Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brekend! Trein heeft vertraging

omgtreinvertrgrun.jpgOngetwijfeld zal het vandaag ook wel weer actueel zijn, maar dat maakt het nog niet echt 'nieuws' hè. Of wel jongens, zijn jullie daar nog? In 1958 was bovenstaande dus nog wel heel apart (opklik voor het hele bericht). Toch iets om eens over na te denken als u weer ergens in een weiland de roos op de kraag van uw overbuurman staat te inspecteren. Wij herhalen onze eerdere oproep richting NS en ProRail top: ga 'es weg!

Reaguursels

Inloggen

@aptroot
Prima idee (beetje laat), met de volgende clausule:
Eerst 4 jaar bonussen teruggeven en daarna opstappen!!
Dat zal ze leren, de nieuwe directie is dan tevens gewaarschuwd.
Stelletje laaielichters dat het zijn!

afdankert | 25-12-10 | 15:09

Het mooiste van Leeuwarden is de trein die er uit vertrekt....

nokkenaskettingklem | 25-12-10 | 00:53

Geinig. Tegenwoordig is het juist nieuws wanneer een trein WEL op tijd is.

lutseklutser | 24-12-10 | 19:17

@ecologiste | 24-12-10 | 10:10
Kijk, dat is nu weer zo'n rake analyse, gevat in zinnen om van te watertanden.

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 17:17

iedere jaar maar een prijsverhoging van kaartjes. En als er geen treinen en ook geen bussen rijden op een bepaald traject worden hiervoor nog wel treinkaartjes verkocht rukkers

datismij | 24-12-10 | 15:23

"ga 'es weg!" is in het Nederlands "ga 'ns weg"!

Maatie | 24-12-10 | 13:34

@ ontlullen | 24-12-10 | 12:08
Ik vind hem wat doordacht, maar zeker +1.

*geen koffie bij Kiosk meer halen gaat*

Rainbowwarrior | 24-12-10 | 13:01

Vroeger waren zelfs de storingen beter.

Rideo Ergo Sum | 24-12-10 | 12:52

Echte probleem van de NS:

Focus ligt op NS vastgoed, 'stragegisch' bij stations gelegen.
De treinen zijn er alleen voor om klanten van winkels naar winkel, verhuurd door NS vastgoed, te brengen. En een feit is dat bij vertraging de omzet van de winkels en daarmee de waarde van het vastgoed stijgen.
Tip: Reis je toch met de trein, geef dan geen geld uit op de stations :-)

ontlullen | 24-12-10 | 12:08

de trein tussen groningen en leeuwarden rijdt nog steeds vrijwel altijd op tijd. is een boemeltje dat alleen 50 km op en neer rijdt. eitje.
hij is wel altijd fucking overvol trouwens...

Pon | 24-12-10 | 11:48

nieuwisanders | 24-12-10 | 11:24
Met de trein gaan is geen probleem, arriveren en op tijd wel.

Rainbowwarrior | 24-12-10 | 11:34

wil vandaag nog graag met de trein...

nieuwisanders | 24-12-10 | 11:24

@vraagstaart | 24-12-10 | 10:57
Wat dat betreft ben ik net de NS; materieel niet op orde en toch een ander de schuld geven. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 11:04

[email protected] D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 09:44 *schaamrood*

vraagstaart | 24-12-10 | 10:57

@robot from 1984 | 24-12-10 | 09:20
Ligt eraan op welke datum in 1958, op 7 januari van dat jaar werd de laatste stoomtrein in Nederland buiten dienst gesteld.
www.nueens.nl/306/einde-van-een-tijdpe...

JoranVanderdood | 24-12-10 | 10:57

@Rainbowwarrior | 24-12-10 | 09:35
Als je bij de wc kunt komen met die horde mede-forenzen in de trein die op alle mogelijke manieren de gangpaden en de deur naar de wc blokkeren!

Rainbowwarrior | 24-12-10 | 10:48

@eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:10
Zeker ook een Siemens?
Is ie nu al eens overgegaan?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:37

haha geweldig dit!

(beetje jammer dat ik straks ook nog 150km met trein moet)

harrebarre | 24-12-10 | 10:33

Mijn grootvader vertelt me inderdaad nog steeds over die dag in 58 toen de trein vertraging had.

Zyprexa20mg | 24-12-10 | 10:30

Hoezo weg.
Met Feyenoord gaat het ook slegt.
Maar Mario Been hoeft daar niet weg.
Geef ze steun van de staat of maak er weer een staatsinstelling van.

winterpeen | 24-12-10 | 10:27

@ Jackanders | 24-12-10 | 09:19
Netjes! Alleen wel even oppassen als je op het perron staat.

Henk Houthakker | 24-12-10 | 10:23

-weggejorist-

SvDelta | 24-12-10 | 10:22

@naatholweg | 24-12-10 | 10:18
mooi.

ristretto | 24-12-10 | 10:20

benzinebar | 24-12-10 | 10:03

Zo is dat.
Het ''toverwoord'' privatisering heeft meer kapot gemaakt dan goed.
In de zorg is het ook een bende, met dit privatisering gedoe. Er wordt alleen maar een paar personen beter van, die aan de TOP van die bedrijven.
Privatisering is een asociale beleid.

farm | 24-12-10 | 10:18

auto laat me nooit in de steek..

naatholweg | 24-12-10 | 10:18

Met de trein reizen in 1958, in Leeuwarden, ik kan me voorstellen dat zoiets op zich al een unieke gebeurtenis was. Logisch dat het dan in de krant kwam.
Toch was het vervoer toen beter geregeld dan nu, en reden sommige treinen zelfs sneller dan vandaag.
Zo vond ik ooit een regeling van de stoomlocomotief tussen Gent en Brugge in 1890, de trein deed toen over dat traject 18 minuten. Vandaag doe je er 24 minuten over ! Hoezo vooruitgang ??

Nonkel Frituur | 24-12-10 | 10:15

Nu nog afwachten of de baasjes een ontslagbrief of een drol naar het kabinet stuurt.

Henk Houthakker | 24-12-10 | 10:15

ecologiste | 24-12-10 | 10:10
Eens.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:14

Lekker zinnetje dit:
"Pim Fortuin was destijds trouwens er trouwens destijds erg trots op dat zijn adviezen over privatisering destijds 'integraal overgenomen werden"
Hopelijk kunnen jullie door de bull shit heenlezen. Sorry mensen.

Punt is: privatisering faalt soms, ook de voorstanders van destijds zien het soms onder ogen.

%@% | 24-12-10 | 10:13

Ja, toen reden er ook 2 treinen per dag. Inmiddels worden de 30 meest briljante wiskundigen ingehuurd om een dienstregeling te maken en die eindigen dan nog met ruzie.
Bovendien is het nu een privaat stelsel. Al een paar jaar na de privatisering ging het enorm downhill. Ze staan nu 50% meer slijtage toe op de infrastructuur... dat is namelijk veel goedkoper. Een duidelijk voordeel van marktfalen.
Pim Fortuin was destijds trouwens er trouwens destijds erg trots op dat zijn adviezen over privatisering destijds 'integraal overgenomen werden'... daar is later helaas nooit meer over gesproken: privatisering is niet altijd de beste oplossing.

%@% | 24-12-10 | 10:11

De SP heeft toch gelijk gehad al die tijd en alle andere politieke partijen dus NIET, want marktwerking bij dit soort overheidsdiensten. Maar goed je kunt het wel proberen maar dan wel nu ruiterlijk toegeven dat he mislukt is. Marktwerking bij de overheid heeft veel gieren en wolven en hyean'a waker gemaakt die zich nog steeds in grote getale tegoed doen aan de gemeenschappelijke vleeschpotten die nu snel leegraken.

ecologiste | 24-12-10 | 10:10

Kijk, daaaaar is het foutgegaan. Die vrouwen van tegenwoordig staan niet meer met het eten op hun mannen te wachten.

* | 24-12-10 | 10:09

met=men

ijsklont | 24-12-10 | 10:05

De NS rijdt pas op tijd als met klokken op de rails legt

ijsklont | 24-12-10 | 10:05

Wel een beetje krokodilletranen van de VVD. De VVD wilde juist zo'n beetje alles provatiseren: TNT, NS, nutsbedrijven enz. Wat is het gevolg: slechtere dienstverlening, minder betrouwbare bedrijven en hoge salarissen en bonussen voor de top. Minder overheidsbemoeienis is vaak goed, maar een aantal zaken kun je blijkbaar niet overlaten aan jongens en meisjes die vooral bezig zijn met hun eigen beloning.

benzinebar | 24-12-10 | 10:03

Trein = onrendabelenvervoer.

Sliptong | 24-12-10 | 10:03

Superior Bastard | 24-12-10 | 09:55

Hier zijn alle gegevens: www.vuk.nu/Home.html

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:01

@farm | 24-12-10 | 09:48
Ik moet zo ook met de bus. (ja ik weet het)

Hopelijk rijden die tokkieslurven

Nacho_Vidal | 24-12-10 | 10:01

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:53
Geef je nummer maar, dan bel ik je wel even. 0598 - ??

Superior Bastard | 24-12-10 | 09:55

@Che_cuevara | 24-12-10 | 09:51
Net als een vlunk. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 09:53

[OT] Wel enorm druk in deze bouwgerelateerde groothandel zeg... Godverdomme nog geen telefoon gehad in anderhalf uur!

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:53

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 09:28
Lastig, maar het kan

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:51

@Terpetijnzeikert | 24-12-10 | 09:42
Nu moet je niet meteen de schuld aan die chauffeur wijten. Misschien was die wel kleurenblind

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:50

Gaat de VVD ook iets doen tegen de bussen? Want die rijden ook niet, overal. En dat ia al een paar dagen zo!
Dacht dat winterbanden verplicht waren voor openbaar vervoer...

farm | 24-12-10 | 09:48

@reageerbuis | 24-12-10 | 09:45
Maar toen kon dat nog... Tegels waren heel duur in die tijd, daar gooide je zomaar niet mee

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:47

@1%biker | 24-12-10 | 09:42
Dat word dan een trage tsjoekboem

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:46

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:44
Ja.
Net als de NS-top die zegt dat alles winterklaar is

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:46

@Che_cuevara | 24-12-10 | 09:41
Tegenwoordig word ik zenuwachtig als er zoveel hangjongeren op een viaduct staan.

reageerbuis | 24-12-10 | 09:45

Oprotten, oneervol ontslag, geen ontslagvergoeding, geen ww, de bijstand in maar dan wel eerst jullie villa's opvreten.

ecologiste | 24-12-10 | 09:45

@reageerbuis | 24-12-10 | 09:43
Zou ik ook doen maar met een reageerbuis moet dat toch lukken in de auto

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:45

Helemaal mee eens. Gewoon oprotten en mensen aanstellen die zich in het bedrijfsleven al eens bewezen hebben.

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 09:45

@robot from 1984 | 24-12-10 | 09:20
Stoomlocomotief? Nee hoor. De laatste stoomtrein reed op 7 januari 1958, dus dat lijkt me sterk. Het was eerder een diesel.

In die tijd kon men nog gewoon zeggen: 'd'r staat een trein stil, slinger er even een andere loc voor'. Vandaar dat die trein er toen slechts een uur langer over deed. Tegenwoordig sta je makkelijk vier uur vast, want er zijn dan drie verschillende spoorgerelateerde bedrijven mee gemoeid en het ene bedrijf communiceert niet met het andere, geen loc voorhanden, geen prio, geen zin, veiligheidsvoorschriften etc. etc...

*fapdrol | 24-12-10 | 09:44

@vraagstaart | 24-12-10 | 09:38
Pdf-alert volgende keer graag.

*Siemens kompjoeter heeft*

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 09:44

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:43

Nu al bezig met cognitieve dissonantie?

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:44

reageerbuis | 24-12-10 | 09:41

Vrouw nu ongebelT is...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:43

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:42
Neuh, dat wordt Parsons.
Als tie de trein haalt en beter is.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:43

@Che_cuevara | 24-12-10 | 09:38
Doe ik er meestal tegen. Althans tegen die van mijn buurman.

reageerbuis | 24-12-10 | 09:43

Misschien een schrale troost voor NS-gebruikers, de RET in Rotterdam is ook 3x niks. Pak ik een keer de bus, stopt die niet bij de halte waar ik eruit wil terwijl chauffeur toch echt een rood lampje voor zijn neus heeft van 300W. Metro rijdt zo schokkend dat je spontaan wagenziek wordt of metro rijdt gewoon niet. Communicatie is ruk en wagenbegeleiders ouwehoeren alleen met elkaar onder het genot van een peuk en als ze zien dat iemand een toegangspoort open schopt dan kijken die Melkertlosers de andere kant op en doen ze alsof de neus bloedt. Dat zijn echt de grootste stakkers.

Terpetijnzeikert | 24-12-10 | 09:42

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:40

Al peut nerveus voor de verkiezing Reaguurder van het Jaar?
*mijn stem heeft*

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:42

Nieuw materiaal voor een liedje van Guus Meeuwis?

1%biker | 24-12-10 | 09:42

De falende zakkenvullers moeten eens in Rusland stage gaan lopen. Daar rijden alle treinen altijd keurig op tijd. Al ligt er 20 meter sneeuw bij -50 graden.
En een kaartje kost geen ene reet.

Bolle Wim | 24-12-10 | 09:41

@eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:37
Ja maar de vvt is jouw geval is dan; Heeft geneuqD ipv heeft geneukT.

reageerbuis | 24-12-10 | 09:41

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:37
U heefd gelijk.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:40

ja en in 1958 had je ook nog geen files.

De Treinende Rechter | 24-12-10 | 09:39

Het venijn zit in de allerlaatste alinea van deze wervende brochure van ProRail:http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Publiek/Doc/Publieksinformatie/834%20factsheet%20wisselverwarming%20dec06.pdf

Men verwarmt wel wissels, maar onvoldoende voor een 100% servicegraad.

In normaal Nederlands heet dat: beknibbelen. Het argument "voor het milieu" is aperte onzin.

vraagstaart | 24-12-10 | 09:38

@reageerbuis | 24-12-10 | 09:36
In de auto ook wel

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:38

@Hansopje | 24-12-10 | 09:32
Je bedoeld toen de NS nog een staatsbedrijf was?

reageerbuis | 24-12-10 | 09:38

Gelukkig bestaan er geen aandelen Prorail/NS. *Beurscrash had voorzien*.

dandaan | 24-12-10 | 09:37

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:31

U neuqT, u betaalT, u sterfT. Dus ook: pastoor vertelT...

*weet dat endp mieren neuqT*

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:37

@Rainbowwarrior | 24-12-10 | 09:35
Maar je kan wel pissen in die trein!

reageerbuis | 24-12-10 | 09:36

Dagelijks op de 'Zaanlijn' tussen Uitgeest en Amsterdam... Heerlijk!
Opgepropt in een antieke (edoch werkende) sprinter omdat al het andere nieuwe (edoch niet werkende) materiaal (SLT) buiten dienst is. Ik ben zo #nsfail moe dat ik spontaan zelf begin te falen op kantoor.

*toch maar auto kopen gaat voor aansluiten op de A9*

Rainbowwarrior | 24-12-10 | 09:35

@Alles is relatief | 24-12-10 | 09:29
U zit in de top van de NS?

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:35

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:33
Daar ging het de Pastoor ook om.
Meer knaapjes.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:34

@neworder | 24-12-10 | 09:30
Vind het wel een mooi woord! LOL

reageerbuis | 24-12-10 | 09:34

@Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:31
Ja, maar de pastoor weet niks van neuqen.
Des te meer van knaapjes.

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:33

neworder | 24-12-10 | 09:30
Wie bitte ? Lees eens een stukje over de grens, Einstein.

Rammstein | 24-12-10 | 09:32

@robot from 1984 | 24-12-10 | 09:20 Helaas - je zit er een decennium naast.

De wissels van de NS worden na de Tweede Wereldoorlog bestuurd door het zgn. P 40 relais, dat in het kader van de Marshall hulp in grote aantallen door de Amerikanen is geleverd.

Spannende teksten over dit onderwerp en nog veel meer lees je hier: www.irse.nl/kennis/page41/page41.html

vraagstaart | 24-12-10 | 09:32

@eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:27
Vooral dat laatste is erg belangrijk

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:32

Geen geintje, in de tijd van de stoomtreinen was de gemiddelde snelheid hoger en de punctualiteit beter. Zo zie je wat er gebeurt als de overheid langdurig zaken onder beheer neemt.

Hansopje | 24-12-10 | 09:32

@reageerbuis | 24-12-10 | 09:26
Ik dacht den Uyl, maar volgens het liedje zat die "in den olie"

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:31

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:27
Met dat verschil dat de Pastoor nu niet meer verteld dat het moet.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:31

gelukkig gaat op de weg echt alles goed

misti | 24-12-10 | 09:31

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:27
Dat lijkt me ook.
Niets kan deze -als een sneltrein lopende- top stoppen.
Zelfs geen Molukker.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:30

Direct alle subsidie naar het OV stopzetten!

ZDEV | 24-12-10 | 09:30

In andere landen gaat het wel goed, maar nee, onze NS moest zonodig andere treinstellen hebben.... Zeemeeuwmanagers daar; beetje rondvladderen, de boel onderschijten en wegvliegen.

neworder | 24-12-10 | 09:30

Lekker makkelijk scoren altijd. Zeiken op de NS. Als het wegverkeer faalt door sneeuwval, waarom zou dit voor het treinverkeer anders moeten zijn? Er valt geen sneeuw op de rails?

Nilez | 24-12-10 | 09:29

-weggejorist-

Alles is relatief | 24-12-10 | 09:29

reageerbuis | 24-12-10 | 09:26

Was volgens mij onder supermarxist Joop...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:28

@Che_cuevara | 24-12-10 | 09:27
Een lastige combi.

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 09:28

die trein rijdt nu wel op tijd want het is geen NS maar Arriva dat tussen groningen cs en leeuwarden rijdt.

die doen toch iets beter hun best naar mijn mening

mytec | 24-12-10 | 09:27

Er is sind 1958 niet veel veranderd. We betalen nog steeds te veel belasting, de overheid wordt nog steeds groter en (heel belangrijk) er wordt nog steeds
geneuqt!!!

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:27

@Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:10
Dan zullen eerst de dijken moeten doorbreken en alles in brand staan

Che_cuevara | 24-12-10 | 09:27

Ja heerlijk, die steenkool, dat heerlijk roet uitstotende monster. Tot die kwal zo nodig de mijnen moest sluiten. Welke partij zat toen trouwens in de regering?

reageerbuis | 24-12-10 | 09:26

herintroduceer de stoomtrein?

Tsooj | 24-12-10 | 09:21

Ja duh, die kapotte locomotief uit 1958 was een stoomlocomotief. Die dingen waren betrouwbaarder dan alles wat er sindsdien is gebouwd, omdat ze degelijk gebouwd waren en niet afhankelijk van externe factoren zoals stroom. Bovendien werden de wissels toen nog met de hand bediend en de seinen ook, zodat je ook geen "sein- en wisselstoring" kon hebben.

robot from 1984 | 24-12-10 | 09:20

Gelukkig is mijn auto altijd winter klaar, zelfs met zijn zomerbandjes eronder.....

VaVanCulo | 24-12-10 | 09:19

Heerlijke simpele tijden...

MarV | 24-12-10 | 09:18

Neuh Mutsaerts, Had gewoon pownews in de gaten gehouden, en je wist dat dit zou komen...

Crematorium-de-Asbak | 24-12-10 | 09:16

Superior Bastard | 24-12-10 | 09:12
Yep en 09:09 yep.
Bij de eerstvolgende strenge winter heb je hetzelfde probleem.

Rammstein | 24-12-10 | 09:16

Overigens zal het opstappen van de complete top geen ruk helpen, behalve dat het de wraakgevoelens van gefrustreerde treintokkies bevredigt.

Superior Bastard | 24-12-10 | 09:12

Wat moet er -denk je dan- nog meer gebeuren eer de gehele top hun biezen pakt ?

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 09:10

Er werd in 1958 [polygoon on] assistentie ingeroepen [polygoon off].
Tegenwoordig is dat "hey fucking mongool, die kudttrein is er mee gekapt en dat is jouw schuld, dus jij gaat dit nú oplossen".

Multiflauwekulti | 24-12-10 | 09:09

Kan het me herinneren als de dag van gisteren.

reageerbuis | 24-12-10 | 09:08

Wat was het leven toen nog simpel :-)

Kameel Lion | 24-12-10 | 09:08

De typisch Nederlandse oplossing is dat ze nu van de dienstregeling af gaan wijken en dus daar niet meer op kunnen worden aangesproken.

Superior Bastard | 24-12-10 | 09:06

Tsss, ook toen al "tenslotte".
Houdt het dan nooit op?

Bern. | 24-12-10 | 09:04

Wat een verrassing. Hoe kán dat nou toch ..... wonderlijk.

Rammstein | 24-12-10 | 09:03

In de auto wil het nog wel eens voorkomen dat je procentueel meer vertraging hebt, dan met de trein, maar dan nog is reizen met de auto sneller.

Pino143 | 24-12-10 | 09:02

Ongelofelijk :O

peertaart | 24-12-10 | 09:00

Ik rijd nooit met de trein...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken