Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maxima maakt einde aan Japanse walvisjacht

geidisgoed.jpg Hele goede gedaan Maximaatje! Dankzij een gift van 1 miljoen postcodeloterijeuro's aan de boekaniers van Sea Shepperd houden de Jappen het voorlopig voor gezien. De jaarlijkse walvishunt op Antarctica ligt eventjes helemaal op zijn gat. Wegens te gevaarlijk. Er dobberen momenteel zoveel environmentale hooligans in die wateren dat de Japanners het niet langer veilig achten in alle rust een paar walvisjes tot sushi te speren. Dankzij het hinderlijk stalken halen ze nog geen 10% van hun quotem. Voorspoedig nieuws dus. Dankzij Maxima! Onze prinses was afgelopen weekend namelijk prominent spreker op het Goed Geld Gala 2011 te Laren alwaar ze de cadeautjes van de Nationale Postcode Loterij mocht uitdelen. Paar miljoen tegen Aids. Miljoentje hiero. Tonnetje ter bestrijding van dittem. En dus ook 1.000.000 euripegels ten behoeve van de speedbootactivisten onder leiding van Paul Watson. Is er tenminste weer budget om die futuristische Ady Gil-vervanger onder zo'n metalen Japanse schuit te duwen als dat perstechnisch iets beter uitkomt. Check dan wat een spectaculaire dumpertfootage dat oplevert! Dankzij die koninklijke gift is de armada van Sea Shepherd nu op volle sterkte. Klaar voor de volgende WhaleWar. We kunnen niet wachten. Dan maar een politieke rel met die Jappen. Als het echt oorlog wordt sturen we gewoon het marinefregat Hr.Ms. Maxima die kant op. Binnenkort te zien op Discovery Channel!

Reaguursels

Inloggen

Zo dan.. dus die terroristen (want dat zijn het) worden gefinancierd met NL geld.
.
.
.
Heeft Iran toch nog gelijk!

Seraphin | 17-02-11 | 17:22

Bolle Wim | 17-02-11 | 15:18
Wim, hier is geen kruid tegen gewassen. Nog steeds is de Indische geschiedenis en de gruwelen van de Japanse overheersing en Japans fascisme in NL een bewust onderbelicht en bewust dom gehouden boek. Want zoals je al schrijft, de Nederlandse overheid heeft geen boter op hun hoofd maar een mammoettanker vol beste roomboter. Men licht geen mensen voor, men censureet hier ook onbewust of bewust de geschiedenisboekjes, men staat toe en moedigt zelfs aan dat bepaalde bevolkingsgroepen massaal de slachtofferrol mogen monopoliseren. In alle herdenkingen hoor ik maar 1 geluid en geen woord over de zieken, de zigeuners, de homo's, de andersdenkenden, de intelectuelen of de aziatische - en Nederlandse slachtoffers in Azie. Men weet nu eenmaal niet beter, waar achterkleinkinderen van slachtoffers van Duitse kampen nog in de watten worden gelegd, kunnen nog steeds de Indische slachtoffers de kolere krijgen. Is nooit anders geweest en zal nooit anders worden ook. Nog steeds gaan er miliairen naar oorlogsgebieden, terwijl al ruimschoots gebleken is dat de NL regering geen ene reet geleerd heeft van de geschiedenis. Vraag het de Bosnie gangers, vraag het de Afghanistangangers... Voor dit land wil ik nog geen kleine teen bezeren, laat staan nog voor inzetten met gevaar voor mijn leven. De kolere. En van harte!

blaster | 17-02-11 | 16:36

"Trouwe Ambonese KNIL soldaten. Wees niet bang. Bij aankomst in Nederland zal de Nederlandse regering jullie goed behandelen! Bij aankomst in Nederland krijgen jullie van de Nederlandse regering allemaal een groot stuk grond waarop jullie kokos- en sagopalmen kunnen verbouwen".
Djakarta (Batavia) 1951.
.
"Bij een aantal transporten naar Nederland is het voorgekomen dat Molukse KNIL-militairen niet meer dan drie kinderen per gezin mochten meenemen. In een interview met het veteranenblad Checkpoint vertelt de Molukse mevrouw Wanda Kuway-Pical over de diepe wonden die zijn geslagen bij de gedwongen evacuatie van de Molukse KNIL-militairen naar Nederland:

De ouders mochten per gezin niet meer dan drie kinderen meenemen naar Nederland. Ze hebben met de hier geboren kinderen nooit gesproken over de kinderen die zij in Indonesië moesten achterlaten. Daar bestond een soort taboe op. Ze hebben denk ik nooit over die kinderen gesproken, omdat ze het verdriet daarover wilde verdringen. Ze wilden die periode waarschijnlijk afsluiten, omdat het denken aan die kinderen een niet te dragen confrontatie met het verleden voor hen betekende. Mijn ouders verkeerden in de gelukkige omstandigheid dat zij hun kinderen allemaal konden meenemen. Ze hadden er niet meer dan drie. Ik moest nog komen. Maar ik ken gezinnen van bijvoorbeeld zes kinderen, die er drie bij hun ouders hebben moesten achterlaten. Die namen berustend de rol van vader en moeder over. Eén vader besloot zijn drie zonen mee te nemen en zijn drie dochters achter te laten. Die volwassen geworden dochters zijn tenslotte hier op vakantie geweest en vroegen natuurlijk waarom zij waren achtergelaten. Dat vroegen ze eerst aan hun hier opgegroeide broers en hun vrouwen en daarna aan hun moeder. Die begon te huilen. Ze kon er geen antwoord op geven. Het moet hartverscheurend voor haar zijn geweest om drie bloedeigen kinderen achter te moeten laten."
.
gdb.bloggertje.nl/note/14210/de-bedrog...

Bolle Wim | 17-02-11 | 15:18

Het koningshuis der Nederlanden? Daar moet je overheen pissen.
En tijdens het pissen gedenk je dan de vele, vele duizenden die zijn uitgehongerd, doodgemarteld en afgeslacht en waar vervolgens doodleuk de koninklijke en regenteske reten mee werden afgeveegd. Om kosten te besparen.
.
2.bp.blogspot.com/_0e8jWTrrBIk/TRIDOC2...

Bolle Wim | 17-02-11 | 15:01

blaster | 17-02-11 | 12:48
hear, hear, hear!

Bolle Wim | 17-02-11 | 14:29

drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 21:34
Waar je die officieel gepubliceerde staatsonzin vandaan haalt, is mij een raadsel. Maar pa, schoonfamilie en duizenden anderen hebben geen dubbeltje gezien van die zogenaamde "herstelbetalingen' aan krijgsgevangenen en slachtoffers van Japan. Laat staan gratis reisjes, zoals je ergens schrijft. Nadat hij na vier jaar dwangarbeider tientallen collega's heeft zien vermoorden, zien kreperen en zien martelen en zelf gelukkig door zijn kennis van het Japans en de Japanse mentaliteit nog velen en hemzelf heeft kunnen redden, werd hij 1.94 lang en 44 kilo zwaar naar Amerika vervoerd om op krachten te komen. Na zijn aankomst in NL in 1946 was zijn eerste officiele kennismaking met de overheid een rekening wegens een in de VS verstrekt kakipak. Werd niet geluld over achterstallige soldij en kon hij de kolere krijgen, om het maar plat te zeggen. "Hier" had men veel harder geleden en de Oost was maar de Oost nietwaar. Toen hij in 1948 werd gevraagd om naar Indie opnieuw te gaan, werd hij op een schijtpensioentje medisch afgekeurd en kon opnieu de kolere krijgen. Pa was van mening, dat na de twintig atoombommen extra op Japan (hij kende als geen ander de Japanse mentaliteit en ik heb hem zelf meermalen Japans horen spreken) er een supergrote op 'Den Haag; mocht vallen... En in beide gevallen heeft hij gelijk. Van verwerking werd nooit een zaak gemaakt, want het was immers maar 'de Oost'. En de Japanners hebben decennialang de excuses kunnen voorkomen. Zelfs nu staan de geschiededenisboekjes in Japan bol van de leugens en niet-vermeldingen. Ook nu, de kinderen en kleinkinderen van toen hebben nooit geleerd de vraag te stellen: "pa /opa, wat deed JIJ en jouw Keizerlijke leger eigenlijk in de 2de wereldoorlog en daarvoor? Hoeveel burgers heb JIJ eigenlijk eigenhandig afgeslacht, opa? Hoeveel vrouwen heb jij tegen hun wil verkracht?"
Als dat eergevoel van de daders en hn directe kinderen nu werkelijk zo groot was als ze zeggen dat het is, hadden de fabrieken geen samoeraizwaarden genoeg kunnen aanmaken om de schandes te wissen. Doofpot en niet over praten is veel gemakkelijker, niet waar?

blaster | 17-02-11 | 12:48

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:20
Heerlijk, zulke moreel verheven figuren als jij te lezen. Of is het woord 'verheven' nog een te moelijk begrip voor je, Neandertalertje?

blaster | 17-02-11 | 12:27

Mark van Dam | 16-02-11 | 17:25
Het is duidelijk te lezen dat je Japanse familie hebt. Want met jouw opmerking scheer je iedereen die regelmatig 's nachts wakker geworden is van je gillende en huilende vader als gevolg van de Jappenkampen, over 1 kam. Laten we bovendien niet elkaars leven gaan vergelijken, want na jouw opmerking ben ik van mening dat wij moreel kilometers boven je staan. Dus wiens leven nu misklukt is, mag je zelf zeggen.

blaster | 17-02-11 | 12:15

bemeoizuchtige dikke zeug, dat ze der eigen centen weggeeft

Cyaegha | 17-02-11 | 10:28

Ik zou voor de gelegenheid Maximá even de ex-Karel Doorman laten regelen bij de Argentijnse Marine, vervolgens ons vliegdekschip bit.ly/fkMR3s weer terughervernoemen naar onze Schout-Bij-Nacht die op 28 februari 1942 in de Slag in de Javazee met het Nederlandse flottielje door de Banzai-Japse Marine het water uitgeschoten en gebombardeerd werd. En die Karel Doorman voorzien van passende vliegmachines dan met crew uitlenen aan die Sea Shepards. Geweaun, for 42-45 times sake, zeg maar. Oh wacht, da's nou jammerrrr. De Argentijnen (of schroothandelaren) hebben de ex-Karel Doorman een jaar of tien geleden in India op het strand gezet en kapodtgesloopt bit.ly/hyb9QJ ...

F. von Zeikhoven | 17-02-11 | 10:00

Hoe dom ben je om aan deze loterij mee te doen. Al het prijzengeld gaat NIET naar de speler.

Lente | 17-02-11 | 09:18

Ik ben tegen de walvisvaart, maar de Sea Shepherd altijd - heul veul.
Te triest voor woorden dat zo'n criminele organisatie een miljoen euries krijgt. Absolute waanzin. Paul Watson moet eens flink oprekt, uitgewoond en uitgerookt worden. Loser.

JohnnyBGood | 17-02-11 | 07:36


drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 21:34 Prima betoog. Wat ik niet snap is dat Discovery Channel de ene dag Sea Shepard en de strijd tégen de jacht op totáál niet bedreigde dwergvinvissen laat zien en op een andere de vangst van de inmiddels bedreigde zwaardvis verheerlijkt.

Onbegrijpelijk voor een zender als Discovery. *Schudt hoofd*.

Sea Shepard moet zich eens druk gaan maken om vissoorten die bedreigd/ ernstig bedreigd/ bijna uitgestorven zijn. As we speak trekken illegale Koreaanse trawlers de kust voor Suriname leeg. Daar durven ze niet in de buurt te komen, de mietjes.

Willianus Wortelus | 17-02-11 | 00:20

Smerig links milieu terroristen tuig. Allemaal ophangen aan verse walvisdarmen.

The_Master_Bear | 16-02-11 | 23:04

Het woordje voorlopig bevalt mij niet. Hoezo niet permanent? Kunnen de wereldleiders niet een boete van 1.000000 dollar op iedere gedode walvis zetten? Dan kunnen ze met het geld van die boete meteen weer meer walvisjagers oppakken.

doenormaal! | 16-02-11 | 22:45

@Bolle Wim en Drs Levie:
Iedereen die de kampen heeft meegemaakt kan je nog wel iets anders over die zgn.excuses en wiedergutmachungen van de jappen vertellen.
Gelijk hebben is één,het krijgen is een tweede.
En dat reisje zal ik hoogst waarschijnlijk ook wel op m'n buik kunnen schrijven.

K.Zwellever | 16-02-11 | 22:27

Lesbiman | 16-02-11 | 20:26
Dito met een sterretje. De uitermate wrede Jappen kunnen van mij ongezien de tering krijgen.
K.Zwellever | 16-02-11 | 21:20
Die snoepreisjes naar Japan zijn waarschijnlijk alleen weggelegd voor hypocriete politici en leden van het koningshuis die de Jappen van veel buigingen en schouderklopjes voorzien.

Bolle Wim | 16-02-11 | 22:06

Doet toch tenminste íemand van dit snert-koningshuis iets goeds.
De rest gewoon lintjes laten knippen, en de komende 1000 jaar geen graties geld meer. (maak eerst die 60% Shell verhoging maar eens op)

mothersfinest | 16-02-11 | 21:42

Bolle Wim, Zwellever,

Het is waar dat in het Japanse onderwijssysteem minder aandacht bestaat voor Japans oorlogsmisdaden dan wellicht in Duitsland voor de Duitse. De verschillen tussen scholen zijn groot omdat in Japan scholen een grotere mate van vrijheid kennen. In Japan vind je zelfs Noord-Koreaanse scholen die het communistische gedeelte van de Koreaans-Japanse bevolking bedienen, compleet met portretten van Kim il-Sung in elk klaslokaal. De Japanse onderwijsbond geldt als een tamelijk links bolwerk en vanuit deze dominante organisatie wordt ook periodiek fel geprotesteerd tegen extreemrechtse Japanse elementen. Er is dus niet één grote Japanse massa die oorlogsmisdaden ontkent.
De Japanse politiek, in de praktijk Jiminto (liberaal-rechts) en een spin-off daarvan (Minshuto) bestaat voor een fors deel uit dinosaurussen die ambivalent staan tegenover de oorlog. Tegelijk ken ik zelf veel jongere Japanners die zich bewust zijn van wat gebeurd is, en zich oprecht schaamt voor bijvoorbeeld de experimenten met biologische oorlogsvoering op Chinese krijgsgevangenen, de slachting van Nanjing, legerbordelen gevuld met voora Koreaanse meisjes etc. etc.
Ik blijf echter bij mijn stelling dat Japan formeel vele malen excuses heeft geboden en volgens het Verdrag van San Francisco reeds compensatie betaald heeft, met de afspraak dat van verdere claims geen sprake kan zijn. Duitsland kent een vergelijkbare regeling, al hebben zij in het geval van gestolen kunstschatten wel aparte regelingen later getroffen. Rest me nog toe te voegen dat ik niet het gevoel heb dat de VS veel spijt betuigen of compensatie betalen aan Vietnam voor de circa 2 miljoen doden die de imperialistische oorlog daar veroorzaakte. Of Nederland voor de oorlog in Indonesië, die toch vooral uit economische motieven is gevoerd en wellicht 200.000 slachtoffers maakte. Two wrongs don't make a right, maar Japan als enige land aanvallen op een ambivalente omgang met de geschiedenis lijkt me ook niet eerlijk.
Eigenlijk geldt voor de walvisvaart hetzelfde: ikzelf ben geen voorstander van het jaarlijks doden van enkele honderden walvissen, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Nederland de laatste jaren bij herhaling internationale visquota heeft overschreden, jaarlijks pakweg 13 miljoen varkens slacht en ik dacht een half miljoen runderen (min kalveren) en God weet hoeveel kippen. Wat dat aangaat vind ik Sea Shepherd ook weinig meer dan een veredelde groep avonturiers met een beperkte visie.

Met vriendelijke groet,

Levi

drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 21:34

@drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 19:01
Trouwens waar kan ik m'n gratis snoepreisje naar Japan bestellen als zoon van een destijds geinterneerde nederlander?
Nog nooit iest van/over gehoord.

K.Zwellever | 16-02-11 | 21:20

@dr Levie Samsonov 19.01
Ik kan me anders ook niet herinneren dat mijn familie veel gezien heeft van alle gestolen kapitaal uit indie,op een klein éénmalig bedragje na en een mager oorlogspensioentje, van excuses heb ik ook nooit iets gehoort,en de
Stichting Vervolgingsslachtoffers Jappenkampen blijkbaar ook niet:

www.svjappenkamp.nl/wat-is-svj.html

K.Zwellever | 16-02-11 | 21:15

-weggejorist-

Lesbiman | 16-02-11 | 20:26

Waarom leven walvissen in de oceaan en niet op de wallen?

sTiRf | 16-02-11 | 20:09

Bolle Wim | 16-02-11 | 19:32
Maar ga nu eens in op alle excuses en compensaties die Levi Samsonov heeft aangehaald? Of past dat niet in het straatje?

Mark van Dam | 16-02-11 | 19:53

Mooi! En nu? Maar naar de golf van Aden en het kapers lastig gaan maken?

Mark van Leeuwen | 16-02-11 | 19:47

drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 19:01
De slachtoffers van de Jappen zijn bruut en geheel bewust opzij geschoven. Niet alleen door Japan maar ook door hun eigen Nederlandse regering.
Dit in tegenstelling tot de slachtoffers van de Duitsers.

Bolle Wim | 16-02-11 | 19:32

@Bolle Wim & drs. Levi Samsonov
Mag ik hier nog aan toe voegen: de "Kike Wadatsumi no Koe" oftewel "Listen to the Voices from the Sea: Writings of the Fallen Japanese Students" Heeft veel indruk op mij gemaakt.

Dan nog Peter Wetzler, Hirohito and War. Imperial Tradition and Decision Making in Prewar Japan. Goddank was alles antiquarisch te krijgen want nieuw was het nogal prijzig. "Listen to the... " is nu al op Amazon voor 2 dollar 67 te koop. OK, Ian Buruma, Inventing Japan. Overigens dank aan drs. Levi Samsonov voor zijn bijdrage.
Ave, Evocatus

Evocatus | 16-02-11 | 19:31

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 18:51
Het zij je vergeven, ik ben Locus - vanaf nu een plaag :) - dank voor de inburgeringscursus. En uhhh als ik zo zwitsal mag zijn...... hou dat vast, authenticiteit is wint het altijd van googlenerdism. Oef ik klink als een ouwe lul, tijd om te gaan puberen.

borga locusta | 16-02-11 | 19:26

+100 voor Seashepherd

@An die ARBEIT
Da's een heel eind varen vanuit Australië... Ik denk niet dat Watson's principes zo ver reiken.

Daar vergis je je dus in Noorwegen / Denemarken en Ijsland are next

Bukowsky | 16-02-11 | 19:20

Bolle Wim,

Wat uw familie heeft doorgemaakt is buitengewoon vervelend, maar het is een pertinente onwaarheid dat Japan geen compensatie heeft betaald en nooit haar excuses heeft gemaakt.

Wikipedia heeft een lijst gekopieerd van het Japanse ministerie van buitenlandse betrekkingen (www.mofa.or.jp) met een overzicht van Japanse officiële excuses: en.wikipedia.org/wiki/List_of_war_apol...

De compensatie bedroeg 365 miljard yen, wat omgerekend neer komt op meer dan 20 miljard euro. Dit is allemaal beklonken volgens het Treaty of San Francisco (1951). Japan stond volgens hetzelfde bedrag voor 380 miljard aan bezittingen van de staat maar ook vooral private personen die voor en tijdens de oorlog in de bezette landen woonden af. Het betrof onder meer de goudmijn die de Zuid-Mantsjoerijse Spoorwegen was (lang het grootste bedrijf van heel Azië), maar ook suikerplantages in Taiwan, kledingfabrieken in Indonesië etc., vaak lang voor de oorlog al door Japanners opgezet. Japan betaalde los circa 8 miljoen euro aan Westerse krijgsgevangenen. Volgens het verdrag stemmen alle bezette landen en Japan in dat hierna GEEN claims meer bij de Japanse staat kunnen worden neergelegd.
Probleem is dat de oud-koloniën van Engeland, Frankrijk en Nederland weinig zin hadden geld door te sturen naar die andere oud-bezetter (wij dus), en waar we wel geld ontvingen besloot de regering in de heropbouwfase dat niet direct in te zetten voor betrokkenen, maar juist voor het algemene belang. Japan heeft om Nederland tegemoet te komen een programma opgezet waardoor slachtoffers, de kinderen en kleinkinderen van slachtoffers gratis naar Japan mogen reizen, waar ze door officials worden ontvangen en rondgeleid, allemaal om goodwill te kweken. Het is waar dat in Yasukuni Jinja door sommige (!) politici (als privé-persoon) jaarlijks een oorlogsherdenking wordt bijgewoond. Het is echter volgens de Shinto-traditie noodzakelijk te bidden voor alle zielen, zeker ook als ze ook verbetering behoeven, en dus zeker niet alle betrokkenen ontkennen wat Japanners gedaan hebben.
U kent er rustig Bijzondere Betrekkingen van Leonard Blussé op nalezen (uitgebracht in 2000) of anders Marius Jansen's The Making of Modern Japan, Herbert Bix's biografie over Hirohito of beter nog John Dower's Embracing Defeat. Met name Dower's boek geeft een tamelijk schokkend beeld van het naoorlogse Japan. Tientallen miljoenen burgers in Japan hebben voor de daden van hun leiders en delen van hun leger wel degelijk een hoge prijs betaald. Denk aan de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki, de brandbommen op Tokyo en de moord- en verkrachtingspartijen van het Amerikaanse leger op Okinawa. Japan maakte ook niet één maar 4 hongerwinters mee, en overleefde de vijfde slechts door de import van honden- en kattenvoer uit de VS. Te stellen dat de moderne inwoners van Japan nog wat extra straf verdienen, of zelfs dood moeten, lijkt me wat overbodig.

Met vriendelijke groet,

Levi Samsonov

drs. Levi Samsonov | 16-02-11 | 19:01

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 18:51

Hee Andie, de groeten van Annie! We hebben vanmiddag onder andere gezellig sushi gegeten (nu het nog kan). Straks moeten we ons noodgedwongen beperken tot wat we meestal al deden...

Veenkolonie | 16-02-11 | 19:01

Evocatus | 16-02-11 | 18:29
Bedankt voor je begrip. Verwerken en vergeven van de wrede Jappen is eigenlijk bijna onmogelijk als er voor de slachtoffers van de werkelijk meest vreselijke gruweldaden van de Jappen nooit enige steun, excuus, genoegdoening of zelf maar een luisterend oor is geweest. Het is afschuwelijk om zelf als kind je eigen moeder nacht na nacht steeds opnieuw van angst te horen schreeuwen en krijsen in haar halfslaap omdat de gruwelijke beelden haar maar niet kunnen verlaten. En nu ze ouder en ouder wordt neemt dit eigenlijk alleen maar toe. Bij haar oudere zus exact dezelfde situatie.
Ik kan de liefhebbers het boek Bezonken Rood van Jeroen Brouwers aanraden. Oma, moeder en zus hebben daar namelijk ook nog tussen gezeten.

Bolle Wim | 16-02-11 | 18:53

@borga locusta | 16-02-11 | 18:11
Ik ben Andie, soms te lui om Googlen :)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 18:51

Sea Shepherd; goede gasten. Altijd +1

canis lupus | 16-02-11 | 18:46

Sea ShepHerd, GS. Het zijn helden.

Boer in 020 | 16-02-11 | 18:33

Laat die beestjes toch lekker met rust.

lemmie666 | 16-02-11 | 18:32

@Bolle Wim,

Eigenlijk kan ik mij uw woede buitengewoon goed voorstellen. Er is een immens verschil tussen de Vergangenheitsbewältigung van Duitsland en het Duitse volk en de manier waarop vooral de regerende klasse in Japan met hun WOII-verleden omgaat. In hoeverre ik er de gehele toenmalige Japanse bevolking op kan aanspreken is een moeilijke zaak. Gaat hier te ver om daar diep op in te gaan.

Dit is iets wat helaas nauwelijks leeft in Nederland. Indertijd was Wim Kan zo ongeveer een roepende in de woestijn toen de Japanse keizer Hirohito hier op bezoek kwam. Hirohito (Ong. uit te spreken als:. GHirosjtôh) is een groot oorlogsmisdager zoals in de relevante literatuur is aangetoond. Een soort Neurenbergs oordeel had over hem uitgesproken moeten worden, maar voor de Amerikanen was handhaving van hem belangrijker.

M.n. Herbert Bix met "Hirohito and the Making of Modern Japan" geeft een goed overzicht van de hele zaak. Dat is echter nogal een stevig boek. Maar voor de dagelijkse ellende zou men eens de boeken van Lydia Chagoll moeten lezen. Dunne boekjes, maar de ellende die de Jappen brachten komt voortreffelijk over het voetlicht.

Als het je eigen familie betreft kan ik mij woede goed voorstellen. Het heeft mij een aantal jaren gekost om Duitsers niet te zien als die rotMoffen. Wim, je zult het moeten verwerken vooral ten eigen bate en de woede omzetten in iets anders, in een gevoel van alertheid, waakzaamheid, want altijd zijn regeringsleiders weer in staat om hun bevolkingen weer me te slepen in de volgende oorlog. Altijd laten wij ons weer beduvelen. Zie de missie in Kunduz als voorbeeld op van oorlog op microniveau.
Ave, Evocatus

Evocatus | 16-02-11 | 18:29

@ borga locusta | 16-02-11 | 18:11

Het is een mooi compliment. Sprinkhaanplagen zijn gevreest in veel landen! +1

Aron-G | 16-02-11 | 18:14

@Superior Bastard | 16-02-11 | 17:56
ik wil je superioritiet natuurlijk niet aantasten. stel je voor, als je daar gevoelig voor bent, wat stelt superioriteit dan nog voor. verdorie, nu zuig je me weer mee in een filosofisch dilemma. je bent me er eentje.

borga locusta | 16-02-11 | 18:14

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:50
brrr ben ik een sprinhaan, echt jammer dacht dat ik een enge romeinse huurmoordenaes was of een rare wijk in een fout land of een roemeens taalgrapje of gewoon een suf typvouwtje

borga locusta | 16-02-11 | 18:11

Superior Bastard | 16-02-11 | 18:00
I rest my case. Het heeft destijds niemand van de aardappeleters ene fuck geïnteresseerd en dan kan ik natuurlijk niet verwachten dat hun steeds verder gedegenereerde nazaten wel enige interesse zouden hebben. Dat zou iets te veel gevraagd zijn.

Bolle Wim | 16-02-11 | 18:10

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:32
Als je voor de lol eens googlet op Japan en excuses, zie je dat de premier 5 dagen geleden nog uitgebreid zijn excuses heeft aangeboden. Niet voor het eerst trouwens, en waarschijnlijk ook niet voor het laatst.

Maar ja, dat past niet in jouw simpele wereldbeeld. Het is makkelijker om alle Japanners te bombarderen tot de absolute personificatie van het Kwaad. Want o, je zou eens na moeten denken. Dat is moeilijk, en dat wil je niet.

Mark van Dam | 16-02-11 | 18:07

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:32
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt over vlagvertoon en geen excuses. Uit welk tv-programma heb je dat?

Mark van Dam | 16-02-11 | 18:04

zovoklets | 16-02-11 | 17:54
Hij bereidt zich voor op zijn nieuwe baantje hoorde ik.

Bos Hout | 16-02-11 | 18:03

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:57
Tuurlijk kerel... ga ook nog even lekker spijkers op laag water zoeken en mijn gedachten raden.

Bolle Wim | 16-02-11 | 18:03

zovoklets | 16-02-11 | 17:57
Slaat ook als een tang op een varken. Dolfijnen doen dat uit overleving, niet uit winstbejag.

Zzzzooooffff | 16-02-11 | 18:02

Maar Greenpeace heeft dat geld toch helemaal niet nodig.
Ze bezitten een monumentaal pand in de grachtengordel.
Ze hebben 6 miljoen in beleggingen en 17 miljoen in liquide middelen www.greenpeace.nl/raw/content/reports/...

Osdorpertje | 16-02-11 | 18:02

@ Maxima
U moet ook onmiddellijk iets doen aan deze verschrikkelijke, onterende, brute, godslasterlijke, smerig, gore, ondeskundige, wrede, verdorven, doortrapte, zinloze, vrijheidsberovende goudvissen-waterboardingpraktijken:
nos.nl/video/219310-chinees-goochelt-m...
Ave, Evocatus

Evocatus | 16-02-11 | 18:01

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:55

Alles heeft z'n tijd nodig, ooit word ik groot.

@ Bolle Wim

Is het niet zo dat Duitsland ook echt een gedenkdag heeft voor de gevallen duitsers in de tweede wereldoorlog?

Aron-G | 16-02-11 | 18:00

Wanneer sturen die Jappen nou een marineschip mee? Ze laten zich toch niet uit het veld sturen door dat stelletje opgefokte hippies? Die hippies noemen ze dan ook nog eens een goed doel, zum kotzen!

Critics | 16-02-11 | 18:00

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:56

Ja .Japanners zijn geen goede verliezers.

zovoklets | 16-02-11 | 18:00

Rustig mensen.
@Bolle Wim biedt nog elke dag zijn excuses aan bij zijn Surinaamse buurman voor de slavernij.
En op vakantie op de camping in Salou loopt hij de middenstand lekker extra te sponsoren voor het onrecht dat wij de spanjool in de 80- jarige oorlog hebben aangedaan.

Superior Bastard | 16-02-11 | 18:00

Zzzzooooffff | 16-02-11 | 17:55

Dolfijnen doen ook vissen samendrijven en insluiten en daarna opvreten. Was ook op diskofferie sjennel.

zovoklets | 16-02-11 | 17:57

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:56
Dat je constant over " moffen en jappen " spreekt, zegt eigenlijk al genoeg over je achterliggende gedachten...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:57

borga locusta | 16-02-11 | 17:33
Filosofie for dummies hè?
Right!

Superior Bastard | 16-02-11 | 17:56

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:42
2 atoombommen of het maandenlang kapot bombarderen van mofrika. Is daar enig verschil tussen? Lijkt me niet. Het aantal doden in mofrika lag vele, vele malen hoger mijn waarde. En toch, toch hebben de moffen uitgebreid hun excuses aangeboden en waar mogelijk hun slachtoffers van een schadevergoeding of anderszins voorzien. De Jappen deden en doen nog steeds helemaal niks. Zij vinden het met zijn allen waarschijnlijk nog steeds erg jammer dat ze de oorlog verloren hebben.

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:56

Japanners drijven dolfijnen op, sluiten die in en slachten die op beestachtige wijze af in een baai ergens. Doen ze elk jaar. Er is een documentaire over gemaakt door de trainer van Flipper. Het is gewoon beestachtig wat die lui doen. Sindsdien probeer ik zoveel mogelijk Japanse produkten te boycotten.

Zzzzooooffff | 16-02-11 | 17:55

@Aron-G | 16-02-11 | 17:53
Nee dus, juist niet. De Zwitsalmeter toont het niveau van de Zwitsal. Tot nu toe sta je nog op -13.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:55

Bos Hout | 16-02-11 | 17:50

Hij heb effe geen teit. Is zijn elfstedenkruisje poetsen.

zovoklets | 16-02-11 | 17:54

@Biff Eagleburger | 16-02-11 | 17:52
" Mag ik van.... achterlijke denkbeelden... Vreemdelingenhaat? "

" Go fish! "

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:54

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:50

en daar moet ik blij mee zijn?

Aron-G | 16-02-11 | 17:53

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:47

Issues dude. You got 'm.

Biff Eagleburger | 16-02-11 | 17:52

Bakito | 16-02-11 | 17:47

Zo, had je nog meer op je lever?

zovoklets | 16-02-11 | 17:52

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:50
Dan nog hou je daar niet een compleet volk voor aansprakelijk, lutser!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:51

@Bakito | 16-02-11 | 17:47
ik dacht al, wat is die gast stil. Voor zo'n meesterwerkje heb je natuurlijk even nodig... Hulde!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:50

Respect @ Paul Watson !

de aarde | 16-02-11 | 17:50

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:40
Wat zou je er van zeggen als Duitsland elk jaar Hitler, Himmler, Eichmann e.d. met een feestelijke dag zou gaan eren?? Ga je dan ook met hakenkruisvlaggetjes staan zwaaien?? Of zou je het dan toch allemaal een beetje vreemd vinden?
Nogmaals; fuck them all!

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:50

@Aron-G | 16-02-11 | 17:46
Tot nu toe scoort borga sprinkhaan nog een stuk hoger dan jij op de Zwitsalmeter....

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:50

Waarom ligt gdvrdgdvr de Groene Draeck nog niet bij Antarctica?! Met stoer aan het roer Maxima's eigenste Reserve Commandeur der Koninklijke Marine, Reserve Brigadegeneraal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht, Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht, Reserve Brigadegeneraal der Koninklijke Marechaussee, tevens adjudant in buitengewone dienst van de koningin.

Bos Hout | 16-02-11 | 17:50

Als de walvissen wat gehaaider zouden zijn, was er niks aan de hand. Ik kan er geen traan om laten.

Bakito | 16-02-11 | 17:47

Och hou toch op met die Maxima en consorten. Aan die loterij doe ik zowiezo niet mee. Alles wat maar een beetje naar oranje zweemt, blief ik niet!

Retep Neknarf | 16-02-11 | 17:47

Biff Eagleburger | 16-02-11 | 17:39
Ziehier het officiële standpunt van de Nederland.
Niet zeiken. Gewoon sterven, bederven en je afschuwelijke lot accepteren. U als voormalig Ned. Indisch klootjesvolk draagt volledig de verantwoordelijkheid en gevolgen van de daden der VOC, Shell, ABN en weet ik veel welke nog steeds in hoog kringen verkerende graaiers er allemaal bij betrokken waren.

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:47

Opzouten met die Oranjes, Opzouten met die Oranjes,Opzouten met die Oranjes,Opzouten met die Oranjes, Opzouten met die Oranjes,Opzouten met die Oranjes,Opzouten met die Oranjes, Opzouten met die Oranjes,Opzouten met die Oranjes, enzv. Tijd voor een revolutie net als in de rest van de wereld.
Uitvreters opzouten.

ceeswing | 16-02-11 | 17:46

Aron-G | 16-02-11 | 17:43
Volgens mij hebben jij en Bolle Wim best veel overeenkomsten. Interessant he, je kunt niet alles in goed of fout indelen. Ja lieve GS lezertjes er is meer in het leven dan zwitsals bashen al vragen sommigen er natuurlijk wel om :)

borga locusta | 16-02-11 | 17:46

@ borga locusta | 16-02-11 | 17:44

Of zeg iets zinnigs?!

Aron-G | 16-02-11 | 17:46

@Aron-G | 16-02-11 | 17:36
Hou eens op met die verdeel en heers strategie, je lijkt wel het zuig-en-wees-zielig-en-verongelijkt regime van een zeker niet islamitisch land in het midden-oosten

borga locusta | 16-02-11 | 17:44

@ Bolle Wim | 16-02-11 | 17:39

Zij zijn groot en ik ben klein, isch niet eerlijk. Ga in bed liggen, pak een zakdoek, droog je tranen. Of misschien je verhaal in een wordpad bestandje zetten?

Aron-G | 16-02-11 | 17:43

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:39
ROFL, LOL, ende LMAO. Jij bent echt ziek in je hoofd volgens mij. Twee onnodige atoombommen op Japan vind ik wel genoeg straf voor ze. Debiel.

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:42

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:39
Nee JIJ bent helemaal lekker! Een compleet volk aansprakelijk houden voor de daden van hun regering en hun regering 70 jaar geleden. Get a life man.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:40

@ Chiant | 16-02-11 | 17:38

Erg he. En ons koningshuis support die lui gewoon.

Aron-G | 16-02-11 | 17:40

@ *9 mm dubbelloops weer van zolder haalt en patronen kopen gaat*
eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:17

U gaat die arme visjes neerknallen? Het is ook een manier van vissen...
Verwijdert u s.v.p. wel het lood alvorens de mootjes keurig netjes bij mij te bezorgen? Alvast bedankt en veel plezier met de verdere uitoefening van uw favoriete hobby.

Veenkolonie | 16-02-11 | 17:39

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:32

Gelukkig zijn de Nederlanders altijd zeer voorkomende gasten geweest toen ze met VOC-vakanties all-in naar Indonesië gingen. Overjarige plaatsvervangende haat gaat het helemaal worden in 2011

Biff Eagleburger | 16-02-11 | 17:39

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:35
Goed lezen LUL! De Jappen houden elk jaar feestelijke ceremonies voor hun grootse moordenaars. En dat terwijl hun slachtoffers nog steeds zuchten onder de trauma's. Ben je wel goed bij je harses of zo?

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:39

Ja Jezus zeg! Nou ligt heel het onderzoek naar walvissen stil. Op die Japanse schepen staat met koeienletters "RESEARCH" en toch worden ze voortdurend gehinderd door die zeehooligans.

Chiant | 16-02-11 | 17:38

@Braxator | 16-02-11 | 16:43
Dus eigenlijk is het prinses Quota?

reageerbuis | 16-02-11 | 17:36

@ rara | 16-02-11 | 17:33

Ik heb niks gezegt over walvissen in het midden-oosten, maar nu je het zegt. De hamvraag van vandaag; hoe slacht je een walvis halal?

Aron-G | 16-02-11 | 17:36

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:30
Mag dan enkele jaren geleden zijn geschreven, na het lezen van dat boek was ik plotseling pro walvisvangst! Wat een klotebeesten!

Vote/View | 16-02-11 | 17:35

@Bolle Wim | 16-02-11 | 17:32
En die gasten die daar verantwoordelijk zijn allang dood. Ook voor u geldt, sterf lekker af, mafkees.

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:35

Een paar walvisjes tot sushi te speren??? Was dat maar zo. Dan diende dit soort moordpartijen nog een doel.

Treurig varken | 16-02-11 | 17:33

@Taggart | 16-02-11 | 16:34
Ja het is ook mijn club niet.

reageerbuis | 16-02-11 | 17:33

@Mark van Dam | 16-02-11 | 17:25
is een typisch nederlands iets om alles in de geschiedenis in goed en fout in te willen delen en dat dan ook vast te houden. kom je verder bijna nergens ter wereld tegen. een mens is meer dan zijn omgeving.

borga locusta | 16-02-11 | 17:33

*oogkleppen afdoet*
Feitelijk gezien voert dat linkse tuig gewoon een stiekeme oorlog tegen jappen..

Aron-G | 16-02-11 | 17:33

@Aron-G | 16-02-11 | 17:20
Omdat die walvisjes zouden doodgaan in het Midden-Oosten?

rara | 16-02-11 | 17:33

Capy | 16-02-11 | 17:17
De Duitsers hebben vele malen hun excuses aangeboden en hun slachtoffers waar mogelijk van een genoegdoening voorzien. Dat siert de Moffen. De Jappen deden en doen helemaal niks voor hun vele slachtoffers. De Jappen willen het er niet eens over hebben en eren zelfs elk jaar met groot vlagvertoon hun meest sadistische kindermoordenaars. Het enige dat er nog aan ontbreekt is dat Beatrix en Maxima samen met een paar van hun corrupte en hielenlikkende regenten zo'n Jappen-sadisten-ceremonie gaat bezoeken en daar namens Nederland een kransje gaat leggen omdat dat goed is voor de Nederlandse handel. Fuck them all!

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:32

Okay, nog even ééntje dan:

Fuck you dolphin! And fuck you whale!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:32

Mijn oma was een troostmeisje. Zowel voor, tijdens als na de oorlog.

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 17:31

@borga locusta | 16-02-11 | 17:26
Nee, dat ik ik ben, onderscheid me nu juist van de ander.
Schakel anders nu even Ned.1 in. Kun je nog wat van opsteken.
tinyurl.com/37dgn43

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:30

@Vote/View | 16-02-11 | 17:30
:)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:30

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:27

Jij had gelijk en de jappen ook. Conclusie: Die walvissen zijn tuig. ALLEMAAL

Aron-G | 16-02-11 | 17:30

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:29

Welterusten! Accepted btw...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:30

Call me Ishmael...

Vote/View | 16-02-11 | 17:30

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:26
My bad, ik had duidelijker moeten zijn, ik doelde op de reactie van Jappenhat0r blaster, niet die van jou. Solly!

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:29

@Bakito | 16-02-11 | 17:25

Jij, nu net.

Ik had het over gehandicapten... ;)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:28

Goed. Wie haalt het VMBO d'r effe bij?

Pa Cartwright | 16-02-11 | 17:28

ziet = niet

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:27

@Aron-G | 16-02-11 | 17:23
Dan moeten ze dat maar kenbaar maken en ziet elke keer van die arrogante piepgeluiden maken als we in de buurt zijn!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:27

@ Bolle Wim | 16-02-11 | 17:24

Met slachtoffers bedoelt U de walvis?

Aron-G | 16-02-11 | 17:27

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:23

Heb ik speciaal voor een stijlloos iemand als jij gedaan! En btw, was I talking to you???? WTF!! Ga huiswerk maken!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:26

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:21
die ander ben je zelf professor

borga locusta | 16-02-11 | 17:26

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:21
Wie haalt hier nou de islam bij, jij of ik?

Bakito | 16-02-11 | 17:25

blaster | 16-02-11 | 16:44
Bolle Wim | 16-02-11 | 17:05
God o God o God o God, wat een WWII-traumaatjes komen er ineens weer bovendrijven. Na godverdomme 60 jaar worden alle Jappenkampen er nog even bijgesleept. Maar ja, je moet iets de schuld geven van je mislukte bestaan.

Mijn Japanse familie, die de atoombom heeft zien vallen en geen ene fuck met die hele oorlog te maken wilden hebben, is godzijdank een stuk volwassener.

Zielig. Zielig. Zielig.

Mark van Dam | 16-02-11 | 17:25

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:14
Precies! Maar zelfs dat staat nog is schril contrast met de realiteit van slachtoffers die nu nog steeds niet of nauwelijks kunnen slapen van de trauma's en herinneringen en dus s'nachts regelmatig liggen te gillen in hun mandje omdat ze in hun dromen steeds weer opnieuw klappen, stroomstoten of erger krijgen van een sadistische Jap. En deze slachtoffers zijn tot op heden bijna volledig genegeerd door de Jappen en onze hielenlikkende politici.

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:24

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:22
Echt, ik kom hier nou al 2 jaar, en dit moet toch wel een van de meest retarded reacties zijn die ik heb mogen meemaken.

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:23

@Aron-G | 16-02-11 | 17:20
Kei liev, die walvissen. tot ze gezopen hebben, dan worden het agressieve klootzakken.

Allemaal!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:23

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:21

Hoe weet jij dat? misschien willen die walvissen wel alleen in water leven van barle-duc?

Aron-G | 16-02-11 | 17:23

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:22

Heeft alle Borat films 10 keer gezien denk ik...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:23

"Maxima maakt einde aan Japanse walvisjacht"

Nadat ze er zelf in 2002 met een getrouwd is, ja.

Jackanders | 16-02-11 | 17:23

@Aron-G | 16-02-11 | 17:20
Iig niet omdat anders 'de mens' uit zou sterven.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:22

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:20

Blinded by hate, it is!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:22

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:21
Echt waar? Met zo'n dik accent?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:22

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:18
GroenLinks in het yankee's
;)

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:16
'Er zijn maar twee soorten mensen op de wereld… ik en de anderen.'

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:21

@Bakito | 16-02-11 | 17:20
Jamada-isnie! We hebben het hier over het uitsterven van een soort, niet dat die soort z'n eigen zwembaden en loketten wil... ;)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:21

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:19

Heb het niet uitgekeken. Was een Amerikaan btw...

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 17:17

LOL

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:21

@Blaster

Wat ben jij een in-en-in triest figuur. Sterf eens lekker af, mafkees.

Steilloos ten Onder | 16-02-11 | 17:20

@ Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:13

De joden waren na de WOII ook nagenoeg uitgestorven.. ze kregen een stukje land in het midden-oosten. Dus daar werd toch ook wat aan gedaan? waarom dan niet die poeslieve walvisjes?

Aron-G | 16-02-11 | 17:20

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:16
Ik wel!

Bakito | 16-02-11 | 17:20

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:17
Een 9MM dubbelloops? We hebt laatst zeker niet die filmpjes van die way-kewle Rus gekeken, of wel?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:19

Paul Watson is een illegale terrorist die vanuit zijn "nobele" doelen ongestoord zijn lusten mag botvieren. Oppakken en kelderen die handel.

Superior Bastard | 16-02-11 | 17:19

@[email protected] | 16-02-11 | 17:17

Wat is een keenstiel?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:18

Veenkolonie | 16-02-11 | 17:14

Ik heb me vergist. Ieder gevangen vis in het meer van de Blauwestad dient weer levend te worden teruggegooid. Ik zal dit ook aan de aalscholvers doorgeven btw...
*9 mm dubbelloops weer van zolder haalt en patronen kopen gaat*

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:17

@ Bolle Wim,
Dus u haat de Duitsers ook nog steeds? Jeez man we zijn bijna 70 jaar verder. Kijk mijn oma zat in een jappenkamp, en die kreeg zowat een rolberoerte toen ik een Toyota kocht, kan ik enigszins inkomen, zij heeft't daadwerkelijk meegemaakt. 2 generaties verder móet je toch wat vergevingsgezinder zijn dunkt me.

Capy | 16-02-11 | 17:17

@Bakito | 16-02-11 | 17:12
Dazeggiknie!
@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:13
Waar wil je daarmee naartoe? Als een bepaalde soort mens met uitsterven wordt bedreigd, zoals de native Amricans, dan worden er wel degeleijk de zelfde soort maatregelen getroffen. Reservaten enzo...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:16

TheVoice | 16-02-11 | 17:14

Brusselmans is er al aardig lang...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:15

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:11

lol

zovoklets | 16-02-11 | 17:15

Bah, milieuterroristen.

Stoppenkast | 16-02-11 | 17:15

@ eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:46
Het lijkt me dat als jij uitgeneukt bent jij ze voor mij gaat vangen!

Veenkolonie | 16-02-11 | 17:14

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:12

Heb aardig wat oorlogsfilm over de Jappen gezien, kan me jou wel begrijpen...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:14

shepperd? quotem? Is er een nog in te burgeren stagiair aan het schrijven of zo?

TheVoice | 16-02-11 | 17:14

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:09
De mens wordt ook niet met uitsterven bedreigd.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:13

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 17:08

Jij bedoelt zeker: der Kampf gegen Links?

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:13

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:08
Die haat gaat ook nooit meer weg. Met geen mogelijkheid.

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:12

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:09
Oja, minderheden zijn onder dezelfde omstandigheden zieliger. Stom. Foei Ome Willem.

Bakito | 16-02-11 | 17:12

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:08

En ik ben Buddy Holly! Niemand weet dat ik voor het vliegtuig neerstortte er met een parachute uit ben gesprongen. Later ben ik in vier studies in de Nederlandse taal gaan doen en heb me Mr. G.B.J. Hiltermann genoemd. Niemand had het door!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:12

provinciaaltje | 16-02-11 | 16:56
Ik vin zelf de 3Js wel helden.
Die gaan de zoveelste afgang van Nederland op het songfestival tegemoet.

Einde van de Domheid | 16-02-11 | 17:11

Walvissen zijn toch een beetje de Limburgers van de zee.

zovoklets | 16-02-11 | 17:10

Sea Shepperd is COOL. Een soort van Indiana Jones eigenlijk, maar dan anders

pjot69 | 16-02-11 | 17:10

wel een mooi moment om het koningshuis af te schaffen als we nu blijkbaar constateren dat maxima iets bereikt heeft. stoppen op je hoogtepunt heet dat.

borga locusta | 16-02-11 | 17:10

@Bakito | 16-02-11 | 17:07
De kip wordt niet met uitsterven bedreigd Bakkie. Pony's trouwens ook niet, die moeten zich dan ook niet zo aanstellen.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:09

TelevisieWalvissen beschermen.

De meeste mensen hebben er nog nooit 1 levend gezien, maar toch..
Ik zal ze niet missen, we hebben de foto's.

zovoklets | 16-02-11 | 17:08

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:02
Der Kampf geht weiter.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 17:08

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:05

Oef! Haat is altijd een slechte raadgever, vriend. Zeker als je dit niet kunt omzetten in daad. Geeft alleen maar frustratie! Rieleks...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:08

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:06
Juist! Dat is het ook. Ik ben bijvoorbeeld gewoon Elvis Presley. Sinds mijn vermeende dood doe ik me hier in Nederland tegoed aan hele witte broden, gevuld met bitterballen.

De taal ben ik ook al aardig vaardig.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:08

@Bakito | 16-02-11 | 17:07
9 = 8. Excuses.

Bakito | 16-02-11 | 17:07

@Hölzenbein | 16-02-11 | 17:05
Da's een heel eind varen vanuit Australië... Ik denk niet dat Watson's principes zo ver reiken.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:07

Toch weer hetzelfde verhaal. Wel aandacht voor verwaarloosde pony's en opgejaagde walvissen, maar 9 kippen op een vierkante meter keuren we wel goed. Hypocriet.

Bakito | 16-02-11 | 17:07

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:03

Ja, ik typT te snel, ik know. Maar u had het wel gesnapt denk ik. De koning is dood, leve de koning. Che is de nieuwe koning, althans tot nog toe. Parsons moet nog zijn best doen... En Teun, heb toch mijn bedenkingen omtrent zijn bezigheden! Maar dat is nu ook de charme van GS...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:06

@Hölzenbein | 16-02-11 | 17:05
Da's een heel eind varen vanuit Australië... Ik denk niet dat Watson's principes zo ver reiken.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:06

Een ieder die de Jappen aanpakt is mijn vriend. Mijn familie heeft destijds zeer zwaar te lijden gehad onder deze wrede gele monsters. Een paar mannelijke familieleden liggen na jaren van marteling en uithongering dankzij hen onder de tropische groene zoden of op de bodem van tropische wateren en de meeste vrouwelijke familieleden waaronder mijn arme moedertje zijn volledig berooid en lichamelijk en geestelijk volledig verwoest vanuit Indië vanaf de stoomboot aan de zompige Nederlandse wal gegooid om het hier vervolgens helemaal fijn zelf uit te mogen zoeken. Geen excuses, geen schadevergoedingen, niks, nada, noppes. De enige goede Jap is dus een Jap die diep onder de groene zoden ligt. Graag in dezelfde sombere grafrij als de hypocriete Oranjes en hun schijnheilige, corrupte en hielenlikkende politici. Met liefde kom ik dan even langs om over hun graven heen te pissen.

Bolle Wim | 16-02-11 | 17:05

Niets mis mee met de ondersteuning van Sea Shepperd. Nu Noorwegen en IJsland nog overtuigen...

Hölzenbein | 16-02-11 | 17:05

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:56
Mosterd? Ik moster, jij mostert.... Nice!

Teun heeft het druk, gaat de Taj Mahal van een nieuwe oprit voorzien meen ik.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:03

ik zie niet in waarom er op walvissen gejaagd moet worden. dus draag in deze de japanners geen warm hart toe, maar ik heb wel een grote schurft typhus hekel aan tokkie belastingen via loterijen waar plucheplakkers aan koninklijke uitvreters geld overhandigen die het vervolgens aan links radicale boomknuffelaars gaan uitdelen. dit soort evenementen is het toppunt van elitaire kliekjesgedachte waarbij het lekkerste liefdadigdheidsgevoel wordt opgewekt door geld van een andere weg te geven. ga eens werken, muts, en geef eens wat van je eigen geld weg.

minimá-armezusvan.. | 16-02-11 | 17:03

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:01

LOL En gezien het situationele weerbeeld van heden is de kans groot dat hij zijn woonstede aan het upgraden is...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:03

M'n oom heeft overigens nog op de Willem Barendtz gevaren,
onze famillie is loaded met Potvis tanden, losse tanden, kunstig ingesneden tanden, Potvistanden omgebouwd tot foto houdertje etc.
aardige hobby, Potvistanden met je mes bewerken,
wel jammer dat je die beesten eerst mot afmaken.

vander F | 16-02-11 | 17:03

Sea Shepperd +1

saintinel | 16-02-11 | 17:02

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:57

Kon het niet in de tool terugvinden, verder heb ik Alzheimer light... En anders had je het er misschien naar gemaakt. Maar gewoon doorgaan he!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 17:02

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:56
Teun mosterd toch altijd maar wat aan?

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:01

Kunt van Maxima vinden wat je wilt, ze haalt er wel het maximale uit tog?

william7055 | 16-02-11 | 17:00

@provinciaaltje | 16-02-11 | 16:56
Wat een treurig beperkt wereldbeeld heb jij.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 17:00

-weggejorist-

Daan Van Swanzen | 16-02-11 | 16:57


Ik wilde laatst orka-sushi, zegt zo'n jap "we snijden nu geen nieuwe meer aan het is bijna sluitingstijd"

Nina Haanzuiger | 16-02-11 | 16:57

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:52
Lol jij was getuige, je stond erbij te joelen.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:57

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:52
Dat heb je inderdaad over het hoofd gezien.

Bakito | 16-02-11 | 16:57

Iemand een broodje aap?

Hölzenbein | 16-02-11 | 16:57

De mensen van de Sea Shepherd zijn de enige echte helden in onze mietjes-samenleving. 1000x hulde dus.

provinciaaltje | 16-02-11 | 16:56

Zou Teun aangemosterd hebben op zo'n protestschip?

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:56

@rara | 16-02-11 | 16:54
ies=kies.

rara | 16-02-11 | 16:54

@ brusselmans
Volgens mij is het quotUm. Je hebt namelijk meerdere quota. Correct me if I'm wrong..

sjakei | 16-02-11 | 16:54

In dit geval ies ik toch voor het belang van de walvis. Het dier staat bijna op uitsterven. Die Japanners hebben dat vlees niet nodig.

rara | 16-02-11 | 16:54

Walvissen deaudharpoeneren is zielig.
Koeien, schapen, geiten en kippen daarentegen, die kunnen niet genoeg gemarteld worden. www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/02/...

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 16:53

Bakito | 16-02-11 | 16:50
Lange lange tijd. Heb jullie gemist.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:53

Bakito | 16-02-11 | 16:50

Had Joris hem te pakken gehad, dan heb ik dat gemist...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:52

Wat nou terrorisme,
Jappen dwarszitten is per definitie een goede zaak, altijd.

En bij walvisjes al helemaal,
want die zijn wèl lievv.

vander F | 16-02-11 | 16:52

zovoklets | 16-02-11 | 16:48
Altijd weer die wijven met hun maandelijkse stonden en praten over gevoelens enzo. Japanse schoolmeisjes hebben tenminste een prop papier in hun mond. Die doen niet zo moeilijk.

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:52


Uit menselijkheid zou ik zeggen: minimaliseer het lijden per kilo vlees.
Dus meer walvis eten en minder makreel.

Nina Haanzuiger | 16-02-11 | 16:52

@blaster | 16-02-11 | 16:44
Hou je 2e generatie oorlogstrauma voor je, alsjeblieft.

rara | 16-02-11 | 16:51

maxima is een vonkje in het donker.

horsteknots | 16-02-11 | 16:51

Gezellig hoor zo een Charming offence, lekker inlikken bij de bevolking.
Ligt altijd goed zielige dieren.
Welk P.R bureaux ? RVD ? BNN?
D'r schaunmutti is binnenkort vertrokken begreep 'k van
Wauw + Pitteman.

Ratzing. | 16-02-11 | 16:51

"environmentale hooligans" klinkt wel een beetje aanmatigend en nodeloos kwetsend. Waar hooligans geweld bedrijven om het geweld zelf, mag je wel zeggen dat hier steeds een doel achter heeft gezeten en je nog verder mag discussieren over of het om een vorm van geweld betrof dan wel een hinderlijk zijn. Fact: Ijsland heeft ook pakhuizen vol liggen met van die zooi die niemand wil vreten. Beestjes doden omwille van de zogenaamde eeuwenoude cultuur of een megalomaan gevoel van territoriaal pissen vind ik in geen verhouding staan ten opzichte van elkaar.

GormSuil | 16-02-11 | 16:50

blaster | 16-02-11 | 16:44

En doe de groeten aan Wim Kan, ook zo'n Jappenvriend...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:50

@Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:45
Twee weken kunnen lang duren. Welcome back!

Bakito | 16-02-11 | 16:50

Zeeschuimer | 16-02-11 | 16:48
Heel veel krachtvoer. Groeihormonen erbij.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:49

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:47

Geyl zeg! En dan die gespeelde pijnlijke grimassen die ze er bij trekken, heerlijk gewoon...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:49

@Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:47
In een vijver, met krachtvoer?

Zeeschuimer | 16-02-11 | 16:48

Redelijk slecht dit. Die terroristen van de Sea Shepherd zie ik niet als een goed doel. Daarnaast hebben ze nog het lef om onder Nederlandse vlag te varen.

Prins_Bernhard | 16-02-11 | 16:48

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:43

Hetzelfde als waarom men in Afrika neushoorns en olifanten slacht en het gemalen ivoor in vreten verwerk en kerels in het Westen dikke auto's rijden. En Paul Watson stoer op een bootje over den woeste zeeen racet.
Potentieverhogendextrageil voor de meisjes etc.

Uiteindelijk is het allemaal de schuld van de vrouw. Die houden van krijgers.

zovoklets | 16-02-11 | 16:48

Een walvis is een zoogdier dus die teel je. Walvissenteelt gaat het helemaal worden.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:47

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:45
Ja, dat zijn stukjes vis die eerst worden ingebracht en dan weer worden uitgepoept door Japanse schoolmeisjes in uniform.

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:47

Veenkolonie | 16-02-11 | 16:44

Zit genoeg vis in de Blauwestad, ga ze zelf maar vangen...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:46

Het koningshuis is een religie.

Henk Houthakker | 16-02-11 | 16:46

Kunnen die Jappen geen walvissen kweken?

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 16:45

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:43

Nog nooit van sushi geheard, waard sjaak...?

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:45

@Napolejong | 16-02-11 | 16:40
McDonalds bedoel je?

borga locusta | 16-02-11 | 16:44

Twitter failwhales, die mogen ze van mij afslachten, allemaal.

Zeeschuimer | 16-02-11 | 16:44

En vanavond schuift die maxima weer een zelfgeschoten hertenreedt naar binnen. "Neuh, dat hert stond in m'n achtertuin, repliceert bolle wim-lex dan.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 16:44

Zolang zeehondjes maar gekuppeld mogen, die ettertjes vreten ook haring.

zovoklets | 16-02-11 | 16:44

Om een Jap to zinken te brengen is alles geoorloofd. Torpedootje? Mijn? Te overvaren bootje met 'boem' aan boord? Een volk dat schijt heeft aan alle conventies, dat nog in geen zeventig jaar een 'sorry' over d'r pruillippies hebben gekregen voor de miljoenen die ze lachend hebben afgeslacht 'voor de keizer', voor de tienduizenden westerse en aziatische vrouwen die ze als hoer hebben gebruikt in jappenlegerbarakken, voro de honderdduizenden die ze in China hebben vermoord, voor de honderduizenden die ze hebben omgebracht met het hoofd afhakken omdat lachen alleen al blijk gaf van schijt hebben een hun keizer. Voor dat volk mag er van mij gerust een mijnenveld worden gelegd voor hun kutboten, die niet alleen de walvissen afslachten maar ook nog eens de wereldzeeen leegvissen met fabrieksschepen en het overtollige als hondenvoer verwerken.
Dat volk verdient geen respect, nog steeds niet en Blastertjes pa, die de gruwelijkheden mocht ondergaan was van mening dat er dertig A-bommen te weinig zijn gegooid. Tot er geen stukje land meer over was om vissersvloten te bouwen.
De oorlog aan de Jappen en anders maar weer Philips, Blaupunkt, Hyundai en Renault gaan kopen in plaats van Toyota, Nissan en de met oorlogsmotoren en dwangarbeiders groot geworden Mitsubishi

blaster | 16-02-11 | 16:44

@Varkensjuin | 16-02-11 | 16:40

Ook dat is laakbaar en dus ogenschijnlijk niet kies.
Hoe dan ook, omdat de reguliere, Nederlandse burgerij met de uit de bioindustrie onttrokken middelen haar boterham verdient, alswel belegt, is zulks minder discutabel dan de walvisjacht.

Boris Poepnagel | 16-02-11 | 16:44

Ja maar... ik vind sushi gewoon lekker! Hoe moet dat nou?

Veenkolonie | 16-02-11 | 16:44

Wat doen ze eigenlijk met die walvissen in Japan behalve schoolmeisjes insmeren met blubber?

sjaakdeslinksesul | 16-02-11 | 16:43

@Brusselmans
Wat is een Quotem?
Quotum = maximum, Quota = Maxima. Dat weet ik dan weer wel.

Braxator | 16-02-11 | 16:43

Weten we nou nog steeds niet hoe we AIDS moeten voorkomen?

Einde van de Domheid | 16-02-11 | 16:42

Kijk die spelling eens beter na, waarde redactie. De spelling is als volgt: kwotum...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 16:42

Ja, lekker, gaan we wereldwijd wederzijds alle oude gebruiken vernaaien. Voor je het weet eten we allemaal dezelfde
vegetarische/veganistische/halal/koosjere/duurzame/biologische/macrobiotische/gescharrelde/proefdier- en e-nummersvrije/kinderarbeidloze/armeboertjesknuffelende (nog iets vergeten?) eenheidsworst

Napolejong | 16-02-11 | 16:40

Ik heb nog het meest medelijden met de walvisjes.

brandweermeisje | 16-02-11 | 16:40

Goed voor Paul Watson dat ie nog wat centen van Maxima heeft gekregen, want nu de japanners stoppen met walvisjagen is het businessmodel van Seashepherds ingestort.

Prof. van Leipum | 16-02-11 | 16:40

Wat een gezeik over die walvissen. Zijn toch ook gewoon beesten net als die koe die nog nooit buiten is geweest en waarvan ik vanavond een flink stuk ga opeten.

Varkensjuin | 16-02-11 | 16:40

Paul Watson is een leugenachtige, incompetente mediahoer.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 16:40

We moeten allemaal even fan worden van het koningshuis, totdat Maxima en Prins Pils geinstalleerd zijn. Daarna mogen we weer de Republikein uithangen.

de gouden gulden | 16-02-11 | 16:39

Walvisjagers zijn kudt, maar Sea Shepherd is imo terroristische organisatie, dus nog veel kutter. Maar wel beter dat de jappies voorlopig geen walvissen meer afschieten.

Capy | 16-02-11 | 16:38

Nounou. Ze moeten weer een Bernard hebben, die was lekker rechts. Volgens mij hebben ze er nog eentje hangen ergens.

Teuderik | 16-02-11 | 16:38

En wanneer stopt die echtgnoot van d'r met jagen?

brutus68 | 16-02-11 | 16:38

Koninklijke gift? Die zakkenvullers en miljardairs zullen de laatste zijn om giften voor welke doeleinden dan ook uit te delen. Daarvoor moet je met de pet rondgaan bijhget gewone volk!!!

hertog1 | 16-02-11 | 16:38

Ik hoop dat Japan hun leger gaat meesturen. En die boom hippies kapot maakt.

Rejer | 16-02-11 | 16:36

Voor walvissen vind ik ze maar matig gedijen op de wal.

Randy McRanderson | 16-02-11 | 16:36

De Postcode Loterij steunde Vereniging Milieu-Offensief. Volkert van der Graaff werkte voor Milieu-Offensief. Volkert vermoordde Pim. Maxima steunt de Postcode Loterij. Dus Maxima steunt ook de moo... ... laat ook maar.

Taggart | 16-02-11 | 16:34

"Dankzij het hinderlijk stalken halen ze nog geen 10% van hun quotem"
-
Afschaffen ook zo'n walvissen-qoutem! Werkt met bonnen ook niet [off]

Pasta-saus | 16-02-11 | 16:32

Respect...

da wizard | 16-02-11 | 16:32

Liever een kroket dan een broodje walvis. Maar om daar nou een programmapunt van te maken....

Bakito | 16-02-11 | 16:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken