Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-Kamerlid Ahmed M: 'Misdaad loont in 030!'

ahmedademocro.jpgWe houden het in dit topic heel simpel. Wat nu volgt is een stukje positief geluid naar de mensen toe over een Tweede Kamerlid. Een PvdA-lid. Sorry. Moest een keer gebeuren. GS positief over de PvdA. Doe je niks aan. Ook wij zijn in de war, maar er staat wat er staat. Waar het dus om gaat: de heer Ahmed Marcouch, Marokkaan en tevens PvdA-zetelvuller, droogt vandaag in een Volkskrant-opinieartikel de Utrechtse politie af. En niet een beetje. Ahmed M., Mocro, sloopt het theedrinkbeleid van 030-burgemeester Aleid W. met een voorhamer, gasbrander, nijptang en een zak zout voor in de wonden. Ahmed M., Marokkaanse medelander, vraagt: "Kan de politie alstublieft weer boeven gaan vangen? Zou de politie Utrecht misschien kunnen stoppen met jongerenwelzijnsknuffelwerker spelen? Is het misschien een leuk idee als de politie eens een keer gaat doen waar ze door de hardwerkende burgers voor wordt betaald?". Spijker. Kop. Raak. Ahmed M., Mocro, constateert: "Misdaad loont wel degelijk". Oi! Een PvdA'er die tot de conclusie komt dat misdaad loont door het gepruts van de politie! Manmanman, wat een land, wat een politiek. Ahmed M., Marokkaans paspoortbezitter, zal nu wel snel door zijn partijgenoten worden weggezet als rechtsextremistische fascist. Leer ons de ware PvdA kennen.

Reaguursels

Inloggen

Marcouch aanstellen als topman bij de Utrechtse pliesie. Laat hem Utrecht maar schoonvegen.

Dus toch.. | 27-10-10 | 03:57

Zeker een PVV'erT?

Sliptong | 26-10-10 | 20:17

Marcouch is de enige ex-smeris die me met gemeende woorden afraadde om verder te gaan met cocaïne gebruiken. (bureau Balistraat / Amsterdam)
Hij is een goede Marokaan. Van mij mag ie een hoge functie krijgen in de politiek later. Hij verdiend het en hij durft.....
Plus dat het een sympathieke vent is.

Jan Gordelroos | 26-10-10 | 19:29

Ruikt dit nou een beetje raar, of stinkt het toch echt?

jasser | 26-10-10 | 18:48

Maar het is en blijft een 5de colonne-mocro, die Taqiyya pleegt.
Voor zijn afzwaaien uit 020 wilde hij immers een mocro-enclave in Oost. Vergeet dat svp niet, Geenstijl!

McPhart | 26-10-10 | 18:02

Je kan Brussen veel verwijten, maar niet dat hij niet naief zou zijn. Marcouch bezigt aldoor dit soort populistische praat, maar ga nou eens kijken wat de man DOET. Dat is het zoveel mogelijk inschakelen van moskeeën. Deze ex-voorzitter van de koepel van Marokkaanse moskeeën probeert zoveel mogelijk de scheiding kerk en staat ongedaan te maken. Niemand weet ook maar één voorbeeld te geven van het effectief uitvoeren van de harde taal van deze volksverlakker.

WildPlassert | 26-10-10 | 17:57

In Utrecht hebben de rooien altijd wel een streng beleid voorgestaan... Zo ook Hans Spekman in zijn tijd als wethouder (trouwens Hans, nog bedankt voor het redden van FC Utrecht)

doesitblend? | 26-10-10 | 16:27

Ahmed Marcouch roept al tijden goeie dingen, die man begrijpt het wel hoor. Hij zit alleen bij de verkeerde partij.

Phoq | 26-10-10 | 16:08

Marcouch vette +1
Aleid & Utrechtse politie vette -1

En for the record, Marcouch is altijd al tegen theedrinken geweest, vandaar dat de bontkraagjes in 020 Gaza hem voor verrader uitmaakten.

deropofderonder | 26-10-10 | 16:06

Dit is al de zoveelste positieve Marokkaan in een paar weken. Goed zo, als die man van partij verandert ga ik op hem stemmen.

Byter | 26-10-10 | 15:24

- Net als PvdA-wethouder Hamming (Tilburg) zaterdag in Trouw zei dat 60 pct van het regeerakkoord ook door de PvdA kan worden onderschreven?
- En Job Cohen maandag in de Volkskrant toegeeft dat-ie importbruidjes niks vind, de publieke sector (PvdA) niet functioneert en hij de maatregelen van dit kabinet op veiligheidsgebied "wel begrijpt"?
- En Femke Halsema in een lezing in de Utrechtse Jacobikerk toegeeft dat er eens paal en perk gesteld moet worden aan de godsdienstvrijheid?
- Enz enz enz enz
Ach ja, bij sommige mensen duurt het gewoon wat langer. Maar uiteindelijk is de realiteit zoals-ie is, en kan niemand heen om de oplossingen van dit kabinet.

borderlijntje | 26-10-10 | 15:05

Nu kan het wel gezegd worden. Nu het te laat is. Hij kan die pauper partij maar beter verlaten.

snap_shootert | 26-10-10 | 14:58

Euhm, niks over die demonstratie nog? Zwarte kleding en zo, of is er, zoals verwacht, geen fatsoenlijk mens gekomen?

Thickhead | 26-10-10 | 14:23

Zuitschuip | 26-10-10 | 13:51
Tuurlijk. Grote muilen voor iedereen.
Tot net na de volgende verkiezingen.

dosis | 26-10-10 | 14:00

@Zuitschuip | 26-10-10 | 13:51
Zo is het maar net, precies wat ik bedoelde!
.
.
En dat laatste, zou mooi zijn, toch?

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:59

U maakt een vaak gemaakte " fout ".
An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:27
Idd, hij bedoelt dat zijn dual core processor pijn doet.
.
.
Maarre, krijgt iedereen nu zo'n grote muil nu de thee op is?

Zuitschuip | 26-10-10 | 13:51

.. als de pvda den noodklokken luidt in de multikul, dan weet je dat redderen ondertussen wel kansloos is.
Overigens zal een mocro nooit vermoord worden wegens het vertellen van de waarheid door zo'n linkse zwakkerenbeschermert. Een mocro niet.

Jan Passant mk2 | 26-10-10 | 13:46

waar blijft de tweewekelijkse cartoon?

Blauwdraakje | 26-10-10 | 13:44

@Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:25
Ja precies.

Parsons | 26-10-10 | 13:42

zwitsals vergeten weleens na te lezen.... Excuzes moi.

Thickhead | 26-10-10 | 13:39

Goede middag.
Bataaf | 26-10-10 | 13:33
Heeft niets met gezond verstand of PvdA op zich te maken, heeft er mee te maken dat ze zeteltjes terug wiulen winnen, zie hoe t ging met Fortuyn. Toen riepen alle andere partijen ook dit soort dingen, en nadat ze weer in de regering zaten, werd alles weer gewoon vergeten.....

Thickhead | 26-10-10 | 13:38

Goed zo... Ahmed eindelijk iemand die durft te zeggen waar het op staat!

meneer Q | 26-10-10 | 13:38

Nog geen updates over briesende en schuimbekkende partijgenoten die Ahmed M. met terugwerkende kracht in Marokko willen hebben? Uiteraard met achterlating van Nederlandsch Paschpoort??

dosis | 26-10-10 | 13:36

Het gezond verstand begint bij de PvdA door te breken.

Bataaf | 26-10-10 | 13:33

'Antilliaanse agenten voor Den Helder, Marokkaanse agenten voor Utrecht en Afrikaanse agenten voor de Amsterdamse Bijlmer..'
Dat klinkt als de gebruikelijke PvdA positieve discriminatie-agenda... En voortrekken is verboden, sinds kort.

AgentKrol | 26-10-10 | 13:28

@Creyfs_Interim | 26-10-10 | 13:26
U maakt een vaak gemaakte " fout ".
* zwaai *

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:27

* Wikkelt Art en Parsons in met Alu-folie *
;)

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:27

-weggejorist en opgerot-

Creyfs_Interim | 26-10-10 | 13:26

@Parsons | 26-10-10 | 13:21
Ja, maar Huub Bellemakers uit Nijmegen van de GroenLinks meent dat wij voorspelbare peopepraten, dus dat zal dan wel zo zijn, niet?

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:25

Heb Marcouch sinds een paar jaar (nadat ie z'n vrome moslim masker had afgegooid en zichzelf durfde te zijn) best hoog zitten. Probleem is dat in dit land 'verlichte' moslims keihard aangepakt worden. Door conservatieve Marokkanen? Nee... door progressieve Nederlandse pvda-ers!!!
Deze zelf nadenkende partijgenoten kosten de partij namelijk stemmen en dat is niet de bedoeling. De pvda wil graag allochtonen in de gelederen, maar dan wel ja-knikkers als Mohammed B. (Baaoud) van stadsdeel West en geen kritische geesten.

Posselmetzuremossel | 26-10-10 | 13:25

Ahmed, jij bent een topper, daar kan Cohen als links intellectueel thee drinkende grachtengordel malloot nog wat van leren.

o.g. | 26-10-10 | 13:25

En op de As Siddieq school natuurlijk, waar honderden kinderen worden opgeleid om ons te haten. Van ons geld wel te verstaan.

Parsons | 26-10-10 | 13:24

Ik ben het volledig met Art eens en mijn z/w wereldbeeld doe ik op in de Baarsjes.

Parsons | 26-10-10 | 13:21

@blikjegrolsch | 26-10-10 | 13:17
Hap, hap, hap.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:21

@An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:18
Allicht is dat zorgwekkend. Het is dan ook verre van toeval dat de PVV slechts is gaan gedogen.

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:20

@Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:11
Nee, dat Geert een slimme vent is had ik wel al vanaf het begin door. Ik denk dat er sowieso weinig " domme " mensen rondlopen in Den Haag ( Uitzondering op de regel : www.youtube.com/watch?v=vn5SbMAv5Uo ).

Maar goed, de rest van de PVV, daar houd ik nog immer mijn twijfels over. Als men Dionne Graus en Richard de Mos kiest om zo vaak in de spotlight te staan, zijn er blijkbaar weinig goede alternatieven. En dat is toch wel zorgwekkend voor Geert, lijkt me.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:18

Een vermelding op twitter is toch veel te veel eer voor iemand die zwaar de weg kwijt is?

Hey Bert, wil je nog een stalker? ;)

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:18

Ahmed verdient een kopje thee!

Bekbencher | 26-10-10 | 13:17

Het is een Marokkaan, dus hij moet sowieso terug naar Turkije!

Biff Eagleburger | 26-10-10 | 13:16

@Superior Bastard | 26-10-10 | 12:42
same here
We moeten het wel in het voordeel van rechts laten mee werken ,met de vinger heel strak aan de pols denk ik.

deraderendraaien | 26-10-10 | 13:11

@zovoklets | 26-10-10 | 12:35
Oh en nog een beetje laat, excuses daarvoor:
Ja, ik denk dat iemand na z'n 45ste zijn of haar basishouding nog kan veranderen. Niet dat iedereen die 45+ is dat kan, maar wel dat de mogelijkheid er is.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:11

@An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:08
Geert Wilders is niet zo dom als zijn achterban soms lijkt.

En de achterban van Geert Wilders is ook niet altijd zo dom als zijn collega's in de PVV-fractie soms lijken.

;)

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:11

@Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:49
Ik heb me vrij neutraal gehouden inzake Geert en de PVV, maar neigde toch naar tegen. Omdat het me sterk leek dat de man zijn eigen punten ooit hard kan maken. Maar nu zie ik dat dat inderdaad helemaal niet hoeft, alleen al " De tsunami van verandering " * gniffel * die deze man met z'n gestampvoet heeft veroorzaakt zou al revolutionair kunnen zijn.

Nog even LOL @ " tektonische plaatkoppen " in één van je eerdere plempsels.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 13:08

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:48
'morning!
en tnx
:)

Napeauleon | 26-10-10 | 13:07

@Pouline | 26-10-10 | 13:02
Zelfkritiek? Dat is toch veel te haram, joh.

Volgens allah kan de kudde van mohammed helegaar niet dwalen, dus kritiek leveren op de ongelovige kafir is veel simpeler.

En is dat niet wat hier gebeurt? Kritiek op de Nederlandse politieagent?

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 13:06

ik vind dit echt niet kunnen GS, een pvda'er een veer in de kont steken. HOU ER MEE OP!!!!!!

petje pietamientje | 26-10-10 | 13:05

Sjaak Anepool, di 26 oktober 2010 13:05 Reageer op Han Ja zo zien we maar weer wat een ellende de PVV in dit land bewerkstelligt. Neem de PvdA, tot voor kort gewoon een fijne club maar onder druk van Wilders naar rechts opgeschoven en nu een bolwerk van repressieve islamofoben. Neem deze man nu, deze racist ahmed marc... oh wacht even... Ja nee, die man helemaal gelijk natuurlijk, vooral dat punt over sociaal-economische achterstan... oh...

sjaakdeslinksesul | 26-10-10 | 13:05

@¿Ya tu Sabes? | 26-10-10 | 12:39 , inderdaad, het was de VVD die het hardst riep om gastarbeidertjes, nota bene de partij die Wilders eruit heeft gepest, omdat hij het lef had dit beleid van de VVD-voorgangers openlijk te bekritiseren. Hand in eigen boezem steken is nog nooit gedaan door de grote partijen, en Ahmed zal vanaf nu wel zijn kop moeten houden van Job. Laatstgenoemde was erg bedreven in het manipuleren van de Amsterdamse misdaadcijfers, om te doen voorkomen alsof het daar veel beter is geworden onder zijn beleid.

JeanB25 | 26-10-10 | 13:04

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:58
Dat is de sharia van GS. ;-)

Heau even | 26-10-10 | 13:04

Omdat Ahmed, net als Job Cohen zichzelf nu eigenlijk in vak K hadden gedacht, stuurt de geprankte Ahmed Marcouch maar een open sollicitatie de wereld in met het oog op de komende politie-reorganisatie van regionale politieteams naar 1 landelijke politiedienst.
Goed stuk overigens van die rare PvdA pipo.

Hanxie | 26-10-10 | 13:03

Marcouch is een fijne vent die wel het begrip zelfkritiek kent. Snap ook niet wat hij bij de PvdA doet..

Pouline | 26-10-10 | 13:02

Eenieder die openlijk een haatboek aanhangt is ongeloofwaardig.

Parsons | 26-10-10 | 13:02

Pierre Snot | 26-10-10 | 12:14
Marcouch is altijd al van de harde taal geweest. Niks nieuws dus.

LijstG | 26-10-10 | 12:58

-weggejorist-

Kutsnob | 26-10-10 | 12:58

Is het trouwens nodig om iemand een opgerot te geven als hij alleen maar informatie poogt in te winnen omtrent zijn zwitsalstatus?

Hebben we een nieuwe triggerhappy joris ofzo? Heeft EHB al zo snel een nieuwe baan gevonden?

- Edit: nog één kik en jij gaat ook. Please make my day. Ik verlang er al zo lang naar, wandelende diarreeput dat je er bent. -

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:58

Bedoelde afgezeken plisie loopt tog aan het politieke wurgriempje van diezelfde Marcouch?

william7055 | 26-10-10 | 12:58

hij pakt wel de stier bij de horens en vind wel dat hij hier een punt heeft...
wordt het ook spuugzat dat een paar van die net meerderjarige finnen in de nieuwste mercedes of audi rijden terwijl ik snoeihard moet werken om in een 14% bijtelling autootje te kunnen rijden.. toch vreemd dat iemand van de PVDA zoiets zegt..

kyriaap | 26-10-10 | 12:57

Nu wil ik ook graag een standpunt van meneer waaruit blijkt dat de heilzame werking van een socialistische welvaartsstaat moet worden verlaten. Maakbaar is alleen dat wat kan worden gewaarborgd. Dromen en illusies moet maar verkocht worden aan Nijhuis en zijn kinderen.

Hooijstra | 26-10-10 | 12:57

@Parsons | 26-10-10 | 12:55
Wellicht is het niet eens taqiyya, al laat hij wel wat dingen (lees: zijn intenties) voor het gemak weg.

ymmv | 26-10-10 | 12:34 maakt dan ook een terecht punt. Marcouch is 'tough on crime', zoals een sharia-aanbidder dat zou moeten zijn.

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:57

@Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:38
Dank voor het erbij zoeken van die links. Ben er te lui voor.

Maar het laat niets aan de fantasie over - de beste man zwaait met de koran in de ene hand en mooie praatjes in de andere.

Hoe heet dat ook al weer?

Parsons | 26-10-10 | 12:55

@Fijnstoffer | 26-10-10 | 12:31
Dat bedoel ik dus. Geen woord van geloven.

Parsons | 26-10-10 | 12:53

@PauperKoning | 26-10-10 | 12:18
EenVogeltjeInDeWei | 26-10-10 | 12:20
En BANG! De Zwitsal is weg....

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:50

Mijnheer ahmet hier in nederland beoordelen we iemand op zijn daden en niet op woorden of goede bedoelingen.

aderkalkballenbroek | 26-10-10 | 12:50

@An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:30
"Een algehele kentering in denkwijze in de binnenlandse politiek."

Een paradigma shift inderdaad. Het regeerakkoord ademt dit ook volledig uit; stukken tekst die erin staan zouden in 2009 nog volledig ondenkbaar zijn.

Het is voorspeld search-geenstijl.thruhere.net/#%22art%... en het doet me dan ook goed dat mijn stem op de PVV het gewenste effect heeft.

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:49

@dat zeg jij | 26-10-10 | 12:44
En dit is nieuws? Hoe?

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:48

3 gedachten:
- Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!
- Waarom nu ineens wel?
- Maar om het toch maar positief af te sluiten: hoera, een voorzichtig begin. Als dat linkse knuffel gajes nu ook in gaat zien dat we echt te ver zijn door geschoten is het toch een pluspunt; misschien gaat er echt wel iets veranderen in dit land? Uiteraard; zien is geloven, maar de kritische geluiden worden toch wel sterker. Zie Merkel, nu dit weer. Licht, einde, tunnel?

Dick Luyenlomp | 26-10-10 | 12:48

@Napeauleon | 26-10-10 | 12:45
Mooi gezegd Napo!
En een wunderschöne morgen, deze morgen.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:48

dat zeg jij | 26-10-10 | 12:44
Welkom bij de operette die politiek genoemd wordt.

Bos Hout | 26-10-10 | 12:45

Achmed!
Verhuis naar de VVD en neem uw achterban/stemvee mee!
Laat je geïntegreerde moslimvrienden weten dat 'broeders' er de oorzaak van zijn dat we één heel platte kam gebruiken om te scheren.
Laat het protest eindelijk vanuit die groep komen die zich láát associeren met ellende.
Zet 'm op Achmed.

Napeauleon | 26-10-10 | 12:45

Hij is niet voor niets weggebonjourd uit Slotervaart door z'n oud-berggenoten.

jeanmondo | 26-10-10 | 12:45

@zovoklets | 26-10-10 | 12:35
Ja, politici lullen elke kant op die uitkomt, dat heb ik hier ook al meerdere malen meer dan duidelijk gemaakt. Geen minder betrouwbaar mens dan een politicus, van Emiel tot Geert. Maar goed, mocht het beleid dat deze man wil gaan voeren niet staven met wat hij nu zegt, dan merken we dat vanzelf.
Je moet toch enigszins een open mind houden in deze zaken. En optimisme. Anders wordt de wereld nogal grijs...
En als de PvdA verstandig is, zullen ze ook een koersverandering inzetten, meer richting de autochtone bevolking sturen. Zo dom zijn ze daar ook weer niet...

@rara | 26-10-10 | 12:35
Laten we het hopen... 7 Goede, 7 slechte jaren.....
Die 7 slechte zitten er ondertussen wel op.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:44

Wat is er aan de hand? Wilders maakt een 180 graden draai in paspoort-gate en de PvdA gaat zich met de problemen van het volk bezighouden?

dat zeg jij | 26-10-10 | 12:44

Het grote verschil tussen woorden en daden kun je goed zien bij iemand als Ahmed Marcouch.
Prachtige woorden, ferme bla.
Ktantenpagina's, websites en TV-programma's vol.
Maar kijk nou eens naar het stadsdeel waar hij het zo lang voor het zeggen had.
Weg bla, weg ferme woorden, daar gaat alles juist precies de andere kant op.

Merlot | 26-10-10 | 12:44

Er worden wel heel erg veel verwijten gemaakt naar de politie door Ahmed. De dienders maken het beleid niet, dat is gedaan door Annie Brouwer en nu Aleid Wolfsen.

CoffeePatch | 26-10-10 | 12:43

*Deelt de scepsis van Art en Parsons*

Gezien zijn dubieuze uitspraken en acties uit het verleden vertrouw ik Marcouch niet verder dan ik hem zie.

Superior Bastard | 26-10-10 | 12:42

-weggejorist-

randomaccount 18 | 26-10-10 | 12:42

Aleid Wolfsen: 'Voortaan krijgen alle overlastjongeren een gratis landhuis!'

blikjegrolsch | 26-10-10 | 12:40

Gewoon een goed stuk van dit kamerlid. En waar hij geboren is en van welke partij hij is kun je je allemaal wel over gaan opwinden, maar daar schiet je dus niks mee op.

Bos Hout | 26-10-10 | 12:39

fietskettingslot | 26-10-10 | 12:19
De de PvdA heeft de afgelopen 40 jaar alleen in de regering gezeten. Want de PvdA heeft de afgelopen 40 jaar bij elke verkiezing 76 zetels of meer gehaald. Vingertjes wijzen is makkelijk, maar wijs dan óók naar CDA, VVD en D66, aangezien die in de afgelopen 40 jaar óók geregeerd hebben (en het CDA heeft het meest van iedereen geregeerd, allees tijdens Paars zaten zij niet in de regering).

Links "de schuld" van alles geven is momenteel hot, maar laat je geen rad voor ogen draaien; Nederland heeft nooit een linkse regering gehad.

¿Ya tu Sabes? | 26-10-10 | 12:39

Laat mij dan zo vrij zijn om naast dit - je zou zeggen terechte - positieve stuk over de heer Marcouch ook een negatief stukje te plaaten:

'Ahmed Marcouch, tweede kamerlid voor de PvdA, laat zich door Sayyid Qutb inspireren www.roodkoper.nl/cms_files/MediaGaleri... (p.3): “wat Qutb bedoelde, is dat hij de echte islam, de islam van sociale gelijkheid en gerechtigheid, niet meer in de samenleving herkende. Dat is in wezen een verlichte opvatting.” Marcouch ziet de bouw van nieuwe moskeeën als “een teken van integratie”. Thomas Haidon echter stelt: “De geschriften van de 20e eeuwse islamitische ‘vernieuwers’ (Hasan Al’Banna, Sayyid Qut’b, Abi Al’a Al Mawdoudi en [de nazi-oorlogsmisdadiger] Haj Amin Al Husseini) tonen een benadering die overeenkomt met het fascisme. Wanneer men de geschriften en leerstellingen bestudeert van deze personen die in de islamitische wereld gevierd worden, en de ideologische basis vormen van het volledige scala aan islamitische organisaties en bewegingen, van de Ikwan tot aan Hamas en Al’Qaeda, is er geen misverstand mogelijk over de overeenkomsten en gemeenschappelijke kenmerken met het fascisme van Giovanni Gentile of Carl Schmitt, met name het dédain voor de democratie en de fundamentele rechten van de mens, ten gunste van de rechten van het collectief.”'

Uit: www.libertiesalliance.org/2010/08/03/i... (onderaan).

Said Qutb, waar Marcouch dus zijn inspiratie vandaan haalt (w.b. 'de ware islam'), was een van de belangrijkere ideologen achter het Moslimbroederschap. Het Moslimbroederschap is een zeer perfide organisatie die de Universele Rechten van de Mens ondergeschikt maakt aan de sharia. Het Moslimbroederschap streeft naar een herinvoering van het kalifaat, het terugdringen van Westerse invloeden en uiteindelijk naar een wereldwijde oemma waar de orthodoxe islam de scepter zwaait.

Said Qutb was een promotor van de dar al-islam en een ieder die zijn boekenkast vol heeft staan met boeken van die figuur en meent dat het geschikte literatuur is om de een 'islam van sociale gelijkheid en gerechtigheid (sic)' te promoten, moet worden gewantrouwd.

Marcouch heeft meer dan de schijn tegen en het is goed mogelijk dat hij er een agenda van creeping sharia (waar strenger straffen trouwens perfect in past!) op nahoudt. Laat je dus niet zomaar voor de gek houden.

Meer leestipjes voor wie geïnteresseerd is:
home.kpn.nl/c.brendel/Marcouch8.htm

Art Vandelay Ultor | 26-10-10 | 12:38

-weggejorist-

beertje_gal_en_gal | 26-10-10 | 12:38

uhm...... de nieuwe Ayaan hirsi Ali staat op !

NoObmetPeeCee | 26-10-10 | 12:37

wat @DoOne | 26-10-10 | 12:18 zegt.

two ball cane | 26-10-10 | 12:37

Leuk om te zien hoeveel mensen in verwarring raken als er iets omvalt in hun zwart-witwereld.

Jean | 26-10-10 | 12:37

Aleid Wolfsen: "Nu ben ik het écht zat!"

blikjegrolsch | 26-10-10 | 12:36

@zovoklets
Iets met wolf en schaapskleren?

watsinneneem | 26-10-10 | 12:36

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:3

Jij denkt dat politici niet alle kanten op kunnen lullen en mensen van 45+ nog van basishouding veranderen?

zovoklets | 26-10-10 | 12:35

@An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:30
Dat is geen naiviteit van u. De politieke partijen zullen altijd mee moeten bewegen met de veranderende meningen van het publiek. Als ze dat niet doen verdwijnen ze, zoals bijvoorbeeld DS70.

rara | 26-10-10 | 12:35

Dit is toch Marcouch ten voeten uit? Nooit en te nimmer is hij geweest voor de zachte aanpak. Ik snap niet waarom er zoveel verbazing is omtrent zijn uitspraken. Deze doet hij al vanaf het begin van zijn politieke carriere. Ik ben het met de man eens.

coolnation | 26-10-10 | 12:35

Levine | 26-10-10 | 12:14
Het een sluit het ander niet uit. Marcouch is "tough on crime" maar hij is ook een islamist. Hij vindt dat de islam jongeren op het rechte pad houdt, nodigt fundamentalistische predikers uit en wil dat er islamlessen worden gegeven op openbare scholen.

ymmv | 26-10-10 | 12:34

-weggejorist-

zovoklets | 26-10-10 | 12:34

En ze worden ook niet betaald voor het uitvoeren van snelheidscontroles! Meer blauw op stráát zeiden we, verdomme, en niet langs de snelweg!!

PauperKoning | 26-10-10 | 12:18
Ik ben mijn 'zwitsal' plotseling kwijtgeraakt, ik weet ook niet waarom. (Ik snap nou pas wat dat woord betekent. Dat hangt dus niet alleen samen met 'naïef en argeloos', maar ook met dat babyhoofdje naast je reaguurdersnaam.)

Theodoros | 26-10-10 | 12:33

Die Ahmed kan altijd leuk uit de hoek komen. Je zou deze mocro bijna gaan knuffelen, ware het niet dat hij toch iets heeft met het islamofascisme. Hij wilde de Egyptische überhaatbaard imam Yusuf al-Qaradawi uitnodigen, op kosten (150.000 euro) van de gemeenschap.
www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...
Je kunt niet èn de verlichte PvdA-socialist spelen èn tegelijkertijd de islam knuffelen door een salafistische haatbaard te vereren. Een ongemakkelijke waarheid waarmee de PvdA nog steeds worstelt en de bek stijf over dicht houdt, resulterend in het bekende partijbrede Wouter Bos-achtige verraad van links.
Ahmed heeft nooit berouw getoond en nooit "sorry" gezegd. Hij blijft een dienaar van zijn koning.

Fijnstoffer | 26-10-10 | 12:31

Wat mij betreft is het begonnen. Een algehele kentering in denkwijze in de binnenlandse politiek. Niet alleen vanuit partijen als die van Wilders, maar een collectieve bewustwording. Dat het zo niet langer kan, dat verantwoordelijken nu hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Dat de volgende kopstukken in de linkse politiek, na Halsjema, CohenT en Pechhie, een nieuw geluid zullen laten horen.
Laten we maar hopen dat mijn naïeve beeld waarheid wordt, dat zou leuk zijn...

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:30

@PauperKoning | 26-10-10 | 12:18
Met deze comments duurt dat nog wel even denk ik

Che_cuevara | 26-10-10 | 12:29

Driewerf Hoera, voor Ahmed van de PvdA!

Hooijstra | 26-10-10 | 12:29

@vraagstaart | 26-10-10 | 12:12:

Aleid W. is er de reden van dat we een plaats zijn gezakt op die corruptie ladder.
Die corrupte omkoopkoning (wiki: nl.wikipedia.org/wiki/Aleid_Wolfsen#In...) is er bovendien de oorzaak van dat we de komende 2 jaar (!!!) NOG niet door de A2 tunnel kunnen scheuren (For de no-knows: Dat is een tunnel die af is (!) maar door onenigheid met de bouwer nog steeds gesloten is. Wiki: nl.wikipedia.org/wiki/Bovengrondse_tun...).

Heel snel afvoeren die vent !

DK | 26-10-10 | 12:28

Moedig
Duidelijk
Waar
en nu?

watsinneneem | 26-10-10 | 12:28

Het lijken mooie uitspraken van Ahmed, maar ik geloof geen woord van wat hij zegt.

Parsons | 26-10-10 | 12:28

Mijn buurman wil tuig in onze buurt er zelf wel uitgooien en van mij mag die. Kom nog helpen ook. Buurman kan het goed en is NL'er met Tunesisch bloed.

Parelman | 26-10-10 | 12:25

Daar zijn ze snel achter bij de PVDA. Ze maken een ruk naar rechts zo lijkt wel. Gooi die man het land uit zo haken zelfs de laatste kiezers af. Hup, voer de Sharia in.

Therapietje | 26-10-10 | 12:25

@BertBrussen: prachtig stukje tekst!

Je zal maar agent zijn in 030... enough said.

Rest In Privacy | 26-10-10 | 12:24

-weggejorist-

reforanging | 26-10-10 | 12:24

Applaus for Ahmed!

Hei-kneuter | 26-10-10 | 12:23

@PauperKoning | 26-10-10 | 12:18
EenVogeltjeInDeWei | 26-10-10 | 12:20

Minstens 700 geposte comments en 10.000 gebruikte woorden. Lidwoorden niet meegerekend.
En Joris houdt dit alles met een kladblokje bij....

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:23

@Pauperkoning. Telkens als je er om vraagt komt daar nog een jaar bovenop.

womannicer | 26-10-10 | 12:22

"het pad afsnijden naar criminaliteit"

Was het niet de schone taak van ouders een goede basis te leggen en het "pad naar criminaliteit" ontoegankelijk te maken.

Nomen-escio | 26-10-10 | 12:22

@Grand Marnier 150 | 26-10-10 | 12:15
Gheghe.

En Achmed Baâdoud, wat stelt u hier tegenover?

Prof. D.A.H. Vintik | 26-10-10 | 12:21

Voor de buhne.
*achter de rug applaudisseert*

Normpje | 26-10-10 | 12:20

Maar hij kan dus geen minister worden?

Überkopf | 26-10-10 | 12:20

-weggejorist en opgerot-

EenVogeltjeInDeWei | 26-10-10 | 12:20

@ Levine | 26-10-10 | 12:14
Ach Bosma.., de Nederlandse Rosenberg... Zou toch graag eens een MRI zien van dat brein van hem.. Kan DSM worden herschreven...

Coyote | 26-10-10 | 12:20

Heeft Gargamel al gereageerd? Dit moeten we toch niet willen met z'n allen? Binden, das het toverwoord.

Ashtrey | 26-10-10 | 12:19

Wat zijn dat allemaal voor rare PVV geluiden binnen de PvdA ?!?

Marcus Porcius Cato | 26-10-10 | 12:19

@ PauperKoning

Duurt 5 jaar

De Drent | 26-10-10 | 12:19

Hij verteld er dan weer niet bij dat de politie en het OM aan handen en voeten zijn gebonden door idiote wetgeving die de PvdA de afgelopen 40 jaar heeft ingevoerd. Ze willen vaak wel, maar mogen niets door alle beperkende regelgeving. Het is niet voor niets dat een gewone burger meer bevoegdheden heeft mbt. verdenking en staande-houding dat een opsporingsambtenaar.

fietskettingslot | 26-10-10 | 12:19

Marcouch wil gewoon Aleid opvolgen, en ziet nu zijn kans schoon om een mes in de rug van zijn partijgenoot te zetten.

rara | 26-10-10 | 12:18

-weggejorist-

eenamm | 26-10-10 | 12:18

-weggejorist en opgerot-

PauperKoning | 26-10-10 | 12:18

pfffff, als zelfs de pvdaers Geert al naar de bek praten is de lol er toch af?

EenVogeltjeInDeWei | 26-10-10 | 12:18

@Levine: Een beetje extremistisch moslim is voor invoering van de Sharia, dus misschien past het allemaal wel in het plaatje.

Yitsan | 26-10-10 | 12:18

Applaus voor die man! Enne... GOED STUK BERT!

DoOne | 26-10-10 | 12:18

@Levine | 26-10-10 | 12:14
" PVV-ideoloog Bosma " LOL, dank.
---
Tsja, misschien toch het punt dat de zaken gaan veranderen.
Linsckmenschen zijn ook mensen en elk mens kan leren.

An die ARBEIT | 26-10-10 | 12:17

Aleid, vernietig alsnog de gehele oplage van de azijnbode, je kunt het!

Grand Marnier 150 | 26-10-10 | 12:15

Wat een land inderdaad. In het boek van PVV-ideoloog Bosma wordt Marcouch juist weer beschreven als een extremistische ji-haatbaard...

Levine | 26-10-10 | 12:14

Ja ja, nu kan het opeens allemaal wel he. Nu Geert wint. Kudt opportunisten.

Pierre Snot | 26-10-10 | 12:14

Naar mijn inziens werkt het ''theedrinkbeleid'' toch het beste.

De Drent | 26-10-10 | 12:14

-weggejorist-

Kussensloop | 26-10-10 | 12:12

Aleid, zeg er eens wat van. Dat dit de laatste keer is dat je het pikt. of zo.

vraagstaart | 26-10-10 | 12:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken