Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Defensie Materieel Organisatie: pssst, tank kopen?

tanktekoop.jpgHey, tankje kopen? Is van de reservisten geweest, dus nauwelijks gebruikt. Doen we er gewoon wat Diemaco's C7 bij. En voor het vrouwtje een leuke Hummer. Viagra en amfetamine zijn optioneel. De leukste winkel van Nederland is de Defensie Materieel Organisatie, met name het hoofdkantoor op de Haagse Frederikkazerne. Officieel verantwoordelijk voor de aankoop, onderhoud en verkoop van materieel van het leger, maar officieus een soort Mediamarkt voor iedereen die van drugs, wapens en machtsmisbruik houdt. En wie doet dat nu niet? Dit blijkt uit interne documenten, dus dan is het waar. Bovendien volledig te verklaren, want soldaten worden uitgeknepen ten faveure van het overschot aan generaals dat het Nederlandse leger telt. Dan moet je toch op een andere manier aan je centjes komen. In november was er al enige ophef over de situatie, maar minister Hillen beloofde toen plechtig dat alle problematiek in de kiem was gesmoord. Maar niet heus. Er was slechts een klokkenluider overgeplaatst en uhm, ja, dat was het dan wel weer. Machtsmisbruik, illegale handel en wantrouwen schijnen nog steeds aan de orde van de dag te zijn in de Haagse kazerne, blijkt vandaag. Ideaal, dan is het tenminste duidelijk waar we moeten zijn voor onze pistolen en coole legervoertuigen. Chinook van de zaak regelen, ook goed.

Reaguursels

Inloggen

De beste militairen zij zij die stijf van de coke op een der s'weekends avonden
met hun peloton een groep Finnen in elkaar trappen, gewoon omdat het kan.

ZSU 57-2 | 02-02-11 | 19:40

En waar blijven de documenten van de Volkskrant?

Handboek | 01-02-11 | 21:59

We waren misschien niet in oorlog met Afghanistan, maar als je er zoals NL
troepen hebt en je voert gevechtshandelingen uit. Wat is het dan wel volgens
jou?
strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 12:13

Spelen in de zandbak voor volwassenen

mrazura | 01-02-11 | 21:15

Voor al uw kruisraketten en straaljagers gaat u naar domeinenrs.nl

TekNak | 01-02-11 | 20:47

Cool! Doe mij ook graag een Apache.
Altijd al eens Hellfires in het echt willen uitproberen.

hotmint | 01-02-11 | 20:44

dit is alleen nieuws voor iedereen die niet in dienst is geweest of geen beroeps is geweest.
de rest weet al jaren dat je alles bij materieel koopt. bij de KLu koop je de meeste rommel onder de toonbank bij de bevriende dikzak van het kleding magazijn. ("uitboeken? ja ik zet wel een stempel dan kan je alles zo mee naar huis nemen inclusief de spullen die onder de wet wapens en munitie vallen").
en voor de betere spullen ga je naar de LB, daar koop je al je drugs, en kun je de 5.56 en 9mm kogels gewoon per doosje kopen voor een paar euro meer dan de legale "winkelprijs". leuke stukjes F16 nodig? dat regel je weer met de bevriende monteurs en magazijnbeheerders... alles kan. is niet voor niks dat iedereen daar de afkorting L.V.T kent. en kun je het goed vinden met de LB dan is een reservisten wapen zo verdwenen... die vallen toch niet op.

kobuskamper | 01-02-11 | 20:03

reservisten hebben geen tanks Johnny, wel 4 tonners( ya 4442) ,en mb's (mercedes gelande) en die verkopen ze niet ..... voorlopig dan

houjebekmaarlul | 01-02-11 | 17:21

-weggejorist-

pieris | 01-02-11 | 17:03

Kan ik ergens inloggen, ik weet nog wel een paar dingen die ik wil (maar niet mag).

Slappehap | 01-02-11 | 16:21

Nou als de mareschaussee nog een paar Glock 17's overheeft houd ik me aanbevolen...

Typo-R | 01-02-11 | 16:18

(Dorus modem aan)

Zorug dat je derbij komt!...

(Dorus modem uit)

deraderendraaien | 01-02-11 | 13:43

Ja, de covert operations moeten toch ergens van betaald worden.
Het parlement gaat dat niet doen, dus moet 'de markt' dat maar doen.
Opleidingen daarvoor zijn te volgen in Virgina (in ruil voor wat gunsten).

Denkt Na | 01-02-11 | 13:24

@ joopwil | 01-02-11 | 12:37
Probleem opgelost?
Nee.
Probleem vergroot en uit parlementaire controle gehaald bedoel je.

Denkt Na | 01-02-11 | 12:56

Binnenkort 1 groot EU leger geregeld van uit Brussel.
Probleem opgelost.
Mogen onze jongens wereldweid gaan vechten voor Amerika.

joopwil | 01-02-11 | 12:37

DMO is voor grootste gedeelte burgerpersoneel.. Vaak arbeidsongeschikten en medelanders enzo..

Sep Splatter | 01-02-11 | 12:29

@Steefzor

Helder licht dat je er bent. We hebben toch weer plannen om agenten te sturen.
We zijn er toch 3 jaar geweest, het was bedoeld als opbouw missie maar het
kwam vrijwel dagelijks tot gevechten.

We waren misschien niet in oorlog met Afghanistan, maar als je er zoals NL
troepen hebt en je voert gevechtshandelingen uit. Wat is het dan wel volgens
jou?

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 12:13

Okay, misschien zijn we dan in oorlog met de Taliban/al qaida. Maar is het dan niet heel vreemd dat een aanval van ons leger op Al qaida een oorlogsdaad is, maar dat een aanval van al qaida op bijvoorbeeld Nederland een terroristische daad is?

ter vergelijking kan je dan stellen dat het vechten in de ardenne tijdens de tweede wereldoorlog een oorlogsdaad is maar dat het tegelijk schieten van V2 raketten op Londen terrorisme was?

Steefzor | 01-02-11 | 12:21

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:52

Het kan een motief zijn geweest. Niet meer, niet minder. Opvallend was gewoon dat Herben wel voor de JSF was, dat hij van defensie kwam (waar Pim niets mee had) en dat hij de LPF over nam én dat het om vele miljarden gaat.

ecologiste | 01-02-11 | 12:10

Herben was daarnaast ook niet hoog geplaatst bij de LPF. Iedereen voor hem die anti JSF was viel af en toevallig werd de eerste persoon bij de LPF die toevallig pro JSF was de partijleider..

Steefzor | 01-02-11 | 12:16

@Steefzor

Helder licht dat je er bent. We hebben toch weer plannen om agenten te sturen.
We zijn er toch 3 jaar geweest, het was bedoeld als opbouw missie maar het
kwam vrijwel dagelijks tot gevechten.

We waren misschien niet in oorlog met Afghanistan, maar als je er zoals NL
troepen hebt en je voert gevechtshandelingen uit. Wat is het dan wel volgens
jou?

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 12:13

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:52

Het kan een motief zijn geweest. Niet meer, niet minder. Opvallend was gewoon dat Herben wel voor de JSF was, dat hij van defensie kwam (waar Pim niets mee had) en dat hij de LPF over nam én dat het om vele miljarden gaat.

ecologiste | 01-02-11 | 12:10

@Che_cuevara

De oorlog in Afghanistan valt niet te winnen. Dat is nog nooit iemand gelukt.
Zelfs het rode leger is het niet gelukt in de periode 1979-1989. Michail Gorbatsjov zei onlangs nog op de Nederlandse tv; "Er valt daar niets te halen of te winnen."

Wij hebben onze bedragen nu wel geleverd daar.

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 12:01

Ben ik even blij dat we ook niet in oorlog zijn in Afghanistan.

Steefzor | 01-02-11 | 12:09

@ VanDattum,

Nederland wilde de M-16 maar omdat Colt op de rand van een faillissement stond durfde ze deal niet te sluiten. Als alternatief namen ze toen maar de diemaco.

Steefzor | 01-02-11 | 12:08

@Che_cuevara

De oorlog in Afghanistan valt niet te winnen. Dat is nog nooit iemand gelukt.
Zelfs het rode leger is het niet gelukt in de periode 1979-1989. Michail Gorbatsjov zei onlangs nog op de Nederlandse tv; "Er valt daar niets te halen of te winnen."

Wij hebben onze bedragen nu wel geleverd daar.

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 12:01

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:58

@eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:55
Verdomme. Heb ik net een rookworst besteld met mosterd.
Wordt er dus een zonder mosterd.

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:56

@CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:54
Dat zijn ook de beste redenen.

* disarm knopje drukt *

An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:55

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:54

En mosterdgas is ook al verboden...

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:55

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:54

Markies de Schade | 01-02-11 | 11:50

Hij vraagt er wel om btw...

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:54

@eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:52
Hahah. Daarom winnen we de oorlog nooit

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:54

Dat is geen corruptie maar voorbereiding voor missie in Afghanistan!

zovoklets | 01-02-11 | 11:53

@Creaguurder | 01-02-11 | 11:48
Verkocht

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:52

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:47

Nee, natuurlijk niet, altijd zelf opzuipen, allemaal!

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:52

@Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:52
edit: niet

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:52

@ecologiste | 01-02-11 | 11:26
Pim is al een aantal jaartjes dood, door een linkse terrorist door het hoofd geschoten. Boeit het nu nog dat hij de JSF wilde?

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:52

@Ratzing

Dat Defensie nutteloos is, is een onzin verhaal. Je hebt juist als land een stevige
Defensie nodig. Voor terreur bestrijding tot extra hands bij rampen of andere calamiteiten. Allerlei verborgen handeltjes moeten verboden worden.
Dat het tijdens de dienstplicht een teringzooi was door allerlei ongemotiveerd
volk zowel bij de soldaten als het kader. Daar weet ik alles van.
Ik vond het een schande. Vandaag de dag is het een beroepsleger en moeten
zulke excessen worden uitgebannen. Het is geen goede reclame naar de
buitenwereld.

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 11:50

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:36

*Muis richting [!] bewegen doet*

Markies de Schade | 01-02-11 | 11:50

@CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:45
Dank je! Waar dank ik dit aan?

M'n sublieme schrijfsels of gewoon mijn algemeen geweldige persoonlijkheid? Normaal zou u ook nog mijn prettige uitstraling of prachtige uiterlijk kunnen kiezen, maar dat is hier op GS natuurlijk niet van toepassing...

En a.u.b het goede antwoord, ik heb net inkopen gedaan op www.ouwelegermeuk.nl ;)

An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:49

Grijskijkert | 01-02-11 | 11:39

Met of zonder tankpas, je hebt wel een hoop PK's onder de motorkap...

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:49

10 jaar terug was er nog voor 2 miljard van ons aan de VN ter beschikking gesteld materieel ingenomen door serviers en bosniers.... Waar zijn die genie-wagens, tanks, kranen, bulldozers en jeeps?

Creaguurder | 01-02-11 | 11:48

@eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:44
En dan de vijand dronken voeren?
Ja is ook een manier om de oorlog te winnen

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:47

GVD ik zit in een oranje comité en heb vorig jaar na heeeeel veel doorverwijzingen eindelijk met DMO gebeld of ze van die 'bierbankstellen' en -tafels konden leveren. "Nee, mijnheer, door bezuinigingen op defensie leveren wij niet meer aan maatschappelijke organisaties" nou vroeger met de dienstplicht kon je ze zo bellen als je ergens een jubileum voor de sportclub was en je had een legertent nodig.

Alles wat van de overheid is heeft een vies luchtje van corruptie en dat wordt jaarlijks erger.

BarCruque | 01-02-11 | 11:46

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:45

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:44

Vroegah werden er al flessen sterke drank uit Duitse kazernes die wel 3,50 DM per liter kostten gesmokkeld in de lopen van tanks zoals in de pica. Kon een aardig aantal flessen in totday de Marechausse (kudTblauwen!) er lucht van kregen...

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:44

@CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:36
Too soon -1

An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:42

@CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:36
Ga jij eens kamikaze plegen

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:41

@An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:37
Meer "lof der zotheid"

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:40

leo 2 graag maar dan wel met tankpas.

Grijskijkert | 01-02-11 | 11:39

Laat het ons etnocentrisch zelfbeeld niet verstoren mensen, want corruptie en fraude zijn toch typisch on-Nederlandse verschijnselen ?

Bigi Bana Boy | 01-02-11 | 11:38

In tegenstelling tot de politie (Walther P5, SIG Sauer Pistolen) hebben ze bij het leger met die Canadese Diemaco's wel een goede keuze gemaakt en zijn ze niet gezwicht voor smeergelden van Amerikanen die ze zeker ook oude M-16's wilden aansmeren.

VanDattum | 01-02-11 | 11:38

@strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 11:17
Militair en geen handel in wapens, ergens klopt er iets niet

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:38

@kaltgestellt | 01-02-11 | 11:30
De domheid, oh de domheid.

An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:37

@JohnnyBGood | 01-02-11 | 11:17
Ze zijn bezig met Legerplaats.nl

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:37

Staat het leger aan de kant van het volk als we de straat op gaan, of aan de kant van de regenten?

Detlev Tarnowitz | 01-02-11 | 11:36

Machstmisbruik?
Is dit spitsnieuws ofzo?

neqschotje | 01-02-11 | 11:36

Frederikkazerne. Een peeskamer voor u en uw bijvrouw kan ook gefaciliteerd worden. Jack de Vries weet ervan!

Taggart | 01-02-11 | 11:36

In de loop der geschiedenis is defensie volslagen waardeloos gebleken .
Alles is er over heen gegaan hier.
Spanjaarden Fransen Duitsers en van allemaal zijn er wel 'n paar blijven hangen .
Echt iets voorgesteld heeft het nooit, net zo overbodig als Hans Hillen zelf.
Uit verveling op zoek naar een identiteit, jaja, dat levert uitwassen op .
Kan het Vlaamsch sprekende deel van Belzjiek niet worden ingelijfd via het Srebrenica massacre model ?

Ratzing. | 01-02-11 | 11:36

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 01-02-11 | 11:36

Illegale handel, machtsmisbruik en wantrouwen hebben ze afgekeken van de Kroon die ze dienen.

Detlev Tarnowitz | 01-02-11 | 11:35

Overal waar belasting geld in het spel is,heerst wel een soort van corrupsie.
Kan zo 123 niet bedenken waar dit niet het geval is.

1%biker | 01-02-11 | 11:35

Daar kijk ik niet van op! Allemaal uitschot wat in het leger komt, allemaal!

eerstneukendanpraten | 01-02-11 | 11:33

"En handel in wapens is al
helemaal taboe. "

Daar is geen sprake van, GeenStijl verzinsel.

Dr.Bob | 01-02-11 | 11:31

Bekend verhaal. Heb al eens een grote legertent aangeboden gekregen van iemand die bij defensie rondliep (voor weinig).

Type ik-wil-indruk-maken op mijn vriendinnetje.

Hij regelde dan dat er geregistreerd werd dat er een scheur in een gloednieuwe tent zat. Alles wat hij hoefde te doen is 1 registratieformuliertje voor schade faken. En hoppa tent van een paar duizend euro doorverkopen.

waaromookniet2 | 01-02-11 | 11:31

aan criminele militairen doet dit kabinet niets, want geen moslims en vvd stemmers.

kaltgestellt | 01-02-11 | 11:30

-Apache bestellen gaat-

brutus68 | 01-02-11 | 11:27

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:20

Pim wilde geen JSF, maar Matt Herben van defensie wel.

ecologiste | 01-02-11 | 11:26

Eigenlijk niks mis mee,vvd mentaliteit allemaal kleine ondernemers.

1%biker | 01-02-11 | 11:26

Goh zeg, drugshandel? In alle lagen en beroepen die onze samenleving rijk is? Het zal toch niet?! Dit zag ik niet aankomen.

Straks gaan ze me nog vertellen dat half Bekend Nederland aan de snats zit.

Revelations!

An die ARBEIT | 01-02-11 | 11:24

Grappig, er is daar niets veranderd . Ik heb daar ooit in dienst gezeten. De chef kok kocht altijd een beetje erg ruim in, en de "overschotten" werden elke avond per legertruck in de Haagse binnenstad tegen contante betaling afgeleverd bij de horeca... De hele kazerne wist ervan maar iedereen vond het prima. Want als je eens een feestje had dan kon je ook tegen een heel zacht prijsje bij hem terecht.

jan-lul-de-behanger | 01-02-11 | 11:23

Was een leuke tijd,bij defensie toen het allemaal niet op kon.
Nu ze overal lopen te plukken komen er rare dingen aan het licht.

1%biker | 01-02-11 | 11:21

@ecologiste | 01-02-11 | 11:18
Wat heeft Pim hiermee te maken? Honestly, je posts worden steeds incoherenter. Doe daar 's wat aan.

Nietvoordekat | 01-02-11 | 11:20

ecologiste | 01-02-11 | 11:18
De heer Herben. Wat heb ik gewonnen?

Superior Bastard | 01-02-11 | 11:20

Nou snap ik waarom de Afghanen liever een militaire missie willen.

plaklul | 01-02-11 | 11:19

Doe mij maar de nieuwste dimaco, met een jaargang patronen, waar is de kassa? en zit er ook nog garantie op, bij de marine hebben ze de oude dimacos, opgeleukt, dus garantie moet kunnen

howa 1500 | 01-02-11 | 11:19

Wie was ook alweer tegen de aanschaf van de JSF en werd als een soort klokkenluider van NL terechtgesteld en wie was ook alweer de man die zei dat Pim van mening was veranderd? Vragen.

ecologiste | 01-02-11 | 11:18

Dit is slechte reclame voor Defensie. Het personeel dat eigen handeltjes drijft
aanpakken. Militair zijn en drugs gaan niet samen. En handel in wapens is al
helemaal taboe.

strikdewepstroper01 | 01-02-11 | 11:17

En daar werken dan 6000 m/v om spullen voor de in- en verkoop en het onderhoud. Tsss, lijkt me tamelijk veel. Maar aan de andere kant: als er veel verkocht wordt (webshop al online?) kunnen er best wat mensen weg daar.

JohnnyBGood | 01-02-11 | 11:17

Geven ze korting bij grootverpakking en zijn er zegeltjes bij?

Che_cuevara | 01-02-11 | 11:17

Kan ik mijn F-16 met airmiles betalen?

IWRESTLEDABEARONCE | 01-02-11 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken