Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Democraten: Clairy, waar blijf je nou?

obamaaex.jpgWASHINGTON (ANP) - Klamme billekes voor President Obama tijdens de Midterms van vandaag. De Democraten doen een PvdA’tje en dreigen hun meerderheid in het Congres te verliezen. Obama wijt zijn mogelijke nederlaag aan gebrekkige steun vanuit de Nederlandse Publiek Omroep. Obama: “Tijdens de presidentsverkiezingen kon ik op een niet aflatende steun rekenen van al die fair and balanced journalisten van jullie. Ik zeg wel eens, zonder zo’n man als Prem had ik nu springend door een brandende hoepel toeristen geëntertaind. In zo’n Keniaans all-in resort. Of wat te denken van mijn Nova-campagneteam”. De actualiteitenrubriek sprak namens internationale grootmacht Nederland een endorsement voor de Democraten uit, waardoor Obama de verkiezingen won. Maar zelfs Clairy Polak laat het nu afweten. Hoewel zij sinds het stoppen van haar kookrubriek zeeën van tijd heeft, zijn de ramen van Clairy leeg. ”Ja, eerst hing daar een Yes, We Can poster. Maar die heeft Felix (Rottenberg, red.) ingepikt“, aldus de uitgerangeerde tv-kokkin. Naar verluidt brengt Matthijs van Nieuwkerk vanavond als laatste reddingspoging opnieuw een bindend stemadvies uit. Obama: “Er is inderdaad op hoog niveau contact geweest met de Vara. Ik hoop dat het helpt”. POLLS (hierrr supertjecool twitter-cloud-ding van New York Times voor uren spelplezier).

Reaguursels

Inloggen

@ idopane | 03-11-10 | 00:40
Ik zou het erg graag geloven.
Toevallig de laatste onderhandelingen en besprekingen nog gevolgd die ook met Amerika worden gevoerd sinds jaren ?
De huidige valutaoorlog en het paniekvoetbal van de FED ?
De dollar nadert de 1,40 weer en als je hun berichten mag geloven gaat het nou niet echt denderend met hun economie.
Japan zit al een tijdje in de lappenmand, China is feitelijk met handen en voeten gebonden aan het westen en afhankelijk ervan voor hun afzet. De buurlanden zijn voor hun produktie ook weer afhankelijk van landen als China en India.
China houdt de produktiekosten en diens valuta kunstmatig laag en daarmee aantrekkelijk.
Als men écht op de kapitalistische toer gaat gaat het betekenen dat er een sociaal verzekeringsstelsel en een free float valuta gaan komen.
Daarmee is het tevens einde oefening wat betreft hun economische groei van een 9 % die ze nodig hebben om het hoofd boven water te houden.

said_fred | 03-11-10 | 15:55

Rumors | 03-11-10 | 09:32

Wanneer je een halfbloed betitelt als 'neger' terwijl hij 50% blank is, geef je impliciet aan dat negers bij gelijke genotype- score belangrijker zijn. Bovendien zitten ook Afro's aan de kant van die theofiele theezakjes.

Geschiedenislesje: drie democratische presidenten hebben de USA door 2 wereldoorlogen naar de zege geleid. Wilson, Roosevelt (nee, niet Teddy) en Truman. Replu's starten alleen oorlogen die ze niet kunnen winnen.

2e Racisme is uitermate dom

Beterschap

blackpeace | 03-11-10 | 12:59

@Buck Futter | 03-11-10 | 10:09

"zijn alu-hoedje alvast op zet"

vincent S. | 03-11-10 | 11:16

@Xandrino | 03-11-10 | 09:33
Volgens mij kan je recentelijk beter Barry Soetoro heten dan iets dat eindigt op Obama.
Schwarzenegger was overigens ook geen 'echte' Amerikaan, net als de rest van de populatie van dat land. Waarom zou dat bij hem wel uitmaken?
Er hebben vannacht een van Chinese en Cubaanse afkomst Amerikanen kamerzetels gewonnen, voor de Republikeinen overigens. Niemand die daar moeite mee heeft.

Hangbar | 03-11-10 | 10:28

Gôh, een week geleden duiken er ineens "bommen" op in vliegtuigen richting Jeauds Amerika, en prompt winnen de theemutsen de verkiezingen. Wat toevallug weer!

Buck Futter | 03-11-10 | 10:09

blackpeace | 03-11-10 | 07:08
Donderstraal maar op en meen gelijk nog een paar miljoen van die kanslozen mee.

Rumors | 03-11-10 | 09:34

Obama is een product van Wall Street. Hij is veel gevaarlijker dan Bush maar volgt precies hetzelfde beleid. Er is geen change, zoals Lou Dobbs van CNN zei: The new boss looks like the old boss.... Mensen er gaat echt niks veranderen met Obama. Hij is niet eens een amerikaan. Geboren in Kenja en opgegroeid in Indonesie. Zijn echte naam is Barry Soetoro. Nuff Said.

Xandrino | 03-11-10 | 09:33

Dat is genieten !! Trap ze de grond maar in die links-extremisten van de vara. Omdat een zwarte president van de US werd ging de wereld veel beter worden onder zijn leiding. Woehahahahahaha.

Rumors | 03-11-10 | 09:32

.. iedere grote weldenker lijkt tegenwoordig gewoon maar loon naar prestaties te krijgen.

Jan Passant mk2 | 03-11-10 | 09:05

DutchLibertarian | 03-11-10 | 01:09

USA Godverdomme! Gefrustreerde Churistelukukku Uilskuikens!
En nou geen gezeik dat de vrije wereld beter af is met zo'n geflipte Repu. Goede republikeinse presidenten zijn er nooit geweest. Domheid troef en dat begon in 1861 met die mateloos overschatte Abe Lincoln. Vader en zoon Bush scoren samen nog geen IQ van 100. En dan heb ik het niet eens over die debiele typhustrut uit Alaska. Wat nu? Verhuizen naar Venezuela?

blackpeace | 03-11-10 | 07:08

Barbara Boxer gaat California winnen waardoor de democrats meerderheid behouden in het senaat. Zijn ze hier zo rechts dat ze voor de t-party zijn?? Jukkkes, dat is toch veel te white-trailer-trash voor de geen-stijl havisten?

Varese | 03-11-10 | 05:01

Vandaag is een overwinning voor vrijheid!!!!

DutchLibertarian | 03-11-10 | 01:09

@said fred droom maar lekker verder China's economie is ondanks alle propaganda niet op drijfzand gebouwd. Integendeel wat de meeste en vooral linkse drollenvangers niet begrijpen is dat China het Kapitalisme tot een nieuw groot succes heeft gemaakt. Hier in Europa heeft met een vals soort superieurteits gevoel vooral bij links. Geen spatje ontwikkelingshulp. In 1970 bijna het armste land van de wereld en goed naar ons gekeken binnen 10 jaar al die linkse flapdrollen opgepakt, de ideologie bij het grof vuil gezet en het kapitalisme ingevoerd. Boem zo doe je dat. De rest is a selfsufficient prophecy

idopane | 03-11-10 | 00:40

Tjah, iedereen wilt bij een winnaar horen. Zeker wanneer je communist bent en de winnaar ook een communist is. Wanneer zijn economische beleid dan logischerwijs blijkt te falen ben je opeens niet meer zo sociaal en zet je hem aan de kant. Zo werkt dat onder linkse salonsocialisten.

Semper Pecunia | 02-11-10 | 23:09

@ funda :

Hoe zou het toch komen dat kritiek op links en de islam gelijk staat met vuilspuiten?
Misschien moet ik maar een collum van een armlengte opstellen met linkse vuilspuiterij als tegenwicht.
Dat zou een hele simpele maar tijdrovende bezigheid gaan worden die geen slinksmens mij op kan dringen.
En ach, onderbuiken zijn tegenwoordig gelijk aan achterwerken.
En dan doel ik het functionele van dit lichaamsdeel.

The eimer | 02-11-10 | 23:06

Twitter-cloud-dingetje is stoer!
Meenemen in de vergadering

Raad_maar_raak! | 02-11-10 | 22:56

Beetje allemaal erg voorspelbaar weer. Net alsof je naar een film zit te kijken waarvan je het einde al weet.Zo'n gevoel.
Kijkend naar een CNN en bij wat er allemaal voorbij komt slaat je toch wel de schrik om het hart wat het gaat betekenen voor onze economie en werkgelegenheid.
Het geld wat rondklotst op zoek naar een bestemming=rendement, de valutaoorlog.
Een China wat beschikt over een bult geld inmiddels wat zoekt naar een bestemming terwijl het hele verhaal in China is gebouwd op drijfzand. Het gevoel overheerst dat het nog even wachten is tot iemand het kleedje onder het verhaal uit trekt waarop het hele kaartenhuis ineen dondert.
Alles is nu direct aan elkaar verbonden en van elkaar afhankelijk. Zonder een Taiwan, China, Zuid-Korea, Japan en de rest kunnen we het wel zo'n beetje shaken hiero.
.
Het gaat waarschijnlijk gewoon betekenen dat de rood/groene/bruine Jehova's gewoon de ogen blijven sluiten en dom dezelfde mantra's blijven opdreunen als weleer alsof hun geestelijke gezondheid/eigenbeeld/eigenbelang/ eigen soepsidie ervan af hangt.
Alles beter dan de rauwe, naakte werkelijkheid te zien en met de neus op de feiten gedrukt te worden en men gedwongen wordt de werkelijke motivatie te meldden en dat gaat zo ongeveer neer komen op hetzelfde gevoel wat je krijgt als je het deksel van een beerput opendoet. I kid you not.
.
Maar de wereld verandert en wie niet mee kan veranderen gaat onder.
Al gaat de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.

said_fred | 02-11-10 | 22:56

idopane | 02-11-10 | 22:27
The eimer | 02-11-10 | 22:41
Hoezeer ik uw wensdenken en vuilspuiten ook adoreer: u zult op enig moment toch gaan merken dat het niet Greet 120 zetels, VVD 30 wordt in de toekomst.
Misschien is dat jammer, maar de kans lijkt me miniem dat we het gaan meemaken.
De linksche U-boot lijkt te vergaan, maar blijf passen op uw kwetsbare onderbuik.

funda | 02-11-10 | 22:48

@ idopane :

Tegen dat licht bezien rijst de vraag wanneer een pvda totaal implodeerd.
Een Cohen zie ik na maart 2011 de eer aan zichzelf houdend de kraaienmaars blazen.
Eens moet het licht bij links doorbreken dat al hun gepruts falikant heeft gefaald en er geen ruimte is voor een nieuw ethisch reveille op welk gebied dan ook.
Rest nog hun vazallen in de laagste echolonnen op te ruimen en dan hebben we dat ook weer achter de rug.

The eimer | 02-11-10 | 22:41

Gemeen, gemeen zijn ze wie DWDD heeft gezien heeft het gehoord van de hoofdredacteur van de volkskrant. Weliswaar is het grote licht van de linkse kerk gedoofd, zijn volgelingen zullen de grote broek proberen aan te trekken en zullen daarbij alle cliche's van de voormalige Sovjet-Unie niet schuwen. Wie wil begrijpen hoe Stalin en Mao konden uitgroeien tot dictator's moet vooral naar Nieuwsuur kijken naar Rob Riemer de grootste vleselijkgeworden blunder die links ooit heeft gebaard. Naar Steiner het zoveelste lachwekkende voorbeeld van het door links zo gecorrompeerde onderwijs. De elite draagt zich zelf steeds efficienter naar het graf. Het zal niet lang duren of Harry is niet meer alleen.

idopane | 02-11-10 | 22:27

Hakulaku | 02-11-10 | 22:16
zijn er verkiezingen in china dan?

hetluis | 02-11-10 | 22:21

Waarom word er nog steeds over Amerika gepraat? Is China niet veel interessanter?

Hakulaku | 02-11-10 | 22:16

En voor alle Obama-haters nog een grappig FILMPJE: (1:18 leuk moment)
www.youtube.com/watch?v=f_A77N5WKWM
Mocht je denken dat alles met onze Republikeinse vrinden weer beter wordt, think again. Job de hakkelaar is hier niets bij. Zijn theepartijtje ook niet.

funda | 02-11-10 | 22:13

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 22:01
Ik ben geen hij en jij weet niets. Ga studeren.

Shalome | 02-11-10 | 22:09

@ JV :

Obama is gewoon besluiteloos.
Hij voerde een jaar lang een interne strijd over het wel of niet van troepenuitbreiding in Afganistan.
Er zijn ettelijke hoge medewerkers van hem weggelopen om die besluiteloosheid.
Nu gaan er zelfs stemmen op dat zijn gezondsheidsplannetjes door de oppositie terugggedraaid gaan worden omdat de kosten daarvan niet te dragen zijn.
Ook zijn geldperspolitiek is een grote zwakte, iedereen weet dat dit wel eens fataal kan worden.

The eimer | 02-11-10 | 22:08

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:48
Ach, dat Zweedse akkefietje was louter een plagerijtje om Greets opgeblazen heiligheidsballon wat te laten krimpen. Maar ik zou liever zien dat hij, met dat andere tuig, iets nuttigs bereikte. Dat is niet onmogelijk, en zou voor iedereen beter zijn. Daarna zien we wel weer verder.

funda | 02-11-10 | 22:05

JVeen | 02-11-10 | 21:55
gek hè, die media hebben hem juist in het zadel geholpen

hetluis | 02-11-10 | 22:03

Shalome | 02-11-10 | 21:50
Wat ben je aan het schelden man.
IS gewoon rechts spammen niet effectief genoeg meer.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 22:01

Grappig alsof die inhoudsloze tea party gristengekkies het goede rechtse geluid is zoals we dat graag van de pvv zien...
Scheiding tussen kerk en staat ontkennen O.o..... minder belastingen eisen terwijl
Obama net de grootste belastingverlaging ooit heeft doorgevoerd (behalve dan die top inkomens waar de tea party door word aangewakkerd) . Obama zelf is rechtser dan de meeste pvv'erts.

Obama heeft gewoon op politiek gebied gefaald door niet een krachtiger tegengeluid te bieden in de media. De demonisering die ontstond bij de gezondheidszorg-hervormingen bijvoorbeeld. Maar wat wil je ook als bedrijven nu anoniem geld kunnen pompen in die verkiezingen.........

Je kan het met mensen eens zijn of niet, maar laten we hopen dat die stijl van politiek niet overwaait. Verwar gematigdheid niet met slapheid

JVeen | 02-11-10 | 21:55

@ Jerry Nick :

Are you kidding?
We?
Ik ben blij dat ik die ouwe rooie slang nooit meer hoef te zien.
Man, man, wat heb ik me aan dat serpent geergerd.
Het was altijd zo eenduidig links, links en nog een slinks wat er uit kwam.

The eimer | 02-11-10 | 21:55


@ Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 21:51

Amen

tembacostyle | 02-11-10 | 21:52

-weggejorist-
TFM | 02-11-10 | 20:30
Schande @joris. Als dergelijke grappige maar scherpe teksten worden weggepoetst, krijg je vanzelf een sufferdjesblog. Blijf vooral poetsen.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 21:51

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:47
Wat ben je toch ook een inhoudsloze puist. Niet één eigen idee heb je.

Shalome | 02-11-10 | 21:50

Het is een ongelofelijke, bloody shame dat Clairy Polak niet meer op de buis is. Fuck de omroepbezuinigingen. Fuck de alom aanwezigheid van ene Wilders. Fuck de afgelopen 24 uur dat we Mulisch virtueel levend hielden. Fuck Fred Emmer & Oster. Allemaal dingen die we niet willen. Het enige wat we willen is Clairy Polak.

Jerry Nick | 02-11-10 | 21:48

funda | 02-11-10 | 21:41
De PVV heeft er juist een schepje op gedaan (zomertijd/windmolens/koningin etc.) om die ZWEEDSE paspoortenfail te laten vergeten.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:48

Jackanders | 02-11-10 | 21:40

Niks is zo veranderlijk als de toekomst.

Itastijl | 02-11-10 | 21:39

De burger merkt niks van Change. Zelfs grote linkse idolen in US als John Stewart heeft in zijn programma vraagtekens gezet bij de change.

tembacostyle | 02-11-10 | 21:47

Shalome | 02-11-10 | 21:32
Ach Shalome.
Ik heb zoveel publicaties gelezen dat Bush hier volledig achter stond.
ik heb nog steeds een vieze smaak in mijn mond van die domme Iraq oorlog en dat gekke wijf 'kijk mij eens leuk zijn' Palin.
Bush heeft zichzelf laten overlopen door zin wereldpolitie, de tent financieel uitgewoond. Jeltsin wist het ook zoveel beter als Gorbatchov. Drill baby Drill republikeinen. Ik zeg: Obama. ONE more term!

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:47

@ Art

Ik ben heel blij dat ik dat manco heb. Het verbaast mij dat ik met mijn VVD standpunten op dit onderwerp wordt neergezet als de eerste de beste Mohammed Rabae.

Insure | 02-11-10 | 21:41

Vind zelf emo- angst- en lange termijnangstzaaierij, dat 'veel mensen vinden dat', adrenalineberichten in de pers gooien, etc. inmiddels wel een beetje mooi genoeg geweest. Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:28
Goed gezegd, de PVV staat nu op nummerrrr 1 in de peilingen, nu is het tijd voor een 'ethisch ho'. Freeze.

funda | 02-11-10 | 21:41

tembacostyle | 02-11-10 | 21:10
"Niets" is idd wat laag ingeschat van mij, maar wat ik probeer aan te geven is dat het er over een tijdje net zo goed weer heel anders uit kan zien.

Jackanders | 02-11-10 | 21:40

tembacostyle | 02-11-10 | 21:35
ik ken het hele pamflet niet. ;) Is 5% binnenhalen genoeg (tijdens Irak, Afghanistan, Economische crisis, Olie ramp....) change in twee jaar ?
www.barackobama.com/pdf/ObamaBlueprint...

Itastijl | 02-11-10 | 21:39

@ Itastijl :

Analisten zijn helemaal niet zo optimistisch over Obama.
Die vrezen namelijk voor een collaps van de Amerikanse staatsaandelen.
Chinezen hebben in 3 maanden tijd 300 miljard VSbonds van de hand gedaan en dat is een veeg teken.
Deze week voegt Obama er weer 200 miljard aan staatsschuld toe.
Over gebakken lucht gesproken.

The eimer | 02-11-10 | 21:37

Ze zullen toch ooit hun schulden eens moeten aflossen. Zelfs een groene president van Mars zal daar niets aan kunnen veranderen.
En de Afghanen en Iraqi's blazen zichzelf ook niet op... ( goedgoed, die misschien juist weer wel, maar toch, u begrijpt het)

funda | 02-11-10 | 21:36

@ Itastijl | 02-11-10 | 21:31

En de wonderbaarlijke change die hij de bevolking had beloofd?

Teaparty zijn een stel sukkels die alleen een simpel balletjes kunnen intikken. Maar dat die bal open voor het doel ligt komt door Obama's eigen hoog opgeschroefde verwachtingen. Ik geloofde er niet in maar die kiezers wel.

Ik ben niet pro dem rep of tea-party. Ik kijk gewoon wat er gebeurd.

tembacostyle | 02-11-10 | 21:35

weggejorist-

TFM | 02-11-10 | 20:30

Proest! Te kritisch GS? Wou dit schrijven nog even lezen..... Blijkbaar worden 'anders'denkenden hier niet getolereerd.

Marianne T. | 02-11-10 | 21:33

Obama wijdt?

LiebeMan | 02-11-10 | 21:32

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:28
Tja, met de informatie die ik net gaf kom je niet ver als je er even vluchtig een Wikipediaatje overheen gooit en er verder niets van afweet. Je response klinkt zo hol als een scheet in een badkamer, ventje.

Shalome | 02-11-10 | 21:32

tembacostyle | 02-11-10 | 21:23
Volgens mij zijn de meeste economen wel redelijk blij met de manier waarop Obama de crisis heeft aangepakt. Nu komt de teapartie met bergen gebakke lucht.

Itastijl | 02-11-10 | 21:31

"En Clinton wilde dat elke Amerikaan een hypotheek moest kunnen afsluiten, remember? De puinhoop die zich later zou manifesteren was in gang gezet door de Democraten. "
Shalome | 02-11-10 | 20:22
Precies, de republikeinen moeten weer eens aan de macht komen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Bush deze praktijk liet voortbestaan (ook hij was wel eens in een socialistische bui). Toch, het is de verdienste van Bush dat er geen aanslag in de VS is geweest na 9/11. Obama daarentegen, is een mongool die geld over de balk smijt en de wereld een minder veilige plek maakt.

Je baas | 02-11-10 | 21:31

Shalome | 02-11-10 | 20:22
Tja, daar is dat verhaal weer....
De ene zegt dat er onder de Uyl de kleinste staatsschuld ooit was, de ander dat VS onder Clinton financieel booming was.
Ik pleitte vanochtend al voor een realpolitics site in NL.
Vind zelf emo- angst- en lange termijnangstzaaierij, dat 'veel mensen vinden dat', adrenalineberichten in de pers gooien, etc. inmiddels wel een beetje mooi genoeg geweest.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:28

Chiant | 02-11-10 | 20:26
Terecht noem je de PvdA.
Wat ik zeg is dat de PVV de strijd tegen de koranhaatscholen in Afghanistan niet steunt. Is ook dom, dat levert hier meer zetels en geen bodybags op.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 21:23

@ Itastijl | 02-11-10 | 21:21

Als hij zo slim was als de gemiddelde econoom had hij dat ook kunnen zien. Je gaat in een Crisis toch geen gouden bergen beloven? Zijn change is zijn graf.

tembacostyle | 02-11-10 | 21:23

@Parsons
Je kan niet ontkennen dat door de deregulatie van de financiële markt tijdens de acht jaren Bush het er niet veel beter op is geworden. Bush is een van de grootste faal hazen van deze eeuw.

Jaimy Fox | 02-11-10 | 21:22

Obama moest de puinhoop opschonen van Bush en daardoor kwam niet de grote change. Hij wordt afgerekend omdat het land faalt.

Itastijl | 02-11-10 | 21:21

Parsons | 02-11-10 | 21:14
Nee, ik snap daarentegen wel dat de bevolking daar de ellende wil ontvluchten die hoe dan ook mede is veroorzaakt door ons westerlingen. Dat ze vervolgens weer terug worden gestuurd omdat ze hier niks te zoeken hebben, daar kan ik ook wel mee leven. Nogmaals, de manier waarop dit door sommige volksvertegenwoordigers wordt gevierd vind ik uiterst dubieus.

Overigens fijn dat we weer on speaking terms zijn, ouwe boef. ;)

Bakito | 02-11-10 | 21:18

@Jaimy Fox | 02-11-10 | 21:15
Heb je Shalome | 02-11-10 | 20:22 niet gelezen?

Parsons | 02-11-10 | 21:17

@ Bakito :

Dolle gek?
Houd je een beetje in, idioot.
Even dit : uit onderzoekingen blijkt dat die zg assielzoekers voor 90 % uit gelukszoekers bestaan. Dat is niet nieuw, maar al 15 jaar bekend.
Iedere pauper in een oorlogsland ziet dan de kans om zich met gratis alles op een hoger plan te tillen en hier te blijven. Hier lukt dat altijd.
Terugsturen is niet aan de orde, dat is nu een misrekening gebleken.

The eimer | 02-11-10 | 21:16

Toch wel grappig dat iedereen in Amerika klaagt over de problemen en dat Obama ze niet oplost maar denken nooit eens aan wie die problemen in eerste instantie hebben veroorzaakt? Nee niet echt ze zijn helemaal vergeten dat Bush en co er die puinzooi van hebben gemaakt. Ag laat ze maar weer Republikeinen stemmen dan hebben we over 5 jaar weer een mondiale crisis.

Jaimy Fox | 02-11-10 | 21:15

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:12
Ik ga niet alles teruglezen, maar hopelijk verrast u me nog in de toekomst. Als u mij een beetje kent, weet u dat ik wars ben van politiek correctheid. Het geroffel echter vond zelfs ik te ver gaan in deze context.

Bakito | 02-11-10 | 21:14

@Bakito | 02-11-10 | 21:11
Jij wilt dit soort ellende graag importeren? http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/11/serie_aanslagen_in_bagdad.html

Parsons | 02-11-10 | 21:14

@Bakito | 02-11-10 | 21:10
Als je me die vraag stelt lees je me of niet goed genoeg, of nog niet lang genoeg.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:12

Parsons | 02-11-10 | 21:10
U bent een opmerkelijke man.

Bakito | 02-11-10 | 21:11

CultureVulture Inc. | 02-11-10 | 21:01
Ik denk ook niet dat Femmie wordt ondervraagd over Rene en Rabbae (en Duyvendak en Tara en Pores en GroenLinks als vergaarbak van dubieuze miskleunen).

Shalome | 02-11-10 | 21:11

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:08
Dat had best wat ingetogener gekund. Staat u nou vierkant achter elke scheet die de PVV laat?

Bakito | 02-11-10 | 21:10

@ Jackanders | 02-11-10 | 20:57

Nou ja niks. Obama zal het moeilijk krijgen met de rechterkant een brug te bouwen. Denk ik. Plus de problemen waar hij voor staat zijn veel groter. Het populisme wat nodig wat om hem aan de macht te krijgen was simpelweg te groot om waar te maken.

Change? Waar dan?

tembacostyle | 02-11-10 | 21:10

@Bakito | 02-11-10 | 21:04
Als het aan de mohammedanen ligt keren we zeer snel terug naar de middeleeuwen.

Hoe sneller we die troep Europa uit trappen hoe beter het is.

Gaan ze hun heil maar zoeken in hun eigen haatwoestijn.

Parsons | 02-11-10 | 21:10

The eimer | 02-11-10 | 21:07
Waar heb ik het over uitkeringen? Dolle gek.

Bakito | 02-11-10 | 21:09

@Bakito | 02-11-10 | 21:06
Een politiek succes is een politiek succes. Het electoraat eist dergelijke successen en men mag als fractie blij zijn wanneer men het electoraat op de juiste wijze dient.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:08

@ Bakito :

Che, che, dat is een goede.
In de middeleeuwen werden die gasten gebruikt als scheepsmaat.
Het woord uitkeringen moest toen nog uitgevonden worden.

The eimer | 02-11-10 | 21:07

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:00
Die gasten zitten er toch niet om hun persoonlijke prestige te voeden?

Bakito | 02-11-10 | 21:06

Parsons | 02-11-10 | 21:00
Zoals gewoonlijk trekt u het weer in het ridicule om uw standpunt te onderstrepen. Een standpunt dat na een paar duizend posts inmiddels wel duidelijk is. Bij dit soort gevoelige zaken dient de PVV simpelweg iets respectvoller te handelen. We leven niet in de middeleeuwen.

Bakito | 02-11-10 | 21:04

@ Bakito:

Ik haal er niets bij, dat staat in iedere krant en is een kwestie van lezen.
Weet je wat smakeloos is?
Hier levenslang aan de uitkeringstiet hangen en dan kankeren op Bussinusradio dat die Amerikanen helemaal fout zijn geweest.
Natuurlijk waren ze dat, ze hadden atoombommen moeten gooien op dat hellehol.
Dan waren ze sneller en goedkoper af geweest dan nu het geval is.

The eimer | 02-11-10 | 21:03

@Insure | 02-11-10 | 20:59
Dat u niet begrijpt hoe belangrijk het islamvraagstuk is, is uw manco.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:02

Vanavond Femke Kaakklem bij P & W over populistische politiek. Ze zal het vast niet gaan hebben over de nietszeggende kretologie van populist Obama.

CultureVulture Inc. | 02-11-10 | 21:01

@Insure | 02-11-10 | 20:59
En gemakshalve laat je even weg wat Erdogan kort daarvoor had gezegd?

Parsons | 02-11-10 | 21:01

@ Teun van het tuinpad

Ik blijf hier nog heel lang. Al is het alleen maar om mensen zoals jij te irriteren. Met je prachtig beargumenteerde one liners.

Insure | 02-11-10 | 21:01

@Bakito | 02-11-10 | 20:55
Begrijpelijk als je je eerste succes behaalt als gedoogpartner en als de zogenaamde dissidenten van het CDA een punt '(minder migratie) dat zo belangrijk voor je is niet dwarsbomen.

De constructie loont dus en het genomen risico wordt uitbetaald. Het geroffel kanaliseert de opluchting.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 21:00

@Bakito | 02-11-10 | 20:55
En dan maar alle 30 miljoen Irakezen hier naartoe halen? Wat is je punt?

Parsons | 02-11-10 | 21:00

@ Art

Ik negeer dat obsessieve islam gereutel van u. In de kern zijn we het eens, maar ik hoef het woord islam niet in elk plempsel te stoppen. De reden dat ik het in mijn vorige reactie deed was omdat ik al zo'n reactie verwachtte.

PVV aanhangers kunnen het normaal vinden dat Wilders tijdens een bezoek aan Engeland de premier van Turkije uitmaakt voor een "total freak". Dit soort gedrag is funest als je zaken met dat soort landen moet doen.

Obama houdt in elk land zo'n reutel verhaal. Als hij in Nederland is dan is Nederland prachtig en zijn de mensen sympathiek. Dat zegt hij ook gewoon in islamitische landen. Bovendien moest Obama weer een beetje reclame maken voor Amerika nadat Bush er 8 jaar een puinhoop van had gemaakt met buitenlandse zaken.

@ The eimer

Het derde punt heb ik al in mijn reactie aan Art behandeld.

Kijk in alle landen om u heen. Elke land dat in de economische crisis zat is eerst gaan investeren om daarna pas te bezuinigen. Bovendien was de staatsschuld onder Bush ook enorm groot en dat was ook zo onder Reagan.

Obama heeft zich terug getrokken uit Irak. Verder is het ongepast om te oordelen over de impact van de aanslagen in Amerika. Stel je voor dat Bin Laden de Amsterdamse metro had opgeblazen en het Centraal Station. Met duizenden doden als gevolg. Had u het dan normaal gevonden dat Nederland niet tot het uiterste zou gaan om ons land tot het uiterste te verdedigen? Stoppen met de oorlog zou toegeven zijn aan de vijand. Ik heb de indruk dat Obama weinig anders kan.

Insure | 02-11-10 | 20:59

The eimer | 02-11-10 | 20:57
U kunt er van alles bij halen, het blijft in mijn ogen smakeloos.

Bakito | 02-11-10 | 20:58

tembacostyle | 02-11-10 | 20:51
Dat bedoel ik, het is een normale trend bij menig president dat na een jaar of twee de teleurgestelden harder "boe!" roepen dan dat de tevredenen zeggen dat het de goede kant op gaat.
Ik denk ; Niets aan de hand, gewoon doorlopen.

Jackanders | 02-11-10 | 20:57

@ Bakito :

Beetje volledig zijn.
Voordien waren er al 400 vrijwillig opgestapt.
Je vergeet echt alles, he?

The eimer | 02-11-10 | 20:57

Herinneren jullie je Fort Wood nog?

http://blogs.telegraph.co.uk/news/jamescorum/100023177/pentagon-report-on-fort-hood-is-a-travesty-that-doesnt-even-mention-islam/

Parsons | 02-11-10 | 20:56

The eimer | 02-11-10 | 20:52
Ik herinner hem niet, maar zoals u het stelt zal dat ook wel smakeloos zijn geweest.

Bakito | 02-11-10 | 20:55

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:52
Het roffelen op tafels toen duidelijk was dat Irakezen terug mochten naar hun zogenaamd veilige land.

Bakito | 02-11-10 | 20:55

@ Bakito :

Herinner je de reactie van links toen er 25.000 criminele leugenaars hier mochten hangmatten?
Nee, nou ik wel.
Heeft maar 1 miljard gekost en geen hond werkt van die gasten.

The eimer | 02-11-10 | 20:52

@Bakito | 02-11-10 | 20:48
Want?

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:52

Obama-regering bagatelliseert systematisch islamitisch terrorisme:

http://luxetlibertasnederland.blogspot.com/2010/01/obama-regering-bagatelliseert_03.html

Parsons | 02-11-10 | 20:52

@ Jackanders | 02-11-10 | 20:43

In 1994 verloor Clinton het congres. Daarna moest die onderhandelen en bruggen bouwen dat ging hem goed af. Zoals je kan zien. Obama zou dat kunnen gaan doen, maar dat valt nog te zien. Het word in ieder geval leuker.

online.wsj.com/public/resources/docume...

tembacostyle | 02-11-10 | 20:51

Het is moeilijk kiezen welk gedrag onsmakelijker is, dat van FOX en de Republikeinen of dat van de PVV vandaag na de stemming over een motie tegen een besluit van Leers.

Bakito | 02-11-10 | 20:48

Rammstein | 02-11-10 | 20:40
Geen argumenten en om Amerikanen meteen stumperds te noemen maakt je betoog niet sterker. Maar feit is dat Obama in twee jaar geen zak bereikt heeft en bijvoorbeeld met zijn ziektekostenwet voor de gemiddelde Amerikaan de boel danig verslechterd is. En daar wordt zijn partij nu op afgerekend.

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 20:46

Why Obama's poll numbers are falling: http://video.foxnews.com/v/4374058/president-obama-muslims-the-view-ladies-and-me/?playlist_id=87485

Parsons | 02-11-10 | 20:46

@Shalome | 02-11-10 | 20:41
Ik zou het vooral stuitend vinden als ze Ceasar werkelijk als keizer hebben aangemerkt.

Schande.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:44

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:40
Er was een periode van Arabische veroveringstochten. Die, zoals gebruikelijk in de geschiedenis, kennis, rijkdommen en wetenschap overnamen van de veroverde volkeren. Het implementeren vd islam in het dagelijks leven was hun eigen wurgkoord. Niks islamitische beschaving. Sprookje. Fata morgana.

Shalome | 02-11-10 | 20:44

Hoe ging het eigenlijk met Clinton, of de Bushjes, zo na een jaar of twee ..

Jackanders | 02-11-10 | 20:43

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:35
Het was net zo grappig geweest als de Amerikaanse presidenten die zich op de Italiaans-Amerikaanse maffiasyndicaten richtten opeens het Romeinse Rijk waren gaan bezingen *lol*
"Ja ja, Gotti mag dan een smerige crimineel zijn, maar aan geweldige keizers als Augustus en Caesar hebben we veel te danken, hoor!"

Shalome | 02-11-10 | 20:41

Die stumperds aan de overkant denken, dat je de zaak binnen een maand onder controle hebt.

Rammstein | 02-11-10 | 20:40

@Shalome | 02-11-10 | 20:38
Islamitische beschaving is inderdaad nogal een lachwekkend begrip.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:40

@Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:35
Precies. Dank dat je die speech nog even aanhaalt. Was ik vergeten te noemen.

Parsons | 02-11-10 | 20:39

Shalome | 02-11-10 | 20:35
Niets is wat het lijkt, zo zie je maar.

Iets verder kijken is vaak veel gevraagd.

*iets met History lezen gaat en out is*

Laters ( en geluk met EvdD )
;

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:39

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:35

Met als hilarisch hoogtepunt het toedichten van Chinese uitvindingen aan 'de islamitische beschaving' (die nooit heeft bestaan).

Shalome | 02-11-10 | 20:38

hehe eindelijk de wiet legaal in california. Mooie stranden, lekkere wijven en straks ook legaal blowen. All the leafs are brown...

nick the prick | 02-11-10 | 20:38

Shalome | 02-11-10 | 20:31
Bush was volledig op de hoogte van de explosieve groei. Hij gokte dat het allemaal goed zou komen.

MacReady | 02-11-10 | 20:36

@ Insure:

Het spijt me het te zeggen, maar Obama bakt er geen ene reedt van.
Pompt ongedekt en nutteloos 100 den miljarden in die economie, koopt staatsobligaties op ( ook schuld) om de rente laag te houden, bezuinigd nergens op en voert heviger oorlog in Afganistan dan Bush ooit heeft gedaan.
Daarnaast lijmt en slijmt hij zich hij zich tebarste bij de meest extremistische islamstaten.
Als hij straks een lameduck wordt is dat volkomen terecht, beter als zo kan hij niet en Yanks zien en weten dat.

The eimer | 02-11-10 | 20:35

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:31
Is ook het beste, amice. Het grote geheel is natuurlijk een stuk complexer (alhoewel die 2 dingetjes die ik noemde de spil vormen) maar als EdD die al niet kent.
Zo heb je ook de boe-roepers over Bush en 9/11 waarbij ze volkomen over het hoofd zien dat 9/11 al werd geplot toen Clinton nog in de Oval Office zat en Gore zijn gedoodverfde opvolger was. Bush wilde juist een intern, op de VS gericht beleid voeren. En toen vlogen de psychisch gestoorde islamisten in het WTC om zich op de wereldkaart te zetten. Dat Bush toen de VS-prez was, was stom toeval.

Shalome | 02-11-10 | 20:35

@Insure | 02-11-10 | 20:26
Obama's ongelooflijk naïeve Caïrospeech heeft veel kwaad bloed gezet bij mensen die wél iets begrijpen van de islam.

Dat is begrijpelijk en terecht.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:35

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:33
Eensch!

plastic zakje | 02-11-10 | 20:34

Obama had te maken met een onmogelijke erfenis. Dat hij het moreel juiste maar financieel onverantwoordelijke gezondheidsplan tot speerpunt van zijn beleid tot dusver heeft gemaakt roept terechte twijfels op. Ook het feit dat hij de financiels niet aan de leiband heeft weten (durven) te leggen pleit niet voor hem.

Het toenemen van de staatschuld onder zijn bewind is vooral het gevolg van een - either you do or don't you die anyway scenario''
Obama is helaas niet in staat geweest de machtsstructuren te ontrafelen en te confronteren maar dat is eerlijk gezegd ook teveel gevraagd aan een Amerikaanse president. De Financiele wereld heeft al heel lang de feitelijke macht in handen. In die zin was de change die hij beloofde weliswaar fris en retorisch geweldig maar nooit werkelijk realistisch. Dat neemt niet weg dat de hij de kans verdiend zijn beleid voort te zetten. Al is het alleen maar om de veroorzakers van alle ellende uit de arena te houden.

Het feit dat de Republikeinen vandaag dik gaan gaan winnen zegt iets over het inzicht van de gemiddelde Amerikaan en de beperkingen van het kiesstelsel. De Republikeinen zouden na het bewind van George imbeciel Bush eigenlijk nimmer meer een openbare functie mogen bekleden. Om over die uilskuikens van de Theepartij nog maar te zwijgen. Hell I Am a democrat!

pius | 02-11-10 | 20:34

@hunkerdrift | 02-11-10 | 20:25
Leg eens uit.

Parsons | 02-11-10 | 20:34

Ja, dat vind ik ook

verwardmeisje13 | 02-11-10 | 20:33

@MacReady | 02-11-10 | 20:30
Klopt helemaal. Bush heeft niets gedaan om problemen te voorkomen.

Ze heeft Balkenende ook nooit echt iets gedaan aan de immense puinhopen van Paars.

Mede daarom is de Tea Party nu zo populair in de VS en de PVV hier (natuurlijk zijn er ook andere factoren).

Politiek is helemaal niet zo moeilijk.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:33

MacReady | 02-11-10 | 20:30
*kuch*
Als 2 van die groteske Democratische moves worden geinitieerd, zie je het resultaat niet binnen enkele maanden, ey?

Shalome | 02-11-10 | 20:31

Shalome | 02-11-10 | 20:30
Ik kan helpen.

Maar doe het niet.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:31

Het zit de rednecks nog steeds niet lekker dat een omhooggevallen katoenplukker hun baas is. Hadden ze de verkiezingen maar moeten saboteren. Het omkoopgeld was zeker op.

Bakito | 02-11-10 | 20:30

-weggejorist-

TFM | 02-11-10 | 20:30

Shalome | 02-11-10 | 20:22
Iets belangrijker, er was toen nauwelijks sprake van een puinhoop. Bush heeft 8 jaar de tijd gehad om e.e.a. te veranderen toen duidelijk bleek dat het uit de klauwen liep. Duidelijk omdat de omvang van het (mortgage) probleem vertien(!)voudigde gedurdende zijn presidentschap.

MacReady | 02-11-10 | 20:30

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:25
Ik vermoed dat Einde der Domheid nu verwoed zijn gebrek aan kennis zit bij te googlen :-D

Shalome | 02-11-10 | 20:30

Insure | 02-11-10 | 20:26
Ah, een kenner !

U bent een GS-watcher eerste klas ?

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:29

@Chiant | 02-11-10 | 20:26
Lutser! De motie Peters-Pechtold is al aangenomen, dus daar wordt helegaar niet meer over gestemd. De PVV zal tegen een politie-trainingsmissie zijn.

Chiant | 02-11-10 | 20:28

Ik vind Obama het erg goed doen. De enige reden waarom hij hier gehaat is, is omdat hij een genuanceerd beleid voert tegen de islam. Er zijn echter nog genoeg andere zaken die belangrijk zijn.

Je kan onmogelijk verwachten dat Obama alles binnen twee jaar oplost. Het helpt ook niet als je de Republikeinen in het congres en in de senaat aan een meerderheid helpt. Je krijgt een totaal onbestuurbaar land. En dat in een tijd van economische crisis.

Insure | 02-11-10 | 20:26

@Einde van de Domheid | 02-11-10 | 20:20
Nee, die hadden toen met 9 zetels en een bakkes voor 10 nog geen invloed. Dit is echt puur te wijten aan kortzichtig en provinciaal sociaaldemocratisch opportunisme. Rutte mag nu damage control gaan uitvoeren door een politie-trainingsmissie op te tuigen, maar de schade is onherstelbaar.
Ik verwacht wel dat de PVV nu tegen de motie Peters-Pechtold zal stemmen, maar dan hebben ze als gedoogpartij lekker dikke vette pech. Die Kamermeerderheid komt er wel en gelukkig (linksom dan wel rechtsom) altijd ten koste van die opportunistische regenteske landverraders van de PvdA.

Chiant | 02-11-10 | 20:26

Obama is gewoon een zeurderige kwal,
inhoudsloos vat,
iets wat meer mensen in de gaten krijgen.

vander F | 02-11-10 | 20:26

wijdt?

hunkerdrift | 02-11-10 | 20:25

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:19
Yoohoo ik haal Art rechts in.
* zwaait *
En kijk daar kon je op wachten, daar snelt Parsons mij voorbij.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 20:25

Shalome | 02-11-10 | 20:22
Ik heb geen zin om op te staan maar als ik dat had, zou ik buigen.
Eens.

Vergeet Roosevelt niet.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:25

@Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 20:21
Geheel met u eens. Het was dan ook niet zo zozeer GS dat ik theepartij-steun verwijt, maar eerder bepaalde personen in de rechtsere blogosfeer.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:24

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 19:49
Effe wat economische geschiedenis opfrissen, vriend: Clinton heeft de Glass Steagall Act ongedaan gemaakt die na de krach van '29 was ondertekend om... jawel, om zo'n economische ramp voortaan te voorkomen.
En Clinton wilde dat elke Amerikaan een hypotheek moest kunnen afsluiten, remember? De puinhoop die zich later zou manifesteren was in gang gezet door de Democraten.

Shalome | 02-11-10 | 20:22

Obama is een Praatje.

En praatjes vullen geen gaatjes.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:22

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:08
Eensch, maar ik zit dit stukje op GS ook meer als een sneer naar de PO en dan met name de VARA en NOS, die tijdens de vorige US verkiezingen deden alsof God zelf was afgedaald om president van de VS te worden.
Zelf zag ik liever Obama president worden dan die ouwe en die domme,
Maar de persoonsverheerlijking waar de NOS en VARA zich aan schuldig maakten stoorde mij mateloos. Het doet me in die zin deugd dat Obama maar een mens is gebleken en dat de gemiddelde Amerikaan hem niet eens pruimt.

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 20:21

Obama is een islamknuffelaar van het ergste soort. http://creepingsharia.wordpress.com/

Parsons | 02-11-10 | 20:21

Ja, toch wel jammer dat onze onafhankelijke publieke omroep veel minder aandacht aan deze verkiezingen besteedt dan destijds aan de presidents verkiezingen. Het verschil is mij hier ook niet geheel ontgaan. Ik wel erg genoten van het commentaar van Bert Wagendorp in de Volkskrant, kan het helaas nog niet vinden op internet. Heerlijk toch als die linksche leugenaar weer stilletjes zit te huilen.

Marcus Porcius Cato | 02-11-10 | 20:20

Chiant | 02-11-10 | 20:17
Je vergeet de Wildersjes en de Brinkmannetjes.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 20:20

Rammstein | 02-11-10 | 20:01
Or 'till the fat lady sings.

Ashtrey | 02-11-10 | 20:19

brutus68 | 02-11-10 | 19:56
De hele wereld heeft de banken gered terwijl we ze failliet hadden moeten laten gaan. Da's dom maar voorbij. Obama heeft de onderliggende houding een boost gegeven. Dit zijn we en daar zit onze kracht.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 20:19

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 20:15
Ghehe. Beats me!

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:19

idopane | 02-11-10 | 19:55
U moet mee doen met 'Het elfde zintuig'

Echt iets voor U.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 20:19

Obama weet dat de Polakjes, de Prems, de van Nieuwkerken en de Rottenbergen onder de 0031'ers verantwoordelijk zijn voor de laffe aftocht uit 0094 vanwege de gemeenteraadsverkiezingen in [doorhalen] Tarin Kowt [/doorhalen] Vlugopdekudterveen. Het PvdA-signaal is opgepikt door Obama: je staat er alleen voor, sterf maar af, val maar dood, je komt er wel uit, wij zijn er weg van.
Daarom mocht Rutte niet meer aanschuiven bij de G20 (de 20 grootste economieën ter wereld) als premier van de 16e Grootste economie ter wereld. Daarom probeert Barack ons ook weg te jorissen bij het IMF. Daarom gaat Barack ons uit de NAVO knikkeren. Daarom maakt Barack ons obsoleet bij de VN. Daarom gaat Barack triljarden pompen in de haven van Antwerpen en de luchthaven Weeze. Gewoon omdat het payback-time is.
Ja logisch dat de PvdA dan niet meer van zich laat horen.

Chiant | 02-11-10 | 20:17

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:08
Veel haatgristenen daarbij. Maar Obama is muslim dus wat is erger?

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 20:15

Obamas beleid zou hier in Nederland als extreem rechts en kapitalistisch gekenmerkt worden, waarom willen die linkse figuren hier zich zo graag spiegelen aan de Amerikaanse Democrats. De Huffington Post waar Joop.nl zich maar al te graag mee vergelijkt is vele malen rechtser dan de VVD die ze zo haten. Ik begrijp die rare verzotheid en fascinatie van de Vara niet met Obama.

PimDePratendePinguin | 02-11-10 | 20:14

ecologiste | 02-11-10 | 20:08

De grote schulden zijn inderdaad opgebouwd door oorlogje spelen.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Obama doet er ook niks aan en geeft nog meer uit. In zijn periode gaat ie nog verder en scherper omhoog. Deze verkiezingen had hij het ook alleen maar over nog meer geld uitgeven. Niet goed.

tembacostyle | 02-11-10 | 20:14

@ecologiste | 02-11-10 | 20:08
Als we signatures zouden hebben hier op GS, dan zou dat laatste zinnetje onder al mijn tegels prijken.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:12

Nou ik zag net RTL4 nieuws en daar werd niet verteld dat de werkloosheid en de grote schulden afkomstig zijn van republikeinen (en ja ook democraten). Bush was een kleaudtzak waar j nooit meer van hoort.
Je kunt Obama niet kwalijk nemen dat de begroting slecht zit. De PvdA heeft de sociacle empathie een slechte dienst bewezen door zichzelf banen te scheppen en daar heeft rechts een punt. Maar mensen die ziek worden moeten gewoon eholpen worden. Punt uit. Toch: PvdA moet deaudt.

ecologiste | 02-11-10 | 20:08

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 20:05
Ik vind de steun voor deze figuren die ik hier en elders proef ook ietwat discutabel. The enemy of Obama isn't necessarily your friend...

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 20:08

Dus een stel Republikeinen gaat winnen dat nog lijper is dan G.W. Bush. Lekker is dat.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 20:05

Ehhh, Democrats zijn naar Nederlandse maatstaven rechtser dan menig rechtse partij in Nederlandse politiek.

Leute | 02-11-10 | 20:04

idopane, bedankt!

5 minuten van DWDD gemist, maar elke letter was het waard.

PimDePratendePinguin | 02-11-10 | 20:03

It ain't over 'till it's over.

Rammstein | 02-11-10 | 20:01

@idopane | 02-11-10 | 19:55
Alinea's mijn beste. Alinea's.

Wel een goed verhaal, dat wel.

Wat moet er volgens u gebeuren eigenlijk?

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 19:59

Slecht (en te laat) artikel VanKoetsveld

achtoch | 02-11-10 | 19:57

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 19:52

Dat moeten we nog maar afwachten. Het aanzetten van de dollarpersen is nou niet direct een constructieve oplossing te noemen, eerder het niet meer weten. Obama is te Europees voor de VS,

brutus68 | 02-11-10 | 19:56

Of de Teaparty natuurlijk, die guns zo'n beetje als enige agendapunt heeft

eekeek | 02-11-10 | 19:53

Issues deze verkiezingen zijn de financieen en grote van overheid. Waar haalt u uw wijsheid vandaan?

tembacostyle | 02-11-10 | 19:55

2 jaar geleden werd ik door mijn bovenbuurman op de vingers getikt omdat ik teveel lawaai had gemaakt in het midden van de nacht. Vooral dat geschreeuw 'alsof er iets ergs was gebeurd'. En geschreeuwd heb ik zoals ik ook geschreeuwd heb toen die linkse nitwit Ter Beek besloot om de snelvuurkanonnen van de nederlandse panserwagens voor Sebrenisca om te ruilen voor M-50 mitralleurs uit de 2e WO en ik al wist dat Sebrenisca een slachting zou worden en ik had gelijk.
Ik schreeuwde toen de linkse Kok werd geintervieuwd door Helikopter Henkie (Karel van de Graaf) en riep dat Fortyun een gevaarlijk man was en ik wist dat hij vermoord zou worden en ik kreeg gelijk. En 2 jaar geleden heb ik ook geschreeuwd omdat ik toen al wist dat Obama een grote mislukking zou worden. Links heeft zich trouwens al ingedekt net als toen Clinton de derde weg had geleend van de Hollandse Kok hebben de Democraten ook nu iets van het gidsland geleerd en roept de linkse media nu al dat er een tsunami op komst is kunnen ze later altijd nog zeggen dat het mee is gevallen en dat de weg naar boven is ingeslagen (De Wouter Bos variant)oftewel verliezend alsnog winnen. Links verliest op alle fronten. Je moet behoorlijk achterlijk zijn dit allemaal nog serieus te nemen. En dat allemaal nadat het zo onschuldig begon toen ik een Indiase vriend in New York opbelde in 1993 nadat zijn werkplek werd getroffen door een bomaanslag en ik hem in alle ernst toevoegde dat hij maar een parachute moest kopen: 'want die lui komen terug en blazen het hele gebouw op'. Geschrokken van mijn eigen opmerking omdat ik absoluut niet geloofde in mijn eigen voorspelling, zoiets leek mij eerder een scenario van een slechte B-film, begon ik meteen te lachen om mijn gezicht nog enigszins te redden na zo'n paranoïde gedachte. Het lachen is iedereen na 9/11 wel vergaan. Mijn vriend is aan alle twee de aanslagen ontkomen omdat hij toevallig alle 2 keren op vakantie was en hij woont niet meer in New York hij is teruggekeerd naar India en leeft in de toekomst terwijl wij in het Westen nog moeten leven in het verleden het linkse verleden nog wel. En terwijl DWDD huilie huilie en de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant duidelijk laat zien dat ook deze krant op sterven na dood is en natuurlijk weer het fatsoen voor hem en de hunnen claimt maar radeloos laat zien dat links geen debat meer kan winnen omdat de vijand zo slecht is dat je bijna medelijden krijgt en hem met een nekschot zou willen verlossen uit zijn eigen schijnwereld. Welkom in de werkelijkheid. En wat dat geschreeuw om cultuur betrefd. D'r zal vanavond weer hard worden geschreeuwd maar met de Keizer van links en zijn hofnar in het graf (Mulish&Blokker) breken d'r echt mooie nieuwe tijden aan. PalinForPresidentHAHaHAAAA

idopane | 02-11-10 | 19:55

@einde domheid
Nee,Obama is neergezet.
"We own both democrats en republikans".
Maakt echt niet uit welk poppetje aan de pennsylvania avenue zit.

marissie333 | 02-11-10 | 19:54

@vetkleppert
Wijdt, ja...
OT:
Wat zijn die Amerikanen toch weer achterlijk, frustrerend.
"Het is bijna twee jaar geleden en nóg heeft niet iedereen werk van de president gekregen; terug naar de republikeinen!!!"
Of de Teaparty natuurlijk, die guns zo'n beetje als enige agendapunt heeft

eekeek | 02-11-10 | 19:53

Economie is ook emotie.
Als iemand het fundament van de economie heeft gered is het Obama.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 19:52

Yes we can! but we didnt. Vanavond gaat de portemonnee van Obama op slot. Das maar goed ook.

tembacostyle | 02-11-10 | 19:51

GS Jullie hebben werkelijk alles uit de kast gehaald om op een vervelende manier over Obama te berichten. As Obama verliest vanavond dan is het omdat op dit moment de macht van het nieuws heerst. Als een politicus vaak in het nieuws is dan zal ie wel iets te melden hebben denkt men dan. Ik heb mijzelf altijd afgevraagd waarom Obama president wilde worden. Het land was financieel en relationeel afgefakkeld door de Republikeinen. Het was duidelijk dat Obama de boel kon opruimen en dat ze dan weer verder met hun agitatie-propaganda zouden gaan.

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 19:49

-weggejorist-

marissie333 | 02-11-10 | 19:49

Ik hoorde net Mathijs van Nieuwkerk Wilders met een of ander tea party figuur vergelijken... en dan durft hij het te hebben over polarisatie...

Wat een niveau.

PimDePratendePinguin | 02-11-10 | 19:49

misselijkmakend stukje politieke retoriek idd weer van Mathijs in dwdd vanavond re:Obama

patrizio | 02-11-10 | 19:48

Clairy naar amerika.
Beter voor NL.

marissie333 | 02-11-10 | 19:47

Obama wijdt?

vetkleppert | 02-11-10 | 19:46

Dit topic is een schop tegen de ballen van necro.

Dat jullie dat even weten.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 19:45

De grote nieuwe droom. Pffffff... Een neger als regeringsleider in het volkomen niet-racistische westen stelt niks voor.
Pas als ze in China, Algerijeof Saudi Arabië een neger als staatshoofd hebben, dán pas is er reden tot juichen.

Shalome | 02-11-10 | 19:44

Hier ook aardig fair en balanced.... Tea Party -stijl polarisatie ga zo door :)

JVeen | 02-11-10 | 19:43

Odrama

vraagstaart | 02-11-10 | 19:43

Obama wordt Oboema.

Wat een knal gaat die man krijgen.

Teun van het Tuinpad | 02-11-10 | 19:42

Woohoo, tot diep in de nacht de verkiezingen duiden!

Parsons | 02-11-10 | 19:42

Clairy is een Geyle tilf die weg is...

waterpolo | 02-11-10 | 19:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken