Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FOTO. Wesam al Deleama lacht Nederland KEIHARD uit

vptelegraaf141010.jpgJa, dat is lachen. Foto van bommenlegger Wesam al Deleama en zijn matties, na vrijlating uit het terror block van PI Vught gisteren. Die stomme D66-rechter van de RB Rotterdam is er driewerf ingetuind. Wat nou eis van 16 jaar? LOL! Huilie-verhaaltjes over kakkerlakken en gebrek aan privacy, pron en playstations in die akelige Amerikaanse staatshotels, en prompt ging De Deur in NL open. 25 jaar cel krijgen in de VS voor terreurdaden = free walken in De Lage Landen. We staan internationaal weer eens ontzettend voor LUL. Zie ook: Washington Post. Dit gaat ons respectkudos en dikke orders kosten. Bernhard Wientjes (VNO-NCW) kom er maar in met je claims. Enfin, die gay fag dameskapper uit A'foort (naam voluit, maar wel balkje bij Vrij Nederland) en Viktor Koppe weten hoe het je systeem moet wassen & watergolven. Iemand nog een peroxide-spoeling? Foto Update: Boze Oom Sjuul in de mail. Foto "onmiddelijk verwijderen" anders "financiële sancties".

Reaguursels

Inloggen

Misschien gaat dat heerschap nog schadevergoeding vragen voor het leed wat hem is aangedaan in Amerikaanse gevangenissen.... er is altijd wel een rechter te vinden in dit land die het toekent. ONGELOVELIJK!

meneer Q | 15-10-10 | 14:00

Ik krijg voor het niet handsfree bellen inclusief administratiekosten 166 euro boete.
Deze ex kapster krijgt de vrijheid omdat ie zo sneu behandeld is in de VS, dus kunnen we hier uit opmaken dat een verkeersovertreding erger bestraft wordt dan het deel uitmaken van een extreme organisatie.
Leve het rechtssysteem.

Tante Japke | 15-10-10 | 10:37

NU.nl kopt met: www.nu.nl/binnenland/2356549/wesam-al-...

Als het op een tape blijkt te staan, dan kan dat toch aangetoond worden? Of is NL net zoals de Fifa waarbij we de 'menselijke waarde' niet van de schijt!rechters willen ontnemen?

MoyoJoJo | 15-10-10 | 08:12

-weggejorist-

Posselmetzuremossel | 15-10-10 | 00:07

heren, de rechter die besloten heeft wordt niet bij naam genoemd en blijft zo buiten schot. Dus deze linksche recht spreker kan gewoon lekker zijn ding doen zonder de gevolgen te zien. Wie was deze gozerd???

Dikke Worst | 14-10-10 | 20:48

OMG, WTF, ongeloveloos, *zucht en de Facepalm... it just won't do.

Eduardo1735 | 14-10-10 | 19:30

die man kwam op tegen de bezetter in z'n eigen land! sinds wanneer willen we massaal verzetshelden voor 25 jaar opsluiten? stelletje NSB'ers

petethemeat1 | 14-10-10 | 18:48

Het leven is een serie teleurstellingen in de aanloop naar de grootste.

geraard | 14-10-10 | 18:07

je vraagt je af waarom er nog criminelen aangehouden worden ..... rechters zijn wereldvreemd. Hebben deze doorgestudeerde figuren zelf de situatie in de Amerikaanse cel onderzocht? Denk het niet. Wat een afgang. NL op zijn slechtst. Gaat het OM nog in beroep? Dit is echt belachelijk.

de vicevoorzitter | 14-10-10 | 17:57

Bermbommensoap.
Aflevering 1: Wesam vraagt asiel aan in NL en krijgt dat onmiddellijk. Is namelijk in zijn thuisland zijn leven niet zeker. Ontpopt zich in Nederland als eersteklas homo-kapper.
Aflevering 2: Wesam keert terug naar Irak. Weliswaar is dat volgens de NLse staat levensgevaarlijk, maar dat blijkt gelukkig erg mee te vallen. Wesam moet namelijk trouwen (maar hij is toch homo???) en gaat zijn bruid opzoeken.
Aflevering 3: Wesam schrikt zo erg van zijn aanstaande dat hij op zoek gaat naar een manier om aan zijn hetero lot te ontkomen. Hij knutselt wat amateur bommen en een amateerfilmpje in elkaar en wordt als snel opgespoord door de Amerikanen.
Aflevering 4: Wesam heeft de tijd van zijn leven in de Amerikaanse gevangenis! Oeps, laat hij alweer zijn zeepje vallen tijdens het gezamenlijke douchen...
Aflevering 5: Wesam begint nu toch wat heimwee naar het kappersleven te krijgen. Dus hij huurt Victor Koppe in voor een mooi huilverhaal, en natuurlijk trapt de rechter erin. Arme jongen, ga maar snel naar huis hoor!!

medusa324 | 14-10-10 | 17:13

Ik vind het terecht dat deze jongen is vrij gelaten. Ook al zou hij willens en wetens hebben mee gewerkt in het plaatsen van bommen tegen de Amerikanen in Irak dan nog vind ik dat het iemand niet verboden mag worden om zijn land te verdedigen tegen een buitenlandse agressor die duizenden burgers heeft uitgemoord.
Het had wat anders geweest als hij in de USA of hier in Nederland een aanslag had gepleegd.
Wij hebben onze verzetshelden toch ook niet gefusilleerd na de oorlog!

Baziz | 14-10-10 | 16:44

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 14-10-10 | 16:18

-weggejorist-

cccp2012 | 14-10-10 | 16:18

@Amigo1973 | 14-10-10 | 15:05

Nee, maar ik vrees dat ik les 1 van de herprogrammeringscursus van de PVV, "hoe laat ik mijn onderbuikgevoelens de vrije loop" heb gemist

hanz71 | 14-10-10 | 16:12

@Paul Revere: IDD zo is het. Nederland laat alles toe. Dit is gewoon te gek.

madman | 14-10-10 | 16:03

@DeBruineSter:
Jij bent niet helmaal lekker varken!

madman | 14-10-10 | 16:01

Ik schaam me kapot dat ze deze idioot vrijlaten rondlopen in Nederland. Ik schaam me voor mijn land en voor de Nederlandse militaire doden. Dit soort gasten hebben veel Nederlanders dood gemaakt en woont nu wel in ons land. Vuil varken! Ik zou er niet gek van opkijken als hij snel dood is.

madman | 14-10-10 | 16:00

@Pritt Stift: Onmiddellijk is met dd en ll

dezeookalbezet | 14-10-10 | 16:00

Terrorist? Gewoon een verzetsjongen die de yanks van zijn grondgebied wilde blazen. So what?!

DeBruineSter | 14-10-10 | 15:36

@MalteseKnight | 14-10-10 | 13:17

Inderdaad, die tape zou Wesam al Delaema zelf gemaakt hebben en die is op de arabische televisie uitgezonden en geloof ik ook aangetroffen bij huiszoeking hier in NL. Daarop staat Wesam al Delaemaals enige herkenbaar, terwijl de rest met maskers op te zien is. Opvallend?

Nogmaals ik sluit niet uit dat deze knakker er meer van wist. Het lijkt er dan in ieder geval toch meer op dat hij er op C'ést arrivé près de chez vous-achtige wijze langzaam medeplichtig geworden is als iemand die een actieve rol had als enemy combatant of terrorist was. Het bewijs dat hij vaker in Irak was geweest en contacten onderhield met andere terroristen etc. is naar ik heb begrepen wel degelijk allemaal hear say en anonieme, niet toetsbare informatie van veiligheidsdiensten. Op basis daarvan had hij levenslang kunnen krijgen en in ieder geval jarenlang gedetineerd kunnen worden in afwachting van zijn proces. Sinds Obama schijnt er veel verbeterd te zijn op het gebied van fair trial, maar dit speelde van voor die verbeteringen. Ik zou ook schuld bekend hebben ongeacht het feit dat ik nog nooit in Irak ben geweest.

Nogmaals, of Wesam al Delaema iets gedaan heeft en zo ja wat, weet ik niet. Dat ie niet helemaal spoort is ook wel duidelijk. Ik wordt alleen een beetje moe van die dubbele standaard van veel reaguurders. Een moslim krijgt een lagere straf, schande de NL-se rechtspraak deugt niet want te soft, een rechtse populistische politicus krijgt een kritische vraag, schande de NL-se rechtspraak deugt niet, want te kritisch. Als je het proces tegen Wilders 'politiek' wilt noemen, fine, maar wees dan ook mans genoeg om open te staan voor het idee dat Amerikaanse processen tegen vermeende terroristen minstens zo politiek zijn.

7anPau1 | 14-10-10 | 15:34

Yep, het is eigenlijk te treist voor woorden dat wij onszelf consequent voorlul zetten internationaal met dit soort van de pot gerukte situaties. Die vent hadden ze gewoon meoten laten zitten, genoeg bewijs wat hij allemaal gedaan heeft.

Blaat1984 | 14-10-10 | 15:09

@hanz71 | 14-10-10 | 13:58
Deze uitspraak was toch van u ?
"al die amerikanen die in Irak hebben gevochten.... die zijn toch ook allemaal vervroegd vrijgekomen? of hebben die ook allemaal een 25 jaar straf gekregen?"

Is toch een van de domste postings die ik in tijden gelezen heb , u bent er ook zo een die zich regelmatig in de moskee laat herprogrammeren ?

Amigo1973 | 14-10-10 | 15:05

Nederland is gewoon export en doorvoer land. Naast drugs, nu ook berm bom leggers.

Paul Revere | 14-10-10 | 14:55

@ -banned: Excuses, niet "de reaguurders hierboven" maar "een aantal van u". U bent allen uniek (behalve dan de Wilders-Godwinners).

Creyfs_Interim | 14-10-10 | 14:22

Hahah mooi he, don't you just love this country..

tejow | 14-10-10 | 14:06

@illuvatar | 14-10-10 | 11:58

niks tangen en varkens. Dat jouw grijze vermogen er niet bij kan is wat anders

hanz71 | 14-10-10 | 13:58

We hebben een maf landje, en dat hebben wij. Nou, ja: maf..? Zum kotzen, zo idioot.

Jerry Nick | 14-10-10 | 13:52

VNO-NCW olv Wientjes, Kom dr maar in..... wat gaat ons dit kosten....

wwweetikveel | 14-10-10 | 13:42

Dit is werkelijk diep triest!
Waarom zou je de samenleving nog vrijheden afnemen onder het mom de strijd tegen terroristen als de rechtelijke macht ze gewoon weer laat lopen.
En ondertussen ook nog dat show proces tegen Geert Wilders.

Replaceable | 14-10-10 | 13:40

Geen Stijl, begin voor jezelf.
Beter een kleine baas dan een grote loonslaaf.

Mac The Ripper | 14-10-10 | 13:39

Het rechtersgilde in Nederland staat niet voor niets in een kwade reuk. Ze lijken er een sport van te maken de sentimenten die er onder mensen met een normaal gevoel voor rechtvaardigheid bestaan, met een dikke middelvinger te beantwoorden. Ja, het crême de la crême van justitieel Nederland heeft RECHT heeft gesproken en tracteert zich 's avonds op een spannende swingpartij met bevriende koppels of gaat eindelijk eens die kinderpornoverzameling updaten. Deze van D'66 ers vergeven eliteclub dient aan een volksgericht te worden onderworpen en na de aanklacht, waarop geen sluitend verweer mogelijk is, standrechtelijk te worden geëxecuteerd.

De narrige kabouter | 14-10-10 | 13:32

Wesam al D, in Griekenland afgewezen als asielzoeker maar krijgt dat vervolgens in Nederland. Gaat in 2003 weer naar Irak voor een bruiloft, waar hij gelijk bommen gaat leggen.
Als hij in 2003 naar Irak kon waarom kreeg hij dan asiel

nance | 14-10-10 | 13:30

-weggejorist-

F1802 | 14-10-10 | 13:25

Die jongen wordt straks ergens inAmsterdam gewoon op straat geliquideerd... Dat zal me totaal niets verbazen...

straatjochie | 14-10-10 | 13:23

7anPau1 | 14-10-10 | 10:50 -- mooi stuk.
"He was videotaped with other insurgents planting roadside bombs designed to kill Americans. In one video, a hooded Delaema could be seen brushing dirt away from an explosive device and then helping to rebury it. In another clip, he could be heard saying, "We have executed several operations and most of them were successful. . . . The casualties have gone beyond your imagination."
Nu weten wij uiteraard de feiten niet - als het inderdaad op (ongemanipuleerde) tape staat, dan is het sneu dat ie nu alweer op straat staat. Als het slechts een dwalende knakker was, toevallig op de verkeerde plaats en op het verkeerde tijdstip - dan lijkt me dat ie nu wel genoeg tijd heeft gehad om na te denken, en de vrede van islam te verspreiden ;-)

MalteseKnight | 14-10-10 | 13:17

en sinds wanneer trekt geenstijl zich iets van oom Sjuul's dreigementen aan? of heeft hij gedreigd de aandelen GeenStijl te dumpen?

nance | 14-10-10 | 13:04

Te triest voor woorden, klote d66 rechters.

JoeDaPlumbert | 14-10-10 | 13:04

Oompje van Wesam, krijg ff lekker de teringh..

The-Gatekeeper | 14-10-10 | 12:53

Kopje Suiker | 14-10-10 | 12:38
Of hij moet gewoon compleet gestoord zijn en hersens hebben ter grote van een pinda. Wat mij meer aannemelijk lijkt eigenlijk.

Tortasi | 14-10-10 | 12:45

Belachelijk natuurlijk dat zo'n terrorist vrijuit gaat. Aan de andere moet die rechter wel flinke cohones hebben om z'n middelvinger op te steken richting het Amerikaanse rechtssysteem.

Kopje Suiker | 14-10-10 | 12:38

Wat zal de burgeroorlog in Nederland bloederig zijn ..... bontkraagjes, advocaten, rechters, krakers, politici en vrouwen met kort haar en 2e hands kleding zullen hun leven niet zeker zijn.
Na de Nederlandse burgeroorlog heeft niemand het meer over Afriek of MiddenOosten.

rendabele_loonslaaf | 14-10-10 | 12:36

NL op z'n breedst. IN NL kan namelijk alles. Zelfs veroordeelde terroristen krijgen hier een nieuwe kans.
Geweldig kutland is het aan het worden. Teveel vrijheid doet mensen blijkbaar ook geen goed.

Benman | 14-10-10 | 12:31

Da's inderdaad knap bezopen van die volkomen incompetente PVV-rechter ja. Zal wel dronken zijn geweest tijdens de zitting.

TM | 14-10-10 | 12:26

Rutte, Wilders, tijd om het systeem eens keihard op de schop te gooien zodat criminelen in het vervolg bang zijn om hier berecht te worden in plaats van dat ze opgelucht en schaterlachend de rechtbank verlaten.

Tortasi | 14-10-10 | 12:26

plaspop | 14-10-10 | 11:42
Ok, dus eigenlijk hebben de rechters alleen de strafmaat veranderd en verder niet naar de schuldvraag gekeken?
Dan ga ik toch ook wel twijfelen, vooral aan de bekentenis......
Aan de rechters hier in NL twijfel ik echter helemaal niet, die zijn al lang geleden gestopt met onafhankelijk zijn en ook zo oordelen, het zijn vaak posten die je krijgt door het betere likwerk omhoog, in de politiek, ongeacht bekwaamheid.

Thickhead | 14-10-10 | 12:21

Kunnen we rechters niet allemaal naar hun eigen land terug sturen?

joopwil | 14-10-10 | 12:13

Recidive,mooi woord en de reden dat zulke figuren moeten hangen of levenslang moeten krijgen.

Beëlzebul | 14-10-10 | 12:12

Met zulke rechters heb je geen vijanden meer nodig.

copywriter | 14-10-10 | 12:01

Die D66 rechters toch. Onvoorstelbare klootzakken zijn het. Ik kan me voorstellen dat die Yanken pissed off zijn.

snap_shootert | 14-10-10 | 11:59

@hanz71 | 14-10-10 | 10:48
varken........ tang

illuvatar | 14-10-10 | 11:58

Nederlandse rechters zijn echt het pad volledig kwijt. Het OM zal ondertussen ook wel met de handen in het haar gillend gek worden.

omwenteling | 14-10-10 | 11:58

Boze Sjuul?
Is toch allemaal TMG dat GS/WNL/Televaag/Po(w)etNed?
-
Die BerSjuulConi toch...

hfakker | 14-10-10 | 11:58

Welkom in de banenenrepubliek Nederland.
Wij geven liever een bekeuring aan iemand die na 4 seceonden nog niet is opgetrokken voor een groen verkeerslicht.

Dr. Horse | 14-10-10 | 11:57

@ Thickhead | 14-10-10 | 10:35

Dat is nu net het punt. Hij is niet schuldig bevonden in NL. Hij is zonder de zaak inhoudelijk in NL te behandelen uitgewezen naar de V.S. Daar heeft hij min of meer onder dwang (zie mijn eerdere post @ 10:34) schuld bekent en is daarop veroordeeld en de Nederlandse rechtbank neemt die veroordeling klakkeloos over. Alleen over de strafmaat wordt anders gedacht in NL (de rechters althans).

plaspop | 14-10-10 | 11:42

Onbegrijpelijk is dat de politieke Elite niet inziet dat het gevaar voor het voortbestaan van Nederland niet komt vanuit moslims in verre landen maar juist van moslims hier in Nederland. HIER vindt de verkapte kolonisatie plaats. HIER vinden demografische verschuivingen plaats die enkel hun gelijke hebben met de kolonisatie van Amerika 400 jaar geleden. HIER komen ook de terroristen vandaan. HIER wordt ons zorgstelsel door afgebroken.
Maar toch richten we onze middelen en mensen op voor ons onduidelijke toestanden duizenden kilometers verder weg.

du Roi Soleil | 14-10-10 | 11:42

Uitzetten, is een misdadiger

Simon Says | 14-10-10 | 11:40

Excuses voor de taalfouten maar ik ben zooo boos.

tejootje | 14-10-10 | 11:40

Van 25 naar 5 jaar. En dat voor het meehelpen vervaardigen van bermbommen waar weet ik veel hoeveel Amerikanen, je weet wel, die mannen die ons land hebben helpen bevrijden van de bezetter in WW2. Daar moet meer achter zitten. Kan niet anders. Iemand met zijn volle verstand, en daar mag je bij een rechter toch wel vanuit gaan, doet zoiets normaliter niet. Althans, ik als oorspronkelijke Nederlander heeft een dergelijk voordeel bij de rechter nog niet meegemaakt. Dus wat is het ?

tejootje | 14-10-10 | 11:38

Over 15 jaar is geenstijl allang verboten, zit geert al 14 jaar in een cel en zijn we allemaal gedwongen moslims te worden.

PierDrie | 14-10-10 | 11:31

@du Roi Soleil | 14-10-10 | 11:20
>Die coalition-forces zijn we ook met een list ingerommeld.
Dat durf ik te betwijfelen mischien moest het klootjesvolk dat geloven
Die marine schepen waren toevallig in de buurt toen ze nodig waren , en die mariniers en groene baretten waren verdwaald in de zandbak ? :-) ga maar googlen zul je zien dat het allemaal erg toevallig is .
Wist je bijv dat de Colombiaanse Fuerzas especiales aktief zijn in Afghanistan ?
elespectador.com/noticias/judicial/art...
Hoor je nooit wat van in NL ( wij denken alleen USA en een paar Denen , Duitsers en Nederlanders ) er gebeurd veel meer ls dt we "mogen" weten
< Dat van die ere-schuld, dat zie ik niet zo. Maar dat is een heel ander verhaal.
Jij had nu liever Duits gesproken ?

Amigo1973 | 14-10-10 | 11:29

-weggejorist-

rechtsunited | 14-10-10 | 11:28

Lol ik ben vaste klant bij zijn kapsalon (nu kapsalon Nr. 1 geheten) en ik doe zaken met de eigenaar, ook een Irakees. Shit, krijg ik nu de AIVD achter me aan?

evaQ8 | 14-10-10 | 11:28

Dit is nou een perfect voorbeeld van hoe links (ja dit is links beleid) sociaal wilt doen maar het asociaal uit pakt.

Door hun "sociale" aanpak loopt er nu een misdadiger vrij rond die misschien wel weer een aanslag gaat plegen en een volgende keer zal de VS zich wel twee keer bedenken eer ze iemand uitleveren aan NL. Net zoals dat voorheen al bij andere landen is gebeurd. Links is echter zeer hardleers.

Daarbij schaad het ook nog het internationale imago van Nederland. Het is niet Wilders die schade richt aan het Nederlandse imago. De enige die buiten Nederland wat zeuren over Wilders zijn de socialisten van die landen, net zoals de socialisten van hier alle rechts politici van andere landen afkraken.

Maar echte internationale schade loop je op door links. Lekke hoor.

Overigens komt Volkert van der Graaf in 2014 vrij. Echter krijgen ze al lang daarvoor een heleboel verlof om al te wennen aan de buitenwereld. (al word dat redelijk stil gehouden) Dus ook hem kun je weer tegen het lijf lopen een van dezer dagen.

En wat is die onzin eigenlijk steeds met D66-rechters? Die rechters voeren gewoon het beleid uit dat er is gemaakt door een hoop linkse politici. Niet dat ik het op D66 heb, maar lijken me geen D66-rechters.

DasUnterMensch | 14-10-10 | 11:28

Dit gaat meer orders kosten dan een Wilders in het kabinet. Maar ja, nu hoor je die hypocriete moraalridders van de afgelopen tijd niet. Rechtspraak in Nederland is de slechtste PR-machine!

Imprimatur | 14-10-10 | 11:27

@funda | 14-10-10 | 11:05

en waarom?
Of om in uw termen te blijven; waareaum ?

Ad Telenooie | 14-10-10 | 11:22

Linkse schijtrechters die weer in een huilie huilie verhaal trappen. Wat een kut land leven wij tegenwoordig in. Tijd om weg te gaan uit dit thee knuffelend links kut land. Nederland is opgegeven. Het is de eerste westerse islamstaat geworden. Dank aan Job.

Dancing_Destroyer | 14-10-10 | 11:21

@funda | 14-10-10 | 11:04
Die vergelijking slaat kant nog wal....

Amigo1973 | 14-10-10 | 11:21

@Amigo1973 | 14-10-10 | 11:15
Die coalition-forces zijn we ook met een list ingerommeld, dat weet jij net zo goed.
Maar inderdaad, toendertijd had NL al steun uitgesproken aan de VS. Wat dat betreft heeft die Wesam ook landverraad gepleegd. Maar dat is iets anders dan terrorisme. De aanklacht van de VS was terrorisme en daarvoor is hij uitgeleverd.
Dat van die ere-schuld, dat zie ik niet zo. Maar dat is een heel ander verhaal.

du Roi Soleil | 14-10-10 | 11:20

Goh, wat een eng land moet dat zijn, die US. Ze stoppen er boeven zomaar in de gevangenis!

pollito | 14-10-10 | 11:18

@du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:56

Jij bent even vergeten dat Nederland niet achter de USA maar naast de USA stond ? even voor de duidelijkheid Nederland behoort tot de coalition forces ( zelfs Colombia zit hierin die nu meevechten in Afghanistan , maar daar hoor je nooit iets over ) NL heeft zeer veel support gerboden in Irak ( elite eenheden en Marine cover )

Vergeet ook even niet dat NL niet alleen een "ere" schuld heeft aan de USA maar dat een aanval op de USA een aanval op Nederland is en omgekeerd dus in die zin heeft hij onze belangrijkste bondgenoot aangevallen dat zou op zich reden genoeg moeten zijn .

Amigo1973 | 14-10-10 | 11:15

Tot vandaag was het land sinds 2003 onder leiding van Jan Peter Balkenende (van het centrum rechtse CDA), de eerste 3 kabinetten Balkenende waren met VVD en/of LPF niet echt links te noemen, of wel?
En Hirsch Ballin van hetzelfde centrum rechtse CDA was tot vandaag al meer dan vier jaar de Minister van Justitie, verantwoordelijk voor het beleid dat deze man op straat gelaten heeft. Sinds 1998 is deze ministers positie overigens in handen van een centrum rechtse politicus van VVD of CDA.

Dus waar ligt hier precies de schuld van links?

PartyCrasher | 14-10-10 | 11:15

BLIJFT mn vraag: Waar is hij precies voor veroordeeld hier in NL? Uitspraak?

Thickhead | 14-10-10 | 11:11

'rechters' in de bananenrepubliek. Weggepromoveerde linkse baantjesjagers. Niet alleen in de joe-es-of-eej schijten ze op ons land. Ik schaam me dood en zeg al jaren in 't buitenland dat ik uit Duitsland kom in plaats van uit de bananenrepubliek. Dan moet je toch diep gezonken zijn als land.

BraterEnWood | 14-10-10 | 11:10

Correctie : eauvervalwagens

funda | 14-10-10 | 11:05

Waar baseert die rechter zijn oordeel op? Hij zou tot zijn uitspraak hebben moeten komen op grond van verklaringen van onafhankelijke ervaringsdeskundigen. En nadat hij eerst zelf in die cel heeft gekeken en heeft gezeten. Misschien kan dat alsnog voor hem worden geregeld? En kan dan zijn uitspraak in principe worden herzien?

ljcoster | 14-10-10 | 11:05

Mja, die verzetshelden van ons, nog geen 70 jaartjes geleden, werden door onze sympathieke Eausterburen ook terrorristen genoemd, en terecht. Laten we nog even wat overvalwagens langs de verzorgingstehuizen sturen om het resterende tuig op te pakken. Beauvendien waren deze terrorristen eauk nog verantwoordelijk voor de babyboomerts !!! Weg ermee !!!

funda | 14-10-10 | 11:04

"Victor Koppe, Al Delaema's advocaat, is tevreden met de uitspraak, al krijgt zijn cliënt die vijfenhalf jaar van zijn leven dat hij gevangen zat er niet door terug."

Hij had nog 20 jaar langer kwijt moeten zijn, meneer de advocaat. Zo zou dat namelijk moeten werken met criminelen.

Heau even | 14-10-10 | 11:01

linksisvies | 14-10-10 | 10:03
Het was gewoon een reactie op een reactie die kort door de bocht was.

Hölzenbein | 14-10-10 | 11:01

Ik denk dat er allang een Amerikaanse bullit met zijn naam klaarligt. Die knaap gaat niet meer lang mee..

Fapfap | 14-10-10 | 11:00

@du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:56

Stuur hem inderdaad maar naar Irak, heeft ie vast een ongelukje met een UAV binnen een week!

Bozepanda | 14-10-10 | 10:59

@7anPau1 | 14-10-10 | 10:50

Geen of onduidelijk bewijs ?

En hoe verklaar je de filmpjes dan waarop hij te zien is ? en ik meen mij te herinneren dat er zelfs filmpjes opdoken waarop Nederlands werd gesproken

Het lijkt mij dat er vast wel gecheckt is of hij in die tijd in Irak aanwezig was
lijkt mij dt het antwoord JA was, er lopen vast heel veel NL sprekende er precies zo als hem uitziende terroristen rond in Irak ( i rest my case )

Amigo1973 | 14-10-10 | 10:59

@Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51
"die overal maar Wilders bijhalen"

Ik haak in op citaten welke door het elitaire politieke corps worden aangekaart. U dient derhalve mij niet te betichten van het aanhalen van uitspraken van politici.
Stel de vraag eens aan een Peggold, Halsema of Cohen.

Mijn punt is dat ik graag benadruk dat bepaalde ontwikkelingen in Nederland een aanfluiting zijn voor het internationale imago. In dit geval wordt door een Nederlandse rechter de Amerikaanse rechter overruled wegens 'erbarmelijke omstandigheden". Een volkomen belachelijke uitspraak.
Dat het elitaire corps zich meer druk maakt om een rechtse opkomende wind en daarbij alle schuld in de schoenen schuift van één politicus is tekenend voor de totale afbraak van geloofwaardigheid van de Nederlandse politiek. Blind van groene idealen zijn deze heren en dames, dusdanig dat de realiteit niet meer onder ogen gezien kan worden.

Blijkbaar behoor jij ook tot die politiek blinde groepering.

Rest In Privacy | 14-10-10 | 10:58

al iets bekend over die financiële sancties?

maninhetwater | 14-10-10 | 10:57

@Amigo1973 | 14-10-10 | 10:40
Natuurlijk heeft hij landverraad gepleegd tov Nederland, dat eerder zo aardig was om zijn asielleugens te geloven en hem van geld en huisvesting ten koste van Nederlandse gezinnen te geven.
Daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar het plegen van landverraad maakt hem nog geen terrorist. Daarvoor moet hij terroristische daden plegen. Het vechten tegen de Amerikanen in Irak, die daar toch niet op de koffie kwamen, is mi geen terrorisme.
Wat er dus moet gebeuren is hem zijn Nederlands staatsburgerschap weer afnemen en terug naar Irak sturen. In 2003 vond hij het daar toch ook niet te gevaarlijk? Maar om hem 25 jaar vast te zetten wegens 'terrorisme' vind ik ook onzin.

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:56

Wat is het probleem van Sjuul Paradijs dat de foto op GS stond??

watisditdan? | 14-10-10 | 10:52

Een rechter stelt één kritische vraag aan Geert W. en heel reagurend Nederland staat op zijn achterste benen. (Dat die rechter als kinderrechter 10 jaar geleden al veel kritischer vragen stelde aan k.. Marokkaantje in de trant van: "Je ontkent nu wel alles, maar hoe verklaar je dan dat er drie getuigen zijn die allemaal hebben gezien dat jij het was? Snap je nu echt niet dat deze houding geen zin heeft?" daar hoor je natuurlijk niemand over. Maar goed, Bram kun je het niet kwalijk nemen, die heeft nooit jeugdpiket gelopen.) In elk geval schreeuwt de gehele PVV-gemeenschap dat hun geblondeerde leider geen eerlijk proces krijgt. De rechter is duidelijk voor ingenomen.

Dan komt er een Nederlander, met de Nederlandse nationaliteit, volledig geïntergreerd maar die is toevallig niet in Nederland is geboren, maar in Irak. Die wordt uitgeleverd aan de VS op basis van 'bewijsmateriaal' dat grotendeels geheim is en allemaal afkomstig van onduidelijke bronnen. Die man krijgt de keus, bekennen en 25 jaar krijgen met de mogelijkheid om de straf in NL uit te zitten, of een langdurig proces door een obscuur tribunaal dat, , in een niet openbare procedure, oordeelt op basis van ook voor de verdediging grotendeels geheim te blijven bewijsmateriaal met het risico dat hij levenslang krijgt en dat hij uiteindelijk tussen de bendes in een maximum security inrichting wegkwijnt. Wat doet hij, bekennen. Amerikaanse ambtenaren in kwestie zijn zeker van hun next term. Maar deze man heeft natuurlijk een volledig eerlijk proces gehad in de VS en het Nederlandse rechtssysteem deugt natuurlijk weer niet. Yeah right.

Geert reageert als iedere Marokkaanse verdachte. Hij is zielig en de underdog, het is een complot en discriminatie. Hij reageert als linkse krakers: "Uw rechtstaat is de mijne niet". Hij reageert als Islamitische geestelijken: "De Nederlandse wet deugt niet en geldt niet voor hem, want er is een hoger recht". En als en rechter dan kritisch is, jankt hij en zijn goegemeente dat hij geen eerlijk proces krijgt. Maar dat deze Wesam al Deleama dat die vrijkomt, is een schande. Ik weet niet of hij een bommenlegger was, maar de Amerikaanse procedures tegen zogenaamde terroristen zuigen aan alle kanten.

7anPau1 | 14-10-10 | 10:50

@KPA | 14-10-10 | 10:43
Ga jij eens terug naar arabierie stan, waar je blijkbaar aardig gehersenspoeld bent ja hoor de USA heeft zelf de aanslagen op de twin towers gepleegd om goodwill " :-| " te kweken bij de bevolking bla bla en toen ging de iman naar het volgende sprookje ?

Amigo1973 | 14-10-10 | 10:50

Ik hoorde zijn advokaat het huilie-huilie verhaal doen over de detentie in de vs. Tjonge, wat is deze crimineel een mietje.
Anjin Mohammed | 14-10-10 | 10:38

deuh.... hij is kapper van beroep. Wat verwacht je dan?

hanz71 | 14-10-10 | 10:50

al die amerikanen die in Irak hebben gevochten.... die zijn toch ook allemaal vervroegd vrijgekomen? of hebben die ook allemaal een 25 jaar straf gekregen?

hanz71 | 14-10-10 | 10:48

ik vind het wel terecht dat hij is vrijgelaten. 8 jaar voor het maken van een filmpie meelopend met terroristen is veel. de dameskapper is zwaar genoeg gestrafd voor zijn domme actie. En mishandeling van een cipier? Dat watje, geloof je het zelf?
Die oorlog was illegaal, Bush zou vervolgd moeten worden. Ook voor 9-11 trouwens.

KPA | 14-10-10 | 10:43

pascallo | 14-10-10 | 10:41
Welke rechtspraak?
Al lang geleden dat de rechtspraak hier echt klopte......

Thickhead | 14-10-10 | 10:42

Klukkluk | 14-10-10 | 10:37
Hij heeft hem sinds 1995 niet meer gezien hoor.

sjaakdeslinksesul | 14-10-10 | 10:42

Balkenende is weg en meteen is de hele rechtspraak van slag.

pascallo | 14-10-10 | 10:41

@du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:27

Je bent dan een terrorist :

Als je de Canadese nationaliteid hebt en Nederland tot de schurken staten behoort .

> Wat je zegt klopt, het vechten voor een andere mogendheid kan een reden zijn > om het staatsburgerschap in te trekken.

Wanneer je vecht tegen de vijand, NL heeft de oorlog in Irak officieel gesteund dus hij heeft naar mijn mening landverraad gepleegd .

Je kunt trouwens gewoon het Franse vreemdelingenlegioen ingaan hoor ( krijg je trouwens als je wilt de Franse nationaliteid , kun je tenminste een beetje trots zijn )

Amigo1973 | 14-10-10 | 10:40

Heb je die rechter gezien? Alsof hij achter het loket sociale zaken van de Gemeente Rioleringstan vandaan was getrokken. Provo kapsel met pvda bril. Hoe zuur wil je het hebben. VS = vijand want tegen gedemonstreerd in studententijd = zielig voor Wesam de bommenlegger. We moeten de VS juist dankbaar zijn. Weer een land dat veilig is en waar vandaan je dus niet naar Nederland mag komen want veilig. Het kost wat levens maar dan heb je ook wat.

Sliptong | 14-10-10 | 10:40

Chili heeft weer bewezen een land te zijn die bepaalde dingen goed op orde heeft. Eer Joran vangen, en nu deze redding.

In Zuid Afrika gebeuren regelmatig zulke grote mijnrampen maar daar laten ze hun eigen mensen onder de grond creperen. Heb nog nooit gelezen dat men in Zuid Afrika enige moeite gedaan had om ingesloten mijnwerkers te bevrijden.
Chili verdient een pluimpje!

farm | 14-10-10 | 10:40

Wat is et leven tog heerlijk simpel als je rechtert te NL bent!

william7055 | 14-10-10 | 10:40

Ik hoorde zijn advokaat het huilie-huilie verhaal doen over de detentie in de vs. Tjonge, wat is deze crimineel een mietje. Laat 'm eens kennismaken met een penitentiaire inrichting in Kabul.

Anjin Mohammed | 14-10-10 | 10:38

Sjagerijnige Sjuul had pikstraf gisteravond? Wat een loser.

Klukkluk | 14-10-10 | 10:37

En zo graaft Nederland langzaam verder aan het eigen graf.
We staan zo verschrikkelijk voor lul.
Dit gaat Nederland geld kosten.

watsinneneem | 14-10-10 | 10:36

Ome Sjuul> geenstijl

Akifo | 14-10-10 | 10:36

"erbarmelijke omstandigheden in de gevangenis" .... hoort dat niet bij een straf?

Voicemail | 14-10-10 | 10:35

Ik ken zelf niet alle feiten, maar hoe ik het tot nu toe zie/begrijp:
Hij is veroordeeld hier, en dus ook hier schuldig bevonden, dan is dit dus echt een aanfluiting voor de NLse staat en het rechtssysteem.
Het gaat hier dus niet meer om OF hij onschuldig is, dat is hij volgens de NL rechters, vraag is dus: Waar is hij schuldig aan bevonden volgens de NLse rechters?

Thickhead | 14-10-10 | 10:35

@sjaaldls: Ja, dat was mij van te voren al duidelijk.

Het beste zou dus zijn hem gewoon uit te zetten naar Irak, is zeker niet gevaarlijker dan in 2005. Dan kan hij het daar allemaal uitzoeken.

Een enigzins vergelijkbaar idioot geval is die zigeunerfamilie die in de VS zware gevangenisstraffen boven het hoofd hing vanwege veelvuldig roven.
Op grond van die zware straffen kreeg die familie asiel!!! Vervolgens werden ze in Best (NB) geplaatst. Roofden in drie jaar een kapitale villa bij elkaar. Toen kocht de gemeente hen uit voor het bedrag in euro's wat ze voor die villa in guldens betaald hadden. Dat ging om miljoenen! Terwijl ze berooid hier kwamen en niemand van die familie ooit een dag in Nederland gewerkt heeft!

We zijn dus al bezig om gewoon asiel te verstrekken aan criminelen wanneer die volgens de Nederlandse rechters te zwaar gestraft worden in het buitenland. Om vervolgens ze hier huisvesting&uitkering te geven. Een volkomen waanzinnig beleid dat ons de kop kost

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:34

@ MoyoJoJo | 14-10-10 | 10:18

Dat is gewoon het tegen elkaar uitspelen van twee rechtssystemen. In Amerika ben je overgeleverd aan een jury (en die zijn nogal bevooroordeeld over buitenlanders) als je het tot een rechtszaak laat komen. Niet alleen kost dat heel veel geld aan advocaten, maar het duurt ook een eeuwigheid en de straffen zijn belachelijk hoog. Tachtig jaar cel per aanklacht is geen uitzondering. Het is daarom in Amerika gebruikelijk dat je schuld bekent. Dan is er geen juryrechtspraak nodig maar kan een enkele rechter je straf bepalen. Die straf is meestal al voorgekookt met de advocaat van de verdachte. Dit is de zogenaamde plea-bargain.

Het Amerikaanse systeem is zo rot dat je ook als je onschuldig bent maar beter schuld kunt bekennen, tenzij je zo rijk bent dat je een team advocaten a la O.J. Simpson kunt betalen. Pro deo advocaten zijn lui, ongeïnteresseerd en moeten zoveel zaken doen dat ze helemaal geen tijd hebben voor de verdediging.

Victor Koppe wist dat die 25 jaar absoluut geen stand zou houden naar Nederlandse maatstaven. En omdat er al voorafgaand aan de uitlevering een afspraak lag dat de veroordeelde direct terug kon naar Nederland was de gehele procedure in Amerika gewoon een formaliteit. Door die 25 jaar te accepteren en schuld te bekennen kon deze meneer zo snel mogelijk terug naar Nederland.

Dit alles zegt natuurlijk niets over het al dan niet schuldig zijn van de verdachte. Op het moment dat de Amerikaanse justitie jou moet hebben ben je gewoon het haasje, schuldig of niet. En Nederland levert je gewoon uit, ook al is daar geen eerlijk rechtssysteem.

Blijft natuurlijk nog wel het feit dat deze meneer de schijn behoorlijk tegen heeft.

plaspop | 14-10-10 | 10:34

Ik schaam mij dat ik een Nederlander ben , Ik hoop echt van ganse harte dat de U.S. nog een verrassing voor hem in petto heeft , dat ze hem benzeen ofzo gevoerd hebben :-| , of een soort van Mossad aktie uitvoeren om hem dan maar zelf alsnog te straffen

Amigo1973 | 14-10-10 | 10:32

Historisch moment. Ik bedoel het snelle verwijderen van een foto na een emailtje.

CoffeePatch | 14-10-10 | 10:32

-weggejorist-

Spits Redactie | 14-10-10 | 10:31

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:27
Het antwoord op 2 weet ik wel.

sjaakdeslinksesul | 14-10-10 | 10:30

@sjaakdeslinksesul | 14-10-10 | 10:23
Wat je zegt klopt, het vechten voor een andere mogendheid kan een reden zijn om het staatsburgerschap in te trekken.
Mijn punt is tweeledig:
1) Heeft die Wesam nu -volgens het oorlogsrecht- verzet gepleegd of is hij een terrorist?
2) Willen we mensen zoals Wesam als lid van de Nederlandse samenleving.

Volgens mij zijn dat twee verscheidene zaken.

Maar stel nu dat de VS Nederland binnenvalt en je gaat hier bermbommen plaatsen om er tegen te vechten. Of een naar Canada geemigreerde Nederlander doet dat. Is zo iemand dan een terrorist of gewoon een combattant.

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:27

@w31rd0 | 14-10-10 | 10:21
Waar is jouw zwitsal?

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 10:27

Voor zover ik begrepen heb is hij ook veroordeeld zonder enig bewijs?
Het feit dat hij in Irak op familiebezoek was, blijkt voldoende om hem
voor terrorisme te veroordelen ??

Daarnaast, een beetje belachelijk, waarom zou iemand geen amerikaanse militairen mogen doden? Ze doen dat toch zelf ook. Het is immers een oorlog.
Ik vind het juist een zeer goede zaak dat men zich verweerd tegen de bezetter.

Piet_Snot | 14-10-10 | 10:26

The Evil One | 14-10-10 | 10:22
en welk land is dat? ik hoop niet dat je denkt dat dat de VS is. Zou me niks verbazen als daar 1000 Ina Posts en Lucia de B's vastzitten (mogelijk zelfs op basis van een plea bargaining)

bobdobalina | 14-10-10 | 10:25

Die advocaat is wel top. Dat kantoor deed ook de verdediging van Volkert van der Graaf, volgend jaar vrij trouwens. Zag kantoorgenoot Prakke ook nog in beeld tijdens het Wilders proces.
Bij mijn volgende +50km snelheidsovertreding neem ik zeker deze geniale juristen in de arm.

Flashheart | 14-10-10 | 10:25

Wanneer worden deze rechters nou eens ter verantwoording geroepen en ontslagen?

Boomschade | 14-10-10 | 10:24

Jack Bauer is al onderweg om hem terug te halen.
Goede morgen all.

Thickhead | 14-10-10 | 10:24

Tuurlijk Sjuul, alles om de dader te beschermen. Bij die linkse rechters kun jij natuurlijk niet achterblijven... Je was toch zo WAKKER? Bijft dat dan ook!

Dr. Headshot | 14-10-10 | 10:24

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:21
Hij heeft de NLse nationaliteit, als het zo is zoals je het stelt (vechten voor een ander land) zou die hem alsnog afgenomen moeten worden. Hij heeft trouwens ook nog gelogen bij zijn asielaanvraag.

sjaakdeslinksesul | 14-10-10 | 10:23

bobdobalina | 14-10-10 | 10:17

Ech verdomd slecht systeem, dat plea bagaining. Moeten we hier met zijn allen toch niet willen, criminelen veroordelen.

Is niet humaan, daar staan wij als knettergekke samenleving volledig boven.

Worden er 2000 overvallen gepleegd? Mogen we niet meer cash betalen en beloofd de openbare orde handhaver als de eerste de beste incompetente klootzak een halvering!!! van het aantal overvallen.

Dit land is ziek en beyond help. Alleen een invasie van een echt beschaafd land waar de vrijheid van meningsuiting echt absoluut is zou ons nog kunnen helpen voordat we de Taliban als asielzoekers toelaten omdat ze zo zielig zijn.

The Evil One | 14-10-10 | 10:22

vandezijlijn | 14-10-10 | 10:08
Dan is het inderdaad belachelijk dat hij hier meteen weer vrijkomt. Snap ook niet waarom de VS hem dan weer uitlevert aan Nederland.

mayor_pickwick | 14-10-10 | 10:22

-weggejorist-

ICtrouble | 14-10-10 | 10:22

who the fuck is Boze Oom Sjuul >?

w31rd0 | 14-10-10 | 10:21

Je kunt je afvragen of deze Wesam wel een terrorist is. Het is volgens het internationale oorlogsrecht gewoon toegestaan om je te verdedigen als je land wordt aangevallen. Volgens mij viel hij ook alleen legitieme militaire doelen aan.
In dat geval is Wesam geen terrorist, maar een krijgsgevangene, en is er überhaubt geen reden om hem voor de rechter te brengen.

Wel is het vreemd dat Nederland zijn poorten openzet voor dit soort figuren. Zogenaamd moeten ze 'vluchten' naar het Westen, maar daar aangekomen en voorzien van uitkering&huisvesting nemen ze de wapens ook op tegen het Westen. Het is sowieso al raar dat iemand hier asiel krijgt omdat het in Irak 'te gevaarlijk' is, maar wel vervolgens gewoon op vakantie kan gaan daar om mee te vechten. Hoezo verdient hij dan asiel?

En dagelijks komen er nog honderden van dit soort figuren binnen. Krijgen uitkering, gezondheidszorg & woonruimte, waar de Nederlandse bevolking allemaal tekorten aan heeft. Beweren onmogelijk terug te kunnen vanwege 'gevaar', maar het eerste wat ze doen als ze de felbegeerde verblijfsvergunning hebben is daar op vakantie gaan om nog wat familie binnen te slepen.

du Roi Soleil | 14-10-10 | 10:21

Vond de vorige foto een stuk duidelijker......

Jan Ligthart | 14-10-10 | 10:21

Beetje dom dit, wat verwacht iedereen dan? Dat hij met een bedroefd hoofd de gevangenis verlaat? Iedereen verlaat lachend een rechtbank als hij praktisch vrijgesproken is.

Robert Mugabe | 14-10-10 | 10:20

Nederland staat wereldwijd bekend bij de criminelen als veilig toevluchtsoord, op dit moment 102 Rwanda-killers van de ergste soort die vrolijk met hun uitkering de schappen bij Appie keuren. Een Afghaanse (kolonel) oorlogsmisdadiger hebben we vorig jaar hier het dorp uitgejaagd, moedertje met 6 koters is (nog) blijven zitten.
Het slappe linkse juridische zootje hier heeft 30 jaar niks als ellende binnengelaten.

hagelkruis | 14-10-10 | 10:20

Update: Sinds wanneer zwicht u voor sancties?

Zeeschuimer | 14-10-10 | 10:20

Het zoveelste dieptepunt in de Nederlandse rechtsprekende macht.. 1 grote dikke FAIL

Van Pikkensteyn | 14-10-10 | 10:20

Zijn we helemaal van de pot gerukt???

Elsevier schrijft:
De Nederlandse Irakees Wesam al D. accepteert in de Verenigde Staten een gevangenisstraf van 25 jaar. Vandaag heeft hij voor de federale rechtbank in Washington een bekentenis afgelegd.

Al D. heeft daarvoor een overeenkomst met de Amerikaanse justitie getekend, heeft zijn Nederlandse advocaat Victor Koppe vandaag bekendgemaakt.

Hij mag zijn celstraf in Nederland uitzitten.

Dit is bijna nog idioter dan overal op te bezuinigen en maar dat wachtgeld lekker laten doorlopen. Waar gaat dit over???

MoyoJoJo | 14-10-10 | 10:18

wat een hoop triest gelul hierboven. Weet iemand uberhaupt waar hij precies voor veroordeeld is na zijn, volledig vrijwillig (ahum) tot stand gekomen, guilty plea (ik begrijp dat het slechts zou gaan om voorbereidinghandelingen)? Het amerikaanse systeem deugt van geen kant en het is goed dat we onze eigen normen en waarden overeind houden. Als het je niet bevalt ga je toch lekker aan de andere kant van de oceaan wonen (want daar weten rechters pas wat repressie is).

bobdobalina | 14-10-10 | 10:17

Dus Wesam al D. die Irak ontvlucht, hier asiel krijgt, gaat vervolgens terug naar Irak, waar hij kennelijk niets te vrezen heeft.
Status ontnemen, en onmiddellijk terugsturen, linea directa.

de honden blaffen... | 14-10-10 | 10:17

@F'Shizzle | 14-10-10 | 09:57
Precies. De één z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 10:17

Het is beschamend dat Nederlanders op belangrijke posities zo kortzichtig linksch denken en handelen. Sorry Wereld.

Sanglier | 14-10-10 | 10:15

Het kan nog leuk worden als deze knakker straks ineens iets/iemand opblaast.

gozahtje | 14-10-10 | 10:08

Dat is natuurlijk uitgesloten.... toch ?!

woefdrammer | 14-10-10 | 10:15

"wegens slechte omstandigheden in de Amerikaanse cel". Omdat in de rest van de wereld celstraf geen hotelverblijf inhoudt. De kwaadaardige tumor die Nederland heet, waar terroristen rechten hebben en mensen die zich daar tegen uitspreken aangeklaagd worden. Rest mij alleen nog maar te hopen dat de rechters die dit soort dingen beslissen zelf met hun familie bij een moslim aanslag betrokken worden.

Ariel | 14-10-10 | 10:15

CIA doe je ding zou ik zeggen.

Zihua | 14-10-10 | 10:15

Allemachtig... je kunt in 0031 beter iemand vermoorden dan 1 kilometer per uur te hard rijden... O, o, wat is het toch erg in de gevangenis; kudtrechters :-(

HJDB | 14-10-10 | 10:14

illuvatar | 14-10-10 | 10:10

Ok, wel echt schuldig dan. Maar blijft een beetje een losertje dat ook mee wou spelen, zoals het op mij overkomt. Wel moeilijk te begrijpen hoe iemand van blije kapper in domme tvshow binnen een paar jaar opeens terroristenvriendje wordt.

DeSlapendeInktvis | 14-10-10 | 10:14

Heb toch iets meer vertrouwen in het Nederlandse dan in het Amerikaanse recht.
Het is bovendien dubieus en verwerpelijk dat Amerika zowel de emotioneel betrokken aanklagende partij alswel de eisende en rechtsprekende partij is geweest.
En dat Amerika misschien een beetje boos wordt... moeten zij lekker weten. Argumenten als dat het ons handel en geld gaat kosten zijn wel de laatste overwegingen om je door te laten leiden of chanteren.
Complimenten voor het onafhankelijk beoordelen van Rotterdam.
Tenzij de rechter ook in een van die obscure moslim stichtingen zit of anderzijds onder druk gezet is.

robterdam | 14-10-10 | 10:14

het is toch werkelijk bij de wilde varkens af...

tismaareenmening | 14-10-10 | 10:13

fucking systeem is et ook. nu maar hopen dat zen naam en adres bekend wordt bij de verkeerde mensen, kunnen ze ff langs

Fubar88 | 14-10-10 | 10:13

Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51
Spijker - kop!

nogeentjedan | 14-10-10 | 10:13

The Evil One | 14-10-10 | 10:11
Hehehe, dat is mooi. Bubba is bij uitstek een naam voor een racistische redneck idd.

Bigi Bana Boy | 14-10-10 | 10:13

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 10:11
+ 'een boete van'

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 10:12

Binnenkort voegt de VS ook moslimland Nederland toe aan de as van het kwaad.

knight03 | 14-10-10 | 10:12

Bigi Bana Boy | 14-10-10 | 10:00

US levert nooit citizens uit. Never. Dit hier is een deal met justitie (ongetwijfeld onder regie van de Grote Satan Hirsch zelf) dat hij zijn straf in NL mocht uitzitten.

Maar hij heeft toch nog een paar jaar daar gezeten en het is dat hij het lekker vind, maar hopelijk kennis heeft kunnen maken met een paar prison Shane Diesels

*Bigi's les over Bubba-be-white-trash-name nog niet vergeten is*

The Evil One | 14-10-10 | 10:11

Als ik de foto zo zie zou ik zeggen, pak m alsnog op minachting voor het hof. Alhoewel, ik heb nu eigenlijk ook minachting voor het hof... :-O

KommisarisRex | 14-10-10 | 10:11

Als binnenkort de ledematen van duizenden onschuldige burgers verspreid over de perrons van Amsterdam CS liggen weten wie dit heeft latn gebeuren.
Types als Wesam moeten niet worden vrijgelaten maar opgehangen.

Haarkopje | 14-10-10 | 10:11

-weggejorist-

Spits Redactie | 14-10-10 | 10:10

Drie maal hoera voor de Balins en Koppejans en co !

Een Soort Iets | 14-10-10 | 10:10

F'Shizzle | 14-10-10 | 09:57
Theo van Deursen | 14-10-10 | 09:58
Jullie zullen de volgende verkiezingen wel zien wat het resultaat is. En denk niet dat ik je standaard PVV'er ben, wnat ook mij baart het grote zorgen, maar ik begrijp het wel.

Bigi Bana Boy | 14-10-10 | 10:10

Dus gewoon compensatiedrift.

Gimmy Moore | 14-10-10 | 10:10

Tja, de rechtertjes in Nederland hebben in de Wilderszaak een geveolige tik uitgedeeld gekregen.

Niet eerder werd de schaamteloze partijdigheid en vooringenomenheid zo hard in het openbaar ten toon gespreid.

Dan hebben ze een zaakje nodig waarin ze keihard kunnen laten zien dat ze aan niemands leiband lopen en als de VS 25 jaar eisen moeten ze dat zelf weten. Dat maken zij niet voor ons uit.

Gimmy Moore | 14-10-10 | 10:09

-weggejorist en opgerot-

ICtrouble | 14-10-10 | 10:09

Dit zal dan wel de laatste gevangenoverdracht zijn van de VS naar nederland, als de VS veroordeelden vrij wil laten dan doen ze dat zelf wel.

illuvatar | 14-10-10 | 10:09

Is mental Theo vrienden met die schoft?

sjaakdeslinksesul | 14-10-10 | 10:08

@ mayor_pickwick | 14-10-10 | 10:00
Er is gewoon een instructiefilm waarop de paljas uitlegt hoe je bommen maakt
www.vn.nl/Archief/Justitie/Artikel-Jus...
Hij is schuldig.

vandezijlijn | 14-10-10 | 10:08

Het kan nog leuk worden als deze knakker straks ineens iets/iemand opblaast.

gozahtje | 14-10-10 | 10:08

Ik neem aan dat Wesam een flinke schadevergoeding tegemoet kan zien.

illuvatar | 14-10-10 | 10:08

Dit ruikt naar steun aan het iraakse "verzet" en daamee kleurt nederland richting terroristenstaat ala Iran.
Als jullie me nodig hebben... ik zit even in mijn schuilkelder

Klaplul | 14-10-10 | 10:07

@nogeentjedan | 14-10-10 | 09:47
Compliment. Het eerste intelligente plempsel dat ik over deze affaire heb gezien.
En met dat gezever over de reputatie van NL in het buitenland veeg ik mijn reedt af. Het gros van die buitenlanders, en zeker Amerikanen, weet niet eens dat NL een land is, laat staan waar het ligt en wat het doet.

Magnum Force | 14-10-10 | 10:07

We worden geknipt en geschoren, dus stil zitten graag.
Iedereen die erop uit is om de islam te verspreiden krijgt gratie ongeacht de daden,
iedereen die de uitwassen van de islam aan de kaak stelt wordt aangeklaagd.

illuvatar | 14-10-10 | 10:06

Ben in de war. Was dit niet die gast die alleen maar filmpjes had gemaakt? Ok, terroristen steunen = slecht, maar hij heeft toch ook wel wat jaartjes in de cel doorgebracht... Of heeft ie meer gedaan dan toekijken, wat schreeuwen en filmen? Want als het alleen dat is is die 8 jaar niet zo onlogisch vind ik...

DeSlapendeInktvis | 14-10-10 | 10:06

-weggejorist-

gevult_hertenreet | 14-10-10 | 10:05

Krijgt hij van de Nederlandse staat ook nog een vergoeding voor terecht niet hebben gezeten?

knight03 | 14-10-10 | 10:05

Bakito | 14-10-10 | 09:57
En als er iemand kritisch is op kleurlingen wordt hij beschuldigd van fascisme. Life's a bitch and then you die!

gozahtje | 14-10-10 | 10:05

-weggejorist-

linksisvies | 14-10-10 | 10:03

Het is goedkoper om hem een uitkering te geven dan om hem op te sluiten. Je kan ook de doodstraf weer invoeren, maar die is dan alleen voor foutparkeerders en mensen die dieven storen in hun werk. Je moet toch wat... ;)

sandvink | 14-10-10 | 10:02

OM kan volgens mij nog in beroep.
25 jaar in US is 2/3 bij goed gedrag dus =16,6 jaar.
OM eist 16 jaar, in NL altijd 2/3, = 10,6 jaar
Rechter legt 8 jaar op 2/3 = 5,3 jaar en die heeft hij al gezeten.
Ben benieuwd wanneer er een advocaat komt die claimt dat je maar 2/3 van 40 uur tuintje schoffelen hoeft te doen wegens goed gedrag.
Mag ik 2/3 van mijn. toch zeker wel 8 km te hard, boete betalen wegens goed gedrag?

calculator | 14-10-10 | 10:02

Hirsch Ballin.... daar zit'n geen bal'n in!

Mgr. Denwop | 14-10-10 | 10:02

je schaamt je toch kappot... dit is nou echt nederland... crimineeltjes lui lekkerland

peetd2 | 14-10-10 | 10:01

Laat ik me dit keer maar inhouden krommetenen krijg ik er van OMGWTF....

Braakbal | 14-10-10 | 10:00

Only in Holland !
Voor de rest zijn we hier echt niet het debieltje van de klas hoor......., lijkt alleen maar zo.

woefdrammer | 14-10-10 | 10:00

Mantisomantis | 14-10-10 | 09:55

Gouden idee.

ecologiste | 14-10-10 | 10:00

beerpoes | 14-10-10 | 09:53
Eens maar dat geldt niet voor de regering van de VS. Reken maar dat die juist een klein landje als Nederland intimideren en dreigen, en zoals gezegd volkomen terecht in deze zaak. Ik begrijp niet dat de VS überhaupt nog veroordeelden uitlevert aan dit hippieparadijs hier, want het is niet de eerste keer dat "onze" rechters dit flikken.

Bigi Bana Boy | 14-10-10 | 10:00

Goede promotie voor Nederland om nog meer onrendabelen, criminelen, kudt romas etc. uit het buitenland aan te trekken.

Hei-kneuter | 14-10-10 | 10:00

en dan niet te spreken over de tonnen belastings geld die gebruikt gaat worden om deze knaap tot zijn dood in de gaten te houden.

Absrnd | 14-10-10 | 10:00

Er zit natuurlijk ook nog wel een andere kant aan het verhaal en dat is de druk die wordt uitgeoefend door de Amerikanen om te bekennen. Als je mensen maar genoeg martelt bekennen ze alles. Hij heeft bekend en is veroordeeld in de VS maar hoe kwam die bekentenis tot stand?

Bij de gerechtelijke dwalingen in Nederland is er meestal ook bekend door de verdachten (Puttense Moordzaak bijvoorbeeld en de Schiedammer parkmoord).

mayor_pickwick | 14-10-10 | 10:00

@mayor_pickwick | 14-10-10 | 09:57
Als Wouter Boslim en Allah Vogelaars een keer niet kunnen.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 09:59

Hij is waarschijnlijk nog Irakees staatsburger en heeft ervoor gekozen om te vechten voor zijn vaderland, niks mis mee, maar dan denk ik dat er in Nederland weinig reden meer is voor hem om te blijven.

koetjeboe | 14-10-10 | 09:59

Misschien gaat hij naar een opleidingskamp in Pakistan... en Boem!
Diezelfde dag lezen we over een raket aanval met onbemande vliegtuigjes waar paar westerlingen zijn omgekomen. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Rooie2005 | 14-10-10 | 09:58

@Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51

"De ene keer is het Amerikaanse rechtssysteem bagger, dan is het weer een lichtend voorbeeld. De reaguurders hierboven getuigen niet bepaald van enige kennis van zaken, of inzicht in de materie.."

U doet net alsof "De reaguurders" één persoon is, of allemaal dezelfde mening moeten hebben.

"Daarnaast: wat is er toch mis met mensen als -banned en lion@night die overal maar Wilders bijhalen. Dat is een nieuwe vorm van Godwingedrag and, dare I say, een even vervelende, indien niet nog vervelender."

Nederland slaat met dit soort akties een modderfiguur in het buitenland en in dit geval vooral in de VS. Dat is iets waar men zich zorgen over moet maken, omdat daardoor eventueel uitleveringsverdragen onder spanning kunnen komen te staan.
In de praktijk is echter het enige waarover veel mensen zich zorgen maken wat 'het buitenland' wel niet allemaal van GW vind.
Ik vind dat eigenlijk best wel gewoon on-topic.

-banned | 14-10-10 | 09:58

Geert krijgt steeds meer gelijk. De multiculti lovers moeten maar eens beseffen dat niet iedereen nobele gedachten heeft en hopelijk wordt het tij nog net op tijd gekeerd. Al dit soort mensen wat rottigheid uithaalt moet maar eens hun tijd en energie steken in het veranderen van hun eigen geboortegrond en niet meteen wegrennen. Het heeft in Nederland ook een tijd geduurd voordat alles een beetje OK geregeld was, nadruk op was. Meer en meer Nederlanders beginnen te balen van de onstane situatie en wensen gewoon verandering en een beetje respect van de nieuwkomers want ze zijn hier gekomen met een open deur en open armen. Het resultaat is dat we worden uitgelachen, uitgewoond en nu moeten we zelfs onze westerse normen en waarden gaan opgeven??

sjipsknip | 14-10-10 | 09:58

De grap is, hoe harder jullie telegraaflezertjes moord en brand schreeuwen, hoe eerder die D66-rechters misdadigers een tweede (3de, 4de) kans in de maatschappij gunnen. Om hun onafhankelijkheid te benadrukken. Of zoals jullie dat noemen, 'gewoon omdat het kan'.
Ander symptoom, zelfde ziekte.

Theo van Deursen | 14-10-10 | 09:58

Wanneer zit hij bij Pauw en Witteman?

mayor_pickwick | 14-10-10 | 09:57

Die yanken hadden/hebben geen donder te zoeken in irak

oze | 14-10-10 | 09:57

Nu even serieus hoor. Irak is binnengevallen onder valse voorwendselen en de Amerikanen hebben er nog een grotere teringbende van gemaakt dan het al was. De VN waren tegen deze oorlog. Al Deleama deed wat hij dacht dat juist was, net als vele soldaten in de westerse legers. Waarom verdient hij straf en zij niet? Omdat hij niet bij een land hoort? Even reflecteren jongens ;)

Goeie zaak dat hij vrij is, ik voel met echt niet op m'n pik getrapt hoor.

F'Shizzle | 14-10-10 | 09:57

Die Amerikanen (en misleide allies) hadden sowieso niks te zoeken in Irak. Ging ook heel netjes zonder blackwater, martel en andere burgerrechten schendingen, ahum... Dat bepaalde mensen dat geweld met geweld beantwoordden heb ik dan best begrip voor. Dat dan weer wel.

patjepejer | 14-10-10 | 09:57

Rechtbankjournalistiek is een keuze. En een vak.
Maar wat anders, is die vent rechts nou zijn oor kwijt?

Bos Hout | 14-10-10 | 09:57

Wanneer de rechtspraak niet bevalt, wordt het beschuldigd van linksheid. Een beetje hetzelfde kinderachtig gedrag als Feyenoordsupporters die de scheidsrechter te pas en te onpas uitmaken voor jodenjong.

Bakito | 14-10-10 | 09:57

En maar roepen dat het PVV-gedogen ons imago in het buitenland schaadt. Nee, dit is lekker!

Alexander de Kleine | 14-10-10 | 09:57

Ga van levenslang naar 25 jaar naar 16 jaar naar 8 jaar straf en na vijf en half jaar ben je vrij. Wat een debielen. Maar waarom pikken wij dit?

deja | 14-10-10 | 09:56

Ik heb hier geen woorden voor maar denk wel dat de rechterlijke macht alleen al verantwoordelijk is voor een aanzienlijk deel van de stemmen op WIlders. En volkomen terecht overigens, ik heb daar alle begrip voor. Het aantal dwalingen én idiote uitspraken zoals deze zijn niet uit te leggen. Verder vermoed en hoop ik eerlijk gezegd dat de VS achter de schermen Nederland de arm op de rug zal draaien, alle praatjes over onafhankelijke rechtspraak ten spijt. De VS is niet vies van intimidatie en van mij mogen ze. Laat de nieuwe minister van buitenlandse zaken maar eens zweten.

Bigi Bana Boy | 14-10-10 | 09:56

Is GEEN verzetstrijder! Het is een vluchtende broekepoeper...

Varken=LekkerVlees | 14-10-10 | 09:56

Het wordt tijd om rechters te vervangen door een computerprogramma.
Het OM voert de aanklacht in. De verdedigers gooien hun tegenpunten in een brievenbus en de computer spuugt na 10 min het vonnis uit.
In een klein uurtje geifikst, goedkoop, en D66 kan opgeheven worden.

Mantisomantis | 14-10-10 | 09:55

Dit is keihard waar! Nederland slaat een pleefiguur bij de rest van de wereld. Alleen financiele sancties zijn hier hoog dat dan weer wel.

doskabouter | 14-10-10 | 09:55

Daarnaast: wat is er toch mis met mensen als -banned en lion@night die overal maar Wilders bijhalen. Dat is een nieuwe vorm van Godwingedrag and, dare I say, een even vervelende, indien niet nog vervelender.

Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51
+1

emmenel | 14-10-10 | 09:54

Nederland staat internationaal gezien zeker niet voor lul, omdat we niet eens op de kaart staan. Pure grootheidswaanzin en echt Nederlands om te denken dat we iets voorstellen. Dat stukje in de Washington Post is iedereen morgen alweer vergeten. Ik kan me overigens prima voorstellen dat iemand een stel Amerikanen wil omleggen, zo'n lieverdjes zijn het nu ook weer niet.

beerpoes | 14-10-10 | 09:53

Ik ga denk ik maar de zware misdaad in, want je verdient je helemaal scheel tot je gepakt wordt en beloond wordt met een sabbatical in een luxe staatshotel, waarna je tijdens je verlof vogelvrij met je flinke zak geld richting de carribbean verkast...

gozahtje | 14-10-10 | 09:53

send in an kill squad of the CIA......
Boeeemmmmhhhhh..........
gevalletje bom onder auto......
of zoiets

geen-stijl! | 14-10-10 | 09:53

En je als bovengestelde dan nog afvragen waarom zoveel 'domme' Nederlanders op die vreselijke Geert Wilders stemmen.
'Het vertrouwen in de rechtstaat brokkelt af mensen'

Ja, gek he?

LJBrinkhorst | 14-10-10 | 09:53

Als de rechterlijke macht is in NL goed verdwaald. Het is niet politiek neutraal en kan derhalve ook niet meer serious genomen worden. We kunnen net zo goed een jury systeem gaan gebruiker, --->te gek voor woorden dat ik liever voor Henk en Ingrid terecht sta dan een 'afgestudeerde' (lees: indoctrineerde) rechter.

poli | 14-10-10 | 09:53

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:50
terorristen = terroristen
een r verdraaing...

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:53

-weggejorist-

Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51

Wat een non-commentaar. De ene keer is het Amerikaanse rechtssysteem bagger, dan is het weer een lichtend voorbeeld. De reaguurders hierboven getuigen niet bepaald van enige kennis van zaken, of inzicht in de materie..

Daarnaast: wat is er toch mis met mensen als -banned en lion@night die overal maar Wilders bijhalen. Dat is een nieuwe vorm van Godwingedrag and, dare I say, een even vervelende, indien niet nog vervelender.

Creyfs_Interim | 14-10-10 | 09:51

Hij had veel eerder vrij moeten komen, hij is in NL gruwelijk misbruikt:
i45.tinypic.com/scckqp.gif

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 09:50

nogeentjedan | 14-10-10 | 09:47
Ik trek die 'lutser'-schoen niet aan want ik ben van mening dat u volkomen gelijk heeft. Alleen zoals Nederland het doet is ook gewoon fout. Van 25 jaar (terecht voor terorristen) naar 8 jaar waarvan er 5 uitgezeten zijn (corrigeer mij als ik fout zit) en dan vrijlaten is de volgende gerechtelijke fout in dit land.

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:50

Bertie Wooster | 14-10-10 | 09:46
Hij heeft gezeten. Hij kreeg acht jaar cel en met aftrek van zijn voorarrest betekende dat dat hij meteen in vrijheid moest worden gesteld..

Zeeschuimer | 14-10-10 | 09:50

Hm, na even lezen, lijkt het dat meneer toch een eerlijk proces heeft gehad. Eerdere postings hierbij ingetrokken.

Von Münchhausen | 14-10-10 | 09:50

Hier slaan we dus weer een internationaal modderfiguur mee.
Onze rechterlijke macht bedrijft politiek. De VS gevangenissen zijn geen feest maar nog altijd pretty comfy vergeleken met Thailand of Turkije waar Nederlanders voor minder vast zitten.
De dude staat verdomme op beeld bermbommen te plaatsen.

Flashheart | 14-10-10 | 09:49

Ja, o.k., maar hij was dus tot 25 jaar veroordeeld in de V.S.: "Delaema was convicted by a U.S. court, then later transferred to Dutch custody. He agreed to accept a 25-year sentence in exchange for a guilty plea." Ik begrijp echt niet waarom de Amerikanen er akkoord mee gingen om hem uit te leveren aan Nederland. ( ? ) Dan vraag je er toch ook om ? Wat een onbegrijpelijke onnozelheid.

Marcus Porcius Cato | 14-10-10 | 09:49

Hoe het kan shiiiit!!!!

stoneytony | 14-10-10 | 09:49

.. de linkse rechter heeft hier andere prioriteiten. Hij is druk bezig kritiek op ongedierte als deze meneer strafbaar te maken. Ondertussen flink bijverdienend waarschijnlijk in een of andere stichting tot binnenhalen van nog meer van dit als gesubsidieerde "nieuwe Nederlanders".

Jan Passant mk2 | 14-10-10 | 09:48

Stel hij was echt onschuldig. Mag hij dan niet lachend vrijkomen?

deministerpresident | 14-10-10 | 09:48

Zowaar een serieuze verwijzing. Geenstijl gaat vooruit!

wereldatlas | 14-10-10 | 09:48

@ iedereen die meteen weer loopt te janken over het Nederlandse recht:
Ja, laten we vooral het Amerikaanse rechtssysteem ophemelen.
Heel humaan en er gaat nooit iets mis. Redelijke straffen ook.
Waar zijn ineens al die Amerika-haters hier?
GS hoeft maar te kikken en jullie lopen er als een stel schapen achteraan.
Denk zelf eens na lutsers.

nogeentjedan | 14-10-10 | 09:47

linksisvies | 14-10-10 | 09:44
Watblief? Zinsopbouw, taalfouten. Wat wil je me nu eigenlijk zeggen?

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:47

wij hebben tegenwoordig toch terrorismewetgeving waardoor als er een terroristisch motief aan de misdaad vastzit de straf met 50% omhoog kan, dus waarom dan niet tot 12 jaar veroordeeld ipv 8, had hij met aftrek van 5 1/2 jaar voorarrest tenminste nog 4 jaar gezeten (1/3e aftrek van goed gedrag er alvast vanaf)

Luitenant Zeikerd | 14-10-10 | 09:47

Iemand de uitspraak al gelezen toevallig ?

Vleeschmans | 14-10-10 | 09:46

-weggejorist-

linksisvies | 14-10-10 | 09:46

Diezelfde D66 rechters flikkeren je gevangenis in als je een inbreker bij je thuis betrapt en hem een paar rake klappen geeft.
Wat een idioten!

Karel Kruizenruiker | 14-10-10 | 09:46

Gasten, ooit gehoord van water boarding? Plea bargain? (schuld bekennen, in ruil voor lagere straf). Beroerde advocaten voor arme sloebers? Ik zou niet zo makkelijk het Amerikaanse verhaal geloven.

Von Münchhausen | 14-10-10 | 09:46

Zeeschuimer | 14-10-10 | 09:44
Dat is de wetenschappelijke kant. Hij zal er vast niet beter van worden na die 25 jaar. Maar je hoort je militairen en maatschappij tegen dit soort mensen in bescherming te nemen door ze op te sluiten.

Bertie Wooster | 14-10-10 | 09:46

De rechtszaken worden steeds meer kapperszaken.
Afgelopen dinsdag dat potje dat met de haren te berge gegelled dat requisitoir stond voor te lezen. Vraag is wie worden er nu echt geknipt en geschoren?

ecologiste | 14-10-10 | 09:46

Amerika moet binnenvallen met vreselijk grof geschut, ik hoop het zo erg!

Ik trek dit niet meer! moslims die mensen doodmaken, mogen hier gewoon vrij rondlopen op kosten van ons, dit kan toch niet?

Creaguurder | 14-10-10 | 09:45

Schande van 25 jaar naar 8 jaar. Dit is alleen in Nederland mogelijk!

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:45

Victor Koppe, Al Delaema's advocaat, is tevreden met de uitspraak, al krijgt zijn cliënt die vijfenhalf jaar van zijn leven dat hij gevangen zat er niet door terug. ‘Hij moet vooruitkijken. Dat is het beste voor hem. Er is eindelijk een einde aan zijn nachtmerrie gekomen.’

WTF????????????????????? Nachtmerrie? Hoe ziek kan je als advocaat worden....

Bozepanda | 14-10-10 | 09:44

-weggejorist-

linksisvies | 14-10-10 | 09:44

De maatstaven zijn niet met elkaar te vergelijken. Acht jaar krijg je in Nederland, 25 jaar in de US and A, voor het beramen van moordaanslagen. Als ik naar Amerika kijk, vraag ik me af of die 25jaar wel effectief zijn..

Zeeschuimer | 14-10-10 | 09:44

Hahaha en dan zijn er nog mensen die zich echt zorgen maken wat 'het buiteland' wel niet van Wilders vindt.

-banned | 14-10-10 | 09:44

En dat soort rechters proberen Geert Wilders te veroordelen. Ziek.

Mantisomantis | 14-10-10 | 09:44

Prachtig ook om nu het contrast te zien over hoe elitair Nederland bang is voor reputatieschade door Wilders.

Terwijl nu door deze uitspraak eens te meer wordt aangetoond dat crimineel zijn in Nederland loont, buitenlandse strafzaken er geen f*ck toe doen voor de Nederlandse rechters, elke opgesloten verdachte van Nederlandse afkomst in het buitenland per definitie zielig is, Nederland de Amerikanen overruled (foei!), Nederland over Amerikaanse lijken gaat en ga zo maar door.
Reputatieschade door Wilders? Laat me niet lachen.

En laten we vooral het tolerante drugsbeleid niet vergeten waar neerslachtig op wordt neer gekeken door vele buitenlandse overheden.

Ga zo door, oh waarde rechters van Nederland. Maak Nederland nog belachelijker met het 'foei-dat-mag-je-niet-meer-doen' beleid. Blijf de jeugd stimuleren om op het criminele pad op te gaan.
Het is namelijk zo makkelijk in Nederland.

Rest In Privacy | 14-10-10 | 09:43

-weggejorist-

gozahtje | 14-10-10 | 09:43

Een zilveren randje: andere Nederlandse criminelen die in de ustated nites vastzitten en hoopten op vrijlating via de Nederland route, kunnen dit voorlopig wel op hun buik schrijven. Tenminste, je hoopt dat de Amerikanen van dit fiasco geleerd hebben.

Qinx | 14-10-10 | 09:42

Bertie Wooster | 14-10-10 | 09:32
Dus het OM is volgens jou 'links'? Je bent toch niet goed bij je hoofd.

Hölzenbein | 14-10-10 | 09:42

Uit de VN:
"Victor Koppe, Al Delaema's advocaat, is tevreden met de uitspraak, al krijgt zijn cliënt die vijfenhalf jaar van zijn leven dat hij gevangen zat er niet door terug. ‘Hij moet vooruitkijken. Dat is het beste voor hem. Er is eindelijk een einde aan zijn nachtmerrie gekomen.’"

Je zou dat soort advocaten toch ook gewoon in de bak moeten smijten. Het probleem zit hem niet alleen in goedgelovige D66-rechters maar ook in advocaten die willens en wetens misdadigers proberen vrij te krijgen en daarvoor elk moreel principe opgeven.

ymmv | 14-10-10 | 09:41

En Nederlanders die in het buitenland zitten laten we wel gewoon zitten. Moet niet fraaier worden. Wat ik overigens niet begrijp, is waarom de USA niet om uitlevering gevraagd heeft??!? Of is dat wel gebeurd, heeft NL totaal onverwachts de pootjes stijf gehouden en staat het gewoon nergens vermeld? Gevalletje bizar dan. Had ons in ieder geval 6 jaar taxpoet en een boel gehoon gescheeld.

Robin Hood | 14-10-10 | 09:41

Ik begrijp dus dat onze rechters geen twijfel hebben over de schuld van die rat?
En dat ze dus enkel zijn straf hebben aangepast aan de d66 norm?
Niets aan de hand dan toch, imago schade , waar heb je het over.....

EenVogeltjeInDeWei | 14-10-10 | 09:41

Gelukkig hebben we Geert om die kudos weer iets op te krikken

Idontgiveafunk | 14-10-10 | 09:40

Maar het signaal van rechterlijk Nederland is duidelijk, Wordt moslim en vermoord mensen, pleeg aanslagen, maak mensen dood, bedreig erop los en je leeft in alle vrijheid, je hebt dan geen plichten, maar wel veel meer rechten dan ander 'inferieuere; mensen.
RECHTSPRAAK IN NEDERLAND!

Ben je autochtoon en werk je en betaal je belasting en houd je je aan de wet? betaal meer, houd je bek of STERF!

Creaguurder | 14-10-10 | 09:40

Sprachen SS @ Pritt: Ingetuind, komt van tuinen of zo ? Correct zou zijn: erin getuimd, afkomstig van tuimelen = een soort van struikelen. Graag gedaan.

BaatZ | 14-10-10 | 09:40

maar dan ook wegwezen naar Irak he, daar is alles beter toch?

Frotklob | 14-10-10 | 09:40

Ik kan dit nauwelijks geloven. Leren wij dan niet van wat er in de wereld gebeurd?
Is de rechterlijke macht werkelijk zo naief en oliedom als deze uitspraak impliceert? Laat bondgenoot USA mar lekker in zijn hemd staan! Wesam, ouwe bommenlegger, kom lekker meedoen in 'Ik Hou van Holland'!

myxomatosis | 14-10-10 | 09:40

Het is ok dat de Amerikanen Irak binnenvallen en duizenden burgerslachtoffers maken en als iemand daar wat tegen wil doen, dan is dat een misdaad natuurlijk. Logisch!

synchronicity | 14-10-10 | 09:40

-weggejorist-

Sokolum | 14-10-10 | 09:40

Alleen die kop al in VN! Steek je vuist nog verder in de reedt van dit "slachtoffer" zeg! Aan biased media in NL geen gebrek...

rintelman | 14-10-10 | 09:38

Puntje voor het nieuwe regeerakkoord, uitlevering (van migranten en/of dubbele nationaliteit) afschaffen wanneer diegene in een ander land veroordeelt is.

Stijleaux | 14-10-10 | 09:38

Is het nou De Lima of De Lama?

Prof. D.A.H. Vintik | 14-10-10 | 09:38

Maar vrijheidsstrijders / verzetsmensen tegen een buitenlandse invasie van hun land zijn toch helden geen terorristen? Of is dat omdat het Amerikanen zijn?

rendabele_loonslaaf | 14-10-10 | 09:37

Nou, zo veel vertrouwen in het Amerikaanse rechtssysteem heb ik niet. Zeker niet in zulke gevallen, al kan hij natuurlijk best schuldig zijn.

Von Münchhausen | 14-10-10 | 09:37

Hoe zeggen al die linkse landverraders het ook alweer"

"Geert WILDERS zorgt voor imago schade voor Nederland"

Nou, ik hoop dat Amerika nederland platbombardeerd, met name de gerechtsgebouwen, dan kunnen we opnieuw beginnen, want dit slaat nergens op -Een massamoordenaar- meteen vrijlaten omdat hij homoseksueel moslim is.

Iedere andere nederlander, duitser of chinees, had gewoon kunnen sterven in een amerikaanse prison, maar nee, voor moslims moet nederland maar weer uitzonderingen maken in de wet.

Creaguurder | 14-10-10 | 09:37

Wesam heeft in Irak gevochten, net zoals de Amerikanen. Zowel hij als de Amerikanen hadden en hebben daar niets te zoeken. Daarom moeten de Amerikanen niet zeuren.

Wayne Schlegel | 14-10-10 | 09:36

-weggejorist-

linksisvies | 14-10-10 | 09:36

Gelukkig hebben we de filmpjes nog.

Mokum Kosher | 14-10-10 | 09:36

Gelukkig gaan we Geert wel lekker vervolgen. Zonder enig besef van goed en kwaad rechtspreken is een kunst die we bijzonder goed verstaan. Lekker abstract en maar aaien die criminelen. Ivoren toren idioten.

NoMinister | 14-10-10 | 09:35

Is prima dat 'ie vrij komt. Dan kan je hem gaan schaduwen en aftappen, zodat je misschien nog iets nieuws leert.

nattegeit | 14-10-10 | 09:35

Het ging al mis bij de uitlevering. Waarom niet gewoon weg laten rotten in een Amerikaanse cel?

Superior Bastard | 14-10-10 | 09:35

Je staat idd echt weer voor LUL als Nederland ! Niet te geloven !!!

lachejoh! | 14-10-10 | 09:35

Zou die een pensioengat hebben?

Varkenshaas | 14-10-10 | 09:35

Ongelovelijk......,,,,,
Lang leve justitie NL.

Jimmy Mc Clure | 14-10-10 | 09:34

De 'The Hague invasion Act' kwam er natuurlijk niet voor niets lieve lezertjes.

NoMinister | 14-10-10 | 09:34

Wederom een perfect voorbeeld van het strafrecht in Nederland, schandalig!
Geen Nederlandse gevangen meer uitleveren aan Nederland, dat betekent immers vrijspraak met dit belachelijke rechtsstelsel.

*opeens heb je het, je wordt crimineel*

Rest In Privacy | 14-10-10 | 09:33

zolang hij niet op de stoep fietst is er toch geen probleem ?

FredReset | 14-10-10 | 09:33

Laat de Amerikanen ajb keihard uithalen. Onze rechters zijn nog gevaarlijker dan onze politici.

Stroopdoos | 14-10-10 | 09:33

Jammer voor Bubba...

eerstneukendanpraten | 14-10-10 | 09:33

Nou links Nederland loopt maanden ze zeiken op de imagoschade die we gaan oplopen door het nieuwe kabinet. Maar hiermee heeft links dat ruimschoots overtroffen. Proficiat. Allah zet 70 maagden klaar voor deze rechter.

Bertie Wooster | 14-10-10 | 09:32

En links maar klagen over de slechte invloed die Wilder zou hebben op onze buitenlandse betrekkingen.

Nee, dat is duidelijk een misverstand. Het is juist de aanklacht tegen Wilders, onze laffe houding (en terugtrekking) in Afghanistan en als kers op de slagroom het vrijlaten van veroordeelde terrorristen.

Links rechterstuig bedankt weer.

jvlaam2 | 14-10-10 | 09:32

Jammerr de Bammerr, maar ja typisch gevalletje NL

yokiamy | 14-10-10 | 09:32

en morgen staat hij stalen messen op zijn suv te lassen

Strange Glue | 14-10-10 | 09:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl