
Omdat de politie en de NS hopen dat niemand er meer over doorgaat: Het akkefietje gisteren op het spoor tussen Lelystad en Almere Oostvaarders heeft veel weg van van een doelbewuste moordpoging. Volgens een voorlieger van het KLPD was er sprake van een eenvoudige vernieling, namelijk een
breuk in een spoorstaaf. Maar getuigen melden een iets
ernstigere situatie. Zo schijnt 2,5 meter spoorrails + bovenleiding compleet te zijn weggezaagd. WTF!?? Dat zijn duizenden kilo's staal. Die neem je niet zo even op je nek. Een stel clandestiene staalboeren uit Polistan die midden in de nacht met een half NS-traject in hun kofferbak er vandoor zijn gegaan? Of gewoon een ordinaire treinhater? Hoe dan ook: Heel wat forenzen zijn gisteren aan een ramp ontsnapt. Ondertussen zwijgt de
spoorwegpolitie nog steeds. Media worden weggehouden van het stuk rails & machinisten hebben een spreekverbod. Met het treinongeluk gisteren in Stavoren had het Onrendabelen Vervoer natuurlijk genoeg slechte publiciteit op een dag. En dus hoeft de treinreiziger het niet weten wanneer een rampzalig treinongeluk met 140 km/h en doden + gewonden op het nippertje is weten te voorkomen.
Reaguursels
InloggenWoordvoerster van de KLPD: "Er is ook geen sprake van vandalisme, maar van vernieling". Juist, vandalisme is aanbrengen van vernieling volgens de dikke Van Dale.
Bovenleidingen verwijderen kan niet zijn gebeurd, omdat er nog treinen reden nadat de sabotage had plaatsgehad. Als je nog moet onderzoeken of het koperdieven zijn, probeer maar eens een stuk draad door te zagen dat onder hoogspanning staat. Veel succes. En een trein zou niet ver zijn gekomen als het zou zijn gelukt. Ik zie dan de reden niet zo dat je ook een stuk staal van de spoorbaan gaat doorzagen. Dan is het toch echt de bedoeling dat er een trein ontspoort.
Het klopt voor een deel wat ik heb gezegd, maar ik vind een rectificatie ook wel op zijn plaats, ik zat te speculeren over de technische manier van de aanslag en daarmee zat ik er naast. Wel is het nog steeds zo dat het om een manier van sabotage gaat die je in een korte tijd zou kunnen voltooien, zodat het ook op de nu bekende manier (zie tweede artikel van Geenstijl, de twitter van ene De Heus) nog steeds mogelijk is om een bepaalde trein uit te kiezen waar je het speciaal op gemunt hebt. Ik blijf er dus met klem op wijzen (ik hoop dat het OM ook meeleest) dat het van groot belang is om te kijken welke treinen er op dat traject gepland stonden voor de komende dagen, om te kijken of er een motief denkbaar is voor deze geplande aanslag. Is er goederenvervoer gepland geweest op een moment kort na deze sabotage, van bedrijven of instellingen die potentiële vijanden hebben onder terroristische organisaties (leger, Shell, BP bijvoorbeeld), en zijn er aanwijzingen dat bepaalde reizigers gebruik zouden gaan maken van dit spoor binnen een vrij korte tijd, via het personenvervoer.
Ook met snijbranders is het uren werk om de rails EN de bovenleiding te verwijderen, tenzij er meerdere boeven waren
Dit zijn gevaarlijke profs.
Pteranodon | 28-07-10 | 04:19
Jij hebt hier over nagedacht
Als het echt om een partijtje staal gaat, dan is er genoeg verlaten spoor in Nederland om je gang te gaan. Vervolgens ook nog een hoogoven zo gek zien te krijgen om zijn goede naam te riskeren voor een stukje staal wat geen zoden aan de dijk zet want zo'n brok staal smelt je niet zomaar even 123. Staaldieven zouden geen baat hebben bij een treinramp omdat dat de bewaking verscherpt en dus hun pakkans vergroot. In O-Europa ligt ook nog rails genoeg, daar hoef je niet hier voor te zijn. Dit gaat dus om een sabotage die een vette aanslag van plan was. De politievrouw zegt dat ze anderen niet op een idee wil brengen, dus het gaat om iets simpels. Maar ondanks dat hoor je vrijwel nooit van iets waarbij een rijdende trein risico loopt. Een aanslag op een rijdende trein doe je alleen als je zeer extremistisch bent, zoiets als een extreem linkse groepering, of Al quaida. Erg veel anders kan het niet zijn. Als er wat was met de bovenleiding dan zouden er geen treinen meer hebben kunnen rijden, dat was nog wel het geval. Ook geen 2.5 m rails ertussenuit, want dan zou de trein met een reuze knets op het volgende stuk rail zijn gedenderd, met zijn stalen wielen. Een paar honderd ton en een hoge snelheid dat geeft wel een dreun hoor, dat davert door het landschap en de machinist zou door zijn cabine zijn gekegeld en de passagiers idem dito. Daar zou hij dan wel anders over hebben gepiept. Als het om iets simpels gaat en de rail is nog intact, dan denk ik aan een paar losgedraaide bouten, en eventueel een zaagsnede, om een handzaam stuk rail weg te kunnen halen zonder hijskraan. Stel dat dat zo is, dan stel ik me 2 scenario's voor: OF de machinist heeft het tijdig gemerkt en de politie was zo snel ter plekke dat de terroristen hun werk niet konden afmaken. OF het is een actie die alvast een stukje is begonnen, om later nog de laatste boutjes los te draaien, in korte tijd. Door die korte tijd kun je namelijk des te preciezer mikken welke trein je wilt te grazen nemen. Daarom is het van groot belang om te kijken wat de planning is van het vervoer op dat traject, of er bijvoorbeeld treinen rijden van bij milieuterroristen impopulaire bedrijven zoals Shell, BP, en waarom in de buurt van de Oostvaardersplassen waar nu zo'n heisa om is vanwege die dieren die van de honger sterven. Aan de grootte van het stuk rail zou je kunnen afleiden ongeveer hoeveel mensen er bij betrokken zijn (met z'n hoevelen kun je het er tussenuit nemen), en dat aantal kan weer wat zeggen over een eventueel profiel, opereert iets in kleine cellen zoals vaak bij extreem links, of lijkt het op iets wat eventueel in het buitenland ook schering en inslag is, doet Al Quaida dit soort dingen bijvoorbeeld ook in Irak. Ik denk dat dit nog wel een staartje zal hebben als het goed wordt onderzocht. Politie wil niks zeggen maar tussen de regels door weet je dat het ernstig is (bedoelt ze ernstige gevolgen?) en dat het toch vrij simpel was zodat anderen ook op het idee zouden kunnen komen (maar het toch niet hebben gedaan tot nu toe omdat vandalen lang niet altijd extremistisch en terroristisch zijn). Die machinist verdient een grote pluim voor zijn oplettendheid en ik hoop dat hij die pluim ook krijgt.
pics or it didn't happen.......
henkiedenkiedenkie | 27-07-10 | 17:03
Asfalteren van het spoor. Dat maakt autorijden 1/3 goedkoper en alle files zijn we kwijt. Bovendien die 800 doden zijn niet alleen automobilisten. Daar zitten ook wandelaars en fietsers bij waar geen auto bij betrokken is geweest. Bij het spoor mag je wel even het aantal mensen meetellen dat voor de trein is gesprongen. En dus alle mensen die via-via in het OV aan de griep zijn gekomen en zich dood hebben gehoest.
Ach.... Stavoren; van Het Vrouwtje Van........
Ik snap niet hoe je het autorijden in Nederland zo de lucht in kunt prijzen als je ziet hoe er honderdduizenden Nederlanders per dag metertje voor metertje achterelkaar afleggen en er een uur over doen om van Prins Clausplein naar Rotterdam te rijden, al heb je nog zo'n mooie leasebak. Als ik dat zie, dan denk ik pas echt, wat een zielig gedoe eigenlijk. En maar zaniken dat het ov voor paupers is. Daarnaast, hoeveel man komt er nou jaarlijks om in het wegverkeer? Zeker 800 per jaar. Hoeveel in het spoorverkeer? 0 passagiersdoden in Nederland in de afgelopen 18 jaar. Ook niet onbelangrijk lijkt mij.
joris strooigoed | 27-07-10 | 13:52
Benzinefetish? Ja, klopt. Ik beschik over 900PK's verdeeld over 3 auto's.
OV voor paupers? Echt wel. Want wie het (nog) kan betalen pakt de auto. Alleen onrendabelen nemen het OV: studenten, bejaarden, (semi-)ambtenaren en uitkeringstrekkers. Hebben ze recht op mobiliteit? Ja hoor, maar wel op eigen kosten.
En ik zou dolgraag de lokale bingoclub om zeep helpen. Dat ontwrichtende zit gewoon in mijn karaktertje :)
DeSlapendeInktvis | 27-07-10 | 10:31
Er zijn meer doden door griep dan in het verkeer. Waarbij overigens in het verkeer met name verkeerd medicijngebruik de oorzaak is, niet dronkenschap of hard rijden.
SantaX | 27-07-10 | 09:49
Welnee, dat bevestigt alleen maar meer het verhaal. Maar je moet niet alle argumenten op tafel gooien, dan ben je aan het over-onderbouwen.
Domme menschen die spoorslopers. Als je de rails stuk maakt kan het sein alleen maar rood licht geven. Dus rijdt er geen trein
Brusselmans, 2,5 meter spoorstaaf neem je met een paar man zo mee, dat weegt niet zo veel als je in je kopje hebt staan (Ja, ik heb er vaak mee gewerkt vroeger)
Echter een complete lengte spoorstaaf is wel zwaar en zeer moeilijk hanteerbaar daar er geen rechte vorm in blijft zitten wanneer men deze vervoerd, het lijkt dan meer op een paling die zcht op het droge bevind.
De problematiek en ellende van koperdiefstal e.d. is onafgebroken in het nieuws. Sinds de opening van de grenzen tussen West- en Oosteuropa, welteverstaan.
LOL! dit alles op basis van 1 tweet?
@ ZDEV | 27-07-10 | 09:44
zo he, dat stuk gestolen staal heb je op je achterhoofd gehad zeker. mwuhahaha! soort man bijt hond dat bullshit verhaal van je, lag me de barsten! je lijdt aan smetvrees, grootheidswaanzin (ov voor paupers?) en hebt een benzinefetish. met dit soort redenaties weet je zelfs de plaatslijke bingoclub ten gronde te richten. hoop maar dat we je nooit in de politiek zien. hoi!
@mezelf overmorgen dus
oh shit... ik overmoet morgen van lelystad naar schiphol :S
Toen Flevoland nog Gelderland was had je dit soort problemen niet.
Lampelul | 27-07-10 | 12:06
Dat was leuk hè, vooral in het donker. Die bouwkeet op de rails toen vond ik er wel wat over.
"Zo schijnt 2,5 meter spoorrails + bovenleiding compleet te zijn weggezaagd."
Gelul. 2,5 Meter bovenleiding (!) zaag je niet zomaar even weg. Tenzij je heel erg dood wilt.
Verwarrend die pica van Stavoren bij een verhaal over Almere. Kopbrekens om het verhaal te begijpen daardoor...
ik mis altijd dit soort coole stunts als ze worden uitgevoerd....
waar zijn trouwens de red bull vlaggen enzo?
Kan ik op mijn OV-chipkaart ook het product `overlijdensrisicoverzekering' laden?
'De Heeren van Stael' reclame voor filmpje Omroepflevoland.nl.
+1
Wij legden vroegâh altijd steentjes op de rails. Kickuh.
Copycats, die te vroeg betrapt werden:
www.youtube.com/watch?v=vvyupNXK-4A
Misschien heeft die opsporingsdienst sporen gevonden van stroomomleiding aan de rails, waardoor het systeem initieel niet opmerkt dat er rails weg is, en zijn ze daardoor aan het kammen gegaan... Ik bedoel... van vroeger weet ik nog dat als je een stuiver op die spoorbomensensor legde, gingen ze ook dicht.. en het blijft NS, dus moeilijk zal het niet zijn.
Het was toch een watersportwinkel? Wat mot die trein daar dan? Staaf-oren ook weer eens in het nieuwz. Rommel opruimen graag Prorail. Next!
@ThijsDoetRaar | 27-07-10 | 09:00
Lezen is ook een kunst
@Petrus de Rewa...
goeie copy-paste ;-) Banaan2010 | 27-07-10 | 10:30
Redactie: dit is erg informatief over deze kwestie: forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?...
Jeetje... Strukton, Prorails, de NS, aannemers, Goederen als afzonderlijke organisatie en dan bij voorkeur allemaal dwars door elkaar heen. Dat zal nog wel een tijdje duren voordat die klaar zijn met verantwoordelijkheden op elkaar afschuiven. Maar het eenvoudigst is natuurlijk om het een aanslag te noemen. Dan heeft niemand het gedaan.
Waar is Pieter van Vollenhoven als je hem nodig hebt?
35 eurocent x 600 kilo = 210 euro voor 2,5 meter spoor. Beetje veel moeite voor zo weinig geld.
Begrijp niet dat ze 2.5 meter spoorstaaf stelen... al dat gezaag en zo.
Je kan beter meteen een hele locomotief meenemen.
Hoef je niet te zagen en brengt meer geld op. Alleen om dat ding in je Golfje te krijgen is wat puzzelwerk nodig.
Fuck... bijde = beide.... meer koffie...
Erg makkelijk te zien of het om een aanslag gaat:
Er staat een spanning tussen de linker en rechter spoorstaaf. Op het einde van een baanvak zijn de twee staven met elkaar verbonden, en er loop zo dus een stroom door beide staven. Als er een trein over het baanvak rijdt, sluit deze de bijde staven kort en is de stroom weg = rood sein.
Als je een stuk uit een spoorstaaf zaagt onderbreek je de spoorstroomloop, en gaat het sein dus op rood. Als je een aanslag wilt plegen zul je dus de verbinding weer moeten herstellen met een kabel ofzo. Als deze doorverbinding niet is aangebracht dan gaat het dus ook niet om een aanslag (of de terrorist in kwestie is echt te dom om te peopen).
ZDEV | 27-07-10 | 09:44
Er gaan meer mensen dood in het OV door de virussen? Af en toe een lichte blootstellingen aan virussen is volgens mij juist gezond, beetje antistoffen opbouwen. En aan een verkoudheid ga je niet dood hoor. Aan auto-ongelukken daarentegen...
Zie ik hier toch een mooi relaas van een ooggetuige NS'er
forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?...
Sinds wanneer gebruikt een diesel locomotief een bovenleiding ?
@ Brusselmans
Een "veredelde" aanslag ? Moet dat niet zijn verijdelde ?
www.encyclo.nl/begrip/Verijdelen
Mwah, gevaar valt wel mee hoor,
in Nederland maken we gebruik van spoorstroomlopen, op het moment dat er een spoorstaaf breekt/wordt weggezaagd denkt de beveiliging dat er een trein aanwezig is op die plaats en zullen de seinen richting deze plaats op rood vallen.
Bij assentellers (die in Nederland vooral buiten het hoofdnet voorkomen) is dit niet het geval. Wel zal door de breuk de ATB code wegvallen, de trein zal dus wanneer deze nog niet remt en met +40 km/h de sectie binnen rijdt automatisch een noodremming doen.
Ik kan hier wel gaan vertellen wanneer het wel gevaarlijk is maar dat lijkt me niet zo handig.
Ben Zine | 27-07-10 | 09:18
"... Kan ik ook leren hoe ik een oudijzer-handel begin zonder teveel bureaucratie."
Koper is véél lucratiever, alleen oppassen voor de electrische spanning die erop staat. Maar, alle gekheid op een stokje, sabotage dupeert veel mensen en zou zwaar bestraft moeten worden. Hopelijk gaat Geert dat nog regelen.
jammer dat geen van die bronnen even een filmpje heeft kunnen maken van die missende 2,5 meter rails... nu kan het net zo goed een lulverhaal zijn.
volgende keer Bruce Willis in zoveel mogelijk treinen zetten, is er in ieder geval één iemand die het kan navertellen
@Ed71886710
En sinds wanneer komt de pluche-elitecorps van de PvdA in dit land voor de arbeider op? Op die partij stem je enkel wanneer je een hogere uitkering wil.
Ed71886710 | 27-07-10 | 09:56
Zie, u zegt het zelf. Het ligt aan de buitenlanders!!
/Wilders
in Stavoren had men buitenlanders ingehuurd voor een reparatie. Die gingen met die trein liggen klooien en toen is die de winkel binnengereden. Dat komt dus door die verdomde verzelfstandiging en privatisering. Men huurt dagloners in. Een gewone Nederlandse arbeider wordt geen eerlijke broodwinning meer gegund. Net zoals de Post geen bodes meer wil, maar wel losse contractanten die de kantjes er vanaf lopen. Dit land gaat afglijden, u kiest daarvoor VVD met de bijwagen PVV, D66 etc: succesvolle partijen die dit land verknoeien
Wat zegt Wikileaks hierover?
@ZDEV | 27-07-10 | 09:44
Vreemd dat je het vervoerde aantal mensen en de tijd per kilometer weglaat. Ontkracht dat je verhaal soms? Maar toch bedankt voor de lach op mijn gezicht.
kapotte_stofzuiger | 27-07-10 | 09:46
Check!
@ZDEV | 27-07-10 | 09:44
Wat een verhaal. "Asfalteren" vat het mooi samen.
Dit is geen aanslag. Aanslagen doen boem, dan is de rails en bovenleiding ook in een keer weg.
Ik zag gisteren op de A6 twee extra lange opleggers met grote stukken rails richting Friesland rijden.
Verder is het OV voor paupers waarvan je helemaal niet wil dat ze zich zo makkelijk door ons land verplaatsen. Mobiliteit is een basisrecht voor iedereen, maar dan wel op eigen kosten aub. Je zou mobiliteit niet mogen belasten, maar moet het vooral niet subsidiëren. De gebruiker betaalt. Dat is mijn stelling van de dag.
Er gaan meer mensen dood in het OV dan in alle andere vormen van mobiliteit bij elkaar opgeteld. Hokken vol met virusdragers die elkaar besmetten via hoesten, snotteren, niesen en aanraking. Voor de gezondheid van ons land: schaf dat OV af, in elk geval alle subsidies.
Als je de uitstoot per werkelijke reizigerskilometer berekent, dan stoot het OV veel meer zooi uit. De stroom die voor treinen wordt opgewekt staat 24 uur per dag aan, ook al rijdt er geen trein. Het OV is veel minder milieuvriendelijk dan bijvoorbeeld de auto. In een auto is de bezettingsgraad 1:2 of 1:4. In bus en trein ligt de bezettingsgraad veel lager. Ze rijden toch wel, ook helemaal leeg. Bij het OV moet je bovendien alle uitstoot van deur-deur meerekenen, en ook alle specifieke infrastructuur (productie van bussen, treinen, aanleg en onderhoud van kantoren, rails, stations, busbanen). Maar de grootste milieuvervuiling zijn trams, bussen en treinen door hun uiterlijk: pure aanzichtvervuiling.
Per reizigerskilometer wordt er 20x zoveel geld gepompt in de infrastructuur voor treinen dan in ons wegennet. Het is dus letterlijk het Onrendabele Vervoer.
Krijg tog het sterke gevoel dat er hier sprake is, van een groepje debielen welke handelt vanuit een vals superioriteitsgevoel ten aanzien van hun omgeving, echter zoals het debielen betaamd, wel door diezelfde omgeving onderhouden worden, kortom zeer waarschijnlijk gezanten der vidioclipjugend.
Als dit een aanslag was, is het ergens wel... ehm... koddig... Stel, je bent terrorist-aspirant. En je wil graag een aanslag plegen om bij de grote jongens te mogen horen. Je denkt: Osama had de Twin Towers, de Londense en Madrileense Osama's hadden de bommen in het OV.... Ok. Openbaar vervoer is dus centraal hier. Vliegtuigen zijn moeilijker aan te komen, dus ik doe eens treinaanslag. Bommen maken... ben ik eigenlijk ook te dom voor. Weet je wat? Ik zaag een stuk rails weg!
-
Ok effectief is het wellicht, maar toch ook wat lullig. Maar goed, als het al een aanslag was is hij in ieder geval voorkomen, dus +1 voor degene die het op tijd ontdekt heeft en -veel voor de lutser die zich nu een hele held voelt omdat hij treintjes heeft gepest.
Tijd om een Wikileak server in NL te gaan hosten denk ik dan..
Polen die een stuk spoor weghalen?? Misschien gaan ze een 65 jaar oud spoor nieuw leven inblazen...
ronniejanna.punt.nl/upload/kamp.jpg
*verschuilen achter GS-principe doet*
Anon_V | 27-07-10 | 09:28
Zat er dan geen diesel voor?
Dit verhaal klopt niet. Er zijn genoeg verlaten sporen of zijsporen in NL en zelfs Polen waar een stuk vanaf te zagen valt, zonder directe gevolgen voor het treinverkeer gevolgen en met een lage pakkans. Niemand gaat groot materieel inzetten voor 300 kilo staal.
Hier kan niemand anders achter zitten dan de Al Quaida!
@Birgit Hogefeld | 27-07-10 | 09:23
Zulke statistieken zeggen niets. Zo was het aantal fietsendiefstallen door Duitsers in de periode '40-'45 extreem hoog.
Er was een onderhoudsploeg bezig.
Misschien foutje in de coördinatie?
De feiten zoals Manmanman meld spoorstaaf 2.5 meter weegt tussen de 270 tot 300 kilo. Moeilijk te snijden (kost ongeveer 2uurtjes). Bovenleiding staat onder spanning. Zodra kortsluiting komt word dat gemeld bij SMC. En wordt er mannetje op afgestuurd.
Spoor is deel van het retour/beveiliging systeem. Dus zodra er een hap uit is werkt het niet meer. Aka op het hele traject kan dan niet meer gereden worden.
No reason to panic just move along.
Dat kan makkelijk komen door een aannemer van de NS, of de onderhoudsorganisatie. Een fantastisch gevolg van de privatisering is dat het spoor helemaal opgeknipt is in allemaal afzonderlijke organisaties, die niet altijd even optimaal met elkaar afstemmen. Lijkt me vrij lastig voor een individueel gekkie om 2,5 meter rails en bovenleiding weg te halen. Daar heb je professionele materialen voor nodig en heel wat meer dan een persoon.
Ik ruik visch.
*zich afvraagt waarin een 'veredelde aanslag' afwijkt van een gewone aanslag*
@ Birgit Hogefeld | 27-07-10 | 09:23
*mompelt iets met kansberekening*
Heeft er iemand of een heuse groep (...) een Indiaatje of Russietje geprobeerd?
Asfalteren die spoorwegen, dan gebeuren dat soort ongelukken niet meer.
@ manmanman | 27-07-10 | 09:21
Juist, dus met een mannetje of 4 en een ouwe Vectra kom je een heel eind.
Toch is er veel waar in eerste instantie Polen en moslims de schuld van krijgen, dat later gewoon door Hollanders gedaan blijkt te zijn. Alleen de moord op Theo van Gogh niet, dat was een moslimwaanzinnige.
In Nederland zijn trouwens de Duitsers de minst criminele groep, zelfs nog minder dan de autochtone Hollanders.
@ThijsDoetRaar | 27-07-10 | 09:00
De betreffende machinist was een Italiaan. Dat is bevestigd door minimaal 3 mediabronnen (w.o. NOS, RTL Nieuws en SBS).
Het zou ofwel een aanslag kunnen zijn geweest op die Italiaanse machinist, maar ook op de watersportwinkel die zo zwaar getroffen is. Echter, een winkel die al sinds 1904 draait heeft bij mij nou niet direct de reputatie van ´louche´.
Laten we ons vooralsnog focussen op De Italiaanse Machinist!
Als we rails gaan doorzagen schiet het niet op. Toch maar zweeftreinen doen dan?
2,5 meter spoor is 5 keer 54 of 60 kilo. dat is 270 of 300 kilo staal. Geen duizenden kilo's. En de bovenleiding is van koper.
Dit vraagt om een Dieponderzoek(.nl)..
"Hoe dan ook: Heel wat forenzen zijn gisteren aan een ramp ontsnapt."
Heel wat? Oh, wacht. Het betreft Almere, ja, daar wil je op elk tijdstip van de dag wel vandaan.
En het vervelende is, over twee weken horen we er niks meer van en zullen we nooit weten wat er nou precies aan de hand is geweest.
2,5 meter rails weghalen is geen kattekwaad meer. Als zo'n trein met 80 km over dat stuk denderd dan kantelt deze geheid.
De hele barrel frommelt in elkaar en zijn de gevolgen vreselijk.
Zou me niets verbazen als dit als terrorisme wordt aangemerkt, dus een aanslag.
wat een gezeur........ ik had alleen maar even een tandenstoker nodig, gaat de hele wereld hier weer lopen blèren.
Dit betreft een groepje door mosquito's uit Almere weggepeste mocro straatterroristen die een alternatief sociaal traject doorlopen. Helaas wat letterlijk.
Man man man, zelfs op het spoor ben je niet meer veilig voor onrendabelen. Op de weg word je bijna doodgereden door wodkapolen en op het spoor ben je je leven niet meer zeker door oudijzerpolen.
Man man, het wordt wel heel moeilijk je te onttrekken van de multiculturele samenleving. Wellicht moeten me we ons dan maar erbij neerleggen en ons de gewoonten der oost-europese cultuur eigen maken. Kan ik ook leren hoe ik een oudijzer-handel begin zonder teveel bureaucratie.
*cursus begrijpend lezen voor sommige reaguurders aanvragen doet*
@ ThijsDoetRaar | 27-07-10 | 09:00
prucies, was het niet gewoon het einde van het spoor aldaar?
Annemarie Jorritsma is zeker een muurtje aan het doorbreken en had een balkje nodig om de draagmuur op te vangen.
Neemt niet weg dat als je aan spoorrails gaat kloten je wel erg ziek in de kop moet zijn.
@Mongoose | 27-07-10 | 09:10
Zo snel gaat dat niet vrees ik. Dat zijn nogal wat locjes voor die paar wagens... ga er maar vanuit dat die wagonnetjes dat nodig hadden vanwege het gewicht. Dat graaft zich niet meteen in hoor. Dat wil nog wel even een tijdje vooruit gaan zeg maar. Iets met massa en energie.
Het ongeluk in Stavoren toont eens te meer aan dat aan het einde van het spoor het beste een bonbonwinkel kan zitten. Dan schiet de trein minder ver door.
www.volkskrant.nl/binnenland/article17...
Almere, is dat niet Ijsselmeer?
@self
ah het plaatje is van dat andere ongeluk
@BitchSuperSoaker | 27-07-10 | 09:01
Waar ligt Almere volgens u dan?
Dat moet zwaar werk zijn geweest, moeten dus Polen zijn geweest.
Maar een trein die zover doorschiet reed veuls te hard en heeft dan eigelijk baat bij het ontbreken van een 2,5 meter rails, dan graaft 'ie zich in het talud in en wordt meer afgeremd toch?
Denkt Na | 27-07-10 | 09:09 Even gebeld met een Japanner, Een stuk spoorstaaf van 2,5 meter is te dragen door tien Birmezen.
Handig ook, topic over kapotte treinrails in de Flevopolder en foto over icidentje in Stavoren.....
In verwalling toont zich de meestel......
Was dit geen goederentrein dus niet de NS?
macflipper | 27-07-10 | 09:07 Weet zo'n Italiaan veel?
Zooo. Das een goedkoop 'staaltje' angst inkoop.
Dit projectje heeft maar 20 Gladio mensen een nachtje werk gekost.
Angst is goed (voor hen die daar baat bij hebben).
Er komen namelijk snel weer verkiezingen aan toch?
Politici kom er eens in....
Voor dit soort bullshit hebben we toch de Telegraaf?
Liggen er lege wodkaflessen? Dan waren het Polen.
Er is daar gisteren heel veel pers geweest en niemand heeft foto's van dat gat?
Bovenleidingen, daar staat toch stroom op?
Wanneer komt er nog eens een filmpje van onze Rutger?
@ ThijsDoetRaar | 27-07-10 | 09:00
Het gaat hier inderdaad niét om stavoren, maar dat Stavoren het eind van de wereld is, maakt het extra raar dat ze niet geremd hebben, toch?
Als je weet dat je het eind van de wereld nadert, doe je wel wat rustiger aan....
Rails weggezaagd en meegenomen?
Dan waren het Polen, rails weggezaagd en nog aanwezig naast de baan?
Dan is het een aanslag.
omdat 1 twitterende gek zoiets meldt, is het nog geen waarheid
Mr Pieter v Vollenhoven komt ermaar in.....*crazy/pianoos*
Er gebeurd veel meer van dit soort ellende dan we mogen weten. Ik ben gestopt met me druk maken...
Wel eens geprobeerd met je Black en Decker een spoorrail door te zagen?
Is niet zo simpel, daar heb je toch iets professioneler gereedschap voor nodig.
.. En dat door 1 idioot met 'n tweet gelijk in twijfel trekken?
Sociale media krijgt weer veel te veel macht, dat blijkt maar weer..
@Myself & @ThijsDoetRaar
Idd .. wij kunnen niet lezen :P
@ThijsDoetRaar
U haalt 2 dingen door elkaar hoor...
Er zijn nog genoeg stukken staal te stelen, zonder daar op een traject een stuk eruit te hoeven zagen.... dus waarom?
kieve reaguurders, ff uw leesbril zoeken: het gaat hier niet over stavoren, maar een ander incident bij almere
Is die Cesna van gisteren ook gecrashed ofzo? Pictures or it didn`t happen. Prorail heeft toch maanden nodig het te fixen.
ThijsDoetRaar | 27-07-10 | 09:00 Lezen lul, het artikeltje gaat niet over Stavoren.
Brusselmans heeft VMBO Aardrijkskunde? Flevoland HAHAHAHAHA!!!! Lutser!
wtf? welke idioot doet zoiets? Ben benieuwd naar fotos... lokale reaguurders??
Oud ijzerprijs is toch nog laag ?
Dit simuleerde ik vroeger al bij opa thuis met die Märklin-troep.
140 km/h? Stavoren is het einde van de wereld, dus stopt het spoor daar toch?
Stavoren is zo'n beetje het einde van de wereld, daarna is niks meer. Zou iemand daar daadwerkelijk een aanslag willen plegen? Waarom?
REAGEER OOK