer, Zweden?

Zul je zien dat grootverdieners voor de bühne klagen dat ze zo zulke hoge belastingtarieven moeten betalen maar dat in de praktijk hun belastbaar inkomen nihil is.

The Observer | 24-02-11 | 18:34

Die kuddo's zijn voor de reaguurders als wat troetels zijn voor kleine kinderen....

brutus68 | 24-02-11 | 18:34

Al weer een belastingtechnische brievenbuspisser gesnapt. Powned moet maar gauw een financiële medewerker aanstellen want dit hebben ze gemist. Tussen haakjes de USS Enterprise (het vliegkampschip) is sinds 2 februari in de Middellandse Zee dus binnenkort een hoop vuurwerk.

idopane | 24-02-11 | 18:33

gozahtje | 24-02-11 | 18:30
Huh, waar?

Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:32

@sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:30

Welnee joh. Alweer opgelost.

Reinaert | 24-02-11 | 18:31

Zou ze ook een hosselende spindoctor hebben?

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:31

En koerbagh ook!

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:31

@ Pa Cartwright
Joh.... je staat opeens in de min!

sjaakdeslinksesul | 24-02-11 | 18:30

Ik zie het nu pas, je kan gewoon comments kudo's geven, kickuh gek!

gozahtje | 24-02-11 | 18:30

Tja, zo'n Annemarie is natuurlijk wel een soort scharrelvarken, en die hebben nou eenmaal Lebensraum nodig, anders worden ze agressief of toch op z'n minst irritant.

Dus zo'n privé-Bierkeller dat snap ik dan wel weer. Gewoon om met de hele familie gezellig samen te kunnen zijn, bier te drinken en gezellig wat te zingen. Want dat hoort zo in zo'n Bierkeller hè. Bier, Bockwurst und Godwin.

En schijt aan de burger. Maar dat moge ondertussen duidelijk zijn.

Reinaert | 24-02-11 | 18:30

Dikke orgies dus daarbinnen, das wel duidelijk!

Alles is relatief | 24-02-11 | 18:29

in Almere kan alles.

arnout-we | 24-02-11 | 18:28

@ Tommato | 24-02-11 | 18:15
Waar bemoei jij je toch constant mee jongen?

Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:27

*Even de taalnazi uithangt*
Moet het niet zijn: "Volgens het plaatselijke bestemmingsplan Overgooi (pdf) mocht daar slechts één huis(houden) gevestigd worden."
(De positie van de haakjes maken nogal een verschil)

koerbagh | 24-02-11 | 18:27

@De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:24

Je bent echt homo, he? Als je Peter van de Vorst kijkt....

brutus68 | 24-02-11 | 18:27

"Een eigen huis bouwen is heel erg leuk, maar het is ook moeilijk en het kost veel tijd en energie."

Jesssusss, Joritsma.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:26

@boost | 24-02-11 | 18:20

Heel goed van bromsnor & co, je jonmgem heeft daar ook niets te zoeken....

brutus68 | 24-02-11 | 18:25

En daarom zeg ik, lekker tillen die belastingdienst. Onze overheid heeft namelijk te vaak naar Jacobse en van Es gekeken, want ze regeren met het motto: 'Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen!'

gozahtje | 24-02-11 | 18:25

Zag een keer bij Peter van de Vorst (ja, ik kijk, sorry) diezelfde wijk, hij was bij Tineke Schouten op bezoek, Da's de buuf van Jorritsma. Mooie huizen, goed aan de maat. Maar om vier miljoen te betalen voor een villa op een postzegeltje grond. Waarom!? Die huizen staan zowat opelkaar. Als dat geen kweekvijver voor gezinsdrama's is, is niets het.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:24

Er staan (en wonen) echt gedrochten in dat Overgooi. Juist omdat iedereen praktisch de vrije hand heeft gekregen qua bouwen is er een bonte mix van bouwsels onstaan, en zeker niet altijd even fraai(hoewel het concept aardig is) En dat buurtblogje is alweer bijna vier jaar oud....

brutus68 | 24-02-11 | 18:23

Tja, VVD. Wat verwacht je dan? Dat deze wel eerlijk zou zijn?

SantaX | 24-02-11 | 18:22

ik weet nog dat mijn zoon panne kreeg met zijn brommer op dat weggetje waar mevr miep woont met haar commune, hij stond een tijdje te prutsen en ja hoor daar kwam een zwaailicht en stapte bromsnor uit met zijn meissie en of tie even op wilde rotten,dus mijn jonmgem met de brommer aan de hand lopend weg.
Wat een land, kutzooi

boost | 24-02-11 | 18:20

Jorristma + zwembad = bommetje.
Is ieeuww!

gentle giant | 24-02-11 | 18:20

@Jackanders | 24-02-11 | 18:15
Dubieus indeed. Geen enkele zelfrespecterende man gaat bij zijn schoonouders wonen. Sterker nog, ik zou niet eens met mijn gezin bij mijn eigen eltern gaan wonen!

Prins_Bernhard | 24-02-11 | 18:19

slechte investering lijkt me. onverkoopbaar. maar hopen dat je met zn allen tegelijk doodgaat zonder erfgenamen.

ministerpronk | 24-02-11 | 18:18

Ik wil ook een belastingvri(J) huis!

hendrikjandetuinman | 24-02-11 | 18:17

Die "kerels" gaan akkoord om met schoonmoeders onder één dak te gaan wonen?
Dat ze maar doodongelukkig mogen worden, maar dat zal wel lukken denk ik.

Jackanders | 24-02-11 | 18:15

@OscarWilde | 24-02-11 | 18:11
Alles kan in Nederland. Als je een beetje slim omspringt.toegang hebt tot belastingcenten, niemand die er wat aan doet.

Pasta-saus | 24-02-11 | 18:15

MAar een Donkere bedoeling de nieuwe club kleuren.. Pica Wat is die Jorritsma Afgevallen zeg, het word nog een keer een mooie vrouw..

Crematorium-de-Asbak | 24-02-11 | 18:13

Is niet allemaal belastinggeld hoor, meneer Jorritsma is een rijke bouwer. Typisch nederlands, gelijk allemaal schande roepen omdat ze de middelen heeft dit te doen. Iedereen die de middelen heeft doet het gewoon. Moet je in blaricum en laren kijken wat men gewoon neerzet.... vergunningen zijn voor stumpers die geen advocaat kunnen betalen.
Ik geef haar groot gelijk. Regel het voor jezelf, een ander doet het zeker niet voor je.
Land van afgunst, dat zijn wij.

wim kokring | 24-02-11 | 18:13

Dat mag wel eerlijker!

T61 | 24-02-11 | 18:12

Een villawijk in Almere. LOLWUT? Dat is zoiets als een bibliotheek in tuighdorp. Sterker nog, dat ís tuighdorp. Die verdienen een burgermoeder met overeenkomstig profiel.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 18:12

-weggejorist-

dikke boehoe | 24-02-11 | 18:12

Daar moet staan 'Het kan in Nederland!'. Ik verbaas me iedere dag over hoe makkelijk alle regels kunnen worden veranderd voor bestuurders, maar zelf een tuinhuisje bouwen? Ha! Veel succes met vergunningen aanvragen.

OscarWilde | 24-02-11 | 18:11

(Godgloeiende gotverrrr,
krijg ik alle comments in ene niet meer te zien,
even een update van de reaguurders tool gedaan wich fixed the crap.)

Maar goed,
Jorritsma,
wat verbaast me dit niet zeg,
erg eigenlijk, dat ik me daar niet over verbaas.

vander F | 24-02-11 | 18:10

"We gaan scheefwonen aanpakken"

ecologiste | 24-02-11 | 18:10

Vond haar als bewindsvrouw nog wel ok, maar het begint steeds meer een stinkende PvdA splijtzwam te worden. Eerst die waterpomp, en nu dit weer.

Tommato | 24-02-11 | 18:08


En die hut wordt warm gestookt met een illegaal geboorde warmtepomp?

Willianus Wortelus | 24-02-11 | 18:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken