Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vandaag! Onkruid smullen met cultuurgekkies

pooooopbah.jpgDe paden op de lanen in! Vandaag organiseert Kunstenaarscollectief Mediamatic een niet-te-missen activiteit voor U. Het gezever over subsidie en linkse hobby’s (665.900 euro? WTF!) laten we even voor wat het is. Dit is gewoon een onwijs leuk initiatief waar het groene hartje sneller van klopt. U gaat namelijk op expeditie door Amsterdam, op zoek naar eetbare dingen. Hoe streetwise! Een soort smulbos maar dan in de hoods. Samen met kunstenaar Wietske Maas, een stadsecoloog, boswachter en biologen met eetbare dingen in hun snor. Kuierend door de stad om tussen hondenpoep en lege patatbakjes je eigen maaltijd bij elkaar te schoffelen. Yummie. De ochtend staat in het teken van bessen en noten. De middag staat geheel in het teken van kruiden (dus ook voor de kruidenliefhebber valt er genoeg te genieten). En om er een 2.0 tintje aan te geven; er is ook iets met de mobiele app Boskoi voor ‘urban edibles’ in samenwerking met een fotomuseum. Ofzo. Oh ja, het gaat nog niet zo lekker met de aanmeldingen. Dus nog even snel aanmelden graag met één druk op de knop. Tot zo!

Reaguursels

Inloggen

Ff over ekologen wat zeggen die altijd?! "Exoten, zowel dieren en planten vormen een bedreiging voor de inheemse flora en fauna" Maar over exotische mensen mag geen woord gezegd worden?!

Smalhout | 09-10-10 | 23:03

Dan gaan we er maar gemakshalve van uit dat men in Émsterdem het "onkruid" niet dood spuit of anderzins het "onkruid" is vergeven van de toxines en zware metalen. Zoja, lost het probleem zichzelf op op de darwinistische manier. Scheelt ook weer in de Soepsidie, kan dan weer mooi naar de luitjes die het ècht nodig hebben en dan praat ik niet over voedselbanken waar het grootste probleem is dat men niet genoeg parkeerplaatsen heeft bijvoorbeeld.

said_fred | 09-10-10 | 11:58

Subsidie kraan dichtdraaien en es kijken of ze zelfstandig ook aan het draaien kunnen krijgen.

Mac The Ripper | 09-10-10 | 09:59

Eikels hebben ze zo gevonden.

blaasbaan | 08-10-10 | 17:59

Ik kreeg opeens zin in kruidnootjes.

computerlove | 08-10-10 | 14:55

Mijn broek zakt hier echt van af, wat een kansloze onzin zeg.

The Russian | 08-10-10 | 14:44

er lopen genoeg konijnen los rond in Amsterdam, regelmatig neem ik er een paar te grazen en sla twee vliegen (of liever gezegd konijnen) in één klap, ik heb goed te eten en lekker zacht bont op de koop toe, gratissss!

Thelonious | 08-10-10 | 14:22

Ze moeten dan maar eens naar A-West, krijg je de coca cola gratis tegen je harses aangegooid, vraag maar aan de Prem.

Daar wordt trouwens ook nog het nodige (uit)gevreten.

ROGL | 08-10-10 | 14:14

Dat geld is natuurlijk voor een mobiele android telefoon, als je er zélf geeneentje bij je hebt.

Analyseritis | 08-10-10 | 14:00

@Johnny Mieremet: u woont in Amsterdam?

evaQ8 | 08-10-10 | 13:36

Kan dat geld niet beter besteed worden ,voor onze Ned ouderenzorg bv?

Amsterdam Hustler | 08-10-10 | 13:27

Ons Geld!

Johnny Mieremet | 08-10-10 | 13:25

Ze mogen hier ook wel alle kastanjes komen rapen.
Als ze het blad vegen en mijn gras maaien.

ZDEV | 08-10-10 | 13:23

Zullen we een varken loslaten op hun wandelroute?
Leggen we alvast wat gereedschap klaar.
Voor de attack en de verwerking zeg maar.
Zal mij benieuwen hoeveel Amsterdammers een stukje ham durven te plukken.

ZDEV | 08-10-10 | 13:19

Kun je mij dat aub, zonder er omheen te draaien en met sterke argumenten uitleggen?
@TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 13:12
Ik ben vergeten te vermelden dat hoewel ik nootjes rapen in het bos een nuttige uitgave vind, het mij geen ene zak kan interesseren :)
@evaQ8 | 08-10-10 | 13:12

Laat maar.

TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 13:14

Kanttekening daarbij is dat ik nootjes rapen in het bos wel nuttig vind.
@evaQ8 | 08-10-10 | 13:05
Kun je mij dat aub, zonder er omheen te draaien en met sterke argumenten uitleggen? Want dat is natuurlijk mijn belangrijkste tegenargument indien ik nog de behoefte zou hebben om je stukje helemaal met de grond gelijk te maken.

Nu ben ik echter enkel geïnteresseerd in het nut van gesubsidieerd nootjes rapen in het bos, of beter, tussen de hondedrollen. Laat de fittie maar zitten, voedt mij met verlichting. Dank u! Amen!

TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 13:12

@Pastor Sippenhaft :) Nee ik was het niet, vreemdgenoeg. Ik ben vergeten te vermelden dat hoewel ik nootjes rapen in het bos een nuttige uitgave vind, het mij geen ene zak kan interesseren :)

evaQ8 | 08-10-10 | 13:12

Ik kan iedereen de kerstroos (Helleborus niger) aanbevelen. Eet smakelijk!

5ensis | 08-10-10 | 13:11

Van de website: "De expeditie is helaas vol! RSVP is niet meer mogelijk."

@evaQ8
Lief dat je je hebt opgegeven. Ze misten de 13e deelnemer.
Nu is het in ieder geval rendabel. *proest*

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 13:06

@TisNieZoMoeilijk: bij mijn weten is GeenStijl geen liberale website maar een website die de gevestigde orde aan de tand voelt. Het verbaast mij dan ook enigszins waarom GeenStijl.nl enkel kritische topics opent waarbij het gaat over nutteloze uitgaven van gemeenten en de overheid en daarbij de kritische topics over de roekeloze bezuinigingen van Rutte-Verhagen I vergeet te plaatsen.

Maar goed, ik kan mij volgens mij verplaatsen in het leven van een ander en daarom vind ik dat de middelen die je hebt om iets leuks te doen niet moeten worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid geld die je oplevert aan je baas of aan de staatskas maar aan de hand van hoe hard je werkt aan iets nuttigs. Tussen hard werken en veel geld verdienen zit namelijk een groot verschil. Vraag maar aan huismoeders en aan de raad van advies van een grote firma.

Kanttekening daarbij is dat ik nootjes rapen in het bos wel nuttig vind.

evaQ8 | 08-10-10 | 13:05

Als inwoner van Amsterdam (Oost) trek ik liever 50 cent door de plee dan dit soort parasieten nog verder te subsidiëren. Weet overigens niet hoe lang ik hier nog blijf wonen. Wordt kotsziek van het nepotisme en clientisme van het linkse " bestuur" hier.

RebelTegoed | 08-10-10 | 13:04

De potjes zijn (waren) er voor dus dan kun je wel op zo'n collectief gaan zeiken maar die doen gewoon wat er mogelijk is. Ik vind het te veel geld maar ik denk wel dat het belangrijk is om kunst te ondersteunen want geen kunst betekent over het algemeen dat er een stuk minder innovatie is wat op haar beurt weer betekent dat NL economisch een stuk slechter gaat. Maar daar is toch niemand het hier met me eens omdat je vanuit je vinex-woning in Lelystad het liefst naar SBS kijkt (want niet-publiek) dus ik zal mijn bek verder wel houden.

deministerpresident | 08-10-10 | 12:58

Oh dus nu gaan we zelfs Mediamatic afzeiken. ach ach, wat een zielig gedoe. Oh wacht het is jaloezie op mensen die wel ideeën hebben.

onderzoekert | 08-10-10 | 12:51

evaQ8 | 08-10-10 | 12:00
Als ergens een geldbedrag door een externe partij (meestal de overheid) bij moet worden gelegd, dan kunnen de deelnemers dit niet gezamenlijk opbrengen. Dit toont al aan dat er onvoldoende behoefte aan is. Wat betreft de uitgaven van gemeenten ben ik van mening dat de gemeente en vooral het socialistische Amsterdam (gelukkig gebruikte jij het woord socialistisch en niet sociaal, daar zit in mijn optiek een groot verschil tussen) veel te veel geld uitgeeft aan onzin waar de normale burger geen behoefte aan heeft.
Wat het 9-5-argument betreft bedoelde ik dat het volkomen belachelijk is dat mensen die werken om in hun levensonderhoud en hobby's te kunnen voorzien ook mee moeten betalen aan zaken waar ze 0,0 interesse of behoefte aan hebben voor vooral mensen die zelf niets aan de maatschappij bijdragen.
Die 6,5 ton staat niet op zichzelf. Als je alle subsidies en uitgaven bij elkaar optelt, gaat het om iets meer belasting dan "een zakje chips". Ik ben tegen bijna alle subsidies en overheidsbemoeienis. Helaas hebben we een systeem gecreëerd waarin het niet mogelijk is om gelijk alles subsidies af te schaffen, dus beginnen we wat mij betreft met de cultuursubsidies.

NiceGuysFinishLast | 08-10-10 | 12:50

@evaQ8 | 08-10-10 | 12:40
Ik heb je naïeve gereutel nog nooit eerder gezien op GS en was derhalve verbaasd te zien dat er geen zwitsal naast je naam staat. Ik was ook niet van plan me er mee te gaan bemoeien, wat ik van dit topic vind wordt door mijzelf @TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 12:34 excellent omschreven.

Maar als je tussen haakjes zegt enigszins communistisch te zijn en in hetzelfde stukje een paar regels verder zegt "ik ben van mening dat de overheid erg coulant is door onze financiën niet 100% naar eigen inzicht uit te geven." dan kun je dat woordje "enigszins" wel weg laten.

Communisme = de grootste onrechtvaardige faal van alle in, theorie, rechtvaardige politieke systemen. Als jij als rascommunist de mensen op GS wil proberen te overtuigen van jouw gelijk, dan is iedere letter die je typt volledig verspilde energie. Ben je nou helemaal van de ratten besnuffeld?

TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 12:49

@TeaParty: kan jij mij uitleggen waarom we een tekort aan bejaardenverzorgsters hebben terwijl ze maar één keer per week in bad kunnen worden gedaan? Dan zou je zeggen dat de regering geen geld extra heeft voor de bejaardenverzorging en een hoop verzorgsters zonder geld zitten.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:42

@Sliptong: Sorry, ik ben het niet met je eens dat de verhouding zoek is. In de zin "Een overheid die maar blijft uitgeven op koste en ten koste van de belastingbetaler zonder ook maar enigszins moeite te doen om e.e.a. binnen de perken te houden" geef je werkelijk nergens aan wat het probleem zou kunnen zijn waar je mee zit.

Kijk, mijn (enigszins communistische) visie is als volgt: niemand werkt hier in de basis voor zichzelf. Iedereen werkt voor elkaar. Gelukkig is het zo dat er geen 100% belasting geheven wordt onder een bepaald bedrag (dat zouden we ook nog kunnen doen, alles wat boven de 20.000 euro wordt verdiend is belastingvrij). Men moet blij zijn dat de overheid niet bepaalt wat er met al hun geld wordt gedaan.

Als iedereen hier belastingvrij zou werken, zou er geen overheid zijn en zou het hier een puinhoop worden.

Onze discussie draait om een verschil van instelling: jij bent misschien van mening dat de overheidsbemoeienis tot een minimum beperkt moet worden en iedereen z'n eigen geld hoort uit te geven, ik ben van mening dat de overheid erg coulant is door onze financiën niet 100% naar eigen inzicht uit te geven. En daarom vind ik het niet erg dat er 665.900 euro aan cloaca-snuiven in het bos wordt uitgegeven en jij wel.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:40

Fucking triest zeg!

Een tijdje geleden een programma gezien van Hugh Fearnley-Whittingstall waarin een clubje in London hetzelfde deed.

Alleen... Zonder subsidie! Het was gewoon spontaan een groepje mensen die dit deed.
Gewoon wat enthousiastelingen die het leuk vinden om wat te gaan wandelen en na afloop te picknicken.
Had ik al gezegd dat dit zonder subsidie was?

zhirek | 08-10-10 | 12:40

ontslakken van een slak..... Wat zou er dan overblijven??

Gewoon zevenblad uit je tuin plukken. Gratis en met meer vitamines dan spinazie. One man's weed is another man's food

nance | 08-10-10 | 12:36

Pfffffrrrrrrttttttt......

TisNieZoMoeilijk | 08-10-10 | 12:34

@evaQ8. Werkloze verzorgers!? Ja ja, vandaar dat we zo'n tekort op de markt hebben. Het laatste wat we die mensen moeten geven is dus een uitkering.

TeaParty | 08-10-10 | 12:31

@Sliptong: het kromliggen van Henk en Ingrid ligt aan het economische klimaat, niet enkel aan de uitgaven van de overheid. Iedereen betaalt namelijk belasting zodat de kids van Henk en Ingrid gratis studieboeken hebben waardoor zij een keer extra op vakantie kunnen. Geen problemen mee. Waar we echter werkelijk niets van terug zien zijn die onzinnige miljarden aan de JSF. Destijds was het duidelijk dat meedoen met de ontwikkeling van de JSF een veel goedkopere vloot vliegtuigen tot gevolg zou hebben ten opzichte van kant-en-klaar aanschaffen, maar men had de kans dat we de vliegtuigen helemaal niet zouden willen hebben onderschat.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:26

@Sliptong | 08-10-10 | 12:16
Sliptong AKA Henk! Hee oude pik, geef het niet op! Geen Antonie Kamerlingetje, kom op joh er is licht aan het einde van de tunnel!

BossHogg | 08-10-10 | 12:21

@evaQ8 | 08-10-10 | 12:15
Je bent toch met me eens dat de verhouding zoek is? Een overheid die maar blijft uitgeven op koste en ten koste van de belastingbetaler zonder ook maar enigszins moeite te doen om e.e.a. binnen de perken te houden, is toch het sop van de kool niet waard? Dus deze pielerarij moet koste het kost in stand gehouden worden en de hardwerkende burger moet maar gewoon met minder genoegen nemen?

Sliptong | 08-10-10 | 12:19

Op een vrijdag natuurlijk, want het doelpubliek werkt niet, net als de organisatoren. Kan de werkloosheidsdienst even controle uitvoeren bij de deelnemers ? Hoeveel zijn er zogezegd op zoek naar werk ?

Nonkel Frituur | 08-10-10 | 12:17

@evaQ8 | 08-10-10 | 11:35
In een tijd waarin iedereen moet inleveren en bijdragen aan het fout op fout stapelen van de overheid, moet het maar eens afgelopen zijn met miljoenen te spenderen aan dit soort onzin. Ja, onzin ja. Cultuur is prima: opera, bibliotheek, kunst tot op zekere hoogte en voor de rest moet ook die sector gewoon inleveren. Met minder meer doen wordt het credo. Ik beweer niet dat iedereen geld moet opleveren, ik wijs alleen even op het economische klimaat en als Henk & Ingrid krom moeten liggen kan het niet zo zijn dat we een bio-culinaire trip door het riool van Nederland gaan organiseren om jezelf vol te vreten met kansenvoer en het geleuter aanhoren van boswachter Ko 2.0.

Sliptong | 08-10-10 | 12:16

@TeaParty: top-idee. Dan gaan wij ondertussen de uitkeringen opzij zetten voor de werkloze Nederlandse bejaardenverzorgers.

@Pastor Sippenhaft: verman uzelf, slachtoffer.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:15

"die hele linxe kerk is een parasitaire onderneming met maar één doel: het instandhouden van zichzelf. lijkt toch verdacht veel op de rooms katholieke kerk."
minimá-armezusvan.. | 08-10-10 | 11:26
Amen. de vergelijking gaat zelfs verder, zo is er in plaats van de aflaat het milieu&derde wereld-schuldgevoel in het leven geroepen, met daaraan verbonden een miljardenindustrie van goede doelen en semi-overheden. Ook de Spaanse inquisitie heeft binnen de linkse kerk haar nis gevonden. en tevens het onderwijs is van de paters naar de linkse orde gegaan. Het socialisme predikt aan het plebs vergelijkbaar aan de kerk een sober leven, maar leeft zelf in grote weelde. Vergelijkbaar aan de kerk is het socialisme een systeem welke gestoeld is op een permanente staat van afhankelijkheid, met de ideologie als herverdeler en wetgever, en de Nomenklatoera als "meerdere onder de gelijken", 'oink oink'.

vermetel&consorten | 08-10-10 | 12:14

Het is natuurlijk prima als mediamatic een speurtochtje organiseert en wilde, met door uitlaatgassen, pcb's en dioxines vergiftigde wilde sla gaat eten, en daarvoor 50 euro p.p. rekent, maar waar is die 6,5 ton taxpoet dan voor nodig?

koerbagh ® | 08-10-10 | 12:13

666 duizend euro om mensen te vertellen dat ze katten en zeemeeuwen kunnen eten? Iets anders vind je namelijk niet bij mij in de buurt.

Osdorpertje | 08-10-10 | 12:12

BossHogg | 08-10-10 | 11:59

Hoezo, kunnen de overbetaalde voetballertjes niet meer rondkomen?

neemjemoederindemali | 08-10-10 | 12:12

evaQ8 | 08-10-10 | 12:04
Kans dat u mij met een Telegraaf aantreft is nul. U is wat vooringenomen, maar torent met uw sociale kennis inderdaad hoog uit boven het kleautjesvolk hier. U zult thuis ook wel altijd gelijk hebben. Fijn. Zal ik sorry zeggen en doorlopen?

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 12:07

@evaQ8. Met alle respect voor uw rekenkunde. Maarrrr, voor zes ton heb ik morgen een batterij Roemeense verpleegkundigen voor je ingevlogen, die heel bejaard Noord Holland kunnen wassen.

TeaParty | 08-10-10 | 12:07

Hebben ze ook een aflevering over de dieren in de stad? Da's ook gewoon vlees op pootjes (/met vleugels).
Heb nog wel ergens een lekker recept voor kraai met zuurkool en duif is helemaal simpel... A'dam heeft vast ook eenden... Meeuwen daarentegen zijn niet te vreten.
Katten en honden dan weer wel. Ratten ook, maar die moet je heel secuur fileren.

buurvanurk | 08-10-10 | 12:06

@Pastor Sippenhaft:

Je moet wat, tegen de Telegraaflezende loonslaven op Geenstijl.nl.

Ontopic: voor 665.900 euro kan je alle bejaarden in Amsterdam nét niet één keer in bad doen. Dat geld jaagt zo'n gemeente er in één of twee werkdagen doorheen aan het verzorgen van ouderen.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:04

@BossHogg | 08-10-10 | 11:59
precies. dat kost hooguit een paar honderd miljoen, maar dan heb je ook een paar niksnuttende twintigers met een salaris van een ton per maand voor terug.
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3...

janeedantoch | 08-10-10 | 12:02

@NiceGuysFinishLast: het argument dat ergens te weinig vraag naar is als er subsidie bij moet is gewoon onwaar. Zodra ergens te weinig vraag naar is geeft de gemeente er geen geld aan uit, zo simpel is het.

Ik vind het schattig dat je me probeert te pakken op de uren die mensen zouden werken, maar zoals je misschien begrijpt gaat het in mijn voorbeeld om de 9-5 mentaliteit (hmmm.... nog een paar uur en dan mag ik weer naar huis) en niet om de daadwerkelijke uren die mensen op het kantoor zitten.

De 6,5 ton komt uit de zakken van bewoners van de gemeente Amsterdam. Niet uit de staatskas. En ik denk niet dat de inwoners van Amsterdam die 50 cent liever aan een zakje chips zouden uitgeven dan aan een culturele activiteit waar ze zelf ook aan mee kunnen doen. Daar is Amsterdam gelukkig te socialistisch voor.

evaQ8 | 08-10-10 | 12:00

Goedverdoeme steek ons belastinggeld liever in de noodleidende voetbalclubs daar heb je tenminste wat aan! kut hippies

BossHogg | 08-10-10 | 11:59

In Amsterdam groeit slechts onkruid.

TeaParty | 08-10-10 | 11:59

Heel de wereld associeert Amsterdam toch al met een kruid? Helemaal geen subsidie voor nodig.

Russ Meyer | 08-10-10 | 11:59

Together with 22 local and international artists, Mediamatic mapped Amsterdam-Noord. This resulted in an exhibition, and in the first Arabic travel guide to The Netherlands.

Big Bear Hunk | 08-10-10 | 11:54

evaQ8 | 08-10-10 | 11:40
Tjeemig, u is fel. Harry Turtle heeft het bij het juiste eind. De verhouding is hier volledig zoek. Met vertier ende vermaek is niets mis. Maar belastinggeld zou op veel punten anders ingezet moeten worden. Van 665.900 euro kun je een hoop ouderen goed verzorgen, maar u gaat liever oude frietjes zoeken begrijp ik. Kansloos.

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 11:52

@Harry Turtle: Ik denk wel een veelvoud van 12 mensen. Je kan de animo niet zomaar aannemen op basis van je eigen interesses.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:52

evaQ8 | 08-10-10 | 11:35

Ik heb sinds de laatste keer dat ik Cohen hoorde spreken niet zoveel onzin op een rij moeten aanhoren. Als die mensen het zo leuk vinden om gezamenlijk gras te eten, laat ze dat lekker zelf betalen. Als iets subsidie nodig heeft om in stand te blijven, dan is er gewoon onvoldoende vraag naar en derhalve op dit moment niet levensvatbaar.

Jouw argument van 9-5 slaven is nog dommer. De meeste mensen werken langer dan van 9 tot 5. De reden hiervan is dat zij hun eigen hobby's volledig betalen en daarnaast ook nog eens de gesubsidieerde hobby's van dit soort types.

En 6,5 ton is inderdaad veel geld als je als overheid de begroting niet rond krijgt.

NiceGuysFinishLast | 08-10-10 | 11:52

De Raad voor Cultuur,een grote soepsiedieverstrekker die ook mede bepaald welke programma's wel of niet op tv mogen. Het is een PvdA-bolwerk met een enkele verdwaalde Groenlinksert, en met de Medusa met de vele petten, Els Swaab, als voorzitter. Els SWaab is een PvdA-mastodont welke zich tot de machtigste vrouwen van Nederland kan rekenen. Ze is tevens voorzitter van Stichting Democratie&Media (bestaande uit 100%PvdA-bestuursleden), welke als bemoeizieke 90.4% aandeelhouder van PCM onze geschreven pers te gronde heeft gericht, en Els Swaab is voorts o.a. lid van de Raad van Commissarissen van de Nederlandsche Bank N.V., vice-voorzitter van de Raad van Toezicht van het Kadaster en lid van de Raad van Commissarissen van Schouten & Nelissen. Ook bekleedt zij de volgende functies op bestuurlijk gebied: voorzitter Comité 4 en 5 mei, Nederlands Mediation Instituut (NMI), en Common Purpose Nederland.
Els is exemplarisch voor de wijze waarop de PvdA haar getrouwen op sleutelposities binnen media&cultuur heeft geplaatst. Bij Stichting Democratie&Media is het zelfs zo erg dat er alleen maar prominente PvdA'ers in het bestuur zitten, enkele zelfs met dubbele pet, zoals voorzitter Els H. Swaab, Joost Ch. L. Kuiper, Aad N. Stoop, Ruud A. Koole, Marjan Sax, Jan Willem Sieburgh, Wim van Norden, erevoorzitter, en in het verleden Ed van Thijn, Marianne Sint, Wim Meijer en vroeger naoorlogse partijcoryfeeën als Samkalden, Vos, Suurhof en Van Heuven Goedhart.
sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/k...
De PvdA heeft zoveel vingers in zoveel zaken dat die partij zelfs met 1 zetel ons land nog in de soep kan draaien. de media, het sociaal middenveld en de semi-overheid worden feitelijk gegijzeld door deze kliek van salonsocialisten.

vermetel&consorten | 08-10-10 | 11:51

"Hiervoor moet u wel een aantal totaal nutteloze activiteiten organiseren op tijden dat de gewone belastingbetaler aan het werk is."

Boehoehoe, de gewone belastingbetaler, jank jank. Kijk, dat je niet genoeg lol beleeft aan je werk waardoor je enkel nog op je loonstrookje kan letten en kwaad bent op het aandeel daarvan wat naar de belasting gaat, is nog geen reden om je weer in die fictieve slachtofferrol te schuiven. Degenen die van deze subsidie salaris krijgen moeten ook belasting betalen. Iedereen die werkt moet belasting betalen.

Mensen moeten op houden met zich storen aan mensen die ook werken voor hun geld maar waarbij hun verdiensten niet terug verschijnen in de grote geldstroom die de economie heet.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:51

Dit soort initaitieven en heel veel beter zijn er allang! Maar dan geheel zelf betaald. Hoe is het mogelijk dat hier zo'n bedrag voor nodig is. Dit is juist het tegenovergestelde van kunst... onkunst of antikunst of zo... Als je zo nodig publiek geld wil uitgeven aan urban food projectjes, laat dan een paar mensen die echt verschil kunnen maken eens een keertje kijken in Havanna: www.youtube.com/watch?v=jRz34Dee7XY

synchronicity | 08-10-10 | 11:51

evaQ8 | 08-10-10 | 11:4
Nee. Ik vind het veel geld voor een uitje voor ca. 12 mensen.
Daar kan je bijvoorbeeld ook een leuke ijsbaan van laten draaien in de stad, hebben meer mensen plezier van.

Harry Turtle | 08-10-10 | 11:50

We moeten godverdomme echt eens kappen met deze onzin. Ja. Ik zei zelfs godverdomme ja.

SvennusMax | 08-10-10 | 11:48

Linksmenschen die met 6,5 ton subsidie een gans afschietern in Amsterdam-Noord; mijn dag is goed!

Big Bear Hunk | 08-10-10 | 11:47

Amsterdam, 8 oktober 2010,

Geachte kunstenaars van mediamatic,
.
Helaas kan de subsidie van 666.000 euro niet doorgaan.
In verband met bezuinigingen wordt de subsidie met 100 euro verlaagd.
U ontvangt dus slechts 665.900 euro.
Hiervoor moet u wel een aantal totaal nutteloze activiteiten organiseren op tijden dat de gewone belastingbetaler aan het werk is. U kunt hierbij denken aan een stilteconcert, schilderij-expositie in het donker, het tellen van stenen op een muur in een vinexwijk, mits per bakfiets wordt gereden natuurlijk. Maar dat spreekt voor zich.
.

Bern. | 08-10-10 | 11:46

Ik ga GeenStijl steeds meer zien als een uitje.
Ik kom op plekken waar ik nooit van had kunnen denken dat ik er ooit zou komen en ben dan ook dagelijks gefascineerd over de plaatsen waar GeenStijl mij heen leidt.
Dank daarvoor.
Tevens dank voor het verzieken van mijn humeur, maar dit terzijde.

Multiflauwekulti | 08-10-10 | 11:46

Eet vooral wat uit de Buxushaag.

En-el Hak | 08-10-10 | 11:46

@Harry Turtle: wil je zeggen dat je 665.900 euro veel geld vindt? Hoe kom je bij dat idee? Dat voel je gewoon aan, of niet? Omdat er van één persoon een derde van zijn in het leven verdiende salaris mee zou dekken is het veel geld?

evaQ8 | 08-10-10 | 11:45

Ik schiet geregeld een canis lupus familiaris of felis catus af. Beetje lactuca en solanum lycopersicum d'r bij, heerlijk.

James St John Smythe | 08-10-10 | 11:45

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 11:34

helaas is er weinig animo maar het is wel belangrijk en het kan ook zonder soepsidie: www.vergeteneten.nl/

Parelman | 08-10-10 | 11:44

De prullenbakken bij de hamburgerketens zijn vaak rijkelijk gevuld met eten, ik zie vaak een zwerver zijn arm er uit halen met veel lekkers. Bon ap!

deropofderonder | 08-10-10 | 11:41

@ evaQ8 | 08-10-10 | 11:37
Subsisdie is zeker niet per definitie fout. Maar de verhoudingen zijn hier wel zoek, vind je zelf ook niet een heel klein beetje?

Harry Turtle | 08-10-10 | 11:41

@Pastor Sippenhaft: De mensen die geld verdienen aan dit paddenstoelen zoeken in het bos worden er niet rijk van. Sterker nog, ze verdienen best wel slecht. Denk maar niet dat ze belastinggeldgraaiers zijn. Ze moeten ook gewoon wat brood op de plank hebben. En zolang men het belastinggeld niet uitgeeft aan persoonlijke weldaad maar aan primaire goederen, kan ik er niet op tegen zijn.

Animo? Ik mag hopen dat de gemeente Amsterdam hier onderzoek naar heeft gedaan want als de Telegraaf-lezers van deze pagina zeggen dat er geen animo voor is, geloof ik daar natuurlijk geen fuck van.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:40

Beste Wietske, ontzettend interessant dat je de weegbree in de Weegbreestraat vind, maar hou die troep voor jezelf!

oranjerood | 08-10-10 | 11:39

Amersfoort altijd +1

Bokito ergo sum | 08-10-10 | 11:38

Dion Graus.

Sven Verbeek | 08-10-10 | 11:38

Merlot | 08-10-10 | 11:19
Precies. Het wordt weer tijd voor de traditionele vriendjespolitiek, corruptie en fraude binnen VVD-kringen, die na de dood van Prins Bernard en de Bouwfraude in de vergetelheid zijn geraakt.

Bakito | 08-10-10 | 11:37

@Pastor Sippenhaft:

Vergelijkbaar geintje. In Amersfoort staat ieder jaar een kuntijsbaan op het Onze Lieve Vrouwenplein. De kosten worden lang niet gedekt met de inkomsten van de ijsbaan. En toch ben ik blij dat daar mijn belastinggeld naartoe gaat. Ik vind het namelijk belangrijk dat men zich een middagje kan vermaken op een gesubsidieerd kunstijsbaantje.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:37

665.900 Euro, daar kan je ook twee buurtcoaches voor aanstellen inclusief overhead.

Harry Turtle | 08-10-10 | 11:36

Ga toch weg je cursus, als ik gratis wil eten haal ik wel pizza's bij de albert heijn!

Idontgiveafunk | 08-10-10 | 11:36

@Sliptong: inderdaad, waarbij jij zeker van mening bent dat je enkel geld "verdient" als je de klant of de baas wat oplevert. Gelukkig gebeurt dat hierbij ook. Degenen die dit organiseren zorgen namelijk voor een leuke dag voor de aanwezigen. En volksvermaak is niet per definitie ondergeschikt aan het badderen van je moeder in een bejaardentehuis.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:35

In je leven moet je gewoon geld proberen te verdienen met wat je leuk vindt.
evaQ8 | 08-10-10 | 11:29

Pakken wat je pakken kan dus? Daar gaan NL juist aan ten onder. Lees het stukje eens goed, er is gewoon geen animo voor dit soort onzin.

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 11:34

Zo'n ontslakkingsdieet, is dat toch niet een beetje wreed? Kamervragen, iemand?

Aardbewoner | 08-10-10 | 11:32

Bigi woonde vroeger als pikin ogri boi midden in een enorm smulbos. Was van alles te vinden wat goed eetbaar was. Mijn oudvader (zoek maar op wat dat betekent) schaarde daar ook blanke Hollandse missionarissen onder, maar die tijd is nu wel voorbij.

Bigi Bana Boy | 08-10-10 | 11:31

@evaQ8 | 08-10-10 | 11:29
De crux zit hem nu net in het woord "verdienen".

Sliptong | 08-10-10 | 11:31

Dat gezeik altijd over dat men een normale baan moet nemen om de economie in stand te houden. Wees toch blij met die diversiteit! Stel je eens voor als iedereen hier productiemedewerker, kantoormedewerker, bankmedewerker of executive zou zijn...

We moeten ophouden met dat gezeur dat dit soort uitgaven onzin zijn. We moeten alles in het werk steken om te voorkomen dat we een land met enkel 9-tot-5-slaven worden.

Niet alles wat niet direct met werken voor de baas te maken heeft is onzinnig en verspilling.

Net alsof je een beroep hoort te kiezen op basis van nut voor de maatschappij en beoogde financiële toestand.

In je leven moet je gewoon geld proberen te verdienen met wat je leuk vindt.

evaQ8 | 08-10-10 | 11:29

Feestmaal a 50 Euro... WTF? Da's nog duurder dan een beetje meersterren restaurant. Is de subsidie op of zo?

Reykjavik | 08-10-10 | 11:29

Nog even snel een paar giftige look a likes op de vreetroute planten en voor de zekerheid en de houdbaarheid ook maar met pesticide overgieten.

robterdam | 08-10-10 | 11:29

*zout op tafel zet*

Aardbewoner | 08-10-10 | 11:27

665.900 euro belastinggeld per jaar voor deze onzin, terwijl bejaarden door geldgebrek nog maar 1 keer in de week kunnen douchen. Om ziek van te worden. Hopelijk kunnen Wilders en de PVV dit land nog redden.

fietskettingslot | 08-10-10 | 11:27

Het idee is goed, maak er een onderwijs taak van maar soepsidie... nee.

Parelman | 08-10-10 | 11:27

@Sliptong | 08-10-10 | 11:26
IS al veilig gesteld. * eikel *

Sliptong | 08-10-10 | 11:27

Ochtend expeditie #1: 10.00 -12.00u
Middag expeditie #2: 14.00 – 16.00u

Moeten die mensen dan niet op hun werk zijn?

NiceGuysFinishLast | 08-10-10 | 11:26

Mijn voorraad beukennootjes zijn al veilig gesteld. Nein danke bitte sehr.

Sliptong | 08-10-10 | 11:26

waarom stopt deze waanzin niet? waarom is het acceptabel dat nietsnutten geld van anderen afpakken en het zelf in eigen zak steken en passant een soort milieu evangelie verkondigend daarbij andersdenkenden in de zgn. fascistische hoek drukkend. die hele linxe kerk is een parasitaire onderneming met maar één doel: het instandhouden van zichzelf. lijkt toch verdacht veel op de rooms katholieke kerk. een complexe bestuursorganisatie die eigenlijk nergens toe dient. gemeenschappelijke noemer is ondoorzichtigheid, nepotisme, inefficiëntie, morele corruptie en de uitdrukkelijke wens om iedereen dom te houden.

minimá-armezusvan.. | 08-10-10 | 11:26

Eetbare dingen komen toch uit de magnetron?
*magnetron en 5 km verlengsnoer inpakken doet*

necrosis | 08-10-10 | 11:25

Ze weten echt van gekkigheid niet wat ze met al dat geroofde geld moeten doen.

Bokito ergo sum | 08-10-10 | 11:23

Heee, je kan ook enkel het feestmaal boeken à 50 euro!

Aardbewoner | 08-10-10 | 11:21

Do it Yourself met 665900 eypo van iemand anders.

*zucht*

Willem VanDer Decken | 08-10-10 | 11:19

Wilde rucola of zeekraal uit de duinen, mits 's ochtends heel vroeg geplukt als de natuur-Tokkies met hun onvermijdelijke hond nog niet zijn geweest, is te doen maar iets uit de stad? Ik pas!!

The Evil One | 08-10-10 | 11:19

Die zijn hun subsidie zeer binnenkort kwijt, tenzij ik me heel erg vergis.
Als socialistische bobo's, zoals bijvoorbeeld het Amsterdamse stadsbewind, gedwongen worden om te kiezen tussen zichzelf en hun vriendjes, moeten hun vriendjes toch vooral niet teveel op "solidariteit" hopen.

Merlot | 08-10-10 | 11:19

niet mijn ding, mijn ding zit in mn broek.

Is geschreven op: | 08-10-10 | 11:18

Haha, en ook 100 euro bezuinigen om niet precies op 666 duizend euro te komen...

Project2501 | 08-10-10 | 11:17

rara | 08-10-10 | 11:16
Ik gebruik altijd het handboek van de Jonge Woudlopers.

brienenoord | 08-10-10 | 11:17

Veel goedkoper en uitgebreider dan zo'n cursus: het S.A.S. survival handbook. Staat alles in om te overleven.

rara | 08-10-10 | 11:16

Is volgens mij handiger gewoon een bakje patat te halen
Kom er maar in Rob de Geus

Kreuner | 08-10-10 | 11:15

Ik heb net 23 zakjes met tamme kastanjes in de diepvries gedaan.
Vind ik welletjes.

Merlot | 08-10-10 | 11:15

Mediamatic deed al aan Web 2.0 toen Dominique Weesie nog in de luiers zat. Is dat smulbos er nu ooit gekomen eigenlijk?

Generaal Pardon | 08-10-10 | 11:13

Ik blijf me verbazen over wat die ambtenaren blijven verzinnen om dat belastinggeld er zo snel mogelijk doorheen te jagen…

playboii | 08-10-10 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken