
Hoi anonieme lafbekjes! Vandaag is weer zo'n dag dat u uitgebreid los mag op uw favoriete klantenhaatbedrijfje: de NS. In de Volkskrant van vandaag staat namelijk een pracht van een Joost Ravootje. Voor de jongere bezoekers onder u: Joost Ravoo was destijds chief propaganda voor de NS en na een, laten we zeggen,
polemiekje met Geenstijl werd hij opeens derde secretaris goederenvervoer rayon Haarlem-zuid, zoiets. Anyweetjes, het verhaal is klassiek: of u wilt
ophouden met klagen over de NS want de NS is een top 5 wereldbedrijf met mooi vastgoed en in dubieuze klantentevredenheidsonderzoeken krijgt de NS altijd een acht(!) en in andere landen is het veel erger en het gaat ook vaak goed dus nu ophouden met zeiken en niet aan de bestuurder van NS/ProRail komen want die zijn lief en moeten hun zakken juist extra vullen en wegsturen lost niks op. Nouja, u kent het vaste repertoire wel. Huiliehuilie doen om terechte klantenboehoe. Klein detail voor Jaap Boonstra is alleen dat in dezelfde Volkskrant als waarin zijn NS/ProRail-propaganda staat, ook een
loeigroot terecht excuus van de NS/ProRail-top staat. "
Sorry reiziger, u had gelijk, we hebben verschrikkelijk gefaald in de winter". Muhahaha. Sta je dan met je progressief-positieve nuancerende boel-bij-elkaar-houd-opinie. Afgerangeerd en weggedieseld door je eigen onderwerp. Toch, mooie poging Boonstra, we hebben er van genoten. Gaan wij nu weer de
vertraging in. Staand. In te korte treinen. Met ons zoutkaartje.
Kedengedeng,
tuuuhuuut.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Een trein. Eens even kijken... Dat is lang geleden!
Het grote probleem is dat medewerkers van de NS een vertraging zien als een extra pauze. en inderdaad, het zijn allemaal nog ambtenaren die werkdagen van 5-6 uur al veel vinden, terwijl de NS al enige tijd geen staatsbedrijf is. Rekening houden met de mensen die je vervoert, welke in dit geval zelfs je klanten zijn, die jou boterham betalen is geen prioriteit bij de NS.
Reparatiemateriaal/materieel is niet voldoende aanwezig.
Wat een bullshit. Ik reis zelden met de trein en dat heeft een reden. Elke keer weer dat ik denk: zal ik weer eens de trein nemen?, kom ik weer in de ene vertraging op de andere terecht. Mijn vriendin heeft gelukkig vandaag dr rijbewijs gehaald en zit er dus ook niet meer aan vast. Elke keer dat ze hier komt is het weer raak. Met als toppunt gisteren: ze moest voor dr laatste rijles op tijd de trein hebben. Dus ruim op tijd op het station afgezet. En wat denk je: ja hoor, de intercity rijdt gewoon het station voorbij! Die heb ik dus maar met de auto gebracht, want alternatieven zijn er natuurlijk niet. En informatie op het station? Nee hoor, alleen de informatie over de volgende trein.
"we hebben verschrikkelijk gefaald in de winter", en vervolgens werden treinkaartjes gewoon weer enkele procentjes duurder.
Het zal eeuwig nooit wat worden bij NS, omdat het in de ziel nog steeds een ambtenaren-bedrijf is. En ambtenaren vinden dat fouten maken, slapen, en vooral nix willen leren van je fouten, substantiële secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Voelen zich dus vooral ook niet verantwoordelijk voor de enorme gevolgen van hun falen en tonen zich gekrenkt als hun onverdiende bonussen weer eens ter discussie worden gesteld.
Investeren in nog meer techniek is dus niet zinvol. Want hoe geavanceerd en duur een systeem ook is, het werkt net zo goed als de idioot die op de knoppen moet duwen.
De hoogleraar gebruikt opmerkelijk vaak het K-woord in zijn schrijfsel. De zak.
Brussen, hulde! Drie vliegen in 1 klap! Pets pets op de billen van weer zo'n zifter van een VK-columnist, Kaaa-Bem op de poep van de NS en Hatseklats op het derrière van ProRail.
Wat een lutsers bij elkaar zeg.
Prorail is tuig
@boostr | 20-01-11 | 15:06
Helemaal juist. Maar de dikke zwarte piet is dan wel in verhouding.
-weggejorist en opgerot-
Hoi anonieme lafbekjes!
BertBrussen | 20-01-11 | 13:09
.
Anoniem zou ik mijzelf niet willen noemen .
Nederland Afluisterland. Ik ga er in vol vertrouwen van uit dat waar dan ook Defensie? Binnenlandse zaken ? *mijn personalia en aliasje liggen opgeslagen.
*Of andere,meer onzichtbare uitvoerders van plan B.
Gooische Vrouw | 20-01-11 | 15:00
dat betekend dat de NS nog altijd verantwoordelijk is voor 4 van de 10
6 Van de 10 keer is ProRail verantwoordelijk voor de vertraging van de reizigers die NS vervoert. Dan zijn het de wissels in de winter, dan de blaadjes in de herfst en dan weer de spoorspattingen in de zomer. Wedden dat de rails in de lente last van hooikoorts krijgt? Koperdieven etc. Al die werkzaamheden aan het spoor zijn niet voor niets. En ja, NS zet dan bussen in. Kudt NS. Vanwege het achterstallig onderhoud van spoorbeheerder ProRail.
En vergeet ook de zelfdodingen niet. Pakweg 200 stuks per jaar. Kudt machinist die dan zijn trein laat staan waardoor jij niet verder kunt.
Vanmorgen een lekkere conducteur. Zeker te doen...
sorry ook echt, alsof ze er iets aan gaan doen
vandenBerg | 20-01-11 | 14:34
* op het volgende mailtje van het MDI wacht *
KeurMeester | 20-01-11 | 14:32
Eens!
Ooit bij een project gewerkt dat vervoer voor ouderen, gehandicapten etc. regelt, in samenwerking met een centrale en vervoersbedrijven.
De bak met klachten lag steevast vol. Als de bodem in zicht kwam, dan wist je: we krijgen straks weer een bak stront. En jawel, ik heb de bodem van het bakje nooit gezien.
Tijdens klanttevredenheidsonderzoeken, telefonisch, iedere dag 10 passagiers, kwam er steevast een 7.5 of hoger uit. Dat zet ik even weg tegen het aantal klanten, en dan snap je het niet.
Maar het punt is: de klagers zijn altijd in de minderheid. Ik denk dat het aantal klachten nog geen 1% bestrijkt van het totaal aantal vervoerde personen.
Volgend jaar, mensen. Volgens jaar wordt alles beter!
Tyf eerst die wijven uit de besturen en zet er ff wat praktische mensen in.
MANNEN dus!
die mensen verdienen salaris van 4t per jaar want die krijgen uiteindelijk al het gal van de passagiers over hun heen
De Kampsjeng | 20-01-11 | 14:21
ben je klaar mee:P
@zeg maar jansen | 20-01-11 | 14:10 Arme conducteurs. Je zult maar aanspreekpunt zijn van die verschrikkelijke organisatie.
dit is niet mijn trein vriend.
@eerstneukendanpraten | 20-01-11 | 14:07
Wellink is de benchmark, nee: het absolute 0-punt.
0 Wellink op de schaal van management-vaardigheden, daaronder is niets meer.
En Wellinks zijn Poolse trein-Marokkanen. Allemaal.
ROFLOL@taxhond | 20-01-11 | 14:10
Pools tuig zijn treinen, allemaal!
Nederlandse Spoorwegen : koper gezocht
De Kampsjeng | 20-01-11 | 14:08 In sommige treinen wel. En dat is lachen hoor, want dan kun je zien dat je vertraging hebt en waardoor dat komt. En daarna gaat de conducteur iets omroepen. Iedereen weet dat ie staat te liegen.
De enige zonder internet in zo'n trein is namelijk de conducteur zelf.
Dus omdat het in andere landen slecht geregeld is, moeten wij met z'n allen maar accepteren dat het hier ook kut is?! Godverdomme zeg, wat is dat nu weer voor redenatie? In andere landen eten ze insecten, moeten wij die dan ook gaan eten? In fuvking Singapore krijg je een boete van $5.000,- als je op straat spuugt, moet dat hier dan ook?
BTW, in Japan rijden de treinen wel op tijd. Ga jezelf daar eens me vergelijken stelletje Nationaal Socialisten (NS, haha).
Alle treinen terug naar hun eigen land !!
Die lui sporen niet...
@deneefvanbeatrix | 20-01-11 | 13:59 Dat zou helemaal vet zijn. Maar goed, van de NS verwacht ik dat niet zo snel. Is er bijvoorbeeld al WiFi in de treinen?
@ zeg maar jansen | 20-01-11 | 14:03
Alle Japen zijn dus taaltuig
vraagstaart | 20-01-11 | 14:06
Erg veel slechter dan euh, euh, euh, euh Wellink kan het toch niet zijn?
Superior Bastard | 20-01-11 | 14:03
Poolse treinen zijn gewoon tuig, allemaal!
Maar: NS-hoofdmachinist Boonstra is het spoor bijster, zo blijkt. Wellicht tijd om ook voor deze man het sein op rood te gooien en hem op de rails naar het eindstation te zetten, waar hij geen last meer heeft van dwarsliggers en zijn pantograaf kan laten zakken.
Wat interesseert dat die directie nu? Als ik 400 000 euri per jaar zou verdienen wou ik ook wel even bukken voor een kamercomissie... Heel graag zelfs!
Dat zul hen verder de reet roesten! Echt niet hoor!
boostr | 20-01-11 | 14:04 Die kudtNS.
maar mensen zeg nou eerlijk wie gaat er in zomer wintertesten uitvoeren en vervolgens zeggen we zijn klaar voor de winter
taxhond | 20-01-11 | 14:01 Het artikel is geschreven door een Jaap. Hier hebben we ook af en toe een Jaap, die kan het ook niet.
Treinen alleen nog maar naar Polen laten rijden.
En dan die kop van de laatste VK-alinea : "Peilers", waar ze verdomme gewoon "pijlers" bedoelen. Kennen ze daar hun eigen taal nou ook al niet meer ?
@zeg maar jansen | 20-01-11 | 13:56
Of zoals de nick van één van onze collegae luidt: voorbipsberber.
Men schrijft kudt overigens met dt. In beschaafde kringen.
@vraagstaart | 20-01-11 | 13:58
Zoiets.
De Kampsjeng | 20-01-11 | 13:48
Of nog harder. Zet hier een paar van die magneettreinen van 400 km/uur, dan ben je in een half uurtje van Amsterdam en Utrecht, en dan kan je nog wat tijd verliezen met de bus en metro, om toch sneller te zijn dan met de auto.
@Zeeschuimer | 20-01-11 | 13:56
Dank. Dat is toch dat redactielid hier op GS, waar één of andere mislukte Vlaamse pennenlikker zich naar vernoemd heeft?
Over Vlamingen gesproken: tuig is het. Allemaal.
Rutte zal vinden dat die ballenbak niet genoeg geprivatiseerd,gesplitst,opgedeeld en outsourced is. Privatisering heeft ons al heel veel geld geko.. opgeleverd in en de service is torenhoog,net als de vertragingen. Profail kunt u op het uitrangeer-terrein parkeren. De NS kunt u -desgewenst- in delen bij een malafide metaal_opkoop_bedrijf plempen voor wat broodnodige euros.
@zeg maar jansen | 20-01-11 | 13:55
Files voornamelijk volk met auto's....
vraagstaart | 20-01-11 | 13:54 Kutreizigers, kutpolen, kutpersoneel. Schijnt allemaal te mogen want kutmarokkaan mag ook.
@vraagstaart | 20-01-11 | 13:55
Brusselmans.
Wim-Lex | 20-01-11 | 13:52 En toch zijn het succesnummers. Files en treinen. Als je ziet wat dat allemaal aan volk aantrekt.
@Zeeschuimer | 20-01-11 | 13:54
Herman Brood?
Herman Berkien?
Herman Buitenhuis?
Herman Böring?
werken bij de ns wie wil dat nou niet elke dag weer een miljoenen publiek
Had iemand al gemeld dat alle treinreizigers tuig zijn?
Bij deze.
'Ieder idioot kan met een trein rijden. Het is altijd rechtdoor'. ~Herman B.
Ga 'ns interrailen in Spanje. Ik heb dat 3 weken gedaan toen ik 19 was. Pas dan kom je er achter dat de NS zo slecht nog niet is. Toegegeven, ik klaag veel over de NS. Maar ik heb me nog nooit zo genaaid gevoeld als toen ik in Spanje op een station stond waar 2x/dag een trein ging. Die ik net gemist had.
Om nog maar te zwijgen over interregionale treinen... Valencia - Granada is zonder reserveren niet te doen. En daar moet je weer een paar dagen voor wachten.
Als de treinen in '40-'45 ook zo betrouwbaar hadden gereden, hadden de Polen er geen één gezien.
@ zeg maar jansen | 20-01-11 | 13:47 ... Sorry. Ik zal weer over gaan in de GS modus:
Klote NS! Wat een pauperbedrijf is dat! En dat ProFail is helemaal dramatisch! Gelukkig is er rijkswaterstaat die er voor zorgt dat mijn asfalt keurig in orde is zodat ik elke ochtend netjes in de file kan staan.
Zolang de N.S. verantwoordelijk is voor de linkerwielen en Prorail voor de rechterwielen gaat het nooit wat worden.
Treinreizigers stinken naar poep, allemaal. Polen ook. En koperdieven.
@ freerunner | 20-01-11 | 13:49
Nee het is de nationale dag van het Poolse Tuig. Deze dag wordt u aangeboden door het MDI. Co sponsor is de NS om het maar even on topic te houden
borderliner | 20-01-11 | 13:49
als best europese failure zeker
Prima bedrijf NS, maar als we niet zeiken worden ze lui en onoplettend, kan nooit de bedoeling zijn.
is er dan geen enkel artikel vandaag waarbij het woord 'pool' of 'tuig' niet in de comments wordt geroepen?
@Wim-Lex | 20-01-11 | 13:46
Sterker nog, de NS komen er Europees als één van de beste uit de bus, zo niet dé beste.
@An die ARBEIT | 20-01-11 | 13:47
En onrendabel, dat ook.
En waarom gaan die dingen zo godvergeten langzaam!? Ga gewoon eens 180 met die dingen rijden. Dan wordt de trein weer een aantrekkelijk alternatief. Maastricht Amsterdam duurt nu godbetert drie uur. Terwijl je er met de auto in krap twee uur kunt zijn. Gewoon harder rijden met die krengen.
Wie kan het nou wat schelen of een paar onrendabelen op een spoor staan te blauwbekken.
Blij dat ik auto rij :)
Weet je wie ook weleens met de trein reizen? Polen!
Iedereen die met de trein reist is dus tuig...
Klopt toch, zo?
Wim-Lex | 20-01-11 | 13:46 Volkskrantlezer!
Je kunt zeggen wat je wilt over ProFail, de NS heeft mij te vriend gehouden deze winter. Liters gratis koffie hebben goed gesmaakt, ook de gratis erwtensoep was goed binnen te houden. Gratis reizen op zondag is me goed bevallen, heeft me een hoop gezeik gescheeld. NS bedankt daarvoor.
Tot slot nog een korte inhoudelijke aanbeveling voor de NS. Die samenwerking met ProFail levert natuurlijk niet het gewenste resultaat, dat vervoeren met die treinen en dat gedoe met die spoorrails is gewoon niet echt jullie ding. Als cateringbedrijf hebben jullie je deze winter echter uitstekend weten te handhaven. Misschien is het dan ook een idee de kerntaak te verleggen en je voortaan te richten op datgene waar je goed in bent, namelijk het verkleumde, chagrijnige, wachtende klootjesvee voorzien van warme dranken en versnaperingen. Alvast bedankt.
Treinreizigers zijn onrendabele hufters, allemaal. En dronken.
kattenmepper | 20-01-11 | 13:39 Kan niet. 0-promille is de eis van de spoorwegen.
En toch denk ik, ondanks al het geklaag in NL, dat de NS het niet eens zo megaslecht doet (in vergelijking met andere west Europese landen).
@kattenmepper | 20-01-11 | 13:39
die rijden allemaal te hard, door rood, onverzekerd en met een ongekeurd voertuig rond zonder hier wegenbelasting te betalen
* wacht op Engelse brief van Poolse ambasade *
Oh, en wat denk je dat de N.S. heeft beloofd 'om de forens verder tegemoet te komen' ?
Ze gaan meer en beter op tijd proberen te rijden. Proberen hè? Het is niet zo dat ze zeggen het daadwerkelijk te gaan doen.
"Goede miiddag dames en heren, jongens en meisjes, thans melden wij u dat de NS een Prima bedrijf is".
Namens de conducteur, die zich ergens verborgen heeft om ontroerende ontmoetingen met de tevreden klanten te voorkomen.
deneefvanbeatrix | 20-01-11 | 13:37 Als daar een machinist ergens te laat aankomt pleegt ie harakiri. Dat is ook niet goed voor het personeelsbestand.
bezemkast 1919 | 20-01-11 | 13:40
Eerder inspiratieloos ...
Maar bedankt voor de tip.
@kattenmepper | 20-01-11 | 13:39
Dat wordt slingeren
Zoutkaartjes, kun je tegen korting reizen buiten de spits. Hé, dachten ze, daar hebben onze vaste klanten niks aan. Die mogen dus eerste klasse reizen met hun tweederangs jaarkaart.
Godver, dan jagen we wel de reizigers die 7 mille per jaar betalen tegen ons in het harnas.. Oké, mogen die een brunch halen bij de kiosk. Buiten de spits dan.
Kortom, ook daar heeft de hardwerkende hoofdprijsbetalende forens niks aan.
@veuve-clicquot | 20-01-11 | 13:37
Maar dat is een echte trein, die moeten ze bij de NS nog aanschaffen
GeflipteVlaflap | 20-01-11 | 13:37
Gefrustreerd? Korrelatie 0900-1450
Als we de Polen nu eens de treinen lieten rijden?
koeknbakker | 20-01-11 | 13:34 Treinpersoneel heet niet voor niets 'rijtuig'.
Treinen zijn gewoon ruk!
En ... ruk!
@Che_cuevara | 20-01-11 | 13:32
En deze rijden ook bij meer dan 5cm sneeuw :-) - www.youtube.com/watch?v=QenN5DVuLtw
Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 13:13
Inderdaad. In Japan doen ze dat beter. De vertraging van de Skinkansen kogeltreinen wordt daar berekend in seconden... seconden per jaar!!!
Alle NS bestuursleden zijn tuig, net Polen zijn het. Of zit ik nu in het verkeerde topic?
Che_cuevara | 20-01-11 | 13:30
Weet niet, ga zelden met de trein.
@GS
tuuuhuuut - dit is schijnbaar het goede linkje naar het NS twitter account - twitter.com/#!/NSinformatie
#NS/ProFail
Van de week met de trein gereisd van Leiden naar Amsterdam, geloof het of niet maar dat ding vertrok en kwam op tijd aan en ik kon nog zitten ook. Okay het was niet in de spits maar toch.... dus met andere woorden, wereldtent dat NS.
Kijk, deze rijden wel
www.youtube.com/watch?v=Py7JwbgweSs&am...
Jahoor Jaap, het is allemaal zo geweldig, die NS! Het is zo heerlijk goedkoop, rijdt altijd op tijd en heeft ontzettend enthousiaste medewerkers. Donder 'ns gauw op!
www.youtube.com/watch?v=miiggVX7ac8
Wegdieselen staat vast niet in de Van Dale, maar volgens 't kofschip moet de voltooide tijd toch echt 'weggedieseldD' zijn.
en oh ja, treinen = pauper
Als de NS wat meer eerbied heeft voor haar klanten, dan krijg ik vanzelf misschien wat meer eerbied voor de NS. Erbarmelijk slecht stukje van die Boonstra trouwens, en dat moet een hoogleraar voorstellen... -weinig eerbied heeft voor een hoogleraar die tig keer het woord kanker in zijn schrijfsel gebruikt, maar dit terzijde-
@bezemkast 1919 | 20-01-11 | 13:27
Hebben ze echt meer dan 1 trein?
Ik snap nooit zo waar al dat gezeik vandaan komt. Grootste vertraging die ik heb gehad in de winter was een uur, en als ik de auto had genomen was ik waarschijnlijk die dag twee keer zo lang onderweg geweest.
Voor zover ik weet zijn alle fails van de NS de beslissingen van de politiek geweest. OV chipkaart, splitsing van prorail en NS, zo veel mogelijk geld proberen te besparen op het spoor etc.
Het is in ieder geval belachelijk dat de politici nu de NS gaan uithoren. Had ook andersom gemogen. Nederlanders zeiken te veel.
WTF komt die club beunhazen, die alles verprutsen en verbloemen, met een *kuch* welgemeend excuus. Opzouten moeten ze, allemaal! Dirk Scheringa zoekt nog capabele mensen.
@Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 13:22
Die rijen in busjes, het tuig
Voeg de NS en ProRail samen tot een ouderwets staatsbedrijf. Kan je de minister er ook nog als hoofdverwantwoordelijke op aanspreken.
Kom der maar in, Youp!
Randy McRanderson | 20-01-11 | 13:25
Dan neem je toch een treintje later?
@JUF2011 | 20-01-11 | 13:24
ROTFLOL
Boonstra zwamt een eind weg, maar ze moeten gewoon karren met die hap en een beetje strak. Dan komt de rest vanzelf.
Ik zou zo in staat zijn om mezelf eronder te gooien als ik iedere dag met de trein zou moeten reizon. Je moet er toch niet aan denken om om 7.00 s'ochtends met de GroenLinks achterban in een afgesloten ruimte te zitten.
www.southpark.nl/clips/sp_vid_360436/
hallo zeg | 20-01-11 | 13:12
Heb wel eens zo'n enquete zien voorbijkomen. Werd gedaan in de spits, in een niet te volle coupe, onder mensen die zitten. Want als je niet zit, kun je blijkbaar niet schrijven. Nouja, onder die omstandigheden (je zit, de coupe is niet overvol en de trein reed zowaar op tijd) ben je wellicht bereid geen 3 in te vullen.
-weggejorist-
Het tekent het onvermogen van ons huidige kabinet dat deze prutsbestuurders nog op hun plek zitten.....
glaaf | 20-01-11 | 13:19
En Polen!
De trein? Niet zolang die OV-chipkaart daar de dienst uitmaakt.
Gelukkig reis ik alleen met Veolia daar hebben ze dat soort problemen ni..... Oh wacht ff
tuuuhuuut is lekker up-to-date: twitter.com/#!/trein
Laatste storing van 30 December 2010 #NS/ProFail
De NS.. vervoer voor studenten, ambtenaren, werklozen, voetbaltuig, bezopen stappers en demente gepensioneerden. LB dus.
In de oorlog daarentegen ......
Als ik nou zeg: de NS is tuig, helemaal. Is dat ook discriminatie?
Ow... wacht, dat kan niet want opeens heb je het, je wordt NS-er dus vrije keuze
-weggejorist-
Wie zijn we? Als hij nu had gezegd: ik heb gefaald, oké, dan had het nog iets betekend.
NS zuigt, nog steeds! Fix eens wat van die "sletjes",
gisteren kwam mijn trein niet... wacht maar weer 30 min extra, sjit NS.
De reaguursels over Polen en treinen gaat vast weer een klacht van het MDI opleveren.
Che_cuevara | 20-01-11 | 13:13
Zoiets, of de ns-mevrouw zegt: 'Vul deze maar in mevrouw de Vries, dank u.'
"we hebben verschrikkelijk gefaald in de winter", en dat zeggen ze half januari.
Ik zeg: Zieners!
Mij maakt het geen zak uit wat de NS doet,ik zit nooit in de trein. Maar ik heb 25 jaar geleden een half jaar in Japan gewoond. Daar reden de treinen altijd 100% op tijd. En dan heb ik het niet over om-en-de-nabij op tijd.
Op de seconde! Met 240 km/h. Toen al. De NS hebben nog een hele lange weg te gaan.
-weggejorist-
@hallo zeg | 20-01-11 | 13:12
En die nemen allemaal nummertje 8?
het is niks en het zal ook nooit wat worden bij de NS
te veel graaiers die alleen bezig zijn met hun bonus
Falen in dienst van de NS, het is een keuze.
Lijkt erop dat de communicatie binnen de NS ook al kutd is
Klantentevredenheids onderzoek wordt steevast gedaan onder dementerende bejaarden die denken hun maaltijd voor morgen in te vullen.
Alle NS'ers zijn Polen!
Alle treinen zijn tuig. Allemaal.
REAGEER OOK