Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tuigh. In de rij voor een dinges

nerdsapplekopuhkopuh.jpg Ondanks dat de Ipad in Nederland al weken online te koop is, staan de nerdfanboys vandaag weer in de rij om er eentje fysiek te bemachtigen. Wetende dat een ANP-fotograaf hun rare bril vast zou leggen. En ja hoor: Gelukt! Wat zijn ze toch lelijk.

Reaguursels

Inloggen

@Pierre Bezuhov | 24-07-10 | 07:50
Even wachten op de eee pad van Asus, dat wordt vermoedelijk de iPad killer. En nou niet beweren dat Asus alleen maar kan reageren op trendsetter Apple, want Apple is nu bezig met het ontwikkelen van een netbook. En wie was daarmee ook al weer de trendsetter?

prodigy | 24-07-10 | 08:21

Tja, waar blijven dan de alternatieven? Wel dagelijks aankondigingen van IPAD-killers door de Asussen, Dellen, Hapees en de Sonies van deze wereld maar de schappen blijven leeg.

En dat we zo'n ding niet nodig hebben zeiden we ook over de GSM, de flatscreen, het electrische broodmes en de raclette-set. Dingen die we nu geen dag kunnen missen.

Pierre Bezuhov | 24-07-10 | 07:50

Iemand 1vandaag item gezien (ik zag m net pas). godgod zie je wel weer mooie voorbeeldjes applegebruikers. En vrind Jole dient zich ook nog aan met een kanttekening over arrogantie...(!)

Psyco_ | 24-07-10 | 03:46

en wat de foto betreft: je zou ze het liefst met zo'n glazen snijplank van de stoep geslagen zien worden

milky bar | 24-07-10 | 02:35

Een apple valt nooit ver van de boom dus verwacht er niet te veel van

milky bar | 24-07-10 | 02:24

@ic3y
Hoezo, de aarde is rond?
Net zo rond als een pannenkoek???

drentie | 23-07-10 | 23:30

Ik heb al een Iphone, handig apparaat, maar wat ik in godesnaam met een uit z'n krachten gegroeide Ipod Touch moet...

Necramonium | 23-07-10 | 23:24

Ipad is cool.

bartjeb1989 | 23-07-10 | 21:20

Alleen kuddedieren zonder leven gaan hiervoor in de rij staan. Zo burgerlijk dat ik ervan moet kotsen. Een fijne dag nog alle.

Niekler | 23-07-10 | 20:43

Heej is dat niet die man "van adel".. zou hij aan lager wal geraakt zijn met zijn versleten spijkerbroek..

Fukc | 23-07-10 | 20:26

ID_ | 23-07-10 | 18:25
Neen....! Maar in een food processor kun je er een paar leuke foefjes mee uitvoeren. Succes met het uitproberen.

Paracetedrol | 23-07-10 | 19:48

Ik wacht even tot de storm over is en dan koop ik hem voor de helft. En anders wil ik wel zo sociaal zijn om hem voor een paar tientjes van een zielige junk te kopen.

Paracetedrol | 23-07-10 | 19:44

@underdog 18:13u

Frusti. Echt, ik vraag me serieus af wanneer de eerste Eppel-bashende twiekert, die serieus denkt dat de wereld zit te wachten op een smartphone die 5x sneller kan bellen dan een aaiFoon, met een bomgordel een AppleStore binnen gaat rennen. Man, haal een leven en bibber.

Buck Futter | 23-07-10 | 19:43

In de icenter was het vanochtend laat, uur of 11, niet echt dringen. Zes verkoperts op drie potentiele klanten.

PreventiefRuimen | 23-07-10 | 19:24

stel kansloze mensen zijn het

koekdeeg | 23-07-10 | 18:59

Ik ben lelijk en heb geen leven, maar wel geld.
Verzonden vanaf mijn vanmiddag gekochte iPad, waarvoor ik niet in de rij moest staan, noch vroeg op.

boasatlas | 23-07-10 | 18:49

Kun je er ook Windows op draaien? ;-)

ID_ | 23-07-10 | 18:25

Waarom vraag ik me dan echt af..... WAAROM?

Een onhandig grote telefoon waar je niet mee kunt bellen....

Zijn die nerdfanboys dan echt zover gehersenspoeld dat ze _ECHT_ alles waar een aangevreten appel op staat moeten hebben??
De content providers zijn zich nog aan het bezinnen wat ze in godsnaam nu weer moeten gaan bedenken om geld te verdienen aan dit apparaat en de mensen staan al in de rij..... ik heb medelijden met ze.... echt

@shootmoves: Hij is niet toegankelijker dan andere tablet PCs.... er staat een appel op, dus een hele horde fanboys kopen het ding... zelfs al moet echte content nog gaan komen... als je dat "toegankelijk" noemen wilt.... ben ik het toch niet met je eens.

@shootmoves(2): Het is prachtig dat er van de Iphone afgeleide telefoons zijn gekomen.
Je neemt een inferieur product (Iphone) en verbetert dat tot wat werkbaars. (Doorgaans android gebaseerde telefoons). (En niet gaan lopen katten nu, zelfs de Apple fanboys vonden over het algemeen de 3GS de eerste "goede" iphone)

@shootmoves(3): Ik heb er (gelukkig) nog nooit een vast gehad, maar daarentegen heb ik genoeg van apple vast gehad, en nog nooit IETS wat me ook maar een beetje kon bekoren... dus ik ga er veilig van uit dat dat voor de Ipad niet anders is.

underdog_ | 23-07-10 | 18:13

Wat ben je een pauper als je voor zoiets gaat staan wachten..

Rafapaz | 23-07-10 | 18:11

Boeiuh! Als ik voor de Action wil liggen voor de nieuwste generatie muggenvangers, dan DOE ik dat gewoon. GeenStijl, hebben jullie geen interessantere onderwerpen?

Timnie | 23-07-10 | 17:45

Dikke lul, ik houd het wel bij mijn Commodore-64...

Randall Flagg | 23-07-10 | 17:01

@Morfanaion
Ik type dit nu vanaf mijn iPad en kan bijna wedden dat over een half
Jaar bijna alle mobiele/laptop producenten ook met hun eigen hardware komen.
Dell en hp zijn al bezig.. Is dit dan niet innovatief? Wat is dan wel innovatief? De apple Iphone was dan ook niet innovatief. Iedereen loopt nu wel met een afgeleide of iPhone rond. Zij komen misschien niet met de eerste tablet , maar dit is wel de eerst werkende en concument toegankelijke tablet die op de markt is gekomen.

Eerst een keer de iPad vast houden en gebruiken, dan pas oordelen graag!
Een tevreden iPad gebruiker..

shootmoves | 23-07-10 | 16:36

Trouwens, heeft hij er al één?

Alcoholic | 23-07-10 | 16:12

Die ene lijkt een beetje op Dijkshoorn....

Alcoholic | 23-07-10 | 16:12

shootmoves > Als je verwijst naar een topic uit 2003 dan zou je gelijk hebben. Zoals reeds gepost: http://pics.blameitonthevoices.com/012010/ipad_vs_hp_tc_1100.jpg

Wist je trouwens dat we op de maan zijn geland? En dat de aarde rond is? Het moet niet innovatiever worden meer in 2010, poe poe.

ic3y | 23-07-10 | 16:11

dom bericht dit. hopeloos. soms zijn jullie tokkies

celeronm | 23-07-10 | 15:53

Die man in het midden op de foto (grijs haar, licht overhemd, lichtblauw spijkerbroek, donkere schoenen) is schnabbelaar/gadgetfreak Nico Dijkshoorn.

Royce Gracie | 23-07-10 | 15:40

shootmoves | 23-07-10 | 14:53
innovatieve ideeën die leiden tot zinnige verbeteringen of een hogere levensstandaard, ja, helemaal voor. Innovatieve ideeën om maar innovatief te zijn? Vind ik een slecht concept. Ik koop om de zoveel tijd een nieuwere computer, omdat nieuwe games, nieuwe applicaties en ook mijn eigen wensen steeds meer van een computer eisen. Ik ben gek op techniek en op innovatie. Maar de iPad vind ik onzinnig en 9 van de 10 mensen die hem ophalen smijten hem na een jaar weer aan de kant omdat het uiteindelijk niet veel meer is dan een digitaal tekenbord met een paar extraatjes.
Lebowski Achiever | 23-07-10 | 14:34
Ach, meneer toch, kunnen we het op argumenten niet meer winnen? Moeten we ineens persoonlijk worden? Beetje zielig, grow up.

Morfanaion | 23-07-10 | 15:19

Liefje, jij hebt vorige week een superbruiner gekocht, nu ben ik aan de beurt om een supermoderne I-dinges te bemachtigen.
Mijn ogen dwaalden niet af naar de hippe bril van mijnheer, maar naar het stukje blote buik met een zichtbare onderbroek ( boxer?) rand. Call me dirty...
Overigens, best een leuk en hip stel.

Fat Ima | 23-07-10 | 14:56

Stelletje sukkels, een beetje uitlachen hè?
Ik wed, over 10 jaar of minder loopt iedereen met zo'n ding rond.
Jullie zijn van die rechtse mensen die alleen schreeuwen naar innovatieve ideeën die je zelf niet kan bedenken. Alles was beter en wat nieuw uitkomt is eng, dus word het hier maar uitgelachen.
Wat triest zeg...

shootmoves | 23-07-10 | 14:53

NickName69 | 23-07-10 | 12:19
Mastering is een heel ander specialisme en inderdaad is Mac daar niet #1.
Morfanaion | 23-07-10 | 13:08
Mijn lul is langer, jouw argument telt niet.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 14:34

Is tie eigenlijk nu al uitverkocht? Had geen zin om er vroeg uit te gaan en in de rij te gaan staan.

Plaatwerker | 23-07-10 | 14:28

Cool zeg, nu voor 9honderd een iPad kopen terwijl er eind dit jaar een apparaat uitkomt wat er hetzelfde uit ziet, meer kan, sneller is en de helft kost.

prodigy | 23-07-10 | 13:51

wannahave, alleen voor de helft van de prijs

0nt0pic | 23-07-10 | 13:44

nederlandse bejaarden zijn best wel hip, hé

Snelle Gerrit | 23-07-10 | 13:35

lutzers!

skafloc | 23-07-10 | 13:29

Le Magic Prout >

[macadeptmodus]
Tsja, het is geen Apple he, dus bij voorbaat niet goed. Want ik ken mensen die zeggen dat dat zo is. Jij bent gewoon een basher, een echte professionele boekenlezer leest alleen nog maar op een iPad. Ik heb het niet over van die amateurs he!
[/macadeptmodus]

ic3y | 23-07-10 | 13:29

Komkommertijd.

Leuk doen (haha) over iets wat we al hebben, iets wat we willen hebben maar nog niet hebben, iets wat we willen hebben maar niet kunnen betalen of waar we gewoon niets mee hebben.

Gaap.

Confusisidus | 23-07-10 | 13:17

Veel geld voor dit kudde product dat binnen een half jaar alweer verouderd is.

Antitheïst | 23-07-10 | 13:16

Crisis, allemaal familie van Von Joleaux ? the horrorrrrr.
Allemaal van die "Mediapark" inteelt typjes.

said_fred | 23-07-10 | 13:13

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:58
Ochoch, meneer noemt mij een WCeend wetenschapper. Meneer werkt met andere mensen die met MAC werken. Ik werk ook met vormgevers en ik werk met 3D modelleurs. Deze modelleurs geven duidelijk aan dat ze nog nooit op een systeem hebben gewerkt dat zo ruk werkt als Apple. Alle programmeurs over een kam scheren en zeggen dat "wij" altijd al een hekel hebben gehad aan Mac is kortzichtig en onzin. Als dat zo zou zijn, zouden er niets eens apps voor het systeem zijn, simpel zat. Ik ben tegen de enorme hype die rond Apple wordt neergezet, het absoluut leugenachtige imago dat ze sneller, beter en robuuster zijn dan wat dan ook, terwijl de bewijzen zich keer op keer tegen hen laten gelden. Ik voel mij niet superieur ten opzichte van jou, het noemen van het feit dat ik programmeur ben is voor mij bedoeld om jouw argument van onwetendheid af te doen als de onzin die het is. Jij hebt baat gehad bij Mac, nou, hartstikke mooi voor je. Maar ga het niet verdedigen als zijnde de hemel op aarde, waar het in feite niet veel meer is dan een varkenstrog.

Morfanaion | 23-07-10 | 13:08

Grappig dat het ook allemaal bejaarden zijn die die iPad kopen. Die hebben zeker gemist dat je al een paar jaar een netbook kan kopen waar je veel meer mee kan dan met zo'n iPad.

fappefras | 23-07-10 | 13:07

Korreltje Zout | 23-07-10 | 12:57
Aangezien ik in de door jou aangehaalde leeftijdsgroep val zal ik je opmerking met je nickname nemen :-)

Wasknijper | 23-07-10 | 13:06

Vooral 40-ers en 50-ers in die rij. Ze willen een iPad maar weten niet hoe je een product via internet besteld. Het geen het allemaal nog triester maakt.

Korreltje Zout | 23-07-10 | 12:57

Een telefoon moet bellen. SMS is ook handig. De rest is net als een spoiler op een auto.
*al 7 jaar dezelfde telefoon heeft, zonder kleur, fotomaker, GPS, internets, en andere ik-verveel-me-zo applicaties*.

Korreltje Zout | 23-07-10 | 12:54

Als die Apple-fans hebben niet door dat ze nog eigenlijk geen stap zijn opgeschoten in het leven sinds de tijd, toen ze in groep vier van de basisschool zaten, dat ze bij moeders zaten te huilen dat ze per se chips moest kopen met Flippo's erin, omdat iedereen dat had.

Yo-Han | 23-07-10 | 12:41

waarom iets kopen wat nog geen jaar mee gaat?

om dan volgend jaar weer de nieuwe "hype" te kopen?

twitter.com/Grimbek | 23-07-10 | 12:39

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 12:15
Ik kom voornamelijk in broadcasting studio's, dus bij lokale en regionale omroepen, en daar is het windows wat in broadcasting (met name geautomatiseerde) de scepter zwaait.
Ook op het gebied van midi zijn het met name de gewone PC's die de beste pakketten op dat gebied hebben. Wat niet wegneemt dat er, zoals ik van jou zonder twijfel aanneem, ongetwijfeld vele Macs in audioproductie ingezet worden. Echter afgezet tegen te totale markt waarin computers gebruikt worden is dat in mijn ogen nog steeds marginaal, zelfs als ik alleen maar naar het gehele spectrum van muziek kijk, dus niet alleen studio's.

Ik heb geen zin om het zelf uit te gaan zoeken, al was het maar omdat mijn tijd hiervoor iets te kostbaar is, maar ik zou wel eens een staatje willen zien met hierin het totaal aantal computers per OS, afgezet tegen de industrie waarin ze gebruikt worden. Je zult dan ongetwijfeld zien dat in sommige takken de Mac overheerst, maar dat in de totalen de Mac beperkt blijft tot een klein inzetgebied.

Maar laat ik nogmaals herhalen dat ik het verdomde knap vind dat Apple zulke prachtige omzetten haalt, en dat ze qua styling ongeveer iedereen steeds een poepie laten ruiken, zeker op het gebied van de iGadgets.

Wasknijper | 23-07-10 | 12:31

Ik stel gewoon voor om verplichte, real life profielfoto's bij de reaguursels te plempen voor elke reaguurderT en de lelijksten* per direct weg te jorissen.. :) kan Geenstijl toe met slechts 5% van de servercapaciteit vergeleken met nu, scheelt hun weer kosten, en is iedereen happy :D

* Zulks ter beoordeling van een onafhankelijke commissie gesteund door BP-wetenschappers.

Popiejopie79 | 23-07-10 | 12:25

@Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:42
Ik ben ook een die-hard Mac fan. Maar ik heb veel bekenden die muziek maken en die klagen altijd dat Apple niet geschikt is voor dingen als Mastering e.d. Nou kan ik de juistheid daarvan niet beoordelen omdat ik er gewoon geen verstand van heb maar een aantal mensen dat voorgaande beweert heeft m.i. behoorlijk veel verstand van muziek.

NickName69 | 23-07-10 | 12:19

Wasknijper | 23-07-10 | 12:06
Doe ik ook niet, maar je opmerking sloeg kant noch wal, vandaar mijn ongenuanceerde tegenaanval.
Ik vraag me wel af in wat voor studio's je dan komt, want Mac is de standaard in professionele studio's. In Europa vind je misschien iets meer Logic Pro dan Pro Tools als DAW maar echt joh.... neem nou maar van mij aan dat het zo is. Ik heb het niet over zolderkamertjes he?

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 12:15

@Marko Borsatan | 23-07-10 | 10:41
Hmm puntje voor jou, dat van die muziek is een rake. En dan ben je Jantje Shit nog vergeten....

NickName69 | 23-07-10 | 12:15

Lebowski Achiever > Dus reageren is stalken? Stel je niet zo aan kind, ga lekker krasjes in je polsen zetten en reageer de volgende keer inhoudelijk aub.

ic3y | 23-07-10 | 12:13

Muxje | 23-07-10 | 11:39
De bediening van zo'n iPhone is meesterlijk, zeker als ik hem vergelijk met mijn Samsung Omnia met WM6.1... Het werkt gewoon heel goed en instinctief. En dat is na wat eerdere smartphones voor mij reden om als volgende wellicht een iPhone te kopen.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:42
Uitzonderingen bevestigen de regel wellicht? Ik kom bij de diverse lokale radiostations DJ's tegen die over het algemeen windhoos dozen bij zich hebben, maar ik zie als muzikant (alles met toetsen) nog erg weinig de Mac als main platform voor midi en gemengd midi/sampling... maar ik kan ernaast zitten uiteraard.

Overigens ter aanvulling op het ISP verhaal... daar is het Mac aandeel eveneens nagenoeg 0,0 op servergebied. Wellicht omdat het concept Open Source ze ook totaal vreemd is.

Maar waaruit meen jij te concluderen dat ik een Apple basher ben? Niets van dit alles. Ik ben ook Apple klant, er zwerven meer Apple gadgets in mijn gezin rond dan ik mezelf af en toe realiseer.
Ik zie mezelf als kritisch consument van zowel Apple als niet Apple consumer electronics, en om op topic terug te komen vind ik de iPad zijn geld niet waard.
Als jij muziek produceert/verwerkt/maakt of wat dan ook op een Mac, prima..., maar dat geeft je niet het recht om defacto alles wat niet Mac gebruikt als basher te bestempelen.
Zoveel respect krijgt elke Apple gebruiker van mij namelijk nog wel, werk aub waarmee je lekker werkt of optimaal presteert, maar laat een ander in zijn waarde als ie jouw type machine niet leuk/lekker of wat dan ook vindt.

Wasknijper | 23-07-10 | 12:06

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:44

Geloof wat je wilt geloven jochie. Jij bent degene begint met denigrerende opmerkingen over "het niet genoeg geld hebben anders had men wel een apple gekocht". Ik weerleg dat gewoon. En ja ik heb erover gedacht om een Macbook Air te nemen. Licht en compact en aangezien ik veel in de lucht en hotel zit leek me dat handig ja.. Maar ben toch veel contenter met mn vertrouwde vaiotje. Betere specs voor minder en loopt nooit vast, hoeveel cumswapping anal orgies ik ook download. Daarnaast werk ik in een land waar je zuurverdiende loontje niet voor de helft wordt opgemaakt aan één of ander kutkunstproject met regenboogstickers op elke lantaarnpaal langs de A12. Dus ja, ik verdien dat netto. Tevens ook bruto ;) ... Afhankelijk van de wisselkoers that is..

Überbottehork | 23-07-10 | 09:44

Ik wilde alleen de stelling van banneniszo2009 weerleggen. Zoek en gij zult vinden dat ik nooit eerder mijn salarisstrookje op internet heb verteld... Rukken doe ik voornamelijk op ouwe dikke vrouwtjes zonder tanden in een rolstoel ;)

vlugge japie | 23-07-10 | 12:03

@harrybarry | 23-07-10 | 11:53: er van uit gaande dat je dat al sinds je geboorte hebt, dit niet getriggerd wordt door persoonlijke ervaring cq mening EN je geen medicatie cq geestverruimende middelen gebruikt ben je 1 persoon binnen de ongeveer 5% van de populatie die last heeft van synesthesie. Cool en, in dit specifieke geval, vervelend tegelijk :)

Snikkeldrift | 23-07-10 | 12:00

Toen de Ipad maanden geleden in de VS gelanceerd werd, heb ik het genoegen gehad er mee te mogen spelen. Als e-reader vind ik het een geweldig ding. Mooi scherm, scherp en het leest bijna als een boek. Bijna zeg ik want ik blijf een boek toch prettiger vinden maar dat komt ongetwijfeld omdat ik ouder dan 40 ben. Afijn, hoe leuk het ook allemaal eruit ziet, ik kan niet anders zeggen dan dat het voor mij persoonlijk niets toevoegt. Software installeren, NO niet mogelijk. Gamen, please gebruik gewoon een pc of console maar niet een Ipad want gamen met dat ding is waardeloos. Muziek luisteren, wie heeft er geen mp3 speler of Iphone. Krantje lezen, gaat prima maar doe ik liever of mijn Mac Book pro. Mijn mening, leuk maar volstrekt overbodig ding dat voor mij niets toevoegt aan wat ik al heb. Volgens mij zijn de beperkingen groter dan de mogelijkheden.

Terpetijnzeikert | 23-07-10 | 11:58

als ik die foto zie, dan stinkt het plotseling naar LINKS.

harrybarry | 23-07-10 | 11:53

@cornelus

Zo te zien wel!

JayJay | 23-07-10 | 11:52

.. is dit in rotjeknor?

cornelus | 23-07-10 | 11:49

Ik kan ook niet begrijpen dat als de Stones (niet eens in originele setting) naar Nederland komen, er ook mensen uren voor de deur liggen om een kaartje te kopen. Zal je mij niet tussen vinden. Ik ga ook niet in de rij staan voor een iPad. Verder zal het me worst wezen, als ze maar niet in de weg liggen.
Of het nu handig, niet handig, beter of slechter dan andere apparaten is, is helemaal niet relevant. Zelfde discussie kan je voeren over een dure fles wijn. Als iemand het er voor over heeft, prima toch! Gefeliciteerd met jullie aankoop! (voor diegenen die het wel gedaan hebben). Gefeliciteerd dat jullie je geld in je zak hebben weten te houden! (voor de overigen)

JayJay | 23-07-10 | 11:44

Raptor | 23-07-10 | 11:39
Ooooh...("crowd in awe" geluid)

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:43

Wasknijper | 23-07-10 | 11:23
Pardon? In de muziekindustrie Mac marginaal aanwezig? In welke branche zit ik dan al die tijd te werken...... shit man, ik droom al 10 jaar!
Als ik nog enig bewijs nodig had dat Applebashers niet weten waar ze over praten, neem ik gewoon jouw comment weer even erbij. Rofl!

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:42

Nee jullie zien er lekker uit....

henk janssen3714 | 23-07-10 | 11:42

@Wasknijper 11:23: Ik vraag me wel eens af waarom mensen zo'n iPhone kopen... is het marketing, mond-op-mondreclame, zien mensen het als modeaccessoire, of hebben ze er eens eentje geprobeerd? Ik denk dat het in veel gevallen toch "seeing is believing" is, dat was het in mijn geval in elk geval wel. Ik sluit me geheel aan bij wat Bamzaaiert zegt; ik moet niets hebben van Apple of haar fans, maar wat een geweldige telefoon is het toch.

Geweldig in de bediening, met name. Als je iemand op het station nog gauw even de vertrektijden en het perron van zijn trein ziet controleren, of iemand in de rij bij de kassa wat laatste nieuwtjes ziet lezen op nu.nl of GS, dan is dat vrijwel altijd iemand met een iPhone. Dat is het verschil tussen internet op je telefoon hebben, en internet op je telefoon gebruiken. De iPhone is daar goed in, wat ook wel uit de cijfers van de providers blijkt.

Muxje | 23-07-10 | 11:39

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 08:58
Apple ALTIJD +1? En vervolgens Apple bashers -10 geven. Een appleproduct bij voorbaat positief beoordelen maakt je net zo kansloos als Apple bashers die apple producten bij voorbaat afkraken.

Raptor | 23-07-10 | 11:39

ic3y | 23-07-10 | 11:21
Welkom stalker #2
Was niet voor u bedoeld, even lezen he? Voor de rest kunt ook u goed napraten.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:37

-weggejorist-

Cooliyo | 23-07-10 | 11:37

Wasknijper | 23-07-10 | 11:30
Ja zeg, ik kan er toch ook niks aan doen dat ik het nut van dat iDing niet inzie? Het worden vast en zeker kolderieke taferelen.

Sanglier | 23-07-10 | 11:32

Wasknijper > Op grafisch gebied hebben zij, door stug aan hun G-tjes vast te houden, de hele voorsprong dubbel en dwars verloren. Zij zijn met Intel weer op gelijke hoogte kunnen komen, maar hebben (vanzelfsprekend met dezelfde hardware), nooit meer boven de PC's kunnen uitstijgen. Veel bureau's houden echter aan Apple vast, waarom zou je immers overstappen als het tegenwoordig allemaal hetzelfde is? Alleen OS-X is een draak, maar goed, als je alleen de Creative Suite draait en een beetje dev-t, dan kun je met elk OS uit de voeten.

En het staat wel kek toch?

ic3y | 23-07-10 | 11:31

Sanglier | 23-07-10 | 11:28
Zo dan... jij moest lang nadenken om nog enig toegevoegd nut voor een iPad in een vliegtuig te bedenken zeg? Onderzettertje? Kostbaar hoor :-)

Wasknijper | 23-07-10 | 11:30

Wasknijper | 23-07-10 | 10:46
iPad power travellers zullen hun device moeten stallen in het krantenvakje in de rug van de vliegtuigstoel vóór hen. Hij zou ook nog wel kunnen dienen als onderzetje op het uitklaptafeltje. Het ding is te klein om in een aktentas of koffertje te laten slingeren en te groot voor de binnenzak.

Sanglier | 23-07-10 | 11:28

Waarom sta ik niet op die foto?

pausmobiel | 23-07-10 | 11:26

Dat er mensen zijn die geld weggooien voor merkkleding, enkel om erbij te horen (waarbij?), daar leg ik mij bij neer. Maar 1000 euro voor een gadget? Een Apple-inktvlek is vast goedkoper. Techniektokkies, dat zijn het.

Brakke Obama | 23-07-10 | 11:24

Valentinoos | 23-07-10 | 11:09
Ik ken het fenomeen van Windows wat langzamer wordt, echter vastlopen of BSOD's ben ik sinds XP niet meer tegen gekomen.

Maar laten we de feiten niet beperken tot wat jij en ik thuis gebruiken, maar wat de wereld zakelijk in zijn geheel toepast, en dan is mijn conclusie redelijk lastig kapot te schieten.

Nogmaals, ik heb niets tegen Apple of Macs, maar het enige toepassingsgebied waarmee Mac Adepts mij om de oren blijven slaan is nog steeds hun grafische toepassingen, iets waarmee Macs zichzelf inderdaad stevig mee op de kaart hebben gezet.

Als industrieel besturingssysteem is de toepassing van Mac, letterlijk 0,0, in de muziekindustrie, waar ooit de Atari ST/TT nog roeleerde, is de Mac ook marginaal aanwezig, en is het voor het grootste deel toch weer die Windows PC.
Op ISP gebied draait zo'n 75% op Linux servers, waarschijnlijk ook vanwege het kostenaspect voor licenties, maar zeker ook vanwege het volledig compatible zijn van dit OS met wereldstandaarden op www gebied.
Ik heb altijd het idee dat grote ISP's alleen maar Windows hosting aanbieden omdat er nu eenmaal op asp draaiende webdevelopers sites maken ervoor.

Maar noem mij één andere industrie (dus niet weer grafisch) waarin Apple enige rol van importantie heeft bereikt? Waarmee ik mijn eerdere conclusie onderschrijf dat het nogmaals drommels knap is dat Apple zulke cijfers weet te genereren gebaseerd op in mijn ogen voornamelijk het gadget-gehalte van hun producten, waarbij ik niks slechts zeg over de producten zelf.

Wasknijper | 23-07-10 | 11:23

apple producten, trend setten ipv volgen +1
apple closed source, sandbox OS, drm shop, applefet-I-jisme -1

Bamzaaiert | 23-07-10 | 11:22

Lebowski Achiever > Oh u kent allerlei mensen die een Apple gebruiken, nou dan MOET het wel goed zijn..

Feit blijft dat Apple op computergebied op alle fronten achterblijft met vergelijkbare systemen. Ik moet wel toegeven dat sinds alle essentiele onderdelen van PC-bakkers komen ze wel terug aan het komen zijn. Het wordt nu meer appels met appels vergelijken. Toch heb ik ook respect voor Apple. Met een gesloten systeem, een OS gebaseerd op Unix dat om het jaar / twee jaar wordt vernieuwd, weten ze toch bijzonder instabiele en langzame computers te produceren. Knap!

Overigens ben ik geen programmeur en heb ik geen idee wat uw WC-eend geroep met uw hele betoog te maken heeft.

ic3y | 23-07-10 | 11:21

@keerf

Eerst was je nog voor rede vatbaar, maar nu begin je weer onzin uit te kramen en te doen alsof je zelf de richting van digitaal magazine land aan 't bepalen bent.

Eind deze zomer gaat het feest losbarsten, want dan worden de producten beschikbaar voor een bredere markt van creatieven. Daarna is het aan de macht der verbeelding en zullen we veel moois gaan zien.

Zie ook dit bijvoorbeeld:
blogs.adobe.com/digitalpublishing/2010...

Contino | 23-07-10 | 11:21

Die gast links op 2e foto lijkt op Dwight uit The Office

N3cro_Manc3r | 23-07-10 | 11:20

@ Psyco_ | 23-07-10 | 11:11
Staat niks op. Wat GB aan muziek. Niks speciaal!

Valentinoos | 23-07-10 | 11:19

Het zijn op de een of andere manier wel zijige typetjes die daar in de rij staan.

henriette | 23-07-10 | 11:17

Überbottehork
Maarja, tegenwoodig: tuigh in de rij voor een IpetPhoon, boegbeeld van het westerse kapitalistische klimaat. Doe mij maar zo'n houten kratje..

knibber | 23-07-10 | 11:15

Wat een gezeik, koop wat je wilt. Wat een stel ouwe wijven hier.

Zowiezo | 23-07-10 | 11:11

Valentinoos | 23-07-10 | 11:09
Misschien wat minder crap op je pc hebben staan? btw. ken ik sinds W7 ook geen vastlopers meer (alhoewel ik dan nét onder de 1,5 jaar grens zit).

Psyco_ | 23-07-10 | 11:11

Apple is sowieso -1, overpriced gehypte meuk.

Ik snap niet dat mensen een rug neerleggen voor een oversized smartphone waar je niet mee kan bellen! Flash wordt niet eens ondersteund ....

Mikeymand | 23-07-10 | 11:10

Leuk artikel over OS'es door visionair schrijver en tech-freak Neal Stephenson (Cryptonomicon is een echte aanrader): project.cyberpunk.ru/lib/in_the_beginn...

"Rond Neal Stephenson is de legende ontstaan dat bedrijven in Silicon Valley reikhalzend uitkijken naar zijn nieuwe romans. Sommige ondernemingen zouden Stephensons ideeën gewoon als hun ondernemingsplannen beschouwen. Professor Michael Hawley, verbonden aan het Multimedia Lab van het MIT (Massachusetts Technology Institute) heeft zich ooit eens laten ontvallen: 'Wat Arthur C. Clarke voor een vorige generatie was, is Neal Stephenson voor de onze. Neal is het soort genie dat op elke pagina met een schokkend idee komt."

Snikkeldrift | 23-07-10 | 11:09

@ Wasknijper | 23-07-10 | 10:56

Leuk betoog. Maar iets simpeler is:
Ik heb thuis een PC'tje staan. Dat ding wordt met de dag langzamer, loopt vaak vast (misschien 1.5 jaar oud)

Op m'n werk een Mac staan. Zelfde leeftijd. Is nog nooit(!) vastgelopen. Nog nooit iets geforceerd te hoeven stoppen. Nog nooit herstart. Is een stuk sneller dan m'n thuis pc. En het gekke is, dat ik op m'n werk met veel en veel zwaardere bestanden werk dan thuis!

Voor mij is de keuze simpel :)

Valentinoos | 23-07-10 | 11:09

Wat kan mij het schelen dat er mensen zijn die in de rij gaan staan om een ipad te kopen! Wat kan mij het schelen hoe die er uit zien.

Wilhelmus Hendrikus | 23-07-10 | 11:08

@knibber | 23-07-10 | 11:05
Juist.. vroegah, toen seks nog vies en de lucht schoon was.

Überbottehork | 23-07-10 | 11:07

@Überbottehork
Ahh the memories van vroegah... toen je je vrouw nog gewoon serieus kon nemen.

knibber | 23-07-10 | 11:05

Apple +1

Valentinoos | 23-07-10 | 11:04

heerlijk topic :)

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 11:04

Ipad, is dat nieuw? Duidelijkere schrijfstijl: L-Pad. Ik ken alleen de iPad.

stevenpu | 23-07-10 | 11:04

Allemaal met gympen of een bril he...

OoO | 23-07-10 | 11:04

FrankVeer | 23-07-10 | 10:57
Excuus voor de onterechte accusatie! Een ondoordachte impulsieve reactie. (dat overkomt je wel eens na nachtdiensten)

Psyco_ | 23-07-10 | 11:03

Echt Apple folk. Hierna gaan ze irritant in de coffee company zitten en de hele dag tussen aps wisselen, 100 keer hun mail refreshen en en beetje zinloos door websites heen scrollen.

ro8in | 23-07-10 | 11:02

@knibber | 23-07-10 | 10:59
Vroegah, toen had je nog houten kratjes, moest je doorzuipen om de open haard aan te houden.

Überbottehork | 23-07-10 | 11:01

Maar als de GS medewerkers van die Apple Boys zijn... waarom zijn die dumpert filmpies dan nog steeds in dat gare flash-formaat?

Wim-Lex | 23-07-10 | 11:01

@Wicked Lara | 23-07-10 | 10:53
Scriptie? HBO-diploma's kun je tegenwoordig toch zo afhalen #inholland?

Überbottehork | 23-07-10 | 11:01

Ik bedoel, het feit dat Guus Mewis en Borsato op nummer 10 staan in de top 40 wil nog niet zeggen dat dit kwalitatief goede muziek is ;-)

Marko Borsatan | 23-07-10 | 10:41

Je haalt me letterlijk de woorden uit de mond, zij het dat ik 'Jantje Smit' zou gebruiken als voorbeeld. Uitzinnige mensenmassa's duiden er nog niet op dat iets fantastisch is, dat hebben we 60 jaar gel... kut, bijna zo'n godwin-dinges getiept.

FrankVeer | 23-07-10 | 10:59

Vroegar, toen iedereen zich nog kon vermaken met een blok hout..

knibber | 23-07-10 | 10:59

Wicked Lara | 23-07-10 | 10:53
rofl!
Pwnt

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:58

Wasknijper | 23-07-10 | 10:56
Amen.

Psyco_ | 23-07-10 | 10:58

Morfanaion | 23-07-10 | 10:45
Ik heb een stalker erbij.
Gast ik weet niet in welke dimensie jij leeft, maar de helft van je betoog is echt onzin.
Ga je mij vertellen dat al die vormgevers, compositors, componisten, audiosoftwareontwikkelaars en beta-testers waar ik wekelijks mee werk ook niet weten wat ze aan het doen zijn? Alsof een extra usb-poortje mij helpt aan een stabiel systeem... Eikel.
Oh wacht u is programmeur... dus u voelt zich helemaaaaal niet superieur aan mij he, nee dat moest je er even bij zeggen natuurlijk. Tres zielig. Het is algemeen bekend dat "jullie" een hekel aan Apple hebben, en trouwens... Dat het jarenlang oninteressant was voor hackers om aan Apple te beginnen is bullshit. Maar u is een WC-Eend wetenschapper, dat blijkt wel weer.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:58

FrankVeer
Hé ben jij niet Francisco van Jole?

Psyco_ | 23-07-10 | 09:50

Haha, nee, zeker niet. Wist tot voor kort niet eens wie dat was. Las natuurlijk wel het een en ander over FvJ, maar het zei me niets. Net als de meeste andere anderen namen trouwens die hier de revue passeren. Zag 'm onlangs in dat filmpje van Rutger (?). Meesterlijk gewoon, zou meteen als studiemateriaal kunnen dienen voor diezelfde workshop.

FrankVeer | 23-07-10 | 10:57

Feit: MacOS is niets veiliger of stabieler dan windows, hackers hebben het nooit interessant gevonden omdat de mainstream windows gebruikt, grotere markt.

Morfanaion | 23-07-10 | 10:45

Nog nooit een Airbook zovaak zien crashen op iets simpels als een generieke USB stick, maar dat terzijde.
Hetzelfde kan je ook roepen van de vele kleuren Linux... niets is stabieler dan Windows, want dat is een open deur.

Windows beheerst nagenoeg de hele wereld PC besturingsmarkt, dus is het dientengevolge ook de makkelijkste target voor hackers, al was het maar omdat je met je hack/virus de grootste doelgroep raakt.

Even een gewetensvraag dan maar?
Waarom draaien alle grote industriele DCS systemen op hun eigen OS of Windows Server/NT en niet op Mac...
Als er voor die industriele besturingssystemen iets belangrijk is dan is het stabiliteit, want hele raffinaderijen en chemische plants hangen eraan vast.
Het antwoord kan ik je ook wel geven hoor.

Apple OS is gesloten, Apple controleert welke apps er mogen draaien op hun OS, en dus sluit Apple zichzelf uit voor deze industrie.

Wat interessant is, is het feit dat Apple, met een minimaal marktaandeel, vergeleken met Microsoft en Linux, toch meer winst kan draaien?
Je kan dat op twee manieren uitleggen. De marketing en hype strategie van Apple producten is subliem, iets waar wat voor valt te zeggen, of Apple kan het zich permiteren in de markt om voor vaak achterlopende hardware, een gesloten totalitair OS beleid, maar retemooi gestijlde gadgets een exhorbitant bedrag te vragen, waarbij de markt dit nog wil betalen ook.

Wasknijper | 23-07-10 | 10:56

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:46

Niets aan toe te voegen. Hulde aan echte koffie!
Props voor je SAE én artsenopleiding. Ik moet het hebben van contactjes(voordeel van een 'klein' genre, veel persoonlijk contact en zelfstandig ondernemers met eigen 'labeltjes') en in de ggz werken :P

Psyco_ | 23-07-10 | 10:54

Apple +1

GS: plaats ook eens een foto waarop te zien is dat PC gebruikers massaal in de rij staan bij de technische dienst, omdat ze weer eens een virus hebben of iets anders 'een beetje vervelend wel, vastgelopen en m'n hele scriptie foetsie'.

Wicked Lara | 23-07-10 | 10:53

En ik maar denken dat alleen 16 jarige computernerds bereid zijn om in de rij voor een winkel te gaan hangen. Dus deze Jolo's zijn de hedendaagse appelfans? Hoop dat dat ding ook extra grote toetsen heeft. Wat een droeftoeters..

baronbreekijzer | 23-07-10 | 10:51

Sanglier | 23-07-10 | 10:33

Dank voor de spontane uitbarsting van een ongecontroleerde lachbui... dia had ik na al dat serieuze gereutel over die I-dinges wel even nodig :-)
Waar laten al die zakenlui straks die I-pad als ze een vliegtuig instappen dan?
Nu zie ik elke Boeinglading weer wie er een Ipod in zijn zak heeft, omdat de witte in-ear dopjes van Apple zeer herkenbaar zijn in 's-mans/s-vrouws oren bij het instappen. Voor de zakenman die vliegt betekent het dus toch dat kreng luchtig in de hand houden, daar waar hij anders zijn Ipod in de zak kon stoppen.
Aan boord van het toestel reduceert de Ipad zich namelijk weer tot een iets grotere Ipod gekruist met een boek qua functionaliteit.

Wasknijper | 23-07-10 | 10:46

Leuk speeltje maar kudt abbo, databundel binnen een uur op. Nu ff SIM kaartje uit tweede telefoon bijknippen en we kunnen weer verder padden in het park.

Puz Pin | 23-07-10 | 10:46

@Psyco_ | 23-07-10 | 10:35: geen senseo in mijn casa, maagzweer was eens maar nooit weer. Fresh grind duurt wat langer maar is het wel extreem waard. Veel mensen weten niet eens meer hoe echte koffie moet smaken. Lang leve uit de hand gelopen hobbies trouwens, heb uiteindelijk 10 jaar geleden nog de SAE audio engineering opleiding gedaan. Als muzikant altijd handig om met je technicus/producer mee te kunnen praten. Het is door de grote mogelijkheden voor alle bandjes om het voor weinig zelf in de kelder te doen, die eerder naar je studiootje kwamen voor hun demo's, alleen bijzonder lastig geworden om er je brood mee te verdienen. Maar omgeschoold tot arts, in elk geval altijd werk :)

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:46

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:23
Ik werk al 15 jaar probleemloos met Windows, je hebt mensen die met een computer om kunnen gaan en je hebt mensen die een Mac kopen.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:25
Een antenne, tja, is zeker onbelangrijk in een MOBIELE TELEFOON! Je kunt allerlei grappige dingen doen met dat ding, maar bellen vinden we niet belangrijk.
Enneh, wake up in the 21st century, de creatieve sector is steeds meer Mac aan het verlaten. Op school zijn ze nog steeds verplicht Mac te gebruiken (je zou je afvragen waarom, maar ik vermoed flinke sponsoring), na de studie verruilen ze hem allemaal voor een gewone laptop. Macs zijn geen krachtbakken, zijn ze ook nooit geweest. Ze waren alleen vroeger efficiënter met grafische zaken. Maar dat was in de tijd dat die muur omging.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:40
Ach ja, ik ben maar computerprogrammeur, wat weet ik nou van computers, helemaal niets toch? Nee daar ben jij qua kennis toch echt superieur aan. Net als met alles natuurlijk. Ik kan je dit op een rijtje zetten:
Feit: MacOS is niets veiliger of stabieler dan windows, hackers hebben het nooit interessant gevonden omdat de mainstream windows gebruikt, grotere markt.
Feit: Apple loopt qua hardware over het algemeen hard achter op een laptop van dezelfde prijsklasse. Als ze het qua processor en geheugen een beetje bij weten te benen, dan heb je een groot gebrek aan poorten en een CD-rom station kun je al helemaal vergeten.
Feit: Als Apple al eens iets werkelijks vernieuwends op de markt weet te brengen, heeft de concurrent een maand later een veel goedkoper (en vaak ook verbeterd) alternatief

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:06
Moet een beetje stoken? En dat durft dan nog anderen leeghoofden te noemen? Sneu.

Morfanaion | 23-07-10 | 10:45

NickName69 | 23-07-10 | 09:48
"Maar het blijkt dat Apple het weer zeer goed ziet, de 4 miljoenste verkochte iPad komt er deze week aan. Nou Apple Bashers.... dan voel je je lullig eh? "

Mensen moeten zelf weten waar ze hun geld aan spenderen, maak ik me verder niet zo druk om maar, toch, om jou een plezier te doen, het feit dat de vier miljoenste iPad wordt verkocht zegt meer over de marketing van Apple en de goedgelovigeheid en het kuddegedrag van de gemiddelde aardbewoner dan over de toegevoegde waarde van een iPad ten opzichte van verschillende andere reeds bestaande gadgets.

Ik bedoel, het feit dat Guus Mewis en Borsato op nummer 10 staan in de top 40 wil nog niet zeggen dat dit kwalitatief goede muziek is ;-)

Marko Borsatan | 23-07-10 | 10:41

Psyco_ | 23-07-10 | 10:18
De gemiddelde R'nB track heeft alleen al meer dan 50 sporen aan lead- en achtergrondvocalen. Neem een orkest op en je zit op minstens het dubbele. Een downmix comprimeer ik vaak tot niet meer dan wat nodig is, tenslotte konden ze het 20-30 jaar geleden ook met 16 sporen ;)
Sanglier | 23-07-10 | 10:22
Niks is nodig :)
Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:24
Het gedoe om Apple heen is een gevolg van hun "mainstream" succes. Dan krijg je mainstream media ook erbij en die is oha niet erg genuanceerd en "wetende". Als GS zegt dat poep lekker is en men op Halsema moet stemmen, zal 85% van de reaguurders met een broodje poep in het stemhokje staan... Anyway... koffie altijd lekker. Een Maccucino graag :)

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:40

@Contino Ik weet het, maar een digitaal tijdschrift maken is alles door een PDF wringer heen halen. Geen kunst. Als je 3,95 moet betalen voor een geil blad in de appstore dan moet het ook iets kunnen wat andere bladen niet kunnen. Daar zijn we nog op aan het dokteren. Natuurlijk moet je die ook op je eee-pc van Asus kunnen lezen als je dat wilt, of op de Android versie of de Slate-achtige dingen.

keerf | 23-07-10 | 10:37

Ik hou het even bij koffie-pads...

Frank Grasmaaier | 23-07-10 | 10:36

@mental K | 23-07-10 | 10:33
Een wit kabeltje, hulde! *naar de plaatselijke bouwmarkt gaat en een 30m-rol willekeurige witte kabel koopt, eat my dust, de mijne is langer!*

Überbottehork | 23-07-10 | 10:36

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:29
Zwart, geen senseo aub.

De tracks zijn 99% software, af een toe een analoog layertje. We hebben wat spul staan maar beperkte opname mogelijkheden.

't Is nog steeds een uit de hand gelopen hobby waar we ooit voor de lol mee zijn begonnen maar per ongeluk succesjes binnen de genres mee halen :)

Psyco_ | 23-07-10 | 10:35

@TisNieZoMoeilijk | 23-07-10 | 10:29
U hoort er niet iBij?

Überbottehork | 23-07-10 | 10:34

@gozahtje | 23-07-10 | 10:31: mwoah, uitgebreide media-coverage van de drommen verklede Potter-fans als er een nieuw boek uitkwam was ook altijd goed voor de lachspieren.

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:33

@gozahtje | 23-07-10 | 10:31
Daar heeft u wel een punt. Vooral het feit dat er op onderwerpen als deze huge gehapt word (incluis door mijn eigen persoon) maakt het natuurlijk interessant genoeg om er een topic aan te wijden.

Überbottehork | 23-07-10 | 10:33

Is dat niet die man van adel die "niet staande gehouden zou moeten worden, want er zijn toch zeker verschillen in dit land, mevrouw de agente"??!! Ja hoor, dat is hem!! Toch??

Giraffe | 23-07-10 | 10:33

Wasknijper | 23-07-10 | 10:28
Op straat vinger je niet met een ipad, dan draag je hem losjes in een hand terwijl je je volledig gefocused naar een belangrijke meeting spoedt.

Sanglier | 23-07-10 | 10:33

@ redactie: Nee jullie trekken volle zalen. Bij tweakers is hij 200 euro duurder dan in de shop, dus dat is de moeite van het wachten wel waard. Ding is geniaal, missen jullie de boot niet? Bang voor de toekomst? Met jullie flashfillumpjes?
@ de rest:
En dat witte kabeltje zit er gewoon bij hoor, onkundigen!

mental K | 23-07-10 | 10:33

@WaarDeWindWaait | 23-07-10 | 10:11
Het oplichtende Appletje krijg je gratis vanwege de backlight van de LCD. En koop vooral een goedkope chinese kloon. Past ook goed bij je Dacia Logan en je no-name telefoon. Is ook zeer zinvol zonder Appstore. Je kunt er wel tegenaantrappen maar voorlopig doen die Apple Boys tenminste wat. En ja, ze verdienen er geld mee. Net als het bedrijf waar jij werkt, die verdienen ook geld.

NickName69 | 23-07-10 | 10:32

Überbottehork | 23-07-10 | 10:27
Waar m'n verbazing in eerste instantie om ging is dat men er een hele discussie van maakt als er mensen in een rij willen gaan wachten voor het nieuwste Apple product. Er wordt wel vaker voor een deur gelegen door mensen (denk aan nieuwe spelcomputers, leegverkoop van warenhuizen enz.) en dan hoor je er niemand over.

gozahtje | 23-07-10 | 10:31

Psyco_ | 23-07-10 | 10:26: sure, zwart? Maak je trouwens alleen geluid in het digitale domein of zitten er ook nog analoge instrumenten bij? Enne, natuurlijk ps3 :)

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:29

Ik vind Apple oninteressant.
Ik vind Microsoft slecht, maar het werkt.
Ik heb een telefoon zonder camera.
Ik heb geen digitale camera (meer).
Ik heb geen hyves/facebook/myspace. Ow jawel, ergens heb ik een hyves pagina, nooit iets mee gedaan.
Ik heb een TV met een handleiding gelijk de van Dale maar ik gebruik hem alleen maar om te zappen.
Ik speel al 8 jaar slechts 1 en dezelfde game.
Ik internet nooit onderweg, daar heb ik geen behoefte aan.
Ik e-mail zelden privé.

Hmmm, wat zegt dit nou over mij?

TisNieZoMoeilijk | 23-07-10 | 10:29

Juist niet. Een ipad is een goedkope manier om even de blits te maken.
Sanglier | 23-07-10 | 10:27

Ik ben er nog niet uit welke emotie mij het meest zal overmannen als ik iemand op straat gelukzalig over zijn Ipad scherm zie vingeren.... Stoer of zielig?

Wasknijper | 23-07-10 | 10:28

* excuses van de typo's..

ic3y | 23-07-10 | 10:28

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:32

Denk dat welvarendheid niet de rede is dat mensen Apple haten. De rede is naar mijn mening het jarenlange gedram van de Applekudde dat Apple's zo ontzettend veel sneller / stabieler / beter zijn dan al het andere.
Ter illustratie, bij de introductie van de G5 werd (net als bij elke andere introductie van Apple) hoog van de toren geblazen dat het 140 keer zo snel was dan al de troep van Intel en AMD. Ik zal eerlijk bekennen, ik ben er in getrapt om te concluderen dat die G5 zo traag was als een dikke stront in een koffiefilter. Bij Apple viel dat kwartje een beetje later toen ze (voor het eerst stilzwijgend) overstapten op Intel. Tegen die tijd was elk essensieel onderdeel inmiddels vervangen door hardware van PC-bakkers. Desalniettemin bleef Apple op de proppen komen met benchmarks waaruit zou blijken dat hun CPU en hun GPU zoveel sneller was dan Intel en Nvidia.
Daarnaast zijn met name de oude OS-X versies écht de slechtste OS-en sinds Windows 3.11 Het verschil met het gehate Microsoft is echter dat bij OS-X 10.0 minder dan een jaar support werd geleverd, daarna moest je dokken terwijl het OS met plakband van ellende aan elkaar hing. MS kwam in die tijd met XP en hiervan krijgt men na 10 jaar nog steeds gratis en voor niets updates binnen. XP is tevens nog steeds compatible met zo'n beetje alle soft- en hardware, terwijl je bij de oudere versies van OS-X geeneens nieuwe Apple producten als iPods, iPhones en iPads kunt aansluiten. Maar desalniettemin wordt MS altijd gebashed en is Mac OS zo ontzettend stabiel.. Juist ja.

ic3y | 23-07-10 | 10:27

@keerf

Dat ontbreken van Flash vind ik inderdaad ook ernstig. Maar dat geldt ook voor iphone. Maar daar is zo'n beetje de halve wereld mee bezig en er is ook al een hack die het mogelijk maakt. Het verbaast me dat apple het al zo lang vol heeft weten te houden.

Maar dan toch; Adobe heeft inmiddels een applicatie ontwikkeld die het mogelijk maakt om interactieve magazines te maken, zonder flash, gebruikmakend van HTML5. Zodra dat op de markt komt wordt 't interessant. Een Nederlands bedrijf heeft ook een concurrerend product in ontwikkeling.

Contino | 23-07-10 | 10:27

juriste | 23-07-10 | 10:21
Juist niet. Een ipad is een goedkope manier om even de blits te maken.

Sanglier | 23-07-10 | 10:27

@gozahtje | 23-07-10 | 10:25
Dank u, dank u. Het vervuldt mij met grote vreugde dat u het ook zied.

Überbottehork | 23-07-10 | 10:27

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:24
Doe mij ook maar een bakkie.

(enne Ps3 natuurlijk)

Psyco_ | 23-07-10 | 10:26

100 meter verderop op bij de Mediamarkt staat trouwens geen rij....

brunswijk | 23-07-10 | 10:25

Überbottehork | 23-07-10 | 10:19
Ah daar is weer iemand die zichzelf op de borst slaat, omdat ie een spelfoutje heeft ontdekt, enorme helT!

gozahtje | 23-07-10 | 10:25

Mensen met geld teveel.
juriste | 23-07-10 | 10:21

Zou je denken?
Zijn het geen mensen die hun geld anders wensen uit te geven als jij en ik?
Uit het recente verleden... Ik had nog een gewone 4:3 buistelevee, ondanks mijn ruime inkomen, mijn overbuurman, werkeloos, dus een uitkering had inmiddels een toen nog retedure 1,50 diagonale plasma aan zijn muur met bijbehorende home theater set...
Ik kan me niet herinneren dat hij ooit geld teveel had, maar wel andere prioriteiten in zijn uitgavepatroon.

Wasknijper | 23-07-10 | 10:24

@Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:08: over het algemeen gaat het bij consumenten om average consumers, en klaarblijkelijk ben jij geen average consumer ;). Apple blijft voor high end/high CPU-load recording gewoon mooi spul en zoals ik al zei: het juiste apparaat voor de juiste applicatie en behoefte. Als ik bij wijze van spreken het London Philharmonic moet doen staat ook deze meneer weer in de Store voor een Mac Pro ;). Been there, done that, werkte ook perfect. Net zoals de huidige PC setup perfect werkt voor wat ik er mee doe. Het is gewoon het gedoe om Apple heen dat soms hilarische proporties aanneemt. Net als de Sony PS3 vs Microsoft XBOX-fittie, het levert in elk geval geanimeerde en verhitte discussies op. How 'bout that coffee?

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:24

@contino Ja, ik snap je punt. Dat is bij deze gevalideerd. Maar ik vind een iPad zonder Flash de kleren van de keizer. De echte gave tijdschriften komen pas over 11 maanden. De gasten waarmee ik werk hebben ongeveer 3 maanden geleden een studiemodel binnen gehad zonder 3G.

keerf | 23-07-10 | 10:23

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:06
Vanzelfsprekend. Gooi nog maar eens een appeltje op het vuur ;)
(toch zou ik niet weten waarvoor ik die ipad nodig zou hebben)

Sanglier | 23-07-10 | 10:22

Die man met de armen over elkaar kijkt een beetje in de trant van: wat een triest leven hebben we toch met z'n allen. Nou.. dan ziet hij mij niet, achter m'n toetsenbord.

patat - generatie | 23-07-10 | 10:22

Mensen met geld teveel.

juriste | 23-07-10 | 10:21

Contino | 23-07-10 | 10:13

Ho ende stop! Ik lees de playboy alleen maar voor de interessante artikelen die erin staan heur! Plaatjes kijken is bijzaak :-)
Of je pakt een e-book op je e-reader, en laat hetzelfde boek als audioboek meedraaien... om maar een andere onlogische toepassing te bedenken.

Wasknijper | 23-07-10 | 10:19

@gozahtje | 23-07-10 | 10:15
Als je het wel wat vindt (met een T, de T van typo, goed onthouden hoor) dan koop je het toch gewoon wel.

Überbottehork | 23-07-10 | 10:19

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:08
ZO! DAn maak je hws. strakke tunes. zoveul kanalen maak ik geen muziek op.. Dan misschien wel zgn. 'aankloten' op m'n windhoos peeceetje, maar zolang er peeps naar luisteren en ik op plaatjes kom te staan (waar het mij om gaat) ben ik een tevree mensch.

Psyco_ | 23-07-10 | 10:18

keerf | 23-07-10 | 10:08
Die goeie ouwe DTP macs vindt je dan ook niet in de Apple Store (of hooguit ergens in een donker hoekje). De Apple Airbook is een randgevalletje, stylistisch een geweldig oogende laptop, zoals zoveel Apple consumer dingen strak gestyled zijn, maar Apple weet wonderbaarlijk de zakelijke markt te scheiden van de consumer markt...
Ik heb ze nog nooit nieuwe Mac desktops zien hypen... daarentegen wel hun consumer gadgets en de Airbook, die eigenlijk ook reteduur is vergeleken met vergelijkbare notebooks (functioneel, niet qua looks).

Wasknijper | 23-07-10 | 10:16

@Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:07
wereldwijd komt het vast in de buurt. Ook al zijn het er 400.000, dan zijn het er nog 400.000 teveel.

Überbottehork | 23-07-10 | 10:16

Milf +1

Doc Damage | 23-07-10 | 10:16

Mac The Ripper | 23-07-10 | 10:13
Ik snap het ook niet. Als je het niks vind dan koop je het toch gewoon niet?

gozahtje | 23-07-10 | 10:15

keerf | 23-07-10 | 10:08
Spijker op kop; ik ben ook zo een Mac liefhebbert. Maar ik heb geen iPod, iPhone en zeker geen iPad. "Schompesduur", daar valt over te redetwisten: iedereen kan er mee overweg en Macs verouderen niet zo snel.

JanRap | 23-07-10 | 10:15

@Wasknijper

OK, daar heb je dan weer gelijk in. Ik dacht natuurlijk in eerste instantie even aan boeken met veel letters zonder plaatjes :)
Maar goed, hoe dan ook; je kunt gewoon je e-playboy lezen terwijl je muziek luistert op je ipad

Contino | 23-07-10 | 10:13

LOL @ eeuwig zure apple bashers

Mac The Ripper | 23-07-10 | 10:13

En dan snel nog wat Appz kopen in die Apple Nazi store...

Kwatz | 23-07-10 | 10:12

@keerf

Dus als je als vormgever ontwerpt voor consumermarkets is het volgens jou niet handig om zo'n end-user product te hebben? Simpelweg om je creaties op te testen c.q. bekijken? Kijk voor de grap even hoe er nu al een turnaround aan het ontstaan is op het gebied van magazine design in de VS. Het is niet meer uitsluitend print, maar vooral veel interactive (magazine) design.

De meeste vormgevers en webdevelopers die ik ken hebben er een of hebben er een in bestelling of overwegen er een te kopen.

Contino | 23-07-10 | 10:11

Ach, zo zie je maar dat een goede marketing en een kek uiterlijk belangrijker is dan een technisch goed produkt. Ik wacht wel op de chinese kloon die precies hetzelfde kan voor 1/10 van de prijs en waar ik niet aan de appel store vastzit. Dat er dan geen oplichtend appeltje opzit zal mij persoonlijk worst wezen, dat is alleen maar zonde van de accu stroom.

WaarDeWindWaait | 23-07-10 | 10:11

Contino | 23-07-10 | 10:07

Uhh.... Je bladert door de e-Playboy op je I-books app, terwijl je op je Ipod "The best porn hits ever 2009" afluistert? Zoiets?

Wasknijper | 23-07-10 | 10:10

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, in veel landen van Afrika komen negerts van heinde en verre om in de rij te staan bij de enigste waterpomp in de omgeving om hun jerrycan te vullen. In Afrika is "water" dat belangrijke spul dat je nodig hebt om mee te draaien in de negertgemeenschap en hier is dat kennelijk een iPad.
Gelukkig dat mijn eigen behoefteniveau niet zo pervers geëscaleerd is.

JanRap | 23-07-10 | 10:09

De vormgevers waar ik mee werk, draaien al jaren op Macs. Schompesduur maar het werkt. Die kopen echter GEEN iPod, GEEN iPhone en GEEN iPad. Waarom niet? Omdat het technisch inferieure consumer electronics zijn. Als Apple daar geld mee wil verdienen prima, maar niet mijn geld.

keerf | 23-07-10 | 10:08

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:58
/ignoreoff
Kijk, en daar heb je het al. Beetje aankloten gaat met alles wel. Echter, ik moet vaak met 50-100 sporen tegelijkertijd kutten. Probeer dat maar eens met Pro Tools voor Windows.... dag klant.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:08

@Überbottehork | 23-07-10 | 09:59: heb je ergens verkoopcijfers gevonden van de Multipla? 4 Miljoen??? De horror...

Snikkeldrift | 23-07-10 | 10:07

Ik hou erg van gadget etc en heb ook vaak dingen als eerste maar hier wordt ik niet warm of koud van.

megaladon | 23-07-10 | 10:07

@Überbottehork | 23-07-10 | 09:59
Nee hoor hoeft niet. Dat was ook mijn punt niet.
En uhhh God zijn dank zijn er van de Fiat Multipla een stuk minder dan 4m verkocht.... Dat had Apple een stuk beter gedaan.

NickName69 | 23-07-10 | 10:07

@Mongoose @Wasknijper

Inderdaad kan dat allang. Meteen toen ik 'm een poosje terug binnenkreeg uitgeprobeerd en dat werkt gewoon samen.
Maar ik begrijp de ophef daarover nooit zo, want waarom zou ik muziek willen luisteren als ik aan het lezen ben? Maar goed, voor wie dat wel wil; het kan gewoon.

En begrijp me goed; ik ben geen apple fanboy, maar de ipad heeft potentie. Geenstijl is nu weer lekker aan 't bashen, maar effe wachten hoe lang 't duurt voordat de Geenstijl Iphone app is omgetoverd in een HD Ipad app...

Contino | 23-07-10 | 10:07

Tjezus, wat zielig.
Russen stonden in de rij voor brood en WC-papier.
Nederlands staan in de rij voor een fucking iPad.
Dan ben je wel heel erg geobsedeerd met gadgets.

brulkikker | 23-07-10 | 10:06

Sanglier | 23-07-10 | 09:56
Weet ik ook wel.. moet toch een beetje stoken ;)

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 10:06

@zeg maar jansen | 23-07-10 | 10:01
Dan hoor ik niet alleen niet bij de popi trendvolgers, maar ook niet in de cult-scene. Lekker is dat.

Überbottehork | 23-07-10 | 10:06

Kun je trouwens al reaguren met een i-phone in de GS-app?

chevyeddy | 23-07-10 | 10:06

Wat een heerlijke jaloerse reacties hier!

Giaur[II] | 23-07-10 | 09:58

ik geloof niet dat de reacties iets met jaloezie te maken hebben, eerder met verbazing over het feit dat Apple dus keer op keer hele volksstammen zo idioot krijgt om 's-nachts voor de deur van hun winkels in de rij te gaan staan om Apple gadgets te kopen waarvan een groot deel nuchter denkende mensen denkt... WTF? Wat moet je er eigenlijk mee?

Ik moet eerlijk toegeven dat het hypen van nieuwe gadgets Steve Jobs wel is toevertrouwd, want geen van zijn concurrenten kan zulke idioot hoge verkoopcijfers tevoorschijn toveren voor apparaten waarvan een flink aantal mensen de onmisbaarheid in je leven in twijfel trekt.

Wasknijper | 23-07-10 | 10:05

Wasknijper | 23-07-10 | 09:53
Hmmm... Ik weet het niet zeker. Ik kan het niet testen want ik heb zelf een 3G (geen multitasking beschikbaar met iOs 4). Van wat ik gelezen en gehoord heb gaat het 'multitasken' alleen over belangrijke achtergrondprocessen, bijvoorbeeld een GPS-fix of een actieve netwerkverbinding. Zodra je van app wisselt blijven deze functies actief maar worden andere functies (zoals de user interface) bevroren.

Echter, ik neem aan dat bijvoorbeeld een internet radio app gewoon zal blijven functioneren als het naar de achtergrond verplaatst.

Broodje kipkorn mayo | 23-07-10 | 10:05

Ik heb dat ding al dusdanig lang, dat ik hem niet eens meer meeneem in het vliegtuig enzo. Verder wel gewoon een relaxed ding als je thuis op de bank zit en even snel wat moet opzoeken of gewoon wat wilt browsen.

BLR | 23-07-10 | 10:03

Modieuze mensen, die Apple fanboys, het zijn net krakers..

ic3y | 23-07-10 | 10:02

@Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:48
Ik heb inderdaad ook wel wat beters te doen dan op zo'n ding te gaan zitten koekeloeren de hele dag. Bovendien vind ik die spullen erg prijzig en dat heb ik er niet voor over.

Sliptong | 23-07-10 | 10:02

@Giaur[II] | 23-07-10 | 09:58
Mag een mens de iPad niet gewoon NIET leuk vinden? Zonder jaloers te zijn, een Applebasher of arm?

Überbottehork | 23-07-10 | 10:02

Zo'n grote iPhone is best wel handig voor mensen die niet zo goed kunnen zien.

CoffeePatch | 23-07-10 | 10:01

Überbottehork | 23-07-10 | 09:59 De Fiat Multipla van het eerste type is anders wel op weg een Cult-car te worden.

zeg maar jansen | 23-07-10 | 10:01

Weet je zeker dat ze niet de rij staan voor een kommetje warme erwtensoep ?

Pausje | 23-07-10 | 10:00

@Artwido
Ja, dat is waarschijnlijk de hoofdmotivatie van alle mensen die graag zo'n ding willen hebben en het zich kunnen veroorloven. Zit waarschijnlijk niemand bij die gewoon heel kinderlijk zo snel mogelijk dat speeltje wilt hebben om lekker thuis mee te vogelen als een blij kind. Altijd fijn als er figuren als u aanwezig zijn om de simpele waarheden achter de mensheid fijntjes aan te wijzen, maakt het leven een stuk gemakkelijker en overzichtelijker, nietwaar.

Klaaswitz | 23-07-10 | 10:00

@NickName69 | 23-07-10 | 09:48
Dus ik moet alles kopen waar er meer dan 4 miljoen van verkocht zijn? iPads, Fiat Multipla, Tarzan (niet de film), iPhone (alle versies), appartement, kat, hond, cavia, varken, Volkswagen Golf, Volkswagen Beetle, etc etc etc. Ik zal wel een lutser zijn maar dat heb ik allemaal niet. Dan hoor ik er maar niet iBij!

Überbottehork | 23-07-10 | 09:59

Wat een heerlijke jaloerse reacties hier!

Giaur[II] | 23-07-10 | 09:58

@Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:41: *zwaait en wenst oprecht een bijzonder goeiedag*
@Psyco_ | 23-07-10 | 09:38: yup. Gebruik voor onderweg een laptoppie met een simpele t2400 voor repetities en kleine gigs en dat werkt ook prima. 10 jaar geleden was Mac DE machine voor recording, maar PC's zijn al jaren prima in staat om hetzelfde te doen. Mijn studiootje is jammergenoeg niet zo groot dat ik 32G geheugen nodig zou hebben voor die paar kanalen en plugins. Mocht er echter regelmatig een symfonieorkest met koor voor de deur staan...

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:58

@Absrnd
Heb er niet voor naar de winkel gemoeten om er even mee te spelen, maar het is KUT. Zo.

__dictatuur | 23-07-10 | 09:58

way-too-late-adopters.

Bluebook | 23-07-10 | 09:57

Ipad vorige week weer doorverkocht. Was precies twee dagen leuk.

lieverdeauddanreaud | 23-07-10 | 09:57

In de rij staan over een overpriced apparaat alleen maar om te denken dat je anderen hiermee de ogen uitsteekt.
Ik lach er om.

Artwido | 23-07-10 | 09:56

doe mij maar gewoon zo'n lekkere pocket/paperback, dat leest toch veel lekkerder).

FrankVeer | 23-07-10 | 09:46

Ben het met je eens, in ieder geval kan je aan papieren boek nog gewoon zonder na te denken in de stoelzak van een vliegtuigstoel proppen, zonder bang te zijn voor krassen op je mooie Ipadd scherm.
Ik hou wel van gadgets, maar voor dit geld heb ik mezelf nog niet kunnen overtuigen dat ik persé een Ipad moet hebben. Lezen doe ik uit boeken, muziek het ik mijn ouwe Ipod classic voor, en bellen doe ik nog steeds met een Samsung Omnia, dus om zomaar even 700 euro neer te tellen hiervoor....

Wasknijper | 23-07-10 | 09:56

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:40
Hmmmm, ik heb hier al aardig wat spul van Apple versleten. Mooi spul maar zeker niet perfect.

Sanglier | 23-07-10 | 09:56

Heb nu een jaar een Asus T91 om te couchsurfen. Goedkoop, lange accutijd en degelijk geproduceerd. Prima apparaat!

Jip van Janneke | 23-07-10 | 09:55

Ik ben een 'laggard' in NIMA termen, dus het zal wel tot pak em beet 2015 duren voor ik ga nadenken over de aanschaf van zo'n i-phone.

Zwart gat | 23-07-10 | 09:54

Ik ben benieuwd hoeveel van de van de aanwezigen reaguurders over een maand er ook mee lopen, want het is hip ?!

of ze zijn dom en kopen dadelijk de Micro$oft tablet versie en dan lopen klagen dat het een kut apparaat is :LOL.

ik daag jullie allemaal uit om de winkel in te lopen en te proberen, en dan pas mag je zeggen dat het kut is !

Absrnd | 23-07-10 | 09:54

Wat een intens treurige foto. Babyboomed nederland als een stel naive kinderen in de rij voor een fucking computer met een vermeende anti-rimpel werking voor je imago.

Harry Turtle | 23-07-10 | 09:53

Broodje kipkorn mayo | 23-07-10 | 09:36
Als gezegd.. ik ben niet een die-hard Apple adept, heb uiteraard wel een Ipod Classic die prima werkt, ben op zoek naar een nieuwe telefoon en de Iphone 4 staat op mijn wanted lijstje.

Wat ik ervan gelezen heb en ook weet van Iphone 3G(S) gebruikers is dat alle generic Apple apps altijd al samen konden draaien, maar dat dit met iOS4 nu ook voor 3de party apps werkt, althans, in alle reviews van Ipad en Iphone 4 is dat een positieve issue.

Ik reageerde dus eigenlijk alleen op de bewering dat je geen e-book kon lezen en naar je muziek kon luisteren op de Ipad, want dat werkt dus wel (ongeacht het Os), maar ook als je in plaats van de Ipod app een 3de party app voor muziek of e-reading zou gebruiken zou dat nu ook moeten kunnen (dankzij iOS4).

Wasknijper | 23-07-10 | 09:53

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:52

@Frank Veer 09:46

Kombineren die zaken! Naar het voorbeeld van dat irritant slimme nichtje van Inspektor Gadget. Wordt helemaal da bomb in 2011.

widtvoet ® | 23-07-10 | 09:51

@ Dario Disco | 23-07-10 | 09:46
OK. Omdat jij het zegt.
En omdat die hele discussie tussen computer-sukkelaars mij de pet ver te boven gaat omdat ik van mening ben dat het ding het gewoon moet doen. En snel moet zijn. Zonder terminologiën. En raad 's wat... mijn windows-bakken hebben het altijd (altijd!) gedaan. Hoewel ik niet weet waarom, maar nogmaals... I don't give a flying fuck.
Nu ga ik mijn muil houden.

Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:50

@Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:48
En als de accu leeg is naar een zwart scherm gaan zitten kijken. lol

Überbottehork | 23-07-10 | 09:50

FrankVeer

Hé ben jij niet Francisco van Jole?

Psyco_ | 23-07-10 | 09:50

Duidelijk een gevalletje babyboomers met teveel vrije tijd. Mensen met een baan laten hem natuurlijk gewoon bezorgen

rintelman | 23-07-10 | 09:49

@FrankVeer | 23-07-10 | 09:46
Hahaha, u krijgt zeau gelijk! Wel vergeet u nog 1 punt: de meeste boeken werken zonder batterijen, dus op het strand (of ergens anders waar vaak geen stopcontacten zijn) kunt u het boek altijd uitlezen, zonder uitvallen, lege accu en/of vastlopen.

Überbottehork | 23-07-10 | 09:49

Je mocht willen dat dat je klanten waren.

100%crisis | 23-07-10 | 09:49

@Eduardo1735
Ik zou best zo'n ding willen hebben om filmpjes op te kijken en te internetten op plaatsen waar dat comfortabeler is dan met een laptop of gsm. Zoals in bed, languit op de bank, strand of verzin maar wat. Alleen ga ik geen rug uitgeven voor de beste variant plus dat je eerst je filmbestanden moet converteren en nog wat vervelende onhebbelijkheden..

Klaaswitz | 23-07-10 | 09:49

DeSlapendeInktvis | 23-07-10 | 09:44
Mee op een terras gaan zitten, of ergens anders waar mensen je kunnen zien, en er een beetje semi-intellectueel naar gaan zitten loeren.

Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:48

Ik heb er in de US mee gespeeld. Het prijsverschil is echter niet meer groot genoeg om er daar een te kopen. (De meeste mensen vergeten dat de prijzen in de US zonder BTW zijn, bij de kassa krijg je altijd nog een kleine verrassing)
Het is echter een geniaal apparaat. Een tijdje geelden bij een iPad topic stond het ook weer vol met commentaren van mensen die dachten dat het niks zou worden, je kan er immers nix mee.... er zit geen camera in, geen Windows etc...)
Maar het blijkt dat Apple het weer zeer goed ziet, de 4 miljoenste verkochte iPad komt er deze week aan. Nou Apple Bashers.... dan voel je je lullig eh?

NickName69 | 23-07-10 | 09:48

Zijn die apple-aanbidders indirect verantwoordelijk voor de Foxconn epidemie in China? Ze vallen daar bij bosjes van het dak af.. Mocht ik de plank toch gemist hebben dan overweeg ik om een Ipad te kopen.

lichtpunt | 23-07-10 | 09:47

@Banneniszeuaaaueeue : Inderdaad als we allemaal voorzien zouden zijn van een overdosis prettige dames, dan was er nog niet 1 reaguursel per dag hier te vinden.

GerMonster | 23-07-10 | 09:46

Er is maar 1 ding dat Windows gebruikers beter kunnen dan Mac gebruikers en dat is de muil houden over hun computer!

Dario Disco | 23-07-10 | 09:46

Wat is nu het voordeel van een e-reader of een Ipad boven een normaal boek of tijdschrift ( kun je überhaupt tijdschriften lezen op zo'n ding? (Abbo?). Een boek/tijdschrift doet 't altijd, kun je ook gemakkelijk in een hoek of op de achterbank van je auto gooien, is redelijk diefstalongevoelig en heeft o.a. geen last van reflecterend of verkeerd invallend licht. Wat is de gevoeligheid van een e-reader op het strand? Muziek tijdens het lezen is voor mij een gotspe, als ik lees, wil ik niet gestoord worden door muziek. Is het een soort groteletterboek? Dan is ie wel handig, want tegenwoordig moet ik m'n bril afzetten om te kunnen lezen en zit ik met m'n neus op de bladzijde. Kan je e-boeken in de winkel ook even doorbladeren om een stukje te lezen? Flapteksten lees ik nooit, dat is alleen maar reclame voor het boek.
Dus... vragen, vragen, vragen.
Volgens mij gaat het met boeken dezelfde kant op als met de lp. Verguisd en op een bepaald moment weer helemaal hip. Zie je die hippe mensen op de foto ineens weer heel trendy met een boek rondsjouwen in plaats van een e-reader (nee, een e-reader is zo 2011, doe mij maar gewoon zo'n lekkere pocket/paperback, dat leest toch veel lekkerder).

FrankVeer | 23-07-10 | 09:46

Overgehypte zooi. Is een laptop niet goed genoeg? Moet je perse weer "hip" zijn?

Eduardo1735 | 23-07-10 | 09:45

vlugge japie | 23-07-10 | 09:42
Sony Vaio +1

Psyco_ | 23-07-10 | 09:45

Toch is Apple spul wel mooi. Alleen, zo'n Ipad... Wat doe je daar nu precies mee? Als je al een telefoon en laptop hebt?

DeSlapendeInktvis | 23-07-10 | 09:44

Flauw stukje

dot . | 23-07-10 | 09:44

Mooi dit...

Dit soort mensen die hier allemaal lopen te zeiken tussen windows en mac etc....

haha...

Het verschilt GVD niks met de discussie FIFA of PES.....

Zelf ben ik de volgende mening toegedaan:
Apple - zwaar overpriced, mag ook wel omdat ze innovatief zijn.

Ik wil GEEN itunes installeren.... hmmm dan kun je vrij weinig met je ipad en iphone
Ik wil kunnen drag / droppen zonder daarvoor extra meuk te installeren.
Ik wil zelf bepalen welke applicaties ik installeer zonder de goedkeuring van apple.

Ronnie_ | 23-07-10 | 09:44

@vlugge japie | 23-07-10 | 09:42
Wat betreft uw mening over het feit dat Apple over-priced en over-rated is geef ik u helemaal gelijk. Toch zit ik nog met 1 prangende vraag.. trekt u zich af als u uw loonstrook ziet?

Überbottehork | 23-07-10 | 09:44

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:44

Koel! Apple heerscht grote tijd! En tuurlijk is het niets meer dan kruising tussen een iPhone waar je niet mee kunt bellen en een e-reader waar je net niet goed op kunt lezen, maar marketingtechnisch is de iPad weer briljant neergezet en dus wil iedere Apple nerd gewoon weer teveel geld uit geven aan een apparaat wat nog lang niet goed doorontwikkeld is. Geniaal toch!? Apple marketing: altijd +1

Viezevoozert | 23-07-10 | 09:43

@knight03 | 23-07-10 | 09:25
Oké, oké, nu breekt mijn klomp. Wtf heeft links stemmen en minder belasting betalen met elkaar te maken?

Echt, wtf. Neem een lesje maatschappijleer ofzeu.

mzzia | 23-07-10 | 09:42

@Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:39
Jullie zijn nu met z'n tweeën....

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:42

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:12

Sukkeltje... Ik verdien tussen de 5 en 6 ruggen netto in de maand maar ik peins er niet over om zo'n fokkin Ipad te kopen. Ik reis veel maar ik zal mn laptop nooit inruilen voor een gehyped prulletje waar je niks aan hebt en wat niks kan dat mijn Sony Vaio wel kan. Het enige wat ik van apple heb is de ipod nano voor tijdens het hardlopen en in het vliegtuig. Daarnaast kies ik voor functionaliteit, sony, blackberry ipv gehyped design: apple. Had een Macbook Air op proef voor een maandje en dacht er net aan om dat ding aan te schaffen liep die gruwelijk vast. Beeldscherm trilt en na een maand was al de ventilator stuk... Allemaal veel te dure troep van apple!!

vlugge japie | 23-07-10 | 09:42

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:38
Lees je eerste reactie eens. En je noemt mij een trol? Lol, prutser
*/ignore snikkelstift*

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:41

Sliptong | 23-07-10 | 09:33
Jaja... sure. 118 reacties in nog geen half uur. Gast als er iets te zeiken valt over Apple lijkt iedereen ineens een expert en heeft iedereen de meest vreselijke ervaringen met Apple.
Het is de prijs die je betaalt voor het jarenlang maken van perfecte producten voor hele specifieke gebruikers. Ga je wat meer mainstream, dan krijg je ook het plebs met een mening (zie reacties hier). Niks nieuws, wel vermakelijk.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:40

Het is leuk om te zien dat Apple er telkens weer in slaagt om producten aan te bieden waar niemand op zit te wachten maar waar toch vraag naar ontstaat. Dat die vraag komt van malle mensjes die bereid zijn om voor iets wat in al een tijdje in massa geproduceerd wordt in de rij gaan staan maakt eigenlijk niet uit. Het is voor die mensjes een tamelijk goedkope manier om een "early adopter" te zijn. Ik herinner me dat de eerste plasma TV's tienduizenden guldens kostten, de rijen met early adopters waren toen een stuk korter.

Sanglier | 23-07-10 | 09:40

iSuck waarschijnlijk omdat iNot geinteresseerd ben in een iPad. Kan iemand iUitleggen wat er nou zo bijzonder is aan de iPad? Het is toch een smartphone die niet kan iBellen? Of een iLaptop, maar dan zonder (handig, gewoon met knoppen) iToetsenbord?

Überbottehork | 23-07-10 | 09:39

@ Superior Bastard | 23-07-10 | 09:36
Ik ben dus niet de enige.

Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:39

Na 2,5 maand staat 'ie stof te happen: geen Flash. Big mistake, Steve.

Stolichnaya™ | 23-07-10 | 09:38

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:32

Hehe, ja die zijn er ook nog hé..

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:29
Inderdaad. Thuisstudio met 'n I7 en W7 leveren mij ook perfecte prestaties.

Psyco_ | 23-07-10 | 09:38

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:35: ach gut, heb ik de trol weer te veel voer in zijn bakje gedaan? Stakker :)

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:38

Hoho, de tweede van rechts kan ik nou niet bepaald lelijk noemen... Lekker ding zo te zien. Beetje nachtblind vanochtend, Brusselmans?
@ Nonkel Frituur | 23-07-10 | 09:34: ga jij eens vlotjes aan den arbeid, zeikert...

Reykjavik | 23-07-10 | 09:37

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:30
Ik vind FlaterT een lul en zijn 440 péékáá en zijn secretaresse kunnen mij gestolen worden.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:36

Ik koop wel een designbril.

Adalgar | 23-07-10 | 09:36

@banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:32: ah, je kan in de portemonnee van de mensen kijken? Of loop je voorbij aan het feit dat er veel zijn die simpelweg weigeren het volle pond te betalen terwijl een gelijkwaardig of beter product soms ook te koop is? Er zijn hele legitieme redenen om voorbij te lopen aan Apple. Ook legitieme om er wel een aan te schaffen. Maar opmerkingen over het wel of niet kunnen betalen zijn ongefundeerd en tendentieus ;), dus welkom op GS!

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:36

Ik bestel er wel een op dealextreme voor 100 dollar.

Dommelsch | 23-07-10 | 09:36

Wasknijper | 23-07-10 | 09:31
The iPod app is altijd al een uitzondering op multitask-regel geweest. Net als de email en telefoon apps. Heeft niets te maken met iOs 4.0 en hoger dus.

Broodje kipkorn mayo | 23-07-10 | 09:36

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:29
Lmao, beetje frustie jong? Terugkrabbelen ineens?
Ik zou zeggen, ga lekker naar je kamer, stop je vinger in je aars en zing een liedje.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:35

Natuurlijk weer een hoop babyboomers. Teveel geld, en geen zin om te werken, dat doen anderen wel in hun plaats.

Nonkel Frituur | 23-07-10 | 09:34

Ik heb mijn tweede iPad al bijna versleten.
Maar ik ben dan ook niet zo netjes met mijn spullen.
Ook ben ik geen fanboy maar een pragmatisch persoon die veel reist en dan is zo'n iPad makkelijker mee te nemen dan mijn PC of laptop zal ik dan maar zeggen.
Maar om ervoor in de rij te gaan staan...

Lompe Loel | 23-07-10 | 09:33

@ Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:26
Is dat zo? Oww-keee... lieve mensen, ik koop wel 's een pak bij SuitSupply.
*afwacht*

Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:33

@Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:30
Snap je ook dat dat veel reaguurders, mijzelf incluis, een zorg zal zijn? Ik vermaak me prima met m'n microsoft rommel.

Sliptong | 23-07-10 | 09:33

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:32

Mongoose | 23-07-10 | 09:11

Ik ben niet een Apple die hard, maar dat is niet waar.
iOS4.01 is multi-tasking, zelfs voor third party apps, dus op je Ipad kan je de Ipod functie en Ibooks zeker weten tegelijk gebruiken, want zelfs in de allereerste versie van de Ipad kon dat al.

Wasknijper | 23-07-10 | 09:31

@kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:29
En dat zo op vrijdag visdag.

Sliptong | 23-07-10 | 09:31

@ kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:30
Is dat hok nou nog niet verkocht?? Wat een treurnis.

Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:31

Sliptong | 23-07-10 | 09:27

Nee, kwoot komt bij de Hell Angels vandaan. Ooit gelezen in een boek van Hunter S. Thompson, Generation of Swine.

brutus68 | 23-07-10 | 09:30

@Superior Bastard | 23-07-10 | 09:29
Dan nog liever de 440PK van andere premiumreaguurder.

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:30

Oeh-oeh-oeh... ik ben een ongelofelijke droeftoeter en wil de eerste zijn, ik wil de eerste zijn. Dan kan ik over 15 jaar zeggen dat ik de eerste was!!
Of is dit niet "bedenk als de sodemieter een onderschrift"?

Multiflauwekulti | 23-07-10 | 09:30

@iedereen
Snappen jullie ook wel dat de hele GS redactie op Apple werkt en een iPad heeft? Kuddegedrag, he...

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:30

Kinderachtig gedrag

Bono | 23-07-10 | 09:30

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:23: zeg droplul, ik heb van mijn leven nog geen herinstallatie Windows uit hoeven voeren. Werkt allemaal perfect hier. Voor mijn thuistudio ook tijden een Mac gebruikt. Het maakt me gewoon geen zak uit: Windows, Mac, als het maar werkt. Het beste product voor de applicatie. Als jij niet voorbij je eigen schaduw en die van Jobs kan kijken ga je gang. Ik ben geen Applehater (zoals gezegd, een iPad lust ik wel, Mac werkte prima), ik schenk gewoon een vers kopje koffie in en geniet van de leeghoofdige appel-adepten. Van harte welkom voor een kop vers gemalen Colombiaans zwart goud. Suiker en melk of neemt u hem onversneden?

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:29

@Sliptong | 23-07-10 | 09:27
Klassiek

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:29

Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:26
Ik vind een Seat Leon een mooie auto.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:29

@woefdrammer | 23-07-10 | 09:28
Het toppunt van rijkdom. Held.

Sliptong | 23-07-10 | 09:29

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:29

Een vriend van mij heeft €1300 betaald voor de iPhone4. Ook al zo'n stakker.

Echt He! | 23-07-10 | 08:59

So dan... heeft ie hem via Pluto geïmporteerd dan?
Zelfs in de UK kom je niet boven de 700-800 euro uit, en da's al reteduur voor een telefoon... zeker als je de competitie van Samsung en HTC bekijkt qua prijzen.

Wasknijper | 23-07-10 | 09:28

Apples zijn om te eten, niet om mee te communiceren. * in een Braeburn happen gaat *

Sliptong | 23-07-10 | 09:28

Ik begrijp die mensen op de foto echt niet. Volgens mij ben je echt een enorme sukkel als je zo'n ding hebt. En dan moet je er ook nog bij vertellen dat je ervoor in de rij hebt gestaan.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:28

Gebruik m'n iPAD al maanden als design-snijplankje.

woefdrammer | 23-07-10 | 09:28

@brutus68 | 23-07-10 | 09:25
Ah, geheel in de stijl van: drinkin' beer watchin' Nascar.

Sliptong | 23-07-10 | 09:27

Wat zijn het ook van die kansloze types... Het sort mensen zegt al genoeg. Typische juppen Mei Li waar ben je? Je moet er ook nog tussen liggen!

Linke Soep | 23-07-10 | 09:26

el_don | 23-07-10 | 08:59
Ja, dat kan, zo lang het maar geen fläshprün is.
Dat kannie dan weer niet.

Kid Stupid | 23-07-10 | 09:26

De hele industrie heeft zich jaren de pleuris gedeveloped om van een mobiele telefoon het imago ijskast te veranderen in onbedienbaar compact, komt Apple vervolgens met een blowup van de Ipod Touch, die wel 3G aan boord heeft, maar waarmee je niet kunt bellen (en wie zou dat al willen, want je staat kanp voor l*l met een telefoon ter grootte van een half pak A4 aan je oor).

Dure gadget zoals we gewend zijn van meneer Jobs.

*Wacht met smart of zijn nieuwe Iphone 4.... want daar kan je als je niet links bent aardig mee bellen lijkt het..... :-)

Wasknijper | 23-07-10 | 09:26

Klaaswitz | 23-07-10 | 09:18
Mensen die in een Seat Leon rijden en pakken bij Suit Supply kopen moeten het hier ook steevast ontgelden. Ik wed dat als je op de redactie langs zou komen het schraalheid troef is.

Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:26

Wat wel leuk is om te zien dat de PC loverboys nu ein-de-lijk eens kunnen zeiken op Apple over een antenne'tje die een beetje crap is.... een ANTENNE! Lol! En dat terwijl de creatieve sector nog steed keihard roeleert met Apple krachtbakken.
Jongens, ga eens wat nuttigs doen.

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:25

@Prof.Drs.Ing.B | 23-07-10 | 09:22
Kunnen ze vast recepten uitwisselen: iBloemkool, iSpruitjes en iDraadjesvlees

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:25

Allemaal mensen met te veel geld. En maar klagen en linksstemmen om maar niet meer belasting te hoeven betalen. Maar wel zo'n volstrekt nutteloze gadget kopen.

knight03 | 23-07-10 | 09:25

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:21

I'd rather like to see my sister in a whorehouse then my brother on a Jap bike...., zoiets toch?

brutus68 | 23-07-10 | 09:25

-weggejorist-

Sliptong | 23-07-10 | 09:25

Best wel een beetje verdrietig dat na duizende jaren evolueren dit het dan geworden is. Het is een computer, een computer meer niet. Slaven van meneer Jobs zijn het. Wel leuk dat ze ook de zelfde stijl hebben, niet echt napolitaans zullen we maar zeggen.

Hunter S. Thompson | 23-07-10 | 09:25

Vroeger was ik altijd zo een beetje de 1e met nieuwe gadgets. Ik had al een cd-speler toen je welgeteld keuze had uit 25 cd's bij Free Records shop, Ik reed al met GPS navigatie (halverwege jaren 90) in de rondte toen je eigenlijk alleen in Amsterdam en Eindhoven kon navigeren. Ik heb er van geleerd dat je eigenlijk veel beter de kat uit de boom kan kijken en gelijk de hoofdprijs moet betalen.
Ik zou niet weten wat een Ipad meer biedt dan mijn Acer netbook

vandezijlijn | 23-07-10 | 09:24

hmm, heb geen ipod, iphone, ipad, of iets anders van apple. ben toch wel gelukkig....

dikkedennis | 23-07-10 | 09:24

Alle i-grappen zijn al gemaakt. Die mensen hebben geen i-dee wat een slavendrijver Apple is.

Sliptong | 23-07-10 | 09:24

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:12

lol! Liever ongegronde afkeur dan jouw manier van beredeneren. Isnob.

Psyco_ | 23-07-10 | 09:23

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:11
Hey domme snikkel.
Ik werk al meer dan 10 jaar probleemloos met Apple. Je weet wel, toen jij nog elke week Windows moest herinstalleren.
Applebashingfanboyism is heel eng, getuige weer de reacties hier. Ik word gewoon op mijn wenken bediend.
*schenkt nog een koffie in en geniet van de leeghoofdige Applehaters*

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 09:23

Hihi, tis echt een babyboom-get-together. Die poses, die blikken, die uitstraling, het zouden zomaar gtst-acteurs kunnen zijn, ehhh, ik bedoel natuurlijk 'toen was geluk heel gewoon'-acteurs.

Prof.Drs.Ing.B | 23-07-10 | 09:22

@Klaaswitz | 23-07-10 | 09:18
Hoi!

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:21

Waarom zou een mens überhaupt een ipad willen? Apple is de bijl aan de wortel van de boom die persvrijheid heet.
Apple = censuur
Apple = persbreidel
Apple = Kulturkammer
Apple app <> fapp
gizmodo.com/5490310/its-time-to-declar...

Ivoren Toren | 23-07-10 | 09:21

Herken ik daar Jeauleaux?

Rebel without a Clue | 23-07-10 | 09:21

@Ben Zine | 23-07-10 | 09:19
Ik ben niet uw vriend, aangezien ik een hekel aan Apple-extremisten heb.
Liever een moskee in de achtertuin, dan een iPad in de keuken.

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:21

GerMonster | 23-07-10 | 09:19
Omdat ik dat even wilde melden.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:21

Klaaswitz | 23-07-10 | 09:18

Ochtendhumeurtje?

brutus68 | 23-07-10 | 09:20

Volgens mij kan ik met mijn Android telefoontje nog meer dan met zo'n iPhone XXL.

James St John Smythe | 23-07-10 | 09:20

Klaaswitz | 23-07-10 | 09:18 Goed beschouwd is iedereen de lul.

zeg maar jansen | 23-07-10 | 09:20

Je zou verwachten dat die van Jole erbij op de foto zou staan, kennelijk heeft die iemand ingehuurd om in de rij te staan.

zeg maar jansen | 23-07-10 | 09:19

@superior bastard : Waarom reageer je dan ? ;)

GerMonster | 23-07-10 | 09:19

Prima, ieder heeft recht op zijn eigen religie. Maar waarom ga je in vredesnaam als een hond voor de deur liggen, terwijl je hetzelfde ding weken eerder thuis kan laten bezorgen
kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:14

Ja en voor welke prijs vriend? Ik dacht zonet nog even leuk, ik bestel hem wel via de Applestore maar dat kan natuurlijk niet, ze willen dat je hem in de winkel koopt.

Ben Zine | 23-07-10 | 09:19

Als ik het geweten had was ik er ook tussen gaan staan, alleen om mijn foto in de krant te krijgen en om de college's op het werk wat te vertellen, en dan alleen een foldertje meenemen (Mag ik hier een tasje bij?)

Moet wel toegeven dat de iPod classic in combinatie met een docking station best een goed ding is.

Osdorpertje | 23-07-10 | 09:18

Op GS is het nooit goed, tokkies moeten het ontgelden, allochtonen, burgermannetjes, nette middenklassers, high society snobs, ambtenaren, kunstenaars, de lijst houdt niet op. Ik vraag me steeds meer af waar die superioriteitsgevoel vandaan komt bij de heren 'columnisten', dat moeten me toch een partijtje hippe types zijn! Oh wacht, het is allemaal maar humor natuurlijk, humor om te lachen en om over na te denken, toch.

Klaaswitz | 23-07-10 | 09:18

Dijkshoorn ?

Dirrek | 23-07-10 | 09:18

Dom volk. Net zo dom als die lutsers die in de rij gingen staan voor Windows.
Ze kunnen zich alleen onderscheiden van anderen door hun 'speeltjes'. Zielughhh.

Boomschade | 23-07-10 | 09:18

GerMonster | 23-07-10 | 09:07
Ik vind volwassen mensen die in een soort trance raken om een gebruiksvoorwerp sowieso de moeite niet waard om over te praten.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:17

Is die Ipad een soort hulpmiddel voor neo-bejaarden ofzo? Een dinges met extra grote letters, DUIDELIJKE pictogrammen en andere geriatische gadgets? Je zou het haast gaan denken gezien de pica......

brutus68 | 23-07-10 | 09:17

megaladon | 23-07-10 | 09:13 Je kunt er niet mee bellen, het is dus meer een iPod max.

zeg maar jansen | 23-07-10 | 09:16

@banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:12
Dat argument is zoooo 1994
www.t-mobile.nl/iphone/3gs/abonnemente...
Het is nog goedkoper dan een plasma-TV op afbetaling bij de Wehkamp. Voor elke tokkie bereikbaar.

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:16

Verwarrende pica... tamelijk oud volk voor de EO-jongerendag.

R.B.Scott | 23-07-10 | 09:15

is gewoon en kutding jonghu!

jan1000000 | 23-07-10 | 09:14

Prima, ieder heeft recht op zijn eigen religie. Maar waarom ga je in vredesnaam als een hond voor de deur liggen, terwijl je hetzelfde ding weken eerder thuis kan laten bezorgen

kapotte_stofzuiger | 23-07-10 | 09:14

@ Mongoose | 23-07-10 | 09:11
Gelukkig komt dat nieuwe OS (4 ofzo) binnenkort uit en kan dat dan wel.

Wim-Lex | 23-07-10 | 09:14

Doe mij maar een aaipet.

Gefundenes Fressen | 23-07-10 | 09:13

Kansloos hoor. Ik heb dat geval toen hij net uit was al uitgeprobeerd maar het is gewoon een hele grote versie van een I Phone.

megaladon | 23-07-10 | 09:13

Heb een iFoon, doet wat ie moet doen, verder is apple kut, koop een pc.

Dibs | 23-07-10 | 09:13

@Superior Bastard | 23-07-10 | 09:03
Er zit een kern van waarheid in, groot deel van de mac-huggers zijn te vinden in de linkse hoek, hippe, vrije, creatieve geesten, en sociaal bewogen. Ik vind het zeer merkwaardig omdat juist bij Apple het vooral in de pas lopen is zoals Steve J dat wilt, dat snoertje, dat kaartje, dat programmatje uit de gecontroleerde app store.. Wil je vrij zijn moet je de iphone, ipad eerst jailbreaken. Het lijkt Noord-Korea wel.

Bluto Blutarsky | 23-07-10 | 09:13

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:08
meesterlijke post

Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:12

@ ZDEV | 23-07-10 | 09:09
Ik heb dus idd precies hetzelfde....

Wim-Lex | 23-07-10 | 09:12

Uni-burger | 23-07-10 | 09:08
Ik hoop dat je voor jezelf spreekt..

Principaute | 23-07-10 | 09:12

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:12

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 08:58: mensen die Apple ALTIJD, no matter what, +1 geven: -1. Grow up zeg. Apple = religie naar het schijnt, al dan niet terecht commentaar op de Messias en zijn producten grenst volgens de discipelen ogenschijnlijk aan blasfemie. Een hele zaal vol met 1000+ volwassen mensen die heel hard beginnen te juichen van een powerpoint-plaatje van een nieuwe telefoon (die moeite heeft met bellen): priceless. Schapen, allemaal. Merkgeilheid en oogkleppen. Geldt niet alleen voor Apple trouwens. Fanboyism smijt per definitie elke objectiviteit het raam uit. Maar geef het dan toe dat vorm boven functie gaat bij je. Dat gezegd hebbende: een iPad mag hier als verstokt eReader best wel in huis.

Snikkeldrift | 23-07-10 | 09:11

@ Wim-Lex | 23-07-10 | 09:04

Ja, totdat je denkt: Goh ik heb zin in een lekker stukje muziek terwijl ik aan het E-readen ben. Niks, noppes, nada.

Mongoose | 23-07-10 | 09:11

Hey, die kerel lijkt wel een beetje op onze heer Prins de babyboomert.

MasthaX | 23-07-10 | 09:11

Mis toch de slaapzakken en de restanten van het vuurtje waar men vannacht een beetje meejengelend met wat live gitaarmuziek rondomheen zat in een grote kring.

widtvoet ® | 23-07-10 | 09:11

Even met de iPet van de baas gespeeld. Net een grote iFoon alleen zonder bel mogelijkheid.

Lord Dude | 23-07-10 | 09:10

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 08:58
Echt erg die types zoals jij...

Principaute | 23-07-10 | 09:10

Ik dacht dat apple producten voor van die hippe verschillige boys was. Persoonlijk bevind ik me qua gadgets op het niveau waar andere mensen eind jaren 90 op zaten.

Randy McRanderson | 23-07-10 | 09:09

Germonster+1

Apple en z'n viezige, zelfverheerlijkende Anhängerschaft. Isuc.

Psyco_ | 23-07-10 | 09:09

Ik heb de 3G nu 3 weken en kan niet meer zonder. De iPhone gebruik ik alleen nog om te bellen en mijn laptop ligt al drie weken stof te vergaren...

ZDEV | 23-07-10 | 09:09

Stelletje sukkels, een digitaal tekenbordje, meer is dat kutding niet. Verder zit er niets meer of minder op dan op de gemiddelde telefoon van tegenwoordig. Ja, iets meer geheugen en misschien iets meer opslagruimte. Nou joepie, dat betekent dat het een minilaptop is in plaats van een telefoon, betekent alleen maar dat je er niet mee kan bellen

Morfanaion | 23-07-10 | 09:09

hihi, wij apple mensen zijn goed en de rest is boehoe.

HotFrog | 23-07-10 | 09:09

@Wim-Lex
Kijk uit met wat u zegt voordat de RVD weer klaagmailtjes gaat sturen met GS. ;)

Broodje kipkorn mayo | 23-07-10 | 09:08

@c0 | 23-07-10 | 09:06

Meen je niet!? Ook nog voor minder, goed he.

azijnseikerT | 23-07-10 | 09:08

Ik ga d'r ook maar eens eentje kopen,
retehandig ding.

vander F | 23-07-10 | 09:08

Ik wil niet heel vervelend zijn maar reagluren op GS is natuurlijk ook gewoon een vorm van in de rij staan. Daarnaast zijn GS-ers over het algemeen ook te lelijk voor woorden natuurlijk.

Uni-burger | 23-07-10 | 09:08

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 23-07-10 | 09:08

@superior Bastard : ja leuk he, je kan overal de politiek bijhalen zodat jij een reactie afgeeft ;) Even zonder grappen : kijk maar eens om je heen, de superieur ingestelde volkskrant lezers met maoistische instelling zit over het algemeen tot over zijn oren in de apple itroep.

Leuk om dan eens te vragen aan zo'n ongewassen linkse brillenmans met dode bomen periodiek : Apple is toch 1 van de meest kapitalische bedrijven op de planeet ? Hoe rijm je dat met jou instellen en wereld beschouwing ?

Daarna achteroverleunen en genieten van het gekronkel van een gekrenkt linkmensch.

Overigens : ik heb een ipod touch. ;)

GerMonster | 23-07-10 | 09:07

Stel lutsers. Ik heb er al lang 1 binnen liggen. Uit de VS voor minder geld.

c0 | 23-07-10 | 09:06

Wat kun je er nou eigenlijk allemaal mee, behalve niet bellen, en niet in je broekzak stoppen?

Forecoast | 23-07-10 | 09:05

@Superior Bastard | 23-07-10 | 09:02
Hij heeft idd wel wat weg van Peer Mascini ja...

chevyeddy | 23-07-10 | 09:05

Is dat niet die adelijke wegmisbruiker?

Egerius | 23-07-10 | 09:04

Ik heb m al een tijdje (uit de USA, was daar toch op vakantie).
Wil wel even aanmerken dat ik ab-so-luut geen Apple fanboy ben. Ik had er daar al meteen de schijt over in dat ik m'n niet meteen kon gebruiken, maar eerst moest aansluiten op dat "geweldige" iTunes. En nee heb ook geen Iphone.

Maarrr... het is wel een geweldig apparaat.
Werkt allemaal mega soepel. Ik gebruik m vooral thuis en in de trein (ja zelfs met Tmobile) voor internet en als e-reader. Ik moet zeggen... ben er onwijs tevreden mee; meer dat ik van te voren had verwacht (was nogal sceptisch).
Het werkt allemaal mega soepel, innovatief, dat soort apple-fan-woorden.
Ik heb er iig geen spijt van. Maxima gebruikt 'm ook vaak en ook zij is er over te spreken.

Wim-Lex | 23-07-10 | 09:04

Get a life instead of an Eipet.

Bos Hout | 23-07-10 | 09:04

In de rij staan voor te weinig handelswaar zoals in die goeie ouwe tijd in Moskou.

patrizio | 23-07-10 | 09:04

In de rij staan voor een Ipad: De teloorgang van Nederland

Bunkspam | 23-07-10 | 09:04

Maar heb je er zelf al een Brusselmans?

jopperdepopper | 23-07-10 | 09:03

Hoog francisco van jole gehalte tussen die fanbois

jolovonfransisco | 23-07-10 | 09:03

GerMonster | 23-07-10 | 09:00
Het zit wel diep hè? Als je zelfs bij zo'n non-topic nog zeurt over links of rechts.

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:03

Ik hoop dat er geen rij staat waar ik naar toe ga anders is het meteen rechtsomkeer naar huis, dan wacht ik wel, beetje m'n tijd staan gaan verdoen voor een apparaat. Nee Apple, daar bedank ik voor.

Ben Zine | 23-07-10 | 09:02

Die bril, is dat niet die lul van die "ik zeg nog zo, geen bommetje" reclame?

Superior Bastard | 23-07-10 | 09:02

Ihoorerbij +1

el_don | 23-07-10 | 09:01

Best een hippe vrouw die daar staat, niet echt typisch nerd.

azijnseikerT | 23-07-10 | 09:01

Je moet inderdaad wel erg triest zijn, wil je zo in de rij gaan staan voor zo'n ding..
Los van het feit dat die dingen mij niet boeien... maar mocht je er dan toch 1 halen,.. waarom dan inderdaad op zo'n Nerd-wijze.. och och och, ik heb echt te doen met die types..

Principaute | 23-07-10 | 09:01

Ipad is voor linksmensen die denken dat Apple een socialistisch bedrijf is. Daarbij tasje 40 euro, usb stekkertje 30 euro, paar app-jes 100 euro, en een abo op de Volkskrant. Maakt als snel 1000 euro voor de nieuwste iHoorerbij

GerMonster | 23-07-10 | 09:00

zijn het niet een stelletje ingehuurde polen?

arthur h. fonzarelli | 23-07-10 | 09:00

ohja, ik zou nog een keertje een hackintosh gaan bouwen...

mooi spul meestal, van Apple. maar de devotie gaat bij sommigen wel heel erg ver idd.

Ballenman | 23-07-10 | 08:59

Kan ik eigenlijk peurno kijken op dat app?

el_don | 23-07-10 | 08:59

Is dat een familie-uitje?

Mongoose | 23-07-10 | 08:59

vrij normale menschen op de foto?

Jawel! | 23-07-10 | 08:59

Een vriend van mij heeft €1300 betaald voor de iPhone4. Ook al zo'n stakker.

Echt He! | 23-07-10 | 08:59

Het mooie is dat jullie er al allemaal eentje op de redactie hebben. Dus uiteindelijk zijn jullie nog lellekker!

Apple altijd +1
Applebashers altijd -10

Lebowski Achiever | 23-07-10 | 08:58

Moet op een Ipad ook een antenne worden geschroefd?

el_don | 23-07-10 | 08:58

Netjes die link naar Tweakers en ja, ze zijn erg lelijk.

keerf | 23-07-10 | 08:58

Nu nog een wit snoertje erbij voor pakweg 3 tientjes en je bent dubbel genaaid

el_don | 23-07-10 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken