Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ironie. BREIN blijkt criminele dievenbende

crimineelkuik.jpgGisteren kwam de aap uit de mouw: stichting BREIN bestaat uit ordinaire jatboefjes met een machtfetisjisme. Zij roven, jatten en stelen servers en computers bij iedereen die ze enigszins verdenken. Gerechtelijk bevel is voor paupers. Waarom zou je wachten op zo'n bevel als je jezelf God waant? Wachtte Yahweh op een gerechtelijk bevel voordat hij de zondvloed stuurde, Sodom en Gomorra omdraaide of Zijn volk opriep tot genocide? Nee, dat deed hij niet. Dus waarom zou Messias de Artiestenredder dat wel doen? De reactie op de brutale diefstal van andermans eigendommen? "Teruggave van de servers is bespreekbaar als er een regeling wordt getroffen omtrent de gepleegde inbreuken en onthouding van toekomstige inbreuken." LOL, een dievenpik die met de rechtmatige eigenaar wil onderhandelen over de teruggave van diens spullen. WTF? Zelfs de remsporen in de onderbroek van Tim Kuik zijn in staat tot rationelere redenaties. Terecht dat mevrouw Hennis eens aan de bel trekt bij het kabinet over de duistere maffiapraktijken van de door de platenmaatschappij gesponsorde boevenbende Brein. Elke dag pist Timmieh de Terreurtrut weer een vreugdedansje de Twitters op om te vertellen hoe geil hij er wel niet van wordt als weer een miljoenmiljard websites zijn verwijderd. Maar nu zwijgt hij. Beetje parasitair geld verdienen over de rug van hardwerkende en creatieve derden, dat kunnen ze als geen ander. Maar zich aan de wet houden, ho maar.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb Tim Kuik ooit meegemaakt en ik kan zeggen... Hij is volledig bezeten door wat hij doet... Sad

Gas Op Die Lollie! | 24-02-11 | 13:24

Graag wil ik jullie verzoeken om naar de tweede kamer te gaan mailen om brein te stoppen met onze sites te slopen!!

Email: www.sdnl.nl/mail-tweede-kamer-2011.htm...

Doe een mailtje met bijvoorbeeld de volgende tekst:

Geachte 2e Kamerlid,

Volgens publicaties is gebleken dat stichting Brein op niet wettelijke wijze een aantal internet servers in beslag heeft genomen. Dit wordt zwaar opgenomen omdat hier de hand wordt gelicht met de wet op de Privacy.

Wij verzoeken u om de kamervragen die hierover worden gesteld door in dit geval de VVD serieus aan te horen en te behandelen.
Wij als burgers die de pineut zijn van dit olifanten gedrag van Brein in de bekende porseleinen kast zouden zien, en willen bijna gaan eisen, dat de politiek er zorg voor draagt dat Brein aangemerkt wordt als een verboden organisatie niet wars van enige corruptie en wordt verwijders als stichting uit Nederland!

met vriendelijke groet,

(zet hier je naam onder of je emailadres).

gr een site eigenaar

Strong | 23-02-11 | 19:05

Brein is erg, maar die verkiezingsposter van deze pop is pas echt weerzinwekkend.

drenkeling69 | 23-02-11 | 07:40

Hoe komen we van Brein af?

Nee, SERIEUS, hoe komen we er van af?

vernes | 22-02-11 | 23:30

Tim Kuik = Reetveeg

GSpot | 22-02-11 | 22:14

Zit Tim ook niet in het rijtje Stanley, Sam, Cor, Thomas, Ever en John?

Whitehouse | 22-02-11 | 22:11

Hoppy | 22-02-11 | 21:16

Bedankt voor de link, zeer leerzaam en precies enkele vragen die bij mij opkwamen over dit maffia-clubje

doskabouter | 22-02-11 | 21:48

Brein dat is eigenlijk (o.a.)

Sony Music Entertainment Netherlands B.V.
Twentieth Century Fox Film Corporation,
Universal City Studios LLLP
Walt Disney Studios Motion Pictures
Warner Bros. Entertainment Inc.
EMI Music Netherlands B.V.
Reed Business B.V.
SDU Uitgevers B.V.
SEGA Benelux B.V.
ANWB Media B.V.

Zij betalen Brein, en deze bedrijven hebben Brein gekozen om hun te vertegenwoordigen.... Wil jij klant zijn van deze bedrijven??

IJStengel | 22-02-11 | 21:04

Timmetje Breinloos is de ongeneeselijke variant van een virus dat in een 2e rangs download is blijven hangen.

Dirk9313 | 22-02-11 | 20:31

Ach ja, de contouren worden alsmaar duidelijker. Over 3 jaar denken wij aan onszelf hoe stom wij ooit hebben kunnen zijn om deze man nog langer los te laten rondlopen.

sapjes | 22-02-11 | 20:31

Milton Friedman | 22-02-11 | 18:24

Ik snap dit niet, invallen op basis van een civiele claim kan toch helemaal niet als er geen politie bij is? Of is er verschil tussen een bedrijf en een woning? Voor een woning heb je een last tot binnentreden nodig maar die kan alleen worden toegeschreven aan een politieman. Een particulier kan toch niet handelen volgens het wb. van strafvordering? Als ze een server zoeken dan mogen ze niet zoeken want dan is het huiszoeking. Daar zijn nog strengere regels voor.

Vragen vragen .............. was ik maar jurist geworden

doskabouter | 22-02-11 | 19:51

Milton Friedman | 22-02-11 | 18:24: bij ons krijg je niks mee zonder politie. Of je moet de eigenaar zijn. Kunnen ze zo hoog springen als ze willen.

sufkut | 22-02-11 | 18:52

even een domme vraag. Waarom geeft Worldstream uberhaupt zomaar servers weg? Tuurlijk ik moet brein ook niet maar wat Worldstream flikt kan ook niet he. Wat een flutbedrijf.

sufkut | 22-02-11 | 18:50

Brein is succesvol over de schreef gegaan. hopenlijk worden zij nu ook succesvol getackeld, net als ze met FTD gedaan hebben.

Mask | 22-02-11 | 18:28

Carpa | 22-02-11 | 16:16
Zo'n BSA kkrijgt zonder enig bewijs of zelfs aanwijzing toestemming van het OM on bij jou 'binnen te vallen'. Bijvoorbeeld, een concurrent of werknemer tipt anoniem dat je illegale software hebt. Jij bent dan het hart van je bedrijf (de IT hardware) voor maanden kwijt, hebt tonnen schade, en altijd zullen ze wat vinden dat niet strookt met de kleine lettertjes van een of andere 'recht'hebbende. Dat is dan reden genoeg om alle kosten van het 'onderzoek' op jou te verhalen. Kortom, hoe dan ook, dit soort orgisaties komen altijd weg met hun invallen en 'onderzoeken'. Beschermd door de wet.

Milton Friedman | 22-02-11 | 18:24

Ik denk dat Brein rijp is voor een behandeling a la HBGary. Wedden dat er compromitterend materiaal te vinden is?

vimes | 22-02-11 | 18:06

Onbegrijpelijk... waarom tig rechtzaken tegen hell's angels wegens verdenking van criminele organisatie, maar niet voor Brein ? Brein is nog veel crimineler en gebruikt drogredenen als dekmantel voor hun criminele activiteiten.

DeSteef | 22-02-11 | 17:40

Onbegrijpelijk alleen al dat ze die macht ooit kregen van de politiek.
Maar ja linkse lobby natuurlijk.

Vitayalin | 22-02-11 | 17:34

Bakito | 22-02-11 | 14:24
Moet dat dan ?

boerenvla | 22-02-11 | 17:32

Op dit misdrijf staat maximaal vier jaar cel, of een boete van 16.750 euro (art. 139c lid 1).

Aanpakken om eens een voorbeeld te stellen!

Deus Absurdia | 22-02-11 | 17:02

Tja internet en auteursrecht iedereen is vrij om creatief te zijn en iedere aangesloten gebruiker levert zijn aandeel in internet,de handelsmarkten de news groepen,de twitt kezen etc ,als brein nu gewoon zelf een legaal internet(netwerk) aanmaakt voor haar clienten is er niks aan de hand maar daar wringt de schoen brein wil niet creatief zijn en iets toevoegen maar geld verkwisten aan dure rechtszaken om het vrije internet te ondermijnen dmv regeltjes die gunstig financieel uitpakken voor haar clienten en heeft daarbij schijt aan internet zelf alleen haar markt is belangrijk, freerecord internetmarkt©.

poetsnoet | 22-02-11 | 16:44

Waar staat Tims auto?

Dan ga ik die ff inbeslagnemen en bespreek ik met Tim wel of hij hem terug krijgt, als hij beloofd niet meer te hard te rijden.

Lt. Postmortem | 22-02-11 | 16:27

Brein.... het zijn wéééééér blanken!

rannie | 22-02-11 | 16:25

in mekaar meppen die hap. als je d'r snel bij bent kan je beroep doen op noodweer, da's pas lachen

Teuderik | 22-02-11 | 16:24

strondtvlieg | 22-02-11 | 15:11

Juist, juist en oh ja juist!

Brein moet in eerste instantie het civiele traject. Eventueel kan justitie besluiten strafrechtelijk te vervolgen. Vergelijkend mag je dan stellen dat ze dat nooit zouden doen om dit soort peanuts zaken.

Het is zo krom als een hoepel.

doskabouter | 22-02-11 | 16:22

Brein bestaat uit bangmakerij met helaas geld in de pocket van oa de platen biss.Dat maakt het makkelijker werken(met andermans geld)Er zal altijd iemand slimmer zijn.Brein is langzaam de eigen kist aan het dicht timmeren,dus zoveel brein hebben ze uiteidelijk dus niet.De veelal BLUFPOKER zal dus met al het weggegooid andermans geld ten onder gaan.Gewoon kwestie van tijd en tegenstanders met BREIN.Dweilen met de kraan open is toch niet te doen en met slappe one liners op twitter kom je er echt niet.Zegt het voort Brein van diefstal beticht""Toppie.

ruuf | 22-02-11 | 16:17

Volkomen illegaal, net zoals de zgn. 'Software Business Alliance' die dreigt met controles e.d. Uiteraard is software gebruiken zonder licenties ook illegaal, en moet aangepakt worden.

Maar van binnentreden/controleren en zelfs in beslag nemen kan geen sprake van zijn, een simpel 'nee' aan de deur zal ze moeten doen afdruipen. En onderhandelen over illegaal ontvreemde goederen lijkt mij al helemaaaaal uit den boze.

Carpa | 22-02-11 | 16:16

Herrinnert u zich deze nog?
img188.imageshack.us/img188/7035/jouws...

Later uitgelegd als:"Die hacker had ingebroken op het netwerk van een game developer en een spel in ontwikkeling gestolen. Hij is strafrechtelijk veroordeeld en zijn laptop is verbeurd verklaard aan de benadeelde rechthebbende die wij vertegenwoordigden. Ik heb hem dus volledig legaal in gebruik."

Brakke B | 22-02-11 | 16:15

er zijn maar weinig mensen die ik een terminale ziekte toewens
maar voor Tim Kuik en de rest van de brein-maffia maak ik graag een uitzondering!

OHFOURSIX | 22-02-11 | 16:01

CoolFace | 22-02-11 | 15:51
Inderdaad! Laat de LOIC alvast maar warmlopen...

Max Bal | 22-02-11 | 16:01

Wanneer staat er eens een móscovitch, knoops of hiddema op die die boevenbende tot op het bot fileert. Roep op twiekers dat je als topadvocaat Brein gaat aanpakken en de fundings stromen binnen van downloadend NL.

Michelos | 22-02-11 | 15:59

Anonymous, kom er maar in!

CoolFace | 22-02-11 | 15:51

Brein medewerkers zijn tuig! Allemaal!

Rest In Privacy | 22-02-11 | 15:42

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:32
Ja joh wat jij wil,aleens over de grens geweest?

1%biker | 22-02-11 | 15:39

Brein, Buma en Sena... beschermen ze allemaal dezelfde artiesten of mogen die artiesten zelf kiezen? Ik snap uberhaupt geen hol van die hele industrie, ze sturen aan alles en iedereen maar vrolijk allerlei vage fakturen, maar je gaat mij niet vertellen dat ze dat geld ook allemaal naar de artiesten overmaken, die flinke schoorstenen moeten immers ook roken!

gozahtje | 22-02-11 | 15:38

Ik vind dat het hedendaagse artiesten-arsenaal zou moeten betalen om hun gejengel ten gehore te mogen brengen.

*Gat in markt ziet*

Oh, en Timmetje moet gewoon terug in het ei waar hij vandaan komt, daar heeft geen artiest iets aan.

Jackanders | 22-02-11 | 15:35

@Che_cuevara | 22-02-11 | 15:30
vliegen met bubbels op is niet echt aan te raden en enkel vliegt om punten voor de MHC (Miles High Club) te scoren
* zich er weer vakkundig uit praat *

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:33

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:32
LOL.
Ga nu toch nog ff werken, jaja.
En dan is het tijd voor die fles schuimwijn.

*out*

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:33

@1%biker | 22-02-11 | 15:30
aan de taalfouten te zien bedoelt u eerder een zorgboerderij

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:32

Jongens dromen

1%biker | 22-02-11 | 15:31

@1%biker | 22-02-11 | 15:30
Doe je dat dan niet.
Da's niet stoer.

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:31

Brein is niet liev.

ESV | 22-02-11 | 15:31

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:30
Kunnen we dan niet ff naar Libië?
Is het zo opgelost.

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:30

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:27
ssssst oke,.maar u gelooft mij niet?
zat ik toch bijna mn regestratie nummer intetikken,.och och ik is een beetje dom.
Dan der bij wat maakt het uit?mij part had ik bij de kinderboerderij gewerkt.

1%biker | 22-02-11 | 15:30

@F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:29
Maar niet van de Dumpshop.
Dat is pas stoer

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:30

@Che_cuevara | 22-02-11 | 15:27
En ik in het geniep bij de SAS (zoon van John "Lofty" Wiseman)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:30

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:24 LOHOL!

Ashtrey | 22-02-11 | 15:29

@ Che_cuevara | 22-02-11 | 15:19
Über-Großvati Von Zeikhoven had 'n groene Stahlhelm. Die was pas stoer... bit.ly/i1VZtl

F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:29

LOL! Ik kom hier net pas achter: www.timkuik.nl/

TisManus | 22-02-11 | 15:27

@1%biker | 22-02-11 | 15:23
Ja, ik zit ook bij de Seals.
Niet verder vertellen he

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:27

Ik ga straks even met de Mauser van opa bij de buurtsuper en de pizzeria langs.
Even de kassa in beslag nemen omdat ik ze verdenk van eh.. allerlei dingetjes.
Gewoon, omdat het kan in Nederland.
Mooi land dat Nederland.

Bolle Wim | 22-02-11 | 15:26

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:24
Nou dat moest geweest wezen toen mn vriendin er niet was,en ik plotseling de vrouw van sherk tegen kwam.

1%biker | 22-02-11 | 15:26

De babbelbox staat vandaag in de comments en vraagt; wanneer droeg u voor het laatst een groen mutsje? *zucht*

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:24

Heb ik wat gemist, of is stichting Brein niets anders dan een rechtspersoon die verder net zoveel opsporingsbevoegdheid heeft als -pak 'm beet- stichting PowNed.tv? Want if so, wat moet Brein dan precies met een gerechtelijk bevel 'in beslag gaan nemen' volgens die VVD-huppelkudt van een meisje Hennis-zonder-tweede-achternaam-in-de-Tweede-Kamer? Ik zou als ik haar was dat 'zonder gerechtelijk bevel' maar gewoon weglaten uit die Kamervragen van d'r en gewoon bij Opstelten demanderen dattie haast maakt het het Opzomeren van dat steeldievenclubje dat zich Stichting Brein noemt...

F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:24

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:20
Ja 15 jaar.

1%biker | 22-02-11 | 15:23

@Che_cuevara | 22-02-11 | 15:19
Nu de champagne nog ;-)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:22

gratis is lekker | 22-02-11 | 15:18
Jaja lachen man,dat zeiden ze gisteren ook in lybie.

1%biker | 22-02-11 | 15:21

Neveneffecten kom er maar in...

Winterbandje | 22-02-11 | 15:20

@1%biker | 22-02-11 | 15:19
Te veel Grand Marnier misschien, maar marinier?

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:20

Wat ik niet begrijp, wat is het verschil tussen Buma, Sena en Brein? Als die organisaties puur een dienst ter bescherming van auteursrechten zouden zijn dan had je er toch aan 1 genoeg? Geeft mij alleen maar het gevoel dat het dus een winstgevende branche is waar dus concurrentie bestaat en het niet een dienst is!

gozahtje | 22-02-11 | 15:20

dosis | 22-02-11 | 15:16
Ik schep niet op,burgers beschermen?Hhahaha laat me niet lachen ,tegen wie?
Weet je ik doe der nog een schepje bovenop ben ook Marinier.
Nou jij weer.

1%biker | 22-02-11 | 15:19

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:17
Hey, heb ik ook.
Stoer he

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:19

@1%biker | 22-02-11 | 15:11
Dromen over een groene baret ... euhh .. ff denken hoor ... beetje dom soldaatje spelen terwijl ik ook een echte opleiding en baan kan doen.
*iets met nachtmerrie vol tokkies mompelt*

gratis is lekker | 22-02-11 | 15:18

@dosis | 22-02-11 | 15:16
een groene baret uit de dump-store ;-)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:17

Het gaat (in nederland) om waarheidsvinding, en in een civiel proces mag 'onrechtmatig verkregen bewijs' gewoon gebruikt worden in een civiel proces, het is aan de rechter om te oordelen hoeveel waarde hij aan dat bewijs hecht.

Stel dat jij stiekum een gesprek opneemt, en dan later in de rechtbank dat gebruikt als bewijs, bijvoorbeeld omdat je gesprekspartner je heeft bedreigt. Als je gesprekspartner dan zegt 'ja dat gesprek klopt, maar hij had het niet mogen opnemen' dan staat voor de rechter in ieder geval vast hoe het gesprek is verlopen, en zal hij je waarschijnlijk gelijk geven. Dat jouw gesprekspartner je vervolgens aan kan klagen voor dat onrechtmatige bewijs doet niet af aan de waarheid van het bewijs.

Helaas zijn er weinig nederlandse rechtbankenseries op tv, en dus wordt dus meestal het amerikaanse recht erbij gehaald, en alhoewel het daar mischien wel opgaat, kun je in nederland gewoon onrechtmatig verkregen bewijs gebruiken. Dat je ook een rechtszaak kunt aanspannen vanwege die onrechtmatige daad is een heel ander verhaal.

In het strafrecht ligt het iets anders, maar ook daar zijn de grenzen volgens mij niet zo strak als in amerika.

strondtvlieg | 22-02-11 | 15:17

Ajb Geenstijl/Powned, SLOOP deze organisatie. Dit is het moment om toe te slaan. Maak ze kapot. Ik zie er graag een verslag van hoe de eigenaar zijn servers komt ophalen.

Aad Teïst | 22-02-11 | 15:17

1%biker | 22-02-11 | 15:11
Als jij echt een groene baret had, gedroeg je je vast wat beter. I call you out. Leugenaar.
(burgers uitschelden die je zou moeten beschermen, opscheppen over je functie - het hoort er echt niet bij.)

dosis | 22-02-11 | 15:16

JONKOOO | 22-02-11 | 15:15
Tja jongen je vraagt er zelf om.

1%biker | 22-02-11 | 15:16

BREIN wordt gedekt door OM en onze rechters. Wat moeten we daar dan wel niet van denken? Een particuliere belastinginner die zomaar beslag kan leggen op eigendommen van belastingbetalers, en diezelfde belastingbetalers dan ook nog eens kan afpersen en chanteren.

Milton Friedman | 22-02-11 | 15:15

e.thunder | 22-02-11 | 14:49
God was toch dood..?

Theodoros | 22-02-11 | 15:15

@Che_cuevara
Ik sta voor nederlands geloof ik een 4,9 en heb dit jaar 60% van de lessen mee mogen maken

JONKOOO | 22-02-11 | 15:15

@ZegIkLekkerNiet | 22-02-11 | 15:05
Zeg dan ook niks

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:14

Niekler | 22-02-11 | 15:12
Wie?

1%biker | 22-02-11 | 15:13

@JONKOOO | 22-02-11 | 15:10
Begrijpend lezen is ook een kunst.

Che_cuevara | 22-02-11 | 15:13

-weggejorist-

Niekler | 22-02-11 | 15:12

Carpe@diem | 22-02-11 | 15:08
Zal ik u een sticker opsturen?
Voorals u vrouw ff geen trek heeft?

1%biker | 22-02-11 | 15:12

-weggejorist-

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:11

Carpe@diem | 22-02-11 | 15:08
Plakken nee sorry bij vraag 13 had ik a,had b moeten wezen.
Maar ik heb wel mn groene baret waar u alleen van kan blijven dromen.

1%biker | 22-02-11 | 15:11

Het meest vreemde blijft toch wel dat Brein een particuliere stichting is.
De acties die ze uitvoeren lijken al heel erg lang op die van een overheids instelling. en daar gewoon mee wegkomen.
Alles waar ze mee bezig zijn valt onder civiel recht, het zou dan ook geen kwaad kunnen wanneer de organisatie een keer volledig worden doorgelicht.

strondtvlieg | 22-02-11 | 15:11

@Pasta-saus
Wat is er mis?
En wat brein nu doet is gewoon diefstal klaar.
Ik betaal mijn verzekering zodat ik wat terug krijg bij inbraak, wat krijgt de artiest van BREIN?

JONKOOO | 22-02-11 | 15:10

Tim Kuik liegt -http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/ftd_tim_kuik_liegt.html
Daarnaast hebben de platenmaatschappijen zelf muziek gepost op "illegale" sites zodat hun artiesten polulair te laten zijn.

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:09

1%biker | 22-02-11 | 15:02
dat scheeld weer.
.
Inburgering toch niet helemaal gelukt?

Carpe@diem | 22-02-11 | 15:08

Balzakius | 22-02-11 | 15:03
Ik denk dat als Nederland het wil redden,we terug moeten naar de basis?
Doen we dat niet?Ook goed dan zakken we verplicht af naar status belgie.

1%biker | 22-02-11 | 15:08

strondtvlieg | 22-02-11 | 15:05
Shhhhh!!!11!! Dat is precies de bedoeling, vriend.

Soy yo | 22-02-11 | 15:07

Bakito | 22-02-11 | 14:24
Hey jochie,als jij wil kunstwerkjes knutselen moet je dat vooral doen.
Maar verwacht niet van mij of mn mede burgers dat we uw salaris gaan betalen voor die zooi.

1%biker | 22-02-11 | 15:05

Tim uilsKuiken. Dat is niet jou server vriend.

nieuwsflits | 22-02-11 | 15:05

Kunnen we niet gewoon afspreken dat we ieder artikel over Brein censureren ? Waarom ? Het zijn de meest simpele zielen in Nederland omdat ze juist met hun aanpak het leed mbt de zg autheursrechten totaal niet meer in de hand hebben en alleen maar verergeren.

Was er FTD dan werkte een sommatie van het offline zetten van bepaalde zaken prima. Denk aan onze Marco Borsato en Reijnoudje met zijn filmpies. Die werden na sommatie direct weggehaald.

Nu gaan mensen naar alternatieven zoals spotnet en dadelijk aan nog beter opgezette clients alla spotnet beginnen waar ze totaal 0,0 geen invloed op hebben.

Je kan ook eerst nadenken wat je wil bereiken en dan pas acteren. Nu is brein een olifant in een glazen kast waarbij ik voorspel dat de FTD winst van Brein gaat uitpakken in een uiteindelijk veel groter verlies !

strondtvlieg | 22-02-11 | 15:05

Is er GVD eindelijk eens een organisatie die daadkrachtig optreedt is het weer niet goed.
Als ze dit bij Marokkaanse loverboys flikken wordt het massaal toegejuicht.
Objectiviteit is ver te zoeken.

ZegIkLekkerNiet | 22-02-11 | 15:05

@ F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:01
Ow. Ik zie opt brandweerforum dat het al sinds eind van de ochtend in de hens staat daar. 'Ns kijken, waar zat die F5 ook alweer op deze Wang-WordprocessorT....

F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:04

Als Cervantes een vervolg op Don Quichot moest schrijven zou het Tim Kuik heten.
'Tim Kuik, de man die met een houten stok tegen het internet vocht'

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:04

@1%biker | 22-02-11 | 15:01
Het moet in ieder geval anders besteed worden. Waar het voor bedoeld is.. (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland)

Balzakius | 22-02-11 | 15:03

Ik poep op Brein.

bartjeb1989 | 22-02-11 | 15:02

Brand in Mokum, brand in Mokum...
F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:01
Laat lekker branden,dat scheeld weer.

1%biker | 22-02-11 | 15:02

Brein = ongevraagde "bescherming" = maffia.
Tot voor kort nog wel met de wet in de hand als dekmantel. Maar dat laten ze nu los, des te eerder kan die club opgedoekt worden. Goede ontwikkeling dus.

@ Bakito: tijden veranderen. #feit. Of je gaat mee, of je gaat niet mee. Als je voor het laatste kiest moet je niet gek staan te kijken dat je met lege handen achterblijft. Brein heeft dat gedaan en doet nu huilie. Al die rechtszaken en toestanden zijn de laatste stuiptrekkingen van het oude systeem. In plaats van dat ze die energie in de toekomst steken. Het gaat dus nooit wat worden met die club. Zo moeilijk is dat toch niet.

Soy yo | 22-02-11 | 15:02

Mooi dat Brein zelf voor de vernieting van bewijsmateriaal zorgt. Onrechtmatig verkregen en dus niet toelaatbaar in rechtzaken!

Rut_ger | 22-02-11 | 15:01

Balzakius | 22-02-11 | 15:00
Brein,leest u niet ofzo?

1%biker | 22-02-11 | 15:01

Brand in Mokum, brand in Mokum...

F. von Zeikhoven | 22-02-11 | 15:01

Moooiiiiiii..... vooral die teruggave regeling voor de "gestolen" servers.... Echt waar ik weet niet welke randdebiel er bij brein bedacht heeft dat dit mag maar ik hoop dat deze persoon op een dag wakker word en denkt... Waar zijn we nou helemaal mee bezig? in ieder geval als ik de eigenaar van die server was zou ik voor elke dag dat die dingen ontoegankelijk (lees ontvreemd) zijn geweest door toedoen van de serverparkbeheerder forse schadeclaim indienen en aangifte tegen brein doen wegens inbreuk van privacy, diefstal en afpersing. Kapotmaken die club!

afvaller | 22-02-11 | 15:00

@1%biker | 22-02-11 | 14:58
Waarop ?

Balzakius | 22-02-11 | 15:00

@Einde van de Domheid | 22-02-11 | 14:52: Verwijzen naar wat men toch wel vinden kan is het probleem niet. Dat zit in het gebrek aan creativiteit van de industrie. Waarom denken die niet verder dan de grenzen van repressie. Wie zijn de hardcore downloaders? Doorgaans jongeren. Wat is het enige bezwaar? De risico's van lukraak downloaden. Gooi nou eens anderhalve euro op prepaid kaarten/tarieven, combineer dat met een code en geef ze met die code toegang tot alle film/spel en muziekbestanden die men maar bedenken kan. Voor het allernieuwste betaal je een euro of twee extra. Ze kunnen het in ieder geval proberen.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:00

Gaan we hopelijk ook op bezuinigen toch?
Al die flauwekul.

1%biker | 22-02-11 | 14:58

Bij vacatures op Brein.nl: "Wij bieden jou een afwisselende en zeer zelfstandige job binnen een groeiende no-nonsense organisatie met een groot aantal opdrachtgevers door het hele land."
No-nonsense ? LOLLMFAOCDABBQBFF

Balzakius | 22-02-11 | 14:57

Bolle Wim | 22-02-11 | 14:48
Bij mij staat de garant garant.

1%biker | 22-02-11 | 14:56

Wat ik mis in dit hele verhaal is de rol van Worldstream. Die geven zomaar toestemming om servers weg te laten halen. Dus niet alleen de content maar ook de fysieke servers. Lijkt me niet dat je spullen daar veilig staan.
Samen met brein zou ook Worldstream gesloopt moeten worden.

brabandertje | 22-02-11 | 14:56

@freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:54
Nee, dan verdient Timmetje geld.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:55

Honkbalknuppels die, als je raak slaat, een leuk deuntje afgeven. Als je timmetje dan 100.000 keer op z'n harses slaat, verdien je nog geld ook.

freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:54

Ah Quid.
We komen ergens...
'hardwerkende creatieven'.
Schitterend!
+5
Wie komt er op voor de digitale content van die hardwerkende creatieven?
Moeten we daarvoor een nieuwe club beginnen?
Maar meer nog...
Hoe rijm je dat met 'downloaden voor eigen gebruik mag', russische download ebsite waar de hele popgeschiedenis opstaat en het niet jorissen van torrent tips?

Einde van de Domheid | 22-02-11 | 14:52

@Che_cuevara | 22-02-11 | 14:45
Gesubsidieerde honkbal knuppels wel te verstaan.

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:51

@Zwartbroek | 22-02-11 | 14:32
Breinerij is een misdrijf

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:50

@Bakito | 22-02-11 | 14:24
Help dan eens

veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:50

@eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 14:35 Hij jou wel ;-)

e.thunder | 22-02-11 | 14:49

@Pa Cartwright | 22-02-11 | 14:31
Ik zie de connectie met dit topic. Oud news

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:49

doskabouter | 22-02-11 | 14:40
op het zaakadres van Brein zit ook een raar soort datadomein wat weer vreemd genoeg huizing heeft in Ierland dat weer banden heeft met een apart advocatencollectief .. tis net als ministers en geestelijken zoals zij telkens in diefstal en zeden zitten.. hier zit veel meer achter maar dat het mafia is staat als een paal boven water,.

maasmessias | 22-02-11 | 14:49

@eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 14:35
Ik ook niet, zal hem eens Googlen

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:48

In het land van corrupte politici, woekerpolissen, bouwfraude en bankenkartellen is deze "eigenrechter-beslaglegging" gewoon mogelijk. Het is slechts een kwestie van het hebben van de juiste vriendjes.
Maar op zich.. opent dit wel perspectieven voor delen van de bevolking die eveneens van plan zijn om eigen rechter te gaan spelen.
"Mauser van opa van zolder haalt"

Bolle Wim | 22-02-11 | 14:48

@Hansopje | 22-02-11 | 14:38
In het Wilde Westen was een revolver ook wel handig

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:47

BREIN -1
Vrienden van #echtejannen: +veel
-
Ik snap niet waar BREIN het recht vandaan meent te halen geld te mogen innen. Het zal wel in de overeenkomst met de leden staan. Maar is het nodig? Modeontwerpers, designers en kunstenaars kunnen ook laten vastleggen wat van wiens hand is. Daar bestaan diverse internationale organisaties voor, die je belangen behartigen en juridische knowhow in huis hebben. Kost een klein bedrag per maand, superhandig.
Echter; als iemand iets van mij jat attendeerd de waakhond me, maar voert geen procedures namens mij. Dat doe je zelf. Daar hoeft de het bedrijf dat mij waarschuwt geen cent voor te hebben. Waarom doet BREIN het wel zo?

De Kampsjeng | 22-02-11 | 14:47

Stelletje data fascisten zijn het! Allemaal!

dutchdj | 22-02-11 | 14:47

@freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:36
Lid worden van de PvdA

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:46

@JONKOOO | 22-02-11 | 14:27
Nick+zwitsal zegt genoeg.

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:46

@Mister Crabs | 22-02-11 | 14:34
En dan nog maar pas als er rechten zijn betaald voor die honkbal knuppels

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:45

@freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:38

Lijkt me een bestseller als timmetje daar een boek over gaat schrijven met volledige handleiding "Hoe beroof ik iedereen en laat de regering denken dat het legaal is"

Eyeworks zorgt voor de verfilming "komt een Reinout bij Brein"

noya | 22-02-11 | 14:44

@Parsons | 22-02-11 | 14:40
Gelukkig heb ik niks met dit soort collectieven te maken. Dat is bijkans nog dodelijker voor de creativiteit dan de overheid zelf.

Bakito | 22-02-11 | 14:44

@Calysson | 22-02-11 | 14:30
Tim en schamen in een zin?
Dat kan echt niet

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:43

@Che_cuevara | 22-02-11 | 14:36
NEE, GeenStijl moet al eerste deaud! Met die verschrikkelijke reaguurders. Ow, wacht

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:43

-weggejorist en opgerot-

maasmessias | 22-02-11 | 14:40

@Bakito | 22-02-11 | 14:31
En waarom moet dan een ander of eoa collectief dingen gaan doen?

Take care of you own shizzle!

Parsons | 22-02-11 | 14:40

Kan iemand mij uitleggen op welke manier een private instelling met gerechtelijk bevel een inbeslagname kan doen? Zonder is gelijk aan diefstal maar met kan volgens mij ook niet. Dat kan toch alleen een opsporingsambtenaar doen? Wie legt mij dit even uit want het houdt me bezig.

doskabouter | 22-02-11 | 14:40

Kan iemand me uitleggen hoe ik zo'n stichting kan beginnen waarbij ik, blijkbaar, alle stasi middelen mag inzetten, een antitransparantie mag voeren, geen uitleg schuldig ben en geen geld uitkeer aan belanghebbenden, maar tegelijkertijd mijn zakken vul?

freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:38

Nederland is het Wilde Westen van Europa, waar iedereen met een grote bek en het machtige wapen van veel geld kan doen waar hij zijn in heeft. De rechteloosheid is er dan ook groot.

Hansopje | 22-02-11 | 14:38

Nou dan zal Kuijk binnenkort ook wel op de stoep staan om de dumpert server te confisqueren. Kan hij prive fappen op het aanwezige auteursrechtelijk onbeschermd materiaal.

Sacha_A | 22-02-11 | 14:37

@eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 14:35
Da's die man met die witte baard, zit meestal op een wolk.
En is vaak omgeven door naakte "engeltjes" wat dan weer misverstanden bij zijn volgelingen heeft teweeg gebracht.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:37

Ik mis nog een heel belangrijke conclusie in het verhaal: worldstream geeft servers van klanten weg. Oftewel: parkeer nooit je servers bij worldstream, zelfs al ben je niet van plan iets dubieus te doen.

Mister Crabs | 22-02-11 | 14:37

@Che_cuevara | 22-02-11 | 14:35
Brein is verschrikkelijk. Ik probeer alleen uit te vogelen hoe het beter kan.

Bakito | 22-02-11 | 14:37

Kan iemand me uitleggen hoe ik zo'n stichting kan beginnen waarbij ik, blijkbaar, alle stasi middelen mag inzetten, een antitransparantie mag voeren, geen uitleg schuldig ben en geen geld uitkeer aan belanghebbenden, maar tegelijkertijd mijn zakken vul?

freakindelspeciaal | 22-02-11 | 14:36

@theos | 22-02-11 | 14:34
Als je begint niet. Je kunt jezelf pas een management veroorloven NA een briljante vondst. Dan zijn anderen allang aan de haal met je idee.

Bakito | 22-02-11 | 14:36

@Parsons | 22-02-11 | 14:25
Behalve GS natuurlijk

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:36

@Bakito | 22-02-11 | 14:24
Noem jij Brein een "alternatief"?
Dan moet jouw brein toch al behoorlijk afgestorven zijn.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:35

Zwartbroek | 22-02-11 | 14:32
+veel

SamKoeman | 22-02-11 | 14:35

Diefstal, afpersing... 't gaat maar door.
Balen dat er niet veel particulieren zijn die het tegen brein op kan nemen.
De procederen mensen gewoon zo lang door tot men het financieel niet trekt.

Hoe kan die man in tomcruise's naam nog slapen 's nachts.

geitenneuker | 22-02-11 | 14:35

e.thunder | 22-02-11 | 14:29

God? Die ken ik niet...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 14:35

Timmeh Kuik for internetz president juichte de menigte !
En toen werd hij wakker met een vinger in zijn kont !!!!

Lokitor | 22-02-11 | 14:34

@Bakito | 22-02-11 | 14:31
klopt maar daarvoor hebben meeste muzikanten toch een management?

theos | 22-02-11 | 14:34

verbieden dat brein!

Tiemez | 22-02-11 | 14:34

is het stelen van een server niet het onterecht toe-eigenen van intelectuele eigendommen (de websites op die server)

Ik zeg proefproces

Arnodg | 22-02-11 | 14:34

Ik denk dat er best even met Timmeh overlegd kan worden... door een groep joegoslaven met honkbalknuppels of zo.

Mister Crabs | 22-02-11 | 14:34

Wat is de overeenkomst tussen een Afrikaans dictator en BREIN? Ze werken alleen voor zichzelf...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 14:33

Je steelt geen SERVER.

Zwartbroek | 22-02-11 | 14:32

van de week bekendgemaakt dat FTD per 1 maart moet stoppen vanwege piraterij. Bedankt Brein... jarenlang betaalde de consument torenhoge prijzen vor cd's,dvd's etc en wij worden uitgemaakt voor piraten... schei toch uit

tomrayder | 22-02-11 | 14:31

@Parsons | 22-02-11 | 14:26
Octrooi op intellectueel eigendom, een artistiek idee is niks meer of minder dan een uitvinding. Waarom niet eigenlijk.

Het probleem is dat kunstenaars een gen missen om dit soort dingen allemaal te regelen. Is vaak geen kwestie van kwade wil.

Bakito | 22-02-11 | 14:31

Dit kan gewoon niet! Je dient met je poten van andersmans spullen af te blijven.
En dan ook nog willen onderhandelen over het teruggeven? Tim, je moet je schamen!

Calysson | 22-02-11 | 14:30

-weggejorist-

hfakker | 22-02-11 | 14:29

Maar God waarschuwt wel altijd.

e.thunder | 22-02-11 | 14:29

Tim Kuik is tuig! Allemaal!

Zzzzooooffff | 22-02-11 | 14:27

Bakito | 22-02-11 | 14:24
eeeh een redelijk alternatief zeg je?
sjeeeeeses

misti | 22-02-11 | 14:27

Helaas niks nieuws. Maar op welke wettelijke basis opereert dit clubje eigenlijk? Ik dacht dat je in dit land niet zelf politie mocht uithangen, maar dat is toch wat ze doen. Wie zorgt er voor dat ze die macht kunnen houden? Hallo, politiek...?

Dafman | 22-02-11 | 14:27

Ik kop hem er dan maar weer in.
BREIN altijd -1

JONKOOO | 22-02-11 | 14:27

@Bakito | 22-02-11 | 14:24
Wat dacht je van: "Daar zorg je zelf voor."

Parsons | 22-02-11 | 14:26

't Is allemaal de schuld van Internet.

Dat moet kapotstukgemaakt worden.

En snel graag!

Parsons | 22-02-11 | 14:25

Na het zoveelste topic nog steeds geen redelijk alternatief gehoord om belangen van artiesten en kunstenaars te behartigen.

Bakito | 22-02-11 | 14:24

Zoiets heet toch afpersing?

rara | 22-02-11 | 14:24

Goh verrassend....

frbrob | 22-02-11 | 14:23

BREIN blijkt criminele dievenbende
-
Hoezo blijkt? Dat was toch al lang bekend, net als Buma, een pot nat.

Pasta-saus | 22-02-11 | 14:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl