Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GIGAPICA: Stakende luie kudtfransen

vivelabarricade.jpg Omdat ze het vertikken om langer door te werken om hun failliete welvaartstaat overeind te houden steken de Fransen hun eigen land maar in de fik. Is soort traditie. Net als snelwegen blokkeren, tankstations droogleggen en straatmeubilair slopen. Capuchonklootzakjes uit de banlieues, boze babyboomers in vrachtwagens en overige relsnorren doen mee. Het complete openbare leven gaat plat. In de rest van Europa geeft niemand een fuck om de aartsluie Fransozen. Terwijl hier de pensioenleeftijd wordt verhoogd naar 67 (in andere landen zelfs naar 68) eisen de demonstranten behoud van het staatspensioen na hun 60ste. De ANWB heeft een officieel tankalarm uitgevaardigd voor mensen op autovakantie naar de Rivièra. Liveupdates hier en hier. Beter pakt u een vliegtuig en mijdt La France als de pest. KiekaPieka!

Reaguursels

Inloggen

Het zou juist nieuws zijn als de Fransen wel werken

stinkvis | 20-10-10 | 19:30

Waar de gewone Fransen nog gewoon staken en protesteren, zie dat getinte tuig uit de banlieu's de boel weer vernielen. Protesteren zij ook tegen de verhoogde pensioenleeftijd. Dacht het niet. Hoezo pensioen? Ze werken er niet eens voor en dat zullen ook nooit doen. Alleen maar de Franse staat op kosten jagen en zich bezighouden met criminele activiteiten. Niet gek hé dat de werkende weer voor alle kosten mogen opdraaien. Vooral dankzij dit tuig.

Ernieen bert | 20-10-10 | 15:44

Socialist | 19-10-10 | 21:07
.
Typische reactie van een (a)socialist...
.
In NL had de leeftijd voor pensioen helemaal niet omhoog gehoeven, hij had zelfs voor iedereen omlaag gekund!
Naar 60 of zo.
Ware het niet dat die socialistische broeders van je de EU en NLse grenzen wagenwijd open zetten voor economische vluchtelingen uit de hele wereld...
!!!!200 miljard!!!! Euro en oplopende! met 7,2 miljard per jaar!
Daar gaat ons geld naar toe. (pardon mijn geld, niet jouw geld)
Dat er nu ook nog op die pics allochtonen de boel staan verstieren is wel heel erg tekenend voor wat er zich in de EU momenteel af speelt.

Ik zeg schieten, met scherp.

matwotje | 20-10-10 | 07:26

Wat de Fransen niet beseffen is dat de tijd van overvloed in Europa voorbij is.

pimpernel. | 20-10-10 | 07:02

Even nog een reactie op oscarweetnietalles al die flapdrollen die voortdurend lullen over die inhalige banken sorry idioten de linkse propaganda heeft op jullie schijnbaar toch vat gehad. het is de linkse Clinton geweest die de hele rotzooi en daarmee de crisis in gang heeft gezet en wie dit niet geloofd: contraries.net/hidden-clinton-success-...
en wie deze rechtse haatzaaier ook niet gelooft mag even bij de vijand kijken: www.nytimes.com/1999/09/30/business/fa....
Fanny Mea en Freddie Mac zorgden voor de garantie oftewel het vertouwen. Ook alle buitenlandse banken die handel dreven in de US waren verplicht om 23 % van dit soort hypotheken af te nemen. Door ze op te knippen en met betere hypotheken te vermengen hoopte men het risico te spreiden. Vertouwen is leuk maar indekken is beter. Banken zijn net als kruideniers en doctoren, slagers en hoeren; ze moeten geld verdienen en banken moeten meer als anderen rekening houden met ‘the worst kind of scenario’. Dacht je nou werkelijk dat willem de goudhandelaar de enigste was die dit wist. Daarom hebben wij het kapitalistisch systeem en het functioneert. Het is de socialist Clinton geweest die daarvan op de verkeerde manier probeerde te profiteren en zich als staat ging mengen (Fanny & Freddie) in de markt. Het is zoiets als het halen van energie uit het remmen bij een auto (Golf BleuMotion). Op zich een heel redelijk principe. Het probleem is echter dat de auto wel moet rijden anders werkt het zooitje niet. En in 2007 was de benzine maar vooral het vertouwen op. het is dus nog veel erger dan dat je schetst

idopane | 20-10-10 | 03:57

Goed zo die franse laten zich niet als makke schapen naar de ondergang leiden. je ziet ook dat het onderwijs in frankrijk amper geleden heeft onder al die verniewingen. De leerlingen hebben goed opgelet bij geschiedenisles, de taktiek van de verschroeide aarde dat heeft destijds goed gewerkt bij Napoleon. tot de dag van vandaag zijn de zegeningen van die politiek in heel de voormalige sovjet unie duidelijk zichtbaar en ik maar ouwhoeren dat links de kluts kwijt is. even lekker thuis bevredigen mmmm lekker haat zaaien!! als strakjes de trein weer gaat rijden als een haas naar Parijs deze revolutie wil ik niet missen de vorige heb ik in een helder moment gemist was pas 15 had ik tenminste nog een jeugdzonde op kunnen biechten.

idopane | 20-10-10 | 02:35

Brandende auto's, alles kapot, voornamelijk van oorsprong afrikaanse mensen. Als dit een foto uit Uganda was, dan had ik het ook geloofd.

Technic0l0r_Jozef | 20-10-10 | 01:39

Ik wil dat dit soort berichten in Fransenland in het nieuws komt. Ik wil dat ze weten dat ik hun GORE LUIE STINKMENSEN vind! Allez aan het werk!
Seg he, als ik tot mijne 75ste moet werken eh, en zij nietes, amai dan sla ik erop se jonge!

Technic0l0r_Jozef | 20-10-10 | 01:37

En onze benzineprijzen stijgen, komt ook door dat gezeik in Frankrijk

biervoorplezier | 20-10-10 | 00:41

owjee tot je 62ste, die oudjes is nog wel te begrijpen maar die kudt Finnen doen het ter gewoon om.

Stolker | 20-10-10 | 00:35

Frankrijk.. grote begrotingstekorten en oh wee als er bezuinigd moet worden.. dan komen de luie varkens weer uit hun holen om naar Frans traditie te gaan staken. Die mensen staken daar al als ze 2 minuten minder hebben van hun 2 uur durende middag pauze.

Whydis | 20-10-10 | 00:34

La France est mort, vive la France!

Lady Vagabond | 20-10-10 | 00:30

Gelijk hebben ze! Wat zijn wij Nederlanders toch een stelletje mietjes en laten ons alles door de strot duwen. Pensioenleeftijd naar 67 jaar. Sodemieter op, ieder normaal mens dat normaal werkt, dus niet een luie op je reet zit baan of controlle baan heeft is al lang versleten voor die tijd. De banken maffia onbeperkt geld toegestopt van de belastingbetaler, linkse hobbies massaal financieren, de criminele antillen volledig financieren, een totaal overbodig koningshuis van 100 miljoen op jaarbasis in stand, 50% overbodige veel te dure ambtenaren, etc, etc. De echt werkende Nederlander had de straat op gemoeten. Maar net zoals zo vaak, zij verkiezen een slavenbestaan met steeds minder privacy en hebben hier, in de kroeg, op verjaardagen een grote bek maar wat ondernemen, ho maar. Nederlanders zijn wat dat betreft een stelletje hypocrietje mietjes die niks durven en zich continu laten naaien door de politieke maffia zonder ook maar iets terug te doen.

oscarweetmeer | 19-10-10 | 23:31

Hmmm, weinig Franse pre-pensionado's op deze foto's

hotmint | 19-10-10 | 23:17

Ze hebben nog gelijk ook. Steeds meer lasten, steeds meer betalen en alle voorzieningen uithollen. De groeten! Het ene of het andere. Niet allebei. OF vol belasten ala Scandinavie en volop verzorgingsstaat OF the American Way. Weinig tax, weinig social security. In Pleuropa zuigen ze je leeg en spugen je daarna in je gezicht. En die frogs pikken het gewoon niet meer. Goed voor ze!

DeBruineSter | 19-10-10 | 23:13

Een groot deel van Frankrijk laat zien de nieuwe tijd en nieuwe sociaal-economische verhoudingen nog steeds niet te accepteren.Dat zal uiteindelijk niet helpen.Hoe lang er gestaakt wordt en hoeveel er ook geprotesteerd wordt.De aanpak van luxe arbeidsvoorwaarden is onvermijdelijk.Frankrijk zakt steeds verder weg als een land dat ooit wat voorstelde of voorbeelden gaf die de moeite waard zijn. De nieuwe werkelijkheid betekent voor elke Europeaan later met pensioen, minder welvaart en dat geeft geen enkele rechtvaardiging om een land met communistische methoden op de kop te zetten.Sarkozy kan nu bewijzen of er nog iets over is van zijn tamelijk mislukt presidentschap.

nadenkeniseenkunst | 19-10-10 | 22:39

Opvallend hoe op de feauteaus waar auto's in de fik staan en telefooncellen vernield worden hoofdzakelijk getinte Franse cultuurverrijkers staan.

Toontje Larger | 19-10-10 | 22:18

Wat een ongelofelijk ondoordacht stuk weer GS, dat 60 is mits 41,5 jaar gewerkt etc.
De arme drommels met weinig talent die nog echt moeten werken.
Hulde aan de fransen om die idioterie van langer werken aan te vallen, ik schaam me bijna om bij dit land vol slappe zakken en rechtsogig blinden te horen. Of is het nu linksogig blind?

Stapoleon | 19-10-10 | 22:08

Het blijft moeilijk voor de gezonde hollandse bleekscheet, een land met zoveel beschaving te zien opkomen voor iets wat wij als een mak schaap over ons heen laten komen....
:-))

Je-Zus Redde | 19-10-10 | 21:58

Het leuke van de Franse aanpak ten aanzien van ongeregeldheden is dat na waterkanonnen en traangas de echte kogels komen.
Ik zou zeggen, ga zo door tuig van de richel.

burningstuntman | 19-10-10 | 21:28

matwotje | 19-10-10 | 14:57
Wow... nog nooit zoiets PRACHTIGS gehoord. Sarkozy and boys zijn uiteraard zo links als de tyfus. AOW leeftijd verhogen is ook inderdaad een linkse kuthobby.
En nu even serieus. Ga dood achterlijke zwitsal. Probeer eens meer verstand te krijgen voordat je reaguurt matwotje.

Socialist | 19-10-10 | 21:07

Zou de patat generatie ook moeten doen.
Maar doe maar negatief, maakt mij niet uit ik zit al lekker in Spanje van het mooie weer te genieten. Sukkels.

Olieboer | 19-10-10 | 20:03

Fransen weten tenminste wel hoe ze van het leven moeten genieten. Tenminste, de echte Fransen, op het Franse platteland. Die Banlieus zijn geen Frankrijk maar een gezwel dat "per ongeluk" aan gegroeit is.

TisNieZoMoeilijk | 19-10-10 | 19:56

In Hollandski stort de vakbond de stakingskas gewoon in de eigen pensioenpot.

oplichter | 19-10-10 | 19:47

NON = NON steek dat nou eens in jullie zakken Sarkozy en Balkenende. NEE = NEE we waren tegen het EU verdrag maar JPB drukte het gewoon door.
Nog eensch NON = NON. Jongerius: nee = nee, toch?

ecologiste | 19-10-10 | 19:33

De Finnen op de onderste paar foto's werken sowieso niet. Dus wat nou staken...

Jan de Hark | 19-10-10 | 19:14

In Frankrijk weten te tenminste dat de overheid en regering je grootste vijanden zijn. Laten we daar eens van leren en ook hier de boel aan gort meppen.

thispissesmeoff | 19-10-10 | 19:05

Ben ik nou gek .... staan daar allemaal Finnen vooraan ? Die moeten nog beginnen met werken .... of moeten ze nu pas werken na hun 65ste ???

FapMaster | 19-10-10 | 18:52

Om te gieren: finnen die toch niet werken protesteren als enigen.

tagliatelle | 19-10-10 | 18:51

-weggejorist-

shakespier | 19-10-10 | 18:47

@Harrie Nak | 19-10-10 | 18:11
ja, maar zwitsers kunnen weer niet neuken.
*het is altijd wat*

geurtje | 19-10-10 | 18:35

Frankrijk is toch dat derde wereld land dat voornamelijk door een soort finnen wordt bevolkt? Als dit de koers van de Euro weer negatief beïnvloedt wil ik wel geld van ze zien! Ik ga niet voor m'n lol doorwerken tot 67 als die malloten bij 60 lekker op een terrasje gaan zitten.

wirbel010 | 19-10-10 | 18:28

* doet lachen vanuit arisch bolwerk Zwitserland. :)

Harrie Nak | 19-10-10 | 18:11

ben erg in de war omtrent dit thema. want het gaat allemaal om de vraag: hoe verdeelt de overheid de beschikbare middelen? bij een goede herverdeling van de staatsuitgaven, zou er misschien voor bepaalde fransen vanaf 60 een gedeeltelijk pensioen kunnen blijven en voor iedereen een volledig pensioen op 65.
maar ja, ga in frankrijk maar eens bezuinigen. op welk front dan ook: altijd zal men gaan staken en blokkeren. je kan eerst de ministerssalarissen verlagen, de banken aan banden leggen en wat dimmen qua pracht en praal, maar om echt Groot Geld te besparen zal je toch in het ambtenarenbestand moeten snijden.
tja, u voelt 'm al. ook dat wordt staken. helemaal omdat van de vakbondsleden (nog geen 8% van de beroepsbevolking heb ik me laten vertellen) 80% ambtenaar is.

er bestaat geen pijnloze oplossing. maar de meeste fransen vinden zoals gewoonlijk dat vadertje staat - c.q. de klootzak - het allemaal maar heeft op te lossen.
en omdat hier totaal geen polderoverlegcultuur bestaat, gaan de vrachtwagens dwars, de scholen dicht, de benzinedepots achter de slagboom. en in een aantal extreme gevallen de scholen en auto's in de hens.
en ondertussen staat sarkozy het met ingehouden woede of tranen nog maar eens uit te leggen op tv. maar hij lijkt in niets op de vader des vaderlands. 'morgen vertrekt hij weer doodleuk op een duur reisje', schamperde de caissière vanmiddag. 'hij wel, maar wij kunnen nergens naartoe.'

het wordt hier in het zuiden ongetwijfeld een lange onrustige kloteherfst.

geurtje | 19-10-10 | 18:06

tweedeling publiek in vorm protest en uitvoering.

larie | 19-10-10 | 17:47

Maneo Solo. Semper. | 19-10-10 | 14:10
Waartegen zijn wij dan beter beschermd oetlul ???!!?

Katte Nut | 19-10-10 | 17:43

Het zit in de genen. vroegah sloopten ze de Bastille al, en ze zijn nog steeds niet veel wijzer geworden. Frankrijk.... mooi land, maar de Fransen moesten er niet wonen.

dompertje | 19-10-10 | 17:37

Kopieergedragwaarschuwing: binnenkort in 020-Gaza...

Reykjavik | 19-10-10 | 17:37

lol, natuurlijk weer allemaal Finlanders die mee rellen.. Die jongens hebben nog nooit gewerkt en hebben geen flauw idee waartegen ze rellen.. Demonstratie kan je t niet echt noemen..

a1exs | 19-10-10 | 17:35

Oke waarom zie ik vooral die Oostenrijkers die staken (slopen) Aangezien ze toch niet werken?

Slavendrijver | 19-10-10 | 17:28

Ik wacht nog steeds op dit soort rellen in Lourdes. Blinde betogers die wild om zich heen lopen te slaan. Rolstoelen in de fik enzo..

schizoïde | 19-10-10 | 17:27

"Stakende luie kudtfransen"
Wat krijgen we in de winter: koude, witte, rotsneeuw??

NewEnglandPatriots | 19-10-10 | 17:27

Ze moeten niet zo zeiken, gewoon die leeftijd gelijk door naar 67 net als hier.

Blaat1984 | 19-10-10 | 17:14

Echt, vakbonden kunnen zo desastreus rigide zijn. Breng in herinnering die Italiaanse gekken van Alitalia die niet wilden worden overgenomen door KLM omdat dat banen zou kosten. Miljoenen gemeenschapsgeld ging er verloren per week. Dat kun je nog beter polderen zoals we dat hier jaren hebben gedaan.

loogman | 19-10-10 | 16:59
Heb je ook wel weer een punt. Wij zijn wel weer erg weinig actiebereid.

Leute | 19-10-10 | 17:13

Dit is slechts een voorproefje van wat in 2013-14 een wereldwijd fenomeen zal zijn: rantsoenering van de benzine als gevolg van de daling van de olieproductie. De wereld gaat decennia van economische neergang tegemoet, totdat alternatieve energie het probleem heeft opgelost. Maar tegen die tijd hebben de meesten van ons een grijze baard.

Oome Gijs | 19-10-10 | 17:03

Ze doen teminste nog wat,
Hier lopen we als makken schapen achter de rest aan.

loogman | 19-10-10 | 16:59

Franse zijn echt gestoord. Dingen eisen die nooit ingewilligd kunnen worden. Mentaliteit zie je ook terug op de pompstation pica's. Zelfs te beroerd om de duurdere 98 te tanken als de rest op is...

Dude heb je eten | 19-10-10 | 16:59

-weggejorist-

shakespier | 19-10-10 | 16:54

De benzine gaat op de bon, wereldwijd. Duurt nog wel even hoor: in 2013-14 is het zover. En die pensioenen kunnen we op onze buik schrijven. De wereldolieproductie gaat over een paar jaar dalen, voor het eerst in de geschiedenis. Dat is pas een primeur.
De tijden veranderen.

Oome Gijs | 19-10-10 | 16:54

@shakespier | 19-10-10 | 15:48
Nee, wij zijn slimmer en negeren het rookverbod gewoon.

En-el Hak | 19-10-10 | 16:48

Het heeft wel wat, die bijna Mad Max achtige toestanden. Zolang de Carrefour nog voedsel in blik heeft, komt het allemaal goed.

kapotte_stofzuiger | 19-10-10 | 16:47

3 miljoen Fransen staken... 70% van de bevolking wil de pensioenshervormingen niet... dat is niet lui, dat is moedig. Met werk moet je, als het nodig is, op tijd kunnen stoppen. Hier kunnen de angstige hardwerkende en hardklagende 'liberale' Nederlandse werknemers een voorbeeld aan nemen. Niet staat, maar het volk bepaalt.

dePadvinder | 19-10-10 | 16:45

Ja lekker op hun 60e aan de stokbrood met kruidenboter aan de mediterranee op hun jacht zitten te genieten van al dat belastinggeld wat NL in de Europese Unie pompt. Dat kan niet de bedoeling zijn. Kunnen ze niet Europees de pensioenleeftijd vaststellen? Dit is weer zo'n halfslachtige oplossing dat elk land het voor zich moet regelen. Gewoon centraal vaststellen op 67 jaar en niet zeiken.

Fireblade1971versie2 | 19-10-10 | 16:41

Ho ho het zijn niet allemaal Franse bondkraagjes, natuurlijk hebben onze linkse beroeps boeroeperts zich ook al weer gemeld getuige deze video:
www.youtube.com/watch?v=iGwHm9theKE&am...

Vervanmijnbed | 19-10-10 | 16:41

Die Franse mannetjes durven / mogen tenminste nog staken .

Allenamenbezet | 19-10-10 | 16:35

@gruppenfuhrer | 19-10-10 | 15:44
De spijker hard op zijn kop... chapeau!

BSE rundfunk | 19-10-10 | 16:31

Vive La France! Een mentaliteit naar mijn hart...

BSE rundfunk | 19-10-10 | 16:28

Zie alleen maar kut-marokkanen en antilianen, is dit Frankrijk?

R32 | 19-10-10 | 16:26

Claude Francois | 19-10-10 | 15:54
Heb jij het nagerekend dan ? NL heeft veruit de grootste pensioenreserves in Europa en toch gaat de AOW leeftijd naar 66. Raar niet. NL wil weer eens het braafste jongetje van de klas zijn.

ITEACHYOU | 19-10-10 | 16:18

swift1.6 | 19-10-10 | 14:13

Oui, Très bien

brave` | 19-10-10 | 16:10

Zijn altijd dezelfde autonome klootzakken die het laten escaleren. Deze lamzakken houden wel gewoon elke maand hun ongewassen hand op tot hun 60e, en juist ZIJ zouden zich dus geen zorgen hoeven maken, er verandert voor dat stink-schorem gedurende die 2 extra jaar helemaal nakkes.... De relletjes zijn gewoon fijn om die dagelijkse sleur van blowen en rondhangen ff te doorbreken.
Stakende vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers etc kan ik nog begrijpen, alhoewel als je de pensioenleeftijd in F vergelijkt met NL, B en D dan komen ze nog goed weg. Maar goed, hun goed recht om voor hun positie te vechten, hadden wij ook wat vaker moeten doen, we laten hier gewoon over ons lopen.....

Marathon Man | 19-10-10 | 16:00

Rationeel: Het maakt niet uit of zij nou zo lui of wij zo slap zijn, er moet geld gemaakt (lees: belastingen geïnd) worden om dat gat van de kredietcrisis op te vullen. Verdomd als de rest van Europa (wij) daar voor moeten opdraaien.
Emotioneel: Laat die luie varkens de handen uit de mouwen steken, wij zijn ook genaaid door de regering (naar 67 nádat men zelf al met pensioen is). Welkom bij de club.

Appleflap | 19-10-10 | 15:56

Staken, het woord zegt het al, is het ''staken van werkzaamheden'' en niet het blokkeren van wegen, scholen en brandstofdepots en het belemmeren van de vrijheid van anderen.

Deze stakers zijn bovendien:
(i) dom omdat ze niets begrijpen van de economische basisbeginselen; of
(ii) egoistische oude besnorde zakken, met name het uitvretende oudere proletariaat en ambtenarentuig, die geld willen stelen van de jonge generatie die vervolgens de staatschuld moeten afbetalen.

Dan is er nog tuig uit de banlieue (departement '93') die 'verlan' spreken (alle woorden omdraaien) terwijl ze al moeite hebben met gewoon Frans. Die houden van stakende middle-class scholieren (cat. 1) in elkaar te trappen en auto's in brand steken waarbij een staking een handige setting is, dan hoeven ze niet ver te zoeken.

Geen zorgen, vrijdag begint in Frankrijk de herfstvakantie weer en dan zullen al deze pipo's ophouden met staken want staken tijdens vakantietijd is natuurlijk niet de bedoeling, je zou een dief van je eigen portemonnee zijn...

Claude Francois | 19-10-10 | 15:54

shakespier | 19-10-10 | 15:40 Ten tijde van: ' geen woning geen kroning.' Toen dreigde een ware volks opstand. Was een oprechte volkswoede en de finnen ontbraken grotendeels nog. Finnen rellen om het rellen. Tuig is het.

snap_shootert | 19-10-10 | 15:53

-weggejorist-

shakespier | 19-10-10 | 15:48

@Rejer | 19-10-10 | 15:41
Neen, die kut-Fransen zijn aartsluie communisten, proleten van de bovenste plank, aangevuld met Marokkaans en Algerijns tuig. 'k Zou ze graag met de Franse slag naar Dieu sturen.

En-el Hak | 19-10-10 | 15:46

Failliet? of protest tegen een onevenredige welvaartsverdeling?
waar the sheeple hier gewoon weer bukt voor de Roverheid weten de fransen nog al te goed waar de macht ligt sinds 1789

gruppenfuhrer | 19-10-10 | 15:44

@shakespier | 19-10-10 | 15:40
Ehm.. knuppel.... Nederland is het enige land waar het rookverbod juist niet en masse kon worden ingevoerd. Sterker, het is nu helemaal van de baan voor kleine kroegen.

En-el Hak | 19-10-10 | 15:43

Nee... Wij slikken alles. Wij Nederlanders zijn mietjes. Die nergens tegen in durven te gaan.

Rejer | 19-10-10 | 15:41

-weggejorist-

shakespier | 19-10-10 | 15:40

Zag ik nu gisteren, bij de Zapservice van PendeW, een lieve naïeve mevrouw een stel Finnen die tegelijkertijd haar autootje in brand staken verdedigen? Zoveel Gutmenscheid is zelden vertoont.

En-el Hak | 19-10-10 | 15:36

Lol, net of die gasten (die een telefooncel slopen) een baan hebben...

kw_nl | 19-10-10 | 15:34

@vander F | 19-10-10 | 15:10
De pensioenen?

Sliptong | 19-10-10 | 15:32

@shakespier | 19-10-10 | 15:13
oooh, nee, ja kijk, dan is het logisch dat ze telefooncellen omduwen en palets en auto's in de fik zetten.

RockBock | 19-10-10 | 15:27

Kets22 | 19-10-10 | 15:05
Als u nu eens achter dat muffe toetsenbord vandaan komt en gaat actievoeren, tegen whatever u dunkt, dan praten we verder.

de directeur | 19-10-10 | 15:27

Ja kijk, de middelen om de miljoenen tafelschuimers de bek open houden moeten nu eenmaal van ergens komen.

Tricephalus | 19-10-10 | 15:19

ik kom van rechts | 19-10-10 | 14:57 Schiet bij dergelijke rellen er 20 neer en het is spoedig voor goed over met rellen. Er is nu weinig of niets waar het tuig ontzag voor heeft. Nogmaals, in het land van herkomst flikken ze dit echt niet hoor..

snap_shootert | 19-10-10 | 15:14

-weggejorist-

shakespier | 19-10-10 | 15:13

Zijn die gasten uit Auxerre d'r al?

Schaamharing | 19-10-10 | 15:12

Finnen, finnen en niets anders dan finnen...

Frankster001 | 19-10-10 | 15:12

@Frederik Vijf | 19-10-10 | 15:03
je hebt gelijk, mijn excuses.

RockBock | 19-10-10 | 15:11

Ik begin langzamerhand ook weer zin te krijgen in rellen,
in dit gezapige slaapland van ons.
Nu nog even een rel onderwerp vinden.

vander F | 19-10-10 | 15:10

Wat lopen die geiten op de paar laatste pica,s nou te zeiken? die rellen om te rellen. die werken niet eens.

Maakjemenou | 19-10-10 | 15:10

Ik denk dat veel van de jongeren niet eens weet waarom ze aan het rellen zijn..

Hatsaflatsa | 19-10-10 | 15:06

Ik zie alleen maar straatterroristen die telefooncellen omgooien, en zo hier en daar een verkleumde 50+-er

debully | 19-10-10 | 15:06

Ik poep altijd ff als ik over Frankrijk vlieg.

subsidistan | 19-10-10 | 15:05

Die luie kudt ??? Fransen zijn het tenminste wel allemaal met elkaar eens.
Ze laten zich niet naar de slachtbank leiden zoals die stomme kudt !!! Hollanders.

Rein 8570 | 19-10-10 | 15:05

In ieder geval zijn de mensen daar nog aktie aan het voeren hier in gezapig Nederland gebeurt er helemaal niets.

Kets22 | 19-10-10 | 15:05

@RockBock | 19-10-10 | 15:03 : Groepsbelediging!

Frederik Vijf | 19-10-10 | 15:03

@Capy | 19-10-10 | 14:58 : Heeft u de film " La Hayne" al gezien? Frankrijk is wat mij betreft zeker binnen de randstad compleet verloren.

Frederik Vijf | 19-10-10 | 15:03

@gerardlenorman
Ik ken mocros die minder schrijffouten maken DAN jij...
Maar inderdaad Nederlanders zijn scheiters.

RockBock | 19-10-10 | 15:03

En nog wat,wat valt iedereen hier over het uiterlijk van een ander.In france zitten meer mocro-s als hier,maar die doen het ook beter als hier.Algiers-arabs is een ander verhaal.En nog wat,.. Nederlanders zijn scheiterds als het op staken aan komt.En dan bedoel ik niet alleen met het pensioen.Al zou je hier maar 100-euro over houden,klaag je,maar doe je niks.

gerardlenorman | 19-10-10 | 15:00

Ik drink al jaren geen Franse wijn meer, kijk geen Franse kudTfilms en doe niet meer aan soixante-neufs...

eerstneukendanpraten | 19-10-10 | 14:58

Gister stukje van gezien. Vrouwtje staat beteuterd te kijken, verslaggever: bent u het niet eens met de staking? Vrouwtje: dat wel maar de manier waarop... En kijkt beteuterd naar een auto waar de vlammen uit komen. Aantal bontkraagjes er om heen vragen of Hey haar auto is, wat ze beaamt, hard gelach van een stuk of 20 berggeiten, hebben wij gedaan en tja pech gehad moet je je auto daar niet neerzetten. Ik was niet rustig gebleven, wat een tuig! Je zou ze toch het liefst helemaal kapot schoppen?!

Capy | 19-10-10 | 14:58

-weggejorist-

ik kom van rechts | 19-10-10 | 14:57

De enige reden dat heel autochtoon Europa mag doorwerken tot 67 en langer is de ongebreidelde import van Afrikanen (die zelf allen met 18 gezellig aan de uitkering zitten)
Helaas gaat het meeste geld daarheen.
(naast alle andere miljarden kostende linkse hobby's uiteraard)
Dat het maar snel gedaan moge zijn met links.

matwotje | 19-10-10 | 14:57

wat een stakkers
gelijk verhogen naar 70!

jessman | 19-10-10 | 14:56

Gloeiende gloeiende, de woestijnvolkeren zijn ook weer eens uit hun wijken gekomen. Als er maar dingen gesloopt en vernield kunnen worden. Mooie maatschappij dat Frankrijk. De oude generatie vertikt het om een tweetal luttele jaartjes door te werken, terwijl de jonge generatie te lui is om überhaupt een hand uit de mouw te steken. Tenzij dit is om een telefooncel om te duwen of om stenen te gooien, maar dat moge duidelijk zijn.

Von Flokkenstoffen | 19-10-10 | 14:56

Ach zouden wij in nederland ook moeten doen,
zie jij een 65 e al met een klopboor op de bouw aan het plafont boren.

of anderswat.
je loopt naar je chef en daar ligt ie met een hartinfarct!?

waargaatditover

wgdo | 19-10-10 | 14:54

Wat loopt dat werkschuw tuig nou te rellen? Twee jaar later met pensioen betekent voor hen toch twee jaar langer een werkeloosheidsuikering? Tel uit je winst!

jullie ook hier? | 19-10-10 | 14:53

Ik ben zelf fransoos,maar hier leef je om te werken.In france werk je om te leven.Dus niemand hier wil dus lekker op tijd met pensioen,.. zeker met de gedachte hoe alles een beetje veroorzaakt is.

gerardlenorman | 19-10-10 | 14:53

Die laatste rij foto's is toch Casablanca of ergens in donker Afrika mag ik hopen? Het zal toch niet in Europa zelf zijn? Greve!

fietskettingslot | 19-10-10 | 14:52

Respect voor de Fransen,die zijn teminste niet zo naief en neerbuigend zoals ons hierzo,de maatschappij dat zijn WIJ en niet hun in Den Haag,zo hoort een democratie tezijn...

shark666 | 19-10-10 | 14:52

Sliptong | 19-10-10 | 14:49
Umfufu the Zebrabitch woont hier niet. Helaas.

GroteKakkedrol | 19-10-10 | 14:52

Kudt: ik vertrek donderdag om een leuk pandje in La douce France te gaan bekijken.

need i say more | 19-10-10 | 14:51

polt | 19-10-10 | 14:46
Dat is leeftijd dat deel van pensioen kan ingaan, een soort pre-pensioen. Volledig pensioen in Frankrijk kan onder Sarko pas vanaf 67.

Witteman | 19-10-10 | 14:51

Le loyer est trop haute condamnée !

Bigi Bana Boy | 19-10-10 | 14:50

Zo grappig: werkschuwe capuchonklootzakjes die tegen verhoging pensioenleeftijd strijden. Als er maar wat te rellen valt, toch?

jullie ook hier? | 19-10-10 | 14:50

"French workers, hooligans from the banlieus and other angry moustaches continue to put pressure on President Nicolas Sarkozy's plans to raise the retirement age. While hardworking citizens in North-European countries only retire after 67 or 69, the arrogant strike-hooked Laissez-faire fucktards in France burn the streets because they want partytime after 60. Assholes"
lold

Peauper | 19-10-10 | 14:49

ITEACHYOU | 19-10-10 | 14:40
Frankrijk is al sinds de eerste wereldoorlog is afgelopen geen grote macht meer. Ze doen wel net alsof, maar ze zijn het echt al lang niet meer.
En de grootste woede komt vaak voort uit het feit dat men zelf niet zo'n fijne bonus krijgt en het dus oneerlijk vindt. Totdat iemand ze zelf zo'n bonus aanbiedt.

Varkensjuin | 19-10-10 | 14:49

Ah, de je-mag-het-niet-zeggen-maar-het-valt-wel-op juweeltjesjeugd gaat protesteren tegen een voorziening waar ze nooit gebruik van gaan maken. De retraite. Veel Jeans en Jaques te zien. Oh nee, toch heul veul ALi, Umfufu, Mohamed. He verdraaid, weer die lieden....

Sliptong | 19-10-10 | 14:49

De ANWB adviseert om met een volle tank het land binnen te rijden. Is dit voor een optimale ontploffing?

Bakito | 19-10-10 | 14:47

Moet je eens de reacties bij de Guardian vergelijken met de reaguursels hier. Wat een verschil :)

koffiebroodje | 19-10-10 | 14:46

Wij willen de beste zijn van Europa qua "de staat" te aanbidden,dus ook al hun lariekoek geloven enz...

shark666 | 19-10-10 | 14:45

@ Merlot | 19-10-10 | 14:40

Mooi plan, maar Griekenland is al failliet.

Harry Turtle | 19-10-10 | 14:45

Goeddoeme, wij betalen 27 miljard miljötaks om het land, lucht en water schoon te houden, en daar steken ze gewoon alles in de fik. Hopelijk vliegt daar alles in de fik, van de Pyreneeën tot de Ardennen, kunnen we het in een keer asfalteren, zijn we er ook lekker snel doorheen en zwarte zaterdag bestaat dan ook niet meer.

FrankVeer | 19-10-10 | 14:44

ZDEV | 19-10-10 | 14:18
Hoe bespeel je dan de machthebbende regenten als die niet naar je willen luisteren? Het is of protest of burgeroorlog. Kies maar.

ITEACHYOU | 19-10-10 | 14:43

ze staan daar trouwens lekker te genieten achter plexiglas:-}

delongneck | 19-10-10 | 14:41

Sacre bleu!

Oewerqen na moi sestiegste ies qudt!

*ME'er hoekt*

Slarottimovski | 19-10-10 | 14:41

Die woede is toch wel te begrijpen. Miljarden zijn er gebruikt om de banken overeind te houden. BNP gaat gewoon door met het bonussen systeem en het klootjesvolk moet hiervoor bloeden. € 1.200,- per maand, twee jaar langer doorwerken en ga zo maar door. Het wordt teveel. Elke grote macht ter wereld is na een korte of lange periode gevallen. Danwel door interne danwel door externe factoren. Je kan met een stok blijven prikken en prikken en prikken totdat men het zat is en dan breekt de pleuris uit.

ITEACHYOU | 19-10-10 | 14:40

Mijn voorstel: hoe hoger je pensioenleeftijd, hoe minder bijdrage je betaalt aan de EU.

Dat zal er in de praktijk op neerkomen, dat de landen die nu nettobetalers zijn niks meer hoeven bij te dragen.
En tegelijkertijd dat de landen die nu netto-ontleners zijn, voor de verandering eens moeten gaan betalen.

Merlot | 19-10-10 | 14:40

Leuk onderscheid in die pica. Je hebt de serieuze stakers met spandoeken rustig lopend in een soort van demonstratie of gewoon staand.
En je hebt het gajes (jeugd dat in de schoolbanken hoort te zitten) dat alleen maar meedoet om te rellen en te vernielen, want denk maar niet dat ze weten waarom er gestaakt wordt.

Erg leuk als je een serieuze staker bent en het gajes heeft jouw auto net vernield en in brand gestoken.

polt | 19-10-10 | 14:39

Sjeesus... respect hoor. De Fransen laten zich in ieder geval niet als varkens naar de slachtbank voeren. Of het zin heeft of niet; ze laten horen en voelen dat ze het er niet mee eens zijn: kunnen wij nog wat van leren...

Sjeesus | 19-10-10 | 14:38

Roel Geeraedts van RTL meldt op Twitter:
"Uiteraard wordt de inwendige demonstrant goed verzorgd".
twitpic.com/2yzexc

Merlot | 19-10-10 | 14:38

Durf te wedden dat de helft van die gasten daar alleen maar zijn om te rellen...

Braakbal | 19-10-10 | 14:37

Ik zou ook rellen als ik tot mn 62e op zoek naar werk zou moeten gaan.

onrendabeltje | 19-10-10 | 14:34

Merde, die Fransen zitten al jaren boven de EU begroting. M.a.w. profiteren van de Noordelijke EU lidstaten. Hopen maar dat Kabouter Sarkozy zijn rug recht houdt.

GSpot | 19-10-10 | 14:33

@redaktie,

Net als in NL gaat de pensioen leeftijd in FR van 65 naar 67.
Waar het hier omgaat is het pre-pensioen, iets wat hier al lang weer om zeep is, net als de VUT (waar we nog wel voor betalen tot en met 31 maart 2012)

Prof. Drs. Klavan | 19-10-10 | 14:32

@ Joris

Weggejorist?

Pourquoi, mijn waarde?

Slarottimovski | 19-10-10 | 14:32

-weggejorist-

Bloodzone | 19-10-10 | 14:32

Havo 4 van het Beatrix Colege is deze week op studiereis naar Parijs....
Ben ik ff blij dat m'n dochter is uitgeloot !
Ze zal daar tussen dat zootje lamzakken terechtkomen.......

lilluke halve hoan | 19-10-10 | 14:31

Spasshose | 19-10-10 | 14:25 Mee eens. De bontkragen kruipen bij dit soort betogingen onder hun stoeptegels vandaan puur en alleen om te rellen. Je haalt ze er altijd meteen uit. Auto'tjes in brand steken is voor hun volks vermaak nummer1. In het land van herkomst zouden ze dit beslist niet durven te flikken want dan gaan ze er aan of ze verdwijnen simpelweg voorgoed. Waarom pikken we dit nog langer?

snap_shootert | 19-10-10 | 14:31

Geen brie meer! En let vooral op de rellende bi-culture juweeltjes. De retraite noemen ze het pensioen. Ik zeg doen; als land. Au revoir.

Sliptong | 19-10-10 | 14:31

Wat fijn, en wij mogen direct zeker weer ons geld gaan lenen aan Frankrijk voor een zeer vriendelijke rente net als met Griekenland ? Ik ben zo blij met die Euro.

Marcus Porcius Cato | 19-10-10 | 14:28

Zitten er niet wat verdwaalde foto''s van Liberia tussen ?

Jimmy Mc Clure | 19-10-10 | 14:28

Over die laatste paar foto's: dat zijn sympathisanten van werkend Frankrijk. Die vinden het ook niet eerlijk dat die hardwerkende mensen straks twee jaar langer hun uitkering bij elkaar moeten sprokkelen.

Harry Turtle | 19-10-10 | 14:28

Paar dingen: Het gaat over de _minimum_ leeftijd voor het pensioen, de regel hier in .fr is nog altijd dat je 40 jaar moet werken. Ook: de Franse dames helpen mee iets aan het probleem te dopen door gemiddeld meer dan 2 kinderen te werpen, de Nederlandse vrouwen hebben het te druk met hun carriëre als kleurentherapeut of whatever en dan wordt de spoeling van toekomstige pensioenbetalers wel erg dun, en daarnaast is de publieke sector toch kleiner. Ik betaal in .fr veel minder belasting en premies dan dat ik in .nl met een vergelijkbaar inkomen zou doen (achterlijke hypotheekrenteaftrek daargelaten). En dat ze er hier iets aan doen: ik heb hier betere ontslagbescherming dan dat ik in .nl zou hebben. En of dat slecht is voor de Franse concurrentiepositie: Vraag ze dat eens bij KLM, Numico, Kärcher en alle andere .nl bedrijven die door de Fransen opgekocht zijn.

GroteKakkedrol | 19-10-10 | 14:27

Knuppelen maar.

Pouline | 19-10-10 | 14:26

zutkeehond | 19-10-10 | 14:22
Was de NL jeugd maar zo geëngageerd.

Detlev Tarnowitz | 19-10-10 | 14:26

Dus de kern van de zaak is dat de Fransen nu met 60 jaar met pensioen kunnen, en dat Sarkozy wil dat die leeftijd naar 62 jaar gaat? En dat het volk van Marianne daarom het land in chaos stort? Is het dan werkelijk zo dat men van het goede leven in Frankrijk lui en vadsig wordt? Het ziet er wel naar uit.

ljcoster | 19-10-10 | 14:26

Maneo Solo. Semper. | 19-10-10 | 14:10
Ben jij soms een Marrokaan? In dat geval ben je hier inderdaad beter beschermd dan in Frankrijk. Helaas gaat dat voor de hardwerkende, autochtone Nederlander niet op. Wij moeten zonder morren akkoord gaan met een verhoging van de pensioenleeftijd naar 70 (let maar op, dat komt nog wel) en als je dan zo ver bent is er helemaal niets meer. We moeten maar een voorbeeld nemen aan die allochtonen, die hun eigen kinderen laten opdraaien voor de zorg van opa & oma. Dat is de enige oudedagsvoorziening die met een beetje mazzel nog in stand is te houden. Jammer voor hen die geen kinderen hebben.
(By the way, jammer dat die zandhazen in elke serieuze protestactie een mooi excuus zien om nog wat auto's in de fik te steken)

Spasshose | 19-10-10 | 14:25

Tja, je kan zeggen wat je wil maar in Frankrijk weten ze in ieder geval nog wel wat protest is..
Hier klagen we alleen maar, zeggen vervolgens 'ja' en bukken diep voorover.

Tsaar Guus | 19-10-10 | 14:23

Wel grappig dat er om de meeste foto's een soort van mensen (lees: bond kraagje, capuchon, palestijnse sjaal) is te zien die je altijd en overal tegen komt op plekken waar iets te vernielen/stelen/beschieten is.

Ook grappig dat deze mensen altijd klagen over "geen huis/te weinig geld/slecht milieu/racisme" terwijl ze blijkbaar tijd genoeg hebben om hier zelf een oplossing voor te zoeken dunkt me.

Oh ja: en voetbal holigans

the_self | 19-10-10 | 14:23

Typisch dat alle slopertjes op de foto's rond de 18-20 zijn. En getint. Zouden ze überhaupt wel weten wat er aan de hand is?

zutkeehond | 19-10-10 | 14:22

-weggejorist-

Slarottimovski | 19-10-10 | 14:21

snap_shootert | 19-10-10
+100

Faust1 | 19-10-10 | 14:21

Die laatste paar foto's zijn toch weer een hele grote bevestiging he!

Of werken die allemaal bij één bedrijf dat nu even dicht is? Nee......

Creaguurder | 19-10-10 | 14:20

Ah, fijn dat de Guillotine weer uit het vet gehaald kan worden.

Frederik Vijf | 19-10-10 | 14:20

Auto's in de fik steken, altijd een sterk argument om je mening kracht bij te zetten.

Harry Turtle | 19-10-10 | 14:19

People shouldn't be afraid of their governments, governments should be afraid of their people..
Mooie foto's, dank!

Zeeschuimer | 19-10-10 | 14:19

Mensen die liever staken voor hun geld dan dat ze er voor werken moet je ontslaan zonder recht op uitkering. Staken is zo van de tijd van klompen!

Bovendien is dit jong tuig dat zogenaamd staakt tegen de verhoging van de AOW leeftijd. Van fucking 60 naar 62 jaar. Dit tuig weet niet eens waar het voor staat. Bovendien, 62 jaar? Maak daar snel 75 jaar van dan!!!

ZDEV | 19-10-10 | 14:18

Je kan zeggen wat je wil, de Fransen hebben tenminste nog het lef om ergens tegen te protesteren en voor hun rechten op te komen. Wij hier pikken alles maar wat de arrogante regenten over ons beslissen. Zonder al die overbodige import van allerlei werkschuw tuig had Frankrijk en ook Nederland er nu veel beter voor gestaan.

snap_shootert | 19-10-10 | 14:18

Wat een rare plaatjes, burgers die het ergens niet mee eens zijn en dat laten blijken. En dat maar 500 km hiervandaan.

Detlev Tarnowitz | 19-10-10 | 14:18

De Telegraaf noemt het relschoppende banlieustuig in het onderschrift bij een foto op de voorpagina "studenten" terwijl toch duidelijk mag zijn dat dit uitschot nog nooit een onderwijsinstelling van binnen heeft gezien.

Haarkopje | 19-10-10 | 14:18

Van de zomer heb ik gedemonstreerd in Rotterdam tegen de pensioen verhoging naar 67 jaar. De opkomst was bedroevend! Als je ziet hoe de Fransen het aanpakken, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Als ik ooit ga emigreren, dan is het naar Frankrijk. Zorg ik dat ik een dubbel paspoort krijg en nok ik op mijn 60ste met werken.

molie1001 | 19-10-10 | 14:18

hadden wij in nederland maar wat meer passie. Dan was er allang een opstand geweest tegen die politiek correcte politici en hun knuffelbontkraagjes.
Ik vraag me echt af wanneer de vlam een keer in de pan schiet.
Hoelang tolereren wij nog die zelfbenoemde elite?

Faust1 | 19-10-10 | 14:18

Typisch toch dat ANWB, Televraag, Vkrant en GS mij weten te vertellen dat het hier allemaal dramatisch is, terwijl de dieseltank van de burgerbak hier op elke straathoek gewoon te vullen is.....

Doet niets af aan het feit dat die francophonen, zeker de babyboomerts, te lui om te poepen zijn en niet doorhebben dat je - om met Gerrit Z te spreken - geen geld niet kunt uitgeven, overigens.

Bigaroque | 19-10-10 | 14:18

Waarom demonstreren die capuchonkloodtzakjes? Zijn ze bang dat ze twee jaar langer hun hand moeten ophouden?

Northman | 19-10-10 | 14:16

Chickie gespot trouwens. 2e foto, beetje linksonder in het midden boven de man met de bruine hoed!

Maneo Solo. Semper. | 19-10-10 | 14:16

De Fransen zouden zich meer zorgen moeten maken over de vraag of ze werk krijgen, dan wel behouden.

Tocqueville Esque | 19-10-10 | 14:15

Mooi meisje @ Foto 28
Het valt wel op, foto's van vernielingen zijn behoorlijk "Kleur-rijk"

DeVreemdeling | 19-10-10 | 14:15

en de tweede helft van de foto's is al het tuig te zien !
Die nog nooit gewerkt hebben !

boerenvla | 19-10-10 | 14:13

wat hebben kansenjongeren nou met pensionleeftijd te maken???

de schaamte voorbij | 19-10-10 | 14:13

je kan er van vinden wat je wilt, maar ze zijn tenminste wel bereidt om te demonstreren. Hier klagen we alleen op internet om vervolgens netjes ja en amen te zeggen tegen iedere gedachtescheet van politici

swift1.6 | 19-10-10 | 14:13

Het zogenaamd kritische Geenstijl lult weer klakkeloos de andere media na: de leeftijd voor volledig pensioen gaat in Frankrijk van 65 naar 67. Maar goed, feiten - wat moet je daar mee, hè?

Witteman | 19-10-10 | 14:11

Ik zou zeggen, Franse vrienden van de ME, zorg dat geen enkele staker een gerechtigde pensioenleeftijd haalt, 60 of 62.

Kaas de Vies | 19-10-10 | 14:10

Ik voorspelde het al: msgambler | 19-10-10 | 14:09 roept ook maar weer hersneloos dat wij in NL alles maar pikken.
WIJ ZIJN BETER BESCHERMD, leer nou eens lezen. Tokkie.

Maneo Solo. Semper. | 19-10-10 | 14:10

Ik snap toch nooit helemaal wat staken met 'de boel ontregelen' te maken heeft.

renniepak | 19-10-10 | 14:09

HOe kunnen banlieu apen/bontkraagjes en ander tuig nou staken??
dat suggereert dat ze een baan zouden hebben... de gedachte alleen al is hilarisch..

RockBock | 19-10-10 | 14:09

Het is toch van de gekke dat wij tot ons 66e (met dit kabinet) moeten doorwerken en de hoogste som betalen aan de EU, terwijl de Fransen lekker met 60 met pensioen gaan van ons geld!

Handige Harrie | 19-10-10 | 14:09

In ieder geval kun je van die Fransen zeggen dat ze de moed en het initiatief nemen om te staken / demonstreren. Hier in NL pikken wij als werkenden alles maar zonder enige vorm van demonstratie. Wij willen ook niet werken tot ons 67e of gekort worden op pensioenen terwijl je er meer dan 40 jaar voor betaald, maar wij pikken het hier.
Heb een hekel aan Fransen maar kan dit wel op prijs stellen zo'n massaal tegenwoord. En ach, ik kwam toch al niet in dat land.

msgambler | 19-10-10 | 14:09

Dat gezeik dat wij ook moeten rellen zoals die Fransen is onzin; wij worden door de wetten/verdragen/vakbonden veel beter beschermd. En die Fransen zijn gewoon kut, maar hebben soms wel een punt. Helaas.

Maneo Solo. Semper. | 19-10-10 | 14:09

Als je die laatste pica's ziet wordt je vanzelf rechts... vullis steekt vullis in de fik. La belle France? Niet meer...

domtown | 19-10-10 | 14:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken