
En we gaan weer door in de reeks Nederland Betuttelland. Hadden we al de anti-rookridders van Stivoro, ook het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid Stap is lekker bezig. Want alcohol is
Het Kwaad en onze maatschappij ziet er een stuk fleuriger uit wanneer we allemaal health-freakend de honderd aantikken. Laatste idee van de subsidieslurpers: een
waarschuwing voor zwangere vrouwen op de flesch. Omdat een vrouw op ploffen zelf niet begrijpt dat ze de sherry beter kan laten staan. Serieus, dat is allemaal wetenschappelijk onderbouwd hoor. Nou, nou, indrukwekkend dat ingescande
papierwerkje. Een schandalig flutonderzoek aan de hand van slechts 10 (tien!) respondenten. Allemaal verloskundigen. Lekker representatief, stelletje overheidsgesubsidieerde pseudo-wetenschappers! Onderzoeksresultaat: verloskundigen geven niet altijd de juiste voorlichting over drankgebruik. Conclusie: er MOET een waarschuwing komen op dranklabels. Nee, dat ziet er feestelijk uit. Een flesje bubbels met zon magniet-banner erop. Andere geniale bedenksels van Trudy Prins-kloon Wim van Dalen en zijn
Angels (Anouk van den Broeck, haha!): Alcoholreclame in de bioscoop
verbieden. Drank in de aanbieding
verbieden. Alcoholgebruik in Gooische Vrouwen
verbieden. Alcoholreclame op internet
verbieden. En spotjes voor drankmerken bij sportevenementen? Jawel,
verbieden. Niet zeggen dat u niet gewaarschuwd bent wanneer u over tien jaar een metertje Bavaria 0,0% bestelt in de kroeg.
Reaguursels
InloggenIndien alcoholhoudende dranken van een etiket voorzien zijn met een moskee erop dan is het toegestaan vanwege de zogenaamde godsdienstvrijheid alhier.
wat een bezopen idee ga er spontaan van aan de drank
-weggejorist-
Helemaal mee eens, labels op de flessen. En geen alcohol meer in de kroeg. Wil je gezellig een avondje de deur uit met vrienden. Dan zijn er altijd wel weer een paar schreeuwende, zwetende, tegen je aan lopende/vallende zatlappen, ruzie zoeken, ect. De meeste kunnen er niet mee om gaan. Vernielingen, toch autorijden, ongelukken. Ze moeten een limiet stellen aan de hoeveelheid die je in de kroeg in je bloed mag hebben. Ja mensen omdat ik niet meer mag roken gun ik niemand meer plezier.
Tantuss | 11-09-10 | 11:54
Als jezelf de hele dag aan de fles zit dan zie je ook vervormde gezichten.
Als jullie een idee hebben wat alcohol met je economie doet..
Kom eens kijken in Rusland..
Met name de dorpen..
Als je hier de mensen ziet die dag in dag uit drinken, dan zie je vervormde gezichten.
Dan begrijp je wel dat het drinken met maten zeker niet verkeerd is om te vermelden en ook uit te voeren.
als de alcoholconsumptie gaat dalen krijgen we nog meer gezonde mensen die veel ouder worden en de staatskas wordt door lagere inkomsten nog leger. Wat willen we met z'n allen? 100 jaar worden? What's next? Een verbod op frikandellen en satékroketten? Dag mayo, dag curry? Denk dat mijn vriendin dit fantastisch vind, want die probeert me al jaren lang van die ellendige salades door mijn strot te rammen. Gaat ze straks nog eisen dat ik niet mag drinken als zij zwanger is. Het is nu kwart over tien, maar ik denk dat ik uit protest de Absolut uit de kast haal. Na ons de zondvloed! Proost!!!
pennestront | 10-09-10 | 19:06
stapels breedgetrapte zweetgympen (in alle maten) op de overloop
toeterende Turken
portiekjongeren
puberfeestjes (als de ouders niet thuis zijn)
geleufigen
zwembandlippen
de griezels van halal
Pue, bier kun je zelf brouwen, en elk welke moeilijk doet een 9 mm door de kop jagen, ik zie het probleem niet. zo was het eeuwen terug en zo is het nu. Naar eigen inzicht genieten van wat deze natuur te bieden heeft, en een elk die het daar niet in kan vinden. wel....
Wat een gezeur. Met borstvoeding zonder alcohol was ik nooit zo'n grote jongen geworden.
LOl... op een vrijdag. Als hardwerkend NL en de ambtenaren even rustig de week afpilzen.
"Onderzoeksresultaat: verloskundigen geven niet altijd de juiste voorlichting over drankgebruik. Conclusie: er MOET een waarschuwing komen op dranklabels."
NEEEEE!! Er moet een waarschuwing komen op verloskundigen: 'Pas op: geeft niet altijd het juiste advies!' DAT is gewoon eerlijk. Maar ja, daar zit zo'n verloskundige dan niet op te wachten he, een sticker op z'n voorhoofd die zegt dat hij/zij wel verlost maar eigenlijk toch niet zo kundig is he... LOL
Alcoholvrij bier is een contradictio in termis... noem het dan 'gerstesapje' en zet het tussen de appelsap, aardbeiensap en dergelijke.
Then again... als je vrouw zwanger is en wil drinken, moet je er toch wat aan doen.
Zijn die gasten van stap gristenhonden? Dan mag je je vrouw slaan. Zijn ze moslims, dan moet je je vrouw met een stok slaan.
Ben benieuwd of er op bijbels en korans verplicht stickers komen ooit.
Hoort zowiezo een 18+ sticker op, met al dat geneuk en gemoord.
*blond biertje bestellen gaat*
De lijst van Boezem en pennestront inderdaad belangrijker.
Er is overigens helemaal niets mis met alcoholvrij bier!
Rotzak84 | 10-09-10 | 22:07
Ja, want Duitsland is echt het land van plezier.
Ga dan naar Brazilië. Of Thailand. Of Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, zelfs de VS is leuker.
Zelfs drank aanbiedingen verbieden? Het wordt hoog tijd dat ik verkas naar Duitsland merk ik al wel.
@Sliptong | 10-09-10 | 13:30
Niemand wordt bang van u, misschien als u ergens mee kunt dreigen wordt u serieus genomen.
@Napeauleon | 10-09-10 | 13:30
postuum +1
Van dit soort berichten raak ik nou aan de drank......
Doe ik gisteren mijn sporttas open, rollen er nog een paar pilsjes uit. Is dat effe mazzel.
ik haal mijn whisky dan wel direct in Schotland. Maar los daarvan: na verbod wordt dit subsidie slurpertje dus opgeheven? Of zijn daarna pluche beestjes of tafels met afgeronde hoeken aan de beurt?
Gewoon een accijns heffen die de schade van alcohol dekt (met desnoods wat extra), net als met roken.
STAP verbieden?
Ik ga maar zelf weer brouwen denk ik. Dat heb ik wegens tijdgebrek te lang niet gedaan. Een lekker gerstewijntje en een koperkleurig zwaar bier. Dan kan ik zelf het etiket en het alcoholpercentage bepalen. Wat een rust.
Dit Embryootje kan de gezondheid van uw embryo schaden
jobbe | 10-09-10 | 18:57
Errare humanum est. Perseverare diabolicum. En probeer nu ook maar niet ironisch te doen, want daar heb je blijkbaar ook geen talent voor. 'Achorafobie' bestaat niet. De psychische aandoening waar jij op doelt heet agorafobie. Zwitsal... (zucht).
@Boezemvriend | 10-09-10 | 17:31
Te lang gedragen zweetTsjurts
Snorren op vrouwen
Baarden op vrouwen
Vislucht door vrouwen
Vieze hennavingers die in mijn fruit bij AH knijpen
jezus-nikes
te krappe boerkaas
zweetplekken op te krappe boerkaas
sommige mensen die de 'lus' in de tram gebruiken en te strakke boerkaas hebben
Steun Stichting STOM: STOp de Magnietcultuur!
Tijd is relatief en Nederland is hard op weg terug in de tijd te gaan...
"Waffa Nkulo
Mijn oprechte excuses voor dat tenenkrommende staaltje Nederlands,
Ben blij dat de gemiddelde GS reaguurder dit nooit overkomt.
Voor de mensen die het niet snapten zoals Waffa: Ik heb per ongeluk een N getypt en het woord is aCHorafoob.
Nogmaals mijn oprechte excuses!
jobbe | 10-09-10 | 18:27
Anchorafoob??? Ga jij es een woordenboek pakken doen.
Art Vandelay Ultor | 10-09-10 | 14:13
Dacht ik ook altijd, maar nu woon ik in een land waar veel minder wordt gedronken en het ook nog een stuk leuker is.
De argumentatie is kut, maar alcohol is in principe drugs. Wat mij betreft beide legaal en zonder accijns van de geldvretende overheid. Maar je kunt hem ook omdraaien, drugs verbieden, dan ook alcohol verbieden.
@martijn6421
Ben blij dat je je mening geeft. Succes met je leven als anchorafoob en zorg er wel voor dat je kind naar VALLES gaat eh, dat moet tegenwoordig. lang leve betutteling
Ik stel voor om maandag bij t stap hoofdgebouw met alle GS reasmeurders(ja leuk eh?) 3 vrachtwagens bier leeg te tanken! ideetje?
@martijn6421
hey is wel normak om et mate alcoljol ye nuttigen, nen nu aan de slmstel stelk.
He geen stijl, loop niet zo te zeiken. Het is prima dat er een sterke anti-rook lobby is die het roken in openbare gelegenheden verbiedt. Het is ook prima dat men moeilijker gaat doen over alcohol. Mensen die hun biertje willen, drinken het toch wel maar het idee dat het niet meer zo normaal is om te drinken juich ik toe.
Dan maar meer betutteling.
Nederland bestaat vooral uit zwakzinnige mensen. Althans dat denken de beleidsbepalers. Waarschuwingsstickers op sigaretten , Op elke hectometerpaaltje op een provinciale weg de maximun snelheid aangegeven . Een doorgeslagen rookverbod. En als ik een Marlboro advertentie ,of zelfs een logo op een racewagen zie krijg ik meteen zin om een peuk op te steken. En last but not least het ultieme dieptepunt: Een postbus 51 spotje Hoe om te gaan met aardige mensen
Ik neem er nog 1.
pennestront | 10-09-10 | 16:54
pennestront | 10-09-10 | 16:54
scooters
kerstkaarten
rotjes
begroetings- c.q. felicitatiezoenen
reclame
subwoofers
Noord-Zuidlijn
zweetvoeten
Mooi, en doorpakken die zuiperts! Alcohol moet Zo wie zo verboden worden in restaurants en kroegen, bah. Als ik er zit zijn er altijd van die zuiplappen die ook nog eens geen maat weten te houden, achtelijk gaan lopen brallen, etc. etc. Overlast dus, en dat dient bestreden te worden door het keihard te verbieden. Nog veel belangrijker: mij raakt het niet, ik hoef geen drank. Kijk, als je nou zegt een shaggy opsteken, ja, da's wat anders. Dat hoort nu eenmaal bij een kroeg. Daar kom je voor om op die manier je huis lekker schoon te houden.
Ik word zo verschrikkelijk moe van dat afgrijselijke betuttelgedoe in 0031...
Geen alcoholreclame bij voetbalwedstrijden? mag dat van de FIFA dan?
Ik zie het probleem niet. In Frankrijk is dat al jaren zo. Sommige gynaecologen zeggen nog altijd aan zwangere dames dat een glaasje nu en dan geen kwaad kan.
Als een zwangere vrouw wil drinken, doet ze maar. Maar dat ze er nog even op gewezen wordt dat ze op die manier haar kind potentieel schade toebrengt, vind ik niet verkeerd.
Maar misschien ben ik te verdraagzaam en moet ik nog wat verzuren.
*bad met azijn laten vollopen en broek afdoen doet*
Ach ze prediken water en drinken zelf wijn. Dat was toch al altijd zo.
De geest is uit de fles dus nu is het nog een kwestie van tijd..
In ons land is het veel dringender dat er een verbod zou komen op:
graaien.
draaien.
liegen.
schikken.
überheffen.
therapeutisch theedrinken.
cohennen.
moslimmen.
loketten.
onterechte hoersoepsidie.
onterechte uijtkering.
linxe kabinetten.
halalsema's zonder doekie.
tofuck dibi's.
files.
enz. enz.
Waarom hebben ze voor de naam Stap gekozen. Mijn achternaam krijgt hiermee een slechte connotatie. Kan ik hier niet misschien stappen (de ironie) tegen ondernemen
@Boezemvriend | 10-09-10 | 16:26
Idem
Het grootste probleem van Nederland zijn de subsidieverslaafden!
Ooit van het woord GRAAIERS gehoord?
Dit zijn ook echte.
@poepinonderbroek | 10-09-10 | 16:14
Blijkbaar had je er een probleem mee. Wil je er over praten?
Niks mis met Bavaria witbier 0,0%. Ze hebben goed aan mij verdiend deze zomer...
-weggejorist-
@VanKoetsveld: Roken met alcohol drinken vergelijken is wel erg dom hoor. Het is voor de gebruiker beiden verslavend, maar als niet gebruiker die er in de buurt staat is er een wereld van verschil. Ik drink nooit alcohol, maar heb al heel vaak vlak naast mensen gestaan die zich helemaal vol lieten lopen. Niks geen last van hoor. In tegenstelling tot rokers waar ik uitermate veel last van had.
Hij is dus een betuttel-orgel ?
-weggejorist-
Zeik niet man. In alcoholistan (Frankrijk, weetjewel) staat dat al jaren op het etiket. Ja, ook bij de Brut. Is nog geen Fransman ongelukkiger van geworden.
R.B.Scott | 10-09-10 | 14:27
Ja, maar als je dat dan, zoals menig PvdA'er, combineert met een bepaalde groep jongeren die er in de winter uitzien als ze op skivakantie zijn geweest, maar dan zonder witte ringen om de ogen plus nog wat nodeloos kwetsend (volgens goed GS recept zullen we zeggen) dan mag dat weer niet.
Rechten wegnemen is prima zolang ze dat inperken waar ''jij'' het toch al niet mee eens was,toch?
Typisch geval van selectieve verontwaardiging.
Wat mij vooral verbijstert na het lezen van het onderzoek (ja dat heb ik gedaan) is het belachelijk lage kennisniveau bij de 10 ondervraagde verloskundigen, de onzin die ze hun cliënten verkopen en tot slot het gebrekkige Nederlands waarin je dit soort onderzoeken (begeleid door de nodige ir's. prof's etc) kennelijk mag inleveren.
De man heeft gelijk alcohol is het bloed van de Duivel en rook is zijn adem.....
lang leve het duivelse in ons :)
Er zijn in dit land te veel angsthazen. Die moeten in een donkere kamer
gaan zitten, de deur op slot doen en de sleutel inslikken.
No risk........ risico's uitgesloten......
Jezus he, onder welke steen komt dat fossiel vandaan dan??
Vroeger werd er veel meer gezopen, want toen was het de enige drank waar je niet ziek van werd, want schoon drinkwater installaties hadden we toen nog niet.
wat een gelul, dat hij zelf nou doodgeslagen is en niet van het leven kan genieten... hang je zelf dan gewoon op i.p.v. heel nederland het leven zuur te maken met je stompzinnige id.
iedere zwangere vrouw weet dat het risico's met zich mee brengt, kijk naar de peuken en sjag , niemand rookt er minder om en ik zie het al niet eens meer staan..
dom gelul met een flut onderzoekje die ik ook nog wel uit kan voeren.
die vent zal wel een minder valide in de familie hebben waarbij de moeder toe heeft gegeven dat ze een keer op een feestje 2 glaasjes rode wijn heeft gedronken.. ja dan zoek je een antwoord op het hoe en waarom...
nou dan heb ik een verrassing voor hem, want volgens mij zit het in je genen alleen is die vent verstandelijk aangetast.
...
...
...
wat een gelul in dit land.. wanneer krijgen we weer een democratie en gewone mensen in den haag??
ik ben bang dat ik dan allang dood ben.
koekjesdeeg | 10-09-10 | 14:34
My middle name, geen gelul.
Daarbij hebben het dictatortje en ondergetekende fysiek iets gemeen, en da's niet de schofthoogte
openbaarminiserie | 10-09-10 | 15:11
Gemiddeld rook ik 2 sigaretten in de maand en drie biertjes in het weekend.
En er zijn weken dat ik geen alcohol drink en zelfs maanden dat ik geen
sigaret rook. Verder eet ik gezond, ik wandel, ik neem voldoende
nachtrust. (Kijk, mij zul je bv weer niet zien blowen.)
Dat is toch wel een leefstijl waar ik oud mee hoop te worden.
Als ik tenminste niet mijn nek breek over een bananenschil,
getroffen wordt door een vallende komeet of wordt doodgereden
op het zebrapad. Ja, en deze risico's kunnen de regelneven
(en regelnichten) in dit land toch ook niet voor je uitsluiten.
Leef je eigen leven, en laat het niet voor je regelen........
@Napeauleon | 10-09-10 | 14:26
In het verleden behaalde resultaten etc etc.
@Inspektor Gurkenfick | 10-09-10 | 13:52
Dat zeg ik niet. Maar de welwillende intentie is er wel en dat telt ook. Vind ik dan.
Op veel wijnflessen kom ik al van die waarschuwingen tegen! Een vrouw met een dikke buik en een streep erdoor.
Verbazingwekkend genoeg echter zijn de meeste stoere ik-maak-zelf-wel-uit-of-en-wanneer-ik-doodga zeggers wel stoer als ze nog 20 ofzo zijn maar niet meer zo stoer wanneer ze 50 zijn en te horen dat ze net voor de geboorte van hun kleinkind toch echt de pijp uitgaan door lever of long falen.
Tja.
Einde van de Domheid | 10-09-10 | 14:58
Yep. Ik drink Jupiler, maar volgens de reclame weet jij waarom.
Krijg zin in comazuipen.
Voor Opa een citroentje met suiker en voor Oma een advocaatje met slagroom.
En laten ze er maar lekker van genieten.
Wees een bink, rook & drink!
/John Doorzon
Daar krijg je toch spontaan de hik van, klok naar 5 uur kijkt.
Linkse Soep | 10-09-10 | 14:54
Ik wel.
Geweldig toch die bierreclames!
1) Lieg tegen je vrouw, manipuleer haar.
2) Geef je over aan instincten die misschien 3000 jaar geleden handig waren.
3) Bier heeft iets met blote mannen te maken
@koeksjesdeeg, geweldige actie van heineken idd. Ik heb ook geen kritiek op de kwaliteit van de marketing van de grote brouwers, het is vaak bijzonder creatief en knap gemaakt. Maar ik vind dat we ook oog moeten hebben voor de onderliggende boodschap van deze campagnes. De consumptie van alcohol wordt gekoppeld aan de mannelijke identiteit: de moderne man met al zijn verplichtingen en verantwoordelijkheden vindt autonomie in het drinken van bier. Ik sta niet achter die boodschap.
Told you so !
Eerst de rokers, dan de drinkers.
Napeauleon | 10-09-10 | 14:24
Sympathieke opmerking maar meestal een kip/ei discussie.
man oh man, wat krijg ik hier een dorst van.
ik ken trouwens meer ouwe zuipers dan ouwe dokters
@Linkse Soep | 10-09-10 | 14:29
Euh, in het stadion wordt tegenwoordig alleen nog maar Buckler verkocht.
Is best een goed idee. Het is leuk dat GS zich afzet tegen onzinnige ideën, maar deze heeft wel degelijk meerwaarde. Iedere bezoeker van GS weet natuurlijk precies wat FAS is en hoe makkelijk het kan gebeuren, maar dat betekent niet dat Ingrid Tokkie dat ook weet. Daarom simpel pictogrammetje op het label naast het recycling logo, en misschien helpt het wel.
Laat ze lekker opflikkeren met die subsidie-clubjes. Het is nog altijd crisis, dus opdoeken die handel of laat ze hun eigen geld maar VERDIENEN..
Zodra het alcohol_magniet_verbod in gaat,trek ik mijn buckler_jurkje aan,zoek een gristelijk cafeetje op en bestel direct een glas fris! Fuck drugs en alcohol,leve de gezelligheid...
@Napeauleon | 10-09-10 | 14:31 mede omdat het ook in je eigen voordeel werkt? Nu we het er toch over hebben, is je nick afgeleid van de kleine dictator of de brandy?
Stiekem wel mee eens. Niet dat je drank moet verbieden, dat gaat te ver. Maar, zoals we dat in zakenland zeggen, voor elke partij is een markt. Zo zijn een paar wijntjes bij een zalige maaltijd op het Vrijthof geen probleem. Maar dertig kratten pils met je ´maten´ op een feest, en daarna op de vuist dat wel. Ergo: niet iedereen kan er mee omgaan. En Nederland kennende, stevenen we af op een systeem waar de verantwoordelijke drinkers moeten boeten. Louter omdat we de onverantwoordelijke sujetten toch vooral niet willen benadelen. Om gek van te worden.
@linke soep, dan ga ik dit soort reclames toch echt missen
www.youtube.com/watch?v=M_URyWFBOy4&am...
koekjesdeeg | 10-09-10 | 14:27
Voor de goede zaak haal ik wel wat zinnigs van stal.
De reden van het feit dat ik graag op GS vertoef is dat me dat dan niet zo vaak overkomt.
;)
Cheers koekie
alcoholreclame verbieden vind ik een prima idee. want laten we eerlijk zijn: er wordt veel teveel gezopen in Nederland. misstanden tijdens voetbalwedstrijden worden vaak veroorzaakt door alcoholmisbruik en onze jeugd is massaal aan de drank wat leidt tot schade aan de vaak toch al broze en beperkte hersentjes.
dus weg met die marketing van de alcoholindustrie, stop de debilisering van Nederland!
Overigens is het algemeen bekend dat alcohol propvol vrouwelijke lichaamseigen hormonen zit:
Je gaat er ontiegelijk van zeuren en kunt niet meer autorijden.
Einde van de Domheid 14:20
Vroeger heh... vroeger gingen die arme arbeiders hun zuurverdiende centjes opzuipen in de kroeg... moeders en kinderen konden fluiten naar het huishoudgeld.. dat soort mistoestanden moeten we ten alle tijden proberen te voorkomen.
@Napeauleon | 10-09-10 | 14:24 Dank voor het verhelderende beeld, nu kan ik zonder zorgen de tap leeg drinken. Mijn dank is groot wijze dictator!
@SuperTed 14:17
Ahaaa,dus je bedoelde gewoon een kut.
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 14:25
"Caution, Return on Investment beyond your life-span"
@Detlev Tarnowitz | 10-09-10 | 14:18
Eens. Zo ongezellig was-ie nou ook weer niet.
Napeauleon | 10-09-10 | 14:19
Dank u voor het verhelderende betoog!
*nieuwe fles Bokma openmaakt*
@Superior Bastard | 10-09-10 | 14:15
Pas op: kan zwaar onredelijk gedrag vertonen.
Einde van de Domheid | 10-09-10 | 14:20
Bijna raak,
Misbruikt zijn en overspel van naasten alsmede het zijn van een enorme klootzak met een verknipt zelfbeeld en een gebrek aan compassie en geweten leidt soms tot sexueel misbruik. Alcohol is dan vaak een catalysator, maar NIET de brandstof.
Ik maak mijn vrouw altijd zwanger zodat ik een BOB heb als er gereden moet worden.
Alcoholgebruik leidt tot 50% overspel (bij mannen is het nog meer.)
Alcohol stat ook meestal aan het begin van sexueel- en kindermisbruik en huiselijk geweld. Maar u moet het natuurlijk gewoon zelf weten.
Waarschuwing op den flesch voor zwangere vrouwen? "pas op kan vacuum zuigen"
wellicht handig te waarschuwen voor de vrucht als je als zwangere voor een rijdende trein springt
Inspektor Gurkenfick | 10-09-10 | 14:15
Klopt het dat het aantal eurootjes op uw salaristrook zich omgekeerd evenredig verhoudt tot uw inname?
*Iets mompelt over kip-en-ei
Het causale verband lijkt me duidelijk.
Geen dank!
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 14:07
Maar het is een belachelijke joris. Zeg joris trek een biertje open en chill.
Wie denken ze verdomme dat ze zijn. Ik bepaal toch zelf wel of ik bij tijd en wijlen
een biertje of wijntje drink net zo goed als dat ik een partysmoker ben. Een sigaret alleen in de kroeg ( O ja, sorry, buiten voor de kroeg) of af en toe een sigaret op een feestje.
Wat een gelul allemaal. Net zo belachelijk als mensen in de buitenlucht
op een NS - station bij een rookpaal moeten staan roken. Dat is toch ook van
de zotten in dit regelneven (en regelnichten) land.......
.
Als alcohol verboden wordt ga ik emigreren.
R.B.Scott | 10-09-10 | 14:00
En ik had nog wel het 3 letterig woord vervangen door 'voortplantingsorgaan van de vrouw'... Probeer je een keer netjes te zijn ;-)
die arrogante kutwijven lopen ook zo verschrikkelijk arrogant te koop met hun MSc titeltje. ja ik heb ook die titel maar loop er nooit mee te koop en ik heb ook een echte studie gedaan trouwens, geen funstudie vrijetijdswetenschappen of wat die chicks hebben,
ik heb net gehoord dat het wetenschappelijk bureaux van de PvdA 20 miljoen subsidie met vervolgbudget van 10 miljoen heeft gekregen om te onderzoeken of je echt sneller beneden bent als je van de trap valt.....
Interessante vraag, hoeveel subisidie zouden ze krijgen voor een onderzoekje onder 10 verloskundigen? Het is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek, zelfs het resultaat van de poll van geenstijl is nog nuttiger. Wel interessant als op basis hiervan beleid wordt gemaakt. Dan kan je op basis van elke willekeurige poll, enquete, etc je beleid bepalen.
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 14:04
"Kijk uit, potentiële vreemdgangster"
Als ik rond de 20-ste van de maand mijn salarisstrook onder ogen krijg MOET ik aan de fles, anders word ik depressief. En als het de maand mei is en ik zie wat er van mijn bruto salaris inclusief vakantiegeld netto overblijft sla ik zo een fles sterke drank achterover. Gewoon om te overleven!
Mensen (vaak vrouwen) die geen alcohol drinken zijn bijna altijd saai, lelijk en links georienteerd, Verder vaak lesbisch, hebben geen rijbewijs, dragen tuinbroeken, kortom de gemiddelde huisvrouw in 031.
Doe mij maar een 0900-0909 dame met een gemiddeld alcoholprobleem.
@Waffa Nkulo | 10-09-10 | 14:08
Moet je je eens voorstellen hoe saai onze maatschappij zou zijn als deze niet daarvan doordrenkt was. Het stelt nu al weinig voor.
STAP heeft vast Harold Hamersma's Wijnreis door mijn lichaam niet gelezen. Alcohol, en dan met name wijn is zeer goed voor de ongeboren vrucht mits je in het eerste trimester van de flesch afblijft. Onderbouwd met echte wetenschap.
www.parool.nl/parool/nl/26/BOEKEN/arti...
-weggejorist-
Dat is zo ongeveer wel het grootste probleem van alcoholgebruik, ongewenste zwangerschappen.
dapperebobo | 10-09-10 | 14:09
Anouk is een beetje een BAHMILF aan het worden...
degene die dit geschreven heeft had zeker zelf een borrel te veel op: Bij STAP coördineert Anouk verschillende Europese projecten op het gebied van alcoholmarketing en alcoholmarketingbeleid. Daarbij staat het monitoren van alcoholmarketingbeleid centraal, om zo te komen tot best practices en uiteindelijk tot efficiënt alcoholmarketingbeleid. Europese samenwerking is daarbij gewenst, omdat ook alcoholmarketing steeds internationaler wordt. Daarom zal Anouk zich ook bezig houden met het opzetten en onderhouden van een Europees netwerk van onderzoekers, politici, beleidsmedewerkers en andere geïnteresseerden.
www.youtube.com/watch?v=Cm09d4z65Bg&am...
Allemaal leuk en aardig VanKoetsveld, maar Nederlanders hebben helaas niet door dat hun maatschappij met alcohol doordrenkt is.
Eigenlijk zou het woord voor jong schaap eauk verboten moeten worden!
-weggejorist-
@Rokuu | 10-09-10 | 14:05
We moeten de wereld zuiveren van ongezellige zeikerds zoals jij.
Wat een genot als je vlakbij Duitsland woont waar de drank niet alleen stukken goedkoper is want weinig tot geen accijns, maar waar ze dit soort rare stichtingen ook geen kans geven.
laten we gewoon lekker zelf bepalen wat we doen..
als je zwanger bent en je trekt een fles cherry los, tsja,.. dan heb je ze zelf al niet allemaal op een rijtje als de regering je moet vertellen dat da nie zo goed is. niet mijn zorg..
-weggejorist-
Komen er ook stickers op "pumps" aangezien die ook slecht zijn voor zwangere vrouwen.
Had Doutzen Kroes toch moeten weten (gisteren bij Nova College)
Ze zouden een waarschuwingssticker op elke vrouw moeten plakken.
Wat een onzin, drank is zelfs een medicament en goede dranken werken zelfs erg goed tegen bepaalde kwalen...
Overmatig drankgebruik..
Je moet als liefhebber van alcohol natuurlijk nooit aan kinderen beginnen.
Lol@ 'Ik heb erg veel zin om door middel van mijn stage bij STAP een hoop op te steken over alcoholmarketing, uiteraard met een mooie scriptie als resultaat!'"
Mensen die alcohol willen drinken moeten dat vooral doen, maar je wordt om de oren geslagen met de bier reclames, dat mag veel minder van mij.
En ook die verheerlijking van bier vind ik nogal kinderachtig.
*plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop**plop*
Zeau als tegenprestatie gaan deze er nu in :) en omdat het vrijdag is natuurlijk.
@SuperTed 13:52
Jammer dat je eerste reaguursel gejorist werd,want je tweede was niet om doorhéén te komen.
Waarom staat het stukje er dubbel? Kan het echt niet lezen, ben te bezopen
Hik !
Te veel bloed in je alcohol is niet goed.........
Drink, maar geniet met mate.........
Mensen die drinken leven langer.
www.wired.com/wiredscience/2010/09/why...
Je zou die tokkievrouwtjes die blijven zuipen tijdens de zwangerschap de kost moeten geven. In het belang van het kind vind ik het niet eens zo'n slecht idee.
Als moeder Van Koetsveld had gezopen tijdens haar zwangerschap, was junior nu geen succesvol blogger geweest, maar een eerzame ober of een puike medewerker van de plantsoenendienst.
Napeauleon | 10-09-10 | 13:30 // Hahaha die was goed. +1.
www.youtube.com/watch?v=EJ0M2f8jqag&am...
Karel Kruizenruiker | 10-09-10 | 13:54
Mensen als genoemde van Dam, die werken pas verstikkend.
@Jax | 10-09-10 | 13:52
Dan krijg je meterheffing, wordt er belasting geheven op telefoontikken, internet verbindingen, accijns op het hebben van een fiets, te dure kleding, 19% op eten en drinken en natuurlijk belasting op de CO2 die je uitademt
Van leven ga je dood
@ Inspector Gurfenfick..... een lijntje doet anders wonderen hoor.
"Its one of those medical anomalies that nobody can really explain: Longitudinal studies have consistently shown that people who dont consume any alcohol at all tend to die before people who do." www.wired.com/wiredscience/2010/09/why...
dat rapport ook: 3 pagina's samenvatting van 20 pagina's hoofdtekst. een samenvatting van zo'n rapportje moet op 1 kantje passen, max.
Bestaat allang in Italie en Belgie:
it.dreamstime.com/immagine-stock-liber...
Jax | 10-09-10 | 13:52
Gaan ze meer flitsen...
Zo erg hoor, zo'n stikker op een fles, ik ga er kapot van. Beetje azijn-niveau GS.
Jax | 10-09-10 | 13:52
Krijg je drinkwateraccijns.
Maar ik geef toe; toen ik ruim drie jaar geleden stopte met roken, heeft de gedacht dat ik Wouter Bos een loer draaide, me erg geholpen.
Het is zoals Marcel van Dam vorige week in buitenhof vertelde, er ligt een deken van verbod en gebod over Nederland en dat werkt verstikkend... ja DE Marcel van Dam.
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 13:46
"Maar ik rook niet"
Stefan Hoogland53078 | 10-09-10 | 13:50
Dat is het punt ook niet.
Het punt is, dat consumenten dat zelf ook al lang weten.
Ofwel bewust het risico nemen, wat hun goed recht is.
Zodat dit soort gedoe volstrekt overbodig is - en zelfs als manipulerend kan worden omschreven.
Zullen we dan maar eens allemaal stoppen met roken en drinken? Zal de overheid leuk vinden, geen accijns meer vangen.
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 13:44
Krijg jij hem dan nog omhoog? Of bedoel je zo'n borstzakflesje...
Ik heb slechte ervaringen met neuken na het zuipen helaas.
Zo is onlangs ook uit onderzoek gebleken dat huisartsen te weinig aandacht schenken (sic) aan de gevaren van het te lange tijd achterelkaar dragen van dezelfde sokken.
Eerste reactie, was ook lomp, weggejorist. Terecht.
Even over de zwangere vrouwen, er zijn echt vrouwen die daar geen benul van hebben. Schade die daardoor aan het kind ontstaat komt weer voor rekening van samenleving dus klote. Net zoals roken tijdens de zwangerschap. Je moet eens voor de lol langs een gezin gaan wonen met een pasgeboren baby met nicotine-verslaving. Heerlijke jank-baby's (tenzij moeder de borst geeft omdat ze het dan toch nog binnen krijgen). Het is alleen jammer dat ideetjes voor uitingen op alcoholhoudende dranken dan weer door zo'n subsidieslurpend orgaan moet worden bedacht.
STAP verbieden.
Maar stappen dan weer niet.
Dadelijk wordt koffie met cafeïne ook verboden omdat het een hallucinerende werking heeft
ITEACHYOU | 10-09-10 | 13:43
De Staatsbetuttelaars waarschuwen al jaren voor mij.
Ik ben er erg trots op.
Het is zo'n corrupt, bedriegelijk zooitje geworden, dat de vuistregel "als de Overheid er tegen is moet het wel goed zijn" inmiddels vrijwel 100% opgaat.
daar moet op gedronken worden...*plop*
-weggejorist-
Al die mensen op de site zijn blijkbaar MSc, ook al hebben ze opleidingen als sociologie en geschiedenis gedaan. Heel frappant..
Als ik die personeelsleden zie ga ik al zuipen van die verschrikkelijke zeikkoppen. Want een stelletje kuttekoppen zeg. Gatfuh!
Rottusop zeg....
Zelden begon mijn Vrimibo vroeger dan vandaag.
Geen nood.
De komende regering is nogal gebaat bij een gedrogeerd,
dronken volk. Cheers.
De verhouding M-V op de werkvloer bij Stap doet vermoeden dat (ook gezien de leeftijdsopbouw) dat orgieën met veel drank aan de orde van de dag zijn
@Superior Bastard | 10-09-10 | 13:42
Ik kende er één, die slikte en snoof gewoon vrolijk door tijdens de zwangerschap.
*iets over kippen en vrouwen mompelt*
Selecteert Wim zijn medewerkers op lelijkheid?
Buck Futter | 10-09-10 | 13:41
Roflol. Lang niet gehoord.
@-Wil- | 10-09-10 | 13:35
Na een fles Famous Grouse kruip ik er wel op.
@De Gooise Matras | 10-09-10 | 13:38
Uiteraard bedoelde ik kalk ;)
* ff centrum broodje eten gaat hmmmm *
Dus in een drankorgel zit geen muziek?
Whiskey en jenever: mmmmmmmmmmmm
Merlot | 10-09-10 | 13:3
Ook voor jouw Nick komt dan een waarschuwing....;)
vagehond | 10-09-10 | 13:40
En de produkten van dergelijke tokkies doen dat later zelf ook weer. Uiteindelijk roeien ze zichzelf dan wel uit.
De aanval van linksch op weldenkdend rechts is begonnen, met dit soort idioterie vallen ze het volk al 50 jaar aan. Een pure linksche terreuraanslag... Job is begonnen!
@-Wil- | 10-09-10 | 13:35
.
Niet gek voor een Haflinger
Sliptong | 10-09-10 | 13:37
... en die vind ik dan weer erg grappig.
'Is vrijdag zeker?
;)
Dat ik uberhaupt de moeitje heb genomen om het pdfje te openen... maargoed, komtie:
"Op dit moment is het echter onduidelijk in hoeverre verloskundigen hun cliënten daadwerkelijk adviseren om tijdens de zwangerschap geen alcohol te drinken."
Nou, mijn wederhelft heeft as we speak voor de tweede keer last van zo'n vochtophoping in haar baarmoeder + bijbehorend kind, en ik kan je vertellen: over 1 ding zeiken ze meer (borstvoeding). Deze quote maak je mij niet wijs...
Je zult ze de kost geven die gewoon vrolijk doorroken en drinken tijdens de zwangerschap.
Maar goed, daar helpt een waarschuwing ook niet tegen, die lui blijven zichzelf toch wel wijs maken dat het wel los loopt...
Alcohol maakt meer kapot dan die Marokaantjes in de buurt
gozahtje | 10-09-10 | 13:31
Idem.
;)
@ An die ARBEIT | 10-09-10 | 13:35
Jij wel.
Ik heb geen bijsluiter nodig voor de poedermelk.
;)
-weggejorist-
@Merlot | 10-09-10 | 13:36
Dat heeft Gordon al boven z'n ster getatoeëerd.
Maar jij bent me een leuke projectcoordinator. Wil je wat van me drinken?
met 'n Deeee
Alcohol loont. Honepoep is bah.
Gebeurt reeds hier in België
@ niet voor de hond | 10-09-10 | 13:31
Heb je geen leuke ervaringen dan, met vrouwen die alcohol genuttigd hebben?
Worden ze doorgaans een beetje losser van.
Hé is dat die vent uit Benidorm Batstards niet?
Over een poosje staat er een zwartgerande, dringende waarschuwing op een flesje cola: "PAS OP! KAN PSSS DOEN BIJ OPENEN!"
Zwangere vrouwen horen zich gedurende de draagtijd sowieso niet in het openbaar te begeven, algehele afzondering is het beste.
- Waarom dan de reclames uit de openbare ruimte weren?
Gooische vrouwen zijn alléén te doen als ze lam zijn, dat drankgebruik dient derhalve gestimuleerd.
Dit is de conclusie van een kort onderzoekje onder de mensen alhier, 12 in getal, ergo, mijn onderzoek is betrouwbaarder.
www.stap.nl/content/afbeeldingen/r_p10...
lekker hoor.
De oplossing.
www.waarwoontwillem.nl/alcoholprut_ver...
Hmm, GeenStijl die achterloopt met een bericht, heb ik nog niet vaak gezien (heb het niet over Spitsnieuws).
Anyway, OT: na een tijdje staan overal waarschuwingen op, we worden nog ergen dan de US of A!
Bezopen, dit.
Gemeentepilsje mag dan ook niet meer?
*palletvoorraad Korenwolf door gootsteen spoelen gaat want het NIAB heeft natuurlijk altijd gelijk*
Na rookvrije horeca is dit de eerste stap op weg naar de alcoholvrije kroeg...
Krijgen we voortaan ook een bijsluiter bij witte poeders?
sorry voor dien 2e....
@Fijnstoffer | 10-09-10 | 13:33
Kan de rechtbank dat aansluitend behandelen na de zesdaagse van Geert. Zitten ze helemaal lekker in het demoniseren en haatzaaiende gevoel.
-weggejorist-
De mens is een gevaar voor z'n/haar eigen gezondheid, dus what's next?
Makes you think....
Let op, binnenkort: aparte drinkruimte in de kroeg, hjahaa!!!
Segmentering toejkomstige kroegen:
1. ruimte met WEL roken, NIET drinken
2. ruimte met NIET roken, WEL drinken
3. ruimte met WEL roken, WEL drinken
4. het mortuarium
STAP -> ga eens DOOD.
@zwijgenenwijskijken | 10-09-10 | 13:32
Is goed. Jij begint.
Tip voor Amstel: klaag STAP aan. Ze demoniseren je merk door stadionrellen aan jullie bier te linken middels de foto boven Anouk (btw: met 'neem mij vooral serieus'-halssjaal).
@Napeauleon | 10-09-10 | 13:30
ROFL! Steengoed. En waar. Ik zeg doe eens een voorstel voor een stickertje en plant hem op dumpert. Kunnen we die verspreiden naar alle subsidiesponsen.
met ademhalen adem je CO2 uit, het is bewezen dat dat slecht voor het milieu is.
zullen we daar dan ook maar mee stoppen.
Lol @foto bij het voorstellen van de medewerkers.
Is er al een bond van neuqen = evil? Niemand meer neuqen en alleen voortplanting via Gristen Inseminatie Centra. ZO gaat ie goed.
Gisteravond nog doosje wijn gehaald. Voor plaklul geen alcoholprobleem dit weekend.
Vrouwen moeten alocohol aan mannen over laten.
Napeauleon | 10-09-10 | 13:30
Whahahaha +1
Ik wordt altijd kwaad als ik niet drink. Wat willen ze nou?
Er moet een waarschuwing komen op iedere subsidie-aanvraag:
"Subsidie verstrekken brengt de maatschappij ernstige schade toe"
Subsidie clubjes die iets willen verbieden moeten we verbieden!
Ik ga me vandaag zo snel mogelijk bezatten, het is ook al weer vrijdag...
Het zou wel consequent zijn als je kijkt naar ons drugsbeleid.
*loopt naar de kelder en opent een Chablis*
*trekt halveliter open*
Appelsap is bah.
Crodino is bah.
Melk is bah.
Vooral melk. Bah. Koeienuiersap. Gras met peop dat door vieze koeien wordt opgegeten. En weer uitgekotst. En herkauwd. Nog een paar keer. En dan komt het lauw uit die vieze uiers. Verbieden!
En hoeveel subsidie besteden we hieraan?
Gelukkig komt er een kabinet zonder draagvlak voor dit soort onzin.
REAGEER OOK