Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stille bekertjesoorlog op grimmig Lowlands

100schnabbel.jpgEn daar lees je dus helemaal niets over in de reguliere media. Maar terwijl de 3FM shuttershades-jugend nog lekker uit ligt te brrrakken brengt GeenStijl Het Ware Verhaal achter Lowlands 2010, de ongecensureerde versie. Aan de buitenkant zag u een supertof helemaal goed Barlaeus-partijtje, in werkelijkheid was het dus één dikke racistische grootkapitalistische beerput daar in dat Biddinghuizen. We hebben het uiteraard over het bekertje rapen, al sinds jaar en dag de favo bezigheid van geëngageerde huisdichtors en overige schooinekken. Zo'n stapeltje bekers levert al snel 20 euro op aan de festivalbar en daar kun je dan toch mooi weer een halve garnaalkroket voor scoren. Win win, iedereen blij, toppie joppie. Maar niet voor de Poolse medemens! Die wordt namelijk zonder pardon het festivalterrein afgesodeflikkerd wegens 'te veel bekers verzamelen', zo lezen we op deze Indymedia-kloon. Hallo, vrijheid blijheid lekker met z'n allen iemand? Anywaytjes. In de reaguurderspanelen gaat het al dagen los over deze security-razzia, incl. schokkende ervaringen uit de praktijk en natuurlijk... een ethische kraakdiscussie! (Waar zouden we zijn zonder.) Want: hoe anarchistisch is het eigenlijk om überhaupt geld te willen verdienen op een commercieel festival als Lowlands?

Reaguursels

Inloggen

... Toch zielig hoe de meeste mensen hier reageren op mensen die een paar centen willen verdienen....
Deze mensen roepen vaak het hardst dat de sooslopers maar es moeten werken voor de centen ed.........
Bljkbaar is het heel leuk om mensen te vernederen en belachelijk te maken die enigsinds nog iets uitvreten in deze maatschappij....

de aarde | 27-08-10 | 15:27

Wat moeten die polen daar? Laat ze lekker in hun carvan eurosopper zuipen. De joos houden niet eens van 'de' muziek. Wordt tijd dat de polen smelten.

Smalhout | 26-08-10 | 22:12

Och, Pearl Jam live maakt veel goed. Zelf niet echt last van dronken volk gehad.

maxporter | 26-08-10 | 16:45

@maxporter Awel, was er dit jaar ook weer.
-Wist ik niet. Zit altijd op A2 of A3 en daar heb ik nooit iets vervelends meegemaakt. Dat van camping A0 heb ik niet meegekregen.
-Wist ik ook niet! Belachelijk. Niks van gezien/gehoord..
-Dronken malloten houd je altijd en overal. Ooit 1x ruzie gehad met een dronken Belg. In 2008 geloof ik. (Omdat ie 'Ollandse Hoeeerrennn stond te roepen naar mijn vriendin+vriendinnen. Maar dat terzijde)
-Ja het is waar dat het op die straat druk is met dronken boeren en buitenlui, en dat kan af en toe wel irritant zijn. Maar wat wil je, die mensen maken maar 1x per jaar iets spannends mee.

Maar goed, ook daar heb ik persoonlijk nooit echt gezeur mee gehad. Incidenten zul je altijd houden, ook op andere festivals. Misschien heb ik gewoon mazzel gehad al die jaren. Of jij pech ;-)

Stinky | 26-08-10 | 14:23

@Stinky: is U dit jaar ook op Werchter geweest dan? Sfeer was niet altijd super:
- grote groep Marokkanen op A0 die aan het kloten waren
- brandstichting (vloerplaten werden uit de tent gesloopt), brandweer werd gehinderd en kregen zelfs klappen
- dronken Belgen zijn nou niet echt jovaal. Tegen 'den Hollanders': ok. We zijn gewoon een arrogant klootjes volk met VOC mentaliteit. Maar ook onderling genoeg ruzie gezien. Wel beschaafd uitschelden ("U zijt een varken!")
- straat (met dranktentjes) voor de ingang is voor iedereen toegankelijk. Gevolg: 's avonds veel dronken volk (zonder kaartje) die allemaal een souvenir mee willen nemen.

en dan heb ik het nog niet over de gendarmerie (geen enkele toegangsweg/straat afzetten ondanks dat er 80.000 man komt).

maxporter | 26-08-10 | 13:02

Het gaat alleen maar om de winst. Aan alle festivals(gezellie) voor kuddedieren wordt heel grof veel geld verdient. In Groningen, Noorderzonfestival, betalen ondernemers een staangeld van circa euro 2500,00 - 4500,00 (10 dagen). Verdienen het in twee dagen terug. Dus die willen er graag elk jaar weer staan. Je kunt na vijftien jaar dromen hoe het er uit ziet(elk jaar hetzelfde). Massa is kassa. En in Groningen denken ze dat het heel iets bijzonders is.

Jackxx | 26-08-10 | 11:01

Festivalratten zijn het. Niet alleen bekertjes rapen en ze zo ongeveer uit je klauwen trekken, maar ook nog eens ondersteboven in de kliko's hangen om daar bekertjes uit te plukken. Stelletje viespeuken. Lang leve de Grolsch beugelbar, gegarandeerd rattenvrij!

brunswijk | 26-08-10 | 08:49

Die polen waren echt vet irritand.. Ik zeg 't jullie

skanimal | 26-08-10 | 01:55

Wederom een geweldig voorbeeld van ons tolerante fijne landje.

EenZiener | 26-08-10 | 01:27

Volgens mij werden ze eruit gezet omdat ze irritant en agressief waren. Opzouten met die mongolen. Irritant zijn ze trouwens allemaal die rapers. Maak die bekers gewoon een munt, drank een munt meer en geef bij de tap meteen korting bij ingeleverde bekers! Of schaf dat statiegeld af en ruim gewoon op van de toeslag! Slappe geouwehoer! Als 't dan toch moet, doe het dan goed!

ams | 26-08-10 | 00:23

Over de massaal gebruikte valse (en goed lijkende) polsbandjes hoor je ook weinig in de media... Of zou het onderzoek nog lopen?

Wanneer mogen we het filmpje van Rutger op LL2010 bekijken?

basweetutwel | 26-08-10 | 00:13

Pff.. Die beker rapers.. Ik heb ze zelfs in de containers zien hangen... Moet niet gekker worden...

ID_ | 25-08-10 | 20:13

@ saber0606 | 25-08-10 | 17:41
Hoe lang moest jij wachten, en mocht je weer het terrein op? Jahaa, Lowlands, Druksstraat.

-opgejorist- | 25-08-10 | 19:48

Jammer hoor GS, om toch per se iets negatiefs over LL te willen plaatsen, t was hard zoeken, maar dan heb je ook niets. Zoals er in de comments te lezen valt zijn die gasten er terecht afgegooid wegens agressief gedrag. Stemmingmakerij, non-nieuws, bah!

basderooy | 25-08-10 | 19:20

LL was weer super!

jimbrowski | 25-08-10 | 19:08

't Was tof, niet zeiken

Geboefte | 25-08-10 | 18:41

@GOEM
je kan muntjes omwisselen voor geld.

joris182 | 25-08-10 | 18:41

Ik geef er niks om !

beker rapers moeten oppleuren

Grtz

Trouwe lowlands bezoeker

marrkus | 25-08-10 | 18:19

Niet dat ik de Polen zo tof vindt, maar dit is ronduit schandalig. Maarja je kunt ook geen eduriet gedrag verwachten van een beveiligingsmedewerker. Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit een beveiliger gezien die de tafel van 10 uit zijn hoofd kan. En het ergste van allemaal is dat ze nog denken dat ze de man zijn met kun C&A kloffie, want daar zit een glimmende V op geplakt. Het liefste zaten ze bij de politie of stadswacht en of parkeerbeheer, maar ook daar waren ze te dom voor en zo doende in de beveiliging beland. Terwijl als je die facturen ziet dan betaal je wel voor professioneel personeel.

Jabalinero | 25-08-10 | 18:15

Echt waar, willen jullie nou dat reaguurders Lowlands gaan bashen? Sorry hoor blijft een leuk festival maar voor mij net iets te duur.

Linke Soep | 25-08-10 | 18:09

ach kan zeggen wat je wilt.. ik heb me weer best vermaakt. alles was ook goed schoon enzo, lekker schijten.

huubertus | 25-08-10 | 18:03

Vind het altijd een beetje droevige lui, maar buiten dat snap ik niet wat je winst is. Je krijgt over het algemeen festivalmuntjes terug en tenzij je die dingen weer aan een ander verkoopt heb je na het festival geen kut meer aan die dingen.

GOEM | 25-08-10 | 17:57

Laat die Polen lekker die dingen oprapen. Blijft het netjes en hebben die lui ook wat knaken. Zolang ze me niet lastigvallen vind ik het prima.

Maar wat me het meeste stoorde van dat hele Lowlands was de jacht op drugs. Tig undercovers stonden overal op de uitkijk met als enige doel de statistieken van de drugsvangst op te krikken. En als je dan gepakt wordt krijg je een debiele straf als 120 uur taakstraf voor wat GHB en €400 boete voor wat pilletjes.

En dan probeerde zo'n blonde chick van de organisatie ons uit te lokken om aan haar een pilletje te verkopen (die we overigens niet hadden) omdat ze het anders zo saai vond. Echt triest dat ze zelfs middels uitlokking mensen proberen te naaien.

saber0606 | 25-08-10 | 17:41

altijd lachen met bekerrapers, gaatje in het bekertje vislijntje erdoor heen, uitwerpen en vissen maar en inhalen als ze bijna happen. Gegarandeerd een hele dag lol.

teiwaz | 25-08-10 | 17:41

Wij doen altijd net alsof we onze bekertjes zelf houden en wisselen ze dan in voor gratis bier. Lekker bekermeisjes mogen een bod doen op onze stapel. Heeft al heel wat tietjes opgeleverd

Getson | 25-08-10 | 17:39

Ik vind het geen ponem die bekerschooiers, gewoon doen zoals Rock am Ring in Duitsland. 1 Euro statiegeld per beker, niemand die ze dan op de grond gooit en niets om te rapen, 2 vliegen in 1 klap.

Ricky_H | 25-08-10 | 17:31

Mensen ga toch lekker naar hardcorefeestjes, totaal geen last van beveiligers. Alleen op het einde misschien als je een sigaret rookt op de dansvloer. Als het minder druk is op de dansvloer willen ze namelijk wél door de menigte heen.

Ozdorp | 25-08-10 | 17:30

wat @WillieJamal | 25-08-10 | 15:40 zegt

Spinal Fap | 25-08-10 | 17:21

dit jaar worden de geraapte lowlands bekers gebruikt om Pakistan leeg te scheppen

xlanoxe | 25-08-10 | 17:21

Rammstein loopt weer lekker te trollen, kansloze band trouwens, dat Rammstein!

Los Mongoles | 25-08-10 | 17:20

Wij zijn ISO 9001-gecertificeerd!
De borging van alle processen binnen TSC is middels een ISO certificering verzekerd. Het is een hulpmiddel om er voor te zorgen dat de continuïteit voor onze opdrachtgevers gewaarborgd blijft. Uiteindelijk gaat het erom dat onze gast ook echt te gast is en alle daarbij behorende egards krijgt zonder dat de veiligheid van het evenement ook maar 1 moment uit het oog wordt verloren.
.
.
Rechtstreeks van het beveiligingsbedrijf gecopy/pasta'd.
Tja ik zou die isomelding maar achterwege laten. Lijkt wel een bruinhemden bedrijf.

weedo | 25-08-10 | 17:15

als er een soort van georganiseerde en systematische manier van ophalen achter zit dan kun je afvragen of je dat wilt. gewoon maximum instellen ofzo

c.hillegast | 25-08-10 | 17:15

@Koen Anker | 25-08-10 | 16:05
Eindelijk iemand die 't doorheeft! Ik heb dat ook eens geflikt, was mooi! Vereist enige gewiekstheid, maar daarna kan je je lol niet op tussen alle betalende medemensen. Laat de Polen het maar niet horen, trouwens.

Auweyida | 25-08-10 | 17:09

Het is de allerhoogste tijd dat bedrijven zoals de security company , tesamen met nog wat verkeersregelaarfirma's, door justitie tegen het licht worden gehouden, de medewerkers gescreend en dat er een kwaliteitssysteem op wordt losgelaten dat dit soort van bedrijven niet zelf bedacht heeft maar dat wij met z'n allen bedacht hebben. Nog heel even wachten en wij kunnen de Wet op de Weerkorpsen op dit soort knaapjes gaan loslaten...

azoturie | 25-08-10 | 17:08

Groot gelijk, KUTLUI
Biergooiers ook doodtvermoorden~!

omnifa | 25-08-10 | 17:07

Beveiliging moet iedere twee jaar volledig worden vernieuwd. Doe je dat niet dan gaan die lui het festival-terrein als hun eigen achtertuin behandelen en worden ze veel te brutaal en onbeschoft. (Ik zeg dat uit ervaring trouwens, ik heb jaren ervaring met de inzet van security bij concerten en feesten).

Overigens is het normaliter een gevalletje van 'de organisatie vindt het allemaal wel best wat de beveiliging doet'. Daarbij : beveiligings medewerkers op een festival, dat zijn meestal niet de meest intellectuele en intelligente personen.

Overigens zou ik ze een proces aandoen dat ze nog jaren zou heugen. Van het terrein af gooien is al een gotspe als je honderden euri voor zo'n kut-kaartje hebt betaald, en om dat ook nog eens te doen met achterlating van eigendommen, NOU; Dat was een hele leuke rechtzitting geworden.

En daarom ga ik nou al jaren niet meer naar LowLands... Is gewoon een commercieel kudt-feestje geworden met veel te veel 'wanna-be top-bands'.

TM | 25-08-10 | 17:02

@Symmachus

Grimmig? Bij Rock Werchter??
Campings afstruinen om dingen te slopen? Zonder bandje kom je niet eens op een camping.
Ik kom daar al jaren en heb echt nog nooit zoiets meegemaakt.

@ekimov
Eens. RW en Pukkelpop zijn 10x beter dan de festivals in NL, naar mijn bescheiden mening. Zie mijn post van 15:52.

Stinky | 25-08-10 | 16:57

@de rest kan.... | 25-08-10 | 15:54
Als je geen geld hebt, maar wel naar een festival zoals Lowlands wilt, dan kun je bij de milieudienst gaan werken. Twee van de drie dagen rotzooi opruimen en een dag naar keuze vrij. Voedsel is voorzien alsmede 45 festivalmunten naar eigen inzicht te besteden.

Geppie. | 25-08-10 | 16:51

@ La Vie En Rose | 25-08-10 | 16:32
Mag je zeggen. Valt allemaal wel mee. Dat doe je eens een keertje als je daar gezellig staat en ze de bekers zelfs uit kliko's hebt zien vissen. Weinig trots, veel plezier na wat bier.

mr. exp. | 25-08-10 | 16:51

als ze nou slim waren hadden ze die polen gewoon gevraagd om de volgende dag voor vuilnisman te spelen voor een habbekrats, dan hadden ze helemaal geen bekerrapers nodig gehad en dus mensen uitgespaard die bij de bekerinleverloketten zitten... tog??

ronaldnh | 25-08-10 | 16:48

@ Rammstein | 25-08-10 | 16:41
Werchter uitgezonderd...

ekimov | 25-08-10 | 16:47

ekimov | 25-08-10 | 16:40
Lees Symmachus | 25-08-10 | 16:38 even.

Rammstein | 25-08-10 | 16:41

Lowlands heerscht. Maar, GS redactie, wat hebben jullie zelf tijdens het meest fantastische weekend van het jaar gedaan? Waarschijnlijk lekker naar die sneue reeswagentjes staan gluren in het immer kansloze Rotterdam, of lekker in je sloepje voor jullie steigert in A'dam Noord gelegen? Mooi hoor.

Zout Water | 25-08-10 | 16:40

Alle festivals zijn smerig. Alleen in België is het bier beter en goedkoper.
En er loopt minder ongezellig, schreeuwerig, opgepompt wannabee-hip randstad volk rond. Mensen komen er meer voor de muziek.

ekimov | 25-08-10 | 16:40

Dit verhaal heeft wel in de plaatselijke media gestaan. Dat een groep van ongeveer 30 polen is verwijderd omdat ze te aggressief waren bij het verzamelen van plastic bekers. Ze rukten halfvolle glazen uit handen van bezoekers. Het heeft dus geen reet te maken met racisme, het was gewoon asociaal gedrag.

Urf | 25-08-10 | 16:39

@Laus | 25-08-10 | 15:00
Op Camping 5 op Lowlands waren anders ook vaste toiletten, vaste en schone warme douches (!) en drinkwater uit de kraan.
Werchter had dit allemaal niet. Bovendien was de sfeer daar 'savonds ronduit grimmig, grote groepen lokale jeugd die strak van de speed de campings afstruinden om dingen te slopen. Not my cup of tea eerlijk gezegd. Met Pukkelpop en Dour heb ik vergelijkbare ervaringen.

@Frank Grasmaaier | 25-08-10 | 15:26
Nou inderdaad. Ieuw.

Symmachus | 25-08-10 | 16:38

rintelman | 25-08-10 | 16:01
Niet zo zeiken, mafketel. Waarschijnlijk is mijn paycheck een stuk aanzienlijker dan jouw uitkering.

Aktivist | 25-08-10 | 16:37

Als je gewoon "normaal" doet word je echt het festivalterrein niet afgeschopt hoor...... ze zullen het wel gewoon verdient hebben.
Het was weer gezellig in iedergeval, volgendjaar gewoon weer.

bob de boarder | 25-08-10 | 16:36

La Vie En Rose | 25-08-10 | 16:32
Ik vind het ook niet echt leuk.
Maar ik vond "Banana Split" of hoe-heet-die-beweging ook al niet leuk.

Rammstein | 25-08-10 | 16:35

@Neejohh | 25-08-10 | 14:54
U staat misschien liever in een bootje in de gracht? :P

Serieus, vond het echt meevallen vergeleken met Pinkpop, of de festivals in Belgistan (ben de afgelopen jaren op Dour, Pukkelpop en Werchter geweest)

Symmachus | 25-08-10 | 16:34

@Drs.. Gelul
Pendulum is ook geen metalband of zoiets dergelijks. Het moet een beetje drum 'n' bass achtig zijn. Je moet het veel meer richting clubmuziek zoeken, maar dan meer underground. Vooral in samenwerking met the prodigy hebben ze twee erg gave nummers.
Verder lekkere muziek om naar te luisteren en redelijk om op los te gaan.
Gewoon andere muziek dan wat jij luistert, war ik niets over zal zeggen, omdat ik niet weet wat je luistert.

Valentino__ | 25-08-10 | 16:33

sjaakdeslinksesul | 25-08-10 | 15:11
Ik ga altijd naar 'Muziek op het Plein', ook nooit problemen.;)

Overigens vind ik die gasten hierboven, die zo stoer zijn om bekertjes voor de neus van de raperTs kapot te trappen en daar nog trots op zijn ook, enge over het paard getilde in en in verwende kleautzakken. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

La Vie En Rose | 25-08-10 | 16:32

@ Norm | 25-08-10 | 16:25
Nee hoor, het zijn tenslotte onze bekers, netjes voor betaald en doen er verder niemand kwaad mee. Ook nooit agressief of sadistisch gedragen jegens mensen of dier, dat verzint u er maar even leuk bij. Prima, doe ik ook bij die bekercrusties. Mijn redenen staat overigens hierboven ergens.

mr. exp. | 25-08-10 | 16:31

@Norm | 25-08-10 | 16:25
Toedeledoki! Blijf je weg? * famous last words aanvulling wil *

Sliptong | 25-08-10 | 16:29

Laatst zag ik nog een paar bekertjesraper z'n statiegeldbekertjes rapen compleet uitgedost met een onofficieel hesje en afvalgrijper. Professionalisering en arbonormen slaan toe .

seven | 25-08-10 | 16:28

Begint een beetje zure en kansloze boel hier te worden. Stelletje kneuzen dat allen maar over de schutting kijkt om een ander af te zeiken om whatever wat dan ook. LL01 was weer erg ok. Bekerrapers zijn prima. Scheelt een hoop rotzooi en voorkomt dat je echt niet meer over het terrein kan lopen. En groen schijnt het ook te zijn. Mensen die bekers kapot trappen voor de neus van een ander zijn te sneu voor woorden. Hebben vroeger waarschijnlijk ook jonge katjes verzopen en kikkers opgeblazen oid. Dan weer is een festival te maasa, te hip, te hippie, te groen, te duur... who cares. Als je er niet was moet je ook niet zeiken. Ga je lekker naar sensation white, black, paars of wat je dan ook leuk vindt. Iets zinnigs heb ik nog niet gehoord. Ik ben bekers rapen. Doei!

Norm | 25-08-10 | 16:25

MistrX | 25-08-10 | 16:13
Ga je ook naar woeste betogingen met het opschrift Politie op je T shirt ?
In dat geval succes gewenst Ik heb nog wel een goed tandartsadres voor je na afloop

kattenmepper | 25-08-10 | 16:24

en the XX viel tegen vond ik. Zet dan een cdtje op.

dyzc | 25-08-10 | 16:23

@Drs.. Gelul

pendulum kende ik eerder niet, maar het ging helemaal los in en buiten de alpha. Dat zo'n band in de alpha staat zegt al genoeg natuurlijk. Niet erg originele muziek, maar wel een tof feestje. Jonsi en Flying Lotus waren ook awesome.

dyzc | 25-08-10 | 16:22

@de rest kan....

jij bent dus nog zo'n azijnpisser. Je kunt die muntjes gewoon omwisselen bij een omwisselpunt. Ga eerst eens naar een festival, dan pas lullen.

dyzc | 25-08-10 | 16:20

Bekerrapers zijn kut. *gaap* Next!

NulKommaNul | 25-08-10 | 16:20

Ik wordt gillend gek van dat 'beveilings bedrijf' ze hebben mij al eens gedrijgd van het terrein af te sturen omdat ik een shirt droeg die verwarring kon veroorzaken. Het opschrift was dan wel 'Security' maar het steek af met de kleuren die de beveiligers zelf droegen (knal oranje tegenover mijn zwarte shirt). Zag er later meer met het shirt wat ik aan had. Sinds wanneer hadden ze op Lowlands kledingsvoorschriften?

MistrX | 25-08-10 | 16:13

@retlow | 25-08-10 | 14:49
Zei je wat, Wolter?

Dom blontje | 25-08-10 | 16:12

@halalgehaktbal | 25-08-10 | 16:10
Dat dacht ik ook.... And then I learned...

An die ARBEIT | 25-08-10 | 16:11

Ik wou net zeggen je krijgt munten voor die bekers, geen geld..

halalgehaktbal | 25-08-10 | 16:10

stasi-geld op bier. meuk!

Patrick Zweedsey | 25-08-10 | 16:08

@Geppie. | 25-08-10 | 15:47
Zo, da's niet slecht...
* gaat volgend jaar zelf lege bekers meenemen naar Lowlands *

An die ARBEIT | 25-08-10 | 16:07

Juist, prima actie. Dit zit daar voor onze neus uit vuilnisbakken bekers te vissen, onderbreekt ons gesprek om voor onze neus die bekers weg te gissen en stoort tijdens concert door overal tussendoor te beuken en dat afval op te rapen. Gaat lekker heen, wij trappen bekers eerst vrolijk kapot voordat we ze weggooien.

mr. exp. | 25-08-10 | 16:06

Beveiliging kon niet beter, ik ben zon/zat gratis naar binnen geweest dankzij die simpele zielen :)

Koen Anker | 25-08-10 | 16:05

@Aktivist | 25-08-10 | 15:51

Nee, niemand neemt jouw bekertje uit jouw handen, aangezien jij zelfs voor een Pool waarschijnlijk teveel stinkt om dichtbij te komen. Rot toch op met je gezeur over mega/massa/fasciesme etc., kudtkrakert

rintelman | 25-08-10 | 16:01

seven | 25-08-10 | 15:56
*uche*

Rammstein | 25-08-10 | 15:57

Bekertjesrapers=schrapers. Maar als het een stel jonge kids zijn OK, maar een stel kudt-Polen die het effe om het eggie gaan doen?? Rot toch op. Fijn ook dat op IndyMedia ook totaal geen aandacht werd besteed aan het feit dat zij zich agressief gedroegen.

Maar voor de rest: niks gemerkt van een grimmige sfeer hoor!

Jammer dat ik Dijkshoorn niet was tegengekomen met zijn bekertjestoren, had ie er nog eentje van mij gehad ( 1X groot bier, vol, vanaf 25 meter, voor 't hoofd). Verrader!!!

rintelman | 25-08-10 | 15:57

de rest kan.... | 25-08-10 | 15:54
Je kunt de muntjes omruilen op Lowlands zelf voor geld.
Goede service dat wel.

Cpt.Spaulding | 25-08-10 | 15:56

Kennelijk toch te schokkend voor menig Lowlands bezoeker, werk. ;)

seven | 25-08-10 | 15:56

tja er zijn nu eenmaal verschillende types bekerrapers
* 10 jarigen die door een zatte ouder mee worden gesleept naar zo'n festival.... geen K3 dan maar wat anders om de dag door te komen.
* bekerrapens omdat je het festival eigenlijk niet kan betalen....
heerlijk dat soort lui, dat jij nu zoveel geld heb blabla bla sommige mensen moeten wel als ze wat willen eten of drinken op dat dure festival. Deze gasten betalen dus 150pleuro om 3 dagen lang geen bands te zien maar met hun neus op de grond afval te rapen. Ga dan niet en ga rotzooi rapen in een lokaal parkje ofzo, maak je je ook nog nuttig.
* de bewuste bekerraper... het groene type die dus gewoon groen is en het niet kan hebben om een paar cent in de drekbak te gooien, of het groene type die vanuit milieu oogpunt zijn eigenbekersverzameld en vervolgens aan zo'n 10 jarige geeft die toch al tegen wil en dank mee is gesleept naar dat festival.

* De ergste bekerrapers zijn inderdaad de hoofdzakelijk buitenlandse semi-prof rapers. Die komen om geld te verdienen. Veel rapen agressief gedragen en vervolgens muntjes cashen.... aangezien LL muntjes in Polen niks opleveren, zullen ze die moeten verkopen. En da mag dus nie volgens mij, van de organisatie, want iedereen die geld wil verdienen aan lowlands op lowlands moet netjes dokken aan de organisatie... Plus belasting afdragen.
Is gewoon een gevalletje zwartwerk, terecht dat dat aangepakt wordt

de rest kan.... | 25-08-10 | 15:54

@Laus
Beaam! Vorig jaar voor het eerst op Pukkelpop geweest. En ga al een aantal jaren achter elkaar naar Werchter. Pukkelpop en Rock Werchter zijn beiden 10x toffer dan Lowlife en Stinkpop bij elkaar.

Heb het al jaren gehad met de festivals in NL.
In België is de sfeer vele malen beter. En het bier. En het eten. En betere bands.
En minder hippies. Zeau.

Stinky | 25-08-10 | 15:52

LL = Dom massa festival voor massamensen. En die eencellige securitykneuzen moeten met hun fikken van de oosteuropese kraakratten afblijven. "ze waren aggressief", mijngoeiegod! NIEMAND pakt mijn drankje weg als ik dat (nog) niet wil en ik ben 1m65 en doe niet aan vechtsport (is ook niet nodig als je op de juiste plaats mikt).
Godgloeiende, wat lopen er op die kudt-megafestivals toch een zielige watjes rond!

Aktivist | 25-08-10 | 15:51

@An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:45
1 muntje per 10 bekertjes. 100 bekertjes = 25 euro. Aan het einde van het festival kon je deze muntjes weer inleveren.

Geppie. | 25-08-10 | 15:47

Op Rock Werchter is het ook altijd lachen geblazen met dat kneusvolk.
Ik erger me er niet aan, lach die zieligerts juist uit.
Beetje met je vingers an andermans bekertjes gaan zitten wroeten haha. Lutsers.
Ik kijk liever naar de bands en pleur mijn plastiek op de grond als een echte vent.
Burp.

Stinky | 25-08-10 | 15:45

Optimel Prime | 25-08-10 | 15:41
Zo dan.

Rammstein | 25-08-10 | 15:45

Door bekertjes te rapen op Pinkpop heb ik dat hele weekend maar 10 euro uitgegeven aan voedsel. Maar we raapten ze alleen van de grond op, jatten geen stapels van anderen en gristen ze ook niet uit de handen van iemand die net zijn laatste slok nam. Maar goed, er lopen inderdaad genoeg types rond die met geweld proberen hun rugzak vol met bekertjes te krijgen.

Understatement | 25-08-10 | 15:45

@WillieJamal | 25-08-10 | 15:40
Denk je nou echt dat je met bekers rapen je kaartje terug kan verdienen? Dan nog, je krijgt bonnen, geen geld....

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:45

@Rammstein | 25-08-10 | 15:34
Regels zijn regels, hehe.

Geppie. | 25-08-10 | 15:44

Mensen die bekers oprapen: BAH
Mensen die vuilnis oprapen: JAKKIE
Vuilnismannen: -1
Je gaat toch niet andermans rotzooi opruimen, heb je geen waardigheid? Alle bekerrapers en vuilnismannen het land uit voor hun eigen bestwil! JAKKIE BAH!

nober | 25-08-10 | 15:41

Ik ben wel van mening
dat die bekerrapers onwijs kut zijn.
Er zijn zoveel mensen die graag een kaartje hadden willen hebben om bands als Queens of the Stone Age en Snow Patrol te willen zien. Maar die hebben dus geen kaartje kunnen kopen omdat mensen dus schijnbaar kaartjes kopen met als enige doel om dus bekers te rapen en geen flikker om de muziek geven. Ergens vind ik dat misselijkmakend.
Maar dan nog is dat geen reden om ze (als er niks van overdreven is) die mensen in elkaar te slaan

WillieJamal | 25-08-10 | 15:40

Lekker met duizenden mederukkers naar minder talentvolle eendagsvliegen luisteren, heerst.

En-el Hak | 25-08-10 | 15:40

Stir Glenfarclas II | 25-08-10 | 15:28
Mooi! Dank!

Schaatser | 25-08-10 | 15:39

De security wou natuurlijk zelf de bekers na afloop cashen. Via intimidatie beschermen ze hun bekermonopolie, Neelie!

seven | 25-08-10 | 15:37

Bij Editors/Muse in Nijmegen was idd ook 10 bekers, 1 bon. Mijn 10- en 13 jarige zoon hebben er mooi 70 euri zakgeld mee verdiend, hartstikke leuk. Maar er liepen inderdaad ook van die brood-bekerverzamelaars rond. En die zijn best irritant. Kom dan gewoon niet naar een festival en ga gewoon uitzendwerk in een worstebrooddraaifabriek doen.

Spinal Fap | 25-08-10 | 15:36

Quote: Beveiligingsmedewerkers gaven de festivalorganisatie als reden dat ze deze mensen hadden weggestuurd, omdat ze zich agressief gedroegen.
Dit is correct! Ze waren buitengewoon irritant! Ik kreeg nog ruzie met zo'n "door het niet wassen van haar haren verkregen dreadlock meisje" aan de stok, omdat ze halfvolle bekertjes met bier van tafel aftrokken!

Saté21 | 25-08-10 | 15:36

Rainbowwarrior | 25-08-10 | 15:32
Ik weet niet meer precies, maar volgens mij heeft die firma een keer de zanger van een band in de HMH buiten gezet wegens "crowdsurfen". Ik dacht die van Deftones.
Geinig security cluppie.

Rammstein | 25-08-10 | 15:34

dyzc | 25-08-10 | 15:25

Dat stukje Hawtin was errug lekker, maar wat is dat voor een kleuter metal Pendulum oid???? Dat is echt de grootste onzin die ik 30 jaar gehoord heb. Wat een teletubbietrash, echt.

Drs.. Gelul | 25-08-10 | 15:33

Grappig hoe mensen bekkerrapers omschrijven als ranzig en zelf wel naar het goorste feest van Nederland gaan (maybe getopt door de zwarte cross). Een keer er geweest, na een halve dag maar weer weggegaan. Een grote gore verpauperde zooi met mensen die zichzelf oh zo hip vinden omdat ze naar lowlands gaan en artiesten zien die 3 jaar geleden nieuw en verfrissend waren.

daft stiyjle | 25-08-10 | 15:32

I quote from tsc:
"The Security Company is professioneel en integer, zowel richting opdrachtgevers als richting de eigen medewerkers."

Rainbowwarrior | 25-08-10 | 15:32

Frank Grasmaaier | 25-08-10 | 15:26
Ze doen 'm extreem strak om lately.

Rammstein | 25-08-10 | 15:30

dyzc | 25-08-10 | 15:26
Geen camping voor mij, mede omdat dat meestal op lelijke zaken uitloopt.

Rammstein | 25-08-10 | 15:29

Superior Bastard | 25-08-10 | 15:25
Ik twijfel. Loopt dat niet over ?

Rammstein | 25-08-10 | 15:28

@Superior Bastard | 25-08-10 | 15:17
Kan, of gewoon hopen dat de ontvanger geen fucking cheap-ass is/heeft en je d'r later nog eentje terug geeft ;)

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:27

Symmachus | 25-08-10 | 14:53

Nog viezer zijn die mensen die hun entreebewijs maanden dan al niet jaren om hun pols laten hangen.

Frank Grasmaaier | 25-08-10 | 15:26

@rammstein: haha. Prima dus. Ik weet niet of ik iemand tot zelfmoord heb gedreven. Ik heb in ieder geval niemand in elkaar geslagen. Wel vond ik dat er veel publiek rondliep dat eigenlijk op de geijkte dancefeestjes thuishoort... vooral savonds.

dyzc | 25-08-10 | 15:26

@Nee dus! 14:56
De bands waar ik graag naar luister voelen zich nergens te groot voor.
Dat zijn échte kerels en soms héle stoere vrouwen.

necrosis | 25-08-10 | 15:26

doe nog eens | 25-08-10 | 15:10
.... fuck, m'n polsbandje .....

Rammstein | 25-08-10 | 15:26

Rammstein | 25-08-10 | 15:22
Ook te gebruiken als urinereservoir.

Superior Bastard | 25-08-10 | 15:25

dyzc | 25-08-10 | 15:20
Yep, dat weet ik nu. Maar ik heb geen rotzooi gemaakt, noch achtergelaten, ik heb niemand geslagen of tot zelfmoord gedreven.
Volgend jaar heb je geen last meer van me, tenzij de line-up ... usw usw.

Rammstein | 25-08-10 | 15:24

seven | 25-08-10 | 15:18
In Duitsland koop je een liter-beker, en die laat je elke keer vullen. Zit een handvat aan soms, als-ie leeg is hang je 'm aan je broek of wat.
Dat was bij voetbal dan, maar toch.

Rammstein | 25-08-10 | 15:22

Ik had even een totaal verkeerde voorstelling van wat 'bekerrapers' in zou moeten houden.
Dacht namelijk aan het Engelse woord 'rapen'.
Toch wel een verschil

-TJ- | 25-08-10 | 15:22

Die sekoeritie gasten hebben sowieso maar 1 hersencel, 2 als ze slim zijn... Die denken niet, maar meppen erop los onder het mom van beveiliging!

stamgast2010 | 25-08-10 | 15:21

Effect van ontwikkelingssamenwerking in het klein?

seven | 25-08-10 | 15:21

LL is zo achterhaald

festjuh | 25-08-10 | 15:21

@rammstein: sorry, maar voor dit soort inkoppertjes moet je inderdaad naar pinkpop.

dyzc | 25-08-10 | 15:20

JA dus?
Oprotten als je enkel voor bekerrapen naar Lowlands komt.

Donkey Bong | 25-08-10 | 15:20

* boterhamzak mdma kristallen naar Randy McRanderson werpen doet *
Have fun!

Ashtrey | 25-08-10 | 15:20

Festivalbezoekers zijn per definitie al kansloos aangezien ze festivals bezoeken. Doe is niet. Stelletje hippies/alto's

Roskoning | 25-08-10 | 15:20

Ik lees het alweer, wel dikke mik met de moslims op de internets, maar ze niet op je alto muziekfeestje uitnodigen, zo kennen we linksdragend Nederland weer. Stelletje kuthippies.
Superior Bastard | 25-08-10 | 15:15
Crocs zijn alleen voor homo's. Bergschoenen, teenslippers of klompen voor de echte diehards.

sjaakdeslinksesul | 25-08-10 | 15:20

Je moet zoiets als 620 bekers rapen om alleen al je kaartje eruit te halen. (inclusief heen en weer lopen naar inleverpunt enzo...)

dyzc | 25-08-10 | 15:20

Randy McRanderson | 25-08-10 | 15:18
Lekker op de camping zitten te zuipen, of op het terrein zelf, genoeg te doen hoor. Maar voor zo`n stadskind als jou is er waarschijnlijk niks te doen inderdaad, er is daar geen aansluiting voor je PS3...

Cpt.Spaulding | 25-08-10 | 15:20

@ Brinkster | 25-08-10 | 15:15
Beste grapje voor het verrotte zondag gevoel!

Heeft iemand trouwens nog beeldmateriaal van LL-zingt en het bijbehorende fluitconcert/boegeroep/gestamp op de vloer toen er RNB gedraaid werd?

Prachtig weekendje weer, wat door dergelijke berichten niets veranderd aan hoe ik erover denk. (:

Los Mongoles | 25-08-10 | 15:20

Tsjah, in 3 dagen zou je zomaar je kaartje terugverdient hebben + extra...

Alcoholic | 25-08-10 | 15:19

@Superior Bastard | 25-08-10 | 15:09
1000 euro voor 3 dagen bekers rapen, als je tenminste Pools fanatiek bent.

Geppie. | 25-08-10 | 15:19

Wat moet je daar eigenlijk drie dagen doen joh. Ik zou me eigen dood vervelen. Die muziek is een kwartier leuk, hippies trollen een uur en dan heb je het wel gehad stel ik me zo voor.

Randy McRanderson | 25-08-10 | 15:18

Rammstein | 25-08-10 | 15:00
;) Ironie, ik doel uitsluitend op de ' bekers dropppende landschapvervuilende' LowLandsganger, die vaak zichzelf als progressief kenschetst. ;)
Ps Tijd voor een nieuw systeem, gratis bekers bij binnenkomst, geen beker? Geen bier.

seven | 25-08-10 | 15:18

Lekker niveautje Engels daar.

Stiften | 25-08-10 | 15:17

festjuh | 25-08-10 | 15:07

Jaloers jongetje dat je geen kaarten kon krijgen?

Cpt.Spaulding | 25-08-10 | 15:17

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:11
En als je iemand anders een biertje geeft, moet je hem dan om een euro vragen?

Superior Bastard | 25-08-10 | 15:17

Wel interessant hoe die egocentrische asocialen (ook wel socialistisch kraakidealisten genoemd) niet doorhebben hoe ze kunnen parasiteren over de kapitalistische rug van MOJO zonder dat hypocriet te vinden. Voor de rest moet iedereen lekker doen wat 'ie wil zolang het maar op vrijwillige basis is dan wel volgens de overeengekomen regels van de festivalorganiseerdert. Dit geval is lastig te beoordelen omdat security inderdaad nogal lomp kan zijn en dat deze idealisten die slechts komen om bekers te rapen taqiyya ook niet vreemd is.

Die bekers zijn overigens niet van plastic maar van bieauleaugies afbreekbaar graanproduct.

_ILT_ | 25-08-10 | 15:17

2rammstein: was je niet tevreden met de line-up dan? Ik vond t wel goed. Vooral Richie Hawtin was erg goed, maar Pendulum, Imelda May en Deadmau5 waren ook best o.k.

dyzc | 25-08-10 | 15:16

@ Los Mongoles | 25-08-10 | 15:12
Mooi man, op één of andere manieren zijn de overige filmpjes verloren gegaan, want dit was de enige niet die erin trapte. Ga mn best doen om die ook nog ergens op te vissen (pun intended)

Brinkster | 25-08-10 | 15:15

sjaakdeslinksesul | 25-08-10 | 15:11
Is dat niet het festival waar een mouwloos shirt, afgeknipte spijkerbroek, witte sokken en crocs de dresscode is?

Superior Bastard | 25-08-10 | 15:15

@helemaal niets: ik ben ook wel s naar mysterieland geweest, maareuuhh noting beats lowlands (misschien glastonbury, waar ik nu mijn zinnen op heb gezet voor volgend jaar).

dyzc | 25-08-10 | 15:14

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:10
Concertkaarten zijn gewoon ont-zet-tend duur geworden.

dyzc | 25-08-10 | 15:10
Vandaar mijn "Pinkpop was leuker", qua muziek, weer, omgeving, weer, weer, weer & weer. En daar loop ik niet tien keer het terrein af & op.
Ik koop altijd LL kaarten "just-in-case" maar volgend jaar wacht ik de line-up af.

Rammstein | 25-08-10 | 15:14

JE kan ook gewoon niet naar dit soort achterlijke festivals gaan. Zaterdag Mysteryland dat is tenmiste leuk.

Helemaal niets | 25-08-10 | 15:13

@ Brinkster | 25-08-10 | 15:09
Hehehe, ik zat te kijken toen jullie dat deden. Heel goed gepland allemaal: zanderig zodat de het draadje niet zagen, meerdere bekers en net voor het inleverpunt.
Hartelijk gelachen.

Los Mongoles | 25-08-10 | 15:12

hoax

uitgeslapen | 25-08-10 | 15:12

@Superior Bastard | 25-08-10 | 15:09
Om troep tegen te gaan, hoeveel ligt aan waar je bent....

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:11

@SB
Statiegeld principe? Lijkt mij. Ter preventie van overbodig afval? Goede vraag btw. Iemand...?

Ashtrey | 25-08-10 | 15:11

Ik was op het hollandse hitfestival in harlingen en daar heb je dit soort gedoe niet.

sjaakdeslinksesul | 25-08-10 | 15:11

En ik maar denken dat de Security Pools was, ze waren niet te verstaan, volgens mij kwamen ze allemaal uit Limburg of Friesland. Als je een 2 voor rekenen had kreeg je meteen zo blauw shirtje, als je sommigen zag en sprak.

Terreurbv_Fu | 25-08-10 | 15:11

Dat gebeurt op ieder festival, maar handel is handel, en ze doen niemand kwaad...

da wizard | 25-08-10 | 15:10

@rammstein: ben je er wel geweest en heb je gezien wat voor kolerezooi het daar was...

dyzc | 25-08-10 | 15:10

BULLSHIT!!
Ik was er zelf niet bij maar ik hoorde van meerdere mensen dat er Polen/Roemenen waren die inderdaad bekertjes aan het rapen waren en er nogal agressief op reageerde wanneer je je bekertje niet in wilde leveren of wanneer iemand anders ze net iets te snel af waren.
Verder vind ik het vrij kansloos, al dat bekertjes raap gedoe ik kom daar om te feesten en niet om me tijd te verdoen oh toch wel!

Los Mongoles | 25-08-10 | 15:10

Lowlands trekt vooral mensen die denken dat ze hip zijn. Velen houden persoonlijke blogs bij, laten de wereld weken van te voren weten dat ze kaartjes hebben en blijven maanden rondlopen met het poslbandje. Terwijl de muziek er best kut is en het festival kapotgecommercialiseerd is. Zo'n festival dat haar best moet doen hip te lijken.

En wat de afkosmt ook is, als de mensen zich gedroegen, een kaartje hadden betaald en er geen limiet was dan graag het beveiligings bedrijf opdoeken en beveiligers vervolgen, en ook de organisatie omdat het grote prutsers zijn.

doe nog eens | 25-08-10 | 15:10

@Laus | 25-08-10 | 15:05
Dat het duur staat vast, daar is het een festival voor, maar daar mag dan op z'n minst redelijke kwaliteit tegenover staan en dat was dus blijkbaar niet zo. Daarbij was m'n zus daar met een vriendinnetje van d'r, en ze zijn niet de types die dan maar even dat touw gaan forceren inderdaad. Iets met fatsoen.....

An die ARBEIT | 25-08-10 | 15:10

Als iedereen zijn eigen bekertje nou eens opruimde...

henriette | 25-08-10 | 15:10

dyzc | 25-08-10 | 15:08
Het is een kwestie van even zelf je rotzooi opruimen. Dat is alles, echt. Niks "te goed voor".

Rammstein | 25-08-10 | 15:09

Waarom krijgt iemand geld voor het oprapen van bekertjes, en hoeveel?
*Oprecht*

Superior Bastard | 25-08-10 | 15:09

Ashtrey | 25-08-10 | 15:05
Mwoah.
Pinkpop was leuker.

Rammstein | 25-08-10 | 15:08

polen zijn de nieuwe marokkanen (of surinamers, antilianen, molukkers of whatever). Ik was ook op LL. Ik had echt nergens last van. Laat die mensen lekker bekers rapen. Ik voel mij daar te goed voor (zoals velen).

dyzc | 25-08-10 | 15:08

Triest dat sommige mensen zo weinig verdienen dat zij bekertjes op een laf festival moeten gaan rapen

Claude Jacque | 25-08-10 | 15:08

Welcome to the future in het Twiske afgelopen 7 augustus. 1 munt statiegeld voor je beker. 1 munt is € 2,50 . Drankje weggeven was er dus niet meer bij. waarom? Omdat de organisatie nog meer geld wil verdienen. Greedy motherfuckers.Meer geld vragen voor een kaartje kan niet met het reeds belachelijke bedrag van € 45,- dus moeten de kosten naar beneden. men overwoog om gewoon geen toiletten neer te zetten, maar ja, dat wordt zo een janboel. Weet je wat? We gaan gewoon besparen op de schoonmaakkosten. Statiegeld op de bekers, dat is een goed idee. Een paar jaar geleden introduceerde men op danve vally bijvoorbeeld al het flesje water zonder dop. Want ja, die doppen zijn zo kut op te ruimen..... pfffffff waar gaat het heen? moet je binnenkort ook zelf je muziek maken? zelf bier tappen? knipperend met je aansteketr om een stroboscoop te immiteren?

ITEACHYOU | 25-08-10 | 15:08

@__dictatuur 14:56
Eigen bekertjes eerst?
Pas maar op, ik heb jeuk aan mijn !

necrosis | 25-08-10 | 15:07

@Cpt.Spaulding kap nou hahahahhahhahahhaaaaaaa

festjuh | 25-08-10 | 15:07

Ik was op Lowlands, en deze bekerrapers waren irritant, agressief de bekers opeisen, dus terecht dat deze klote polen die dit supermooie festival voor veel mensen minder leuk maken door het agressief gedrag eruit zijn getrapt, gun de kaarten aan de mensen die er wel voor het festival komen maar niet aan mensen die er geld mee willen verdienen, klootzakken.

Cpt.Spaulding | 25-08-10 | 15:06

beker- rapers? whahahahahahhahahahhaaa

festjuh | 25-08-10 | 15:05

@Rammstein 15:03
Belangrijker; hoe vond je ut?

Ashtrey | 25-08-10 | 15:05

@An die ARBEIT
Tja, zoals altijd moet je natuurlijk wel in staat zijn om goed voor jezelf te zorgen. Wij hadden een prima plek, lekker ruim ok. Kostte idd wat moeite om dat touw waar ze de boel mee bij elkaar houden te forceren maar dan heb je ook wat.

Eten duur? Festivals zijn belachelijk duur. Maar het verkoopt allemaal wel uit, dus we zullen het er met zijn allen wel voor over hebben.

Laus | 25-08-10 | 15:05

Sinds wanneer is de bekertjesmarkt dan ook open gesteld voor Oost-Europa?
Zie je wel, ze pikken al onze baantjes af.

Ik weet het beter | 25-08-10 | 15:04

het zegt wel wat als je eigenwaarde minder waard is dan 20 euro

Randy McRanderson | 25-08-10 | 15:04

Gelijk weer 'discriminatie!' roepen, bah.

Wat necrosis | 25-08-10 | 14:37 zegt.
Zullen vast niet om hun lelijke Poolse puistenkoppen het terrein zijn afgebonjourd.
En tsja, als je dan flink gaat doen, dan kan er wel eens een klapje vallen.

Le Penseur 2010 | 25-08-10 | 15:04

Ashtrey | 25-08-10 | 15:02
Liters & liters.
Oh békertjes, ik dacht dat je bier zei ...

Rammstein | 25-08-10 | 15:03

beste Lowlands nep-alto's en overige festivaltrutjes (m/v).
Er zijn ook mensen die niet op het Barlaeus zitten en die niet door paps en mams het (overpriced) festivalticket plus 300 euro om "een hapje te kunnen eten" betaald krijgen. Die rapen dan bekertjes op.
En: Niet alle mensen die geen merkkleding aanhebben zijn daarom meteen crusties.
Verder: wat necrosis | 25-08-10 | 14:54 zegt.

Aktivist | 25-08-10 | 15:02

@Rammstein 15:00
En? Nog wat bekertjes weten te sceauren? ;)

Ashtrey | 25-08-10 | 15:02

seven | 25-08-10 | 15:00
*uche*

Rammstein | 25-08-10 | 15:00

die polen stonden stijf van de drugs en stonden letterlijk die paar laatste slokken uit je biertje te branden schijt irritant. Voor de rest goed initiatief van lowlands om het plastic te recyclen als je bedenkt dat plastic afval in de container slechter voor het milieu is dan bijv. uitlaatgassen van autos

drusus | 25-08-10 | 15:00

@Symmachus
Noordafrikanen heb ik niet gezien. Veel Engelsen wel. Vind duitsers altijd leuk festivalpubliek. Gewoon lekker los en zuipen tot ze omvallen. Hollanders zijn te veel met de mensen om zich heen bezig. Belgen/Fransen zijn een tikje te ingetogen en gewoon irritant omdat ze frans praten.

Nog nooit gedouched op een festival. Ga er toch niet heen om me schoon te voelen? 5 minuten later ben je toch weer smerig. Die Dixies zijn een nadeel. Maar daar kun je handig mee omgaan (smorgens kotsen en poepen vlak nadat ze zijn schoongemaakt). De rest van de dag is een pisgoot prima.

Op Graspop hadden ze overigens overal vaste toiletten en drinkwater uit de kranen. Dat heb ik nog geen ander festival zien doen. Great!

Laus | 25-08-10 | 15:00

Mijn laatste festival was Dynamo 96, daarna werd ik volwassen. Niet dat ik een oude lul ben geworden, want het Curaçao 'North Sea' Jazz Festival volgende week mijd ik ook als de pest.

Brakke Obama | 25-08-10 | 15:00

Dus die LowLands figuren (lees GL types ala Maaier ;) gooien hun plastic afval zomaar gewoon op de grond?

seven | 25-08-10 | 15:00

Ik begrijp dus nu pas dat @KoningArthur een heel klein mannetje is.

Mr. Bever | 25-08-10 | 14:59

@necrosis | 25-08-10 | 14:57
Euhm, huh?

An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:59

@An die ARBEIT 14:45
Daarom vind je mij nooit op die campingzooi, ik drink uitsluitend eersteklas tripel zónder glas.

necrosis | 25-08-10 | 14:57

@necrosis | 25-08-10 | 14:54
Right. Maar wat als jouw band nu net even te groot daarvoor is?

Blijft een kut-formule: zogenaamd alleen 3-dagen tix verkopen "om echt festival-gevoel te creeren". Hou toch op.

Dat MOJO, daar zou men eens iets tegen moeten doen.

Nee dus! | 25-08-10 | 14:56

-weggejorist-

__dictatuur | 25-08-10 | 14:56

Beveiligers, kneuzen met het IQ van een pinda.

fart majeur | 25-08-10 | 14:55

@Laus | 25-08-10 | 14:50
Ben je er geweest dit jaar? Tentjes hutje-mutje op elkaar. Voetbalvelden vol zonder ook maar een streepje gras er tussen. Daarbij ook nog slecht bereikbaar Ontzettend duur eten in kleine porties, pasta met wat Parmasaanse kaas eroverheen voor 7 euro...
Nee super, gelukkig was de muziek wel goed ( volgens mijn zus )

An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:55

Aha, dus Polen rapen de bekertjes om een gratis biertje te scoren.
Dat zullen de Hollanders niet doen, die voelen zich te goed om hun eigen teringzooi op te ruimen en pissen er nog liever over.
En nee, ik ben niet op Lowlands geweest, ik verkies de intimiteit van een kleine club zoals de Baroeg.

necrosis | 25-08-10 | 14:54

Overigens vind ik op alle festivals de prijzen echt volslagen van de pot gerukt, die zouden ze best kunnen drukken met zo'n statiegeld regeling.

Verloren_onschuld | 25-08-10 | 14:54

Wat hebben die gasten hier te zoeken dan ?? luilekkerland voor oost europeaanen
laat ze lekker terug gan naar hun eigen land . hoera de muur in berlijn is gesloopt .

dick1953 | 25-08-10 | 14:54

Symmachus | 25-08-10 | 14:51

Lul niet man, het was echt smerig.

Neejohh | 25-08-10 | 14:54

De meest irritante festivalgangers zijn de mensen die naar festivals gaan. Al sinds jaar en dag hoor ik mensen ZEIKEN op festivals over anderen. Anderen die dagjesmensen, profiteurs, niet voor muziek, jong, lelijk,onrendabel, oud of afgedankt zouden zijn. En gek genoeg zeikt iedereen erover. Wie heeft er dan nog gelijk? Ga gewoon een leuk festival hebben en erger je niet zo.

Persoonlijk lijkt me lowlands altijd wel leuk, maar zie mezelf niet creperen en het is de week voor mysteryland. Dat blijkt ieder jaar een behoorlijke barriere.

Verloren_onschuld | 25-08-10 | 14:53

@Laus | 25-08-10 | 14:50
- Noordafrikanen
- Walen
- Alles onwijs smerig
- Geen fatsoenlijke douches
- Dixi's ipv toiletten

Nee. Dank. U.

Symmachus | 25-08-10 | 14:53

@Symmachus | 25-08-10 | 14:44
Figures...

An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:53

Als ze nou gewoon hardplastic bekers zouden gebruiken met 1/2 munt statiegeld, heb je helemaal geen afvalprobleem. Gewoon automatische collecteunits overal neerzetten, klaar.

Was overigens best schoon overal, het moet gezegd worden.

Symmachus | 25-08-10 | 14:51

Je kunt ook gewoon naar Pukkelpop gaan:
- gezelliger en VEEL relaxter
- beter georganiseerd
- minder gesjouw met spullen
- betere bands (grotendeels zelfde muziek met wat prettige extra's)
- geen irritante kleine ventjes die het op je bijna lege bekertje hebben gemunt
- minder roze paashazen en andere idiote types die denken dat ze stoer zijn
- je wordt niet gefouilleerd bij de ingang (nooit begrepen wat dat zou helpen trouwens)
- er vallen nog wel eens dooien (ok dat is een nadeel, al was het backstage)
- er is iets minder gevarieerd eten dan LL. Maar kwa smaakbeleving merk je dat echt niet.

en het grootste voordeel van al: ECHT bier van de tap. Grimbergen Blond en Dubbel, Kriek, Witbier en echte pils. Alleen de kater die je er aan overhoud is wat minder prettig.

Laus | 25-08-10 | 14:50

Was lachen, bekertje neer gooien en als ze dan dichtbij kwamen mooi kapot stampen.

Urby McFluffin | 25-08-10 | 14:50

Bestaan de historische sinaasappelschillengevechten nog, iemand?

doedeljantje | 25-08-10 | 14:50

dat is wel ruig inderdaad ja om een plastic bekertje kapot te trappen

Randy McRanderson | 25-08-10 | 14:49

Ik stoor me ook mateloos aan de bekerrapers. In het allerbeste geval is het gewoon een ongewassene (zo'n lijp hippiewijf met dreadlocks), maar vaker is het stuitend tuig dat met de muziek die wordt gespeeld niets op heeft. Hoe komt dat soort uberhaupt het festivalterrein op?

Nee dus! | 25-08-10 | 14:49

LowLands: is dat niet gewoon een verkapte "stoere" naam voor de Nederlanden? Inspiratieloos zeg.

retlow | 25-08-10 | 14:49

groot gelijk, dat soort figuren die daar alleen maar zijn om met een paar euro meer te vertrekken dan waarmee ze kwamen staan altijd het bekertje uit je handen te kijken en om je heen te draaien. lowlands is voor feestgangers en niet voor sneue polen en andere bekerrapertjes

bertus-benno | 25-08-10 | 14:48

niet meer dan logisch, in deze economische barre tijden toch?
polen zijn alleen goed voor het goedkoop verbouwen van je huis, dan moet je nog maar zien of ze snappen wat je bedoelt.

yokiamy | 25-08-10 | 14:48

Oh, nu is mij in één klap duidelijk waarom het op Lowlands altijd vol staat met hippies en ander zwerfvolk. Je krijgt een paar centen voor een bekertje.

Tegenspraak | 25-08-10 | 14:47

@Fever 14:41
Psst... kijk eens achter je, en vooral niet bukken.....
*moehahahaha*

necrosis | 25-08-10 | 14:47

het is in principe een heel goed initatief van LL maar dit soort figuren verzieken het.

joris182 | 25-08-10 | 14:47

@IkWilOokWatZeggen | 25-08-10 | 14:43
@Yitsan | 25-08-10 | 14:44
Heb nog met een stel van die gasten staan ouwehoeren zaterdagmiddag. Prima lui hoor, het is niet makkelijk om op 60,000 dronken lui (hippies komen helemaal niet op Lowlands en Pinkpop is voor het 3FM-kutvolk) te letten. Vond ze erg correct altijd.

Symmachus | 25-08-10 | 14:47

Doe het zoals in duitsland! 1 muntje en een euro statiegeld per beker. Blijft superschoon na 3 dagen festival en fatsoenlijke stevige 0,5 bekers. Bekerrapers zijn te snui, net of er overal zwervers rondlopen

Weetwatcher | 25-08-10 | 14:46

Ik geef mijn bekertje niet mee aan mensen met een slavisch dan wel noord-Afrikaans uiterlijk.

Nee dus! | 25-08-10 | 14:46

Heb daar lang geleden nog eens ooit een Coca Cola-T-shirt mee verdiend (Dictee-alert!). 200 bekers (of 150?) kon je omruilen tegen drankbonnen, everybody happy inderdaad, totdat... +1 voor 'Schooinek'.

doedeljantje | 25-08-10 | 14:46

Haunter | 25-08-10 | 14:43

Jij begrijpt het (not)

Drs.. Gelul | 25-08-10 | 14:46

En inderdaad, sowieso bekerraperts -1

Haunter | 25-08-10 | 14:46

@necrosis | 25-08-10 | 14:37
Op Lowlands verkopen ze naar mijn weten geen Grafenwalder of Hollandia....

An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:45

Bekertjesrapers zijn t scum of the earth, lager dan het laagste, allemaal t terrein af kieperen! Niks leukers dan voor hun neus een bekertje kapot trappen of weg schoppen :-D

Flowers | 25-08-10 | 14:45

Was weer te gek festival!
We kwamen een gast tegen die aan het ruimen was, he man where you from?..... I'm Polisch..... Figures!

Elk jaar ben ik weer op zoek naar hele glazen en treetjes om kapot te stampen, het liefst voor die vuilnisrapers neus!

Mikeymand | 25-08-10 | 14:45

@An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:40
Het ging inderdaad om aggressieve lijers die alleen maar kwamen om zoveel mogelijk geld met bekertjesrapen te verdienen. Zou me niks verbazen als hun kaartje ook nog eens vals was.

Trouwens: LOL @ Niceau bij de Taaise Hoer-tent. En LL10 was een geweldig feestje.

Symmachus | 25-08-10 | 14:44

Die security lui voelen zich allemaal Jack Bauer. En dat gaat natuurlijk niet goed.

Yitsan | 25-08-10 | 14:44

Gaat best wel heel ver. Security looserts voelen zich Blackwater USA ofzo

IkWilOokWatZeggen | 25-08-10 | 14:43

Het waren inderdaad agressieve Polen die alleen uit waren op bekers, ook al waren deze vol en in handen van bezoekers. Volledig terecht dus dat ze er uitgeknikkerd zijn. Die boomknuffelaars draaien de hele boel om, en leuk dat GS het klakkeloos overneemt zonder enige research te doen ;)

Haunter | 25-08-10 | 14:43

Haha, ik zat al op een cynisch bericht over Lowlands te wachten, en daar is die dan!

Haatze | 25-08-10 | 14:43

ik heb ook een uurtje bekertjes verzamelt op zaterdag. Ik had al snel 90 euro aan muntjes dus daar heb ik merch van gekocht. =)

joris182 | 25-08-10 | 14:43

niet voor de hond | 25-08-10 | 14:40

O my god! You're one of... THEM!

DeSlapendeInktvis | 25-08-10 | 14:43

De line-up van lowlands was gewoon ruk dit jaar. Dan kan ik wel begrijpen dat je probeert je kaartje weer terug te verdienen (wat je had gekocht nog VOORDAT je wist wie er kwamen spelen...)

Wim-Lex | 25-08-10 | 14:43

Haha, die pica van Dijkshoorn!

De taalpuriSt | 25-08-10 | 14:42

Ik leg mijn bekertje altijd voor me neer en als er dan eentje aan komt scharrelen, trap ik even op het bekertje. Die blikken, onbetaalbaar.

papspuit | 25-08-10 | 14:42

Tsja zal wel komen omdat Polen zoveel rotzooi uithalen in ons land de laatste tijd. Ik voel geen medelijden,sorry.

Nifelheim | 25-08-10 | 14:41

-weggejorist en opgerot-

Fever | 25-08-10 | 14:41

tja.. euh.. ik vond het weer t hoogtepunt van t jaar =)

lwbnjio | 25-08-10 | 14:40

DeSlapendeInktvis | 25-08-10 | 14:35
Sommige festivalgangers zijn echt irritant. Die willen hun beker helemaal leegdrinken voordat ik hem mag hebben.

niet voor de hond | 25-08-10 | 14:40

Ja, niet te geloven toch, dat ze het terein af waren gezet vanwege aggressief gedrag. Zo zijn die lieve, nuchtere Polen toch helemaal niet?

An die ARBEIT | 25-08-10 | 14:40

How Low can you go ??

veenbrand | 25-08-10 | 14:39

Ik vind dat ze niet alleen de Poolse bekerruimers van het terrein moeten verwijderen maar gelijk de hele buts onrendabelen.
Het zijn paria's die de sfeer verzieken en door mijn beeld heen lopen.

Koning Arthur | 25-08-10 | 14:39

Nou, Rammstein.... kom er maar in!

necrosis | 25-08-10 | 14:38

Ik was op Lowlands, die polen waren erafgekicked omdat ze (volle) bekers uit mensen hun handen trokken, terecht dus, pauperen gaan ze maar in hun eigen faal-land doen...

Uitvindert | 25-08-10 | 14:38

Daarom pis ik altijd over die bekertjes. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Brakke Obama | 25-08-10 | 14:37

Zo een hekel aan die beveiligers op festivals! echt tuig is het, denken dat ze alles mogen en kunnen! Zelfde als portiers echt vullis is het. En 99% van deze gevallen komen ze er nog mee weg ook. Zo vaak al misstanden gezien op die feesten!

drumdude | 25-08-10 | 14:37

oh ja waarom geven die hippies je 20 euro voor een stapel naar pis ruikende bekertjes dan

Randy McRanderson | 25-08-10 | 14:37

Wat is er mis met Polen met "teveel" bekertjes?
Die hebben ze waarschijnlijk zelf leeggezopen....

necrosis | 25-08-10 | 14:37

Wij hadden een vaste bekerraper... die ging ook bier voor ons halen...3 dagen mee opgetrokken... fijne vent.. Komt deze week mn huis stucken.. doei.

Norm | 25-08-10 | 14:36

Oh en die bekerrapers zijn sowieso bloedirritant, ga lekker van concerten genieten i.p.v. naar de grond staren voor dat ene bekertje...

CubaPete | 25-08-10 | 14:36

Destijds vele 100-en euri bijeengeraapt met vriendinlief, was best melig. En als we dan een keer in een 'beker met touwtje' trapte de touwtrekkers op bier tracteren, dat dan weer wel.

Lepo | 25-08-10 | 14:36

Er staat dus dat ze zich agressief gedroegen.

Ook weer opgelost.

Voor de rest was Lowlands heel leuk!

Joepie!

don patatos jr. | 25-08-10 | 14:36

gentle giant | 25-08-10 | 14:33
LOL

ChillBill | 25-08-10 | 14:36

Sommige bekertjesrapers bij concerten zijn ook schijtirritant. Die trekken het bekertje nog net niet uit je handen, brutale honden.

DeSlapendeInktvis | 25-08-10 | 14:35

Lekker boeiend... Ik heb een mooi feest gehad :D

CubaPete | 25-08-10 | 14:34

Daar schrik je toch van ....

gentle giant | 25-08-10 | 14:33

lowlands is vies

Drs.. Gelul | 25-08-10 | 14:32

Volgende keer echte glazen?

Of papier, dat kun je na afloop in de fik steken.

Vogelbeest | 25-08-10 | 14:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken